Սեղմել Esc փակելու համար:
ՀՀ ԳԵՂԱՐՔՈՒՆԻՔԻ ՄԱՐԶԻ ՃԱՄԲԱՐԱԿԻ ՔԱՂԱՔ...
Քարտային տվյալներ

Տեսակ
Գործում է
Ընդունող մարմին
Ընդունման ամսաթիվ
Համար

Վավերացման ամսաթիվ
ՈՒժի մեջ մտնելու ամսաթիվ
ՈՒժը կորցնելու ամսաթիվ
Ընդունման վայր
Սկզբնաղբյուր

Ժամանակագրական տարբերակ Փոփոխություն կատարող ակտ

Որոնում:
Բովանդակություն

Հղում իրավական ակտի ընտրված դրույթին X
irtek_logo

ՀՀ ԳԵՂԱՐՔՈՒՆԻՔԻ ՄԱՐԶԻ ՃԱՄԲԱՐԱԿԻ ՔԱՂԱՔԱՅԻՆ ՀԱՄԱՅՆՔԻ (ԲՆԱԿԱՎԱՅՐԻ) ԳԼԽԱՎՈՐ ՀԱՏԱԿԱԳԻ ...

 

 

040.1593.140108

ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ ԿԱՌԱՎԱՐՈՒԹՅՈՒՆ

ՈՐՈՇՈՒՄ

 

27 դեկտեմբերի 2007 թվականի N 1593-Ն

 

ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ ԳԵՂԱՐՔՈՒՆԻՔԻ ՄԱՐԶԻ ՃԱՄԲԱՐԱԿԻ ՔԱՂԱՔԱՅԻՆ ՀԱՄԱՅՆՔԻ (ԲՆԱԿԱՎԱՅՐԻ) ԳԼԽԱՎՈՐ ՀԱՏԱԿԱԳԻԾԸ ՀԱՍՏԱՏԵԼՈՒ ՄԱՍԻՆ

(4-րդ մաս)

 

ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ ԳԵՂԱՐՔՈՒՆԻՔԻ ՄԱՐԶԻ ՃԱՄԲԱՐԱԿԻ ՔԱՂԱՔԱՅԻՆ ՀԱՄԱՅՆՔԻ (ԲՆԱԿԱՎԱՅՐԻ) ԳԼԽԱՎՈՐ ՀԱՏԱԿԱԳԻԾԸ

(4-րդ մաս)

 

5.4.1.3 Ջրամատակարարման նախագծային առաջարկություններ

 

- Ջրամատակարարման ներքին ցանցի գոտևորում` իրենց օրվա կարգավորիչ ջրամբարներով համապատասխան ծավալներով և հատակի նիշերով, համաձայն սույն գլխավոր հատակագծով ներկայացված ուրվագծի:

- Ջրամատակարարման ներքին բաշխիչ ցանցի վերակառուցում, վերականգնում համաձայն հիդրավլիկական հաշվարկների:

- Ջրամբարներ մուտք գործող ջրերի վարակազերծում:

- Ջրի որակի նկատմամբ ամենօրյա լաբորատոր հսկողության սահմանում:

- Գլխամասային կառույցների, ինչպես նաև 0ԿՋ-ների խիստ ռեժիմի սանիտարա-պաշտպանիչ գոտիների ստեղծում:

- Անհատական ջրաչափերի տեղադրում բոլոր սպառողների մոտ:

- Քաղաքի լրիվ կոյուղացում:

- Վթարված և մաշված կոյուղագծերի, ինչպես նաև դիտահորերի վերակառուցում և վերականգնում:

- Կոյուղու նոր մաքրման կայանի կառուցում Գետիկ գետի ձախ ափին մաքրման նախկին կայանի տեղում 2,0 հազ. մ3/օր հզորությամբ:

 

5.4.2 Էլեկտրամատակարարում

 

5.4.2.1 Էլեկտրական բեռնվածքների հաշվարկը

 

Քաղաքի հեռանկարային զարգացման ժամանակաշրջանի համար առավելագույն հզորությունների պահանջարկի քանակը որոշելու համար հիմք է հանդիսացել, ներկայացվող գլխավոր հատակագծի տվյալները, ըստ որի Ճամբարակ քաղաքի բնակչության քանակը հաշվարկային ժամանակաշրջանի համար հաշվարկված է 12 հազ. մարդ, ըստ որի հաշվարկային առավելագույն հզորությունը հաշված է, որպես հզորությունների գումար`

- կոմունալ կենցաղային, հասարակական, կուլտ-կենցաղային շինությունների, արտաքին լուսավորության պահանջարկը, ինչպես նաև ջրամատակարարման, ջրահեռացման, ջերմամատակարարման համակարգերի պահանջարկի հաշվարկը կատարված է համաձայն գործող նորմերի, ըստ որի մեկ մարդուն տարեկան հասանելիք էլեկտրաէներգիայի խոշորացված ցուցանիշով` 1700 կվտ/ժամ/տարի, իսկ տարվա ընթացքում օգտագործվող ժամերի քանակը` 5200 ժամ:

- Արտադրական ձեռնարկությունների կողմից պահանջվող էլեկտրաէներգիայի քանակը հետագայում կճշտվի քանի որ դրանք ներկայումս հիմնականում չեն գործում:

 

Ստորև բերված է Ճամբարակ քաղաքի էլեկտրաէներգիայի գումարային պահանջարկի հաշվարկը զարգացման հաշվարկային ժամանակաշրջանի համար.

 

     N  սպառողները    քանակ  մեկ մարդու   էլ.էներգիայի տարվա   մաքսիմալ

    ը/կ                      համար        գումարային   օգտա-   պահանջվող

                             պահանջվող    ծախսը հազ.   գործվող հզորութ-

                             էլ.էներգիայի կվտ/ժամ/տարի ժամերի  յունը, կվտ

                             քանակը                    քանակը              

                             կվտ/ժամ/տարի

 

      1 բնակչությունը 12,0           1700        20400    5200       3923

                      հազ.  

                      մարդ           

      2 արտադրություն - 30%     ------            6120               1177  

        

        ընդամենը                ------           26520   -----       5100

 

3 կորուստներ և

չնախատեսված

        ծախսեր          20%                       5304               1000

 

        ամբողջը                                  31824               6100

 

Ըստ կատարված հաշվարկների, քաղաքի հեռանկարային զարգացման ժամանակաշրջանի համար պահանջվող էլեկտրաէներգիայի գումարային հզորությունը 6,1 ՄՎԱ է, կբավարարվի գոյություն ունեցող «Ճամբարակ» 35/10 կվ 2 x 6,3=12.6 ՄՎԱ ենթակայանից առանց հզորությունը մեծացնելու:

 

5.4.2.2 Էլեկտրամատակարարման նախագծային առաջարկություններ

 

- Էլեկտրաէներգիայի անխափան մատակարարումը ապահովելու համար անհրաժեշտ է բնակավայրի 10 կվ լարման օդային և մալուխային ցանցի 70% -ի վերակառուցում:

- Էլեկտրամատակարարման համակարգի արդիականացում, վերազինում ժամանակակից պահանջներին համապատասխան:

- Անհրաժեշտ է իրականացնել 10/0,4 կվ լարման ցանցային ենթակայանների աստիճանաբար անցումը երկտրանսֆորմատորային կայանների:

 

5.4.3 Գազամատակարարում

 

5.4.3.1 Գազի ծախսը հաշվարկային ժամանակաշրջանի համար

 

Գազի ընդհանուր պահանջարկի նախնական հաշվարկները կատարելիս հաշվի է առնված բնական գազով ապահովել`

- բոլոր բնակելի և հասարակական նշանակության և այլ շենքերի (կրթական, առողջապահական, մշակույթային, վարչական) ջեռուցման կարիքները,

- բնակչության տաք ջրամատակարարման և սննդի պատրաստման համար անհրաժեշտ պահանջները,

- հասարակական նշանակության և բնակչության սպասարկման օբյեկտների անհրաժեշտ պահանջարկը,

- արտադրական ձեռնարկությունների ջեռուցման, օդափոխության և տեխնոլոգիական կարիքների համար անհրաժեշտ պահանջարկը:

Ըստ կատարված նախնական հաշվարկների հեռանկարային զարգացման ժամանակաշրջանի համար գազի տարեկան պահանջարկը կազմում է 1085311 մ3/տարի, որից` կոմունալ-կենցաղային կարիքների համար` 621411 մ3/տարի, արտադրական կարիքների համար` 463900 մ3/տարի:

Արտադրական ձեռնարկությունների պահանջարկը կարիք ունի ճշգրտման, քանի որ ներկայումս դրանք, հիմնականում, չեն գործում:

 

5.4.3.2 Գազամատակարարման նախագծային առաջարկություններ

 

Ներկայացվող գլխավոր հատակագծով քաղաքի բնակչության կենցաղային, տնտեսական, ինչպես նաև արտադրական կարիքների բավարարման համար ջերմային աղբյուր է հանդիսանում բնական գազը:

Գազափոխադրման համակարգի վերակառուցման և վերազինման, միջբակային ցանցի անվտանգ շահագործման և հուսալիության բարձրացում:

Գազամատակարարման ներտնային ցանցի տեխնիկական վիճակի բարելավման, ծխաօդատար ուղիների հաճախակի ստուգումներ և մաքրում:

Ներբնակարանային գազամատակարարումը պետք է ապահովի բաժանորդի հաշվարկային ջերմապահանջը` կերակրի պատրաստման, տաք ջրամատակարարման և ջեռուցման կարիքները, ինչպես նաև փաստացի գազասպառման ճշգրիտ և թափանցիկ հաշվառում:

Սույն գլխավոր հատակագծով նախատեսվում է կառուցապատման տակ տրվող տարածքների գազամատակարարման նախագծա - նախահաշվային փաստաթղթերի կատարում և իրականացում:

 

5.4.4 Ջերմամատակարարման նախագծային առաջարկություններ

 

Ջերմային ցանցերի գործարկումը վերականգնելու համար անհրաժեշտ է ամբողջովին վերակառուցել այն, ընդ որում ջերմային կորուստները չգերազանցեն 10%-ը, ինչը հնարավոր է միայն ինժեներական գծերի, ինչպես նաև ջերմամատակարարման խողովակների համար, մշտական հսկողություն սահմանելու հնարավորություն տվող ստորգետնյա անցանելի ուղիների առկայության դեպքում: Նշված ուղիների ստեղծման համար պահանջվում են որոշակի կապիտալ ներդրումներ, բացի այդ նաև որոշակի տարածք, ինչը, ելնելով քաղաքաշինական նորմերի պահանջներից, քաղաքային փողոցները չեն կարող ապահովել:

Ներկայումս հանրապետության մեծ և փոքր քաղաքներում կենտրոնացված ջերմամատակարարում չի իրականացվում: Այդ իսկ պատճառով անցնում են ապակենտրոնացված ջերմամատակարարման համակարգի, որի դեպքում ջերմություն արտադրող աղբյուրները հնարավորին չափ մոտեցվում են սպառողներին` կառուցելով մեկ կամ խումբ շենքերի համար փոքր հզորության կաթսայատներ` հենց շենքերի մոտ: Լուծման տարբերակ է համարվում նաև կաթսայատան տեղադրումը սպառող շենքի տանիքում, որը ընդհանրապես բացառում է արտաքին ջերմային ցանցի անցկացումը: Բազմաբնակարան շենքերում ջեռուցումը իրականացվում է նաև խոհանոցներում, փոքր հզորության ժամանակակից եռակի անվտանգության համակարգով, որոնք ապահովում են տվյալ բնակարանի, ինչպես ջեռուցման, այնպես էլ տաք ջրի մատակարարման պահանջները: Ցածրահարկ բնակելի շենքերի և առանձնատների ջեռուցումը, ինչպես նախկինում, իրականացվում է բնակարանային փոքր հզորության կաթսաներով կամ գազավառարաններով, տաք ջրի ստացումը հիմնականում իրականացվում է տնային ջրատաքացուցիչների միջոցով:

Այսպիսով, Ճամբարակ քաղաքի բազմաբնակարան, հասարակական առողջապահական, մշակութային, վարչական շենքերի ջեռուցման կարիքների բավարարումը նախատեսվում է ապակենտրոնացված ջերմամատակարարման համակարգերով`

- կառուցել առանձին փոքր հզորության կաթսայատուն մեկ կամ մի քանի շենքերի համար կարճ արտաքին ցանցերով,

- կաթսայատուն կարելի է տեղադրել սպառող շենքի կտուրում,

- առանձին բնակարաններում տեղադրել փոքր հզորության ժամանակակից կաթսաներ կամ գազավառարաններ, ապահովելով անվտանգության խստագույն պահանջները:

 

5.4.5 Կապ

 

Ներկայումս Ճամբարակ քաղաքի հեռախոսային կապը իրականացվում է 2007 թ. հունիս ամսին շահագործման հանձնված «Արմենտել» ՓԲԸ-ի «Ճամբարակ» մասնաճյուղի ավտոմատ կայանը 2400 հեռախոսահամարով, աբոնենտների ներկա թիվը 1450 է: Տեղակայված են 2 ալեհավաք` «Ճամբարակ-1»-ը հեռուստակայանում, «Ճամբարակ-2»-ը «թաքա» կոչվող հանդամասում, քաղաքից 8 կմ դեպի հարավ:

 

6 Ճամբարակ քաղաքի շրջակա միջավայրի կանխատեսումային ցուցանիշներ և

բարելավման համար նախատեսվող միջոցառումներ

 

6.1 Մթնոլորտային օդի պահպանություն

 

Հեռանկարում մթնոլորտ վնասակար արտանետումների աղբյուրներ են հանդիսանալու արտադրական ձեռնարկությունները, ավտոտրանսպորտը և էներգետիկայի օբյեկտները:

Ներկա դրությամբ, օդային ավազանի վիճակով տարածքը գնահատվում է բարենպաստ, անտրոպոգեն ազդեցությամբ գերիշխում են հիմնականում թույլ ազդեցության գոտիները, հիգիենիկ վիճակով` օդային ավազանի աղտոտվածությունը որևէ վտանգ չի հարուցում:

Քանի որ, քաղաքի սոցիալ-տնտեսական զարգացումը հստակ պլանավորված չէ, ապա ընդունված է, որ արդյունաբերական ձեռնարկությունները հեռանկարում կշահագործվեն ունեցած հզորությունների 60-80%-ով: Այդ պատճառով մթնոլորտ արտանետվող վնասակար արտանետումների տարեկան քանակները կավելանան:

Արդյունաբերական ձեռնարկությունների և վնասակար արտանետումների գերակայությունների ցանկերը բերված են 6.1-1 և 6.1-2 աղյուսակներում:

 

Աղյուսակ 6.1-1

Ճամբարակ քաղաքի գերակայող արդյունաբերական ձեռնարկությունների ցանկ

 

դդ Ձեռնարկությունների Համախառն Ձեռնար- ՍՊԳ,

    ը/հ անվանումը          արտանե-  կության  մ

                           տումներ  դասը     

                           տ/տարի   

                     

      1 Կաթսայատներ         6,27       -     -

 

      2 Պանրի գործարան      2,56       V     50

                                 

      3 «Իմպուլս» գործարան  0,43       V     50

 

      4 Քարի մշակման         1,2       V     50

        արտադրություն        

 

      5 Հացի գործարան        1,0       V     50

 

      6 Ավտոտրանսպորտային    0,4       V     50

        ձեռնարկություն       

 

      7 Տրիկոտաժի ֆաբրիկա    0,5       V     50

 

        ԸՆԴԱՄԵՆԸ           12,36

 

Աղյուսակ 6.1-2

 

Ճամբարակ քաղաքի մթնոլորտում գերակայող վնասակար արտանետումների ցանկ

 

    դդ  Անվանումը        Արտանետում-  Վտանգավո-

    ը/հ                  ների տարեկան րության

                         քանակը, տ    դասը

                         միջոցառում-

                         ներից առաջ

                         և հետո      

           

     1      2                 3           4

 

     1  Մետաղական փոշի      0,3           3

 

     2  Մանգանի օքսիդներ 0,0057           2

 

     3  Երկաթի օքսիդներ   0,126           3

 

     4  Փոշի                1,5           3

 

     5  Ածխածնի օքսիդ       5,8           4

 

     6  Ազոտի օքսիդներ     4,46           2

 

     7  Եռակցման աէրոզոլ   0,04           3

 

     8  Բենզին             0,13           4

 

        ԸՆԴԱՄԵՆԸ          12,36

 

Քաղաքի աճին համապատասխան ավելանում է նաև ավտոտրանսպորտը, որի արտանետումների քանակը բերված է աղյուսակ 6.1-3-ում:

 

Աղյուսակ 6.1-3

Ավտոտրանսպորտից վնասակար արտանետումները մթնոլորտ

 

Աղտոտող նյութերը, տ/տարի

 

    Անվանումը      Ածխածնի Ազոտի    Ածխաջրա- Ընդամենը

                   օքսիդ   օքսիդներ ծիններ

 

    1. Բեռնատար     299,3   13,1     64,3     376,7

 

    2. Ավտոբուսներ    9,2   0,41      1,7     11,31

 

    3. Մարդատար      39,1    2,3      3,9      45,3

 

    Ընդամենը        347,6  15,81     69,9     433,3

 

Հեռանկարում նախատեսվում է քաղաքի ջերմամատակարարումը իրականացնել ոչ մեծ, ժամանակակից կաթսայատներով (2-3 շենքի համար մեկ կաթսայատուն), իսկ արդյունաբերական ձեռնարկությունների համար նախատեսվում է առանձին փոքր կաթսայատների կառուցում:

Քաղաքի օդային ավազանի աղտոտման հիմնական աղբյուրների և տնտեսությանը հասցված տնտեսական վնասի քանակական բնութագրերը բերված են աղյուսակ 6.1-4-ում:

 

Աղյուսակ 6.1-4

Մթնոլորտ արտանետումների տարեկան քանակները և տնտեսությանը հասցված

տնտեսական վնասները

 

    Անվանումը           Արտանետումների Տնտեսությանը

                        քանակը, տ/տարի հասցված

                        ներդրման %     տնտեսական

                                       վնասը, հազ.

                                       դրամ/տարի

                                 

       1                      2             3

 

1. Արդյունաբերական

    ձեռնարկություններ      6,09/1,36      262,0

 

    2. Ավտոտրանսպորտ      433,3/97,24    18332,1

 

    3. Կաթսայատներ          6,27/1,4      66,5

 

    Ընդամենը`              445,7/100     18660,6

 

Բերված 6.1-1 - 6.1-4 աղյուսակներից երևում է, որ Ճամբարակ քաղաքի արդյունաբերական ձեռնարկությունները, հիմնականում, V դասի են, որոնք հանդիսանում են 3-4-րդ վնասակարության դասին պատկանող 8 աղտոտող նյութերի արտանետումների աղբյուրներ:

Արդյունաբերական ձեռնարկություններից մթնոլորտ են արտանետվում տարեկան 6,09 տ վնասակար նյութեր:

Մթնոլորտ վնասակար արտանետումների հիմնական մասը բաժին է ընկնում ավտոտրանսպորտին, որի արտանետումները կազմում են քաղաքի մթնոլորտ արտանետումների 97,3%-ը, 433,3 տ/տարի:

Ավտոտրանսպորտի արտանետումներից տնտեսությանը հասցված վնասը գտնվում է 1-ին տեղում` տարեկան (18,3 մլն դրամ:

Ընդհանուր տնտեսական վնասը բոլոր արտանետումներից կազմում է տարեկան (18,6 մլն դրամ:

 

6.2 Մթնոլորտային օդի աղտոտվածության կանխատեսվող մակարդակները

 

Հեռանկարում քաղաքի սոցիալ-տնտեսական զարգացմանը զուգահեռ, ավելանում են նաև մթնոլորտ վնասակար արտանետումների աղբյուրները` ձեռնարկությունները ավտոտրանսպորտը, էներգետիկայի օբյեկտները:

Օդային ավազանի վրա սպասվելիք բեռնվածության որոշման և մթնոլորտ արտանետումների հիմնական աղբյուրների բացահայտման համար կատարված է մթնոլորտային օդի աղտոտվածության երկարաժամկետ կանխատեսում համաձայն /19/:

Հաշվարկների արդյունքները բերված են աղյուսակ 6.2-1-ում:

 

Աղյուսակ 6.2-1

Վնասակար նյութերի մաքսիմալ մերձգետնյա կոնցենտրացիաներ

 

Մաքսիմալ մերձգետնյա կոնցենտրացիաները ՍԹԿ միավոր

միջոցառումներից առաջ և հետո

 

    Անվանումը        Արդյունա-   Ավտոտրանս-  Արդ. ձեռնար-

                     բերական     պորտ        կություններ,

                     ձեռնարկութ              կաթսայատներ,

                     յուններ,                ավտոտրանսպորտ

                     կաթսայատներ

       1                  2         3             4

 

    1. Ընդամենը փոշի    0,011       -             0,011

 

    2 Ածխածնի օքսիդ      0,27     1,2/0,7       1,47/0,97

 

    3 Ազոտի օքսիդներ    0,046    0,078/0,047   0,124/0,093

 

Ինչպես երևում է աղյուսակից, արդյունաբերական ձեռնարկություններից և կաթսայատներից արտանետումների աղտոտվածության մակարդակները չեն գերազանցում սահմանված նորմերը:

Ավտոտրանսպորտի արտանետումներից ածխածնի օքսիդի արտանետումները գերազանցում են սահմանված նորմերը 1,2 անգամ:

Գլխավոր հատակագծի ուրվագծում նախատեսված են մի շարք միջոցառումներ արդյունաբերական ձեռնարկությունների, կաթսայատների և ավտոտրանսպորտի արտանետումների նվազեցման համար:

 

6.3 Մթնոլորտի ցրման պայմանների հաշվառումը

 

Աղտոտման մակարդակների գնահատականը և մթնոլորտի ցրման պայմանների հաշվառումը կատարված է համաձայն /10/:

Դրանից ելնելով, հաշվարկված է աղտոտող նյութերի մոտավոր քանակը (Mp), որը կարելի է արտանետել (կամ կրճատել) մթնոլորտ: Մթնոլորտային օդի ցրման հատկությունների պահուստը (դիֆիցիտ) (BP) և աղտոտող նյութերի մոտավոր քանակը տրված են աղյուսակ 6.3-1-ում:

Աղյուսակ 6.3-1

Մթնոլորտային օդի ցրման հատկությունները և աղտոտող նյութերի մոտավոր

քանակները

 

    Անվանումը         BP,    Արտանետման Փաստացի     Mp- MՓ

                      մ3/վրկ մոտավոր    արտանետումը գ/վրկ

                             արժեքը,    MՓ գ/վրկ    

                             Mp գ/վրկ   

                             

    1. Փոշի           18979      2,8       0,08       2,72

 

    2. Ածխածնի օքսիդ   - 10     0,03        0,5     - 0,47

 

    3. Ազոտի օքսիդներ 47500      1,9        0,1        1,8

 

Ծանոթություն - ցրման հատկությունների դիֆիցիտ. պահանջվում է կրճատել մթնոլորտ արտանետվող նյութի քանակը:

 

Հիմնականում, բացի ածխածնի օքսիդից մնացած նյութերի համար Mp> MՓ, հետևաբար այդ նյութերի համար դեռ կարելի է ավելացնել արտանետվող քանակը Mp- MՓ չափով:

 

6.4 Շրջակա միջավայրի պահպանությանն ուղղված միջոցառումներ

 

Առաջնահերթ օդապահպանական նպատակներով նախատեսվում են տեխնոլոգիական և սանիտարա-տեխնիկական բնույթի միջոցառումներ:

1. Արդյունաբերական ձեռնարկությունների վերաբերյալ.

- հզորությունների աճին զուգընթաց տեխնոլոգիական հոսքագծերի և սանիտարա-տեխնիկական արդիականացում,

- շինարարական արդյունաբերական ձեռնարկություններում ուժեղացնել հսկողությունը փոշու կազմակերպված և անկազմակերպ արտանետումների վրա,

- մթնոլորտի աղտոտվածության դիտարկման և վերահսկման համակարգի կատարելագործումը,

2. Ավտոտրանսպորտի վերաբերյալ.

- լավացնել ճանապարհների ծածկույթը,

- ավտոմեքենաների տեխնիկական վիճակի վրա վերահսկման ուժեղացում և վառելանյութի որակի վերահսկում,

- ավտոճանապարհների եզրագծով իրականացնել լրացուցիչ անտառատնկում, ավտոտրանսպորտի արտանետումների վնասակար ազդեցության նվազեցման համար,

- Արտանետումների քանակը նվազում է 40-50%-ով:

3. Էներգետիկայի օբյեկտների վերաբերյալ.

- քաղաքի բնակելի հատվածում նախատեսել ժամանակակից կաթսայատներ բարձր ՕԳԳ-ով, գազի այրման լավացված ռեժիմով, ինչը կնպաստի վնասակար նյութերի մթնոլորտ արտանետումների նվազեցմանը,

- արդյունաբերական ձեռնարկությունների կաթսայատներում հին կաթսաների փոխարինումը ժամանակակից կաթսաներով: Արդյունքում ազոտի օքսիդների արտանետումները կնվազեն 3 անգամ:

 

6.5 Տարածքի համալիր գնահատականը

 

Տարածքի համալիր գնահատականը մշակված է «Րեկօմենդացիի ...» /2/-ի հիման վրա: Տարածքի համալիր գնահատականը տրված է տեղանքի կլիմայական պայմանների, մթնոլորտային օդի աղտոտվածության մակարդակի, արդյունաբերական պոտենցիալի, բնակչության և ավտոտրանսպորտի խտության ցուցանիշներից ելնելով: Օդային ավազանի գնահատականը բերված է աղյուսակ 6.5-1-ում:

 

Աղյուսակ 6.5-1 Օդային ավազանի գնահատականը անտրոպոգեն ազդեցությամբ, հիգիենիկ իրավիճակով

և տարածքի համալիր գնահատականը

 

Գնահատականը

 

    Անվանումը  անտրոպոգեն   հիգիենիկ   Տարածքի     Աղտոտման   

               ազդեցությամբ իրավիճակով համալիր     մակերեսը

                                       գնահատականը քաղաքի

                                                   տարածքում,

                                                   հա

 

    I գոտի     թույլ        վտանգ չի   բարենպաստ       453

               ազդեցություն հարուցում

 

    II գոտի    միջին        վտանգ է    բարենպաստ        25

               ազդեցություն հարուցում

 

Անտրոպոգեն ազդեցության թույլ գոտին կազմում է 453 հա, միջին ազդեցության գոտին 25 հա (քաղաքի կենտրոնական մասը):

Հիգիենիկ իրավիճակով տարածքը վտանգ չի հարուցում: Տարածքի համալիր գնահատականը մնում է բարենպաստ:

 

6.6 Մակերևութային ջրերի պահպանություն

 

Հեռանկարում Գետիկի աղտոտվածության վրա նկատելի ազդեցություն կգործեն`

- Ճամբարակ քաղաքի արդյունաբերական ձեռնարկությունների հզորությունների աճի և կոյուղու համակարգի ընդլայնման հետ մեկտեղ կավելանա քաղաքի տնտեսակենցաղային կոյուղու ցանց թափվող արտադրական հոսքաջրերի քանակը` 0,294 հազ մ3/օր-ից, դառնալով 0,364 հազ. մ3/օր: Ձեռնարկությունների շարքը կարող է համալրի «Իմպուլս» գործարանը: Ձեռնարկությունների դասակարգումը ըստ վնասակարության ինդեքսի կստանա գրաֆիկում պատկերված տեսքը: Առանց նախնական մաքրման արտադրական հոսքաջրերի արտահոսքը տնտեսակենցաղային կոյուղու ցանց կհանգեցնի գետի աղտոտվածության ավելացմանը ԹԿՊ-ով, ԹՔՊ-ով, կախյալ մասնիկներով, երկաթով, նավթամթերքով,

- Ճամբարակ քաղաքի տնտեսակենցաղային հոսքաջրերը, որոնք աղտոտվածության ծավալով առաջին տեղում են: Բնակչության աճի հետ մեկտեղ կավելանա տնտեսակենցաղային հոսքաջրերի քանակը, օրական 1,176 հազ մ3-ից կարող է հասնել 1,728 հազ մ3,

Ձեռնարկությունների դասակարգումը ըստ տնտեսությանը հասցված վնասի հեռանկարում կստանա գրաֆիկում պատկերված տեսքը:

 

Ձեռնարկությունների բնութագիրը աղտոտվածության ծավալով

 

ԻԲ

կմ3/տարի

 

| 0.016

|_______. 0.0036

|  1    |________.0.0016

|       | 2      |_______. 0.00056

|       |        |  3    |_________. 0.00033

|       |        |       |   4     |_________. 0.00014

|       |        |       |         |   5     |_________. 0.00003

|       |        |       |         |         |    6    |_________.

|       |        |       |         |         |         |   7     |

|       |        |       |         |         |         |         |

|       |        |       |         |         |         |         |

|       |        |       |         |         |         |         |

.______________________________________________________________________

     Ջրմուղ  «Կարի-   «Իմ-»   Մեքենա-   Պանրի     Ճամբարակի Հացի      Ձեռն.

     կոյուղի տաս»      պուլս» տրանս-    գործարան  պոլիկլինի գործարան  անվա-

             քարի      գործա- պորտային            կա» ՊՓԲԸ            նումը

             մշակման   րան    հավաքա-

             արտադրա-         կայան

             մաս     

 

Ձեռնարկությունների բնութագիրը տնտեսությանը հասցված վնասի գնահատմամբ

 

Տնտեսական

վնասը մլն.

դրամ/տարի

 

|  16,8

|_______.   1,27

|  1    |________.  1,23

|       | 2      |_______.   0,82

|       |        |  3    |_________.   0,56

|       |        |       |   4     |_________.   0,46

|       |        |       |         |   5     |_________.   0,02

|       |        |       |         |         |    6    |_________.

|       |        |       |         |         |         |   7     |

|       |        |       |         |         |         |         |

|       |        |       |         |         |         |         |

|       |        |       |         |         |         |         |

.______________________________________________________________________

     Ջրմուղ  «Կարի-   «Իմ-»   Մեքենա-   Պանրի     Ճամբարակի Հացի      Ձեռն.

     կոյուղի տաս»      պուլս» տրանս-    գործարան  պոլիկլինի գործարան  անվա-

             քարի      գործա- պորտային            կա» ՊՓԲԸ            նումը

             մշակման   րան    հավաքա-

             արտադրա-         կայան

             մաս     

                                   

Գետիկ գետ թափվող անձրևային հոսքաջրերը

Գետ թափվող անձրևային հոսքաջրերի քանակը արդյունաբերական ձեռնարկությունների տարածքից կկազմի 102,96 հազ մ3/տարի:

Առանց ջրապահպան միջոցառումների ներդրման, հեռանկարում Գետիկ գետի աղտոտվածության հետևանքով տնտեսությանը հասցված վնասը կգնահատվի 26,3 մլն դրամ, այդ թվում`

- տնտեսակենցաղային հոսքաջրերի արտահոսքից`16,8 մլն դրամ,

- արտադրական հոսքաջրերի արտահոսքից` 4,36 մլն. դրամ,

- անձրևաջրերի արտահոսքից` 5,14 մլն դրամ:

 

6.6.1 Գետիկ գետի աղտոտվածության կանխատեսելի մակարդակը Ճամբարակ

քաղաքի տնտեսակենցաղային արտադրական կոյուղու արտահոսքից հետո

 

Հաշվարկները կատարվել են համաձայն /20/:

Օգտագործվել են Գետիկ գետի հիդրոերկրաբանական տվյալները, աղտոտվածության մակարդակները Ճամբարակ քաղաքից վերև գտնվող դիտարկման կետում:

Հաշվարկների հիմքում ընկած են քաղաքի կոյուղու կոլեկտորում աղտոտող նյութերի կանխատեսելի հաշվարկային կոնցենտրացիաները:

Հաշվարկների արդյունքում ստացվում է, որ առանց նախնական մաքրման հոսքաջրերի արտահոսքը գետ 500 մ հեռավորության վրա, ջրօգտագործման 1-ին կետում հանգեցնում է`

- կախյալ մասնիկների կոնցենտրացիաների ավելացմանը` 16,1 մ գ/լ-ից դառնալով 17,2 մգ/լ (>0,75 մգ/լ-ից),

- ԹԿՊ լրիվ 1,16-ից դառնում է 7,8 մգ Օ2/լ, ինչը 2,6 անգամ գերազանցում է սահմանային թույլատրելի կոնցենտրացիան,

- քլորիդների և սուլֆատների կոնցենտրացիաները ավելանում են, սակայն մնում են նորմերի սահմաններում (21,6 մգ/լ և 57,9 մգ/լ համապատասխանաբար),

- ամոնիակային ազոտը 0,33 մգ/լ-ից դառնում է 0,85 մգ/լ,

- նկատվում է յուղերի կոնցենտրացիաների գերազանցում ՍԹԿ-ից (1,8 անգամ,

- գետում հայտնաբերվում են նավթամթերքի պարունակություն` 0,02 մգ/լ կոնցենտրացիայով:

Հեռանկարում, առանց ջրապահպան միջոցառումների ներդրման, Գետիկի աղտոտվածության աստիճանը Ճամբարակ քաղաքի հոսքաջրերի արտահոսքից 500 մ ներքև հատվածում գնահատվում է`

- ըստ օրգանոլեպտիկ ցուցանիշների` բարձր,

- ըստ սանիտարա-տոկսիկ ցուցանիշների` բարձր:

 

6.6.2 Անձրևաջրերի արտահոսքի հետևանքով գետի աղտոտվածության

կանխատեսելի մակարդակը

 

Անձրևաջրերի արտահոսքն իրականացվում է անձրևային կոյուղու համակարգով:

Անձրևաջրերի քանակը կազմում է 102,96 հազ.մ3/տարի:

Անձրևաջրերի հոսքաջրերի հետ Գետիկ գետ թափվող վնասակար նյութերի տարեկան քանակները կկազմեն`

- կախյալ մասնիկներ` 82,4 տ (800 մգ/լ),

- նավթամթերք` 0,515 տ (5 մգ/լ),

- ԹԿՊ20` 4,12 տ (40 մգՕ2/լ):

Գետիկ գետի աղտոտվածության հետևանքով տնտեսությանը հասցված վնասը կաճի, կազմելով 5,14 մլն. դրամ:

Հաշվարկված է անձրևային հոսքաջրերում աղտոտող նյութերի առավելագույն թույլատրելի կոնցենտրացիան` Cթսա-ն /18/: Ստացվել են հետևյալ տվյալները.

- կախյալ մասնիկների համար` 15 մգ/լ,

- նավթամթերք` 0,5 մգ/լ,

- ԹԿՊ20` 17 մգ Օ2/լ:

Բոլոր 3 նյութերի համար Cփաստ >C ԹՍԱ:

Ստացվածից հետևում է, որ արդյունաբերական ձեռնարկություններում անձրևաջրերի լոկալ մաքրման կայանների շահագործումը անհրաժեշտ է Cփաստ = C ԹՍԱ հավասարության պահպանման և գետի աղտոտվածության կանխարգելման տեսանկյունից:

 

6.6.3 Ջրային պաշարների պահպանական միջոցառումների վերաբերյալ

հիմնական որոշումները

 

Որոշումները հետևյալն են.

 

1.Ջրամատակարարման ցանցի վերակառուցումը և հոսակորուստների կրճատումը (ՍՆիՊ 2.04.02-81 Վօդօսնաբժենիե նառուժնիխ սետեյ ի սօօռուժենիյ):

2.Արդյունաբերական ձեռնարկություններում տեխնոլոգիական կարիքների համար օգտագործվող խմելու որակի ջրի չափավորումը, առաջնորդվելով տվյալ տեխնոլոգիական գործընթացում օգտագործվող ջրի որակի պահանջներից (ՈՒկռուպնեննիե նօռմի վօդօպօտրեբլենիյա ի վօդօօտվեդենիյա դլյա ռազլիչնիխ օտռասլեյ պռօմիշլեննօստի ՍԷՎ ՎՆԻԻ ՎՕԴԳԵՕ. Ստռօյիզդատ Մօսկվա 1982 գ.):

3.Կոյուղու ներքաղաքային ցանցի վերակառուցումը և հոսակորուստների կրճատումը:

4.Արդյունաբերական ձեռնարկություններում անձրևային հոսքաջրերի մաքրման կայանների` նավթաորսիչ սարքավորումների շահագործումը, սահմանային թույլատրելի արտահոսքերի պահպանումը (ՍՆիՊ 2.04.02-85 Կոյուղի: Արտաքին ցանցեր և կառուցվածքներ):

5.Արդյունաբերական ձեռնարկություններում (ավտոտրանսպորտային, շինարարական, սննդի արդյունաբերության) արտադրական հոսքաջրերի մաքրման կայանների շահագործումը, սահմանված թույլատրելի արտահոսքերի պահպանումը (ՍՆիՊ 2.04.02-85):

6.Ջրամատակարարման և ջրահեռացման անհատական նորմերի հիման վրա, ձեռնարկություններում անհրաժեշտ է շրջանառու ջրամատակարարման համակարգի ներդրումը (ՈՒկռուպնեննիե նօռմի վօդօպօտրեբլենիյա ի վօդօօտվեդենիյա դլյա ռազլիչնիխ օտռասլեյ պռօմիշլեննօստի ՍԷՎ ՎՆԻԻ ՎՕԴԳԵՕ. Ստռօյիզդատ Մօսկվա 1982 գ.):

7.Արդյունաբերական ձեռնարկություններում, որտեղ արտադրական հոսքաջրերում առկա են կենսաբանական մաքրման կայանում օքսիդացնող քայքայմանը չենթարկվող նյութեր, տնտեսակենցաղային-արտադրական արտահոսքերում ՍԹԿ-ի ցուցանիշների ապահովումը (ՍՆիՊ 2.04.02-85):

8.Գետիկի, գյուղատնտեսության նշանակության հողերի աղտոտվածության կանխարգելման նպատակով առաջարկվում է Ճամբարակ քաղաքի կոյուղու մաքրման նոր կայանի կառուցում Գետիկի ձախ ափին, մաքրման կայանի նախկին տեղում, 2 հազ. մ3/օր արտադրողականությամբ:

9.Գետիկ գետի աղտոտվածության կանխարգելման նպատակով առաջարկվում է Ճամբարակ քաղաքային հիվանդանոցի ինֆեկցիոն բաժանմունքի հոսքաջրերի /կոյուղու/ վարակազերծում մինչև քաղաքային կոյուղու ցանց լցվելը:

Ըստ նախագծային տվյալների ժամանակակից կենսաբանական մաքրման կայանը ապահովում է (98,5% մաքրում:

Աղտոտող նյութերի կոնցենտրացիաները մաքրման կայանից հետո`

- կախյալ մասնիկներ` 3 մգ/լ,

- ամոնիակային ազոտ` 0,4 մգ/լ,

- ԹԿՊ20` 3 մգ Օ2/լ,

- Ֆոսֆատներ` 0,2 մգ/լ,

Կապիտալ ներդրումները կկազմեն` ~ 180 մլն. դրամ:

Գետի աղտոտվածության մակարդակը ջրապահպան միջոցառումների իրականացման արդյունքում կգնահատվի թույլատրելի, ինչը հնարավոր կդարձնի գետի շրջակայքում հանգստի գոտու կազմակերպումը:

 

6.7 Թափոնների կառավարում

 

6.7.1 Կենցաղային թափոններ

 

Բնակչության աճի հետ մեկտեղ ~ 50%-ով ավելանա նաև կենցաղային կոշտ թափոնների քանակը:

Հեռանկարում ԿԿԹ-ների քանակը կկազմի տարեկան 2400 տ:

Թափոնների կազմը բերված է աղյուսակ 6.7.1-1-ում:

 

Աղյուսակ 6.7.1-1

 

ԿԿԹ-ների կազմը և տարեկան քանակները

 

    ԿԿԹ              Ընդհանուր  Թափոնների   

                     քանակից    ընդհանուր   

                     բաժնեմասը, քանակը,     

                     %-ով       տ/տարի      

 

    ապակի              3.5          84

 

    մետաղ              1,9        45,6

 

    պլաստիկ շշեր       3,7        88,8

 

    այլ պլաստիկ իրեր   4,5         108

 

    թուղթ                4          96

 

    այլ թափոններ      82,4      1977,6

 

    ընդամենը`          100        2400

 

6.7.2 Արդյունաբերական թափոններ

 

Արդյունաբերական թափոնների կազմը և տարեկան քանակները բերված են աղյուսակ 6.7.2-1-ում:

Աղյուսակ 6.7.2-1

    Արդյունաբերական        Ընդհանուր Ընդհանուր

    թափոնների              քանակը    քանակից

    բաղադրիչները           տ/տարի    բաժնեմասը,

                                     %

 

       1                      2          3

 

    1. Օգտագործման ենթակա    4,8        4,18

թափոններ` թեփեր,

նավթամթերք, յուղեր

 

    2. Ոչ օգտագործելի        110       95,82

թափոններ` շինարարական

ոչ թունավոր, մետաղական

(ավտոմեքենաների մասեր

և այլն), օգտագործված

տարաներ

 

    ընդամենը               114,8         100

 

Շրջակա միջավայրի վրա քաղաքային թափոնների վնասակար ազդեցության մեղմացման և կանխարգելման համար անհրաժեշտ է`

- կենցաղային թափոնների տեղափոխման շարժական և տեխնիկական սարքավորումների նորացում,

- աղբավայրում աղբի հարթեցման և հողով ծածկման աշխատանքների պարբերաբար իրականացում:

 

6.8 Հողերի պահպանություն

 

Հեռանկարում հողի աղտոտման հիմնական աղբյուրներ կմնան արդյունաբերական ձեռնարկությունների փոշեգազային մթնոլորտային արտանետումները և արդյունաբերական ու կենցաղային թափոնների աղբավայրերը:

Քաղաքի հողային տարածքի աղտոտվածության ամփոփիչ ցուցանիշները բերված են աղյուսակ 6.8-1-ում:

Աղյուսակ 6.8-1

 

Հողի աղտոտում

 

    Ինգրեդիենտների       տ/հա       գ/մ2

անվանումը

 

    փոշի                0,0038       0,38

 

    մանգանի օքսիդներ   0,000012    0,0012

 

    երկաթի օքսիդներ     0,00026     0,026

 

Նշված նյութերի համար հողում ՍԹԿ-երի բացակայության պատճառով հողերի աղտոտվածության գնահատականը չի տրված:

Մթնոլորտային օդի, մակերևութային և ստորգետնյա ջրերի աղտոտվածությունից պահպանման միջոցառումները, քաղաքի կանաչապատումը, թափոնների կառավարումը դասվում են հողի աղտոտման կանխարգելման միջոցառումների շարքը:

 

6.9 Աղմուկի մակարդակի գնահատում

 

Հեռանկարում, տեղական նշանակության փողոցներում ավտոտրանսպորտի երթևեկության ինտենսիվության ավելացման պարագայում, սպասվում է աղմուկի մակարդակի բարձրացում:

Նորմատիվներով /18, նկ. 20 - 23/ աղմուկի միջին մակարդակը հոսքի առանցքային գծից 7,5 մ հեռավորության վրա, հոսքի կազմից և երթևեկության ինտենսիվությունից կախված կկազմի ~ 60-68 դԲԱ (նորման 70 դԲԱ):

 

7 Արտակարգ իրավիճակների և քաղաքացիական պաշտպանության

ինժեներատեխնիկական միջոցառումներ

 

7.1 Ներածություն

 

Գլխավոր հատակագծի մշակման հիմնական նպատակը, տարածքային պլանավորման միջոցով, համայնքի համար բարենպաստ կենսամիջավայրի ձևավորման ու կայուն զարգացման համար անհրաժեշտ նախադրյալների ստեղծումն է:

Քաղաքային համայնքի տարածքի ինժեներա-երկրաբանական նախապատրաստումը, տարերային և տեխանծին վտանգավոր երևույթներից պաշտպանությունը, ինչպես նաև քաղաքացիական պաշտպանության ինժեներա-տեխնիկական միջոցառումների իրականացումը նպատակաուղղված են բնակավայրի տարածքում անվտանգ, բարենպաստ, կայուն կենսամիջավայրի ձևավորման ապահովմանը:

Քաղաքացիական պաշտպանության կարևորագույն միջոցառումներից է բնակչության պատսպարումը հակաճառագայթային թաքստոցներում և ապաստարաններում: Գլխավոր հատակագծում ներկայացված ապաստարանների անհրաժեշտ ծավալները պետք է ապահովվեն և դրանք պահվեն պատրաստ վիճակում, օգտագործել ու առաջին իսկ անհրաժեշտության դեպքում:

Քաղաքային համայնքի գլխավոր հատակագծում քաղաքացիական պաշտպանության հարցերին լուծումներ տալու համար հիմք են հանդիսացել «Քաղաքացիական պաշտպանության ինժեներա-տեխնիակական միջոցառումների նախագծման «Գռաժդանստռօյ»-ի ՎՍՆ ԳՕ-38-82, և ՎՍՆ ԳՕ-38-83 հրահանգները» և այլ իրավական ու նորմատիվային փաստաթղթերը:

 

7.2 Ընդհանուր բնութագիրը

 

Համանուն ենթաշրջանի կենտրոնն է: Գտնվում է Արեգունի և Միափորի լեռնաշղթաների միջև, Գետիկի հովտում: Քաղաքի միջով հոսում է Գետիկ գետը: ՈՒնի հանրակրթական դպրոցներ (3), երաժշտական, նկարչական, սպորտդպրոցներ, մսուր-մանկապարտեզներ, կինոթատրոն, կուլտուրայի պալատ, գրադարան, հիվանդանոց, կապի բաժանմունքներ: Քաղաքը հիմնադրել են Սամարայի և Սարատովի նահանգներից եկած ռուսները` 1835-40 թվականներին:

 

7.3 Տարերային վտանգավոր երևույթները

 

Ճամբարակ քաղաքային համայնքի տարածքը գտնվում է 8-9 բալ ուժգնության սեյսմիկ գոտում, գրունտների 0,3 g առավելագույն հորիզոնական արագացմամբ, ըստ ՀՀ ՇՆ II - 6. 02 - 2006թ.: Քաղաքային համայնքի տարածքին բնորոշ են նաև ուժեղ կարկտահարություններն ու քամիները, ինչպես նաև Գետիկ գետի հովտում սեզոնային ջրհեղեղները:

 

7.4 Տեխնածին վտանգավոր երևույթները

 

Համայնքում տեխնածին արտակարգ իրավիճակների օջախներ են համարվում`

- կոմունալ,կենցաղային գազատարները,

- խմելու ջրագծերը, էներգամատակարարման համակարգերը, կոյուղագծերը.

- կամուրջները.

Տեխնածին արտակարգ իրավիճակներից խուսափելու համար անհրաժեշտ է`

- համայնքի համար կառուցել կենցաղային և արտադրական կեղտաջրերի կենսաբանական մաքրման կայան և ապահովել դրա արդյունավետ աշխատանքը.

- ապահովել համայնքի կոմունալ, կենցաղային գազատարների, խմելու ջրագծերի կոյուղագծերի, էներգամատակարարման գծերի, ճանապարհների անխափան աշխատանքը` ժամանակին կատարելով դրանց պլանային նախազգուշական վերանորոգման պրոֆիլակտիկ աշխատանքները.

- բենզա-գազալիցքավորման կայանները տեղակայել գոյություն ունեցող նորմաների համաձայն.

- արտակարգ իրավիճակներում քաղաքի բնակչության նվազագույն կարիքները բավարարելու նպատակով ստեղծել խմելու ջրի պահուստային պաշարներ.

- կատարելագործել բնակչության պաշտպանության ապաստարանները, նախատեսել նորերը.

- բարձրացնել էլեկտրաէներգետիկ համակարգերի հուսալիությունը` բացառելով բնակչության էլեկտրամատակարարման երկարատև անջատումները.

- բնակարանների գազով տաքացման համար օգտագործել այնպիսի վառարաններ, որոնք ունեն գազի այրման արգասիքների երաշխավորված հեռացման հնարավորություն:

 

7.5 Նախագծի հիմնական դրույթները

 

Ճամբարակ քաղաքային համայնքի բնակչության թվաքանակը` 7700 մարդ:

Հաշվի առնելով այն հանգամանքը, որ քաղաքը գտնվում է բարձր սեյսմիկ ռիսկի գոտում, նախատեսվում են վտանգավոր օբյեկտների, բնակելի շենքերի և բնակչության կենսաապահովման օբյեկտների պաշտպանությանն ուղղված միջոցառումներ:

- Արտակարգ իրավիճակներում քաղաքային համայնքի տարածքի ռացիոնալ օգտագործման և կենսագործունեության կայունության բարձրացման համար նախագծում նախատեսված է տարբեր ֆունկցիոնալ գոտիների և համայնքի տրանսպորտային ցանցի մանրամասն լուծումներ:

- Մայրուղիների և փողոցների նախագծային լայնությունը, կարմիր գծերում, ընդունված է նվազագույնը 12.0 մ, որպեսզի շենքերի և կառույցների փլուզման դեպքում ապահովվի փրկարարական ստորաբաժանումների մոտեցումը:

- Ինժեներական հաղորդակցության ուղիների նախագծման հիմքում դրված է քաղաքի կենսագործունեության հուսալի ապահովումը, ինչպես խաղաղ, այնպես էլ արտակարգ իրավիճակներում:

- Ջրամատակարարման համակարգը կենտրոնացված է, համատեղված է խմելու և հակահրդեհային ծախսերը մեկ ջրատարով:

 

Ճամբարակ քաղաքային համայնքի հակաճառագայթային թաքստոցները

Աղյուսակ 7.5-1

.__________________________________________________.

|Հ/Հ|Տեղակայման վայրը    |Կարգը|Մարդկանց|Տեխնիկական|

|   |                    |     |թիվը    |վիճակը    |

|___|____________________|_____|________|__________|

| 1 |      2             |  3  |   4    |     5    |

|___|____________________|_____|________|__________|

| 1 |Ճամբարակի միջնակարգ | III |     200| պատրաստ է|

|   |դպրոց               |     |        |          |

|___|____________________|_____|________|__________|

| 2 |Թիվ 7 բնակելի տուն  | III |     785| պատրաստ է|

|___|____________________|_____|________|__________|

| 3 |Արտադրական միավորում| III |     800| պատրաստ է|

|___|____________________|_____|________|__________|

| 4 |Հացի կոմբինատ       | III |     110| պատրաստ է|

|___|____________________|_____|________|__________|

|   |Ընդամենը            |     |    1895|          |

.__________________________________________________.

 

Ծանոթագրություն. Ճամբարակ քաղաքում նախկինում ապաստարաններ չեն նախատեսվել: Սակայն առանձին շենքերի, շինությունների և մասնավոր տների նկուղները, վերափոխելուց հետո, կարելի է օգտագործել որպես ապաստարաններ:

 

7.6 Բնակչության պատսպարումը

 

Արտակարգ իրավիճակներում բնակչության պատսպարումը պետք է իրականացվի հետևյալ պաշտպանական կառույցներում`

- ստորգետնյա հատուկ շինություններում` ապաստարաններում, նկուղներում, կիսանկուղներում, խորացված տարածքներում.

- բնակելի ֆոնդի տարածքներում` առաջին հարկի տարածքներ` հարմարեցված որպես ապաստարաններ:

Բնակչության պատսպարման համալիր միջոցառումներն ընդգրկում են`

- պաշտպանական կառույցների վաղօրոք կառուցումը.

- պաշտպանական կառույցների պահպանումը պատրաստի վիճակում.

- պաշտպանական կառույցների նպատակային օգտագործման կազմակերպումը.

- արագ կառուցվող ապաստարանների շինարարության կազմակերպումն ու ապահովումը պատերազմի սպառնալիքի ժամանակ:

Արտակարգ իրավիճակներում քաղաքի կենսագործունեությունն ապահովող ձեռնարկությունների ապաստարաններում պատսպարվում են նշված ձեռնարկությունների աշխատակիցները:

Նկուղային և այլ խորացված տարածքներում, պատսպարման նպատակով նախատեսված շենքերի և շինությունների առաջին հարկերում, պարզագույն թաքստոցներում պատսպարվում է մնացած բնակչությունը:

 

7.7 Բնակչությանն ապաստարաններով ապահովման հաշվարկ

 

Աղյուսակ 7.7-1

 

._________________________________________________________________.

|N |Բնակչության խմբեր  |Ներկա               |Հաշվարկային ժամկետում|

|  |                   |ժամանակահատվածում   |                     |

|  |                   |____________________|_____________________|

|  |                   |Թվաքանակը|Ենթակա են |Թվաքանակը|Ենթակա են  |

|  |                   |(մարդ)   |պատսպարման|(մարդ)   |պատսպարման |

|  |                   |         |(մարդ)    |         |(մարդ)     |

|__|___________________|_________|__________|_________|___________|

|1 |       2           |   3     |    4     |   5     |    6      |

|__|___________________|_________|__________|_________|___________|

|1.|Աշխատավայրում      |    3700 |     3070 |    6700 |      5550 |

|  |գտնվող բնակիչներ   |         |          |         |           |

|__|___________________|_________|__________|_________|___________|

|2.|Տանը գտնվող        |    1800 |     1650 |    2500 |      2290 |

|  |չաշխատող բնակիչներ |         |          |         |           |

|__|___________________|_________|__________|_________|___________|

|3.|ՈՒսման վայրում     |    1500 |     1370 |    1700 |      1600 |

|  |գտնվող ուսանողներ, |         |          |         |           |

|  |դպրոցականներ,      |         |          |         |           |

|  |նախադպրոցական      |         |          |         |           |

|  |երեխաներ           |         |          |         |           |

|__|___________________|_________|__________|_________|___________|

|4.|Տնային պայմաններում|      700|       690|     1100|       1080|

|  |գտնվող ուսանողներ, |         |          |         |           |

|  |դպրոցականներ,      |         |          |         |           |

|  |նախադպրոցական      |         |          |         |           |

|  |երեխաներ           |         |          |         |           |

|__|___________________|_________|__________|_________|___________|

|  |Ընդամենը           |     7700|      6780|    12000|      10520|

._________________________________________________________________.

 

7.8 Ապաստարանների մակերեսների հաշվարկ` ըստ խմբերի

 

Աղյուսակ 7.8-1

 

.________________________________________________________________.

|N |Բնակչության  խմբեր            |Ներկա         |Հաշվարկային    |

|  |                              |ժամանակա-     |ժամկետում      |

|  |                              |հատվածում     |               |

|  |                              |______________|_______________|

|  |                              |Բնակ- |Ապաստա-|Բնակ- |Ապաստա- |

|  |                              |չութ- |րանների|չութ- |րանների |

|  |                              |յան   |անհրա- |յան   |անհրա-  |

|  |                              |թվա-  |ժեշտ   |թվա-  |ժեշտ    |

|  |                              |քանակը|մակերե-|քանակը|մակերե- |

|  |                              |      |սը մ2  |      |սը մ2   |

|__|______________________________|______|_______|______|________|

| 1|         2                    |3     |  4    | 5    |  6     |

|__|______________________________|______|_______|______|________|

|1.|Նախադպրոցական տարիքի երեխաներ`|  1700|   2040|  3000|    3600|

|  |իրենց խնամակալների հետ        |      |       |      |        |

|__|______________________________|______|_______|______|________|

|2.|Քաղաքի մնացած բնակչությունը   |  6000|   4500|  9000|    6750|

|_________________________________|______|_______|______|________|

|   Ընդամենը                      |  7700|   6540| 12000|   10350|

.________________________________________________________________.

 

Ծանոթագրություն`

- անհրաժեշտ ծավալով ապաստարանների ընդհանուր մակերեսը հաշվարկվել է գործող նորմաների համաձայն: Նախատեսվող մակերեսների չափերում, հաշվի են առնվել նաև սանիտարական, պահեստային և այլնի համար նախատեսվող անհրաժեշտ օժանդակ մակերեսները:

 

7.9 Բնակչության իրազեկումը և տեղեկացումը

 

Պաշտպանական կառույցներում բնակչության պատսպարումը տեղի է ունենում քաղաքացիական պաշտպանության ազդանշաններով`

- շչակի ընդհատ հնչեցման դեպքում («Օդային տագնապ» ազդանշան) բնակչությունն անմիջապես պատսպարվում է պաշտպանական կառույցներում.

- շչակի անընդհատ հնչեցման դեպքում («ՈՒշադրության բոլորին» ազդանշան) բնակչությունը պարտավոր է միացնել հեռուստացույցները և ռադիոընդունիչները, որոնցով պետական փրկարարական ծառայության մարմինների կողմից տրվում են հաղորդագրություններ տեղանքի քիմիական կամ ճառագայթային վարակի կամ այլ սպառնալիքի կամ դրանց առաջացման և բնակչության գործողությունների մասին ու գործում` համաձայն այդ հաղորդագրությունների:

Ստանալով համապատասխան ազդանշան` պաշտպանական կառույցներն սպասարկող խմբերի և օղակների անձնակազմերը բերվում են պատրաստականության և ժամանելով իենց աշխատատեղերը, պաշտպանական կառույցները պատրաստում են պատսպարվողների ընդունման համար: Պետական կառավարման տարածքային, տեղական ինքնակառավարման մարմինները ՀՀ փրկարար ծառայության տեղական մարմինների հետ համատեղ կազմակերպում են բնակչության պատսպարման համալիր միջոցառումներ:

Պաշտպանական կառույցներում բնակչության պատսպարումն իրականացվում է նախապես մշակված և հաստատված պլանների համաձայն:

Աշխատանքային հերթափոխի աշխատողներն ու ծառայողներն օբյեկտների համապատասխան պաշտոնատար անձանց ղեկավարությամբ զբաղեցնում են պաշտպանական կառույցները` համաձայն օբյեկտի քաղաքացիական պաշտպանության պետի կողմից նախապես մշակված պլանների, իսկ անհատական բնակարաններում ապրողները` իրենց հարմարեցված նկուղները և այլ շինությունները:

 

7.10 Բնակչության տարահանումը

 

Քաղաքային համայնքի վրա հակառակորդի անմիջական հարձակման դեպքում բնակչության լրիվ տարահանում չի պլանավորվում: Բնակչության հրատապ վերաբնակեցումը քաղաքի առանձին տարածքներից հնարավոր է հակառակորդի կողմից հարձակման ժամանակակից միջոցների օգտագործման դեպքում, որի ընթացքում կարող են առաջանալ քիմիական, ճառագայթային, մանրէաբանական վարակի օջախներ:

Տարերային աղետներից բնակչության համար առավել մեծ վտանգ են ներկայացնում երկրաշարժերը, որոնց դեպքում որպես պաշտպանության հիմնական ձև հանդիսանում է բնակչության տարահանումը անվտանգ վայր` Սևան քաղաք:

Աղետից հետո իրականացվում է այն շենքերի բնակիչների տարահանումը, որոնցում բնակվել հնարավոր չէ:

Տեխնածին քիմիական աղետների դեպքում պաշտպանական հիմնական ձևը բոլոր միջոցներով բնակչության դուրս բերումն է, տարահանումը վարակման օջախից քամու հակառակ ուղղությամբ:

Տարահանման հարցի լուծման համար պետք է հաշվի առնվեն տարահանման հետևյալ ձևերն ու միջոցները`

- քաղաքային համայնքի բնակչությունը կարող է տարահանվել հետիոտն շարասյուներով կամ տրանսպորտային միջոցներով` ավտոշարասյուներով.

- առանձին դեպքերում տարահանման համար, Հայաստանի Հանրապետության օրենսդրությամբ սահմանված կարգով, կարող են տրամադրվել նաև օդային տրանսպորտային միջոցներ:

 

7.11 Արտակարգ իրավիճակների դեպքում քաղաքի կառավարման կազմակերպումը

 

Աղետի սպառնալիքի կամ առաջացման վտանգի դեպքում կառավարումն իրականացվում է քաղաքի կառավարման կետից (քաղաքապետի աշխատասենյակ) և Գեղարքունիքի մարզային փրկարարական վարչությունից:

Օպերատիվ խումբը ժ+45 րոպեի ընթացքում զբաղեցնում է հիմնական կառավարման կետը և ժ +60 րոպեի ընթացքում կազմակերպում է շուրջօրյա հերթապահություն:

Մարզային փրկարարական վարչության անձնակազմը ժ+45 րոպեի ընթացքում ժամանում է և ժ+60 րոպեի ընթացքում կազմակերպում է շուրջօրյա հերթապահություն և անհրաժեշտ փրկարարական աշխատանքներ:

Աղետի սպառնալիքի կամ առաջացման դեպքում քաղաքի կառավարումը կազմակերպվում է Գեղարքունիքի մարզպետի կողմից և իրականացվում է կառավարման հիմնական կետից: Անհրաժեշտության դեպքում կառավարումն իրականացվում է պահեստային կամ շարժական կառավարման կետերից:

 

Անհատական պաշտպանության միջոցների (ԱՊՄ) պահանջվող քանակի հաշվարկ` ըստ տարիքային խմբերի

Աղյուսակ 7.11-1

.___________________________________________________________.

|Հ/Հ|Բնակչության            |Ընդամենը|Պահանջվող ԱՊՄ-ի քանակը|

|   |թվաքանակը`             |(մարդ)  |(հատ) և  մակնիշը      |

|   |ըստ տարիքային          |        |______________________|

|   |խմբերի                 |        |Քանակը  |  Մակնիշը    |

|   |                       |        |գումարած|             |

|   |                       |        |10%     |             |

|   |                       |        |պահուստ |             |

|___|_______________________|________|________|_____________|

| 1.|0-2 տարեկան            |     750|     825| ԿԶԴ-4 ԿԶԴ-6 |

|___|_______________________|________|________|_____________|

| 2.|3-14 տարեկան           |    2500|    2750| ՊԴՖ-ՆՄՈՒ-ԴԱ |

|   |                       |        |        | (մանկական)  |

|___|_______________________|________|________|_____________|

| 3.|15-18 տարեկան և  ավելին|    4450|    4895| ՊԴՖ-ՆՄՈՒ-ՇԱ |

|___|_______________________|________|________|_____________|

|   |Ընդամենը               |    7700|    8470|             |

.___________________________________________________________.

 

Ծանոթագրություն`

բնակչությանը ԱՊՄ բաշխումը, համաձայն ՀՀ կառավարության 25.10.2000թ. թիվ 679 որոշման, իրականացվում է ՀՀ կառավարության որոշմամբ, իսկ կազմակերպություններում` տվյալ կազմակերպության ղեկավարի որոշմամբ:

7.12

Բնակչության պաշտպանության միջոցառումները

 

Բնակչության պաշտպանության միջոցառումների մեջ մտնում են նաև`

1.ինժեներական ապահովումը, որի նպատակն է պայմաններ ստեղծել քաղաք մուտք գործելու, փրկարարական և այլ անհետաձգելի աշխատանքների, դրանց հաջող իրականացման, ինչպես նաև աղետի գոտուց բնակչության տարահանման կազմակերպման համար.

2.բժշկական ապահովումը, որի նպատակն է պայմաններ ստեղծել բժշկական օգնություն ցուցաբերել տուժածներին` գործին ընդգրկելով ինչպես տեղական, այնպես էլ այդ աշխատանքների մեջ ներգրավվող այլ մարզերից ժամանող ուժերը.

3.հասարակական անվտանգության և հակահրդեհային ապահովումը, որի նպատակն է ապահովել մարզի բնակչության անվտանգությունը, ունեցվածքի պահպանությունը և հակահրդեհային անվտանգությունը.

4.նյութատեխնիկական միջոցների և սննդամթերքի ապահովումը, որի նպատակն է քաղաքի տուժած բնակչության և փրկարարական ուժերի կենսաապահովման համար կազմակերպել սննդի և առաջին անհրաժեշտության միջոցների ժամանակին տեղափոխումը և բաշխումը.

5.տրանսպորտային ապահովումը, որի նպատակն է աղետի գոտի տեղափոխել փրկարարական կազմավորումներ, ինչպես նաև փոքրածավալ տեխնիկական միջոցներ և տարահանել բնակչությանը.

6.տեղեկատվության ապահովումը, որի նպատակն է հստակ մեկնաբանել արտակարգ իրավիճակների հետևանքները, ապահովել լրատվության օբյեկտիվությունը և պրոֆեսիոնալ պատշաճ մակարդակը:

7.Միաժամանակ`

ա) բնակավայրում վտանգավոր ձեռնարկություններն ու արտադրությունները տեղաբաշխել նպատակահարմար` հաշվի առնելով բնակչության պաշտպանության խնդիրները,

 

բ) շենքերի, շինությունների, ինժեներական ցանցերի, հիդրոտեխնիկական կառույցների, տրանսպորտային հաղորդակցության ուղիների և մայրուղիների շինարարությունն իրականացնել անվտանգության և հուսալիության անհրաժեշտ մակարդակներով,

 

գ) ապահովել գյուղատնտեսական գործունեության կայունությունը,

 

դ) նախատեսել և ստեղծել ԱԻ սպառնալիքի կամ առաջացման մասին պետական մարմիններին և բնակչությանն ազդարարման համակարգ,

 

ե) նախատեսել, աղետի դեպքում, բնակչության պատսպարման, տարահանման և անհատական պաշտպանության միջոցներով ապահովման և իրականացման հնարավորություն,

 

զ) նախատեսել, աղետի դեպքում, փրկարարական և այլ անհետաձգելի վթարային վերականգնողական աշխատանքների կատարման հնարավորություն,

 

է) նախատեսել, աղետի դեպքում, հասարակական կարգի, պաշտպանական նշանակության, բնակչության կենսագործունեությունն ապահովող և այլ կարևորագույն օբյեկտների պահպանության ուժեղացման հնարավորություններ,

 

ը) նախատեսել, աղետի դեպքում, քաղաքացիների, տրանսպորտային միջոցների տեղաշարժման, բեռների ներմուծման և արտահանման հնարավորություններ,

 

թ) նախատեսել, աղետի դեպքում, պետական մարմինների գույքի, նյութատեխնիկական պաշարների, տրանսպորտային և այլ միջոցների նպատակային հավաքման և օգտագործման հնարավորություն,

 

ժ) նախատեսել, աղետի դեպքում, կարանտինային և այլ սանիտարահամաճարակային միջոցառումների իրականացման, գյուղատնտեսական մշակաբույսերի և կենդանիների պաշտպանության և բնակչության բժշկական սպասարկման իրականացման հնարավորություններ,

 

ժա) բնակավայրը և օբյեկտներն ապահովել հրդեհային պահպանությամբ, ինչպես նաև հակահրդեհային ջրամատակարարմամբ, շենքերին և շինություններին հարող մշտական գործող ճանապարհներով, կապի միջոցներով` համաձայն հակահրդեհային նորմատիվ փաստաթղթերի,

 

ժբ) շենքների, շինությունների, կազմակերպությունների ծավալահատակագծային և կառուցվածքային լուծումները, ինչպես նաև դրանց միջև անջրպետները նախատեսել այնպես, որպեսզի ապահովվի մարդկանց անվտանգությունը և հրդեհների մարումը,

 

ժգ) բնակավայրի բնակելի տարածքի սահմաններում պոտենցիալ վտանգավոր պահեստների և շինությունների, ինչպես նաև այրվող գազերով և հեղուկներով տարանցիկ խողովակաշարերի տեղաբաշխումն իրականացնել նորմատիվ տեխնիկական փաստաթղթերի պահանջներին համապատասխան,

 

ժդ) նախատեսել համայնքի տարածքում սեյսմիկ ռիսկի նվազեցման ուղղությամբ տարվող աշխատանքներ,

ժե) նախատեսել համայնքի տարածքում ուժեղ երկրաշարժերին բնակչությանը նախա պատրաստելու աշխատանքներ:

Համայնքի մանրամասն նախագծման ընթացքում`

 

ա) մշակել հատուկ միջոցառումներ` ապահովելու համայնքի հատուկ կարևորագույն օբյեկտների գործունեության կայունությունն արտակարգ իրավիճակներում,

 

բ) նախատեսել անհրաժեշտ միջոցառումներ, արտակարգ իրավիճակներում, ապահովելու կառավարման, կապի, ազդարարման, կառավարման մարմինների և բնակչության իրազեկման ապահովման համակարգերի հիմնման և դրանց բնականոն գործունեության աշխատանքները,

 

գ) մշակել հատուկ պլան, արտակարգ իրավիճակներում, համայնքի բնակչության, տարահանումն ապահովելու համար և այն համաձայնեցնել այն բնակավայրի ղեկավարության հետ, որտեղ նրանք պետք է տեղաբաշխվեն:

 

7.13 Հրդեհային անվտանգություն

 

Համայնքը պետք է ապահովված լինի հրդեհային պահպանությամբ, ինչպես նաև հակահրդեհային ջրամատակարարմամբ, շենքերին և շինություններին հարող մշտական գործող ճանապարհներով, կապի միջոցներով` համաձայն հակահրդեհային նորմատիվ փաստաթղթերի:

 

Շենքերի, շինությունների, կազմակերպությունների ծավալահատակագծային ու կառուցվածքային լուծումները, ինչպես նաև դրանց միջև անջրպետները պետք է ապահովեն մարդկանց անվտանգությունը և հրդեհների մարումը:

 

Համայնքի բնակելի տարածքի սահմաններում պոտենցիալ վտանգավոր (հրդեհների աղետային զարգացման առումով) պահեստների և շինությունների, ինչպես նաև այրվող գազերով և հեղուկներով տարանցիկ խողովակաշարերի տեղաբաշխումն իրականացվում է նորմատիվ տեխնիկական փաստաթղթերի պահանջներին համապատասխան:

 

Նշված oբյեկտների համար շինարարական հրապարակներն ընտրում է քաղաքապետարանը` ելնելով հրդեհապայթունավտանգավորության փորձաքննության արդյունքներից:

 

Հրդեհային անվտանգության բնագավառում համայնքի` պետության պատվիրակած լիազորություններն են`

 

ա) հրդեհների կանխման և հնարավոր հետևանքների նվազեցման ուղղությամբ միջոցների ձեռնարկումը.

 

բ) հրդեհային անվտանգության միջոցառումների կատարման, կազմակերպման և իրականացման աշխատանքներին աջակցելը և oգնելը:

 

Հրդեհային անվտանգության բնագավառում համայնքի կամավոր լիազորություններն են`

 

ա) հրդեհային անվտանգության ապահովման միջոցների ու կանոնների ուսուցումը բնակիչներին և նրանց ընդգրկումը հրդեհների կանխման ու հրդեհաշիջման աշխատանքներում.

 

բ) հրդեհային պահպանության հասարակական միավորումների գործունեությանն աջակցելը.

 

գ) հրդեհային անվտանգության ապահովման նկատմամբ հասարակական վերահսկողության կազմակերպումը.

 

դ) հակահրդեհային իրավիճակի վատթարացման դեպքում անհրաժեշտ ռեժիմի ապահովումը:

 

Համայնքին ներկայացվող հրդեհային անվտանգության պահանջներն են.

 

ա) Կազմակերպությունների, շենքերի, շինությունների, բաց պահեստների, ինչպես նաև շենքերին կից հակահրդեհային միջտարածությունները պետք է ժամանակին մաքրվեն հրդեհավտանգ թափոններից: Հրդեհավտանգ թափոնները, աղբը պետք է հավաքվեն հատուկ հատկացված տարածքներում, կոնտեյներների կամ արկղերի մեջ և տեղափոխվեն:

 

բ) Շենքերի, շինությունների հակահրդեհային միջտարածությունները չեն կարող օգտագործվել նյութերի, սարքավորումների, տարաների պահեստավորման, ավտոտրանսպորտային տեխնիկայի կայանման, շենքերի և շինությունների կառուցման համար:

 

գ) Շենքերի, շինությունների, բաց պահեստների հրդեհաշիջման համար նախատեսված ջրաղբյուրների, անշարժ հրդեհային սանդուղքների, հրդեհային գույքի մոտեցման ճանապարհները և անցումները պետք է միշտ ազատ լինեն:

 

Վերակառուցման պատճառով ճանապարհների փակման դեպքում, ջրային աղբյուրներին մոտենալու կամ այդ հատվածով անցնելու նպատակով պետք է տեղադրվեն շրջանցման ուղղությունը ցույց տվող ցուցանակներ:

 

դ) Ժամանակավոր շինությունները, կրպակները, տաղավարները պետք է տեղադրվեն շենքերից և շինություններից 15 մետրից ոչ պակաս հեռավորության վրա կամ հակահրդեհային պատի մոտ (բացառությամբ իրավական ակտերով սահմանված պահանջվող` ավելի մեծ հակահրդեհային միջտարածության):

 

Առանձին բլոկ-կոնտեյներային շենքերը թույլատրվում է տեղադրել խմբերով, յուրաքանչյուր բլոկում 10-ից ոչ ավելի կոնտեյներ, որոնց գումարային մակերեսը չպետք է գերազանցի 800 մ2: Այդ շենքերի խմբերից մինչև շինությունները, առևտրական տաղավարները և օբյեկտները ընկած հեռավորությունը չպետք է լինի 15 մ-ից պակաս:

 

ե) Հակահրդեհային միջտարածություններում արգելվում է կրակ վառելու միջոցով թափոններ ոչնչացնել: Թափոնների ոչնչացումը կատարվում է հատուկ հատկացված տեղերում:

 

զ) Հակահրդեհային ջրաղբյուրները, շենքերի և շինությունների մուտքերը արագ ի հայտ բերելու նպատակով, օբյեկտների այդ տարածքները պետք է ապահովված լինեն լուսավորությամբ:

 

է) Բնակելի շենքերի, ամառանոցային ավանների, հասարակական շենքերի տարածքի չհսկվող հրապարակներում, բակերում չի թույլատրվում պահել դյուրավառ հեղուկներ և գազեր:

 

ը) Բնակավայրերը, այգեգործական ընկերությունները, որոնց շինությունները (հողակտորները) 300-ից չեն գերազանցում, հրդեհաշիջման համար պետք է ունենան շարժական հրշեջ շարժիչապոմպ, իսկ եթե դրանց քանակը 300-ից մինչև 1000 է` երկուսից ոչ պակաս կցովի հրշեջ շարժիչապոմպ:

 

թ) Անտառային զանգվածներում գտնվող բնակավայրերի համար կառավարման մարմինները և կազմակերպությունները անհրաժեշտության դեպքում մշակում և իրականացնում են միջոցառումներ` անտառային և տորֆային հրդեհների ժամանակ կրակի տեղափոխումը դեպի շենքերը և շինությունները բացառելու նպատակով: Այդ նպատակով պետք է ստեղծվեն հակահրդեհային պաշտպանության գոտիներ, ամռան ամիսներին հեռացվի չոր բուսականությունը և այլն:

 

ժ) Ամառային ամիսներին կայուն չոր, շոգ և քամոտ եղանակի պայմաններում գյուղական բնակավայրերում, կազմակերպություններում, ամառանոցային ավաններում խարույկների վառումը, հրդեհավտանգ աշխատանքների կատարումը կարող է ժամանակավորապես դադարացվել:

 

ժա) Հրդեհի դեպքում հրշեջ պահպանությանը հաղորդելու համար համայնքը և առանձին տեղաբաշխված օբյեկտները պետք է ունենան սարքին հեռախոսային, ռադիո կամ կապի այլ միջոցներ:

 

ՃԱՄԲԱՐԱԿ ՀԱՄԱՅՆՔԻ ՏԱՐԱՀԱՆՄԱՆ ՈՒՐՎԱԳԻԾ

 

-----------------------------

ԻՐՏԵԿ - ուրվագիծը չի բերվում

 

ՃԱՄԲԱՐԱԿ ՔԱՂԱՔԱՅԻՆ ՀԱՄԱՅՆՔԻ (ԲՆԱԿԱՎԱՅՐԻ) ԳԼԽԱՎՈՐ ՀԱՏԱԿԱԳԻԾ ՔԱՂԱՔԱՑԻԱԿԱՆ ՊԱՇՏՊԱՆՈՒԹՅԱՆ ԻՆԺԵՆԵՐԱՏԵԽՆԻԿԱԿԱՆ ՄԻՋՈՑԱՌՈՒՄՆԵՐԸ

 

------------------------------

ԻՐՏԵԿ - հատակագիծը չի բերվում

 

-----------------------------------------------------

ԻՐՏԵԿ - շարունակությունը հաջորդ մասում

 

 

pin
ՀՀ կառավարություն
27.12.2007
N 1593-Ն
Որոշում