https://petekamutner.am/shared/Information/Irazekum%20278.pdf
ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ ՊԵՏԱԿԱՆ ԵԿԱՄՈՒՏՆԵՐԻ ԿՈՄԻՏԵ
ԻՐԱԶԵԿՄԱՆ ԹԵՐԹԻԿ
3 նոյեմբերի 2021 թվականի N 278
ՀԱՐԿՄԱՆ ՏԱՐԲԵՐ ՀԱՄԱԿԱՐԳԵՐՈՒՄ ԱՇԽԱՏՈՂ ԿԱԶՄԱԿԵՐՊՈՒԹՅՈՒՆՆԵՐԻ` ՈՉ ՌԵԶԻԴԵՆՏ ԿԱԶՄԱԿԵՐՊՈՒԹՅԱՆ ԿԱՆՈՆԱԴՐԱԿԱՆ ԿԱՊԻՏԱԼՈՒՄ ՄԱՍՆԱԿՑՈՒԹՅՈՒՆԻՑ ՍՏԱՑՎՈՂ ՇԱՀԱԲԱԺԻՆՆԵՐԻ ՀԱՐԿՄԱՆ ՎԵՐԱԲԵՐՅԱԼ
Հարց
ՀՀ-ում մշտական հաստատություն ունեցող ռեզիդենտ առևտրային կազմակերպությունը հանդիսանում է այլ երկրում գրանցված կազմակերպության բաժնետեր, և այլ երկրում գրանցված կազմակերպությունից բանկային փոխանցմամբ ստանում է շահաբաժին:
Արդյո՞ք ՀՀ-ում մշտական հաստատություն ունեցող ռեզիդենտ առևտրային կազմակերպության համար վերոնշյալ դեպքում ՀՀ-ում առաջանում է որևէ հարկային պարտավորություն, եթե ՀՀ-ում մշտական հաստատություն ունեցող ռեզիդենտ առևտրային կազմակերպությունը գործունեություն է իրականացնում հարկման ընդհանուր համակարգում:
Արդյո՞ք ՀՀ-ում մշտական հաստատություն ունեցող ռեզիդենտ առևտրային կազմակերպության համար վերոնշյալ դեպքում ՀՀ-ում առաջանում է որևէ հարկային պարտավորություն, եթե ՀՀ-ում մշտական հաստատություն ունեցող ռեզիդենտ առևտրային կազմակերպությունը գործունեություն է իրականացնում հարկման հատուկ համակարգում:
Պատասխան
ՀՀ հարկային օրենսգրքի`
- 4-րդ հոդվածի 1-ին մասի 24-րդ կետին համապատասխան` ձեռնարկատիրական եկամուտը կազմակերպության կողմից իրականացվող գործունեությանը վերագրվող ակտիվի աճը կամ պարտավորության նվազումն է, որը, առանձին վերցրած, հանգեցնում է կազմակերպության սեփական կապիտալի ավելացման,
Նույն մասի 32-րդ կետի համաձայն` շահաբաժինը կազմակերպության կանոնադրական կամ բաժնեհավաք կամ փայահավաք կապիտալում մասնակցությունից (բաժնետոմսից, բաժնեմասից, փայաբաժնից) կամ համատեղ գործունեությունից, որպես շահույթի բաշխում (այդ թվում` միջանկյալ բաշխում), մասնակցի ստացած կամ ստացման ենթակա եկամուտն է,
- 104-րդ հոդվածի 1-ին մասի 1-ին կետին համապատասխան` ռեզիդենտ կազմակերպությունների համար շահութահարկով հարկման օբյեկտ է համարվում ՀՀ աղբյուրներից և (կամ) ՀՀ-ից դուրս գտնվող աղբյուրներից ստացվող կամ ստացման ենթակա համախառն եկամուտը,
- 105-րդ հոդվածի 1-ին մասի 1-ին կետի համաձայն` ռեզիդենտ շահութահարկ վճարողների համար շահութահարկով հարկման բազա է համարվում հարկվող շահույթը, որը որոշվում է որպես օրենսգրքի 104-րդ հոդվածի 1-ին մասի 1-ին կետով սահմանված համախառն եկամտի և օրենսգրքի 110-րդ հոդվածով սահմանված նվազեցումների դրական տարբերություն,
- 123-րդ հոդվածի 2-րդ մասի համաձայն` ռեզիդենտ շահութահարկ վճարողի հարկման բազայի որոշման նպատակով համախառն եկամտից նվազեցվում են նաև ստացվող շահաբաժինները,
- 256-րդ հոդվածի 1-ին մասի համաձայն` շրջանառության հարկով հարկման օբյեկտ են համարվում ապրանքների մատակարարումը, աշխատանքների կատարումը և (կամ) ծառայությունների մատուցումը, բացառությամբ «Պետական տուրքի մասին» ՀՀ օրենքի 19.7-րդ և 19.8-րդ հոդվածներով սահմանված գործունեության տեսակների շրջանակներում ապրանքների մատակարարումը, աշխատանքների կատարումը և (կամ) ծառայությունների մատուցումը,
- 257-րդ հոդվածի 1-ին մասի համաձայն` շրջանառության հարկով հարկման բազա է համարվում օրենսգրքի 256-րդ հոդվածով սահմանված հարկման օբյեկտ համարվող գործարքների իրացման շրջանառությունը,
- 269-րդ հոդվածի 1-ին մասի համաձայն` միկրոձեռնարկատիրության սուբյեկտներն ազատվում են միկրոձեռնարկատիրության մասով առաջացող բոլոր պետական հարկերի հաշվարկման և պետական բյուջե վճարման պարտավորությունից (այդ թվում` որպես հարկային գործակալ` հարկը հաշվարկելու, պահելու և պետական բյուջե փոխանցելու պարտավորությունից, ինչպես նաև օրենսգրքի 135-րդ հոդվածով սահմանված` շահութահարկի կանխավճարների կատարման պարտավորությունից), բացառությամբ նույն հոդվածի 2-րդ մասով սահմանված դեպքերի:
Հաշվի առնելով վերոգրյալը` հայտնում ենք, որ ՀՀ ռեզիդենտ կազմակերպության` շահաբաժնի տեսքով ստացվող եկամուտը ներառվում է վերջինիս համախառն եկամտի մեջ և միևնույն ժամանակ նվազեցվում է համախառն եկամտից:
Միաժամանակ, շրջանառության հարկ վճարող համարվող կազմակերպության ստացած շահաբաժնի մասով շրջանառության հարկով հարկման օբյեկտ չի ձևավորվում, իսկ միկրոձեռնարկատիրության համակարգում գործող կազմակերպությունը ազատվում է միկրոձեռնարկատիրության մասով առաջացող բոլոր պետական հարկերի հաշվարկման և պետական բյուջե վճարման պարտավորությունից, բացառությամբ օրենսգրքի 269-րդ հոդվածի 2-րդ մասով սահմանված դեպքերի:
ՀՀ ՊԵՏԱԿԱՆ ԵԿԱՄՈՒՏՆԵՐԻ ԿՈՄԻՏԵ