Սեղմել Esc փակելու համար:
ՀՀ` ԱՆՀԱՊԱՂ ՊԱՇՏՊԱՆՈՒԹՅԱՆ ԿԱՐԻՔ ՈՒՆԵՑ...
Քարտային տվյալներ

Տեսակ
Գործում է
Ընդունող մարմին
Ընդունման ամսաթիվ
Համար

Ստորագրման ամսաթիվ
ՈՒժի մեջ մտնելու ամսաթիվ
ՈՒժը կորցնելու ամսաթիվ
Ընդունման վայր
Սկզբնաղբյուր

Ժամանակագրական տարբերակ Փոփոխություն կատարող ակտ

Որոնում:
Բովանդակություն

Հղում իրավական ակտի ընտրված դրույթին X
irtek_logo
 

ՀՀ` ԱՆՀԱՊԱՂ ՊԱՇՏՊԱՆՈՒԹՅԱՆ ԿԱՐԻՔ ՈՒՆԵՑՈՂ ՈՉ ՆՅՈՒԹԱԿԱՆ ՄՇԱԿՈՒԹԱՅԻՆ ԺԱՌԱՆԳՈՒԹՅԱՆ ՑԱ ...

 

02.12.2023 -

 

040.0036.270111

ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ ԿԱՌԱՎԱՐՈՒԹՅՈՒՆ

ՈՐՈՇՈՒՄ

 

20 հունվարի 2011 թվականի N 36-Ն

 

ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ` ԱՆՀԱՊԱՂ ՊԱՇՏՊԱՆՈՒԹՅԱՆ ԿԱՐԻՔ ՈՒՆԵՑՈՂ ՈՉ ՆՅՈՒԹԱԿԱՆ ՄՇԱԿՈՒԹԱՅԻՆ ԺԱՌԱՆԳՈՒԹՅԱՆ ՑԱՆԿԵՐԻ ԳՐԱՆՑՄԱՆ ՈՒ ԿԱԶՄՄԱՆ ՉԱՓՈՐՈՇԻՉՆԵՐԸ ԵՎ ԴՐԱՆՑ ՀԻՄԱՆ ՎՐԱ ԿԱԶՄՎԱԾ ՈՉ ՆՅՈՒԹԱԿԱՆ ՄՇԱԿՈՒԹԱՅԻՆ ԺԱՌԱՆԳՈՒԹՅԱՆ ԱՐԺԵՔՆԵՐԻ ՑԱՆԿԸ ՀԱՍՏԱՏԵԼՈՒ ՄԱՍԻՆ

(6-րդ մաս)

 

.__________________________________________________________________________.

|19|Քամանի և  |Ժողովրդական|Քամանին և    |Նվագարանի  |Տարրի     |Հայկական   |

|  |քեմանո    |նվագա-     |քեմանոն      |նախատիպերն |կրողները  |արդի       |

|  |          |րանային    |ջութակի      |ու տարբե-  |ժողովրդա- |երաժշտական |

|  |          |արվեստ     |ընտանիքին    |րակները    |պրոֆե-    |շուկայում  |

|  |          |           |պատկանող     |կիրառվել են|սիոնալ    |նվագարանի  |

|  |          |           |լարային-     |արևելյան   |նվագարա-  |նկատմամբ   |

|  |          |           |աղեղնային    |ու         |նագործ    |նվազագույն |

|  |          |           |նվագարաններ  |արևմտյան   |վարպետներն|պահանջարկի |

|  |          |           |են:          |բազմաթիվ   |են և  մաս-|պատճառով`  |

|  |          |           |Պատրաստվում  |երկրներում:|նագիտական |քեմանի ու  |

|  |          |           |են ընկուզենու|Հայկական   |կրթությամբ|քեմանո     |

|  |          |           |վայրի        |մանրա-     |երա-      |պատրաստող  |

|  |          |           |սալորենու կամ|նկարներում |ժիշտները: |շատ քիչ    |

|  |          |           |թթենու փայ-  |կարելի է   |          |նվագարանա- |

|  |          |           |տից, լարերը  |տեսնել դրա |          |գործներ    |

|  |          |           |մետաղից են:  |տարբե-     |          |կան, ինչպես|

|  |          |           |Լարվածքը`    |րակները    |          |նաև        |

|  |          |           |կվարտա-      |(Աստղիկ    |          |նվագողներ: |

|  |          |           |տերցիային:   |Գևորգյան   |          |Նվագարանի  |

|  |          |           |Տարածված են  |«Արհեստներն|          |պատրաստման |

|  |          |           |նվագարանների |ու կենցաղը |          |և  կատարո- |

|  |          |           |մեծ` քամանի  |հայ մանրանը|          |ղական      |

|  |          |           |և  փոքր`     |կարներում»)|          |ավանդույթը |

|  |          |           |քեմանո       |Գ.Լևոնյանի |          |վերակենդա- |

|  |          |           |տարբերակները:|վկայությամբ|          |նացնելու   |

|  |          |           |Քամանին      |այն մեծ    |          |նպատակով   |

|  |          |           |քառալար է,   |տարածում   |          |կարևոր  է  |

|  |          |           |բացի 4       |ուներ Պոլսի|          |նվագարանն  |

|  |          |           |հիմնականից`  |ու         |          |առավել     |

|  |          |           |ունի նաև     |Զմյուռնիայի|          |ակտիվ      |

|  |          |           |չորս         |հայ        |          |ներկայացնել|

|  |          |           |արձագանքատու |աշուղների  |          |հանրու-    |

|  |          |           |լար: Ինչպես  |շրջանում,  |          |թյանը,     |

|  |          |           |նշում է      |որոնք նաև  |          |գովազդել   |

|  |          |           |Գարեգին      |նվագարանա- |          |հեռուստա-  |

|  |          |           |Լևոնյանը`    |գործներ    |          |տեսությամբ |

|  |          |           |հնում        |էին:       |          |և          |

|  |          |           |տարածված է   |Արևելահայ  |          |համակողմանի|

|  |          |           |եղել նաև  12 |աշուղներից |          |ներկայացնել|

|  |          |           |լարանի       |անվանի էր  |          |երիտասար-  |

|  |          |           |քամանին` 6   |Աշուղ      |          |դությանը:  |

|  |          |           |հիմնական և  6|Ջիվանին:   |          |Կարելի է   |

|  |          |           |օժանդակ      |Քառալար    |          |նաև        |

|  |          |           |լարերով:     |քեմանին ու |          |երաժշտական |

|  |          |           |Քամանիի իրանը|քեմանոն    |          |տարբեր     |

|  |          |           |երկարավուն,  |մինչև  օրս |          |կրթօջախների|

|  |          |           |հատած        |էլ համշենա-|          |աղեղնային- |

|  |          |           |տանձաձև      |հայերի     |          |լարային    |

|  |          |           |արկղիկի է    |ամենասիրած |          |նվագա-     |

|  |          |           |նման (երկա-  |նվագարան-  |          |րանների դա-|

|  |          |           |րությունը`   |ներից են,  |          |սարաններում|

|  |          |           |80 սմ), որի  |որոնք      |          |խրախուսել, |

|  |          |           |վերին        |հնչում են  |          |որպես      |

|  |          |           |հատվածում    |ավանդական  |          |երկրորդ    |

|  |          |           |ամրանում է   |պարերին և  |          |մասնա-     |

|  |          |           |կոթը` գրիֆը: |երգերին    |          |գիտություն,|

|  |          |           |Դրա վրա      |նվագակցելու|          |քամանչա-   |

|  |          |           |բացված       |համար:     |          |քեմանո և   |

|  |          |           |փոսիկների մեջ|19-20-րդ դդ|          |ջութակ-    |

|  |          |           |են մտնում    |նվագարաններ|          |քեմանո     |

|  |          |           |ականջները:   |պահվում են |          |սովորելը:  |

|  |          |           |Իրանի հակառակ|Ե. Չարենցի |          |           |

|  |          |           |կողմի դեկան  |անվան Գրակա|          |           |

|  |          |           |հարթ է, իսկ  |նության և  |          |           |

|  |          |           |երեսինը`     |արվեստի,   |          |           |

|  |          |           |փոքր-ինչ     |Սարդարապատի|          |           |

|  |          |           |ուռուցիկ:    |հերոսամարտի|          |           |

|  |          |           |Արկղաձև      |հուշա-     |          |           |

|  |          |           |իրանի բոլոր  |համալիր.   |          |           |

|  |          |           |մասերը       |Հայոց ազգա-|          |           |

|  |          |           |պատրաստվում  |գրության և |          |           |

|  |          |           |են ամբողջական|ազատագրական|          |           |

|  |          |           |կտոր փայտից  |պայքարի    |          |           |

|  |          |           |կամ առանձին  |պատմության |          |           |

|  |          |           |կտորներից:   |ազգային    |          |           |

|  |          |           |Իրանի        |թանգարան-  |          |           |

|  |          |           |ներքևում     |ներում և   |          |           |

|  |          |           |մետաղե ոտնակ |Կոմիտասի   |          |           |

|  |          |           |է ամրացվում` |անվան      |          |           |

|  |          |           |նվագարանը    |պետական    |          |           |

|  |          |           |երաժշտի ոտքին|կոնսերվա-  |          |           |

|  |          |           |հարմարավետ   |տորիայում: |          |           |

|  |          |           |հենելու      |Այս նվագա- |          |           |

|  |          |           |համար:       |րանները մեր|          |           |

|  |          |           |Նվագում են   |օրերում էլ |          |           |

|  |          |           |ճկված փայտե  |երբեմն     |          |           |

|  |          |           |աղեղով, որին |հնչում են  |          |           |

|  |          |           |ձիու մազեր   |Հայաստանի  |          |           |

|  |          |           |են ձգվում:   |աշուղական  |          |           |

|  |          |           |Քեմանոն      |և          |          |           |

|  |          |           |նվագարանը    |ժողովրդական|          |           |

|  |          |           |քամանիի փոքր,|նվագարաննե-|          |           |

|  |          |           |եռալար       |րի խմբերում|          |           |

|  |          |           |տարբերակն է: |(«Սայաթ-   |          |           |

|  |          |           |Քեմանոյի     |Նովա»      |          |           |

|  |          |           |իրանը նեղ,   |անսամբլ,   |          |           |

|  |          |           |երկարավուն,  |գեղ. ղեկ.  |          |           |

|  |          |           |հատած        |Թ.Պողոսյան,|          |           |

|  |          |           |տանձաձև      |Նարեկացի   |          |           |

|  |          |           |արկղիկի է    |միության   |          |           |

|  |          |           |նմանվում (եր-|«Նովա»     |          |           |

|  |          |           |կարությունը` |նվագախումբ,|          |           |

|  |          |           |50-60 սմ),   |գեղ. ղեկ.  |          |           |

|  |          |           |որի վերին    |Հ.Սահակյան)|          |           |

|  |          |           |հատվածում    |Երաժշտական |          |           |

|  |          |           |ամրանում է   |դպրոցների, |          |           |

|  |          |           |կարճ կոթը`   |ուսումնա-  |          |           |

|  |          |           |գրիֆը: Դրա   |րանների և  |          |           |

|  |          |           |վրա բացված   |կոնսերվա-  |          |           |

|  |          |           |փոսիկների    |տորիայի    |          |           |

|  |          |           |մեջ են մտնում|քամանչայի  |          |           |

|  |          |           |ականջները:   |դասարանի   |          |           |

|  |          |           |Իրանի հակառակ|սաների մի  |          |           |

|  |          |           |կողմի դեկան  |մասը ևս    |          |           |

|  |          |           |հարթ է, իսկ  |կարողանում |          |           |

|  |          |           |երեսինը`     |է քեմանի   |          |           |

|  |          |           |փոքր-ինչ     |նվագել,    |          |           |

|  |          |           |ուռուցիկ:    |քանի որ    |          |           |

|  |          |           |Արկղաձև      |տեխնիկական |          |           |

|  |          |           |իրանի բոլոր  |առումով այն|          |           |

|  |          |           |մասերը       |մոտ է      |          |           |

|  |          |           |պատրաստվում  |քամանչային:|          |           |

|  |          |           |են ամբողջա-  |           |          |           |

|  |          |           |կան կտոր     |           |          |           |

|  |          |           |փայտը փորելու|           |          |           |

|  |          |           |կամ առանձին  |           |          |           |

|  |          |           |կտորներն իրար|           |          |           |

|  |          |           |միացնելու    |           |          |           |

|  |          |           |եղանակով:    |           |          |           |

|  |          |           |Նվագում են   |           |          |           |

|  |          |           |ճկված փայտե  |           |          |           |

|  |          |           |աղեղով, որին |           |          |           |

|  |          |           |ձիու մազեր   |           |          |           |

|  |          |           |են ձգվում:   |           |          |           |

|  |          |           |Համեմատաբար  |           |          |           |

|  |          |           |փոքր ծավալի  |           |          |           |

|  |          |           |ու թեթև      |           |          |           |

|  |          |           |իրանի        |           |          |           |

|  |          |           |շնորհիվ`     |           |          |           |

|  |          |           |քեմանոն      |           |          |           |

|  |          |           |հարմար է     |           |          |           |

|  |          |           |նվագել       |           |          |           |

|  |          |           |կանգնած      |           |          |           |

|  |          |           |վիճակում կամ |           |          |           |

|  |          |           |պարային      |           |          |           |

|  |          |           |շարժումներ   |           |          |           |

|  |          |           |կատարելու    |           |          |           |

|  |          |           |ընթացքում:   |           |          |           |

|  |          |           |Քեմանոն      |           |          |           |

|  |          |           |տարածված է   |           |          |           |

|  |          |           |իբրև         |           |          |           |

|  |          |           |մենանվագային |           |          |           |

|  |          |           |և            |           |          |           |

|  |          |           |անսամբլային  |           |          |           |

|  |          |           |նվագարան:    |           |          |           |

|__|__________|___________|_____________|___________|__________|___________|

|20|Հազարաշեն |Ժողովրդական|Հազարաշենը   |Գլխատան    |Հազարաշենի|Հազարաշենի |

|  |          |ճարտարա-   |հայկական     |հնագույն   |մասին մեր |մշակույթի  |

|  |          |պետություն |ժողովրդական  |օրինակները,|նախնիների |կրող       |

|  |          |           |բնակելի տան` |մասնա-     |գիտելիք-  |հանդիսացող |

|  |          |           |գլխատան,     |վորապես,   |ների,     |խմբերն     |

|  |          |           |գերանակապ,   |անկյունների|որպես ոչ  |օրեցօր     |

|  |          |           |բրգաձև,      |հատումով   |նյութական |նվազում են,|

|  |          |           |երդիկավոր    |ծածկի      |մշակու-   |գիտելիքները|

|  |          |           |ծածկի        |հնագույն   |թային     |մնում են   |

|  |          |           |կառուցվածք է:|ձևերը      |ժառանգու- |հիմնականում|

|  |          |           |Այն հնարա-   |Հայկական   |թյան կրող,|տարեց      |

|  |          |           |վորություն է |լեռնաշ-    |դարերի    |մարդկանց   |

|  |          |           |տվել կարճ    |խարհում    |ընթացքում |հիշողու-   |

|  |          |           |գերաններով   |հանդիպում  |եղել է հայ|թյուն-     |

|  |          |           |կամ          |են բրոն-   |ժողովուրդը|ներում:    |

|  |          |           |չորսուներով  |զեդարյան   |մասնա-    |Միջին և    |

|  |          |           |համեմատաբար  |կառույց-   |վորապես,  |ավելի      |

|  |          |           |մեծ թռիչքներ |ներում:    |Հայաստան  |երիտասարդ  |

|  |          |           |ծածկել:      |Հայկական   |երկրի     |սերունդ-   |

|  |          |           |Հազարաշենի   |բնակելի    |տարբեր    |ներն արդեն |

|  |          |           |տարբերակով   |տների մասին|համայն-   |չեն        |

|  |          |           |են ծածկվել   |առաջին     |քային     |տիրապետում |

|  |          |           |սովորաբար    |գրավոր     |խմբերն ու |այդ գիտելիք|

|  |          |           |քառակուսի    |տեղեկու-   |անհատները,|ներին և    |

|  |          |           |ձևի          |թյունը     |շինարար   |անհետացման |

|  |          |           |հատակագծով   |պատկանում է|վարպետները|վտանգի տակ |

|  |          |           |տները, այլ   |հույն      |ինչպես    |են:        |

|  |          |           |ձևի  տներում`|պատմիչ     |նաև  հայ  |Հայկական   |

|  |          |           |քառակուսու   |Քսենոփոնին |մշակույթի |բնակելի    |

|  |          |           |բերված       |և          |պատմու-   |միջավայրի, |

|  |          |           |կենտրոնական  |վերաբերում |թյամբ     |այդ թվում` |

|  |          |           |բացվածքները: |է մ. թ. ա. |հետաքրքըր-|հազարաշենի |

|  |          |           |Ծածկի        |V-VI       |ված մտավո-|մասին      |

|  |          |           |ծանրությունն |դարերին:   |րականների |սերնդե-    |

|  |          |           |իրենց վրա    |Գլխատան    |ստվար     |սերունդ    |

|  |          |           |կրում են ոչ  |հատակագծով |խմբերը:   |բանավոր և  |

|  |          |           |թե պատերը,   |քառասյուն  |          |գրավոր     |

|  |          |           |այլ տան      |տներ       |          |փոխանցված  |

|  |          |           |անկյուններից |հանդիպում  |          |գիտելիքնե- |

|  |          |           |1-1.5 մետր   |են անտիկ   |          |րի կորուստն|

|  |          |           |հեռավորության|դարաշրջանից|          |ուղղակիորեն|

|  |          |           |վրա դրված,   |ու միջին   |          |նշանակում է|

|  |          |           |գերաններից   |դարերից:   |          |ներկա      |

|  |          |           |պատրաստված   |20-րդ      |          |հանրային   |

|  |          |           |չորս զույգ   |դարում և   |          |հիշողու-   |

|  |          |           |քառանկյուն   |20-րդ դարի |          |թյունից    |

|  |          |           |կամ կլորավուն|առաջին     |          |վերացնել,  |

|  |          |           |սյուները,    |կեսին      |          |մոռացության|

|  |          |           |որոնք նստած  |գլխատան    |          |տալ,       |

|  |          |           |են քարե      |համակա-    |          |արմատներից |

|  |          |           |պատվանդանների|ռույցը     |          |կտրել մի   |

|  |          |           |վրա: Սյուների|հայկական   |          |հսկայական  |

|  |          |           |վրա նստեցվում|ժողովրդական|          |ժառանգու-  |

|  |          |           |են փայտե     |բնակելի    |          |թյուն, որը |

|  |          |           |խոյակներ,    |տների      |          |հազարավոր  |

|  |          |           |որոնք նեցուկ |հիմնական   |          |տարիների   |

|  |          |           |են ծառայում  |տիպն էր    |          |ձևագո-     |

|  |          |           |դրանց վրա`   |ամբողջ     |          |յացման բարդ|

|  |          |           |պատերի       |Հայկական   |          |ճանապարհ   |

|  |          |           |երկարությամբ |բարձրավան- |          |անցնելով   |

|  |          |           |դրված գերան- |դակում, իսկ|          |հասել է մեզ|

|  |          |           |հեծաններին   |հազարաշեն  |          |և  հայկական|

|  |          |           |(առորմի):    |ծածկի պարզ |          |ոչ         |

|  |          |           |Դրանց        |ու բարդ    |          |նյութական  |

|  |          |           |անկյունները  |տարբե-     |          |մշակութային|

|  |          |           |հատվում են   |րակները    |          |ժառան-     |

|  |          |           |կարճ         |հանդիպում  |          |գության    |

|  |          |           |գերաններով   |էին        |          |անքակտելի  |

|  |          |           |(կոնդերով),  |Պատմական   |          |մասն է:    |

|  |          |           |որոնց վրա    |Հայաստանի  |          |           |

|  |          |           |հենվում է    |բոլոր      |          |           |

|  |          |           |քառանկյուն   |տարածաշրջան|          |           |

|  |          |           |գերանածածկի  |ներում`    |          |           |

|  |          |           |հաջորդ շարքը:|Բարձր Հայք,|          |           |

|  |          |           |Շարքերի      |Ջավախք,    |          |           |

|  |          |           |արանքները    |Շիրակ,     |          |           |

|  |          |           |ծածկվում են  |Գեղարքունիք|          |           |

|  |          |           |կլորավուն կամ|Վասպուրական|          |           |

|  |          |           |քառանկյուն   |Տարոն,     |          |           |

|  |          |           |տաշած,       |Այրարատ,   |          |           |

|  |          |           |հետզհետե     |Վայոց ձոր, |          |           |

|  |          |           |կարճացող     |Սյունիք,   |          |           |

|  |          |           |գերաններով   |Արցախ      |          |           |

|  |          |           |կամ          |և  այլն:   |          |           |

|  |          |           |տախտակներով: |           |          |           |

|  |          |           |Նույնպիսի    |           |          |           |

|  |          |           |գերաններով   |           |          |           |

|  |          |           |լցվում են    |           |          |           |

|  |          |           |առորմիների   |           |          |           |

|  |          |           |վրա գոյացած  |           |          |           |

|  |          |           |եռանկյունի-  |           |          |           |

|  |          |           |ների ծայրերի |           |          |           |

|  |          |           |միջանկյալ    |           |          |           |

|  |          |           |տարածու-     |           |          |           |

|  |          |           |թյունները:   |           |          |           |

|  |          |           |Այդ եղանակով |           |          |           |

|  |          |           |պատերի և     |           |          |           |

|  |          |           |առորմիների   |           |          |           |

|  |          |           |քառակուսին   |           |          |           |

|  |          |           |ստանում է ութ|           |          |           |

|  |          |           |կամ տասներկու|           |          |           |

|  |          |           |անկյան ձև:   |           |          |           |

|  |          |           |Երբեմն       |           |          |           |

|  |          |           |ութկողմանի   |           |          |           |

|  |          |           |այս          |           |          |           |

|  |          |           |շրջանակներն  |           |          |           |

|  |          |           |սկզբից       |           |          |           |

|  |          |           |մինչև  վերջ  |           |          |           |

|  |          |           |աստիճանաբար  |           |          |           |

|  |          |           |փոքրանալով   |           |          |           |

|  |          |           |զուգահեռաբար |           |          |           |

|  |          |           |են բարձրացել:|           |          |           |

|  |          |           |Ամենավերևում |           |          |           |

|  |          |           |թողնվել է    |           |          |           |

|  |          |           |բացվածք`     |           |          |           |

|  |          |           |երդիկ, որի   |           |          |           |

|  |          |           |վրա ամրացվել |           |          |           |

|  |          |           |են խաչաձև    |           |          |           |

|  |          |           |երկաթե ճաղեր |           |          |           |

|  |          |           |(խաչերկաթ):  |           |          |           |

|  |          |           |Երդիկը       |           |          |           |

|  |          |           |ծառայում է   |           |          |           |

|  |          |           |թե՛ լուսա-   |           |          |           |

|  |          |           |վորության,   |           |          |           |

|  |          |           |թե՛          |           |          |           |

|  |          |           |օդափոխության |           |          |           |

|  |          |           |և  թե՛ ծուխը |           |          |           |

|  |          |           |հեռացնելու   |           |          |           |

|  |          |           |համար:       |           |          |           |

|  |          |           |Արտաքինից այս|           |          |           |

|  |          |           |առաստաղի     |           |          |           |

|  |          |           |շարքերը      |           |          |           |

|  |          |           |ծածկվում են  |           |          |           |

|  |          |           |հարդով,      |           |          |           |

|  |          |           |ծղոտով կամ   |           |          |           |

|  |          |           |եղեգնով, ապա |           |          |           |

|  |          |           |կավով կամ    |           |          |           |

|  |          |           |պինդ հողով:  |           |          |           |

|  |          |           |Հազարաշեն    |           |          |           |

|  |          |           |գմբեթներն    |           |          |           |

|  |          |           |ավելի սրածայր|           |          |           |

|  |          |           |ու բարձր`    |           |          |           |

|  |          |           |հատած կոնի   |           |          |           |

|  |          |           |ձև  ունեն:   |           |          |           |

|  |          |           |Հազարաշենի   |           |          |           |

|  |          |           |հիմնական     |           |          |           |

|  |          |           |առավելու-    |           |          |           |

|  |          |           |թյունն այն է,|           |          |           |

|  |          |           |որ           |           |          |           |

|  |          |           |իրականացվում |           |          |           |

|  |          |           |է ավելի քիչ  |           |          |           |

|  |          |           |ու առավել    |           |          |           |

|  |          |           |կարճ փայտե   |           |          |           |

|  |          |           |հեծաններով   |           |          |           |

|  |          |           |կամ          |           |          |           |

|  |          |           |գերաններով,  |           |          |           |

|  |          |           |ինչից էլ     |           |          |           |

|  |          |           |առաջացել է   |           |          |           |

|  |          |           |նրա          |           |          |           |

|  |          |           |անվանումը,   |           |          |           |

|  |          |           |որը          |           |          |           |

|  |          |           |նշանակում է  |           |          |           |

|  |          |           |«հազարավոր   |           |          |           |

|  |          |           |կտորներից    |           |          |           |

|  |          |           |շինված       |           |          |           |

|  |          |           |             |           |          |           |

|  |          |           |             |           |          |           |

|__|__________|___________|_____________|___________|__________|___________|

|2 |Մոմերով   |Ժողովրդական|Մոմերով պարը |Պարը Մուշից|Տարրի     |Մեր օրե-   |

|1.|պար       |պարարվեստ  |երկու գնալ,  |և  Ալաշկեր-|կրողը     |րում, երբ  |

|  |          |           |երկու դառնալ |տից բերել  |ՀՀ Գեղար- |հարսանիք-  |

|  |          |           |պարաքայլերով |են 19-րդ   |քունիքի   |ները սեփա- |

|  |          |           |ավանդական    |դարի       |մարզի     |կան օջախ-  |

|  |          |           |գովնդն է` փակ|30-ական    |Մարտունի  |ներում     |

|  |          |           |շրջանով ծիսա-|թվականներին|համայնքն  |կազմակեր-  |

|  |          |           |կան պար, որը |ներկայիս   |է:        |պելու      |

|  |          |           |պարում են    |Մարտունու  |          |ավանդական  |

|  |          |           |հարսանիքների |տարածաշրջան|          |սովորույթը |

|  |          |           |վերջում, երբ |գաղթած     |          |տեղափոխվել |

|  |          |           |խնջույքի     |հայերը: Այն|          |է հարսանյաց|

|  |          |           |սեղանները    |նաև  անվա- |          |սրահ, շատ  |

|  |          |           |մասամբ       |նում են    |          |փոփոխու-   |

|  |          |           |հավաքում են` |Թագավորի   |          |թյուններ են|

|  |          |           |ասպարեզ      |գովնդ:     |          |տեղի       |

|  |          |           |բացելով      |Պարաքայլերը|          |ունեցել    |

|  |          |           |պարերի համար:|մինչև  օրս |          |հայկական   |

|  |          |           |«Մոմերով     |չեն փոփոխ- |          |ավանդական  |

|  |          |           |պարը» պարում |վել, սակայն|          |հարսանիք-  |

|  |          |           |են ամուսնացած|ծիսականու- |          |ներում:    |

|  |          |           |տղամարդիկ և  |թյան հետ   |          |«Մոմերով   |

|  |          |           |կանայք` պարա-|կապված որոշ|          |պարը»,     |

|  |          |           |շարք ներա-   |տարրեր     |          |ինչպես նաև |

|  |          |           |ռելով հարսին |մոռացվել   |          |շատ հարսա- |

|  |          |           |ու փեսային   |են: 20-րդ  |          |նեկան      |

|  |          |           |(թագավորին): |դարի վերջին|          |պարեր,     |

|  |          |           |Պարը խորհրդա-|և  21-րդ   |          |աստիճանաբար|

|  |          |           |նշում է հարսի|դարի սկզբին|          |մոռացվում  |

|  |          |           |և  փեսայի    |«Մոմերով   |          |են և       |

|  |          |           |ամուսնական   |պարը» աստի-|          |կենցաղից   |

|  |          |           |կյանք մուտք  |ճանաբար    |          |բեմ տեղա-  |

|  |          |           |գործելու     |կորցնում է |          |փոխվում:   |

|  |          |           |խորհուրդը,   |իր ծիսական |          |Պարը հիշում|

|  |          |           |իսկ մոմերի   |խորհուրդը. |          |և  պարում  |

|  |          |           |լույսը` ըստ  |պարում են  |          |են և       |

|  |          |           |ժողովրդական  |բոլոր      |          |ՀՀ Գեղար-  |

|  |          |           |պատկերացման, |հարսանքա-  |          |քունիքի    |

|  |          |           |պաշտպանում է |վորները`   |          |մարզի      |

|  |          |           |օրվա հերոս-  |ամուսնացած,|          |Մարտունի   |

|  |          |           |ներին չար    |այրի, ազապ,|          |համայնքի   |

|  |          |           |ուժերից:     |նույնիսկ   |          |60-ից      |

|  |          |           |             |մանկահասակ |          |բարձր      |

|  |          |           |             |տղաներն ու |          |տարիքի     |

|  |          |           |             |աղջիկները` |          |անձինք և   |

|  |          |           |             |մեկական մոմ|          |նույն      |

|  |          |           |             |բռնած:     |          |համայնքի   |

|  |          |           |             |           |          |Ծովասար    |

|  |          |           |             |           |          |գյուղի     |

|  |          |           |             |           |          |մշակույթի  |

|  |          |           |             |           |          |կենտրոնի   |

|  |          |           |             |           |          |«Ալաշկերտ» |

|  |          |           |             |           |          |ազգագրական |

|  |          |           |             |           |          |երգի-պարի  |

|  |          |           |             |           |          |խմբի բոլոր |

|  |          |           |             |           |          |տարիների   |

|  |          |           |             |           |          |անդամները: |

|__|__________|___________|_____________|___________|__________|___________|

|2 |Յոթը քար  |Ժողովրդական|Խաղի համար   |«Յոթը քար» |Տարրի     |Այս խաղը   |

|2.|          |խաղ        |անհրաժեշտ է  |խաղը խաղա- |կրողները  |խաղացել են |

|  |          |           |գնդակ, յոթ   |ցել են Նոր |ՀՀ Գեղար- |ՀՀ Գեղար-  |

|  |          |           |տափակ քար և  |Բայազետից  |քունիքի   |քունիքի    |

|  |          |           |ազատ տարա-   |Գավառ եկած-|մարզի     |մարզի Գավառ|

|  |          |           |ծություն:    |ները`      |Գավառ     |քաղաքի և   |

|  |          |           |Խաղում են    |տարածելով  |համայնքի  |հարակից    |

|  |          |           |երկու թիմով` |այն տարածա-|և  հարակից|բնակա-     |

|  |          |           |իրար դեմ:    |շրջանում:  |բնակա-    |վայրերի    |

|  |          |           |Շրջան են     |Ինչպես     |վայրերի   |տարբեր     |

|  |          |           |գծում, որի   |նշում է    |երեխաներն |տարիքի     |

|  |          |           |մեջ յոթ      |ազգագրագետ |են:       |երեխաները  |

|  |          |           |քարերը շարում|Վ. Բդոյանը.|          |խմբերով`   |

|  |          |           |են իրար վրա: |Ձեռնագնդա- |          |թե՛ աղջիկ- |

|  |          |           |Այնուհետև    |կախաղերի   |          |ները և  թե՛|

|  |          |           |վիճակահանու- |մեծ մասը   |          |տղաները:   |

|  |          |           |թյամբ ընտրված|պահպանվում |          |Այն ընթա-  |

|  |          |           |առաջին թիմի  |էր մինչև   |          |նում էր մեծ|

|  |          |           |խաղացողները  |1930-ական  |          |աղմուկով և |

|  |          |           |որոշ հեռա-   |թվականների |          |աշխուժու-  |

|  |          |           |վորությունից |վերջերը:   |          |թյամբ`     |

|  |          |           |հերթով գնդա- |Մինչև      |          |խաղում     |

|  |          |           |կով խփում են |կաշեպատ և  |          |ներգրավելով|

|  |          |           |քարե բուրգին:|ռետինե     |          |բոլոր      |

|  |          |           |Երբ բուրգը   |գնդակները  |          |ականատես   |

|  |          |           |քանդվում է,  |խաղային    |          |երեխաներին:|

|  |          |           |երկրորդ թիմի |կենցաղի մեջ|          |Ներկայում  |

|  |          |           |խաղացողը     |մտնելը, հայ|          |աստիճանաբար|

|  |          |           |փռում է      |գյուղերում |          |մոռացվում  |

|  |          |           |քարերը և     |և  քաղաք-  |          |է, քանի որ |

|  |          |           |վազում գնդակի|ներում     |          |երեխաների  |

|  |          |           |հետևից:      |օգտագործում|          |գերակշռող  |

|  |          |           |Գնդակը հայտն-|էին ինքնա- |          |մասը       |

|  |          |           |վում է       |շեն մազե   |          |նախընտրում |

|  |          |           |երկրորդ թիմի |գնդակները  |          |է օգտվել   |

|  |          |           |ձեռքում:     |և  մեջը    |          |ինտերնե-   |

|  |          |           |Առաջին թիմի  |բրդով լցված|          |տային      |

|  |          |           |խնդիրն է     |ու երեսն   |          |խաղերից:   |

|  |          |           |քարերը       |ասեղնագործ-|          |Շատ երեխա- |

|  |          |           |դասավորել    |ված խնձորա-|          |ներ տանից  |

|  |          |           |նախնական     |չափ գնդակ- |          |քիչ են     |

|  |          |           |դիրքով,      |ները: 1930-|          |դուրս գալիս|

|  |          |           |այսինքն` իրար|ական       |          |և  ժամանակի|

|  |          |           |վրա: Երկրորդ |թվականներից|          |մեծ մասը   |

|  |          |           |թիմի խաղացող-|սկսած` փոքր|          |համակարգչի |

|  |          |           |ները պետք է  |չափերի     |          |առաջ կամ   |

|  |          |           |խանգարեն     |ռետինե     |          |բջջային    |

|  |          |           |նրանց` գնդա- |գնդակները  |          |հեռախոսով  |

|  |          |           |կով խփելով   |լիովին     |          |են անցկաց- |

|  |          |           |առաջին թիմի  |փոխարինեցին|          |նում: Գավառ|

|  |          |           |խաղացողներին:|նախորդներին|          |համայնքի   |

|  |          |           |Եթե խաղացողը |և  դրանք   |          |հարակից    |

|  |          |           |բռնում է     |այժմ օգտա- |          |բնակա-     |

|  |          |           |գնդակն օդում,|գործվում են|          |վայրերում, |

|  |          |           |կարող է այն  |հազիվ      |          |որտեղ      |

|  |          |           |հեռու նետել  |պահպանված  |          |ինտերնե-   |

|  |          |           |և  դուրս չգալ|մի քանի    |          |տային կապը |

|  |          |           |խաղից:       |խաղերում:» |          |բացակայում |

|  |          |           |Խաղացողը, ում|(Վ. Բդոյան,|          |է կամ լավ  |

|  |          |           |կպչում է     |«Հայ ժողովր|          |չի աշխա    |

|  |          |           |գնդակը, կարող|դական      |          |տում,      |

|  |          |           |է այնպես     |խաղեր»,    |          |երեխաների  |

|  |          |           |անել, որ     |Երևան,     |          |մի մասը    |

|  |          |           |գնդակն անդրա-|1980, էջ   |          |շարունակում|

|  |          |           |դառնալով     |103121):   |          |են խաղալ   |

|  |          |           |իրենից հեռու |Մինչև      |          |այս աշխույժ|

|  |          |           |թռչի, իսկ    |20-րդ դարի |          |խաղը:      |

|  |          |           |ինքը` դուրս  |60-70-ական |          |           |

|  |          |           |գա խաղից:    |թվականները |          |           |

|  |          |           |Քարերը լրիվ  |խաղը շատ   |          |           |

|  |          |           |դասավորելուց |տարածված էր|          |           |

|  |          |           |հետո առաջին  |մարզում:   |          |           |

|  |          |           |թիմից մեկը   |Հետագա     |          |           |

|  |          |           |պետք է ձեռքը |տարիներին  |          |           |

|  |          |           |դնի քարին և  |այն աստիճա-|          |           |

|  |          |           |հաշվի մինչև  |նաբար      |          |           |

|  |          |           |40-ը: Եթե    |մոռացվում  |          |           |

|  |          |           |հաշվարկը     |է, և  ավելի|          |           |

|  |          |           |կիսատ է      |քիչ երեխա- |          |           |

|  |          |           |մնում,       |ներ են     |          |           |

|  |          |           |այսինքն` նրան|«Յոթը քար» |          |           |

|  |          |           |գնդակով      |խաղում:    |          |           |

|  |          |           |խփելով հանում|           |          |           |

|  |          |           |են խաղից, ապա|           |          |           |

|  |          |           |մյուս թիմա-  |           |          |           |

|  |          |           |կիցը շարունա-|           |          |           |

|  |          |           |կում է       |           |          |           |

|  |          |           |հաշվել: Եթե  |           |          |           |

|  |          |           |նրանց հաջող- |           |          |           |

|  |          |           |վում է հաշիվն|           |          |           |

|  |          |           |ավարտին      |           |          |           |

|  |          |           |հասցնել, ապա |           |          |           |

|  |          |           |առաջին թիմը  |           |          |           |

|  |          |           |ճանաչվում է  |           |          |           |

|  |          |           |հաղթող, իսկ, |           |          |           |

|  |          |           |եթե երկրորդ  |           |          |           |

|  |          |           |թիմին հաջող- |           |          |           |

|  |          |           |վում է       |           |          |           |

|  |          |           |հեռացնել     |           |          |           |

|  |          |           |հակառակորդի  |           |          |           |

|  |          |           |բոլոր խաղա-  |           |          |           |

|  |          |           |ցողներին, ապա|           |          |           |

|  |          |           |խաղի արդյուն-|           |          |           |

|  |          |           |քում նա է    |           |          |           |

|  |          |           |հաղթող ճանաչ-|           |          |           |

|  |          |           |վում:        |           |          |           |

|__|__________|___________|_____________|___________|__________|___________|

|2 |Քարկտիկ   |Ժողովրդական|Խաղը ժամանցի |Քարկտիկն   |Տարրի     |Ներկայում  |

|3.|          |խաղ        |կազմակերպման |ազգային    |կրողները  |քարկտիկը   |

|  |          |           |լավ միջոց է  |խաղ է, որը |ՀՀ Շիրակի |գրեթե      |

|  |          |           |և  հնարավո-  |հիշատակվում|մարզի     |մոռացության|

|  |          |           |րություն է   |է «Արի     |Ախուրյան  |է մատնվել: |

|  |          |           |տալիս տարա-  |խաղանք     |համայնքի  |Այն պահպան-|

|  |          |           |ծության մեջ  |քարկտիկ,   |Ախուրյան  |վում է     |

|  |          |           |ճիշտ         |Նինո~»     |բնակավայրի|համայնքի   |

|  |          |           |կողմնորոշվել |ժողովրդական|տարբեր    |միջին և    |

|  |          |           |ու պարզ հաշիվ|երգում:    |տարիքի    |տարեց      |

|  |          |           |կատարել:     |Խաղն ունե- |բնակիչներն|բնակիչների |

|  |          |           |Խաղում են    |ցել է      |են:       |հիշողու-   |

|  |          |           |հինգ ողորկ ու|տարբեր     |          |թյուննե-   |

|  |          |           |փոքրիկ       |անվանում-  |          |րում, որոնք|

|  |          |           |քարերով:     |ներ`       |          |այն        |

|  |          |           |Ընտրվում է   |հավկունք,  |          |փոխանցում  |

|  |          |           |հարթ տարածու-|ափյուկ,    |          |են ընտանե- |

|  |          |           |թյուն, հինգ  |քարքշտիկ,  |          |կան ու     |

|  |          |           |քարը շարում  |փամփաստ,   |          |բակային    |

|  |          |           |են և         |ծառո, շնուկ|          |միջավայրե- |

|  |          |           |վերցնում     |և  այլն    |          |րում:      |

|  |          |           |դրանցից մեկը:|(Վարդ      |          |Անհրաժեշ-  |

|  |          |           |Ցուցամատն ու |Բդոյան, Հայ|          |տություն է |

|  |          |           |միջնամատը    |ժողովրդական|          |խաղի       |

|  |          |           |դնում են իրար|խաղեր,     |          |աշխուժա-   |

|  |          |           |վրա, բութ    |Երևան,     |          |ցումն ու   |

|  |          |           |մատը հեռաց-  |1983, էջ   |          |տարածումը  |

|  |          |           |նում են նշված|204-213):  |          |երեխաների  |

|  |          |           |մատներից,    |Խաղն ավելի |          |շրջանում,  |

|  |          |           |դնում հարթ   |ակտիվ ու   |          |դրա նոր և  |

|  |          |           |տարածքի վրա, |մրցակցային |          |հետաքրքիր  |

|  |          |           |մատների      |դարձնելու  |          |լուծում-   |

|  |          |           |մեջտեղում    |համար      |          |ներով      |

|  |          |           |ստեղծում բաց |խաղում են  |          |զուգորդված |

|  |          |           |տարածություն:|մի քանի    |          |կիրառման   |

|  |          |           |Նախապես      |հոգով, որը |          |խթանումը,  |

|  |          |           |վերցրած քարը |զարգացնում |          |որը կնպաստի|

|  |          |           |նետում են    |է երեխաների|          |ոչ միայն   |

|  |          |           |վերև,  այդ   |մտածելա-   |          |ժառանգու-  |

|  |          |           |ընթացքում    |կերպը,     |          |թյան այս   |

|  |          |           |պետք է       |մատների    |          |ձևի        |

|  |          |           |հասցնեն      |ճկունու-   |          |պահպանմանը,|

|  |          |           |գետնին գցած  |թյունը և   |          |այլև       |

|  |          |           |քարերը կամարի|արագ       |          |կրթական    |

|  |          |           |տեսք տված    |կողմնորոշ- |          |համակարգում|

|  |          |           |մատների տակից|վելու      |          |երեխաների  |

|  |          |           |մի կողմից    |ունակու-   |          |տարածական  |

|  |          |           |անցկացնեն    |թյունը:    |          |մտածողու-  |

|  |          |           |մյուս կողմը  |Շիրակի     |          |թյան, արագ |

|  |          |           |և  հասցնեն   |մարզում    |          |կողմնորոշ- |

|  |          |           |վեր նետած    |տարածված   |          |վելու,     |

|  |          |           |քարն արագ    |«Քարկտիկ»  |          |ճիշտ,      |

|  |          |           |բռնեն:       |խաղի մասին,|          |դիպուկ     |

|  |          |           |Սկզբում      |որը խաղում |          |քայլեր ու  |

|  |          |           |քարերն անց են|են 5 կլոր  |          |պարզ հաշիվ |

|  |          |           |կացնում կենտ |քարով,     |          |կատարելու  |

|  |          |           |թվով, այնու- |հիշատակու- |          |ունակու-   |

|  |          |           |հետև`  զույգ:|թյուններ   |          |թյունների  |

|  |          |           |Այս քայլերն  |կան դեռ    |          |զարգացմանը:|

|  |          |           |անթերի       |20-րդ դարի |          |           |

|  |          |           |կատարողը     |սկզբներից  |          |           |

|  |          |           |դառնում է    |(Կ. Բազե-  |          |           |

|  |          |           |խաղի հաղթողը:|յան, «Խաղը |          |           |

|  |          |           |             |Ալեքսանդրա-|          |           |

|  |          |           |             |պոլի       |          |           |

|  |          |           |             |ավանդական  |          |           |

|  |          |           |             |մշակույ-   |          |           |

|  |          |           |             |թում»,     |          |           |

|  |          |           |             |Գյումրի, էջ|          |           |

|  |          |           |             |18):       |          |           |

 

----------------------------------------------------------

ԻՐՏԵԿ - շարունակությունը հաջորդ մասերում

 

(2-րդ հավելվածը փոփ. 21.02.2019 թիվ 130-Ն, 04.11.2021 թիվ 1825-Ն որոշումներ)

 

 

pin
ՀՀ կառավարություն
20.01.2011
N 36-Ն
Որոշում