110.0024.210313
ԳՐԱՆՑՎԱԾ Է
ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ
ԱՐԴԱՐԱԴԱՏՈՒԹՅԱՆ ՆԱԽԱՐԱՐՈՒԹՅԱՆ ԿՈՂՄԻՑ
«21» 03 2013 Թ.
ՊԵՏԱԿԱՆ ԳՐԱՆՑՄԱՆ ԹԻՎ 11013097
ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ ԿՐԹՈՒԹՅԱՆ ԵՎ ԳԻՏՈՒԹՅԱՆ ՆԱԽԱՐԱՐ ՀՐԱՄԱՆ
16 հունվարի 2013 թվականի N 24-Ն
ՄԻՋԻՆ ՄԱՍՆԱԳԻՏԱԿԱՆ ԿՐԹՈՒԹՅԱՆ 0421.01.5 «ԻՐԱՎԱԳԻՏՈՒԹՅՈՒՆ» ՄԱՍՆԱԳԻՏՈՒԹՅԱՆ «ԻՐԱՎԱԳԵՏ» ՈՐԱԿԱՎՈՐՄԱՆ ՊԵՏԱԿԱՆ ԿՐԹԱԿԱՆ ՉԱՓՈՐՈՇԻՉԸ ՀԱՍՏԱՏԵԼՈՒ ԵՎ ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ ԿՐԹՈՒԹՅԱՆ ԵՎ ԳԻՏՈՒԹՅԱՆ ՆԱԽԱՐԱՐԻ 2009 Թ. ԴԵԿՏԵՄԲԵՐԻ 7-Ի N 1055-Ն ՀՐԱՄԱՆԸ ՈՒԺԸ ԿՈՐՑՐԱԾ ՃԱՆԱՉԵԼՈՒ ՄԱՍԻՆ
(2-րդ մաս)
Աղյուսակ 2
Միջին մասնագիտական կրթության 0421.01.5»Իրավագիտություն» մասնագիտության
հիմնական կրթական ծրագրի ընդհանուր մասնագիտական և հատուկ
մասնագիտական կարողությունների մոդուլներ
._____________________________________________________________________.
| ՄՈԴՈՒԼԻ ԱՆՎԱՆՈՒՄԸ «ՊԵՏՈՒԹՅԱՆ ԵՎ ԻՐԱՎՈՒՆՔԻ ՏԵՍՈՒԹՅԱՆ ՀԻՄՈՒՆՔՆԵՐ» |
|_____________________________________________________________________|
|1 |Մոդուլի |ԻՐՎ -5-12 - 001 |
| |դասիչը | |
|___|_____________|___________________________________________________|
|2 |Մոդուլի |Մոդուլի նպատակն է սովորողի մոտ ձևավորել |
| |նպատակը |իրավագիտակցության որոշակի մակարդակ, հաղորդել |
| | |նախնական իրավական գիտելիքներ պետության և |
| | |իրավունքի ծագման, գործողության, զարգացման |
| | |հիմնական և ընդհանուր օրինաչափությունների |
| | |վերաբերյալ, սովորեցնել իրավաբանական լեզուն և |
| | |հիմնարար հասկացությունները |
|___|_____________|___________________________________________________|
|3 |Մոդուլի |72 ժամ |
| |տևողությունը | |
|___|_____________|___________________________________________________|
|4 |Մուտքային |Այս մոդուլն ուսումնասիրելու համար սկզբնական |
| |պահանջները |մասնագիտական գիտելիքներ պետք չեն |
|___|_____________|___________________________________________________|
|5 |Մոդուլի |Մոդուլի ընդունելի կատարողականը յուրաքանչյուր |
| |գնահատման |արդյունքի համար նախատեսված կատարման չափանիշների |
| |կարգը |բավարար մակարդակի ապահովումն է |
|___|_____________|___________________________________________________|
|6 |ՈՒսումնա- |Ներկայացնել պետության և իրավունքի հիմնական |
| |ռության |օրինաչափություններն ու կատեգորիաները |
| |արդյունք 1 | |
|___|_____________|___________________________________________________|
|7 |Կատարման |1) ճիշտ է բնորոշում պետության հասկացությունը, |
| |չափանիշներ |հատկանիշները, ներքին և արտաքին գործառույթները, |
| | |2) ճիշտ է նկարագրում պետության կառուցակարգը և |
| | |հիմնավորում է իշխանությունների բաժանման |
| | |սկզբունքի անհրաժեշտությունը, |
| | |3) տարբերում է պետության ձևի բաղադրատարրերը, |
| | |4) ճիշտ է բնորոշում իրավունք հասկացությունը, |
| | |վերլուծում իրավունքի հատկանիշները, |
| | |5) ճիշտ է թվարկում իրավունքի սկզբունքները, |
| | |բացատրում դրանց բովանդակությունը և տեսագործնական |
| | |նշանակությունը, |
| | |6) կարողանում է բացատրել, թե ինչ է իրավունքի |
| | |նորմը, ինչ դեր ունի իրավունքի համակարգում, |
| | |բնութագրում է դրա կառուցվածքային մասերը: |
|___|_____________|___________________________________________________|
|8 |ՈՒսումնա- |Տարբերել իրավունքի ձևերը և իրավունքի համակարգի |
| |ռության |կառուցվածքային մասերը |
| |արդյունք 2 | |
|___|_____________|___________________________________________________|
|9 |Կատարման |1) ճիշտ է բնութագրում իրավունքի ձևերը |
| |չափանիշներ |(աղբյուրները) և աստիճանակարգությունը, բացատրում |
| | |դրանց գործնական նշանակությունը ՀՀ իրավական |
| | |համակարգում, |
| | |2) ճիշտ է բնորոշում նորմատիվ իրավական ակտի |
| | |հասկացությունը, կարողանում է օգտվել «Իրավական |
| | |ակտերի մասին» ՀՀ օրենքից, |
| | |3) ճիշտ է տարբերում իրավունքի համակարգի |
| | |կառուցվածքային տարրերը և դրանց բաժանման |
| | |չափանիշները, |
| | |4) ճիշտ է թվարկում ՀՀ իրավունքի համակարգի |
| | |հիմնական ճյուղերը և նկարագրել դրանցից |
| | |յուրաքանչյուրի կարգավորման առարկան: |
|___|_____________|___________________________________________________|
|10 |ՈՒսումնա- |Ներկայացնել իրավական կարգավորման կառուցակարգը, |
| |ռության |թվարկել դրա բաղադրատարրերը |
| |արդյունք 3 | |
|___|_____________|___________________________________________________|
|11 |Կատարման |1) կարողանում է բացատրել իրավական կարգավորման |
| |չափանիշներ |նշանակությունը հասարակական կյանքում, |
| | |2) կարողանում է նկարագրել իրավական կարգավորման |
| | |կառուցակարգը (մեխանիզմը)` թվարկելով դրա հիմնական |
| | |տարրերը, |
| | |3) կարողանում է կազմել և բացատրել իրավական |
| | |կարգավորման կառուցակարգի փուլերի սխեման, |
| | |4)կարողանում է ներկայացնել իրավագիտակցության և |
| | |իրավական մշակույթի ձևավորման նշանակությունը |
| | |իրավական կարգավորման կառուցակարգում: |
|___|_____________|___________________________________________________|
|12 |ՈՒսումնա- |Ներկայացնել իրավաստեղծ գործունեության և նորմատիվ |
| |ռության |իրավական ակտերի համակարգման ընդհանուր նկարագիրը, |
| |արդյունք 4 |բացատրել իրավունքի նորմի մեկնաբանման կանոնները: |
|___|_____________|___________________________________________________|
|13 |Կատարման |1) ճիշտ է բացատրում, թե ինչ է իրավաստեղծ |
| |չափանիշներ |գործունեությունը, թվարկում է դրա տեսակներն ու |
| | |սկզբունքները, |
| | |2) ճիշտ է ներկայացնում օրինաստեղծ գործունեության |
| | |հիմնական փուլերը և դրանց յուրաքանչյուրի |
| | |ընդհանուր բնութագիրը, |
| | |3) ճիշտ է ներկայացնում նորմատիվ իրավական ակտերի |
| | |համակարգման տեսակները և |
| | |իրավաբանական/օրենսդրական/ տեխնիկայի կանոնները |
| | |(«Իրավական ակտերի մասին» ՀՀ օրենքի |
| | |մակարդակով), |
| | |4) ճիշտ է բացատրում իրավունքի նորմերի |
| | |մեկնաբանման հասկացությունը, անհրաժեշտությունը և |
| | |նկարագրում մեկնաբանման տեսակները: |
|___|_____________|___________________________________________________|
|14 |ՈՒսումնա- |Ներկայացնել իրավաչափ և իրավախախտ վարքագծի |
| |ռության |բնութագիրը, բացատրել թե ինչ է իրավաբանական |
| |արդյունք 5 |պատասխանատվությունը: |
|___|_____________|___________________________________________________|
|15 |Կատարման |1) ճիշտ է ներկայացնում իրավաչափ վարքագիծը և դրա |
| |չափանիշներ |տեսակները ըստ սոցիալական նշանակության, ըստ |
| | |սոցիալական շարժառիթների, |
| | |2) ճիշտ է բնորոշում իրավախախտումը, վերլուծում |
| | |դրա իրավաբանական կազմի պարտադիր և ֆակուլտատիվ |
| | |հատկանիշները, |
| | |3) կարողանում է ներկայացնել հանցագործության և |
| | |զանցանքի տարբերությունը, |
| | |4)կարողանում է ներկայացնել, թե ինչով է |
| | |տարբերվում իրավական պատասխանատվությունը պետական |
| | |հարկադրանքի այլ տեսակներից, |
| | |5)ճիշտ է ներկայացնում իրավական պատասխանատվության |
| | |հիմքերը, նպատակները և գործառույթները, |
| | |6) ճիշտ է թվարկում իրավական պատասխանատվության |
| | |սկզբունքները և բացատրում դրանցից յուրաքանչյուրի |
| | |նշանակությունը: |
|_____________________________________________________________________|
| ՄՈԴՈՒԼԻ ԱՆՎԱՆՈՒՄԸ «ՍԱՀՄԱՆԱԴՐԱԿԱՆ ԻՐԱՎՈՒՆՔ» |
|_____________________________________________________________________|
|16 |Մոդուլի |ԻՐՎ- 5-12 - 002 |
| |դասիչը | |
|___|_____________|___________________________________________________|
|17 |Մոդուլի |Մոդուլի նպատակն է սովորողի մոտ ձևավորել |
| |նպատակը |գիտելիքներ սահմանադրական իրավունքի կարգավորման |
| | |առարկայի, աղբյուրների վերաբերյալ: Ավարտելով այս |
| | |մոդուլը` սովորողը կտիրապետի ՀՀ |
| | |Սահմանադրությանը, ձեռք կբերի գիտելիքներ |
| | |սահմանադրական կարգի հիմունքների, ընտրական |
| | |համակարգի, ՀՀ պետական կառավարման և տեղական |
| | |ինքնակառավարման մարմինների համակարգի վերաբերյալ |
|___|_____________|___________________________________________________|
|18 |Մոդուլի |72 ժամ |
| |տևողությունը | |
|___|_____________|___________________________________________________|
|19 |Մուտքային |Այս մոդուլը ուսումնասիրելու համար ուսանողը պետք |
| |պահանջները |է նախապես ուսումնասիրած լինի ԻՐՎ-5-12 -001 |
| | |«Պետության և իրավունքի տեսության հիմունքներ» |
| | |մոդուլը |
|___|_____________|___________________________________________________|
|20 |Մոդուլի |Մոդուլի ընդունելի կատարողականը յուրաքանչյուր |
| |գնահատման |արդյունքի համար սահմանված կատարման չափանիշների |
| |կարգը |բավարար մակարդակների ապահովումն է |
|___|_____________|___________________________________________________|
|21 |ՈՒսումնա- |Սահմանել սահմանադրական իրավունքի կարգավորման |
| |ռության |առարկան և թվարկել դրա հիմնական աղբյուրները |
| |արդյունք 1 | |
|___|_____________|___________________________________________________|
|22 |Կատարման |1) ճիշտ է բնորոշում սահմանադրական իրավունքի |
| |չափանիշներ |կարգավորման առարկան և բնութագրում դրա տեղը ՀՀ |
| | |իրավունքի համակարգում, |
| | |2) կարողանում է թվարկել սահմանադրական իրավունքի |
| | |աղբյուրները ըստ իրավաբանական ուժի, |
| | |3) կարողանում է բացատրել թե ինչ է |
| | |Սահմանադրությունը, ինչպես է ընդունվում և |
| | |փոփոխվում, ինչ կառուցված ունի: |
|___|_____________|___________________________________________________|
|23 |ՈՒսումնա- |Բնութագրել սահմանադրական կարգի հիմունքները: |
| |ռության |Թվարկել և բացատրել դրա սկզբունքները |
| |արդյունք 2 | |
|___|_____________|___________________________________________________|
|24 |Կատարման |1) ճիշտ է սահմանում սահմանադրական կարգի |
| |չափանիշներ |հիմունքների հասկացությունը և այդ ինստիտուտի |
| | |նշանակությունը սահմանադրական իրավունքի |
| | |համակարգում, |
| | |2) ճիշտ է դասակարգում սահմանադրական կարգի |
| | |սկզբունքները և ներկայացնում դրանց |
| | |բովանդակությունը, |
| | |3) ճիշտ է սահմանում ՀՀ-ի որպես պետության |
| | |սահմանադրական բնութագրիչները, |
| | |4) ճիշտ է բացատրում քաղաքացիական հասարակության |
| | |սահմանադրական բնութագրիչները: |
|___|_____________|___________________________________________________|
|25 |ՈՒսումնա- |Սահմանել ընտրական իրավունքի հասկացությունը և |
| |ռության |ներկայացնել ՀՀ ընտրական օրենսգիրքը |
| |արդյունք 3 | |
|___|_____________|___________________________________________________|
|26 |Կատարման |1) ճիշտ է սահմանում ընտրական իրավունք |
| |չափանիշներ |հասկացությունը օբյեկտիվ և սուբյեկտիվ |
| | |իմաստներով, |
| | |2) ճիշտ է թվարկում և բացատրում ընտրական |
| | |իրավունքի սկզբունքները, |
| | |3) ճիշտ է ներկայացնում ՀՀ ընտրական օրենսգրքի |
| | |կառուցվածքը, |
| | |4) ճիշտ է թվարկում և ներկայացնում ընտրական |
| | |գործընթացի փուլերը: |
|___|_____________|___________________________________________________|
|27 |ՈՒսումնա- |Ներկայացնել ՀՀ նախագահի ընտրության և իրավական |
| |ռության |կարգավիճակի սահմանադրական հիմունքները |
| |արդյունք 4 | |
|___|_____________|___________________________________________________|
|28 |Կատարման |1) ճիշտ է ներկայացնում ՀՀ նախագահի որպես |
| |չափանիշներ |պետության գլխի գործառույթները, |
| | |2) ճիշտ է ներկայացնում ՀՀ նախագահի ընտրության |
| | |կարգը, |
| | |3) ճիշտ է ներկայացնում ՀՀ նախագահի |
| | |լիազորությունների դադարման հիմքերը և կարգը, |
| | |4) ճիշտ է թվարկում ՀՀ նախագահի |
| | |լիազորությունները նրա իրավասության առանձին |
| | |ոլորտներում, |
| | |5) ճիշտ է բնութագրում ՀՀ նախագահի ընդունած |
| | |ակտերը և դրանց տեղը նորմատիվ իրավական ակտերի |
| | |համակարգում: |
|___|_____________|___________________________________________________|
|29 |ՈՒսումնա- |Ներկայացնել ՀՀ Ազգային ժողովի կազմավորման կարգը |
| |ռության |և իրավասության սահմանադրական հիմունքները |
| |արդյունք 5 | |
|___|_____________|___________________________________________________|
|30 |Կատարման |1) ճիշտ է սահմանում օրենսդիր իշխանության տեղը և |
| |չափանիշներ |դերը իշխանությունների տարանջատման համակարգում, |
| | |2) ճիշտ է ներկայացնում ՀՀ Ազգային ժողովի |
| | |ընտրության կարգը, |
| | |3) ճիշտ է ներկայացնում ՀՀ Ազգային ժողովի |
| | |կառուցվածքը, պատգամավորների իրավական |
| | |կարգավիճակի առանձնահատկությունը, |
| | |4) ճիշտ է թվարկում ՀՀ Ազգային ժողովի |
| | |լիազորությունները նրա իրավասության առանձին |
| | |ոլորտներում, |
| | |5) կարողանում է բնութագրել օրենսդրական |
| | |գործընթացը, թվարկում և նկարագրում է դրա |
| | |փուլերը: |
|___|_____________|___________________________________________________|
|31 |ՈՒսումնա- |Ներկայացնել ՀՀ կառավարության կազմավորման կարգը |
| |ռության |և իրավասության հիմնական բովանդակությունը |
| |արդյունք 6 | |
|___|_____________|___________________________________________________|
|32 |Կատարման |1) ճիշտ է ներկայացնում կառավարության տեղը |
| |չափանիշներ |պետական մարմինների համակարգում, |
| | |2) ճիշտ է ներկայացնում կառավարության ձևավորման |
| | |կարգը և լիազորությունների դադարման հիմքերն ու |
| | |կարգը, |
| | |3) ճիշտ է ներկայացնում կառավարության |
| | |պատասխանատվությունը օրենսդիր իշխանության առջև, |
| | |4) ճիշտ է թվարկում կառավարության |
| | |լիազորությունները նրա իրավասության առանձին |
| | |ոլորտներում: |
|___|_____________|___________________________________________________|
|33 |ՈՒսումնա- |Բնութագրել պետական կառավարման և տեղական |
| |ռության |ինքնակառավարման սահմանադրական կարգավորման |
| |արդյունք 7 |իրավական հիմունքները |
|___|_____________|___________________________________________________|
|34 |Կատարման |1) կարողանում է տարբերել պետական կառավարումը և |
| |չափանիշներ |տեղական ինքնակառավարումը, |
| | |2) ճիշտ է ներկայացնում պետական կառավարման |
| | |սահմանադրական հիմքերը, |
| | |3) ճիշտ է բնութագրում տեղական ինքնակառավարման |
| | |համակարգի հիմնական սկզբունքները, |
| | |4) ճիշտ է բացատրում համայնքների իրավական |
| | |կարգավիճակը, |
| | |5) ճիշտ է ներկայացնում տեղական ինքնակառավարման |
| | |մարմինների ձևավորման սահմանադրական հիմունքները, |
| | |նրանց իրավասության հիմնական բովանդակությունը: |
|_____________________________________________________________________|
| ՄՈԴՈՒԼԻ ԱՆՎԱՆՈՒՄԸ «ՄԱՐԴՈՒ ԻՐԱՎՈՒՆՔՆԵՐ» |
|_____________________________________________________________________|
|35 |Մոդուլի |ԻՐՎ- 5-12 - 003 |
| |դասիչը | |
|___|_____________|___________________________________________________|
|36 |Մոդուլի |Մոդուլի նպատակն է սովորեցնել մարդու |
| |նպատակը |իրավունքների հիմունքները, այսինքն` մարդու |
| | |իրավունքների էությունը և դասակարգումը, մարդու |
| | |անձնական, քաղաքական, տնտեսական, սոցիալական, |
| | |մշակութային իրավունքները և ազատությունները, |
| | |առանձին կատեգորիայի անձանց /երեխաների, կանանց, |
| | |ազգային փոքրամասնությունների, փախստականների, |
| | |կրոնական փոքրամասնությունների, հաշմանդամների/ |
| | |իրավունքները, ինչպես նաև մարդու իրավունքների |
| | |պաշտպանության ներպետական և միջազգային-իրավական |
| | |միջոցները |
|___|_____________|___________________________________________________|
|37 |Մոդուլի |72 ժամ |
| |տևողությունը | |
|___|_____________|___________________________________________________|
|38 |Մուտքային |Այս մոդուլը ուսումնասիրելու համար ուսանողը պետք |
| |պահանջները |է նախապես ուսումնասիրած լինի ԻՐՎ-5-12 -001 |
| | |«Պետության և իրավունքի տեսության հիմունքներ» |
| | |և ԻՐՎ- 5-12-002 «Սահմանադրական իրավունք» |
| | |մոդուլները |
|___|_____________|___________________________________________________|
|39 |Մոդուլի |Մոդուլի ընդունելի կատարողականը յուրաքանչյուր |
| |գնահատման |արդյունքի համար սահմանված կատարման չափանիշների |
| |կարգը |բավարար մակարդակի ապահովումն է |
|___|_____________|___________________________________________________|
|40 |ՈՒսումնա- |Սահմանել մարդու իրավունքների հասկացությունը, |
| |ռության |բացատրել դրա իրավական բնույթը, գերակայությունը |
| |արդյունք 1 |և համընդհանրությունը |
|___|_____________|___________________________________________________|
|41 |Կատարման |1) ճիշտ է սահմանում մարդու իրավունքները, |
| |չափանիշներ |բացատրում դրա բնական, բարոյական, փիլիսոփայական |
| | |հիմքերը, |
| | |2) ճիշտ է ներկայացնում մարդու իրավունքների |
| | |իրավական բնույթը, դրա կարգավորման |
| | |անհրաժեշտությունը և կարգավորման |
| | |բովանդակությունը, |
| | |3) ճիշտ է ներկայացնում մարդու իրավունքների |
| | |գերակայությունը, հիմնարար բնույթը, ինչպես նաև |
| | |իրականացման սահմանները, |
| | |4) ճիշտ է բնութագրում մարդու իրավունքների |
| | |սահմանափակումը, դրա անհրաժեշտությունը, |
| | |սահմանափակման եղանակները, |
| | |5) ճիշտ է բնութագրում պետության |
| | |պարտականությունները մարդու իրավունքների |
| | |ոլորտում: |
|___|_____________|___________________________________________________|
|42 |ՈՒսումնա- |Ներկայացնել մարդու իրավունքների ներպետական և |
| |ռության |միջազգային իրավական աղբյուրները |
| |արդյունք 2 | |
|___|_____________|___________________________________________________|
|43 |Կատարման |1) ճիշտ է ներկայացնում ՀՀ Սահմանադրությունը |
| |չափանիշներ |որպես մարդու իրավունքների աղբյուր և բացատրում |
| | |մարդու իրավունքների սահմանադրական սկզբունքները, |
| | |2) ճիշտ է բացատրում մարդու իրավունքների |
| | |միջազգայնացումը, |
| | |3) ճիշտ է ներկայացնում մարդու իրավունքների |
| | |համընդհանուր, տարածաշրջանային և միջազգային |
| | |հիմնական փաստաթղթերը: |
|___|_____________|___________________________________________________|
|44 |ՈՒսումնա- |Սահմանել «քաղաքացի» հասկացությունը և |
| |ռության |ներկայացնել քաղաքացիության ինստիտուտի |
| |արդյունք 3 |բովանդակությունը |
|___|_____________|___________________________________________________|
|45 |Կատարման |1) կարողանում է տարբերել «քաղաքացի» |
| |չափանիշներ |հասկացության իրավական և բարոյական իմաստները, |
| | |2) ճիշտ է ներկայացնում քաղաքացիության |
| | |սահմանադրական հիմունքները, |
| | |3) կարողանում է թվարկել քաղաքացիության ձեռք |
| | |բերման և դադարման հիմքերը: |
|___|_____________|___________________________________________________|
|46 |ՈՒսումնա- |Բացատրել մարդու անձնական, քաղաքական, տնտեսական, |
| |ռության |սոցիալական, մշակութային իրավունքները |
| |արդյունք 4 | |
|___|_____________|___________________________________________________|
|47 |Կատարման |1) կարողանում է թվարկել և բացատրել մարդու |
| |չափանիշներ |անձնական իրավունքները, |
| | |2) կարողանում է թվարկել և բացատրել մարդու |
| | |քաղաքական իրավունքները, |
| | |3) կարողանում է թվարկել և բացատրել մարդու |
| | |տնտեսական իրավունքները, |
| | |4) կարողանում է թվարկել և բացատրել մարդու |
| | |սոցիալական իրավունքները, |
| | |5) կարողանում է թվարկել և բացատրել մարդու |
| | |մշակութային իրավունքները, |
| | |6) կարողանում է թվարկել և բացատրել մարդու և |
| | |քաղաքացու սահմանադրական պարտականությունները, |
| | |7) կարողանում է թվարկել առանձին խմբերի անձանց |
| | |իրավական կարգավիճակի առանձնահատկությունները: |
|___|_____________|___________________________________________________|
|48 |ՈՒսումնա- |Բնութագրել մարդու իրավունքների երաշխիքները |
| |ռության | |
| |արդյունք 5 | |
|___|_____________|___________________________________________________|
|49 |Կատարման |1) կարողանում է սահմանել մարդու իրավունքների |
| |չափանիշներ |երաշխիքների հասկացությունը, |
| | |2) կարողանում է թվարկել և բացատրել մարդու |
| | |իրավունքների ընդհանուր երաշխիքները, |
| | |3) կարողանում է բացատրել մարդու իրավունքների |
| | |դատական պաշտպանության բովանդակությունը և |
| | |ներկայացնել ՀՀ Սահմանադրական դատարանի դերը այդ |
| | |գործում, |
| | |4) կարողանում է բնութագրել մարդու իրավունքների |
| | |պաշտպանի կարգավիճակը, նրա գործունեության |
| | |իրավական ձևերը, |
| | |5) կարողանում է թվարկել մարդու իրավունքների |
| | |սահմանադրական հատուկ երաշխիքները: |
|___|_____________|___________________________________________________|
|50 |ՈՒսումնա- |Թվարկել և բացատրել մարդու իրավունքների |
| |ռության |ներպետական և միջազգային իրավական պաշտպանության |
| |արդյունք 6 |համակարգը և ինստիտուտները |
|___|_____________|___________________________________________________|
|51 |Կատարման |1) կարողանում է տարբերել մարդու իրավունքների |
| |չափանիշներ |պաշտպանության միջազգային և ներպետական |
| | |համակարգերը, |
| | |2) կարողանում է թվարկել մարդու իրավունքների |
| | |պաշտպանության համընդհանուր համակարգի հիմնական |
| | |մարմինները և ինստիտուտները, |
| | |3) կարողանում է ներկայացնել Մարդու իրավունքների |
| | |եվրոպական դատարան դիմելու հիմքերը, պայմանները, |
| | |կարգը, դիմումի ընդունելիության պայմանները, |
| | |գործի քննության կարգը, |
| | |4) կարողանում է սահմանել միջազգային |
| | |մարդասիրական իրավունքի հասկացությունը, թվարկել |
| | |հիմնական աղբյուրները, բացատրել հիմնական |
| | |բովանդակությունը: |
|_____________________________________________________________________|
| ՄՈԴՈՒԼԻ ԱՆՎԱՆՈՒՄԸ «ՎԱՐՉԱԿԱՆ ԻՐԱՎՈՒՆՔ» |
|_____________________________________________________________________|
|52 |Մոդուլի |ԻՐՎ- 5-12 - 004 |
| |դասիչը | |
|___|_____________|___________________________________________________|
|53 |Մոդուլի |Մոդուլի նպատակն է տալ ընդհանուր գիտելիքներ |
| |նպատակը |վարչական իրավունքի հասկացության, վարչաիրավական |
| | |կարգավորման առարկայի և մեթոդի, վարչական |
| | |իրավունքի համակարգի, աղբյուրների, վարչական |
| | |իրավունքի սուբյեկտների և դրանց իրավական |
| | |կարգավիճակի, վարչաընթացակարգային իրավունքի |
| | |հասկացության վերաբերյալ |
|___|_____________|___________________________________________________|
|54 |Մոդուլի |72 ժամ |
| |տևողությունը | |
|___|_____________|___________________________________________________|
|55 |Մուտքային |Այս մոդուլը ուսումնասիրելու համար ուսանողը պետք |
| |պահանջները |է նախապես ուսումնասիրած լինի ԻՐՎ-5-12 -001 |
| | |«Պետության և իրավունքի տեսության հիմունքներ» |
| | |և ԻՐՎ- 5-12-002 «Սահմանադրական իրավունք» |
| | |մոդուլները |
|___|_____________|___________________________________________________|
|56 |Մոդուլի |Մոդուլի ընդունելի կատարողականը յուրաքանչյուր |
| |գնահատման |արդյունքի համար սահմանված կատարման չափանիշների |
| |կարգը |բավարար մակարդակի ապահովումն է |
|___|_____________|___________________________________________________|
|57 |ՈՒսումնա- |Սահմանել վարչական իրավունքի կարգավորման |
| |ռության |առարկան, վարչաիրավական նորմերի հատկանիշները, |
| |արդյունք 1 |վարչական իրավունքի աղբյուրները ըստ դրա |
| | |համակարգի |
|___|_____________|___________________________________________________|
|58 |Կատարման |1) ճիշտ է ներկայացնում վարչական իրավունքի |
| |չափանիշներ |հասկացությունը, բնութագրում նրա կարգավորման |
| | |առարկան, |
| | |2) ճիշտ է թվարկում վարչական իրավունքի հիմնական |
| | |ինստիտուտները և նկարագրում դրանցից |
| | |յուրաքանչյուրի կարգավորման առարկան, |
| | |3) ճիշտ է սահմանում վարչական իրավունքի |
| | |աղբյուրների աստիճանակարգությունը և կարողանում է |
| | |մատնանշել վարչաիրավական կոնկրետ ինստիտուտների |
| | |իրավական կարգավորման աղբյուրը: |
|___|_____________|___________________________________________________|
|59 |ՈՒսումնա- |Բնորոշել վարչական իրավախախտումը և այն տարբերել |
| |ռության |այլ իրավախախտումներից |
| |արդյունք 2 | |
|___|_____________|___________________________________________________|
|60 |Կատարման | 1) կարողանում է ճիշտ բնորոշել վարչական |
| |չափանիշներ |իրավախախտումը, վերլուծել դրա հատկանիշները, |
| | |2) կարողանում է ներկայացնել վարչական |
| | |պատասխանատվության հիմքերը, |
| | |3) կարողանում է տարբերել վարչական |
| | |պատասխանատվությունը պատասխանատվության այլ |
| | |տեսակներից: |
|___|_____________|___________________________________________________|
|61 |ՈՒսումնա- |Վերլուծել վարչական իրավախախտման կազմը |
| |ռության | |
| |արդյունք 3 | |
|___|_____________|___________________________________________________|
|62 |Կատարման |1) կարողանում է սահմանել վարչական իրավախախտման |
| |չափանիշներ |իրավաբանական կազմի հասկացությունը և վեր հանել |
| | |դրա առանձին կողմերը, |
| | |2) կարողանում է թվարկել վարչական |
| | |իրավախախտումների հիմնական տեսակային օբյեկտները, |
| | |3) կարողանում է կոնկրետ հոդվածից վեր հանել |
| | |վարչական իրավախախտման սուբյեկտը, օբյեկտը, |
| | |օբյեկտիվ կողմը, սուբյեկտիվ կողմը: |
|___|_____________|___________________________________________________|
|63 |ՈՒսումնա- |Բնութագրել վարչական իրավախախտման վերաբերյալ |
| |ռության |արձանագրությունը և ներկայացնել վարչական |
| |արդյունք 4 |իրավախախտման վերաբերյալ գործի քննության |
| | |ընթացակարգը: |
|___|_____________|___________________________________________________|
| 64|Կատարման |1) կարողանում է ներկայացնել վարչական |
| |չափանիշներ |իրավախախտման վերաբերյալ արձանագրության |
| | |բովանդակությանը ներկայացվող օրենսդրական |
| | |պահանջները, |
| | |2) կարողանում է կազմել վարչական իրավախախտման |
| | |արձանագրություն, |
| | |3) կարողանում է ներկայացնել վարչական |
| | |իրավախախտման վերաբերյալ գործի քննության |
| | |ընթացակարգը: |
|_____________________________________________________________________|
| ՄՈԴՈՒԼԻ ԱՆՎԱՆՈՒՄԸ «ՎԱՐՉԱԿԱՆ ՎԱՐՈՒՅԹ ԵՎ ԴԱՏԱՎԱՐՈՒԹՅՈՒՆ» |
|_____________________________________________________________________|
|65 |Մոդուլի |ԻՐՎ- 5-12 - 005 |
| |դասիչը | |
|___|_____________|___________________________________________________|
|66 |Մոդուլի |Մոդուլի նպատակն է սովորողի մոտ ձևավորել |
| |նպատակը |գիտելիքներ դատական ատյաններում պետական և |
| | |տեղական ինքնակառավարման մարմինների ու դրանց |
| | |պաշտոնատար անձանց վարչական և նորմատիվ ակտերի, |
| | |գործողությունների կամ անգործության դեմ |
| | |ֆիզիկական և իրավաբանական անձանց դատական |
| | |պաշտպանության իրավունքի իրականացման կարգի, |
| | |ինչպես նաև ֆիզիկական և իրավաբանական անձանց դեմ |
| | |վարչական մարմինների և պաշտոնատար անձանց |
| | |հայցադիմումների քննության կարգի վերաբերյալ: |
|___|_____________|___________________________________________________|
|67 |Մոդուլի |48 ժամ |
| |տևողությունը | |
|___|_____________|___________________________________________________|
|68 |Մուտքային |Այս մոդուլը ուսումնասիրելու համար ուսանողը պետք |
| |պահանջները |է նախապես ուսումնասիրած լինի ԻՐՎ-5-12 -001 |
| | |«Պետության և իրավունքի տեսության հիմունքներ» |
| | |և ԻՐՎ- 5-12-002 «Սահմանադրական իրավունք» և |
| | |ԻՐՎ- 5-12 -004 «Վարչական իրավունք» մոդուլները |
|___|_____________|___________________________________________________|
|69 |Մոդուլի |Մոդուլի ընդունելի կատարողականը յուրաքանչյուր |
| |գնահատման |արդյունքի համար սահմանված կատարման չափանիշների |
| |կարգը |բավարար մակարդակի ապահովումն է |
|___|_____________|___________________________________________________|
|70 |ՈՒսումնա- |Բնութագրել վարչական դատավարության |
| |ռության |հասկացությունը, սկզբունքները, խնդիրները, |
| |արդյունք 1 |աղբյուրները |
|___|_____________|___________________________________________________|
|71 |Կատարման |1) ճիշտ է սահմանում վարչական դատավարության |
| |չափանիշներ |հասկացությունը, |
| | |2) ճիշտ է սահմանում վարչական դատավարության |
| | |խնդիրները, |
| | |3) ճիշտ է թվարկում և բացատրում վարչական |
| | |դատավարության սկզբունքները, |
| | |4) ճիշտ է թվարկում վարչական դատավարության |
| | |իրավական աղբյուրները: |
|___|_____________|___________________________________________________|
|72 |ՈՒսումնա- |Սահմանել վարչական դատարանի ընդդատությունը, |
| |ռության |կազմը և ինքնաբացարկը |
| |արդյունք 2 | |
|___|_____________|___________________________________________________|
|73 |Կատարման |1) ճիշտ է սահմանում վարչական դատարանի դատարանը |
| |չափանիշներ |և բնութագրում վարչական գործերի շրջանակը, |
| | |2) ճիշտ է սահմանում վարչական գործերի միանձնյա և |
| | |կոլեգիալ քննության կարգերը, |
| | |3) ճիշտ է թվարկում և բացատրում վարչական |
| | |դատավարության սկզբունքները, |
| | |4) ճիշտ է թվարկում դատավորի բացարկի և |
| | |ինքնաբացարկի հիմքերը և ներկայացնում դրանց |
| | |քննության կարգը: |
|___|_____________|___________________________________________________|
|74 |ՈՒսումնա- |Թվարկել վարչական դատավարության մասնակիցներին, |
| |ռության |սահմանել նրանց լիազորությունները |
| |արդյունք 3 | |
|___|_____________|___________________________________________________|
|75 |Կատարման |1) ճիշտ է թվարկում վարչական դատավարության |
| |չափանիշներ |մասնակիցներին, |
| | |2)ճիշտ է սահմանում հայցվորի հասկացությունը, |
| | |թվարկում նրա իրավունքներն ու |
| | |պարտականությունները, |
| | |3) ճիշտ է սահմանում պատասխանողի հասկացությունը, |
| | |թվարկում նրա իրավունքներն ու |
| | |պարտականությունները, |
| | |4) ճիշտ է սահմանում վարչական դատավարությանը |
| | |համահայցվորների և համապատասխանողների |
| | |մասնակցությունը, |
| | |5) ճիշտ է սահմանում վարչական դատավարությանը |
| | |երրորդ անձանց մասնակցությունը, |
| | |6) ճիշտ է սահմանում դատական իրավահաջորդության |
| | |կարգը: |
|___|_____________|___________________________________________________|
|76 |ՈՒսումնա- |Կատարել ներկայացուցչություն վարչական |
| |ռության |դատավարությունում |
| |արդյունք 4 | |
|___|_____________|___________________________________________________|
|77 |Կատարման |1) Ճիշտ է սահմանում ներկայացուցչի դերը և |
| |չափանիշներ |գործառույթները վարչական դատավարությունում, |
| | |2) ճիշտ է ներկայացնում ներկայացուցչի |
| | |իրավունքները և պարտականությունները, |
| | |3) ճիշտ է կազմում ներկայացուցչի գործունեության |
| | |հետ կապված իրավական փաստաթղթերի փաթեթը, |
| | |4) ճիշտ է կատարում դատարանում ներկայացուցչի |
| | |գործողությունների քայլերը: |
|___|_____________|___________________________________________________|
|78 |ՈՒսումնա- |Թվարկել և բացատրել ապացույցների տեսակները |
| |ռության |վարչական դատավարությունում |
| |արդյունք 5 | |
|___|_____________|___________________________________________________|
|79 |Կատարման |1) ճիշտ է սահմանում ապացույցների |
| |չափանիշներ |հասկացությունը, |
| | |2) ճիշտ է թվարկում ապացույցների տեսակները, |
| | |3) ճիշտ է նկարագրում ապացուցման բեռը, |
| | |4) ճիշտ է սահմանում ապացուցման կարիք չունեցող |
| | |փաստերը: |
|___|_____________|___________________________________________________|
|80 |ՈՒսումնա- |Ներկայացնել դատավարական ժամկետները և դատական |
| |ռության |ծանուցման կարգը |
| |արդյունք 6 | |
|___|_____________|___________________________________________________|
|81 |Կատարման |1) ճիշտ է ներկայացնում դատավարական ժամկետները, |
| |չափանիշներ |2) ճիշտ է ներկայացնում դատական ծախսերի |
| | |կառուցվածքը և դրանց վճարման կարգը, |
| | |3) ճիշտ է ներկայացնում դատական ծանուցագրի |
| | |կառուցվածքը, |
| | |4) ճիշտ է ներկայացնում պատշաճ դատական ծանուցման |
| | |կարգը: |
|___|_____________|___________________________________________________|
|82 |ՈՒսումնա- |Նկարագրել վարչական գործի քննության և լուծման |
| |ռության |կարգը առաջին ատյանի, վերաքննիչ և վճռաբեկ |
| |արդյունք 7 |դատարաններում |
|___|_____________|___________________________________________________|
|83 |Կատարման |1) ճիշտ է ներկայացնում գործի քննության |
| |չափանիշներ |ընթացակարգը վարչական դատարանում, |
| | |2) ճիշտ է թվարկում վարչական դատարանի դատական |
| | |ակտերը և դրանց ուժի մեջ մտնելու ժամկետները, |
| | |3) ճիշտ է ներկայացնում գործի քննության |
| | |ընթացակարգը վերաքննիչ վարչական դատարանում, |
| | |4) ճիշտ է ներկայացնում գործի քննության |
| | |ընթացակարգը վճռաբեկ դատարանում: |
|_____________________________________________________________________|
| ՄՈԴՈՒԼԻ ԱՆՎԱՆՈՒՄԸ «ՔՐԵԱԿԱՆ ԻՐԱՎՈՒՆՔ» |
|_____________________________________________________________________|
|84 |Մոդուլի |ԻՐՎ- 5-12 - 006 |
| |դասիչը | |
|___|_____________|___________________________________________________|
|85 |Մոդուլի |Մոդուլի նպատակն է սովորողի մոտ ձևավորել |
| |նպատակը |գիտելիքներ քրեական իրավունքի հասկացության, |
| | |սկզբունքների, համակարգի, աղբյուրների, քրեական |
| | |պատասխանատվության հիմքերի, հանցագործության և |
| | |հանցակազմի հասկացության, տեսակների, հանցակազմի |
| | |տարրերի, հանցագործության փուլերի, |
| | |հանցակցության, քրեական պատիժների հասկացության և |
| | |տեսակների, պատժի նշանակման կարգի, քրեական |
| | |պատասխանատվությունից և պատժից ազատելու կարգի, |
| | |քրեական իրավունքի հատուկ մասի հասկացության, |
| | |ընդհանուր բնութագրի տնտեսական ոլորտի, |
| | |հասարակական անվտանգության և հասարակական կարգի |
| | |դեմ ուղղված հանցագործությունների վերաբերյալ |
|___|_____________|___________________________________________________|
|86 |Մոդուլի |54 ժամ |
| |տևողությունը | |
|___|_____________|___________________________________________________|
|87 |Մուտքային |Այս մոդուլը ուսումնասիրելու համար ուսանողը պետք |
| |պահանջները |է նախապես ուսումնասիրած լինի ԻՐՎ-5-12 -001 |
| | |«Պետության և իրավունքի տեսության հիմունքներ», |
| | |ԻՐՎ-5-12-002 «Սահմանադրական իրավունք» և |
| | |ԻՐՎ-5-12-004 «Վարչական իրավունք» մոդուլները |
|___|_____________|___________________________________________________|
|88 |Մոդուլի |Մոդուլի ընդունելի կատարողականը յուրաքանչյուր |
| |գնահատման |արդյունքի համար սահմանված կատարման չափանիշների |
| |կարգը |բավարար մակարդակի ապահովումն է |
|___|_____________|___________________________________________________|
|89 |ՈՒսումնա- |Սահմանել քրեական իրավունքի հասկացությունը, |
| |ռության |աղբյուրները: Թվարկել և բացատրել քրեական |
| |արդյունք 1 |իրավունքի սկզբունքները |
|___|_____________|___________________________________________________|
|90 |Կատարման |1) ճիշտ է ներկայացնում քրեական իրավունքի |
| |չափանիշներ |հասկացությունը, առարկան և մեթոդը, |
| | |2) ճիշտ է թվարկում քրեական իրավունքի հիմնական |
| | |ինստիտուտները, |
| | |3) կարողանում է ներկայացնել քրեական օրենսգրքի |
| | |կառուցվածքը, ընդհանուր և հատուկ մասերի |
| | |հարաբերակցությունը, |
| | |4) ճիշտ է ներկայացնում ժամանակի և տարածության |
| | |մեջ քրեական նորմերի գործողության կանոններին: |
|___|_____________|___________________________________________________|
|91 |ՈՒսումնա- |Սահմանել հանցագործության հասկացությունը և |
| |ռության |հատկանիշները, հանցագործության տեսակները, |
| |արդյունք 2 |հանցագործության փուլերը |
|___|_____________|___________________________________________________|
|92 |Կատարման |1) ճիշտ է բնորոշում հանցագործությունը, |
| |չափանիշներ |վերլուծում դրա հատկանիշները, |
| | |2) կարողանում է որոշել հանցագործության տեսակը` |
| | |ելնելով հատուկ մասի հոդվածի սանկցիայում |
| | |նախատեսված քրեական պատժատեսակից, |
| | |3) կարողանում է որոշել հանցագործության փուլը` |
| | |հանցավոր կոնկրետ արարքների նկարագրությունից |
| | |ելնելով: |
|___|_____________|___________________________________________________|
|93 |ՈՒսումնա- |Բացատրել քրեական պատասխանատվության հիմքը, |
| |ռության |վերլուծել հանցակազմի տարրերը |
| |արդյունք 3 | |
|___|_____________|___________________________________________________|
|94 |Կատարման |1) կարողանում է ներկայացնել քրեական |
| |չափանիշներ |պատասխանատվության հիմքը, |
| | |2) կարողանում է թվարկել քրեական |
| | |պատասխանատվությունից և պատժից ազատելու հիմքերը, |
| | |3) ճիշտ է սահմանում հանցակազմի հասկացությունը |
| | |և դրա առանձին տարրերը, |
| | |4)կարողանում է որոշել հանցագործության տեսակային |
| | |օբյեկտը, |
| | |5)կարողանում է կոնկրետ հոդվածից վեր հանել |
| | |հանցագործության սուբյեկտը, օբյեկտիվ կողմը, |
| | |սուբյեկտիվ կողմը: |
|___|_____________|___________________________________________________|
|95 |ՈՒսումնա- |Սահմանել հանցակցության հասկացությունը և թվարկել |
| |ռության |հանցակիցների տեսակները |
| |արդյունք 4 | |
|___|_____________|___________________________________________________|
|96 |Կատարման |1) ճիշտ է սահմանում հանցակցության |
| |չափանիշներ |հասկացությունը, |
| | |2) կարողանում է թվարկել հանցակիցների տեսակները, |
| | |3)կարողանում է բնորոշել հանցավոր խումբը: |
|___|_____________|___________________________________________________|
|97 |ՈՒսումնա- |Սահմանել քրեական պատժի հասկացությունը, թվարկել |
| |ռության |դրա տեսակները: Բացատրել պատիժների նշանակման |
| |արդյունք 5 |կարգը |
|___|_____________|___________________________________________________|
|98 |Կատարման |1) կարողանում է բացատրել քրեական պատժի |
| |չափանիշներ |տարբերությունը իրավաբանական պատասխանատվության |
| | |այլ տեսակներից, |
| | |2) կարողանում է թվարկել քրեական պատիժների |
| | |տեսակները, |
| | |3) կարողանում է ներկայացնել պատասխանատվությունը |
| | |մեղմացնող և խստացնող հանգամանքները, |
| | |4)կարողանում է բացատրել պատիժների նշանակման |
| | |սկզբունքները: |
|___|_____________|___________________________________________________|
|99 |ՈՒսումնա- |Կատարել հանրորեն վտանգավոր փաստական դեպքի |
| |ռության |հատկանիշների իրավական վերլուծություն, իսկ |
| |արդյունք 6 |այնուհետև կողմնորոշվել քրեական օրենսգրքի հատուկ |
| | |մասի կառուցվածքում և կատարել հանցագործության |
| | |իրավական որակում, |
|___|_____________|___________________________________________________|
|100|Կատարման |ա. Ճիշտ է կատարում փաստական դեպքի` հանցակազմի |
| |չափանիշներ |հատկանիշների վերլուծություն, |
| | |բ. ճիշտ է գտել քրեական օրենսգրքի հատուկ մասի |
| | |անհրաժեշտ հոդվածը, |
| | |գ. ճիշտ է կատարում դեպքի իրավական որակումը: |
|___|_____________|___________________________________________________|
-----------------------------------------------------------------
ԻՐՏԵԿ - շարունակությունը հաջորդ մասերում