Սեղմել Esc փակելու համար:
ԾԽԱԽՈՏԱՅԻՆ ԱՐՏԱԴՐԱՏԵՍԱԿՆԵՐԻ, ԾԽԱԽՈՏԱՅ...
Քարտային տվյալներ

Տեսակ
Գործում է
Ընդունող մարմին
Ընդունման ամսաթիվ
Համար

Ստորագրման ամսաթիվ
ՈՒժի մեջ մտնելու ամսաթիվ
ՈՒժը կորցնելու ամսաթիվ
Ընդունման վայր
Սկզբնաղբյուր

Ժամանակագրական տարբերակ Փոփոխություն կատարող ակտ

Որոնում:
Բովանդակություն

Հղում իրավական ակտի ընտրված դրույթին X
irtek_logo
 

ԾԽԱԽՈՏԱՅԻՆ ԱՐՏԱԴՐԱՏԵՍԱԿՆԵՐԻ, ԾԽԱԽՈՏԱՅԻՆ ԱՐՏԱԴՐԱՏԵՍԱԿՆԵՐԻ ՓՈԽԱՐԻՆԻՉՆԵՐԻ ՕԳՏԱԳՈՐԾՄ ...

 

 

ԻՐՏԵԿ Սույն ակտի ուժի մեջ մտնելու ամսաթիվը անհնար է որոշել, քանի որ ակտը ընդունող մարմնի կողմից չի կատարվել «Նորմատիվ իրավական ակտերի մասին» ՀՀ օրենքի 23-րդ հոդվածի 7-րդ մասի` ընդունող մարմնի պաշտոնական կայքէջում իրավական ակտի հրապարակման օրը նշելու պահանջը:

ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ ԿԱՌԱՎԱՐՈՒԹՅՈՒՆ

ՈՐՈՇՈՒՄ

 

14 հուլիսի 2022 թվականի N 1058-Լ

 

ԾԽԱԽՈՏԱՅԻՆ ԱՐՏԱԴՐԱՏԵՍԱԿՆԵՐԻ, ԾԽԱԽՈՏԱՅԻՆ ԱՐՏԱԴՐԱՏԵՍԱԿՆԵՐԻ ՓՈԽԱՐԻՆԻՉՆԵՐԻ ՕԳՏԱԳՈՐԾՄԱՆ ԴԵՄ ՊԱՅՔԱՐԻ ԾՐԱԳԻՐԸ ԵՎ 2022-2026 ԹՎԱԿԱՆՆԵՐԻ ՄԻՋՈՑԱՌՈՒՄՆԵՐԻ ՑԱՆԿԸ ՀԱՍՏԱՏԵԼՈՒ ՄԱՍԻՆ

 

i

Հիմք ընդունելով «Ծխախոտային արտադրատեսակների և դրանց փոխարինիչների օգտագործման հետևանքով առողջությանը հասցվող վնասի նվազեցման և կանխարգելման մասին» Հայաստանի Հանրապետության օրենքի 8-րդ հոդվածի 1-ին մասի 1-ին կետը` Հայաստանի Հանրապետության կառավարությունը որոշում է.

1. Հաստատել`

1) ծխախոտային արտադրատեսակների, ծխախոտային արտադրատեսակների փոխարինիչների օգտագործման դեմ պայքարի ծրագիրը` համաձայն N 1 հավելվածի.

2) ծխախոտային արտադրատեսակների, ծխախոտային արտադրատեսակների փոխարինիչների օգտագործման դեմ պայքարի ծրագրի 2022-2026 թվականների միջոցառումների ցանկը` համաձայն N 2 հավելվածի:

 

Հայաստանի Հանրապետության

    վարչապետ                     Ն. Փաշինյան

 

2022 թ. հուլիսի

Երևան

 

Հավելված N 1

ՀՀ կառավարության

2022 թվականի հուլիսի 14-ի

N 1058-Լ որոշման

 

ԾՐԱԳԻՐ ԾԽԱԽՈՏԱՅԻՆ ԱՐՏԱԴՐԱՏԵՍԱԿՆԵՐԻ, ԾԽԱԽՈՏԱՅԻՆ ԱՐՏԱԴՐԱՏԵՍԱԿՆԵՐԻ ՓՈԽԱՐԻՆԻՉՆԵՐԻ ՕԳՏԱԳՈՐԾՄԱՆ ԴԵՄ ՊԱՅՔԱՐԻ

 

1. ՆԵՐԱԾՈՒԹՅՈՒՆ

 

1. Ներկայումս ծխախոտային համաճարակը բնակչության առողջության համար ամենամեծ վտանգներից է: Համաձայն Առողջապահական համաշխարհային կազմակերպության (այսուհետ` ԱՀԿ) տվյալների` ծխախոտային արտադրատեսակների օգտագործման հետևանքով յուրաքանչյուր տարի մահանում է ավելի քան 8 մլն. մարդ, որից ավելի քան 1,2 մլն. չծխողներն են, որոնք ենթարկվում են երկրորդային ծխի ազդեցությանը:

2. Ծխախոտային արտադրատեսակների օգտագործումն առաջացնում է նաև զգալի տնտեսական բեռ, ինչը, մասնավորապես, արտահայտվում է առողջապահական նշանակալի ծախսերի տեսքով` կապված ծխախոտային արտադրատեսակների օգտագործման հետևանքով առաջացած հիվանդությունների բուժման հետ, և մարդկային կապիտալի կորստով` կապված ծխախոտային արտադրատեսակների օգտագործման հետևանքով առաջացած հիվանդացության և մահացության հետ:

3. Համաձայն ԱՀԿ-ի վիճակագրության` աշխարհում բնակչության հիվանդացության և մահացության հիմնական պատճառը ոչ վարակիչ հիվանդություններն են (այսուհետ` ՈՎՀ), մասնավորապես, արյան շրջանառության համակարգի հիվանդությունները (ԱՇՀՀ), չարորակ նորագոյացությունները (ՉՆ), շաքարային դիաբետը (ՇԴ), թոքերի քրոնիկ օբստրուկտիվ հիվանդությունները (ԹՔՕՀ), հոգեկան հիվանդությունները, վնասվածքները և թունավորումները:

4. ՈՎՀ-ի զարգացումն կապակցված է կենսակերպային առանձնահատկությունների և դրանց հետ կապված` ռիսկի գործոնների հետ: Ռիսկի գործոնների վնասակար ազդեցությունն արտահայտվում է ոչ թե անմիջապես, այլ համեմատաբար երկար ժամանակահատվածում:

5. Ռիսկի գործոնների տարածվածության կրճատումը նպաստում է առողջության ցուցանիշների բարելավմանը, մասնավորապես, կյանքի սպասվող տևողության աճին, ՈՎՀ-ի տարածվածության և դրանցից մահացության կրճատմանը:

6. ՈՎՀ-ի զարգացման հիմնական ռիսկի գործոններն են` ծխախոտի օգտագործումը, ալկոհոլային խմիչքների չարաշահումը, ավելցուկային քաշը, ֆիզիկական թերակտիվությունը:

7. 2004 թվականի հոկտեմբերի 12-ին Հայաստանի Հանրապետության Ազգային ժողովը վավերացրեց ԱՀԿ-ի Ծխախոտի դեմ պայքարի շրջանակային կոնվենցիան (այսուհետ` ԾՊՇԿ), որի նպատակն է մշտապես և էականորեն կրճատել ծխախոտի օգտագործման և ծխախոտի ծխի ազդեցության տարածվածությունը` ի բարօրություն ազգաբնակչության առողջությանը:

8. ԾՊՇԿ-ն մշակվել է ի պատասխան ծխախոտային համաճարակի գլոբալացման, որը սկիզբ է առել 20-րդ դարից: Կոնվենցիան ապացուցահեն պայմանագիր է, որը վերահաստատում է բոլոր մարդկանց` առողջության առավելագույն բարձր մակարդակ ունենալու իրավունքը:

9. 2020 թվականի փետրվարի 13-ին Հայաստանի Հանրապետության Ազգային ժողովի կողմից ընդունվեց «Ծխախոտային արտադրատեսակների և դրանց փոխարինիչների օգտագործման հետևանքով առողջությանը հասցվող վնասի նվազեցման և կանխարգելման մասին» օրենքը (այսուհետ` Օրենք), որը միտված է ներկա և ապագա սերունդներին պաշտպանելու առողջության վրա ծխախոտահումքի, ծխախոտային արտադրատեսակների, դրանց փոխարինիչների օգտագործմամբ պայմանավորված բացասական ազդեցության, ծխախոտի ծխի վնասակար հետևանքներից, սոցիալական, տնտեսական ոլորտների և շրջակա միջավայրի վրա դրանց բացասական ներգործությունից, ինչպես նաև բնակչության ընկալումներում ծխախոտային արտադրատեսակների, դրանց փոխարինիչների օգտագործումը որպես անառողջ և մերժելի վարքագծի արմատավորմանը:

10. Օրենքը համահունչ է Միացյալ ազգերի կազմակերպության «Օրակարգ 2030-ի» Կայուն զարգացման 3-րդ նպատակի 3. ա թիրախին, որն ուղղված է Առողջապահության համաշխարհային կազմակերպության Ծխախոտի դեմ պայքարի շրջանակային կոնվենցիայի իրականացման ուժեղացմանը: Մասնավորապես, օրենքով ամրագրված են ծխախոտի օգտագործման արգելք բոլոր «փակ» և որոշ «բաց» հանրային վայրերում, գովազդի, իրացման (վաճառքի) խթանման և հովանավորության բոլոր ձևերի արգելքներ, ներառված է միատեսակ փաթեթավորման և այլ պահանջներ:

11. Օրենքի ընդունումից հետո մշակվել և ընդունվել են մի շարք ենթաօրենսդրական ակտեր` ուղղված Օրենքի կիրարկման ապահովմանը, մասնավորապես` Կառավարության 2020 թվականի օգոստոսի 27-ի «Ծխախոտային արդյունաբերության մեջ ներգրավված անձանց կողմից ծխախոտային արտադրատեսակների, ծխախոտային արտադրատեսակների փոխարինիչների վնասակար ազդեցության մասին բնակչությանն իրազեկելու կարգը հաստատելու մասին» թիվ 1398-Ն որոշումը, ՀՀ կառավարության 2021 թվականի ապրիլի 29-ի «Հայաստանի Հանրապետության կառավարության 2015 թվականի մարտի 5-ի թիվ 219-Ն որոշման մեջ փոփոխություններ և լրացումներ կատարելու մասին» թիվ 675-Ն որոշումը, Առողջապահության նախարարի 2020 թվականի մայիսի 27-ի «Ծխախոտային արտադրատեսակի կամ ծխախոտային արտադրատեսակների փոխարինիչի օգտագործման արգելքի և սահմանափակումների մասին տեղեկատվություն պարունակող ցուցանակներին ներկայացվող պահանջները հաստատելու մասին» թիվ 14-Ն հրամանը, Առողջապահության նախարարի 2021 թվականի փետրվարի 25-ի և Արդարադատության նախարարի 2021 թվականի փետրվարի 15-ի «Կալանավորվածների և դատապարտյալների պահման վայրերում ծխախոտային արտադրատեսակների, ծխախոտային արտադրատեսակների փոխարինիչների օգտագործման և ծխախոտի ծխի բացասական ազդեցության նվազեցմանը և կանխարգելմանն ուղղված միջոցառումների իրականացման կարգը հաստատելու մասին» թիվ 09-Ն և թիվ 47-Ն համատեղ հրամանը, Առողջապահության նախարարի 2021 թվականի ապրիլի 23-ի «Օդանավակայաններում ծխախոտային արտադրատեսակների և ծխախոտային արտադրատեսակների փոխարինիչների օգտագործման համար առանձնացված հատուկ տարածքներին ներկայացվող տեխնիկական պահանջները սահմանելու մասին» թիվ 22-Ն հրամանը, Առողջապահության նախարարի 2021 թվականի մայիսի 11-ի «Հիվանդանոցային ձևով հոգեբուժական օգնություն և սպասարկում իրականացնող կազմակերպություններում ծխախոտային արտադրատեսակների և ծխախոտային արտադրատեսակների փոխարինիչների օգտագործման համար առանձնացված հատուկ տարածքներին ներկայացվող տեխնիկական պահանջները սահմանելու մասին» թիվ 33-Ն հրամանը, Առողջապահության նախարարի 2020 թվականի հուլիսի 1-ի «Ծխելու դադարեցմանն ուղղված բուժման և խորհրդատվական ծառայությունների» ձեռնարկը (դասավանդողի համար) հաստատելու մասին» թիվ 2075-Ա և «Ծխելու դադարեցմանն ուղղված բուժման և խորհրդատվական ծառայությունների» ձեռնարկ-ուղեցույցը (դասընթաց առողջության առաջնային պահպանման օղակի բժիշկների համար) հաստատելու մասին» թիվ 2076-Ա հրամանները:

12. Օրենքին զուգահեռ, փոփոխություններ և լրացումներ են կատարվել մի շարք հարակից օրենքներում, ինչպիսիք են` «Տեղական ինքնակառավարման մասին» «Գովազդի մասին», «Տեղական տուրքերի և վճարների մասին» օրենքները, Վարչական իրավախախտումների վերաբերյալ Հայաստանի Հանրապետության օրենսգիրքը: Այս օրենսդրական բարեփոխումներով, մասնավորապես, հստակեցվել են Օրենքի դրույթների կիրարկման նկատմամբ վերահսկողություն իրականացնող պետական մարմինները:

13. Ստեղծվել է ծխախոտի օգտագործման դադարեցմանն ուղղված աջակցության ծառայություն` գործարկվել է «Ծխելը դադարեցնելու թեժ գիծը»:

 

2. ՀԱՄԱՌՈՏ ՆԿԱՐԱԳԻՐ

 

2.1. ԾԽԱԽՈՏԻ ՕԳՏԱԳՈՐԾՄԱՆ ԱԶԴԵՑՈՒԹՅՈՒՆԸ ԲՆԱԿՉՈՒԹՅԱՆ ԱՌՈՂՋՈՒԹՅԱՆ ՎՐԱ

14. Ծխախոտային արտադրատեսակների օգտագործումը Հայաստանի Հանրապետությունում հանրային առողջության հիմնախնդիրներից մեկն է: Մի շարք առավել տարածված ՈՎՀ-ի զարգացումը պայմանավորված է հենց դրանց օգտագործմամբ:

15. Համաձայն 2020 թվականի «Առողջություն և առողջապահություն» վիճակագրական տարեգրքի` Հայաստանի Հանրապետության բնակչության շրջանում առավել տարածված ՈՎՀ-ից մահացության բեռը կազմում է մոտ 80%, ընդ որում` մահացության բուրգում ԱՇՀՀ-երը զբաղեցնում են առաջին տեղը` 53.7%, որոնց հաջորդում են ՉՆ-երը` 20.8%, ՇԴ-ը` 2.0%, ԹՔՕՀ-երը (բրոնխիտ, ասթմա, քրոնիկական այլ թոքային և բրոնխոէկտատիկ հիվանդություններ)` 1.3%:

 

2.2. ԾԽԱԽՈՏԻ ՕԳՏԱԳՈՐԾՄԱՆ ՏԱՐԱԾՎԱԾՈՒԹՅՈՒՆԸ ՀԱՅԱՍՏԱՆՈՒՄ

16. ՀՀ ԱՆ «Ակադեմիկոս Ս. Ավդալբեկյանի անվան առողջապահության ազգային ինստիտուտ» ՓԲԸ-ի կողմից իրականացված «Հայաստանի Առողջապահության համակարգի գործունեության գնահատման» (ԱՀԳԳ) 2007, 2009, 2012 և 2016 թվականների հետազոտությունների ընթացքում գնահատվել են ՈՎՀ-ի զարգացման ռիսկի մի շարք գործոններ, այդ թվում` ծխախոտի օգտագործումը, որոնք ազդեցություն ունեն բնակչության առողջության վրա:

17. Ըստ ԱՀԳԳ հետազոտության` 2016 թվականին, 2012 թվականի համեմատությամբ, Հայաստանի Հանրապետությունում ավելացել է ամեն օր ծխող անձանց մասնաբաժինը, ընդ որում, և՛ տղամարդկանց և՛ կանանց շրջանում: Եթե 2012 թվականին Հայաստանում ամեն օր ծխախոտ էր օգտագործում 15 և բարձր տարիքային խմբի բնակչության 23%-ը, ապա 2016 թվականին` 26.2%-ը: Ընդ որում` ամեն օր ծխող տղամարդկանց թիվն ավելացել է 48.7%-ից մինչև 53.4%, իսկ կանանց թիվը` 1.3%-ից մինչև 2.3%:

18. Համաձայն 2016 թ. ԱՀԳԳ հետազոտության` ծխախոտի օգտագործումը տղամարդկանց շրջանում թռիչքաձև աճում է 15-19 տարիքային խմբից 20-29 տարիքային խումբ անցնելիս:

19. Ըստ տարիքի` ծխախոտային արտադրատեսակների օգտագործումը տղամարդկանց մոտ հասնում է առավելագույնի` 30-39 տարեկանների շրջանում և աստիճանաբար սկսում է նվազել:

20. ԱՀԿ «Ոչ վարակիչ հիվանդությունների ռիսկի գործոնների տարածվածությունը Հայաստանի Հանրապետությունում» STEPS ազգային հետազոտության (այսուհետ` ԱՀԿ STEPS հետազոտություն) մեթոդաբանությամբ 2016-2017 թվականներին իրականացվել է ոչ վարակիչ հիվանդությունների (ՈՎՀ) ռիսկի գործոնների (ՌԳ) տարածվածության վերաբերյալ տնային տնտեսությունների ազգային հետազոտությունը: Հայաստանի Հանրապետության 18-ից 69 տարեկան բնակչության շրջանում ծխախոտի օգտագործումն ուսումնասիրվել և գնահատվել է ըստ ԱՀԿ-ի կողմից ընդունված սահմանումների: Ընդ որում, ամեն օր ծխողները օրական միջինում ծխում են 24.4 գլանակ:

21. ԱՀԿ STEPS հետազոտության տվյալները վկայում են, որ ծխախոտի օգտագործման տարածվածությունը 18-69 տարիքային խմբում կազմում է 27.9%: Հայաստանում յուրաքանչյուր երկրորդ տղամարդը ծխում է, մինչդեռ կանանց դեպքում ծխախոտի օգտագործման ցուցանիշն անհամեմատ ցածր է (տղամարդիկ` 51.5%, կանայք` 1.8%):

22. Ըստ ԱՀԿ STEPS 2016-2017 թթ. հետազոտության զեկույցի` կանանց շրջանում ծխախոտի օգտագործման ցածր ցուցանիշը պայմանավորված է այն հանգամանքով, որ հաճախ այդ վարքագիծը կրում է թաքնված բնույթ:

23. ԱՀԳԳ 2007, 2009, 2012 և 2016 թվականների հետազոտությունների արդյունքները փաստում են, որ կանայք չեն ցանկանում նշել իրենց ծխելու փաստը` ծխող կանանց նկատմամբ հայկական ավանդական դիրքորոշումների պատճառով:

24. Ներկայում ծխող կանանց մասնաբաժինը 18-44 տարիքային խմբում կազմում է 1.1%, որը կտրուկ աճում է 45-69 տարիքային խմբում` կազմելով 3.0%:

 

2.3. ԾԽԱԽՈՏԻ ՕԳՏԱԳՈՐԾՄԱՆ ՏԱՐԱԾՎԱԾՈՒԹՅՈՒՆԸ ԸՍՏ ՍՈՑԻԱԼ-ԺՈՂՈՎՐԴԱԳՐԱԿԱՆ ԽՄԲԵՐԻ

25. ԱՀԿ STEPS 2016-2017 թթ. հետազոտության շրջանակում բնակչության ծխելու հաճախականությունը վերլուծվել է նաև ըստ սոցիալ-ժողովրդագրական խմբերի:

26. ԱՀԿ STEPS 2016-2017 թթ. հետազոտության տվյալներն ըստ բնակավայրի վերլուծելիս կարող ենք ասել, որ երևանաբնակ հասարակության շրջանում ծխախոտի օգտագործումն ավելի տարածված բնույթ ունի` մարզային քաղաքներում բնակվողների կամ գյուղաբնակների համեմատ: Ընդ որում, հատկանշական է, որ բարեկեցության աճմանը զուգընթաց մեծանում է ծխախոտի օգտագործման տարածվածությունը:

27. ԱՀԿ STEPS 2016-2017 թթ. հետազոտության համաձայն որքան բարձր է հարցվածի կրթական մակարդակը, այնքան մեծ է չծխելու միտումը:

28. ԱՀԿ STEPS 2016-2017 թթ. հետազոտության համաձայն` 18-69 տարեկան կանոնավոր ծխողների 34.5%-ը հարցման պահից վերջին 12 ամիսների ընթացքում փորձել է հրաժարվել ծխելուց (տղամարդիկ` 34.0% և կանայք` 48%), իսկ բուժաշխատողների կողմից ծխելուց հրաժարվելու մասին խորհուրդ է ստացել ծխող տղամարդկանց 29.2%-ը և կանանց 39%-ը:

29. Համաձայն 2020 թվականի ընթացքում Հայաստանի Հանրապետությունում իրականացված ԾՊՇԿ-ի իրականացման ներդրումային հետազոտության տվյալների (այսուհետ` ԱՀԿ ԾՊՇԿ-ի հետազոտության) ամեն տարի ծխախոտը սպանում է Հայաստանի ավելի քան 5500 բնակչի: Այդ մահերի 52% 70 տարեկանից ցածր անձանց շրջանում է (այսինքն` վաղաժամ մահեր են):

30. Դեռահասների վարքագիծը բացահայտելու նպատակով աշխարհի 50 երկրներում ԱՀԿ-ի կողմից երաշխավորված ընդհանուր մեթոդաբանությամբ իրականացվում է «Դպրոցահասակ երեխաների առողջության վարքագծի հետազոտություն» (այսուհետ` ԴԵԱՎ)` 11, 13, 15, 17 տարեկանների շրջանում:

31. 2017-2018 թվականներին իրականացված ԴԵԱՎ-ի տվյալները վկայում են, որ երբևիցե կյանքում ծխախոտ են օգտագործել 15 տարեկան տղաների 21%-ը և աղջիկների 3%-ը: Ընդ որում` 15-17 տարեկան տղաների շրջանում նկատվում է ծխախոտի օգտագործման ցուցանիշի կտրուկ աճ:

 

2.4. ԵՐԿՐՈՐԴԱՅԻՆ ԾԽԻ ԱԶԴԵՑՈՒԹՅՈՒՆԸ ԲՆԱԿՉՈՒԹՅԱՆ ԱՌՈՂՋՈՒԹՅԱՆ ՎՐԱ

32. Քանի որ մեր հասարակության մեջ ընդունված վարքագիծ է տանը կամ հյուր գնալիս ծխել, բնակչության մեծամասնությունը համարվում է պասիվ ծխող:

33. Համաձայն 2016 թ. ԱՀԳԳ արդյունքների` Հայաստանի Հանրապետության ընտանիքների 53.1%-ը նշել են, որ տան պայմաններում նրանք գտնվում են ամենօրյա երկրորդային ծխի վնասակար ազդեցության տակ և համարվում են ամենօրյա պասիվ ծխողներ, իսկ 2.8%-ը պասիվ ծխողներ` շաբաթական մի քանի անգամ:

34. Հարցվածների 37.9%-ը նշել են, որ իրենց տանը բացարձակապես չեն ծխում: Հայաստանի Հանրապետությունում փակ աշխատանքային տարածքում պասիվ ծխողներ են աշխատող անձանց 39.7%-ը, իսկ և բաց, և փակ տարածքում աշխատողների շրջանում պասիվ ծխողներ են 73.9%-ը:

35. Համաձայն ԱՀԿ ԾՊՇԿ-ի հետազոտության ծխախոտի պատճառով կորցված կյանքերի գրեթե մեկ հինգերորդ մասը (19%-ը) պայմանավորված է երկրորդային ծխի ազդեցությամբ, որը համաշխարհային միջինի կրկնակիից ավելին է:

 

2.5. ՎԱՐԱԿԻՉ ՀԻՎԱՆԴՈՒԹՅՈՒՆՆԵՐԸ ԵՎ ԾԽԱԽՈՏԸ

36. Վարակիչ հիվանդությունների դեպքում ծխախոտային արտադրատեսակների օգտագործումը կարող է ոչ միայն հանգեցնել առողջության վատթարացմանը, այլև վարակի փոխանցման աղբյուր հանդիսանալ: Օրինակ, նարգիլեն սովորաբար օգտագործում են մեկից ավել մարդիկ: Գուլպանը փոխանցվում է անձից այլ անձի, և այդ նույն ծխամորճը սովորաբար օգտագործվում է բոլոր մասնակիցների կողմից: Այսպիսով նարգիլեն կարող է հանդիսանալ վարակի փոխանցման ամենաբարձր գործոն ունեցող առարկան:

37. Ուղեկցող, հատկապես ոչ վարակիչ, հիվանդություններով (շաքարային դիաբետ, չարորակ նորագոյացություններ, շնչուղիների խնդիրներ) անձինք COVID-19-ի պատճառով հոսպիտալացման ավելի բարձր ռիսկի տակ են գտնվում, քան առողջները:

38. Քլարկի և գործընկերների (2020 թ.) ուսումնասիրությունը ցույց է տվել, որ Հայաստանում շուրջ 855.000 անհատ (կամ բնակչության մոտ 29%) ունի առնվազն մեկ ուղեկցող ՈՎՀ, որը նրանց ավելի մեծ ռիսկի է ենթարկում և այս անհատներից 195.000-ը վարակվելու դեպքում հոսպիտալացման պահանջ կունենան:

39. Ծխախոտի օգտագործումը մեծապես նպաստում է ՈՎՀ տարածվածությանը: Բացի այդ, ծխախոտի օգտագործումը ճնշում է իմունային ֆունկցիան` մեծացնելով շնչառական ուղիների ինֆեկցիաների ռիսկը, ինչպիսիք են` տուբերկուլոզը և թոքաբորբը, ինչը կարող է վտանգել ծխախոտ օգտագործողների COVID-19-ը հաղթահարելու կարողությունը:

40. Ուսումնասիրությունների արդյունքում պարզվել է, որ ծխելը ծանրացնում է COVID-19-ի ընթացքը և կարող է մոտ երկու անգամ մեծացնել COVID-19-ի ծանր ընթացքի հավանականությունը:

41. Ծխողների մեծ քանակը հանգեցնում է խոցելի բնակչության, COVID-19-ի ծանր հետևանքների տեսանկյունից: Հայաստանում 855.000 անհատներից, ովքեր COVID-19-ի ծանր ընթացքի ռիսկի ներքո են, մոտ 14 տոկոսն ունի ուղեկցող հիվանդություններ, որ առաջացել են ծխախոտի օգտագործման հետևանքով: ՈՒստի, եթե պատկերացնենք, որ բոլոր ներկա և նախկին ծխողները երբեք չսկսեին ծխելը, ապա մոտավորապես 117600 մարդ կլիներ COVID-19-ի ծանր ընթացքի ավելի ցածր ռիսկի ներքո:

42. Համաձայն ԱՀԿ-ի տվյալների` ծխելը բարձրացնում է տուբերկուլոզով (ՏԲ) հիվանդանալու ռիսկը, վատթարացնում բուժման ելքերը, մեծացնում ՏԲ մահացության ցուցանիշը և ՏԲ կրկնելիության հավանականությունը:

43. Տուբերկուլոզի համաճարակաբանական ազդեցության վերլուծության միջոցով հաշվարկվել է, որ Հայաստանում 20-60 տարեկանների շրջանում (ծխելու տարածվածությունը 28.3%) ՏԲ դեպքերի 15.9% ծխողներ են: Ընդ որում, Հայաստանում ՏԲ հիվանդ տղամարդկանց գրեթե 67.5% ծխողներ են, ինչը վկայում է, որ ծխելու հետևանքով զարգացած ՏԲ դեպքերի մասնաբաժինն ավելի բարձր է:

44. Ծախսարդյունավետության տեսանկյունից քիչ ծախսատար, սակայն ժամանակի ընթացքում նշանակալի ազդեցություն ունեցող միջոցառումների (այդ թվում` կանխարգելիչ բնույթ ունեցող) իրականացումը (խոսքը, մասնավորապես, վերաբերում է արյան շրջանառության համակարգի հիվանդությունների ռիսկի գործոնների նվազմանն ուղղված միջոցառումներին (օրինակ` ծխելու դեմ պայքար, սպորտի մասսայականացում, առանցքային դեղորայքի մատչելիության բարձրացում և այլն)) էական ազդեցություն կարող են ունենալ հիվանդությունների կանխարգելման գործում:

 

2.6. ԾԽԱԽՈՏԻ ԱԶԴԵՑՈՒԹՅՈՒՆԸ ՏՆՏԵՍՈՒԹՅԱՆ ՎՐԱ

45. ԱՀԿ ԾՊՇԿ-ի հետազոտության շրջանակում անդրադարձ է կատարվել նաև ծխախոտի օգտագործման առողջապահական և տնտեսական ծախսերին: Մասնավորապես, նշվել է, որ 2017 թվականին ծխախոտի օգտագործումը Հայաստանի տնտեսության համար արժեցել է 273,1 մլրդ դրամ:

46. Ծխախոտի ծախսերը Հայաստանում կազմում են 273,1 միլիարդ դրամ ամեն տարի, ինչը համարժեք է երկրի համախառն ներքին արդյունքի (այսուհետ` ՀՆԱ) 4,2%-ին 2017 թվականին: Այս տարեկան ծախսերը ներառում են`

1) 76 միլիարդ դրամ առողջապահական ծախսեր.

2) 197,3 միլիարդ դրամ աշխատուժի և արտադրողականության անկման հետևանքով առաջացած անուղղակի ծախսեր:

47. Այն ծախսերը, որոնք տնային տնտեսություններում կատարվում են ծխախոտի օգտագործման նպատակով, այլ պայմաններում կծառայեին հիմնական կարիքներին, ներառյալ` սնունդը և կրթությունը:

48. Հայաստանում ծխախոտային արտադրատեսակների օգտագործման արդյունքում արտադրողականության կորստի հետ կապված ծախսերը կազմում են ծխախոտի հետ կապված բոլոր ծախսերի 72%-ը և ծխախոտի դեմ պայքարն արդյունավետ իրականացնելու համար անհրաժեշտ է բազմաոլորտային ներգրավվածություն և միջճյուղային համագործակցություն:

 

3. ԾՐԱԳՐԻ ՈՒՂՂՈՒԹՅՈՒՆՆԵՐԸ

49. Ծրագրի հիմնական ուղղություններն են`

1) ծխելու դեմ պայքարին ուղղված գործունեություն իրականացնող առողջապահական կազմակերպությունների կարողությունների զարգացում և ծխելու դադարեցմանն ուղղված գործողություններ.

2) ծխախոտային արտադրատեսակների, դրանց փոխարինիչների օգտագործման հետևանքով առաջացած վնասների և հետևանքների, ինչպես նաև դրանց կանխարգելման վերաբերյալ հանրության իրազեկվածության մակարդակի բարձրացում.

3) ծխախոտի դեմ պայքարի քաղաքականությանը ծխախոտի արդյունաբերության միջամտության բացառման նպատակով մեխանիզմների ապահովում.

4) ծխախոտային արտադրատեսակների բաղադրության և դրանցից արտանետվող նյութերի փորձաքննության և չափման կարգի, ինչպես նաև այդ բաղադրության և արտազատվող նյութերի կարգավորման չափաքանակների սահմանում.

5) ծխախոտային արտադրատեսակների և դրանց փոխարինիչների փաթեթավորմանը և մակնշմանը ներկայացվող հիմնական պահանջների ապահովում.

6) ծխախոտի ծխից ազատ քաղաքականության իրականացման ապահովման նպատակով մեխանիզմների մշակում.

7) ծխախոտային արտադրատեսակների համար սահմանված հարկային քաղաքականության վերանայում.

8) Հայաստանի Հանրապետությունում ծխախոտային արտադրատեսակների և դրանց փոխարինիչների օգտագործման համաճարակաբանական հսկողության իրականացում:

 

4. ԾՐԱԳՐԻ ԽՆԴԻՐՆԵՐԸ

50. Ծրագրի խնդիրներն են`

1) բնակչության շրջանում ծխախոտային արտադրատեսակների և դրանց փոխարինիչների օգտագործման կրճատումը.

2) բնակչության իրազեկվածության մակարդակի բարձրացումը` ծխախոտային արտադրատեսակների, դրանց փոխարինիչների օգտագործման և ծխախոտի երկրորդային ծխի ազդեցության հետևանքով առողջությանը հասցվող վնասի վերաբերյալ.

3) ծխելու դեմ պայքարում հասարակության, պետական կառավարման և տեղական ինքնակառավարման մարմինների, հասարակական կազմակերպությունների, մասնավոր ոլորտի և մյուս շահագրգիռ կողմերի բազմակողմանի համագործակցությունը:

 

5. ԾՐԱԳՐԻ ՆՊԱՏԱԿՆԵՐԸ

51. Ծրագրի հիմնական նպատակներն են`

1) ՈՎՀ-ով պայմանավորված հիվանդացության և մահացության ցուցանիշների նվազեցում.

2) ծխախոտային արտադրատեսակներից կախվածության բուժման և խորհրդակցության վերաբերյալ մասնագետների գիտելիքների և հմտությունների բարելավում.

3) Առողջապահության համաշխարհային կազմակերպության Ծխախոտի դեմ պայքարի շրջանակային կոնվենցիայի դրույթների իրականացում (Հայաստանի Հանրապետությունում ՄԱԿ-ի «Օրակարգ 2030-ի» Կայուն զարգացման 3-րդ նպատակի 3. ա թիրախ).

4) ծխախոտային արտադրատեսակների օգտագործման դեմ պայքարի նպատակով գերատեսչությունների և այլ շահագրգիռ կողմերի համապարփակ համագործակցություն:

 

6. ՖԻՆԱՆՍԱՎՈՐՈՒՄԸ

52. Ծրագրի միջոցառումների ֆինանսավորումն ակնկալվում է հետևյալ աղբյուրներից`

1) Հայաստանի Հանրապետության պետական բյուջե (Հայաստանի Հանրապետության պետական բյուջեից` Առողջապահության նախարարությանը տրամադրվող միջոցների շրջանակներում).

2) միջազգային կազմակերպությունների կողմից նպատակային ֆինանսավորում.

3) Հայաստանի Հանրապետության օրենքով չարգելված այլ աղբյուրներ:

 

7. ԱԿՆԿԱԼՎՈՂ ԱՄՓՈՓ ԱՐԴՅՈՒՆՔՆԵՐԸ

53. Ծրագրով նախանշված միջոցառումների իրականացման արդյունքում ակնկալվում է`

1) ծխախոտի դեմ պայքարի ուղղությամբ բոլոր շահագրգիռ կողմերի ակտիվ համագործակցություն.

2) ծխախոտային արտադրատեսակների և դրանց փոխարինիչների վնասակար ազդեցության, ինչպես նաև ծխախոտային կախվածությունից ազատվելու ուղիների վերաբերյալ բնակչության իրազեկվածության բարձրացում.

3) բնակչության շրջանում ծխախոտային արտադրատեսակների օգտագործման նվազեցում առնվազն 4%-ով.

4) ծխախոտային կախվածությունից ազատվելու և դրանից բուժման ծրագրերով վերապատրաստում անցած մասնագետների առկայություն:

 

Հավելված N 2

ՀՀ կառավարության

2022 թվականի հուլիսի 14-ի

N 1058-Լ որոշման

 

ՑԱՆԿ

 

ԾԽԱԽՈՏԱՅԻՆ ԱՐՏԱԴՐԱՏԵՍԱԿՆԵՐԻ, ԾԽԱԽՈՏԱՅԻՆ ԱՐՏԱԴՐԱՏԵՍԱԿՆԵՐԻ ՓՈԽԱՐԻՆԻՉՆԵՐԻ ՕԳՏԱԳՈՐԾՄԱՆ ԴԵՄ ՊԱՅՔԱՐԻ ԾՐԱԳՐԻ 2022-2026 ԹՎԱԿԱՆՆԵՐԻ ՄԻՋՈՑԱՌՈՒՄՆԵՐԻ

 

._________________________________________________________________________.

|Միջոցառման անվանումը   |Պատասխա-|Համակատարողը|Կատար-|Ակնկալվող   |Ակնկալ-|

|                       |նատուն  |            |ման   |արդյունքը   |վող    |

|                       |        |            |ժամ-  |            |ֆինան- |

|                       |        |            |կետը  |            |սական  |

|                       |        |            |      |            |միջոց- |

|                       |        |            |      |            |ները   |

|_________________________________________________________________________|

|1. Ծխելու դեմ պայքարին ուղղված գործունեություն իրականացնող առողջապահական |

|կազմակերպությունների կարողությունների զարգացում և  ծխելու դադարեցմանն    |

|ուղղված գործողություններ                                                 |

|_________________________________________________________________________|

|1.1. Բժշկական կազմակեր-|Առողջապա|Երևանի  քա- |2024- |Տարեկան     |ՀՀ     |

|պությունների մասնագետ- |հության |ղաքապետարան |2025  |առնվազն 150 |պետական|

|ների համար ծխախոտային  |նախարա- |(համաձայնու-|թթ.   |բժշկական    |բյուջե |

|կախվածությունների      |րություն|թյամբ)      |      |մասնագետի   |1003   |

|ախտորոշման սկզբունք-   |        |ՀՀ մարզպե-  |      |վերապատրաս- |ծրագրի |

|ները, խորհրդատվական    |        |տարաններ    |      |տում        |11005  |

|ծառայությունները,      |        |Մասնագիտական|      |            |միջո-  |

|ինչպես նաև  բուժման    |        |ասոցիացիաներ|      |            |ցառում |

|ծրագրերի վերաբերյալ    |        |(համաձայնու-|      |            |ՀՀ     |

|վերապատրաստման         |        |թյամբ)      |      |            |օրենքով|

|դասընթացների անցկացում |        |            |      |            |չարգել-|

|                       |        |            |      |            |ված    |

|                       |        |            |      |            |այլ    |

|                       |        |            |      |            |միջոց- |

|                       |        |            |      |            |ներ    |

|                       |        |            |      |            |1 մլն  |

|                       |        |            |      |            |ՀՀ դրամ|

|_______________________|________|____________|______|____________|_______|

|1.2. Ծխախոտի օգտագործ- |Առողջապա|Միջազգային  |2023- |Ծխախոտի     |ՀՀ     |

|ման դադարեցմանն ուղղված|հության |կազմակերպու-|2025  |օգտագործման |պետական|

|աջակցության ծառայության|նախարա- |թյուններ    |թթ.   |դադարեցմանն |բյուջե |

|(ծխելը դադարեցնելու    |րություն|(համաձայնու-|      |ուղղված     |1003   |

|թեժ գծի) մասնագետների  |        |թյամբ)      |      |աջակցության |ծրագրի |

|համար վերապատրաստման   |        |Մասնագիտական|      |ծառայության |11005  |

|դասընթացների իրակա-    |        |ասոցիացիաներ|      |մասնագետների|միջո-  |

|նացում                 |        |(համաձայնու-|      |վերապատրաս- |ցառում |

|                       |        |թյամբ)      |      |տում        |ՀՀ     |

|                       |        |            |      |            |օրենքով|

|                       |        |            |      |            |չարգել-|

|                       |        |            |      |            |ված այլ|

|                       |        |            |      |            |միջոց- |

|                       |        |            |      |            |ներ    |

|                       |        |            |      |            |200 000|

|                       |        |            |      |            |ՀՀ դրամ|

|_______________________|________|____________|______|____________|_______|

|1.3. «ՀՀ առողջապահու-  |Առողջապա|     -      |2023  |Դեղերի հիմ- |ֆինանսա|

|թյան նախարարի 2021     |հության |            |թ.    |նական ցանկի |վորում |

|թվականի հուլիսի 28-ի   |նախարա- |            |հոկտեմ|վերանայում` |չի պա- |

|թիվ 56-Ն հրամանում     |րություն|            |բերի  |ծխախոտային  |հանջում|

|լրացում կատարելու      |        |            |1-ին  |կախվածության|       |

|մասին» առողջապահության |        |            |տասն- |բուժմանն    |       |

|նախարարի հրամանի ընդու-|        |            |օրյակ |ուղղված     |       |

|նում                   |        |            |      |դեղերի      |       |

|                       |        |            |      |ներառմամբ   |       |

|_________________________________________________________________________|

|2. Ծխախոտային արտադրատեսակների, ծխախոտային արտադրատեսակների փոխարինիչ-   |

|ների օգտագործման հետևանքով  առաջացած վնասների և  հետևանքների,  ինչպես    |

|նաև  դրանց կանխարգելման վերաբերյալ հանրության իրազեկվածության մակարդակի  |

|բարձրացում                                                               |

|_________________________________________________________________________|

|2.1. Բնակչության       |Առողջապա|Կրթության,  |2022- |Բնակչության |ՀՀ     |

|շրջանում ծխախոտային    |հության |գիտության,  |2024  |շրջանում    |պետական|

|արտադրատեսակների և     |նախարա- |մշակույթի և |թթ.   |ծխախոտային  |բյուջե |

|դրանց փոխարինիչների    |րություն|սպորտի նախա-|      |արտադրա-    |1003   |

|օգտագործման հետևանքով  |        |րարություն  |      |տեսակների և |ծրագրի |

|առաջացած վնասների      |        |Հասարակական |      |դրանց փոխա- |11005  |

|կանխարգելման և  նվազեց-|        |կազմակերպու-|      |րինիչների   |միջո-  |

|ման, ինչպես նաև  ծխախո-|        |թյուններ    |      |օգտագործման |ցառում |

|տային կախվածությունից  |        |(համաձայնու-|      |հետևանքով   |ՀՀ     |

|ազատվելու ուղիների     |        |թյամբ)      |      |առաջացած    |օրենքով|

|վերաբերյալ գիտելիքների |        |Միջազգային  |      |վնասների և  |չարգել-|

|տարածում, ներառյալ`    |        |կազմակերպու-|      |դրա հետևանք |ված այլ|

|տեղեկատվական, կրթական  |        |թյուններ    |      |ների կանխար-|միջոց- |

|նյութերի, հուշաթերթերի,|        |(համաձայնու-|      |գելման և    |ներ    |

|աստառների տարածումը,   |        |թյամբ)      |      |նվազեցման   |Տարեկան|

|սոցիալական գովազդների, |        |            |      |վերաբերյալ  |10 մլն |

|քարոզարշավների կազմա-  |        |            |      |իրազեկվածու-|ՀՀ դրամ|

|կերպումը               |        |            |      |թյան մակար- |       |

|                       |        |            |      |դակի բարձրա-|       |

|                       |        |            |      |ցում,       |       |

|                       |        |            |      |ուղղված     |       |

|                       |        |            |      |բնակչության |       |

|                       |        |            |      |շրջանում    |       |

|                       |        |            |      |ծխախոտի     |       |

|                       |        |            |      |օգտագործման |       |

|                       |        |            |      |առնվազն 4%  |       |

|                       |        |            |      |-ով նվազեց- |       |

|                       |        |            |      |մանը:       |       |

|_______________________|________|____________|______|____________|_______|

|2.2. Հանրակրթական      |Կրթու-  |Առողջապահու-|2022- |Երեխաների և |ֆինանսա|

|ուսումնական հաստատու-  |թյան,   |թյան նախարա-|2023  |դեռահասների |վորում |

|թյունների ուսումնական  |գիտու-  |րություն    |թթ.   |շրջանում    |չի     |

|ծրագրերում ծխախոտային  |թյան,   |            |      |ծխախոտային  |պահանջ-|

|արտադրատեսակների և     |մշա-    |            |      |արտադրատեսակ|վում   |

|դրանց փոխարինիչների    |կույթի  |            |      |ների, ծխախո-|       |

|օգտագործման հետևանքով  |և       |            |      |տային արտա- |       |

|առողջությանը հասցվող   |սպորտի  |            |      |դրատեսակների|       |

|վնասների և  դրանց      |նախարա- |            |      |փոխարինիչ-  |       |

|կանխարգելման ուղիների  |րություն|            |      |ների օգտա-  |       |

|վերաբերյալ թեմաների    |        |            |      |գործման     |       |

|ներառում               |        |            |      |հետևանքով   |       |

|                       |        |            |      |առաջացած    |       |

|                       |        |            |      |վնասների և  |       |

|                       |        |            |      |հետևանքների |       |

|                       |        |            |      |վերաբերյալ  |       |

|                       |        |            |      |իրազեկվածու-|       |

|                       |        |            |      |թյան մակար- |       |

|                       |        |            |      |դակի բարձրա-|       |

|                       |        |            |      |ցում, ինչը  |       |

|                       |        |            |      |կնպաստի     |       |

|                       |        |            |      |երեխաների և |       |

|                       |        |            |      |դեռահասների |       |

|                       |        |            |      |շրջանում    |       |

|                       |        |            |      |ծխելու կան- |       |

|                       |        |            |      |խարգելմանը: |       |

|_______________________|________|____________|______|____________|_______|

|2.3 «Ծխախոտային        |Առողջա- |ՀՀ Ոստիկա-  |2022- |Շուկայում   |ֆինանսա|

|արտադրատեսակների և     |պահու-  |նություն    |2024  |առկա և  նոր |վորում |

|դրանց փոխարինիչների    |թյան    |Շուկայի     |թթ.   |ի հայտ եկող |չի     |

|օգտագործման հետևանքով  |նախարա- |վերահսկողու-|      |ծխախոտային  |պահանջ-|

|առողջությանը հասցվող   |րություն|թյան տեսչա- |      |արտադրատե-  |վում   |

|վնասի նվազեցման և  կան-|        |կան մարմին  |      |սակների և   |       |

|խարգելման մասին» օրենքի|        |Առողջապահա- |      |դրանց փոխա- |       |

|կիրարկումն ապահովելու  |        |կան և       |      |րինիչների   |       |

|նպատակով պետական կառա- |        |աշխատանքի   |      |վերաբերյալ  |       |

|վարման համակարգի       |        |տեսչական    |      |տեղեկատվու- |       |

|մարմինների աշխատակից-  |        |մարմին      |      |թյան տրամա- |       |

|ների շրջանում իրազեկվա-|        |            |      |դրում       |       |

|ծության բարձրացում     |        |            |      |            |       |

|_________________________________________________________________________|

|3. Ծխախոտի դեմ պայքարի քաղաքականությանը ծխախոտի արդյունաբերու-           |

|թյան միջամտության բացառման նպատակով մեխանիզմների ապահովում               |

|_________________________________________________________________________|

|3.1. Ծխախոտի դեմ       |Առողջա- |            |2022  |«Ծխախոտի դեմ|ֆինանսա|

|պայքարի ուղղությամբ    |պահու-  |            |թ.    |պայքարի»    |վորում |

|առողջապահական քաղաքա-  |թյան    |            |նոյեմ-|առողջապահա- |չի     |

|կանության մշակման և    |նախարա- |            |բերի  |կան քաղաքա- |պահանջ-|

|կիրարկման գործում      |րություն|            |3-րդ  |կանության   |վում   |

|ծխախոտի արդյունաբերու- |        |            |տասն- |մշակման     |       |

|թյան միջամտության      |        |            |օրյակ |գործընթացում|       |

|կանխարգելմանն ուղղված  |        |            |      |ծխախոտային  |       |

|քայլերի իրականացում    |        |            |      |արդյունաբեր-|       |

|                       |        |            |      |րության մի- |       |

|                       |        |            |      |ջամտության  |       |

|                       |        |            |      |բացառման    |       |

|                       |        |            |      |մեխանիզմների|       |

|                       |        |            |      |ստեղծման    |       |

|                       |        |            |      |ապահովում   |       |

|_______________________|________|____________|______|____________|_______|

|3.2. Ծխախոտի դեմ պայ-  |Առողջա- |Երևանի  քա- |2022- |Ծխախոտային  |ֆինանսա|

|քարին ուղղված ջանքերի  |պահու-  |ղաքապետարան |2026  |արդյունաբե- |վորում |

|վրա բացասաբար ազդող    |թյան    |(համաձայնու-|թթ.   |րության     |չի     |

|ծխախոտի արդյունաբերու- |նախարա- |թյամբ)      |      |առևտրային   |պահանջ-|

|թյան գործունության     |րություն|ՀՀ մարզպետա-|      |և  այլ      |վում   |

|վերաբերյալ իրազեկվածու-|        |րաններ      |      |կորպորատիվ  |       |

|թյան բարձրացում        |        |Հասարակական |      |շահերից     |       |

|                       |        |կազմակերպու-|      |ծխախոտի դեմ |       |

|                       |        |թյուններ    |      |պայքարին    |       |

|                       |        |(համաձայնու-|      |ուղղված     |       |

|                       |        |թյամբ)      |      |առողջապահա- |       |

|                       |        |Միջազգային  |      |կան քաղաքա- |       |

|                       |        |կազմակերպու-|      |կանության   |       |

|                       |        |թյուններ    |      |պաշտպանու-  |       |

|                       |        |(համաձայնու-|      |թյուն       |       |

|                       |        |թյամբ)      |      |            |       |

|_________________________________________________________________________|

|4. Ծխախոտային արտադրատեսակների, ծխախոտային արտադրատեսակների փոխարինիչների|

|բաղադրության և  դրանցից արտանետվող նյութերի փորձաքննության և  չափման     |

|կարգի, ինչպես նաև  այդ բաղադրության և  արտազատվող նյութերի կարգավորման   |

|չափաքանակների սահմանում                                                  |

|_________________________________________________________________________|

|4.1. Ծխախոտային արտա-  |Առողջապա|Էկոնոմիկայի |2023  |Ծխախոտային  |ֆինանսա|

|դրատեսակների բաղադրու- |հության |նախարարու-  |թ.    |արտադրատեսակ|վորում |

|թյան և  դրանցից        |նախարա- |թյուն       |սեպտեմ|ների բաղա-  |չի     |

|արտանետվող նյութերի    |րություն|            |բերի  |դրության և  |պահանջ-|

|փորձաքննության և       |        |            |1-ին  |դրանցից     |վում   |

|չափման կարգի, ինչպես   |        |            |տասն- |նյութերի    |       |

|նաև  այդ բաղադրության  |        |            |օրյակ |փորձաքննու- |       |

|և  արտազատվող նյութերի |        |            |      |թյան և  չափ-|       |

|կարգավորման չափաքանակ- |        |            |      |ման կարգի,  |       |

|ների սահմանում         |        |            |      |ինչպես նաև  |       |

|                       |        |            |      |այդ բաղադրու|       |

|                       |        |            |      |թյան և  արտա|       |

|                       |        |            |      |զատվող նյու-|       |

|                       |        |            |      |թերի կարգա- |       |

|                       |        |            |      |վորման      |       |

|                       |        |            |      |չափաքանակ-  |       |

|                       |        |            |      |ները        |       |

|                       |        |            |      |սահմանող ՀՀ |       |

|                       |        |            |      |կառավարու-  |       |

|                       |        |            |      |թյան որոշման|       |

|                       |        |            |      |առկայություն|       |

|_________________________________________________________________________|

|5. Ծխախոտային արտադրատեսակների և  դրանց փոխարինիչների փաթեթավորմանը և    |

|մակնշմանը ներկայացվող հիմնական պահանջների ապահովում                      |

|_________________________________________________________________________|

|5.1. Ծխախոտային արտա-  |Էկոնոմի-|Առողջապահու-|2023  |«Ծխախոտային |Ֆինանսա|

|դրատեսակների միատեսակ  |կայի    |թյան նախարա-|թ. սեպ|արտադրանքի  |վորում |

|փաթեթավորմանը ներկայաց-|նախարա- |րություն    |տեմ-  |մասին»      |չի     |

|վող պահանջների մշակում |րություն|            |բերի  |տեխնիկական  |պահանջ-|

|և  «Ծխախոտային արտա-   |        |            |1-ին  |կանոնակար-  |վում   |

|դրանքի մասին» տեխնի-   |        |            |տասն- |գում (ՄՄ ՏԿ |       |

|կական կանոնակարգում    |        |            |օրյակ |035/2014)   |       |

|(ՄՄ ՏԿ 035/2014)       |        |            |      |համապատասխան|       |

|համապատասխան փոփոխու-  |        |            |      |փոփոխու-    |       |

|թյունների առաջարկի     |        |            |      |թյունների   |       |

|ներկայացում Եվրասիական |        |            |      |առաջարկի    |       |

|տնտեսական հանձնաժողով  |        |            |      |ներկայացում |       |

|                       |        |            |      |Եվրասիական  |       |

|                       |        |            |      |տնտեսական   |       |

|                       |        |            |      |հանձնաժողով |       |

|_________________________________________________________________________|

|6. Ծխախոտի ծխից ազատ քաղաքականության իրականացման ապահովման նպատակով      |

|մեխանիզմների մշակում                                                     |

|_________________________________________________________________________|

|6.1 «Ծխախոտային արտադրա|Առողջապա|ՀՀ Ոստիկա-  |2022- |«Ծխախոտային |ՀՀ     |

|տեսակների և  դրանց     |հության |նություն    |2016  |արտադրատեսակ|պետական|

|փոխարինիչների օգտագործ-|նախարա- |Տեսչական    |թթ.   |ների և      |բյուջե |

|ման հետևանքով          |րություն|մարմինների  |      |դրանց փոխա- |1003   |

|առողջությանը հասցվող   |        |աշխատանքների|      |րինիչների   |ծրագրի |

|վնասի նվազեցման և      |        |համակարգման |      |օգտագործման |11005  |

|կանխարգելման մասին»    |        |գրասենյակ   |      |հետևանքով   |միջո-  |

|օրենքի դրույթների      |        |Շուկայի     |      |առողջությանը|ցառում |

|կիրարկման ապահովման    |        |վերահսկողու-|      |հասցվող     |ՀՀ     |

|նպատակով մշտադիտար-    |        |թյան տեսչա- |      |վնասի       |օրենքով|

|կումների իրականացում   |        |կան մարմին  |      |նվազեցման և |չարգել-|

|                       |        |Առողջապահա- |      |կանխարգելման|ված այլ|

|                       |        |կան և  աշխա-|      |մասին»      |միջոց- |

|                       |        |տանքի տեսչա-|      |օրենքի      |ներ    |

|                       |        |կան մարմին  |      |դրույթների  |20 մլն |

|                       |        |Հասարակական |      |կիրարկման   |ՀՀ դրամ|

|                       |        |կազմակերպու-|      |ուղղությամբ |տարեկան|

|                       |        |թյուններ    |      |տարեկան     |       |

|                       |        |(համաձայնու-|      |առնվազն     |       |

|                       |        |թյամբ)      |      |1000 օբյեկտի|       |

|                       |        |            |      |մշտադիտար-  |       |

|                       |        |            |      |կում        |       |

|_______________________|________|____________|______|____________|_______|

|6.2 «Ծխախոտային        |Առողջապա|            |2022- |Օրենքի      |Ֆինանսա|

|արտադրատեսակների և     |հության |            |2026  |դրույթների  |վորում |

|դրանց փոխարինիչների    |նախարա- |            |թթ.   |խախտումների |չի     |

|օգտագործման հետևանքով  |րություն|            |      |վերաբերյալ  |պահանջ-|

|առողջությանը հասցվող   |        |            |      |առկա տեղեկա-|վում   |

|վնասի նվազեցման և      |        |            |      |տվության    |       |

|կանխարգելման մասին»    |        |            |      |համակարգում |       |

|օրենքի դրույթների      |        |            |      |և  դրանց    |       |

|խախտումների վերաբերյալ |        |            |      |վերաբերյալ  |       |

|տեղեկատվության հավաքա- |        |            |      |էլեկտրոնային|       |

|գրում Առողջապահության  |        |            |      |շտեմարանի   |       |

|նախարարություն         |        |            |      |ստեղծում    |       |

|                       |        |            |      |            |       |

|_________________________________________________________________________|

|7. Ծխախոտային արտադրատեսակների համար սահմանված հարկային քաղաքականության  |

|վերանայում                                                               |

|_________________________________________________________________________|

|7.1 Ծխախոտային արտադրա-|Ֆինանս- |Առողջապահու-|2023  |Ծխախոտային  |Ֆինանսա|

|տեսակների համար        |ների    |թյան նախարա-|թ.    |արտադրատեսակ|վորում |

|սահմանված հարկային     |նախարա- |րություն    |նոյեմ-|ների և      |չի     |

|քաղաքականության վերա-  |րություն|            |բերի  |դրանց փոխա- |պահանջ-|

|նայում` Հարկային օրենս-|Պետական |            |3-րդ  |րինիչների   |վում   |

|գրքում լրացումներ և    |եկամուտ-|            |տասն- |նկատմամբ    |       |

|փոփոխություններ        |ների    |            |օրյակ |կիրառվող    |       |

|կատարելու միջոցով:     |կոմիտե  |            |      |հարկային    |       |

|                       |        |            |      |դրույքա-    |       |

|                       |        |            |      |չափերի      |       |

|                       |        |            |      |վերանայում  |       |

|_________________________________________________________________________|

|8. Հայաստանի Հանրապետությունում ծխախոտային արտադրատեսակների և  դրանց     |

|փոխարինիչների օգտագործման համաճարակաբանական հսկողության իրականացում      |

|_________________________________________________________________________|

|8.1 Ծխախոտային արտադրա-|Առողջապա|Երևանի      |2023- |Ծխախոտային  |ՀՀ     |

|տեսակների և  դրանց     |հության |քաղաքապե-   |2026  |արտադրատեսակ|օրենքով|

|փոխարինիչների օգտագործ-|նախարա- |տարան       |թթ.   |ների և      |չարգել-|

|ման տարածվածության     |րություն|(համաձայնու-|      |դրանց փոխա- |ված այլ|

|վերաբերյալ հետազոտու-  |        |թյամբ)      |      |րինիչների   |միջոց- |

|թյան իրականացում       |        |ՀՀ մարզպե-  |      |օգտագործման |ներ    |

|                       |        |տարաններ    |      |տարածվածու- |4 մլն  |

|                       |        |Հասարակական |      |թյան վերա-  |ՀՀ դրամ|

|                       |        |կազմակերպու-|      |բերյալ      |       |

|                       |        |թյուններ    |      |հետազոտական |       |

|                       |        |(համաձայնու-|      |տվյալների   |       |

|                       |        |թյամբ)      |      |առկայություն|       |

|                       |        |Միջազգային  |      |            |       |

|                       |        |կազմակերպու-|      |            |       |

|                       |        |թյուններ    |      |            |       |

|                       |        |(համաձայնու-|      |            |       |

|                       |        |թյամբ)      |      |            |       |

|                       |        |            |      |            |       |

._________________________________________________________________________.

 

 

 

pin
ՀՀ կառավարություն
14.07.2022
N 1058-Լ
Որոշում