Սեղմել Esc փակելու համար:
ՆԱԽԱԴՊՐՈՑԱԿԱՆ ԿՐԹՈՒԹՅԱՆ ՊԵՏԱԿԱՆ ԿՐԹԱԿ...
Քարտային տվյալներ

Տեսակ
Գործում է
Ընդունող մարմին
Ընդունման ամսաթիվ
Համար

Գրանցման ամսաթիվ
ՈՒժի մեջ մտնելու ամսաթիվ
ՈՒժը կորցնելու ամսաթիվ
Ընդունման վայր
Սկզբնաղբյուր

Ժամանակագրական տարբերակ Փոփոխություն կատարող ակտ

Որոնում:
Բովանդակություն

Հղում իրավական ակտի ընտրված դրույթին X
irtek_logo
 

ՆԱԽԱԴՊՐՈՑԱԿԱՆ ԿՐԹՈՒԹՅԱՆ ՊԵՏԱԿԱՆ ԿՐԹԱԿԱՆ ՉԱՓՈՐՈՇԻՉՆ ...

 

 

110.0257.120511

ԳՐԱՆՑՎԱԾ Է
ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ
ԱՐԴԱՐԱԴԱՏՈՒԹՅԱՆ ՆԱԽԱՐԱՐՈՒԹՅԱՆ ԿՈՂՄԻՑ

                                      «12»        05            2011 Թ.

                                        ՊԵՏԱԿԱՆ ԳՐԱՆՑՄԱՆ ԹԻՎ 11011220

 

ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ ԿՐԹՈՒԹՅԱՆ ԵՎ ԳԻՏՈՒԹՅԱՆ ՆԱԽԱՐԱՐ ՀՐԱՄԱՆ

 

30 մարտի 2011 թվականի N 257-Ն

 

ՆԱԽԱԴՊՐՈՑԱԿԱՆ ԿՐԹՈՒԹՅԱՆ ՊԵՏԱԿԱՆ ԿՐԹԱԿԱՆ ՉԱՓՈՐՈՇԻՉՆԵՐԸ ՀԱՍՏԱՏԵԼՈՒ ՄԱՍԻՆ

(4-րդ մաս)

 

|_____________________________________________________________________|

|           Կողմնորոշում տարածության և  ժամանակի մեջ                  |

|_____________________________________________________________________|

|9. Երեխան ունի գիտելիքներ և  |9.1. Տարբերում է «մոտ-հեռու», «առաջ -  |

|իմացություն տարածության մեջ  |հետ», «վերև-ներքև»   հասկացությունները:|

|առարկաների դիրքի վերաբերյալ  |                                       |

|և  կարողանում է կողմնորոշվել |                                       |

|տարածության մեջ:             |                                       |

|_____________________________|_______________________________________|

|10. Երեխան կողմնորոշվում է   |10.1. Թվարկում է տվյալ օրվա (առավոտյան,|

|ժամանակի մեջ:                |երեկոյան) ընթացքում կատարվածը:         |

|_____________________________________________________________________|

|                  Ուշադրություն, հիշողություն                        |

|_____________________________________________________________________|

|11. Երեխան դրսևորում  է      |11.1. Ուշադրությունը 15-20 րոպե        |

|ուշադրության                 |կենտրոնացնում է առաջարկվող գործողության|

|տեղափոխելիություն,           |վրա:                                   |

|կենտրոնացում և  պահպանում:   |_______________________________________|

|                             |11.2. Ընդհատում է խաղը, կատարում է այլ |

|                             |գործողություն և  այնուհետև  կրկին      |

|                             |շարունակում է խաղը:                    |

|_____________________________|_______________________________________|

|12. Երեխան մտապահում և       |12.1. Վերարտադրում է փոքրիկ            |

|վերարտադրում է որոշակի       |պատմվածքներ, հեքիաթներ:                |

|ինֆորմացիա:                  |_______________________________________|

|                             |12.2. Մեծահասակի ասելուց հետո կրկնում է|

|                             |բանաստեղծության քառյակներ, երգեր:      |

|                             |_______________________________________|

|                             |12.3. Պատմում է իր հետ կատարված        |

|                             |իրադարձությունը:                       |

|_____________________________________________________________________|

|        Երևակայություն  և  ստեղծագործական մտածողություն              |

|_____________________________________________________________________|

|13. Երեխան փորձում է աշխատել |13.1. Պատրաստում է պարզ առարկաներ      |

|տարբեր նյութերով:            |խմորից, պլաստիլինից, թղթից:            |

|_____________________________|_______________________________________|

|14. Երեխան սկսում է հասկանալ |14.1. Կրկնօրինակում է ուրիշ երեխաների  |

|և  գնահատել արվեստը:         |պարային շարժումները:                   |

|                             |_______________________________________|

|                             |14.2. Ուշադիր լսում է/դիտում է         |

|                             |տիկնիկային ներկայացումներ, մանկական    |

|                             |հաղորդումներ:                          |

|_____________________________|_______________________________________|

|15. Երեխան արվեստի միջոցով   |15.1. Նկարում է տարբեր պատկերներ,      |

|արտահայտում է սեփական        |փորձելով դրանք նմանեցնել իրականին:     |

|գիտելիքները, մտքերը և        |_______________________________________|

|զգացմունքները:               |15.2. Երաժշտություն լսելիս կատարում է  |

|                             |շարժումներ և/կամ  ձայնակցում հնչող     |

|                             |մեղեդուն:                              |

|_____________________________________________________________________|

| Սոցիալ-մշակութային և  կենցաղային կողմնորոշում և  վերաբերմունք       |

|                   շրջակա միջավայրի նկատմամբ                         |

|_____________________________________________________________________|

|16. Երեխան ունի գիտելիքներ   |16.1. Գիտի ծնողների անուն ազգանունը:   |

|իր անձի, ընտանիքի, համայնքի  |_______________________________________|

|մասին:                       |16.2. Տարբերում է ազգակցական կապերը և  |

|                             |հարաբերությունները:                    |

|                             |_______________________________________|

|                             |16.3. Գիտի իր հասցեն:                  |

|                             |_______________________________________|

|                             |16.4. Ճանաչում է իրեն ծանոթ փողոցները: |

|                             |_______________________________________|

|                             |16.5. Մասնակցում է ընտանիքի առօրյա     |

|                             |գործերին:                              |

|                             |_______________________________________|

|                             |16.6. Խոսելիս օգտագործում է «զբոսայգի»,|

|                             |«խանութ», «մանկապարտեզ» և  այլ         |

|                             |հասկացություններ` կապված համայնքի հետ: |

|_____________________________|_______________________________________|

|17. Երեխան ունի գիտելիքներ   |17.1. Տարբերակում է ընտանի և  վայրի    |

|շրջակա միջավայրի և  դրա      |կենդանիները:                           |

|պահպանման վերաբերյալ:        |_______________________________________|

|                             |17.2. Տարբերում է բնության             |

|                             |երևույթները:                           |

|                             |_______________________________________|

|                             |17.3. Թվարկում է տարվա եղանակները`     |

|                             |երբեմն շփոթելով հերթականությունը:      |

|                             |_______________________________________|

|                             |17.4. Գիտի և  նկարագրում է կենդանիների |

|                             |որոշ առանձնահատկություններ:            |

|                             |_______________________________________|

|                             |17.5. Մասնակցում է շրջապատի մաքրմանն ու|

|                             |խնամքին ուղղված գործողություններին:    |

|                             |_______________________________________|

|                             |17.6. Խնամքով է վերաբերվում շրջապատող  |

|                             |բնությանը:                             |

|                             |_______________________________________|

|                             |17.7. Ցուցաբերում է որոշ գիտելիքներ և  |

|                             |հմտություններ սպառվող ռեսուրսների      |

|                             |խնայողության վերաբերյալ:               |

|_____________________________|_______________________________________|

|18. Երեխան ցուցաբերում է     |18.1. Գիտի իր հետ առնչվող իրերի կամ    |

|տնտեսական պարզ               |առարկաների ձեռքբերման եղանակները:      |

|հասկացությունների            |_______________________________________|

|իմացություն:                 |18.2. Սյուժետադերային խաղերի ժամանակ   |

|                             |օգտագործում է խաղային դրամներ, կտրոններ|

|                             |և  այլն:                               |

|                             |_______________________________________|

|                             |18.3. Գիտի, որ մթերային                |

|                             |խանութում/շուկայում սննդամթերքը պետք է |

|                             |կշռվի:                                 |

|                             |_______________________________________|

|                             |18.4. Կիսում է իր ունեցածը կամ         |

|                             |փոխանակում է խաղալիքները/առարկաները    |

|                             |ուրիշների հետ:                         |

|                             |_______________________________________|

|                             |18.5. Խոսում է այն մասին, թե ինչ է     |

|                             |ուզում դառնալ, երբ մեծանա:             |

|_____________________________|_______________________________________|

|19. Երեխան հասկանում է       |19.1. Նկարագրում է սեզոնային           |

|շրջապատող աշխարհի և          |փոփոխությունները:                      |

|բնության երևույթների         |_______________________________________|

|միասնականությունը և          |19.2. Նկարագրում է բնության որոշ       |

|փոխկապակցվածությունը:        |երևույթների`  քամու, անձրևի,  ձյան,    |

|                             |ազդեցությունը մարդկանց և  շրջակա       |

|                             |միջավայրի վրա:                         |

|                             |_______________________________________|

|                             |19.3. Նկարագրում է մարդու կողմից       |

|                             |բնության մեջ կատարվող գործողությունների|

|                             |պատճառահետևանքային  կապերը:            |

|_____________________________|_______________________________________|

|20. Ունի որոշակի գիտելիքներ  |20.1. Ճանաչում է հանրահայտ երաժշտական  |

|երաժշտական գործիքների մասին: |գործիքները, գիտի դրանց անունները:      |

|                             |_______________________________________|

|                             |20.2. Ճանաչում է մի քանի ազգային       |

|                             |երաժշտական գործիքներ և  այլ ազգի       |

|                             |առնվազն մեկ գործիք:                    |

|_____________________________|_______________________________________|

|21. Երեխան ունի որոշակի      |21.1. Խաղում է ազգային շարժախաղեր:     |

|գիտելիքներ հայկական          |_______________________________________|

|մշակույթի վերաբերյալ:        |21.2. Ճանաչում է ազգային տարազի և      |

|                             |զարդանախշերի որոշ տարրեր:              |

|                             |_______________________________________|

|                             |21.3. Ճանաչում է ազգային ուտեստները:   |

|                             |_______________________________________|

|                             |21.4. Ունի որոշակի գիտելիքներ ազգային  |

|                             |տոների մասին:                          |

|                             |_______________________________________|

|                             |21.5. Ճանաչում է պետական դրոշը:        |

|_____________________________|_______________________________________|

|22. Երեխան ունի տարրական     |22.1. Ճանաչում է այլ ազգերի տարազների  |

|գիտելիքներ այլ ազգերի        |որոշ տարրերը:                          |

|մշակութային որոշ             |_______________________________________|

|առանձնահատկությունների       |22.2. Ունի որոշ գիտելիքներ այլ երկրների|

|մասին:                       |և  ժողովուրդների մասին:                |

|                             |_______________________________________|

|                             |22.3. Ճանաչում է տարբեր ազգերի ճանաչված|

|                             |ստեղծագործություններ:                  |

|_____________________________|_______________________________________|

|            ՍՈՑԻԱԼԱԿԱՆ, ՀՈՒԶԱԿԱՆ ԵՎ ԱՆՁՆԱՅԻՆ ՈԼՈՐՏ                   |

|_____________________________________________________________________|

|                     Սոցիալական զարգացում                            |

|_____________________________________________________________________|

|            Փոխհարաբերություններ մեծահասակների հետ                   |

|_____________________________________________________________________|

|        Չափորոշիչ            |           Ցուցիչ                      |

|_____________________________|_______________________________________|

|1. Երեխան հեշտությամբ շփվում |1.1. Ներգրավվում է խոսակցության մեջ:   |

|է ծանոթ մեծահասակների հետ:   |                                       |

|_____________________________|_______________________________________|

|2. Երեխան ենթարկվում է       |2.1. Մեծահասակի ուշադրությունը գրավում |

|մեծահասակների հետ շփման      |է համապատասխան գործողությունների կամ   |

|ընդունված նորմերին:          |բառերի միջոցով:                        |

|_____________________________________________________________________|

|            Փոխհարաբերություններ հասակակիցների հետ                   |

|_____________________________________________________________________|

|3. Երեխան հեշտությամբ շփվում |3.1. Ունի ընկերներ տարբեր շրջապատներում|

|է իր հասակակիցների հետ:      |(մանկապարտեզում, բակում և  այլն):      |

|                             |_______________________________________|

|                             |3.2. Ունի առնվազն մեկ մոտ ընկեր:       |

|                             |_______________________________________|

|                             |3.3. Ընկերների հետ խաղալիս գնում է     |

|                             |փոխզիջման:                             |

|_____________________________|_______________________________________|

|4. Երեխան իր հասակակիցների   |4.1. Առաջարկում է իր օգնությունը ուրիշ |

|հետ համագործակցային          |երեխայի (երեխաների):                   |

|հարաբերություններ հաստատելու |_______________________________________|

|փորձեր է կատարում:           |4.2. Ընդունում է հասակակիցների         |

|                             |օգնությունը:                           |

|                             |_______________________________________|

|                             |4.3. Հետևում  է ընկերների առաջարկներին |

|                             |խաղի կազմակերպման կամ ընթացքի          |

|                             |վերաբերյալ:                            |

|                             |_______________________________________|

|                             |4.4. Իր համար կարևոր  իրերը տալիս է    |

|                             |ընկերոջը:                              |

|_____________________________|_______________________________________|

|5. Երեխան մասնակցում է       |5.1. Մասնակցում է մեծ և  փոքր խմբերով  |

|խմբային աշխատանքների և       |կազմակերպված 20-25 րոպե տևողությամբ    |

|խաղերի:                      |աշխատանքներին:                         |

|                             |_______________________________________|

|                             |5.2. Ստեղծում և  խաղում է դերային      |

|                             |խաղեր:                                 |

|                             |_______________________________________|

|                             |5.3. Մասնակցում է պարզ կանոններով      |

|                             |խաղերի:                                |

|                             |_______________________________________|

|                             |5.4. Ենթարկվում է հաստատված կամ նախապես|

|                             |քննարկված կանոններին:                  |

|_____________________________________________________________________|

|                        Սոցիալական վարք                              |

|_____________________________________________________________________|

|6. Երեխան համագործակցում է   |6.1. Քննարկում է խաղի հետ կապված       |

|հասակակիցների հետ:           |գաղափարներ:                            |

|                             |_______________________________________|

|                             |6.2. Իր խաղալիքները և  նյութերը տալիս է|

|                             |ուրիշներին:                            |

|                             |_______________________________________|

|                             |6.3. Խաղի մեջ կատարում է               |

|                             |դերաբաշխումներ:                        |

|_____________________________|_______________________________________|

|7. Երեխան բանակցում է իր     |7.1. Ընկերոջն առաջարկում է պարզ        |

|հասակակիցների հետ մեծահասակի |ուղիներ/տարբերակներ կոնֆլիկտային       |

|օգնությամբ:                  |իրավիճակը լուծելու համար:              |

|                             |_______________________________________|

|                             |7.2. Հետևում  է մեծահասակի առաջարկած   |

|                             |տարբերակին իր հասակակցի հետ առաջացած   |

|                             |վեճը լուծելու համար:                   |

|                             |_______________________________________|

|                             |7.3. Կոնֆլիկտային իրավիճակին           |

|                             |արձագանքում է խոսքի միջոցով:           |

|                             |_______________________________________|

|                             |7.4. Կոնֆլիկտային իրավիճակում հաշվի է  |

|                             |առնում ընկերոջ կարծիքը:                |

|_____________________________|_______________________________________|

|8. Երեխան ցուցաբերում է      |8.1. Հետևում  է վարքի ընդունված        |

|ինքնակառավարման              |կանոններին:                            |

|հմտություններ:               |_______________________________________|

|                             |8.2. Խնամքով է վերաբերվում խմբասենյակի |

|                             |և  տան իրերին, խաղալիքներին:           |

|                             |_______________________________________|

|                             |8.3. Անցում է կատարում գործողության մի |

|                             |տեսակից մյուսին մեծահասակի հիշեցումով: |

|                             |_______________________________________|

|                             |8.4. Մասնակցում է օրվա ընթացիկ         |

|                             |աշխատանքներին/գործողություններին:      |

|_____________________________|_______________________________________|

|9. Երեխան վերաբերմունք է     |9.1. Իր շրջապատում եղած մարդկանց       |

|դրսևորում  իր շուրջը եղած    |կարիքները նկատելիս, փորձում է          |

|բազմազանության նկատմամբ:     |օգնություն ցուցաբերել:                 |

|                             |_______________________________________|

|                             |9.2. Խաղի մեջ ներգրավում է տարբեր      |

|                             |առանձնահատկություններ ունեցող          |

|                             |երեխաների:                             |

|                             |_______________________________________|

|                             |9.3. Նկատում է մարդկանց միջև  եղած     |

|                             |տարբերությունները:                     |

|_____________________________|_______________________________________|

|10. Երեխան ցուցաբերում է իր  |10.1 Գործածում է բարեկիրթ բառեր        |

|տարիքին համապատասխան         |մեծահասակի հիշեցմամբ:                  |

|բարեկիրթ վարքագիծ            |_______________________________________|

|մեծահասակների և              |10.2. Դրսևորում  է բարեկիրթ վարքագիծ   |

|հասակակիցների նկատմամբ:      |մեծահասակի հիշեցմամբ:                  |

|                             |_______________________________________|

|                             |10.3. Օգնում է իրենից տարբերվող        |

|                             |հասակակցին:                            |

|_____________________________________________________________________|

|                      Անձնային զարգացում                             |

|_____________________________________________________________________|

|11. Երեխան ցուցաբերում է իր  |11.1. Պատմում է իր մասին, նշելով մի    |

|անձի և  ուրիշների մասին      |քանի հիմնական առանձնահատկություններ`   |

|իմացություն:                 |տարիքը, սեռը, հաճախում է, թե չի        |

|                             |հաճախում մանկապարտեզ, ունի՞, թե չունի  |

|                             |քույր/եղբայր:                          |

|                             |_______________________________________|

|                             |11.2. Գիտի իր ընտանիքի անդամների       |

|                             |անունները և  ազգանունները:             |

|                             |_______________________________________|

|                             |11.3. Գիտի իր մտերիմների անունները:    |

|                             |_______________________________________|

|                             |11.4. Երեխան ունի նախասիրություններ:   |

|_____________________________|_______________________________________|

|12. Երեխան դրսևորում  է      |12.1. Շրջապատից ակնկալում է դրական     |

|ինքնավստահություն:           |արձագանք իր ձեռքբերումների նկատմամբ:   |

|                             |_______________________________________|

|                             |12.2. Համեմատում է իր ներկա            |

|                             |կարողությունները նախկինում ունեցածի    |

|                             |հետ:                                   |

|                             |_______________________________________|

|                             |12.3. Համեմատում է իր կարողությունները |

|                             |իր հասակակիցների կարողությունների հետ: |

|                             |_______________________________________|

|                             |12.4. Հոժարակամ մասնակցում է           |

|                             |խմբասենյակում կազմակերպվող բոլոր       |

|                             |աշխատանքներին:                         |

|                             |_______________________________________|

|                             |12.5. Աշխատում է տարբեր նյութերով և    |

|                             |խաղալիքներով:                          |

|                             |_______________________________________|

|                             |12.6. Խմբասենյակում, բակում խաղում է   |

|                             |բոլոր երեխաների հետ:                   |

|                             |_______________________________________|

|                             |12.7. Արտահայտում է իր կարծիքը:        |

|_____________________________|_______________________________________|

|13. Երեխան դրսևորում  է      |13.1. Առաջարկվող 3-4 տարբերակներից     |

|ինքնուրույնություն           |ընտրում է մեկը:                        |

|մեծահասակի քաջալերանքով:     |_______________________________________|

|                             |13.2. Ներգրավվում է իր համար նոր       |

|                             |գործողության մեջ:                      |

|                             |_______________________________________|

|                             |13.3. Ընտանիքի անդամների հետ միևնույն  |

|                             |միջավայրում գտնվելիս շփվում է անծանոթ  |

|                             |հասակակցի հետ:                         |

|                             |_______________________________________|

|                             |13.4. Համաձայնում է կատարել իր համար   |

|                             |դժվար առաջադրանքը մեծահասակի           |

|                             |օգնությամբ:                            |

|_____________________________________________________________________|

|                      Հուզական զարգացում                             |

|_____________________________________________________________________|

|14. Երեխան ճանաչում է        |14.1. Անվանում է որոշ հիմնական հույզեր`|

|հիմնական հույզերն ու         |ուրախություն, տխրություն, զայրույթ:    |

|զգացմունքները և  իրավիճակին  |_______________________________________|

|համապատասխան հույզեր է       |14.2. Գիտի, թե ինչպիսի՞ իրավիճակներում |

|դրսևորում:                   |են հիմնական հույզերը դրսևորվում:       |

|                             |_______________________________________|

|                             |14.3. Գիտի, թե ինչ ձևով  են դրսևորվում |

|                             |հիմնական հույզերը:                     |

|                             |_______________________________________|

|                             |14.4. Դեմքի արտահայտությամբ և  ձայնի   |

|                             |հնչերանգով տարբերակում է հիմնական որոշ |

|                             |հույզեր` ուրախություն, տխրություն,     |

|                             |զայրույթ:                              |

|                             |_______________________________________|

|                             |14.5. Կարողանում է բացատրել սեփական    |

|                             |հույզերի պատճառները:                   |

|_____________________________|_______________________________________|

|15. Երեխան դրսևորում  է      |15.1. Ապրումակցում է ուրիշների         |

|իրավիճակին համապատասխան      |հույզերին:                             |

|հույզեր:                     |                                       |

|_____________________________________________________________________|

| ԻՆՔՆԱՍՊԱՍԱՐԿՄԱՆ, ԱՌՈՂՋՈՒԹՅԱՆ ՊԱՀՊԱՆՄԱՆ ԵՎ ԱՆՎՏԱՆԳՈՒԹՅԱՆ ՈԼՈՐՏ       |

|_____________________________________________________________________|

|                        Ինքնասպասարկում                              |

|_____________________________________________________________________|

|        Չափորոշիչ            |           Ցուցիչ                      |

|_____________________________|_______________________________________|

|1. Երեխան դրսևորում  է առօրյա|1.1. Մեծահասակի ուղղորդմամբ եղանակին   |

|կյանքի ինքնասպասարկման որոշ  |համապատասխան հագուստ է ընտրում:        |

|հմտություններ:               |_______________________________________|

|                             |1.2. Հագնում և  հանում է հագուստը:     |

|                             |_______________________________________|

|                             |1.3. Օգտվում է սննդամթերքից, անհրաժեշտ |

|                             |առարկաներից, սպասքից, նյութերից:       |

|                             |_______________________________________|

|                             |1.4. Երբ առաջարկում են, ընտրում է իր   |

|                             |հագուստը:                              |

|                             |_______________________________________|

|                             |1.5. Կոճկում և  արձակում է շղթաներ,    |

|                             |կոճակներ և  որոշ ճարմանդներ (կոշիկների |

|                             |քուղերը դեռևս  չի կարող կապել):        |

|                             |_______________________________________|

|                             |1.6. Բավարարում է իր կենսական առաջնային|

|                             |կարիքները:                             |

|                             |_______________________________________|

|                             |1.7. Նեղ սափորից հեղուկը լցնում է առանց|

|                             |թափելու:                               |

|                             |_______________________________________|

|                             |1.8. Մասնակցում է կրտսեր քրոջ կամ եղբոր|

|                             |խնամքին ուղղված աշխատանքներին:         |

|_____________________________________________________________________|

|                     Առողջության պահպանում                           |

|_____________________________________________________________________|

|2. Երեխան հետևում  է անձնական|2.1. Գիտի, թե ինչպես օգտագործել սեփական|

|հիգիենայի կանոններին:        |հիգիենայի հետ կապված պարագաները և      |

|                             |օգտագործում է դրանք (խոզանակը, մածուկը,|

|                             |բերանը ողողելու բաժակը, շամպունը,      |

|                             |օճառը, սանրը և  այլն):                 |

|_____________________________|_______________________________________|

|3. Երեխան հետևում  է         |3.1. Կատարում է առողջության պահպանմանն |

|առողջության պահպանման        |ուղղված հիմնական գործողություններ:     |

|հիմնական կանոններին հազվադեպ |                                       |

|հիշեցումով:                  |                                       |

|_____________________________|_______________________________________|

|4. Երեխան գիտակցում է        |4.1. Կատարում է ատամների խնամքի հետ    |

|սնվելու և  ատամները առողջ    |կապված գործողություններ:               |

|պահելու միջև  գործող կապը:   |                                       |

|_____________________________________________________________________|

|                        Անվտանգություն                               |

|_____________________________________________________________________|

|5. Երեխան հասկանում է        |5.1. Իր հասակակիցներին և               |

|անվտանգության հիմնական       |մեծահասակներին տեղյակ է պահում, երբ    |

|կանոնները և  հազվադեպ        |նկատում է որևէ  վտանգավոր վարքագիծ:    |

|հիշեցումով հետևում  է դրանց: |_______________________________________|

|                             |5.2. Կիրառում է իր հետ քննարկված       |

|                             |անվտանգության որոշ ընդհանուր կանոններ: |

|                             |_______________________________________|

|                             |5.3. Ենթադրում է, թե ի՞նչ կարող է      |

|                             |պատահել կանոններին չհետևելու  դեպքում: |

|_____________________________________________________________________|

|             ՎԵՐԱԲԵՐՄՈՒՆՔ ՍՈՎՈՐԵԼՈՒ ՆԿԱՏՄԱՄԲ ՈԼՈՐՏ                   |

|_____________________________________________________________________|

|                      Հետաքրքրասիրություն                            |

|_____________________________________________________________________|

|        Չափորոշիչ            |           Ցուցիչ                      |

|_____________________________|_______________________________________|

|1. Երեխան հետաքրքրա-         |1.1. Հարցեր է տալիս տեղեկություններ    |

|սիրություն է ցուցաբերում     |ստանալու համար:                        |

|նոր բաներ սովորելու և  նոր   |_______________________________________|

|փորձառությունների նկատմամբ:  |1.2. Հետազոտում և  փորձարկում է խաղերը |

|                             |և  նյութերը:                           |

|                             |_______________________________________|

|                             |1.3. Հետաքրքրվում է, թե ուրիշները      |

|                             |ինչպե՞ս և  ինչո՞ւ են ինչ-որ բաներ      |

|                             |անում:                                 |

|                             |_______________________________________|

|                             |1.4. Պարբերաբար խաղում է իրեն          |

|                             |հետաքրքրող խաղերով:                    |

|_____________________________________________________________________|

|                        Նախաձեռնություն                              |

|_____________________________________________________________________|

|2. Երեխան նախաձեռնություն է  |2.1. Հասակակցին առաջարկում է խաղալ իր  |

|ցուցաբերում:                 |հետ:                                   |

|                             |_______________________________________|

|                             |2.2. Պատրաստակամություն է հայտնում     |

|                             |մասնակցելու տարբեր խաղերի և            |

|                             |առաջադրանքների:                        |

|                             |_______________________________________|

|                             |2.3. Մասնակցում է առօրյա անհրաժեշտ     |

|                             |գործողություններին:                    |

|                             |_______________________________________|

|                             |2.4. Ընտրություն է կատարում առաջարկվող |

|                             |խաղերի, նյութերի միջև:                 |

|_____________________________________________________________________|

|             Մասնակցություն և  հետևողականություն                     |

|_____________________________________________________________________|

|3. Երեխան մասնակցում է և     |3.1. Մոտենում է խաղացող երեխաների խմբին|

|հետևողականություն  է         |և  մասնակցում խաղին:                   |

|ցուցաբերում իր տարիքին       |_______________________________________|

|համապատասխան առաջադրանքների  |3.2. Խաղալիս կենտրոնացնում է           |

|կատարման հարցում:            |ուշադրությունը:                        |

|                             |_______________________________________|

|                             |3.3. Ձգտում է ավարտին հասցնել սկսած    |

|                             |առաջադրանքը/խաղը:                      |

|                             |_______________________________________|

|                             |3.4. Խաղի ժամանակ օգտագործում է        |

|                             |զգայարանները:                          |

|                             |_______________________________________|

|                             |3.5. Հետևում  է 3 և  ավելի քայլերից    |

|                             |բաղկացած հրահանգներին:                 |

|_____________________________________________________________________|

|                          Տեխնոլոգիա                                 |

|_____________________________________________________________________|

|4. Մեծահասակի օգնությամբ     |4.1. Գիտի, թե ինչպես միացնել սարքերը:  |

|կիրառում է իր միջավայրում    |_______________________________________|

|օգտագործվող որոշ             |4.2. Կարողանում է օգտվել թվային        |

|տեխնոլոգիաներ:               |սարքերից` երաժշտություն լսելու համար:  |

|                             |_______________________________________|

|                             |4.3. Նկարագրում է պատմություններ,      |

|                             |նկարներ կամ երգեր, որոնք լսել կամ տեսել|

|                             |է տեխնոլոգիաների օգնությամբ:           |

|_____________________________________________________________________|

|  6. ԱՎԱԳ ԽՄԲԻ` ՀԻՆԳԻՑ ՄԻՆՉԵՎ ՎԵՑ ՏԱՐԵԿԱՆ ԵՐԵԽԱՆԵՐԻ ԶԱՐԳԱՑՄԱՆ ԵՎ     |

|                       ԿՐԹԱԿԱՆ ՉԱՓՈՐՈՇԻՉ                             |

|_____________________________________________________________________|

|                       ՇԱՐԺՈՂԱԿԱՆ ՈԼՈՐՏ                              |

|_____________________________________________________________________|

|                    Խոշոր շարժողական ոլորտ                           |

|_____________________________________________________________________|

|        Չափորոշիչ            |           Ցուցիչ                      |

|_____________________________|_______________________________________|

| 1. Երեխան դրսևորում  է      |1.1. Տարածության մեջ ընկալում է սեփական|

|հավասարակշռության և          |մարմնի դիրքը այլ առարկաների և  մարդկանց|

|վերահսկողության աճ:          |նկատմամբ:                              |

|                             |_______________________________________|

|                             |1.2. Ցուցաբերում է մարմնի մասերի       |

|                             |կոորդինացիա որոշակի շարժումներ         |

|                             |կատարելիս:                             |

|_____________________________|_______________________________________|

|2. Երեխան դրսևորում  է       |2.1. Մասնակցում է գնդակով բարդ խաղերի: |

|շարժումների կոորդինացիոն     |                                       |

|կարողությունների աճ:         |                                       |

|_____________________________________________________________________|

|                     Նուրբ/մանր շարժումներ                           |

|_____________________________________________________________________|

|        Չափորոշիչ            |           Ցուցիչ                      |

|_____________________________|_______________________________________|

|3. Երեխան կառուցողական մանր  |3.1. Հավաքում է կառույցներ,            |

|առարկաներից կառուցում է      |շինություններ ըստ օրինակի /նայելով     |

|շինություններ:               |նկարներին, լուսանկարներին/ կամ ըստ     |

|                             |նկարագրության:                         |

|_____________________________|_______________________________________|

|4. Երեխան ցուցաբերում է գրի  |4.1. Ճիշտ դիրքով բռնում է մատիտը և     |

|տարրական հմտություններ:      |«գրում է» տառեր/բառեր:                 |

|_____________________________|_______________________________________|

|5. Երեխան ցուցաբերում է      |5.1. Նկարում է մարդ` մարմնի հիմնական   |

|նկարչական հմտություններ:     |մասերով /գլուխ, աչքեր, քիթ, բերան,     |

|                             |մարմին, վերջույթներ/:                  |

|                             |_______________________________________|

|                             |5.2. Արտանկարում է տարբեր նկարներ:     |

|                             |_______________________________________|

|                             |5.3. Նկարում է երևակայությամբ:         |

|                             |_______________________________________|

|                             |5.4. Նկարում պատկերում է տարբեր        |

|                             |առարկաներ` դրանք միավորելով ըստ        |

|                             |բովանդակության:                        |

|                             |_______________________________________|

|                             |5.5. Ներկում և  (կամ) գունազարդում է   |

|                             |տրված նկարները` դուրս չգալով պատկերների|

|                             |ուրվագծի սահմաններից:                  |

|                             |_______________________________________|

|                             |5.6. Նրբագծում է պատկերը` չխախտելով    |

|                             |ուրվագիծը:                             |

|_____________________________|_______________________________________|

|6. Երեխան ցուցաբերում է      |6.1. Ծեփում է ծանոթ մարմիններ`         |

|ծեփելու հմտություններ:       |կիրառելով ծեփի կառուցողական մեթոդը:    |

|_____________________________|_______________________________________|

|7. Երեխան ցուցաբերում է      |7.1. Մի քանի տակ ծալված թղթից կտրտում է|

|մկրատով կտրատելու            |նույնանման պատկերներ, երկրաչափական     |

|հմտություններ:               |մարմիններ և  այլն:                     |

|                             |_______________________________________|

|                             |7.2. Երկտակ ծալած թղթից կտրում է       |

|                             |նախօրոք գծված իրար սիմետրիկ առարկաներ: |

|                             |_______________________________________|

|                             |7.3. Թղթից ստանում է տարբեր առարկաներ: |

|                             |_______________________________________|

|                             |7.4. Կտրատում է` ըստ ուրվագծի:         |

|_____________________________|_______________________________________|

|8. Երեխան ցուցաբերում է      |8.1. Կատարում է պարզ գործողություններ` |

|ձեռքի մատների շարժումների    |օգտագործելով մատների ուժն ու           |

|կատարելագործված              |կառավարելով շարժումները:               |

|հմտություններ:               |                                       |

|_____________________________________________________________________|

| ԻՆՔՆԱՍՊԱՍԱՐԿՄԱՆ, ԱՌՈՂՋՈՒԹՅԱՆ ՊԱՀՊԱՆՄԱՆ ԵՎ ԱՆՎՏԱՆԳՈՒԹՅԱՆ ՈԼՈՐՏ       |

|_____________________________________________________________________|

|                        Ինքնասպասարկում                              |

|_____________________________________________________________________|

|        Չափորոշիչ            |           Ցուցիչ                      |

|_____________________________|_______________________________________|

|1. Երեխան դրսևորում  է առօրյա|1.1. Մեծահասակի հիշեցումից հետո        |

|կյանքի ինքնասպասարկման       |կանոնավոր կերպով ինքնուրույն դասավորում|

|հմտություններ:               |է իր հագուստը:                         |

|                             |_______________________________________|

|                             |1.2. Կապում է կոշիկների քուղերը:       |

|                             |_______________________________________|

|                             |1.3. Կարողանում է ինքնուրույն և  ճիշտ  |

|                             |օգտվել սեղանի սպասքից (դանակ, պատառաքաղ|

|                             |և  այլն):                              |

|                             |_______________________________________|

|                             |1.4. Իրեն և  ուրիշներին սպասարկելու    |

|                             |համար օգտվում է սեղանի սպասքից:        |

|                             |_______________________________________|

|                             |1.5. Ուտելիս ցուցաբերում է պատշաճ      |

|                             |վարքագիծ:                              |

|                             |_______________________________________|

|                             |1.6. Մեկ հիշեցումից հետո մանկապարտեզում|

|                             |կատարում է օրվա հերթապահի, իսկ տանը` իր|

|                             |տնային պարտականությունները:            |

|                             |_______________________________________|

|                             |1.7. Ինքնուրույն հետևում  է անձնական   |

|                             |հիգիենայի կանոններին և  պահպանում է    |

|                             |դրանք:                                 |

|                             |_______________________________________|

|                             |1.8. Առաջարկում է հագուստի, սանրվածքի` |

|                             |իրեն հարմար տարբերակը:                 |

|_____________________________________________________________________|

|                        Անվտանգություն                               |

|_____________________________________________________________________|

|        Չափորոշիչ            |           Ցուցիչ                      |

|_____________________________|_______________________________________|

|2. Երեխան ցուցաբերում է      |2.1. Ցուցաբերում է մանրէների տարածումը |

|առողջության և  կյանքի համար  |սահմանափակող վարք:                     |

|հնարավոր վտանգավոր           |_______________________________________|

|գործոնների վերաբերյալ իր     |2.2. Գիտակցում է սեփական անձի          |

|գիտելիքները:                 |անվտանգության և  անհատական հիգիենայի   |

|                             |կապը, նկարագրում և  ուրիշների հետ      |

|                             |քննարկում է դրան առնչվող հարցեր:       |

|                             |_______________________________________|

|                             |2.3. Զգուշանում է խաղալ` վտանգ         |

|                             |ներկայացնող իրերի, սարքավորումների հետ:|

|                             |_______________________________________|

|                             |2.4. Նկատում է պոտենցիալ վտանգ         |

|                             |ներկայացնող իրավիճակները, հասկանում է  |

|                             |դրանց վտանգավորությունը և  ահազանգում է|

|                             |մեծահասակներին:                        |

|                             |_______________________________________|

|                             |2.5. Գիտի երթևեկության  զգուշացնող և   |

|                             |արգելակող նշանները, փողոցում նկատում է |

|                             |դրանք ու հասկանում է դրանց իմաստը:     |

|                             |_______________________________________|

|                             |2.6. Գիտի հրշեջ ծառայության, շտապ      |

|                             |օգնության, ոստիկանության               |

|                             |հեռախոսահամարները:                     |

|_____________________________|_______________________________________|

|3. Երեխան ունի տարրական      |3.1. Թվարկում է որոշ աղետներ և         |

|գիտելիքներ աղետների և  դրանց |նկարագրում է դրանք:                    |

|հետևանքների  մասին:          |_______________________________________|

|                             |3.2. Գիտի աղետի հետևանքները:           |

|                             |_______________________________________|

|                             |3.3. Գիտի, թե տվյալ աղետի դեպքում ինչ  |

|                             |վարքագիծ պետք է դրսևորի:               |

|_____________________________________________________________________|

|            ՍՈՑԻԱԼԱԿԱՆ, ՀՈՒԶԱԿԱՆ ԵՎ ԱՆՁՆԱՅԻՆ ՈԼՈՐՏ                   |

|_____________________________________________________________________|

| Սոցիալական զարգացում. փոխհարաբերություններ մեծահասակների հետ        |

|_____________________________________________________________________|

|        Չափորոշիչ            |           Ցուցիչ                      |

|_____________________________|_______________________________________|

|1. Երեխան իրեն շրջապատող     |1.1. Ինքն առաջինն է սկսում             |

|մեծահասակների հետ կարողանում |խոսակցությունը, հարցերով դիմում է ծանոթ|

|է կառուցել փոխադարձ          |մեծահասակներին` (հարևաններ,  բժիշկ,    |

|վստահության և  հարգալից      |խանութի վաճառող և  այլն):              |

|վերաբերմունքի վրա հիմնված    |_______________________________________|

|հարաբերություններ:           |1.2. Իր համար նշանակալի մեծահասակների  |

|                             |հետ հարաբերություններ հաստատելիս       |

|                             |վստահություն է դրսևորում:              |

|_____________________________|_______________________________________|

|2. Երեխան անհրաժեշտության    |2.1. Կանոնների կամ հաստատված ռեժիմի    |

|դեպքում դիմում է             |(կարգի) խախտման հետևանքների  մասին     |

|մեծահասակների օգնությանը     |սովորաբար հարցնում է մեծահասակին:      |

|                             |_______________________________________|

|                             |2.2. Հարցով դիմում է մեծահասակին կամ   |

|                             |նրա ուշադրությունը պատեհ պահին         |

|                             |հրավիրում է ինչ-որ խնդրի վրա:          |

|                             |_______________________________________|

|                             |2.3. Վստահորեն հաղորդակցվում է ուսուցչի|

|                             |դեր ստանձնած մեծահասակի հետ:           |

|_____________________________________________________________________|

|            Փոխհարաբերություններ հասակակիցների հետ                   |

|_____________________________________________________________________|

|        Չափորոշիչ            |           Ցուցիչ                      |

|_____________________________|_______________________________________|

|3. Երեխան շփվում և           |3.1. Տրամադրում է խաղալիքները և        |

|համագործակցում է             |նյութերը ուրիշներին:                   |

|հասակակիցների հետ:           |_______________________________________|

|                             |3.2. Խաղում է համագործակցելով,         |

|                             |աջակցելով և  նոր մտքեր առաջարկելով:    |

|                             |_______________________________________|

|                             |3.3. Որպես խմբի անդամ` ստանձնում է     |

|                             |տարբեր դերեր (առաջնորդ, հետևորդ,       |

|                             |օգնական և  այլն):                      |

|                             |_______________________________________|

|                             |3.4. Ձեռք է բերում նոր ընկերներ,       |

|                             |անկաշկանդ կարողանում է դիմել նրանց     |

|                             |օգնությանը:                            |

|                             |_______________________________________|

|                             |3.5. Իր փորձը և  մտքերը հաղորդում է    |

|                             |ուրիշներին:                            |

|                             |_______________________________________|

|                             |3.6. Անաչառ վերաբերմունք է ցուցաբերում |

|                             |ընկերների նկատմամբ:                    |

|                             |_______________________________________|

|                             |3.7. Հասակակիցների հետ միասին փորձում է|

|                             |գտնել տարբեր իրավիճակներում առաջացող   |

|                             |խնդիրների լուծման ուղիներ:             |

|                             |_______________________________________|

|                             |3.8. Ճանաչում և  գնահատում է           |

|                             |հասակակիցների միջև  եղած               |

|                             |տարբերություններն ու նմանությունները:  |

|_____________________________|_______________________________________|

|4. Երեխան կարողանում է       |4.1. Կիրառում է կոնֆլիկտների լուծման   |

|բանակցել իր հասակակիցների    |տարբեր միջոցներ:                       |

|հետ:                         |_______________________________________|

|                             |4.2. Ուրիշ հասակակցի հետ առաջացած վեճը |

|                             |կամ կոնֆլիկտը փորձում է լուծել`        |

|                             |բանակցելով, հաշվի առնելով ինչպես       |

|                             |սեփական, այնպես էլ դիմացինի կարծիքները |

|                             |(երբեմն մեծահասակի օգնությամբ):        |

|                             |_______________________________________|

|                             |4.3. Մեծահասակի օգնությամբ գնում է     |

|                             |փոխզիջման:                             |

|                             |_______________________________________|

|                             |4.4. Ցուցաբերում է իրադրությանը ուրիշի |

|                             |տեսանկյունից նայելու պարզագույն        |

|                             |ունակություն:                          |

|_____________________________________________________________________|

|                        Սոցիալական վարք                              |

|_____________________________________________________________________|

|        Չափորոշիչ            |           Ցուցիչ                      |

|_____________________________|_______________________________________|

|5. Երեխան իր վարքի և  դրա    |5.1. Նկարագրում է, թե ինչպես իր        |

|ազդեցության վերաբերյալ       |գործողությունները կարող են ազդել       |

|իմացություն է ցուցաբերում:   |ուրիշների զգացմունքների և  վարքի,      |

|                             |ինչպես նաև  շրջակա միջավայրի վրա:      |

|                             |_______________________________________|

|                             |5.2. Բացատրում է ուրիշների             |

|                             |գործողությունների կամ վարքի հետ կապված |

|                             |իր արձագանքը:                          |

|                             |_______________________________________|

|                             |5.3. Ցուցաբերում է հոգատար             |

|                             |վերաբերմունք` ակնկալելով դրական        |

|                             |արձագանք:                              |

|                             |_______________________________________|

|                             |5.4. Հասկանում է` ինչպիսի արձագանքի    |

|                             |կարող է արժանանալ իր և  ուրիշների վարքը|

|_____________________________|_______________________________________|

|6. Երեխան տարբեր             |6.1. Հետևում  է խմբային աշխատանքի պարզ |

|իրավիճակներում ցուցաբերում է |կանոններին:                            |

|համապատասխան վարք:           |_______________________________________|

|                             |6.2. Կարողանում է միանալ անծանոթ       |

|                             |երեխաների խաղին:                       |

|                             |_______________________________________|

|                             |6.3. Մասնակցում է օրվա ընթացիկ         |

|                             |աշխատանքներին/գործողություններին:      |

|                             |_______________________________________|

|                             |6.4. Առօրյա աշխատանքներին մասնակցում է |

|                             |ինչպես սոսկ դիտողի, այնպես էլ ակտիվ    |

|                             |մասնակցի դերերով:                      |

|                             |_______________________________________|

|                             |6.5. Մի իրավիճակից մյուսին անցնելիս    |

|                             |ցուցաբերում է հարմարվելու (ադապտիվ)    |

|                             |ունակություններ:                       |

|_____________________________|_______________________________________|

|7. Երեխան ընդունում է        |7.1. Դրական է արձագանքում մարդկանց     |

|մարդկանց միջև  եղած          |առանձնահատկություններին:               |

|տարբերությունները:           |_______________________________________|

|                             |7.2. Գնահատում է մարդկանց միջև  եղած   |

|                             |տարբերությունները:                     |

|                             |_______________________________________|

|                             |7.3. Հասկանում է իր շրջապատի մարդկանց  |

|                             |առանձնահատուկ կարիքները և  համապատասխան|

|                             |օգնություն է ցուցաբերում:              |

|_____________________________|_______________________________________|

|8. Երեխան մեծահասակների և    |8.1. Գործածում է բարեկիրթ բառեր և      |

|հասակակիցների նկատմամբ       |դրսևորում  է բարեկիրթ վարքագիծ:        |

|ցուցաբերում է իր տարիքին     |_______________________________________|

|համապատասխան բարեկիրթ        |8.2. Ցուցաբերում է ազգային մշակույթին  |

|վարքագիծ:                    |հատուկ շփման ձևերի  և  դրանց ճիշտ      |

|                             |օգտագործման իմացություն:               |

|_____________________________________________________________________|

 

------------------------------------------------------

ԻՐՏԵԿ - շարունակությունը հաջորդ մասում

 

 

pin
Կրթության, գիտ, մշակ, սպորտ նախ.
30.03.2011
N 257-Ն
Հրաման