Սեղմել Esc փակելու համար:
«ՆԱԽԱԴՊՐՈՑԱԿԱՆ ԿԱԶՄԱԿԵՐՊՈՒԹՅՈՒՆՆԵՐԻ (...
Քարտային տվյալներ

Տեսակ
Գործում է
Ընդունող մարմին
Ընդունման ամսաթիվ
Համար

Գրանցման ամսաթիվ
ՈՒժի մեջ մտնելու ամսաթիվ
ՈՒժը կորցնելու ամսաթիվ
Ընդունման վայր
Սկզբնաղբյուր

Ժամանակագրական տարբերակ Փոփոխություն կատարող ակտ

Որոնում:
Բովանդակություն

Հղում իրավական ակտի ընտրված դրույթին X
irtek_logo

«ՆԱԽԱԴՊՐՈՑԱԿԱՆ ԿԱԶՄԱԿԵՐՊՈՒԹՅՈՒՆՆԵՐԻ (ՀԻՄՆԱՐԿՆԵՐԻ)» N 2.III.1 ՍԱՆԻՏԱՐԱԿԱՆ ՆՈՐՄԵՐԸ ...

 

 

100.0857.271202

ԳՐԱՆՑՎԱԾ Է
ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ
ԱՐԴԱՐԱԴԱՏՈՒԹՅԱՆ ՆԱԽԱՐԱՐՈՒԹՅԱՆ ԿՈՂՄԻՑ

                                      «27»         12           2002 Թ.

                                        ՊԵՏԱԿԱՆ ԳՐԱՆՑՄԱՆ ԹԻՎ 10002415

 

ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ ԱՌՈՂՋԱՊԱՀՈՒԹՅԱՆ ՆԱԽԱՐԱՐ ՀՐԱՄԱՆ

 

20 դեկտեմբերի 2002 թվականի N 857

 

i

«ՆԱԽԱԴՊՐՈՑԱԿԱՆ ԿԱԶՄԱԿԵՐՊՈՒԹՅՈՒՆՆԵՐԻ (ՀԻՄՆԱՐԿՆԵՐԻ)» N 2.III.1 ՍԱՆԻՏԱՐԱԿԱՆ ՆՈՐՄԵՐԸ ԵՎ ԿԱՆՈՆՆԵՐԸ ՀԱՍՏԱՏԵԼՈՒ ՄԱՍԻՆ

(1-ին մաս)

 

Համաձայն «Հայաստանի Հանրապետության բնակչության սանիտարահամաճարակային անվտանգության ապահովման մասին» Հայաստանի Հանրապետության օրենքի հոդված 4-ի, «Հայաստանի Հանրապետության առողջապահության նախարարության պետական հիգիենիկ և հակահամաճարակային ծառայությունը և դրա ենթակայության մարմինները վերակազմակերպելու և Հայաստանի Հանրապետության պետական հիգիենիկ և հակահամաճարակային տեսչության կանոնադրությունն ու կառուցվածքը հաստատելու մասին» Հայաստանի Հանրապետության կառավարության 15.08.2002 թ. N 1316-Ն որոշմամբ հաստատված ՀՀ պետական հիգիենիկ և հակահամաճարակային տեսչության կանոնադրության կետ 7-ի «ե» ենթակետի, ելնելով նախադպրոցական տարիքի երեխաների առողջության պահպանման, հիվանդությունների կանխարգելման սկզբունքներից` նախադպրոցական կազմակերպություններում (հիմնարկներում) սանիտարական նորմեր ու կանոններ սահմանելու նպատակով,

 

ՀՐԱՄԱՅՈՒՄ ԵՄ`

 

1. Հաստատել «Նախադպրոցական կազմակերպությունների (հիմնարկների)» N 2.III.1 սանիտարական նորմերը և կանոնները (կցվում է):

2. ՀՀԱՆ պետական հիգիենիկ և հակահամաճարակային տեսչության տարածքային մարմինների ղեկավարներին`

սահմանել հսկողություն «Նախադպրոցական կազմակերպությունների (հիմնարկների)» N 2.III.1 սանիտարական նորմերի և կանոնների պահանջների կատարման նկատմամբ:

 

Հաստատված է`

Հայաստանի Հանրապետության

առողջապահության նախարարի

2002 թվականի դեկտեմբերի 20-ի

N 857 հրամանով

 

ՆԱԽԱԴՊՐՈՑԱԿԱՆ ԿԱԶՄԱԿԵՐՊՈՒԹՅՈՒՆՆԵՐԻ

(մանկամսուր, մանկապարտեզ, մսուր-մանկապարտեզ)

 

ՍԱՆԻՏԱՐԱԿԱՆ ՆՈՐՄԵՐ ԵՎ ԿԱՆՈՆՆԵՐ N 2.III-1

 

1. ԸՆԴՀԱՆՈՒՐ ԴՐՈՒՅԹՆԵՐ

 

1.1. Մանկական նախադպրոցական կազմակերպությունների /հիմնարկների/ սույն սանիտարական կանոնները տարածվում են քաղաքներում, գյուղական բնակավայրերում գործող բոլոր մանկամսուրների, մանկապարտեզների և մսուր-մանկապարտեզների վրա, անկախ սեփականության ձևից:

1.2. Կառուցվող և վերակառուցվող մանկական նախադպրոցական օբյեկտների կառուցվածքի, գույքով ու սարքավորումներով ապահովման վերաբերյալ նորմատիվային դրույթները պետք է համապատասխանեն սույն կանոնների պահանջներին:

1.3. Մանկական նախադպրոցական օբյեկտները կազմակերպվում են 2 ամսականից մինչև 6 տարեկան երեխաների համար, կազմելով տարիքային խմբեր 1-ին աղյուսակի համաձայն.

Աղյուսակ 1

.________________________________________________________________.

|          Խմբերը          |             Տարիքը         |Տեղերի  |

|                          |                            |քանակը  |

|                          |                            |խմբերում|

|__________________________|____________________________|________|

|       1. Մսուրային       |                            |        |

|Վաղ տարիքի առաջին խումբ   |2 ամսականից մինչև  1 տարեկան|   15   |

|Վաղ տարիքի երկրորդ խումբ  |1 տարեկանից մինչև  2 տարեկան|   20   |

|Կրտսեր տարիքի առաջին խումբ|2 տարեկանից մինչև  3 տարեկան|   20   |

|__________________________|____________________________|________|

|      2. Նախադպրոցական    |                            |        |

|Կրտսեր երկրորդ խումբ      |3 տարեկանից մինչև  4 տարեկան|   25   |

|Միջին խումբ               |4 տարեկանից մինչև  5 տարեկան|   25   |

|Ավագ խումբ                |5 տարեկանից մինչև  6 տարեկան|   25   |

.________________________________________________________________.

 

1.4. Մսուր-մանկապարտեզները նախագծվում են մեկ, երկու, չորս, վեց, ութ, տասներկու և տասնչորս խմբերի համար 25, 50, 95, 140, 190, 280 և 330 տեղից ոչ ավելի: Կառուցվող մանկական օբյեկտների խմբերը և համապատասխանաբար երեխաների քանակը որոշվում է համաձայն նախագծմանը տրվող խնդրի: Մսուր-մանկապարտեզների շենքերի տիպերը, դրանցում տեղերի քանակը պետք է ընդունել /ըստ «Հանրային շենքեր և կառույցներ» ՇՆուԿ 2.08.02-89/, 2-րդ աղյուսակի համաձայն`

Աղյուսակ 2

Մանկական մսուր-մանկապարտեզների շինությունների կառուցվածքը,

կազմն ու մակերեսները

.______________________________________________________________________.

|  Տեղի անվանումը  |     ըստ խմբերի քանակի տեղերի մակերեսները /մ2/     |

|                  |___________________________________________________|

|                  |2(50)|  4(95) | 6(140) | 7(190) | 12(280)| 14(330) |

|__________________|_____|________|________|________|________|_________|

|1. Մսուրային խմբեր|     |        |        |        |        |         |

|ընդունարան        | 18  |    18  | 36/18x2| 36/18x2| 76/18x4|  76/18x4|

|խաղասենյակ        | 50  |    50  |100/50x2|100/50x2|200/50x4| 200/50x4|

|ննջասենյակ        | 50  |    36  | 72/36x2| 72/36x2|114/36x4| 114/36x4|

|զուգարան          | 16  |    23  | 24/12x2| 24/12x2| 48/12x4|  48/12x4|

|բուֆետային մաս    |  3  |     3  |  6/3x2 |  6/3x2 | 12/3x4 |  12/3x4 |

|ընդամենը          |137  |   119  |   238  |   238  |   476  |    476  |

|__________________|_____|________|________|________|________|_________|

|2. Նախադպրոցական  |     |        |        |        |        |         |

|խմբեր             |     |        |        |        |        |         |

|հանդերձարան       | 18  | 54/18x3| 72/18x4|100/18x6|144/18x8|180/18x10|

|խմբասենյակ        | 50  |150/50x3|200/50x4|300/50x6|400/50x8|500/50x10|

|ննջասենյակ        | 50  |150/50x3|200/50x4|300/50x6|400/50x8|500/50x10|

|զուգարան          | 16  | 48/16x3| 64/16x4| 96/16x6|128/16x8|160/16x10|

|բուֆետային մաս    |  3  |  9/3x3 | 12/3x4 | 18/3x6 | 24/3x8 | 30/3x10 |

|ընդամենը          |137  |   411  |   588  |   822  |  1096  |   1370  |

.______________________________________________________________________.

 

ա/ Գյուղական բնակավայրերի մսուր-մանկապարտեզներում, ամռան շրջանում թույլատրվում է ավելացնել տեղերի քանակը` ի հաշիվ կառուցվող ամառային տաղավարների: Ամառային տաղավարներում տեղերի ընդհանուր քանակը պետք է կազմի հիմնական շենքի տեղերի 50 %-ը և չգերազանցի 100-ից:

 

2. ՏԵՂԱՄԱՍ

 

2.1. Հողամասերի տարածությունը պետք է բավարարի մանկական նախադպրոցական կազմակերպության բոլոր շենքերի ու կառույցների տեղադրմանը և ընդունվի /ըստ «Քաղաքների և գյուղական բնակավայրերի կառուցապատում և հատակագծում» ՇՆուԿ 2.07.01-89 հավելված 7/ մեկ տեղի հաշվարկով.

- մսուր-մանկապարտեզներում, որոնցում ամռան

ժամանակաշրջանում տեղերի քանակը ավելանում է 25-ից մինչև 50,

50-ից մինչև 95 և 95-ից մինչև 180, ելնելով 1 տեղի հաշվարկից` 45 քմ

- մինչև 95 տեղով մսուր-մանկապարտեզի համար` 40 մ2,

- 140-320 տեղով մսուր-մանկապարտեզի համար` 35 մ2,

- իսկ մսուր-մանկապարտեզի համալիրների 560-660 տեղի համար` 30 մ2:

Խմբային սենյակների մակերեսները ևս որոշվում են, ելնելով 1 երեխայի հաշվարկից, վաղ հասակի I և II խմբերում` 5 մ2, փոքրերի խմբում` 7,5 մ2, նախադպրոցականների համար` 7,2 մ2:

2.2. Յուրաքանչյուր խմբի համար պետք է առանձնացնել մանկական խմբային հրապարակներ, դրանք ցանկապատել մացառուտով, մեկուսացնելով մեկը մյուսից և ընդհանուր հրապարակից:

Մանկական հրապարակները պետք է հարմար կապ ունենան շենքում համապատասխան խմբային սենյակների հետ:

ա/ Մսուրային տարիքի երեխաների համար հրապարակները պետք է տեղակայվեն այդ խմբերի սենյակների ելքերին մոտ ընկած տարածության վրա: Խմբերի հրապարակները, բացի բաց արևահարող մասից, պետք է ունենան ստվերածածկ մաս:

բ/ Նախադպրոցական հասակի երեխաների համար խմբային հրապարակները բաժանվում են խաղային և մարմնամարզային տեսակների: 1- 1,5 մ օղակային շավիղը (հեծանիվով երթևեկելու, դահուկներով սահելու համար) չպետք է հատեն (տրամախաչեն) խմբային հրապարակները:

գ/ Յուրաքանչյուր խումբ հրապարակի վրա պետք է ունենա 40 մ2 ստվերածածկ` արևից և տեղումներից պաշտպանվելու համար: Շվաքարանները ցանկապատվում են երկու կողմից: Շվաքարաններին /ստվերածածկերին/ կից, որպես կանոն, տեղադրվում են պահեստարանները (ներկառուցված պահարաններ, ստելաժներ, դարակներ, նստարաններ` արկղերով) խաղալիքներ և գույք պահելու համար: Շենքերին մոտ կառուցվող շվաքարանները չպետք է ստվեր գցեն խմբային և խաղային սեղանատների վրա:

դ/ Խաղահրապարակների գույքը պետք է լինի տարիքային հասակին համապատասխան: Գույքի մակերեսը չպետք է ունենա սուր ծայրեր, անհարթություններ և դուրս եկած հեղույսներ (բոլտեր): Գույքի հումքը պետք է ունենա բարձր որակ, լինի դիմացկուն, երեխաների պատահական կոտրվածքներից և վնասվածքներից խուսափելու համար: Կոնստրուկցիաների (կառույցների) ծածկույթները պետք է լինեն ջրադիմացկուն:

2.3. Կենդանիների և թռչունների համար հրապարակները տեղաբաշխվում են տնտեսական հրապարակի մոտ:

2.4. Տնտեսական հրապարակը պետք է մեկուսացված լինի մյուս հրապարակներից, տեղակայված լինի ճաշարանի և լվացքատան կողմից` տարածքի խորությամբ (սահմանագծի վրա) և ունենա ամուր ծածկույթ և առանձին մուտք:

ա/ Քաղաքներում և քաղաքատիպ ավաններում մանկական նախադպրոցական կազմակերպությունների հողամասում չի թույլատրվում տեղադրել մառաններ, բանջարեղենի պահեստարաններ և այլ տնտեսական կառույցներ:

2.5. Աղբահավաքատեղերը պետք է տեղաբաշխվեն միայն տնտեսական հրապարակի վրա` աղբարկղերը պետք է ունենան կափարիչ և տեղադրվեն բետոնապատ կամ ասֆալտապատ հիմքի վրա, հիմնական մասնաշենքից 25 մետրից ոչ պակաս հեռավորությամբ:

2.6. Մանկական նախադպրոցական կազմակերպության հողամասը պետք է ունենա 1,6 մետրից ոչ ավելի բարձրությամբ ցանկապատ:

 

3. ՇԵՆՔ

 

3.1. Շենքերը, կախված հզորությունից կարող են ունենալ միաձույլ, սեկցիոն /բաժանմունքային/ կամ տաղավարային կառուցվածք` բաղկացած մի քանի առանձին կանգնած մասնաշենքերից կամ միմյանց միացված տաքացվող միջանցքներով: Չտաքացվող միջանցք կամ պատշգամբասրահ կառուցել թույլատրվում է միայն 3-րդ և 4-րդ կլիմայական ենթաշրջաններում:

3.2. Շենքի ներսում և հողամասում պետք է ապահովվի խմբերի, հատկապես մսուրային, առավել մեկուսացումը մեկը մյուսից և վարչատնտեսական մասից: 90 և ավել տեղանոց մսուր-մանկապարտեզների շենքերի սննդի բլոկը, մեկուսարանը և լվացքատունը պետք է ունենան առանձին ելքեր դեպի հողամաս:

3.3. Կախված կլիմայական պայմաններից, շենքի արտաքին մուտքերը պետք է լինեն կրկնակի կամ մեկ նախամուտքերով: Մուտքերից մեկի դուռը պետք է բացվի դեպի ներս: Նախամուտքի խորությունը չպետք է լինի 1,6 մ-ից ավելի:

Ներքին դռները, որոնք ունեն մասնակի ապակեպատում երկու երեսից, երեխայի հասակի բարձրությամբ, պետք է ծածկված լինեն պաշտպանիչ ցանցավոր էկրանով:

3.4. Մսուրային հասակի երեխաների համար խմբային հատվածները պետք է տեղակայվեն առավելապես առաջին հարկում և առանձին ելք ունենան դեպի յուրաքանչյուր հատված:

ա/ Մսուրային հասակի երեխաների խմբի կազմում պետք է լինեն ընդունարան, խաղաճաշարան, ննջարան, զուգարան և բուֆետային մաս, բոլոր սենյակները պետք է հարմար կապ ունենան իրար հետ:

բ/ Վաղ տարիքի 1 խմբի ընդունարանում պետք է տեղ առանձնացվի մայրերի կողմից կրծքի երեխաներին կերակրելու համար:

3.5. Նախադպրոցական հասակի երեխաների համար խմբերը կարող են տեղակայվել ինչպես առաջին, այնպես էլ 2-րդ հարկում: Նախադպրոցական հասակի 4 խմբերի համար թույլատրվում է ունենալ 1 ընդհանուր մուտք:

ա/ Նախադպրոցական հասակի երեխաների համար խմբային հատվածի կազմում մտնում են հանդերձարանը, խմբասենյակը, ննջարանը (կամ ննջարան-պատշգամբը), զուգարանը և բուֆետային մասը, որը տեղակայվում է խմբասենյակի տարածքում:

բ/ Խմբասենյակի և ննջարան-պատշգամբի միջև թույլատրվում է կառուցել շարժական միջնորմ:

3.6. Խմբային սենյակների կառուցվածքը և տարածությունները պետք է ընդունել 3 և 4-րդ աղյուսակների համաձայն.

Աղյուսակ 3 և 4

 

.__________________________________________________________________.

|     Տեղերը                  | 6(140) | 8(190) | 12(280)| 14(330) |

|_____________________________|________|________|________|_________|

|1. Մսուրային խմբերի տեղերը   |        |        |        |         |

|ընդունարան                   | 40/20x2| 40/20x2| 80/20x4|  80/20x4|

|խաղասենյակ                   |100/50x2|200/50x2|100/50x4| 200/50x4|

|ննջասենյակ                   | 80/40x2| 80/40x2|160/40x4| 160/40x4|

|զուգարան                     | 24/12x2| 24/12x2| 48/12x4|  48/12x4|

|բուֆետ                       |  6/3x2 |  6/3x2 | 12/3x4 |  12/3x4 |

|Ընդամենը                     |   250  |   250  |   500  |    500  |

|_____________________________|________|________|________|_________|

|2. Նախադպրոցական խմբերի տեղեր|        |        |        |         |

|հանդերձարան                  | 80/20x4|120/20x6|160/20x8|200/20x10|

|խմբասենյակ                   |200/50x4|300/50x6|400/50x8|500/50x10|

|ննջարան                      |216/54x4|324/54x6|432/54x8|540/54x10|

|զուգարան                     | 64/16x4| 96/16x6|128/16x8|160/16x10|

|բուֆետ                       | 12/3x4 | 18/3x6 | 24/3x8 | 30/3x10 |

|ընդամենը                     |   572  |   858  |  1144  |   1430  |

.__________________________________________________________________.

 

3.7. Մանկական նախադպրոցական կազմակերպությունների շենքերում հորիզոնի կողմերով սենյակների պատուհանների կողմնորոշումը պետք է ընդունել 5-րդ աղյուսակի համաձայն:

 

Աղյուսակ 5

 

._____________________________________________________________________.

|                 |        Աշխարհագրական գոտիների հաշվարկ հ. լ.       |

|                 |___________________________________________________|

|    Սենյակներ    |հյուսիսային 60(օ)|    60-45(օ)    | հարավային 45(օ)|

|                 |_________________|________________|________________|

|                 |    լավագույն    |    լավագույն   |   լավագույն    |

|                 |   թույլատրելի   |   թույլատրելի  |  թույլատրելի   |

|                 |     ազիմուտ     |     ազիմուտ    |    ազիմուտ     |

|_________________|_________________|________________|________________|

|1. Խմբասենյակ    |  10-70 մինչև    |  10-85 մինչև   |  10-25 մինչև   |

|                 |    290(օ)       |     275(օ)     |     335(օ)     |

|_________________|_________________|________________|________________|

|2. Ննջարան       |Արևելք-ցանկացած  |Արևելք-ցանկացած |Հյուսիս-ցանկացած|

|_________________|_________________|________________|________________|

|3. Երաժշտա-ն և   |   Հարավային-    |   Հարավային-   |   Հարավային-   |

|մարմնամարզ.      |    ցանկացած     |    ցանկացած    |    ցանկացած    |

|պարապմունքների   |                 |                |                |

|դահլիճ և         |                 |                |                |

|մեկուսարանի      |                 |                |                |

|հիվանդասենյակներ |                 |                |                |

|_________________|_________________|________________|________________|

|4. Խոհանոց,      |Հյուսիս-ցանկացած |Հյուսիս-ցանկացած|Հյուսիս-ցանկացած|

|մշակման բաժիններ |                 |                |                |

|_________________|_________________|________________|________________|

|5. Զբոսանքի համար|Արևելք-ցանկացած  |Արևելք-ցանկացած |Արևելք-ցանկացած |

|ապակեպատ պատշգամբ|                 |                |                |

._____________________________________________________________________.

 

Շենքի գերտաքացումը սահմանափակելու նպատակով անհրաժեշտ է նախատեսել խմբասենյակների, ննջարանների, դահլիճների, մեկուսարանի, մշակման կամ նախամշակման բաժինների պատուհանների արևապաշտպանիչներ, այն դեպքում, երբ պատուհանների օրիենտացիան, 60-450 հյուսիսային լայնության շրջաններում ուղղված է դեպի 200-2750-ի ազիմուտը և 90-2900 -ի ազիմուտը, հյուսիսային լայնության 450-ից հարավ շրջանների համար: Որպես արևապաշտպանիչ սարք խորհուրդ է տրվում շերտավոր վարագույր (ժալյուզներ), տեղավորված պատուհանների շրջանակների միջև, վարագույրներ և այլն: Թույլատրվում է բամբակյա կտորից վարագույրներ, որոնք ունեն բավարար աստիճանի լուսաթափանցման և լուսացրման հատկություն` պապլին, շտապելային քաթան և ռեպս: Վարագույրները պետք է բաղկացած լինեն շարժվող 2 մասից:

3.8. Միջին և ավագ մսուրային խմբերի համար զուգարաններում դրվում են 2 մանկական լվացարան, 1 մեծահասակի և 1 մանկական զուգարանակոնք (հիգիենիկ վրադիրով), ջրհոս հարմարանք, ջրացնցուղային տակնոց, ցածր մսուրային խմբի զուգարանում` 1 սրբիչ: Իսկ ընդունարանում և խաղասենյակում տեղադրվում է լվացարան արմնկաձև խառնիչով:

Կրտսեր 2-րդ և միջին խմբերում տեղադրվում են 4 մանկական լվացարան, 3 մանկական զուգարանակոնք, միջնապատով առանձնացված խցիկներում ցնցուղի տակդիր, ճկուն փողրակով (շլանգ) ցնցուղ և 1 սրբիչ:

Մեծերի և նախապատրաստական խմբերը պետք է ունենան առանձին զուգարաններ աղջիկների ու տղաների համար, 4 զուգարանակոնք, 4 լվացարան, 1 ջրացնցուղային տակնոց, 1 սրբիչ:

3.9. 95 և ավելի տեղ ունեցող մանկական հիմնարկները պետք է ունենան դահլիճ երաժշտական և մարմնամարզական պարապմունքների համար: Դահլիճի մակերեսը նախադպրոցական հիմնարկների 140 տեղի դեպքում, պետք է ունենա 75 մ2, 140-190 տեղի դեպքում` 100 մ2 մակերես: 280-330 տեղ ունեցող նախադպրոցական հիմնարկում նախատեսվում է 2 դահլիճ` 100 և 50 մ2 կամ յուրաքանչյուրը` 75 մ2 մակերեսով:

Դահլիճների հատակները պետք է ունենան ցածր ջերմահաղորդականությամբ ծածկ (մանրահատակ, տախտակ, տաք հենքով լինոլեում):

Դահլիճները պետք է լինեն անանցանելի: Թույլատրվում է 2 դահլիճները միացնել շարժվող միջնապատով: Դահլիճներին կից անհրաժեշտ է ունենալ պահեստամաս 6մ2 մակերեսով, մարմնամարզական գույքը պահելու համար:

Նախադպրոցական կազմակերպությունների շենքերում և մսուր-մանկապարտեզների համալիրներում թույլատրվում է նախագծել լողավազան` 21 մ2 մակերեսով և 0,6-0,8 մ փոփոխական խորությամբ: Լողավազանի եզրը շրջագծով պետք է ունենա 0,15 մ բարձրություն և 0,3մ լայնություն, ինչպես նաև շրջանցիկ ուղիներ` 0,75 մ լայնությամբ:

3.10. Նախադպրոցական կազմակերպությունում հիվանդացած երեխաների համար պետք է լինի մեկուսարան իր հիվանդասենյակով (ոչ միջանցիկ), որը պետք է տեղավորված լինի առաջին հարկում և ունենա առանձին ելք դեպի դուրս:

Բոլոր մանկական նախադպրոցական կազմակերպություններում, անկախ հզորությունից նախատեսվում է բժշկական սենյակ` տեղակայված մեկուսարանի հիվանդասենյակներից մեկին կից և իրարից բաժանված 1-1,2 մ բարձրությամբ միջնորմով:

Բուժական սենյակների կազմը և մակերեսները նշված են 6-րդ աղյուսակում.

 

Աղյուսակ 6

 

.___________________________________________________________________.

|    Բուժ. կետ          |   Տեղերի մակերեսները մ2 խմբերի դեպքում    |

|                       |___________________________________________|

|                       |2(50)|4(95)|6(140)| 7(190)|12(280)|14(330) |

|_______________________|_____|_____|______|_______|_______|________|

|Բժշկական սենյակ        |  6  |  8  |   8  |   8   |  10   |  10    |

|_______________________|_____|_____|______|_______|_______|________|

|բուժագործության սենյակ |     |     |   -  |   8   |   8   |   8    |

|_______________________|_____|_____|______|_______|_______|________|

|Մեկուսարան ընդունարան  |  2  |  2  |   2  |   4   |   6   |   6    |

|_______________________|_____|_____|______|_______|_______|________|

|հիվանդասենյակ          |  6  |  6  |   6  |   6   |12/6x12| 12/6x12|

|_______________________|_____|_____|______|_______|_______|________|

|զուգարան               |  2  |  2  |   2  |   2   |   4   |   4    |

|_______________________|_____|_____|______|_______|_______|________|

|ախտահանիչ միջոցների    |  -  |  2  |   2  |   2   |   2   |   2    |

|պատրաստման տեղ         |     |     |      |       |       |        |

|_______________________|_____|_____|______|_______|_______|________|

|Ընդամենը               | 16  | 20  |  20  |  30   |  42   |  42    |

.___________________________________________________________________.

 

3.11. Նախադպրոցական կազմակերպությունների ծառայողական-կենցաղային շինության կառուցվածքը և մակերեսը նշված են 7-րդ աղյուսակում.

Աղյուսակ 7

Ծառայողատնտեսական տեղերի կազմը և մակերեսները

._____________________________________________________________________.

|Ծառայողատնտեսական տեղեր  |    Տեղերի մակերեսները մ2 խմբերի դեպքում   |

|                         |___________________________________________|

|                         |2(50)|4(95)| 6(140)| 7(190)|12(280)|14(330)|

|_________________________|_____|_____|_______|_______|_______|_______|

|Սրահ                     |  -  |  -  |   12  |   12  |  18   |  18   |

|_________________________|_____|_____|_______|_______|_______|_______|

|Վարիչի առանձնասենյակ     | 10  | 10  |   10  |    9  |   9   |   9   |

|_________________________|_____|_____|_______|_______|_______|_______|

|Տնտեսավարի առանձնասենյակ |  -  |  -  |    -  |    6  |   6   |   6   |

|_________________________|_____|_____|_______|_______|_______|_______|

|Անձնակազմի սենյակ        |  -  |  8  |    8  |   10  |  12   |  12   |

|/հանդերձարան/            |     |     |       |       |       |       |

|_________________________|_____|_____|_______|_______|_______|_______|

|Տնտեսական պահեստ         |  4  |  5  |    5  |    8  |  12   |  12   |

|_________________________|_____|_____|_______|_______|_______|_______|

|Մաքուր սպիտակեղենի պահեստ|  4  |  6  |    6  |    8  |  10   |  10   |

|_________________________|_____|_____|_______|_______|_______|_______|

|Ցնցուղարան               |  -  |  2  |    2  |    2  |   2   |   2   |

|_________________________|_____|_____|_______|_______|_______|_______|

|Անձնակազմի զուգարան      |  3  |  3  |    3  |    3  | 6/3x2 | 6/3x2 |

|_________________________|_____|_____|_______|_______|_______|_______|

|Ընդամենը                 | 21  | 34  |   46  |   58  |  81   |  81   |

._____________________________________________________________________.

 

Շենքում պետք է նախատեսել ծառայողական մուտք և նախասրահ, 90-240 տեղով նախադպրոցական հիմնարկի դեպքում 12 մ2 մակերեսով և 18 մ2 մակերեսով 240 և ավելի հզորության դեպքում:

3.12. Սննդային բաժինը պետք է տեղավորել 1-ին հարկում, դեպի դուրս ելքով: Բանջարեղենը և չոր մթերքը պահելու մառանները պետք է լինեն խոհանոցից մեկուսացված: Չի թույլատրվում նախատեսել միջանցիկ պահեստներ` մուտքը խոհանոցից:

Խոհանոցում պետք է նախատեսել էլեկտրական սարքավորումներ: Սննդի բաժնի կառուցվածքը և մակերեսները նշված են 8-րդ աղյուսակում.

Աղյուսակ 8

Սննդի բլոկի կազմը և մակերեսները (հումքով աշխատելու դեպքում)

.___________________________________________________________________.

|Սննդի բլոկ (հումքի       | Տեղերի մակերեսները մ2 խմբերի դեպքում    |

|դեպքում)                 |_________________________________________|

|                         |2(50)|4(95)|6(140)|7(190)|12(280)|14(330)|

|_________________________|_____|_____|______|______|_______|_______|

|Խոհանոց և  բաշխասենյակ   | 15  | 23  |  23  |  28  |  30   |   30  |

|_________________________|_____|_____|______|______|_______|_______|

|Նախապատրաստման արտադրամաս|  6  |  8  |   8  |  12  |  14   |   14  |

|_________________________|_____|_____|______|______|_______|_______|

|խոհանոցի ամանեղենի       |  4  |  4  |   4  |   5  |   6   |    6  |

|լվացարան                 |     |     |      |      |       |       |

|_________________________|_____|_____|______|______|_______|_______|

|սառեցման խցիկ            |  -  |  -  |   -  |   -  |   9   |    9  |

|_________________________|_____|_____|______|______|_______|_______|

|չոր մթերքի պահեստ        |  7  |  8  |   8  |  11  |   6   |    6  |

|_________________________|_____|_____|______|______|_______|_______|

|բանջարեղենի պահեստ       |  4  |  4  |   4  |   5  |   8   |    8  |

|_________________________|_____|_____|______|______|_______|_______|

|մթերքի բեռնման մաս       |  -  |  4  |   4  |   5  |   6   |    6  |

|_________________________|_____|_____|______|______|_______|_______|

|Ընդամենը                 | 36  | 51  |  51  |  66  |  79   |   79  |

.___________________________________________________________________.

 

3.13. Սպիտակեղենի լվացման և արդուկի սենյակները պետք է լինեն միջանցիկ: Կեղտոտ սպիտակեղենի հանձնումը և մաքուրի ստացման մուտքերը (պատուհանները) պետք է լինեն առանձին: Չի թույլատրվում լվացման սենյակի մուտքը նախատեսել խմբասենյակների և սննդի բլոկի մուտքի դիմաց: Լվացքատան կառուցվածքը և մակերեսը նշված է 9-րդ աղյուսակում.

Աղյուսակ 9

Լվացքատան կազմը և մակերեսները

._____________________________________________________________________.

|Լվացքատուն           |     Տեղերի մակերեսները մ2 խմբերի դեպքում      |

|                     |_______________________________________________|

|                     | 2(50)| 4(95)| 6(140)| 7(190)| 12(280)| 14(330)|

|_____________________|______|______|_______|_______|________|________|

|լվացքատուն           |  12  |  14  |   14  |   16  |   18   |   18   |

|_____________________|______|______|_______|_______|________|________|

|արդուկի սենյակ       |   -  |  10  |   10  |   12  |   12   |   12   |

|_____________________|______|______|_______|_______|________|________|

|Ընդամենը             |  12  |  24  |   24  |   28  |   30   |   30   |

._____________________________________________________________________.

 

3.14. Չի թույլատրվում խոհանոցի, լվացքատան և զուգարանների պատուհանները տեղադրել խմբասենյակների ու ննջարանների պատուհանների տակ:

Սննդային բաժնի /ճաշարանի/, լվացքատան, արդուկի սենյակի և զուգարանների հատակները պետք է ծածկվեն կերամիկական խճանկարային սալիկներով:

 

4. ԲՆԱԿԱՆ ԵՎ ԱՐՀԵՍՏԱԿԱՆ ԼՈՒՍԱՎՈՐՈՒՄ

 

4.1. Նախադպրոցական կազմակերպությունների հիմնական շինությունները պետք է ունենան անմիջական բնական լուսավորում: Խմբասենյակներում, ննջարաններում, բժշկական սենյակում, մեկուսարանում, հիվանդասենյակում, մարմնամարզական և երաժշտական պարապմունքների դահլիճներում բնական լուսավորության գործակիցը /ԲԼԳ/ պետք է լինի 1,5%-ից ոչ պակաս: Երկրորդ լույսով լուսավորումը թույլատրվում է միայն սանհանգույցում, ընդունարանում, հանդերձարանում: Պահեստամասերը, սպասարկող անձնակազմի սանհանգույցները և բուֆետային մասերը թույլատրվում է նախագծել առանց բնական լուսավորման:

4.2. Միակողմանի լուսավորման դեպքում, պատուհաններից խմբասենյակների երկարությունը չպետք է լինի 6 մ-ից ավելի:

4.3. Արհեստական լուսավորության աղբյուրները բոլոր շինություններում, պետք է ապահովեն բավարար և հավասարաչափ լուսավորում: Լուսամփոփների ընտրությունը և տեղադրումը կատարվում է համաձայն թիվ 10 աղյուսակի: Շինությունում ընդհանուր էլեկտրահզորությունը պետք է կազմի 900 վտ, իսկ տեսակարարը` 15-18 վտ/ մ2:

Աղյուսակ 10

Նախադպրոցական հիմնարկների սենյակների առաջարկվող արհեստական

լուսավորությունը

.______________________________________________________________________.

|Տարածք        |Լուսավորության|Լուսավորման տեսակը|Լուսամփոփի տեղադրումը|

|              |համակարգ      |և  հզորությունը   |                     |

|______________|______________|__________________|_____________________|

|1. խմբասենյակ |Ընդհանուր-    |ԼԵ-40/ԼԲ-40       |Գծային, սեղանիկների  |

|              |հավասարաչափ   |                  |շարքերի ուղղությամբ  |

|2. ննջարան    |Ընդհանուր-    |ԼԵ-40 պլյուս      |Տեսադաշտի գերակշռող  |

|              |հավասարաչափ   |Մ036-25 ԼԲ220,    |մասի ուղղությամբ     |

|              |+ հերթապահ    |շիկացման լամպ     |                     |

|              |(գիշերային)   |                  |                     |

|3. ընդունարան |Կոմբինացված-  |ԼԵ-40 պլ. Մ036-40 |Սենյակի երկարությամբ,|

|              |տեղային       |                  |տեղային              |

|              |(ընդունման    |                  |լուսավորություն,     |

|              |տեղում)       |                  |երեխաների ընդունման  |

|              |+ ընդհանուր   |                  |տեղում, պատի վրա     |

|4. հանդերձարան|Ընդհանուր-    |ԼԲ-40             |Հանդերձարանի         |

|              |հավասարաչափ   |                  |պահարանների          |

|              |              |                  |երկարությամբ         |

|5. մարմնամար- |Ընդհանուր-    |ԼԵ-40/ԼԲ-40/      |Ցանկացած ձևի         |

|զության և     |հավասարաչափ   |                  |                     |

|երաժշտական    |              |                  |                     |

|պարապ. դահլիճ |              |                  |                     |

.______________________________________________________________________.

 

Շիկացման լամպերի օգտագործման դեպքում լուսավորության մակարդակը պետք է լինի 100 լյուքս: Ընդհանուր էլեկտրահզորությունը պետք է կազմի 1800 վտ/մ2, իսկ տեսակարարը` 30-36 վտ/մք:

 

5. ՍԱՆԻՏԱՐԱՏԵԽՆԻԿԱԿԱՆ ՍԱՐՔԱՎՈՐՈՒՄՆԵՐ

 

5.1. Նախադպրոցական կազմակերպությունների շենքերը պետք է ապահովված լինեն ջրամատակարարման ներքին ցանցով, ունենան տաք ջրամատակարարում և կոյուղու համակարգ:

Ավանային և քաղաքային կենտրոնացված ջրամատակարարման և կոյուղու համակարգերի բացակայության դեպքում, տեղային ջրամատակարարման և կոյուղու համակարգի ապահովման հարցը պետք է լուծել ելնելով տեղական պայմաններից, ՀՀ օրենսդրությամբ սահմանված կարգով:

Ոչ կոյուղացված շրջաններում նախադպրոցական կազմակերպությունները պետք է ապահովվեն ներքին կոյուղու համակարգով` տեղային մաքրման սարքավորումների կառուցման միջոցով:

Տաք ջրամատակարարումն անհրաժեշտ է ապահովել խոհանոցում, լվացքատանը, վաղ հասակի երեխաների (1-ին խումբ) խաղասենյակներում, բոլոր խմբերի բուֆետային մասում և սանհանգույցներում` ծորակ-խառնիչների առկայությամբ:

Ցնցուղներին և լվացարաններին միացվող տաք ջուրը պետք է լինի 370-ից ոչ բարձր: Տաք ջրամատակարարման համակարգին պետք է միանա արտահագուստի չորացման պահարանների տաքացնող սարքերը (ընդունարանում և հանդերձարանում), ինչպես նաև չորացնող սրբիչները - սան. հանգույցներում:

Ոչ տիպային նախագծով կառուցվող շենքերի համար պետք է նախատեսել կենտրոնացված ջրամատակարարման սարքավորումներ, որոնց միջոցով ցնցուղներն ու լվացարանները կմատակարարեն 370 -ի ջուր:

5.2. Նախադպրոցական կազմակերպությունների շենքերը պետք է ապահովված լինեն կենտրոնացված ջեռուցման և օդափոխության համակարգերով:

Գյուղական բնակավայրերում 1 հարկանի մսուր-մանկապարտեզների շենքերում (50 տեղից ոչ ավելի) թույլատրվում է վառարանային ջեռուցում: Վառարանի բացվածքը փակվում է հերմետիկ դռնով, տեղադրվում է միջանցքում և ոչ թե այն տարածքում, որտեղ երեխաներն են: Վառարանները վառվում են երեխաների բացակայությամբ և մարվում են երեխաների գալուց 1,5-2 ժամ առաջ:

Որպես ջեռուցիչ սարքեր կարող են օգտագործվել խողովակային տաքացուցիչները, տեղադրված բետոնե պանելների մեջ, ջեռուցիչներ, ինչպես նաև ծածկոցներով /տաք օդ մղող/ կոնվեկտորներ: Այրվածքներից ու վնասվածքներից խուսափելու համար անհրաժեշտ է ջեռուցման սարքերը արտաքինից ծածկել փայտյա ցանցաճաղով: Չի թույլատրվում ծածկել ԳՍՊ-ով (ՓՏՍ):

5.3. Տարածքների օդի ջերմությունը պետք է տարբերակել, կախված տարածքի օգտագործման նպատակներից երեխաների տարիքից` համաձայն աղյուսակ 11-ի:

 

Աղյուսակ 11

._______________________________________________________________________.

|          Տարածքներ                 |      Օդի ջերմաստիճանը (օ)        |

|                                    |__________________________________|

|                                    |1Ա, 1Բ, 1Գ  |2-րդ, 3-րդ|4-րդ      |

|                                    |կլիմ.       |կլիմ. շրջ.|կլիմայական|

|                                    |ենթաշրջանում|և  1Վ, 1Դ |շրջանում  |

|                                    |            |ենթաշրջ.  |          |

|____________________________________|____________|__________|__________|

|1. Վաղ հասակի 1-ին խմբի խաղասենյակ, |     24     |     3    |    22    |

|ընդունարան                          |            |          |          |

|2. Վաղ հասակի 2-րդ խմբի, փոքրերի    |     23     |    22    |    21    |

|1-ին խմբի ընդունարան, խաղասենյակ    |            |          |          |

|3. Նախադպրոցական խմբերի, 2-րդ       |     22     |    21    |    20    |

|փոքրերի, միջին և  ավագ նախադպրոցական|            |          |          |

|խմբերի հանդերձարան, խմբասենյակ      |     21     |    20    |    19    |

|4. Ննջասենյակներ` մսուրային խումբ,  |     22     |    21    |    20    |

|նախադպրոցական խումբ                 |     20     |    19    |    18    |

|5. Սանհանգույց` մսուրային խումբ,    |     23     |    22    |    21    |

|նախադպրոցական խումբ                 |     21     |    20    |    19    |

|6. Մարմնամարզ. և  երաժշտական        |     20     |    19    |    18    |

|պարապմունքների դահլիճ               |            |          |          |

|7. Բուֆետային մասեր                 |     16     |    16    |    16    |

|8. Զբոսանքի պատշգամբ                |      -     |     -    |     -    |

|9. Լողավազանի շինություն            |     29     |    29    |    29    |

|10. Բժշկի սենյակ                    |     23     |    22    |    21    |

|11. Ծառայողակենցաղային շինություն   |     20     |    18    |    17    |

|12. Խոհանոց                         |     15     |    15    |    15    |

|13. Լվացքատուն                      |     18     |    18    |    18    |

|14. Արդուկի սենյակ                  |     16     |    16    |    16    |

|15. Ջեռուցվող անցումներ             |     15     |    15    |    15    |

._______________________________________________________________________.

 

5.4. Փակ տարածքում երեխաների հագուստը, չափավոր շարժման ակտիվության դեպքում, կախված օդի ջերմաստիճանից, պետք է լինի համաձայն աղյուսակ 12-ի:

 

Աղյուսակ 12

.___________________________________________________________________.

|    Օդի     |                 Հագուստ                  |Մարմնի     |

|ջերմաստիճանը|                                          |շրջանում   |

|            |                                          |թույլատրվող|

|            |                                          |հագուստի   |

|            |                                          |շերտերը    |

|____________|__________________________________________|___________|

| 16-17(օ)   |Բամբակյա սպիտակեղեն, բրդյա կամ բամբակյա   |    3-4    |

|            |խիտ գործվածքից զգեստ, տրիկոտաժից          |           |

|            |վերնազգեստ, զուգագուլպաներ /ոտքերին       |           |

|            |կոշիկներ կամ տաք հողաթափեր/               |           |

|____________|__________________________________________|___________|

| 18-20(օ)   |Բամբակյա սպիտակեղեն, հաստ բամբակյա կամ    |    2-3    |

|            |կիսաբրդյա գործվածքից զգեստ, զուգագուլպաներ|           |

|            |ավագ նախադպրոցական երեխաներին             |           |

|            |կիսագուլպաներ /ոտքերին կոշիկներ/          |           |

|____________|__________________________________________|___________|

| 21-22(օ)   |Բամբակյա սպիտակեղեն, գործվածքից զգեստ,    |     2     |

|            |կարճ թևերով  /ոտքերին թեթև  կոշիկներ      |           |

|            |կամ բոկոտիկներ/                           |           |

|____________|__________________________________________|___________|

| 23(օ) և    |Բարակ բամբակյա սպիտակեղեն կամ առանց       |    1-2    |

|  բարձր     |սպիտակեղենի, թեթև  զգեստ` ամառային,       |           |

|            |առանց թևերի,  նասկի /ոտքերին բոկոտիկներ/  |           |

.___________________________________________________________________.

 

5.5. 1-ին հարկում տեղակայված խաղասենյակներում և խմբասենյակներում հատակի մակերեսին ջերմաստիճանը ձմռան ընթացքում պետք է 220-ից պակաս չլինի:

5.6. Հարաբերական խոնավությունը երեխաների սենյակներում թույլատրվում է 40-55%, իսկ խոհանոցում և լվացքատանը` 60-70 %:

5.7. Երեխաների անընդհատ գտնվելու սենյակները (խմբասենյակ, խաղասենյակ, ննջասենյակ, երաժշտական և մարմնամարզական պարապմունքների սենյակ և այլն) պետք է ապահովված լինեն թարմ մաքուր օդով, 1,5 օդափոխանակության հաճախականությամբ:

 

6. ՇԻՆՈՒԹՅԱՆ ՍԱՐՔԱՎՈՐՈՒՄՆԵՐ

 

6.1. Մանկական նախադպրոցական կազմակերպությունների սարքավորումները պետք է համապատասխանեն երեխայի տարիքային և հասակային առանձնահատկություններին, հաշվի առնելով հիգիենիկ պահանջները:

6.2. Խմբասենյակներում և խաղասենյակներում պետք է տեղադրվեն տվյալ խմբի երեխաների քանակության համապատասխան սեղաններ և աթոռներ.

- վաղ տարիքի 2-րդ խմբում և փոքրերի 1-ին խմբում, փոքրերի 2-րդ խմբում և միջին խմբերում 4 տեղանի սեղաններ և (լրացուցիչ) 2 տեղանի նստարան-սեղան,

- մեծերի և նախադպրոցական խմբերում երկտեղանի սեղաններ, մակերեսի փոխվող թեքությամբ:

6.3. Մսուրային հասակի երեխաների համար սեղանների և աթոռների չափսերը պետք է համապատասխանեն աղյուսակ 13-ում նշված չափանիշներին:

Աղյուսակ 13

._________________________________________________________________________.

|Կահույքի|Մակնշող    |Երեխաների|Սեղանի   |Աթոռի հենակի|Երեխաների հասակը   |

|խումբը  |գույնը     |հասակային|բարձրու- |բարձրու-    |/տարիքը/           |

|        |           |խումբը   |թյունը սմ|թյունը սմ   |հասակային խմբերով  |

|________|___________|_________|_________|____________|___________________|

|   Ա    |սպիտակ     |մինչև  80|   34    |    17      |7ամս.-1տ. 8ամս.    |

|   Բ    |կանաչ      |  80-90  |   38    |    20      |1տ. 5ամս.-2տ. 8ամս |

|   Ծ    |երկնագույն | 90-100  |   43    |    24      |2-4տ.              |

|   Գ    |նարնջագույն| 100-115 |   48    |    28      |3-6տ.              |

|   Դ    |դեղին      | 115-130 |   54    |    32      |5-7տ.              |

|   Ժ    |կարմիր     |  130-ից |   60    |    36      |6-7տ.              |

|        |           |  բարձր  |         |            |                   |

._________________________________________________________________________.

 

6.4. Աթոռները պետք է լինեն սեղանի հետ խմբավորված և մակնիշավորված: Սեղանների կողմնորոշիչ քանակը (համարիչ) և աթոռների (հայտարար) չափսերը տարբեր հասակային խմբերի համար բերված են աղյուսակ 14-ում:

Աղյուսակ 14

._________________________________________________________________________.

|Կահույքի|                          Տարիքային խմբեր                       |

|խումբը  |________________________________________________________________|

|        |               Մսուրային               |      Նախադպրոցական     |

|        |_______________________________________|________________________|

|        |վաղ հասակի|վաղ հասակի|փոքրերի |փոքրերի |  միջին  |ավագ |նախապատ-|

|        |1-ին խումբ|2-րդ խումբ|1-ին    |2-րդ    |  խումբ  |խումբ|րաստական|

|        |          |          |խումբ   |խումբ   |         |     |        |

|________|__________|__________|________|________|_________|_____|________|

|   Ա    |   1/4    |   1/4    |        |        |         |     |        |

|   Բ    |          |   1/16   |  2/8   |        |         |     |        |

|   Ծ    |          |          |  3/12  |  3/12  |         |     |        |

|   Գ    |          |          |        |  4/16  |1/2*//4  | 9/18|  2/4   |

|   Դ    |          |          |        |        |6/11*//22| 4/18| 10/20  |

|   Ժ    |          |          |        |        |         |     |  1/2   |

._________________________________________________________________________.

 

* Երկտեղանի սեղանների քանակը

 

6.5. Պարապմունքների համար սեղանների դասավորվածությունը պետք է համապատասխանի հետևյալ հիգիենիկ պահանջներին.

- սեղանները դրվում են լուսավորվող պատի մոտ, պարտադիր է ձախակողմյան լուսավորությունը,

- 4 տեղանի սեղանները տեղադրվում են 2 շարքից ոչ ավելի,

- 2 տեղանի սեղանները` ոչ ավելի, քան 3 շարք,

- սեղանների շարքերի միջև հեռավորությունը պետք է լինի 0,5մ-ից ոչ պակաս,

- 1-ին շարքի սեղանի հեռավորությունը լուսավորված պատից` 1մ,

- 1-ին սեղանի և գրատախտակի միջև հեռավորությունը` 3-2,5 մ,

- գրատախտակի ներքևի եզրի բարձրությունը` 0,7-0,8 մ,

- գրատախտակի չափսերը պետք է լինեն` 0,75-1 մ:

Երեխաների նստեցումը սեղան աթոռներին պետք է կատարել հաշվի առնելով նրանց առողջական վիճակը, տեսողությունը և լսողությունը:

Ճաշասենյակ-խաղասենյակում քայլասայլակը և արգելքը պետք է տեղադրվեն պատուհանից 1մ հեռավորությամբ, դրան զուգահեռ երկար կողմով: Վաղ հասակի 1-ին խմբում լվացարանի մոտ տեղադրվում է բարուրի սեղան, սրբիչների կախիչներով և կեղտոտ սպիտակեղենի տարողությամբ: Երեխաներին կերակրելու համար տեղադրվում են երկու տեղանի սեղաններ:

6.6. Մանկական խմբերի զուգարաններում տեղադրվում են պատի կամ կախովի կախիչներ անձնական բաժիններով, անձնական հիգիենայի առարկաների և սրբիչների համար. տնտեսական պահարաններ, մսուրային խմբերում` առանձին խցիկներով պահարաններ գիշերանոցների համար: Բոլոր մանկական անշարժ սարքավորումները պետք է լինեն ամրացված` վնասվածքից /տրավմայից/ խուսափելու համար:

6.7. 1-ին շարքի հեռուստադիտողից միջև էկրանը և էկրանից դեպի դիապրոյեկտորը եղած հեռավորության հարաբերությունը ընդունվում է համաձայն աղյուսակ 15-ի:

Աղյուսակ 15

.___________________________________________________________________.

|Դիապրոյեկտորից |Էկրանի պատկերի|1-ին շարքի     |Շարքերում երեխաների |

|մինչև  էկրանը  |լայնությունը  |հեռավորությունը|  մաքսիմալ քանակը   |

|եղած           |/մետր/        |էկրանից        |                    |

|հեռավորությունը|              |               |                    |

|_______________|______________|_______________|____________________|

|               |              |               |1 շարք|2 շարք|3 շարք|

|_______________|______________|_______________|______|______|______|

|     4.0       |     1.2      |      2.4      |   8  |  10  |  13  |

|_______________|______________|_______________|______|______|______|

|     3.5       |     1.0      |      2.1      |   7  |   9  |  11  |

|_______________|______________|_______________|______|______|______|

|     3.0       |     0.9      |      1.8      |   6  |   8  |  10  |

|_______________|______________|_______________|______|______|______|

|     2.5       |     0.75     |      1.5      |   6  |   7  |   9  |

|_______________|______________|_______________|______|______|______|

|     2.0       |     0.6      |      1.2      |   4  |   6  |   8  |

.___________________________________________________________________.

 

7. ՏԵՂԱՄԱՍԻ ԵՎ ՇԵՆՔԻ ՏԱՐԱԾՔՆԵՐԻ ՍԱՆԻՏԱՐԱԿԱՆ ՊԱՀՊԱՆՈՒԹՅՈՒՆԸ

 

7.1. Բոլոր տարածքները պետք է պահպանվեն մաքուր վիճակում: Տարածքի մաքրումը պետք է կատարվի ամեն օր պարտադիր խոնավ եղանակով, պատուհանները բաց: Հատակը պետք է լվանալ օրը 2 անգամից ոչ պակաս, 1 անգամը պարտադիր կահույքի տեղաշարժով: Կահույքը, պատուհանի գոգերը, ջեռուցիչները սրբել խոնավ շորով, մանկական զգեստապահարանները պետք է սրբել ամեն օր, իսկ շաբաթը 1 անգամ լվանալ: Երաժշտական և մարմնամարզական պարապմունքների սենյակները պետք է մաքրել յուրաքանչյուր պարապմունքից հետո: Խոնավ մաքրումը կատարվում է լվացող նյութերով (օճառ, կալցինացված սոդա, սինթետիկ լվացող փոշիներ)` պատուհանները և օդանցքները բաց: Տարածքների լիարժեք մաքրումը պետք է կատարվի ամեն ամիս և համաճարակային ցուցումով` հատակի լվացում, լուսատուների, պատուհանների, դռների, պատուհանների լվացում մաքրող և վարակազերծող նյութերով:

Արտաձիգ օդափոխիչ համակարգի երկաթյա վարագույրները պետք է բաց լինեն, մշտապես մաքրվեն փոշուց, փակվեն շինության ներքին ջերմաստիճանի և դրսի ջերմաստիճանի կտրուկ անկման ժամանակ:

Արտաձիգ օդափոխիչ համակարգի հորատանցքերի մաքրումը պետք է կատարվի տարին 2 անգամ: Պատուհանների լվացումը` ապակիների լվացումը ներսից և դրսից, տարին 2 անգամ (գարուն, աշուն): Խմբերի գործունեության ընթացքում կտրականապես արգելվում է անցկացնել ընթացիկ ու կապիտալ վերանորոգումներ` պատերի և առաստաղի սպիտակեցում, պատուհանների վերանորոգում և այլն:

7.2. Բոլոր ձեռք բերված խաղալիքները (բացառությամբ փափուկ խաղալիքների) մինչև խմբերին հանձնելն անհրաժեշտ է 15 րոպե լվանալ հոսող ջրի տակ (370 C) օճառով, իսկ հետո չորացնել բացօթյա: Ռետինե, փրփրալատեքսային և այլ նմանատիպ խաղալիքները լվացման ընթացքում պետք է ամուր քամել:

Հետագայում վաղ հասակի 1-ին խմբի խաղալիքներն անհրաժեշտ է լվանալ օրը 2 անգամ տաք ջրով, խոզանակով, օճառով կամ 2%-ոց սննդային սոդայի լուծույթով, մակնշված թասերում, որից հետո լվանալ հոսող ջրի տակ (370 C) և չորացնել: Ավելի մեծահասակ երեխաների խաղալիքները` ամեն օր, օրվա վերջում: Տիկնիկների շորերը լվանալ, արդուկել ըստ անհրաժեշտության:

Կազմակերպված մանկական կոլեկտիվներում, մինչև 3տ. երեխաներին և մեկուսարանների համար արգելվում է փափուկ և փրփրալատեքսային մազմզոտ խաղալիքների օգտագործումը: Նմանատիպ խաղալիքները խորհուրդ է տրվում օգտագործել միայն մեծերին, որպես դիդակտիկ միջոց:

Փափուկ խաղալիքներն ամեն օր օրվա վերջում վարակազերծվում են բակտերիոցիդ լամպերով, 40 րոպե, որը տեղակայվում է լամպից 25սմ հեռավորության վրա:

7.3. Ողջ սպիտակեղենը պետք է լինի մակնշված: Անկողնային սպիտակեղենը, մակնշել ստորին անկյունում: Անհրաժեշտ է սպիտակեղենի 3 կոմպլեկտ և ներքնակների 2 փոխնորդ:

7.4. Սպիտակեղենի և սրբիչների փոխարինումը կատարվում է ելնելով աղտոտվածությունից, բայց ոչ ուշ, քան շաբաթը 1 անգամ: Մաքուր սպիտակեղենը տեղ է հասցվում պարկերով ու պահվում է պահարաններում: Լաթերը և սպիտակեղենը օգտագործումից հետո դրվում են հատուկ տարողություններում կամ մոմլաթե պարկերում: Օրվա վերջում կեղտոտ սպիտակեղենը տեղափոխվում է լվացքատուն կամ հատուկ սենյակ: Սովորական պարկերը տրվում են լվացման, իսկ մոմլաթեն` մշակվում է տաք օճառաջրով կամ սոդայի լուծույթով: Անկողնային պարագաները` ներքնակներ, բարձեր, վերմակներ, քնապարկեր, պետք է ենթարկել օդափոխության անմիջապես ննջարաններում, բաց պատուհանների պայմաններում, լիարժեք մաքրման ժամանակ` պարբերաբար դուրս հանելով: Տարին 1 անգամ անկողնային պարագաները ենթարկվում են քիմ. մաքրման:

7.5. Գորգերը պետք է ամեն օր մաքրել փոշեկուլով, պարբերաբար թափահարել և սրբել խոնավ խոզանակով, իսկ տարին 1 անգամ ենթարկել քիմ. մաքրման: Երեխաների բարուրման սեղանները, մանկական տակդիր մոմլաթները, արենաների ծածկոցը, բլուրները, անհրաժեշտ է լվանալ ջրով և օճառով` օրը 2 անգամ (ճաշից հետո և օրվա վերջում), արտաթորանքներով աղտոտվելու դեպքում` թրջել 1%-ոց քլորամինի լուծույթով, օգտագործած իրերը վարակազերծվում են 1%-ոց քլորամինի լուծույթով` 4 ժամ տևողությամբ, հատուկ առանձնացված ամաններում:

7.6. Զուգարանների հատակը, նստակոնքերը պետք է լվանալ օրը 2 անգամ հոսող տաք ջրով, օգտագործելով լվացող նյութեր: Նստակոնքը միզաթթվային աղերից ազատելու համար անհրաժեշտ է ամիսը 2 անգամ լվանալ Սանիտարական նյութով, դրա բացակայության դեպքում` աղաթթվի 2 %-ոց լուծույթով: Նշված մշակումից հետո նստակոնքերը լվացվում են առատ ջրով: Մսուրային խմբերում հատակը լվացվում է երեխաների յուրաքանչյուր գիշերանոթին նստելուց հետո:

7.7. Խմբասենյակների սեղանները նախքան սնունդ ընդունելը և հետո լվացվում են տաք ջրով, օճառով, հատուկ լաթերով, որոնք լվացվում, չորացվում և պահվում են չոր վիճակում կափարիչով փակվող հատուկ ամանների մեջ: Աթոռներն ամեն օր սրբվում են տաք ջրով և օճառով:

Համաճարակային իրավիճակի բարդացման դեպքում ամենօրյա խոնավ մաքրումը կատարվում է վարակազերծող նյութերի օգտագործմամբ (1%-ոց քլորամինի, 1 %-ոց քլորակրի լուծույթով): Սեղանները և աթոռները լվացվում են քլորակրի 1 %-ոց լուծույթով, հետո տաք ջրով և չորացվում:

Խաղալիքներն ախտահանվում են 0.5%-ոց քլորամինի և 0.5%-ոց քլորակրի լուծույթով` 30 րոպե տևողությամբ, հետո լվացվում և չորացվում:

7.8. Նստակոնքերի նստատեղերն ամեն օր լվացվում են տաք օճառաջրով: Գիշերանոթները յուրաքանչյուր օգտագործումից հետո լվացվում են հոսող ջրով, իսկ համաճարակային իրավիճակի բարձրացման դեպքում, 30 րոպեի ընթացքում մշակվում են 1 %-ոց քլորամինի կամ 1%-ոց քլորակրի լուծույթով: Կոյուղու բացակայության դեպքում անհրաժեշտ է ունենալ արտաթորանքների համար կափարիչով դույլ քլորակրի պարզեցված լուծույթի համար կամ ուրիշ ախտահանիչ լուծույթի համար տարողություն` գիշերանոթներն ախտահանումից հետո լվանալու համար, մաքուր ջրով դույլ:

7.9. Զուգարանների մաքրող պարագաները (լաթեր, դույլ, խոզանակ) պետք է ունենան վառ գույներով համապատասխան մակնշումներ և պահպանվեն զուգարաններում տեղադրված հատուկ պահարաններում: Ողջ մաքրող պարագաները օգտագործումից հետո անհրաժեշտ է լվանալ տաք ջրով և լվացող նյութերով: Ախտահանող լուծույթները պետք է պահվեն մուգ անոթներում, երեխաներին անհասանելի տեղերում:

7.10. Ճանճերի մուտքը մանկական հիմնարկ կանխելու համար սննդի բլոկի, լվացքատան, զուգարանների և այլ պատուհանները, տաք եղանակին պետք է պատել մետաղյա ցանցերով:

7.11. Կոյուղու բացակայության դեպքում, հորատիպ զուգարանների և աղբամանների 2/3 լցվելու դեպքում անհրաժեշտ է մաքրել և ամեն օր մշակել 10%-ոց քլորակրի լուծույթով, իսկ շաբաթը 1 անգամ` ծածկել քլորակրով (ելնելով 1 կգ 1մ2 մակերեսի հաշվարկից) կամ լավրիցիտով:

Բակային զուգարանների ներքին մակերեսը և դռների բռնակները ամեն օր պետք է լվանալ քլորամինի 1 %-ոց կամ քլորակրի պարզեցված 1%-ոց լուծույթներով:

 

8. ՕԴԱՅԻՆ ՌԵԺԻՄ

 

8.1. Օդային բարվոք միջավայր ստեղծելու համար անհրաժեշտ է ամեն օր օդափոխել ողջ շինությունը: Առավել արդյունավետ է միջանցիկ և անկյունային օդափոխությունը: Այն պետք է անցկացնել միայն երեխաների բացակայության ժամանակ, մինչև նրանց գալը, դահլիճում պարապմունքների, զբոսնելու ժամանակ: Օդափոխության տևողությունը կախված է արտաքին օդի ջերմաստիճանից, քամու ուղղությունից, ջերմամատակարարման համակարգի արդյունավետությունից և դադարեցվում է երեխաների խմբասենյակ վերադառնալուց 30 րոպե առաջ:

Օդափոխությունը զուգարանների միջով չի թույլատրվում: Միակողմանի օդափոխությունը կատարվում է երեխաների ներկայությամբ: Տաք եղանակներին խորհուրդ է տրվում կատարել տարածքների անընդհատ աէրացիա, ցուրտ եղանակին թույլատրվում է կարճատև ջերմաստիճանի իջեցում, մինչև 180 ավագ և 190 կրտսեր նախադպրոցական խմբերի համար:

8.2. Ննջասենյակներում միջանցիկ օդափոխությունը պետք է կատարել երեխաների բացակայության ժամանակ, պատուհանները և օդանցքները պետք է փակել երեխաների քնելուց 30 րոպե առաջ, քնի ընթացքում անհրաժեշտ է միակողմանի բացել և փակել վերկացից 30 րոպե առաջ: Տաք եղանակին քունն անցկացվում է (ցերեկային ու գիշերային) բաց պատուհանների առկայությամբ (խուսափելով հոսանքից):

Ննջասենյակները և պատշգամբները պետք է ունենան արևապաշտպան հարմարանքներ (վարագույրներ, ժալյուզներ և այլն):

8.3. Հսկողությունը կատարվում է կենցաղային ջերմաչափերի միջոցով, որոնք պետք է ամրացվեն սենյակների ներքին պատին, հատակից 0,8-1,2 մ բարձրության վրա, կախված երեխաների հասակից:

8.4. Երեխաների զբոսանքը մաքուր օդում պետք է կատարվի ոչ պակաս, քան օրը 2 անգամ` մանկապարտեզի ուսուցման և դաստիարակման ծրագրին համապատասխան: Առողջարարական բարձր արդյունավետությունը ապահովելու համար.

8.4.1. Թույլատրվում է երեխաների մաքուր օդում գտնվելու նախատեսված ժամանակը կրճատել:

8.4.2. Անհրաժեշտ է զբոսանքի ժամանակ ապահովել երեխաների շարժման ակտիվությունը, ռացիոնալ հագուստի պայմաններում (աղյուսակ 16):

 

Աղյուսակ 16

._______________________________________________________________________.

|  Եղանակ                 |Գործունեության |Արտաքին հագուստ    | Շերտերի |

|                         |տեսակ          |                   |ընդհանուր|

|                         |               |                   |  քանակ  |

|_________________________|_______________|___________________|_________|

|-3-3(օ) քամին մինչև  2մ/վ|շարժուն խաղեր  |Դահուկային զգեստ   |    3    |

|_________________________|_______________|___________________|_________|

|քամին մինչև  3-7 մ/վ     |   -»-        |Դահուկային զգեստ,  |    4    |

|                         |               |քամիապաշտպան բաճկոն|         |

|_________________________|_______________|___________________|_________|

|-3-3(օ) քամին մինչև  2մ/վ|միջին          |Տաք բաճկոն`        |    4    |

|                         |շարժունակության|անդրավարտիքով      |         |

|                         |խաղ            |                   |         |

|_________________________|_______________|___________________|_________|

|քամին մինչև  3-7 մ/վ     |   -»-        |      -»-         |    4    |

|_________________________|_______________|___________________|_________|

|-4-10(օ) քամին մինչև     |   -»-        |Ձմեռային վերարկու, |    3    |

|2մ/վ                     |               |մուշտակ            |         |

|_________________________|_______________|___________________|_________|

|քամին մինչև  3-7 մ/վ     |   -»-        |      -»-         |    5    |

|                         |               |                   |    4    |

|_________________________|_______________|___________________|_________|

|-11-15(օ) քամին մինչև    |   -»-        |      -»-         |    5    |

|2մ/վ                     |               |                   |    4    |

|_________________________|_______________|___________________|_________|

|քամին մինչև  3-7 մ/վ     |շարժուն խաղեր  |ձմեռային վերարկու, |    5    |

|                         |արագ քայլ      |մուշտակ            |    4    |

|_________________________|_______________|___________________|_________|

|-16-20(օ) քամին մինչև    |   -»-        |      -»-         |    5    |

|2մ/վ                     |               |                   |    4    |

|_________________________|_______________|___________________|_________|

|քամին մինչև  3-7 մ/վ     |   -»-        |մուշտակ            |    5    |

._______________________________________________________________________.

 

Մինուսային ջերմաստիճանի ժամանակ երեխաները պետք է հագած լինեն տաք երկարաճիտք կոշիկներ: 100 ցածր ջերմության դեպքում մորթով երկարաճիտք կոշիկներ կամ թաղիքավոր կոշիկներ:

Խիստ ցուրտ պայմաններում մանկական ձմեռային հագուստը պետք է ունենա փակ կառուցվածք (կոմբինեզոն, կիսակոմբինեզոն) սառը օդից պահպանող հարմարանքներով: Վերարկուի հաստությունը պետք է ավելացվի ստանդարտի համեմատ, լրացուցիչ տաքացնող շերտի հաշվին վերարկուի մեջ մինչև 16-18 մմ և անդրավարտիքի մեջ 8-10 մմ: Ցուցումները շինություններում հագուստի վերաբերյալ (աղյուսակ 12) և տարվա սառը եղանակին զբոսանքի վերաբերյալ (աղյուսակ 16) պետք է կախված լինեն ցուցանակներին` ի գիտություն ծնողներին և մանկավարժներին:

 

------------------------------------

ԻՐՏԵԿ - շարունակությունը հաջորդ մասում

 

 

pin
Առողջապահության նախարարություն
20.12.2002
N 857
Հրաման