Սեղմել Esc փակելու համար:
ՀՀ ՈՉ ՆՅՈՒԹԱԿԱՆ ՄՇԱԿՈՒԹԱՅԻՆ ԱՐԺԵՔՆԵՐԻ...
Քարտային տվյալներ

Տեսակ
Գործում է
Ընդունող մարմին
Ընդունման ամսաթիվ
Համար

Ստորագրման ամսաթիվ
ՈՒժի մեջ մտնելու ամսաթիվ
ՈՒժը կորցնելու ամսաթիվ
Ընդունման վայր
Սկզբնաղբյուր

Ժամանակագրական տարբերակ Փոփոխություն կատարող ակտ

Որոնում:
Բովանդակություն

Հղում իրավական ակտի ընտրված դրույթին X
irtek_logo

ՀՀ ՈՉ ՆՅՈՒԹԱԿԱՆ ՄՇԱԿՈՒԹԱՅԻՆ ԱՐԺԵՔՆԵՐԻ ՑԱՆԿԵՐԻ ԿԱԶՄՄԱՆ ՉԱՓՈՐՈՇԻՉՆԵՐԸ ԵՎ ՈՉ ՆՅՈՒԹԱ ...

 

 

040.0310.310310

ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ ԿԱՌԱՎԱՐՈՒԹՅՈՒՆ

ՈՐՈՇՈՒՄ

 

11 մարտի 2010 թվականի N 310-Ա

 

ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ ՈՉ ՆՅՈՒԹԱԿԱՆ ՄՇԱԿՈՒԹԱՅԻՆ ԱՐԺԵՔՆԵՐԻ ՑԱՆԿԵՐԻ ԿԱԶՄՄԱՆ ՉԱՓՈՐՈՇԻՉՆԵՐԸ ԵՎ ՈՉ ՆՅՈՒԹԱԿԱՆ ՄՇԱԿՈՒԹԱՅԻՆ ԺԱՌԱՆԳՈՒԹՅԱՆ ԱՐԺԵՔՆԵՐԻ ՑԱՆԿԸ ՀԱՍՏԱՏԵԼՈՒ ՄԱՍԻՆ

(4-րդ մաս)

 

|___|_________|_________|________|________|_________|__________|__________|

| 1 |    2    |    3    |   4    |   5    |    6    |     7    |    8     |

|___|_________|_________|________|________|_________|__________|__________|

|25.|Հայկական |Ժողովրդա-|Տարրը   |Տարրի   |4-րդ դարի|Հայկական  |Պատմական  |

|   |տառարվես-|կան      |տարածված|կրողները|վերջին   |այբուբենի |տեսանկյու-|

|   |տը և  դրա|կիրառական|է ՀՀ    |ժողովըր-|Հայաստա- |կիրառական |նից       |

|   |մշակութա-|արվեստ   |բոլոր 10|դական   |նում տեղի|նշանակու- |հայկական  |

|   |յին      |         |մարզե-  |արվեստին|ունեցող  |թյունները |այբուբենի |

|   |դրսևո-   |         |րում,   |տիրապե- |քաղաքական|լայն      |տառատեսակ-|

|   |րումները |         |մայրաքա-|տող վար-|գործընթաց|ասպարեզ են|ների      |

|   |         |         |ղաք     |պետները |ները, և  |բացում    |կենսունա- |

|   |         |         |Երևա-   |և  նրանց|հատկապես |ուսումնա- |կությունը |

|   |         |         |նում և  |սաներն  |Պարսկաս- |սիրողների |փաստվում  |

|   |         |         |հայկական|են,     |տանի ու  |համար,    |է այն հան-|

|   |         |         |սփյուռքի|մասնավո-|Բյուզան- |մասնավորա-|գամանքով, |

|   |         |         |համայնք-|րապես,  |դիայի    |պես, նրա  |որ այն    |

|   |         |         |ներում: |գեղագիր-|միջև     |դրսևորում |մշտապես   |

|   |         |         |        |ներ,    |Հայաստանի|ներն      |զարգացման |

|   |         |         |        |քանդակա-|բաժանման |այլալեզու |ընթացքի   |

|   |         |         |        |գործներ,|(387 թ.),|գրականու- |մեջ է:    |

|   |         |         |        |ասեղնա- |ինչպես   |թյան համա-|Պատմական  |

|   |         |         |        |գործներ,|նաև      |տեքստում: |համատեքս- |

|   |         |         |        |մանրանկա|շուրջ մեկ|Դեռևս     |տում      |

|   |         |         |        |րիչներ, |դար որպես|7-րդ դարից|դիտարկելի |

|   |         |         |        |գորգա-  |պետական  |պահպանվել |են նաև    |

|   |         |         |        |գործներ,|կրոն     |է հնագույն|այբուբենի |

|   |         |         |        |արծաթա- |ընդունված|պապիրուսե |այնպիսի   |

|   |         |         |        |գործներ,|քրիստո-  |մի        |դրսևո-    |

|   |         |         |        |ինչպես  |նեության |պատառիկ,  |րումներ,  |

|   |         |         |        |նաև`    |տարածման |որն ամբող-|ինչպիսիք  |

|   |         |         |        |ինքնուս |կարևոր   |ջությամբ  |են ծածկա- |

|   |         |         |        |անհատներ|գործոննե-|շարադրված |գրությունը|

|   |         |         |        |կամ     |րը,      |է հայատառ |այլալեզու |

|   |         |         |        |խմբեր`  |ծնունդ   |հունարե-  |տեքստերի  |

|   |         |         |        |անկախ   |տվեցին   |նով:      |հայատառ   |

|   |         |         |        |սեռից և |սեփական  |Առանձնակի |տառադար-  |

|   |         |         |        |տարիքա- |այբուբենն|ուշադրու- |ձումները  |

|   |         |         |        |յին պատ-|ստեղծելու|թյուն է   |և  այլն:  |

|   |         |         |        |կանելու-|գաղափա-  |դարձվել   |Հնագույն  |

|   |         |         |        |թյունից:|րին: ԵՎ  |հատկապես  |ձեռագրերը |

|   |         |         |        |        |պատահական|այդ       |երևան  են |

|   |         |         |        |        |չէ, որ   |բացառիկ   |հանում    |

|   |         |         |        |        |նույն    |նմուշի    |նաև  բարձ-|

|   |         |         |        |        |խնդիրը   |հնագրական |րարվեստ   |

|   |         |         |        |        |միաժամա- |արժեքին,  |զարդագրու-|

|   |         |         |        |        |նակ      |այսինքն`  |թյան      |

|   |         |         |        |        |մտահոգել |տառաձևե-  |նմուշներ, |

|   |         |         |        |        |էր ոչ    |րին, որոնք|որոնք     |

|   |         |         |        |        |միայն    |իրենց     |ժամանակի  |

|   |         |         |        |        |արքունա- |ժամանակի  |ընթացքում |

|   |         |         |        |        |կան հմուտ|համար     |իրենց     |

|   |         |         |        |        |քարտուղար|բավական   |կատարելա- |

|   |         |         |        |        |Մեսրոպ   |անսովոր   |գործմանն  |

|   |         |         |        |        |Մաշտոցին |են: Դարերի|են        |

|   |         |         |        |        |և  կաթո- |ընթացքը   |հասնում   |

|   |         |         |        |        |ղիկոս    |ցույց է   |կիլիկյան, |

|   |         |         |        |        |Սահակ    |տալիս, որ |վասպուրա- |

|   |         |         |        |        |Պարթևին, |հայկական  |կանյան,   |

|   |         |         |        |        |այլև     |այբուբենով|ինչպես    |

|   |         |         |        |        |Վռամշա-  |տառադարձ- |նաև  Նոր  |

|   |         |         |        |        |պուհ թա- |վել և  գրի|Ջուղայի   |

|   |         |         |        |        |գավորին: |են առնվել |մանրանկար-|

|   |         |         |        |        |Ստեղծված |նաև       |չական     |

|   |         |         |        |        |քաղաքական|լատիներեն,|դպրոցնե-  |

|   |         |         |        |        |իրադրու- |արաբերեն, |րում: Մշա-|

|   |         |         |        |        |թյան և   |լեհերեն,  |կութային  |

|   |         |         |        |        |սեփական  |ռուսերեն, |տեսանկյու-|

|   |         |         |        |        |գիրն     |թուրքերեն |նից       |

|   |         |         |        |        |ունենալու|և  այլ    |հայկական  |

|   |         |         |        |        |ցանկու-  |լեզուներով|տառարվեստի|

|   |         |         |        |        |թյամբ    |տեքստեր,  |կենսունա- |

|   |         |         |        |        |տոգորված`|որոնք     |կությունն |

|   |         |         |        |        |երկրի    |միջմշակու-|ավելի քան |

|   |         |         |        |        |առաջին   |թային     |հստակ է.  |

|   |         |         |        |        |դեմքերի  |փոխառնչու-|դարերի    |

|   |         |         |        |        |պատրաստա-|թյունների |ընթացքում |

|   |         |         |        |        |կամության|լավագույն |այն       |

|   |         |         |        |        |շնորհիվ  |դրսևորում |մշտապես   |

|   |         |         |        |        |405 թ.   |ներ են և  |ճանաչվել  |

|   |         |         |        |        |ստեղծվեց |վկայու-   |է որպես   |

|   |         |         |        |        |Մաշտոցյան|թյունը    |հայ       |

|   |         |         |        |        |այբուբե- |հայկական  |ժողովրդի  |

|   |         |         |        |        |նը: Այ-  |այբուբենի |ոչ        |

|   |         |         |        |        |բուբենի  |ճկունու-  |նյութական |

|   |         |         |        |        |ստեղծումը|թյան: Այս |մշակութա- |

|   |         |         |        |        |նշանակալի|հանգաման- |յին ժառան-|

|   |         |         |        |        |դեր      |քով այն   |գություն  |

|   |         |         |        |        |ունեցավ  |բացառիկ   |և  նույ-  |

|   |         |         |        |        |հայ      |տեղ է     |նականացվել|

|   |         |         |        |        |ժողովրդի |զբաղեցնում|է այն     |

|   |         |         |        |        |պատմու-  |այլ այբու-|ստեղծող   |

|   |         |         |        |        |թյան     |բենների   |ժողովրդի  |

|   |         |         |        |        |ամբողջ   |շարքում:  |հետ:      |

|   |         |         |        |        |ընթաց-   |Հայկական  |Հայկական  |

|   |         |         |        |        |քում:    |տառերը    |տառարվեստի|

|   |         |         |        |        |Դրանով   |ծառայել են|ծնունդ են |

|   |         |         |        |        |սկիզբ    |նաև  հայ  |հայկական  |

|   |         |         |        |        |դրվեց    |ծածկագրու-|գեղագրու- |

|   |         |         |        |        |հայ ինք- |թյան      |թյունը և  |

|   |         |         |        |        |նուրույն |տարբեր հա-|մասնավորա-|

|   |         |         |        |        |և  թարգ- |մակարգերի |պես       |

|   |         |         |        |        |մանական  |ստեղծմանն |մանրանկար-|

|   |         |         |        |        |գրականու-|ու ձեռագիր|չության   |

|   |         |         |        |        |թյանը,   |և  վիմագիր|ճյուղ     |

|   |         |         |        |        |որն      |աղբյուրնե-|համարվող  |

|   |         |         |        |        |այնուհետ |րում դրանց|զարդագրու-|

|   |         |         |        |        |զարգացման|կիրառմանը:|թյունը,   |

|   |         |         |        |        |լայն թափ |Հիշատակելի|որոնք     |

|   |         |         |        |        |ստացավ,  |են նաև    |ցայսօր շա-|

|   |         |         |        |        |թարգման- |այբուբենի |րունակում |

|   |         |         |        |        |վեց Սուրբ|թվային    |են իրենց  |

|   |         |         |        |        |Գիրքը,   |կիրառու-  |կիրառական |

|   |         |         |        |        |գրվեցին  |թյունները,|դրսևո-    |

|   |         |         |        |        |հայ պատմա|որոնք     |րումները  |

|   |         |         |        |        |գրության |հատուկ են |ժողովրդա- |

|   |         |         |        |        |նշանակալի|նաև       |կան       |

|   |         |         |        |        |երկերը,  |աշխարհի մի|արվեստի   |

|   |         |         |        |        |որոնք    |շարք այլ  |տարբեր    |

|   |         |         |        |        |այսօր էլ |հնագույն  |ոլորտնե-  |

|   |         |         |        |        |այդ      |այբուբեն- |րում` քան-|

|   |         |         |        |        |շրջանի   |ներին,    |դակագոր-  |

|   |         |         |        |        |պատմու-  |ինչպիսիք  |ծության,  |

|   |         |         |        |        |թյան անփո|են հունա- |ոսկերչու- |

|   |         |         |        |        |խարինելի |րենն ու   |թյան,     |

|   |         |         |        |        |աղբյուր- |լատիներե- |արծաթագոր-|

|   |         |         |        |        |ներն են: |նը: Առանձ-|ծության,  |

|   |         |         |        |        |Գրի ստեղ-|նահատուկ  |փայտի     |

|   |         |         |        |        |ծումից   |տեղ են    |գեղարվես- |

|   |         |         |        |        |անմիջապես|զբաղեցնում|տական     |

|   |         |         |        |        |հետո     |հայկական  |փորագրու- |

|   |         |         |        |        |վանքերին |այբուբենի |թյան,     |

|   |         |         |        |        |կից      |գեղագրու- |ինչպես    |

|   |         |         |        |        |բացվեցին |թյան և    |նաև       |

|   |         |         |        |        |դպրոցներ,|զարդագրու-|գեղարվես- |

|   |         |         |        |        |վարժարան-|թյան      |տական     |

|   |         |         |        |        |ներ,     |ոլորտները,|գործվածքի,|

|   |         |         |        |        |որոնցում |որոնք     |ասեղնագոր-|

|   |         |         |        |        |ուսուցան-|գրավում են|ծության ու|

|   |         |         |        |        |վում էր  |ինչպես    |բատիկայի  |

|   |         |         |        |        |հայկական |հայ,      |մեջ:      |

|   |         |         |        |        |այբուբե- |այնպես էլ |Ներկայումս|

|   |         |         |        |        |նը: Գրա- |օտարազգի  |ֆորմալ և  |

|   |         |         |        |        |ճանաչու- |ուսումնա- |ոչ ֆորմալ |

|   |         |         |        |        |թյունը   |սիրողների |կրթական   |

|   |         |         |        |        |լայն թափ |և  արվես- |համակար-  |

|   |         |         |        |        |էր ստացել|տասեր     |գում շա-  |

|   |         |         |        |        |արդեն    |հասարակու-|րունակվում|

|   |         |         |        |        |5-րդ     |թյան ուշա-|են միջնա- |

|   |         |         |        |        |դարում,  |դրությունը|դարյան    |

|   |         |         |        |        |որի մասին|Հատկանշա- |հայ       |

|   |         |         |        |        |վկայում  |կան  է    |վարպետների|

|   |         |         |        |        |են ոչ    |դիտարկել, |թողած ժա- |

|   |         |         |        |        |միայն հայ|որ հայ    |ռանգության|

|   |         |         |        |        |մատենագիր|զարդագրու-|ուսումնա- |

|   |         |         |        |        |ների     |թյունը,   |սիրումն ու|

|   |         |         |        |        |երկերը,  |թեև  իր   |փոխանցումը|

|   |         |         |        |        |թարգմա-  |բարձրա-   |Որպես     |

|   |         |         |        |        |նություն |գույն     |տնտեսական |

|   |         |         |        |        |ները, եկե|արտահայ-  |և  հասարա-|

|   |         |         |        |        |ղեցական  |տությունը |կական նշա-|

|   |         |         |        |        |բնույթի  |գտնում է  |նակություն|

|   |         |         |        |        |աշխատու- |հայերեն   |կարող են  |

|   |         |         |        |        |թյուննե- |ձեռագրե-  |դիտարկվել |

|   |         |         |        |        |րը, այլև |րում,     |հայկական  |

|   |         |         |        |        |հայ ուխտա|սակայն    |տառարվեստի|

|   |         |         |        |        |վորների  |առանձին   |արդի      |

|   |         |         |        |        |թողած    |վիմագրե-  |կիրառու-  |

|   |         |         |        |        |արձանա-  |րում      |թյունները |

|   |         |         |        |        |գրություն|նույնպես  |տարբեր    |

|   |         |         |        |        |ները:    |կարելի է  |ոլորտնե-  |

|   |         |         |        |        |Ինչպես   |տեսնել    |րում, այդ |

|   |         |         |        |        |ցույց են |գլուխգոր- |թվում`    |

|   |         |         |        |        |տալիս    |ծոց       |հուշանվեր-|

|   |         |         |        |        |հայտնի   |զարդագրեր,|ների պատ- |

|   |         |         |        |        |հայագետ  |ինչպիսիք  |րաստումը, |

|   |         |         |        |        |Մ.Սթոունի|են Նորա-  |թանգարանա-|

|   |         |         |        |        |ուսումնա-|վանքի     |յին       |

|   |         |         |        |        |սիրու-   |հայտնի    |նմուշների |

|   |         |         |        |        |թյուննե- |վիմագրերը:|ցուցադրու-|

|   |         |         |        |        |րը,      |Հայ զարդա-|թյունները:|

|   |         |         |        |        |դեռևս    |գրությունը|Այս       |

|   |         |         |        |        |5-րդ դարի|հարուստ է |առումով   |

|   |         |         |        |        |սկզբնե-  |իր տեսակ- |հայկական  |

|   |         |         |        |        |րին,     |ներով ու  |գրչարվեստի|

|   |         |         |        |        |այսինքն` |ենթատեսակ-|բացառիկ   |

|   |         |         |        |        |հայկական |ներով,    |շտեմարան է|

|   |         |         |        |        |գրի      |որոնք     |«Մատենադա-|

|   |         |         |        |        |գյուտից  |պատկերված |րան»      |

|   |         |         |        |        |գրեթե    |են միջնա- |Մ.        |

|   |         |         |        |        |անմիջապես|դարյան հայ|Մաշտոցի   |

|   |         |         |        |        |հետո,    |վարպետնե- |անվան հին |

|   |         |         |        |        |հայ ուխտա|րի,       |ձեռագրերի |

|   |         |         |        |        |վորները  |ծաղկողների|գիտահետա- |

|   |         |         |        |        |Երուսաղեմ|ու մանրա- |զոտական   |

|   |         |         |        |        |այցելելիս|նկարիչների|ինստիտուտը|

|   |         |         |        |        |թողել են |գործերում:|որը       |

|   |         |         |        |        |նաև  տա- |Առավել    |հայկական  |

|   |         |         |        |        |րաբնույթ |հաճախադեպ |ձեռագրա-  |

|   |         |         |        |        |վիմագիր  |են հանգու-|ստեղծման  |

|   |         |         |        |        |հիշատակա-|ցագիրը,   |և  տառատե-|

|   |         |         |        |        |գրություն|թռչնագիրը,|սակների   |

|   |         |         |        |        |ներ, ինչը|կենդանա-  |տարածման  |

|   |         |         |        |        |խոսում է |գիրը, ապա`|հիմնական  |

|   |         |         |        |        |Հայաստա- |մարդագիրը,|օջախներից |

|   |         |         |        |        |նում     |առասպելա- |է: Այն    |

|   |         |         |        |        |նշված    |կան կամ   |իրականաց- |

|   |         |         |        |        |շրջանում |մտացածին  |նում է    |

|   |         |         |        |        |գրի տարած|կենդանի-  |մշակութա- |

|   |         |         |        |        |վածության|ներով     |յին տարբեր|

|   |         |         |        |        |մասին: 36|ձևավորված |միջոցա-   |

|   |         |         |        |        |տառ պա-  |գրերը,    |ռումներ`  |

|   |         |         |        |        |րունակող |որոնք     |նպաստելով |

|   |         |         |        |        |հայկական |իրենց դըր-|ոչ        |

|   |         |         |        |        |այբուբենը|սևորումն  |նյութական |

|   |         |         |        |        |անխաթար  |են գտնում |մշակութա- |

|   |         |         |        |        |գործածվել|ժողովրդա- |յին ժառան-|

|   |         |         |        |        |է մինչև  |կան       |գության   |

|   |         |         |        |        |12-րդ    |արվեստի   |այս տեսակի|

|   |         |         |        |        |դար, երբ |տարբեր    |փոխանցմանն|

|   |         |         |        |        |Կիլիկյան |ոլորտնե-  |ու հանրա- |

|   |         |         |        |        |թագավորու|րում` քան-|հռչակմանը:|

|   |         |         |        |        |թյան և   |դակագոր-  |Հարյուրամ-|

|   |         |         |        |        |լատին    |ծություն, |յակների   |

|   |         |         |        |        |աշխարհի  |գորգագոր- |ընթացքում |

|   |         |         |        |        |փոխառնչու|ծություն, |ստեղծված  |

|   |         |         |        |        |թյուննե- |ասեղնագոր-|հայկական  |

|   |         |         |        |        |րով      |ծություն, |այբուբենի |

|   |         |         |        |        |պայմանա- |գրականու- |գրչագրական|

|   |         |         |        |        |վորված`  |թյուն,    |տարբերակ- |

|   |         |         |        |        |այբուբեն |մանրանկար-|ները խիստ |

|   |         |         |        |        |են մուտք |չություն  |բազմազան  |

|   |         |         |        |        |գործել   |և  այլն:  |են, իսկ   |

|   |         |         |        |        |ևս  երկու|Հատկանշա- |ընձեռած   |

|   |         |         |        |        |գրանշան` |կան է, որ |հնարավո-  |

|   |         |         |        |        |Օ և  Ֆ   |իր        |րություն- |

|   |         |         |        |        |տառերը:  |գոյության |ները`     |

|   |         |         |        |        |Հայկական |ավելի քան |անսահման: |

|   |         |         |        |        |այբուբենն|16 դարերի |Իբրև      |

|   |         |         |        |        |աննշան   |ընթացքում |օրինակ    |

|   |         |         |        |        |փոփոխու- |հայկական  |կարելի է  |

|   |         |         |        |        |թյուննե- |այբուբենը |մատնանշել |

|   |         |         |        |        |րով գոր- |դրսևորվել |մերօրյա   |

|   |         |         |        |        |ծառվում է|է ոչ միայն|նորաոճ    |

|   |         |         |        |        |ցայսօր`  |իր բուն   |գրատեսակ- |

|   |         |         |        |        |ունենալով|նշանակու- |ները,     |

|   |         |         |        |        |գրատեսակ-|թյամբ`    |որոնք     |

|   |         |         |        |        |ների     |ծառայելով |ստեղծվում |

|   |         |         |        |        |զարգացման|գրավոր    |են հնի ու |

|   |         |         |        |        |երեք     |ժառանգու- |նորի      |

|   |         |         |        |        |խոշոր`   |թյան      |շնորհալի  |

|   |         |         |        |        |1. Երկաթա|ստեղծմանը,|համադրում-|

|   |         |         |        |        |գիր, որն |այլև      |ներով`    |

|   |         |         |        |        |առավելա- |ծնունդ    |ծառայելով |

|   |         |         |        |        |պես      |տվել      |նորագույն |

|   |         |         |        |        |գործածվել|արվեստի մի|տեխնոլո-  |

|   |         |         |        |        |է 5-12-րդ|շարք      |գիաների   |

|   |         |         |        |        |դդ. ձեռա-|գործերի,  |հայաֆիկաց-|

|   |         |         |        |        |գրերում  |որոնք     |մանն ու   |

|   |         |         |        |        |և  վիմա- |այսօր էլ  |համակարգ- |

|   |         |         |        |        |գրերում: |շարունա-  |չային     |

|   |         |         |        |        |2. Բոլոր-|կում են   |աշխարհում |

|   |         |         |        |        |գիր, որը |հիացնել   |հայկական  |

|   |         |         |        |        |հանդիպում|մարդկանց  |այբուբենի |

|   |         |         |        |        |է 10-րդ  |ու նոր    |ամրապնդմա-|

|   |         |         |        |        |դարից    |գաղափարներ|նը:       |

|   |         |         |        |        |սկսած,   |ներշնչել: |          |

|   |         |         |        |        |սակայն   |Իր        |          |

|   |         |         |        |        |ավելի    |գոյության |          |

|   |         |         |        |        |լայն կիրա|ավելի քան |          |

|   |         |         |        |        |ռություն |1600      |          |

|   |         |         |        |        |է գտնում |տարիների  |          |

|   |         |         |        |        |12-րդ    |ընթացքում |          |

|   |         |         |        |        |դարից:   |այբուբենի |          |

|   |         |         |        |        |3. Նոտր- |նկատմամբ  |          |

|   |         |         |        |        |գիր, հաճա|ժողովրդի  |          |

|   |         |         |        |        |խադեպ է  |սերն ու   |          |

|   |         |         |        |        |16-րդ    |ակնածանքը |          |

|   |         |         |        |        |դարից    |միայն     |          |

|   |         |         |        |        |սկսած,   |խորացել է:|          |

|   |         |         |        |        |թեև  վաղ |Այդ ամենը |          |

|   |         |         |        |        |շրջանի   |երևում  է |          |

|   |         |         |        |        |առանձին  |ոչ միայն  |          |

|   |         |         |        |        |օրինակներ|ստեղծված  |          |

|   |         |         |        |        |նույնպես |գրավոր    |          |

|   |         |         |        |        |նկատվում |ժառանգու- |          |

|   |         |         |        |        |են ձեռա- |թյունից   |          |

|   |         |         |        |        |գրերում: |(առանձին  |          |

|   |         |         |        |        |Մի       |ստեղծագոր-|          |

|   |         |         |        |        |առանձին  |ծություն- |          |

|   |         |         |        |        |տեսակ է  |ներ       |          |

|   |         |         |        |        |նաև      |նվիրված են|          |

|   |         |         |        |        |շղագիրը, |այբու-    |          |

|   |         |         |        |        |որն ավելի|բենին, նրա|          |

|   |         |         |        |        |ուշ      |ստեղծողին,|          |

|   |         |         |        |        |շրջանից է|իսկ որոշ  |          |

|   |         |         |        |        |տարածում |գործեր էլ |          |

|   |         |         |        |        |ստանում  |գրված են  |          |

|   |         |         |        |        |և  կիրառ-|այբուբենի |          |

|   |         |         |        |        |վում մինչ|տառերի    |          |

|   |         |         |        |        |օրս:     |հերթակա-  |          |

|   |         |         |        |        |Հայկական |նությամբ),|          |

|   |         |         |        |        |այբուբենն|այլև      |          |

|   |         |         |        |        |ու նրա   |նրանից    |          |

|   |         |         |        |        |գրատեսակ-|ծնունդ    |          |

|   |         |         |        |        |ները     |առած կամ  |          |

|   |         |         |        |        |մշտապես  |նրանով    |          |

|   |         |         |        |        |եղել են  |ներշնչված |          |

|   |         |         |        |        |ուսումնա-|արվեստի   |          |

|   |         |         |        |        |սիրողների|տարաբնույթ|          |

|   |         |         |        |        |ուշադրու-|ճյուղերից,|          |

|   |         |         |        |        |թյան կենտ|ինչպիսիք  |          |

|   |         |         |        |        |րոնում:  |են` գեղա- |          |

|   |         |         |        |        |Ստեղծվել |գրության  |          |

|   |         |         |        |        |է հարցին |ու զարդա- |          |

|   |         |         |        |        |նվիրված  |գրության  |          |

|   |         |         |        |        |հարուստ  |արվեստը,  |          |

|   |         |         |        |        |գրականու-|որոնց     |          |

|   |         |         |        |        |թյուն:   |ուսուցմանը|          |

|   |         |         |        |        |Հիշատակե-|դեռևս     |          |

|   |         |         |        |        |լի են    |միջնադար- |          |

|   |         |         |        |        |հատկապես |յան գրչօ- |          |

|   |         |         |        |        |Վիեննայի |ջախներում |          |

|   |         |         |        |        |Մխիթարյան|հատուկ    |          |

|   |         |         |        |        |միաբան   |ուշադրու- |          |

|   |         |         |        |        |հայր Հ.  |թյուն է   |          |

|   |         |         |        |        |Տաշյանի, |դարձվել:  |          |

|   |         |         |        |        |հայտնի   |Այս ամենը |          |

|   |         |         |        |        |լեզվաբան |ծնունդ է  |          |

|   |         |         |        |        |Հր.      |տալիս     |          |

|   |         |         |        |        |Աճառյանի,|հայկական  |          |

|   |         |         |        |        |վիմագրա- |տառարվես- |          |

|   |         |         |        |        |գետ Կ.   |տին,      |          |

|   |         |         |        |        |Ղաֆադար- |այբուբենի |          |

|   |         |         |        |        |յանի,    |գեղարվես- |          |

|   |         |         |        |        |պատմաբան |տական մշա-|          |

|   |         |         |        |        |Ա. Աբրա- |կումներին,|          |

|   |         |         |        |        |համյանի  |որոնք լայն|          |

|   |         |         |        |        |և  այլ   |տարածում  |          |

|   |         |         |        |        |երախտավոր|են        |          |

|   |         |         |        |        |ների աշխա|ստանում   |          |

|   |         |         |        |        |տանքները`|նախ`      |          |

|   |         |         |        |        |նվիրված  |հայկական  |          |

|   |         |         |        |        |գրին ու  |ձեռագրե-  |          |

|   |         |         |        |        |դրա      |րում և    |          |

|   |         |         |        |        |զարգացման|վիմագրե-  |          |

|   |         |         |        |        |պատմու-  |րում,     |          |

|   |         |         |        |        |թյանը:   |ապա` մուտք|          |

|   |         |         |        |        |         |գործում   |          |

|   |         |         |        |        |         |ժողովրդա- |          |

|   |         |         |        |        |         |կան       |          |

|   |         |         |        |        |         |արվեստ`   |          |

|   |         |         |        |        |         |ասեղնագոր-|          |

|   |         |         |        |        |         |ծություն, |          |

|   |         |         |        |        |         |գորգագոր- |          |

|   |         |         |        |        |         |ծություն, |          |

|   |         |         |        |        |         |ոսկերչու- |          |

|   |         |         |        |        |         |թյուն և   |          |

|   |         |         |        |        |         |արծաթագոր-|          |

|   |         |         |        |        |         |ծություն, |          |

|   |         |         |        |        |         |փայտի և   |          |

|   |         |         |        |        |         |քարի փորա-|          |

|   |         |         |        |        |         |գրություն |          |

|   |         |         |        |        |         |և  այլն:  |          |

|___|_________|_________|________|________|_________|__________|__________|

|26.|Մրգից    |Ժողովրդա-|Տարրը   |Տարրի   |Հայ      |Օղու      |Տարբեր    |

|   |օղիների  |կան      |տարածված|կրողները|մատենա-  |պատրաստման|մրգերին   |

|   |պատրաս-  |կենսապա- |է ՀՀ    |ՀՀ      |գրության |ավանդույթը|բնորոշ    |

|   |տում     |հովման   |Տավուշի,|Տավուշի,|մեջ      |բնորոշ է  |համային   |

|   |         |մշակույթ,|Լոռու,  |Լոռու,  |մրգային  |անտառաշատ |հատկանիշ- |

|   |         |մրգերի   |Վայոց   |Վայոց   |օղին     |բնակավայ- |ներով     |

|   |         |վերամշա- |ձորի,   |ձորի,   |հայտնի է |րերին և   |առանձնացող|

|   |         |կում     |Սյունի- |Սյունի- |«ցքի»    |այգեգոր-  |օղին բացի |

|   |         |         |քի,     |քի,     |անունով: |ծությամբ  |առօրյա    |

|   |         |         |Արարատի,|Արարատի,|Հայաստա- |զբաղվող   |կիրառման  |

|   |         |         |Արմավի- |Արմավի- |նում     |գյուղական |և  հյուրա-|

|   |         |         |րի, Արա-|րի, Արա-|19-20-րդ |տնտեսու-  |սիրության |

|   |         |         |գածոտնի |գածոտնի |դդ. ըն-  |թյուննե-  |մշակույթին|

|   |         |         |մարզերի |մարզերի |թացքում  |րին: Այն  |բնորոշ    |

|   |         |         |համայնք-|համայնք-|օղու     |հիմնակա-  |տարր      |

|   |         |         |ների    |ների    |թորումը  |նում      |լինելուց, |

|   |         |         |գյուղա- |գյուղա- |եղել է   |պատրաստում|նաև       |

|   |         |         |կան     |կան     |գյուղ-   |են ամռանը |բուժական  |

|   |         |         |բնակավայ|բնակավայ|մթերքների|և         |նշանակու- |

|   |         |         |րերում, |րերի    |մշակման  |աշնանը:   |թյուն     |

|   |         |         |որոնք   |բնակիչ- |ու       |Ամռանը    |ունի. ըստ |

|   |         |         |համար-  |ներն են:|իրացման  |պատրաստում|ժողովրդա- |

|   |         |         |վում են |        |առանձին  |են թթից,  |կան       |

|   |         |         |Հայաստա-|        |ճյուղ:   |ծիրանից և |պատկերա-  |

|   |         |         |նի այգե-|        |Ազգագրա- |սալորից,  |ցումների` |

|   |         |         |գործական|        |կան      |իսկ       |բարձրաց-  |

|   |         |         |շրջան-  |        |դաշտային |աշնանը`   |նում է    |

|   |         |         |ները:   |        |գրանցում |բոլոր     |արյան     |

|   |         |         |        |        |ներում   |մրգերից:  |տոնուսը,  |

|   |         |         |        |        |վկայու-  |Ձմռան     |մանրէազեր-|

|   |         |         |        |        |թյուններ |համար     |ծում օրգա-|

|   |         |         |        |        |կան, որ  |բերքը     |նիզմը:    |

|   |         |         |        |        |օղի      |պահեստավո-|Հատկապես  |

|   |         |         |        |        |թորելու  |րելուց    |հարգի են  |

|   |         |         |        |        |ավանդույ-|հետո      |թթի, հոնի,|

|   |         |         |        |        |թը հայերի|ավելցուկը |վայրի     |

|   |         |         |        |        |մեջ      |կտրատում  |տանձի և   |

|   |         |         |        |        |տարածված |են,       |ծիրանի    |

|   |         |         |        |        |է եղել   |մանրացնում|օղիները:  |

|   |         |         |        |        |վաղ ժամա-|և  լցնում |Օղու      |

|   |         |         |        |        |նակներից |գետնափոր  |պատրաստման|

|   |         |         |        |        |և  գյու- |կրապատ    |հմտություն|

|   |         |         |        |        |ղերում   |հորերի ու |ների      |

|   |         |         |        |        |թորման   |տակառների |ավանդույթը|

|   |         |         |        |        |գործիքներ|մեջ, իսկ  |և  գիտե-  |

|   |         |         |        |        |են       |ներկայումս|լիքները   |

|   |         |         |        |        |պահպանվել|պլաստմաս- |փոխանցվում|

|   |         |         |        |        |դեռևս    |սայե խորը |են սերնդե-|

|   |         |         |        |        |19-րդ    |տարաների  |սերունդ:  |

|   |         |         |        |        |դարի     |մեջ և     |Այն առօրյա|

|   |         |         |        |        |վերջից:  |փայտե     |և  տոնական|

|   |         |         |        |        |Հայաստա- |հավանգով  |ուտեստի   |

|   |         |         |        |        |նում     |անընդհատ  |կարևոր    |

|   |         |         |        |        |արտադրվող|խառնում:  |բաղադրիչ- |

|   |         |         |        |        |լավագույն|Եղանակային|ներից է:  |

|   |         |         |        |        |օղիներից |պայմաննե- |Տնական    |

|   |         |         |        |        |առանձնա- |րից       |օղու համի |

|   |         |         |        |        |ցել է ՀՀ |կախված`   |և  որակի  |

|   |         |         |        |        |Սյունիքի |երկու     |գաղտնիքը  |

|   |         |         |        |        |մարզի Քա-|շաբաթից   |թորման    |

|   |         |         |        |        |րահունջի |մինչև     |կանոնները |

|   |         |         |        |        |համայն-  |մեկ ամիս  |և  հմտու- |

|   |         |         |        |        |քում     |ժամանակա- |թյունը    |

|   |         |         |        |        |թորվող   |միջոցում  |պահպանելու|

|   |         |         |        |        |թթի      |խյուսը    |մեջ է:    |

|   |         |         |        |        |օղին,    |հասունա-  |Մինչ օրս  |

|   |         |         |        |        |որի «Քա- |նում է:   |էլ        |

|   |         |         |        |        |րահունջ» |Օղի       |ավանդույթը|

|   |         |         |        |        |պիտակով  |թորում են |պահպանելով|

|   |         |         |        |        |արտադրու-|պղնձից    |թորված    |

|   |         |         |        |        |թյունն   |պատրաստված|օղու      |

|   |         |         |        |        |սկսվել էր|կաթսանե-  |առաջին    |

|   |         |         |        |        |դեռ 1948 |րում,     |բաժակը    |

|   |         |         |        |        |թվականից:|այսօր`    |խմում են` |

|   |         |         |        |        |Գյուղական|նաև       |մաղթելով  |

|   |         |         |        |        |տնտեսու- |չժանգոտվող|բերքի առա-|

|   |         |         |        |        |թյուննե- |պողպատե   |տություն  |

|   |         |         |        |        |րում օղի |կաթսանե-  |և  տնտե-  |

|   |         |         |        |        |պատրաստե-|րում,     |սությանը` |

|   |         |         |        |        |լու տեխ- |որոնք     |հաջողու-  |

|   |         |         |        |        |նոլոգիան |դնում են  |թյուն:    |

|   |         |         |        |        |ժամանակի |խարույկի  |Բացի կիրա-|

|   |         |         |        |        |ընթացքում|կամ վառվող|ռականից,  |

|   |         |         |        |        |համարյա  |թոնրի վրա,|այն ունի  |

|   |         |         |        |        |փոփոխու- |խմորով    |նաև       |

|   |         |         |        |        |թյունների|ծեփում են |տնտեսական |

|   |         |         |        |        |չի       |կաթսան    |նշանակու- |

|   |         |         |        |        |ենթարկվել|ծածկող    |թյուն:    |

|   |         |         |        |        |և  նույնն|ձագարի և  |Բարձրորակ |

|   |         |         |        |        |է մնացել:|խողովակի  |արտադրանքը|

|   |         |         |        |        |         |որոշ      |մրցունակ  |

|   |         |         |        |        |         |հատվածներ,|է, քանի որ|

|   |         |         |        |        |         |որպեսզի   |հասարակու-|

|   |         |         |        |        |         |գոլորշին  |թյան որոշ |

|   |         |         |        |        |         |դուրս չգա:|խավերի    |

|   |         |         |        |        |         |Թորված    |շրջանում  |

|   |         |         |        |        |         |օղին      |մեծ       |

|   |         |         |        |        |         |խողովակի  |պահանջարկ |

|   |         |         |        |        |         |մյուս     |ունի:     |

|   |         |         |        |        |         |ծայրից    |Ավանդույթի|

|   |         |         |        |        |         |լցվում է  |շարունակա-|

|   |         |         |        |        |         |հատուկ    |կանության |

|   |         |         |        |        |         |տարայի մեջ|դրսևորում |

|   |         |         |        |        |         |Այնուհետև |է վերջին  |

|   |         |         |        |        |         |ջերմաչափով|տարիներին |

|   |         |         |        |        |         |ստուգվում |ՀՀ        |

|   |         |         |        |        |         |է դրա     |Սյունիքի  |

|   |         |         |        |        |         |խտության` |մարզի     |

|   |         |         |        |        |         |ալկոհոլի  |Քարահունջի|

|   |         |         |        |        |         |աստիճանը: |համայնքում|

|   |         |         |        |        |         |Մաքուր և  |«Թթի      |

|   |         |         |        |        |         |սպիրտային |փառատոնի» |

|   |         |         |        |        |         |բարձր     |իրականա-  |

|   |         |         |        |        |         |աստիճանի  |ցումը, որի|

|   |         |         |        |        |         |օղի       |ընթացքում |

|   |         |         |        |        |         |ստանալու  |մասնակից- |

|   |         |         |        |        |         |համար այն |ներն      |

|   |         |         |        |        |         |կրկնակի   |ականատես  |

|   |         |         |        |        |         |են թորում:|են լինում |

|   |         |         |        |        |         |          |ոչ միայն  |

|   |         |         |        |        |         |          |«թութ     |

|   |         |         |        |        |         |          |թափելու»  |

|   |         |         |        |        |         |          |արարողու- |

|   |         |         |        |        |         |          |թյանը,    |

|   |         |         |        |        |         |          |այլև  օղու|

|   |         |         |        |        |         |          |պատրաստման|

|   |         |         |        |        |         |          |գործընթա- |

|   |         |         |        |        |         |          |ցին:      |

|___|_________|_________|________|________|_________|__________|__________|

|27.|Մածունի  |Ժողովրդա-|Տարրը   |Տարրի   |Հայաստանը|«Մածուն»  |Մածունը   |

|   |պատրաստ- |կան      |տարածված|կրողները|հանդիսա- |բառի      |լայն գոր- |

|   |ման ու   |կենսապա- |է ՀՀ    |ՀՀ բոլոր|նում է   |արմատը    |ծածության |

|   |կիրառման |հովման   |բոլոր 10|10      |կաթնա-   |հայերեն   |ամենահին  |

|   |ավանդույ-|մշակույթ:|մարզե-  |մարզերի |մթերքի   |է: Ըստ Հ. |կաթնամթերք|

|   |թը       |         |րում և  |գյուղա- |արտադրու-|Աճառյանի  |ներից է,  |

|   |         |         |մայրաքա-|կան և   |թյան     |«Հայերեն  |որը շատ են|

|   |         |         |ղաք     |քաղաքա- |ավանդական|արմատական |օգտագոր-  |

|   |         |         |Երևա-   |յին     |տարածա-  |բառարանի»`|ծում Հա-  |

|   |         |         |նում:   |համայնք-|շրջան:   |ստուգաբան-|յաստանում:|

|   |         |         |        |ների և  |Հայ      |վում է    |ՈՒնի մի   |

|   |         |         |        |մայրաքա-|ժողովրդի |որպես     |շարք      |

|   |         |         |        |ղաք     |սննդակար-|մածուցիկ, |հիվանդու- |

|   |         |         |        |Երևանի  |գում կաթ-|կպչող,    |թյուններ  |

|   |         |         |        |բնակիչ- |նամթերքը |մակարդող: |(աղիքային |

|   |         |         |        |ներն են:|միշտ     |Մածունը   |կամ նյու- |

|   |         |         |        |        |կարևոր   |ֆերմենտաց-|թափոխանա- |

|   |         |         |        |        |նշանակու-|ված կաթն է|կության   |

|   |         |         |        |        |թյուն է  |և  իր     |խանգարում-|

|   |         |         |        |        |ունեցել: |բաղադրու- |ներ,      |

|   |         |         |        |        |Վաղնջական|թյամբ     |թունավո-  |

|   |         |         |        |        |ժամանակ- |լիարժեք   |րումներ)  |

|   |         |         |        |        |ներից    |սննդանյութ|կանխարգե- |

|   |         |         |        |        |Հայաստանը|է: Պարու- |լող և     |

|   |         |         |        |        |հայտնի է |նակում է  |բուժիչ    |

|   |         |         |        |        |եղել     |մարդու    |նշանակու- |

|   |         |         |        |        |անասնապա-|օրգանիզմի |թյուն: Այն|

|   |         |         |        |        |հական    |աճման ու  |օգտագոր-  |

|   |         |         |        |        |մթերքի   |զարգացման |ծում են   |

|   |         |         |        |        |առատու-  |համար     |բնական    |

|   |         |         |        |        |թյամբ և  |անհրաժեշտ |վիճակում, |

|   |         |         |        |        |բազմազա- |գրեթե     |ինչպես    |

|   |         |         |        |        |նությամբ,|բոլոր     |նաև       |

|   |         |         |        |        |որի մասին|տեսակի    |պատրաստում|

|   |         |         |        |        |գրել են  |սննդանյու-|են տարբեր |

|   |         |         |        |        |Մ. Մաշտո-|թերը:     |կերակրատե-|

|   |         |         |        |        |ցը,      |Պատրաստում|սակներ`   |

|   |         |         |        |        |Հ. Մանդա-|են կովի,  |թանապուր, |

|   |         |         |        |        |կունին,  |ոչխարի,   |մածնասպաս,|

|   |         |         |        |        |Ա. Արևել |այծի և    |մածնաջուր`|

|   |         |         |        |        |ցին.     |գոմեշի    |թան:      |

|   |         |         |        |        |Գ. Մագիս-|կաթից կամ |Գյուղական |

|   |         |         |        |        |տրոսը,   |դրանց     |բնակավայ- |

|   |         |         |        |        |Մ. Հերա- |խառնուրդ- |րերում    |

|   |         |         |        |        |ցին      |ներից:    |պատրաստում|

|   |         |         |        |        |և  հույն |Գոմեշի և  |են նաև    |

|   |         |         |        |        |պատմաբան |ոչխարի    |քամած     |

|   |         |         |        |        |Քսենոֆոնը|կաթից     |մածուն,   |

|   |         |         |        |        |իր «Անա- |պատրաստված|պահածո-   |

|   |         |         |        |        |բասիս»   |մածունը   |յացված    |

|   |         |         |        |        |գրքում   |պինդ բաղա-|մածուն    |

|   |         |         |        |        |(5-4-րդ  |դրություն |(քամված և |

|   |         |         |        |        |դդ.      |ունի, իսկ |ջրազրկված |

|   |         |         |        |        |մ.թ.ա.): |ոչխարի    |մածունը   |

|   |         |         |        |        |Հայաստա- |կաթով պատ-|կարագով), |

|   |         |         |        |        |նին      |րաստվածը` |մածունի   |

|   |         |         |        |        |նվիրված  |սովորաբար |մածուկ    |

|   |         |         |        |        |Ստրաբոնի |ծորող է   |(քամված և |

|   |         |         |        |        |հիշատակա-|լինում:   |ջրազրկված |

|   |         |         |        |        |գրություն|Մածունի   |մածունը   |

|   |         |         |        |        |ներում   |բաղադրու- |հալած     |

|   |         |         |        |        |նունպես  |թյունը    |յուղով),  |

|   |         |         |        |        |նշվում է,|հիմնակա-  |տոմաստ    |

|   |         |         |        |        |որ հնում |նում      |(մածունի  |

|   |         |         |        |        |հայերը   |կախված է  |մածուկի,  |

|   |         |         |        |        |բուսական |կաթի      |կաթի և    |

|   |         |         |        |        |և  մսային|բաղադրու- |մածնակարա-|

|   |         |         |        |        |սննդից   |թյունից:  |գի        |

|   |         |         |        |        |բացի օգ- |Կաթը      |խառնուրդ) |

|   |         |         |        |        |տագործել |եռացնում  |հովկուլ   |

|   |         |         |        |        |են տարբեր|են,       |(մածունի  |

|   |         |         |        |        |կաթնա-   |սառեցնում |մածուկի,  |

|   |         |         |        |        |մթերքներ:|մինչև     |կաթի և    |

|   |         |         |        |        |Նույնը   |35-40 C   |թարմ շոռի |

|   |         |         |        |        |հաստատ-  |աստիճան,  |խառնուրդ) |

|   |         |         |        |        |վում է   |մերում    |և  մածնա- |

|   |         |         |        |        |նաև  Ասո-|բնական    |կարագ:    |

|   |         |         |        |        |րեստանի  |1.0%      |          |

|   |         |         |        |        |Սարգոն   |մակարդով  |          |

|   |         |         |        |        |թագավորի |կամ հին   |          |

|   |         |         |        |        |(714 թ.  |մածունից  |          |

|   |         |         |        |        |մ.թ.ա.)  |պահած     |          |

|   |         |         |        |        |սեպագիր  |մերանով:  |          |

|   |         |         |        |        |արձանա-  |Անցյալում |          |

|   |         |         |        |        |գրություն|գյուղերում|          |

|   |         |         |        |        |ներով:   |մերան     |          |

|   |         |         |        |        |Հույն    |չլինելու  |          |

|   |         |         |        |        |պատմաբան |դեպքում   |          |

|   |         |         |        |        |Հերոդոտո-|օգտագործել|          |

|   |         |         |        |        |սի (484- |են նաև    |          |

|   |         |         |        |        |420 թթ.  |մակարդախոտ|          |

|   |         |         |        |        |մ.թ.ա.)  |կամ       |          |

|   |         |         |        |        |հավաստ-  |կաթնախոտ: |          |

|   |         |         |        |        |մամբ հայ |Մածնով լի |          |

|   |         |         |        |        |վաճառական|տարան     |          |

|   |         |         |        |        |ներն     |փաթաթում  |          |

|   |         |         |        |        |առագաստա-|են և      |          |

|   |         |         |        |        |նավերով  |դնում տաք |          |

|   |         |         |        |        |նավարկում|տեղում`   |          |

|   |         |         |        |        |էին      |4-5 ժամ,  |          |

|   |         |         |        |        |Բաբելոն, |մինչև     |          |

|   |         |         |        |        |Խորեզմ,  |մակարդի   |          |

|   |         |         |        |        |Հնդկաս-  |առաջա-    |          |

|   |         |         |        |        |տան, Չի- |ցումը,    |          |

|   |         |         |        |        |նաստան և |որից հետո |          |

|   |         |         |        |        |այլ      |պահում են |          |

|   |         |         |        |        |երկրներ` |սառնարա-  |          |

|   |         |         |        |        |բեռնելով |նում,     |          |

|   |         |         |        |        |հալած    |որպեսզի   |          |

|   |         |         |        |        |յուղ,    |սառչի և   |          |

|   |         |         |        |        |պանիր,   |պնդանա:   |          |

|   |         |         |        |        |քամած    |          |          |

|   |         |         |        |        |մածուն,  |          |          |

|   |         |         |        |        |չորացրած |          |          |

|   |         |         |        |        |թան և    |          |          |

|   |         |         |        |        |այլն:    |          |          |

|   |         |         |        |        |Միջնադարի|          |          |

|   |         |         |        |        |բնագետ-  |          |          |

|   |         |         |        |        |բժիշկ    |          |          |

|   |         |         |        |        |Ամիրդով- |          |          |

|   |         |         |        |        |լաթ      |          |          |

|   |         |         |        |        |Ամասիացին|          |          |

|   |         |         |        |        |իր «Անգի-|          |          |

|   |         |         |        |        |տակից    |          |          |

|   |         |         |        |        |անպետում»|          |          |

|   |         |         |        |        |գրքում   |          |          |

|   |         |         |        |        |մանրամասն|          |          |

|   |         |         |        |        |նկարագրել|          |          |

|   |         |         |        |        |է մածունը|          |          |

|   |         |         |        |        |անվանելով|          |          |

|   |         |         |        |        |այն «թթու|          |          |

|   |         |         |        |        |կաթ», որն|          |          |

|   |         |         |        |        |օգտակար է|          |          |

|   |         |         |        |        |մի շարք  |          |          |

|   |         |         |        |        |հիվանդու-|          |          |

|   |         |         |        |        |թյունների|          |          |

|   |         |         |        |        |բուժման  |          |          |

|   |         |         |        |        |նպատակով:|          |          |

|___|_________|_________|________|________|_________|__________|__________|

 

(2-րդ հավելվածը փոփ. 24.03.16 թիվ 293-Ա որոշում)

 

-------------------------------------------------

ԻՐՏԵԿ - շարունակությունը հաջորդ մասում

 

 

pin
ՀՀ կառավարություն
11.03.2010
N 310-Ա
Որոշում