Սեղմել Esc փակելու համար:
ՀՀ ԿՐԹՈՒԹՅԱՆ ԵՎ ԳԻՏՈՒԹՅԱՆ ՆԱԽԱՐԱՐԻ 20...
Քարտային տվյալներ

Տեսակ
Գործում է
Ընդունող մարմին
Ընդունման ամսաթիվ
Համար

Գրանցման ամսաթիվ
ՈՒժի մեջ մտնելու ամսաթիվ
ՈՒժը կորցնելու ամսաթիվ
Ընդունման վայր
Սկզբնաղբյուր

Ժամանակագրական տարբերակ Փոփոխություն կատարող ակտ

Որոնում:
Բովանդակություն

Հղում իրավական ակտի ընտրված դրույթին X
irtek_logo
 

ՀՀ ԿՐԹՈՒԹՅԱՆ ԵՎ ԳԻՏՈՒԹՅԱՆ ՆԱԽԱՐԱՐԻ 2011 ԹՎԱԿԱՆԻ ՄԱՐՏԻ 30-Ի N 257-Ն ՀՐԱՄԱՆՈՒՄ ՓՈՓ ...

 

 

ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅՈՒՆ ԿՐԹՈՒԹՅԱՆ, ԳԻՏՈՒԹՅԱՆ,
ՄՇԱԿՈՒՅԹԻ ԵՎ ՍՊՈՐՏԻ ՆԱԽԱՐԱՐ ՀՐԱՄԱՆ

 

22 հոկտեմբերի 2019 թվականի N 24-Ն

 

ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ ԿՐԹՈՒԹՅԱՆ ԵՎ ԳԻՏՈՒԹՅԱՆ ՆԱԽԱՐԱՐԻ 2011 ԹՎԱԿԱՆԻ ՄԱՐՏԻ 30-Ի N 257-Ն ՀՐԱՄԱՆՈՒՄ ՓՈՓՈԽՈՒԹՅՈՒՆ ԿԱՏԱՐԵԼՈՒ ՄԱՍԻՆ

(1-ին մաս)

 

i

Ղեկավարվելով «Նորմատիվ իրավական ակտերի մասին» ՀՀ օրենքի 33-րդ և 34-րդ հոդվածներով և հիմք ընդունելով «Նախադպրոցական կրթության մասին» ՀՀ օրենքի 16-րդ հոդվածի 1-ին մասի «դ» ենթակետի և 20-րդ հոդվածի պահանջները`

 

ՀՐԱՄԱՅՈՒՄ ԵՄ

 

i

Հայաստանի Հանրապետության կրթության և գիտության նախարարի 2011 թվականի մարտի 30-ի «Նախադպրոցական կրթության պետական կրթական չափորոշիչները հաստատելու մասին» N 257-Ն հրամանով հաստատված հավելվածի IX գլուխը շարադրել նոր խմբագրությամբ` համաձայն հավելվածի:

 

    Նախարար                                Ա. Հարությունյան

 

Հավելված

ՀՀ կրթության, գիտության,

մշակույթի և սպորտի նախարարի

2019 թվականի հոկտեմբերի 22-ի

N 24-Ն հրամանի

 

IX. ՄԻՆՉԵՎ 6 ՏԱՐԵԿԱՆ ԵՐԵԽԱՆԵՐԻ ԶԱՐԳԱՑՄԱՆ ԵՎ ԿՐԹԱԿԱՆ ՉԱՓՈՐՈՇԻՉՆԵՐ

 

._____________________________________________________________________.

| 1. ՎԱՂ ՀԱՍԱԿԻ I ԽՄԲԻ` 2 ԱՄՍԱԿԱՆԻՑ ՄԻՆՉԵՎ 1 ՏԱՐԵԿԱՆ ԵՐԵԽԱՆԵՐԻ        |

|                ԶԱՐԳԱՑՄԱՆ ԵՎ ԿՐԹԱԿԱՆ ՉԱՓՈՐՈՇԻՉ                       |

|_____________________________________________________________________|

|                       ՇԱՐԺՈՂԱԿԱՆ ՈԼՈՐՏ                              |

|_____________________________________________________________________|

|                       Խոշոր շարժողական                              |

|_____________________________________________________________________|

|        Չափորոշիչ            |           Ցուցիչ                      |

|_____________________________|_______________________________________|

|1. Երեխան սկսում է դրսևորել  |1.1. Հենվում է ոտքերին մի քանի վայրկյան|

|խոշոր շարժողական տարրական    |տևողությամբ,  երբ ոտքերը պինդ մակերեսի |

|հմտություններ:               |վրա են:                                |

|                             |_______________________________________|

|                             |1.2. Գլորվում է երկու ուղղությամբ`     |

|                             |փորից մեջքի վրա և  հակառակը:           |

|                             |_______________________________________|

|                             |1.3. Մնում է նստած դիրքում` առանց      |

|                             |օգնության պահպանելով                   |

|                             |հավասարակշռությունը առնվազն 10         |

|                             |վայրկյան:                              |

|                             |_______________________________________|

|                             |1.4. Մեկ դիրքից տեղաշարժվելով` այլ դիրք|

|                             |է ընդունում:                           |

|                             |_______________________________________|

|                             |1.5. Չոչ է անում` կատարելով առնվազն 3  |

|                             |«քայլ»:                                |

|                             |_______________________________________|

|                             |1.6. Կանգնում է օգնությամբ կամ ինչ-որ  |

|                             |բանից բռնելով:                         |

|                             |1.7. Քայլում է օգնությամբ կամ ինչ-որ   |

|                             |բանից բռնելով` կատարելով առնվազն 5     |

|                             |քայլ:                                  |

|                             |_______________________________________|

|                             |1.8. Ինքնուրույն քայլելու փորձեր է     |

|                             |անում:                                 |

|                             |_______________________________________|

|                             |1.9. Նստած դիրքում կատարում է          |

|                             |պարզագույն գործողություններ:           |

|_____________________________________________________________________|

|                     Նուրբ/մանր շարժումներ                           |

|_____________________________________________________________________|

|2. Երեխան սկսում է ցուցաբերել|2.1. Բռնում է խաղալիքը:                |

|ձեռքի և  մատների շարժումների |_______________________________________|

|կառավարման հմտություններ:    |2.2. Առարկան մի ձեռքից մյուսն է        |

|                             |փոխանցում:                             |

|                             |_______________________________________|

|                             |2.3. Մատներով (բութ և  ցուցամատ)       |

|                             |վերցնում է մանր առարկաներ:             |

|                             |_______________________________________|

|                             |2.4. Երկու ձեռքերն օգտագործում է ինչ-որ|

|                             |առարկա բռնած պահելու համար:            |

|                             |_______________________________________|

|                             |2.5. Յուրաքանչյուր ձեռքում միաժամանակ  |

|                             |պահում է մեկական առարկա:               |

|                             |_______________________________________|

|                             |2.6. Մեկ առարկան տեղավորում է մյուսի   |

|                             |մեջ:                                   |

|_____________________________________________________________________|

|                  ԽՈՍՔԻ ԵՎ ՀԱՂՈՐԴԱԿՑՄԱՆ ՈԼՈՐՏ                        |

|_____________________________________________________________________|

|                         Բանավոր խոսք                                |

|_____________________________________________________________________|

|                 Խոսքի ընկալում և  օգտագործում                       |

|_____________________________________________________________________|

|        Չափորոշիչ            |           Ցուցիչ                      |

|_____________________________|_______________________________________|

|1. Երեխան արձագանքում է իրեն |1.1. Արձագանքում է իր անվանը:          |

|ուղղված խոսքին:              |_______________________________________|

|                             |1.2. Հասկանում և  ճիշտ արձագանքում է   |

|                             |որոշ արտահայտությունների:              |

|                             |_______________________________________|

|                             |1.3. Ցույց է տալիս ծանոթ առարկաները,   |

|                             |երբ հարցնում են:                       |

|                             |_______________________________________|

|                             |1.4. Կատարում է պարզ գործողություններ, |

|                             |երբ առաջարկում են:                     |

|_____________________________|_______________________________________|

|2. Երեխան անում է խոսելու,   |2.1. Ձայնարկություններով արտահայտում է |

|հաղորդակցվելու առաջին        |ուրախություն կամ դժգոհություն:         |

|փորձերը:                     |_______________________________________|

|                             |2.2 «Բառերով» արտահայտում է հաճույք կամ|

|                             |դժգոհություն:                          |

|                             |_______________________________________|

|                             |2.3. Բառերը համակցում է շարժումների    |

|                             |հետ:                                   |

|                             |_______________________________________|

|                             |2.4. Ընդօրինակում է պարզ վանկերը:      |

|                             |_______________________________________|

|                             |2.5. Օգտագործում է 8-10 ճանաչելի       |

|                             |«բառեր»:                               |

|_____________________________________________________________________|

|                         Հաղորդակցում                                |

|_____________________________________________________________________|

|3. Երեխան արձագանքում է      |3.1. «Պատասխանում է», երբ խոսում են    |

|խոսակցին:                    |իր հետ:                                |

|                             |_______________________________________|

|                             |3.2. Համապատասխան վարք է դրսևորում,    |

|                             |երբ փաղաքշական արտահայտություններ են   |

|                             |ասում կամ սաստում են:                  |

|_____________________________________________________________________|

|                        ԻՄԱՑԱԿԱՆ ՈԼՈՐՏ                               |

|_____________________________________________________________________|

|               Մտածողություն և  տրամաբանություն                      |

|_____________________________________________________________________|

|        Չափորոշիչ            |           Ցուցիչ                      |

|_____________________________|_______________________________________|

|1. Երեխան հետազոտում է:      |1.1. Փորձում է ճանաչել իր շրջապատը`    |

|առարկաները                   |աչքերի, բերանի, ձեռքերի միջոցով:       |

|                             |_______________________________________|

|                             |1.2. Դրսևորում  է աչք-ձեռք             |

|                             |կոորդինացիայի տարրական կարողություններ:|

|                             |_______________________________________|

|                             |1.3. Փնտրում է տեսադաշտից անհետացած    |

|                             |առարկան:                               |

|                             |_______________________________________|

|                             |1.4. Կենցաղային իրերն օգտագործում է ըստ|

|                             |նշանակության:                          |

|                             |_______________________________________|

|                             |1.5. Հետազոտում է շրջապատող առարկաները`|

|                             |դրանց հետ տարբեր գործողություններ      |

|                             |կատարելով:                             |

|                             |_______________________________________|

|                             |1.6. Կրկնօրինակում է պարզ              |

|                             |գործողություններ:                      |

|                             |_______________________________________|

|                             |1.7. Կատարում է որոշակի                |

|                             |գործողություններ ցուցամատով:           |

|_____________________________|_______________________________________|

|2. Երեխան հասկանում է        |2.1. Մի քանի անգամ կրկնում է միևնույն  |

|իրադարձությունների           |գործողությունը` իրեն հետաքրքրող        |

|հաջորդականությունը և  պարզ   |տպավորությունները երկարաձգելու կամ իր  |

|պատճառահետևանքային  կապերը:  |ցանկացածին հասնելու համար:             |

|                             |_______________________________________|

|                             |2.2. Գտնում է կապը առարկայի և          |

|                             |երևույթների  միջև:                     |

|_____________________________________________________________________|

|                  Ուշադրություն, հիշողություն                        |

|_____________________________________________________________________|

|3. Երեխան դրսևորում  է       |3.1. Ուշադրությունն ուղղում է դեպի     |

|ուշադրության կենտրոնացում և  |տարբեր տիպի խթանիչները:                |

|պահպանում:                   |_______________________________________|

|                             |3.2. Լսում է երգ կամ փոքրիկ հեքիաթ`    |

|                             |դեռևս  չհասկանալով դրա                 |

|                             |բովանդակությունը:                      |

|_____________________________|_______________________________________|

|4. Երեխան մտապահում և        |4.1. Ճանաչում է ծանոթ դեմքեր,          |

|վերարտադրում է որոշակի       |առարկաներ:                             |

|ինֆորմացիա:                  |_______________________________________|

|                             |4.2. Երբ առաջարկում են, փնտրում և      |

|                             |գտնում է ծանոթ առարկան, եթե նախապես    |

|                             |տեսել է, թե որտեղ են այն դրել:         |

|_____________________________________________________________________|

|        Երևակայություն  և  ստեղծագործական մտածողություն              |

|_____________________________________________________________________|

|5. Երեխան դրսևորում  է       |5.1. Կատարում է գործողություններ տարբեր|

|երևակայության  պարզագույն    |առարկաների/նյութերի հետ:               |

|տարրեր:                      |_______________________________________|

|                             |5.2. Կրկնօրինակում է մեծահասակների     |

|                             |շարժումները:                           |

|_____________________________________________________________________|

|           Կողմնորոշում տարածության և  ժամանակի մեջ                  |

|_____________________________________________________________________|

|6. Երեխան կողմնորոշվում է    |6.1. Տան մեջ տեղաշարժվում է որոշակի    |

|տարածության մեջ:             |նպատակով:                              |

|                             |_______________________________________|

|                             |6.2. Իրեն ծանոթ միջավայրում գիտի որոշ  |

|                             |առարկաների տեղը:                       |

|_____________________________________________________________________|

|         Սոցիալ-մշակութային և  կենցաղային կողմնորոշում               |

|_____________________________________________________________________|

|7. Երեխան ունի գիտելիքներ իր |7.1. Ճանաչում է մոր և  այլ մտերիմ      |

|ընտանիքի մասին:              |մեծահասակների դեմքերը:                 |

|_____________________________|_______________________________________|

|8. Երեխան ճանաչում և         |8.1. Մեծահասակների ասելուց հետո երեխան |

|կատարում է մանկական          |կրկնում է մեկ կամ երկու բառ որևէ       |

|ստեղծագործություններ:        |բանաստեղծությունից կամ երգից:          |

|                             |_______________________________________|

|                             |8.2. Ակտիվորեն արձագանքում է, երբ լսում|

|                             |է ծանոթ մանկական երգ:                  |

|_____________________________________________________________________|

|            ՍՈՑԻԱԼԱԿԱՆ, ՀՈՒԶԱԿԱՆ ԵՎ ԱՆՁՆԱՅԻՆ ՈԼՈՐՏ                   |

|_____________________________________________________________________|

|                     Սոցիալական զարգացում                            |

|_____________________________________________________________________|

|               Փոխհարաբերություններ շրջապատի հետ                     |

|_____________________________________________________________________|

|        Չափորոշիչ            |           Ցուցիչ                      |

|_____________________________|_______________________________________|

|1. Երեխան սկսում է շփվել     |1.1. Աշխուժանում է ծնողներին և  ծանոթ  |

|ծանոթ մեծահասակների և        |մեծահասակներին տեսնելիս (ժպիտ, ակտիվ   |

|հասակակիցների հետ և          |շարժումներ և  ձայներ):                 |

|հաստատում է վստահության վրա  |_______________________________________|

|հիմնված հարաբերություններ:   |1.2. Հաճույքով է խաղում մեծահասակների  |

|                             |հետ:                                   |

|                             |_______________________________________|

|                             |1.3. Սիրում է հայելու մեջ նայել ինքն   |

|                             |իրեն:                                  |

|                             |_______________________________________|

|                             |1.4. Ցուցաբերում է ամաչկոտություն կամ  |

|                             |տագնապ (վախ) անծանոթ մեծահասակների     |

|                             |ներկայությամբ:                         |

|                             |_______________________________________|

|                             |1.5. Ցուցաբերում է անհանգստություն     |

|                             |(տագնապ) ծանոթ մեծահասակից բաժանվելիս: |

|                             |_______________________________________|

|                             |1.6. Հանգիստ և  ապահով է զգում, երբ    |

|                             |մտերիմ մեծահասակը իր տեսադաշտում է:    |

|                             |_______________________________________|

|                             |1.7. Մեծահասակներին ներգրավում է իր    |

|                             |փոխգործուն խաղերի (շփումների) մեջ:     |

|                             |_______________________________________|

|                             |1.8. Ներգրավվում է փոխգործուն շփումների|

|                             |կամ խաղերի մեջ:                        |

|                             |_______________________________________|

|                             |1.9. Օգտագործում է շարժումները և       |

|                             |դիմախաղը հաղորդակցվելու համար:         |

|                             |_______________________________________|

|                             |1.10. Նկատում և  արձագանքում է ուրիշ   |

|                             |երեխաներին                             |

|_____________________________________________________________________|

|                        Սոցիալական վարք                              |

|_____________________________________________________________________|

|2. Երեխան սկսում է դրսևորել  |2.1. Ինքն իրեն զբաղեցնում է կամ        |

|ինքնակառավարման              |հետաքրքրություններ է գտնում:           |

|հմտություններ:               |_______________________________________|

|                             |2.2. Հարմարվում է օրվա կրկնվող         |

|                             |գործողություններին:                    |

|                             |_______________________________________|

|                             |2.3. Հաճախակի փոխում է գործողություն-  |

|                             |ները (զբաղմունքը):                     |

|_____________________________|_______________________________________|

|3. Երեխան սկսում է դրսևորել  |3.1. Փորձում է կատարել ինքնուրույն     |

|ինքնուրույնություն:          |գործողություններ` ուտել, քայլել,       |

|                             |վերցնել ինչ-որ բան (թեև  դեռ օգնության |

|                             |կարիք ունի):                           |

|_____________________________________________________________________|

|                      Անձնային զարգացում                             |

|_____________________________________________________________________|

|4. Երեխան սկսում է ցուցաբերել|4.1. Երբ տալիս են իր անունը,           |

|սեփական անձի և  ուրիշների    |արձագանքում է շարժումով կամ ձայնով:    |

|մասին իմացություն:           |_______________________________________|

|                             |4.2. ՈՒսումնասիրում է իր մարմինը:      |

|                             |_______________________________________|

|                             |4.3. ՈՒսումնասիրում է ուրիշների        |

|                             |դեմքերը, մարմնի մասերը:                |

|                             |_______________________________________|

|                             |4.4. Երբ խնդրում են, ցույց է տալիս իր  |

|                             |մարմնի առնվազն 2 մասերը:               |

|_____________________________________________________________________|

|                      Հուզական զարգացում                             |

|_____________________________________________________________________|

|5. Երեխան սկսում է արտահայտել|5.1. Անծանոթ միջավայրում դրսևորում  է  |

|և  ճանաչել հիմնական հույզերը:|վախ կամ զգուշանում է:                  |

|                             |_______________________________________|

|                             |5.2. Արտահայտում է իր զգացմունքները    |

|                             |ձայներով կամ շարժումներով:             |

|                             |_______________________________________|

|                             |5.3. Արձագանքում է ուրիշների հույզերին:|

|                             |_______________________________________|

|                             |5.4. Երեխան հուզականորեն արձագանքում է |

|                             |երաժշտական գործիքներով, մարդկային      |

|                             |ձայնով կատարած երաժշտությանը:          |

|_____________________________________________________________________|

| ԻՆՔՆԱՍՊԱՍԱՐԿՄԱՆ, ԱՌՈՂՋՈՒԹՅԱՆ ՊԱՀՊԱՆՄԱՆ ԵՎ ԱՆՎՏԱՆԳՈՒԹՅԱՆ ՈԼՈՐՏ       |

|_____________________________________________________________________|

|                        Ինքնասպասարկում                              |

|_____________________________________________________________________|

|        Չափորոշիչ            |           Ցուցիչ                      |

|_____________________________|_______________________________________|

|1. Երեխան սկսում է դրսևորել  |1.1. Ձեռքը մեկնում է իր տեսադաշտում    |

|ինքնասպասարկման տարրական     |հայտնված առարկային:                    |

|հմտություններ:               |_______________________________________|

|                             |1.2. Փնտրում է տեսադաշտից անհետացած    |

|                             |առարկան:                               |

|                             |_______________________________________|

|                             |1.3. Կենտրոնանում է մոտ գտնվող առարկայի|

|                             |վրա:                                   |

|                             |_______________________________________|

|                             |1.4. Փորձում է ինքնուրույն ուտել:      |

|                             |_______________________________________|

|                             |1.5. Մեծահասակի օգնությամբ օգտվում է   |

|                             |սպասքի որոշ տեսակներից: Վերցնում է     |

|                             |գդալը` բռնելով պոչից:                  |

|                             |_______________________________________|

|                             |1.6. Հանում է հեշտությամբ հանվող       |

|                             |հագուստը:                              |

|_____________________________________________________________________|

|                     Առողջության պահպանում                           |

|_____________________________________________________________________|

|2. Երեխան արձագանքում է      |2.1. Դրականորեն է արձագանքում է        |

|հիգիենիկ միջոցառումներին և   |լողանալուն:                            |

|խնամք պահանջող               |_______________________________________|

|իրավիճակներին:               |2.2. Անհանգստություն է ցուցաբերում, եթե|

|                             |իրեն խանգարող ինչ-որ հանգամանք կա:     |

|_____________________________________________________________________|

| 2. ՎԱՂ ՀԱՍԱԿԻ II ԽՈՒՄԲ` ՄԵԿԻՑ ՄԻՆՉԵՎ ԵՐԿՈՒ ՏԱՐԵԿԱՆ ԵՐԵԽԱՆԵՐԻ        |

|                ԶԱՐԳԱՑՄԱՆ ԵՎ ԿՐԹԱԿԱՆ ՉԱՓՈՐՈՇԻՉ                       |

|_____________________________________________________________________|

|                       ՇԱՐԺՈՂԱԿԱՆ ՈԼՈՐՏ                              |

|_____________________________________________________________________|

|                       Խոշոր շարժողական                              |

|_____________________________________________________________________|

|        Չափորոշիչ            |           Ցուցիչ                      |

|_____________________________|_______________________________________|

|1. Երեխան դրսևորում  է խոշոր |1.1. Կանգնում է ինքնուրույն` առանց     |

|շարժողական հմտություններ:    |օգնության:                             |

|                             |_______________________________________|

|                             |1.2. Քայլում է ինքնուրույն:            |

|                             |_______________________________________|

|                             |1.3. Ինքնուրույն նստում է:             |

|                             |_______________________________________|

|                             |1.4. Կատարում է վազելու փորձեր`        |

|                             |անցնելով դժվարությունների միջով:       |

|                             |_______________________________________|

|                             |1.5. Օգնությամբ կամ ինչ-որ բանից       |

|                             |բռնելով, բարձրանում է աստիճաններով:    |

|                             |_______________________________________|

|                             |1.6. Մեծահասակի օգնությամբ իջնում է    |

|                             |աստիճաններից:                          |

|_____________________________|_______________________________________|

|2. Երեխան կատարում է         |2.1. Կանգնած դիրքում կատարում է տարբեր |

|գործողություններ` պահպանելով |գործողություններ:                      |

|դիրքը և  իրականացնելով       |                                       |

|կոորդինացված շարժումներ:     |                                       |

|Նուրբ/մանր շարժումներ        |                                       |

|_____________________________|_______________________________________|

|3. Երեխան դրսևորում  է       |3.1. Առարկան բռնելիս օգտագործում է     |

|վերջույթների, ձեռքի և        |ձեռքի ափը:                             |

|մատների շարժումների          |_______________________________________|

|կառավարման հմտություններ:    |3.2. Մեկ ձեռքով բռնում է երկու առարկա: |

|                             |_______________________________________|

|                             |3.3. Թերթում է գիրքը:                  |

|                             |_______________________________________|

|                             |3.4. Գծում/նկարում է` ձեռքը և  դաստակը |

|                             |միասին շարժելով:                       |

|                             |_______________________________________|

|                             |3.5. Համապատասխանեցնելով` տեղավորում է |

|                             |մեկ առարկան մյուսի մեջ:                |

|                             |_______________________________________|

|                             |3.6. Կառուցում է պարզ շինություններ`   |

|                             |ուղղահայաց դիրքով:                     |

|                             |_______________________________________|

|                             |3.7. Վերջույթները ճիշտ ուղղությամբ     |

|                             |շարժելով` օգնում է հագցնել իր շորերը:  |

|                             |_______________________________________|

|                             |3.8. Սեղմում է կոճակները և  պտտում է   |

|                             |բռնակները:                             |

|_____________________________________________________________________|

|                  ԽՈՍՔԻ ԵՎ ՀԱՂՈՐԴԱԿՑՄԱՆ ՈԼՈՐՏ                        |

|_____________________________________________________________________|

|                         Բանավոր խոսք                                |

|_____________________________________________________________________|

|                 Խոսքի ընկալում և  օգտագործում                       |

|_____________________________________________________________________|

|        Չափորոշիչ            |           Ցուցիչ                      |

|_____________________________|_______________________________________|

|1. Երեխան ընկալում է իրեն    |1.1. Կատարում է մեծահասակների պարզ,    |

|ուղղված ուրիշի պարզ խոսքը:   |ծանոթ հրահանգը:                        |

|                             |_______________________________________|

|                             |1.2. Պատասխանում է` «այո»,»ոչ» պատասխան|

|                             |պահանջող հարցերին:                     |

|                             |_______________________________________|

|                             |1.3. Ցույց է տալիս այն առարկաները,     |

|                             |որոնց մասին հարցնում են:               |

|_____________________________|_______________________________________|

|2. Երեխան օգտագործում է      |2.1. Օգտագործում է տեղը և  (կամ)       |

|երկբառ նախադասություններ:    |բացակայությունը ցույց տվող             |

|                             |արտահայտություններ:                    |

|                             |_______________________________________|

|                             |2.2. Օգտագործում է ցանկություն         |

|                             |արտահայտող բառակապակցություններ:       |

|                             |_______________________________________|

|                             |2.3. Օգտագործում է հարց արտահայտող     |

|                             |բառակապակցություններ:                  |

|_____________________________________________________________________|

|       Խոսքի հնչյունաբանական և  քերականական իմացություն              |

|_____________________________________________________________________|

|3. Երեխան փորձում է ճիշտ     |3.1. Կրկնում է առաջարկված պարզ բառերը` |

|արտասանել մայրենի լեզվի      |նմանեցնելով հնչյունները:               |

|հնչյունները:                 |                                       |

|_____________________________|_______________________________________|

|4. Երեխան տիրապետում է       |4.1. Միտքն արտահայտում է բառերի ճիշտ   |

|քերականական պարզ կանոններին: |հաջորդականությամբ:                     |

|Հաղորդակցում                 |                                       |

|_____________________________|_______________________________________|

|5. Երեխան հաղորդակցվում է    |5.1. Պատասխանում է իրեն ուղղված հարցին:|

|մեծահասակների և              |_______________________________________|

|հասակակիցների հետ:           |5.2. Երբ ինչ-որ բանի կարիք ունի, դիմում|

|                             |է ծանոթ մեծահասակին:                   |

|                             |_______________________________________|

|                             |5.3. Շփվում է հասակակից երեխաների հետ: |

|_____________________________________________________________________|

|                          Գրավոր խոսք                                |

|_____________________________________________________________________|

|          Հետաքրքրություն գրքերի և  գրվածքի նկատմամբ                 |

|_____________________________________________________________________|

|6. Երեխան հետաքրքրություն է  |6.1. Անկանոն թերթում է մանկական գիրքը: |

|ցուցաբերում գունազարդ գրքերի |_______________________________________|

|նկատմամբ:                    |6.2. Հետևում  է, երբ մեծահասակը իր     |

|                             |համար «կարդում» է պատկերազարդ գիրք:    |

|_____________________________________________________________________|

|                        ԻՄԱՑԱԿԱՆ ՈԼՈՐՏ                               |

|_____________________________________________________________________|

|               Մտածողություն և  տրամաբանություն                      |

|_____________________________________________________________________|

|        Չափորոշիչ            |           Ցուցիչ                      |

|_____________________________|_______________________________________|

|1. Երեխան հետազոտում և       |1.1. Օգտագործում է առարկաներն ըստ իրենց|

|համեմատում է առարկաները:     |նշանակության:                          |

|                             |_______________________________________|

|                             |1.2. Ճանաչում է ծանոթ դեմքերը          |

|                             |նկարներում:                            |

|                             |_______________________________________|

|                             |1.3. Արձագանքում է իր անվանը:          |

|                             |_______________________________________|

|                             |1.4. Ցույց է տալիս մարմնի տարբեր մասերը|

|                             |տիկնիկի վրա:                           |

|                             |_______________________________________|

|                             |1.5. Օգտագործում է առարկաները մտավոր   |

|                             |խնդիրներ լուծելու համար:               |

|_____________________________|_______________________________________|

|2. Երեխան հասկանում է        |2.1. Կրկնում է անցյալում տեսած         |

|իրադարձությունների           |գործողությունների հաջորդականությունը:  |

|հաջորդականությունը և  պարզ   |_______________________________________|

|պատճառահետևանքային  կապերը:  |2.2. Գիտի, որ առարկայի/անձի            |

|                             |բացակայությունը չի նշանակում, որ այն/նա|

|                             |ընդհանրապես անհետացել է:               |

|_____________________________________________________________________|

|                 Ուշադրություն և  հիշողություն                       |

|_____________________________________________________________________|

|3. Երեխան մտապահում և        |3.1. Կատարում է իրեն ծանոթ պարզ        |

|վերարտադրում է որոշակի       |գործողություններ:                      |

|ինֆորմացիա:                  |_______________________________________|

|                             |3.2. Կրկնում է պարզ նախադասություններ` |

|                             |մեծահասակի ասելուց հետ:                |

|                             |_______________________________________|

|                             |3.3. Կրկնում է մեկ կամ երկու շաբաթ առաջ|

|                             |իր կատարած գործողությունները:          |

|                             |_______________________________________|

|                             |3.4. Լսում է կարճ հեքիաթներ:           |

|_____________________________________________________________________|

|        Երևակայություն  և  ստեղծագործական մտածողություն              |

|_____________________________________________________________________|

|4. Երեխան դրսևորում  է       |4.1. Կատարում է պարզագույն             |

|երևակայության  պարզագույն    |գործողություններ տարբեր առարկաների,    |

|տարրեր:                      |նյութերի հետ` ինչ-որ բան սարքելու      |

|                             |(ստեղծելու) միտումով:                  |

|                             |_______________________________________|

|                             |4.2. Առարկան օգտագործում է տարբեր      |

|                             |նպատակներով:                           |

|                             |_______________________________________|

|                             |4.3. Խաղալիս կատարում է նպատակային     |

|                             |գործողություններ խաղալիքների հետ:      |

|                             |_______________________________________|

|                             |4.4. Նմանակում է ուրիշների կատարած     |

|                             |գործողությունները:                     |

|_____________________________________________________________________|

|           Կողմնորոշում տարածության և  ժամանակի մեջ                  |

|_____________________________________________________________________|

|5. Երեխան կողմնորոշվում է    |5.1. Փնտրում է իր տեսադաշտից անհետացած |

|տարածության մեջ:             |առարկան:                               |

|                             |_______________________________________|

|                             |5.2. Կողմնորոշվում է սենյակների դիրքի  |

|                             |և  դասավորության մեջ:                  |

|                             |_______________________________________|

|                             |5.3. Հավաքում է 3 մասից բաղկացած       |

|                             |աշտարակը:                              |

|_____________________________________________________________________|

|         Սոցիալ-մշակութային և  կենցաղային կողմնորոշում               |

|_____________________________________________________________________|

|6. Երեխան ունի գիտելիքներ    |6.1. Ցույց է տալիս ընտանիքի անդամներին |

|(տեղեկացված է) իր և  իր      |և  ասում նրանց անունները:              |

|ընտանիքի մասին:              |                                       |

|_____________________________|_______________________________________|

|7. Երեխան ճանաչում և         |7.1. Կատարում է մանկական երգերից բառեր |

|կարողանում է կատարել մանկական|կամ տողեր:                             |

|ստեղծագործություններ:        |_______________________________________|

|                             |7.2. Ծանոթ մանկական երգի ձայն լսելիս   |

|                             |ձայնակցում է:                          |

|_____________________________|_______________________________________|

|8. Երեխան ունի գիտելիքներ    |8.1. Ճանաչում է նկարներում պատկերված   |

|շրջապատող աշխարհի մասին:     |մրգերը, կենդանիներին:                  |

|_____________________________________________________________________|

|            ՍՈՑԻԱԼԱԿԱՆ, ՀՈՒԶԱԿԱՆ ԵՎ ԱՆՁՆԱՅԻՆ ՈԼՈՐՏ                   |

|_____________________________________________________________________|

|                     Սոցիալական զարգացում                            |

|_____________________________________________________________________|

|               Փոխհարաբերություններ շրջապատի հետ                     |

|_____________________________________________________________________|

|        Չափորոշիչ            |           Ցուցիչ                      |

|_____________________________|_______________________________________|

|1. Երեխան սկսում է շփվել     |1.1. Խոսքային և  ոչ խոսքային ձևերով    |

|ծանոթ մեծահասակների և        |գրավում է ծանոթ մեծահասակների          |

|հասակակիցների հետ և          |ուշադրությունը:                        |

|հաստատում է վստահության վրա  |_______________________________________|

|                             |1.2. Փնտրում է ծնողների կամ ծանոթ      |

|                             |մեծահասակների աջակցությունը ինչ-որ բան |

|                             |անելիս:                                |

|                             |_______________________________________|

|                             |1.3. Կրկնօրինակում է մեծահասակի առօրյա |

|                             |վարքը:                                 |

|                             |_______________________________________|

|                             |1.4. Մասնակցում է պարզ խաղերի կամ      |

|                             |շփումների ծանոթ մեծահասակների հետ:     |

|                             |_______________________________________|

|                             |1.5. Պատասխանում է մեծահասակի բարևին:  |

|                             |_______________________________________|

|                             |1.6. Ինքնուրույն խաղալիս երբեմն փորձում|

|                             |է ներգրավել իր կողքին խաղացող երեխայի: |

|                             |_______________________________________|

|                             |1.7. Ծնողի հետ խաղի ընթացքում, նրա     |

|                             |աջակցությամբ սպասում է իր հերթին:      |

|                             |_______________________________________|

|                             |1.8. Հաղորդակցվում է մեծահասակի հետ իր |

|                             |կատարած գործողությունների վերաբերյալ:  |

|                             |_______________________________________|

|                             |1.9. Դրականորեն է արձագանքում          |

|                             |մեծահասակի ուղղորդմանը:                |

|                             |_______________________________________|

|                             |1.10. Կրկնօրինակում է երեխաների վարքը: |

|                             |_______________________________________|

|                             |1.11. Կողք-կողքի խաղալու ժամանակ       |

|                             |ուշադրություն է դարձնում հասակակիցների |

|                             |գործողություններին:                    |

|_____________________________________________________________________|

|                        Սոցիալական վարք                              |

|_____________________________________________________________________|

|2. Երեխան դրսևորում  է       |2.1. Հասկացնում է իր որոշ ֆիզիոլոգիական|

|ինքնակառավարման              |կարիքները` քաղցը, ծարավը:              |

|հմտություններ:               |_______________________________________|

|                             |2.2. Ենթարկվում է անվտանգության պարզ   |

|                             |պահանջներին:                           |

|_____________________________|_______________________________________|

|3. Երեխան դրսևորում  է       |3.1. Փորձում է ինքնուրույն հոգալ իր    |

|ինքնուրույնություն:          |պարզ կարիքները:                        |

|                             |_______________________________________|

|                             |3.2. Մասնակցում է պարզ գործերին:       |

|_____________________________________________________________________|

|                      Անձնային զարգացում                             |

|_____________________________________________________________________|

|4. Երեխան սկսում է ցուցաբերել|4.1. Ճանաչում է իրեն հայելու մեջ:      |

|սեփական անձի և  ուրիշների    |_______________________________________|

|մասին իմացություն:           |4.2. Գիտի իր անունը:                   |

|                             |_______________________________________|

|                             |4.3. Անվանում է իր մարմնի առնվազն 3    |

|                             |մասերը:                                |

|                             |_______________________________________|

|                             |4.4. Ճանաչում է ծնողներին և  ընտանիքի  |

|                             |անդամներին:                            |

|_____________________________________________________________________|

|                      Հուզական զարգացում                             |

|_____________________________________________________________________|

|5. Երեխան սկսում է ճանաչել   |5.1. Ժպտում է կամ ծիծաղում է           |

|հիմնական հույզերը:           |ի պատասխան դրական հաղորդակցությանը:    |

|                             |_______________________________________|

|                             |5.2. Դրսևորում  է ուրախություն,        |

|                             |ջերմություն մտերիմ մարդկանց նկատմամբ:  |

|                             |_______________________________________|

|                             |5.3. Դժգոհություն է արտահայտում, երբ   |

|                             |իրեն ինչ-որ բան անհանգստացնում է կամ   |

|                             |անկարող է ինչ-որ բան անել:             |

|_____________________________|_______________________________________|

|6. Երեխան արտահայտում է իր   |6.1. Ճանաչում և  արձագանքում է ծանոթ   |

|զգացմունքները երգի,          |երաժշտությանը:                         |

|երաժշտության, շարժումների և  |_______________________________________|

|պարի միջոցով:                |6.2. Պարբերաբար երգում է:              |

|_____________________________________________________________________|

| ԻՆՔՆԱՍՊԱՍԱՐԿՄԱՆ, ԱՌՈՂՋՈՒԹՅԱՆ ՊԱՀՊԱՆՄԱՆ ԵՎ ԱՆՎՏԱՆԳՈՒԹՅԱՆ ՈԼՈՐՏ       |

|_____________________________________________________________________|

|                        Ինքնասպասարկում                              |

|_____________________________________________________________________|

|        Չափորոշիչ            |           Ցուցիչ                      |

|_____________________________|_______________________________________|

|1. Երեխան դրսևորում  է       |1.1. Հագնվելիս և  հանվելիս փորձում է   |

|ինքնասպասարկման              |ինչ-որ բաներ ինքնուրույն անել:         |

|հմտություններ:               |_______________________________________|

|                             |1.2. Ինքնուրույն ուտում է սննդի որոշ   |

|                             |տեսակներ:                              |

|                             |_______________________________________|

|                             |1.3. Ինքնուրույն խմելու փորձեր է անում:|

|                             |_______________________________________|

|                             |1.4. Կատարում է կենցաղային տարրական    |

|                             |գործողություններ:                      |

|                             |_______________________________________|

|                             |1.5. Հետևողական  է այն                 |

|                             |գործողություններում, որոնք կրկնվում են |

|                             |ըստ ռեժիմի:                            |

|_____________________________________________________________________|

|                     Առողջության պահպանում                           |

|_____________________________________________________________________|

|2. Երեխան սկսում է հետևել    |2.1. Կատարում է հիգիենայի որոշ         |

|հիգիենայի տարրական           |գործողություններ:                      |

|կանոններին:                  |_______________________________________|

|                             |2.2. Ճանաչում է հիգիենայի որոշ         |

|                             |պարագաներ:                             |

|                             |_______________________________________|

|                             |2.3. Փորձում է հանել թաց կամ կեղտոտ    |

|                             |հագուստը:                              |

|                             |_______________________________________|

|                             |2.4. Նշան է անում, երբ ինչ-որ բանից    |

|                             |դժգոհություն է ունենում:               |

|_____________________________________________________________________|

|                        Անվտանգություն                               |

|_____________________________________________________________________|

|3. Երեխան սկսում է հետևել    |3.1. Դադարեցնում է վտանգավոր           |

|անվտանգության տարրական       |գործողությունը` մեծահասակի օգնությամբ: |

|կանոններին` մեծահասակի       |                                       |

|ուղղորդումով և  հսկողությամբ:|                                       |

|_____________________________________________________________________|

|            ՎԵՐԱԲԵՐՄՈՒՆՔ ՍՈՎՈՐԵԼՈՒ ՆԿԱՏՄԱՄԲ` ՈԼՈՐՏ                   |

|_____________________________________________________________________|

|                      Հետաքրքրասիրություն                            |

|_____________________________________________________________________|

|        Չափորոշիչ            |           Ցուցիչ                      |

|_____________________________|_______________________________________|

|1. Երեխան հետաքրքրասիրություն|1.1. Խաղում է խաղալիքներով, որոնք      |

|է ցուցաբերում նոր բաներ      |առաջացնում են ձայն, լույս, շարժում և   |

|սովորելու և  նոր             |այլն:                                  |

|փորձառությունների նկատմամբ:  |_______________________________________|

|                             |1.2. Ուսումնասիրում է միջավայրը:       |

|                             |_______________________________________|

|                             |1.3. Ուսումնասիրում է շրջակա միջավայրը |

|                             |ինքնուրույն, սակայն ծնողի              |

|                             |ներկայությամբ:                         |

|                             |_______________________________________|

|                             |1.4. Կրկնօրինակում է մեծահասակաների    |

|                             |պարզ գործողությունները:                |

|                             |_______________________________________|

|                             |1.5. Հետաքրքրություն է ցուցաբերում     |

|                             |մեծահասակների աշխատանքային             |

|                             |գործունեության նկատմամբ:               |

|_____________________________________________________________________|

|                        Նախաձեռնություն                              |

|_____________________________________________________________________|

|2. Երեխան նախաձեռնություն է  |2.1. Փորձում է ինքնուրույն կատարել     |

|ցուցաբերում:                 |առօրյա որոշ գործողություններ:          |

|                             |_______________________________________|

|                             |2.2. Ցույց է տալիս, թե ինչ է սիրում կամ|

|                             |չի սիրում:                             |

|                             |_______________________________________|

|                             |2.3. Ներգրավվում է նոր փորձառության    |

|                             |մեջ:                                   |

|_____________________________________________________________________|

|             Մասնակցություն և  հետևողականություն                     |

|_____________________________________________________________________|

|3. Երեխան մասնակցություն և   |3.1. Պարբերաբար կրկնում է իր նախասիրած |

|հետևողականություն  է         |գործողությունը:                        |

|ցուցաբերում իր տարիքին       |_______________________________________|

|համապատասխան                 |3.2. Ավարտին է հասցնում իրեն ծանոթ որոշ|

|առաջադրանքներում:            |գործողություններ:                      |

|                             |_______________________________________|

|                             |3.3. Կարճ ժամանակով ուշադրությունը     |

|                             |կենտրոնացնում է, երբ իր համար հեքիաթ են|

|                             |կարդում/պատմում:                       |

|                             |_______________________________________|

|                             |3.4. Անհրաժեշտության դեպքում իրերը     |

|                             |փնտրում է այն տեղերում, որտեղ դրանք    |

|                             |սովորաբար դրված են լինում:             |

|_____________________________________________________________________|

|  3. ԿՐՏՍԵՐ ՏԱՐԻՔԻ ԱՌԱՋԻՆ ԽՄԲԻ` ԵՐԿՈՒՍԻՑ ՄԻՆՉԵՎ ԵՐԵՔ ՏԱՐԵԿԱՆ         |

|           ԵՐԵԽԱՆԵՐԻ ԶԱՐԳԱՑՄԱՆ ԵՎ ԿՐԹԱԿԱՆ ՉԱՓՈՐՈՇԻՉ                  |

|_____________________________________________________________________|

|                       ՇԱՐԺՈՂԱԿԱՆ ՈԼՈՐՏ                              |

|_____________________________________________________________________|

|                       Խոշոր շարժողական                              |

|_____________________________________________________________________|

|        Չափորոշիչ            |           Ցուցիչ                      |

|_____________________________|_______________________________________|

|1. Երեխան տեղաշարժվելիս      |1.1. Ինքնուրույն կքանստում է` պահելով  |

|կոորդինացնում է շարժումները: |հավասարակշռությունը:                   |

|                             |_______________________________________|

|                             |1.2. Ինքնուրույն վեր է կենում նստած    |

|                             |դիրքից:                                |

|                             |_______________________________________|

|                             |1.3. Վարժ քայլում է:                   |

|                             |_______________________________________|

|                             |1.4. Վազում է վստահորեն:               |

|                             |_______________________________________|

|                             |1.5. Բարձրանում և  իջնում է            |

|                             |աստիճաններով:                          |

|                             |_______________________________________|

|                             |1.6. Թռչկոտում է` հենման մակերեսից     |

|                             |չկտրվելով:                             |

|                             |_______________________________________|

|                             |1.7. Ինքնուրույն մագլցում է ոչ բարձր   |

|                             |առարկաների վրա:                        |

|                             |_______________________________________|

|                             |1.8. Կռանում է առանց                   |

|                             |հավասարակշռությունը կորցնելու:         |

|                             |_______________________________________|

|                             |1.9. Տարբեր դիրքերում պահում է         |

|                             |հավասարակշռությունը և  կատարում զանազան|

|                             |գործողություններ:                      |

|_____________________________________________________________________|

|                     Նուրբ/մանր շարժումներ                           |

|_____________________________________________________________________|

|2. Երեխան դրսևորում  է       |2.1. Կառուցում է պարզ շինություններ`   |

|ձեռքերի և  մատների           |ուղղահայաց և  հորիզոնական դիրքերով:    |

|շարժումների կառավարման       |_______________________________________|

|հմտություններ:               |2.2. Գծում/նկարում է` օգտագործելով թղթի|

|                             |ամբողջ մակերեսը:                       |

|                             |_______________________________________|

|                             |2.3. Ինքնուրույն հագնում և  հանում է   |

|                             |հագուստի որոշ մասեր:                   |

|                             |_______________________________________|

|                             |2.4. Երեխան կատարում է                 |

|                             |գործողություններ` աջ կամ ձախ ձեռքի     |

|                             |գերակայությամբ:                        |

._____________________________________________________________________|

 

--------------------------------------------------------------------

ԻՐՏԵԿ - շարունակությունը հաջորդ մասերում

 

 

pin
Կրթության, գիտ, մշակ, սպորտ նախ.
22.10.2019
N 24-Ն
Հրաման