Սեղմել Esc փակելու համար:
ՆԱԽԱԴՊՐՈՑԱԿԱՆ ԿՐԹՈՒԹՅԱՆ ՊԵՏԱԿԱՆ ԿՐԹԱԿ...
Քարտային տվյալներ

Տեսակ
Գործում է
Ընդունող մարմին
Ընդունման ամսաթիվ
Համար

Գրանցման ամսաթիվ
ՈՒժի մեջ մտնելու ամսաթիվ
ՈՒժը կորցնելու ամսաթիվ
Ընդունման վայր
Սկզբնաղբյուր

Ժամանակագրական տարբերակ Փոփոխություն կատարող ակտ

Որոնում:
Բովանդակություն

Հղում իրավական ակտի ընտրված դրույթին X
irtek_logo
 

ՆԱԽԱԴՊՐՈՑԱԿԱՆ ԿՐԹՈՒԹՅԱՆ ՊԵՏԱԿԱՆ ԿՐԹԱԿԱՆ ՉԱՓՈՐՈՇԻՉՆ ...

 

 

110.0257.120511

ԳՐԱՆՑՎԱԾ Է
ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ
ԱՐԴԱՐԱԴԱՏՈՒԹՅԱՆ ՆԱԽԱՐԱՐՈՒԹՅԱՆ ԿՈՂՄԻՑ

                                      «12»        05            2011 Թ.

                                        ՊԵՏԱԿԱՆ ԳՐԱՆՑՄԱՆ ԹԻՎ 11011220

 

ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ ԿՐԹՈՒԹՅԱՆ ԵՎ ԳԻՏՈՒԹՅԱՆ ՆԱԽԱՐԱՐ ՀՐԱՄԱՆ

 

30 մարտի 2011 թվականի N 257-Ն

 

ՆԱԽԱԴՊՐՈՑԱԿԱՆ ԿՐԹՈՒԹՅԱՆ ՊԵՏԱԿԱՆ ԿՐԹԱԿԱՆ ՉԱՓՈՐՈՇԻՉՆԵՐԸ ՀԱՍՏԱՏԵԼՈՒ ՄԱՍԻՆ

(3-րդ մաս)

 

|                  ԽՈՍՔԻ ԵՎ ՀԱՂՈՐԴԱԿՑՄԱՆ ՈԼՈՐՏ                        |

|_____________________________________________________________________|

|                         Բանավոր խոսք                                |

|_____________________________________________________________________|

|                 Խոսքի ընկալում և  օգտագործում                       |

|_____________________________________________________________________|

|        Չափորոշիչ            |           Ցուցիչ                      |

|_____________________________|_______________________________________|

|1. Երեխան ընկալում է իրեն    |1.1. Կատարում է մեծահասակների պարզ     |

|ուղղված ուրիշի բանավոր       |հրահանգները:                           |

|խոսքը:                       |_______________________________________|

|                             |1.2. Լրացնում է պարզ նախադասության     |

|                             |վերջին` բաց թողնված բառը:              |

|                             |_______________________________________|

|                             |1.3. Ուշադիր ունկնդրում է իր կամ խմբի  |

|                             |համար ընթերցվող մանկական հեքիաթը:      |

|                             |_______________________________________|

|                             |1.4. Խոսքի հնչերանգով տարբերակում է    |

|                             |խոսակցի տրամադրությունը:               |

|_____________________________|_______________________________________|

|2. Երեխան բանավոր            |2.1. Ճիշտ (ադեկվատ) պատասխանում է      |

|արտահայտում է իր մտքերն ու   |«ինչո՞ւ» հարցերին:                     |

|կարծիքը, զգացողություններն   |_______________________________________|

|ու զգացմունքները:            |2.2. Պատմում է սեփական փորձառության    |

|                             |մասին:                                 |

|                             |_______________________________________|

|                             |2.3. 3-4 պարզ նախադասությամբ ասում է,  |

|                             |թե ի՞նչ են անում նկարում պատկերված     |

|                             |մարդիկ կամ կենդանիները:                |

|_____________________________________________________________________|

|       Խոսքի հնչյունաբանական և  քերականական իմացություն              |

|_____________________________________________________________________|

|3. Երեխան ճիշտ արտասանում է  |3.1. Գտնում է հանգավորված բառեր:       |

|մայրենի լեզվի հնչյունները:   |_______________________________________|

|                             |3.2. Կրկնում է առաջարկված բառերը` ճիշտ |

|                             |արտաբերելով հնչյունները:               |

|_____________________________|_______________________________________|

|4. Երեխան ճիշտ օգտագործում է |4.1. Ճիշտ (տեղին) ձևակերպում  է «ի՞նչ»,|

|խոսքի տարբեր մասեր:          |«որտե՞ղ», «ե՞րբ», «ինչո՞ւ» բառերով     |

|                             |հարցեր:                                |

|_____________________________________________________________________|

|                         Հաղորդակցում                                |

|_____________________________________________________________________|

|5. Երեխան արդյունավետ        |5.1. Զրուցում է մեծահասակի հետ`        |

|հաղորդակցվում է              |պատասխանելով առնվազն 3-4 պարզ հարցերի: |

|մեծահասակների, հասակակիցների |_______________________________________|

|և  փոքրերի հետ:              |5.2. Մասնակցում է առօրյա խոսակցությանը |

|                             |«հիմա» և  «այստեղ» թեմաների շուրջ:     |

|_____________________________________________________________________|

|                          Գրավոր խոսք                                |

|_____________________________________________________________________|

|          Հետաքրքրություն գրքերի և  գրվածքի նկատմամբ                 |

|_____________________________________________________________________|

|6. Երեխան հետաքրքրություն է  |6.1. Պատկերազարդ գրքեր դիտելիս հարցեր է|

|ցուցաբերում գրքերի և         |տալիս:                                 |

|ընթերցանության նկատմամբ:     |                                       |

|Վաղ գրաճանաչություն          |                                       |

|_____________________________|_______________________________________|

|7. Երեխան հասկանում է գրավոր |7.1. Ձևացնում  է, որ գրում է:          |

|խոսքի որոշ սկզբունքներ:      |                                       |

|_____________________________|_______________________________________|

|8. Երեխան ունի գրելու        |8.1. Օգտագործում է գրելու պարագաներ:   |

|պարագաների օգտագործման       |                                       |

|պարզագույն հմտություններ:    |                                       |

|_____________________________________________________________________|

|                        ԻՄԱՑԱԿԱՆ ՈԼՈՐՏ                               |

|_____________________________________________________________________|

|               Մտածողություն և  տրամաբանություն                      |

|_____________________________________________________________________|

|        Չափորոշիչ            |           Ցուցիչ                      |

|_____________________________|_______________________________________|

|1. Երեխան հետազոտում և       |1.1. Կարողանում է բացատրել առարկաների  |

|համեմատում է, առարկաները:    |նշանակությունը, դերը:                  |

|                             |_______________________________________|

|                             |1.2. Կարողանում է համեմատել առարկաները |

|                             |ըստ մեկ հատկանիշի:                     |

|                             |_______________________________________|

|                             |1.3. Գտնում է զույգ պատկերներ:         |

|                             |_______________________________________|

|                             |1.4. Հավաքում է 3-4 խոշոր մասերից      |

|                             |բաղկացած պատկեր:                       |

|_____________________________|_______________________________________|

|2. Երեխան հասկանում է        |2.1. Տալիս է «ինչո՞ւ» հարցը` հասկանալու|

|իրադարձությունների           |համար պատճառահետևանքային  կապերը:      |

|հաջորդականությունը և  պարզ   |_______________________________________|

|պատճառահետևանքային  կապերը:  |2.2. Բացատրում է, թե ինչպիսի՞ արդյունք |

|                             |կարող է ունենալ տվյալ պարզ             |

|                             |գործողությունը:                        |

|_____________________________|_______________________________________|

|3. Երեխան կարողանում է       |3.1. Խմբավորում է առարկաները զույգերով |

|ընդհանրացումներ կատարել:     |ըստ ֆունկցիոնալ նշանակության:          |

|                             |_______________________________________|

|                             |3.2. Առաջարկված առարկաներից կամ        |

|                             |նկարներից ընտրում է սնունդի, հագուստի, |

|                             |կենդանիների հասկացություններին         |

|                             |վերաբերող առարկաներ:                   |

|_____________________________|_______________________________________|

|4. Երեխան կարողանում է       |4.1. Դասավորում է առարկաները ըստ       |

|դասակարգել և  խմբավորել      |որոշակի հատկանիշի:                     |

|առարկաները:                  |                                       |

|_____________________________________________________________________|

|               Տարրական մաթեմատիկական գիտելիքներ                     |

|_____________________________________________________________________|

|5. Երեխան ունի մեծության,    |5.1. Տեսակավորում է առարկաները ըստ     |

|չափի, ձևի  մասին գիտելիքներ, |ձևի:                                   |

|ճանաչում է գույները:         |_______________________________________|

|                             |5.2. Տեսակավորում է առարկաները ըստ     |

|                             |գույնի:                                |

|                             |_______________________________________|

|                             |5.3. Անվանում է հիմնական գույն:        |

|                             |_______________________________________|

|                             |5.4. Ընտրում է 2-4 գույներ:            |

|                             |_______________________________________|

|                             |5.5. Տեսակավորում է առարկաներն ըստ     |

|                             |գույնի:                                |

|                             |_______________________________________|

|                             |5.6. Գնահատում է չափերը:               |

|                             |_______________________________________|

|                             |5.7. Գիտի 2 երկրաչափական պատկերներ`    |

|                             |շրջան, եռանկյունի:                     |

|_____________________________|_______________________________________|

|6. Երեխան ցուցաբերում է      |6.1. Անգիր հաշվում է մինչև  5-ը:       |

|հաշվի, թվերի, թվանշանների    |_______________________________________|

|իմացություն:                 |6.2. Կիրառում է հաշիվը առօրյա կյանքում:|

|_____________________________________________________________________|

|                  Ուշադրություն, հիշողություն                        |

|_____________________________________________________________________|

|7. Երեխան դրսևորում  է       |7.1. Մեծահասակի օրինակից հետո կրկնում է|

|ուշադրության կենտրոնացում և  |ծափերը (3 ծափ):                        |

|պահպանում:                   |_______________________________________|

|                             |7.2. Շուրջ 5 րոպե ուշադրությամբ լսելուց|

|                             |հետո հարցեր է տալիս:                   |

|_____________________________|_______________________________________|

|8. Երեխան մտապահում և        |8.1. Մեծահասակի ասելուց հետո կրկնում է |

|վերարտադրում է որոշակի       |բանաստեղծության 2 տող:                 |

|ինֆորմացիա:                  |                                       |

|_____________________________________________________________________|

|        Երևակայություն  և  ստեղծագործական մտածողություն              |

|_____________________________________________________________________|

|9. Երեխան դրսևորում  է տարբեր|9.1. Կատարում է տարբեր գործողություն-  |

|նյութերի հետ աշխատելու       |ներ ծեփամածիկի և  թղթի հետ:            |

|տարրական հմտություններ:      |_______________________________________|

|                             |9.2. Նկարում է լսած պատմության (հեքիաթի|

|                             |իրեն դուր եկած առարկան) պատկերը:       |

|_____________________________|_______________________________________|

|10. Երեխան շարժումների,      |10.1. Երաժշտության տակ կատարում է      |

|երաժշտության և  պարի միջոցով |ռիթմիկ պարային շարժումներ:             |

|արտահայտում է իր մտքերը,     |_______________________________________|

|պատկերացումները,             |10.2. Ձևացնում  է, թե երգում է         |

|զգացմունքները:               |հանդիսատեսի համար:                     |

|                             |_______________________________________|

|                             |10.3. Երգում է հաճախ լսած երգերը:      |

|                             |_______________________________________|

|                             |10.4. Մեծահասակին խնդրում է երգել իր   |

|                             |սիրած երգը:                            |

|_____________________________________________________________________|

|           Կողմնորոշում տարածության և  ժամանակի մեջ                  |

|_____________________________________________________________________|

|11. Երեխան ունի գիտելիքներ   |11.1. Կատարում է հրահանգներ` կապված    |

|տարածության մեջ առարկաների   |առարկաների և  իր դիրքի հետ:            |

|դիրքի վերաբերյալ և           |_______________________________________|

|կարողանում է կողմնորոշվել    |12.1. Տարբերում է ցերեկ և  գիշեր       |

|տարածության մեջ:             |հասկացությունները` կապելով դրանք այդ   |

|12. Երեխան կարողանում է      |ժամին կատարվող գործողությունների հետ:  |

|կողմնորոշվել ժամանակի մեջ:   |                                       |

|_____________________________________________________________________|

|  Սոցիալ-մշակութային, կենցաղային կողմնորոշում և  վերաբերմունք        |

|                   շրջակա միջավայրի նկատմամբ                         |

|_____________________________________________________________________|

|13. Երեխան ունի գիտելիքներ   |13.1. Ճանաչում է մարմնի մասերը:        |

|իր անձի, ընտանիքի, համայնքի  |_______________________________________|

|մասին:                       |13.2. Նկարագրում է տարբեր սեռերի       |

|                             |առանձնահատկությունները:                |

|                             |_______________________________________|

|                             |13.3. Գիտի մարդկանց սոցիալական դերերի  |

|                             |և  հարաբերությունների մասին:           |

|                             |_______________________________________|

|                             |13.4. Գիտի այն թաղամասը կամ փողոցը,    |

|                             |որտեղ ապրում է:                        |

|                             |_______________________________________|

|                             |13.5. Մասնակցում է ընտանեկան տոներին:  |

|                             |_______________________________________|

|                             |13.6. Ընտանիքն ընկալում է որպես անվտանգ|

|                             |և  հարմարավետ միջավայր:                |

|_____________________________|_______________________________________|

|14. Երեխան ունի գիտելիքներ   |14.1. Ճանաչում և  անվանում է որոշ      |

|շրջապատող միջավայրի և        |ընտանի և  վայրի կենդանիներ:            |

|բնության վերաբերյալ:         |_______________________________________|

|                             |14.2. Գիտի տարբեր կենդանիների ապրելու  |

|                             |միջավայրերը:                           |

|                             |_______________________________________|

|                             |14.3. Ճանաչում և  անվանում է բնության  |

|                             |որոշ երևույթներ.  քամի, անձրև,  ձյուն: |

|                             |_______________________________________|

|                             |14.4. Ճանաչում և  անվանում է իրեն      |

|                             |շրջապատող բնաշխարհի որոշ տարրեր. ջուր, |

|                             |ծառ, ծաղիկ, թռչուններ:                 |

|                             |_______________________________________|

|                             |14.5. Մաքուր է պահում իր շրջապատը:     |

|                             |_______________________________________|

|                             |14.6. Խնամքով է վերաբերվում շրջապատող  |

|                             |բնությանը:                             |

|                             |_______________________________________|

|                             |14.7. Ցուցաբերում է սպառվող ռեսուրսները|

|                             |խնայելու տարրական հմտություններ:       |

|_____________________________|_______________________________________|

|15. Երեխան ցուցաբերում է     |15.1. Մեծահասակի ուղղորդմամբ կիսում է  |

|տնտեսական պարզ               |իր ունեցածը կամ փոխանակում է           |

|հասկացությունների            |խաղալիքները/առարկաները ուրիշների հետ:  |

|իմացություն:                 |_______________________________________|

|                             |15.2. Հասկանում է, որ մետաղադրամներով  |

|                             |և  թղթադրամներով կարելի է ինչ-որ բան   |

|                             |գնել:                                  |

|                             |_______________________________________|

|                             |15.3. Սյուժետադերային խաղերի միջոցով   |

|                             |արտահայտում է «գնման և  վաճառքի» պարզ  |

|                             |հասկացությունները:                     |

|_____________________________|_______________________________________|

|16. Երեխան ունի որոշ         |16.1. Երգում է հայկական երգեր:         |

|պատկերացումներ հայկական      |_______________________________________|

|մշակույթի տարրերի մասին:     |16.2. Կատարում է ազգային պարերի որոշ   |

|                             |շարժումներ:                            |

|                             |_______________________________________|

|                             |16.3. Ճանաչում և  անվանում է ազգային   |

|                             |ստեղծագործությունների, հայկական        |

|                             |մուլտֆիլմերի հերոսներին:               |

|_____________________________|_______________________________________|

|17. Երեխան Ճանաչում է այլ    |17.1. Կատարում է այլ ազգերի երգերի և   |

|ազգերի մշակութային որոշ      |պարերի որոշ տարրեր:                    |

|տարրեր:                      |_______________________________________|

|                             |17.2. Խաղում է այլ ազգերի մանկական     |

|                             |շարժախաղեր:                            |

|                             |_______________________________________|

|                             |17.3. Ճանաչում և  անվանում է այլ ազգերի|

|                             |ստեղծագործությունների, մուլտֆիլմերի    |

|                             |հերոսներին:                            |

|_____________________________________________________________________|

|            ՍՈՑԻԱԼԱԿԱՆ, ՀՈՒԶԱԿԱՆ ԵՎ ԱՆՁՆԱՅԻՆ ՈԼՈՐՏ                   |

|_____________________________________________________________________|

|                     Սոցիալական զարգացում                            |

|_____________________________________________________________________|

|            Փոխհարաբերություններ մեծահասակների հետ                   |

|_____________________________________________________________________|

|        Չափորոշիչ            |           Ցուցիչ                      |

|_____________________________|_______________________________________|

|1. Երեխան շփվում է ծանոթ     |1.1. Ազատ հաղորդակցվում է ծանոթ        |

|մեծահասակների հետ և          |մեծահասակների հետ:                     |

|հաստատում է վստահության վրա  |_______________________________________|

|հիմնված հարաբերություններ:   |1.2. Ընդունում է իր համար նշանակալի    |

|                             |մեծահասակների (բարեկամների,            |

|                             |հարևանների)  ընկերակցությունը:         |

|                             |_______________________________________|

|                             |1.3. Ընդունում է մեծահասակների կողմից  |

|                             |ցուցաբերվող աջակցությունը և            |

|                             |ուղղորդումը:                           |

|                             |_______________________________________|

|                             |1.4. Խնդրանքի դեպքում օգնում է         |

|                             |մեծահասակին:                           |

|_____________________________________________________________________|

|            Փոխհարաբերություններ հասակակիցների հետ                   |

|_____________________________________________________________________|

|2. Երեխան սկսում է շփվել իր  |2.1. Առանձնացած խաղում է մյուս         |

|հասակակիցների հետ:           |երեխաների հետ նույն տարածքում:         |

|                             |_______________________________________|

|                             |2.2. Մյուս երեխաների հետ զուգահեռ նույն|

|                             |տարածքում խաղալիս` ժամանակ առ ժամանակ  |

|                             |մեկնաբանություններ է կատարում:         |

|                             |_______________________________________|

|                             |2.3. Մասնակցում է առօրյա պարզ          |

|                             |աշխատանքներին և/կամ                    |

|                             |գործողություններին:                    |

|                             |_______________________________________|

|                             |2.4. Օգնում է իր հասակակցին:           |

|                             |_______________________________________|

|                             |2.5. Զրուցում է իրեն ծանոթ             |

|                             |հասակակիցների հետ:                     |

|_____________________________|_______________________________________|

|3. Երեխան մասնակցում է       |3.1. Մասնակցում է 5-10 րոպե            |

|խմբային գործունեությանը:     |տևողությամբ  խմբային աշխատանքներին:    |

|                             |_______________________________________|

|                             |3.2. Ենթարկվում է հաստատված 3-4        |

|                             |կանոններին:                            |

|                             |_______________________________________|

|                             |3.3. Նկատում է խաղընկերոջ              |

|                             |բացակայությունը:                       |

|_____________________________|_______________________________________|

|4. Երեխան լուծում է          |4.1. Դիմում է մեծահասակի օգնությանը    |

|հասակակիցների հետ առաջացած   |հասակակցի հետ վեճը լուծելու համար:     |

|վեճերը մեծահասակի օգնությամբ:|                                       |

|_____________________________________________________________________|

|                        Սոցիալական վարք                              |

|_____________________________________________________________________|

|5. Երեխան սկսում է           |5.1. Խաղում է տարբեր երեխաների հետ:    |

|համագործակցել հասակակիցների  |_______________________________________|

|հետ:                         |5.2. Տարբերակում է որևէ  անձի որպես իր |

|                             |ընկեր:                                 |

|                             |_______________________________________|

|                             |5.3. Խաղալիս սկսում է բարեկիրթ բառեր   |

|                             |գործածել` մեծահասակի օգնությամբ:       |

|                             |_______________________________________|

|                             |5.4. Միանում է իրեն ծանոթ երեխաների    |

|                             |խաղին:                                 |

|_____________________________|_______________________________________|

|6. Երեխան սկսում է           |6.1. Հետևում  է վարքի պարզ կանոններին: |

|ցուցաբերել ինքնակառավարման   |_______________________________________|

|հմտություններ:               |6.2. Խնամքով է վերաբերվում իր համար    |

|                             |կարևոր  իրերին, խաղալիքներին:          |

|                             |_______________________________________|

|                             |6.3. Անցում է կատարում մի              |

|                             |գործողությունից մյուսը մեծահասակի      |

|                             |օգնությամբ:                            |

|_____________________________|_______________________________________|

|7. Երեխան սկսում է           |7.1. Խաղում է տարբեր                   |

|ուշադրություն դարձնել իր     |առանձնահատկություններ ունեցող երեխաների|

|շուրջը եղած բազմազանությանը: |հետ:                                   |

|                             |_______________________________________|

|                             |7.2. Փնտրում է հաղորդակցման միջոցներ`  |

|                             |այլ լեզվով խոսող երեխայի հետ շփվելիս:  |

|_____________________________________________________________________|

|                      Անձնային զարգացում                             |

|_____________________________________________________________________|

|8. Երեխան սկսում է           |8.1. Գիտի իր անունը և  ազգանունը:      |

|ցուցաբերել իր անձի և         |_______________________________________|

|ուրիշների մասին իմացություն: |8.2. Խոսում է իր մասին առաջին դեմքով:  |

|                             |_______________________________________|

|                             |8.3. Հասկանում է մարդկանց դերերը/կապերը|

|                             |ընտանիքում:                            |

|_____________________________|_______________________________________|

|9. Երեխան սկսում է դրսևորել  |9.1. Հպարտանում է իր ձեռքբերումներով:  |

|ինքնավստահություն:           |_______________________________________|

|                             |9.2. Միանում է մյուս երեխաներին տարբեր |

|                             |խաղերի, աշխատանքների ժամանակ:          |

|                             |_______________________________________|

|                             |9.3. Խոսում է իր նվաճումների մասին:    |

|_____________________________|_______________________________________|

|10. Երեխան սկսում է դրսևորել |10.1. Առաջարկվող/առկա երկու            |

|ինքնուրույնություն:          |գործողություններից ընտրում է մեկը:     |

|                             |_______________________________________|

|                             |10.2. Կատարում է մի շարք առօրյա        |

|                             |գործողություններ և  առաջադրանքներ:     |

|_____________________________________________________________________|

|                      Հուզական զարգացում                             |

|_____________________________________________________________________|

|11. Երեխան սկսում է ճանաչել  |11.1. Ապրումակցում է իր համար կարևոր   |

|հիմնական հույզերն ու         |անձանց:                                |

|զգացմունքները և  իրավիճակին  |_______________________________________|

|համապատասխան հույզեր         |11.2. Արձագանքում է ուրիշների          |

|դրսևորել:                    |զգացմունքներն:                         |

|_____________________________________________________________________|

| ԻՆՔՆԱՍՊԱՍԱՐԿՄԱՆ, ԱՌՈՂՋՈՒԹՅԱՆ ՊԱՀՊԱՆՄԱՆ ԵՎ ԱՆՎՏԱՆԳՈՒԹՅԱՆ ՈԼՈՐՏ       |

|_____________________________________________________________________|

|                        Ինքնասպասարկում                              |

|_____________________________________________________________________|

|        Չափորոշիչ            |           Ցուցիչ                      |

|_____________________________|_______________________________________|

|1. Երեխան սկսում է դրսևորել  |1.1. Ինքնուրույն հագնում և  հանում է   |

|առօրյա կյանքի ինքնասպասարկման|հագուստի որոշ մասը:                    |

|հմտություններ:               |_______________________________________|

|                             |1.2. Օգտվում է զուգարանից մասնակիորեն: |

|                             |_______________________________________|

|                             |1.3. Կոճկում և  արձակում է մեծ         |

|                             |կոճակները:                             |

|                             |_______________________________________|

|                             |1.4. Խաղալուց հետո հավաքում է          |

|                             |խաղալիքները մեծահասակների հիշեցումով:  |

|                             |_______________________________________|

|                             |1.5. Մեծահասակի օգնությամբ նեղ սափորից |

|                             |հեղուկը լցնում է բաժակի մեջ:           |

|_____________________________________________________________________|

|                     Առողջության պահպանում                           |

|_____________________________________________________________________|

|2. Երեխան հետևում  և         |2.1. Խոզանակով կատարում է ատամները     |

|պահպանում է անձնական         |մաքրելու գործողություններ:             |

|հիգիենայի որոշ կանոններ:     |                                       |

|_____________________________|_______________________________________|

|3. Երեխան սկսում է հասկանալ  |3.1. Առաջարկում է կատարել ատամների     |

|սնվելու և  ատամները առողջ    |խնամքի հետ կապված գործողություններ:    |

|պահելու միջև  գործող կապը:   |                                       |

|_____________________________|_______________________________________|

|4. Երեխան հետևում  է         |4.1. Կատարում է առողջության պահպանմանն |

|առողջապահության հիմնական     |ուղղված հիմնական գործողությունները:    |

|կանոններին մեծահասակի        |                                       |

|հիշեցումով:                  |                                       |

|_____________________________|_______________________________________|

|5. Երեխան գիտակցում և        |5.1. Բառերով ներկայացնում է իրեն       |

|արտահայտում է իր             |անհանգստացնող հիվանդության             |

|վերաբերմունքը սեփական անձի   |խտանշանները:                           |

|հետ կապված առողջապահական     |                                       |

|խնդիրների նկատմամբ:          |                                       |

|_____________________________________________________________________|

|                        Անվտանգություն                               |

|_____________________________________________________________________|

|6. Երեխան հետևում  է         |6.1. Խուսափում է վտանգ ներկայացնող     |

|անվտանգության հիմնական       |տեղերում, իրերի, սարքավորումների հետ   |

|կանոններին մեծահասակի        |խաղալուց:                              |

|հիշեցումով:                  |_______________________________________|

|                             |6.2. Գիտի իր հետ քննարկված             |

|                             |անվտանգության որոշ ընդհանուր կանոններ: |

|_____________________________________________________________________|

|             ՎԵՐԱԲԵՐՄՈՒՆՔ ՍՈՎՈՐԵԼՈՒ ՆԿԱՏՄԱՄԲ ՈԼՈՐՏ                   |

|_____________________________________________________________________|

|                      Հետաքրքրասիրություն                            |

|_____________________________________________________________________|

|        Չափորոշիչ            |           Ցուցիչ                      |

|_____________________________|_______________________________________|

|1. Երեխան հետաքրքրասիրություն|1.1. Փորձում է խաղալ նոր խաղերով:      |

|է ցուցաբերում նոր բաներ      |_______________________________________|

|սովորելու և  նոր             |1.2. Հարցեր է տալիս տեղեկություններ    |

|փորձառությունների նկատմամբ:  |ստանալու համար իր շրջապատում գտնվող նոր|

|                             |առարկաների, երևույթների  մասին:        |

|                             |_______________________________________|

|                             |1.3. Նկատում է այլ երեխաների           |

|                             |հետաքրքրությունները` դիտելով նրանց խաղը|

|                             |կամ շփվելով նրանց հետ:                 |

|                             |_______________________________________|

|                             |1.4. Նախընտրում է խաղի որոշ տեսակներ:  |

|_____________________________________________________________________|

|                        Նախաձեռնություն                              |

|_____________________________________________________________________|

|2. Երեխան նախաձեռնություն է  |2.1. Պատրաստակամություն է հայտնում     |

|ցուցաբերում:                 |մասնակցելու տարբեր խաղերի և            |

|                             |առաջադրանքների:                        |

|                             |_______________________________________|

|                             |2.2. Մեծահասակի օգնությամբ ընտրություն |

|                             |է կատարում առաջարկվող 2-3 խաղերի,      |

|                             |նյութերի միջև:                         |

|_____________________________________________________________________|

|             Մասնակցություն և  հետևողականություն                     |

|_____________________________________________________________________|

|3. Երեխան մասնակցություն և   |3.1. Առաջարկության դեպքում մասնակցում է|

|հետևողականություն  է         |խմբային խաղերի:                        |

|ցուցաբերում իր տարիքին       |_______________________________________|

|համապատասխան առաջադրանքների  |3.2. Դժվարության հանդիպելիս ինքնուրույն|

|նկատմամբ:                    |հաղթահարում է արգելքները կամ դիմում է  |

|                             |մեծահասակի օգնությանը:                 |

|                             |_______________________________________|

|                             |3.3. Օգնում է առօրյա գործերում:        |

|                             |_______________________________________|

|                             |3.4. Կազմում է 2 քայլից բաղկացած պլան  |

|                             |և  գործում է ըստ այդ պլանի:            |  |

|_____________________________________________________________________|

|                          Տեխնոլոգիա                                 |

|_____________________________________________________________________|

|4. Մեծահասակի օգնությամբ և   |4.1. Խաղալու ժամանակ փորձում է         |

|քաջալերանքով փորձում է       |օգտագործել իրական կամ խաղալիք          |

|կիրառել իր միջավայրում       |սարքավորումներն այնպես, ինչպես որ դրանք|

|օգտագործվող տարբեր           |օգտագործվում են կյանքում:              |

|տեխնոլոգիաները:              |_______________________________________|

|                             |4.2. Խաղալիքների միջից գտնում և        |

|                             |առանձնացնում է այն գործիքներն ու       |

|                             |նյութերը, որոնք օգտագործվում են որոշակի|

|                             |աշխատանքների համար:                    |

|                             |_______________________________________|

|                             |4.3. Խաղի ժամանակ փորձում է ըստ նպատակի|

|                             |օգտագործել տարբեր                      |

|                             |շարժասարքեր/մեքենաներ` մեկնաբանելով իր |

|                             |գործողությունները:                     |

|                             |_______________________________________|

|                             |4.4. Օգտագործում է ճշգրիտ բառապաշար`   |

|                             |տեխնոլոգիան անվանելու համար:           |

|                             |_______________________________________|

|                             |4.5. Մեծահասակի օգնությամբ             |

|                             |հաղորդակցվում է ընտանիքի անդամների կամ |

|                             |այլ ծանոթների հետ հեռախոսով կամ այլ    |

|                             |հաղորդակցման սարքի միջոցով:            |

|_____________________________________________________________________|

| 5. ՄԻՋԻՆ ԽՄԲԻ` ՉՈՐՍԻՑ ՄԻՆՉԵՎ ՀԻՆԳ ՏԱՐԵԿԱՆ ԵՐԵԽԱՆԵՐԻ ԶԱՐԳԱՑՄԱՆ       |

|                     ԵՎ ԿՐԹԱԿԱՆ ՉԱՓՈՐՈՇԻՉ                            |

|_____________________________________________________________________|

|                       ՇԱՐԺՈՂԱԿԱՆ ՈԼՈՐՏ                              |

|_____________________________________________________________________|

|                       Խոշոր շարժողական                              |

|_____________________________________________________________________|

|        Չափորոշիչ            |           Ցուցիչ                      |

|_____________________________|_______________________________________|

|1. Երեխան դրսևորում  է խոշոր |1.1. Պահում է հավասարակշռությունը:     |

|շարժումներով պայմանավորված   |_______________________________________|

|հիմնական կարողությունները:   |1.2. Գիտի շարժումների                  |

|                             |հաջորդականությունը:                    |

|_____________________________|_______________________________________|

|2. Երեխան հստակ կատարում է   |2.1. Երեխան մասնակցում է գնդակով պարզ  |

|աչք-ձեռք կոորդինացիոն        |խաղերի:                                |

|շարժումներ:                  |                                       |

|_____________________________________________________________________|

|                     Նուրբ/մանր շարժումներ                           |

|_____________________________________________________________________|

|3. Երեխան ցուցաբերում է      |3.1. Կառուցում է 10 և  ավելի կտորներից |

|ձեռքի և  մատների շարժումների |բաղկացած շինություններ կառուցողական    |

|կառավարման հմտություններ:    |առարկաներով:                           |

|                             |_______________________________________|

|                             |3.2. Աշխատում է մանր առարկաներով:      |

|                             |_______________________________________|

|                             |3.3. Ցուցաբերում է ծեփելու             |

|                             |հմտություններ:                         |

|                             |_______________________________________|

|                             |3.4. Երեխան ցուցաբերում է դակելու և    |

|                             |մկրատով կտրտելու հմտություններ:        |

|_____________________________|_______________________________________|

|4. Երեխան ցուցաբերում է գրի  |4.1. Արտանկարում է տառեր և  թվանշաններ,|

|պարզագույն հմտություններ և   |որոշ երկրաչափական պատկերներ, մարմնի    |

|նկարչական հմտություններ:     |մասեր:                                 |

|                             |_______________________________________|

|                             |(բավականին մանրամասնորեն) ըստ հրահանգի |

|                             |կամ ինքնաբերաբար:                      |

|_____________________________|_______________________________________|

|5. Երեխան ցուցաբերում է      |5.1. Փորձում է ինքնուրույն հագնվել:    |

|ինքնասպասարկման որոշ         |_______________________________________|

|հմտություններ:               |5.2. Ինքնուրույն հանվում է:            |

|                             |_______________________________________|

|                             |5.3. Ուտելիս օգտվում է սպասքից:        |

|_____________________________________________________________________|

|                  ԽՈՍՔԻ ԵՎ ՀԱՂՈՐԴԱԿՑՄԱՆ ՈԼՈՐՏ                        |

|_____________________________________________________________________|

|                         Բանավոր խոսք                                |

|_____________________________________________________________________|

|                 Խոսքի ընկալում և  օգտագործում                       |

|_____________________________________________________________________|

|        Չափորոշիչ            |           Ցուցիչ                      |

|_____________________________|_______________________________________|

|1. Երեխան ընկալում է իրեն    |1.1. Կատարում է մեծահասակների 2-3      |

|ուղղված ուրիշի բանավոր խոսքը:|քայլից բաղկացած հրահանգները:           |

|                             |_______________________________________|

|                             |1.2. Ավարտում է նախադասության միտքը:   |

|                             |_______________________________________|

|                             |1.3. Վերապատմում է (ընթերցված, ռադիոյով|

|                             |կամ ձայնագրությամբ) լսած պատմությունը) |

|                             |հեքիաթը:                               |

|_____________________________|_______________________________________|

|2. Երեխան բառերով արտահայտում|2.1. Հարցերին պատասխանելիս օգտագործում |

|է իր մտքերը, կարծիքը,        |է ընդարձակ նախադասություններ:          |

|կարիքները, զգացողություններն |_______________________________________|

|ու զգացմունքները:            |2.2. Պատմում է սեփական փորձառության    |

|                             |մասին` նշելով մի քանի հաջորդական       |

|                             |դեպքեր:                                |

|                             |_______________________________________|

|                             |2.3. Երեք-չորս նկարների միջոցով կազմում|

|                             |է փոքրիկ պատմվածք:                     |

|                             |_______________________________________|

|                             |2.4. Բառերով արտահայտում է իր          |

|                             |նախասիրությունները:                    |

|                             |_______________________________________|

|                             |2.5. Պատմում է իր զգացմունքների,       |

|                             |զգացողությունների մասին` հիմնավորելով  |

|                             |դրանք:                                 |

|                             |2.6. Ձևակերպում  է իր կարիքները:       |

|_____________________________________________________________________|

|       Խոսքի հնչյունաբանական և  քերականական իմացություն              |

|_____________________________________________________________________|

|3. Երեխան ճանաչում է մայրենի |3.1. Վանկերը միացնելով, կազմում է 2-3- |

|լեզվի հնչյունները և          |վանկանի բառեր:                         |

|կարողանում է տարանջատել      |_______________________________________|

|դրանք:                       |3.2. Կրկնում է առաջարկված բառերն ու    |

|                             |բառակապակցությունները` ճիշտ արտաբերելով|

|                             |հնչյունները:                           |

|                             |_______________________________________|

|                             |3.3. Գտնում է պարզագույն (միավանկ)     |

|                             |հանգավորված բառեր:                     |

|_____________________________|_______________________________________|

|4. Երեխան կազմում է բարդ     |4.1. Խոսքում օգտագործում է համադասական |

|նախադասություններ:           |նախադասություններ:                     |

|_____________________________|_______________________________________|

|5. Երեխան ճիշտ օգտագործում է |5.1. Օգտագործում է բայի ճիշտ           |

|խոսքի տարբեր մասեր:          |ժամանակային ձևերը:                     |

|                             |_______________________________________|

|                             |5.2. Բառերով արտահայտում է             |

|                             |հարաբերություններ մարդկանց և           |

|                             |առարկաների միջև:                       |

|_____________________________________________________________________|

|                         Հաղորդակցում                                |

|_____________________________________________________________________|

|6. Երեխան արդյունավետ        |6.1. Մասնակցում է առօրյա խոսակցությանը`|

|հաղորդակցվում է              |կապված անցյալում ինչ-որ տեղ կատարված   |

|մեծահասակների, հասակակիցների |դեպքերի և  իրադարձությունների հետ:     |

|և  փոքրերի հետ:              |_______________________________________|

|                             |6.2. Մասնակցում է համատեղ պլաններ      |

|                             |կազմելուն և  խնդիրներ լուծելուն:       |

|                             |_______________________________________|

|                             |6.3. Մասնակցում է խնդիրների խմբային    |

|                             |քննարկմանը:                            |

|                             |_______________________________________|

|                             |6.4. Հասակակիցների հետ խաղալիս տալիս է |

|                             |իրավիճակին համապատասխան հարցեր:        |

|                             |_______________________________________|

|                             |6.5. Իրենից փոքր տարիքի երեխաների հետ  |

|                             |խաղալիս փոխում է ձայնի ինտոնացիան:     |

|                             |_______________________________________|

|                             |6.6. Իրենից փոքր տարիքի երեխաների հետ  |

|                             |խաղալիս օգտագործում պարզ               |

|                             |նախադասություններ:                     |

|                             |_______________________________________|

|                             |6.7. Օգտագործում է հաղորդակցման ոչ     |

|                             |խոսքային միջոցներ:                     |

|                             |_______________________________________|

|                             |6.8. Դերային խաղերի ժամանակ փոխում է   |

|                             |ձայնի ինտոնացիան դերին համապատասխան:   |

|_____________________________________________________________________|

|                          Գրավոր խոսք                                |

|_____________________________________________________________________|

|        Հետաքրքրություն գրքերի և  գրավոր խոսքի նկատմամբ              |

|_____________________________________________________________________|

|7. Երեխան հետաքրքրություն է  |7.1. Գիտի, որ գիրքն ունի վերնագիր:     |

|ցուցաբերում գրքերի և         |_______________________________________|

|ընթերցանության նկատմամբ:     |7.2. Գիրքը բռնում է ճիշտ ուղղությամբ,  |

|                             |էջերը թերթում է սկզբից վերջ:           |

|                             |_______________________________________|

|                             |7.3. Պատկերազարդ գրքեր դիտելիս կամ     |

|                             |հեքիաթ լսելիս մեկնաբանություններ է     |

|                             |անում:                                 |

|_____________________________________________________________________|

|          Հետաքրքրություն վաղ գրաճանաչության նկատմամբ                |

|_____________________________________________________________________|

|8. Երեխան հասկանում է գրավոր |8.1. Գիտի, որ տառը կարող է արտասանվել  |

|խոսքի հիմնական սկզբունքները: |(կարդացվել):                           |

|                             |_______________________________________|

|                             |8.2. Գիտի, որ խոսքը կարող է գրառվել:   |

|                             |_______________________________________|

|                             |8.3. Ճանաչում է որոշ թվանշաններ:       |

|                             |_______________________________________|

|                             |8.4. Ճանաչում է շրջապատի գրվածքները    |

|                             |(ցուցանակներ, լոգոներ (տարբերանշաններ) |

|                             |և  այլն):                              |

|                             |_______________________________________|

|                             |8.5. Գիտի և  ճանաչում է շրջապատի       |

|                             |գրաֆիկական սիմվոլները:                 |

|_____________________________________________________________________|

|                        ԻՄԱՑԱԿԱՆ ՈԼՈՐՏ                               |

|_____________________________________________________________________|

|               Մտածողություն և  տրամաբանություն                      |

|_____________________________________________________________________|

|        Չափորոշիչ            |           Ցուցիչ                      |

|_____________________________|_______________________________________|

|1. Երեխան համեմատում,        |1.1. Նկարագրում է առարկան` անվանելով   |

|հետազոտում է առարկաները և    |առավել բնորոշ հատկանիշները (գույն, ձև, |

|երևույթները:                 |չափ):                                  |

|                             |_______________________________________|

|                             |1.2. Համեմատում է առարկաներն ըստ       |

|                             |գույնի, չափի, ձևի  և  այլ տարբեր       |

|                             |հատկանիշների:                          |

|                             |_______________________________________|

|                             |1.3. Տրամաբանական կապ է հաստատում երկու|

|                             |հասկացությունների միջև:                |

|                             |_______________________________________|

|                             |1.4. Համեմատում է առարկաները`          |

|                             |օգտագործելով համեմատական աստիճանը.     |

|                             |«ավելի մեծ է», «ավելի բարձր է», «ավելի |

|                             |հեռու է», «ավելի երկար է», «ավելի շատ  |

|                             |է» բառակապակցությունները:              |

|_____________________________|_______________________________________|

|2. Երեխան գտնում է տարբեր    |2.1. Խաղի ժամանակ առաջարկում է պակասող |

|խնդիրների լուծումներ:        |իրը (առարկան փոխարինել այլ իրով)       |

|                             |առարկայով:                             |

|                             |_______________________________________|

|                             |2.2. Մեծահասակից օգնություն է խնդրում: |

|_____________________________|_______________________________________|

|3. Երեխան հասկանում է        |3.1. Կարողանում է բացատրել պարզ        |

|իրադարձությունների           |իրողությունների պատճառները:            |

|հաջորդականությունը և  պարզ   |_______________________________________|

|պատճառահետևանքային  կապերը:  |3.2. Պատմում է պարզ սյուժետային նկար   |

|                             |4-5 պարզ նախադասություններով:          |

|                             |_______________________________________|

|                             |3.3. Դասավորում է նկարները ըստ սյուժեի:|

|_____________________________|_______________________________________|

|4. Երեխան կարողանում է       |4.1. Անվանում է առարկաների խումբը մեկ  |

|ընդհանրացումներ կատարել:     |ընդհանուր բառով:                       |

|                             |_______________________________________|

|                             |4.2. Տարբերակում/նկատում է կենդանիների,|

|                             |բույսերի նմանությունները և             |

|                             |տարբերությունները:                     |

|_____________________________|_______________________________________|

|5. Երեխան կարողանում է       |5.1. Դասավորում է առարկաները ըստ որևէ  |

|դասակարգել (տեսակավորել)     |կոնկրետ հատկանիշի:                     |

|առարկաները:                  |                                       |

|_____________________________________________________________________|

|               Տարրական մաթեմատիկական գիտելիքներ                     |

|_____________________________________________________________________|

|6. Երեխան ցուցաբերում է      |6.1. Ճանաչում է որոշ թվանշաններ:       |

|հաշվի, թվերի, քանակի         |_______________________________________|

|իմացություն:                 |6.2. Հաշվում է մինչև  10-ը:            |

|                             |_______________________________________|

|                             |6.3. Հաշվելով` տեղադրում է որոշակի     |

|                             |քանակով առարկաներ ըստ օրինակի:         |

|                             |_______________________________________|

|                             |6.4. Առարկաների խումբը բաժանում է երկու|

|                             |հավասար մասերի:                        |

|                             |_______________________________________|

|                             |6.5. Ավելացնում է ավելի փոքր խմբին     |

|                             |առարկաների պակասող քանակը և  հաստատում |

|                             |հավասարություն:                        |

|                             |_______________________________________|

|                             |6.6. Երեխան գիտի թիվ-քանակ             |

|                             |հարաբերությունը:                       |

|                             |_______________________________________|

|                             |6.7. Կրկնօրինակում և  շարունակում է    |

|                             |պարզ օրինաչափությունները:              |

|                             |_______________________________________|

|                             |6.8. Լուծում է պարզ մաթեմատիկական      |

|                             |խնդիրներ:                              |

|_____________________________|_______________________________________|

|7. Երեխան ունի մեծության,    |7.1. Դասավորում է առարկաները ըստ չափի: |

|չափի, ձևի  մասին գիտելիքներ: |_______________________________________|

|                             |7.2. Անվանում է առնվազն 3-4            |

|                             |երկրաչափական պատկերներ (եռանկյունի,    |

|                             |շրջան, ուղղանկյուն, քառակուսի):        |

|                             |_______________________________________|

|                             |7.3. Տարբերում է 3-4 երկրաչափական      |

|                             |պատկերներ (եռանկյունի, շրջան,          |

|                             |ուղղանկյուն, քառակուսի):               |

|                             |_______________________________________|

|                             |7.4. Իրեն շրջապատող առարկաների և       |

|                             |բնության մեջ ճանաչում է երկրաչափական   |

|                             |պատկերները:                            |

|                             |_______________________________________|

|                             |7.5. Համեմատում է առարկաները ըստ       |

|                             |բարձրության, երկարության, լայնության,  |

|                             |հաստության:                            |

|                             |_______________________________________|

|                             |7.6. Կատարում է մեծացնելու և           |

|                             |փոքրացնելու գործողություններ:          |

|_____________________________|_______________________________________|

|8. Երեխան գիտի, ճանաչում է   |8.1. Ընտրություն է կատարում գույների   |

|գույները:                    |միջև:                                  |

|                             |_______________________________________|

|                             |8.2. Նկարելիս օգտագործում է տարբեր     |

|                             |գույներ` կարմիր, դեղին, կանաչ, կապույտ,|

|                             |սպիտակ, սև,  շագանակագույն:            |

 

------------------------------------------------------

ԻՐՏԵԿ - շարունակությունը հաջորդ մասերում

 

 

pin
Կրթության, գիտ, մշակ, սպորտ նախ.
30.03.2011
N 257-Ն
Հրաման