Սեղմել Esc փակելու համար:
ԲԱՐՁՐԱԳՈՒՅՆ ՄԱՍՆԱԳԻՏԱԿԱՆ ԿՐԹՈՒԹՅԱՆ ԲԱ...
Քարտային տվյալներ

Տեսակ
Գործում է
Ընդունող մարմին
Ընդունման ամսաթիվ
Համար

Գրանցման ամսաթիվ
ՈՒժի մեջ մտնելու ամսաթիվ
ՈՒժը կորցնելու ամսաթիվ
Ընդունման վայր
Սկզբնաղբյուր

Ժամանակագրական տարբերակ Փոփոխություն կատարող ակտ

Որոնում:
Բովանդակություն

Հղում իրավական ակտի ընտրված դրույթին X
irtek_logo

ԲԱՐՁՐԱԳՈՒՅՆ ՄԱՍՆԱԳԻՏԱԿԱՆ ԿՐԹՈՒԹՅԱՆ ԲԱԿԱԼԱՎՐԻ ՈՐԱԿԱ ...

 

 

110.0873.020210

ԳՐԱՆՑՎԱԾ Է
ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ
ԱՐԴԱՐԱԴԱՏՈՒԹՅԱՆ ՆԱԽԱՐԱՐՈՒԹՅԱՆ ԿՈՂՄԻՑ

                                      «02»        02            2010 Թ.

                                        ՊԵՏԱԿԱՆ ԳՐԱՆՑՄԱՆ ԹԻՎ 11010021

 

ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ ԿՐԹՈՒԹՅԱՆ ԵՎ ԳԻՏՈՒԹՅԱՆ ՆԱԽԱՐԱՐ ՀՐԱՄԱՆ

 

6 հոկտեմբերի 2009 թվականի N 873-Ն

 

i

ԲԱՐՁՐԱԳՈՒՅՆ ՄԱՍՆԱԳԻՏԱԿԱՆ ԿՐԹՈՒԹՅԱՆ ԲԱԿԱԼԱՎՐԻ ՈՐԱԿԱՎՈՐՄԱՆ ՊԵՏԱԿԱՆ ԿՐԹԱԿԱՆ ՉԱՓՈՐՈՇԻՉՆԵՐԸ ՀԱՍՏԱՏԵԼՈՒ ՄԱՍԻՆ

(1-ին մաս)

 

Հիմք ընդունելով «Բարձրագույն և հետբուհական մասնագիտական կրթության մասին» ՀՀ օրենքի 21-րդ հոդվածի 2-րդ մասի 1-ին ենթակետը և ՀՀ կառավարության «Բարձրագույն մասնագիտական և հետբուհական կրթության պետական կրթական չափորոշիչների ձևավորման և հաստատման կարգը հաստատելու մասին» 2005 թ. ապրիլի 14-ի N 449-Ն որոշմամբ հաստատված կարգի 9-րդ կետը`

 

ՀՐԱՄԱՅՈՒՄ ԵՄ`

 

1. Հաստատել բարձրագույն մասնագիտական կրթության բակալավրի որակավորման կրթական չափորոշիչները` համաձայն հավելված 1-ի և հավելված 2-ի:

2. ՀՀ կրթության և գիտության նախարարության բարձրագույն և հետբուհական մասնագիտական կրթության վարչությանը /պետ` Ռ. Գասպարյան/, օրենսդրության և իրավաբանական վարչությանը /պետ` Մ. Գրիգորյան/, սահմանված կարգով սույն չափորոշիչները ներկայացնել ՀՀ արդարադատության նախարարություն` պետական գրանցման:

3. Սույն հրամանի կատարման հսկողությունը հանձնարարել ՀՀ կրթության և գիտության նախարարի տեղակալ Ա. Ավետիսյանին:

 

ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ ԿՐԹՈՒԹՅԱՆ ԵՎ ԳԻՏՈՒԹՅԱՆ ՆԱԽԱՐԱՐՈՒԹՅՈՒՆ

 

Հավելված 1

ՀԱՍՏԱՏՈՒՄ ԵՄ.

ՀՀ կրթության և գիտության

նախարար` Ա. Աշոտյան

«____» _______________ 2009 թ.

ՀՀ պետ. գրանցման թ.__________

 

ԲԱՐՁՐԱԳՈՒՅՆ ՄԱՍՆԱԳԻՏԱԿԱՆ ԿՐԹՈՒԹՅԱՆ ՊԵՏԱԿԱՆ ԿՐԹԱԿԱՆ ՉԱՓՈՐՈՇԻՉ

 

Մասնագիտությունը` 080100 «Տնտեսագիտության տեսություն»

___________________________________

                               դասիչ, անվանում

 

Որակավորման աստիճանը` Տնտեսագիտության բակալավր

________________________

                                  անվանում

 

080100 «Տնտեսագիտության տեսություն»

1. _________________________________________ դասիչ, մասնագիտության անվանում

 

ՄԱՍՆԱԳԻՏՈՒԹՅԱՆ ԸՆԴՀԱՆՈՒՐ ԲՆՈՒԹԱԳԻՐԸ

 

080100 «Տնտեսագիտության տեսություն»

1.1. ______________________________________

դասիչ, մասնագիտության անվանում մասնագիտությունը հաստատված է Հայաստանի Հանրապետության կառավարության 2007 թ. օգոստոսի 30-ի թ. 1038 Ն որոշմամբ:

 

1.2. Շրջանավարտի որակավորումը` Տնտեսագիտության բակալավր:

___________________________

                                     որակավորման աստիճան

080100 «Տնտեսագիտության տեսություն»   մասնագիտությամբ

__________________________________

դասիչ, մասնագիտության անվանում

 

տնտեսագիտության բակալավր-ի պատրաստման հիմնական կրթական ծրագրի յուրացման

________

            որակավորման աստիճան

նորմատիվային ժամկետը 4 տարի է:

 

1.3. Շրջանավարտի որակավորման բնութագիրը.

 

080100 «Տնտեսագիտություն տեսություն»

_____________________________________ մասնագիտությամբ

դասիչ, մասնագիտության անվանում

 

տնտեսագիտության բակալավր-ը

________________________

որակավորման աստիճան բուհն ավարտելուց անմիջապես հետո կարող է զբաղեցնել հետևյալ պաշտոնները` տնտեսության կառավարման ապարատի աշխատողներ, տնտեսագետներ, այդ թվում և սոցիալական ոլորտի, տնտեսական հարցերի գծով խորհրդականներ, տնտեսագետ վերլուծաբաններ, ուսումնական հաստատություններում ուսուցիչներ, դասատուներ և դասախոսներ:

 

1.3.1. Մասնագիտական գործունեության բնագավառը.

 

    080100 «Տնտեսագիտության տեսություն»    մասնագիտությունը

_______________________________________________________

                     դասիչ, մասնագիտության անվանում

 

առնչվում է գիտության, ինստիտուցիոնալ կառույցների, սեփականության տարբեր ձևեր ունեցող տնտեսվարող սուբյեկտների կազմակերպչական, տնտեսական, տեղեկատվական, վերլուծական և այլ գործունեությունների մեթոդաբանական, մարդու վարքագծի, մարդկային գործունեության եղանակների, շահադրդման և կառավարման սպասարկման հետ:

 

1.3.2. Մասնագիտական գործունեության օբյեկտները. պետական և մասնավոր կազմակերպությունները, դրանց ստորաբաժանումները, միջազգային կազմակերպությունները, գիտարտադրական միավորումները, գիտական, կոնստրուկտորական և նախագծային կազմակերպությունները:

 

1.3.3. Մասնագիտական գործունեության տեսակները.

 

080100 «Տնտեսագիտության տեսություն» մասնագիտությամբ

___________________________________________________

                     դասիչ, մասնագիտության անվանում

տնտեսագիտության բակալավր-ը, սույն պետական կրթական չափորոշիչով սահմանված

___________________________

որակավորման աստիճան հիմնարար և մասնագիտական պատրաստությանը համապատասխան, կարող է կատարել մասնագիտական գործունեության հետևյալ տեսակները` կազմակերպչական, տնտեսական, պլանային, ֆինանսական, տեղեկատվական, վերլուծական, նախագծահետազոտական, մեթոդական, խորհրդատվական:

 

1.3.4. Մասնագիտական գործունեության ընդհանրական խնդիրները.

    080100 «Տնտեսագիտության տեսություն»    մասնագիտությամբ

_____________________________________

դասիչ, մասնագիտության անվանում տնտեսագիտության բալակավր-ը, կախված մասնագիտական գործունեության տեսակից,

________________________

որակավորման աստիճան պետք է պատրաստ լինի լուծելու հետևյալ մասնագիտական խնդիրները.

ա/ Տեսական-մեթոդաբանական

բ/ Վերլուծական

գ/ Կառավարման/վարչական/, կրթական/դասախոսական/

 

1.3.5. Որակավորման պահանջները.

Մասնագիտական խնդիրները լուծելու նպատակով Տնտեսագիտության բակալավր-ը

__________________________

                                                 որակավորման աստիճան

կատարում է հետևյալ գործառնությունները`

- Տնտեսական երևույթների ճանաչման

- Տնտեսական փաստերի հավաքում և համակարգում

- Վերլուծության

- Կանխատեսման

 

(նշվում են 5-7 հիմնական գործառնություններ)

 

- մասնակցում է Տնտեսագիտության տեսության մասնագիտական խնդիրների

_______________

                      բնագավառ

առաջադրման, ծրագրերի կազմմանը և լուծմանն ուղղված աշխատանքների բոլոր

փուլերին,

- կազմակերպում է նյութերի, միջոցների, սարքավորումների, տեխնոլոգիական

գործընթացների արդյունավետ օգտագործման գործառնություններ,

- մասնակցում է Տնտեսագիտության տեսության գիտահետազոտական աշխատանքների

_______________

                      բնագավառ

կազմակերպման, իրականացման և արդյունքների մշակման բոլոր փուլերին,

- ուսումնասիրում է Տնտեսագիտության տեսությանը առնչվող մասնագիտական

_______________

                          բնագավառ

գրականությունը և գիտատեխնիկական ինֆորմացիան, ծանոթ է բնագավառի

գիտատեխնիկական նորույթներին և նվաճումներին,

- օգտվում է  Տնտեսության  ինֆորմացիոն տեխնոլոգիաներից,

_______________

                     բնագավառ

տվյալների բազաներից, փորձագիտական համակարգերից և կիրառական ծրագրերի

փաթեթներից,

- կազմակերպում է իր ենթակայության ստորաբաժանման աշխատանքը:

 

Տնտեսագիտության Բակալավր-ը պետք է ծանոթ լինի`

_________________________

        որակավորման աստիճան

- իր մասնագիտական գործունեության բնագավառին առնչվող իրավական ակտերին,

որոշումներին, կարգադրություններին, մեթոդական և նորմատիվային

նյութերին,

- գործող չափորոշիչներին, բնագավառի սարքավորումների, ինֆորմատիկայի

միջոցների տեխնիկատնտեսական ցուցանիշներին, տեխնոլոգիաներին, դրանց

շահագործման կարգացույցներին,

- գիտահետազոտական աշխատանքների իրականացման արդյունքով ստացված

տվյալների ներկայացման, հաշվետվությունների և տեխնիկական փաստաթղթերի

կազմման եղանակներին,

- աշխատանքային օրենսդրության հիմունքներին, աշխատանքի պաշտպանության

նորմերին և կանոններին:

 

1.3.6. Մասնագիտական հարմարման հնարավորությունը.

Տնտեսագիտության բակալավր-ը կարող է հարմարվել հարակից մասնագիտական

________________________

որակավորման աստիճան գործունեության հետևյալ տեսակներին` սոցիոլոգիական, ֆիզիոլոգիական, ֆինանսական, հոգեբանական և կառավարման:

 

1.4. Շրջանավարտի կրթությունը շարունակելու հնարավորությունը

 

080100 «Տնտեսագիտության տեսություն» մասնագիտությամբ

___________________________________

          դասիչ,մասնագիտության անվանում

բարձրագույն մասնագիտական կրթության հիմնական կրթական ծրագիրը յուրացրած տնտեսագիտության բակալավր -ը պատրաստ է կրթությունը շարունակելու`

_______________________

որակավորման աստիճան

. կրճատված ժամկետներում` ստանալու բակալավրի որակավորման աստիճան 2-րդ

մասնագիտության գծով,

. մագիստրատուրայում` ստանալու մագիստրոսի որակավորման աստիճան,

___________

                             որակավորման աստիճան

. ասպիրանտուրայում (մագիստրոսի հիմնական կրթական ծրագիրը յուրացնելուց

հետո)` ստանալու գիտությունների թեկնածուի գիտական աստիճան:

 

2. ԴԻՄՈՐԴԻ ՊԱՏՐԱՍՏԱԿԱՆՈՒԹՅԱՆ ՄԱԿԱՐԴԱԿԻՆ ՆԵՐԿԱՅԱՑՎՈՂ ՊԱՀԱՆՋՆԵՐԸ

 

2.1. Դիմորդի նախորդող կրթական մակարդակը`

միջնակարգ (լրիվ) ընդհանուր կրթություն կամ միջին մասնագիտական կրթություն:

 

2.2. Դիմորդը պետք է ունենա`

պետական նմուշի վկայական միջնակարգ (լրիվ) ընդհանուր կրթության, կամ միջին մասնագիտական կրթության, կամ նախնական մասնագիտական կրթության մասին, որում կա գրառում դիմորդի միջնակարգ (լրիվ) ընդհանուր կրթություն ստանալու մասին, կամ միջին մասնագիտական կրթության մասին:

 

    3.      080100 «Տնտեսագիտության տեսություն»

__________________________________________________

                դասիչ, մասնագիտության անվանում

 

ՄԱՍՆԱԳԻՏՈՒԹՅԱՄԲ տնտեսագիտության բակալավր-ի ՊԱՏՐԱՍՏՄԱՆ ՀԻՄՆԱԿԱՆ

_________________________

                         որակավորման աստիճան

 

ԿՐԹԱԿԱՆ ԾՐԱԳՐԻՆ ՆԵՐԿԱՅԱՑՎՈՂ ԸՆԴՀԱՆՈՒՐ ՊԱՀԱՆՋՆԵՐԸ

 

3.1. Տնտեսագիտության բակալավրի պատրաստման հիմնական կրթական ծրագիրը

_________________________

           որակավորման աստիճան

մշակվում է սույն պետական կրթական չափորոշիչով և ներառում է` մասնագիտության ուսումնական պլանը, ուսումնական դասընթացների և պրակտիկաների ծրագրերը:

 

3.2. Տնտեսագիտության բակալավրի պատրաստման հիմնական կրթական ծրագրի

_________________________

           որակավորման աստիճան

բովանդակության պարտադիր նվազագույնի իրականացման պայմաններին և ուսումնառության ժամկետներին ներկայացվող պահանջները կանոնակարգվում են սույն պետական կրթական չափորոշիչով:

 

3.3. Տնտեսագիտության բակալավրի պատրաստման հիմնական կրթական ծրագիրը

_________________________

           որակավորման աստիճան

ձևավորվում է պարտադիր, ուսանողի կողմից ընտրովի և ֆակուլտատիվ բաղադրիչների դասընթացներից:

ՈՒսանողի կողմից ընտրովի դասընթացները յուրաքանչյուր կրթաբլոկում բովանդակորեն պետք է լրացնեն պարտադիր բաղադրիչում նշված դասընթացները:

 

3.4. Տնտեսագիտության բակալավր-ի պատրաստման հիմնական կրթական ծրագիրը

__________________________

           որակավորման աստիճան

պետք է նախատեսի հետևյալ կրթաբլոկներում ընդգրկված դասընթացների ուսումնասիրումը`

    ընդհանուր հումանիտար և  սոցիալական`         ՀՍ,

    ընդհանուր մաթեմատիկական և  բնագիտական`      ԸԲ»

    ընդհանուր մասնագիտական`                     ԸՄԴ

    մասնագիտացման`                              ՄԴ,

    ֆակուլտատիվ`                                Ֆ,

ինչպես նաև եզրափակիչ պետական որակավորումը:

 

3.5. Տնտեսագիտության բակալավրի պատրաստման հիմնական կրթական ծրագրի

_________________________

            որակավորման աստիճան

պարտադիր բաղադրիչի բովանդակությունը պետք է ապահովի շրջանավարտի պատրաստությունը սույն պետական կրթական չափորոշիչով սահմանված որակավորման բնութագրի համաձայն:

 

               4.     080100 «Տնտեսագիտության տեսություն»

                  _________________________________________

                       դասիչ, մասնագիտության անվանում

 

ՄԱՍՆԱԳԻՏՈՒԹՅԱՄԲ Տնտեսագիտության բակալավր-ի ՊԱՏՐԱՍՏՄԱՆ ՀԻՄՆԱԿԱՆ

__________________________

                        որակավորման աստիճան

ԿՐԹԱԿԱՆ ԾՐԱԳՐԻ ԲՈՎԱՆԴԱԿՈՒԹՅԱՆ ՊԱՐՏԱԴԻՐ ՆՎԱԶԱԳՈՒՅՆԻՆ ՆԵՐԿԱՅԱՑՎՈՂ ՊԱՀԱՆՋՆԵՐԸ

 

._____________________________________________________________________.

|Դասիչ    |Դասընթացների անվանումը և  դրանց հիմնական|Մոդուլներին       |

|         |բաժինները                               |հատկացվող         |

|         |                                        |կրեդիտները և      |

|         |                                        |ժամերը            |

|_________|________________________________________|__________________|

|    1    |                   2                    |    3    |   4    |

|_________|________________________________________|_________|________|

|    ՀՍ   |    ԸՆԴՀԱՆՈՒՐ ՀՈՒՄԱՆԻՏԱՐ ԵՎ ՍՈՑԻԱԼԱԿԱՆ  |Կրեդիտներ| Ժամեր  |

|         |         ԴԱՍԸՆԹԱՑՆԵՐԻ ԿՐԹԱԲԼՈԿ          |         |        |

|_________|________________________________________|_________|________|

|ՀՍ.Պ.00  |Պարտադիր բաղադրիչ                       |         |        |

|_________|________________________________________|_________|________|

|ՀՍ.Պ.01  |ՀԱՅՈՑ ՊԱՏՄՈՒԹՅՈՒՆ                       |2+2=4    |40+40=80|

|         |  Հայոց պատմությունը որպես համաշխարհային|         |        |

|         |պատմության բաղկացուցիչ մաս: Պետական     |         |        |

|         |առաջին կազմավորումները Հայաստանում:     |         |        |

|         |Պետության վերելքը, անկումը              |         |        |

|         |/Արշակունիներ, Բագրատունիներ,           |         |        |

|         |Զաքարյաններ, Կիլիկիա: Մշակույթի վերելքը:|         |        |

|         |Հայաստանը սելջուկ-թուրքերի,             |         |        |

|         |թաթար-մոնղոլական արշավանքների           |         |        |

|         |հանգուցակետում: Թուրք-պարսկական         |         |        |

|         |պատերազմները և  Հայաստանը: Հայ ժողովրդի |         |        |

|         |ռուսական կողմնորոշումը: Իրադրությունը   |         |        |

|         |Անդրկովկասում և  Հայաստանում 19-րդ դարի |         |        |

|         |սկզբին, Արևելյան  Հայաստանի միացումը    |         |        |

|         |Ռուսաստանին: Հայաստանի քաղաքական,       |         |        |

|         |տնտեսական, մշակութային վիճակը 19-րդ     |         |        |

|         |դարում: Արևմտահայության  դրությունը:    |         |        |

|         |Հայկական հարցի ծագումը և  զարգացումը:   |         |        |

|         |Հայաստանը 20-րդ դարի սկզբին: Հայ        |         |        |

|         |քաղաքական կուսակցությունների            |         |        |

|         |գործունեությունը: Դեմոկրատական          |         |        |

|         |հեղափոխությունները և  դրանց             |         |        |

|         |ազդեցությունը Հայաստանի ճակատագրի վրա:  |         |        |

|         |Առաջին համաշխարհային պատերազմը և  հայ   |         |        |

|         |ժողովուրդը: Հայոց եղեռնը և  դրա         |         |        |

|         |համաշխարհային արձագանքները: Հայաստանի   |         |        |

|         |առաջին հանրապետությունը: Միջազգային և   |         |        |

|         |ներքին դրությունը: Նվաճումները և        |         |        |

|         |բացթողումները: Հայաստանը ԽՍՀՄ կազմում:  |         |        |

|         |Զարգացման միտումները: Երկրորդ           |         |        |

|         |համաշխարհային պատերազմը և  հայ          |         |        |

|         |ժողովուրդը: Հայաստանի տնտեսական և       |         |        |

|         |մշակութային վերելքը հետպատերազմյան      |         |        |

|         |շրջանում: Ճգնաժամային երևույթները:      |         |        |

|         |Ազատագրական շարժման նոր վերելքը:        |         |        |

|         |Ղարաբաղյան հիմնահարցի առաջացումը:       |         |        |

|         |Հայաստանի անկախության վերականգնումը:    |         |        |

|         |ԽՍՀՄ-ի փլուզումը, Հայաստանը ԱՊՀ-ի       |         |        |

|         |կազմում: Զարգացման նոր ուղղությունները: |         |        |

|         |Ղարաբաղյան հիմնահարցի լուծման ուղիները: |         |        |

|         |Հայաստանը համաշխարհային գլոբալիզացման   |         |        |

|         |հորձանուտում:                           |         |        |

|_________|________________________________________|_________|________|

|ՀՍ.Պ.02  |ՓԻԼԻՍՈՓԱՅՈՒԹՅՈՒՆ                        |    2    |    60  |

|         |  Փիլիսոփայության դերը մարդու կյանքում  |         |        |

|         |և  հասարակության մեջ: Փիլիսոփայության   |         |        |

|         |պատմությունը, մարդը տիեզերքում; աշխարհի |         |        |

|         |փիլիսոփայական, կրոնական և  գիտական      |         |        |

|         |պատկերը; մարդու բնույթը և  նրա գոյության|         |        |

|         |իմաստը; իմացությունը, դրա               |         |        |

|         |հնարավորություններն ու սահմանները:      |         |        |

|         |Գիտելիք և  հավատ: Հասարակություն:       |         |        |

|         |Մշակույթների, քաղաքակրթությունների,     |         |        |

|         |սոցիալական փորձերի ձևերի                |         |        |

|         |բազմազանությունը, անհատականությունը:    |         |        |

|         |Մարդը մշակույթի աշխարհում, Արևմուտքը,   |         |        |

|         |Արևելքը,  Հայաստանը մշակույթների        |         |        |

|         |խաչմերուկում: Անհատը, պատասխանատվության |         |        |

|         |և  ազատության հիմնահարցերը: Մարդը       |         |        |

|         |տեղեկատվական-տեխնիկական աշխարհում;      |         |        |

|         |գիտական ռացիոնալացման դերը              |         |        |

|         |հասարակության զարգացման գործում: Արդի   |         |        |

|         |քաղաքակրթության հիմնահարցերն ու         |         |        |

|         |հեռանկարները: Մարդկության գլոբալ        |         |        |

|         |հիմնահարցերը:                           |         |        |

|_________|________________________________________|_________|________|

|ՀՍ.Պ.03  |ՔԱՂԱՔԱԳԻՏՈՒԹՅՈՒՆ                        |    2    |    40  |

|         |Քաղաքագիտության առարկան և  մեթոդը,      |         |        |

|         |էությունը և  ազդեցության ոլորտները:     |         |        |

|         |Քաղաքագիտության և  հասարակական մյուս    |         |        |

|         |գիտությունների փոխադարձ կապը, տեղը      |         |        |

|         |հումանիտար գիտությունների համակարգում:  |         |        |

|         |Քաղաքական ուսմունքների պատմություն:     |         |        |

|         |Քաղաքագիտության զարգացման փուլերը անտիկ |         |        |

|         |աշխարհից մինչև  մեր օրեր: Հայ           |         |        |

|         |քաղաքագիտական մտքի զարգացման փուլերը:   |         |        |

|         |Քաղաքական կյանքը, քաղաքականության       |         |        |

|         |սուբյեկտները և  օբյեկտները: Քաղաքական   |         |        |

|         |ռեժիմ: Կուսակցությունները քաղաքական     |         |        |

|         |համակարգում: Քաղաքական հարաբերություններ|         |        |

|         |և  գործընթացներ: Քաղաքական իշխանություն:|         |        |

|         |Պետությունը որպես քաղաքական  իշխանության|         |        |

|         |ինստիտուտ: Իրավական պետությունը, դրա    |         |        |

|         |էությունը, հիմնական սկզբունքները:       |         |        |

|         |Սոցիալական պետություն: Քաղաքական        |         |        |

|         |գաղափարախոսություններ, զարգացման        |         |        |

|         |պատմությունը, ժամանակակից վիճակը,       |         |        |

|         |հետևանքները:  Քաղաքական մշակույթ:       |         |        |

|         |Ազգային, կրոնական, ռազմական, սոցիալական,|         |        |

|         |իրավական քաղաքականություն: Քաղաքական    |         |        |

|         |լիդերություն: Միջազգային                |         |        |

|         |հարաբերություններ և  համաշխարհային      |         |        |

|         |քաղաքականություն: Արդի դարաշրջանի       |         |        |

|         |աշխարհաքաղաքականությունը: Համամարդկային |         |        |

|         |գլոբալ խնդիրների լուծման ուղիներ:       |         |        |

|         |Քաղաքական կանխատեսում, դրա              |         |        |

|         |նշանակությունը, սկզբունքները և  օբյեկտիվ|         |        |

|         |խնդիրները: Քաղաքական կանխատեսման ձևերը: |         |        |

|         |Հայաստանի արդի քաղաքական գործընթացները, |         |        |

|         |զարգացման միտումները: Հայաստանը         |         |        |

|         |միջազգային քաղաքականության մեջ:         |         |        |

|_________|________________________________________|_________|________|

|ՀՍ.Պ.04  |ՄՇԱԿՈՒԹԱԲԱՆՈՒԹՅՈՒՆ ԵՎ ՀԱՅ ՄՇԱԿՈՒՅԹԻ     |    2    |    40  |

|         |ՊԱՏՄՈՒԹՅՈՒՆ                             |         |        |

|         |Համաշխարհային մշակույթի պատմություն:    |         |        |

|         |Հայկական մշակույթի պատմություն:         |         |        |

|         |Մշակութաբանության դպրոցները,            |         |        |

|         |ուղղությունները և  տեսությունները:      |         |        |

|         |Մշակութային ժառանգության պահպանումն ու  |         |        |

|         |օգտագործումը:                           |         |        |

|_________|________________________________________|_________|________|

|ՀՍ.Պ.05  |ԻՐԱՎԱԳԻՏՈՒԹՅՈՒՆ                         |    2    |    40  |

|         |Իրավունք, անհատականություն և            |         |        |

|         |հասարակություն, իրավունքի կառուցվածքը և |         |        |

|         |գործողությունները, իրավական համակարգի   |         |        |

|         |սահմանադրական հիմքը, պետական, վարչական, |         |        |

|         |քաղաքացիական, աշխատանքային իրավունք,    |         |        |

|         |համեմատական իրավագիտություն:            |         |        |

|_________|________________________________________|_________|________|

|ՀՍ.Պ.06  |ՕՏԱՐ ԼԵԶՈՒ                              |2+2+2+2=8|40+40+  |

|         |Միջնակարգ դպրոցի ծրագրի ամրացումը,      |         |40+40=  |

|         |ամենօրյա առավել տարածված                |         |160     |

|         |իրադրություններում շփման համար անհրաժեշտ|         |        |

|         |նոր բառապաշարային-քերականական նյութի    |         |        |

|         |ուսումնասիրությունը, խոսքի մասերի և     |         |        |

|         |խոսքի ձևերի,  բառապաշարային-քերականական |         |        |

|         |նվազագույն տիրապետում, գիտական          |         |        |

|         |գրականության սեղմագրման և  անոտացման    |         |        |

|         |կուրս, գիտատեխնիկական թարգմանության     |         |        |

|         |կուրս և  այլն:                          |         |        |

|_________|________________________________________|_________|________|

|ՀՍ.Պ.07  |ՌՈՒՍԱՑ ԼԵԶՈՒ                            |2+2+2=6  |40+40+40|

|         |Արդի ռուսաց լեզվի ոճը, լեզվային նորմը և |         |=120    |

|         |նրա դերը գրական լեզվի կայացմանն և       |         |        |

|         |գործառնության մեջ: Խոսքային             |         |        |

|         |փոխգործողություն, հաղորդակցման հիմնական |         |        |

|         |միավորները, լեզվի բանավոր  և  գրավոր    |         |        |

|         |տարատեսակները, բանավոր և  գրավոր խոսքի  |         |        |

|         |նորմատիվային, հաղորդակցական և  էթիկական |         |        |

|         |տեսակետները: Արդի ռուսաց լեզվի          |         |        |

|         |գործառնային ոճերը և  դրանց              |         |        |

|         |փոխգործողությունը: Գիտական ոճ. գիտական  |         |        |

|         |խոսքում լեզվային տարբեր մակարդակների    |         |        |

|         |տարրերի օգտագործման                     |         |        |

|         |առանձնահատկությունները, ուսումնական և   |         |        |

|         |գիտական գործունեության ոլորտների        |         |        |

|         |լեզվային նորմերը: Պաշտոնական գործարար   |         |        |

|         |ոճը և  դրա գործառնական ոլորտը, ժանրային |         |        |

|         |տարատեսակները, պաշտոնական փաստաթղթերի   |         |        |

|         |լեզվային ձևերը,  ծառայողական փաստաթղթերի|         |        |

|         |միասնականացման եղանակները, ռուսական     |         |        |

|         |պաշտոնական-գործարար գրավոր խոսքի        |         |        |

|         |հատկությունները, կարգադրական փաստաթղթերի|         |        |

|         |լեզուն և  ոճը: Առևտրային  ոլորտի        |         |        |

|         |թղթատարության, կարգացուցային-մեթոդական  |         |        |

|         |փաստաթղթերի լեզուն և  ոճը: Գովազդը      |         |        |

|         |գործարար խոսքում, խոսքային էթիկետը և    |         |        |

|         |փաստաթղթերի ձևավորման  կանոնները:       |         |        |

|         |Ժանրային տարբերակումը և  լեզվային       |         |        |

|         |միջոցների ընտրությունը հրապարակախոսական |         |        |

|         |ոճում, բանավոր հրապարակախոսական լեզվի   |         |        |

|         |առանձնահատկությունները, հռետորը և  նրա  |         |        |

|         |լսարանը, արգումենտների հիմնական         |         |        |

|         |տեսակները: Ելույթի նախապատրաստումը,     |         |        |

|         |թեմայի ընտրությունը, ելույթի նպատակը,   |         |        |

|         |նյութի որոնումը, խոսքի սկիզբը,          |         |        |

|         |զարգացումը և  ավարտը, նյութի ընտրության |         |        |

|         |հիմնական ձևերը  և  օժանդակ նյութերի     |         |        |

|         |տեսակները: Հրապարակային ելույթի լեզվային|         |        |

|         |ձևավորումը,  ելույթի                    |         |        |

|         |արտահայտչականությունը, տեղեկատվությունը |         |        |

|         |և  հասկանալի լինելը: Ռուսաց գրական լեզվի|         |        |

|         |գործառնական տարատեսակներում խոսակցական  |         |        |

|         |լեզվի ոճը: Խոսքի մշակույթը, գրավոր և    |         |        |

|         |բանավոր խոսքի ունակությունների          |         |        |

|         |կատարելագործման ուղիները:               |         |        |

|_________|________________________________________|_________|________|

|ՀՍ.Պ.08  |ՀԱՅՈՑ ԼԵԶՈՒ ԵՎ ՀԱՅ ԳՐԱԿԱՆՈՒԹՅՈՒՆ        |2+2=4    |40+40=80|

|         |  Լեզուն որպես հաղորդակցման միջոց.      |         |        |

|         |լեզուն և  խոսք, լեզու և  մտածողություն, |         |        |

|         |լեզու և  հոգեբանություն: Բանավոր խոսք,  |         |        |

|         |ճարտասանության հիմունքներ, խոսքի        |         |        |

|         |ներգործման միջոցները, հնչերանգ,         |         |        |

|         |առոգանություն, դիմախաղ: Խոսքի           |         |        |

|         |տրամաբանվածություն, նպատակահարմար       |         |        |

|         |կառուցվածք, համոզչականություն,          |         |        |

|         |հուզականություն: Գրավոր խոսք            |         |        |

|         |տրամաբանություն և  քերականություն,      |         |        |

|         |մայրենի լեզու և  լեզվամտածություն,      |         |        |

|         |գրավոր և  բանավոր խոսքի                 |         |        |

|         |ընդհանրությունները և                    |         |        |

|         |տրամաբանությունները: Հայերենը           |         |        |

|         |հնդեվրոպական լեզու, զարգացման փուլերը:  |         |        |

|         |  Ժամանակակից հայոց լեզուն որպես        |         |        |

|         |ազգային, պետական, գրական և  գրականության|         |        |

|         |լեզու: Ժողովրդախոսակցական լեզու,        |         |        |

|         |ժամանակակից հայոց լեզվի զարգացման       |         |        |

|         |միտումները: Հասկացություն բառապաշարի    |         |        |

|         |մասին,  ընդհանուր բնութագիրը, հիմնական  |         |        |

|         |բառաֆոնդը, ծագումնաբանությունը, բնիկ    |         |        |

|         |հայերենը, փոխառյալ բառերը: Բառապաշարի   |         |        |

|         |հարստացման ուղիները, բառապաշար և  ոճ:   |         |        |

|         |Իմաստաբանություն, բառի իմաստային տիպերը |         |        |

|         |և  տեսակները, իմաստափոփոխություն և  նրա |         |        |

|         |տեսակները, համանիշ, հոմանիշ, նույնանիշ  |         |        |

|         |և  հականիշ բառեր, նրանց ոճական արժեքը:  |         |        |

|         |Դարձվածքաբանություն, գաղափար դարձվածքի  |         |        |

|         |մասին, դարձվածքի տեսակները ըստ իմաստի և |         |        |

|         |կառուցվածքի, ըստ ծագման և  գործածության:|         |        |

|         |  Տրամաբանություն. տերմին և  բառ,       |         |        |

|         |տերմինների համակարգայնությունը,         |         |        |

|         |մասնագիտական զբաղմունքային բառապաշար,   |         |        |

|         |տարբեր բնագավառների տերմինահամակարգեր:  |         |        |

|         |Փոխառությունը և  նրա անհրաժեշտությունը, |         |        |

|         |փոխառությունը որպես բառապաշարի          |         |        |

|         |հարստացման միջոց: Փոխառության           |         |        |

|         |եղանակները և  տեսակները: Ոճաբանություն, |         |        |

|         |գաղափար ոճի մասին, ոճի տեսակները`       |         |        |

|         |խոսակցական, վարչագործարարական գիտական   |         |        |

|         |հրապարակախոսական, գեղարվեստական,        |         |        |

|         |իրավիճակային և  անհատական:              |         |        |

|         |  Թարգմանություն և  նրա տեխնիկական`     |         |        |

|         |տողային, բնագրին հարազատ և  ազատ        |         |        |

|         |թարգմանություն, թարգմանության           |         |        |

|         |հիմունքներ` բնագիր բովանդակության       |         |        |

|         |վերարտադրման ստույգություն, հեղինակային |         |        |

|         |ոճի պահպանում: Տեխնիկական               |         |        |

|         |թարգմանությունը որպես գիտատեխնիկական    |         |        |

|         |մտքի զարգացման նախադրյալ. տեխնիկական և  |         |        |

|         |գեղարվեստական տեքստերի թարգմանության    |         |        |

|         |ընդհանրությունները և  տարբերությունները:|         |        |

|         |  Տեքստագիտություն և  խմբագրում.        |         |        |

|         |տեքստերի տեսակները, կառուցվածքը`        |         |        |

|         |վերնագիր, առաջաբան, վերջաբան,           |         |        |

|         |ծանոթագրություն, ցանկ, հավելված:        |         |        |

|         |Տեխնիկական և  գեղարվեստական տեքստերի    |         |        |

|         |խմբագրման առանձնահատկությունները:       |         |        |

|         |Մասնագիտական և  գիտական խմբագրում,      |         |        |

|         |գիտական ոճի պահպանում:                  |         |        |

|         |Փաստաթղթավարության հիմունքները.         |         |        |

|         |փաստաթղթերի հիմնական տեսակները`         |         |        |

|         |գործնական գրություններ և  մասնագիտական  |         |        |

|         |փաստաթղթեր:                             |         |        |

|_________|________________________________________|_________|________|

|ՀՍ.Պ.09  |ՖԻԶԻԿԱԿԱՆ ԴԱՍՏԻԱՐԱԿՈՒԹՅՈՒՆ              |    0    |40+40+40|

|         |  Ֆիզիկական դաստիարակության դերը        |         |+40=160 |

|         |ուսանողների ընդհանուր մշակութային և     |         |        |

|         |մասնագիտական պատրաստվածության մեջ,      |         |        |

|         |ֆիզիկական դաստիարակության               |         |        |

|         |սոցիալ-կենսաբանական հիմքերը, առողջ      |         |        |

|         |ապրելակերպի և  կենսաոճի հիմքերը,        |         |        |

|         |առողջարարական համակարգեր և  սպորտ       |         |        |

|         |(տեսություն, մեթոդիկա, պրակտիկա),       |         |        |

|         |ուսանողների ֆիզիկական պատրաստություն:   |         |        |

|_________|________________________________________|_________|________|

|ՀՍ.Պ.10  |  ՏՆՏԵՍԱԿԱՆ ԱՇԽԱՐՀԱԳՐՈՒԹՅՈՒՆ            |    2    |    40  |

|         |Բնական պայմանների ու ռեսուրսների        |         |        |

|         |տնտեսական գնահատումը, դրանց խնայողաբար, |         |        |

|         |նպատակային օգտագործումը, շրջակա         |         |        |

|         |միջավայրերի պահպանության հիմնահարցերը,  |         |        |

|         |արտադրողական ուժերի տեղաբաշխման         |         |        |

|         |օրինաչափությունները, սկզբունքները,      |         |        |

|         |գործոնները: ՀՀ բնական պայմանների        |         |        |

|         |առանձնահատկությունները, դրանց տնտեսական |         |        |

|         |գնահատումները, բնական ռեսուրսների       |         |        |

|         |օգտագործման արդի ձևերն  ու ռացիոնալ     |         |        |

|         |օգտագործման հեռանկարային                |         |        |

|         |ուղղությունները, արտադրության ճյուղերի  |         |        |

|         |զարգացման, տարածական կազմակերպման,      |         |        |

|         |տնտեսական ինտեգրացման հիմնախնդիրները:   |         |        |

|_________|________________________________________|_________|________|

|ՀՍ.Պ.11  |ԱՐՏԱԿԱՐԳ ԻՐԱՎԻՃԱԿՆԵՐՈՒՄ ԱՌԱՋԻՆ          |    2    |   40   |

|         |ԲՈՒԺՕԳՆՈՒԹՅՈՒՆ                          |         |        |

|         |Բջիջ և  հյուսվածքներ, ոսկրային համակարգ,|         |        |

|         |մկանային և  նյարդային համակարգեր,       |         |        |

|         |արյուն, արյան խմբեր, արյան մեծ և  փոքր  |         |        |

|         |շրջանառություններ, սրտանոթային համակարգ,|         |        |

|         |դրա գործառույթը, շնչառական օրգաններ,    |         |        |

|         |համակարգ, գազափոխանակություն,           |         |        |

|         |ստամոքս-աղիքային համակարգ և  դրա        |         |        |

|         |գործառույթը, նյութափոխանակություն,      |         |        |

|         |միզասեռական համակարգ և  դրա գործառույթը,|         |        |

|         |դեղանյութեր, դրանց տեսակները, օրգանիզմ  |         |        |

|         |ներմուծման ուղիները:                    |         |        |

|_________|________________________________________|_________|________|

|ՀՍ.Պ.12  |  ՔԱՂԱՔԱՑԻԱԿԱՆ ՊԱՇՏՊԱՆՈՒԹՅՈՒՆ ԵՎ        |    2    |   40   |

|         |ԱՐՏԱԿԱՐԳ ԻՐԱՎԻՃԱԿՆԵՐԻ ՀԻՄՆԱՀԱՐՑԵՐ       |         |        |

|         |Արտակարգ իրավիճակներում և  պատերազմի    |         |        |

|         |ժամանակ բնակչության բարոյական ու        |         |        |

|         |հոգեբանական պատրաստվածությունը և  դրա   |         |        |

|         |հիմնական ուղղությունները, արտակարգ      |         |        |

|         |իրավիճակներում և  պատերազմի ժամանակ     |         |        |

|         |փրկարարական աշխատանքների կազմակերպումը, |         |        |

|         |ճառագայթային և  քիմիական վարակման       |         |        |

|         |օջախներ, արտակարգ իրավիճակներում և      |         |        |

|         |պատերազմի ժամանակ երեխաների             |         |        |

|         |պաշտպանության կազմակերպման              |         |        |

|         |առանձնահատկությունները, արտակարգ        |         |        |

|         |իրավիճակներում տեղեկատվության           |         |        |

|         |կազմակերպումը, հումանիտար օգնություն,   |         |        |

|         |դրա կազմակերպումը:                      |         |        |

|_________|________________________________________|_________|________|

|         |ԸՆԴՀԱՆՈՒՐ ՄԱԹԵՄԱՏԻԿԱԿԱՆ ԵՎ ԲՆԱԳԻՏԱԿԱՆ   |         |        |

|ԸԲ.      |ԴԱՍԸՆԹԱՑՆԵՐԻ ԿՐԹԱԲԼՈԿ                   |         |        |

|_________|________________________________________|_________|________|

|ԸԲՊ.00   |Պարտադիր բաղադրիչ                       |         |        |

|_________|________________________________________|_________|________|

|ԸԲՊ.01   |ԲԱՐՁՐԱԳՈՒՅՆ ՄԱԹԵՄԱՏԻԿԱ                  |3+3=6    |60+60=  |

|         |  Էվկլիդեսյան երկրաչափությունը որպես    |         |120     |

|         |առաջին բնագիտական տեսություն;           |         |        |

|         |աքսիոմաների մեթոդ; ժամանակակից          |         |        |

|         |մաթեմատիկայի հիմնական փուլերն ու        |         |        |

|         |կառուցվածքը; մաթեմատիկական մտածողության |         |        |

|         |հիմնական գծերը; մաթեմատիկական           |         |        |

|         |ապացույցներ; մասեր, ամբողջներ,          |         |        |

|         |հարաբերություններ, արտապատկերում; թվեր; |         |        |

|         |կոմբինացիաներ; վերջավոր և  անվերջ       |         |        |

|         |մեծություններ; ոչ էվկլիդեսյան           |         |        |

|         |երկրաչափություն; միկրո և  մակրոաշխարհի  |         |        |

|         |երկրաչափություն; մաթեմատիկական          |         |        |

|         |վերլուծության հիմնական գաղափարները;     |         |        |

|         |դիֆերենցիալ հավասարումներ; մաթեմատիկական|         |        |

|         |մեթոդները նպատակասլաց գործունեության    |         |        |

|         |ժամանակ; պատահականության                |         |        |

|         |(հավանականության) մաթեմատիկա;           |         |        |

|         |հավանականությունների տեսության տարրերը; |         |        |

|         |մաթեմատիկական վիճակագրության հիմնական   |         |        |

|         |հասկացությունները; վարկածի ստուգման     |         |        |

|         |մաթեմատիկական մեթոդները; մաթեմատիկայի   |         |        |

|         |դերը հումանիտար գիտությունների զարգացման|         |        |

|         |գործում:                                |         |        |

|_________|________________________________________|_________|________|

|ԸԲՊ.02   |ՀԱՎԱՆԱԿԱՆՈՒԹՅԱՆ ՏԵՍՈՒԹՅՈՒՆ ԵՎ ՄԱԹ.      |    3    |   60   |

|         |ՎԻՃԱԿԱԳՐՈՒԹՅՈՒՆ                         |         |        |

|         |  Հավանականությունների տեսության        |         |        |

|         |տարրերը: Մաթեմատիկական վիճակագրության   |         |        |

|         |հիմնական հասկացությունները:             |         |        |

|_________|________________________________________|_________|________|

|ԸԲՊ.03   |ԻՆՖՈՐՄԱՏԻԿԱՅԻ ՀԻՄՈՒՆՔՆԵՐ                |3+3=6    |60+60=  |

|         |Ինֆորմատիկայի տեսության և  կոդավորման   |         |120     |

|         |հիմնական հասկացությունները և  մեթոդները;|         |        |

|         |ինֆորմացիայի մշակման համար նախատեսված   |         |        |

|         |անհատական ԷՀՄ ապարատային և  ծրագրավորման|         |        |

|         |մեթոդները:                              |         |        |

|_________|________________________________________|_________|________|

|ԸԲՊ.02   |ՀԱՎԱՆԱԿԱՆՈՒԹՅԱՆ ՏԵՍՈՒԹՅՈՒՆ ԵՎ ՄԱԹ.      |     3   |   60   |

|         |ՎԻՃԱԿԱԳՐՈՒԹՅՈՒՆ                         |         |        |

|         |  Հավանականությունների տեսության        |         |        |

|         |տարրերը: Մաթեմատիկական վիճակագրության   |         |        |

|         |հիմնական հասկացությունները:             |         |        |

|_________|________________________________________|_________|________|

|ԸԲՊ.03   |ԻՆՖՈՐՄԱՏԻԿԱՅԻ ՀԻՄՈՒՆՔՆԵՐ                |3+3=6    |60+60=  |

|         |Ինֆորմատիկայի տեսության և  կոդավորման   |         |120     |

|         |հիմնական հասկացությունները և  մեթոդները;|         |        |

|         |ինֆորմացիայի մշակման համար նախատեսված   |         |        |

|         |անհատական ԷՀՄ ապարատային և  ծրագրավորման|         |        |

|         |մեթոդները:                              |         |        |

|_________|________________________________________|_________|________|

|ԸԲՊ.04   |ՏԵԽՆՈԼՈԳԻԱ                              |    3    |    60  |

|         |Առարկայի դերը և  նշանակությունը         |         |        |

|         |տնտեսագետ մասնագետների պատրաստման       |         |        |

|         |գործում, նրա կապը տնտեսագիտական         |         |        |

|         |առարկաների հետ: Տեխնոլոգիական           |         |        |

|         |գործընթացների կառուցվածքը, զարգացման    |         |        |

|         |օրինաչափությունները, տեխնոլոգիական      |         |        |

|         |համակարգերի ձևավորման  և  զարգացման     |         |        |

|         |ուղիները, արտադրության գիտատեխնիկական   |         |        |

|         |առաջընթացի հիմնական ուղղությունները,    |         |        |

|         |տեխնոլոգիաները և  թողարկվող արտադրանքի  |         |        |

|         |որակի փոխադարձ կապը, արտադրական և       |         |        |

|         |տեխնոլոգիական գործընթացներ և            |         |        |

|         |օպերացիաներ: Արտադրության               |         |        |

|         |տեխնիկատնտեսական ցուցանիշների որոշումը: |         |        |

|         |Հումքի և  էներգիայի դերը տեխնոլոգիական  |         |        |

|         |գործընթացներում: Նյութական և  էներգետիկ |         |        |

|         |հաշվեկշիռների կազմումը և  տնտեսագիտական |         |        |

|         |վերլուծությունը: Հասկացողությունը սև    |         |        |

|         |մետալուրգիայում, գունավոր               |         |        |

|         |մետալուրգիայում, փոշեմետալուրգիայում,   |         |        |

|         |մեքենաշինության, թեթև,  քիմիական        |         |        |

|         |արդյունաբերության և  շինարարական        |         |        |

|         |նյութերի արտադրության մեջ կիրառվող      |         |        |

|         |տեխնոլոգիական գործընթացների, նրանց      |         |        |

|         |էության և  առանձնահատկությունների       |         |        |

|         |մասին: Նախապատրաստվածքների              |         |        |

|         |արտադրությունը ձուլման, ճնշման,         |         |        |

|         |կտրման, եռակցման եղանակներով և  դրանց   |         |        |

|         |զարգացման հեռանկարները: Հասկացողություն |         |        |

|         |նյութերի ֆիզիկական, մեխանիկական,        |         |        |

|         |քիմիական և  տեխնոլոգիական               |         |        |

|         |հատկությունների մասին: Նյութերի         |         |        |

|         |ջերմամշակման եղանակները: Կիրառվող       |         |        |

|         |տեխնոլոգիաների տնտեսական                |         |        |

|         |արդյունավետության հաշվարկը:             |         |        |

|         |Տեխնոլոգիական գործընթացների             |         |        |

|         |օպտիմալացումը: Օպտիմալացման խնդրի       |         |        |

|         |ընդհանուր դրվածքը:                      |         |        |

|_________|________________________________________|_________|________|

|         |ԸՆԴՀԱՆՈՒՐ ՄԱՍՆԱԳԻՏԱԿԱՆ ԴԱՍԸՆԹԱՑՆԵՐԻ     |         |        |

|ԸՄԴ.     |ԿՐԹԱԲԼՈԿ                                |         |        |

|_________|________________________________________|_________|________|

|ԸՄԴ.Պ.00 |Պարտադիր բաղադրիչ                       |         |        |

|_________|________________________________________|_________|________|

|ԸՄԴ.Պ.01 |ՄԻՋԱԶԳԱՅԻՆ ՏՆՏԵՍԱԿԱՆ ՀԱՐԱԲԵՐՈՒԹՅՈՒՆՆԵՐ  |    4    |   60   |

|         |  Միջազգային տնտեսական                  |         |        |

|         |հարաբերությունների ձևերը;  ապրանքների,  |         |        |

|         |ծառայությունների և  արտադրության        |         |        |

|         |գործոնների միջազգային շարժը; միջազգային |         |        |

|         |առևտրի  տեսությունները, համաշխարհային   |         |        |

|         |առևտրի  ապրանքային կառուցվածքում և      |         |        |

|         |աշխարհագրական ուղղություններում տեղի    |         |        |

|         |ունեցող փոփոխություններ, արտաքին առևտրի |         |        |

|         |հաշվեկշիռը, արտաքին առևտրի  պետական և   |         |        |

|         |միջպետական կարգավորումը; առևտրի         |         |        |

|         |համաշխարհային կազմակերպության դերը      |         |        |

|         |միջազգային առևտրի  կարգավորման գործում; |         |        |

|         |կապիտալի արտահանման էությունը և  ձևերը, |         |        |

|         |կապիտալի արտահանման աշխարհագրական       |         |        |

|         |փոփոխությունները, վերազգային            |         |        |

|         |կորպորացիաները, ազատ տնտեսական գոտիները;|         |        |

|         |միջազգային վալյուտա-ֆինանսական          |         |        |

|         |հարաբերությունները, վալյուտայի          |         |        |

|         |փոխարկելիությունը, վալյուտայի կուրսը և  |         |        |

|         |դրա վրա ազդող գործոնները, վալյուտային   |         |        |

|         |շուկաները, վճարային հաշվեկշիռը;         |         |        |

|         |աշխատուժի միջազգային միգրացիան,         |         |        |

|         |աշխատուժի համաշխարհային շուկան,         |         |        |

|         |«ուղեղների հոսքի» պրոբլեմը; միջազգային  |         |        |

|         |գիտատեխնիկական համագործակցությունը,     |         |        |

|         |ինտեգրացիոն միավորումների ձևերը,  ազատ  |         |        |

|         |առևտրի  գոտիները, գլոբալ հիմնախնդիրների |         |        |

|         |տնտեսական ասպեկտները:                   |         |        |

|_________|________________________________________|_________|________|

|ԸՄԴ.Պ.02 |ՏՆՏԵՍԱԳԻՏԱՄԱԹԵՄԱՏԻԿԱԿԱՆ ՄՈԴԵԼՆԵՐ        |    4    |   80   |

|         |Մոդել, մոդելավորում, մոդելավորման       |         |        |

|         |փուլերը: Բնակչության կենսամակարդակի     |         |        |

|         |խնդիրները: Միջճյուղային հաշվեկշիռը,     |         |        |

|         |Լեոնտևի  մոդելը: ՈՒղղակի և  լրիվ ծախսերի|         |        |

|         |մատրիցաներ: Միջճյուղային հաշվեկշռի      |         |        |

|         |ստատիկ և  դինամիկ մոդելները: Ճյուղերի   |         |        |

|         |տնտեսամաթեմատիկական մոդելներ:           |         |        |

|         |Արտադրական ֆունկցիաներ: Կոբ-Դուգլասի    |         |        |

|         |արտադրական ֆունկցիան:                   |         |        |

|_________|________________________________________|_________|________|

|ԸՄԴ.Պ.03 |ՄԻԿՐՈԷԿՈՆՈՄԻԿԱ                          |    4    |   80   |

|         |  Ձեռնարկությունը որպես տնտեսության     |         |        |

|         |հիմնական օղակ, ձեռնարկությունը և        |         |        |

|         |ձեռնարկատիրությունը շուկայական          |         |        |

|         |միջավայրում, ձեռնարկության տեսակները,   |         |        |

|         |ձեռնարկության արտադրական և              |         |        |

|         |կազմակերպական կառուցվածքը: Արտադրության |         |        |

|         |տեսակներ, արտադրական գործընթացի         |         |        |

|         |կազմակերպում, ձեռնարկությունների        |         |        |

|         |ինֆրակառուցվածքը, ձեռնարկության         |         |        |

|         |ունեցվածքը և  կանոնադրական կապիտալը:    |         |        |

|         |Հիմնական կապիտալ և  նրա գնահատականը,    |         |        |

|         |շրջանառու միջոցներ` նրանց կազմը,        |         |        |

|         |դասակարգումը, շրջանառությունը:          |         |        |

|         |Աշխատանքային ռեսուրսներ, նրանց կազմը և  |         |        |

|         |կառավարումը, աշխատանքի կազմակերպման,    |         |        |

|         |նորմավորման և  վճարման կարգը:           |         |        |

|         |  Տնտեսական և  գործառնական              |         |        |

|         |ռազմավարության տեսակները և  ընտրության  |         |        |

|         |գործոնները, մարքեթինգային և  ապրանքային |         |        |

|         |ռազմավարության մշակում, արտադրանքի      |         |        |

|         |թողարկման օպտիմալ ծավալի տեսություն:    |         |        |

|         |Արտադրական հզորության և  ծրագիր,        |         |        |

|         |արտադրության ծախքեր և  արտադրանքի       |         |        |

|         |ինքնարժեք, ծախսերի նախահաշիվ և          |         |        |

|         |գնահաշվարկ, տարբեր շուկաներում գնային   |         |        |

|         |քաղաքականություն: Մրցակցություն,        |         |        |

|         |մենաշնորհային մրցակցություն: Որակ և     |         |        |

|         |մրցունակություն, ստանդարտներ և  որակի   |         |        |

|         |համակարգ, նորաստեղծական և  ներդրումային |         |        |

|         |քաղաքականություն, նոր արտադրության      |         |        |

|         |նախապատրաստում: Ձեռնարկության           |         |        |

|         |գործունեության տեսակները, արտադրական    |         |        |

|         |պլանավորում և  ձեռնարկության            |         |        |

|         |բիզնես-պլան, տնտեսական գործունեության և |         |        |

|         |հաշվեկշռի վիճակի գնահատում:             |         |        |

|_________|________________________________________|_________|________|

|ԸՄԴ.Պ.04 |ՎԻՃԱԿԱԳՐՈՒԹՅԱՆ  ԸՆԴՀԱՆՈՒՐ ՏԵՍՈՒԹՅՈՒՆ    |    4    |    60  |

|         |  Վիճակագրության տեսության առարկան,     |         |        |

|         |մեթոդը, խնդիրները: Վիճակագրության       |         |        |

|         |չափումներ, սոցիալ-տնտեսական երևույթների |         |        |

|         |և  գործընթացի լրիվ և  ընտրանքային       |         |        |

|         |դիտումների մեթոդները: Վիճակագրական      |         |        |

|         |խմբավորումներ, վիճակագրական ինֆորմացիայի|         |        |

|         |մշակման և  վերլուծության մեթոդները:     |         |        |

|         |Միջին արժեքների մեթոդ, փոփոխական        |         |        |

|         |վերլուծության, կոռելացիայի և  ինդեքսային|         |        |

|         |վերլուծական մեթոդները: Դինամիկայի       |         |        |

|         |շարքերի վերլուծության, բազմաչափ         |         |        |

|         |վիճակագրական վերլուծության,             |         |        |

|         |սոցիալ-տնտեսական երևույթների  և         |         |        |

|         |գործընթացների կանխագուշակման և          |         |        |

|         |մոդելավորման վիճակագրական մեթոդները:    |         |        |

|         |  Սոցիալ-տնտեսական վիճակագրություն`     |         |        |

|         |ազգային վիճակագրություն, տնտեսական      |         |        |

|         |սեկտորների և  ճյուղերի վիճակագրական     |         |        |

|         |ցուցանիշների համակարգեր: Աշխատանքի      |         |        |

|         |շուկայի վիճակագրության, ազգային         |         |        |

|         |հարստության վիճակագրություն,            |         |        |

|         |կազմակերպությունների և                  |         |        |

|         |ձեռնարկությունների գործառնության        |         |        |

|         |արդյունավետության վերլուծություն.       |         |        |

|         |ազգաբնակչության կենսամակարդակի          |         |        |

|         |հետազոտման վիճակագրական մեթոդները:      |         |        |

|         |Ֆինանսների վիճակագրության               |         |        |

|         |ֆինանսատնտեսական հաշվարկների            |         |        |

|         |մեթոդաբանությունը և  նրա կիրառումը      |         |        |

|         |վիճակագրական վերլուծության մեջ: Պետական |         |        |

|         |ֆինանսների վիճակագրությունը,            |         |        |

|         |կազմակերպությունների և                  |         |        |

|         |ձեռնարկությունների ֆինանսական           |         |        |

|         |գործունեության վիճակագրական             |         |        |

|         |ցուցանիշների համակարգը,                 |         |        |

|         |դրամաշրջանառության վիճակագրական         |         |        |

|         |ցուցանիշները:                           |         |        |

|_________|________________________________________|_________|________|

|ԸՄԴ.Պ.05 |ՍՈՑԻԱԼ-ՏՆՏԵՍԱԿԱՆ ՎԻՃԱԿԱԳՐՈՒԹՅՈՒՆ        |    4    |   60   |

|         |  Սոցիալ-տնտեսական վիճակագրության       |         |        |

|         |կարևորագույն  խմբավորումները և          |         |        |

|         |դասակարգումները, սոցիալ-ժողովրդագրական  |         |        |

|         |վիճակագրություն, աշխատանքի շուկայի      |         |        |

|         |հիմնական վիճակագրական ցուցանիշները,     |         |        |

|         |ազգային հարստության վիճակագրություն,    |         |        |

|         |ապրանքների և  ծառայությունների          |         |        |

|         |արտադրության վիճակագրություն, ազգային   |         |        |

|         |հաշիվների համակարգը, մակրոտնտեսական     |         |        |

|         |կարևորագույն  ցուցանիշների հաշվարկման   |         |        |

|         |մեթոդները` ըստ ազգային հաշիվների        |         |        |

|         |համակարգի, արտադրության և  շրջանառության|         |        |

|         |ծախքերի վիճակագրություն, բնակչության    |         |        |

|         |կենսամակարդակի վիճակագրություն,         |         |        |

|         |հասարակական արտադրության                |         |        |

|         |արդյունավետության վիճակագրություն:      |         |        |

|_________|________________________________________|_________|________|

 

---------------------------------------------------

ԻՐՏԵԿ - շարունակությունը հաջորդ մասերում

 

 

pin
Կրթության, գիտ, մշակ, սպորտ նախ.
06.10.2009
N 873-Ն
Հրաման