Սեղմել Esc փակելու համար:
ՀՀ ՍՅՈՒՆԻՔԻ ՄԱՐԶԻ 2010-2013 ԹՎԱԿԱՆՆԵՐ...
Քարտային տվյալներ

Տեսակ
Գործում է
Ընդունող մարմին
Ընդունման ամսաթիվ
Համար

Ստորագրման ամսաթիվ
ՈՒժի մեջ մտնելու ամսաթիվ
ՈՒժը կորցնելու ամսաթիվ
Ընդունման վայր
Սկզբնաղբյուր

Ժամանակագրական տարբերակ Փոփոխություն կատարող ակտ

Որոնում:
Բովանդակություն

Հղում իրավական ակտի ընտրված դրույթին X
irtek_logo

ՀՀ ՍՅՈՒՆԻՔԻ ՄԱՐԶԻ 2010-2013 ԹՎԱԿԱՆՆԵՐԻ ՍՈՑԻԱԼ-ՏՆՏԵՍԱԿԱՆ ԶԱՐԳԱՑՄԱՆ ԾՐԱԳԻՐԸ ՀԱՍՏԱՏ ...

 

 

040.0782.170709

ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ ԿԱՌԱՎԱՐՈՒԹՅՈՒՆ

ՈՐՈՇՈՒՄ

 

26 հունիսի 2009 թվականի N 782-Ն

 

ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ ՍՅՈՒՆԻՔԻ ՄԱՐԶԻ 2010-2013 ԹՎԱԿԱՆՆԵՐԻ ՍՈՑԻԱԼ-ՏՆՏԵՍԱԿԱՆ ԶԱՐԳԱՑՄԱՆ ԾՐԱԳԻՐԸ ՀԱՍՏԱՏԵԼՈՒ ՄԱՍԻՆ

(12-րդ մաս)

 

ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ ՍՅՈՒՆԻՔԻ ՄԱՐԶԻ 2010-2013 ԹՎԱԿԱՆՆԵՐԻ ՍՈՑԻԱԼ-ՏՆՏԵՍԱԿԱՆ ԶԱՐԳԱՑՄԱՆ ԾՐԱԳԻՐ

(12-րդ մաս)

 

746. Հայաստանի սոցիալական ներդրումների հիմնադրամի կողմից ներկայումս մարզի մի շարք համայնքներում իրականացվում են հետևյալ ծրագրերը.

 

Աղյուսակ 12.6 . Հայաստանի սոցիալական ներդրումների հիմնադրամի կողմից ՀՀ Սյունիքի մարզի համայնքներում իրականացվող ծրագրերը 2009 թվականի ապրիլ ամսվա դրությամբ

 

.______________________________________________________________.

|Հ.Հ|Համայնքի   |Ծրագրի համառոտ նկարագրությունը                |

|   |անվանումը  |                                              |

|___|___________|______________________________________________|

|   |Գորիս      |Հենակետային վարժարան-դպրոցի շենքի և  ջեռուցման|

|1. |           |համակարգի վերակառուցում                       |

|   |           |______________________________________________|

|   |           |Թատրոնի ջեռուցման համակարգի կառուցում         |

|___|___________|______________________________________________|

|2. |Սրաշեն     |Դպրոցի, համայնքի կենտրոնի շենքի կառուցում     |

|___|___________|______________________________________________|

|3. |Իշխանասար  |Դպրոցի շենքի կառուցում                        |

|___|___________|______________________________________________|

|4. |Շինուհայր  |Դպրոցի հիմնանորոգում                          |

|___|___________|______________________________________________|

|5. |Կոռնիձոր   |Համայնքի կենտրոնի շենքի կառուցում             |

|___|___________|______________________________________________|

|6. |Մեղրի      |Քաղաքի կոյուղու ներքին ցանցի վերակառուցում    |

|   |           |______________________________________________|

|   |           |Արաքսաշեն թաղամասի ջրագծի կառուցում           |

|___|___________|______________________________________________|

|7. |Տանձատափ   |Համայնքային կենտրոնի հիմնանորոգում            |

|___|___________|______________________________________________|

|8. |Սիսիան     |Մշակույթի տան հիմնանորոգում                   |

|___|___________|______________________________________________|

|9. |Ագարակ     |Մշակույթի տան հիմնանորոգում                   |

.______________________________________________________________.

 

Համայնքների զարգացման ռազմավարությունը

 

747. Մարզի համայնքների զարգացման ռազմավարության առաջնահերթություններն են.

1) Տարածքային կառավարման բարելավում, տարածքային կառավարման մարմինների գործառույթների, կարողությունների բարելավում, կառավարման ժամանակակից տեխնոլոգիաների ներդրում, թափանցիկության բարձրացում

2) Տեղական ինքնակառավարման արդյունավետության բարձրացում, ՏԻՄ-երի կողմից մատուցվող ծառայությունների որակի բարձրացում, միջհամայնքային համագործակցության խթանում

3) Տեղական ինքնակառավարման ոլորտում կառավարման հմտությունների ու ունակությունների բարձրացում, հանրային ծառայությունների տեղեկատվական կենտրոնների ստեղծում

4) Սահմանամերձ, բարձրլեռնային, լեռնային և փախստաբնակ համայնքներում ծրագրերի իրականացում

5) Քաղաքացիների մասնակցության խթանմանն ուղղված ծրագրերի իրականացում:

6) Մեկից ավելի բնակավայր ընդգրկող համայնքներում յուրաքանչյուր բնակավայրի զարգացման ծրագրի` առանձին մասով համայնքի զարգացման ծրագրի մեջ սահմանում

7) Նպաստել համայնքների ավագանիների կայացմանը և դրանց աշխատանքների հրապարակայնության ու թափանցիկության բարձրացմանը

8) Բարձրացնել համայնքների բյուջեներին պետական ֆինանսական օժանդակության համակարգի արդյունավետությունը: Կատարելագործել ֆինանսական համահարթեցման մեխանիզմները

9) Իրականացնել աշխատանքներ` տարածքային անհամամասնությունների նվազեցման և համապատասխան ծառայությունների մատչելիության ավելացման համար

10) Մինչև 200 բնակիչ ունեցող գյուղական համայնքներում, նշված համայնքներն ավելի բաց համակարգեր դարձնելու նպատակով, համայնքի ղեկավարի և ավագանու անդամի թեկնածուներին ներկայացվող 2 տարվա հաշվառում ունենալու փոխարեն օրենսդրությամբ առնվազն երեք ամսվա հաշվառման պահանջի սահմանում

11) Մարզի համայնքների համար տեղեկատվական միացյալ բանկի ստեղծում

12) Աջակցություն համայնքներին` միջհամայնքային միավորումների ստեղծման գործում

13) Մարզի համայնքային ենթակառուցվածքների (ճանապարհներ, ջրամատակարարում, գազամատակարարում) զարգացման ուղղությամբ աշխատանքների իրականացում

14) Տեղական ինքնակառավարման մարմինների կողմից մատուցվող ծառայությունների մատչելիությունն ու որակը բարձրացնելու նպատակով պարտադիր լիազորությունների իրականացման կարգերի, նորմատիվների և չափորոշիչների սահմանում

15) Մարզի բոլոր գյուղական համայնքների ղեկավարների աշխատակազմերի ապահովում առնվազն մեկ համակարգչով և մեկ տպող սարքով

16) Բարձր լեռնային և սահմանամերձ շրջաններից բնակչության արտագաղթի կանխման նպատակով համալիր ծրագրի մշակում և իրականացում: («Հայաստանի /Հանրապետության սահմանամերձ տարածաշրջանների զարգացման համալիր ծրագիրը հաստատելու մասին» ՀՀ օրենքում փոփոխություններ և լրացումներ կատարելու մասին» ՀՀ օրենքի ընդունում):

 

12.3. Քաղաքացիական հասարակություն

 

748. Քաղաքացիական հասարակության կայացումը Հայաստանում ունի իր առանձնահատկությունները և պայմանավորված է երկրի սոցիալ-տնտեսական, մշակութային, պատմական, քաղաքական բնութագրիչներով:

749. Ըստ արևմտյան որոշ մասնագետների կարծիքի` քաղաքացիական հասարակության երեք կարևոր բաղադրիչներն են պետության տնտեսական համակարգը, գաղափարախոսությունը և քաղաքական կառուցվածքը:

750. Սյունիքի մարզում այս երեք տարրերի օպտիմալ համադրումը կարող է ապահովել քաղաքացիական հասարակության կայացման արդյունավետ ճանապարհ:

751. Ընդհանուր առմամբ հասարակության մի մասը կրավորական և սպասողական դիրքորոշում ունի մարզում ընթացող գործընթացների նկատմամբ, որն ունի օբյեկտիվ և սուբյեկտիվ պատճառներ: Տարածքային կառավարման և տեղական ինքնակառավարման համակարգի գործունեության կարևոր ուղղություններից մեկը պետք է լինի այդ կրավորական դիրքորոշման վերացումը և հասարակության լայն խավերի ընդգրկումը, մասնակցությունը մարզային զարգացման գործընթացներին: Արդյունավետ կառավարման նախապայմաններից մեկը հենց ակտիվ քաղաքացիական հասարակության կայացումն ու որոշումների ընդունման գործընթացում բնակչության և քաղաքացիական ակտիվ խմբերի մասնակցության ապահովումն է: Քաղաքացիական հասարակության տարբեր խավերի մասնակցությունը կառավարման գործընթացներում ոչ միայն ժողովրդավարության ամրապնդման երաշխիքն է, այլև կարողությունների զարգացման բնագավառում կարևորագույն գործոններից մեկը:

752. Համայնքային և մարզային զարգացման ծրագրերի մշակման և իրականացման ընթացքում մասնակցային մոտեցումը կնպաստի տեղական ինքնակառավարման մարմինների կարողությունների բարձրացմանը` համայնքների զարգացմանն ուղղված այլընտրանքային կարծիքների հավաքագրման և համապարփակ ծրագրերի կազմման աշխատանքներում: Միևնույն ժամանակ, ՏԻՄ-երը պետք է զարգացնեն իրենց կառավարչական հմտությունները` մասնակցային գործընթացներն արդյունավետ համակարգելու նպատակով: Համայնքներում ՄԶԾ-ով նախատեսված միջոցառումներ իրականացնելիս, հատկապես դրանց պլանավորման, ինչպես նաև մոնիտորինգի և գնահատման ժամանակ, մասնակցային մոտեցումը կապահովի թափանցիկություն և հրապարակայնություն, ինչպես նաև կբարձրացնի բնակչության վստահությունը տարածքային կառավարման և տեղական ինքնակառավարման մարմինների հանդեպ:

753. 2010-2013 թվականների ընթացքում տարածքային կառավարման և տեղական ինքնակառավարման մարմինների առավել թափանցիկ գործունեությունն ապահովելու նպատակով, մարզպետարանի աշխատակազմի, ՏԻՄ-երի և մարզի հասարակական կազմակերպությունների ջանքերով, նախատեսվում է իրականացնել հետևյալ միջոցառումները.

754. Մարզի տարածքում գործող ԶԼՄ-ների միջոցով պարբերաբար հաղորդումներ հեռարձակել` ներկայացնելով մարզպետի, մարզպետարանի և մարզային ենթակայության կազմակերպությունների գործունեությունը, ներկայացնելով գոյություն ունեցող հիմնախնդիրները և կատարվող ծրագրերը, պարբերաբար հրապարակել առավել լայն կիրառություն ունեցող օրենքների և նորմատիվ իրավական ակտերի, դրանցում կատարվող փոփոխությունների վերաբերյալ հաղորդագրություններ` տալով պարզաբանումներ և մեկնաբանություններ:

755. Պարբերաբար և համակարգված ձևով կազմակերպել մարզպետի, նրա տեղակալների և մարզպետարանում այլ ղեկավար պաշտոններ զբաղեցնող անձանց այցելությունները համայնքներ, որոնք պետք է ուղեկցվեն տեղական ինքնակառավարման մարմինների և համայնքի բնակչության հետ հանդիպում-քննարկումներով, որոնց ժամանակ մարզի առաջին դեմքերից բնակչությունը հնարավորություն կունենա ստանալ անհրաժեշտ տեղեկատվություն և բացատրություններ:

756. Մարզի զարգացման ծրագրի, այդ թվում` մարզի տարածքում պետական բյուջեի և միջազգային տարբեր կազմակերպությունների կողմից իրականացվող ծրագրերի մասին պետք է պատրաստվեն հանրամատչելի տեղեկատվական թերթիկներ և առաքվեն բոլոր համայնքներին:

757. Հասարակական կազմակերպությունների և զանգվածային լրատվամիջոցների ներկայացուցիչներին էլ ավելի մասնակից դարձնել մարզի խորհրդի նիստերին, ինչպես նաև մարզպետարանում ձևավորվող ժամանակավոր հանձնաժողովների աշխատանքներին:

758. Մարզպետարանի, մարզում գործող պետական մարմինների գործունեությունը հնարավորինս հրապարակային, թափանցիկ և պատասխանատու դարձնելու նպատակով, անհրաժեշտ է ներդնել պատասխանատու մարմինների և պաշտոնատար անձանց հաշվետվության նոր համակարգ: Այս համակարգի ձևավորումը նույնպես պետք է իրականացվի մարզում գործող ոչ պետական կազմակերպությունների գործուն մասնակցությամբ:

759. Մարզում կոռուպցիայի դեմ պայքարի հիմնական ուղղությունը պետք է լինի մարզպետարանի, պետական մարմինների գործառույթների հստակեցումը և կառավարման համակարգի կատարելագործումը:

760. Մարզում կոռուպցիայի դեմ պայքարի շրջանակներում արդյունավետ կլինի.

1) առավելագույնս կատարելագործել և հստակեցնել պետական ծառայության հիմքերը

2) թափանցիկ և մատչելի դարձնել պետական տնտեսական քաղաքականության իրագործման մեխանիզմները, ապահովել բնակչության լայն շրջանակների մասնակցությունը պետական հակակոռուպցիոն քաղաքականության մշակման և իրականացման գործընթացում

3) հետևողականորեն բարձրացնել զանգվածային լրատվական միջոցների և հասարակական միավորումների դերը պետական հակակոռուպցիոն ռազմավարության քարոզչության խնդրում:

761. Կոռուպցիայի դեմ պայքարը պետք է լինի առավելագույնս հրապարակային հասարակության իրազեկման և նրա կողմից վերահսկման պայմաններում: Դա պետք է արտահայտվի ինչպես կոռուպցիայի հետևանքների, այնպես էլ կիրառված պատժամիջոցների վերաբերյալ իրազեկմամբ, ինչը կօգնի վերականգնել հասարակության վստահությունն ու հավատն արդարացի և անաչառ պետական ծառայության նկատմամբ:

762. Սկզբնական շրջանում ստեղծել քաղաքային և մի քանի գյուղական համայնքների պաշտոնական ինտերնետային էջեր, որոնք հետագայում նախատիպ կհանդիսանան գյուղական մյուս բոլոր համայնքների համար:

763. Փորձնական ծրագրեր իրականացնել մի քանի համայնքներում` կազմակերպելու համայնքի զարգացման ծրագրի, բյուջեի կամ գլխավոր հատակագծի և հողերի գոտիավորման և օգտագործման սխեմաների հրապարակային քննարկումներ:

764. Համայնքների հնարավորություններից ելնելով հրապարակել համայնքի սոցիալ-տնտեսական զարգացման ծրագրի և համայնքի բյուջեի հանրամատչելի և վերլուծական ձեռնարկներ և դրանք անվճար տարածել համայնքի բնակչությանը:

765. Հասարակական կազմակերպությունների և համայնքի ակտիվ հասարակական խմբերի ներկայացուցիչներին հրավիրել համայնքի ավագանու նիստերին:

766. Համայնքի ղեկավարի և համայնքի ավագանու որոշումների մեկական օրինակ տեղադրել համայնքի ղեկավարի նստավայրի հանրության համար մատչելի վայրերում:

767. Հրապարակել բոլոր այն որոշումները, որոնք վերաբերում են պետության կամ միջազգային կազմակերպությունների կողմից տրամադրվող սերմացուների, վառելիքի, պարարտանյութերի և այլ նյութերի բաշխմանը:

768. Հասարակական կազմակերպությունների ջանքերով կազմակերպել բնակչության իրազեկման ծրագրեր, որոնց արդյունքում բնակչությանն իրավական տեղեկատվություն և խորհրդատվություն կտրամադրվի գույքային իրավունքների գրանցման, պայմանագրային հարաբերությունների հաստատման և բանկային վարկերի ստացման վերաբերյալ:

769. «Տեղական հանրաքվեի մասին» օրենքի դրույթներից ելնելով` նախաձեռնել և իրականացնել համայնքային հանրաքվե` ստեղծելով դրա նախադեպ և համայնքային հետաքրքրություն ունեցող հարցի քննարկում հանրաքվեի միջոցով:

770. Քաղաքացիական հասարակության ակտիվության ապահովման համար անհրաժեշտ է հանրային կառավարման հարաբերություններում մշտական մասնակցային դեր վերապահել գոյություն ունեցող տարաբնույթ կազմակերպություններին և հասարակական խմբերին (օրինակ, ջրօգտագործողների ընկերություններ, համայնքների միություններ, ՓՄՁ զարգացման մարզային խորհուրդ, դպրոցական խորհուրդներ և այլն):

771. Համայնքներին խրախուսելու համար մարզպետարանում ստեղծել «Տարվա համայնք» պաշտոնական մրցանակաբաշխություն, որը կնախատեսի որոշակի ֆինանսական և այլ տիպի օգնություններ շահող համայնքին:

772. Ցանկալի է Հ1 հեռուստաալիքով ունենալ «Մարզային ժամ» ծրագիր, որը պարբերաբար, Հանրապետության մասշտաբով մեկ ամսվա ընթացքում ընդգրկուն մեկ հաղորդում կհատկացնի յուրաքանչյուր մարզի:

 

13. ԱՐՏԱԿԱՐԳ ԻՐԱՎԻՃԱԿՆԵՐԻՑ ԲՆԱԿՉՈՒԹՅԱՆ ԵՎ ՏԱՐԱԾՔՆԵՐԻ ՊԱՇՏՊԱՆՈՒԹՅՈՒՆ

 

13.1 Քարաթափերի կանխարգելում

 

Հիմնախնդրի նկարագրությունը և ներկա վիճակը

 

773. Մարզի տարածքի բարդ երկրաբանական կառուցվածքը, ռելիեֆային առանձնահատկությունները, լեռնային ապարների որոշակի կազմավորումների տարածվածությունը, կլիմայական պայմանները և սեյսմիկ իրավիճակը նպաստավոր պայմաններ են ստեղծում քարաթափերի առաջացման համար: Քարաթափերի առաջացման և զարգացման գործոններն են` լեռնային ապարների հողմահարումը, ինտենսիվ ճեղքավորությունը, մակերևութային և ստորգետնյա ջրերի ներգործությունը, սեյսմիկ ցնցումները, ինչպես նաև պայթեցման աշխատանքները:

774. Մարզի տարածքում քարաթափերի խնդրի կարգավորումն ունի ռազմավարական նշանակություն, ուստի դրա հիմնովին լուծումը պահանջում է ՀՀ կառավարության և մարզային իշխանությունների լուրջ միջամտությունը և վերահսկողությունը` ապահովելու համար մարզի քարաթափերի գոտիներում գտնվող բնակավայրերի կայուն զարգացումը, ենթակառուցվածքների, բնակելի, հասարակական, արտադրական շենքերի և շինությունների շահագործումը:

 

ՀՀ Սյունիքի մարզպետարանի գործառույթները քարաթափերի կանխարգելման

հիմնախնդիրների լուծման հարցում

 

Մարզպետարանը`

1) համայնքի ղեկավարի ներկայացմամբ բնագավառի համապատասխան ոլորտի պատասխանատու լիազոր մարմնին է ներկայացնում տեղեկատվություն քարաթափերի, դրա հետ կապված արտակարգ իրավիճակի կամ վտանգի մասին

2) կազմակերպում է անվտանգության ապահովմանն ուղղված առաջնահերթ միջոցառումներ

3) կազմակերպում է գույքագրում ու միջոցառումների ծրագրերի մշակում և ներկայացնում համապատասխան ոլորտի պատասխանատու լիազոր մարմնին

4) կազմակերպում է ՀՀ կառավարության կողմից ֆինանսավորվող աշխատանքների իրականացումը:

 

Աղյուսակ 13.1. ՀՀ Սյունիքի մարզի բնակավայրերում քարաթափերի վտանգավոր գոտիները

 

.____________________________.

|Հ/Հ|Բնակավայրի |Քարաթափման  |

|   |անվանումը  |տարածքը (Հա)|

|___|___________|____________|

|1  |ք. Կապան   |   2.2      |

|___|___________|____________|

|2  |ք. Մեղրի   |   1.5      |

|___|___________|____________|

|3  |ք. Ագարակ  |   0.8      |

|___|___________|____________|

|4  |Շվանիձոր   |   0.3      |

|___|___________|____________|

|5  |Գեղի       |   0.3      |

|___|___________|____________|

|6  |Կավճուտ    |   1.0      |

|___|___________|____________|

|7  |Խոզնավար   |   0.5      |

|___|___________|____________|

|8  |Վաղատուր   |   5.0      |

|___|___________|____________|

|9  |Նռնաձոր    |   0.3      |

|___|___________|____________|

|10 |Կարճևան    |   0.3      |

|___|___________|____________|

|11 |Լեռնաձոր   |   1.0      |

|___|___________|____________|

|12 |Ձագեձոր    |   0.5      |

.____________________________.

 

13.2. Բնական աղետներ

 

775. Սյունիքի մարզում բնական աղետներից առավել վտանգ են ներկայացնում սողանքները, սելավները, գարնանային վարարումների հետևանքով առաջացած ջրհեղեղները:

776. Մարզի տարածքում առկա են յոթ տասնյակից ավելի սողանքային գոտիներ: Առավել ակտիվ և վտանգավոր սողանքային գոտիները գտնվում են Կապանի, Գորիսի և Սիսիանի տարածաշրջաններում:

789. Սողանքային գոտիներից յոթը գտնվում է Կապան քաղաքում:

777. Կապան քաղաքի Մուշեղ Հարությունյան փողոցի սողանքային գոտին առաջին անգամ շարժվել էր 1994 թ. օգոստոսին, որի հետևանքով 3 մարդ մահացել էր, ինչպես նաև տեղաշարժվել էր 400.000 մ3 գրունտ: Իսկ երկրորդ անգամ սողանք տեղի էր ունեցել 1996 թ. փետրվար ամսին: Նշված փողոցում իրացման տակ էին ընկել 37 տուն և օժանդակ շինություններ: Սողանքային գերխոնավացման աղբյուրը գրունտային ջրերի առկայությունն էր:

778. Ակտիվ և վտանգավոր սողանքային գոտի է նաև Կապանի Արփիկ թաղամասի 80 հա տարածքը, որից առավել ակտիվ գործողության մեջ է գտնվում 15 հա:

779. Սողանքային գոտի է նաև Կապանի կայարանամերձ տեղամասը` 8 հա, Համլետաշեն (Շղարշիկ) տեղամասը` 4 հա, Բաղաբուրջ թաղամասը` 10 հա և Գեղանուշ գյուղի 32 հա տարածքները:

780. Սիսիանի տարածաշրջանում սողանքային գոտում են գտնվում Շաղաթ և Բալաք գյուղերը:

781. Գորիսի տարածաշրջանում սողանքային գոտի է նաև Քարահունջ գյուղը: Սողանքային երևույթներ են նկատվել նաև Վերիշեն գյուղի բարձրադիր մասի Ղազի բնակավայրի տարածքում: Սողանքային գոտում է գտնվում նաև Երևան-Կապան ավտոճանապարհի 244 կմ հատվածը:

782. Գարնանային հնարավոր հեղեղումները կանխարգելելու նպատակով մարզի տարածքում պետք է կատարվեն հետևյալ միջոցառումները.

1) Կապան քաղաքում Ողջի և Կավարտ գետերի գրունտի մաքրում և տեղափոխում

2) Գորիս քաղաքում Վարարակն գետի հունի մաքրում, հենապատերի և կամուրջների հիմքերի ամրացում

3) Սպանդարյան, Շորինձոր, Սանձիձոր, Քոլատակ հեղեղատարների հունի մաքրում

4) Մեղրի քաղաքում գետի հունի մաքրում, Գաբիոնդի շարվածքում հենապատի կառուցում

5) Սիսիան քաղաքում Որոտան գետի հունի մաքրում տիղմից, Հարամու գետի հենապատի կառուցում:

 

13.3 Տեխնածին աղետներ

 

783. Մարզում տեխնածին վթարներից են ավտովթարները, կենցաղային և անտառային հրդեհները, պայթյունները, շենքերի, շինությունների հանկարծակի փլուզումները:

784. Վերոնշյալ աղետների պատճառ են հանդիսանում հիմնականում բնակչության կողմից անվտանգության կանոնների չիմացությունը և ոչ ճիշտ կիրառությունը:

785. Տեխնածին աղետներից խուսափելու և նվազագույնի հասցնելու համար կարևորվում է տեղական հեռուստատեսության դերը` բնակչության շրջանում բացատրական աշխատանքների անցկացման, անվտանգության կանոնների իրազեկման հարցում:

 

13.4. Բնական և տեխնածին աղետների ռիսկի նվազեցում

 

786. Բնական և տեխնածին աղետների ժամանակ բնակչության պաշտպանվածության խնդիրը պետք է միշտ լինի բարձր մակարդակի վրա:

787. Առաջին և ամենակարևոր պայմանը ռիսկերի նվազեցման գործընթացում հասարակության պատրաստվածությունն է բնական և տեխնածին աղետներին:

788. Լավ տեղեկացված բնակչությունը մեծ պատասխանատվությամբ է արձագանքում անվտանգության աստիճանի բարձրացման նպատակով իրականացվող ամեն մի գործողության:

789. Ռիսկերի նվազեցման գործընթացում կարևորվում է աղետների վերաբերյալ տեղեկատվական, վերլուծական, ինչպես նաև ազդարարման, իրազեկման աշխատանքների կազմակերպման և իրագործման դերը:

790. 2010-2013 թթ. մարզում բնական և տեխնածին աղետների ռիսկի նվազեցման համար կպահանջվի 487.0 մլն. դրամ ֆինանսական միջոցներ (Հավելված 13.1):

 

14. ՄՈՆԻՏՈՐԻՆԳԻ ԵՎ ԳՆԱՀԱՏՄԱՆ ՀԱՄԱԿԱՐԳ

 

791. ՄԶԾ առաջընթացի տեսանկյունից չափազանց կարևորվում է իրականացվող միջոցառումների մոնիտորինգը և գնահատումը, որն անհրաժեշտ է նաև նպատակային շահագրգիռ կողմերի հետ հետադարձ կապի պահպանման և նրանց տեսակետներն ու կարիքները հաշվի առնելու համար:

792. Մոնիտորինգի և գնահատման հայեցակարգի մշակման, իսկ հետագայում նաև դրա իրականացման նպատակով ՀՀ Սյունիքի մարզպետի 2009թ. փետրվարի 11-ի թիվ 25-Ա որոշմամբ հաստատվել է մոնիտորինգի և գնահատման աշխատանքային խմբի կազմը, որտեղ ընդգրկվել են մարզպետարանի ոլորտային ստորաբաժանումների ղեկավարներ և հասարակական կազմակերպությունների ներկայացուցիչներ

793. Խմբերի ղեկավարը Սյունիքի մարզպետի տեղակալ է:

794. ՄԳ համակարգով նախատեսված խմբի գործունեության արդյունքները ամփոփվում են ֆինանսական և սոցիալ-տնտեսական զարգացման վարչության կողմից:

 

ՄԶԾ ՄԳ-ն մի համակարգ է, որը

 

1) համապատասխանում է ԿԶԾ մոնիտորինգի համակարգին

2) ուշադրության կենտրոնում է պահում առաջնայնություններն արտացոլող ցուցանիշները

3) ճկուն է

4) նպաստում է կարևոր ցուցանիշների համար համայնքային մակարդակի տվյալների ստեղծմանը

5) թափանցիկ է

 

Տարեկան աշխատանքային պլան

 

795. ՄԶԾ-ի իրականացմանն աջակցելու, աշխատանքները համակարգելու, ինչպես նաև ՄԳ իրականացման համար պլանավորված միջոցառումները, արդյունքները և ֆինանսական ներդրումները ամփոփ ներկայացնող փաստաթղթի առկայության նպատակով մշակվում է Տարեկան աշխատանքային պլան (ՏԱՊ), որի նպատակն է.

1) Համախմբել բոլոր նախատեսվող միջոցառումները ՄԶԾ նպատակների իրականացման համար

2) Ներառել միջոցառումների իրականացման ցուցանիշները և արդյունքները տրամաբանական հենքում

3) Սահմանել այն կազմակերպությունները, որոնք պատասխանատու են կոնկրետ միջոցառումների իրականացման համար

4) Կոնկրետացնել միջոցառումների իրականացման ժամկետները

5) Սահմանել  ֆինանսական միջոցներով չապահովված միջոցառումների համար ֆինանսավորման ռազմավարությունը:

796. Ընդհանուր առմամբ ՏԱՊ-ում ներկայացվում են այն միջոցառումները, որոնց իրականացման համար պատասխանատու է մարզպետարանը, ինչպես նաև արձանագրվում են այն հիմքերը, որոնց վրա կառուցվելու են մոնիտորինգի աշխատանքները: Այս փաստաթղթում ներկայացվում է նաև ֆինանսական խնդիրների նկարագիրը, ինչպես նաև ֆինանսական միջոցներով դեռևս չապահովված միջոցառումների իրականացման համար ֆինանսական աղբյուրների բացահայտման ռազմավարությունը:

797. ՏԱՊ-ի բոլոր նախատեսվող միջոցառումները ամփոփված են Տրամաբանական հենքում:

798. Տրամաբանական հենքն օգնում է.

1) նկարագրել այն խնդիրները, որոնց իրականացմանն ուղղված է տվյալ միջոցառումը

2) բացահայտել այն կարևոր նկատառումները, որոնք պետք է հաշվի առնել արտաքին գործոնների առումով, քանի որ դրանք կարող են ազդել դրված գերակա նպատակների իրականացման վրա

3) սահմանել այն ցուցանիշները, որոնք կիրառվելու են տվյալ նպատակի իրականացումը չափելու համար

4) բացահայտել, թե որ աղբյուրներից են ստացվելու յուրաքանչյուր ցուցանիշը չափելու համար անհրաժեշտ տվյալները

5) հատկորոշել այն միջոցառումները, որոնք անհրաժեշտ է իրականացնել, ինչպես նաև սահմանել այն ժամկետները, որոնց սահմաններում պետք է իրականացվեն տվյալ նպատակները

6) բացահայտել անհրաժեշտ միջոցները և ներդրումները:

 

799. ՄԶԾ մոնիտորինգի համակարգը համապատասխանեցված է ՀՀ ԿԶԾ-ի մոնիտորինգի համակարգին և ներառում է այն բոլոր ցուցանիշները, որոնք հնարավոր կլինի գնահատել մարզային մակարդակով:

800. ԿԶԾ մոնիտորինգի համակարգում տեղ են գտել 177 ցուցանիշ, որոնցից 36-ը համարվում են հիմնական և վերաբերում են վերջնական ցուցանիշներին, 141-ը` գործոնային և վերաբերում են միջանկյալ ցուցանիշներին: Այդ ցուցանիշները դասակարգվում են ըստ հետևյալ բաղադրիչների`

1) Աղքատության կրճատումն և բարեկեցության աճ

2) Կրթություն

3) Առողջապահություն

4) Հիմնական հանրային ծառայություններ և բնակարանային հիմնախնդիրներ

5) Քաղաքացիական մեկուսացվածություն և անհավասարություն

6) Բնապահպանական կայուն զարգացում

 

801. ՄԶԾ ՄԳ իրականացման փուլում կարևոր է նաև, որ մարզպետարանը համագործակցի ԿԶԾ քարտուղարության հետ, քանի որ ՄԶԾ-ներում նախատեսվում են մի շարք միջոցառումներ, որոնց իրականացումը պետք է ապահովեն հենց մարզպետարանները: Դրանք են.

1) ԿԶԾ-ով նախատեսված մարզում իրականացվող միջոցառումների մոնիտորինգ

2) Մազրի մակարդակով ԿԶԾ-ի ցուցանիշների մոնիտորինգ և վերլուծություն

3) Պետական աջակցության կարիք ունեցող ընտանիքների մոնիտորինգ և գնահատում

4) Քաղաքացիական հասարակության կառույցների զարգացում

5) ԿԶԾ-ի մասին հանրության իրազեկության բարձրացում:

 

ՄԶԾ ՄԳ համակարգի կառուցվածքը

 

802. ՄԶԾ մոնիտորինգի և գնահատման համակարգը բաղկացած է չորս հիմնական բաղադրիչներից.

1) քաղաքականության ուսումնասիրում

2) ՄԶԾ ցուցանիշների և թիրախների վերանայում

3) մասնակցային մոնիտորինգ և գնահատում

4) ազդեցության գնահատում:

803. Քաղաքականության վերլուծության հիմքը ՏԱՊ-ի տրամաբանական հենքն է և մոնիտորինգի այս տեսակի ժամանակ ՄԳ խումբը քննության է առնում նախատեսված միջոցառումների առաջընթացը, բացահայտում է խոչընդոտները և հետազոտում անելիքները:

804. ՄԶԾ-ի ցուցանիշները և ոլորտները վերանայվում, խմբավորվում են ըստ ՄԶԾ-ի կարևորագույն թեմաների, այն է`

1) տնտեսական զարգացում

2) կենսամակարդակ

3) ՓՄՁ զարգացում

4) գյուղատնտեսության զարգացում

5) առողջապահություն

6) կրթություն

7) սոցիալական պաշտպանություն

8) համայնքային զարգացում

9) շրջակա միջավայրի պաշտպանություն:

 

805. Հաստատված ժամանակացույցի համաձայն ՀԿ-ների կողմից իրականացվում է մասնակցային մոնիտորինգի և գնահատման միջոցառում` մասնակցային որևէ մեթոդաբանության կիրառմամբ:

806. Մասնագիտական անկախ գնահատում իրականացնելու նպատակով, կազմակերպվում է ՄԶԾ որևէ ոլորտի միջոցառումների ազդեցության գնահատում: Այս հետազոտությունները թույլ են տալիս.

1) անցկացնել քաղաքականության ուսումնասիրության ու ցուցանիշների մոնիտորինգի եզրակացությունների համադրում

2) ստանալ ՄԶԾ-ի իրականացման ու արդյունքների խորացված պատկեր` ըստ առանձին կարևորագույն ոլորտների և ունենալ մի մեխանիզմ, որի շնորհիվ կարելի է տեղերից ստանալ ՄԶԾ-ի արդյունավետության վերաբերյալ կարծիքներ (ինչպես, օրինակ, աղքատների համար առանձին ծառայությունների մատչելիությունը):

807. ՄԳ համակարգի առաջին և երկրորդ տարրերն իրականացվում են մարզպետարանի ՄԳ խմբի կողմից: Այս երկու տարրերը կարելի է համարել ներքին մոնիտորինգ և գնահատում: Իսկ երրորդ և չորրորդ տարրերը համարվում են արտաքին ՄԳ տեսակ, քանի որ դրանք հիմնականում իրականացվում են քաղաքացիական հասարակության սուբյեկտների և անկախ մասնագետների կողմից` ապահովելով նաև ՄԳ համակարգի համապարփակությունը և չեզոքությունը: Բացի այդ այս տարրերի առկայությունը թույլ է տալիս հանրության լայն շրջանակներին մասնակցելու և վերահսկելու մարզային մակարդակում զարգացման նախաձեռնությունների պլանավորման, իրականացման և գնահատման գործընթացները: Կարևոր է նշել նաև, որ վերջին երկու տարրերը հնարավորություն են տալիս քանակական տվյալները համալրել որակական գնահատականներով, ինչն ամբողջական է դարձնում ՄԳ ընդհանուր պատկերը և օգնում բարձրացնել պլանավորման արդյունավետությունը:

808. Այնուամենայնիվ, ՄՄԳ և ազդեցության գնահատումը ևս համակարգվում է մարզպետարանի ՄԳ խմբի կողմից, քանի որ վերջինս պատասխանատու է ողջ համակարգի գործառնության համար: Սակայն, այս պարագայում մարզպետարանի ՄԳ խմբի մասնակցությունը սահմանափակվում է իրականացնողներին ցուցաբերվող տեխնիկական աջակցությամբ և տեղեկատվության տրամադրմամբ: Այսպիսով` ամրապնդվում է նաև կապը մարզպետարանի և մարզի քաղաքացիական հասարակության խմբերի հետ:

 

ՄԶԾ-ի մոնիտորինգի ցիկլը

 

809. Յուրաքանչյուր տարվա ընթացքում, սկսած հունվարից մոնիտորինգի տվյալները օգտագործվում են ՄԶԾ-ի տարեկան վերանայման և ՏԱՊ-ի մշակման նպատակով: Ընդհանուր առմամբ, ՄԳ ցիկլը ենթադրում է.

1) միջանկյալ (կիսամյակային) ընթացիկ հաշվետվություն, որը պատրաստվում է հուլիս-օգոստոս ամիսներին և հիմնվում է քաղաքականությունների ուսումնասիրության վրա

2) տարեկան հաշվետվություն, որը պատրաստվում է տարվա վերջում և հաջորդ տարվա սկզբին: Այն կազմվում է ՄԳ համակարգի բոլոր տարրերի վերաբերյալ առկա հաշվետվությունների ամփոփ վերլուծության արդյունքում

3) մոնիտորինգի սեմինար-խորհրդակցություն, որը անց է կացվում հաջորդ տարվա մարտ ամսին, որի ընթացքում բոլոր ներգրավված կողմերի հետ միասին քննության են առնվում մոնիտորինգի տարեկան ընթացիկ հաշվետվությունը և սահմանվում են հաջորդ տարվա հիմնական խնդիրները:

 

ՄԳ հաշվետվությունները

 

810. Մոնիտորինգի միջանկյալ և տարեկան հաշվետվությունները պատրաստվում են մարզպետարանի ՄԳ խմբի կողմից:

811. Միջանկյալ հաշվետվությունը ներառում է տրամաբանական հենքի հիման վրա կատարած քաղաքականությունների վերլուծության արդյունքները: Այն մշակվում է ՏԱՊ-ի տարվա առաջին կիսամյակում իրականացված և իրականացվելիք միջոցառումների առաջընթացի գնահատման արդյունքում: Միջանկյալ հաշվետվությունը պատրաստվում է հուլիս-օգոստոս ամիսներին:

812. Տարեկան հաշվետվությունը ամփոփում է տարվա ընթացքում ՏԱՊ-ով նախատեսված բոլոր միջոցառումների վերաբերյալ ՄԶԾ ՄԳ համակարգի չորս տարրերի իրականացումից ստացված արդյունքների ամփոփ վերլուծությունները: Այն պատրաստվում է դեկտեմբեր-հունվար ամիսներին և ներառում է հետևյալ բաժինները.

1) ԿԶԾ-ի մոնիտորինգի պետական համակարգի ամփոփագիրը` շեշտը դնելով մարզին հատուկ հիմնախնդիրների վրա

2) ՄԶԾ-ի շրջանակներում իրականացված միջոցառումները և դրանց գծով կատարված ծախսերը

3) Տարվա ընթացքում իրականացված գնումները

4) ՄԶԾ-ով սահմանված միջոցառումների իրականացման ընթացքի ամփոփումը, քաղաքականությունների ուսումնասիրության արդյունքները` տարվա կտրվածքով

5) Տարեկան առաջընթացը` ՄԶԾ-ի մոնիտորինգի ցուցանիշների նկատմամբ

6) Մասնակցային մոնիտորինգի և գնահատման ամփոփ արդյունքները

7) Ազդեցության գնահատման ամփոփ արդյունքները

8) Հաջորդ տարվա հիմնախնդիրներ, այդ թվում` քաղաքականությունների ուրվագծում:

813. ՄԳ տարեկան հաշվետվությունը պատրաստելուց հետո կազմակերպվում է ՄԳ արդյունքները ամփոփող տարեկան սեմինար-խորհրդակցություն, որին մասնակցում են ինչպես մարզային խորհրդի, այնպես էլ քաղաքացիական հասարակության և դոնոր կազմակերպությունների ներկայացուցիչները: Տարեկան սեմինար-խորհրդակցությունը կազմակերպվում է մոնիտորինգային գործունեության վերաբերյալ եզրակացությունների քննարկման և տարածման համար:

814. Սեմինար-խորհրդակցությունը պետք է դիտվի նաև որպես կարևոր մի նախաձեռնություն քաղաքացիական հասարակությունը ՄԶԾ-ի մոնիտորինգի մեջ ընդգրկելու, ինչպես նաև ՄԶԾ-ի հաջողությունները ցուցադրելու և նոր դոնորներ ներգրավելու համար:

815. Մոնիտորինգի խմբի աշխատանքներին պարբերաբար պետք է հետևի Մարզային խորհրդի կազմում ընդգրկված մարզային զարգացման հանձնաժողովը: Նրա դերը վճռորոշ է մոնիտորինգի համակարգի կայացման և արդյունավետ գործառնության ապահովման գործում:

816. Չափազանց կարևոր է ՄԶԾ ՄԳ համակարգի ինստիտուցիոնալացմանն ուղղված քայլերի իրականացումը: Խոսքը վերաբերում է հատկապես մասնակցային ՄԳ-ին և ազդեցության գնահատմանը:

817. Այս համակարգի կենսունակության և հետագա զարգացման երաշխիքը կլինի ՄԳ-ի որպես մարզային զարգացման ինստիտուցիոնալ համակարգի անբաժանելի մասի ամրագրումը ՄԶԾ մոդելի բաղադրիչների կազմում: Այս համակարգի արմատավորումը հնարավորություն է տալիս առավել արդյունավետ իրականացնել ԿԶԾ-ի ՄԳ համակարգը մարզային մակարդակում, բարձրացնել տարբեր դոնորների կողմից այս բնագավառում իրականացվող միջոցառումների հասցեականությունը:

 

Աղյուսակ 14.1. ՄԶԾ մոնիտորինգի և գնահատման ընթացակարգը

 

._________________________________________________________________________.

|Մոնիտորինգի և  |Իրականացման |Իրականացման           |Արդյունքը|Իրականացնող|

|գնահատման      |նպատակը     |ընթացակարգը           |         |կողմը      |

|բաղադրիչը      |            |                      |         |           |

|_______________|____________|______________________|_________|___________|

|Քաղաքականության|Տարին երկու | 1. ՏԱՊ-ի տրամաբանական|         |           |

|վերանայում     |անգամ` ՏԱՊ-ի|հենքով նախատեսված     |         |           |

|               |նկատմամբ    |միջոցառումների, դրանց |         |           |

|               |առաջընթացը  |արդյունքների և        |         |           |

|               |չափելու     |թիրախների             |         |           |

|               |նպատակով:   |վերլուծություն:       |         |           |

|               |            | 2. ՏԱՊ-ի իրականացման |         |           |

|               |            |ընթացքում ծագած       |         |           |

|               |            |հիմնախնդիրների        |         |           |

|               |            |բացահայտում:          |         |           |

|               |            | 3. Հաշվետու հաջորդ   |Կիսամյա- |Մարզպետա-  |

|               |            |ժամանակաշրջանում      |կային    |րանի ՄԳ    |

|               |            |իրականացվելիք         |հաշվետվու|խումբ      |

|               |            |միջոցառումների        |թյուն    |           |

|               |            |արդյունավետության     |         |           |

|               |            |բարձրացմանն ուղղված   |         |           |

|               |            |հանձնարարականների     |         |           |

|               |            |մշակում:              |         |           |

|               |            | 4. Արդյունքների      |         |           |

|               |            |վերլուծություն և      |         |           |

|               |            |հաշվետվության         |         |           |

|               |            |պատրաստում:           |         |           |

|               |            | 5. Շահագրգիռ բոլոր   |         |           |

|               |            |կողմերի իրազեկում:    |         |           |

|_______________|____________|______________________|_________|___________|

|ՄԶԾ            |ՄԶԾ-ի       | 1. ՄԶԾ և  մարզային   |         |           |

|ցուցանիշների   |ցուցանիշների|մակարդակում ԿԶԾ       |         |           |

|և  թիրախների   |վերլուծու-  |առաջընթացը գնահատող   |         |           |

|վերլուծություն |թյուն և     |ելակետային            |         |           |

|               |ցուցակի     |ցուցանիշների          |         |           |

|               |թարմացում   |հավաքագրում:          |         |           |

|               |            | 2. Վերոհիշյալ        |         |           |

|               |            |ցուցանիշների          |         |           |

|               |            |թարմացում:            |Մոնիտո-  |Մարզպետա-  |

|               |            | 3. Ցուցանիշների      |րինգի և  |րանի ՄԳ    |

|               |            |համեմատական           |գնահատման|խումբ      |

|               |            |վերլուծություն` ՄԶԾ   |տարեկան  |           |

|               |            |ազդեցությունը         |հաշվետվու|           |

|               |            |գնահատելու նպատակով:  |թյուն    |           |

|               |            |4. Արդյունքների       |         |           |

|               |            |վերլուծություն և      |         |           |

|               |            |հաշվետվության         |         |           |

|               |            |պատրաստում            |         |           |

|               |            |5. Շահագրգիռ բոլոր    |         |           |

|               |            |կողմերի իրազեկում:    |         |           |

|_______________|____________|______________________|_________|___________|

|Մասնակցային    |ՄԶԾ-ի       | 1. ՄԶԾ համապատասխան  |Մասնակ-  |Քաղաքա-    |

|մոնիտորինգ և   |առաջընթացի  |ոլորտի/ների           |ցային    |ցիական     |

|գնահատում      |վերաբերյալ  |ընտրություն           |մոնիտո-  |հասարակու- |

|               |հանրության  | 2. ՄՄԳ               |րինգի և  |թյան խմբեր,|

|               |կարծիքների  |մեթոդաբանության       |գնահատման|տեղական    |

|               |և  արձագանք-|ընտրություն           |հաշվետվու|ՀԿ-ներ     |

|               |ների վերլու-| 3. Հետազոտական       |թյուն    |           |

|               |ծություն    |գործիքների մշակում,   |         |           |

|               |            |մեթոդների և           |         |           |

|               |            |ընթացակարգերի         |         |           |

|               |            |հստակեցում            |         |           |

|               |            | 4. Հետազոտական խմբի  |         |           |

|               |            |ձևավորում             |         |           |

|               |            | 5. Դաշտային          |         |           |

|               |            |աշխատանքների          |         |           |

|               |            |իրականացում           |         |           |

|               |            | 6. Արդյունքների      |         |           |

|               |            |վերլուծություն և      |         |           |

|               |            |հաշվետվության         |         |           |

|               |            |պատրաստում            |         |           |

|               |            | 7. Շահագրգիռ բոլոր   |         |           |

|               |            |կողմերի իրազեկում     |         |           |

|_______________|____________|______________________|_________|___________|

|Ազդեցության    |ՄԶԾ որևէ    | 1. ՄԶԾ համապատասխան  |         |           |

|գնահատում      |ոլորտում    |ոլորտի/ների           |         |           |

|               |մասնագիտական|ընտրություն           |         |           |

|               |հետազոտու-  | 2. ՄՄԳ               |         |           |

|               |թյուն       |մեթոդաբանության       |         |           |

|               |            |ընտրություն           |         |           |

|               |            | 3. Հետազոտական       |Ազդեցու- |Անկախ      |

|               |            |գործիքների մշակում,   |թյան     |փորձագետներ|

|               |            |մեթոդների և           |գնահատման|           |

|               |            |ընթացակարգերի         |հաշվետվու|           |

|               |            |հստակեցում            |թյուն    |           |

|               |            | 4. Հետազոտական խմբի  |         |           |

|               |            |ձևավորում             |         |           |

|               |            | 5. Դաշտային          |         |           |

|               |            |աշխատանքների          |         |           |

|               |            |իրականացում           |         |           |

|               |            | 6. Արդյունքների      |         |           |

|               |            |վերլուծություն և      |         |           |

|               |            |հաշվետվության         |         |           |

|               |            |պատրաստում            |         |           |

|               |            | 7. Շահագրգիռ բոլոր   |         |           |

|               |            |կողմերի իրազեկում     |         |           |

._________________________________________________________________________.

 

15. ՀՀ ՍՅՈՒՆԻՔԻ ՄԱՐԶԻ ԶԱՐԳԱՑՄԱՆ ԾՐԱԳՐԻ ՖԻՆԱՆՍԱՎՈՐՈՒՄԸ

 

818. ՄԶԾ իրագործման համար պահանջվող ֆինանսական միջոցները և նրանց ծախսման ուղղությունները գնահատված են` պահանջվող ընդհանուր գումարը կազմում է ավելի քան 71.9 մլրդ դրամ, արտարժույթով նախատեսվող ՄԶԾ ֆինանսավորման ծավալները` 437.9 մլն ԱՄՆ դոլար և 208.9 մլն եվրո: Հաշվի առնելով առկա տնտեսական միտումները և մակրոտնտեսական ցուցանիշների հնարավոր փոփոխությունները, առանձին ոլորտների ֆինանսավորումը նախատեսվել է ոչ բոլոր ուղղություններով: Այդ ոլորտների համար նշվել են զարգացման համար նախատեսվող միջոցառումները, դրանց ֆինանսավորման հնարավոր ուղիները:

819. Սոցիալական ոլորտների ընդհանուր ֆինանսավորումը կազմում է 27.981 մլրդ դրամ` ծրագրի ֆինանսավորման ընդհանուր գումարի 38.9%-ը:

820. Կրթության ոլորտի ֆինանսավորումը հիմնականում ուղղված է դպրոցաշինությանը` կրթական օբյեկտների կառուցմանը և նորոգմանը: Ոլորտի ֆինանսավորման համար անհրաժեշտ է շուրջ 10.371 մլրդ դրամ (ծրագրի ընդհանուր ֆինանսավորման 14.4%-ը):

821. Մշակույթի, սպորտի և երիտասարդության հարցերի ոլորտի ֆինանսավորման համար անհրաժեշտ է 2.767 մլրդ դրամ (3.8%), որի սահմաններում նախատեսվում է իրագործել 23 ծրագիր, որոնցից են` Կապանի երկրագիտական թանգարանի շենքի, մշակույթի պալատի, լողավազանի հիմնանորոգումները, մարմնամարզության և արվեստի դպրոցների ջերմամատակարարման ցանցերի կառուցումը, Սիսիան և Մեղրի քաղաքների մշակույթի պալատների հիմնանորոգումները, Մեղրիում տիպային հրաձգարանի և մարզադպրոցի կառուցումը, Գորիսի մարզադպրոցի դահլիճի հիմնանորոգումը, իննը գյուղական համայնքներում մշակույթի տների և ակումբի շենքերի վերանորոգումը:

822. Առողջապահության ոլորտի ֆինանսավորումը կազմում է 14.766 մլրդ դրամ (20.5%): Նախատեսվում է իրականացնել բժշկական մի շարք կենտրոնների, հիվանդանոցների շենքերի հիմնանորոգումը, 24 գյուղական համայնքների ամբուլատորիաների, բուժկետերի վերանորոգումը և անհրաժեշտ սարքավորումների ձեռքբերումը, արտահիվանդանոցային պոլիկլինիկական, հիվանդանոցային, շտապ օգնության, ախտաբանաանատոմիական և այլ ծառայությունների ֆինանսավորումը:

823. Սոցիալական պաշտպանության ոլորտի ֆինանսավորման համար կպահանջվի 77 մլն դրամ (0.1%): Նախատեսվում է ֆինանսավորել թեք հարթակների կառուցումը քաղաքային համայնքների մշակութային և սպորտային կենտրոններում, Գորիսում առողջակրթական վերականգնողական կենտրոնի ստեղծումը, 20 հաշմանդամների համար առողջարանային ուղեգրերի ձեռքբերումը, մարզում տարբեր սպորտային միջոցառումների անցկացումը և այլն:

824. Արդյունաբերության ոլորտում ՄԶԾ-ով ֆինանսավորում չի նախատեսված: Էներգետիկայի ոլորտում 2009-2014 թվականներին նախատեսվում է 208.9 մլն եվրո հատկացնել Մեղրու ՀԷԿ-ի շինարարության համար, որն ընդգրկում է նաև ՄԶԾ-ով ծրագրավորվող 2010-2013 թվականները:

825. Գյուղատնտեսության ոլորտի ֆինանսավորման համար նախատեսված է ծախսել 2.923 մլրդ դրամ (4.1%): Ոլորտի ֆինանսավորումն ուղղված է ոռոգման համակարգերի կառուցմանը, նորոգմանը, արհեստական սերմնավորման կայանների, մեքենատրակտորային պարկերի ստեղծմանը, անասնաբուժական տեղամասերի վերակառուցմանը, անասնաբուժական լաբորատորիաների վերանորոգմանը, դրանց համար անհրաժեշտ գույքի ձեռքբերմանը, գյուղական համայնքներում կրծողասպան աշխատանքների իրականացմանը:

826. Բնապահպանության ոլորտի ֆինանսավորման համար նախատեսվում է ծախսել 399 մլն դրամ (0.6%): Ֆինանսավորումը նախատեսվում է ուղղել տարածաշրջաններում որսահանդակների ստեղծմանը, Օդային և ջրային ավազանի աղտոտվածության քիմիական վերլուծության շրջիկ լաբորատորիայի ձեռքբերմանը:

827. Զբոսաշրջության ոլորտում քանի որ Տաթևի վանական համալիրի վերանորոգման աշխատանքներն արդեն ընթացքի մեջ են, առկա տնտեսական միտումներից ելնելով, զբոսաշրջության առանձին ֆինանսավորումը ծրագրով նախատեսվել է ընդամենը 42 մլն դրամ (0.1%)` էկոտուրիզմի ենթակառուցվածքների կառուցման համար: Տաթևի վանական համալիրի վերականգնման ծրագրի իրականացման ընթացքում անհրաժեշտությունից ելնելով զբոսաշրջության ուղղությամբ իրականացվելիք ֆինանսավորումը կվերանայվի և կկատարվեն ճշգրտումներ:

828. Մարզային և համայնքային ենթակառուցվածքների ոլորտում ֆինանսավորման համար նախատեսվում է ծախսել 34.839 մլրդ դրամ (48.4%): Այստեղից պարզ է դառնում, որ մարզի ծրագրի ֆինանսավորման զգալի մասը ուղղված է ենթակառուցվածքներին:

829. Ճանապարհաշինության բնագավառում նախատեսվում է իրականացնել մարզային նշանակության ճանապարհների հիմնական նորոգումներ, շահագործում, պահպանում, ձմեռային պահպանում և մի շարք համայնքային նշանակության ճանապարհների հիմնանորոգում: Ճանապարհաշինության համար նախատեսվում է ծախսել 11.329 մլրդ դրամ (15.7%):

830. Ջրամատակարարման բնագավառում ֆինանսավորումը կազմում է 16.814 մլրդ դրամ (23.4%):

Մարզի համայնքների գազիֆիկացման գործընթացի շարունակման համար նախատեսվում է ծախսել 6.697 մլրդ դրամ (9.3%): Գազիֆիկացման ֆինանսավորումը կընդգրկի 39 համայնք, որոնցում են նաև Մեղրի և Ագարակ քաղաքային համայնքները:

831. Քաղաքաշինության խնդիրներին վերաբերող ոլորտում նախատեսվում է ծախսել 5.241 մլրդ դրամ (7.3%):

833. Արտակարգ իրավիճակներից բնակչության և տարածքների պաշտպանության բնագավառում նախատեսվում է իրականացնել բնական և տեխնածին աղետների ռիսկի նվազեցման աշխատանքներ` քարաթափերի կանխարգելում, սողանքների, սելավների, հեղեղումների վտանգների վերացում: 2010-2013 թթ. մարզում բնական և տեխնածին աղետների ռիսկի նվազեցման համար նախատեսվում է ծախսել 487 մլն դրամ (0.7%):

833. Մարզի բոլոր 109 համայնքների քառամյա զարգացման ծրագրերում ընդգրկված ոլորտային կապիտալ ծրագրերի իրականացման համար պահանջվող գումարը կազմում է շուրջ 28,5 մլրդ դրամ, որը նախատեսված է համայնքների նշված ծրագրերով:

834. ՀՀ Սյունիքի մարզի ծրագրի ֆինանսավորումն ըստ բնագավառների` տրված է Հավելված 15.1-ում: Արտարժույթով նախատեսվող ՄԶԾ ֆինանսավորման ծավալները ներկայացված են Հավելված 15.2-ում:

 

Հավելված 5.1

 

Աղյուսակ 1. ՀՀ Սյունիքի մարզի կրթության ոլորտի ռազմավարությունների

ֆինանսավորումը 2010-2013 թվականներին

(Բոլոր ծախսերը նախատեսվում են իրականացնել 2010-2013 թթ. ՀՀ պետական

բյուջեներով)

 

.__________________________________________________________________________

|Հ/Հ|Դպրոցաշինություն|Ընդամենը    |       Պլանավորված ֆինանսավորում       |

|   |                |պահանջվող   |_______________________________________|

|   |                |ֆինանսավո-  | 2010 թ. | 2011 թ. | 2012 թ. | 2013 թ. |

|   |                |րում        |         |         |         |         |

|___|________________|____________|_________|_________|_________|_________|

| 1 |       2        |     3      |    4    |   5     |    6    |    7    |

|___|________________|____________|_________|_________|_________|_________|

|I  |Կրթական         |   1467400.0| 383900.0| 483500.0| 300000.0| 300000.0|

|   |օբյեկտների      |            |         |         |         |         |

|   |կառուցում       |            |         |         |         |         |

|   |ընդամենը, այդ   |            |         |         |         |         |

|   |թվում`          |            |         |         |         |         |

|___|________________|____________|_________|_________|_________|_________|

|1  |Սալվարդ գյուղի  |    100000.0| 100000.0|         |         |         |

|   |դպրոցի կառուցում|            |         |         |         |         |

|   |(100 աշ. տեղ.)  |            |         |         |         |         |

|___|________________|____________|_________|_________|_________|_________|

|2  |Բարձրավան       |    103900.0| 103900.0|         |         |         |

|   |(Գորիսի) գյուղի |            |         |         |         |         |

|   |դպրոցի կառուցում|            |         |         |         |         |

|   |(100 աշ. տեղ.)  |            |         |         |         |         |

|___|________________|____________|_________|_________|_________|_________|

|3  |ք. Կապանի թիվ 4 |    180000.0| 180000.0|         |         |         |

|   |դպրոցի կառուցում|            |         |         |         |         |

|   |(100 աշ. տեղ.)  |            |         |         |         |         |

|___|________________|____________|_________|_________|_________|_________|

|4  |Բնունիս գյուղի  |    130000.0|         | 130000.0|         |         |

|   |դպրոցի կառուցում|            |         |         |         |         |

|   |(100 աշ. տեղ.)  |            |         |         |         |         |

|___|________________|____________|_________|_________|_________|_________|

|5  |Տանձատափ գյուղի |    100000.0|         |         |         | 100000.0|

|   |դպրոցի կառուցում|            |         |         |         |         |

|   |(50 աշ. տեղ.)   |            |         |         |         |         |

|___|________________|____________|_________|_________|_________|_________|

|6  |Շենաթաղ գյուղի  |    123500.0|         | 123500.0|         |         |

|   |դպրոցի կառուցում|            |         |         |         |         |

|   |(100 աշ. տեղ.)  |            |         |         |         |         |

|___|________________|____________|_________|_________|_________|_________|

|7  |ք. Կապանի Բեխ   |    100000.0|         | 100000.0|         |         |

|   |թաղամասում դպրոց|            |         |         |         |         |

|   |կառուցում       |            |         |         |         |         |

|   |(50 աշ. տեղ.)   |            |         |         |         |         |

|___|________________|____________|_________|_________|_________|_________|

|8  |Անտառաշատ գյուղի|     100000.|         |         | 100000.0|         |

|   |դպրոցի կառուցում|            |         |         |         |         |

|   |(50 աշ. տեղ.)   |            |         |         |         |         |

|___|________________|____________|_________|_________|_________|_________|

|9  |Բալաք գյուղի    |    100000.0|         |         |         | 100000.0|

|   |դպրոցի կառուցում|            |         |         |         |         |

|   |(50 աշ. տեղ.)   |            |         |         |         |         |

|___|________________|____________|_________|_________|_________|_________|

|10 |ք. Կապանի       |    100000.0|         |         | 100000.0|         |

|   |Բաղաբուրջ       |            |         |         |         |         |

|   |թաղամասում      |            |         |         |         |         |

|   |դպրոցի կառուցում|            |         |         |         |         |

|   |(50 աշ. տեղ)    |            |         |         |         |         |

|___|________________|____________|_________|_________|_________|_________|

|11 |Գետաթաղ գյուղի  |    100000.0|         |         | 100000.0|         |

|   |կառուցում       |            |         |         |         |         |

|   |(50 աշ. տեղ.)   |            |         |         |         |         |

|___|________________|____________|_________|_________|_________|_________|

|12 |Թասիկ գյուղի    |    130000.0|         | 130000.0|         |         |

|   |դպրոցի կառուցում|            |         |         |         |         |

|   |(100 աշ. տեղ.)  |            |         |         |         |         |

|___|________________|____________|_________|_________|_________|_________|

|13 |Արևիս  գյուղի   |    100000.0|         |         |         | 100000.0|

|   |դպրոցի կառուցում|            |         |         |         |         |

|   |(50 աշ. տեղ.)   |            |         |         |         |         |

|   |                |            |         |         |         |         |

|___|________________|____________|_________|_________|_________|_________|

|II |Կրթական         |   8903615.0|1867410.0|3146890.0|2790815.0|1098500.0|

|   |համակարգի       |            |         |         |         |         |

|   |օբյեկտների      |            |         |         |         |         |

|   |նորոգում        |            |         |         |         |         |

|   |ընդամենը, այդ   |            |         |         |         |         |

|   |թվում`          |            |         |         |         |         |

|___|________________|____________|_________|_________|_________|_________|

|1  |ք. Կապանի       |    144000.0|  80000.0|  64000.0|         |         |

|   |վարժարանի       |            |         |         |         |         |

|   |հիմնանորոգում   |            |         |         |         |         |

|___|________________|____________|_________|_________|_________|_________|

|2  |ք. Կապանի թիվ 7 |    148500.0|  60000.0|  88500.0|         |         |

|   |դպրոցի          |            |         |         |         |         |

|   |հիմնանորոգում   |            |         |         |         |         |

|___|________________|____________|_________|_________|_________|_________|

|3  |ք. Կապանի թիվ 2 |    162000.0| 123000.0|  39000.0|         |         |

|   |հատուկ դպրոցի   |            |         |         |         |         |

|   |հիմնանորոգում   |            |         |         |         |         |

|   |                |            |         |         |         |         |

|___|________________|____________|_________|_________|_________|_________|

|4  |ք. Կապանի թիվ 12|     82000.0|         |  42000.0|  40000.0|         |

|   |դպրոցի          |            |         |         |         |         |

|   |հիմնանորոգում   |            |         |         |         |         |

|   |(հարմարեցված)   |            |         |         |         |         |

|___|________________|____________|_________|_________|_________|_________|

|5  |ք. Կապանի թիվ 9 |    128250.0|  68250.0|  60000.0|         |         |

|   |դպրոցի          |            |         |         |         |         |

|   |հիմնանորոգում   |            |         |         |         |         |

|___|________________|____________|_________|_________|_________|_________|

|6  |ք. Կապանի թիվ 10|    248000.0| 196000.0|  52000.0|         |         |

|   |դպրոցի          |            |         |         |         |         |

|   |հիմնանորոգում   |            |         |         |         |         |

|   |                |            |         |         |         |         |

|___|________________|____________|_________|_________|_________|_________|

|7  |«Կապանի         |    148800.0|         |  91300.0|  57500.0|         |

|   |երեխաների խնամքի|            |         |         |         |         |

|   |և  պաշտպանության|            |         |         |         |         |

|   |գիշերօթիկ       |            |         |         |         |         |

|   |հաստատություն»  |            |         |         |         |         |

|   |ՊՈԱԿ-ի          |            |         |         |         |         |

|   |ննջարանային     |            |         |         |         |         |

|   |մասնաշենքի,     |            |         |         |         |         |

|   |ճաշարանի և      |            |         |         |         |         |

|   |լվացքատան       |            |         |         |         |         |

|   |հիմնանորոգում   |            |         |         |         |         |

|___|________________|____________|_________|_________|_________|_________|

|8  |ք. Գորիսի թիվ 2 |    210600.0|  73600.0|  77000.0|  60000.0|         |

|   |դպրոցի          |            |         |         |         |         |

|   |հիմնանորոգում   |            |         |         |         |         |

|___|________________|____________|_________|_________|_________|_________|

|9  |Հարժիս գյուղի   |    135000.0|  87800.0|  47200.0|         |         |

|   |դպրոցի          |            |         |         |         |         |

|   |հիմնանորոգում   |            |         |         |         |         |

|___|________________|____________|_________|_________|_________|_________|

|10 |Խնածախ գյուղի   |    157800.0|  70000.0|  87800.0|         |         |

|   |դպրոցի          |            |         |         |         |         |

|   |հիմնանորոգում   |            |         |         |         |         |

|___|________________|____________|_________|_________|_________|_________|

|11 |ք. Սիսիանի թիվ 1|    116100.0|         |  60000.0|  56100.0|         |

|   |դպրոցի          |            |         |         |         |         |

|   |հիմնանորոգում   |            |         |         |         |         |

|___|________________|____________|_________|_________|_________|_________|

|12 |ք. Սիսիանի թիվ 2|    175550.0|  87800.0|  87750.0|         |         |

|   |դպրոցի          |            |         |         |         |         |

|   |հիմնանորոգում   |            |         |         |         |         |

|___|________________|____________|_________|_________|_________|_________|

|13 |ք. Սիսիանի թիվ 4|    148500.0|         |  80000.0|  68500.0|         |

|   |դպրոցի          |            |         |         |         |         |

|   |հիմնանորոգում   |            |         |         |         |         |

|___|________________|____________|_________|_________|_________|_________|

|14 |Ալվանք գյուղի   |    162000.0|         |  80000.0|  82000.0|         |

|   |դպրոցի          |            |         |         |         |         |

|   |հիմնանորոգում   |            |         |         |         |         |

|___|________________|____________|_________|_________|_________|_________|

|15 |Անգեղակոթ գյուղի|    214600.0|  88800.0|  80000.0|  45800.0|         |

|   |դպրոցի          |            |         |         |         |         |

|   |հիմնանորոգում   |            |         |         |         |         |

|___|________________|____________|_________|_________|_________|_________|

|16 |Շաղատ գյուղի    |    197100.0|  87800.0|  60000.0|  49300.0|         |

|   |դպրոցի          |            |         |         |         |         |

|   |հիմնանորոգում   |            |         |         |         |         |

|___|________________|____________|_________|_________|_________|_________|

|17 |Աշոտավան գյուղի |    125550.0|  87800.0|  37750.0|         |         |

|   |դպրոցի          |            |         |         |         |         |

|   |հիմնանորոգում   |            |         |         |         |         |

|___|________________|____________|_________|_________|_________|_________|

|18 |Նորավան գյուղի  |    140400.0|         |  88000.0|  52400.0|         |

|   |դպրոցի          |            |         |         |         |         |

|   |հիմնանորոգում   |            |         |         |         |         |

|___|________________|____________|_________|_________|_________|_________|

|19 |Եղվարդ գյուղի   |    101250.0|  61250.0|  40000.0|         |         |

|   |դպրոցի          |            |         |         |         |         |

|   |հիմնանորոգում   |            |         |         |         |         |

|___|________________|____________|_________|_________|_________|_________|

|20 |Խալաջ գյուղի    |     94500.0|  54500.0|  40000.0|         |         |

|   |դպրոցի          |            |         |         |         |         |

|   |հիմնանորոգում   |            |         |         |         |         |

|___|________________|____________|_________|_________|_________|_________|

 

-----------------------------------------------

ԻՐՏԵԿ - շարունակությունը հաջորդ մասերում

 

 

pin
ՀՀ կառավարություն
26.06.2009
N 782-Ն
Որոշում