Սեղմել Esc փակելու համար:
ԱՂՔԱՏՈՒԹՅԱՆ ՆՎԱԶԵՑՄԱՆ ՄԻՋԱՆԿՅԱԼ ՌԱԶՄԱ...
Քարտային տվյալներ

Տեսակ
Գործում է
Ընդունող մարմին
Ընդունման ամսաթիվ
Համար

Վավերացման ամսաթիվ
ՈՒժի մեջ մտնելու ամսաթիվ
ՈՒժը կորցնելու ամսաթիվ
Ընդունման վայր
Սկզբնաղբյուր

Ժամանակագրական տարբերակ Փոփոխություն կատարող ակտ

Որոնում:
Բովանդակություն

Հղում իրավական ակտի ընտրված դրույթին X
irtek_logo
 

ԱՂՔԱՏՈՒԹՅԱՆ ՆՎԱԶԵՑՄԱՆ ՄԻՋԱՆԿՅԱԼ ՌԱԶՄԱՎԱՐԱԿԱՆ ԾՐԱԳԻՐԸ ՀԱՍՏԱՏԵԼՈՒ ՄԱՍԻՆ (2-ՐԴ ՄԱՍ)

 

 

040.0207.200301

«ՎԱՎԵՐԱՑՆՈՒՄ ԵՄ»
ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ
ՆԱԽԱԳԱՀ Ռ. ՔՈՉԱՐՅԱՆ

 

«20» մարտի 2001 թ.

 

ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ ԿԱՌԱՎԱՐՈՒԹՅՈՒՆ

ՈՐՈՇՈՒՄ

 

20 մարտի 2001 թվականի N 207

 

ԱՂՔԱՏՈՒԹՅԱՆ ՆՎԱԶԵՑՄԱՆ ՄԻՋԱՆԿՅԱԼ ՌԱԶՄԱՎԱՐԱԿԱՆ ԾՐԱԳԻՐԸ ՀԱՍՏԱՏԵԼՈՒ ՄԱՍԻՆ

(2-րդ մաս)

 

4. Աղքատության նվազեցման ռազմավարության ամփոփ ծրագրի

կառուցվածքային մեխանիզմները

 

4.1. Ծրագրի իրականացման կազմակերպական կառուցվածքը

 

43. Աղքատության նվազեցման ռազմավարության մշակման գործընթացը կազմակերպելու ու դրա հետ կապված քաղաքականության ուղղորդման նպատակով կառավարությունը ստեղծել է Աղքատության նվազեցման ռազմավարական ծրագրի մշակման համակարգման խորհուրդ, որը, 2000 թվականի աշնանը ընդարձակվելով, ներառում է տնտեսական քաղաքականություն իրականացնող մարմինների, խորհրդարանական հանձնաժողովների, խորհրդարանում ներկայացված քաղաքական ուժերի, քաղաքացիական հասարակության և դոնոր կազմակերպությունների ներկայացուցիչներին: ԱՆՌԾ միջանկյալ փաստաթղթի լրամշակումների ընթացքում մի շարք քննարկումներ են անցկացվել շահագրգիռ բոլոր կողմերի հետ, ինչը մեծապես նպաստել է փաստաթղթի կատարելագործմանը` այն ավելի ուղղորդելով աղքատության հաղթահարման հետ կապված հիմնական խնդիրներին: ԱՆՌԾ ամփոփ ծրագրի մշակման աշխատանքների ընթացքում խորհուրդը կհամագործակցի ինչպես միջազգային կազմակերպությունների, պետական կառավարման մարմինների, այնպես էլ հասարակական կազմակերպությունների և բնակչության տարբեր խմբերի ներկայացուցիչների հետ: Խորհրդի ենթակայությամբ ստեղծվող ԱՆՌԾ-ի աշխատանքային խումբը պատասխանատու կլինի ԱՆՌԾ-ի մշակման ամենօրյա համակարգման ու դրա կատարման ընթացքի մոնիտորինգի ապահովման համար: Այն ոլորտներում, որտեղ կառավարության քաղաքականությունը կարող է որոշակի ազդեցություն ունենալ աղքատության նվազեցման վրա, կձևավորվեն աշխատանքային խմբեր, որոնք պատասխանատու կլինեն տվյալ ոլորտում քաղաքականության մշակման, ոլորտի զարգացման, գերակայությունների որոշման և պետական ծախսերի ծրագրերի մշակման համար: Համապատասխան կառույցների (մասնավորապես` հասարակական կազմակերպությունների) միջոցով քաղաքացիական հասարակության մասնակցությունը կենսական կլինի հատկապես ծրագրի իրականացման ընթացքում առաջընթացի գնահատման (մոնիտորինգի) հարցում:

44. ԱՆՌԾ-ի մշակումը մասնակիցների ներգրավման իմաստով ընդգրկուն դարձնելու նպատակով Հայաստանի Հանրապետության կառավարությունը նախատեսում է, մասնավորապես, իրականացնել հետևյալ միջոցառումները`

ա) իրականացնել մասնակիցների (շահագրգիռ կողմերի) ընտրություն` հիմնվելով

նախապես Համակարգող խորհրդի կողմից սահմանված չափանիշների վրա.

բ) կազմակերպել սեմինարներ հանրապետության մասշտաբով` հասարակության

տեղեկացվածության ապահովման ու ծրագրի մշակմանն ու կատարման ընթացքի

մոնիտորինգին նրա ակտիվ մասնակցության ապահովման նպատակով.

գ) սկսել տեղեկատվական քարոզարշավ` հասարակությանը ծրագրի նպատակներին

ծանոթացնելու ու դրա կենսագործմանը հասարակության աջակցությունն ու

մասնակցությունն ապահովելու նպատակով.

դ) իրականացնել առանձին հարցերի վերաբերյալ հատկապես շահագրգիռ

կողմերի հետ քննարկումներ ու այդ քննարկումների վերլուծություն և

սոցիալական հետևանքների գնահատում.

ե) գործընթացի մասնակիցների միջոցով ձեռք բերված տեղեկատվությունը

գնահատելուց և վերլուծելուց հետո ներկայացնել Համակարգող Խորհրդին`

այնուհետև դրանք ամփոփ փաստաթղթի մեջ ներառելու հնարավորություն

ապահովելու նպատակով.

գ) մշակել մանրամասն աշխատանքային ծրագիր ու դրա մշակման աշխատանքների

մոնիտորինգի նպատակակետեր` 2001 թվականին ծրագիրն ամփոփելու և

ռազմավարությունը ընդունելու նպատակով:

 

4.2. Պետական ծախսերի կառավարման համակարգի բարեփոխումներ

 

45. Աղքատության նվազեցման ռազմավարությունը կպահանջի պետական ծախսերի պլանավորման և կառավարման համակարգի կատարելագործում: Կառավարության կողմից այդ ուղղությամբ իրականացվելիք միջոցառումները կներառեն, մասնավորապես, պետական ծախսերի նկատմամբ ռազմավարական մոտեցումը, որը ենթադրում է իրականացվող ծախսերի ուղղությունների համապատասխանություն պետական քաղաքականության գերակայություններին, պետական ծախսերի եռամյա ծրագրավորում, որը կամրագրի առանձին ոլորտների բյուջեների բարեփոխումների գործընթացը միջին ժամկետ հատվածում, և բյուջեի կառավարում` արդյունքների վերլուծության, այլ ոչ թե մուտքերի օգտագործման տեսանկյունից: Անհրաժեշտ է նաև միջոցառումներ իրականացնել պետական ծախսերի մոնիտորինգի և վերահսկման համակարգի կատարելագործման ուղղությամբ: Կառավարությունը, Համաշխարհային բանկի և այլ դոնորների հետ համատեղ, սկսել է քայլեր ձեռնարկել այս պահանջների բավարարման ուղղությամբ` միջին ժամկետ ծախսային ծրագրի (ՄԺԾԾ) իրականացման և բյուջեի կատարման գործընթացի բարելավման այլ մեխանիզմների միջոցով:

46. ՄԺԾԾ-ն կապահովի աղքատության նվազեցմանն ուղղված և իրատեսական մակրոտնտեսական ցուցանիշների վրա հիմնված համապատասխան ոլորտի քաղաքականության մշակում և պետական ծախսերի իրականացում: Ինչպես 2000, այնպես էլ 2001 թվականների պետական բյուջեներն իրենց հիմքում ունեցել են կառավարության հավանությանն արժանացած` 2000-2002 թվականների միջինժամկետ ծախսերի ուղենիշները: 2002-2004 թվականների ՄԺԾԾ-ի նախագիծը, որի մշակումը կավարտվի 2001 թվականի սեպտեմբերին, կներառի առողջապահության, կրթության, տրանսպորտի, պետական ծառայությունների և սոցիալական ապահովության ոլորտների ծախսային ռազմավարությունը` ելնելով ԱՆՌԾ-ի ամփոփ փաստաթղթի մշակման աշխատանքների ընթացքից: Դրանք անմիջականորեն կուղղվեն աղքատության նվազեցման նպատակներին և կներառեն այնպիսի միջոցառումներ, որոնք անհրաժեշտ են բյուջեի ծախսերի ծրագրավորման մեթոդները կատարելագործելու համար: ՄԺԾԾ-ն կապահովի 2002 թվականի բյուջեի կազմման և անհրաժեշտ կանխատեսումների համար պահանջվող բազան: ՄԺԾԾ և ԱՆՌԾ փաստաթղթերի հետագա մշակումը և ծախսերի ծրագրավորման փոխհամաձայնեցման նպատակով:

 

5. Եռամյա մակրոտնտեսական կանխատեսումներ

 

47. 2001-2003 թվականների համար կառավարության կողմից մշակվել է մակրոտնտեսական զարգացումների երկու սցենար` բազային և լավատեսական: Երկու սցենարների հիմքում էլ դրված է լայնածավալ բարեփոխումների շարունակումն ու մակրոտնտեսական կայուն միջավայրի պահպանմանն ուղղված քաղաքականության կենսագործումը: Ներկայացվող երկու սցենարների տարբերությունը կապված է դրանց հիմքում դրված` օտարերկրյա ուղղակի ներդրումների ու ոչ պարտքային այլ արտաքին հոսքերի, զբոսաշրջության ծավալների աճի, Լեռնային Ղարաբաղի հարցի խաղաղ կարգավորման հարցում առաջընթացի ու արտագաղթի ծավալների վերաբերյալ ենթադրությունների հետ:

48. Բազային սցենարը ենթադրում է օտարերկրյա ուղղակի ներդրումների համեստ աճ, 2001 թվականին, կապված Քրիստոնեության` որպես պետական կրոն հռչակման 1700 ամյակի հետ, զբոսաշրջության ծավալների կրկնապատկում, Լեռնային Ղարաբաղի հարցի խաղաղ կարգավորման հարցում էական առաջընթացի բացակայություն, և արտագաղթի միտումների շարունակում:

49. Ի տարբերություն բազային սցենարի, լավատեսական սցենարի հիմքում դրված է օտարերկրյա ուղղակի ներդրումների և այլ հոսքերի ավելի մեծ ծավալների, 2001 թվականին զբոսաշրջության ծավալների եռապատկման, Լեռնային Ղարաբաղի հարցի խաղաղ կարգավորման հարցում էական առաջընթացի արձանագրման և արտագաղթի միտումների շտկման ենթադրությունները:

50. Երկու սցենարներում էլ ենթադրվում է տնտեսական աճի խթանմանն ու հատկապես աղքատների բարեկեցության բարձրացմանն ուղղված հարկաբյուջետային քաղաքականության իրականացում: Հարկային համակարգը կապահովի սոցիալապես անապահով խավերի համար հարկային բեռի նվազեցումը` միաժամանակ հարկումից խուսափելը բացառելու նպատակով երաշխավորելով օրենքների միարժեք կիրառումը: Հարկային քաղաքականությունը կխրախուսի ներդրումների իրականացումը` տնտեսական աճի ապահովման ու դրա շնորհիվ աղքատության կրճատման ու սոցիալական պաշտպանության բարելավման նպատակով: Հարկային եկամուտների հավաքագրման ուղղությամբ կառավարության ջանքերը հնարավորություն կտան ապահովել սոցիալական ոլորտներում (ներառյալ կրթություն և առողջապահություն) բյուջետային ծախսերի ավելացման համար անհրաժեշտ միջոցներ:

51. Դրամավարկային քաղաքականությունն ուղղված կլինի սղաճը երեք տոկոսի շրջանակներում պահպանելուն: Լավատեսական սցենարի դեպքում հավանական է օտարերկրյա ուղղակի ներդրումների և այլ արտաքին հոսքերի ավելի մեծ ծավալների պայմաններում բազային սցենարի համեմատ սղաճային ավելի մեծ ճնշումների դրսևորում: Այդուհանդերձ, կառավարությունը կենտրոնական բանկին կաջակցի սղաճը նշված շրջանակներում պահպանելու հարցում: Ֆինանսական հատվածում հետագա բարեփոխումների զուգահեռ, մասնավոր հատվածի վարկավորումը, բավականաչափ ցածր ելակետային մակարդակից, առաջիկա երեք տարիների ընթացքում տարեկան կաճի ավելի քան 15 տոկոսով: Դրամավարկային քաղաքականությունը կշարունակի իրականացվել լողացող փոխարժեքի պայմաններում, որն իրեն արդարացրել է:

52. Բազային սցենարում համախառն ներքին արդյունքի աճը, 2001 թվականի 6.5 տոկոսից հետո, միջնաժամկետ հատվածում կկայունանա 6 տոկոսի շրջանակներում: Ընդհանուր ներդրումները կաճեն 2 տոկոսային կետով` գերազանցելով համախառն ներքին արդյունքի 21 տոկոսը: Պետական բյուջեի դեֆիցիտը (կուտակային հիմքով հաշվարկված) միջնաժամկետ հատվածում կնվազի մինչև համախառն ներքին արդյունքի 3 տոկոս: Ընթացիկ հաշվի դեֆիցիտը (ներառյալ պաշտոնական տրանսֆերտները), ըստ կանխատեսումների, 2000 թվականին համախառն ներքին արդյունքի 14.5 տոկոս մակարդակից 2003 թվականին կնվազի մինչև 10.5 տոկոս: Բնականաբար, դեֆիցիտի ֆինանսավորումը կպահանջի արտաքին դոնորներից օժանդակություն` պետական բյուջեում ստացվելիք օժանդակությունը գերազանցապես արտոնյալ պայմաններով (դրամաշնորհներ կամ արտոնյալ վարկեր) իրականացնելու պարագայում: Կառավարությունը կապահովի դոնորների հետ համագործակցությունը` այդ միջոցների ստացումն ու արդյունավետ օգտագործումն ապահովելու նպատակով: Նկատի ունենալով, որ ֆինանսավորման հիմնական մասը կտրամադրվի արտոնյալ պայմաններով ու մարման երկար ժամկետներով, պարտքի սպասարկման վճարումների հարաբերությունը համախառն ներքին արդյունքի նկատմամբ ու պարտքի զուտ ներկա արժեքի հարաբերությունը ապրանքների ու ծառայությունների արտահանման վրա կնվազի մինչև համապատասխանաբար 12 տոկոս և 115 տոկոս` 2003 թվականին: Արտաքին ցնցումների դիմագրավելու տնտեսության կարողությունը պահպանելու նպատակով ֆինանսական քաղաքականությունը ուղղված կլինի նաև կենտրոնական բանկի արտաքին պահուստների` ներմուծման 3.5 ամսվա ծածկույթի ապահովմանը:

53. Կառավարությունը գտնում է, որ աղքատության ու գործազրկության կրճատման հարցում էական առաջընթացը պայմանավորված է տնտեսական ավելի բարձր աճով: Լավատեսական սցենարը, հետևաբար, նախատեսում է տնտեսական ավելի բարձր աճ` 7.5 տոկոս 2001 թվականին, և շուրջ 9 տոկոս 2003 թվականին, ինչը, այդուհանդերձ, կապահովի համախառն ներքին արդյունքի ոչ ավելի, քան 1990 թվականի մակարդակի 87 տոկոսը (Պատկեր 3): Դա կպահանջի ներդրումների զգալի աճ, որոնց տեսակարար կշիռը համախառն ներքին արդյունքում 2003 թվականին կկազմի շուրջ 22 տոկոս (Աղյուսակ 1): Պետական բյուջեի եկամուտների տեսակարար կշիռը համախառն ներքին արդյունքում կաճի ավելի արագ, քան բազային սցենարում, թեև դրա ազդեցությունը դեֆիցիտի կրճատման վրա համարժեք չի լինի այն պատճառով, որ աճի որոշ մասը կուղղվի աղքատության հաղթահարման նպատակով ընթացիկ ծախսերի իրականացմանը: Համապատասխանաբար, բյուջեի դեֆիցիտը կնվազի 2000 թվականի համախառն ներքին արդյունքի նկատմամբ 7.1 տոկոսից մինչև 2.8 տոկոս 2003 թվականին: Ընթացիկ հաշվի դեֆիցիտը (ներառյալ պաշտոնական տրանսֆերտները) նույնապես էականորեն կկրճատվի` 2003 թվականին հասնելով 9.6 տոկոս, արտացոլելով արտահանման ծավալների ավելի բարձր աճի տեմպերն ու զբոսաշրջության ավելի մեծ ծավալները: Սոցիալական վիճակը բնութագրվող ցուցանիշների առումով ևս կարձանագրվի զգալի բարելավում (Աղյուսակ 2):

 

Պատկեր 3. Իրական համախառն ներքին արդյունք

 

100 ______________________________________________________________ 10

| |                              *                       -*  |

| |                  *   *               -*   -*    -*       |

| |               *                           .      .    .  |

90  | |                          *       *                       |  0

| | ._.                                                   ._.|

| | | |                                                 ._|.||

| | | |      *                                          |/|.||

80  | | |*|                                                 |/|.|| -10

| | | |                                             ._. |/|.||

| | | |                                           ._|.| |/|.||

| | | |                                       ._. |/|.| |/|.||

70  | | | |                                     ._|.| |/|.| |/|.|| -20

| | | |                                 ._. |/|.| |/|.| |/|.||

| | | |                             ._. | | |/|.| |/|.| |/|.||

| | | |                         ._. | | | | |/|.| |/|.| |/|.||

60  | | | |                         | | | | | | |/|.| |/|.| |/|.|| -30

| | | |                     ._. | | | | | | |/|.| |/|.| |/|.||

| | | |                 ._. | | | | | | | | |/|.| |/|.| |/|.||

| | | | ._.         ._. | | | | | | | | | | |/|.| |/|.| |/|.||

50  | | | | | |     ._. | | | | | | | | | | | | |/|.| |/|.| |/|.|| -40

| | | | |*| ._. | | | | | | | | | | | | | | |/|.| |/|.| |/|.||

| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |/|.| |/|.| |/|.||

| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |/|.| |/|.| |/|.||

| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |/|.| |/|.| |/|.||

40  |____________________________________________________________| -50

     1   1   1   1   1   1   1   1   1   1   2    2     2     2

     9   9   9   9   9   9   9   9   9   9   0    0     0     0

     9   9   9   9   9   9   9   9   9   9   0    0     0     0

     0   1   2   3   4   5   6   7   8   9   0    1     2     3

 

._____.  իրական ՀՆԱ մակարդակը.

._____.  փաստացի (1990=100)

 

._____.  իրական ՀՆԱ մակարդակը.

|/ / /|  բազային սցենար (1990=100)

._____.

 

._____.  իրական ՀՆԱ մակարդակը.

|.... |  լավատեսական սցենար (1990=100)

._____.

 

        *     իրական ՀՆԱ աճը, փաստացի (%, աջ առանցք)

 

        .     իրական ՀՆԱ աճը, բազային սցենար (%, աջ առանցք)

 

        -*    իրական ՀՆԱ աճը, լավատեսական սցենար (%, աջ առանցք)

 

Աղյուսակ 1. Հիմնական մակրոտնտեսական ցուցանիշներ, 1998-2003

 

.__________________________________________________________________________.

|              |                   |   բազային սցենար  |  լավատես. սցենար  |

|              |___________________|___________________|___________________|

|              |1998   1999   2000 |2001   2002   2003 |2001   2002   2003 |

|              |___________________|_______________________________________|

|              | փաստացի նախն.     |             կանխատեսում               |

|______________|___________________|_______________________________________|

|Արտադրություն |                   |                   |                   |

|Անվանական ՀՆԱ |                   |                   |                   |

|(մլրդ. դրամ)  |959    988    1,032|1,149  1,254  1,369|1,159  1,295  1,454|

|ՀՆԱ ընթացիկ   |                   |                   |                   |

|գներով (մլն   |                   |                   |                   |

|ԱՄՆ դոլար)    |1,892  1,845  1,914|2,089  2,280  2,489|2,108  2,356  2,645|

|Իրական ՀՆԱ աճ |                   |                   |                   |

|(%)           |  7.3    3.3    6.0|  6.5   6.0    6.0 |  7.5    8.5    9.0|

|ՀՆԱ դեֆլյատոր |                   |                   |                   |

|%             | 11.2    0.1   -1.4|  4.5   3.0    3.0 |  4.5    3.0    3.0|

|Սղաճ (տարվա   |                   |                   |                   |

|վերջ) %       | -1.2    2.1    0.4|  3.5   3.0    3.0 |  3.5   3.0    3.0 |

|Սղաճ (միջին) %|  8.7    0.7   -0.8|  4.5   3.0    3.0 |  4.5   3.0    3.0 |

|              |                   |                   |                   |

|Խնայողություն-|                   |                   |                   |

|ներ -         |                   |                   |                   |

|ներդրումներ   |                   |                   |                   |

|հաշվեկշիռ     |                   |                   |                   |

|(տոկոսով ՀՆԱ  |                   |                   |                   |

|նկատմամբ)     |                   |                   |                   |

|Պետական հատված| -4.8   -7.2   -7.1| -4.0   -2.6   -3.0| -3.9   -2.5   -2.8|

|  խնայողու-   |                   |                   |                   |

|  թյուններ    | -0.2   -2.6   -3.6| -0.1    1.4    1.2|  0.0    1.5    1.6|

|  ներդրումներ |  4.7    4.6    3.5|  3.9    4.0    4.2|  3.9    4.0    4.4|

|Ոչ պետական    |                   |                   |                   |

|հատված        |-16.4   -9.4   -7.4|-10.0   -9.5   -7.5|-10.0   -9.4   -7.4|

|  խնայողու-   |                   |                   |                   |

|  թյուններ    | -2.1    5.3    7.3|  7.9    8.4    9.7|  8.0    8.7    9.8|

|  ներդրումներ | 14.3   14.7   14.7| 17.9   17.9   17.2| 18.0   18.1   17.2|

|Ընդամենը      |                   |                   |                   |

|ներդրումներ   | 19.0   19.3   18.2| 21.8   21.9   21.4| 21.9   22.1   21.6|

|Ազգային խնա-  |                   |                   |                   |

|յողություններ | -2.2    2.7    3.7|  7.7    9.8   10.9|  8.0   10.2   11.4|

|              |                   |                   |                   |

|Պետական բյուջե|                   |                   |                   |

|(տոկոսով ՀՆԱ  |                   |                   |                   |

|նկատմամբ)     |                   |                   |                   |

|Ընդամենը      |                   |                   |                   |

|եկամուտներ և  |                   |                   |                   |

|գրանտներ      | 17.1   19.3   16.3| 17.2   17.6   18.0| 17.3   17.9   18.3|

|Ընդամենը      |                   |                   |                   |

|ծախսեր        | 21.9   26.5   23.4| 21.2   20.2   21.0| 21.2   20.4   21.1|

|  որից` ոչ    |                   |                   |                   |

|տոկոսային     |                   |                   |                   |

|ընթացիկ ծախսեր| 16.3   19.2   18.3| 16.3   15.6   16.5| 16.3   15.8   16.5|

|Ընդամենը      |                   |                   |                   |

|դեֆիցիտ       |                   |                   |                   |

|(կուտակային)  |  4.8    7.2    7.1|  4.0    2.6    3.0|  3.9    2.5    2.8|

|              |                   |                   |                   |

|Արտաքին հատված|                   |                   |                   |

|Ապրանքների    |                   |                   |                   |

|արտահանում    |                   |                   |                   |

|(տոկոսային    |                   |                   |                   |

|փոփոխություն) | -2.0    8.0   24.1| 16.0   10.0   10.0| 16.0   14.0   13.0|

|Ապրանքների    |                   |                   |                   |

|ներմուծում    |                   |                   |                   |

|(տոկոսային    |                   |                   |                   |

|փոփոխություն) |  0.9   -8.6    7.8| 11.0    2.7    4.1| 12.0    5.5    4.5|

|Ընթացիկ հաշիվ |                   |                   |                   |

|(տոկոսով ՀՆԱ  |                   |                   |                   |

|նկատմամբ)     |                   |                   |                   |

|  ներառյալ    |                   |                   |                   |

|պաշտոնական    |                   |                   |                   |

|տրանսֆերտները |-21.2  -16.6  -14.5|-14.1  -12.1  -10.5|-13.5  -11.6   -9.6|

|առանց         |                   |                   |                   |

|պաշտոնական    |                   |                   |                   |

|տրանսֆերտների |-27.1  -21.7  -19.8|-18.9  -16.5  -14.5|-17.5  -15.8  -13.6|

|Համախառն      |                   |                   |                   |

|արտաքին       |                   |                   |                   |

|պահուստներ    |                   |                   |                   |

|(ներմուծման   |                   |                   |                   |

|ամիսներով)    |                   |                   |                   |

|(11)          |  3.9    3.8    3.5|  3.6    3.6    3.5|  3.6    3.7    3.8|

|Ընդամենը      |                   |                   |                   |

|արտաքին պարտք,|                   |                   |                   |

|մլն. ԱՄՆ դոլար|  787    855    862|  987  1,068  1,125|  986  1,066  1,125|

|  տոկոսով ՀՆԱ |                   |                   |                   |

|  նկատմամբ    |   41     46     45|   47     47     45|   47     46     44|

|              |                   |                   |                   |

|Հուշագրային   |                   |                   |                   |

|ցուցանիշ.     |                   |                   |                   |

|Արտաքին պարտքի|                   |                   |                   |

|ԶՆԱ (12)      |  144    154    135|  132    122    115|  131    119    111|

.__________________________________________________________________________.

 

(11) 2001-2003 թվականների համար տրված է նվազագույն մակարդակը

(12) Միջնա- և երկարաժամկետ պետական կամ պետության կողմից երաշխավորված

պարտքը ապրանքների և ծառայությունների արտահանման նկատմամբ

տոկոսով, որտեղ որպես արտահանման մեծություն ընդունվում է տվյալ

տարվա և դրան նախորդող երկու տարիների միջին արտահանումը

 

6. Ցուցանիշների մոնիտորինգ

 

54. Աղքատության պատճենները և բնույթն ավելի ամբողջական պատկերացնելու և այնուհետև տարբեր գործընթացների արդյունավետությունը, այդ թվում` աղքատության դեմ պայքարի ոլորտում սեփական առաջընթացի աստիճանը գնահատելու համար, կարևոր նախապայման է բազմակողմանի մոնիտորինգի համակարգի ստեղծումը, որը կներառի պարբերաբար սոցիալական որոշակի ցուցանիշների վերաբերյալ տեղեկատվության հավաքագրումն ու տվյալների բազայի ստեղծումը: Ազգային վիճակագրական ծառայության կողմից Համաշխարհային բանկի օժանդակությամբ իրականացված 1998-99 թվականների տնային տնտեսությունների ամբողջացված հետազոտության արդյունքների հիման վրա կմշակվեն տնային տնտեսությունների եկամուտների ու ծախսերի եռամսյակային մոնիտորինգի հստակ ցուցանիշներ:

55. 2001 թվականի երկրորդ կիսամյակում իրականացվելիք մարդահամարը կապահովի նաև կենսամակարդակի ներկայացուցչական ուսումնասիրության իրականացման համար բավարար տեղեկատվություն, որի հիման վրա կանցկացվեն նաև տնային տնտեսությունների եկամուտների ու ծախսերի եռամսյակային հետազոտությունները: Վերջիններիս արդյունքները կլինեն հրապարակային, և կառավարությունը կապահովի դրանց վերաբերյալ շահագրգիռ բոլոր կողմերի հետ քննարկումների իրականացումը համապատասխան մեխանիզմներով (սեմինարներ, համաժողովներ և այլն):

56. Առողջապահության և երեխաների սննդով ապահովման վերաբերյալ ընդգրկուն տեղեկատվություն ստանալու նպատակով Հայաստանի Հանրապետության ազգային վիճակագրական ծառայությունը, ԱՄՆ-ի Միջազգային զարգացման գործակալության (USAID) և ՄԱԿ-ի Կանանց և երեխաների հիմնադրամի (UNICEF) հետ համատեղ, կիրականացնի մի շարք ժողովրդագրական ցուցանիշների լայնածավալ ընտրանքային հետազոտություն, որի արդյունքները կամփոփվեն և կհրապարակվեն մինչև 2001 թվականի վերջը:

57. Սոցիալական և մարդկային զարգացման առաջընթացը գնահատելու, ինչպես նաև այդ զարգացումը խոչընդոտող երևույթները կանխարգելելու նպատակով կառավարությունը ՄԱԿ-ի Զարգացման ծրագրի հետ համատեղ և այլ միջազգային կազմակերպությունների օժանդակությամբ կստեղծի արագացված մոնիտորինգի և կանխազգուշացման հատուկ համակարգ: Այն հնարավորություն կընձեռի մշտապես վերահսկել հասարակությունում տեղի ունեցող սոցիալական տեղաշարժերը` կրթության, առողջապահության, կենցաղսպասարկման, բնակչության սոցիալական ակտիվության և մարդկային զարգացման տեսակետից կարևոր այլ ցուցանիշների ամփոփման և առնվազն կիսամյակային պարբերականությամբ հրապարակման միջոցով: Ի լրումն աղքատության ցուցանիշների մոնիտորինգի, անհրաժեշտ է իրականացնել նաև սոցիալ-տնտեսական ծրագրերի բազմակողմանի վերլուծություն` ԱՆՌԾ-ի պահանջներին առավելագույնս համապատասխանեցնելու նպատակով:

58. Կառավարությունը բոլոր հետազոտությունների արդյունքները, սոցիալական և աղքատության ցուցանիշների միտումները, սոցիալ-տնտեսական քաղաքականության վերլուծության նյութերը պարբերաբար կհրապարակի և կկազմակերպի դրանց հրապարակային քննարկումներ (սեմինարների կազմակերպման, զանգվածային լրատվամիջոցների ներգրավման, հասարակական կազմակերպությունների հետ խորհրդակցությունների անցկացման և այլ եղանակներով): Այս իմաստով մոնիտորինգի գործընթացը պետք է նպաստի ԱՆՌԾ-ի խնդիրների շուրջ հասարակության համախմբմանն ու ապահովվի բնակչության բոլոր շերտերի ակտիվ մասնակցությունը ծրագրի արդյունավետ իրագործմանը:

59. Կազմակերպական առումով կառավարությունը նախատեսում է հնարավորին չափ տեղայնացնել աղքատության մոնիտորինգի համակարգը` նախատեսելով ցուցանիշների հավաքագրման և ամփոփման եռաստիճան (համայնքային-մարզային-հանրապետական) մակարդակներ: Ընդհանուր առմամբ, աղքատության կրճատման ռազմավարության մշակման, կենսագործման ու դրա ընթացքի մոնիտորինգի ասպարեզում կառավարությունը մեծ կարևորություն է տալիս համայնքների մասնակցությունը, ինչը կապահովի ծրագրի իրատեսականությունն ու արդյունավետությունը: Կառավարությունը, համագործակցելով միջազգային կազմակերպությունների հետ (ՄԱԿ Զարգացման ծրագիր, ԱՄՆ Միջազգային զարգացման գործակալություն, Համաշխարհային բանկ և ուրիշներ), կձևավորի մոնիտորինգի տարածքային միավորներ և մարզային կենտրոններ: Ցուցանիշների ամփոփումն ու վերլուծությունը տարածքային կտրվածքով կնպաստի աղքատության քարտեզի ճշտմանն ու կապահովի ԱՆՌԾ-ի տարածքային նպատակաուղղվածությունը:

60. Աղքատության և սոցիալական մոնիտորինգի նախատեսված համակարգի գործադրման և վերը նշված ուղղություններով գործառույթների արդյունավետ իրականացման նպատակով կառավարությունը, ՄԱԿ-ի միջազգային այլ կազմակերպությունների աջակցությամբ, կձևավորի համապատասխան մարմին: Մոնիտորինգի և վերլուծության այս մարմինը պատասխանատու կլինի ԱՆՌԾ-ի ցուցանիշների մոնիտորինգի համակարգման և վերահսկման աշխատանքների համար, որը կիրականացվի աղքատությունն ու սոցիալական զարգացումը բնութագրող կարևորագույն ցուցանիշների ցանկի ճշգրտման (դրանում ընդգրկված ցուցանիշների և անհրաժեշտ այլ տեղեկատվության հավաքագրման և մշակման մոնիտորինգի անցկացման միջոցով), բազմակողմանի վերլուծությունների իրականացման, սոցիալ-տնտեսական իրավիճակի բացասական փոփոխությունների վերաբերյալ նախազգուշացման, ինչպես նաև ԱՆՌԾ-ի միջոցառումների արդյունավետ իրականացման ուղղությամբ միջոցառումների ներկայացման միջոցով: ԱՆՌԾ-ի մոնիտորինգի ու վերլուծության համակարգը գործադրելիս անհրաժեշտ կլինի սերտ համագործակցություն նախարարությունների և, հատկապես, սոցիալական ոլորտը համակարգող պետական կառույցների, ազգային վիճակագրական ծառայության, տարածքային կառավարման և տեղական ինքնակառավարման մարմինների, ինչպես նաև գիտաակադեմիական հաստատությունների, հասարակական կազմակերպությունների, կուսակցությունների, արհմիությունների և քաղաքացիական հասարակության բոլոր շահագրգիռ կառույցների հետ:

 

Աղյուսակ 2. Ցուցանիշների մոնիտորինգ

 

.__________________________________________________________________________.

|                                            |1996  1997  1998  1999  2000 |

|                                            |_____________________________|

|                                            |      փաստացի           ակնկ.|

|____________________________________________|_____________________________|

|Աղքատության կրճատում                        |                             |

|Աղքատների տեսակարար կշիռը ընդհանուր         |                             |

|բնակչության մեջ (տոկոս)                     | 55     -    55     -     -  |

|Շատ աղքատների տեսակարար կշիռը ընդհանուր     |                             |

|բնակչության մեջ (տոկոս)                     | 28     -    23     -     -  |

|                                            |                             |

|Եկամուտների անհավասարություն                |                             |

|Ջինի գործակից                               |                  0.59       |

|                                            |                             |

|Բյուջետային ծախսեր (գործիքներ)              |                             |

|Կրթության (տոկոսով ՀՆԱ նկատմամբ)            | 1.7   1.7   1.8   1.9   2.8 |

|Առողջապահության (տոկոսով ՀՆԱ նկատմամբ)      | 1.4   1.2   1.4   1.4   1.6 |

|                                            |                             |

|Սոցիալական ցուցանիշներ (արդյունքներ)        |                             |

|Կրթություն. ներգրավման գործակից (տոկոս)     |66.3  64.8  61.8  60.2  60.0 |

|Մանկամահացության մակարդակը (հազար ծնվածի    |                             |

|հաշվով)                                     |15.5  15.0  14.7  15.4  14.8 |

|Մայրամահացության մակարդակը (հարյուր հազար   |                             |

|ծնվածի հաշվով)                              |20.8  38.7  25.4  32.9  46.8 |

.__________________________________________________________________________.

.__________________________________________________________________________.

|                                  |   բազային սցենար  |  լավատես. սցենար  |

|                                  |___________________|___________________|

|                                  |2001   2002   2003 |2001   2002   2003 |

|                                  |_______________________________________|

|                                  |             ծրագրային                 |

|__________________________________|_______________________________________|

|Աղքատության կրճատում              |                   |                   |

|Աղքատների տեսակարար կշիռը         |                   |                   |

|ընդհանուր բնակչության մեջ (տոկոս) | 53     51     48  |  51    48     44  |

|Շատ աղքատների տեսակարար կշիռը     |                   |                   |

|ընդհանուր բնակչության մեջ (տոկոս) | 22     20     18  |  20    17     12  |

|                                  |                   |                   |

|Եկամուտների անհավասարություն      |                   |                   |

|Ջինի գործակից                     | 0.56  0.49  0.44  | 0.53  0.45  0.38  |

|                                  |                   |                   |

|Բյուջետային ծախսեր (գործիքներ)    |                   |                   |

|Կրթության (տոկոսով ՀՆԱ նկատմամբ)  |  2.7   2.8   2.9  |  2.7   2.9   3.0  |

|Առողջապահության (տոկոսով ՀՆԱ      |                   |                   |

|նկատմամբ)                         |  1.6   1.7   1.8  |  1.6   1.9   2.1  |

|                                  |                   |                   |

|Սոցիալական ցուցանիշներ            |                   |                   |

|(արդյունքներ)                     |                   |                   |

|Կրթություն. ներգրավման գործակից   |                   |                   |

|(տոկոս)                           |60.5  62.0  63.3   | 60.5  63.4  66.0  |

|Մանկամահացության մակարդակը        |                   |                   |

|(հազար ծնվածի հաշվով)             |14.5  14.2  14.0   | 14.0  13.0  12.0  |

|Մայրամահացության մակարդակը        |                   |                   |

|(հարյուր հազար ծնվածի հաշվով)     |33.0  30.0  22.0   | 30.0  24.0  20.0  |

.__________________________________________________________________________.

 

Հավելված 1. Իրականացվելիք միջոցառումների աղյուսակ

 

.__________________________________________________________________________.

|         Միջոցառում      | Արդյունք     |  Նպատակ      | Կատարող | ժամկետ |

|__________________________________________________________________________|

|  I. Տնտեսական աճ                                                         |

|__________________________________________________________________________|

|1. Ներդրումների խթանման  |ներդրումային  |գործարարության|արդառնախ | 2000 թ.|

|և  գործարարության        |միջավայրի     |զարգացման     |         |        |

|աջակցման բարձրաստիճան    |բարելավում    |արգելքների    |         |        |

|խորհրդի ստեղծում և  նրա  |              |ուսումնասիրման|         |        |

|կողմից ներդրումային      |              |և  վերացման   |         |        |

|միջավայրի բարելավման     |              |գործուն       |         |        |

|միջոցառումների ծրագրի    |              |մեխանիզմների  |         |        |

|ընդունում                |              |ներդրում      |         |        |

|_________________________|______________|______________|_________|________|

|2. Նյու Յորքում          |օտարերկրյա    |համաշխարհային |արդառնախ | 2001 թ.|

|Հայաստանին նվիրված       |ներդրումների  |ֆինանսական    |ֆինէկոնոմ|        |

|միջազգային գործարար      |ներգրավում    |հանրությանը   |նախ      |        |

|համաժողովի կազմակերպում  |              |ներդրումային  |         |        |

|                         |              |ծրագրերի      |         |        |

|                         |              |ներկայացում   |         |        |

|_________________________|______________|______________|_________|________|

|3. ԱՀԿ անդամակցության    |ԱՀԿ անդամակ-  |տնտեսական     |արդառնախ |2001 թ. |

|համար անհրաժեշտ բոլոր    |ցություն      |կանխատեսելի   |         |  I     |

|իրավական ակտերի          |              |միջավայրի     |         |եռամսյակ|

|ընդունում                |              |ձևավորմանը,   |         |        |

|                         |              |ներդրումների  |         |        |

|                         |              |համար         |         |        |

|                         |              |բարենպաստ     |         |        |

|                         |              |դաշտի         |         |        |

|                         |              |ապահովմանը    |         |        |

|                         |              |նպաստում      |         |        |

|_________________________|______________|______________|_________|________|

|4. 2001-2003 թվականների  |տնտեսական     |տնտեսական     |պետգույք-|2001 թ. |

|համար մասնավորեցման նոր  |արդյունավե-   |արդյունավետ   |կառնախ   |  I     |

|ծրագրի ընդունում         |տության       |աճի ապահովում |         |եռամսյակ|

|                         |բարձրացում    |              |         |        |

|_________________________|______________|______________|_________|________|

|5. Պետական գույքի        |պետական       |պետական գույքի|ֆինէկոնոմ|2000 թ. |

|մասնավորեցումից ստացված  |գույքի        |մասնավորեցու- |նախ      |        |

|միջոցների արդյունավետ    |մասնավորեցու- |մից ստացված   |         |        |

|օգտագործման միջնաժամկետ  |մից ստացված   |միջոցների     |         |        |

|ռազմավարական ծրագրի      |միջոցների     |նպատակային    |         |        |

|ընդունում                |օգտագործման   |օգտագործում   |         |        |

|                         |գերակայու-    |              |         |        |

|                         |թյունների     |              |         |        |

|                         |սահմանում     |              |         |        |

|_________________________|______________|______________|_________|________|

|6. Մասնավորեցված         |մասնավորեցված |մասնավորեցված |պետգույք-|2001 թ. |

|ընկերություններին հողի   |ընկերություն- |ընկերություն- |կառնախ   |  I     |

|օտարման վերաբերյալ       |ների          |ների          |անշարժ   |եռամսյակ|

|իրավական ակտի ընդունում  |գործունեության|գործունեության|գույքի   |        |

|                         |արդյունավետու-|լիարժեք       |կադաստրի |        |

|                         |թյան բարձրա-  |պայմանների    |պետական  |        |

|                         |ցում          |ապահովում     |կոմիտե   |        |

|_________________________|______________|______________|_________|________|

|7. «Բաժնետիրական         |գործարար      |տնտեսական     |արդառնախ |2001 թ. |

|ընկերությունների մասին», |մթնոլորտի     |իրավական      |արդարադատ|        |

|«Սահմանափակ              |բարելավում    |դաշտի         |նախ      |        |

|պատասխանատվությամբ       |              |ամբողջացում   |         |        |

|ընկերությունների մասին», |              |              |         |        |

|«Ներդրումների մասին»,    |              |              |         |        |

|«Իրավաբանական անձանց     |              |              |         |        |

|գրանցման մասին» օրենքների|              |              |         |        |

|ընդունում                |              |              |         |        |

|_________________________|______________|______________|_________|________|

|8. Քաղաքացիական օրենսգրքի|սնանկացման    |ձեռնարկու-    |արդարադատ|2001 թ. |

|և  (կամ) Քաղաքացիական    |ընթացակարգերի |թյունների     |նախ      |  1     |

|դատավարության օրենսգրքի  |լիարժեք       |գործունեության|         |եռամսյակ|

|փոփոխությունների         |գործողության  |արդյունավետու-|         |        |

|ընդունում                |ապահովում     |թյան          |         |        |

|                         |              |բարձրացում,   |         |        |

|                         |              |ֆինանսական    |         |        |

|                         |              |առողջացում    |         |        |

|_________________________|______________|______________|_________|________|

|9. Ոռոգման համակարգերի   |ոռոգման       |ոռոգման       |ջրտնտպետ-|սկսած   |

|զարգացման ծրագրերի       |համակարգի     |համակարգի     |կոմ      |2001    |

|իրականացում              |արդյունավետու-|արդյունավետու-|         |թվականից|

|                         |թյան          |թյան          |         |        |

|                         |բարձրացման    |բարձրացում ու |         |        |

|                         |նպատակով      |ֆինանսական    |         |        |

|                         |ոլորտի        |առողջացում    |         |        |

|                         |կազմակերպական |              |         |        |

|                         |վերակառուցում,|              |         |        |

|                         |ջրօգտագործող- |              |         |        |

|                         |ների          |              |         |        |

|                         |միությունների |              |         |        |

|                         |ամրապնդում,   |              |         |        |

|                         |ոռոգման       |              |         |        |

|                         |ջրագծերի      |              |         |        |

|                         |ռացիոնալացում |              |         |        |

|_________________________|______________|______________|_________|________|

|10. Գյուղական բնակչության|վարկավորման   |Գյուղատնտեսա- |գյուղնախ |սկսած   |

|համար վարկային միջոցների |նոր           |կան գործունե- |ֆինէկոնոմ|2001    |

|մատչելիության բարձրացում |մեխանիզմների  |ությամբ       |նախ      |թվականից|

|                         |ներդրում,     |զբաղվողների   |         |        |

|                         |ներառյալ գյու-|համար         |         |        |

|                         |ղատնտեսական   |միկրովարկերի  |         |        |

|                         |նպատակներով   |մատչելիություն|         |        |

|                         |ներդրումների  |գյուղատնտեսա- |         |        |

|                         |իրականացման,  |կան           |         |        |

|                         |գյուղատնտեսա- |արտադրության  |         |        |

|                         |կան մթերքների |խթանում,      |         |        |

|                         |վերամշակման ու|գյուղատնտեսա- |         |        |

|                         |ինքնազբաղվա-  |կան տեխնիկայի |         |        |

|                         |ծության       |և  պարարտա-   |         |        |

|                         |ծրագրերի միկրո|նյութերի      |         |        |

|                         |վարկավորում   |մատչելիություն|         |        |

|_________________________|______________|______________|_________|________|

|11. Հարկային և  մաքսային |հարկային և    |հարկային և    |ֆինէկոնոմ|2000 թ. |

|բարեփոխումների ծրագրի    |մաքսային փոխ- |մաքսային      |նախ      |        |

|վերաբերյալ հրապարակային  |համաձայնեցված |առավել        |         |        |

|քննարկումների ծավալում   |բարեփոխումների|արդյունավետ   |         |        |

|                         |ծրագիր        |համակարգի     |         |        |

|                         |              |ձևավորում     |         |        |

|__________________________________________________________________________|

|II. Պետական կառավարում և  կոռուպցիայի դեմ պայքար                          |

|__________________________________________________________________________|

|12. «Քաղաքացիական        |«Քաղաքացիական |պետական       |պետական  |2001 թ. |

|ծառայության մասին» օրենքի|ծառայության   |կառավարման    |կառավար- |        |

|նախագծի ընդունում        |մասին» ՀՀ     |համակարգի     |ման      |        |

|                         |օրենքի        |բարելավում    |համակարգի|        |

|                         |ընդունում     |              |բարեփո-  |        |

|                         |              |              |խումների |        |

|                         |              |              |հանձնաժո-|        |

|                         |              |              |ղով      |        |

|_________________________|______________|______________|_________|________|

|13. «Հայաստանի           |նախագծի       |պետական       |պետեկա-  |2001 թ. |

|Հանրապետության Նախագահի, |ընդունմամբ    |կառավարման    |մուտնախ  |        |

|ինչպես նաև  օրենսդիր,    |պետական       |համակարգի     |         |        |

|գործադիր, դատական        |բարձրաստիճան  |բարելավում    |         |        |

|իշխանության, տեղական     |պաշտոնյաների  |              |         |        |

|ինքնակառավարման          |գույքի,       |              |         |        |

|մարմինների, կենտրոնական  |եկամուտների և |              |         |        |

|բանկի ղեկավար            |ծախսերի       |              |         |        |

|աշխատողների, կենտրոնական |հայտարարագրման|              |         |        |

|ընտրական հանձնաժողովի    |համակարգի     |              |         |        |

|նախագահի և  անդամների    |ներդրում      |              |         |        |

|գույքի, եկամուտների և    |              |              |         |        |

|ծախսերի հայտարարագրման   |              |              |         |        |

|մասին» օրենքի նախագծի    |              |              |         |        |

|ընդունում                |              |              |         |        |

|_________________________|______________|______________|_________|________|

|14.»Տարածքային կառավարման|«Տարածքային   |պետական       |տարկառնախ|2001 թ. |

|մասին» և  «Տեղական       |կառավարման    |կառավարման,   |         |        |

|ինքնակառավարման մասին»   |մասին» և      |տարածքային    |         |        |

|ՀՀ օրենքում փոփոխություն |«Տեղական      |կառավարման և  |         |        |

|կատարելու մասին»         |ինքնակառավար- |տեղական ինքնա-|         |        |

|օրենքների նախագծերի      |ման մասին» ՀՀ |կառավարման    |         |        |

|ընդունում                |օրենքում      |մարմինների    |         |        |

|                         |փոփոխություն  |լիազորություն-|         |        |

|                         |կատարելու     |ների և        |         |        |

|                         |մասին» ՀՀ     |փոխհարաբերու- |         |        |

|                         |օրենքների     |թյունների     |         |        |

|                         |ընդունում     |հստակեցում    |         |        |

|_________________________|______________|______________|_________|________|

|15. Կոռուպցիայի դեմ      |կոռուպցիայի   |կոռուպցիայի   |ներգործ- |2001 թ. |

|պայքարի ծրագրի մշակում   |դեմ պայքարի   |դեմ պայքար    |նախ այլ  |        |

|                         |ծրագրի        |              |մարմիններ|        |

|                         |ընդունում     |              |         |        |

|_________________________|______________|______________|_________|________|

|16. «Գնումների մասին»    |պետական       |պետական       |ֆինէկոնոմ|2000 թ. |

|օրենքի կիրարկումն        |գնումների     |գնումների     |նախ      |        |

|ապահովող անհրաժեշտ       |ոլորտում ազնիվ|կանոնակարգում,|         |        |

|իրավական ակտերի ընդունում|մրցակցություն |գնումների     |         |        |

|                         |              |թափանցիկության|         |        |

|                         |              |ապահովում     |         |        |

|__________________________________________________________________________|

|III. Աշխատուժի շուկա և  սոցիալական ապահովություն                          |

|__________________________________________________________________________|

|17. Անապահով ընտանիքների |անապահով      |օժանդակության |սոցապնախ |2001 թ. |

|վերագրանցում, անապահով   |խավերի        |ծրագրերի      |         |        |

|ընտանիքների աջակցման     |օժանդակության |արդյունավետու-|         |        |

|ծրագրի արդյունավետության |կատարելագոր-  |թյան          |         |        |

|գնահատում,               |ծում և        |բարձրացում    |         |        |

|կարիքավորության աստիճանի |ստացողների թվի|              |         |        |

|գնահատման նոր բանաձևի    |ճշգրտում      |              |         |        |

|ներդրում` հիմք ընդունելով|              |              |         |        |

|վերագրանցման և  տնային   |              |              |         |        |

|տնտեսությունների         |              |              |         |        |

|հետազոտության ընթացքում  |              |              |         |        |

|ստացված տեղեկատվությունը,|              |              |         |        |

|անապահով խավերի          |              |              |         |        |

|դիմորդների և  ստացողների |              |              |         |        |

|տվյալների բազայի ստեղծում|              |              |         |        |

|_________________________|______________|______________|_________|________|

|18. «Պետական             |նախկին        |կենսաթոշակային|սոցապնախ |2001 թ. |

|կենսաթոշակների մասին» և  |կենսաթոշակային|բարեփոխումների|         |        |

|«Սոցիալական ապահովության |օրենսդրության |առաջին փուլի  |         |        |

|ծածկագրային համակարգի    |վերացում և    |ավարտ         |         |        |

|մասին» օրենքների         |պետական       |անհատական     |         |        |

|ընդունում                |կենսաթոշակների|ծածկագրային   |         |        |

|                         |միասնական     |համակարգի     |         |        |

|                         |կանոնակարգում |ներդրում      |         |        |

|                         |անհատական     |              |         |        |

|                         |ծածկագրային   |              |         |        |

|                         |համակարգի     |              |         |        |

|                         |ներդրման      |              |         |        |

|                         |օրենսդրական   |              |         |        |

|                         |կարգավորում   |              |         |        |

|_________________________|______________|______________|_________|________|

|19. Աշխատանքային         |նշված         |օրենսդրական   |սոցապնախ |2001 թ. |

|օրենսգրքի և  աշխատանքային|նախագծերի     |դաշտի կատարե- |         |        |

|օրենսդրության այլ տարրերի|ընդունում     |լագործման,    |         |        |

|«Սոցիալական աջակցության  |              |աշխատուժի     |         |        |

|տրամադրման մասին» օրենքի |              |շուկայի ավելի |         |        |

|նախագծերի մշակում և      |              |մեծ           |         |        |

|խորհրդարան ներկայացում   |              |ճկունության ու|         |        |

|                         |              |զբաղվածության |         |        |

|                         |              |հնարավորու-   |         |        |

|                         |              |թյունների     |         |        |

|                         |              |ավելացման     |         |        |

|                         |              |միջոցով       |         |        |

|                         |              |աղքատության   |         |        |

|                         |              |աստիճանի      |         |        |

|                         |              |նվազեցում     |         |        |

|_________________________|______________|______________|_________|________|

|20. Կենսաթոշակների բոլոր |կենսաթոշակների|կենսաթոշակների|սոցապնախ |2001 թ. |

|տեսակների չափերի միջև    |տարբեր        |տարբեր        |սոցիալա- |        |

|համամասնության սահմանում |տեսակների     |տեսակների     |կան ապա- |        |

|                         |միջև  անհիմն  |համապատասխա-  |հովագրու-|        |

|                         |տարբերություն-|նության       |թյան     |        |

|                         |ների վերացում |ապահովում     |պետական  |        |

|                         |              |              |հիմնադրամ|        |

|_________________________|______________|______________|_________|________|

|21. Ընտանեկան նպաստի     |աղքատության   |պետական       |սոցապնախ |2001 թ. |

|տարբերակված չափերով      |մեղմացում     |միջոցների     |         |        |

|նշանակում ելնելով        |              |նպատակային    |         |        |

|ընտանիքի անապահովության  |              |հատկացում     |         |        |

|աստիճանից                |              |              |         |        |

|_________________________|______________|______________|_________|________|

|22. Սոցիալական           |անչափահաս     |պետական       |սոցապնախ |2001 թ. |

|աջակցության ծրագրերում   |երեխաների     |միջոցների     |         |        |

|հասցեականության մեծացում |սոցիալական    |նպատակային    |         |        |

|հօգուտ անչափահաս (մինչև  |վիճակի        |հատկացում     |         |        |

|16 տարեկան) երեխաների    |բարելավում    |              |         |        |

|_________________________|______________|______________|_________|________|

|23. Հանրապետությունում   |առկա ակնբախ   |սոցիալական    |սոցապնախ |2001-   |

|սահմանված աշխատավարձերի, |տարբերության  |լարվածության  |         |2002 թթ.|

|կենսաթոշակների,          |վերացում      |մեղմում       |         |        |

|նպաստների և              |              |              |         |        |

|կրթաթոշակների միջև       |              |              |         |        |

|համամասնությունների      |              |              |         |        |

|ձևավորում                |              |              |         |        |

|_________________________|______________|______________|_________|________|

|24. Սոցիալական           |կենսաթոշակների|սոցիալական    |սոցապնախ |2001 թ. |

|ապահովագրության պետական  |ժամանակին     |լարվածության  |սոցիալա- |        |

|հիմնադրամի աշխատանքի     |վճարում       |մեղմում       |կան ապա- |        |

|վերակառուցում և  նրա     |              |              |հովագրու-|        |

|կողմից ֆինանսական        |              |              |թյան     |        |

|միջոցների հավաքագրման    |              |              |պետական  |        |

|արդյունավետության        |              |              |հիմնադրամ|        |

|մեծացում                 |              |              |         |        |

|_________________________|______________|______________|_________|________|

|25. Ընտանիքի ապահովության|աջակցություն  |սոցիալական    |սոցապնախ |անընդհատ|

|աստիճանի գնահատման       |ամենաանապահով-|քաղաքականու-  |         |        |

|կատարելագործում          |ներին         |թյան հասցեա-  |         |        |

|                         |              |կանության     |         |        |

|                         |              |մեծացում      |         |        |

|_________________________|______________|______________|_________|________|

|26. Ընտանիքի տնտեսական,  |ընտանիքի      |սոցիալական    |սոցապնախ |2001-   |

|սոցիալական պաշտպանության |սոցիալական և  |լարվածության  |         |2003    |

|կազմակերպում,            |տնտեսական     |մեղմում       |         |        |

|հանրապետական նպատակային  |պաշտպանվածու- |              |         |        |

|ծրագրերի մշակում         |թյան աստիճանի |              |         |        |

|                         |բարձրացում    |              |         |        |

|__________________________________________________________________________|

| IV. Առողջապահություն                                                     |

|__________________________________________________________________________|

|27. Բժշկական             |հավելյալ      |առողջապահու-  |առողջապահ|սկսած   |

|ապահովագրության կենսունակ|ֆինանսական    |թյան համակարգի|նախ      |2001 թ. |

|համակարգի ներդրում       |միջոցների     |ֆինանսավորման |         |        |

|                         |ներգրավում,   |արդյունավետու-|         |        |

|                         |բյուջետային   |թյան          |         |        |

|                         |միջոցների     |բարելավում    |         |        |

|                         |առավել        |              |         |        |

|                         |արդյունավետ   |              |         |        |

|                         |օգտագործում   |              |         |        |

|_________________________|______________|______________|_________|________|

|28. Առողջապահության      |բյուջետային   |առողջապահու-  |առողջապահ|2001 թ. |

|ֆինանսավորման ոլորտում   |ֆինանսավորման |թյան          |նախ      |        |

|հետագա բարեփոխումների    |պահանջի       |ֆինանսավորման |         |        |

|ծրագրի հաստատում         |պակասեցում,   |համակարգի     |         |        |

|                         |կամավոր       |արդյունավետու-|         |        |

|                         |բժշկական ապա- |թյան և  հասցե-|         |        |

|                         |հովագրության  |ականության    |         |        |

|                         |զարգացում     |բարելավում    |         |        |

|_________________________|______________|______________|_________|________|

|29. Ընտանեկան բժշկության |բնակչությանը  |բարելավել     |առողջապահ|2001-   |

|համակարգի ներդրում       |մոտեցնել և    |հիվանդու-     |նախ      |2003 թթ.|

|                         |մատչելի       |թյունների     |         |        |

|                         |դարձնել       |կանխարգելումը |         |        |

|                         |բուժօգնության |և  վաղ        |         |        |

|                         |առաջին օղակը  |հայտնաբերումը |         |        |

|_________________________|______________|______________|_________|________|

|30. Գյուղական            |վերակառուցված |մարզերում     |առողջապահ|2000-   |

|ամբուլատորիաների         |և  վերազինված |ամբուլատոր-   |նախ      |2001 թթ.|

|կառուցում կամ            |գյուղական     |պոլիկլինիկական|համայնք- |        |

|վերակառուցում            |ամբուլատորիա- |համակարգի     |ներ      |        |

|                         |ներ, առավել   |առաջանցիկ     |         |        |

|                         |որակյալ և     |զարգացում     |         |        |

|                         |մատչելի       |              |         |        |

|                         |առաջնային     |              |         |        |

|                         |բուժօգնություն|              |         |        |

|_________________________|______________|______________|_________|________|

|31. Մի քանի              |պետության     |բնակչության   |առողջապահ|սկսած   |

|հիվանդանոցների հիմքի վրա |կողմից        |առավել խոցելի |նախ      |2000 թ. |

|բացառապես անվճար         |երաշխավորված  |խմբերի համար  |         |        |

|հիվանդանոցային համակարգի |անվճար        |հիվանդանոցային|         |        |

|ստեղծում                 |բուժօգնության |բուժօգնության |         |        |

|                         |առավելագույն  |մատչելիության |         |        |

|                         |հնարավոր      |բարձրացում    |         |        |

|                         |կենտրոնացում  |              |         |        |

|_________________________|______________|______________|_________|________|

|32. Առողջապահական        |աջակցություն  |սոցիալական    |առողջապահ|        |

|նպատակային ծրագրերի      |ամենաանապահով-|քաղաքականու-  |նախ      |2002 թ. |

|շրջանակում անձանց        |ներին         |թյան հասցեա-  |սոցապնախ |        |

|ընդգրկում` ելնելով նրանց |              |կանության     |         |        |

|ընտանիքների ապահովության |              |մեծացում      |         |        |

|աստիճանից                |              |              |         |        |

.__________________________________________________________________________.

 

----------------------------------------------------

հեղինակաների կողմից - շարունակությունը հաջորդ մասում

 

 

pin
ՀՀ կառավարություն
20.03.2001
N 207
Որոշում