Սեղմել Esc փակելու համար:
ՀՀ ԵՎ ԱՍԻԱԿԱՆ ԶԱՐԳԱՑՄԱՆ ԲԱՆԿԻ ՄԻՋԵՎ 2...
Քարտային տվյալներ

Տեսակ
Գործում է
Ընդունող մարմին
Ընդունման ամսաթիվ
Համար

Ստորագրման ամսաթիվ
ՈՒժի մեջ մտնելու ամսաթիվ
ՈՒժը կորցնելու ամսաթիվ
Ընդունման վայր
Սկզբնաղբյուր

Ժամանակագրական տարբերակ Փոփոխություն կատարող ակտ

Որոնում:
Բովանդակություն

Հղում իրավական ակտի ընտրված դրույթին X
irtek_logo

ՀՀ ԵՎ ԱՍԻԱԿԱՆ ԶԱՐԳԱՑՄԱՆ ԲԱՆԿԻ ՄԻՋԵՎ 2009 ԹՎԱԿԱՆԻ ՍԵՊՏԵՄԲԵՐԻ 15-ԻՆ ՍՏՈՐԱԳՐՎԱԾ` ՇՐ ...

 

 

040.0014.180110

ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ ԿԱՌԱՎԱՐՈՒԹՅՈՒՆ

ՈՐՈՇՈՒՄ

 

14 հունվարի 2010 թվականի N 14-Ա

 

ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ ԵՎ ԱՍԻԱԿԱՆ ԶԱՐԳԱՑՄԱՆ ԲԱՆԿԻ ՄԻՋԵՎ 2009 ԹՎԱԿԱՆԻ ՍԵՊՏԵՄԲԵՐԻ 15-ԻՆ ՍՏՈՐԱԳՐՎԱԾ` ՇՐՋԱՆԱԿԱՅԻՆ ՖԻՆԱՆՍԱՎՈՐՄԱՆ ՀԱՄԱՁԱՅՆԱԳՐԻՆ (ՀՅՈՒՍԻՍ-ՀԱՐԱՎ ՃԱՆԱՊԱՐՀԱՅԻՆ ՄԻՋԱՆՑՔԻ ՆԵՐԴՐՈՒՄԱՅԻՆ ԾՐԱԳԻՐ), ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ ԵՎ ԱՍԻԱԿԱՆ ԶԱՐԳԱՑՄԱՆ ԲԱՆԿԻ ՄԻՋԵՎ 2009 ԹՎԱԿԱՆԻ ՀՈԿՏԵՄԲԵՐԻ 12-ԻՆ ՍՏՈՐԱԳՐՎԱԾ` ՀՅՈՒՍԻՍ-ՀԱՐԱՎ ՃԱՆԱՊԱՐՀԱՅԻՆ ՄԻՋԱՆՑՔԻ ՆԵՐԴՐՈՒՄԱՅԻՆ ԾՐԱԳԻՐ-ԾՐԱԳԻՐ 1 (ՀԱՏՈՒԿ ԳՈՐԾՈՂՈՒԹՅՈՒՆՆԵՐ) ՎԱՐԿԱՅԻՆ ՀԱՄԱՁԱՅՆԱԳՐԻՆ, ՀՅՈՒՍԻՍ-ՀԱՐԱՎ ՃԱՆԱՊԱՐՀԱՅԻՆ ՄԻՋԱՆՑՔԻ ՆԵՐԴՐՈՒՄԱՅԻՆ ԾՐԱԳՐԻՆ ՀԱՎԱՆՈՒԹՅՈՒՆ ՏԱԼՈՒ ՄԱՍԻՆ

(2-րդ մաս)

 

ՎԱՐԿԱՅԻՆ ՀԱՄԱՁԱՅՆԱԳԻՐ

(Հատուկ գործողություններ)

(2-րդ մաս)

 

    Իրականացման     Համակարգը կիրականացվի սույն Համաձայնագրի 3-րդ

    ընդհանուր       ժամանակահատվածում սահմանված ընդհանուր շրջանակի

    շրջանակ         համաձայն:

 

    Ընթացակարգեր    Գործիքի շրջանակներում հատկացվող տրանշները կկարգավորվեն

                    հետևյալ ընթացակարգերով և պայմանավորվածություններով.

                    (i)   Նախքան ՊՖՀ ներկայացնելը Հայաստանը ԱԶԲ-ին

                          կտեղեկացնի առաջիկա ՊՖՀ մասին:

                    (ii)  Հայաստանը ՊՖՀ կներկայացնի ԱԶԲ-ի հետ

                          համաձայնեցված ձևաչափով:

                    (iii) ԱԶԲ-ն բացառապես իր հայեցողությամբ կարող է

                          հրաժարվել թույլատրել տրանշի վերաբերյալ իրավական

                          համաձայնագրերի շուրջ բանակցությունները և դրանց

                          իրականացումը:

                    (iv)  Եթե ԱԶԲ-ն հաստատի ՊՖՀ ընդունումը, ապա կողմերը

                          կսկսեն իրավական համաձայնագրերի շուրջ

                          բանակցությունները և դրանց իրականացումը:

 

Տեղեկություն-  ՊՖՀ-ն պետք է հիմնականում ներկայացվի սույն

ներ ՊՖՀ մասին  Համաձայնագրին կցված ձևով և պարունակի հետևյալ

մանրամասները

(i)  վարկը, գումարը.

(ii) ֆինանսավորման ենթակա բաղադրիչների

նկարագրությունը,

(iii) ծախսերի նախահաշվարկ և ֆինանսական պլանը,

(iv) բաղադրիչներին բնորոշ իրականացման

կարգավորումները,

(v)  սույն Համաձայնագրի վավերականությունը

շարունակելու և դրա դրույթներին հետևելու մասին

հավաստումը,

(vi) նախորդ վարկային համաձայնագրի(երի) դրույթներին

հետևելու մասին հավաստումները, եթե այդպիսիք

առկա են, և

(vii) Գործիքի կառավարման ձեռնարկով կամ ԱԶԲ կողմից

ողջամիտ կերպով պահանջվող այլ տեղեկատվություն:

 

    Երաշխիքներ      Որպես 5-րդ ժամանակացույց` կցված են երաշխիքային

                    շրջանակներին առնչվող ցուցումներ, որոնց պետք է հետևել

                    Գործիքի իրականացման ընթացքում:

 

Տրանշով ֆինանսավորվող ծրագրերի/բաղադրիչների նկատմամբ,

ըստ նպատակահարմարության, կարող են կիրառվել ԱԶԲ

Երաշխիքային քաղաքականության հետևյալ մասերը. i)

Տարաբնակեցման քաղաքականություն (1995). ii)

Բնապահպանական քաղաքականություն (2002), և iii) Բնիկ

ժողովուրդների մասին քաղաքականություն (1998) կամ

iv) Երաշխիքային քաղաքականության հայտարարություն

(2009):

 

    Գնումներ        Գործիքի շրջանակներում ֆինանսավորվող բոլոր ապրանքների

                    և ծառայությունների գնումները կկատարվեն ԱԶԲ Գնումների

                    ուղեցույցի համաձայն (ընդունված 2007-ին` ժամանակ առ

                    ժամանակ կատարված փոփոխություններով):

 

    Վաղաժամկետ      Յուրաքանչյուր տրանշի շրջանակներում ԱԶԲ-ն կարող է, իր

    պայմանագրեր     քաղաքականության և  ընթացակարգերի համաձայն, ըստ

    և  հետադարձ     պահանջի` թույլատրել` ա) նախագծման և  շինարարության

ֆինանսավորում   մանրազնին վերահսկման համար վաղաժամկետ պայմանագրերի

կնքում և բ) առաջարկվող առանձին վարկի թույլատրելի այն

ծախսերի մինչև 20%-ի հետադարձ ֆինանսավորում, որոնք

կատարվել են նախքան վարկի ուժի մեջ մտնելը, բայց ոչ

շուտ, քան համապատասխան իրավական փաստաթղթի ստորագրմանը

նախորդող 12 ամիսները: Հայաստանն ընդունում է այն

հանգամանքը, որ ԱԶԲ կողմից վաղաժամկետ պայմանագրերի

և/կամ հետադարձ ֆինանսավորման հայտի ընդունումը

վերջինիս չի պարտավորեցնում ֆինանսավորել համապատասխան

ծրագիրը:

 

Խորհրդատվական  Գործիքի ներքո ֆինանսավորման ենթակա բոլոր խորհրդատվական

ծառայություն-  ծառայությունները կգնվեն ԱԶԲ Խորհրդատուների

    ներ             ծառայություններից օգտվելու ուղեցույցի համաձայն

                    (ընդունված 2007-ին` ժամանակ առ ժամանակ կատարված

                    փոփոխություններով):

 

    Վճարումներ      Վճարումները կկատարվեն ԱԶԲ Վճարումների ձեռնարկի

                    համաձայն (ընդունված 2007-ին` ժամանակ առ ժամանակ

                    կատարված փոփոխություններով):

                    Այն ծրագրերում, որոնք պահանջում են հողի ձեռք բերում և

                    տարաբնակեցում, շինարարական աշխատանքների համար վարկային

                    միջոցներ չեն տրամադրվի մինչև ԱԶԲ-ն Հայաստանի

                    Կառավարությունից իր համար ընդունելի ձևով և

                    բովանդակությամբ հավաստումներ չստանա առ այն, որ`

                    i) Կառավարությունը համապատասխան նախագծի հաշվին բավարար

                    գումարներ է հատկացրել հողի ձեռք բերման համար և

                    ii) ամբողջ հողը և օտարման գոտին ազատ են երրորդ անձանց

                    պահանջներից կամ դրանց նկատմամբ իրավունքներից, ինչպես

                    նաև ցանկացած այլ խոչընդոտից:

 

    Մոնիտորինգ,     Մոնիտորինգի և  հաշվետվությունների մասին պահանջները

    գնահատում և     ներկայացված են 3-րդ ժամանակացույցում: Յուրաքանչյուր

    հաշվետվու-      բաղադրիչի համար Ծրագրի կառավարման գրասենյակը (ԾԿԳ)

    թյուններ        Հայավտոճանի հետ միասին կպատրաստի եռամսյակային

                    հաշվետվություններ առաջընթացի մասին, որոնք ԱԶԲ-ին

                    կներկայացվեն ՏԿՆ միջոցով: Յուրաքանչյուր առանձին տրանշի

                    բաղադրիչի ավարտից հետո` որ ուշ, քան 3 ամսվա ընթացքում,

                    ԾԿԳ կողմից համաձայնեցված ձևաչափով կպատրաստվի ծրագրի

                    ավարտի մասին հաշվետվություն:

                    Պայմանագրերի և վճարումների մասով կմշակվեն և

                    կհամաձայնեցվեն ծրագրերի իրականացման փուլեր և թիրախներ

                    համապատասխան ծրագրի/ենթածրագրի համար մեկնարկային

                    առաքելության շրջանակներում, և Հայաստանը կապահովի, որ

                    Ծրագիր իրականացնող համապատասխան մարմինները հետևեն

                    իրականացման այդ փուլերին և թիրախներին:

 

Երկրորդ ՊՖՀ հետ միասին ԾԿԳ-ն կներկայացնի նաև

պահանջներին հետևելու մասին հաշվետվություն, որով

կհաստատվեն ՇՖՀ վավերականության շարունակականությունը

և դրա դրույթներին, ինչպես նաև ցանկացած բաղադրիչի

համար նախորդ Համաձայնագրերի դրույթներին հետևելը:

 

    Պարտավորու-     Սույն համաձայնագրի 6-րդ ժամանակացույցով սահմանվում են

    թյուններ        Գործիքի առնչությամբ Հայաստանի ստանձնած

                    պարտավորությունները:

 

    ՀԱՅԱՍՏԱՆ                                   ԱՍԻԱԿԱՆ ԶԱՐԳԱՑՄԱՆ ԲԱՆԿ

 

    ____________________                       ___________________________

    Լիազոր ներկայացուցիչ                       Լիազոր ներկայացուցիչ

                                               ԽՈՒԱՆ ՄԻՐԱՆԴԱ

                                               Կենտրոնական և Արևմտյան

                                               Ասիայի բաժնի Գլխավոր տնօրեն

 

ԺԱՄԱՆԱԿԱՑՈՒՅՑ 1 ԲՖԳ ԲԱՂԿԱՑՈՒՑԻՉՆԵՐԸ

 

Ա. Ոլորտի մարտահրավերները

 

1. Անկախության ձեռք բերումից ի վեր Հայաստանին բաժին են ընկել ծանր պայմաններ: Սա իր ազդեցությունն է ունեցել նաև ճանապարհային ենթաոլորտի վրա, որն իր վրա է կրել բոլոր ճնշումները և սահմանափակումները, որոնք կապված են կենտրոնամետ պլանային տնտեսությունից շուկայականին անցման հետ: Այս համատեքստում ենթաոլորտի առջև ծառացել են զարգացման մարտահրավերներ, որոնք իրենց բնույթով և նյութական են, և ոչ նյութական: Նյութական մարտահրավերներն են. i) ճանապարհային ցանցի անմխիթար վիճակը և տեխնիկական ստանդարտներին անհամապատասխանությունը` հատկապես ենթամարզային միջանցքներում և ii) թերի օգտագործվող և կիսաքանդ ենթակառուցվածքները միջազգային սահմանների մոտակայքում: Ոչ նյութական մարտահրավերներն են. i) ճանապարհների զարգացման լայնածավալ ծրագիր ձեռնարկելու համար սահմանափակ ինստիտուցիոնալ կարողությունները, ii) անբավարար ֆինանսավորումը ճանապարհների պահպանության համար, iii) մարդկային ռեսուրսների պակասը, ինչպես նաև դրանց զարգացմանն ուղղված գործողությունների ծրագրի բացակայությունը, iv) շինարարական թույլ կարողությունները և շինարարության ու նախագծման հնացած ստանդարտները, v) ճանապարհային անվտանգության վատթարացող իրավիճակը և vi) սահմանափակ միջազգային առևտուրը` կապված սահմանի ոչ արդյունավետ գործունեության հետ:

 

Բ. Ռազմավարական համատեքստ

 

1. Նյութական ենթակառուցվածքներ

 

2. Ճանապարհային ցանցը գտնվում է վատթար վիճակում, իսկ ճանապարհների որակը չափազանց տարբեր է: Մինչև 2003 թ. ճանապարհներին և դրանց պահպանմանն ուղղված ներդրումները չնչին էին: Իրավիճակը որոշ չափով բարելավվել է, բայց և այնպես ընդհանուր ճանապարհային ցանցի զգալի հատվածներ դեռ գտնվում են շատ վատ վիճակում: 2008 թ. դրությամբ միջպետական ճանապարհացանցի մոտ 4%-ը և հանրապետական ճանապարհների 30%-ը վերանորոգման խիստ կարիք ունեն:

3. Նախկինում Խորհրդային Միության կազմում Կովկասի այլ տարածաշրջաններ մուտքն անսահմանափակ էր: Ավելի պակաս զարգացած էին Իրանին և Թուրքիային կապող ճանապարհները, իսկ բանուկ երթևեկություն ունեցող մատակարարման ճանապարհային ցանցը կազմալուծվեց անկախությունից հետո: Հայաստանով բեռների տարանցիկ փոխադրումը գրեթե դադարեց, սահմանների մոտ առկա ենթակառուցվածքները շարքից դուրս եկան, և սահմանային գործառությունները դարձան անարդյունավետ:

4. Ներդրումային ծրագիրը նպատակ ունի աշխուժացնելու տարածաշրջանային առևտուրը ճանապարհային և սահմանային ենթակառուցվածքներում ներդրումներ կատարելու միջոցով: Դրա համար անհրաժեշտ կլինեն զգալի ներդրումներ: Մինչև 2020 թ. կատարվելիք միջնաժամկետ ներդրումների գնահատված արժեքը մոտավորապես 1.5 միլիարդ ԱՄՆ դոլար է: Նախնական ներդրումային ծրագիրը ներկայացված է 1-ին աղյուսակում: Կողմերը ջանքեր կգործադրեն Ներդրումային ծրագրի համար ֆինանսավորում ձեռք բերելու համար` ներառյալ մասնավոր-հանրային հատվածի համագործակցության նախաձեռնությունները:

 

2. Ոչ նյութական ենթակառուցվածքներ

 

5. ՏԿՆ և Հայավտոճանի ինստիտուցիոնալ կարողությունները աստիճանաբար բարելավվում են: «Մակրո» մակարդակում երկու հաստատություններն էլ բավականին արդյունավետ են գործում, այդուհանդերձ, առկա են մի շարք ինստիտուցիոնալ, տեխնիկական, ֆինանսական և գործառնական խնդիրներ, որոնք հրատապ լուծման կարիք ունեն, որպեսզի հնարավոր լինի լիարժեքորեն օգտվելու Ներդրումային ծրագրից և հասնելու կայուն նվաճումների: Առկա խնդիրներն են` i) ճանապարհների պահպանման և շահագործման համար անհրաժեշտ ֆինանսավորման պակասը, ii) համալսարանների ծրագրերում ներառված մարդկային ռեսուրսների պատշաճ պլանավորման և վերապատրաստման բացակայությունը, iii) արդյունաբերության արդյունավետ և մրցունակ շինարարական ճյուղի բացակայությունը, iv) մրցունակ խորհրդատու ինժեներների բացակայությունը, v) նախագծման, շինարարության և գնագոյացման ոչ համարժեք և հնացած ստանդարտները, և vi) ճանապարհային գույքի կառավարման և մոնիտորինգի մեխանիզմների բացակայությունը: ԱԶԲ կողմից ֆինանսավորվող տեխնիկական օժանդակությամբ մշակվել է ամբողջական ռազմավարություն` նշված խնդիրներին լուծումներ տալու նպատակով (3): Ներդրումային ծրագիրը կօժանդակի իրականացնել Տրանսպորտային ոլորտի ռազմավարության (Ռազմավարություն) մաս կազմող Ճանապարհային ենթաոլորտի ծրագիրը

_______________________

3) ԱԶԲ, 2007, Գյուղական ճանապարհների հատվածի ծրագիր` 2351-ARM վարկի հավելում TA 4973-ARM Տրանսպորտային ոլորտի ռազմավարություն

 

6. Ճանապարհային ենթաոլորտին տրամադրվող ֆինանսավորման պակասը կարող է ազդեցություն ունենալ ներկայումս վերականգնվող և կամ բարենորոգվող կառուցվածքների կենսունակության վրա: Ամբողջ ծրագրի արժեքը տատանվում է տարեկան 20-ից 46 միլիոն ԱՄՆ դոլարի շրջանում: Ծրագիրը թերի է ֆինանսավորվում, և անհրաժեշտ է գտնել ֆինանսավորման նոր աղբյուրներ: Պահանջվում է կայուն և ապահով ֆինանսավորում, այդ թվում` կիրառելով «օգտագործողը վճարում է» սկզբունքը, թափանցիկ և անկախ ճանապարհային հիմնադրամ ներմուծելու միջոցով:

7. ՏԿՆ և Հայավտոճանի ինստիտուցիոնալ կարողություններում բացակայում են կառավարման և տեխնիկական պատշաճ հմտությունները, համակարգերը և ընթացակարգերը: Կարող աշխատակազմի պահպանումը մարտահրավեր է, և չկան նաև արդյունաբերությունը ճարտարագիտական համալսարանների հետ կապող ծրագրեր, որոնք կարող են մարդկային ռեսուրսներով ապահովել ճանապարհային ենթաոլորտը: Նախատեսվող ներդրումների արդյունքում (ավելի քան 1 միլիարդ ԱՄՆ դոլար երկարաժամկետ հեռանկարում) աշխատանքների ծավալը կմեծանա, քանի որ ամբողջ ճանապարհային ցանցը կենթարկվի բարենորոգումների: Սրանից ելնելով` անհրաժեշտ է ներդրումներ կատարել մարդկային ռեսուրսների զարգացման ուղղությամբ, ինչպես նաև մշակել հստակ գործողությունների ծրագիր` միջազգային ստանդարտներին համապատասխանող ճանապարհային ինժեներներ, տնտեսագետներ և հարակից այլ մասնագետներ պատրաստելու նպատակով:

8. Շինարարության ճյուղը Հայաստանում մասնատված է, և թույլ, բայց աստիճանաբար զարգացնում է իր կարողությունները` դոնորների ֆինանսավորմամբ իրականացվող ճանապարհների և մայրուղիների ծրագրերի միջոցով: Այնուամենայնիվ, տեղական կապալառուները չունեն մեծածավալ պայմանագրեր իրականացնելու համար անհրաժեշտ ռեսուրսներ: Առ այսօր միջազգային կապալառուները չեն աշխատել Հայաստանում, և չի փորձարկվել միջազգային խմբերի հետ միավորումների տարբերակը: Կապալառուների տրամադրության տակ եղած սարքավորումները և տեխնոլոգիաները հնացած են և ոչ արդյունավետ: Ավելին, ճանապարհների շինարարության համար անհրաժեշտ ասֆալտը և կիսապատրաստ ցեմենտային նյութերը ներկրվում են` լրացուցիչ խնդիրներ ստեղծելով շինարարական ճյուղի համար: Հայաստանում առկա է մեծ քանակությամբ ցեմենտ շինարարության համար, որը նաև արտահանվում է զգալի ծավալներով:

9. Հայաստանում նախագծման, շինարարության և գնագոյացման ստանդարտները շինարարական աշխատանքների համար հնացած են և չեն համապատասխանում միջազգային լավագույն փորձին և ստանդարտներին: Ժառանգվելով հին խորհրդային ստանդարտներից` դրանք հիմնված չեն խնայողության և արդյունավետության վրա, իսկ միավոր արտադրանքի գները վերցվում են 1970-80-ականների գնացուցակներից` հաշվի չառնելով մրցակցությունից բխող գները: Երկրաչափական նախագծերը հիմնվում են ճանապարհների տեխնիկական դասակարգման վրա (I-V կարգ)` անտեսելով դրանց գործառույթները (հիմնական կամ գյուղական ճանապարհ), իսկ շինարարական մասնագրերը չեն համապատասխանեցվել ժամանակակից ճանապարհաշինության սարքավորումներին: Այս ամենի արդյունքում շինարարության ծախսերը մեծանում են, իսկ տեղական կապալառուները օգտագործում են ոչ արդյունավետ և հնացած շինարարական սարքավորումներ:

10. Հայաստանում ճանապարհների բարելավման ծրագրի օգտակարությունը բարձրացնելու նպատակով պետք է ներառվի ճանապարհային գույքի կառավարման համակարգ: Հայավտոճանը վարում է ճանապարհների գույքամատյան և երթևեկության տվյալների բազա: Մայրուղիների նախագծման և պահպանման մոդելը (HDM-4) օգտագործվում է պահպանման ծրագրի առաջնահերթությունները որոշելու համար: Գործող համակարգը պետք է ընդլայնվի` մայթերի և կամուրջների կառավարման լիովին միավորված համակարգեր ներդնելու նպատակով:

 

Գ. Քաղաքականության շրջանակը

 

11. Ճանապարհների ենթաոլորտում Կառավարության քաղաքականության կարճաժամկետ և միջնաժամկետ գերակայություններն են. i) մշակել և սկսել Ճանապարհների զարգացման ռազմավարության իրականացումը, ii) ներգրավել ռազմավարության իրականացմանն օժանդակելու համար անհրաժեշտ ֆինանսական, տեխնիկական և մարդկային ռեսուրսներ, iii) ուժեղացնել հաստատությունների` քաղաքականության մշակման և պլանավորման դերը, iv) զարգացնել անհրաժեշտ կարողություններ ճանապարհային ենթաոլորտի հաստատություններում` ճանապարհների արդյունավետ կառավարման համար, v) բարելավել ճանապարհային անվտանգության վատթարացնող իրավիճակը, vi) ստեղծել իրավական և կարգավորող դաշտ, որը մասնավոր հատվածին թույլ կտա ներգրավվելու ճանապարհային ցանցի զարգացման, ֆինանսավորման, պահպանման և շահագործման գործում, և vii) դյուրացնել արտասահմանային առևտուրը և երթևեկությունը սահմանային ենթակառուցվածքների և սահմանն անցնելու ընթացակարգերի բարելավման միջոցով: Ոլորտի ճանապարհային քարտեզը մշակվել է այս քաղաքականության շրջանակին համապատասխան:

 

Դ. Ներդրումային ծրագիր և ոլորտի ճանապարհային քարտեզ

 

12. 2020 Հայաստանի Տրանսպորտային ոլորտի զարգացման ռազմավարության շրջանակներում պատրաստվել է ճանապարհային ենթաոլորտի ներդրումային ծրագիր: Որոշվել են առաջնահերթ ներդրումները` միջպետական և գյուղական ճանապարհային ցանցը 2010-2020 թթ. ընթացքում բարելավելու նպատակով, 1.535 միլիարդ ԱՄՆ դոլար գնահատված արժեքով: Ծրագրի ներդրումային բաղադրիչներով կկառուցվի, կբարենորոգվի և կվերանորոգվի մոտ 1,460 կմ ճանապարհ, այդ թվում` 620 կմ ենթամարզային ճանապարհային միջանցքներ և 840 կմ գյուղական ճանապարհների ցանց: Ոչ ներդրումային բաղադրիչի հիմնական շեշտադրումը կլինի առաջնային բարեփոխումների վրա, այդ թվում` կանոնների և գործառնական ընթացակարգերի մշակում, շինարարական և պահպանման աշխատանքներին մասնավոր հատվածի մասնակցության խթանում, ինչպես նաև պլանավորման, մոնիթորինգի, գնահատման և հաշվետվությունների ներկայացման կարողությունների ձևավորում: Այս ամենի մեծ մասը կֆինանսավորվի զարգացման օգնության օժանդակությամբ` Կառավարության բյուջեի միջոցների հետ համատեղ: Կառավարությունը, որպես արտաքին ֆինանսավորման համար հիմնական աղբյուրների, դիմել է ԱԶԲ-ին, Համաշխարհային բանկին, Ճապոնիայի միջազգային համագործակցության գործակալությանը (JICA), Վերակառուցման և զարգացման եվրոպական բանկին (EBRD) և Ներդրումների եվրոպական բանկին: Նախնական ներդրումային ծրագիրը ներկայացված է 1-ին աղյուսակում, իսկ ճանապարհային քարտեզը` 2-րդ աղյուսակում:

 

Աղյուսակ 1: Ներդրումների նախնական ծրագիր (2010-2017)

 

._____________________________________________________________________.

|Ճանապարհ և  հատված          |Լայնու-|Արժեք  |Ֆինանսա-|Կարգավիճակ|Ավա |

|                            |թյուն  |(միլիոն|վորում  |          |    |

|                            |(կմ)   |ԱՄՆ    |        |          |    |

|                            |       |դոլար) |        |          |    |

|____________________________|_______|_______|________|__________|____|

|1. Հյուսիս-հարավ միջանցք Մ-1|       |       |        |          |    |

|____________________________|_______|_______|________|__________|____|

|Բավրա-Գյումրի Ն.            |     38|     50|ԱԶԲ     |ՏԻՈՒ      | 201|

|____________________________|_______|_______|________|__________|____|

|Գյումրու շրջանցում          |     20|     62|ԱԶԲ     |ՏԻՈՒ      | 201|

|____________________________|_______|_______|________|__________|____|

|Գյումրի-Մաստարա             |     40|    104|ԱԶԲ     |ՏԻՈՒ      | 201|

|____________________________|_______|_______|________|__________|____|

|Մաստարա-Աշտարակ             |     48|    138|ԱԶԲ     |ՏԻՈՒ      | 201|

|____________________________|_______|_______|________|__________|____|

|Աշտարակ-Երևան               |     18|     43|ԱԶԲ     |վարկ      | 201|

|____________________________|_______|_______|________|__________|____|

|       Ընդամենը             |    164|    397|        |          |    |

|____________________________|_______|_______|________|__________|____|

|2. Հյուսիս-հարավ միջանցք Մ-2|       |       |        |          |    |

|____________________________|_______|_______|________|__________|____|

|Երևան-Երասխ  *              |     50|      6|ԱԶԲ     |ՏԻՈՒ      | 201|

|____________________________|_______|_______|________|__________|____|

|Երասխ-Գորիս *               |    173|     52|ԱԶԲ/ՀԲ  |վարկ      |  20|

|____________________________|_______|_______|________|__________|____|

|Գորիս-Կապան այլընտրանքային  |     85|    290|ԱԶԲ     |ՏԻՈՒ      |  20|

|ճանապարհ                    |       |       |        |          |    |

|____________________________|_______|_______|________|__________|____|

|Կապան-Իրան սահման           |     83|     40|ԱԶԲ     |ՏԻՈՒ      |  20|

|____________________________|_______|_______|________|__________|____|

|       Ընդամենը             |    381|    388|        |          |    |

|____________________________|_______|_______|________|__________|____|

|3. Մ-3: Վրաստան-Վանաձոր-    |       |       |        |          |    |

|Թուրքիա                     |       |       |        |          |    |

|____________________________|_______|_______|________|__________|____|

|Սպիտակ-Աշտարակ              |     22|     50|ՀԲ      |Վարկ      |  20|

|____________________________|_______|_______|________|__________|____|

|4. Մ-6 Վանաձոր-Ալավերդի-    |       |       |        |          |    |

|Վրաստան                     |       |       |        |          |    |

|____________________________|_______|_______|________|__________|____|

|Վանաձոր-Ալավերդի            |     45|     49|ՀԲ      |Վարկ      |  20|

|____________________________|_______|_______|________|__________|____|

|Ալավերդի-Վրաստան            |      8|      9|ՀԲ      |Վարկ      |  20|

|____________________________|_______|_______|________|__________|____|

|Միջպետական ճանապարհներ`     |    620|    893|        |          |    |

|ընդամենը                    |       |       |        |          |    |

|____________________________|_______|_______|________|__________|____|

|5. Գյուղական ճանապարհների   |       |       |        |          |    |

|ծրագիր                      |       |       |        |          |    |

|____________________________|_______|_______|________|__________|____|

|Գյուղական ճանապարհների      |    227|     66|ԱԶԲ     |Ընթացիկ   |  20|

|ոլորտի ծրագիր               |       |       |        |          |    |

|____________________________|_______|_______|________|__________|____|

|Կենսական ճանապարհներ 2009   |    100|     25|ՀԲ      |Ընթացիկ   |  20|

|____________________________|_______|_______|________|__________|____|

|Գյուղական ճանապարհներ 2009  |    140|     36|ԱԶԲ     |Վարկ 2009 |  20|

|____________________________|_______|_______|________|__________|____|

|Գյուղական ճանապարհների      |    100|    120|JICA    |Վերանայում|  20|

|ծրագիր                      |       |       |        |          |    |

|____________________________|_______|_______|________|__________|____|

|Կառավարություն              |    273|     54|Բյուջե  |Վերանայում|  20|

|____________________________|_______|_______|________|__________|____|

|Ընդամենը                    |    840|    301|        |          |    |

|____________________________|_______|_______|________|__________|____|

|Հարկեր և  տուրքեր           |       |    239|        |          |    |

|____________________________|_______|_______|________|__________|____|

|Ընդամենը` ներդրումներ`      |       |  1,433|        |          |    |

|գումարած պետական հարկերը    |       |       |        |          |    |

|____________________________|_______|_______|________|__________|____|

|1. Ճանապարհային ոլորտի      |       |       |        |          |    |

|ծրագրի իրականացում          |       |     10|ԱԶԲ     |          |    |

|____________________________|_______|_______|________|__________|____|

|2. Ճանապարհային             |       |     10|Կառավա- |          |    |

|անվտանգության ռազմավարության|       |       |րություն|          |    |

|իրականացում                 |       |       |        |          |    |

|____________________________|_______|_______|________|__________|____|

|Ոչ ներդրումային բաղադրիչներ`|       |     20|        |          |    |

|____________________________|_______|_______|________|__________|____|

|Ընդամենը                    |       |       |        |          |    |

|____________________________|_______|_______|________|__________|____|

|ԸՆԴԱՄԵՆԸ                    |       |  1,453|        |          |    |

._____________________________________________________________________.

 

ԱԶԲ - Ասիական զարգացման ծրագիր, ՏԻՈՒ - Տեխնիկական իրագործելիության ուսումնասիրություն, JICA - Ճապոնիայի միջազգային համագործակցության գործակալություն, ՀԲ - Համաշխարհային բանկ

* Եզրագծման այլընտրանքային տարբերակներով

 

Աղյուսակ 2: Ճանապարհային ենթաոլորտի ճանապարհային քարտեզ 2010-2017

 

._________________________________________________________________________.

|Նպատակ         |Ազդեցություն  |Կատարման թիրախ  |Չափման     |Պատասխանատու |

|               |              |                |միջոց      |կողմ         |

|_______________|______________|________________|___________|_____________|

|Ճանապարհային   |Արդյունավետ,  |2010-ին         |ՏԿՆ        |Բոլոր        |

|ցանցի զարգացում|անվտանգ և     |հաստատվում է    |տվյալներ,  |շահագրգիռ    |

|               |մատչելի ցանց, |Ճանապարհային    |ուղևորու-  |պետական      |

|               |որը բավարարում|ենթաոլորտի      |թյան       |մարմիններ    |

|               |է Հայաստանի և |ռազմավարությունը|ժամանակի   |             |

|               |ենթամարզային  |և  պատրաստվում  |և  ճանապարհ|Ֆինանսների,  |

|               |կարիքները     |իրականացման     |ների վիճակի|էկոնոմիկայի  |

|               |              |                |չափումներ  |նախարարու-   |

|               |              |մինչև  2017 թ.  |           |թյուններ`    |

|               |              |բարենորոգվում են|Վիճակա-    |բյուջետային  |

|               |              |620 կմ          |գրություն  |հատկացումների|

|               |              |միջպետական և    |ՃԱԱԽ-ից    |համար        |

|               |              |1,200 կմ        |և  ճանապար-|             |

|               |              |գյուղական       |հային      |             |

|               |              |ճանապարհներ     |ոստիկանու- |             |

|               |              |                |թյունից    |             |

|               |              |կառուցվում են   |           |ՏԿՆ.         |

|               |              |միջպետական      |           |Հայավտոճան`  |

|               |              |ճանապարհներ 100 |           |իրականացման  |

|               |              |կմ/ժամ          |           |և  սոցիալական|

|               |              |արագության համար|           |բնապահպանական|

|               |              |                |           |և  ճանապարհա-|

|               |              |Գյուղական       |           |յին          |

|               |              |ճանապարհների    |           |անվտանգության|

|               |              |միջին           |           |պահանջները   |

|               |              |անհարթությունը  |           |բավարարելու  |

|               |              |նվազեցվում է 5  |           |համար        |

|               |              |մ/կմ ԱՄԻ        |           |             |

|               |              |                |           |             |

|               |              |Ճանապարհային    |           |             |

|               |              |վթարների զոհերի |           |             |

|               |              |թիվը կրճատվում է|           |             |

|               |              |տարեկան 10%-ով  |           |             |

|               |              |                |           |             |

|               |              |Մինչև  2017 թ,  |           |             |

|               |              |ճանապարհների    |           |             |

|               |              |բարենորոգման    |           |             |

|               |              |բոլոր հիմնական  |           |             |

|               |              |աշխատանքներում  |           |             |

|               |              |ներառվում է     |           |             |

|               |              |ճանապարհային    |           |             |

|               |              |անվտանգության   |           |             |

|               |              |աուդիտը         |           |             |

|               |              |                |           |             |

|               |              |Ճանապարհային    |           |             |

|               |              |ծրագրերը        |           |             |

|               |              |բավարարում են   |           |             |

|               |              |ընդունված       |           |             |

|               |              |բնապահպանական   |           |             |

|               |              |ապահովության և  |           |             |

|               |              |ազդեցությունների|           |             |

|               |              |մեղմացման       |           |             |

|               |              |պահանջները      |           |             |

|               |              |                |           |             |

|               |              |Ճանապարհային    |           |             |

|               |              |ծրագրերը        |           |             |

|               |              |բավարարում են   |           |             |

|               |              |սոցիալական      |           |             |

|               |              |ապահովության և  |           |             |

|               |              |ազդեցությունների|           |             |

|               |              |մեղմացման       |           |             |

|               |              |պահանջները      |           |             |

|_______________|______________|________________|___________|_____________|

|Ճանապարհների   |Ներդրումների  |«Լավ վիճակում»  |ճանապարհի  |Ֆինանսների,  |

|բարելավում և   |և  ճանապարհա- |գտնվող          |վիճակի     |էկոնոմիկայի  |

|կայուն         |յին ցանցի     |ճանապարհների    |հետազոտու- |նախարարու-   |

|պահպանում      |կենսունակու-  |թիվը միջինում   |թյուններ   |թյուններ.    |

|               |թյան          |անցնում է 80%-ը |           |ՏԿՆ,         |

|               |բարձրացում    |մինչև  2017 թ.  |ՏԿՆ        |ՀայԱվտոճան   |

|               |              |                |վիճակագրու-|             |

|               |              |«Վատ վիճակում»  |թյուն և    |             |

|               |              |գտնվող          |պայմանագրեր|             |

|               |              |ճանապարհների    |           |             |

|               |              |թիվը նվազում է  |ֆինանսների |             |

|               |              |10%-ից ցածր     |նախարարու- |             |

|               |              |մինչև  2017 թ.  |թյան և  այլ|             |

|               |              |                |պետական    |             |

|               |              |Կատարողականի վրա|մարմինների |             |

|               |              |հիմնված         |վիճակագրու-|             |

|               |              |պայմանագրերը    |թյուն      |             |

|               |              |տարածվում են    |           |             |

|               |              |պահպանման բոլոր |           |             |

|               |              |աշխատանքների վրա|           |             |

|               |              |                |           |             |

|               |              |Ընթացիկ         |           |             |

|               |              |պահպանման       |           |             |

|               |              |բյուջեն         |           |             |

|               |              |5.000-7,000 ԱՄՆ |           |             |

|               |              |դոլար է         |           |             |

|               |              |միջպետական      |           |             |

|               |              |ճանապարհների մեկ|           |             |

|               |              |կիլոմետրի համար`|           |             |

|               |              |գնաճին          |           |             |

|               |              |համապատասխան    |           |             |

|               |              |ճշգրտումներով   |           |             |

|               |              |                |           |             |

|               |              |Ճանապարհների    |           |             |

|               |              |տարեկան         |           |             |

|               |              |պահպանման       |           |             |

|               |              |ընթացիկ         |           |             |

|               |              |աշխատանքների    |           |             |

|               |              |բյուջեն հասնում |           |             |

|               |              |է 10 միլիոն ԱՄՆ |           |             |

|               |              |դոլարի          |           |             |

|               |              |                |           |             |

|               |              |Մինչև  2017 թ.  |           |             |

|               |              |ներդրվում են    |           |             |

|               |              |ճանապարհից      |           |             |

|               |              |օգտվելու համար  |           |             |

|               |              |տուրքերի գանձման|           |             |

|               |              |մեխանիզմներ`    |           |             |

|               |              |որպես եկամտի    |           |             |

|               |              |աղբյուր         |           |             |

|_______________|______________|________________|___________|_____________|

|Ճանապարհների   |Ճանապարհային  |մինչև  2010 թ.  |ՏԿՆ        |ՏԿՆ,         |

|ենթաոլորտի     |ոլորտի հաստա- |ՏԿՆ, Հայավտոճանի|Հայավտոճանի|Հայավտոճան/  |

|պլանավորման և  |տությունների  |ներքո ստեղծվում |հաշվետվու- |Ճանապարհային |

|կառավարման     |արդյունավետ   |է տնտեսական     |թյուններ.  |անվտանգության|

|բարելավում     |պլանավորման   |գնահատման և     |Կառավարու- |ազգային      |

|               |և  կառավարման |պլանավորման     |թյան այլ   |խորհուրդ     |

|               |կարողություն- |բաժին, և        |գերատեսչու-|             |

|               |ներ           |վերապատրաստվում |թյունների  |             |

|               |              |է աշխատակազմը   |հաշվետվու- |             |

|               |              |                |թյուններ   |             |

|               |              |մինչև  2010 թ.  |           |             |

|               |              |ՏԿՆ Հայավտոճանի |           |             |

|               |              |ներքո ստեղծվում |           |             |

|               |              |է սոցիալական և  |           |             |

|               |              |բնապահպանական   |           |             |

|               |              |հարցերի բաժին,  |           |             |

|               |              |և  վերապատրաստ- |           |             |

|               |              |վում է          |           |             |

|               |              |աշխատակազմը     |           |             |

|               |              |                |           |             |

|               |              |մինչև  2012 թ.  |           |             |

|               |              |ընդունվում են   |           |             |

|               |              |Ազգային         |           |             |

|               |              |ճանապարհային    |           |             |

|               |              |ենթաոլորտի      |           |             |

|               |              |կադրային        |           |             |

|               |              |ռազմավարությունը|           |             |

|               |              |և  գործողություն|           |             |

|               |              |ների պլանը, և   |           |             |

|               |              |մեկնարկում են   |           |             |

|               |              |համալսարանների  |           |             |

|               |              |հետ համատեղ     |           |             |

|               |              |ծրագրերը        |           |             |

|               |              |                |           |             |

|               |              |Մինչև  2014 թ.  |           |             |

|               |              |ներմուծվում են  |           |             |

|               |              |ճանապարհների    |           |             |

|               |              |նախագծման և     |           |             |

|               |              |շինարարության   |           |             |

|               |              |նոր ստանդարտներ |           |             |

|               |              |                |           |             |

|               |              |Մինչև  2014 թ.  |           |             |

|               |              |ներդրվում են    |           |             |

|               |              |երթևեկության    |           |             |

|               |              |մոնիթորինգի,    |           |             |

|               |              |անվտանգության   |           |             |

|               |              |մոնիթորինգի և   |           |             |

|               |              |կամրջով անցնող  |           |             |

|               |              |բեռների կշռի    |           |             |

|               |              |վերահսկման      |           |             |

|               |              |համակարգեր      |           |             |

|               |              |                |           |             |

|               |              |Մինչև  2015 թ.  |           |             |

|               |              |ներդրվում և     |           |             |

|               |              |լիովին          |           |             |

|               |              |իրագործվում է   |           |             |

|               |              |Ճանապարհային    |           |             |

|               |              |գույքի          |           |             |

|               |              |կառավարման      |           |             |

|               |              |համակարգը       |           |             |

|               |              |                |           |             |

|               |              |մինչև  2015 թ.  |           |             |

|               |              |իրականացվում է  |           |             |

|               |              |Ճանապարհային    |           |             |

|               |              |անվտանգության   |           |             |

|               |              |ազգային         |           |             |

|               |              |ռազմավարությունը|           |             |

|               |              |                |           |             |

|               |              |մինչև  2015 թ.  |           |             |

|               |              |ներդրվում են    |           |             |

|               |              |ֆինանսական      |           |             |

|               |              |կառավարման      |           |             |

|               |              |համակարգերը և   |           |             |

|               |              |մեթոդաբանու-    |           |             |

|               |              |թյունը,         |           |             |

|               |              |վերապատրաստվում |           |             |

|               |              |է աշխատակազմը   |           |             |

._________________________________________________________________________.

 

ԺԱՄԱՆԱԿԱՑՈՒՅՑ 2

 

ՆԱԽԱԳԾՄԱՆ ԵՎ ՄՈՆԻԹՈՐԻՆԳԻ ՇՐՋԱՆԱԿ ԳՈՐԾԻՔԻ ՀԱՄԱՐ

 

._____________________________________________________________________.

|Նախագծման      |Կատարողականի      |Տվյալների        |Կանխատեսումներ  |

|ամփոփում       |թիրախներ/ցուցիչներ|աղբյուրներ/      |և  ռիսկեր       |

|               |                  |հաշվետվության    |                |

|               |                  |մեխանիզմներ      |                |

|_______________|__________________|_________________|________________|

|Ազդեցություն   |                  |                 |Կանխատեսումներ  |

|               |                  |                 |                |

|Տարածաշրջանային|Հայաստանի         |Տնտեսությունը և  |. Կառավարության |

|առևտրի         |արտահանման        |առևտրի           |շարունակական    |

|ծավալների      |ծավալների         |վերաբերյալ       |աջակցությունը   |

|մեծացում և     |ավելացում 2007 թ. |պետական          |տարածաշրջանային |

|տնտեսական      |300 միլիոն ԱՄՆ    |վիճակագրություն  |համագործակցու-  |

|զարգացման      |դոլարից մինչև  600|                 |թյանը           |

|արագացում      |միլիոն ԱՄՆ դոլար  |Մաքսային         |. Տրանսպորտային |

|Հայաստանում    |2017 թվականին     |ծառայությունների |ոլորտի          |

|               |                  |վերաբերյալ       |ռազմավարության  |

|               |Հայաստան ներկրման |վիճակագրություն  |իրականացում,    |

|               |ծավալների         |                 |ինչպես          |

|               |ավելացում 2007 թ. |Այլ միջազգային   |պլանավորված է   |

|               |1.1 միլիարդ       |կազմակերպու-     |                |

|               |դոլարից մինչև  2  |թյունների        |Ռիսկերը         |

|               |միլիարդ դոլար 2017|վիճակագրություն  |. Մակրոտնտեսական|

|               |թվականին          |                 |անկայունություն |

|               |                  |                 |Հայաստանում և   |

|               |                  |                 |տարածաշրջանում  |

|               |                  |                 |գլոբալ տնտեսական|

|               |                  |                 |ճգնաժամի        |

|               |                  |                 |հետևանքով       |

|_______________|__________________|_________________|________________|

|Արդյունքներ    |                  |                 |Կանխատեսումներ  |

|               |                  |                 |                |

|Արդյունավետ,   |Հյուսիս-հարավ     |Ծրագրի և  տրանշի |. Այլ դոնոր     |

|ապահով և       |ճանապարհային      |ավարտի վերաբերյալ|կազմակերպություն|

|կայուն         |միջանցքով տարանցիկ|հաշվետվություններ|ները օժանդակում |

|փոխադրումներ   |երթևեկության  աճ` |Կառավարության և  |են հյուսիս-հարավ|

|Հյուսիս-հարավ  |մոտ 200 մեքենա    |ֆինանսավորողների |ճանապարհային    |

|ճանապարհային   |մինչև  2017       |կողմից           |միջանցքի        |

|միջանցքով      |թվականը` 2009     |                 |զարգացմանը      |

|               |թվականի մի քանի   |Ծրագրի և  տրանշի |. Կառավարու-    |

|               |մեքենայի համեմատ  |առաջընթացի մասին |թյունն          |

|               |                  |հաշվետվություններ|իրականացնում է  |

|               |Հյուսիս-հարավ     |                 |ճանապարհների    |

|               |ճանապարհային      |Պետական և  ՏԿՆ   |պահպանման կայուն|

|               |միջանցքով         |վիճակագրություն  |ծրագիր          |

|               |արտասահմանային    |երթևեկության     |                |

|               |երթևեկության  աճ  |վերաբերյալ       |Ռիսկեր          |

|               |2008 թվականի 4.6  |                 |                |

|               |միլիարդ           |                 |Հայաստանի առկա  |

|               |տոննա/կմ-ից մինչև |                 |տարածքի         |

|               |10 միլիարդ տոննա  |                 |մատչելիության   |

|               |կմ 2017 թվականին  |                 |վատթարացող վիճակ|

|               |                  |                 |                |

|               |Հյուսիս-հարավ     |                 |                |

|               |ճանապարհային      |                 |                |

|               |միջանցքով         |                 |                |

|               |ուղևորությունների |                 |                |

|               |ժամանակի կրճատում |                 |                |

|               |2008 թվականի      |                 |                |

|               |3-4 օրվանից       |                 |                |

|               |մինչև  2 օր 2017  |                 |                |

|               |թվականին          |                 |                |

|               |                  |                 |                |

|               |Հյուսիս-հարավ     |                 |                |

|               |ճանապարհային      |                 |                |

|               |միջանցքով օրական  |                 |                |

|               |միջին             |                 |                |

|               |երթևեկության  աճ  |                 |                |

|               |2008 թվականի 3000 |                 |                |

|               |մեքենայից մինչև   |                 |                |

|               |մոտ 6,000 մեքենա  |                 |                |

|               |2017 թվականին     |                 |                |

|               |                  |                 |                |

|               |Մոտ 3 միլիոն մարդ |                 |                |

|               |կօգտվի            |                 |                |

|               |Ներդրումային      |                 |                |

|               |ծրագրից           |                 |                |

|_______________|__________________|_________________|________________|

|Արդյունքներ    |                  |                 |Կանխատեսումներ  |

|               |                  |                 |                |

|Հյուսիս-հարավ  |550 կմ ճանապարհը  |Ներդրումային     |. Կառավարության |

|ճանապարհային   |համապատասխանում է |ծրագրի և  տրանշի |կողմից համա-    |

|միջանցքի       |100 կմ/ժամ        |առաջընթացի և     |ֆինանսավորման   |

|550 կմ-ի       |շահագործման       |ավարտի մասին     |ժամանակին       |

|բարենորոգում   |ստանդարտին        |հաշվետվություններ|ապահովում       |

|               |                  |                 |. ԳՄ-ն և  ԻՄ-ը  |

|Սահմանային և   |Անհարթության      |Ներդրումային     |հետևողականորեն  |

|մաքսային       |միջազգային ինդեքսը|ծրագրի և  տրանշի |վերահսկում են   |

|բարելավված     |(ԱՄԻ)             |կատարողականի     |աշխատանքները և  |

|ենթակառուցվածք-|հյուսիս-հարավ     |մոնիթորինգի      |արդյունավետորեն |

|ներ            |միջանցքում նվազում|համակարգ         |կառավարում      |

|               |է մինչև  2.5      |                 |պայմանագրերը`   |

|               |մինչև  2017 թ. և  |Ներդրումային     |ծրագիրը և       |

|               |մնում է 4-ից ցածր |ծրագրի և  տրանշի |բյուջեն         |

|               |մակարդակում       |աուդիտի          |ժամանակին       |

|               |հաջորդող 5        |վերաբերյալ       |կատարելու համար |

|               |տարիների ընթացքում|հաշվետվություններ|                |

|               |                  |                 |Ռիսկեր          |

|               |Բարեկարգվում են   |Տվյալներ         |                |

|               |առնվազն երեք      |համապատասխան     |. Շինանյութի և  |

|               |սահմանային կետեր` |նախարարություն-  |աշխատուժի գների |

|               |երթևեկության      |ներից և          |կտրուկ աճի      |

|               |ավելացված հոսքը   |գործակալություն- |հետևանքով       |

|               |սպասարկելու       |ներից            |գերածախս        |

|               |նպատակով          |                 |                |

|_______________|__________________|_________________|________________|

|Ճանապարհային   |Ճանապարհների      |Վթարների         |                |

|ենթաոլորտի     |ենթաոլորտի ծրագիրը|վերաբերյալ       |                |

|ռազմավարության |պատրաստ է         |պետական          |                |

|իրականացում    |իրականացման, և    |վիճակագրություն  |                |

|               |հատկացվել են      |                 |                |

|               |համապատասխան      |                 |                |

|               |միջոցներ          |                 |                |

|               |                  |                 |                |

|               |Տարեկան պահպանման |                 |                |

|               |բյուջեն ավելանում |                 |                |

|               |է առնվազն 5%-ով   |                 |                |

|               |2008 թ. փաստացի   |                 |                |

|               |գումարի նկատմամբ` |                 |                |

|               |գնաճին            |                 |                |

|               |համապատասխան      |                 |                |

|               |ճշգրտումներով     |                 |                |

|               |                  |                 |                |

|               |Նվազում է մահացու |                 |                |

|               |ելքով վթարների    |                 |                |

|               |թիվը 20%-ով մինչև |                 |                |

|               |2017 թվականը 2008 |                 |                |

|               |թվականի 1,000     |                 |                |

|               |մեքենայի համար 11 |                 |                |

|               |վթարի համեմատ     |                 |                |

|____________________________________________________|________________|

|Գործողություններ և  փուլեր                          |Ներդրումներ     |

|                                                    |                |

|1. ՇՖՀ-ն ստորագրվում է Կառավարության և  ԱԶԲ կողմից  |. ԱԶԲ           |

|   մինչև  2009-ի սեպտեմբերը:                        |                |

|2. 1-ին տրանշի պարբերական ֆինանսավորման հայտը (ՊՖՀ) |ԱԶՀ-60 միլիոն   |

|   ներկայացվում է Կառավարության կողմից և  հաստատվում|ԱՄՆ դոլար       |

|   ԱԶԲ-ի կողմից մինչև  2009-ի սեպտեմբերը:           |ՍԿՄ-440 միլիոն  |

|3. 2-րդ տրանշի նախագիծը նախապատրաստվում է           |ԱՄՆ դոլար       |

|   Կառավարության կողմից մինչև  2010-ի մայիսը, և     |. JICA-70 միլիոն|

|   ՊՖՀ-ն հաստատվում է ԱԶԲ կողմից մինչև  2010-ի      |ԱՄՆ դոլար       |

|   հուլիսը:                                         |. Կառավարություն|

|4. Հաջորդող տրանշների ծրագրերը նախապատրաստվում են   |/համաֆինանսա-   |

|   մինչև  2010-ի կեսը, և  ՊՖՀ-ները հաստատվում են ԱԶԲ|վորողներ-392    |

|   կողմից` դրանք ներկայացնելուց հետո երկու ամսվա    |միլիոն ԱՄՆ դոլար|

|   ընթացքում` 2011-2014 թթ. ընթացքում:              |Ընդամենը` 962   |

|5. Ներդրումային ծրագիրն ավարտվում է 2016 թվականին:  |միլիոն ԱՄՆ դոլար|

._____________________________________________________________________.

 

ԺԱՄԱՆԱԿԱՑՈՒՅՑ 3

 

ԻՐԱԿԱՆԱՑՄԱՆ ՇՐՋԱՆԱԿ

 

Ծրագիրն իրականացնող մարմինները

 

1. Հայաստանում Ծրագրի կառավարման խորհուրդը (ԾԿԽ), որը կազմված է կապի և տրանսպորտի, էկոնոմիկայի, ֆինանսների, արդարադատության, տարածքային կառավարման նախարարությունների և քաղաքացիական հասարակության ներկայացուցիչներից, կապահովի Ներդրումային ծրագրի ընդհանուր վերահսկումը, որոշումների կայացումը և ծրագրի մոնիթորինգը: ԾԿԽ համանախագահներ կլինեն էկոնոմիկայի նախարարը և տրանսպորտի և կապի նախարարը, իսկ Խորհրդի հիմնական գործառույթները կներառեն. i) Ներդրումային ծրագրի ընդհանուր քաղաքականության և ռազմավարական ուղղությունների ուղղորդումը, ii) Ներդրումային ծրագրի կատարման վերահսկումը և գնահատումը և iii) դոնորային այլ ծրագրերի հետ համակարգումը: ՏԿՆ-ն կլինի ծրագրի գործադիր մարմինը: (ԳՄ), որը պատասխանատու է Ներդրումային ծրագրի իրականացումը ծրագրելու և ԾԿԽ հետ համակարգելու համար: ՏԿՆ-ն պայմանագրեր կկնքի կապալառուների և խորհրդատուների հետ և հանդես կգա որպես գործատու:

2. Ներդրումային ծրագրի իրականացումը և մոնիթորինգը կհանձնարարվեն Հայավտոճանին, որը կհիմնի Ծրագրի կառավարման գրասենյակ (ԾԿԳ)` կառավարելու համար ընթացիկ աշխատանքների համակարգումը, իրականացումը, ինչպես նաև Ներդրումային ծրագրի շրջանակներում գործող առանձին ծրագրերի կառավարումը, այդ թվում` i) առանձին տրանշներով ֆինանսավորման հավակնող թեկնածու ծրագրերի ընտրությունը, ii) ծրագրերի հաշիվների վարումը, iii) աջակցությունը սարքավորումների և նյութերի գնմանը, iv) առանձին ծրագրերի իրականացման մոնիթորինգը և հաշվետվությունների ներկայացումը, v) օժանդակությունը բնապահպանական և սոցիալական երաշխիքների ապահովմանը, vi) օժանդակությունը խորհրդատուների ընտրության գործում, vii) նախագծման և շինարարական աշխատանքների մանրազնին վերահսկումը: Հայավտոճանի կողմից կնշանակվի ծրագրի իրականացման թիմ, որի անդամները պետք է փորձառություն ունենան հետևյալ բնագավառներում` մայրուղիների ճարտարագիտություն, ստորգետնյա անցուղիներ, գնումներ, ծրագրի կառավարում, ֆինանսական հաշվապահություն, սոցիալական և բնապահպանական ապահովություն:

 

Ծրագրի հաշվապահություն, աուդիտ և հաշվետվություններ

 

3. Հայավտոճանը կվարի առանձին ծրագրերի վերաբերյալ գրառումներ և հաշիվներ պատշաճ կերպով, որպեսզի առանձնանշվեն` i) վարկային միջոցներից ֆինանսավորվող ապրանքներն ու ծառայությունները, ii) ստացված ֆինանսական միջոցները, iii) ծրագրերի առանձին բաղադրիչների գծով կատարված ծախսերը և iv) գործընկերների ֆինանսական միջոցների օգտագործումը: Հայավտոճանը կներգրավի ԱԶԲ համար ընդունելի արտաքին անկախ աուդիտորներ` ծրագրային հաշիվները, այդ թվում` համաձայնեցված սալդոյով հաշիվը և ծախսերի ընթացակարգերի մասին հաշվետվությունը, ամենամյա կտրվածքով աուդիտի ենթարկելու նպատակով: Ծրագրի իրականացման ընթացքում յուրաքանչյուր ֆինանսական տարվա ավարտին հաջորդող 6 ամիսների ընթացքում Հայավտոճանը ԱԶԲ-ին կներկայացնի ծրագրի` աուդիտի ենթարկված հաշիվների հաստատված օրինակները, համաձայնեցված սալդոյով հաշվի և ծախսերի ընթացակարգերի մասին հաշվետվության աուդիտը` առանձին մասով, ինչպես նաև աուդիտորի հաշվետվությունը անգլերենով: Հայավտոճանը տեղեկացվել է աուդիտի ենթարկված տարեկան հաշիվները ժամանակին ԱԶԲ ներկայացնելու պահանջի մասին, ինչպես նաև այդ պահանջը չկատարելու դեպքում` ԱԶԲ վարկերից վճարումների կասեցման մասին:

4. Հայավտոճանը կպատրաստի և ԱԶԲ կներկայացնի եռամսյակային առաջընթացի հաշվետվություններ առանձին տրանշների մասով, որոնք կներառեն` i) հաշվետու ժամանակահատվածում գրանցված առաջընթացի նկարագրական շարադրանքը, ii) փոփոխությունները իրականացման ժամանակացույցում, iii) արձանագրված խնդիրները կամ դժվարությունները և iv) հաջորդ հաշվետու ժամանակահատվածում իրականացվելիք աշխատանքները: Յուրաքանչյուր տրանշի ավարտից հետո` 3 ամսվա ընթացքում. Հայավտոճանը կպատրաստի և ԱԶԲ կներկայացնի ծրագրի ավարտի մասին հաշվետվություն, իսկ ծրագրով նախատեսված բոլոր տրանշների ավարտից հետո` ծրագրի ավարտի մասին հաշվետվություն:

 

Ծրագրերի ստուգումը

 

5. Տրանշի հաստատումից հետո 3 ամսվա ընթացքում, ԱԶԲ-ն կգործուղի սկզբնական պատվիրակություն, իսկ ծրագրի ընթացքում` տարեկան երկու ստուգիչ պատվիրակություններ: 2011 թվականին ԱԶԲ-ն և Կառավարությունը համատեղ կիրականացնեն 1-ին տրանշով ֆինանսավորվող ծրագրի միջանկյալ ստուգում և Ներդրումային ծրագրի միջնաժամկետ ստուգում 2013-ին: Հետագա տրանշների միջնաժամկետ ստուգումների ժամկետները կորոշվեն յուրաքանչյուր տրանշի հաստատման ընթացքում: Միջնաժամկետ ստուգումները կգնահատեն` արդյոք ծրագրային նպատակների իրականացումը դեռ հնարավոր է, և կուսումնասիրեն` i) ծրագրի ինստիտուցիոնալ, վարչական, կազմակերպական, տեխնիկական, բնապահպանական, սոցիալական, տնտեսական և ֆինանսական կողմերը, ii) արդյոք ձեռք բերված համաձայնությունները դեռ գործում են, թե կարիք ունեն վերանայման, iii) արդյոք ծրագիրը և/կամ տրանշը վերակազմավորելու կամ վերաձևակերպելու անհրաժեշտություն կա, iv) արդյոք անհրաժեշտ է վերանայել կամ վերաձևակերպել ծրագրի նախագծային կամ մոնիթորինգի շրջանակը կամ փոփոխել դրա առաջնային նպատակները:

 

Կառավարում և հակակոռուպցիոն քաղաքականություն

 

6. ԱԶԲ Հակակոռուպցիոն քաղաքականությունը (ընդունված 1998-ին, առ այսօր կատարված փոփոխություններով) բացատրվել և քննարկվել է Կառավարության հետ: Կառավարությունն ընդունում է, որ չհակասելով լավ կառավարման, պատասխանատվության և թափանցիկության սկզբունքների հանձնառություններին` ԱԶԲ-ն իրավունք է վերապահում ուղղակիորեն կամ իր գործակալների միջոցով ուսումնասիրելու ԲՖԳ շրջանակներում իրականացվող ծրագրերին առնչվող, կոռուպցիա, կեղծիք կամ հարկադրանք ենթադրող ցանկացած գործողություն: Որպես աջակցություն այս ջանքերին` ԱԶԲ Հակակոռուպցիոն քաղաքականության համապատասխան դրույթներն ընդգրկվել են վարկային կանոններում և առանձին տրանշների մրցութային փաստաթղթերում: Մասնավորապես, ԱԶԲ կողմից ֆինանսավորվող բոլոր պայմանագրերը պետք է ներառեն դրույթներ, որոնց համաձայն ԱԶԲ-ն իրավունք ունի քննության և աուդիտի ենթարկելու Հայավտոճանի բոլոր ֆինանսական և հաշվապահական գրառումները և բոլոր այն կապալառուներին, մատակարարներին, խորհրդատուներին և այլ ծառայություններ մատուցողներին, որոնք ֆինանսավորվում են ԲՖԳ-ով:

7. Կառավարությունը համաձայնել է լրացուցիչ միջոցներ ձեռնարկել ԲՖԳ շրջանակներում կառավարման, պատասխանատվության և թափանցիկության բարելավման ուղղությամբ: Նշված միջոցները ներառում են` i) պայմանագրերի, նախագծերի հաշիվների և ֆինանսական հաշվետվությունների արտաքին անկախ աուդիտ, ii) գնումներին վերաբերող բոլոր որոշումների վերապահումը ԾԿԽ-ին և iii) խորհրդատուների և կապալառուների ընտրության մասին տեղեկատվության ժամանակին հրապարակումը տեղական լրագրերում:

 

Մոնիթորինգ և գնահատում

 

8. Ծրագրի և առանձին տրանշների կատարումը մոնիտորինգի կենթարկվի և կգնահատվի մի շարք ցուցանիշների միջոցով` հետևյալ մակարդակներում` ազդեցություն, հետևանքներ և արդյունքներ: Սրանք ներառում են 1-ին հավելվածում ներկայացված` նախագծման և մոնիթորինգի շրջանակի ցուցանիշները: Շինարարական աշխատանքներն սկսելու պահին` ԳՄ-ն և ԻՄ-ը կհավաքեն այս ցուցանիշների ելակետային արժեքները ներկայացնող տվյալներ և ծրագրի իրականացման ընթացքում կհետևեն տվյալների հավաքման նույն պարբերական ընթացակարգերին` տարեկան երկու անգամ հաշվետվություններ ներկայացնելու նպատակով: Գործադիր մարմինը ծրագրի առաջընթացի և ազդեցության մասին հաշվետվություն կներկայացնի ծրագրի ավարտին և ծրագրի ավարտից 1 և 3 տարի հետո: Վերջնական հաշվետվության մեջ կարտացոլվի նախորդող երեք տարիների ընթացքում տեղի ունեցած փոփոխությունների գնահատումը: Անհրաժեշտության դեպքում ԳՄ-ն կներգրավի մասնագետներ` ծրագրի սոցիալ-տնտեսական, բնապահպանական և տեխնիկական ազդեցությունը մանրամասն գնահատելու համար:

 

ԺԱՄԱՆԱԿԱՑՈՒՅՑ 4

 

ՆԱԽԱԳԾԵՐԻ ԸՆՏՐՈՒԹՅԱՆ ՉԱՓԱՆԻՇՆԵՐ ԵՎ ՀԱՍՏԱՏՄԱՆ ԳՈՐԾԸՆԹԱՑ

 

1. ԱԶԲ-ն կֆինանսավորի միայն այն նախագծերը, որոնք` i) Հայաստանում Ճանապարհների զարգացման ներդրումային ծրագրի և Հայաստանի կողմից ընդունված Ներդրումային պլանի մասն են կազմում, ինչպես նկարագրված է սույն ՇՖՀ 1-ին ժամանակացույցում, ii) համապատասխանում են սույն ՇՖՀ 3-րդ ժամանակացույցում սահմանված իրականացման պայմաններին, iii) լիովին համապատասխանում են սույն ՇՖՀ 5-րդ ժամանակացույցում սահմանված սոցիալական ապահովության և երաշխիքների շրջանակին և iv) բավարարում են սույն 4-րդ ժամանակացույցում սահմանված ընտրության պահանջները:

 

Ա. Ընտրության չափանիշներ

 

2. Գործիքի շրջանակներում ֆինանսավորելու համար` առաջարկվող յուրաքանչյուր ծրագիր կամ ենթածրագիր պետք է.

(i)  իրականացնի զարգացման առաջնահերթություն ունեցող ճանապարհների

շինարարություն, բարենորոգում կամ վերականգնում` ելնելով 2009-2020

Ճանապարհների ներդրումային պլանի իրականացման և Ճանապարհային

ենթաոլորտի ճանապարհային քարտեզի նպատակների իրականացման գործում

դրանց նշանակությունից.

(ii) Համապատասխանի հաստատված տեխնիկական իրագործելիության

ուսումնասիրությունը` բավարարելով ԱԶԲ և Հայաստանի կողմից

ներկայացվող` ինժեներական, ֆինանսական, տնտեսական, բնապահպանական

և սոցիալական պահանջները,

(iii) ունենա բավարար չափով համաֆինանսավորում` ծրագիրը կամ ենթածրագիրը

ըստ ժամանակացույցի իրականացնելու և ծրագրի/ենթածրագրի

կառուցվածքները ծրագրի ավարտից հետո պահպանելու համար.

(iv) Կառավարության կողմից հավանության արժանանա և հաստատվի:

 

Բ. Հաստատման ընթացակարգեր

 

3. Գործիքի շրջանակներում ֆինանսավորման համար առաջարկվող ծրագրերի հաստատման ընթացակարգերը կհամապատասխանեն Կառավարության ստուգման և հաստատման գործընթացների պահանջներին, ինչպես նաև կլրացվեն սույն ՇՖՀ 5-րդ ժամանակացույցին կցված Հայավտոճանի պահանջներով:

4. Սույն Գործիքի 1-ին տրանշով ֆինանսավորման համար առաջարկվող ծրագրի համար բոլոր անհրաժեշտ հաստատումները ստացվել են Կառավարությունից սույն ՇՖՀ ամսաթվի դրությամբ:

 

---------------------------------------------------------

ԻՐՏԵԿ - շարունակությունը հաջորդ մասերում

 

 

pin
ՀՀ կառավարություն
14.01.2010
N 14-Ա
Որոշում