Սեղմել Esc փակելու համար:
ՀՀ-ՈՒՄ ԷԼԵԿՏՐՈՆԱՅԻՆ ՀԱՍԱՐԱԿՈՒԹՅԱՆ ՁԵՎ...
Քարտային տվյալներ

Տեսակ
Գործում է
Ընդունող մարմին
Ընդունման ամսաթիվ
Համար

ՈՒժի մեջ մտնելու ամսաթիվ
ՈՒժը կորցնելու ամսաթիվ
Ընդունման վայր
Սկզբնաղբյուր

Ժամանակագրական տարբերակ Փոփոխություն կատարող ակտ

Որոնում:
Բովանդակություն

Հղում իրավական ակտի ընտրված դրույթին X
irtek_logo

ՀՀ-ՈՒՄ ԷԼԵԿՏՐՈՆԱՅԻՆ ՀԱՍԱՐԱԿՈՒԹՅԱՆ ՁԵՎԱՎՈՐՄԱՆ ՀԱՅԵՑԱԿԱՐԳԻՆ ՀԱՎԱՆՈՒԹՅՈՒՆ ՏԱԼՈՒ ՄԱՍ ...

 

 

ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ ԿԱՌԱՎԱՐՈՒԹՅԱՆ ՆԻՍՏԻ
ԱՐՁԱՆԱԳՐՈՒԹՅՈՒՆԻՑ ՔԱՂՎԱԾՔ

 

25 փետրվարի 2010 թվականի N 7

 

i

32. ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅՈՒՆՈՒՄ ԷԼԵԿՏՐՈՆԱՅԻՆ ՀԱՍԱՐԱԿՈՒԹՅԱՆ ՁԵՎԱՎՈՐՄԱՆ ՀԱՅԵՑԱԿԱՐԳԻՆ ՀԱՎԱՆՈՒԹՅՈՒՆ ՏԱԼՈՒ ՄԱՍԻՆ

(1-ին մաս)

 

Հավանություն տալ Հայաստանի Հանրապետությունում էլեկտրոնային հասարակության ձևավորման հայեցակարգին` համաձայն հավելվածի:

 

ՍՏՈՐԱԳՐՎԵԼ Է ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ ՎԱՐՉԱՊԵՏԻ ԿՈՂՄԻՑ 2010 ԹՎԱԿԱՆԻ ՄԱՐՏԻ 3-ԻՆ

 

Հավելված

ՀՀ կառավարության

2010 թ. փետրվարի 25-ի նիստի

N 7 արձանագրային որոշման

 

ՀԱՅԵՑԱԿԱՐԳ ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅՈՒՆՈՒՄ ԷԼԵԿՏՐՈՆԱՅԻՆ ՀԱՍԱՐԱԿՈՒԹՅԱՆ ՁԵՎԱՎՈՐՄԱՆ (2010-2012 ԹԹ.)

 

1. Հիմնական սկզբունքներ

 

Էլեկտրոնային հասարակության ձևավորումը ենթադրում է համալիր ծրագրի առկայություն, որը հաշվի կառնի 21-րդ դարի կարևորագույն զարգացումները: Էլեկտրոնային հասարակության ձևավորման սույն հայեցակարգային դրույթները և ժամանակացույցը հիմնված են աշխարհի զարգացած և զարգացող երկրների լավագույն փորձի վերլուծության և համադրման վրա, որը տեղ է գտել «Տեղեկատվական տեխնոլոգիաների ոլորտի զարգացման հայեցակարգերում:

Ըստ ժամանակացույցի` հետագա երեք տարիների ընթացքում կիրագործվի ազգային լայնաշերտ ցանցի նախագծում, մշակում և տեղադրում, ինչպես նաև միջազգային կապուղիների քանակի և թողունակության ավելացում, ինչն ամբողջ երկրում կապահովի կապ քաղաքացիների, ձեռնարկությունների և պետական աշխատողների միջև, որի արդյունքում էլեկտրոնային կառավարման և այլ կոմերցիոն/առևտրագովազդային մեծաթիվ առցանց ծառայություններ հասանելի կլինեն Հայաստանի քաղաքացիներին: Նախատեսվում է ՀՀ ամբողջ տարածքում` ներառյալ գյուղական վայրերում, անցկացնել 100 Մբ/վ թողունակությամբ «Հաջորդ սերնդի լայնաշերտ ցանց»: Ցանցի հիմնական հանգույցներից քաղաքացիների տներ և բնակարաններ կապը կընդլայնվի հիբրիդ ձևով (WiMax, օպտիկամանրաթելային և այլն)` միջին ժամկետում ապահովելով օպտիկամանրաթելային ցանցի հասանելիությունը դեպի տուն: Այս միջոցառումները նախատեսվում է իրականացնել մասնավոր և պետական համագործակցության ներդրումային սխեմայի միջոցով:

Ինտերնետային նոր հիմնացանցի ենթակառուցվածքի, էլ. ծառայությունների և քաղաքացիների նույնականացման (կամ ID) քարտերի համակարգի ստեղծումը նույնպես կպահանջի նոր օրենքի և օրենսդրության քննարկում և ընդունում, որոնք կկարգավորեն բիզնես գործունեությունը և գործարքները կիբեռ-տարածքի մեջ: Այս նոր օրենքների ընդունմանը զուգահեռ անհրաժեշտ է որդեգրել կիբեռ-տարածքի վերաբերյալ հստակ մոտեցում` պետական տեղեկատվության և քաղաքացիներին առնչվող տվյալների շտեմարանների պաշտպանության նպատակով:

 

մոտեցում` պետական տեղեկատվության և քաղաքացիներին առնչվող տվյալների շտեմարանների պաշտպանության նպատակով:

Էլեկտրոնային հասարակության կայացման գործընթացին քաղաքացիների մասնակցությունը ապահովելու համար ՀՀ կառավարությունը մտադրվում է գործել երեք ուղղություններով.

1. Հասանելիություն-սարքավորումների և ընթացիկ ծախսերի վերաբերյալ

2. Հնարավորություն և արդիականություն-քաղաքացիներին անհրաժեշտ ունակությունների և վստահության ապահովում

3. Մատչելիություն-գլխավոր ծառայությունների մատչելիության ապահովում, մասնավորապես, սահմանված «Լայնաշերտ ցանցի համընդհանուր ծառայության պարտավորագրով»:

 

1.1. Հաջորդ սերնդի լայնաշերտ ցանց

 

Բազմաթիվ երկրներ դիտարկում են «Հաջորդ սերնդի ցանցը» (Next Generation Access Networks) որպես միջազգային մրցունակության բաղադրիչ: Այն երկրները, որոնք դեռևս միացած են 14.4 ԿԲ/վ թողունակությամբ ինտերնետին իսկապես բացասական արդյունքներ կարձանագրեն: Նոր ծառայությունները արագորեն կզարգանան այն երկրներում, որտեղ ավելի վաղ է ներդրվել մալուխային ցանցը: Քանի որ, հստակ հնարավոր չէ կանխատեսել նոր ցանցի ամբողջ ազդեցությունը, կարելի է ընդգծել նրա արտադրողականության բարձրացումը` առաջին սերնդի լայնաշերտ ցանցի համեմատ: Մյուս տնտեսապես զարգացած երկրներն ընդունում են ապագա սերնդի լայնաշերտ ցանցում ներդրումների կարևորությունը և դրան հասնելու համար մշակում են տարբեր ռազմավարություններ: Հայաստանի Հանրապետությունը նպատակ ունի մոտ ապագայում ներդնել «Հաջորդ սերնդի ցանց»: Բացի բարձր ճշտությամբ զվարճանքներից և խաղերից «Հաջորդ սերնդի ցանցը» կառաջարկի նաև այլ կիրառություններ: Այն կներառի հեռուստատեսություն, որը թույլ կտա ունենալ աշխատանքի ավելի ճկուն պայմաններ, էլ. առողջապահություն տնային պայմաններում, ինչպես նաև փոքր բիզնեսում ամպային համակարգչային գործողություններ ունենալու հնարավորություն (Cloud computing): Վերջինս իր հերթին զգալիորեն կկրճատի ծախսերը, հնարավորություն կընձեռի ստանալ նորարարական արագ արտադրանք և մատուցել նոր ծառայություններ:

Ամպային համակարգչային գործողությունները տեղեկատվական տեխնոլոգիաների ծառայությունների մատուցման նոր մոդելներ են, որոնք ինտերնետի միջոցով տրամադրում են դինամիկ, մասշտաբային և հաճախ վիրտուալ ռեսուրսներ: «Ամպ» տերմինը բնորոշում է բարդ ենթակառուցվածքի կերպար, որը քողարկում է բոլոր տեխնիկական մանրամասնությունները: Այդ դեպքում տեղեկատվությունը մշտապես պահպանվում է համաշխարհային ցանցի սերվերներում և ժամանակավորապես պահպանվում է հաճախորդի համակարգչում:

 

._____________________________________________________________________.

|Լայնաշերտ ցանցի զարգացումը տարբեր երկրներում                         |

|                                                                     |

|Ֆինլանդիա                                                            |

|                                                                     |

|2008 թ. դեկտեմբերին Ֆինլանդիայի կառավարությունը հրապարակեց           |

|պարտավորագիր, որտեղ նշվեց, որ մինչև  2010 թ. 1 Մբ/վ թողունակությամբ  |

|համընդհանուր ծառայությունները հասանելի կլինեն ամբողջ Ֆինլանդիայի     |

|բնակչությանը: Այդ ծառայությունները իրագործվեցին ֆիքսված և  անլար     |

|կապերի միջոցով: Այսօր Ֆինլանդիայի կառավարության նպատակն է մինչև      |

|2015 թ. դեկտեմբերի 31-ը ներդնել 100 Մբ/վ թողունակությամբ ցանց, որը   |

|հասանելի կլինի ամբողջ երկրի բնակչության ու բիզնեսի 99%-ին:           |

|                                                                     |

|Մեծ Բրիտանիա                                                         |

|                                                                     |

|Դեռևս  մեկ տարի առաջ բրիտանական «Virgin Media» ընկերությունը գտնվում |

|էր զարգացման փուլում: Այսօր Virgin Media-ն տրամադրում է 50 Մբ/վ      |

|թողունակությամբ ինտերնետային կապ 7 միլիոն ընտանիքների և  սույն       |

|թվականի երկրորդ եռամսյակի վերջում նպատակ ունի այն տրամադրելու 11     |

|միլիոն ընտանիքների:                                                  |

|                                                                     |

|Գերմանիա                                                             |

|                                                                     |

|2009 թ. Գերմանիայի կառավարությունը կարևորել  է մինչև  2010 թ.        |

|հանրային սեկտորի մասնակցությամբ իրականացնել լայնաշերտ ցանցի          |

|ռազմավարությունը, որը նախատեսում է տրամադրել 1 Մբ/վ թողունակությամբ  |

|ծառայություններ, իսկ 2014 թ. 50 Մբ/վ` ապահովելով բնակչության 75%-ին: |

|                                                                     |

|ԱՄՆ                                                                  |

|                                                                     |

|Տնտեսությունը խթանելու նպատակով ԱՄՆ-ի կառավարությունը հատկացրել է 7.2|

|միլիարդ ԱՄՆ դոլար լայնաշերտ ցանցի նախագծի համար, որի մեծ մասը կբաշխվի|

|դրամաշնորհների, վարկերի միջոցով: Այդ գումարից 4.7 միլիարդ դոլար      |

|հատկացվել է Ազգային տելեկոմի և  տեղեկատվության վարչությանը (National |

|Telecoms and Information Administration) Լայնաշերտ ցանցի             |

|տեխնոլոգիական հնարավորությունների նախագծի (Broadband Technology      |

|Opportunities Program) իրականացման համար, որն ուղղված է լայնաշերտ    |

|ցանցի արագ զարգացմանը:                                               |

|                                                                     |

|Ավստրալիա                                                            |

|                                                                     |

|2007 թ. Ավստրալիայի կառավարությունը հատկացրել է սուբսիդիա` 43        |

|ավստրալիական դոլար` Ավստրալիայի ընտանիքների 90%-ին` մալուխային ցանցով|

|(FTTH) ապահովելու համար: Ընտանիքների 10%-ը գյուղաբնակ են, որոնց համար|

|ծառայությունները կմատուցվեն 12 Մբ/վ թողունակությամբ անլար            |

|տեխնոլոգիաների միջոցով:                                              |

._____________________________________________________________________.

 

1.2. Հաջորդ սերնդի լայնաշերտ ցանցի շահագործմանն ուղղված միջոցներ

 

Հաջորդ սերնդի լայնաշերտ ցանցի շահագործման նպատակով կարելի է ընդունել հետևյալ մոտեցումները.

1. Նախատեսել շինարարական ընկերությունների համար ուղեցույցներ, որոնք

կընդգրկեն իրենց ծրագրերում ապագա լայնաշերտ ցանցի ներդրումը

2. Շահագործման արժեքի նվազեցման նպատակով վերերկրյա ցանցի տեղակայմանն

ուղղված կանոնակարգման պարզեցում:

 

._____________________________________________________________________.

|Ինտերնետը ժամանակակից հասարակությունում                              |

|                                                                     |

|Ըստ որոշ հետազոտությունների` Բրիտանիայի հանրության 70%-ի համար       |

|ինտերնետը հանդիսանում է կյանքի կարևորագույն  մասը և  այն գերադասվում |

|է բջջային կապից և  թվային հեռուստատեսությունից: Լայնաշերտ ցանցը      |

|կարևորվում  է հասարակության որոշ խմբերի` հատկապես, դպրոցականների և   |

|ֆիզիկապես մեկուսացվածների համար: Նախատեսվում է, որ ապագայում         |

|յուրաքանչյուր ոք կունենա լայնաշերտ ցանցից օգտվելու անհրաժեշտություն, |

|քանի որ օրըստօրե մեծանում է էլեկտրոնային եղանակով մատուցվող բազմազան |

|ծառայությունների քանակը:                                             |

._____________________________________________________________________.

 

1.3 Կազմակերպական գործառույթներ

 

Հայաստանի Հանրապետության վարչապետի նախագահությամբ Հայաստանի Հանրապետության Էլեկտրոնային կառավարման խորհրդի պաշտոնական հիմնում (Հավելված 1) և ծրագրի հիմնական չորս ուղղություններով պատասխանատու մարմինների նշանակում: ՀՀ էկոնոմիկայի նախարարությունը հանդես կգա որպես Էլեկտրոնային կառավարման խորհրդի քարտուղարություն, իսկ Էլեկտրոնային կառավարման ենթակառուցվածքների ներդրման գրասենյակ (ԷԿԵՆԳ) ԲԲԲ-ն` խորհրդի տեխնիկական աշխատանքներ իրականացնող:

 

1.4 Տեխնոլոգիա

 

Կկատարվի բազմակողմանի ազգային լայնաշերտ ցանցի նախագծում, ձևավորում և շահագործում, ինչը կմիավորի քաղաքացիներին, բիզնեսը և կառավարությունը: Ծրագրերը կիրականացվեն միջազգային բանկերի փոխառությունների, կառավարական ֆինանսավորման և մասնավոր հատվածի ներդրումների հաշվին` հանրային-մասնավոր համագործակցության սկզբունքով: Համացանցի ամենալայն ներթափանցմանն ուղղված միջոցառումները, ինչպես նաև «Համակարգիչ բոլորի համար» ծրագիրը կկազմեն տվյալ խմբի գործողությունների կարևոր մասերից մեկը: Էլեկտրոնային կառավարության միջազգայնորեն ընդունված սկզբունքների կիրառումը թույլ կտա զարկ տալ գոյություն ունեցող տեղեկատվական ռեսուրսների ընդլայնմանը և համադրմանը: Էլեկտրոնային անվտանգության ապահովմանն ուղղված բազմակողմանի միջոցառումները թույլ կտան ունենալու ժամանակակից, պաշտպանված էլեկտրոնային համակարգեր:

 

1.5 Առցանց ծառայություններ

 

Հետագա երեք տարիների ընթացքում կզարգանան ինչպես կառավարական (էլեկտրոնային կառավարություն, հետագայում` e-gov/e-gov.am), այնպես էլ` առևտրային հատվածի ծառայություններ և ծրագրային կիրառումներ: Դրանք կիրականացվեն հանրային-մասնավոր համագործակցության հիման վրա` համախմբելով կառավարության ռեսուրսները (անձնակազմ և ներդրումային ֆինանսավորում) և Հայաստանի բիզնես-ռեսուրսները, ինչպես նաև միջազգային տեղեկատվական-հաղորդակցական տեխնոլոգիաների (այսուհետև` ՏՀՏ) ընկերությունների և գործընկերների միջոցները:

Մի շարք էլեկտրոնային ծառայություններ կիրականացվեն մասնավոր հատվածի 100 տոկոս ներդրումով, մինչդեռ որոշ ռազմավարական ծառայություններում կառավարությունը կտնօրինի վերահսկիչ բաժնեմասը:

 

1.6 Հանրային-մասնավոր համագործակցություն

 

Ժամանակացույցի իրագործումը կպահանջի գործուն հանրային-մասնավոր համագործակցության ձևերի մշակում և կիրառում: Այդ առումով կարևորվում է նոր էլեկտրոնային ծառայությունների, էլեկտրոնային կառավարման նոր լուծումների պարբերական եռամսյակային կիրառումները` հիմնականում 100% մասնավոր կամ հանրային-մասնավոր համատեղ ձեռնարկման ձևաչափով: Հանրային-մասնավոր մոդելը կներառի ՀՀ կառավարությունը, Հայաստանի մասնավոր բիզնես-հատվածը և ընտրություն անցած միջազգային կորպորացիաները:

 

1.7 Օրենսդրություն

 

Լայնաշերտ ցանցի, էլեկտրոնային ծառայությունների և քաղաքացիների նույնականացման քարտերի ներդրումը նաև կպահանջի կիբեռ-տարածքում բիզնես գործունեությունը և գործարքները կառավարող նոր օրենքների ու օրենսդրության ընդունում: Այս նոր օրենքները պետք է խստագույնս հաշվի առնեն կիբեռ-անվտանգության սկզբունքները` կառավարական տեղեկատվությունը և քաղաքացիների անձնական տվյալների շտեմարանները պաշտպանելու և հասանելիությունը ապահովելու նպատակով: Օրենքները և ստանդարտները, որոնք պետք է դրվեն նախագծերի հիմքում, պետք է համապատասխանեն միջազգային չափանիշներին: Էլեկտրոնային հասարակության ձևավորման գործընթացի հաջողության ապահովման կարևոր նախապայման է անհրաժեշտ օրենսդրության և իրավական դաշտի ձևավորումը: Օրենսդրությունը պետք է հիմնարար պատկերացումներ տա տեղեկատվության, էլեկտրոնային փաստաթղթի, թվային ստորագրության, գաղտնիքի, հաշվառման ընթացակարգերի վերաբերյալ: Պետք է օրենսդրորեն սահմանվեն տեղեկատվության հաշվառման, մշակման, կիրառման, տրամադրման, ինչպես նաև էլեկտրոնային փոխհարաբերությունների կանոնները: Էլեկտրոնային փաստաթղթի և տեղեկատվության իրավական կարգավիճակը չպետք է զիջի թղթայինին:

 

1.8 Ֆինանսական միջոցներ

 

Հայեցակարգով նախատեսված միջոցառումների իրագործման ֆինանսավորման աղբյուր են հանդիսանալու տվյալ տարվա ՀՀ պետական բյուջեով նախատեսված միջոցները, ինչպես նաև դոնոր կազմակերպությունների և մասնավոր հատվածի կողմից տրամադրված ֆինանսական միջոցները: Մասնավորապես, արդեն իսկ բանակցություններ է տարվում Համաշխարհային բանկի «Էլեկտրոնային հասարակություն և նորարարություններ մրցունակության համար» վարկային ծրագրի շուրջ, որի միջոցներից 12 միլիոն ԱՄՆ դոլար կուղղվի ժամանակացույցում նշված միջոցառումների իրագործմանը:

 

2. Ժամանակացույց

 

Ելնելով նախատեսվող աշխատանքների բնույթից և ընդգրկվող խնդիրների բազմազանությունից` դրանք խմբավորվել են տարեկան կտրվածքով, ըստ իրենց բնականոն զարգացման ընթացքի չորս խմբերով`

A. ինտերնետային լայնաշերտ հիմնացանց (Հավելված 2).

B. համակարգիչների հագեցվածություն (Հավելված 3).

C. էլեկտրոնային անվտանգության տարածում (Հավելված 4).

D. էլեկտրոնային կառավարում, էլեկտրոնային ծառայությունների ներդրում (Հավելված 5).

Դա թույլ կտա կատարել ճշգրտումներ ըստ իրավիճակի փոփոխության, որը կարող է տեղի ունենալ ինչպես ֆինանսական ռեսուրսների, այնպես էլ նոր խնդիրների առաջացման պայմաններում, ինչը յուրահատուկ է այնպիսի դինամիկ փոփոխվող բնագավառներին, ինչպիսիք են տեղեկատվական և հեռահաղորդակցական տեխնոլոգիաները (ՏՀՏ) մասնավորապես և էլեկտրոնային հասարակության կայացումն ընդհանրապես: Ժամանակացույցը կազմված է 2010-2012 թթ. համար:

Ժամանակացույցի կազմումը տարեկան կտրվածքով թույլ կտա պետական բյուջեում պլանավորել համապատասխան ծախսերը, ինչպես նաև վերահսկել կատարվող գործողությունների ընթացքը:

2010-2012 թթ. ժամանակահատվածը, որը տվյալ նախագծի խնդիրների տիրույթն է, տրոհվել է չորս փուլի, որոնք արտացոլում են նախագծի զարգացման տարբեր մակարդակները, ընդհուպ մինչև էլեկտրոնային կառավարության իրականացում և էլեկտրոնային հասարակության կայացման կայուն հիմքերի ստեղծում: Դրանք են`

1. Նախնական II 2010 թ.

2. Գործարկման II 2011 թ.

3. Զարգացման II 2012 թ.

4. Կայացման IV 2012 թ.

 

Նախնական փուլի ընթացքում իրագործվում են հիմնական կառույցների կազմակերպումը, հիմնարար փաստաթղթերի ստեղծումը և e-gov (էլ. կառավարման) փորձանմուշի մեկնարկը: Դրանց հիման վրա հետագայում կառուցվում են e-gov.am հիմնական վեբ ծառայությունները, որոնք, ստանալով ավարտուն բնույթ, կազմում են էլ. կառավարման հիմքը:

Քանի որ էլեկտրոնային հասարակությունը ենթադրում է հասարակության լայն խավերի ներգրավում տեղեկատվական տեխնոլոգիաների կիրառման մեջ, ապա նախատեսվում է «Համակարգչային գրագիտություն դպրոցում» նախագիծը, որը պետք է ապահովի հանրակրթական դպրոցների շրջանավարտների պարտադիր համակարգչային հմտությունների տիրապետումը և նրանց բնականոն ընդգրկումը էլեկտրոնային հասարակության մեջ: Նմանատիպ եզակի նախագիծ է նաև «Համակարգիչ բոլորի համար» ծրագիրը, որը հնարավորություն կտա մատչելի դարձնել համակարգիչները և դրանց հետ առնչվող էլ. կառավարման գործառույթները բնակչության ամենալայն խավերի համար: Տեղեկատվական գիտելիքների տարածումը կրթական հաստատություններում կունենա հսկայական նշանակություն էլեկտրոնային հասարակության ձևավորման համար:

Առանձնահատուկ նշանակություն ունի ՀՀ վարչապետի գլխավորությամբ ձևավորվող էլ. կառավարման խորհուրդը, որը հնարավորություն կտա ընդունել պարտադիր որոշումներ բոլոր պետական մարմինների համար, ինչպես նաև արտակարգ իրավիճակի սպառնալիքի առաջացման և հետևանքների վերացման ու ռազմական դրության պայմաններում պետական կառավարման, տեղական ինքնակառավարման մարմինների և կազմակերպությունների համար:

 

Գործարկման փուլի ընթացքում տեղի կունենա էլեկտրոնային կառավարության փորձանմուշի իրագործումը, փորձարկումը և տեղակայումը: Կիրականացվեն մի շարք հիմնարար էլ. կառավարման ծառայություններ, ինչպես նաև դրանց կիբեռ-անվտանգությունն ապահովող միջոցառումներ: Վերանայվելու են կառավարության փաստաթղթաշրջանառությունը և նրա կիրառումները: Ապահովվելու է տվյալների ռեգիստրների համատեղելիությունը և կիրառվելու են դրանց ստեղծման և օգտագործման ընդհանուր մոտեցումները:

Մեկնարկվելու է քաղաքացու անձը հաստատող (նույնականացման) քարտերի իրագործման նախագիծը, ինչպես նաև կենսաչափական տվյալներով անձնագրերի իրագործումը: Սկսվելու են աշխատանքներ լայնաշերտ հեռահաղորդակցման ցանցի և ազգային հիմնացանցի ստեղծման ուղղությամբ: Այդ աշխատանքների ընթացքում ժամանակակից թվային հեռուստատեսության և ռադիոյին զուգահեռ ՀՀ-ն կունենա ժամանակակից արագագործ հեռահաղորդակցության համակարգ, որը թույլ կտա գործարարներին և հասարակությանը կատարել առցանց գործառույթներ թափանցիկ և խիստ կանոնակարգված եղանակով, ինչպես դա արվում է այսօր աշխարհի շատ առաջավոր երկրներում:

Այս փուլի ընթացքում զուգահեռաբար կնախագծվեն ու կմեկնարկեն մի շարք կարևոր էլ. կառավարման ծառայություններ: Ոստիկանության, կրթության, առողջապահության և սոցիալական ոլորտի ծառայությունները, որոնք շոշափում են առավել լայն շրջանակների շահերը, կիրագործվեն առաջանցիկ: Մի շարք պետական նշանակության ծրագրեր կիրագործվեն` հաշվի առնելով միջազգային փորձը և ֆինանսական հնարավորությունները:

Զարգացման փուլի ընթացքում կիրագործվեն բոլոր հիմնական G2G (կառավարության տարբեր մարմինների միջև), G2B (կառավարության և մասնավոր ձեռնարկությունների միջև), G2C (կառավարության և քաղաքացիների միջև) վեբ ծառայությունները: Պետական մարմինների միասնական փաստաթղթաշրջանառության ու տվյալների ռեգիստրների պայմաններում հնարավոր կլինի ունենալ էլ. կառավարման նախագծի հիմնական բաղադրիչների ներդաշնակ աշխատանքը: Բիզնեսի և հասարակության ընդգրկումը էլեկտրոնային հասարակության մեջ կպայմանավորվի տեղեկատվական կրպակների լայն տեղակայմամբ, ինտերնետ մատչելիությամբ և դյուրաշարժ (բջջային) հեռախոսակապի հնարավորությունների օգտագործմամբ:

Էլեկտրոնային առևտրի խրախուսումը, էլ. բովանդակության լայն տարածումը (էլեկտրոնային գրադարաններ, կրթական էլեկտրոնային պաշարներ, դասավանդման էլեկտրոնային եղանակներ և այլն) հնարավորություն կտա զգալիորեն նվազեցնել թվային ճեղքվածքը քաղաքի և գյուղի, ունևոր և չքավոր խավի, հաշմանդամների և հասարակության այլ խավերի միջև:

Կայացման փուլի ընթացքում ենթադրվում է, որ լիովին կատարվել և գործում են G2G (կառավարության տարբեր մարմինների միջև,) G2B (կառավարության և մասնավոր ձեռնարկությունների միջև), G2C (կառավարության և քաղաքացիների միջև) վեբ և այն բոլոր ծառայությունները, որոնք ապահովում են համակարգի բնականոն գործունեությունը` PKI (հանրային բանալու ենթակառուցվածք) սերտիֆիկացման կենտրոններ, կիբեռ-անվտանգության ծառայություն, ռեգիստրների վերահսկման և ընդգրկման ծառայությունը և այլն: Մշակվում և իրագործվում են նախագծեր, որոնք ապահովում են e-gov.am համակարգի ինտեգրումը միջազգային կառույցներում: Ավարտին կմոտենան առաջնահերթ կարևորության արխիվների թվայնացման և կիրառման գործընթացները (քաղաքացիական կացության ակտերի արխիվի թվայնացում, էլեկտրոնային գրադարանների հասանելիության ապահովում, մշակութային արժեքների թվայնացում և այլն), որոնք անհրաժեշտ են պետական կառույցների և/կամ հասարակության լայն շերտերի համար:

«Համակարգիչ բոլորի համար» և «Համակարգչային և տեղեկատվական գիտելիքները կրթական հաստատություններում» ծրագրերը հիմնականում կատարած կլինեն իրենց առջև դրված հիմնական խնդիրները:

Վերոնշյալ փուլերի աշխատանքներն ամփոփված են որպես ծրագրերի հաջորդականություն: Փաստացի ծրագրային պլանը լինելու է ավելի բարդ, քանի որ վերին մակարդակի գործողությունները մասնատվելու են ավելի ցածր մակարդակի գործողությունների խմբերի, և յուրաքանչյուրին տրվելու են բացատրություններ և հիմնավորումներ, ինչը կկատարվի «իրական ժամանակում»` մասնագիտացված ծրագրային կառավարիչների կողմից:

Էլեկտրոնային հասարակության կայացումը չի կարող ավարտվել որևէ ծրագրի սահմաններում: 2012 թվականին, ըստ ձեռք բերված արդյունքների և աշխարհի առաջավոր երկրների նվաճումների, կքննարկվի և կկազմվի 2013-2015 թթ. զարգացման եռամյա աշխատանքային պլանը:

 

Հավելված N 1

 

ՀԱՅԵՑԱԿԱՐԳԻ ԻՐԱԿԱՆԱՑՄԱՆ ԿԱԶՄԱԿԵՐՊՉԱԿԱՆ ԿԱՌՈՒՑՎԱԾՔ

 

._________________.   .____________________________.   ._________________.

|Խորհրդատու մարմին|   |Էլեկտրոնային կառավարման     |   |Շահառուների խումբ|

|Մասնավոր և       |   |       խորհուրդ             |   |                 |

|պետական          |   |                            |   |Մասնավոր և       |

|հատվածների       |__>|Նախագահ, ՀՀ վարչապետ        |<__|պետական          |

|ներկայացուցիչներ,|   |Անդամներ` ՀՀ փոխվարչապետ,   |   |հատվածների       |

|որոնք շահառու    |   |ՀՀ էկոնոմիկայի նախարար,     |   |ներկայացուցիչներ |

|չեն և            |   |ՀՀ տրանսպորտի և  կապի       |   ._________________.

|բնագավառում      |   |նախարար, ՀՀ կրթության և     |

|ունեն            |   |գիտության նախարար, ՀՀ ԿԱ    |

|տեղեկատվական     |   |ազգային անվտանգության       |

|կամ միջազգային   |   |ծառայության պետ, ՀՀ ԿԱ      |

|լայն ճանաչում    |   |ոստիկանության պետ           |

._________________.   |                            |

|Քարտուղարություն` ՀՀ        |

|էկոնոմիկայի նախարարություն  |

.____________________________.

 

._____________.  ._______________.  .___________________.  .______________.

|Ինտերնետային |  |Համակարգչային  |  |      Էլ.          |  |      Էլ.     |

|հիմնացանցի   |  |հագեցվածություն|  |ծառայությունների   |  |անվտանգություն|

|տարածում     |  |               |  |տարածում           |  |              |

|             |  |Համակարգիչների |  |                   |  |Կիբեռ -       |

|Ծածկույթ     |  |օգտագործում    |  |էլ. կառավարության  |  |անվտանգություն|

|Ինտերնետ     |  |               |  |ծառայություններ    |  |              |

|Ինտրանետ     |  |Բնակչության    |  |                   |  |Կիբեռ -       |

|             |  |ուսուցում      |  |Այլ ծառայություններ|  |գրոհների դեմ  |

|             |  |               |  |                   |  |պաշտպանություն|

|             |  |Բովանդակության |  |Նույնականացման     |  |              |

|             |  |ստեղծում և     |  |(ID) քարտ/ էլ.     |  |Տեղեկատվական  |

|             |  |տեղայնացում    |  |ստորագրություն     |  |անվտանգություն|

._____________.  ._______________.  |                   |  .______________.

|Բովանդակության     |

|ստեղծում և         |

|տեղայնացում        |

|                   |

|Տվյալների          |

|կենտրոններ         |

.___________________.

 

i

Հավելված N 2

 

A. Ինտերնետային լայնաշերտ հիմնացանց

(2010-2012 թթ.)

 

._____________________________________________________________________.

|N |     Միջոցառում        |Ժամկետ  |Պատասխանատու     |   Արդյունք    |

|  |                       |        |մարմին           |               |

|__|_______________________|________|_________________|_______________|

|1 |Հաղորդակցության        |2010, I |ՀՀ էկոնոմիկայի   |Նյութ`         |

|  |ենթակառուցվածքի ներկա  |        |նախարարություն   |Ենթակառուցվածքի|

|  |իրավիճակի մանրամասն    |        |ՀՀ տրանսպորտի    |վերլուծություն |

|  |վերլուծություն         |        |ու կապի          |               |

|  |(ներառյալ «վերջին      |        |նախարարություն   |               |

|  |մղոնի» խնդիրը)         |        |ՀՀ հանրային      |               |

|  |                       |        |ծառայությունները |               |

|  |                       |        |կարգավորող       |               |

|  |                       |        |հանձնաժողով      |               |

|  |                       |        |(համաձայնությամբ)|               |

|__|_______________________|        |_________________|_______________|

|2 |Ազգային հիմնացանցի և   |        |ՀՀ էկոնոմիկայի   |Նյութ` Ցանցերի |

|  |կառավարական ներքին     |        |նախարարություն   |մոդելներ և     |

|  |ցանցի մոդելների        |        |                 |Իրագործման պլան|

|  |ձևավորում  մասնավոր և  |        |                 |               |

|  |պետական հատվածների     |        |                 |               |

|  |միջև  գործընկերության  |        |                 |               |

|  |հիման վրա, ծրագրի      |        |                 |               |

|  |իրագործման պլանի       |        |                 |               |

|  |մշակում                |        |                 |               |

|__|_______________________|        |_________________|_______________|

|3 |Շինարարական նորմերի    |2010 II |ՀՀ               |Նյութ`         |

|  |մշակում                |        |քաղաքացիական     |Շինարարական    |

|  |շինություններում և     |        |շինարարության    |նորմեր         |

|  |ստորգետնյա             |        |նախարարություն   |               |

|  |խողովակատարերում`      |        |ՀՀ տրանսպորտի և  |               |

|  |օպտիկամալուխային       |        |կապի             |               |

|  |հաղորդակցության գծերի  |        |նախարարություն   |               |

|  |տեղադրման համար        |        |ՀՀ էներգետիկայի  |               |

|  |                       |        |և  բնական        |               |

|  |                       |        |պաշարների        |               |

|  |                       |        |նախարարություն   |               |

|__|_______________________|________|_________________|_______________|

|4 |Ազգային ինտերնետային   |2010, II|ՀՀ էկոնոմիկայի   |Մրցութային     |

|  |հիմնացանցի և  ներքին   |        |նախարարություն   |փաստաթղթերի    |

|  |կառավարական ցանցի      |        |                 |թողարկում      |

|  |ներդրման մրցութային    |        |                 |               |

|  |փաստաթղթերի մշակում    |        |                 |               |

|__|_______________________|        |_________________|_______________|

|5 |Այլ երկրներում կիրառվող|        |ՀՀ էկոնոմիկայի   |Նյութ`         |

|  |Տեխնիկական չափանիշների |        |նախարարություն   |Տեխնիկական     |

|  |կատալոգների            |        |                 |չափանիշների    |

|  |ուսումնասիրում և       |        |                 |տեղայնացված    |

|  |չափանիշների հայերեն    |        |                 |կատալոգ        |

|  |լեզվով տեղայնացված     |        |                 |               |

|  |տարբերակի պատրաստում   |        |                 |               |

|__|_______________________|        |_________________|_______________|

|6 |Միջազգային ինտերնետային|        |ՀՀ էկոնոմիկայի   |Նյութ`         |

|  |հիմնացանցերի հետ       |        |նախարարություն   |Միջազգային     |

|  |ինտեգրման              |        |ՀՀ տրանսպորտի    |ինտեգրման      |

|  |հնարավորության         |        |ու կապի          |վերլուծություն |

|  |վերլուծություն և  պլանի|        |նախարարություն   |և  պլան        |

|  |մշակում                |        |ՀՀ հանրային      |               |

|  |                       |        |ծառայությունները |               |

|  |                       |        |կարգավորող       |               |

|  |                       |        |հանձնաժողով      |               |

|  |                       |        |(համաձայնությամբ)|               |

|__|_______________________|________|_________________|_______________|

|7 |Ֆինանսավորման          |        |ՀՀ էկոնոմիկայի   |Ստորագրված     |

|  |հնարավորությունների    |        |նախարարություն   |ֆինանսավորման/ |

|  |վերաբերյալ դոնոր       |        |                 |ներդրումային   |

|  |կազմակերպությունների և |        |                 |համաձայնագիր   |

|  |ֆինանսական             |        |                 |               |

|  |հաստատությունների հետ  |        |                 |               |

|  |բանակցությունների      |        |                 |               |

|  |ամփոփում               |        |                 |               |

|__|_______________________|________|_________________|_______________|

|8 |Ինտերնետային հիմնացանցի|2010, IV|ՀՀ էկոնոմիկայի   |Նախնական       |

|  |համար առաջարկների      |        |նախարարություն   |տարբերակով     |

|  |ուսումնասիրում և       |        |ՀՀ տրանսպորտի    |Անվտանգ        |

|  |ամփոփում: Իրականացման  |        |ու կապի          |կառավարական    |

|  |I փուլի համար          |        |նախարարություն   |ներքին ցանցի   |

|  |պայմանագրերի           |        |                 |իրագործում     |

|  |արդյունավետ բանակցում  |        |                 |               |

|  |և  համաձայնեցում`      |        |                 |               |

|  |ուղղված Անվտանգ        |        |                 |               |

|  |կառավարական ներքին     |        |                 |               |

|  |ցանցի իրագործմանը      |        |                 |               |

|__|_______________________|________|_________________|_______________|

|9 |Անվտանգ կառավարման     |2011, II|ՀՀ տարածքային    |Ընդլայնված     |

|  |ներքին ցանցի` մինչև    |        |կառավարման       |տարբերակով     |

|  |Տեղական ինքնակառավարման|        |նախարարություն   |Անվտանգ        |

|  |մարմիններ ընդլայնում   |        |ՀՀ էկոնոմիկայի   |կառավարական    |

|  |                       |        |նախարարություն   |ներքին ցանցի   |

|  |                       |        |                 |իրագործում     |

|__|_______________________|        |_________________|_______________|

|10|Միջազգային ինտերնետային|        |ՀՀ էկոնոմիկայի   |Միջազգային     |

|  |հիմնացանցերի հետ       |        |նախարարություն   |ինտեգրման      |

|  |ինտեգրման պլանի        |        |ՀՀ տրանսպորտի    |աշխատանքների   |

|  |իրականացման մեկնարկ    |        |ու կապի          |մեկնարկ        |

|  |                       |        |նախարարություն   |               |

|  |                       |        |ՀՀ հանրային      |               |

|  |                       |        |ծառայությունների |               |

|  |                       |        |կարգավորող       |               |

|  |                       |        |հանձնաժողով      |               |

|  |                       |        |(համաձայնությամբ)|               |

|__|_______________________|________|_________________|_______________|

|11|Ազգային հիմնացանցի և   |2011, IV|ՀՀ էկոնոմիկայի   |Ազգային        |

|  |Անվտանգ կառավարական    |        |նախարարություն   |հիմնացանցի և   |

|  |ներքին ցանցի           |        |ՀՀ տարածքային    |Անվտանգ        |

|  |իրականացման ավարտ.     |        |կառավարման       |կառավարական    |

|  |բոլոր քաղաքները և      |        |նախարարություն   |ներքին ցանցի   |

|  |ավանները փուլ առ փուլ  |        |ՀՀ տրանսպորտի    |ամբողջական     |

|  |միացած են բոլոր        |        |ու կապի          |իրագործում     |

|  |գյուղերին անլար/լարային|        |նախարարություն   |               |

|  |հաղորդակցության միջոցով|        |ՀՀ հանրային      |               |

|  |                       |        |ծառայությունների |               |

|  |                       |        |կարգավորող       |               |

|  |                       |        |հանձնաժողով      |               |

|  |                       |        |(համաձայնությամբ)|               |

|__|_______________________|________|_________________|_______________|

|12|ՀՀ արտակարգ            |2011, IV|ՀՀ արտակարգ      |Էլեկտրոնային   |

|  |իրավիճակների           |        |իրավիճակների     |կառավարման     |

|  |նախարարության Հայաստանի|        |նախարարություն   |համակարգ       |

|  |փրկարար ծառայության    |        |ՀՀ էկոնոմիկայի   |               |

|  |օպերատիվ կառավարման    |        |նախարարություն   |               |

|  |վարչության ճգնաժամային |        |ՀՀ ֆինանսների    |               |

|  |կառավարման կենտրոնում  |        |նախարարություն   |               |

|  |էլեկտրոնային կառավարման|        |ՀՀ տրանսպորտի    |               |

|  |համակարգի ներդրում և   |        |և  կապի          |               |

|  |փորձարկում             |        |նախարարություն   |               |

|  |                       |        |ՀՀ տարածքային    |               |

|  |                       |        |կառավարման       |               |

|  |                       |        |նախարարություն   |               |

|__|_______________________|________|_________________|_______________|

|13|Հայաստանի կառավարական  |2012, II|ՀՀ էկոնոմիկայի   |Հայաստանի      |

|  |ցանցի ինտեգրում        |        |նախարարություն   |կառավարական    |

|  |Միջազգային կառավարական |        |                 |ցանցի`         |

|  |ցանցերին` ՄԱԿ-ի, ՄԱԿ-ի |        |                 |միջազգային     |

|  |Զարգացման              |        |                 |ցանցերի հետ    |

|  |գործակալության, ԱՄՆ    |        |                 |ինտեգրման      |

|  |Միջազգային զարգացման   |        |                 |իրագործում     |

|  |գործակալության և       |        |                 |               |

|  |Համաշխարհային բանկի    |        |                 |               |

|  |խորհուրդների հիման վրա |        |                 |               |

|  |և  միջնորդությամբ,     |        |                 |               |

|  |այդ թվում նաև`  Եվրոպա,|        |                 |               |

|  |ԱՄՆ, Մերձավոր Արևելքի  |        |                 |               |

|  |և  Հեռավոր Արևելքի     |        |                 |               |

|  |երկրներ` ըստ           |        |                 |               |

|  |փոխգործելիության       |        |                 |               |

|  |չափանիշների            |        |                 |               |

|__|_______________________|________|_________________|_______________|

|14|Հայաստանի թվային       |2012,   |ՀՀ էկոնոմիկայի   |Թվային         |

|  |հեռուստատեսության      |III     |նախարարություն   |հեռուստատեսու- |

|  |հիմնացանցի բետա        |        |ՀՀ տրանսպորտի    |թյան հիմնացանցի|

|  |տեստավորում            |        |ու կապի          |բետա           |

|  |                       |        |նախարարություն   |տեստավորում    |

|  |                       |        |Հեռուստատեսության|               |

|  |                       |        |և  ռադիոյի       |               |

|  |                       |        |ազգային          |               |

|  |                       |        |հանձնաժողով      |               |

|  |                       |        |(համաձայնությամբ)|               |

|__|_______________________|________|_________________|_______________|

|15|Թվային                 |2012, IV|ՀՀ էկոնոմիկայի   |Թվային         |

|  |հեռուստատեսության      |        |նախարարություն   |հեռուստատեսու- |

|  |մեկնարկ հոսքային առցանց|        |ՀՀ տրանսպորտի    |թյան մեկնարկ   |

|  |հիմնացանցի կամ դասական |        |ու կապի          |               |

|  |արբանյակային           |        |նախարարություն   |               |

|  |համակարգերի միջոցով`   |        |                 |               |

|  |օգտագործելով քաղաքից   |        |                 |               |

|  |քաղաք տարածված         |        |                 |               |

|  |հիմնացանցը,            |        |                 |               |

|  |ծառայությունների       |        |                 |               |

|  |մատուցման համար        |        |                 |               |

._____________________________________________________________________.

(2-րդ հավելվածը փոփ. 24.06.10 թիվ 24 արձանագրային որոշում)

 

Հավելված N 3

 

B. Համակարգիչների հագեցվածություն

(2010-2012 թթ.)

 

Պատասխանատու մարմին` ՀՀ էկոնոմիկայի նախարարություն

 

._____________________________________________________________________.

|N |         Միջոցառում              |   Ժամկետ    |      Արդյունք    |

|  |                                 |             |                  |

|__|_________________________________|_____________|__________________|

|1 |500-1000 համակարգիչներ դրվում են |2010, I      |500-1000          |

|  |վաճառքի                          |Փորձնական    |համակարգչի վաճառք |

|__|_________________________________|փուլ         |                  |

|2 |Մանրածախ վաճառքի կետերի ցանցի    |             |                  |

|  |փորձարկում                       |             |                  |

|__|_________________________________|             |                  |

|3 |Բանկի հետ վարկային պայմանագրի    |             |                  |

|  |փորձարկում, մարման և  ռիսկերի հետ|             |                  |

|  |կապված գործընթացի փորձարկում     |             |                  |

|__|_________________________________|             |                  |

|4 |Սպասարկման/հետվաճառքային         |             |                  |

|  |սպասարկման կազմակերպում          |             |                  |

|__|_________________________________|             |                  |

|5 |Հասարակայնության հետ կապերի/     |             |                  |

|  |շուկայի իրազեկման                |             |                  |

|  |գործողությունների մեկնարկ        |             |                  |

|__|_________________________________|             |                  |

|6 |Պետության կողմից բանկերի         |             |                  |

|  |երաշխավորում բանկային վարկերի և  |             |                  |

|  |ԱԱՀ ազատման ապահովման համար      |             |                  |

|__|_________________________________|_____________|__________________|

|7 |Իրացում` 4000 միավոր մեկ         |2010,        |8000 համակարգչի   |

|  |կիսամյակում                      |Նախնական փուլ|վաճառք            |

|__|_________________________________|             |                  |

|8 |Վաճառքի կետերի ընդլայնում դեպի   |             |                  |

|  |մարզեր                           |             |                  |

|__|_________________________________|             |                  |

|9 |Բանկերի և  մարզերի               |             |Ֆինանսավորման/    |

|  |ներգրավվածության ընդլայնում      |             |ներդրումային      |

|__|_________________________________|             |պայմանագրերի      |

|10|Կառավարությունը ներգրավում է     |             |կնքում            |

|  |Վերականգնվող ֆոնդեր              |             |                  |

|__|_________________________________|             |                  |

|11|Կառավարության կողմից             |             |                  |

|  |հասարակայնության հետ կապերի և    |             |                  |

|  |հանրային իրազեկման համատարած     |             |                  |

|  |միջոցառումներ                    |             |                  |

|__|_________________________________|             |                  |

|12|Հաճախորդների հետ                 |             |                  |

|  |հարաբերությունների կառավարման/   |             |                  |

|  |առցանց վերջին սպառողի սպասարկման |             |                  |

|  |կազմակերպում                     |             |                  |

|__|_________________________________|             |                  |

|13|Համակարգիչներում տեղադրվող       |             |                  |

|  |բովանդակության և  ծրագրային      |             |                  |

|  |ապահովման մշակում/ինտերնետային   |             |                  |

|  |կապի ապահովման հնարավորություն   |             |                  |

|__|_________________________________|             |                  |

|14|Ֆինանսավորման հնարավորությունների|             |                  |

|  |վերաբերյալ դոնոր                 |             |                  |

|  |կազմակերպությունների և           |             |                  |

|  |ֆինանսական հաստատությունների հետ |             |                  |

|  |բանակցությունների ամփոփում       |             |                  |

|__|_________________________________|_____________|__________________|

|15|Վաճառքի միջին ծավալ` 4000 միավոր |2011,        |16000 համակարգչի  |

|  |մեկ եռամսյակում                  |Հասունացման  |վաճառք            |

|__|_________________________________|փուլ         |                  |

|16|Հասարակայնության հետ կապերի ակտիվ|             |Ինտերնետային      |

|  |կազմակերպում/ՈՒսումնական         |             |հասանելիության    |

|  |դասընթացներ/, Հեռախոսային        |             |ապահովում         |

|  |սպասարկման կենտրոնների հիմնում   |             |                  |

|  |և  գործունեության ապահովում      |             |                  |

|__|_________________________________|             |                  |

|17|Նոր բովանդակության տեղադրում     |             |                  |

|  |համակարգիչներում                 |             |                  |

|__|_________________________________|             |                  |

|18|Բոլոր մարզերի ներգրավվածության   |             |                  |

|  |ապահովում                        |             |                  |

|__|_________________________________|             |                  |

|19|Ինտերնետային հասանելիության      |             |                  |

|  |ապահովում                        |             |                  |

|__|_________________________________|             |                  |

|20|Վերականգնվող ֆոնդերի օգտագործում |             |                  |

|__|_________________________________|_____________|__________________|

|21|Իրացում` 10000 միավոր մեկ        |2012         |40000 համակարգչի  |

|  |եռամսյակում                      |Կայացման փուլ|վաճառք            |

|__|_________________________________|             |                  |

|22|Բոլոր գործընթացները հսկողության  |             |                  |

|  |տակ են                           |             |                  |

|__|_________________________________|             |                  |

|23|Վերականգնվող ֆոնդերի օգտագործում |             |                  |

._____________________________________________________________________.

 

Հավելված N 4

 

i

C. Էլ. Անվտանգություն

(2010-2012 թթ.)

 

Պատասխանատու մարմին` ՀՀ ԿԱ ազգային անվտանգության ծառայություն,

ՀՀ ԿԱ ոստիկանություն

 

._____________________________________________________________________.

|N |         Միջոցառում              |Ժամկետ  |        Արդյունք       |

|  |                                 |        |                       |

|__|_________________________________|________|_______________________|

|1 |Հայտարարել կիբեռ-անվտանգության   |2010, IV|Կիբեռ-անվտանգության    |

|  |պետական հանձնաժողովի             |        |պետական հանձնաժողովի   |

|  |գործունեության մասին             |        |հիմնում                |

|__|_________________________________|        |_______________________|

|2 |Սահմանել կիբեռ-անվտանգության     |2011, IV|Նյութ` կիբեռ -         |

|  |ընդհանուր շրջանակը               |        |անվտանգության ընդհանուր|

|  |                                 |        |շրջանակ                |

|__|_________________________________|        |_______________________|

|3 |Հայաստանի կառավարությունում      |2011, IV|Նյութ` տեղեկատվական    |

|  |«տեղեկատվական անվտանգության      |        |անվտանգության իրավիճակի|

|  |իրավիճակի» նախնական աուդիտ և     |        |նախնական աուդիտ և      |

|  |ռիսկերի վերլուծություն           |        |ռիսկերի վերլուծություն |

|__|_________________________________|        |_______________________|

|4 |Անվտանգության բաց                |2011, IV|Կիբեռ-անվտանգության    |

|  |ճարտարապետության, տիպարային      |        |հետ կապված բազմաբնույթ |

|  |չափանիշների, կիբեռ-անվտանգության |        |նորմատիվ և  իրավական   |

|  |օրենքի, օրենսդրության և          |        |նյութեր                |

|  |տնտեսական հետևանքների  մշակում   |        |                       |

|__|_________________________________|________|_______________________|

|  |Կիբեռ-անվտանգության ծրագրի       |2012, I |Ծրագրի իրականացման     |

|  |մեկնարկ                          |        |մեկնարկ                |

|__|_________________________________|        |_______________________|

|5 |Կիբեռ-անվտանգության հիմնական     |        |Կիբեռ-անվտանգության    |

|  |ներկայացուցիչների նշանակում/     |        |հիմնական               |

|  |կիբեռ-անվտանգության թիմերի       |        |ներկայացուցիչների      |

|  |ղեկավարներ/ յուրաքանչյուր պետական|        |նշանակում և            |

|  |կառավարման մարմնից, տեղական      |        |վերապատրաստում         |

|  |ինքնակառավարման մարմիններից, ՏՀՏ |        |                       |

|  |հիմնական մատակարարող             |        |                       |

|  |կազմակերպություններից և          |        |                       |

|  |միջազգային հաստատություններից,   |        |                       |

|  |դրանց կիբեռ-անվտանգության        |        |                       |

|  |կարողությունների զարգացում       |        |                       |

|  |(անվտանգության թեմայով խորացված  |        |                       |

|  |դասընթացներ)                     |        |                       |

|__|_________________________________|        |_______________________|

|6 |Ամփոփել Միջազգային               |        |Ստանդարտների,          |

|  |հեռահաղորդակցության              |        |չափանիշների և  սարքերի |

|  |կազմակերպության X 805 առաջարկը   |        |սահմանում              |

|  |(համապարփակ կապ տրամադրող        |        |                       |

|  |համակարգերի անվտանգության        |        |                       |

|  |ճարտարապետություն), առաջարկվող   |        |                       |

|  |ISO չափանիշները և  կենսաչափական  |        |                       |

|  |նույնականացման (ID) ու           |        |                       |

|  |ռադիոհաճախականության             |        |                       |

|  |իդենտիֆիկացման սարքերի           |        |                       |

|  |լուծումները                      |        |                       |

|__|_________________________________|________|_______________________|

|7 |Ապահովել անվտանգությունը բոլոր   |        |                       |

|  |կիրառական ծրագրերում, այդ թվում` |        |                       |

|  |հարկային, մաքսային,              |        |                       |

|  |առողջապահության, էներգետիկայի,   |        |                       |

|  |տրանսպորտի, ֆինանսների,          |        |                       |

|  |ոստիկանության և  պաշտպանության   |        |                       |

|  |ոլորտներում                      |        |                       |

|__|_________________________________|        |Ծրագրերում կիբեռ -     |

|8 |Շարունակել մշակել նոր            |        |անվտանգության կիրառում |

|  |օրենսդրություն և  տեղական ու     |        |և  համապատասխան        |

|  |միջազգային կիբեռ -               |        |օրենսդրության մշակում  |

|  |հանցագործությունների դեմ         |        |                       |

|  |օրենքների կիրառման միջոցներ      |        |                       |

|__|_________________________________|        |                       |

|9 |Բարձրացնել իրազեկությունը        |        |                       |

|  |կիբեռ-անվտանգության վերաբերյալ   |        |                       |

|  |պետական մարմիններում և  առաջատար |        |                       |

|  |ՏՀՏ ձեռնարկություններում ու      |        |                       |

|  |կազմակերպություններում           |        |                       |

|__|_________________________________|        |_______________________|

|10|Ավարտել անվտանգության իրավիճակի  |        |Նյութ` տեղեկատվական    |

|  |խորը վերլուծությունը և  աուդիտը  |        |անվտանգության իրավիճակի|

|  |                                 |        |վերջնական աուդիտ և     |

|  |                                 |        |ռիսկերի վերլուծություն |

|__|_________________________________|        |_______________________|

|11|Սկսել կիբեռ-անվտանգության        |        |Վերապատրաստման         |

|  |վերաբերյալ տարբեր մակարդակների   |        |դասընթացներ պետական    |

|  |դասընթացներ համապատասխան պետական |        |աշխատողների համար      |

|  |աշխատողների համար                |        |                       |

|__|_________________________________|________|_______________________|

|12|Ստեղծել և  հագեցնել Պետական      |2012, II|Պետական գործառնական    |

|  |գործառնական պատասխանատու կենտրոն,|        |պատասխանատու կենտրոնի  |

|  |սահմանել գործունեության շրջանակը |        |հիմնում                |

|__|_________________________________|        |_______________________|

|13|Մշակել գործունեության            |        |Նյութ` Վթարային        |

|  |շարունակականության և  վթարային   |        |իրավիճակների           |

|  |իրավիճակների վերականգնման        |        |վերականգնման           |

|  |քաղաքականություն և  ընթացակարգեր`|        |քաղաքականություն և     |

|  |ապահովելով պաշտպանություն        |        |ընթացակարգեր           |

|  |կիբեռ-գրոհների և  բնական         |        |                       |

|  |աղետների դեմ (երկրաշարժեր,       |        |                       |

|  |հրդեհներ, հեղեղներ և  այլն)      |        |                       |

|__|_________________________________|        |_______________________|

|14|Ապահովել ամբողջ տեղեկատվության և |        |                       |

|  |անձնական տվյալների               |        |                       |

|  |անվտանգությունը մալուխային,      |        |                       |

|  |շարժական, անլար և  արբանյակային  |        |                       |

|  |ցանցերով պետական մարմինների,     |        |                       |

|  |ձեռնարկությունների և             |        |                       |

|  |քաղաքացիների համար               |        |                       |

|__|_________________________________|________|Տեղեկատվության և       |

|15|Ապահովել և  նախաձեռնել           |        |անձնական տվյալների     |

|  |տեղեկատվության տեխնիկական        |        |անվտանգության ապահովում|

|  |անվտանգության ենթակառուցվածքի    |        |                       |

|  |անհրաժեշտ կատարելագործումը       |        |                       |

|  |Կառավարությունում, Ազգային       |        |                       |

|  |ժողովում, Նախագահի գրասենյակում, |        |                       |

|  |ինչպես նաև  պետական              |        |                       |

|  |հաղորդակցության և  պաշտպանության |        |                       |

|  |ցանցերի կազմակերպություններում   |        |                       |

|  |և  օղակներում (սա պահանջում է    |        |                       |

|  |անվտանգության կազմակերպչական     |        |                       |

|  |փոխգործելիության չափանիշների հետ |        |                       |

|  |համաձայնեցում)                   |        |                       |

|__|_________________________________|________|_______________________|

|16|Շարունակել մշակել և  ապահովել    |        |Կիբեռ-անվտանգության    |

|  |կիբեռ-անվտանգության,             |        |օրենսդրության մշակում  |

|  |կիբեռ-հանցագործությունների,      |        |և  ընդունում           |

|  |նույնականացնող քարտերի           |        |«Կիբեռ -               |

|  |գողությունների և  ֆինանսական     |        |հանցագործությունների   |

|  |խարդախությունների դեմ նոր        |        |մասին» կոնվենցիայի     |

|  |օրենսդրության ընդունումը         |        |դրույթներին            |

|  |                                 |        |համապատասխանեցում      |

|__|_________________________________|________|_______________________|

|17|Ավարտել տեղեկատվական             |2012,   |Կիբեռ-անվտանգության    |

|  |անվտանգության կատարելագործումը   |III     |ապահովման աշխատանքների |

|  |կիբեռ-անվտանգության յուրաքանչյուր|        |և  վերապատրաստման      |

|  |ընտրված թիմի հետ                 |        |դասընթացների           |

|__|_________________________________|        |շարունակական           |

|18|Շարունակել ապահովել              |        |գործընթացի ապահովում   |

|  |տեղեկատվության լիարժեք           |        |                       |

|  |անվտանգության ընթացակարգի        |        |                       |

|  |համաձայնեցումը և  իրագործումը ՏՀՏ|        |                       |

|  |ծառայություններ մատուցող հիմնական|        |                       |

|  |կազմակերպությունների կողմից,     |        |                       |

|  |ապահովել դրանց իրականացումը ըստ  |        |                       |

|  |համաձայնեցված միջազգային         |        |                       |

|  |չափանիշների                      |        |                       |

|__|_________________________________|        |                       |

|19|Շարունակել տարբեր մակարդակների   |        |                       |

|  |ուսումնական դասընթացները         |        |                       |

|__|_________________________________|        |                       |

|20|Կազմակերպել ուսումնական          |        |                       |

|  |այցելություններ առաջատար երկրներ |        |                       |

|__|_________________________________|        |_______________________|

|21|Մշակել նոր օրենսդրություն        |        |Էլեկտրոնային ֆինանսական|

|  |ապահովելով հայկական օրենքների    |        |ծառայությունների համար |

|  |կիրառումը միջազգային մակարդակով  |        |օրենսդրության և  կոդերի|

|  |                                 |        |մշակված փաթեթ          |

|__|_________________________________|        |_______________________|

|22|Պետական գործառնական պատասխանատու |        |Պետական գործառնական    |

|  |կենտրոնի գործունեության հանրային |        |պատասխանատու կենտրոնի  |

|  |մեկնարկ                          |        |գործունեության հանրային|

|  |                                 |        |մեկնարկ                |

|__|_________________________________|________|_______________________|

|23|Համատեղել կիբեռ-անվտանգության    |        |                       |

|  |աշխատանքները էլ. կառավարության   |        |                       |

|  |նոր ծրագրերի մեկնարկի հետ        |        |                       |

|__|_________________________________|        |_______________________|

|24|ՈՒսումնական դասընթացների         |        |ՈՒսումնական            |

|  |ինստիտուցիոնալ ձևակերպում        |        |դասընթացների           |

|  |                                 |        |ինստիտուցիոնալ         |

|  |                                 |        |ձևակերպում             |

|__|_________________________________|        |_______________________|

|25|Ընթացիկ կառավարման ապահովման     |        |Կիբեռ-անվտանգության    |

|  |համար ծրագրի անցում դեպի         |        |հայկական խորհրդի       |

|  |կիբեռ-անվտանգության հայկական     |        |հիմնում                |

|  |խորհուրդ (որը մեծապես կապված     |        |                       |

|  |կլինի Ազգային անվտանգության      |        |                       |

|  |ծառայության հետ)                 |        |                       |

|__|_________________________________|________|_______________________|

|26|Կիբեռ-անվտանգության,             |        |Կիբեռ-անվտանգության,   |

|  |կիբեռ-գրոհների և  առցանց         |        |կիբեռ-գրոհների և       |

|  |խարդախությունների դեմ նոր        |        |առցանց խարդախություն-  |

|  |օրենսդրության հաստատում և        |        |ների դեմ նոր           |

|  |վավերացում Ազգային ժողովի կողմից`|        |օրենսդրության          |

|  |համապատասխան լիազոր մարմինների   |        |ամբողջական փաթեթի      |

|  |կողմից կիրառման համար            |        |հաստատում և  կիրառում  |

._____________________________________________________________________.

 

(4-րդ հավելվածը փոփ. 10.02.11 թիվ 5 արձանագրային որոշում)

 

-----------------------------------------------------------------

ԻՐՏԵԿ - Քաղվածքի բնօրինակում հավելվածի ՀԱՅԵՑԱԿԱՐԳ բաժնում 4-րդ

պարբերությունը բաց է թողնված

- շարունակությունը հաջորդ մասում

 

 

pin
ՀՀ կառավարություն
25.02.2010
N 7
Արձանագրային որոշում