Սեղմել Esc փակելու համար:
ՀՀ ԿՐԹՈՒԹՅԱՆ ԵՎ ԳԻՏՈՒԹՅԱՆ ՆԱԽԱՐԱՐԻ 20...
Քարտային տվյալներ

Տեսակ
Գործում է
Ընդունող մարմին
Ընդունման ամսաթիվ
Համար

Գրանցման ամսաթիվ
ՈՒժի մեջ մտնելու ամսաթիվ
ՈՒժը կորցնելու ամսաթիվ
Ընդունման վայր
Սկզբնաղբյուր

Ժամանակագրական տարբերակ Փոփոխություն կատարող ակտ

Որոնում:
Բովանդակություն

Հղում իրավական ակտի ընտրված դրույթին X
irtek_logo
 

ՀՀ ԿՐԹՈՒԹՅԱՆ ԵՎ ԳԻՏՈՒԹՅԱՆ ՆԱԽԱՐԱՐԻ 2011 ԹՎԱԿԱՆԻ ՄԱՐՏԻ 30-Ի N 257-Ն ՀՐԱՄԱՆՈՒՄ ՓՈՓ ...

 

 

ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅՈՒՆ ԿՐԹՈՒԹՅԱՆ, ԳԻՏՈՒԹՅԱՆ,
ՄՇԱԿՈՒՅԹԻ ԵՎ ՍՊՈՐՏԻ ՆԱԽԱՐԱՐ ՀՐԱՄԱՆ

 

22 հոկտեմբերի 2019 թվականի N 24-Ն

 

ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ ԿՐԹՈՒԹՅԱՆ ԵՎ ԳԻՏՈՒԹՅԱՆ ՆԱԽԱՐԱՐԻ 2011 ԹՎԱԿԱՆԻ ՄԱՐՏԻ 30-Ի N 257-Ն ՀՐԱՄԱՆՈՒՄ ՓՈՓՈԽՈՒԹՅՈՒՆ ԿԱՏԱՐԵԼՈՒ ՄԱՍԻՆ

(2-րդ մաս)

 

|_____________________________________________________________________|

|                  ԽՈՍՔԻ ԵՎ ՀԱՂՈՐԴԱԿՑՄԱՆ ՈԼՈՐՏ                        |

|_____________________________________________________________________|

|                         Բանավոր խոսք                                |

|_____________________________________________________________________|

|                 Խոսքի ընկալում և  օգտագործում                       |

|_____________________________________________________________________|

|        Չափորոշիչ            |           Ցուցիչ                      |

|_____________________________|_______________________________________|

|1. Ընկալում է իրեն ուղղված   |1.1. Կատարում է մեծահասակի պարզ        |

|ուրիշի բանավոր խոսքը:        |հրահանգները:                           |

|                             |_______________________________________|

|                             |1.2. Հետևում  է 2 քայլից բաղկացած      |

|                             |հրահանգներին:                          |

|                             |_______________________________________|

|                             |1.3. Հասկանում է բառեր (նախդիրներ),    |

|                             |ինչպիսիք են «մեջ», «վրա» և  «տակ»:     |

|                             |_______________________________________|

|                             |1.4. Համապատասխան ձևով  պատասխան է     |

|                             |տալիս «ո՞վ», «ի՞նչ», «ե՞րբ», «որտե՞ղ»  |

|                             |հարցերին:                              |

|_____________________________|_______________________________________|

|2. Օգտագործում է 3 և  ավելի  |2.1. Խոսքում օգտագործում է օժանդակ     |

|բառերից բաղկացած             |բայեր:                                 |

|նախադասություններ:           |_______________________________________|

|                             |2.2. Օգտագործում է պարզ ընդարձակ       |

|                             |նախադասություններ:                     |

|                             |_______________________________________|

|                             |2.3. Նախադասության մեջ օգտագործում է   |

|                             |«և»  կամ «ու» շաղկապները:              |

|_____________________________|_______________________________________|

|3. Երեխան բանավոր            |3.1. Բառերով արտահայտում է իր          |

|արտահայտում է իր մտքերն ու   |ցանկությունները:                       |

|կարծիքը, զգացողություններն   |                                       |

|ու զգացմունքները:            |                                       |

|_____________________________________________________________________|

|       Խոսքի հնչյունաբանական և  քերականական իմացություն              |

|_____________________________________________________________________|

|4. Երեխան կարողանում է ճիշտ  |4.1. Կրկնում է առաջարկված պարզ բառերը` |

|արտասանել մայրենի լեզվի      |ճիշտ արտաբերելով հնչյունները:          |

|հնչյունները:                 |                                       |

|_____________________________|_______________________________________|

|5. Երեխան կազմում է բարդ     |5.1. Խոսքում օգտագործում է համադասական |

|նախադասություններ:           |նախադասություններ:                     |

|_____________________________|_______________________________________|

|6. Երեխան հետևում  է         |6.1. Օգտագործում է գոյականի հոգնակի    |

|քերականական որոշ կանոնների:  |թիվը:                                  |

|                             |_______________________________________|

|                             |6.2. Ճիշտ կիրառում է բայի ներկա        |

|                             |ժամանակը:                              |

|                             |_______________________________________|

|                             |6.3. Օգտագործում է դերանուններ:        |

|_____________________________|_______________________________________|

|7. Երեխան ճիշտ օգտագործում է |7.1. Ճիշտ (տեղին) ձևակերպում  է «ո՞վ»  |

|խոսքի տարբեր մասեր:          |բառով հարցեր:                          |

|Գրավոր խոսք                  |                                       |

|_____________________________________________________________________|

|          Հետաքրքրություն գրքերի և  գրվածքի նկատմամբ                 |

|_____________________________________________________________________|

|8. Երեխան հետաքրքրություն է  |8.1. Դիմում է մեծահասակին, որ իր համար |

|ցուցաբերում գրքերի և         |գիրք կարդա (պատմի):                    |

|ընթերցանության նկատմամբ:     |_______________________________________|

|                             |8.2. Ունի իր սիրած գիրքը կամ գրքերը:   |

|                             |_______________________________________|

|                             |8.3. Տարբերում է գիրքը այլ առարկաներից:|

|_____________________________________________________________________|

|                      Վաղ գրաճանաչություն                            |

|_____________________________________________________________________|

|9. Ունի որոշ պատկերացում     |9.1. Ճանաչում է շրջապատի որոշ          |

|սիմվոլների և  դրանց          |գրաֆիկական սիմվոլներ:                  |

|նշանակության մասին:          |                                       |

|_____________________________|_______________________________________|

|10. Հետաքրքրություն է        |10.1. Խզբզում է` օգտագործելով մատիտ կամ|

|դրսևորում  գրելու/նկարելու   |կավիճ:                                 |

|պարագաների նկատմամբ:         |                                       |

|_____________________________________________________________________|

|                        ԻՄԱՑԱԿԱՆ ՈԼՈՐՏ                               |

|_____________________________________________________________________|

|               Մտածողություն և  տրամաբանություն                      |

|_____________________________________________________________________|

|        Չափորոշիչ            |           Ցուցիչ                      |

|_____________________________|_______________________________________|

|1. Երեխան հետազոտում և       |1.1. Գտնում է երկու առարկաների կամ     |

|համեմատում է առարկաները:     |երևույթների  նմանությունը:             |

|                             |_______________________________________|

|                             |1.2. Համեմատում է առարկաները ըստ մեկ   |

|                             |հատկանիշի:                             |

|                             |_______________________________________|

|                             |1.3. Գիտի առարկաների նշանակությունը:   |

|                             |_______________________________________|

|                             |1.4. Պտտելով բացում և  փակում է իրերը, |

|                             |առարկաները:                            |

|                             |_______________________________________|

|                             |1.5. Հավաքում է 2 մասից բաղկացած       |

|                             |պատկեր:                                |

|_____________________________|_______________________________________|

|2. Երեխան հասկանում է        |2.1. Գիտի կենցաղում կրկնվող պարզագույն |

|իրադարձությունների           |գործողությունների հաջորդականությունը:  |

|հաջորդականությունը և  պարզ   |                                       |

|պատճառահետևանքային  կապերը:  |                                       |

|_____________________________|_______________________________________|

|3. Երեխան կարողանում է       |3.1. Խմբավորում է առարկաները ըստ մեկ   |

|ընդհանրացումներ կատարել:     |հատկանիշի:                             |

|_____________________________|_______________________________________|

|4. Երեխան դասակարգում է      |4.1. Տարբեր տեսակի (3-ից ոչ ավելի) մի  |

|առարկաները ըստ կոնկրետ       |քանի նկարներից առանձնացնում է միատեսակ |

|հատկանիշի:                   |առարկաներ պատկերող նկարները:           |

|                             |_______________________________________|

|                             |4.2. Նկարները համապատասխանեցնում է     |

|                             |առարկաներին:                           |

|                             |_______________________________________|

|                             |4.3. Դասավորում է առարկաները` ըստ      |

|                             |ծանրության:                            |

|_____________________________________________________________________|

|      Տարրական մաթեմատիկական պատկերացումներ և  գիտելիքներ            |

|_____________________________________________________________________|

|5. Երեխան ունի մեծության,    |5.1. Անվանում է մեկ-երկու հիմնական     |

|չափի, ձևի  մասին գիտելիքներ, |գույներ (հնարավոր է շփոթելով):         |

|ճանաչում է գույները:         |_______________________________________|

|                             |5.2. Գիտի շատ, քիչ հասկացությունները:  |

|_____________________________|_______________________________________|

|6. Երեխան ցուցաբերում է      |6.1. Գիտի, թե ինչ է «1»-ը:             |

|հաշվի, թվերի, թվանշանների    |                                       |

|իմացություն:                 |                                       |

|_____________________________________________________________________|

|                  Ուշադրություն, հիշողություն                        |

|_____________________________________________________________________|

|7. Երեխան մտապահում և        |7.1. Վերարտադրում է նախկինում կատարած  |

|վերարտադրում է որոշակի       |որոշ գործողություններ:                 |

|ինֆորմացիա:                  |_______________________________________|

|                             |7.2. Մտապահում և  վերարտադրում է       |

|                             |հատվածներ մանկական                     |

|                             |բանաստեղծություններից:                 |

|                             |_______________________________________|

|                             |7.3. Վերարտադրում է իր հետ տեղի ունեցած|

|                             |դեպքերն ու իրադարձությունները:         |

|_____________________________________________________________________|

|        Երևակայություն  և  ստեղծագործական մտածողություն              |

|_____________________________________________________________________|

|8. Երեխան դրսևորում  է       |8.1. Կատարում է տարբեր նպատակային      |

|երևակայության  պարզագույն    |գործողություններ պլաստիլինի և  թղթի    |

|տարրեր:                      |հետ:                                   |

|                             |_______________________________________|

|                             |8.2. Ներկում է վրձնով:                 |

|                             |_______________________________________|

|                             |8.3. Նկարում է շրջաններ և  խաչեր:      |

|                             |_______________________________________|

|                             |8.4. Տարբեր անուններ է տալիս իր        |

|                             |նկարածին:                              |

|                             |_______________________________________|

|                             |8.5. Իր խաղալիքներին դարձնում է        |

|                             |երևակայական  մարդիկ:                   |

|_____________________________________________________________________|

|           Կողմնորոշում տարածության և  ժամանակի մեջ                  |

|_____________________________________________________________________|

|9. Երեխան կողմնորոշվում է    |9.1. Օգտագործում է «հեռու», «մոտիկ»,   |

|տարածության մեջ:             |«այնտեղ», «այստեղ» բառերը, սակայն դեռ  |

|                             |լիովին չի հասկանում դրանց              |

|                             |նշանակությունը:                        |

|_____________________________|_______________________________________|

|10. Երեխան կարողանում է      |10.1. Օգտագործում է «ավելի ուշ»,       |

|կողմնորոշվել ժամանակի մեջ:   |«վաղը», «հիմա», «շուտով», «երեկ»,      |

|                             |«այսօր» բառերը, երբեմն շփոթելով դրանց  |

|                             |նշանակությունը:                        |

|_____________________________________________________________________|

|         Սոցիալ-մշակութային և  կենցաղային կողմնորոշում               |

|_____________________________________________________________________|

|11. Երեխան ունի տարրական     |11.1. Ճիշտ ասում է իր անունը, սեռը,    |

|գիտելիքներ իր և  իր ընտանիքի |երբեմն տարիքը:                         |

|մասին:                       |_______________________________________|

|                             |11.2. Գիտի իրեն շատ մտերիմ անձանց      |

|                             |սոցիալական դերերի մասին:               |

|_____________________________|_______________________________________|

|12. Երեխան ունի գիտելիքներ   |12.1. Ճանաչում և  անվանում է առնվազն 5 |

|շրջապատող միջավայրի և        |ընտանի կենդանիներ (շուն, հավ, կով, ձի  |

|բնության վերաբերյալ:         |և  այլն):                              |

|                             |_______________________________________|

|                             |12.2. Տարբերում է որոշ կենդանիների     |

|                             |ձայները:                               |

|                             |_______________________________________|

|                             |12.3. Ճանաչում և  անվանում է իրեն      |

|                             |շրջապատող բնաշխարհի որոշ տարրեր (ծառ,  |

|                             |ծաղիկ)` շփոթելով դրանց տեսակները:      |

|_____________________________|_______________________________________|

|13. Երեխան ճանաչում և        |13.1. Գիտի մի քանի մանկական            |

|կարողանում է կատարել մանկական|բանաստեղծություններ:                   |

|ստեղծագործություններ:        |_______________________________________|

|                             |13.2. Հեռուստացույցով ծանոթ            |

|                             |երաժշտություն (գովազդային              |

|                             |տեսահոլովակներ) լսելիս արձագանքում է   |

|                             |բառերով և  ձայնակցում ու (կամ) պարային |

|                             |շարժումներ կատարում:                   |

|_____________________________________________________________________|

|            ՍՈՑԻԱԼԱԿԱՆ, ՀՈՒԶԱԿԱՆ ԵՎ ԱՆՁՆԱՅԻՆ ՈԼՈՐՏ                   |

|_____________________________________________________________________|

|                     Սոցիալական զարգացում                            |

|_____________________________________________________________________|

|               Փոխհարաբերություններ շրջապատի հետ                     |

|_____________________________________________________________________|

|        Չափորոշիչ            |           Ցուցիչ                      |

|_____________________________|_______________________________________|

|1. Երեխան շփվում է ծանոթ     |1.1. Շփվում է ծանոթ մեծահասակի հետ խաղի|

|մեծահասակների և              |ընթացքում:                             |

|հասակակիցների հետ և  սկսում է|_______________________________________|

|հաստատել վստահության վրա     |1.2. Անծանոթ միջավայրում շփվում է ծանոթ|

|հիմնված հարաբերություններ:   |մեծահասակի հետ:                        |

|                             |_______________________________________|

|                             |1.3. Ընդունում է իր համար նշանակալի    |

|                             |մեծահասակների (բարեկամների,            |

|                             |հարևանների)  ընկերակցությունը:         |

|                             |_______________________________________|

|                             |1.4. Խնդրում է մեծահասակին խաղալ իր    |

|                             |հետ:                                   |

|                             |_______________________________________|

|                             |1.5. Սկսում է խոսակցություն մեծահասակի |

|                             |հետ:                                   |

|                             |_______________________________________|

|                             |1.6. Նմանակում է իր հարևանությամբ      |

|                             |խաղացող երեխաների խաղը:                |

|                             |_______________________________________|

|                             |1.7. Հասակակցի հետ խաղի ընթացքում,     |

|                             |մեծահասակի զգալի աջակցությամբ սպասում է|

|                             |իր հերթին:                             |

|                             |_______________________________________|

|                             |1.8. Մասնակցում է հասակակիցների հետ    |

|                             |խմբովի խաղերին:                        |

|_____________________________________________________________________|

|                        Սոցիալական վարք                              |

|_____________________________________________________________________|

|2. Երեխան դրսևորում  է       |2.1. Հետևում  է պարզ կանոններին        |

|ինքնակառավարման              |մեծահասակի հրահանգով:                  |

|հմտություններ:               |_______________________________________|

|                             |2.2. Հետևում  է խաղի պարզ կանոններին:  |

|                             |2.3. Կանխատեսում է կանոնների խախտման   |

|                             |հետևանքները:                           |

|                             |_______________________________________|

|                             |2.4. Մեծահասակի օգնությամբ հարմարվում է|

|                             |առօրյա կրկնվող գործողությունների       |

|                             |անսպասելի փոփոխմանը:                   |

|                             |_______________________________________|

|                             |2.5. Սկսում է գիտակցել սեփական         |

|                             |հնարավորությունների սահմանը:           |

|_____________________________|_______________________________________|

|3. Երեխան դրսևորում  է       |3.1. Կատարում է ինքնուրույն (անկախ)    |

|ինքնուրույնություն:          |գործողություններ` ստուգելով թույլատրելի|

|                             |սահմանները:                            |

|                             |_______________________________________|

|                             |3.2. Որոշ գործողություններ կատարում է  |

|                             |իր ձևով,  իրեն հարմար արագությամբ,     |

|                             |չընդունելով օգնությունը:               |

|_____________________________________________________________________|

|                      Անձնային զարգացում                             |

|_____________________________________________________________________|

|4. Երեխան սկսում է ցուցաբերել|4.1. Գիտի իր անունը, սեռը:             |

|սեփական անձի և  ուրիշների    |_______________________________________|

|մասին իմացություն:           |4.2. Տարբերակում է մարդկանց ըստ սեռի:  |

|                             |_______________________________________|

|                             |4.3. Գիտի ծնողների և  ընտանիքի         |

|                             |անդամների անունները:                   |

|                             |_______________________________________|

|                             |4.4. Գիտակցում է, երբ իրեն             |

|                             |ուշադրություն են դարձնում կամ          |

|                             |դիտարկում են:                          |

|                             |_______________________________________|

|                             |4.5. Ինքն իրեն զբաղեցնում կամ          |

|                             |հետաքրքրություններ է գտնում 10-15 րոպեի|

|                             |սահմաններում:                          |

|                             |_______________________________________|

|                             |4.6. Նկարներում տարբերակում է պատկերված|

|                             |երեխաների սեռը:                        |

|                             |_______________________________________|

|                             |4.7. Երբ խնդրում են, ցույց է տալիս     |

|                             |մարմնի 6-9 մասեր:                      |

|                             |_______________________________________|

|                             |4.8. Ճանաչում է իրեն պատկանող իրերը,   |

|                             |խաղալիքները:                           |

|_____________________________|_______________________________________|

|5. Երեխան սկսում է դրսևորել  |5.1. Ուրախություն է արտահայտում որևէ   |

|ինքնավստահություն:           |բան լավ անելիս:                        |

|                             |_______________________________________|

|                             |5.2. Ցուցադրում է իր կատարած           |

|                             |աշխատանքները:                          |

|                             |_______________________________________|

|                             |5.3. Հաճույք է ստանում տան գործերում   |

|                             |մեծահասակին օգնելիս:                   |

|                             |_______________________________________|

|                             |5.4. Կատարում է գործողություններ, ցույց|

|                             |տալու համար, թե իբրև  կարող է անել իր  |

|                             |ուժերից վեր բաներ:                     |

|_____________________________________________________________________|

|                      Հուզական զարգացում                             |

|_____________________________________________________________________|

|6. Երեխան սկսում է ճանաչել   |6.1. Ձայնի հնչերանգով, ժեստերով կամ    |

|հիմնական հույզերն ու         |դեմքի համապատասխան արտահայտությամբ,    |

|զգացմունքները:               |արտահայտում է ուրախությունը,           |

|                             |տխրությունը, զայրույթը կամ վախը:       |

|_____________________________|_______________________________________|

|7. Երեխան սկսում է կառավարել |7.1. Ուժեղ զգացմունքների ժամանակ       |

|իր զգացմունքները և           |փնտրում է մեծահասակի աջակցությունը     |

|մղումները:                   |կամ գրավում է նրա ուշադրությունը:      |

|                             |_______________________________________|

|                             |7.2. Հեշտությամբ բաժանվում է մայրիկից  |

|                             |և  հայրիկից:                           |

|_____________________________________________________________________|

| ԻՆՔՆԱՍՊԱՍԱՐԿՄԱՆ, ԱՌՈՂՋՈՒԹՅԱՆ ՊԱՀՊԱՆՄԱՆ ԵՎ ԱՆՎՏԱՆԳՈՒԹՅԱՆ ՈԼՈՐՏ       |

|_____________________________________________________________________|

|                        Ինքնասպասարկում                              |

|_____________________________________________________________________|

|        Չափորոշիչ            |           Ցուցիչ                      |

|_____________________________|_______________________________________|

|1. Երեխան դրսևորում  է       |1.1. Ուտում է ինքնուրույն` մի քիչ      |

|ինքնասպասարկման              |թափթփելով:                             |

|հմտություններ:               |_______________________________________|

|                             |1.2. Օգտվում է սպասքի որոշ տեսակներից  |

|                             |(գդալ, պատառաքաղ, բաժակ):              |

|                             |_______________________________________|

|                             |1.3. Հագնում է հագուստի բոլոր          |

|                             |տեսակները` մեծահասակի օգնությամբ:      |

|                             |_______________________________________|

|                             |1.4. Ինքնուրույն հանում է հագուստները: |

|                             |_______________________________________|

|                             |1.5. Օգտագործում է անձնական խնամքի     |

|                             |առարկաները` մեծահասակի օգնությամբ:     |

|                             |_______________________________________|

|                             |1.6. Ինքնուրույն կարողանում է          |

|                             |հաղթահարել որոշ խոչընդոտներ:           |

|                             |_______________________________________|

|                             |1.7. Նեղ սափորից հեղուկը լցնում է լայն |

|                             |տարայի մեջ (երբեմն կարող է մի փոքր     |

|                             |թափել):                                |

|_____________________________________________________________________|

|                     Առողջության պահպանում                           |

|_____________________________________________________________________|

|2. Երեխան սկսում է հետևել    |2.1. Ինքնուրույն հետևում  է դեմքի      |

|հիգիենայի տարրական           |մաքրությանը:                           |

|կանոններին:                  |_______________________________________|

|                             |2.2. Օգտվում է պետքանոթից մեծահասակի   |

|                             |օգնությամբ:                            |

|                             |_______________________________________|

|                             |2.3. Կատարում է առողջության պահպանմանն |

|                             |ուղղված հիմնական գործողությունները`    |

|                             |մեծահասակի օգնությամբ:                 |

|                             |_______________________________________|

|                             |2.4. Ճանաչում է և  գիտի, թե ինչի համար |

|                             |է ատամի խոզանակը:                      |

|                             |_______________________________________|

|                             |2.5. Կրկնօրինակում է մեծահասակի որոշ   |

|                             |գործողությունները:                     |

|_____________________________________________________________________|

|                        Անվտանգություն                               |

|_____________________________________________________________________|

|3. Երեխան սկսում է հետևել    |3.1. Ուշադրություն է դարձնում          |

|անվտանգության տարրական       |անվտանգության հրահանգներին:            |

|կանոններին մեծահասակի        |_______________________________________|

|ուղղորդումով և  հսկողությամբ:|3.2. Խուսափում է վտանգավոր առարկաներից,|

|                             |երբ մեծահասակը զգուշացնում է:          |

|_____________________________|_______________________________________|

|             ՎԵՐԱԲԵՐՄՈՒՆՔ ՍՈՎՈՐԵԼՈՒ ՆԿԱՏՄԱՄԲ ՈԼՈՐՏ                   |

|_____________________________________________________________________|

|                      Հետաքրքրասիրություն                            |

|_____________________________________________________________________|

|        Չափորոշիչ            |           Ցուցիչ                      |

|_____________________________|_______________________________________|

|1. Երեխան                    |1.1. Հարցեր է տալիս անծանոթ առարկաների |

|հետաքրքրասիրություն է        |վերաբերյալ:                            |

|ցուցաբերում նոր բաներ        |_______________________________________|

|սովորելու և  նոր             |1.2. Կրկնօրինակում է մեծահասակաների    |

|փորձառությունների նկատմամբ:  |առօրյա կրկնվող գործողությունները:      |

|                             |_______________________________________|

|                             |1.3. Հարցեր է տալիս լսած հեքիաթի       |

|                             |վերաբերյալ:                            |

|                             |_______________________________________|

|                             |1.4. Մասնակցում է նոր գործողություն-   |

|                             |ների, խաղերի:                          |

|_____________________________________________________________________|

|                        Նախաձեռնություն                              |

|_____________________________________________________________________|

|2. Երեխան նախաձեռնություն է  |2.1. Մասնակցում է ուրիշ երեխաների      |

|ցուցաբերում:                 |խաղին:                                 |

|                             |_______________________________________|

|                             |2.2. Խաղի ընթացքում միաժամանակ         |

|                             |օգտագործում է մի քանի խաղալիքներ:      |

|                             |_______________________________________|

|                             |2.3. Խաղալիքներից ընտրում է մեկը:      |

|_____________________________________________________________________|

|             Մասնակցություն և  հետևողականություն                     |

|_____________________________________________________________________|

|3. Երեխան մասնակցություն և   |3.1. Դժվարության հանդիպելիս մի քանի    |

|հետևողականություն  է         |անգամ փորձում է հաղթահարել:            |

|ցուցաբերում իր տարիքին       |_______________________________________|

|համապատասխան                 |3.2. Խնդրում է, որ իր սիրած գիրքը      |

|առաջադրանքներում:            |(հեքիաթը) պարբերաբար կարդան, պատմեն իր |

|                             |համար:                                 |

|                             |_______________________________________|

|                             |3.3. Իր ընտրած խաղով խաղում է որոշակի  |

|                             |կարճ ժամանակի (8-10 րոպե) ընթացքում:   |

|_____________________________________________________________________|

|                          Տեխնոլոգիա                                 |

|_____________________________________________________________________|

|4. Երեխան հետաքրքրասիրություն|4.1. Ջանք է անում վերցնելու, զննելու,  |

|է ցուցաբերում տեխնոլոգիայի   |շոշափելու իր տեսադաշտում գտնվող        |

|հետ կապված փորձառությունների |խաղալիքները/սարքավորումները:           |

|նկատմամբ:                    |_______________________________________|

|                             |4.2. Մատով սեղմում է (նաև  ոչ ճիշտ) և  |

|                             |փորձում է միացնել/անջատել տեխնիկական   |

|                             |որոշ խաղալիքներ/սարքավորումներ:        |

|_____________________________|_______________________________________|

|5. Երեխան ճանաչում է ծանոթ   |5.1. Անվանում է որոշ տեխնոլոգիաներ     |

|միջավայրում օգտագործվող      |համապատասխան բառերով, երբ տեսնում է    |

|տեխնոլոգիաները:              |դրանք:                                 |

|                             |_______________________________________|

|                             |5.2. Խաղում է լարովի, մարտկոցով կամ    |

|                             |հեռակառավարվող խաղալիքներով մեծահասակի |

|                             |օգնությամբ:                            |

|_____________________________________________________________________|

|   4. ԿՐՏՍԵՐ ՏԱՐԻՔԻ ԵՐԿՐՈՐԴ ԽՄԲԻ` ԵՐԵՔԻՑ ՄԻՆՉԵՎ ՉՈՐՍ ՏԱՐԵԿԱՆ         |

|           ԵՐԵԽԱՆԵՐԻ ԶԱՐԳԱՑՄԱՆ ԵՎ ԿՐԹԱԿԱՆ ՉԱՓՈՐՈՇԻՉ                  |

|_____________________________________________________________________|

|                       ՇԱՐԺՈՂԱԿԱՆ ՈԼՈՐՏ                              |

|_____________________________________________________________________|

|                       Խոշոր շարժողական                              |

|_____________________________________________________________________|

|        Չափորոշիչ            |           Ցուցիչ                      |

|_____________________________|_______________________________________|

|1. Երեխան դրսևորում  է խոշոր |1.1. Ցատկում է մեկ ոտքի վրա 2 և  ավելի |

|շարժումներով պայմանավորված   |անգամ:                                 |

|հիմնական հմտությունները`     |_______________________________________|

|ցուցաբերելով կոորդինացիայի   |1.2. Ոտքերը միասին պահելով` կանգնած    |

|զարգացող կարողություններ:    |տեղից ցատկում է առնվազն 20 սմ          |

|                             |հեռավորության վրա:                     |

|                             |_______________________________________|

|                             |1.3. Առանց որևէ  բանից բռնելու կանգնում|

|                             |է մեկ ոտքի վրա առնվազն 2 վայրկյան:     |

|                             |_______________________________________|

|                             |1.4. Ուղիղ գծով քայլելով` անցնում է    |

|                             |առնվազն 1 մետր տարածություն:           |

|                             |_______________________________________|

|                             |1.5. Քայլում է` շրջանցելով             |

|                             |խոչընդոտները:                          |

|                             |_______________________________________|

|                             |1.6. Քայլում է ոտքերի մատների վրա:     |

|                             |_______________________________________|

|                             |1.7. Վազում է առնվազն 8 մետր           |

|                             |տարածություն:                          |

|                             |_______________________________________|

|                             |1.8. Ինքնուրույն բարձրանում է          |

|                             |աստիճաններով` հերթագայելով ոտքերը:     |

|                             |_______________________________________|

|                             |1.9. Մեծահասակի օգնությամբ իջնում է    |

|                             |աստիճաններով` հերթագայելով ոտքերը:     |

|                             |_______________________________________|

|                             |1.10. Ցատկում է մոտ 20 սմ              |

|                             |բարձրությունից երկու ոտքի վրա:         |

|                             |_______________________________________|

|                             |1.11. Վարում է եռանիվ հեծանիվ:         |

|_____________________________|_______________________________________|

|2. Երեխան դրսևորում  է       |2.1. Նետված գնդակը երեխան բռնում է     |

|գնդակով խաղալու տարբեր       |տարածած (արմունկները բացված) ձեռքերով: |

|հմտություններ:               |_______________________________________|

|                             |2.2. Բռնում է մեծ գնդակը մոտավորապես   |

|                             |1,5 մետր հեռավորությունից:             |

|                             |_______________________________________|

|                             |2.3. Նետում է գնդակն ընկերոջը` ճիշտ    |

|                             |ուղղությամբ:                           |

|                             |_______________________________________|

|                             |2.4. Ֆուտբոլ խաղալիս` ոտքը ետ տանելով  |

|                             |հարվածում է գնդակին:                   |

|_____________________________________________________________________|

|                     Նուրբ/մանր շարժումներ                           |

|_____________________________________________________________________|

|3. Երեխան ցուցաբերում է      |3.1. Կատարում է պարզ գործողություններ  |

|ձեռքի և  մատների շարժումների |փոքր (մանր) առարկաներով:               |

|կառավարման հմտություններ:    |_______________________________________|

|                             |3.2. Կառուցում է միջին բարդության      |

|                             |շինություններ:                         |

|                             |_______________________________________|

|                             |3.3. Ծեփում է պարզ` կլոր, տափակ,       |

|                             |պարանաձև  առարկաներ:                   |

|_____________________________|_______________________________________|

|4. Երեխան դրսևորում  է       |4.1. Բռնում է մատիտը ձեռքի առաջին 3    |

|նկարչական հմտություններ:     |մատներով` թուղթը մյուս ձեռքով պահելով: |

|                             |_______________________________________|

|                             |4.2. Բռնում է մատիտը ծայրին մոտ:       |

|                             |_______________________________________|

|                             |4.3. Արտանկարում է երկրաչափական        |

|                             |պատկերներ:                             |

|                             |_______________________________________|

|                             |4.4. Նկարում է մարդ, որն ունի գլուխ և  |

|                             |մեկ գծով պատկերված վերջույթներ         |

|                             |(«փայտիկներ») :                        |

|                             |_______________________________________|

|                             |4.5. Կրկնագծում է (եզրակ է քաշում)     |

|                             |նկարի ուրվագծով:                       |

|_____________________________|_______________________________________|

|5. Երեխան ցուցաբերում է      |5.1. Մեկ ձեռքի մատներով բացում և       |

|մկրատով կտրտելու պարզ        |փակում է բութ ծայրերով մկրատը:         |

|հմտություններ:               |                                       |

|_____________________________|_______________________________________|

|6. Երեխան կատարում է առօրյա  |6.1. Արձակում և  կոճկում է մեծ         |

|գործողություններ             |կոճակները, հագուստի մեծ շղթաները,      |

|ինքնասպասարկման նպատակով:    |քուղերը:                               |

|                             |_______________________________________|

|                             |6.2. Արձակում է կոշիկի քուղերը:        |

|                             |_______________________________________|

|                             |6.3. Ինքնուրույն օգտվում է սպասքի որոշ |

|                             |տեսակներից:                            |

|_____________________________________________________________________|

|                  ԽՈՍՔԻ ԵՎ ՀԱՂՈՐԴԱԿՑՄԱՆ ՈԼՈՐՏ                        |

|_____________________________________________________________________|

|                         Բանավոր խոսք                                |

|_____________________________________________________________________|

|                 Խոսքի ընկալում և  օգտագործում                       |

|_____________________________________________________________________|

|        Չափորոշիչ            |           Ցուցիչ                      |

|_____________________________|_______________________________________|

|1. Երեխան ընկալում է իրեն    |1.1. Կատարում է մեծահասակների պարզ     |

|ուղղված ուրիշի բանավոր       |հրահանգները:                           |

|խոսքը:                       |_______________________________________|

|                             |1.2. Լրացնում է պարզ նախադասության     |

|                             |վերջին` բաց թողնված բառը:              |

|                             |_______________________________________|

|                             |1.3. Ուշադիր ունկնդրում է իր կամ խմբի  |

|                             |համար ընթերցվող մանկական հեքիաթը:      |

|                             |_______________________________________|

|                             |1.4. Խոսքի հնչերանգով տարբերակում է    |

|                             |խոսակցի տրամադրությունը:               |

|_____________________________|_______________________________________|

|2. Երեխան բանավոր            |2.1. Ճիշտ (ադեկվատ) պատասխանում է      |

|արտահայտում է իր մտքերն ու   |«ինչո՞ւ» հարցերին:                     |

|կարծիքը, զգացողություններն   |_______________________________________|

|ու զգացմունքները:            |2.2. Պատմում է սեփական փորձառության    |

|                             |մասին:                                 |

|                             |_______________________________________|

|                             |2.3. 3-4 պարզ նախադասությամբ ասում է,  |

|                             |թե ի՞նչ են անում նկարում պատկերված     |

|                             |մարդիկ կամ կենդանիները:                |

|_____________________________________________________________________|

|       Խոսքի հնչյունաբանական և  քերականական իմացություն              |

|_____________________________________________________________________|

|3. Երեխան ճիշտ արտասանում է  |3.1. Գտնում է հանգավորված բառեր:       |

|մայրենի լեզվի հնչյունները:   |_______________________________________|

|                             |3.2. Կրկնում է առաջարկված բառերը` ճիշտ |

|                             |արտաբերելով հնչյունները:               |

|_____________________________|_______________________________________|

|4. Երեխան ճիշտ օգտագործում է |4.1. Ճիշտ (տեղին) ձևակերպում  է «ի՞նչ»,|

|խոսքի տարբեր մասեր:          |«որտե՞ղ», «ե՞րբ», «ինչո՞ւ» բառերով     |

|                             |հարցեր:                                |

|_____________________________________________________________________|

|                         Հաղորդակցում                                |

|_____________________________________________________________________|

|5. Երեխան արդյունավետ        |5.1. Զրուցում է մեծահասակի հետ`        |

|հաղորդակցվում է              |պատասխանելով առնվազն 3-4 պարզ հարցերի: |

|մեծահասակների, հասակակիցների |_______________________________________|

|և  փոքրերի հետ:              |5.2. Մասնակցում է առօրյա խոսակցությանը |

|                             |«հիմա» և  «այստեղ» թեմաների շուրջ:     |

|_____________________________________________________________________|

|                          Գրավոր խոսք                                |

|_____________________________________________________________________|

|          Հետաքրքրություն գրքերի և  գրվածքի նկատմամբ                 |

|_____________________________________________________________________|

|6. Երեխան հետաքրքրություն է  |6.1. Պատկերազարդ գրքեր դիտելիս հարցեր է|

|ցուցաբերում գրքերի և         |տալիս:                                 |

|ընթերցանության նկատմամբ:     |                                       |

|Վաղ գրաճանաչություն          |                                       |

|_____________________________|_______________________________________|

|7. Երեխան հասկանում է գրավոր |7.1. Ձևացնում  է, որ գրում է:          |

|խոսքի որոշ սկզբունքներ:      |                                       |

|_____________________________|_______________________________________|

|8. Երեխան ունի գրելու        |8.1. Օգտագործում է գրելու պարագաներ:   |

|պարագաների օգտագործման       |                                       |

|պարզագույն հմտություններ:    |                                       |

|_____________________________________________________________________|

|                        ԻՄԱՑԱԿԱՆ ՈԼՈՐՏ                               |

|_____________________________________________________________________|

|               Մտածողություն և  տրամաբանություն                      |

|_____________________________________________________________________|

|        Չափորոշիչ            |           Ցուցիչ                      |

|_____________________________|_______________________________________|

|1. Երեխան հետազոտում և       |1.1. Կարողանում է բացատրել առարկաների  |

|համեմատում է, առարկաները:    |նշանակությունը, դերը:                  |

|                             |_______________________________________|

|                             |1.2. Կարողանում է համեմատել առարկաները |

|                             |ըստ մեկ հատկանիշի:                     |

|                             |_______________________________________|

|                             |1.3. Գտնում է զույգ պատկերներ:         |

|                             |_______________________________________|

|                             |1.4. Հավաքում է 3-4 խոշոր մասերից      |

|                             |բաղկացած պատկեր:                       |

|_____________________________|_______________________________________|

|2. Երեխան հասկանում է        |2.1. Տալիս է «ինչո՞ւ» հարցը` հասկանալու|

|իրադարձությունների           |համար պատճառահետևանքային  կապերը:      |

|հաջորդականությունը և  պարզ   |_______________________________________|

|պատճառահետևանքային  կապերը:  |2.2. Բացատրում է, թե ինչպիսի՞ արդյունք |

|                             |կարող է ունենալ տվյալ պարզ             |

|                             |գործողությունը:                        |

|_____________________________|_______________________________________|

|3. Երեխան կարողանում է       |3.1. Խմբավորում է առարկաները զույգերով |

|ընդհանրացումներ կատարել:     |ըստ ֆունկցիոնալ նշանակության:          |

|                             |_______________________________________|

|                             |3.2. Առաջարկված առարկաներից կամ        |

|                             |նկարներից ընտրում է սնունդի, հագուստի, |

|                             |կենդանիների հասկացություններին         |

|                             |վերաբերող առարկաներ:                   |

|_____________________________|_______________________________________|

|4. Երեխան կարողանում է       |4.1. Դասավորում է առարկաները ըստ       |

|դասակարգել և  խմբավորել      |որոշակի հատկանիշի:                     |

|առարկաները:                  |                                       |

|_____________________________________________________________________|

|               Տարրական մաթեմատիկական գիտելիքներ                     |

|_____________________________________________________________________|

|5. Երեխան ունի մեծության,    |5.1. Տեսակավորում է առարկաները ըստ     |

|չափի, ձևի  մասին գիտելիքներ, |ձևի:                                   |

|ճանաչում է գույները:         |_______________________________________|

|                             |5.2. Տեսակավորում է առարկաները ըստ     |

|                             |գույնի:                                |

|                             |_______________________________________|

|                             |5.3. Անվանում է հիմնական գույն:        |

|                             |_______________________________________|

|                             |5.4. Ընտրում է 2-4 գույներ:            |

|                             |_______________________________________|

|                             |5.5. Տեսակավորում է առարկաներն ըստ     |

|                             |գույնի:                                |

|                             |_______________________________________|

|                             |5.6. Գնահատում է չափերը:               |

|                             |_______________________________________|

|                             |5.7. Գիտի 2 երկրաչափական պատկերներ`    |

|                             |շրջան, եռանկյունի:                     |

|_____________________________|_______________________________________|

|6. Երեխան ցուցաբերում է      |6.1. Անգիր հաշվում է մինչև  5-ը:       |

|հաշվի, թվերի, թվանշանների    |_______________________________________|

|իմացություն:                 |6.2. Կիրառում է հաշիվը առօրյա կյանքում:|

|_____________________________________________________________________|

|                  Ուշադրություն, հիշողություն                        |

|_____________________________________________________________________|

|7. Երեխան դրսևորում  է       |7.1. Մեծահասակի օրինակից հետո կրկնում է|

|ուշադրության կենտրոնացում և  |ծափերը (3 ծափ):                        |

|պահպանում:                   |_______________________________________|

|                             |7.2. Շուրջ 5 րոպե ուշադրությամբ լսելուց|

|                             |հետո հարցեր է տալիս:                   |

|_____________________________|_______________________________________|

|8. Երեխան մտապահում և        |8.1. Մեծահասակի ասելուց հետո կրկնում է |

|վերարտադրում է որոշակի       |բանաստեղծության 2 տող:                 |

|ինֆորմացիա:                  |                                       |

|_____________________________________________________________________|

|        Երևակայություն  և  ստեղծագործական մտածողություն              |

|_____________________________________________________________________|

|9. Երեխան դրսևորում  է տարբեր|9.1. Կատարում է տարբեր գործողություն-  |

|նյութերի հետ աշխատելու       |ներ ծեփամածիկի և  թղթի հետ:            |

|տարրական հմտություններ:      |_______________________________________|

|                             |9.2. Նկարում է լսած պատմության (հեքիաթի|

|                             |իրեն դուր եկած առարկան) պատկերը:       |

|_____________________________|_______________________________________|

|10. Երեխան շարժումների,      |10.1. Երաժշտության տակ կատարում է      |

|երաժշտության և  պարի միջոցով |ռիթմիկ պարային շարժումներ:             |

|արտահայտում է իր մտքերը,     |_______________________________________|

|պատկերացումները,             |10.2. Ձևացնում  է, թե երգում է         |

|զգացմունքները:               |հանդիսատեսի համար:                     |

|                             |_______________________________________|

|                             |10.3. Երգում է հաճախ լսած երգերը:      |

|                             |_______________________________________|

|                             |10.4. Մեծահասակին խնդրում է երգել իր   |

|                             |սիրած երգը:                            |

|_____________________________________________________________________|

|           Կողմնորոշում տարածության և  ժամանակի մեջ                  |

|_____________________________________________________________________|

|11. Երեխան ունի գիտելիքներ   |11.1. Կատարում է հրահանգներ` կապված    |

|տարածության մեջ առարկաների   |առարկաների և  իր դիրքի հետ:            |

|դիրքի վերաբերյալ և           |_______________________________________|

|կարողանում է կողմնորոշվել    |12.1. Տարբերում է ցերեկ և  գիշեր       |

|տարածության մեջ:             |հասկացությունները` կապելով դրանք այդ   |

|12. Երեխան կարողանում է      |ժամին կատարվող գործողությունների հետ:  |

|կողմնորոշվել ժամանակի մեջ:   |                                       |

|_____________________________________________________________________|

|  Սոցիալ-մշակութային, կենցաղային կողմնորոշում և  վերաբերմունք        |

|                   շրջակա միջավայրի նկատմամբ                         |

|_____________________________________________________________________|

|13. Երեխան ունի գիտելիքներ   |13.1. Ճանաչում է մարմնի մասերը:        |

|իր անձի, ընտանիքի, համայնքի  |_______________________________________|

|մասին:                       |13.2. Նկարագրում է տարբեր սեռերի       |

|                             |առանձնահատկությունները:                |

|                             |_______________________________________|

|                             |13.3. Գիտի մարդկանց սոցիալական դերերի  |

|                             |և  հարաբերությունների մասին:           |

|                             |_______________________________________|

|                             |13.4. Գիտի այն թաղամասը կամ փողոցը,    |

|                             |որտեղ ապրում է:                        |

|                             |_______________________________________|

|                             |13.5. Մասնակցում է ընտանեկան տոներին:  |

|                             |_______________________________________|

|                             |13.6. Ընտանիքն ընկալում է որպես անվտանգ|

|                             |և  հարմարավետ միջավայր:                |

|_____________________________|_______________________________________|

|14. Երեխան ունի գիտելիքներ   |14.1. Ճանաչում և  անվանում է որոշ      |

|շրջապատող միջավայրի և        |ընտանի և  վայրի կենդանիներ:            |

|բնության վերաբերյալ:         |_______________________________________|

|                             |14.2. Գիտի տարբեր կենդանիների ապրելու  |

|                             |միջավայրերը:                           |

|                             |_______________________________________|

|                             |14.3. Ճանաչում և  անվանում է բնության  |

|                             |որոշ երևույթներ.  քամի, անձրև,  ձյուն: |

|                             |_______________________________________|

|                             |14.4. Ճանաչում և  անվանում է իրեն      |

|                             |շրջապատող բնաշխարհի որոշ տարրեր. ջուր, |

|                             |ծառ, ծաղիկ, թռչուններ:                 |

|                             |_______________________________________|

|                             |14.5. Մաքուր է պահում իր շրջապատը:     |

|                             |_______________________________________|

|                             |14.6. Խնամքով է վերաբերվում շրջապատող  |

|                             |բնությանը:                             |

|                             |_______________________________________|

|                             |14.7. Ցուցաբերում է սպառվող ռեսուրսները|

|                             |խնայելու տարրական հմտություններ:       |

|_____________________________|_______________________________________|

|15. Երեխան ցուցաբերում է     |15.1. Մեծահասակի ուղղորդմամբ կիսում է  |

|տնտեսական պարզ               |իր ունեցածը կամ փոխանակում է           |

|հասկացությունների            |խաղալիքները/առարկաները ուրիշների հետ:  |

|իմացություն:                 |_______________________________________|

|                             |15.2. Հասկանում է, որ մետաղադրամներով  |

|                             |և  թղթադրամներով կարելի է ինչ-որ բան   |

|                             |գնել:                                  |

|                             |_______________________________________|

|                             |15.3. Սյուժետադերային խաղերի միջոցով   |

|                             |արտահայտում է «գնման և  վաճառքի» պարզ  |

|                             |հասկացությունները:                     |

|_____________________________|_______________________________________|

|16. Երեխան ունի որոշ         |16.1. Երգում է հայկական երգեր:         |

|պատկերացումներ հայկական      |_______________________________________|

|մշակույթի տարրերի մասին:     |16.2. Կատարում է ազգային պարերի որոշ   |

|                             |շարժումներ:                            |

|                             |_______________________________________|

|                             |16.3. Ճանաչում և  անվանում է ազգային   |

|                             |ստեղծագործությունների, հայկական        |

|                             |մուլտֆիլմերի հերոսներին:               |

|_____________________________|_______________________________________|

|17. Երեխան Ճանաչում է այլ    |17.1. Կատարում է այլ ազգերի երգերի և   |

|ազգերի մշակութային որոշ      |պարերի որոշ տարրեր:                    |

|տարրեր:                      |_______________________________________|

|                             |17.2. Խաղում է այլ ազգերի մանկական     |

|                             |շարժախաղեր:                            |

|                             |_______________________________________|

|                             |17.3. Ճանաչում և  անվանում է այլ ազգերի|

|                             |ստեղծագործությունների, մուլտֆիլմերի    |

|                             |հերոսներին:                            |

|_____________________________|_______________________________________|

 

--------------------------------------------------------------------

ԻՐՏԵԿ - շարունակությունը հաջորդ մասերում

 

 

pin
Կրթության, գիտ, մշակ, սպորտ նախ.
22.10.2019
N 24-Ն
Հրաման