040.0774.251100
«ՎԱՎԵՐԱՑՆՈՒՄ ԵՄ»
ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ
ՆԱԽԱԳԱՀ Ռ. ՔՈՉԱՐՅԱՆ
«25» նոյեմբերի 2000 թ.
ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ ԿԱՌԱՎԱՐՈՒԹՅՈՒՆ
ՈՐՈՇՈՒՄ
25 նոյեմբերի 2000 թվականի N 774
ԵՐԵՎԱՆ ՔԱՂԱՔԻ ՀՅՈՒՍԻՍԱՅԻՆ ՊՈՂՈՏԱՅԻ ԿԱՌՈՒՑԱՊԱՏՄԱՆ ԾՐԱԳՐԻ ՄԱՍԻՆ
Հայաստանի Հանրապետության կառավարությունը որոշում է.
1. Հավանություն տալ Երևանի քաղաքապետարանի կողմից ներկայացված Հյուսիսային պողոտայի կառուցապատման ծրագրին (կցվում է):
2. Երևանի քաղաքապետին` Հայաստանի Հանրապետության տարածքային կառավարման և քաղաքաշինության գործունեությունը համակարգող նախարարության, Հայաստանի Հանրապետության բնապահպանության նախարարության, Հայաստանի Հանրապետության կառավարությանն առընթեր անշարժ գույքի կադաստրի պետական կոմիտեի հետ համատեղ երկամսյա ժամկետում սահմանված կարգով ապահովել`
ա) տարածքի գոտևորման նախագծի մշակումը, համաձայնեցումը և հաստատումը.
բ) կառուցապատման տեխնիկատնտեսական հիմնավորման կազմումը:
3. Հայաստանի Հանրապետության կառավարությանն առընթեր անշարժ գույքի կադաստրի պետական կոմիտեին` մեկամսյա ժամկետում Հայաստանի Հանրապետության կառավարություն ներկայացնել առաջարկություն`
ա) նշված տարածքի կադաստրային քարտեզագրման հողի և անշարժ գույքի գույքագրման ու գնահատման վերաբերյալ.
բ) սահմանված կարգով հողամասերը պետության կարիքների համար վերցնելու և դրանց վրա գտնվող անշարժ գույքի դիմաց հատուցման հարցերը կարգավորելու վերաբերյալ:
ԵՐԵՎԱՆԻ ՀՅՈՒՍԻՍԱՅԻՆ ՊՈՂՈՏԱՅԻ ԿԱՌՈՒՑԱՊԱՏՄԱՆ ԾՐԱԳԻՐ
Մինչև դարի 20-ական թվականների իր քաղաքաշինական հյուսվածքով և դիրքով Երևանն անտարբեր է եղել դեպի բիբլիական Արարատը և միայն Ա. Լ. Թամանյանի շնորհիվ քաղաքաշինական ճեղքում կատարվեց դեպի բարձր կարգի ազգային խորհրդանիշը: Ալեքսանդր Թամանյանը` հակադրվելով ստեղծված հատակագծային ցանցին քաղաքն ամբողջ երկարությամբ հյուսիսից-հարավ ճեղքեց տարածական նոր առանցքով` Հյուսիսային պողոտա անվամբ:
Ժամանակին շատերին անհավանական թվացող այդ մտահղացումն այսօր ընդունել է իրական ուրվագծեր:
20-30-ական թվականներին կառուցվեցին Երևանի քաղաքաշինական առաջին դոմինանտները` Ազգային Օպերային թատրոնը` Ազատության հրապարակով և Կառավարական շենքը` Հանրապետության հրապարակով, իրապես նշմարելի դարձնելով երկու հրապարակներն իրար կապող ամենակարճ ճանապարհի` Հյուսիսային պողոտայի իրականացման հնարավորությունը: Պողոտան իր ընդհանուր երկարությամբ` երկաթուղային կայարանից մինչև Կոմիտասի փողոց կազմում է 6,5 կմ երկարության, որի շուրջ 85%-ն իրականացված է: Այս առանցքի վրա, բացի երկաթուղային կայարանի շենքից գտնվում են «Ռոսիա» կինոթատրոնը, Օղակաձև զբոսայգու վրա կառուցվող Երևանի Մայր Տաճարը, Կասկադ համալիրն իր հոյակերտ ճարտարապետությամբ:
Պողոտայի կենտրոնական հիմնական հատվածի չիրականացված մասը մոտ 400 մ երկարությամբ` երկու գլխավոր հրապարակները կարող են Հյուսիսային պողոտայով կավարտի հորինվածքային գլխավոր շղթայի կազմավորումը:
Պողոտայի այս հատվածի նախագծային լուծման առաջին փորձը նախաձեռնվեց 60-ական թվականներին` փակ մրցույթով (Գ. Աղաբաբյան, Մ. Մազմանյան և Է. Սարապյան) պողոտան, որպես հրապարակների շարք առաջարկությամբ:
70-ական թվականների` կազմակերպվեց համամիութենական մրցույթ` Երևանի, Մոսկվայի, Լենինգրադի և Կիևի խոշորագույն նախագծային ինստիտուտների մասնակցությամբ:
Արդյունքում «Երևաննախագիծ» ինստիտուտի կոլեկտիվին հանձնարարվեց մշակել տարածքի մանրամասն հատակագծման նախագիծը, որը հաստատվեց 1982 թ-ին:
Մրցույթային աշխատանքի թերություններն, առանց էական վերամշակման, փոխադրվեցին վերջնական ՄՀՆ-ի մեջ և հետագայում նոր, բաց մրցույթի անհրաժեշտություն առաջացրեցին:
1984 թ-ին ներկայացված 11 աշխատանքներից առաջին մրցանակը շնորհվեց «Հայպետնախագիծ» ինստիտուտին` Գ. Մուշեղյանի ղեկավարությամբ կատարված աշխատանքին:
1996 թ. մշակվեց մրցութային նոր ծրագրի, սակայն մրցույթը չկայացավ:
1997 թ. քաղաքաշինական փոքր խորհուրդը որոշեց հենվել Թամանյանական հայեցակարգի վրա և «Երևաննախագիծ» ինստիտուտում մշակել նախագիծը: Հետագա իրադարձությունների զարգացումով խնդիրը տեղից չշարժվեց:
1999 թ. հունվարին Երևանի քաղաքապետարանի կողմից հայտարարված նոր մրցույթը ևս չբերեց ցանկալի արդյունքների` ներկայացված ընդամենը երեք աշխատանքներն էլ որևէ հիմնավոր եզրակացության չհագեցրին:
Վերլուծելով անցած ճանապարհը, կարելի է ասել, որ այդպես էլ չգտնվեց ճարտարապետա-գեղարվեստական վառ կերպար ունեցող առաջարկություն, որը երկու հրապարակների ճարտարապետական համալիրները կկապեր ամբողջական մասշտաբային լուծումներով: Եվ քանի որ հարցի պատասխանատվությունը գիտակցում էին նախորդ բոլոր տասնամյակների ղեկավարները, ուստի սույն տարածքը մնում էր անձեռնմխելի ռեժիմի ներքո` կառուցապատման առումով:
Սույն թվականի հունիսի 8-ին Երևանի գլխավոր ճարտարապետի նախաձեռնությամբ քաղաքաշինության խորհրդին ներկայացվեց Հյուսիսային պողոտայի կառուցապատման քաղաքաշինական և կազմակերպչական նոր ռազմավարությունը, որի հակիրճ դրույթները կայանում են հետևյալում`
1. Պողոտայի կառուցապատման հրատապ անհրաժեշտությունը.
. Հին, խարխուլ բնակելի ֆոնդի վատթար, հակասանիտարահիգիենիկ պայմաններով:
. Երևանի բուն կենտրոնում արևելյան հետնախորշերով տարածքի
վերակառուցման անհրաժեշտությամբ:
. Քաղաքական նոր պայմաններում համայն հայությանը նոր հազարամյակի շեմին
համազգային կառույցի գաղափարի հիմքի վրա նորովի վերամիավորվելու
անհրաժեշտությամբ, ներդրումների խթանման և հազարավոր աշխատատեղերի
ստեղծման պահանջով:
Երևանը ձեռք կբերի գեղագիտական և ճարտարապետական նոր փայլ և
կավարտվի Թամանյանական Երևանի քաղաքաշինական հիմնակմախքի ձևավորումը:
2. Պողոտայի կառուցապատման ճարտարապետա-հատակագծային
առաջադրանքի հիմնական դրույթները.
ա) Հատակագծում
. Պողոտայի նախագծվող հատվածը հանդիսանում է քաղաքի գլխավոր փողոցը:
. Պողոտայի երկրաչափական առանցքը, նախկինում ուղղված է եղել դեպի
կառավարության տան նիստերի չիրականացված դահլիճի ծավալը: Պատմության
թանգարանի վերնաշենքի հետ կապված, ենթակա է աննշան սրբագրության,
ելնելով հետևյալ նկատառումներից`
- Պողոտան միաձուլվելով Աբովյան փողոցի հետ շարունակվում է մինչև
Հանրապետության հրապարակ, կազմելով մեկ ամբողջություն:
- Առավելագույնս պահպանվում են գոյություն ունեցող պատմամշակութային
հուշարձանները:
. Պողոտայի կարմիր գծերն ընդունվում են 21 մ կամ 24 մ, ելնելով քաղաքի
առաջին հատակագծի դրույթներից:
. Պողոտան ամբողջ երկայնքով նախատեսվում է որպես հետիոտն փողոց:
. Պողոտայի հատակագծումն ընդգրկում է նրան հարող բոլոր թաղամասերը և
փողոցները, ներկայացված սահմաններով:
. Հատակագծում հատուկ նշանակություն է տրվում պողոտայի լայնակի տարածական
կապերին ներքին թաղամասերի հետ, որտեղ ստեղծվում են առավելապես
հասարակական սպասարկման հանգույցներ:
. Նախագծի ընդհանուր հատակագծում առանձնացվում է շինարարության առաջին
հերթը, պողոտայի կարմիր գծերից 30-35 մ խորությամբ: Թաղամասերի մնացած
մասերը` հատկապես Լալայանց փողոցը նախատեսվում է որպես ազգագրական
իրերի ցուցադրման և վաճառքի գոտի:
բ) Տրանսպորտային և հետիոտն շարժման կազմակերպումը
. Պողոտան սպասարկող տրանսպորտային հաղորդակցության հիմնական փողոցներն
են Նալբանդյան, Թումանյան, Տերյան, Պուշկինի և մասամբ Ամիրյան փողոցը:
. Տրանսպորտային մոտեցումից մինչև պողոտայի ցանկացած կետ, հետիոտն
շարժման մատչելիությունը չի գերազանցում 25 մ (համաձայն գործող
նորմերի):
. Պողոտայի հետիոտն գոտին հատում է Տերյան և Պուշկին փողոցները:
. Ապագայում նախատեսվում է Թումանյան փողոցը պողոտայի հատման մասում
լուծել ստորգետնյա անցումով:
. Տերյան փողոցը վերակառուցվում է գլխավոր պողոտայի միջով Զաքյան փողոցի
հետ միացնելու նպատակով:
. Պողոտայի օբյեկտների տրանսպորտային ծառայողական սպասարկումն
իրականացվում է վերը նշված փողոցներից: Նույն ուղիներում եմ
սպասարկվում նաև վերգետնյա և ստորգետնյա ժամանակավոր ավտոկանգառների
մուտքերը, որոնց տարողունակությունը հաշվարկվում է ելնելով օբյեկտի կամ
նրանց խմբերի պահանջներից:
գ) Կառուցապատման պարամետրերը
. Պողոտայի ֆունկցիոնալ բովանդակությունը, որպես քաղաքի գլխավոր փողոցի,
կանխորոշվում է այստեղ բնակելի և հասարակական սպասարկման օբյեկտների,
առևտրի և գործարարական հաստատությունների տեղադրմամբ:
. Պողոտայի ոչ մեծ երկարությունը պահանջում է կառուցապատման
միասնություն, նպատակահարմար է դարձնում ընդհատումների առավելագույն
կրճատումը:
. Կառուցապատման նախագծման ընթացքում շենքերի բարձրությունն ընդունվում է
20-25 մ սահմաններում, այսինքն Օպերայի երկրորդ հարկաշարքի
առավելագույն բարձրությամբ (25 մ):
. Օպերայի առաջին հարկաշարքի բարձրությունը 13 մ.: Թատրոնի առջևի և
Աբովյան փողոցի միացման հատվածի նիշերի տարբերությունը կազմում է 7 մ:
. Հաշվի առնելով շոգ բնակլիմայական պայմանները և պողոտայի հետիոտնային
հագեցվածությունը, նպատակահարմար է շենքերի առաջին հարկերում
սպասարկման օբյեկտների առջև պասաժների կազմակերպումը:
. Առաջարկվում է վերնահարկի տանիքները նախատեսել որպես ամառային
հարթակներ, ֆունկցիոնալ բազմաբնույթ օգտագործումով:
. Հաշվի առնելով պողոտայի գծային բնույթը, նպատակահարմար համարելով բոլոր
ինժեներական կոմունիկացիաները (բացի գազից) անցկացնել նկուղային
հարկերի միջանցիկ ուղիներով:
. Պարտադիր նախատեսվում է բոլոր կառույցներում նվազագույնը երկու հարկով
ստորգետնյա ավտոկանգառներ:
. Լալայանց փողոցը վերակառուցվում է երկու-երեք հարկանի կառույցներով,
որպես ազգագրական իրերի ցուցասրահ-վաճառքի կենտրոն: «Մոսկվա»
կինոթատրոնի հրապարակը Տերյան-Հյուսիսային պող. և Աբովյան-Հյուսիսային
պող. հատվածներում կազմավորված եռանկյունին դիտարկվում է որպես
քաղաքաշինական հիմնակմախք` հատումների յուրաքանչյուր մասում
առանձնահատուկ թեմայով լուծումներ առաջարկելու համար:
3. Պողոտայի կառուցապատման մի շարք ցուցանիշներ.
. Պողոտայի երկարությունը 400 մ
. Պողոտայի լայնությունը 21 (24 մ)
. Պողոտայի կառուցապատման բարձրությունը 20-24 մ
. Կառուցապատման ֆունկցիոնալ բնույթը - բնակելի, հասարակական
և սպասարկման
օբյեկտներ
. Լալայանց փողոցը - ազգագրական իրերի
ցուցասրահ, վաճառքի
հետիոտն գոտի
. Պողոտայի տրանսպորտային բնույթը - հետիոտն փողոց
. Պողոտայի ամբողջ տարածքի ընդհանուր մակերեսը 9.8 հա
. Առաջին հերթի շինարարության տարածքի մակերեսը 4.0 հա
. Ամբողջ տարածքի կառուցապատման ընդհանուր մակերեսը 200 000 քմ
. Առաջին հերթի շինարարության կառուցապատման ընդհանուր
մակերեսը 112 000 քմ
. Պողոտայի ամբողջ տարածքի իրացման համար անհրաժեշտ - 8 մլն ԱՄՆ դոլարին
ներդրումների ծավալը համարժեք դրամ
. Պողոտայի առաջին հերթի շինարարության
տարածքների իրացման համար անհրաժեշտ - 3.8 մլն ԱՄՆ դոլարին
ներդրումների ծավալը համարժեք դրամ
. Ամբողջ տարածքի կառուցապատման համար - 120 մլն ԱՄՆ դոլարին
անհրաժեշտ ներդրումների ծավալը համարժեք դրամ
. Առաջին հերթին շինարարության համար - 67 մլն ԱՄՆ դոլարին
անհրաժեշտ ներդրումների ծավալը համարժեք դրամ
. Տարածքների մաքրումը հին ֆոնդի - 1 մլն ԱՄՆ դոլարին
շինարարական աղբից համարժեք դրամ
. Տարածքների բարեկարգում և ինժեներական - 5 մլն ԱՄՆ դոլարին
ենթակառուցվածքների իրականացում համարժեք դրամ
Ընդամենը 134 մլն ԱՄՆ դոլարին համարժեք դրամ