Սեղմել Esc փակելու համար:
ԵՐԵԽԱՅԻ` ԸՆՏԱՆԻՔՈՒՄ ԱՊՐԵԼՈՒ ԻՐԱՎՈՒՆՔԻ...
Քարտային տվյալներ

Տեսակ
Գործում է
Ընդունող մարմին
Ընդունման ամսաթիվ
Համար

Ստորագրման ամսաթիվ
ՈՒժի մեջ մտնելու ամսաթիվ
ՈՒժը կորցնելու ամսաթիվ
Ընդունման վայր
Սկզբնաղբյուր

Ժամանակագրական տարբերակ Փոփոխություն կատարող ակտ

Որոնում:
Բովանդակություն

Հղում իրավական ակտի ընտրված դրույթին X
irtek_logo

ԵՐԵԽԱՅԻ` ԸՆՏԱՆԻՔՈՒՄ ԱՊՐԵԼՈՒ ԻՐԱՎՈՒՆՔԻ ԻՐԱՑՄԱՆՆ ՈՒ ՆԵՐԴԱՇՆԱԿ ԶԱՐԳԱՑՄԱՆՆ ՈՒՂՂՎԱԾ 2 ...

 

 

ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ ԿԱՌԱՎԱՐՈՒԹՅՈՒՆ

ՈՐՈՇՈՒՄ

 

2 ապրիլի 2020 թվականի N 432-Լ

 

ԵՐԵԽԱՅԻ` ԸՆՏԱՆԻՔՈՒՄ ԱՊՐԵԼՈՒ ԻՐԱՎՈՒՆՔԻ ԻՐԱՑՄԱՆՆ ՈՒ ՆԵՐԴԱՇՆԱԿ ԶԱՐԳԱՑՄԱՆՆ ՈՒՂՂՎԱԾ 2020-2023 ԹՎԱԿԱՆՆԵՐԻ ՀԱՄԱԼԻՐ ԾՐԱԳԻՐԸ ԵՎ ԾՐԱԳՐԻ ԻՐԱԿԱՆԱՑՄԱՆ ՄԻՋՈՑԱՌՈՒՄՆԵՐԻ ԺԱՄԱՆԱԿԱՑՈՒՅՑԸ ՀԱՍՏԱՏԵԼՈՒ ՄԱՍԻՆ

 

i

Հիմք ընդունելով «Սոցիալական աջակցության մասին» Հայաստանի Հանրապետության օրենքի 21-րդ հոդվածի 1-ին մասի 5-րդ կետը և Հայաստանի Հանրապետության կառավարության 2019 թվականի մայիսի 16-ի N 650-Լ որոշման N 1 հավելվածի 14-րդ կետը` Հայաստանի Հանրապետության կառավարությունը որոշում է.

1. Հաստատել`

1) երեխայի` ընտանիքում ապրելու իրավունքի իրացմանն ու ներդաշնակ զարգացմանն ուղղված 2020-2023 թվականների համալիր ծրագիրը` համաձայն N 1 հավելվածի.

2) երեխայի` ընտանիքում ապրելու իրավունքի իրացմանն ու ներդաշնակ զարգացմանն ուղղված 2020-2023 թվականների համալիր ծրագրի իրականացման միջոցառումների ժամանակացույցը` համաձայն N 2 հավելվածի:

2. Սույն որոշումն ուժի մեջ է մտնում հրապարակման օրվան հաջորդող տասներորդ օրը:

 

Հայաստանի Հանրապետության

    վարչապետ                     Ն. Փաշինյան

 

2020 թ. ապրիլի 3

Երևան

 

Հավելված N 1

ՀՀ կառավարության

2020 թվականի ապրիլի 2-ի

N 432-Լ որոշման

 

ՀԱՄԱԼԻՐ ԾՐԱԳԻՐ ԵՐԵԽԱՅԻ` ԸՆՏԱՆԻՔՈՒՄ ԱՊՐԵԼՈՒ ԻՐԱՎՈՒՆՔԻ ԻՐԱՑՄԱՆՆ ՈՒ ՆԵՐԴԱՇՆԱԿ ԶԱՐԳԱՑՄԱՆՆ ՈՒՂՂՎԱԾ 2020-2023 ԹՎԱԿԱՆՆԵՐԻ

 

I. ՆԵՐԱԾՈՒԹՅՈՒՆ

 

1. Հայաստանի Հանրապետությունում երեխայի` ընտանիքում ապրելու իրավունքի իրացմանն ու ներդաշնակ զարգացմանն ուղղված 2020-2023 թվականների համալիր միջոցառումների ծրագիրը (այսուհետ` ծրագիր) սահմանում է երեխայի` ընտանիքում ապրելու իրավունքի իրացման գերակայություններն և ուղղված է Հայաստանի Հանրապետությունում երեխայի` ընտանիքում ներդաշնակ զարգացման համար նպաստավոր պայմանների ստեղծմանը: Ծրագիրը կարևորում է երեխայի իրավունքների պաշտպանության ապահովումը և միտված է երեխաներին որակյալ ծառայություններ մատուցելուն, երեխաներին իրենց վերաբերող հարցերի քննարկմանը մասնակից դարձնելուն: Ծրագրի մշակումն իրականացվել է մասնակցային սկզբունքով` ներգրավելով ոլորտի տարբեր շահեկիցների: Ծրագրի մշակման համար հիմք են հանդիսացել Հայաստանի Հանրապետության աշխատանքի և սոցիալական հարցերի նախարարության (այսուհետ` նախարարություն), պետական այլ գերատեսչությունների և կառույցների, միջազգային և տեղական գործընկերների կողմից իրականացված` երեխայի ընտանիքում ապրելու իրավունքին առնչվող խնդիրների գնահատման հետազոտությունները, կազմված վերլուծական զեկույցներն ու հաշվետվությունները, հանրային քննարկումների արդյունքները, ներկայացված բազմաթիվ առաջարկները: Այն համահունչ է Հայաստանի Հանրապետության ստանձնած միջազգային պարտավորություններին:

2. Հայաստանի Հանրապետությունում երեխաների իրավունքների պաշտպանության ոլորտում բարեփոխումներն իրականացվում են դեռևս 2000 թվականից, և դրանց հիմնական նպատակը երեխայի բարեկեցիկ կյանքն ընտանիքում և հասարակության մեջ ապահովելն էր` մանկատներում և երեխաների խնամքի և պաշտպանության գիշերօթիկ հաստատություններում երեխաների թվի նվազեցման և այդ հաստատություններ երեխաների մուտքի կանխարգելման միջոցով: Բարեփոխումների այդ փուլը գրանցել է ինչպես ձեռքբերումներ, այնպես էլ նոր խնդիրներ: Երեխաների խնամքի և պաշտպանության համակարգի բարեփոխումները Հայաստանի Հանրապետությունում թևակոխեցին նոր փուլ 2014 թվականին, երբ Հայաստանի Հանրապետության կառավարությունը փոփոխություններ կատարեց 2013-2016 թվականների ռազմավարական ծրագրում` համապատասխանեցնելու ռազմավարական քայլերը ՄԱԿ-ի երեխայի այլընտրանքային խնամքի ուղեցույցի պահանջներին: Այդ ռազմավարության շրջանակներում կարգավորվել են բնակչության սոցիալական պաշտպանության ընդհանուր տիպի, հատուկ (մասնագիտացված), խնամքի գիշերօթիկ հաստատություններում ու սոցիալական հոգածության ցերեկային կենտրոններում երեխաների խնամքի տրամադրման, այդ թվում` տվյալ հաստատություններ նրանց ուղեգրման և ընդունելության հետ կապված հարաբերությունները Հայաստանի Հանրապետության կառավարության կողմից 2015 թվականի սեպտեմբերի 25-ին հաստատված N 1112-Ն որոշմամբ հաստատված կարգով: Մասնավորապես, սահմանվել է, թե որ չափանիշներով երեխաները կարող են տեղավորվել բնակչության սոցիալական պաշտպանության ընդհանուր տիպի, հատուկ (մասնագիտացված) և խնամքի գիշերօթիկ հաստատություններում, հստակեցվել է սոցիալական հոգածության ցերեկային կենտրոնում խնամք ստանալու իրավունք ունեցող երեխաների շրջանակը: Հայաստանի Հանրապետության կառավարության 2016 թվականի մայիսի 26-ի N 551-Ն որոշմամբ սահմանվել են կյանքի դժվարին իրավիճակում հայտնված երեխաների այլընտրանքային խնամքի տրամադրման սկզբունքները և չափորոշիչները, ինչպես նաև կարգավորվել են այլընտրանքային խնամքի տրամադրման նպատակով ուղղորդման հետ կապված հարաբերությունները: Հայաստանի Հանրապետության կառավարության 2016 թվականի մայիսի 12-ի «ՀՀ-ում կյանքի դժվարին իրավիճակում հայտնված երեխաների խնամքի այլընտրանքային ծառայությունների համակարգի զարգացման հայեցակարգին հավանություն տալու մասին» N 18 արձանագրային որոշմամբ և դրանից բխող միջոցառումների ցանկում սահմանվել են Հայաստանի Հանրապետությունում կյանքի դժվարին իրավիճակում հայտնված երեխաների խնամքի այլընտրանքային ծառայությունների համակարգի զարգացման հիմնական սկզբունքները և ուղղությունները, ինչպես նաև նախանշվել են նոր տիպի ծառայությունների անհրաժեշտությունն ու դրանց ուղղությամբ իրականացվող հիմնական միջոցառումները: Հայաստանի Հանրապետության կառավարության 2017 թվականի հուլիսի 13-ի նիստում հաստատվել է «Հայաստանի Հանրապետությունում երեխայի իրավունքների պաշտպանության 2017-2021 թթ. ռազմավարական ծրագրին և երեխայի իրավունքների պաշտպանության 2017-2021 թթ. ռազմավարական ծրագրի իրականացման միջոցառումների ժամանակացույցին հավանություն տալու մասին» N 30 արձանագրային որոշումը, որի հիմնական գերակայություններն ու սկզբունքները համահունչ են «Ինստիտուցիոնալ խնամքից դեպի համայնքային խնամքին անցնելու մասին» Եվրոպայի խորհրդի չափանիշների և ՄԱԿ-ի երեխաների այլընտրանքային խնամքի ուղեցույցի հիմնական սկզբունքներին: Այդուհանդերձ, իրավական դաշտում իրականացված փոփոխությունները դեռևս բավարար չեն երեխաների` ընտանիքում ապրելու իրավունքի լիարժեք իրացման համար: Ներառականության պահանջը, կյանքի դժվարին տարբեր իրավիճակներում հայտնվելու հանգամանքները և հասցեական ու թիրախային ծառայություններ տրամադրելու անհրաժեշտությունը, երեխաների պաշտպանության համակարգում առկա տարբեր մարմինների միջև պատասխանատվությունների և գործառույթների բաշխման անհստակությունը, ուղղորդման ոչ բավարար ընթացակարգն իրավական դաշտի վերանայման խնդիր են դնում: Հատկապես խնդրահարույց են երեխայի` ընտանիքում ապրելու իրավունքի իրացման այլընտրանքային ձևերի պարագայում ընթացակարգերի և կարգավորումների ոչ լիարժեք ամբողջականությունը, պարզությունն ու արդյունավետությունը:

3. Հայաստանի Հանրապետության կառավարության, միջկառավարական, միջազգային ու տեղական քաղաքացիական հասարակության կազմակերպությունների միջև շարունակական համագործակցության արդյունքում Հայաստանում պետական ֆինանսավորմամբ շուրջօրյա հաստատություններում խնամվող երեխաների թիվը գրեթե հինգ անգամ կրճատվել է` 2006 թվականի շուրջ 10000-ից նվազելով շուրջ 3900-ի` 2014 թվականի տարեվերջի դրությամբ, և ապա մինչև 2000 երեխայի` այլընտրանքային խնամքի բարեփոխումների շարունակական իրականացման արդյունքում: Թեև վերջին տարիներին երեխաների խնամքի շուրջօրյա հաստատությունների վերակազմավորման քաղաքականության արդյունքում նվազել է այդ հաստատություններում խնամվող երեխաների թիվը, այնուամենայնիվ հաշմանդամություն ունեցող երեխաների թիվը մասնագիտացված հաստատություններում աճում է` կենսաբանական ընտանիք վերադառնալու, խնամակալության, խնամատարության և որդեգրման հանձնելու գրեթե անհնարինությամբ պայմանավորված: Շուրջօրյա խնամքի հաստատություններում խնամվող երեխաների ավելի քան 90 տոկոսը հաստատություններում հայտնվում է` առողջական խնդիրների և ընտանիքի սոցիալ-տնտեսական ծանր պայմաններից ելնելով: Չլուծված է մնացել մանկատներում 18 տարին լրանալուց հետո հաշմանդամություն ունեցող անձանց հետագա խնամքի և կեցության հարցը, որը շարունակել է կազմակերպվել մանկատանը` այլ լուծումների բացակայությամբ, իսկ մտավոր խնդիրներ ունեցող 18 տարին լրացած անձինք երբեմն տեղավորվել են հոգեկան առողջության խնդիրներ ունեցող անձանց համար նախատեսված հաստատություններում: Այս իրավիճակը խոչընդոտել է շահառուների` համայնքում ներգրավված լինելու և ապրելու իրավունքի իրացմանը:

4. Համընդհանուր ներառական կրթության ներդրման պայմաններում հաստատություններում խնամվող և գյուղական շրջաններում բնակվող հաշմանդամություն ունեցող բազմաթիվ երեխաների համար չի ապահովվում բավարար որակյալ ներառական կրթություն: Երեխաների մի մասը փաստացի դուրս է մնում կրթությունից` նույնիսկ ուսումնական հաստատությունում գրանցված լինելու պարագայում: Երեխաներին ուղղված անվճար ծառայությունների որակն ու հասանելիությունը խնդրահարույց է, ինչն ստիպում է հաշմանդամություն ունեցող երեխաների ծնողներին լրացուցիչ վճարումներ կատարել, օրինակ, որակյալ պրոթեզներ կամ օրթոպեդիկ կոշիկներ ստանալու համար:

5. Խնամատարության ինստիտուտի զարգացմանը խոչընդոտել են ինչպես իրավական դաշտի անկատարությունը, այնպես էլ դրա համակարգված զարգացման ուղղությամբ նախկինում պետական լիազոր մարմնի կողմից ցուցաբերվող ոչ բավարար քաղաքական կամքն ու հետևողականությունը` հատկապես վաղ մանկության տարիքի երեխաներին խնամատարության հանձնելու մասով: 2008-2018 թվականների ընթացքում խնամատար ընտանիքների և դրանցում խնամվող հոգեզավակների թիվը գրեթե չի փոփոխվել: 2018 թվականի օրենսդրական փոփոխությունների արդյունքում վերապատրաստումներ են կազմակերպվել 60 խնամատար ընտանիքների համար, իսկ խնամատարության հանձնված առանց ծնողական խնամքի մնացած երեխաների թվաքանակը 2017 թվականի 23 հոգեզավակից հասել է 40-ի: 2019 թվականի առաջին կիսամյակի տվյալներով 34 խնամատար ընտանիքում խնամվում էր 48 երեխա, որոնցից 6-ը` մասնագիտացված խնամատար ընտանիքներում: Երեխաների պաշտպանության ոլորտի բարեփոխումներով պայմանավորված` իրականացվում է հանրապետությունում խնամատար ընտանիքների ընդլայնման գործընթացը` որպես շուրջօրյա խնամքի և պաշտպանության հաստատություններում գտնվող այն երեխաների խնամքի ու դաստիարակության կազմակերպման այլընտրանքային ձև, ովքեր տարբեր պատճառներով հնարավորություն չունեն խնամք ստանալու կենսաբանական կամ խնամակալ ընտանիքներում: Այս ուղղությամբ Հայաստանի Հանրապետության կառավարության կողմից 2019 թվականի հունիսի 13-ին հաստատվել է «Խնամատար ծնող դառնալու ցանկություն ունեցող անձանց ընտրության, հաշվառման, երեխայի խնամքը և դաստիարակությունը խնամատար ընտանիքում կազմակերպելու, խնամատար ծնող դառնալ ցանկացող անձանց ուսուցման, որակավորման և վերապատրաստման, խնամատար ընտանիքում հոգեզավակի խնամքի նկատմամբ վերահսկողության կարգերը, խնամատար ընտանիքին ամսական ժամանակահատվածով դրամական միջոցների վճարման կարգը և չափը, խնամատարության պայմանագրերի օրինակելի ձևերը հաստատելու և Հայաստանի Հանրապետության կառավարության 2008 թվականի մայիսի 8-ի N 459-Ն որոշումն ուժը կորցրած ճանաչելու մասին» N 751-Ն որոշումը և հստակեցվել ու բարելավվել են խնամատարության որոշ ընթացակարգեր, որոնք բարենպաստ հիմք են ստեղծում խնամատարության խթանման համար: Բարելավվել է նաև խնամատարության վերաբերյալ տվյալների հավաքագրման գործընթացը: Մասնավորապես, «Մանուկ» տեղեկատվավերլուծական բազայում գործարկվել է խնամատար ծնող դառնալ ցանկացող անձանց կենտրոնացված հաշվառման ենթաբաղադրիչը: 2019-ի երկրորդ կիսամյակում առաջին անգամ նախարարության կողմից կազմակերպվել են խնամատար ծնող դառնալու ցանկություն ունեցող անձանց վերապատրաստումներ, վերապատրաստվել է շուրջ 25 խնամատար ծնող դառնալ ցանկացող անձ: 2020 թվականի պետական բյուջեով նախատեսվել է 90 խնամատար ընտանիքում 94 երեխայի խնամքի իրականացման համար 152 828 400 դրամ, և առաջին անգամ երկու հոգեզավակի խնամքի իրականացման համար հատկացվող ֆինանսավորումը կրկնապատկվել է, մինչդեռ նախկինում ավելանում էր միայն 30 տոկոսով: Ներկայում շուրջ 47 խնամատար ընտանիքում խնամք է ստանում 65 երեխա:

6. Ցերեկային խնամքի ծառայությունները Հայաստանի Հանրապետության տարածքում բաշխված են ոչ համաչափ և կան մարզեր, որտեղ ցերեկային խնամքի ծառայությունները գրեթե բացակայում են: Ցերեկային ծառայությունների ծածկույթի համաչափ ընդլայնման նպատակով Հայաստանի Հանրապետության 2020 թվականի պետական բյուջեում ներառվել են «Երեխաների, այդ թվում` հաշմանդամություն ունեցող, խնամքի ցերեկային ծառայությունների տրամադրում» և «ՀՀ երեխաների շուրջօրյա խնամք և պաշտպանություն իրականացնող հաստատություններում խնամվող երեխաներին ընտանիքներ վերադարձնելու, մուտքը հաստատություններ կանխարգելելու և աջակցության տրամադրման ծառայություններ» միջոցառումները: Վերոհիշյալ միջոցառումներն իրականացվելու են Երևանում և հանրապետության 10 մարզերում` հասարակական կազմակերպություններին պատվիրակման միջոցով: 2019 թվականի հոկտեմբեր-դեկտեմբեր ամիսներին կազմակերպվել են ոչ պետական կազմակերպություններին դրամաշնորհների տրամադրման մրցույթներ, որոնց արդյունքներով 2020 թվականից շուրջ 30 խոշոր բնակավայրերում կգործեն ցերեկային կենտրոններ, ինչպես նաև բոլոր մարզերում և Երևանում կգործեն երեխաների մուտքը հաստատություններ կանխարգելող ծրագրեր, որոնք ծառայություններ կտրամադրեն շուրջ 3800 երեխաների: Ընդ որում, ցերեկային ծառայությունն ընդգրկում է շարժական թիմի և սոցիալական օգնականի ծառայության բաղադրիչները` հնարավոր դարձնելով ծառայությունների տրամադրումը նաև շրջակա գյուղական համայնքներին: Ընդհանուր առմամբ ծառայությունների շահառու երեխաների թիվն ավելի քան եռապատկվում է` նախորդ տարվա համեմատ:

7. Որդեգրումը, հանդիսանալով երեխայի` կենսաբանական ընտանիքում ապրելու անհնարինության պարագայում այլընտրանքային խնամքի գերադասելի ձևը, այդուհանդերձ, խնդրահարույց է ընթացակարգերի արդյունավետության և գործընթացի թափանցիկության տեսանկյունից: Հայաստանի Հանրապետության քաղաքացի հանդիսացող երեխաների որդեգրման համակարգի բարեփոխման, ինչպես նաև փաստահավաք գործունեության իրականացման նպատակով Հայաստանի Հանրապետության վարչապետի 2019 թվականի օգոստոսի 26-ի N 1197-Ա որոշմամբ հաստատվել է աշխատանքային խմբի անհատական կազմը, որն արդեն իսկ գումարել է չորս նիստ և իր լիազորությունների շրջանակներում անդրադարձել է ոլորտում առկա հիմնախնդիրներին` իրականացնելով համապատասխան վերլուծություններ և ձեռնարկել անհրաժեշտ միջոցներ: Որդեգրված երեխայի խնամքի և դաստիարակության համար անհրաժեշտ` որդեգրել ցանկացող անձին հոգեբանական, մանկավարժական և իրավական աջակցություն տրամադրելու նպատակով` որդեգրել ցանկացող անձանց նախապատրաստական դասընթացների ծրագրի կազմակերպման և անցկացման գործընթացները սահմանելու նպատակով` 2019 թվականի մայիսի 23-ին ընդունվել է Հայաստանի Հանրապետության կառավարության «Որդեգրել ցանկացող անձանց նախապատրաստական դասընթացների ծրագրի բովանդակությունը, դրան ներկայացվող պահանջները, ծրագրի բովանդակությունը սահմանող իրավասու մարմինը, ծրագրի կազմակերպման և անցկացման կարգը հաստատելու մասին» N 630-Ն որոշումը: «Որդեգրել ցանկացող անձանց նախապատրաստական դասընթացների ծրագրի կազմակերպում և անցկացում» ծրագրի իրականացման նպատակով դրամաշնորհի տրամադրման համար հայտարարվել է մրցույթ, որի արդյունքում շահած հասարակական կազմակերպությունն իրականացրել է որդեգրել ցանկացող շուրջ 60 անձանց վերապատրաստման դասընթացները:

8. Երեխայի` ընտանիքում ապրելու իրավունքի իրացման քաղաքականության արդյունավետության նախապայման է փաստարկված և տվյալների ու հետազոտությունների վրա հիմնված լինելը: Կյանքի դժվարին իրավիճակում հայտնված երեխաների հաշվառման «Մանուկ» տեղեկատվական համակարգը` իբրև գործընթացների թափանցիկության, հաշվետվողականության հիմնական գործիք, ինչպես նաև փաստարկված քաղաքականության մշակման համար տեղեկատվական շտեմարան, ունի էական բարելավման և զարգացման կարիք: Համակարգում կան մի շարք թերություններ, մասնավորապես, բացակայում են կարևոր տվյալներ, փաստվում է մուտքագրվող տվյալների հավաստիության և հուսալիության խնդիրը: Առանձին խնդիր է անձնական տվյալների պաշտպանությունը: Այս ուղղությամբ 2019 թվականին նախաձեռնվել է համակարգի խնդիրների հավաքագրումը և արդիականացման աշխատանքների մեկնարկը` միջազգային գործընկերների հետ համագործակցությամբ:

9. Երեխաների պաշտպանության եռաստիճան համակարգում հստակ չէ առկա պարտականությունների բաշխումն ու ուղղորդումը: Արդյունքում առկա են գործառույթներ, որոնցով պետական և տեղական ինքնակառավարման որևէ մարմնի կողմից փաստացի գործուն գործառնություն չի ապահովվում, ինչպես, օրինակ, թափառաշրջիկ և մուրացիկ երեխաների հարցը, երեխաների աշխատանքային շահագործումը, կրթությունից դուրս մնալը, աջակցությունը բռնության, այդ թվում` սեռական բռնության ենթարկված երեխաներին, ծառայությունները վարքային խնդիրներ ունեցող երեխաների, հատկապես դեռահասների, ինչպես նաև հոգեկան առողջության խնդիր ունեցող երեխաների համար և այլն: Տևական ժամանակ չի գործել երեխաների պաշտպանության ոլորտի մոնիթորինգի և գնահատման ինստիտուցիոնալ մեխանիզմը: Այս ուղղությամբ 2019 թվականին նախաձեռնվել է Երեխաների իրավունքների պաշտպանության ազգային հանձնաժողովի վերակազմավորումը և գործառույթների ընդլայնումը` հաստատվելով Հայաստանի Հանրապետության վարչապետի 2019 թվականի հոկտեմբերի 25-ի N 1552-Ն որոշմամբ: Մասնավորապես, ընդլայնվել են հանձնաժողովի գործառույթները երեխաների պաշտպանության ոլորտի մոնիթորինգի և գնահատման ոլորտում, ապահովվել է քաղաքացիական հասարակության մասնակցային ներկայացվածությունը հանձնաժողովում, 2019 թվականի նոյեմբերին գումարվել է առաջին նիստը:

10. Հայաստանի Հանրապետության կառավարությունը 2019 թվականի մայիսի 16-ի N 650-Լ որոշմամբ հաստատել է Հայաստանի Հանրապետության կառավարության 2019-2023 թվականների գործունեության միջոցառումների ծրագիրը, որում կարևորվում է կյանքի դժվարին իրավիճակում գտնվող երեխաների, այդ թվում` հաշմանդամություն ունեցող երեխաների ընտանիքում ապրելու իրավունքի իրացմանն ու այլընտրանքային, համայնքահենք ծառայությունների ցանցի ընդլայնմանն ուղղված միջոցառումների իրականացումը: Այն նախանշում է բարեփոխումների նոր փուլ, որի նպատակն է ապահովել երեխաների պաշտպանության համակարգի և երեխաների իրավունքների իրացմանն ուղղված անհրաժեշտ միջավայրի ստեղծման համար համալիր միջոցառումներ` ելնելով ներկա իրավիճակից և նախորդ փուլերի ընթացքում ձեռք բերված փորձառությունից և քաղած դասերից:

 

II. ԾՐԱԳՐԻ ՆՊԱՏԱԿԸ, ԳԵՐԱԿԱՅՈՒԹՅՈՒՆՆԵՐԸ ԵՎ ՍԿԶԲՈՒՆՔՆԵՐԸ

 

11. Ծրագրի նպատակն է ապահովել կյանքի դժվարին իրավիճակում հայտնված երեխաների ընտանիքում ապրելու իրավունքի իրացումը և նրանց ներառումը հասարակություն:

12. Սույն ծրագրի գերակայություններն են`

1) ապահովել երեխաների իրավունքների պաշտպանության համակարգի բարելավումը.

2) ապահովել այլընտրանքային խնամքի համաչափ և ըստ կարիքի ծառայությունների ցանցի ընդլայնումը.

3) համալիր աջակցություն կյանքի դժվարին իրավիճակում հայտնված երեխաներին և նրանց ընտանիքներին` խրախուսելով կայուն եկամտի աղբյուրների ձևավորումը և զբաղվածությունը.

4) ապահովել շուրջօրյա խնամքի հաստատությունների ապաինստիտուցիոնալացումը` ներառյալ ոչ պետական հաստատություններն ու մասնագիտացված խնամքի հաստատությունները:

13. Ծրագրի հիմնական սկզբունքներն են`

1) երեխայի պաշտպանության, ընտանիքում ապրելու իրավունքի իրացման, շուրջօրյա հաստատություններ մուտքի կանխարգելման հարցում բոլոր շահագրգիռ կողմերի միասնական մոտեցումը և փոխհամագործակցության ապահովումը.

2) շահագրգիռ կողմերի գործառույթների հստակ բաշխվածությունն ու կրկնօրինակման բացառումը.

3) պետական քաղաքականության գերակայությունը ոլորտում իրականացվող տարբեր նախաձեռնությունների նկատմամբ.

4) երեխաների և նրանց ընտանիքի անդամների անձնական տվյալների պաշտպանությունը` բացառելով տվյալների հետագա տարածումը կամ օգտագործումը.

5) համայնքների ակտիվ ներգրավվածությունը գործընթացին.

6) անհարկի բյուրոկրատիայի հնարավոր դրսևորումների բացառումը.

7) երեխաներին ուղղված ծառայությունների մատչելիությունը` տրամադրվող սոցիալական ծառայությունների հասանելիության ապահովումը և հասցեականությունը.

8) երեխաների մասնակցության ապահովումն իրենց խնդիրների լուծման գործընթացում.

9) խտրականության բացառումը.

10) երեխայի լավագույն շահը:

 

III. ՀԻՄՆԱԽՆԴԻՐՆԵՐԸ

 

14. Ծրագրի հիմնախնդիրներն են`

1) երեխաների իրավունքների պաշտպանության համակարգի ոչ արդյունավետ գործունեությունը, մասնավորապես, երեխաների իրավունքների պաշտպանության համար պատասխանատուների ոչ հստակ լինելը, գործառույթների վարչարարական բնույթը և համանման պահանջներով կրկնությունները.

2) Հայաստանի Հանրապետությունում կյանքի դժվարին իրավիճակում հայտնված երեխաների խնամքի կազմակերպման համայնքային ծառայությունների պակասը, իսկ համայնքների մեծ մասում` դրանց բացակայությունը.

3) պետական հոգածության կարիք ունեցող առողջական խնդիրներով երեխաների թվի աճը, հանրապետությունում հաշմանդամություն ունեցող երեխաներին ուղղված մասնագիտական ծառայությունների ոչ բավարար ծածկույթը և ընդգրկումը.

4) որդեգրման գործընթացում կոռուպցիոն ռիսկերի առկայությունը, որդեգրման գործընթացի կազմակերպման, այդ թվում` Հայաստանի Հանրապետության քաղաքացիներին որդեգրման ենթակա երեխաների տվյալների տրամադրման, գործընթացի վերահսկողության ոչ բավարար մեխանիզմները.

5) ընդհանուր, մասնագիտացված, ճգնաժամային և արձակուրդային խնամատարություն իրականացնելու համար խնամատար ծնող դառնալու ցանկություն ունեցող անձանց փոքր թիվը.

6) հանրային ոչ բավարար իրազեկվածությունը կյանքի դժվարին իրավիճակում հայտնված, այդ թվում` հաշմանդամություն ունեցող երեխաների համար կենսաբանական կամ ընտանեկանին մոտ միջավայրում ապրելու և զարգանալու իրավունքի իրացմանն ուղղված ծրագրերի ու նախաձեռնությունների վերաբերյալ.

7) կյանքի դժվարին իրավիճակում հայտնված երեխաների վերաբերյալ տվյալների ոչ բավարար տեղեկատվական բազայի առկայությունը, բազայի ոչ միասնական լինելը և տվյալների հենքի վրա քաղաքականության մշակման աշխատանքային մշակույթի բացակայությունը.

8) երեխաների իրավունքների պաշտպանության մշտադիտարկման և գնահատման միասնական և արդյունավետ համակարգի բացակայությունը:

 

IV. ԱԿՆԿԱԼՎՈՂ ԱՐԴՅՈՒՆՔԸ

 

15. Ծրագրի ակնկալվող արդյունքներն են`

1) երեխաների իրավունքների պաշտպանության համակարգի գործունեությունը համակարգված է.

2) հանրապետությունում առկա է այլընտրանքային խնամք տրամադրող համաչափ և ըստ կարիքի ծառայությունների ցանցը, այդ թվում` հաշմանդամություն ունեցող երեխաներին ուղղված մասնագիտական որակյալ ծառայություններ.

3) հաստատություններում խնամվող երեխաները խնամվում են ընտանիքներում, երեխաների մուտքը հաստատություններ կանխարգելվել է, և բարելավվել է նրանց ընտանիքների կյանքի որակը.

4) կյանքի դժվարին իրավիճակում հայտնված, այդ թվում` հաշմանդամություն ունեցող երեխաների կենսաբանական կամ ընտանեկանին մոտ միջավայրում ապրելու և զարգանալու իրավունքի իրացման վերաբերյալ հասարակության շրջանում առկա է բարձր իրազեկվածություն.

5) երեխաների խնամքի այլընտրանքային ծառայությունների, ինչպես նաև երեխայի ցերեկային ծառայությունների համակարգի տարբեր կառույցների մասնագետները վերապատրաստված են և ունեն բավարար կարողություններ որակյալ ծառայություններ տրամադրելու համար.

6) երեխաների իրավունքների պաշտպանության մշտադիտարկման և գնահատման միասնական և արդյունավետ տեղեկատվական համակարգը առկա է և գործում է:

 

V. ՀԱՄԱԼԻՐ ԾՐԱԳՐԻ ՄՇՏԱԴԻՏԱՐԿՈՒՄԸ ԵՎ ԳՆԱՀԱՏՈՒՄԸ

 

16. 2020-2023 թվականների համալիր ծրագրի իրականացման ընթացքում կներդրվի երեխայի` ընտանիքում ապրելու իրավունքի մշտադիտարկման և տեղեկատվության փոխանակման մեխանիզմ, որը կնպաստի նախատեսված միջոցառումների իրականացման արդյունավետության գնահատմանը, ծագած խնդիրների հստակեցմանը և հնարավոր լուծումներին:

17. Սույն որոշմամբ նշված միջոցառումների կատարման, ինչպես նաև համալիր ծրագրի IV բաժնում նախանշված ակնկալվող ամփոփ արդյունքների ապահովման ընթացքի վերաբերյալ` այդ միջոցառումների պատասխանատու կատարող պետական մարմինները մինչև տվյալ տարվա դեկտեմբերի երկրորդ տասնօրյակը նախարարություն ներկայացնում են տեղեկատվություն, որը նախարարությունն ամփոփելով` հաջորդ տարվա հունվարին ներկայացնում է Հայաստանի Հանրապետության վարչապետի աշխատակազմ: Ծրագրի մշտադիտարկումը կիրականացվի նաև այլընտրանքային խնամքի բարեփոխումների ընթացիկ մշտադիտարկման համար մշակված ցուցանիշների մասին «Մանուկ» տեղեկատվական համակարգի միջոցով եռամսյակային կտրվածքով ստացվող ամփոփ տեղեկատվության հիման վրա: Մշտադիտարկման արդյունքները կարող են նաև, ըստ անհրաժեշտության, ներկայացվել Երեխայի իրավունքների պաշտպանության ազգային հանձնաժողով` քննարկման:

 

VI. ԾՐԱԳՐԻ ՆԵՐԴՐՄԱՆ ՖԻՆԱՆՍԱԿԱՆ ՄԻՋՈՑՆԵՐԸ

 

18. Ծրագրի ներդրումն ապահովող ֆինանսավորումն ակնկալվում է հետևյալ աղբյուրներից`

1) Հայաստանի Հանրապետության պետական բյուջե (Հայաստանի Հանրապետության պետական բյուջեից` շահագրգիռ նախարարություններին տրամադրվող միջոցների շրջանակում).

2) միջազգային կազմակերպությունների կողմից նպատակային ֆինանսավորում, սեփական ֆոնդեր.

3) հասարակական կազմակերպությունների կողմից նպատակային ֆինանսավորում.

4) Հայաստանի Հանրապետության օրենքով չարգելված այլ ֆինանսական աղբյուրներ:

 

VII. ԾՐԱԳՐԻ ԻՐԱԿԱՆԱՑՄԱՆ ՌԻՍԿԵՐԸ

 

19. Ծրագրի իրականացման արդյունավետության նախապայման է միջգերատեսչական սերտ համագործակցությունը պետական տարբեր կառույցների միջև, ինչպես նաև համագործակցությունը պետական, մասնավոր և հասարակական սեկտորների միջև: Համագործակցության հարթակ կարող է հանդիսանալ Երեխաների պաշտպանության ազգային հանձնաժողովը:

20. Ծրագրի իրականացման ընթացքում հնարավոր են որոշակի գործողությունների ժամկետների երկարաձգումներ` պայմանավորված լրացուցիչ աշխատանքներ իրականացնելու հանգամանքով: Ինչպես, օրինակ, հաստատությունների ապաինստիտուցիոնալացման գործընթացը կարող է պահանջել լրացուցիչ ռեսուրսների ներգրավում:

21. Ծրագրի իրականացման ընթացքում հնարավոր են որոշակի խնդիրներ` համակարգային նորամուծությունների հետ կապված: Նոր համակարգերի, մեխանիզմների ներդրումը հաճախ բախվում է որոշակի դիմադրության, թյուրընկալման, անբավարար կարողությունների: Նախատեսվում է իրականացնել իրազեկության բարձրացման և կարողությունների զարգացման ծրագրեր` ռիսկը նվազագույնի հասցնելու միտումով:

 

Հավելված N 2

ՀՀ կառավարության

2020 թվականի ապրիլի 2-ի

N 432-Լ որոշման

 

ՄԻՋՈՑԱՌՈՒՄՆԵՐԻ ԺԱՄԱՆԱԿԱՑՈՒՅՑ ԵՐԵԽԱՅԻ` ԸՆՏԱՆԻՔՈՒՄ ԱՊՐԵԼՈՒ ԻՐԱՎՈՒՆՔԻ ԻՐԱՑՄԱՆՆ ՈՒ ՆԵՐԴԱՇՆԱԿ ԶԱՐԳԱՑՄԱՆՆ ՈՒՂՂՎԱԾ 2020-2023 ԹՎԱԿԱՆՆԵՐԻ ՀԱՄԱԼԻՐ ԾՐԱԳՐԻ ԻՐԱԿԱՆԱՑՄԱՆ

 

._________________________________________________________________________.

|NN |Միջոցա-   |Ակնկալվող|Կատարման|Արդյուն- |Պատասխա- |Համա-    |Ֆինանսա- |

|ը/կ|ռումները  |արդյունքը|վերջնա- |քային    |նատու    |կատարողը |վորման   |

|   |          |         |ժամկետը |ցուցանիշ-|կատարողը |         |աղբյուրը |

|   |          |         |        |ները     |         |         |         |

|___|__________|_________|________|_________|_________|_________|_________|

| 1 |   2      |   3     |   4    |    5    |    6    |    7    |   8     |

|___|__________|_________|________|_________|_________|_________|_________|

|1. |«Երեխայի  |Բարեփո-  |2020 թ. |ՀՀ կառավա|ՀՀ աշխա- |ՀՀ արդարա|Ֆինանսա- |

|   |իրավունք- |խումների |երկրորդ |րության  |տանքի և  |դատության|վորում չի|

|   |ների      |իրականաց-|կիսամյակ|կողմից   |սոցիալա- |նախարա-  |պահանջ-  |

|   |մասին» ՀՀ |ման համար|        |նախագծերի|կան      |րություն,|վում:    |

|   |օրենքում  |ապահովված|        |հաստա-   |հարցերի  |ՀՀ կրթու-|         |

|   |փոփոխու-  |է        |        |տումը    |նախարա-  |թյան,    |         |

|   |թյուններ  |անհրաժեշտ|        |         |րություն |գիտության|         |

|   |և         |իրավական |        |         |         |մշակույ- |         |

|   |լրացումներ|դաշտը:   |        |         |         |թի և     |         |

|   |կատարելու |ՀՀ օրենս-|        |         |         |սպորտի   |         |

|   |մասին»    |դրությու-|        |         |         |նախարա-  |         |

|   |օրենքի,   |նը համա- |        |         |         |րություն,|         |

|   |«Ընտանեկան|պատասխա- |        |         |         |ՀՀ առողջա|         |

|   |օրենսգր-  |նեցված է |        |         |         |պահության|         |

|   |քում փոփո-|Հայաստանի|        |         |         |նախարա-  |         |

|   |խություն- |Հանրապե- |        |         |         |րություն,|         |

|   |ներ և     |տության  |        |         |         |ՀՀ տարած-|         |

|   |լրացումներ|կողմից   |        |         |         |քային    |         |

|   |կատարելու |ստանձնած |        |         |         |կառավար- |         |

|   |մասին»    |մի շարք  |        |         |         |ման և    |         |

|   |օրենքի    |միջազ-   |        |         |         |ենթա-    |         |

|   |նախագծերի |գային    |        |         |         |կառուց-  |         |

|   |մշակում և |պարտավո- |        |         |         |վածքների |         |

|   |ներկայա-  |րություն-|        |         |         |նախարա-  |         |

|   |ցում ՀՀ   |ներին,   |        |         |         |րություն |         |

|   |վարչապետի |մասնավո- |        |         |         |         |         |

|   |աշխատակազմ|րապես,   |        |         |         |         |         |

|   |          |«Երեխայի |        |         |         |         |         |

|   |          |իրավունք-|        |         |         |         |         |

|   |          |ների     |        |         |         |         |         |

|   |          |մասին»,  |        |         |         |         |         |

|   |          |«Հաշման- |        |         |         |         |         |

|   |          |դամու-   |        |         |         |         |         |

|   |          |թյուն    |        |         |         |         |         |

|   |          |ունեցող  |        |         |         |         |         |

|   |          |անձանց   |        |         |         |         |         |

|   |          |իրավունք-|        |         |         |         |         |

|   |          |ների     |        |         |         |         |         |

|   |          |մասին»   |        |         |         |         |         |

|   |          |ՄԱԿ-ի    |        |         |         |         |         |

|   |          |կոնվեն-  |        |         |         |         |         |

|   |          |ցիաներին |        |         |         |         |         |

|___|__________|_________|________|_________|_________|_________|_________|

|2. |Կյանքի    |Կյանքի   |2020    |Կյանքի   |ՀՀ       |ՀՀ մարզ- |ՀՀ       |

|   |դժվարին   |դժվարին  |թվականից|դժվարին  |աշխատանքի|պետարան- |պետական  |

|   |իրավիճա-  |իրավիճա- |սկսած`  |իրավիճա- |և  սոցիա-|ներ,     |բյուջե,  |

|   |կում      |կում     |պարբե-  |կում     |լական    |Տեղական  |օրենքով  |

|   |հայտնված  |հայտնված |րաբար   |հայտնված |հարցերի  |ինքնակա- |չարգելված|

|   |երեխաների |ընտանիք- |        |երեխաների|նախարա-  |ռավարման |այլ աղ-  |

|   |և  նրանց  |ների     |        |ընտանիք- |րություն |մարմին-  |բյուրներ |

|   |ընտանիք-  |երեխաների|        |ների թվի |         |ներ, հասա|         |

|   |ների      |հիմնական |        |համամաս- |         |րակական  |         |

|   |կարիքների |կարիքները|        |նությունը|         |և  միջազ-|         |

|   |խորը      |գնահատվել|        |գնահատված|         |գային    |         |

|   |գնահատում |են, որոնց|        |կարիքնե- |         |կազմակեր-|         |

|   |          |հիման վրա|        |րով ընտա-|         |պություն |         |

|   |          |մշակված  |        |նիքների  |         |ներ (համա|         |

|   |          |զարգացման|        |նկատմամբ |         |ձայնու-  |         |

|   |          |ծրագրերն |        |առնվազն  |         |թյամբ)   |         |

|   |          |իրականաց-|        |70% է    |         |         |         |

|   |          |վում են: |        |առաջին   |         |         |         |

|   |          |         |        |տարում և |         |         |         |

|   |          |         |        |յուրա-   |         |         |         |

|   |          |         |        |քանչյուր |         |         |         |

|   |          |         |        |տարի     |         |         |         |

|   |          |         |        |աճում է  |         |         |         |

|   |          |         |        |առնվազն  |         |         |         |

|   |          |         |        |5%-ով:   |         |         |         |

|___|__________|_________|________|_________|_________|_________|_________|

|3. |Ցերեկային |ՀՀ       |2020    |Մարզերում|ՀՀ       |Հասարա-  |ՀՀ       |

|   |խնամքի    |մարզերում|թվականից|պատվիրակ-|աշխատանքի|կական և  |պետական  |

|   |համայնքա- |առկա են  |սկսած`  |ված ծառա-|և  սոցիա-|միջազ-   |բյուջե,  |

|   |հեն և     |համայնք- |պարբե-  |յություն-|լական    |գային    |օրենքով  |

|   |ներառական |ների     |րաբար   |ներից    |հարցերի  |կազմակեր-|չարգելված|

|   |հասանելի  |կարիքնե- |        |օգտվող   |նախարա-  |պություն-|այլ      |

|   |ծառայու-  |րին համա-|        |երեխանե- |րություն |ներ (համա|միջոցներ |

|   |թյունների |պատասխան |        |րից      |         |ձայնու-  |         |

|   |ստեղծում  |ներառական|        |առնվազն  |         |թյամբ)   |         |

|   |Երևան     |ծառայու- |        |40%-ը    |         |         |         |

|   |քաղաքում  |թյուններ,|        |ստանում է|         |         |         |

|   |և  ՀՀ     |որոնք    |        |ծառայու- |         |         |         |

|   |մարզերի   |գործում  |        |թյուններ,|         |         |         |

|   |խոշոր     |են համա- |        |ընդ      |         |         |         |

|   |համայնք-  |պատասխան |        |որում`   |         |         |         |

|   |ներում`   |հաստատված|        |հաշմանդա-|         |         |         |

|   |ներառելով |նվազա-   |        |մություն |         |         |         |

|   |տարաբնույթ|գույն    |        |ունեցող  |         |         |         |

|   |ծառայու-  |որակական |        |շահառու- |         |         |         |

|   |թյուններ  |չափորոշիչ|        |ների համա|         |         |         |

|   |կյանքի    |ներին    |        |մասնու-  |         |         |         |

|   |դժվարին   |համապա-  |        |թյունը`  |         |         |         |

|   |տարբեր    |տասխան   |        |առնվազն  |         |         |         |

|   |իրավիճակ- |         |        |20%:     |         |         |         |

|   |ներում    |         |        |         |         |         |         |

|   |հայտնված  |         |        |         |         |         |         |

|   |երեխաների |         |        |         |         |         |         |

|   |համար     |         |        |         |         |         |         |

|___|__________|_________|________|_________|_________|_________|_________|

|4. |Կյանքի    |Կյանքի   |2020    |Կյանքի   |ՀՀ       |ՀՀ կրթու-|ՀՀ       |

|   |դժվարին   |դժվարին  |թվականից|դժվարին  |աշխատանքի|թյան,    |պետական  |

|   |իրավիճա-  |իրավիճա- |սկսած`  |իրավիճա- |և  սոցիա-|գիտության|բյուջե,  |

|   |կում      |կում     |պարբե-  |կում     |լական    |մշակույթի|օրենքով  |

|   |հայտնված  |հայտնված |րաբար   |հայտնված,|հարցերի  |և  սպորտի|չարգելված|

|   |երեխաների |երեխաների|        |հաշվառված|նախարա-  |նախարա-  |այլ      |

|   |ընտանիք-  |խնամքի   |        |(տարեկան |րություն |րություն,|միջոցներ |

|   |ներին     |որակը    |        |կտրված-  |         |ՀՀ առողջա|         |

|   |ընտանեկան |բարելավ- |        |քով)     |         |պահության|         |

|   |խորհրդատ- |վել է:   |        |երեխաների|         |նախարա-  |         |

|   |վության և |         |        |ընտանիք- |         |րություն,|         |

|   |ծնողավար- |         |        |ների     |         |ՀՀ տարած-|         |

|   |ման, կեն- |         |        |առնվազն  |         |քային    |         |

|   |ցաղավարման|         |        |50%-ին   |         |կառավար- |         |

|   |թեմաներով |         |        |տրամադր- |         |ման և    |         |

|   |դասընթաց- |         |        |վել է    |         |ենթա-    |         |

|   |ների կազմա|         |        |խորհրդատ-|         |կառուց-  |         |

|   |կերպում   |         |        |վություն,|         |վածքների |         |

|   |          |         |        |իսկ 20%-ը|         |նախարա-  |         |

|   |          |         |        |վերապատ- |         |րություն,|         |

|   |          |         |        |րաստվել է|         |միջազ-   |         |

|   |          |         |        |         |         |գային և  |         |

|   |          |         |        |         |         |հասարակա-|         |

|   |          |         |        |         |         |կան կազմա|         |

|   |          |         |        |         |         |կերպու-  |         |

|   |          |         |        |         |         |թյուններ |         |

|   |          |         |        |         |         |(համաձայ-|         |

|   |          |         |        |         |         |նությամբ)|         |

|___|__________|_________|________|_________|_________|_________|_________|

|5. |Սոցիալական|Կյանքի   |2020    |Աջակցու- |ՀՀ       |         |ՀՀ       |

|   |աջակցու-  |դժվարին  |թվականից|թյան ծրագ|աշխատանքի|         |պետական  |

|   |թյան և    |իրավիճա- |սկսած`  |րերում   |և  սոցիա-|         |բյուջե,  |

|   |զբաղվածու-|կում     |պարբե-  |յուրա-   |լական    |         |օրենքով  |

|   |թյան      |հայտնված |րաբար   |քանչյուր |հարցերի  |         |չարգելված|

|   |ծրագրերում|երեխաների|        |տարի     |նախարա-  |         |այլ      |

|   |կյանքի    |ընտանիք- |        |ընդգրկված|րություն |         |միջոցներ |

|   |դժվարին   |ներն առաջ|        |ընտանիք  |         |         |         |

|   |իրավիճա-  |նահերթ   |        |ների     |         |         |         |

|   |կում      |ընդգրկված|        |առնվազն  |         |         |         |

|   |հայտնված  |են սոցիա-|        |60%-ը    |         |         |         |

|   |երեխաների |լական    |        |ձևավորել |         |         |         |

|   |ծնողների  |աջակցու- |        |է կայուն |         |         |         |

|   |և  ընտա-  |թյան և   |        |եկամտի   |         |         |         |

|   |նիքների   |զբաղվա-  |        |աղբյուր: |         |         |         |

|   |ներգրավման|ծության  |        |         |         |         |         |

|   |առաջնահեր-|ծրագրե-  |        |         |         |         |         |

|   |թության   |րում:    |        |         |         |         |         |

|   |սահմանում,|         |        |         |         |         |         |

|   |թիրախային |         |        |         |         |         |         |

|   |ծրագրերի  |         |        |         |         |         |         |

|   |մշակում և |         |        |         |         |         |         |

|   |իրականա-  |         |        |         |         |         |         |

|   |ցում      |         |        |         |         |         |         |

|___|__________|_________|________|_________|_________|_________|_________|

|6. |Կյանքի    |Կարգավո- |2020    |Կյանքի   |ՀՀ       |ՀՀ քաղաքա|ՀՀ       |

|   |դժվարին   |րող համա-|թվականից|դժվարին  |աշխատանքի|շինության|պետական  |

|   |իրավիճա-  |պատասխան |սկսած`  |իրավիճա- |և  սոցիա-|կոմիտե,  |բյուջե,  |

|   |կում      |իրավական |պարբե-  |կում     |լական    |ՀՀ տարած-|օրենքով  |

|   |հայտնված  |ակտերի   |րաբար   |հայտնված |հարցերի  |քային    |չարգելված|

|   |երեխաների |առկայու- |        |բնակարա- |նախարա-  |կառավար- |այլ      |

|   |կենսաբա-  |թյուն:   |        |նային    |րություն |ման և    |միջոցներ |

|   |նական     |Ձևավոր-  |        |պայման-  |         |ենթա-    |         |

|   |ընտանիք-  |ված համա-|        |ների բա- |         |կառուց-  |         |

|   |ների բնա- |գործակ-  |        |րելավման |         |վածքների |         |

|   |կարանային |ցության  |        |կարիք    |         |նախարա-  |         |

|   |պայմանների|հարթակ   |        |ունեցող  |         |րություն,|         |

|   |բարելավման|մասնավոր |        |երեխաների|         |միջազ-   |         |

|   |և  բնակա- |սեկտորի  |        |ընտանիք- |         |գային և  |         |

|   |րանների   |հետ:     |        |ների     |         |հասարա-  |         |

|   |ձեռքբեր-  |Բնակարա- |        |հաշվառված|         |կական    |         |

|   |մանն      |նային    |        |թվի      |         |կազմակեր-|         |

|   |ուղղված   |վատ պայ- |        |առնվազն  |         |պություն-|         |

|   |ծրագրերի  |մանների  |        |30%-ի    |         |ներ      |         |

|   |մշակում և |պատճառով |        |բնակարա- |         |(համաձայ-|         |

|   |ներկայա-  |երեխայի` |        |նային    |         |նությամբ)|         |

|   |ցում ՀՀ   |ընտանիքից|        |պայման-  |         |         |         |

|   |վարչապետի |դուրս    |        |ների     |         |         |         |

|   |աշխատակազմ|մնալու   |        |բարելա-  |         |         |         |

|   |          |դեպքերի  |        |վում ամեն|         |         |         |

|   |          |բացառում,|        |տարի     |         |         |         |

|   |          |կենսաբա- |        |         |         |         |         |

|   |          |նական    |        |         |         |         |         |

|   |          |ընտանիք- |        |         |         |         |         |

|   |          |ների     |        |         |         |         |         |

|   |          |բարելավ- |        |         |         |         |         |

|   |          |ված բնա- |        |         |         |         |         |

|   |          |կարանային|        |         |         |         |         |

|   |          |պայմաններ|        |         |         |         |         |

|___|__________|_________|________|_________|_________|_________|_________|

|7. |Ճգնաժա-   |Երևան,   |2020 թ. |Ճգնաժա-  |ՀՀ       |ՀՀ տարած-|ՀՀ       |

|   |մային     |Գյումրի  |երկրորդ |մային    |աշխատանքի|քային    |պետական  |

|   |աջակցու-  |և  Կապան |կիսամյակ|աջակցու- |և  սոցիա-|կառավար- |բյուջե,  |

|   |թյան կենտ-|քաղաքների|        |թյան     |լական    |ման և    |օրենքով  |

|   |րոնների   |կյանքի   |        |կենտրոն- |հարցերի  |ենթա-    |չարգելված|

|   |ստեղծում  |դժվարին  |        |ներում   |նախարա-  |կառուց-  |այլ      |

|   |Երևան,    |իրավիճա- |        |խնամվող  |րություն |վածքների |միջոցներ |

|   |Գյումրի և |կում     |        |երեխաների|         |նախարա-  |         |

|   |Կապան     |հայտնված |        |ընդհանուր|         |րություն,|         |

|   |քաղաք-    |երեխաները|        |թվի      |         |միջազ-   |         |

|   |ներում    |ներառվել |        |առնվազն  |         |գային և  |         |

|   |          |են հասա- |        |50%-ը    |         |հասարա-  |         |

|   |          |րակու-   |        |վերադար- |         |կական    |         |

|   |          |թյուն:   |        |ձել է    |         |կազմակեր-|         |

|   |          |         |        |ընտանիք: |         |պություն-|         |

|   |          |         |        |         |         |ներ      |         |

|___|__________|_________|________|_________|_________|_________|_________|

|8. |Անկախ     |Կյանքի   |2021    |Կյանքի   |ՀՀ       |ՀՀ տարած-|ՀՀ       |

|   |ապրելակերպ|դժվարին  |թվականից|դժվարին  |աշխատանքի|քային    |պետական  |

|   |ուղեկցող  |իրավիճա- |սկսած`  |իրավիճա- |և  սոցիա-|կառավար- |բյուջե,  |

|   |ծառայու-  |կում     |պարբե-  |կում     |լական    |ման և    |օրենքով  |

|   |թյունների |հայտնված |րաբար   |հայտնված |հարցերի  |ենթա-    |չարգելված|

|   |ստեղծում` |16-23    |        |16-23    |նախարա-  |կառուց-  |այլ      |

|   |Երևանում  |տարեկան, |        |տարեկան, |րություն |վածքների |միջոցներ |

|   |և  ՀՀ     |այդ      |        |այդ      |         |նախարա-  |         |

|   |մարզերում |թվում`   |        |թվում`   |         |րություն,|         |

|   |          |հաշմանդա-|        |հաշմանդա-|         |միջազ-   |         |

|   |          |մություն |        |մություն |         |գային և  |         |

|   |          |ունեցող  |        |ունեցող  |         |հասարա-  |         |

|   |          |երիտասարդ|        |երիտա-   |         |կական    |         |

|   |          |ներին    |        |սարդներն |         |կազմակեր-|         |

|   |          |անկախ    |        |օգտվում  |         |պություն-|         |

|   |          |կյանքի   |        |են անկախ |         |ներ      |         |

|   |          |համար    |        |ապրելա-  |         |         |         |

|   |          |անհրաժեշտ|        |կերպ     |         |         |         |

|   |          |պայման-  |        |ուղեկցող |         |         |         |

|   |          |ների     |        |կյանքի   |         |         |         |

|   |          |առկայու- |        |ծառայու- |         |         |         |

|   |          |թյունը   |        |թյուն-   |         |         |         |

|   |          |         |        |ներից`   |         |         |         |

|   |          |         |        |ըստ      |         |         |         |

|   |          |         |        |գնահատված|         |         |         |

|   |          |         |        |կարիքի:  |         |         |         |

|___|__________|_________|________|_________|_________|_________|_________|

|9. |Ցերեկային |Սոցիալա- |2021    |Երևան    |ՀՀ       |ՀՀ տարած-|ՀՀ       |

|   |խնամքի    |կան      |թվականից|քաղաքում |աշխատանքի|քային    |պետական  |

|   |ծառայու-  |օգնականի |սկսած`  |և  ՀՀ    |և  սոցիա-|կառավար- |բյուջե,  |

|   |թյուն-    |ծառայու- |պարբե-  |մարզերում|լական    |ման և    |օրենքով  |

|   |ներում    |թյունն   |րաբար   |գործող   |հարցերի  |ենթա-    |չարգելված|

|   |սոցիալական|առկա է և |        |ծառայու- |նախարա-  |կառուց-  |այլ      |

|   |օգնականի  |գործում է|        |թյուն-   |րություն |վածքների |միջոցներ |

|   |բաղադրիչի |բոլոր    |        |ներից    |         |նախարա-  |         |

|   |ներդնում  |մարզերում|        |օգտվող-  |         |րություն,|         |

|   |և  գոր-   |         |        |ների     |         |միջազ-   |         |

|   |ծարկում   |         |        |առնվազն  |         |գային և  |         |

|   |          |         |        |80%-ը    |         |հասարա-  |         |

|   |          |         |        |բավարար- |         |կական    |         |

|   |          |         |        |ված է    |         |կազմակեր-|         |

|   |          |         |        |ստացած   |         |պություն-|         |

|   |          |         |        |ծառայու- |         |ներ      |         |

|   |          |         |        |թյուն-   |         |         |         |

|   |          |         |        |ներից:   |         |         |         |

|___|__________|_________|________|_________|_________|_________|_________|

|10.|Ցերեկային |Երևանում |2021    |Երևան    |ՀՀ       |ՀՀ տարած-|ՀՀ       |

|   |խնամքի    |և  ՀՀ    |թվականից|քաղաքում |աշխատանքի|քային    |պետական  |

|   |ծառայու-  |մարզում  |սկսած`  |և  ՀՀ    |և  սոցիա-|կառավար- |բյուջե,  |

|   |թյուն-    |վարքային |պարբե-  |մարզերում|լական    |ման և    |օրենքով  |

|   |ներում    |խնդիրներ |րաբար   |գործող   |հարցերի  |ենթա-    |չարգելված|

|   |վարքային  |ունեցող  |        |ծառայու- |նախարա-  |կառուց-  |այլ      |

|   |խնդիրներ  |երեխաներն|        |թյուն-   |րություն |վածքների |միջոցներ |

|   |ունեցող   |ստանում  |        |ներից    |         |նախարա-  |         |

|   |երեխաների |են համա- |        |օգտվող-  |         |րություն,|         |

|   |և  նրանց  |պատասխան |        |ների     |         |միջազ-   |         |

|   |ընտանիք-  |ծառայու- |        |առնվազն  |         |գային և  |         |

|   |ների համար|թյուններ:|        |80%-ը    |         |հասարա-  |         |

|   |անհրաժեշտ |         |        |բավարար- |         |կական    |         |

|   |ծառայու-  |         |        |ված է    |         |կազմակեր-|         |

|   |թյունների |         |        |ստացած   |         |պություն-|         |

|   |բաղադրիչի |         |        |ծառայու- |         |ներ      |         |

|   |ներդնում  |         |        |թյուն-   |         |         |         |

|   |և  գոր-   |         |        |ներից:   |         |         |         |

|   |ծարկում   |         |        |         |         |         |         |

|___|__________|_________|________|_________|_________|_________|_________|

|11.|Պալիատիվ  |Բարելավ- |2023 թ. |Երեխաների|ՀՀ       |ՀՀ առողջա|ՀՀ       |

|   |խնամքի    |վել է    |        |շուրջօրյա|աշխատանքի|պահության|պետական  |

|   |կազմակեր- |պալիատիվ |        |խնամքի   |և  սոցիա-|նախարա-  |բյուջե,  |

|   |պում      |խնամքի   |        |մասնագի- |լական    |րություն,|օրենքով  |

|   |շուրջօրյա |կարիք    |        |տացված   |հարցերի  |միջազ-   |չարգելված|

|   |խնամքի    |ունեցող- |        |տիպի     |նախարա-  |գային և  |այլ      |

|   |մասնագի-  |ների     |        |հաստատու-|րություն |հասարա-  |միջոցներ |

|   |տացված    |կյանքի   |        |թյուն-   |         |կական    |         |

|   |տիպի      |որակը:   |        |ներում   |         |կազմակեր-|         |

|   |հաստատու- |         |        |գտնվող   |         |պություն-|         |

|   |թյուն-    |         |        |պալիատիվ |         |ներ      |         |

|   |ներում    |         |        |խնամքի   |         |         |         |

|   |գտնվող    |         |        |կարիք    |         |         |         |

|   |չափահաս   |         |        |ունեցող- |         |         |         |

|   |անձանց և  |         |        |ների     |         |         |         |

|   |երեխաների |         |        |առնվազն  |         |         |         |

|   |համար     |         |        |30%-ը    |         |         |         |

|   |          |         |        |հաստատու-|         |         |         |

|   |          |         |        |թյունից  |         |         |         |

|   |          |         |        |դուրս    |         |         |         |

|   |          |         |        |ստանում է|         |         |         |

|   |          |         |        |պալիատիվ |         |         |         |

|   |          |         |        |խնամք:   |         |         |         |

|___|__________|_________|________|_________|_________|_________|_________|

|12.|Երեխաների |Երեխաների|2020 թ. |Յուրա-   |ՀՀ       |ՀՀ կրթու-|ՀՀ       |

|   |շուրջօրյա |խնամքն   |երկրորդ |քանչյուր |աշխատանքի|թյան,    |պետական  |

|   |խնամք     |իրականաց-|կիսամյակ|տարի     |և  սոցիա-|գիտության|բյուջե,  |

|   |իրականաց- |վում է   |        |շուրջօրյա|լական    |մշակույ- |օրենքով  |

|   |նող ոչ    |ընտանի-  |        |խնամքի   |հարցերի  |թի և     |չարգելված|

|   |պետական,  |քում կամ |        |հաստատու-|նախարա-  |սպորտի   |այլ      |

|   |բարեգոր-  |ընտանե-  |        |թյուն-   |րություն |նախարա-  |միջոցներ |

|   |ծական     |կանին մոտ|        |ներում   |         |րություն,|         |

|   |հաստատու- |պայման-  |        |խնամվող  |         |ՀՀ տարած-|         |

|   |թյունների |ներում:  |        |երեխաների|         |քային    |         |

|   |ուսումնա- |         |        |առկա թվի |         |կառավար- |         |

|   |սիրություն|         |        |առնվազն  |         |ման և    |         |

|   |և  դրա    |         |        |30%-ը    |         |ենթա-    |         |

|   |հիման վրա |         |        |խնամվում |         |կառուց-  |         |

|   |գործու-   |         |        |է ընտա-  |         |վածքների |         |

|   |նեության  |         |        |նիքում:  |         |նախարա-  |         |

|   |դադարեցման|         |        |         |         |րություն,|         |

|   |կամ վերա- |         |        |         |         |միջազ-   |         |

|   |կազմավոր- |         |        |         |         |գային և  |         |

|   |ման       |         |        |         |         |հասարա-  |         |

|   |վերաբերյալ|         |        |         |         |կական    |         |

|   |առաջարկու-|         |        |         |         |կազմակեր-|         |

|   |թյունների |         |        |         |         |պություն-|         |

|   |ներկայա-  |         |        |         |         |ներ      |         |

|   |ցում ՀՀ   |         |        |         |         |(համաձայ-|         |

|   |վարչապետի |         |        |         |         |նությամբ)|         |

|   |աշխատակազմ|         |        |         |         |         |         |

._________________________________________________________________________.

 

 

pin
ՀՀ կառավարություն
02.04.2020
N 432-Լ
Որոշում