Սեղմել Esc փակելու համար:
ԲԱՐՁՐԱԳՈՒՅՆ ՄԱՍՆԱԳԻՏԱԿԱՆ ԿՐԹՈՒԹՅԱՆ ԲԱ...
Քարտային տվյալներ

Տեսակ
Գործում է
Ընդունող մարմին
Ընդունման ամսաթիվ
Համար

Գրանցման ամսաթիվ
ՈՒժի մեջ մտնելու ամսաթիվ
ՈՒժը կորցնելու ամսաթիվ
Ընդունման վայր
Սկզբնաղբյուր

Ժամանակագրական տարբերակ Փոփոխություն կատարող ակտ

Որոնում:
Բովանդակություն

Հղում իրավական ակտի ընտրված դրույթին X
irtek_logo

ԲԱՐՁՐԱԳՈՒՅՆ ՄԱՍՆԱԳԻՏԱԿԱՆ ԿՐԹՈՒԹՅԱՆ ԲԱԿԱԼԱՎՐԻ ՈՐԱԿԱ ...

 

 

110.0271.190511

ԳՐԱՆՑՎԱԾ Է
ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ
ԱՐԴԱՐԱԴԱՏՈՒԹՅԱՆ ՆԱԽԱՐԱՐՈՒԹՅԱՆ ԿՈՂՄԻՑ

                                      «19»        05            2011 Թ.

                                        ՊԵՏԱԿԱՆ ԳՐԱՆՑՄԱՆ ԹԻՎ 11011233

 

ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ ԿՐԹՈՒԹՅԱՆ ԵՎ ԳԻՏՈՒԹՅԱՆ ՆԱԽԱՐԱՐ ՀՐԱՄԱՆ

 

1 ապրիլի 2011 թվականի N 271-Ն

 

i

ԲԱՐՁՐԱԳՈՒՅՆ ՄԱՍՆԱԳԻՏԱԿԱՆ ԿՐԹՈՒԹՅԱՆ ԲԱԿԱԼԱՎՐԻ ՈՐԱԿԱՎՈՐՄԱՆ ՊԵՏԱԿԱՆ ԿՐԹԱԿԱՆ ՉԱՓՈՐՈՇԻՉՆԵՐԸ ՀԱՍՏԱՏԵԼՈՒ ՄԱՍԻՆ

(1-ին մաս)

 

Հիմք ընդունելով «Բարձրագույն և հետբուհական մասնագիտական կրթության մասին» ՀՀ օրենքի 21-րդ հոդվածի 2-րդ մասի 1-ին ենթակետը և ՀՀ կառավարության 2005 թ. ապրիլի 14-ի «Բարձրագույն մասնագիտական և հետբուհական կրթության պետական կրթական չափորոշիչների ձևավորման և հաստատման կարգը հաստատելու մասին» N 449-Ն որոշմամբ հաստատված կարգի 9-րդ կետը.

 

ՀՐԱՄԱՅՈՒՄ ԵՄ`

 

1. Հաստատել բարձրագույն մասնագիտական կրթության բակալավրի որակավորման պետական կրթական չափորոշիչները` համաձայն հավելվածի:

2. ՀՀ կրթության և գիտության նախարարության աշխատակազմի բարձրագույն և հետբուհական մասնագիտական կրթության վարչությանը (պետ` Ռ. Սուքիասյան) և իրավաբանական վարչությանը (պետ` Մ. Գրիգորյան), սահմանված կարգով սույն չափորոշիչները ներկայացնել ՀՀ արդարադատության նախարարություն` պետական գրանցման:

3. Սույն հրամանի կատարման հսկողությունը հանձնարարել ՀՀ կրթության և գիտության նախարարի տեղակալ Ա. Ավետիսյանին:

 

Հավելված

ՀՀ կրթության և

գիտության նախարարի

01.04.2011 թ.

N 271-Ն հրամանի

 

ԲԱՐՁՐԱԳՈՒՅՆ ՄԱՍՆԱԳԻՏԱԿԱՆ ԿՐԹՈՒԹՅԱՆ ԲԱԿԱԼԱՎՐԻ ՈՐԱԿԱՎՈՐՄԱՆ ՊԵՏԱԿԱՆ ԿՐԹԱԿԱՆ ՉԱՓՈՐՈՇԻՉ

 

Մասնագիտությունը` 080600 ՁԵՌՆԱՐԿՈՒԹՅՈՒՆՆԵՐԻ ՏՆՏԵՍԱԳԻՏՈՒԹՅՈՒՆ ԵՎ

ԿԱՌԱՎԱՐՈՒՄ (ԿԱՊԻ ՃՅՈՒՂՈՒՄ) _____________________________________________

դասիչ, անվանումը

 

Որակավորման աստիճանը` Ճարտարագիտության բակալավր

___________________________

                                  անվանումը

 

I. 080600 «ՁԵՌՆԱՐԿՈՒԹՅՈՒՆՆԵՐԻ ՏՆՏԵՍԱԳԻՏՈՒԹՅՈՒՆ ԵՎ ԿԱՌԱՎԱՐՈՒՄ (ԿԱՊԻ ՃՅՈՒՂՈՒՄ)» ՄԱՍՆԱԳԻՏՈՒԹՅԱՆ ԸՆԴՀԱՆՈՒՐ ԲՆՈՒԹԱԳԻՐԸ

 

1. «Ձեռնարկությունների տնտեսագիտություն և կառավարում (կապի ճյուղում)» մասնագիտությունը (դասիչ`080600) հաստատված է Հայաստանի Հանրապետության կառավարության 2007 թ. օգոստոսի 30-ի թիվ 1038-ն որոշմամբ:

 

2. Շրջանավարտի որակավորումը` Ճարտարագիտության բակալավր:

 

080600, «Ձեռնարկությունների տնտեսագիտություն և կառավարում (կապի ճյուղում)» մասնագիտությամբ ճարտարագիտության բակալավրի պատրաստման հիմնական կրթական ծրագրի յուրացման նորմատիվային ժամկետը ուսուցման առկա ձևի դեպքում 4 տարի է:

 

3. Շրջանավարտի որակավորման բնութագիրը

 

080600, «Ձեռնարկությունների տնտեսագիտություն և կառավարում (կապի ճյուղում)» մասնագիտությամբ Ճարտարագիտության բակալավրը բուհն ավարտելուց անմիջապես հետո կարող է զբաղեցնել ճարտարագետ-տնտեսագետի պաշտոններ հեռահաղորդակցության, կապի բնագավառի արտադրական և գիտահետազոտական կազմակերպություններում:

 

4. Շրջանավարտի մասնագիտական գործունեության բնագավառը.

 

080600, «Ձեռնարկությունների տնտեսագիտություն և կառավարում (կապի ճյուղում)» մասնագիտությունն անմիջապես առնչվում է կապի, հեռահաղորդակցության բնագավառին, որը ներառում է մարդկային գործունեության եղանակների, միջոցների և մեթոդների այն ամբողջությանը, որն ուղղված է հեռահաղորդակցության և կապի, արդյունաբերական և այլ բնույթի կազմակերպությունների կապի ստորաբաժանումների, նշված ոլորտի նախագծային և գիտահետազոտական ինստիտուտների, պետական և տեղական կառավարման մարմինների`

1) աշխատանքների պլանավորմանը և կազմակերպմանը,

2) հաշվապահական հաշվառմանը,

3) տնտեսական գործունեության վերլուծությանը,

4) ռազմավարական, մարտավարական, մարքեթինգային, ֆինանսական կառավարմանը,

5) ինչպես նաև զարգացմանն ուղղված խնդիրների առաջադրմանը, մշակմանը և լուծմանը:

 

5. Մասնագիտական գործունեության օբյեկտը.

 

080600, «Ձեռնարկությունների տնտեսագիտություն և կառավարում (կապի ճյուղում)» մասնագիտությամբ բակալավրի մասնագիտական գործունեության օբյեկտներ են`

1) հեռահաղորդակցության կազմակերպությունները` էլեկտրոկապ, փոստային կապ, ինտերնետային կապ, արբանյակային կապ, օպտիկական կապ, հեռագրային կապ, տեղային կապ, ռադիոկապ, հեռախոսային` ֆիքսված և շարժական կապեր,

2) հեռուստատեսություններ` տեղային, հանրապետական և միջազգային, կաբելային ու արբանյակային,

3) կազմակերպությունների կապի և հեռահաղորդակցության միավորումներ,

4) ուսումնական հաստատություններ,

5) նախագծային կազմակերպությունները,

6) գիտահետազոտական կազմակերպությունները,

7) բանկային, հարկային և մաքսային համակարգերը,

8) ֆինանսական ինստիտուտները,

9) պետական կառավարման և տեղական ինքնակառավարման մարմինները:

 

6.Մասնագիտական գործունեության տեսակները.

 

080600, «Ձեռնարկությունների տնտեսագիտություն և կառավարում (կապի ճյուղում)» մասնագիտությամբ Ճարտարագիտության բակալավրը սույն պետական կրթական չափորոշիչով սահմանված հիմնարար և մասնագիտական պատրաստությանը համապատասխան կարող է կատարել մասնագիտական գործունեության հետևյալ տեսակները`

1) արտադրական (սերվիսային)-տնտեսական,

2) պլանային-տնտեսագիտական,

3) կազմակերպչական-կառավարչական,

4) սոցիալ-տնտեսական,

5) ֆինանսական,

6) գիտահետազոտական,

7) մարքեթինգային,

8) հաշվապահական հաշվառման,

9) նախագծային-ներդրումային,

10) արտաքին տնտեսական,

11) ձեռնարկատիրական:

Գործունեության կոնկրետ ձևերը սահմանվում են ըստ բուհի կողմից մշակվող մասնագիտակրթական ծրագրի բովանդակության:

 

7. Մասնագիտական գործունեության ընդհանրական խնդիրները.

 

080600, «Ձեռնարկությունների տնտեսագիտություն և կառավարում (կապի ճյուղում)» մասնագիտությամբ Ճարտարագիտության բակալավրը կախված մասնագիտական գործունեության տեսակից, պետք է պատրաստ լինի լուծելու հետևյալ մասնագիտական խնդիրները.

1) մասնագիտական գործունեության`

ա. վերլուծել կազմակերպության արտադրատնտեսական գործունեության արդյունքները, կատարել ճիշտ եզրակացություններ, մշակել կոնկրետ միջոցառումների պլան` տեխնիկատնտեսական ցուցանիշների բարելավման համար:

բ. այս նպատակով մասնակցություն տեխնիկատնտեսական մշակումներին, տեխնոլոգիական գործընթացների և կանոնակարգերի նկարագրմանը, տեխնիկատնտեսական հաշվարկների կատարում:

2) փորձարարական-հետազոտական գործունեության`

ա. մասնակցություն տեխնոլոգիական համակարգերի և սարքավորումների փորձարկումների կատարման մեթոդների մշակմանը` համակարգչային նոր տեխնոլոգիաների կիրառմամբ,

բ. կազմակերպության կամ ստորաբաժանման արդյունավետ կառավարմանն ուղղված նոր մեթոդների ու մոդելների մշակում և կիրառում,

3) կազմակերպական-կառավարչական գործունեության`

ա. կապի ծառայության որակի կառավարում,

բ. մարդկային ռեսուրսների կառավարում,

գ. մարքեթինգային կառավարում,

դ. արտաքին տնտեսական կապերի կառավարում,

ե. արտադրության պլանավորում, կազմակերպում և վերահսկում,

զ. ֆինասա-հաշվարկային գործունեության կազմակերպում:

 

8.Որակավորման պահանջները.

 

1) Մասնագիտական խնդիրները լուծելու նպատակով Ճարտարագիտության բակալավրը կատարում է հետևյալ գործառնությունները`

ա. ընթացիկ պլանային տնտեսագիտական աշխատանքներ, կանխատեսում և պլանավորում է կազմակերպության զարգացումը, որոշում արտադրության արդյունավետության բարձրացման հիմնական ուղղությունները,

բ. իրականացնում է նոր օբյեկտների և նախագծերի տեխնիկա-տնտեսական հիմնավորման հաշվարկներ, որոշում տեխնիկայի ներդրման տնտեսական արդյունավետությունը,

գ. օգտագործում է տնտեսագիտական-մաթեմատիկական մեթոդները և մոդելները, ժամանակակից տեխնիկական միջոցները,

դ. անցկացնում գիտական հետազոտություններ և վերլուծում ստացված արդյունքները,

ե. ինքնուրույն ընդունում արտադրության կազմակերպման և կառավարման վերաբերյալ որոշումներ,

զ. մասնակցում է կապի և հեռահաղորդակցության ոլոտի մասնագիտական խնդիրների առաջադրմանը, ծրագրերի կազմմանը և լուծմանն ուղղված աշխատանքների բոլոր փուլերին,

է. կազմակերպում է նյութերի, միջոցների, սարքավորման, տեխնոլոգիական գործընթացների արդյունավետ օգտագործման գործառնություններ,

ը. մասնակցում է ոլորտի գիտահետազոտական աշխատանքների կազմակերպման, իրականացման և արդյունքների մշակման բոլոր փուլերին,

թ. ուսումնասիրում է տնտեսագիտությանն առնչվող մասնագիտական գրականությունը և գիտատեխնիկական ինֆորմացիան, ծանոթ է բնագավառի գիտատեխնիկական նորույթներին և նվաճումներին,

ժ. օգտվում է կառավարման ինֆորմացիոն տեխնոլոգիաներից, տվյալների բազաներից, փորձագիտական համակարգերից և կիրառական ծրագրերի փաթեթներից,

ժա. կազմակերպում է իր ենթակայության ստորաբաժանման աշխատանքը:

 

2) Ճարտարագիտության բակալավրը պետք է իմանա`

ա. իր մասնագիտական գործունեության բնագավառին առնչվող իրավական ակտերը, որոշումները, կարգադրությունները, նախագծման ու մշակման մեթոդական և նորմատիվային նյութերը,

բ. գործող չափորոշիչները, բնագավառի սարքավորման, ինֆորմատիկայի միջոցների տեխնիկատնտեսական ցուցանիշները, տեխնոլոգիաները, դրանց շահագործման կարգացույցները,

գ. ինտելեկտուալ սեփականության պաշտպանության կարգը, մեթոդները և միջոցները,

դ. մասնագիտական գործունեության օբյեկտների որակի վերլուծության մեթոդները,

ե. հաշվողական տեխնիկայի, կոմունիկացիաների և կապի ժամանակակից միջոցները,

զ. գիտահետազոտական աշխատանքների իրականացման արդյունքով ստացված տվյալների ներկայացման, հաշվետվությունների և տեխնիկական փաստաթղթերի կազմման եղանակները,

է. աշխատանքային օրենսդրության հիմունքները,

ը. աշխատանքի պաշտպանության, շրջակա միջավայրի պաշտպանության նորմերը և կանոնները:

 

9. Շրջանավարտի կրթությունը շարունակելու հնարավորությունը.

 

080600, «Ձեռնարկությունների տնտեսագիտություն և կառավարում (կապի ճյուղում)» մասնագիտությամբ բարձրագույն մասնագիտական կրթության հիմնական կրթական ծրագիրը յուրացրած Ճարտարագիտության բակալավրը կարող է կրթությունը շարունակել`

1) կրճատված ժամկետներում` ստանալու բակալավրի որակավորման աստիճան 2-րդ մասնագիտության գծով»

2) մագիստրատուրայում` ստանալու մագիստրոսի որակավորման աստիճան:

 

II ԴԻՄՈՐԴԻ ՊԱՏՐԱՍՏԱԿԱՆՈՒԹՅԱՆ ՄԱԿԱՐԴԱԿԻՆ ՆԵՐԿԱՅԱՑՎՈՂ ՊԱՀԱՆՋՆԵՐԸ

 

10. Դիմորդի կրթությանը նախորդող մակարդակը`

միջնակարգ կրթություն կամ միջին մասնագիտական կրթություն:

 

11. Դիմորդը պետք է ունենա պետական նմուշի փաստաթուղթ`

միջնակարգ կրթության, կամ միջին մասնագիտական կրթության կամ նախնական մասնագիտական կրթության մասին, որում առկա է դիմորդի միջնակարգ կրթությունը հավաստող գրառում:

 

III 080600, «ՁԵՌՆԱՐԿՈՒԹՅՈՒՆՆԵՐԻ ՏՆՏԵՍԱԳԻՏՈՒԹՅՈՒՆ ԵՎ ԿԱՌԱՎԱՐՈՒՄ (ԿԱՊԻ ՃՅՈՒՂՈՒՄ)» ԲԱԿԱԼԱՎՐԻ ՊԱՏՐԱՍՏՄԱՆ ՀԻՄՆԱԿԱՆ ԿՐԹԱԿԱՆ ԾՐԱԳՐԻՆ ՆԵՐԿԱՅԱՑՎՈՂ ԸՆԴՀԱՆՈՒՐ ՊԱՀԱՆՋՆԵՐԸ

 

12. Որակավորման պահանջները. Բակալավրի պատրաստման հիմնական կրթական ծրագիրը մշակվում է սույն պետական կրթական չափորոշիչի հիման վրա և ընդգրկում է ուսումնական դասընթացների ցանկը, ուսումնական, արտադրական և նախաավարտական պրակտիկաների ծրագրերը:

13. Բակալավրի պատրաստման հիմնական կրթական ծրագրի բովանդակության պարտադիր մինիմումին, նրա իրագործման պայմաններին և յուրացման ժամկետներին ներկայացվող պահանջները որոշվում են սույն պետական կրթական չափորոշիչով:

14. Բակալավրի պատրաստման հիմնական կրթական ծրագիրը բաղկացած է դասընթացների պարտադիր հանրապետական բաղադրամասից, դասընթացների բուհական բաղադրամասից, ուսանողի ընտրության դասընթացներից, ինչպես նաև ֆակուլտատիվ դասընթացներից:

15. Բակալավրի պատրաստման հիմնական կրթական ծրագիրը պետք է նախատեսի դասընթացների հետևյալ կրթաբլոկների ուսումնասիրումը ուսանողի կողմից`

1) Ընդհանուր հումանիտար և սոցիալ-տնտեսագիտական դասընթացների կրթաբլոկ-ընդհանուր հումանիտար և սոցիալ-տնտեսագիտական առարկաներ

2) Ընդհանուր մաթեմատիկական և բնագիտական դասընթացների կրթաբլոկ-ընդհանուր մաթեմատիկական և բնագիտական առարկաներ

3) Ընդհանուր մասնագիտական դասընթացների կրթաբլոկ-ընդհանուր մասնագիտական առարկաներ

4) Մասնագիտական դասընթացների կրթաբլոկ-տվյալ մասնագիտությանը հատուկ մասնագիտական առարկաներ, հնարավոր են ընտրովի-տարբերակային առարկայական մասնաբաժիններ

5) Ֆակուլտատիվներ:

 

IV 080600, «ՁԵՌՆԱՐԿՈՒԹՅՈՒՆՆԵՐԻ ՏՆՏԵՍԱԳԻՏՈՒԹՅՈՒՆ ԵՎ ԿԱՌԱՎԱՐՈՒՄ (ԿԱՊԻ ՃՅՈՒՂՈՒՄ)» ՄԱՍՆԱԳԻՏՈՒԹՅԱՄԲ ԲԱԿԱԼԱՎՐԻ ՊԱՏՐԱՍՏՄԱՆ ՀԻՄՆԱԿԱՆ ԿՐԹԱԿԱՆ ԾՐԱԳՐԻ ԲՈՎԱՆԴԱԿՈՒԹՅԱՆ ՊԱՐՏԱԴԻՐ ՄԻՆԻՄՈՒՄԻՆ ՆԵՐԿԱՅԱՑՎՈՂ ՊԱՀԱՆՋՆԵՐԸ

 

._____________________________________________________________________.

|Դասիչ|                  ԿՐԹԱԲԼՈԿԻ ԱՆՎԱՆՈՒՄԸ                   |Կրեդիտ|

|_____|________________________________________________________|______|

|01.00|Ընդհանուր հումանիտար և  սոցիալ տնտեսական - ԸՀՍՏ         |  40  |

|_____|________________________________________________________|______|

|02.00|Ընդհանուր մաթմատիկական և  բնագիտական - ԸՄԲ              |  43  |

|_____|________________________________________________________|______|

|03.00|Ընդհանուր ճարտարագիտական - ԸՃ                           |  26  |

|_____|________________________________________________________|______|

|04.00|Ընդհանուր բնագավառի - ԸԲ                                |  42  |

|_____|________________________________________________________|______|

|05.00|Մասնագիտական - Մ                                        |  65  |

|_____|________________________________________________________|______|

|     |Արտադրական պրակտիկա                                     |   4  |

|_____|________________________________________________________|______|

|     |Նախաավարտական պրակտիկա                                  |   4  |

|_____|________________________________________________________|______|

|     |Ամփոփիչ ատեստավորում                                    |   4  |

|_____|________________________________________________________|______|

|     |Ավարտական աշխատանքի կատարում և  պաշտպանություն          |  12  |

|_____|________________________________________________________|______|

|     |ԸՆԴԱՄԵՆԸ                                                |  240 |

|_____|________________________________________________________|______|

|Դասիչ|Դասընթացների անվանումը և  նրանց հիմնական բաժինները      |Կրեդիտ|

|_____|________________________________________________________|______|

|ԸՀՍՏ |ԸՆԴՀԱՆՈՒՐ ՀՈՒՄԱՆԻՏԱՐ ԵՎ ՍՈՑԻԱԼ-ՏՆՏԵՍԱԳԻՏԱԿԱՆ ԱՌԱՐԿԱՆԵՐ  |  40  |

|01.00|                                                        |      |

|_____|________________________________________________________|______|

|01.01|                  Հայոց պատմություն                     |   4  |

|     |Հայոց քաղաքական պատմության առարկան, դերն ու             |      |

|     |նշանակությունը: Հին և  միջնադարյան Հայաստանի            |      |

|     |պետականությունները: Քրիստոնեություն` որպես պետական կրոնի|      |

|     |ճանաչման և  հայոց գրերի գյուտի քաղաքական և              |      |

|     |պատմամշակութային նշանակությունը: Հայ ազատագրական պայքարի|      |

|     |օջախները: Եկեղեցու դերը: Հայ քաղաքական միտքը և          |      |

|     |կողմնորոշումները: Արևելյան  Հայաստանի` Ռուսաստանին      |      |

|     |միացման   պատմաքաղաքական նշանակությունը: Հայ հասարակական|      |

|     |հոսանքները: Ազատագրական խմբակներն ու                    |      |

|     |կազմակերպությունները: Հայկական հարցի միջազգայնացումը:   |      |

|     |Ֆիդայական-ապստամբական շարժումները, փորձը և  դասերը: Հայ |      |

|     |քաղաքական կուսակցությունների ձևավորումը  և              |      |

|     |գործունեությունը: Հայ ժողովուրդը առաջին աշխարհամարտի    |      |

|     |տարիներին: Հայոց մեծ եղեռնը և  արդիականությունը: 1918 թ.|      |

|     |մայիսյան հերոսամարտերը: Հայաստանի խորհրդայնացումը:      |      |

|     |Խորհրդային ամբողջատիրական քաղաքական համակարգը: Հայ      |      |

|     |ժողովուրդը երկրորդ աշխարհամարտի տարիներին: Հասարակական  |      |

|     |և  քաղաքական կյանքը հետպատերազմյան տարիներին: Ազգային   |      |

|     |ինքնագիտակցության զարթոնքը: Արցախյան շարժման նոր փուլը: |      |

|     |Հայաստանի և  ԼՂՀ-ի անկախության հռչակումը: Հայաստանի     |      |

|     |երրորդ հանրապետության և  կայացման ներքին և  արտաքին     |      |

|     |դժվարությունները, քաղաքական համակարգը:                  |      |

|_____|________________________________________________________|______|

|01.02|              Հայոց լեզու և  հայ գրականություն          |   4  |

|     |«Հայոց լեզու և  հայ գրականություն» դասընթացի նպատակն է  |      |

|     |ընդլայնել և  խորացնել ուսանողների գիտելիքներն ու        |      |

|     |աշխարհայացքային պատկերացումները հայ գրականության և      |      |

|     |մշակույթի դարավոր հարստության և  զարգացման արդի         |      |

|     |ուղղությունների վերաբերյալ, բարձրացնել նրանց բանավոր և  |      |

|     |գրավոր խոսքի կուլտուրան, զարգացնել գործնական            |      |

|     |հմտություններ` փաստաթղթավարության և  մասնագիտական       |      |

|     |գրականություն ստեղծելու կամ թարգմանելու նպատակով:       |      |

|     |Դասընթացն ընդգրկում է դասախոսություններ հայոց լեզվից և  |      |

|     |գրականությունից, գործնական աշխատանք հայոց լեզվից:       |      |

|     |Հայ գրականության դասախոսությունները կրում են ակնարկային |      |

|     |բնույթ, ընդգրկում են գրականագիտական երևույթներ  ու      |      |

|     |առանձին հեղինակների ստեղծագործություններ` իբրև  հայ     |      |

|     |գրականության զարգացման օրինաչափությունների              |      |

|     |դրսևորումներ:                                           |      |

|     |Հայոց լեզվի դասախոսությունների` սահմանափակ ժամաքանակով  |      |

|     |մասն ունի ընդհանուր հայագիտական բնույթ, ինչը նույնպես   |      |

|     |նպաստում է ուսանողի աշխարհայացքային պատկերացումների     |      |

|     |ձևավորմանը,  մյուս` առավել ծավալուն մասը նվիրված է      |      |

|     |շարահյուսական կառուցվածքների, խոսքի շարահյուսական       |      |

|     |կապակցման, ոճաբանության, թարգմանության և                |      |

|     |տերմինաբանության առանձնահատկությունների ուսուցմանը`     |      |

|     |իբրև  հիմք ուսանողի գրավոր խոսքի բարձրացման և           |      |

|     |փաստաթղթավարության ու մասնագիտական գրականություն        |      |

|     |ստեղծելու կարողությունների զարգացման համար: Հայոց լեզվի |      |

|     |գործնական պարապմունքներն ուղղված են ուսանողների         |      |

|     |գործնական հմտությունների զարգացմանը` գործնական          |      |

|     |գրություններ և  ճարտարագիտական փաստաթղթեր կազմելու,     |      |

|     |ինչպես նաև  թարգմանություններ կատարելու, տերմիններ      |      |

|     |գործածելու, մասնագիտական գրականություն խմբագրելու       |      |

|     |նպատակով:                                               |      |

|_____|________________________________________________________|______|

|01.03|                     Ռուսաց լեզու                       |   4  |

|     |Դասընթացի նպատակն է ծանոթացնել ռուսերենի լեզվական       |      |

|     |իրողություններին, գիտատեխնիկական ոճին և  ոճաբանությանը, |      |

|     |գիտատեխնիկական տեքստերին ու ձևավորել  գրավոր խոսքի      |      |

|     |հմտություններ: ՈՒսանողներին սովորեցնել գիտատեխնիկական   |      |

|     |տեքստերի թարգմանություն և  ծանոթացնել հիմնական          |      |

|     |հասկացություններին, ինչպես նաև  տեսության և  տեխնիկայի  |      |

|     |հիմունքներին:                                           |      |

|     |Գիտատեխնիկական տեքստերի ամբողջական, ճանաչողական և       |      |

|     |վերլուծական ընթերցում, վերարտադրական տիպի տեքստեր       |      |

|     |գրելու և  կազմելու հմտություն (ռեֆերատ, անոտացիա,       |      |

|     |ամփոփագիր), տեխնիկական այլ տեքստեր կազմելու հմտություն: |      |

|     |Թարգմանչական համարժեքություն և  փոխարինում,             |      |

|     |տրանսֆորմացիա, բառային, բառակազմական, քերականական       |      |

|     |համապատասխանություններ, գործարար փաստաթղթեր` զեկուցագիր,|      |

|     |պաշտոնագիր, հավատարմագիր, հաշվետվություն, աշխատանքային  |      |

|     |պլան, գործարար նամակագրություն` արտադրական, վարչական    |      |

|     |հարցերով,առևտրական  նամակագրություն:                    |      |

|_____|________________________________________________________|______|

|01.04|                       Օտար լեզու                       |  10  |

|     |Բակալավրական ուսուցման համար նախատեսված ծրագրում օտար   |      |

|     |լեզվի ուսուցումը դիտվում է որպես բուհական ինքնուրույն   |      |

|     |դասընթաց: Շարունակելով դպրոցական դասընթացը և  ապահովելով|      |

|     |ապագա մասնագետների նախապատրաստումը հետագա աշխատանքներին,|      |

|     |ինչպես օտար լեզվի գործածություն պահանջող մասնագիտության,|      |

|     |այնպես էլ օտար լեզվի գծով, ծրագիրը դառնում է            |      |

|     |դպրոց-հետբուհական ուսուցում և  համակարգի օղակներից մեկը |      |

|     |(ասպիրանտական դպրոց, որակավորման բարձրացում,            |      |

|     |ինքնակրթություն): Առաջին կիսամյակում նախատեսվում է      |      |

|     |ընդհանուր լեզվական, իսկ հաջորդ կիսամյակներում` ընդհանուր|      |

|     |տեխնիկական ուսուցում:                                   |      |

|_____|________________________________________________________|______|

|01.05|                Փիլիսոփայություն, սոցիոլոգիա            |   4  |

|     |Փիլիսոփայելու դերը մարդու կյանքում: Աշխարհայացք:        |      |

|     |Փիլիսոփայության առարկան: Փիլիսոփայության ծագման         |      |

|     |նախադրյալները: Փիլիսոփայության հիմնական հարց            |      |

|     |հասկացությունը: Դավիթ Անհաղթի փիլիսոփայության           |      |

|     |սահմանումները: Փիլիսոփայության ֆունկցիաները:            |      |

|     |Փիլիսոփայության և  մյուս գիտությունների կապը:           |      |

|     |Փիլիսոփայական հավատ հասկացությունը: Փիլիսոփայության     |      |

|     |հանրակրթական և  մասնագիտական նշանակությունը: Մտքի ձև  և |      |

|     |բովանդակություն: Մտքի ձևերը.  հասկացություն,            |      |

|     |դատողություն, մտահանգում: Բառ-հասկացություն,            |      |

|     |նախադասություն-դատողություն: Տրամաբանության օրենքները:  |      |

|     |Կեցության հիմնահարցի փիլիսոփայական իմաստը: Կեցության    |      |

|     |տեսակները: «Մատերիա» կատեգորիան: Մատերիայի կառուցվածքի  |      |

|     |մասին ժամանակակից գիտական պատկերացումները: Շարժում:     |      |

|     |Շարժման ձևերը:  Տարածություն և  ժամանակ: Տարածության,   |      |

|     |ժամանակի և  շարժվող մատերիայի կապը: Զարգացման գաղափարը: |      |

|     |Օրենք կատեգորիան: Օրենքի տեսակները: Համակարգայնության և |      |

|     |պատճառականության սկզբունքները: Դինամիկական և            |      |

|     |վիճակագրական օրինաչափություններ (Մեծ Թվերի օրենքը):     |      |

|     |Որակաքանակական փոփոխությունների դիալեկտիկան:            |      |

|     |Դիալեկտիկական հակասություններ: Բնության ըմբռնումը       |      |

|     |մշակույթի պատմության մեջ: Բնական և  արհեստական միջավայր:|      |

|     |Էկոլոգիայի փիլիսոփայական հարցերը: Կյանքը որպես արժեք:   |      |

|     |Մարդու առաջացման հիմնահարցը: Բարոյա-սոցիալական նորմերը  |      |

|     |որպես անտրոպոսոցիոգենեզի գործոն: Կյանքի իմաստի          |      |

|     |հիմնահարցը: Մահվան «իրավունք»: Պրակտիկ գործունեության   |      |

|     |ձևերը:  Գիտակցության էությունը: Ինքնագիտակցություն:     |      |

|     |Ճանաչողություն և  գիտելիք: Ստեղծագործություն և  բնազդ:  |      |

|     |Ճշմարտության հիմնահարցը: Գիտության ֆունկցիաները: Գիտական|      |

|     |և  առօրյա ճանաչողություն: Գիտական գիտելիքի կառուցվածքը: |      |

|     |Աշխարհի գիտական պատկերը: Գիտական ճանաչողության          |      |

|     |մեթոդները: Գիտության բարոյականությունը: Նյութական և     |      |

|     |գաղափարական հարաբերություններ: Հասարակական              |      |

|     |գիտակցություն. կառուցվածքը և  ձևերը:  Պետության         |      |

|     |հատկանիշները և  ֆունկցիաները: Իրավունքի փիլիսոփայական   |      |

|     |ըմբռնումը: Մարդկային հանրույթներ (ազգեր):               |      |

|     |Ազգ-Պետություն-Մարդկություն: Ժողովրդավարություն և       |      |

|     |իրավական պետություն: Ազատություն և  անհրաժեշտություն:   |      |

|     |Մարդ, անհատ, անձ հասկացությունները: Անձնավորության      |      |

|     |բարոյական հիմքերը: Ժամանակակից գլոբալ հիմնահարցերը:     |      |

|     |Մարդկության ապագան:                                     |      |

|     |Արտադրական սոցիոլոգիայի առարկան: Սոցիոլոգիայի առաջացման |      |

|     |պատմաքաղաքական, սոցիալ-տնտեսական և  գիտական             |      |

|     |նախադրյալները: Սոցիալական փաստ (Մեծ Թվերի օրենքը):      |      |

|     |Սոցիոլոգիական հետազոտության կազմակերպումը: Արտադրական   |      |

|     |սոցիոլոգիայի պատմությունը. աշխատանքի գիտական            |      |

|     |կազմակերպման տեսություն (Թեյլոր, Ֆորդ), Մարդկային       |      |

|     |հարաբերությունների դոկտրինա (Մեյո), «X» և  «Y»          |      |

|     |տեսություններ: Մարդը և  աշխատանքը: Անձնավորության       |      |

|     |սոցիոլոգիական նկարագիրը: Մարդկային պահանջմունքների      |      |

|     |համակարգը: Հույզերի ինֆորմացիոն-պահանջմունքային         |      |

|     |տեսությունը: Պահանջմունքների բավարարման սոցիալական և    |      |

|     |հոգեբանական գործոնները: Աշխատողի և  արտադրության        |      |

|     |պահանջներ. համատեղելիություն և  հակադրություն           |      |

|     |(հակասություններ): Աշխատանքային խմբի սոցիալ-հոգեբանական |      |

|     |մթնոլորտը: Պաշտոնական և  ոչ-պաշտոնական                  |      |

|     |հարաբերություններ: Հասարակական կարծիքը որպես բարոյական  |      |

|     |հսկիչ: Աշխատանքային շարժառիթներ: Կառավարման             |      |

|     |սոցիալ-հոգեբանական խնդիրների ըմբռնումը: Կառավարման      |      |

|     |հիմնական ոճերը: Լիդերության հարցը: Ղեկավարի էթիկան:     |      |

|     |Կազմակերպության սոցիալական ծառայություն:                |      |

|_____|________________________________________________________|______|

|01.06|                   Իրավագիտություն                      |   2  |

|     |Պետությունը և  իրավունքը. նրանց դերը հասարակական        |      |

|     |կյանքում: Իրավունքի նորմերը և  չափորոշիչ-իրավական       |      |

|     |ակտերը: Ժամանակակից հիմնական իրավական համակարգերը:      |      |

|     |Միջազգային իրավունքը որպես հատուկ իրավական համակարգ:    |      |

|     |Հայաստանի Հանրապետության իրավունքի աղբյուրները: Օրենքը  |      |

|     |և  ենթաօրենսդրական ակտերը: Հայաստանի Հանրապետության     |      |

|     |իրավունքի համակարգը: Իրավունքի ճյուղերը: Իրավախախտումը  |      |

|     |և  իրավական պատասխանատվությունը:                        |      |

|     |Օրինականության և  կարգուկանոնի տեղը ժամանակակից         |      |

|     |հասարակությունում: Իրավական պետություն. քաղաքացիական    |      |

|     |հասարակարգ: Հայաստանի Հանրապետության Սահմանադրությունը  |      |

|     |որպես պետության հիմնական օրենք: Մարդու և  քաղաքացու     |      |

|     |հիմնական իրավունքներն ու ազատությունները Հայաստանի      |      |

|     |Հանրապետությունում, նրանց պաշտպանության երաշխիքները:    |      |

|     |Պետական իշխանության մարմինների համակարգը և  տեղական     |      |

|     |ինքնակառավարումը Հայաստանի Հանրապետությունում: Պետության|      |

|     |տարածքային կազմավորման հիմունքները. տարածքային          |      |

|     |կազմավորումը Հայաստանի Հանրապետությունում: Քաղաքացիական |      |

|     |իրավահարաբերություն հասկացությունը: Ֆիզիկական և         |      |

|     |իրավաբանական անձ: Սեփականության իրավունք:               |      |

|     |Պարտավորությունները քաղաքացիական իրավունքի մեջ և        |      |

|     |պատասխանատվությունը դրանց խախտման դեպքում: Ժառանգական   |      |

|     |իրավունք: Ամուսնա-ընտանեկան հարաբերություններ:          |      |

|     |Ամուսինների, ծնողների և  երեխաների փոխադարձ իրավունքներն|      |

|     |ու պարտավորությունները: Պատասխանատվությունը ըստ         |      |

|     |ընտանեկան իրավունքի: Աշխատանքային պայմանագիր (կոնտրակտ):|      |

|     |Աշխատանքային կարգապահությունը և  պատասխանատվությունը այն|      |

|     |խախտելու դեպքում: Վարչական իրավախախտումները և  վարչական |      |

|     |պատասխանատվությունը: Հանցագործություն հասկացությունը:   |      |

|     |Քրեական պատասխանատվություն կատարած հանցանքի համար:      |      |

|     |Էկոլոգիական իրավունք: Ապագա մասնագիտական գործունեության |      |

|     |իրավական կարգավորման յուրահատկությունները: Պետական      |      |

|     |գաղտնիքի պաշտպանության իրավական հիմքերը: Օրենսդրական և  |      |

|     |նորմատիվ-իրավական ակտերը ինֆորմացիայի և  պետական        |      |

|     |գաղտնիքների պաշտպանության ոլորտներում:                  |      |

|_____|________________________________________________________|______|

|01.07|                  Քաղաքագիտություն                      |   2  |

|     |Քաղաքական գիտության օբյեկտը, առարկան և  մեթոդը:         |      |

|     |Քաղաքագիտության ֆունկցիաները: Քաղաքական կյանքը և        |      |

|     |իշխանային հարաբերությունները: Քաղաքականության դերն ու   |      |

|     |տեղը ժամանակակից հասարակության կյանքում: Քաղաքականության|      |

|     |սոցիալական ֆունկցիաները: Քաղաքական ուսմունքների         |      |

|     |պատմությունը:                                           |      |

|     |Հայկական քաղաքական սովորույթները, ակունքները, սոցիալ    |      |

|     |մշակութային հիմնավորումները, պատմական դինամիկա:         |      |

|     |Ժամանակակից քաղաքագիտական դպրոցները: Քաղաքացիական       |      |

|     |հասարակությունը, նրա ծագումն ու առանձնահատկությունը:    |      |

|     |Քաղաքացիական հասարակության առանձնահատկությունները       |      |

|     |Հայաստանում: Քաղաքականության ինստիտուցիոնալ ասպեկտները: |      |

|     |Քաղաքական իշխանություն: Քաղաքական համակարգ: Քաղաքական   |      |

|     |վարչակարգերը: Քաղաքական կուսակցությունները, էլեկտորալ   |      |

|     |համակարգեր: Քաղաքական հարաբերություններն ու             |      |

|     |գործընթացները: Քաղաքական բախումներն ու նրանց լուծման    |      |

|     |ուղիները: Քաղաքական տեխնոլոգիաները: Քաղաքական մենեջմենթ:|      |

|     |Քաղաքական մոդեռնավորում: Քաղաքական կազմակերպություններն |      |

|     |ու շարժումները: Քաղաքական ընտրախավեր: Քաղաքական         |      |

|     |լիդերություն: Քաղաքականության սոցիալ մշակութային        |      |

|     |ասպեկտները: Համաշխարհային քաղաքականություն և  միջազգային|      |

|     |հարաբերություններ: Համաշխարհային քաղաքական գործընթացի   |      |

|     |առանձնահատկությունները: Հայաստանի հանրապետության        |      |

|     |ազգային-պետական շահերը նոր աշխարհաքաղաքական իրավիճակում:|      |

|     |Քաղաքական իրականության իմացության մեթոդաբանությունը:    |      |

|     |Քաղաքական գիտելիքի մոդելները: Փորձնական քաղաքական       |      |

|     |գիտելիք: Քաղաքական վերլուծություն և  կանխատեսում:       |      |

|_____|________________________________________________________|______|

|01.08|                  Տնտեսագիտություն                      |   8  |

|     |Տնտեսագիտության առարկան, աշխարհի տնտեսական ճանաչողության|      |

|     |և  ուսումնասիրության մեթոդները, հասարակական             |      |

|     |պահանջմունքներն տնտեսական ռեսուսները, հասարակության     |      |

|     |արտադրական հնարավորությունների սահմանները, տնտեսության  |      |

|     |շուկայական համակարգի ինստիտուցիոնալ շրջանակները,        |      |

|     |արդյունքների և  եկամուտների շրջապտույտը, պահանջարկի ու  |      |

|     |առաջարկի շուկայական ուժերը, գների կազմավորման մեխանիզմը,|      |

|     |պահանջարկի ու առաջարկի էլաստիկությունը, պետության       |      |

|     |տնտեսական դերը, անկատար և  կատարյալ մրցակցություն,      |      |

|     |ազգային տնտեսություն, մակրոտնտեսական ցուցանիշները,      |      |

|     |գործազրկության բնական մակարդակը, ինֆլյացիա, պատճառներ և |      |

|     |ծախքեր, տնտեսական ցիկլեր: Ամբողջական պահանջարկ ու       |      |

|     |ամբողջական առաջարկ, զբաղվածության դասական և  քեյնսյան   |      |

|     |տեսությունների, գանձարանային քաղաքականություն, փող և    |      |

|     |բանկային գործ, դրամավարկային համակարգ, պետական բյուջե և |      |

|     |պետական պարտք, հարկեր և  դրանց ֆունկցիաները, տնտեսական  |      |

|     |աճ, վճարային հաշվեկշիռ, գլոբալացում, տնտեսագիտության    |      |

|     |տեսության մեջ մարդու մոդելը:                            |      |

|_____|________________________________________________________|______|

|01.09|                   Ֆիզիկական կուլտուրա                  |      |

|     |ֆիզիկական կուլտուրա առարկան անց է կացվում ուսանողի      |      |

|     |ուսումնառության բոլոր տարիներին և  իրականացվում է       |      |

|     |պարտադիր և  ինքնուրույն պարապմունքների ձևով:            |      |

|     |Պարտադիր պարապմունքները անց են կացվում 1-ին, 2-րդ և     |      |

|     |3-րդ կուրսերում շաբաթը 4-ական ժամաքանակով; Բժշկական     |      |

|     |քննության անցնելուց հետո ուսանողները տեղավորվում են     |      |

|     |մարզական մասնագիտական խմբերում ըստ մասնագիտությունների` |      |

|     |Վ/բոլ, Բ/բոլ, Ս/թենիս, ատլետիզմ, ծանրամարտ, լող, ռիթմիկ |      |

|     |մարմնամարզություն, ձեռնամարտ: Առողջության կողմից        |      |

|     |շեղումներ ունեցող ուսանողները տեղավորվում են հատուկ և   |      |

|     |բուժական խմբերում; Առավել լավ պատրաստականություն ունեցող|      |

|     |ուսանողները» ինչպես նաև  բարձր կուրսերի ուսանողները     |      |

|     |մարզվում են մարզական կատարելագործման խմբերում շաբաթը    |      |

|     |6-12 ժամ ժամաքանակով; Գնահատման համակարգը ընդգրկում է   |      |

|     |ուսանողի տեսական մասի յուրացման աստիճանը մինչև  20      |      |

|     |միավոր: Տեսական հարցումը համապատասխանում է կիսամյակում  |      |

|     |տրված դասախոսական դասընթացին: Գործնական մասնագիտացված   |      |

|     |դասերից ուսանողը պարտավոր է հավաքել 30-50 միավոր:       |      |

|     |ՈՒսանողի ֆիզիկական պատրաստվածության աստիճանը գնահատվում |      |

|     |է ԸՖՊ, ՀՖՊ, տեխնիկական և  տակտիկական գնահատման համալիր  |      |

|     |վարժությունների միջոցով, որը գնահատվում է մինչև  30     |      |

|     |միավոր: Այսպիսով օգտագործվում է 100 բալային համակարգ`   |      |

|     |40-60 գնահատվում է բավարար, 61-80` լավ և  81-100`       |      |

|     |գերազանց: Ֆիզիկապես թույլ պատրաստված ուսանողները        |      |

|     |հնարավորություն ունեն 100% հաճախման և  տեսական բաժնի    |      |

|     |յուրացման շնորհիվ հավաքել 75 բալ, այսինքն` գնահատվել    |      |

|     |լավ:                                                    |      |

|     |Նշենք, որ բոլոր տեսակի բացակայությունները ենթակա են     |      |

|     |լրացման:                                                |      |

|_____|________________________________________________________|______|

|01.10|        Տնտեսագիտական ուսմունքների պատմություն          |   2  |

|     |Տնտեսագիտական դպրոցները` մերկանտիլիստներ, ֆիզիոկրատներ, |      |

|     |դասական տնտեսագիտություն, պատմական դպրոց, մարժինալիզմ,  |      |

|     |կեմբրիջյան դպրոց, քեյնսյան, մոնետարիստական              |      |

|     |տեսություններ, ինստիտուցիոնալիզմ, շվեդական դպրոց,       |      |

|     |նեոքենսյականություն, նեոլիբերալիզմ և  հայ տնտեսական     |      |

|     |փիլիսոփայությունը:                                      |      |

|_____|________________________________________________________|______|

|ԸՄԲ  |Ընդհանուր մաթեմատիկական և  բնագիտական առարկաներ         |  43  |

|02.00|                                                        |      |

|_____|________________________________________________________|______|

|02.01|                    Մաթեմատիկա                          |  18  |

|     |Գծային հանրահաշվի և  անալիտիկ երկրաչափության տարրերը:   |      |

|     |Մաթեմատիկական անալիզի ներածումը: Մեկ փոփոխականի         |      |

|     |ֆունկցիայի դիֆերենցիալ հաշիվ (կիրառություններով): Մեկ   |      |

|     |փոփոխականի ֆունկցիայի ինտեգրալ հաշիվ: Մի քանի փոփոխականի|      |

|     |ֆունկցիաների դիֆերենցիալ հաշիվ: Սովորական դիֆերենցիալ   |      |

|     |հավասարումներ: Թվային, ֆունկցիոնալ և  Ֆուրյեի շարքեր:   |      |

|     |Օպերացիոն հաշիվ: Բազմապատիկ, կորագիծ և  մակերևութային   |      |

|     |ինտեգրալներ: Վեկտորական անալիզ: Հավանականությունների    |      |

|     |տեսություն և  մաթեմատիկական վիճակագրություն:            |      |

|_____|________________________________________________________|______|

|02.02|                        Ֆիզիկա                          |   6  |

|     |Կինեմատիկայի հիմնական հասկացությունները: Նյութական կետի |      |

|     |կինեմատիկա: Դինամիկայի հիմնական հասկացությունները:      |      |

|     |Նյութական կետի դինամիկա: Նյուտոնի օրենքները: Նյութական  |      |

|     |կետերի համակարգ, նրա դինամիկան: Պահպանման օրենքները:    |      |

|     |Համակարգի ազատության աստիճանների թիվը: Պինդ մարմնի      |      |

|     |կինեմատիկայի և  դինամիկայի տարրերը: Գալիլեյի            |      |

|     |հարաբերականության սկզբունքը: Հարաբերականության հատուկ   |      |

|     |տեսության տարրերը:                                      |      |

|     |Մոլեկուլյար-կինետիկ տեսության հիմնական դրույթները:      |      |

|     |Մաքսվելի բաշխումը: Իդեալական և  իրական գազեր,           |      |

|     |Վան-դեր-Վաալսի հավասարումը: Փուլային անցումներ:         |      |

|     |Բարոմետրական բանաձև,  Բոլցմանի բաշխումը:                |      |

|     |Ջերմադինամիկայի առաջին օրենքը: Աշխատանքը                |      |

|     |ջերմադինամիկայում, իդեալական գազի աշխատանքը տարբեր      |      |

|     |իզոպրոցեսներում: Մոլեկուլների ազատության աստիճանների    |      |

|     |թիվը: Ադիաբատ պրոցեսի հավասարումը: Ջերմունակություն,    |      |

|     |նրա կապը նյութի քվանտային հատկությունների հետ: Ոչ       |      |

|     |հավասարակշիռ պրոցեսներ: Ջերմադինամիկայի երկրորդ օրենքը: |      |

|     |Էնտրոպիան ջերմադինամիկայում և  վիճակագրական ֆիզիկայում: |      |

|     |Ջերմային մեքենաներ, նրանց օգգ-ն: Փոխանցման երևույթների  |      |

|     |տեսության տարրերը: Էլեկտրասատատիկ դաշտը, նրա            |      |

|     |պոտենցիալային բնույթը և  նրան բնորոշող մեծությունները:  |      |

|     |Էլեկտրական դիպոլ: Էլեկտրասատատիկ դաշտը նյութում,        |      |

|     |բևեռացման  մեխանիզմները: Գաուսի թեորեմը: Էլեկտրասատատիկ |      |

|     |դաշտի էներգիան: Հաղորդականության էլեկտրոնային           |      |

|     |տեսություն: Օհմի օրենքը շղթայի անհամասեռ տեղամասի համար,|      |

|     |էլեկտրաշարժ ուժ: Ջոուլ-Լենցի օրենքը: Մագնիսական դաշտ,   |      |

|     |նրան բնորոշող մեծությունները: Բիո-Սավար-Լապլասի օրենքը: |      |

|     |Լորենցի ուժ, Ամպերի ուժ, Հոլի էֆեկտը: Գաուսի թեորեմը և  |      |

|     |շրջապտույտի թեորեմը մագնիսական դաշտի ինդոկցիայի համար:  |      |

|     |Նյութի մագնիսական հատկությունները: Ինդուկտիվություն:    |      |

|     |Մագնիսական դաշտի էներգիան: Փոփոխական դաշտեր և           |      |

|     |անընդհատության հավասարում: Էլեկտրամագնիսական ինդուկցիա, |      |

|     |ինքնինդուկցիա: Շեղման հոսանք: Մաքսվելի հավասարումները   |      |

|     |դիֆերենցիալ և  ինտեգրալային տեսքով: Տատանումներ, նրանց  |      |

|     |առաջացման պայմանները, պարզագույն տատանողական համակարգեր:|      |

|     |Մարող և  ստիպողական տատանումներ, ռեզոնանս: Մեխանիկական  |      |

|     |ալիքներ: Խմբային արագություն: Էլեկտրամագնիսական ալիքներ,|      |

|     |նրանց սանդղակը: Էլեկտրամագնիսական ալիքի էներգիան և      |      |

|     |էներգիայի հոսքը: Ինտերֆերենց: Կոհերենտություն:          |      |

|     |Հյույգենս-Ֆրենելի սկզբունքը, դիֆրակցիա: Լույսի          |      |

|     |դիսպերսիայի դասական տեսությունը: Ջերմային ճառագայթում,  |      |

|     |Կիրխհոֆի օրենքը: Վինի շեղման օրենքը: Պլանկի քվանտային   |      |

|     |վարկածը և  Պլանկի բաշխումը: Լուսաէֆեկտը և  Կոմպտոնի     |      |

|     |երևույթը,  դրանց մեկնաբանումը ըստ քվանտային տեսության:  |      |

|     |Միկրոմասնիկների ալիքային հատկությունները, դը-Բրոյլի     |      |

|     |վարկածը: Շրյոդինգերի հավասարումը, ալիքային ֆունկցիան,   |      |

|     |նրա ֆիզիկական իմաստը: Ատոմի կառուցվածքը և  ճառագայթման  |      |

|     |սպեկտրը: Շրյոդինգերի հավասարման լուծումը պարզագույն     |      |

|     |համակարգերի համար: Միկրոմասնիկների դիֆրակցիան և  նրա    |      |

|     |կիրառությունները:                                       |      |

|_____|________________________________________________________|______|

|02.03|                         Քիմիա                          |   3  |

|     |Ատոմամոլեկուլային ուսմունք: Ատոմի կառուցվածքը:          |      |

|     |Պարբերական օրենքը և  պարբերական համակարգը: Քիմիական կապ |      |

|     |և  մոլեկուլի կառույցը: Ջերմաքիմիա: Քիմիական կինետիկա և  |      |

|     |հավասարակշռություն: Քիմիական ռեակցիաների ուղղության վրա |      |

|     |ազդող գործոնները: Լուծույթներ: Էլեկտրոլիտների           |      |

|     |լուծույթներ: Օքսիդացման-վերականգնման ռեակցիաններ:       |      |

|     |Էլեկտրաքիմիա: Ջրի քիմիան: Մետաղների ընդհանուր           |      |

|     |հատկությունները: Պարբերական համակարգի S-տարրեր:         |      |

|     |Պարբերական համակարգի P-տարրեր: Պարբերական համակարգի     |      |

|     |d-տարրեր: Գաղափար բարձրամոլեկուլային միացությունների    |      |

|     |մասին:                                                  |      |

|_____|________________________________________________________|______|

|02.04|                     Ինֆորմատիկա                        |  12  |

|     |Ինֆորմատիկայի հիմնական հասկացությունները, համակարգչի    |      |

|     |կառուցվածքը և  աշխատանքի սկզբունքը, Windows օպերացիոն   |      |

|     |համակարգ, ալգորիթմի սահմանումը և  ներկայացման           |      |

|     |եղանակները, գծային, ճյուղավորված և  ցիկլային            |      |

|     |ալգորիթմների կառուցումը, Turbo-Pascal լեզվի հիմնական    |      |

|     |հասկացությունները, Pascal ծրագրի կառուցվածքը, տիպային   |      |

|     |ծրագրերի կազմակերպում, միաչափ և  երկչափ զանգվածների     |      |

|     |մշակում: Այն ներառում է նաև  Turbo-Pascal լեզվում       |      |

|     |կիրառելի տվյալների հնարավոր տիպերի ուսումնասիրությունը, |      |

|     |ենթածրագրերի, տողային տիպի փոփոխականների, գրառումների և |      |

|     |ֆայլերի միջոցով իրականացվող աշխատանքը: Նախատեսվում է    |      |

|     |նաև  առավել բարդ խնդիրների ալգորիթմների կառուցման       |      |

|     |մեխանիզմների ուսումնասիրություն:                        |      |

|     |Գործնական պարապմունքներին նախատեսվում է կազմել վերը     |      |

|     |թվարկած թեմաներին վերաբերող խնդիրների լուծման ծրագրերը, |      |

|     |իսկ լաբորատոր պարապմունքներին` դրանց կարգաբերումը և     |      |

|     |իրականացումը համակարգչի վրա: Այս մոդուլում մեծ տեղ է    |      |

|     |հատկացված MS Word տեքստային խմբագրիչի ուսումնասիրմանը:  |      |

|     |Առարկայի նպատակն է նաև  տեքստային և  գրաֆիկական         |      |

|     |ռեժիմներում Էկրանի ղեկավարումը, ստեղնաշարի, տպող սարքի  |      |

|     |և  ձայնային ներքին սարքավորման ղեկավարում ծրագրավորման  |      |

|     |միջավայրից: Մոդուլը ներառում է նաև  հետևյալ  բաժինները. |      |

|     |համակարգչային ցանցեր, ինտերնետ, էլեկտրոնային փոստ,      |      |

|     |վիրուսներ և  հակավիրուսային ծրագրեր: Կարևոր  տեղ է      |      |

|     |հատկացված նաև  Excel էլեկտրոնային աղյուսակի             |      |

|     |ուսումնասիրմանը. նախատեսվում է հաշվարկային աղյուսակների |      |

|     |ստեղծում, խմբագրում և  արտածում, մաթեմատիկական և        |      |

|     |տրամաբանական ֆունկցիաների ու բանաձևերի  կիրառում,       |      |

|     |էլեկտրոնային աղյուսակով խնդիրների լուծում, գծապատկերների|      |

|     |և  գրաֆիկների ստեղծում:                                 |      |

|_____|________________________________________________________|______|

|02.05|                     Բնապահպանություն                   |   4  |

|     |Էկոլոգիայի հիմնական հասկացությունները: Էկոհամակարգը     |      |

|     |որպես ոչ հավասարակշռային թերմոդինամիկ համակարգ:         |      |

|     |Միջավայրի գործոններ, նրանց ազդեցության ընդհանուր        |      |

|     |օրինաչափությունները կենդանի օրգանիզմի վրա, ադապտացիա:   |      |

|     |Էկոլոգիական համակարգի բեռնվածությունը, հիմնական         |      |

|     |լիմիտավորող էկոլոգիական ֆակտորները, օպտիմումի օրենքը:   |      |

|     |Կենսաերկրաքիմիական ցիկլեր, նյութերի շրջապտույտը         |      |

|     |բնության մեջ: Բիոգեն տարրերի շրջապտույտը:               |      |

|     |Տեխնածին գործոնների ազդեցությունը բնության վրա, շրջակա  |      |

|     |միջավայրի աղտոտման հիմնական աղբյուրները: Արդյունաբերական|      |

|     |և  կենցաղային թափոններ, նրանց վնասազերծումը և  թաղումը: |      |

|     |Կեղտաջրերի մաքրումը: Անթափոն արտադրության կազմակերպումը:|      |

|     |Շրջակա միջավայրի աղտոտումը հանքավայրերի հետախուզման և   |      |

|     |հանքավայրերի շահագործման աշխատանքների դեպքում և         |      |

|     |միջավայրի պաշտպանության միջոցները:                      |      |

|     |Միջավայրի պաշտպանությունը սև  և  գունավոր մետալուրգիայի |      |

|     |արտադրություններում, վերահսկումը, պաշտպանության         |      |

|     |միջոցները: Շրջակա միջավայրի վիճակի հսկողությունը,       |      |

|     |ռացիոնալ բնօգտագործում: Բնօգտագործման կառավարման        |      |

|     |կազմակերպա-իրավական հիմքերը:                            |      |

|_____|________________________________________________________|______|

 

------------------------------------------------------

ԻՐՏԵԿ - շարունակությունը հաջորդ մասերում

 

 

pin
Կրթության, գիտ, մշակ, սպորտ նախ.
01.04.2011
N 271-Ն
Հրաման