Սեղմել Esc փակելու համար:
ԲԱՐՁՐԱԳՈՒՅՆ ՄԱՍՆԱԳԻՏԱԿԱՆ ԿՐԹՈՒԹՅԱՆ ԲԱ...
Քարտային տվյալներ

Տեսակ
Գործում է
Ընդունող մարմին
Ընդունման ամսաթիվ
Համար

Գրանցման ամսաթիվ
ՈՒժի մեջ մտնելու ամսաթիվ
ՈՒժը կորցնելու ամսաթիվ
Ընդունման վայր
Սկզբնաղբյուր

Ժամանակագրական տարբերակ Փոփոխություն կատարող ակտ

Որոնում:
Բովանդակություն

Հղում իրավական ակտի ընտրված դրույթին X
irtek_logo

ԲԱՐՁՐԱԳՈՒՅՆ ՄԱՍՆԱԳԻՏԱԿԱՆ ԿՐԹՈՒԹՅԱՆ ԲԱԿԱԼԱՎՐԻ ՈՐԱԿԱՎՈՐՄԱՆ ՊԵՏԱԿԱՆ ԿՐԹԱԿԱՆ ՉԱՓՈՐՈՇ ...

 

 

110.0873.020210

ԳՐԱՆՑՎԱԾ Է
ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ
ԱՐԴԱՐԱԴԱՏՈՒԹՅԱՆ ՆԱԽԱՐԱՐՈՒԹՅԱՆ ԿՈՂՄԻՑ

                                      «02»        02            2010 Թ.

                                        ՊԵՏԱԿԱՆ ԳՐԱՆՑՄԱՆ ԹԻՎ 11010021

 

ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ ԿՐԹՈՒԹՅԱՆ ԵՎ ԳԻՏՈՒԹՅԱՆ ՆԱԽԱՐԱՐ ՀՐԱՄԱՆ

 

6 հոկտեմբերի 2009 թվականի N 873-Ն

 

ԲԱՐՁՐԱԳՈՒՅՆ ՄԱՍՆԱԳԻՏԱԿԱՆ ԿՐԹՈՒԹՅԱՆ ԲԱԿԱԼԱՎՐԻ ՈՐԱԿԱՎՈՐՄԱՆ ՊԵՏԱԿԱՆ ԿՐԹԱԿԱՆ ՉԱՓՈՐՈՇԻՉՆԵՐԸ ՀԱՍՏԱՏԵԼՈՒ ՄԱՍԻՆ

(5-րդ մաս)

 

ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ ԿՐԹՈՒԹՅԱՆ ԵՎ ԳԻՏՈՒԹՅԱՆ ՆԱԽԱՐԱՐՈՒԹՅՈՒՆ

 

Հավելված 1

ՀԱՍՏԱՏՈՒՄ ԵՄ.

ՀՀ կրթության և գիտության

նախարար` Ա. Աշոտյան

«____» _______________ 2009 թ.

ՀՀ պետ. գրանցման թ.__________

 

ԲԱՐՁՐԱԳՈՒՅՆ ՄԱՍՆԱԳԻՏԱԿԱՆ ԿՐԹՈՒԹՅԱՆ ՊԵՏԱԿԱՆ ԿՐԹԱԿԱՆ ՉԱՓՈՐՈՇԻՉ

 

Մասնագիտությունը` 080200, Կառավարում

________________________

                          դասիչ, անվանում

 

Որակավորման աստիճանը` Կառավարման բակալավր

____________________

                              անվանում

 

    1.        080200, Կառավարում

_______________________________

դասիչ, մասնագիտության անվանում

 

ՄԱՍՆԱԳԻՏՈՒԹՅԱՆ ԸՆԴՀԱՆՈՒՐ ԲՆՈՒԹԱԳԻՐԸ

 

    1.1.        080200, Կառավարում

         ________________________________

          դասիչ, մասնագիտության անվանում

մասնագիտությունը հաստատված է Հայաստանի Հանրապետության կառավարության 2007 թ. օգոստոսի 30-ի թ. 1038 Ն որոշմամբ:

 

1.2. Շրջանավարտի որակավորումը` Կառավարման բակալավր

___________________

                                   որակավորման աստիճան

 

                  080200, Կառավարում            մասնագիտությամբ

___________________________________________

           դասիչ, մասնագիտության անվանում

 

կառավարման բակալավր-ի պատրաստման հիմնական կրթական ծրագրի յուրացման

___________________

որակավորման աստիճան նորմատիվային ժամկետը 4 տարի է:

 

1.3. Շրջանավարտի որակավորման բնութագիրը.

                  080200, Կառավարում                 մասնագիտությամբ

________________________________________________

           դասիչ, մասնագիտության անվանում

կառավարման բակալավր-ը

___________________

որակավորման աստիճան բուհն ավարտելուց անմիջապես հետո կարող է զբաղեցնել հետևյալ պաշտոնները`տնտեսության տարբեր ոլորտի կազմակերպություններում (առևտրային և ոչ առևտրային), ֆինանսավարկային հաստատություններում, ԿԲ-ում, քաղաքացիական ծառայությունում և ՊԵԿ-ում որպես տարբեր մակարդակի ղեկավարներ, ինչպես նաև տարբեր կազմակերպությունների ֆինանսական, գիտահետազոտական, տեղեկատվական, վերլուծական բաժիններում որպես տնտեսագետ, մենեջեր, վերլուծաբան, նաև հանրային կապերի կառավարման գծով մասնագետ:

 

1.3.1. Մասնագիտական գործունեության բնագավառը.

                080200, Կառավարում             մասնագիտությունը

__________________________________________

        դասիչ, մասնագիտության անվանում

առնչվում է գիտության (տեխնիկայի, տեխնոլոգիաների, կառավարման և այլն) այն բնագավառին, որը ներառում է մարդկային գործունեության եղանակների, միջոցների և մեթոդների այն ամբողջությանը, որն ուղղված է կառավարման հիմնական գործառույթների` պլանավորման, կազմակերպման, շահադրդման և վերահսկողության գործընթացներին, ինչպես նաև հատուկ գործառույթների կիրառմանը և կառավարչական գործունեության գիտագործնական խնդիրների լուծմանը:

 

1.3.2. Մասնագիտական գործունեության օբյեկտները. պետական և մասնավոր կազմակերպությունները, դրանց ստորաբաժանումները, միջազգային կազմակերպությունները, գիտաարտադրական միավորումները, գիտական, կոնստրուկտորական և նախագծային կազմակերպությունները:

 

1.3.3. Մասնագիտական գործունեության տեսակները.

                080200, Կառավարում             մասնագիտությունը

__________________________________________

        դասիչ, մասնագիտության անվանում

կառավարման բակալավր-ը, սույն պետական կրթական չափորոշիչով սահմանված

___________________

որակավորման աստիճան հիմնարար և մասնագիտական պատրաստությանը համապատասխան, կարող է կատարել մասնագիտական գործունեության հետևյալ տեսակները` կառավարչական, կազմակերպչական, տնտեսական, պլանային, ֆինանսական, մարքեթինգային, տեղեկատվական, վերլուծական, նախագծային-հետազոտական, ախտորոշման, մեթոդական, խորհրդատվական և այլն:

 

1.3.4. Մասնագիտական գործունեության ընդհանրական խնդիրները.

                    080200, Կառավարում                 մասնագիտությամբ

__________________________________________________

          դասիչ, մասնագիտության անվանում

 

կառավարման բալակավր-ը, կախված մասնագիտական գործունեության տեսակից,

__________________

որակավորման աստիճան պետք է պատրաստ լինի լուծելու հետևյալ մասնագիտական խնդիրները.

ա/ մասնագիտական գործունեության` կազմակերպության գործունեության ռազմավարական և օպերատիվ կառավարում, կառավարվող օբյեկտի վերաբերյալ տեղեկատվությունների ստացումը, մշակումը, համապատասխան կառավարչական որոշումների ընդունումը և կատարման ապահովումը,

բ/ փորձարարական-հետազոտական գործունեության` վիճակագրական տեղեկատվության ընդհանրացում, գիտահետազոտական աշխատանքների կազմակերպում և իրականացում,

գ/ կազմակերպական-կառավարչական գործունեության` կառավարման կազմակերպական կառուցվածքների վերաբերյալ կառավարչական որոշումների ընդունում, կոնֆլիկտների, փոփոխությունների, խմբերի, սթրեսների կառավարում:

 

1.3.5. Որակավորման պահանջները.

Մասնագիտական խնդիրները լուծելու նպատակով կառավարման բակալավր-ը

___________________

                                              որակավորման աստիճան

կատարում է հետևյալ գործառնությունները`

- մասնակցում է կազմակերպության կառավարման մասնագիտական խնդիրների

__________________________

                            բնագավառ

առաջադրման, ծրագրերի կազմմանը և լուծմանն ուղղված աշխատանքների բոլոր

փուլերին,

- կազմակերպում է նյութերի, միջոցների, սարքավորումների, տեխնոլոգիական

գործընթացների արդյունավետ օգտագործման գործառնություններ,

- մասնակցում է կազմակերպության գիտահետազոտական աշխատանքների

_______________

                     բնագավառ

կազմակերպման, իրականացման և արդյունքների մշակման բոլոր փուլերին,

- ուսումնասիրում է կառավարչական գործունեությանն առնչվող մասնագիտական

___________________________

                               բնագավառ

գրականությունը և գիտատեխնիկական ինֆորմացիան, ծանոթ է բնագավառի

գիտատեխնիկական նորույթներին և նվաճումներին,

    - օգտվում է     կառավարման      ինֆորմացիոն տեխնոլոգիաներից,

                __________________

                     բնագավառ

կազմակերպության տվյալների բազաներից, փորձագիտական համակարգերից և

կիրառական ծրագրերի փաթեթներից,

- կազմակերպում է իր ենթակայության ստորաբաժանման աշխատանքը:

 

Կառավարման բակալավր-ը պետք է ծանոթ լինի`

____________________

որակավորման աստիճան

- իր մասնագիտական գործունեության բնագավառին առնչվող իրավական ակտերին,

որոշումներին, կարգադրություններին, մեթոդական և նորմատիվային

նյութերին,

- գործող չափորոշիչներին, բնագավառի սարքավորումների, ինֆորմատիկայի

միջոցների տեխնիկատնտեսական ցուցանիշներին, տեխնոլոգիաներին, դրանց

շահագործման կարգացույցներին,

- գիտահետազոտական աշխատանքների իրականացման արդյունքով ստացված

տվյալների ներկայացման, հաշվետվությունների և տեխնիկական փաստաթղթերի

կազմման եղանակներին,

- աշխատանքային օրենսդրության հիմունքներին, աշխատանքի պաշտպանության

նորմերին և կանոններին:

 

1.3.6. Մասնագիտական հարմարման հնարավորությունը.

Կառավարման բակալավր-ը կարող է հարմարվել հարակից մասնագիտական

___________________

որակավորման աստիճան գործունեության հետևյալ տեսակներին` սոցիոլոգիական, ֆիզիոլոգիական, ֆինանսական և հոգեբանական:

 

1.4. Շրջանավարտի կրթությունը շարունակելու հնարավորությունը

 

          080200, Կառավարում    մասնագիտությամբ

___________________________

դասիչ,մասնագիտության անվանում բարձրագույն մասնագիտական կրթության հիմնական կրթական ծրագիրը յուրացրած կառավարման բակալավր-ը պատրաստ է կրթությունը շարունակելու`

_____________________

որակավորման աստիճան

. կրճատված ժամկետներում` ստանալու բակալավրի որակավորման աստիճան 2-րդ

մասնագիտության գծով,

. մագիստրատուրայում` ստանալու մագիստրոս-ի որակավորման աստիճան,

___________

                               որակավորման աստիճան

. ասպիրանտուրայում (մագիստրոսի հիմնական կրթական ծրագիրը յուրացնելուց

հետո)` ստանալու գիտությունների թեկնածուի գիտական աստիճան:

 

2. ԴԻՄՈՐԴԻ ՊԱՏՐԱՍՏԱԿԱՆՈՒԹՅԱՆ ՄԱԿԱՐԴԱԿԻՆ ՆԵՐԿԱՅԱՑՎՈՂ ՊԱՀԱՆՋՆԵՐԸ

 

2.1. Դիմորդի նախորդող կրթական մակարդակը`

միջնակարգ (լրիվ) ընդհանուր կրթություն կամ միջին մասնագիտական կրթություն:

 

2.2. Դիմորդը պետք է ունենա`

պետական նմուշի վկայական միջնակարգ (լրիվ) ընդհանուր կրթության, կամ միջին մասնագիտական կրթության, կամ նախնական մասնագիտական կրթության մասին, որում կա գրառում դիմորդի միջնակարգ (լրիվ) ընդհանուր կրթություն ստանալու մասին, կամ միջին մասնագիտական կրթության մասին:

 

    3.             080200, Կառավարում

_____________________________________________

           դասիչ, մասնագիտության անվանում

 

ՄԱՍՆԱԳԻՏՈՒԹՅԱՄԲ Կառավարման բակալավր-ի ՊԱՏՐԱՍՏՄԱՆ ՀԻՄՆԱԿԱՆ ԿՐԹԱԿԱՆ

____________________

                    որակավորման աստիճան

                ԾՐԱԳՐԻՆ ՆԵՐԿԱՅԱՑՎՈՂ ԸՆԴՀԱՆՈՒՐ ՊԱՀԱՆՋՆԵՐԸ

 

3.1. Կառավարման բակալավր-ի պատրաստման հիմնական կրթական ծրագիրը

___________________

         որակավորման աստիճան

մշակվում է սույն պետական կրթական չափորոշիչով և ներառում է` մասնագիտության ուսումնական պլանը, ուսումնական դասընթացների և պրակտիկաների ծրագրերը:

 

3.2. Կառավարման բակալավր-ի պատրաստման հիմնական կրթական ծրագրի

___________________

         որակավորման աստիճան

բովանդակության պարտադիր նվազագույնի իրականացման պայմաններին և ուսումնառության ժամկետներին ներկայացվող պահանջները կանոնակարգվում են սույն պետական կրթական չափորոշիչով:

 

3.3. Կառավարման բակալավր-ի պատրաստման հիմնական կրթական ծրագիրը

___________________

         որակավորման աստիճան

ձևավորվում է պարտադիր, ուսանողի կողմից ընտրովի և ֆակուլտատիվ բաղադրիչների դասընթացներից:

ՈՒսանողի կողմից ընտրովի դասընթացները յուրաքանչյուր կրթաբլոկում բովանդակորեն պետք է լրացնեն պարտադիր բաղադրիչում նշված դասընթացները:

 

3.4. Կառավարման բակալավր-ի պատրաստման հիմնական կրթական ծրագիրը պետք է

___________________

         որակավորման աստիճան

նախատեսի հետևյալ կրթաբլոկներում ընդգրկված դասընթացների ուսումնասիրումը`

    ընդհանուր հումանիտար և  սոցիալական           ՀՍ,

    ընդհանուր մաթեմատիկական և  բնագիտական`       ԸԲ,

    ընդհանուր մասնագիտական`                      ԸՄԴ,

    մասնագիտացման`                               ՄԴ,

    ֆակուլտատիվ`                                 Ֆ,

ինչպես նաև եզրափակիչ պետական որակավորումը:

 

3.5. Կառավարման բակալավր-ի պատրաստման հիմնական կրթական ծրագրի

___________________

         որակավորման աստիճան

պարտադիր բաղադրիչի բովանդակությունը պետք է ապահովի շրջանավարտի պատրաստությունը սույն պետական կրթական չափորոշիչով սահմանված որակավորման բնութագրի համաձայն:

 

    4.                080200, Կառավարում

________________________________________________

                դասիչ, մասնագիտության անվանում

 

ՄԱՍՆԱԳԻՏՈՒԹՅԱՄԲ Կառավարման բակալավր-ի ՊԱՏՐԱՍՏՄԱՆ ՀԻՄՆԱԿԱՆ ԿՐԹԱԿԱՆ

_____________________

                    որակավորման աստիճան

ԾՐԱԳՐԻ ԲՈՎԱՆԴԱԿՈՒԹՅԱՆ ՊԱՐՏԱԴԻՐ ՆՎԱԶԱԳՈՒՅՆԻՆ ՆԵՐԿԱՅԱՑՎՈՂ ՊԱՀԱՆՋՆԵՐԸ

 

._____________________________________________________________________.

|Դասիչ    |Դասընթացների անվանումը և  դրանց հիմնական|Մոդուլներին       |

|         |բաժինները                               |հատկացվող         |

|         |                                        |կրեդիտները և      |

|         |                                        |ժամերը            |

|_________|________________________________________|__________________|

|    1    |                   2                    |    3    |   4    |

|_________|________________________________________|_________|________|

|    ՀՍ   |    ԸՆԴՀԱՆՈՒՐ ՀՈՒՄԱՆԻՏԱՐ ԵՎ ՍՈՑԻԱԼԱԿԱՆ  |Կրեդիտներ| Ժամեր  |

|         |         ԴԱՍԸՆԹԱՑՆԵՐԻ ԿՐԹԱԲԼՈԿ          |         |        |

|_________|________________________________________|_________|________|

|ՀՍ.Պ.00  |Պարտադիր բաղադրիչ                       |         |        |

|_________|________________________________________|_________|________|

|ՀՍ.Պ.01  |ՀԱՅՈՑ ՊԱՏՄՈՒԹՅՈՒՆ                       |2+2=4    |40+40=80|

|         |  Հայոց պատմությունը որպես համաշխարհային|         |        |

|         |պատմության բաղկացուցիչ մաս: Պետական     |         |        |

|         |առաջին կազմավորումները Հայաստանում:     |         |        |

|         |Պետության վերելքը, անկումը              |         |        |

|         |/Արշակունիներ, Բագրատունիներ,           |         |        |

|         |Զաքարյաններ, Կիլիկիա: Մշակույթի վերելքը:|         |        |

|         |Հայաստանը սելջուկ-թուրքերի,             |         |        |

|         |թաթար-մոնղոլական արշավանքների           |         |        |

|         |հանգուցակետում: Թուրք-պարսկական         |         |        |

|         |պատերազմները և  Հայաստանը: Հայ ժողովրդի |         |        |

|         |ռուսական կողմնորոշումը: Իրադրությունը   |         |        |

|         |Անդրկովկասում և  Հայաստանում 19-րդ դարի |         |        |

|         |սկզբին, Արևելյան  Հայաստանի միացումը    |         |        |

|         |Ռուսաստանին: Հայաստանի քաղաքական,       |         |        |

|         |տնտեսական, մշակութային վիճակը 19-րդ     |         |        |

|         |դարում: Արևմտահայության  դրությունը:    |         |        |

|         |Հայկական հարցի ծագումը և  զարգացումը:   |         |        |

|         |Հայաստանը 20-րդ դարի սկզբին: Հայ        |         |        |

|         |քաղաքական կուսակցությունների            |         |        |

|         |գործունեությունը: Դեմոկրատական          |         |        |

|         |հեղափոխությունները և  դրանց             |         |        |

|         |ազդեցությունը Հայաստանի ճակատագրի վրա:  |         |        |

|         |Առաջին համաշխարհային պատերազմը և  հայ   |         |        |

|         |ժողովուրդը: Հայոց եղեռնը և  դրա         |         |        |

|         |համաշխարհային արձագանքները: Հայաստանի   |         |        |

|         |առաջին հանրապետությունը: Միջազգային և   |         |        |

|         |ներքին դրությունը: Նվաճումները և        |         |        |

|         |բացթողումները: Հայաստանը ԽՍՀՄ կազմում:  |         |        |

|         |Զարգացման միտումները: Երկրորդ           |         |        |

|         |համաշխարհային պատերազմը և  հայ          |         |        |

|         |ժողովուրդը: Հայաստանի տնտեսական և       |         |        |

|         |մշակութային վերելքը հետպատերազմյան      |         |        |

|         |շրջանում: Ճգնաժամային երևույթները:      |         |        |

|         |Ազատագրական շարժման նոր վերելքը:        |         |        |

|         |Ղարաբաղյան հիմնահարցի առաջացումը:       |         |        |

|         |Հայաստանի անկախության վերականգնումը:    |         |        |

|         |ԽՍՀՄ-ի փլուզումը, Հայաստանը ԱՊՀ-ի       |         |        |

|         |կազմում: Զարգացման նոր ուղղությունները: |         |        |

|         |Ղարաբաղյան հիմնահարցի լուծման ուղիները: |         |        |

|         |Հայաստանը համաշխարհային գլոբալիզացման   |         |        |

|         |հորձանուտում:                           |         |        |

|_________|________________________________________|_________|________|

|ՀՍ.Պ.02  |ՓԻԼԻՍՈՓԱՅՈՒԹՅՈՒՆ                        |    2    |    60  |

|         |  Փիլիսոփայության դերը մարդու կյանքում  |         |        |

|         |և  հասարակության մեջ: Փիլիսոփայության   |         |        |

|         |պատմությունը, մարդը տիեզերքում, աշխարհի |         |        |

|         |փիլիսոփայական, կրոնական և  գիտական      |         |        |

|         |պատկերը, մարդու բնությունը և  նրա       |         |        |

|         |գոյության իմաստը, իմացությունը, դրա     |         |        |

|         |հնարավորություններն ու սահմանները:      |         |        |

|         |Գիտելիք և  հավատ: Հասարակություն:       |         |        |

|         |Մշակույթների, քաղաքակրթությունների,     |         |        |

|         |սոցիալական փորձերի ձևերի                |         |        |

|         |բազմազանությունը, անհատականությունը:    |         |        |

|         |Մարդը մշակույթի աշխարհում, Արևմուտքը,   |         |        |

|         |Արևելքը,  Հայաստանը մշակույթների        |         |        |

|         |խաչմերուկում: Անհատը, պատասխանատվության |         |        |

|         |և  ազատության հիմնահարցերը: Մարդը       |         |        |

|         |տեղեկատվական-տեխնիկական աշխարհում;      |         |        |

|         |գիտական ռացիոնալացման դերը              |         |        |

|         |հասարակության զարգացման գործում: Արդի   |         |        |

|         |քաղաքակրթության հիմնահարցերն ու         |         |        |

|         |հեռանկարները: Մարդկության գլոբալ        |         |        |

|         |հիմնահարցերը:                           |         |        |

|_________|________________________________________|_________|________|

|ՀՍ.Պ.03  |ՔԱՂԱՔԱԳԻՏՈՒԹՅՈՒՆ                        |    2    |    40  |

|         |Քաղաքագիտության առարկան և  մեթոդը,      |         |        |

|         |էությունը և  ազդեցության ոլորտները:     |         |        |

|         |Քաղաքագիտության և  հասարակական մյուս    |         |        |

|         |գիտությունների փոխադարձ կապը, տեղը      |         |        |

|         |հումանիտար գիտությունների համակարգում:  |         |        |

|         |Քաղաքական ուսմունքների պատմություն:     |         |        |

|         |Քաղաքագիտության զարգացման փուլերը անտիկ |         |        |

|         |աշխարհից մինչև  մեր օրեր: Հայ           |         |        |

|         |քաղաքագիտական մտքի զարգացման փուլերը:   |         |        |

|         |Քաղաքական կյանքը, քաղաքականության       |         |        |

|         |սուբյեկտները և  օբյեկտները: Քաղաքական   |         |        |

|         |ռեժիմ: Կուսակցությունները քաղաքական     |         |        |

|         |համակարգում: Քաղաքական հարաբերություններ|         |        |

|         |և  գործընթացներ: Քաղաքական իշխանություն:|         |        |

|         |Պետությունը որպես քաղաքական  իշխանության|         |        |

|         |ինստիտուտ: Իրավական պետությունը, դրա    |         |        |

|         |էությունը, հիմնական սկզբունքները:       |         |        |

|         |Սոցիալական պետություն: Քաղաքական        |         |        |

|         |գաղափարախոսություններ, զարգացման        |         |        |

|         |պատմությունը, ժամանակակից վիճակը,       |         |        |

|         |հետևանքները:  Քաղաքական մշակույթ:       |         |        |

|         |Ազգային, կրոնական, ռազմական, սոցիալական,|         |        |

|         |իրավական քաղաքականություն: Քաղաքական    |         |        |

|         |լիդերություն: Միջազգային                |         |        |

|         |հարաբերություններ և  համաշխարհային      |         |        |

|         |քաղաքականություն: Արդի դարաշրջանի       |         |        |

|         |աշխարհաքաղաքականությունը: Համամարդկային |         |        |

|         |գլոբալ խնդիրների լուծման ուղիներ:       |         |        |

|         |Քաղաքական կանխատեսում, դրա              |         |        |

|         |նշանակությունը, սկզբունքները և  օբյեկտիվ|         |        |

|         |խնդիրները: Քաղաքական կանխատեսման ձևերը: |         |        |

|         |Հայաստանի արդի քաղաքական գործընթացները, |         |        |

|         |զարգացման միտումները: Հայաստանը         |         |        |

|         |միջազգային քաղաքականության մեջ:         |         |        |

|_________|________________________________________|_________|________|

|ՀՍ.Պ.04  |ՄՇԱԿՈՒԹԱԲԱՆՈՒԹՅՈՒՆ ԵՎ ՀԱՅ ՄՇԱԿՈՒՅԹԻ     |    2    |    40  |

|         |ՊԱՏՄՈՒԹՅՈՒՆ                             |         |        |

|         |Համաշխարհային մշակույթի պատմություն:    |         |        |

|         |Հայկական մշակույթի պատմություն:         |         |        |

|         |Մշակութաբանության դպրոցները,            |         |        |

|         |ուղղությունները և  տեսությունները:      |         |        |

|         |Մշակութային ժառանգության պահպանումն ու  |         |        |

|         |օգտագործումը:                           |         |        |

|_________|________________________________________|_________|________|

|ՀՍ.Պ.05  |ԻՐԱՎԱԳԻՏՈՒԹՅՈՒՆ                         |    2    |    40  |

|         |Իրավունք, անհատականություն և            |         |        |

|         |հասարակություն, իրավունքի կառուցվածքը և |         |        |

|         |գործողությունները, իրավական համակարգի   |         |        |

|         |սահմանադրական հիմքը, պետական, վարչական, |         |        |

|         |քաղաքացիական, աշխատանքային իրավունք,    |         |        |

|         |համեմատական իրավագիտություն:            |         |        |

|_________|________________________________________|_________|________|

|ՀՍ.Պ.06  |ՕՏԱՐ ԼԵԶՈՒ                              |2+2+2+2=8|40+40+  |

|         |Միջնակարգ դպրոցի ծրագրի ամրացումը,      |         |40+40=  |

|         |ամենօրյա առավել տարածված                |         |160     |

|         |իրադրություններում շփման համար անհրաժեշտ|         |        |

|         |նոր բառապաշարային-քերականական նյութի    |         |        |

|         |ուսումնասիրությունը, խոսքի մասերի և     |         |        |

|         |խոսքի ձևերի,  բառապաշարային-քերականական |         |        |

|         |նվազագույն տիրապետում, գիտական          |         |        |

|         |գրականության սեղմագրման և  անոտացման    |         |        |

|         |կուրս, գիտատեխնիկական թարգմանության     |         |        |

|         |կուրս և  այլն:                          |         |        |

|_________|________________________________________|_________|________|

|ՀՍ.Պ.07  |ՌՈՒՍԱՑ ԼԵԶՈՒ                            |2+2+2=6  |40+40+40|

|         |Արդի ռուսաց լեզվի ոճը, լեզվային նորմը և |         |=120    |

|         |նրա դերը գրական լեզվի կայացմանն և       |         |        |

|         |գործառնության մեջ: Խոսքային             |         |        |

|         |փոխգործողություն, հաղորդակցման հիմնական |         |        |

|         |միավորները, լեզվի բանավոր  և  գրավոր    |         |        |

|         |տարատեսակները, բանավոր և  գրավոր խոսքի  |         |        |

|         |նորմատիվային, հաղորդակցական և  էթիկական |         |        |

|         |տեսակետները: Արդի ռուսաց լեզվի          |         |        |

|         |գործառնային ոճերը և  դրանց              |         |        |

|         |փոխգործողությունը: Գիտական ոճ. գիտական  |         |        |

|         |խոսքում լեզվային տարբեր մակարդակների    |         |        |

|         |տարրերի օգտագործման                     |         |        |

|         |առանձնահատկությունները, ուսումնական և   |         |        |

|         |գիտական գործունեության ոլորտների        |         |        |

|         |լեզվային նորմերը: Պաշտոնական գործարար   |         |        |

|         |ոճը և  դրա գործառնական ոլորտը, ժանրային |         |        |

|         |տարատեսակները, պաշտոնական փաստաթղթերի   |         |        |

|         |լեզվային ձևերը,  ծառայողական փաստաթղթերի|         |        |

|         |միասնականացման եղանակները, ռուսական     |         |        |

|         |պաշտոնական-գործարար գրավոր խոսքի        |         |        |

|         |հատկությունները, կարգադրական փաստաթղթերի|         |        |

|         |լեզուն և  ոճը: Առևտրային  ոլորտի        |         |        |

|         |թղթատարության, կարգացուցային-մեթոդական  |         |        |

|         |փաստաթղթերի լեզուն և  ոճը: Գովազդը      |         |        |

|         |գործարար խոսքում, խոսքային էթիկետը և    |         |        |

|         |փաստաթղթերի ձևավորման  կանոնները:       |         |        |

|         |Ժանրային տարբերակումը և  լեզվային       |         |        |

|         |միջոցների ընտրությունը հրապարակախոսական |         |        |

|         |ոճում, բանավոր հրապարակախոսական լեզվի   |         |        |

|         |առանձնահատկությունները, հռետորը և  նրա  |         |        |

|         |լսարանը, արգումենտների հիմնական         |         |        |

|         |տեսակները: Ելույթի նախապատրաստումը,     |         |        |

|         |թեմայի ընտրությունը, ելույթի նպատակը,   |         |        |

|         |նյութի որոնումը, խոսքի սկիզբը,          |         |        |

|         |զարգացումը և  ավարտը, նյութի ընտրության |         |        |

|         |հիմնական ձևերը  և  օժանդակ նյութերի     |         |        |

|         |տեսակները: Հրապարակային ելույթի լեզվային|         |        |

|         |ձևավորումը,  ելույթի                    |         |        |

|         |արտահայտչականությունը, տեղեկատվությունը |         |        |

|         |և  հասկանալի լինելը: Ռուսաց գրական լեզվի|         |        |

|         |գործառնական տարատեսակներում խոսակցական  |         |        |

|         |լեզվի ոճը: Խոսքի մշակույթը, գրավոր և    |         |        |

|         |բանավոր խոսքի ունակությունների          |         |        |

|         |կատարելագործման ուղիները:               |         |        |

|_________|________________________________________|_________|________|

|ՀՍ.Պ.08  |ՀԱՅՈՑ ԼԵԶՈՒ ԵՎ ՀԱՅ ԳՐԱԿԱՆՈՒԹՅՈՒՆ        |2+2=4    |40+40=80|

|         |  Լեզուն որպես հաղորդակցման միջոց.      |         |        |

|         |լեզուն և  խոսքը, լեզուն և               |         |        |

|         |մտածողությունը, լեզուն և                |         |        |

|         |հոգեբանությունը: Բանավոր խոսքը,         |         |        |

|         |ճարտասանության հիմունքները, խոսքի       |         |        |

|         |ներգործման միջոցները, հնչերանգ,         |         |        |

|         |առոգանություն, դիմախաղ: Խոսքի           |         |        |

|         |տրամաբանվածությունը, նպատակահարմար      |         |        |

|         |կառուցվածքը, համոզչականություն,         |         |        |

|         |հուզականություն: Գրավոր խոսքի           |         |        |

|         |տրամաբանությունը և  քերականությունը,    |         |        |

|         |մայրենի լեզու և  լեզվամտածություն,      |         |        |

|         |գրավոր և  բանավոր խոսքի                 |         |        |

|         |ընդհանրությունները և                    |         |        |

|         |տրամաբանությունները: Հայերենը           |         |        |

|         |հնդեվրոպական լեզու, զարգացման փուլերը:  |         |        |

|         |  Ժամանակակից հայոց լեզուն` որպես       |         |        |

|         |ազգային, պետական, գրական և  գրականության|         |        |

|         |լեզու: Ժողովրդախոսակցական լեզու,        |         |        |

|         |ժամանակակից հայոց լեզվի զարգացման       |         |        |

|         |միտումները: Հասկացություն բառապաշարի    |         |        |

|         |մասին,  ընդհանուր բնութագիրը, հիմնական  |         |        |

|         |բառաֆոնդը, ծագումնաբանությունը, բնիկ    |         |        |

|         |հայերենը, փոխառյալ բառերը: Բառապաշարի   |         |        |

|         |հարստացման ուղիները, բառապաշար և  ոճ:   |         |        |

|         |Իմաստաբանություն, բառի իմաստային տիպերը |         |        |

|         |և  տեսակները, իմաստափոփոխություն և  նրա |         |        |

|         |տեսակները, համանիշ, հոմանիշ, նույնանիշ  |         |        |

|         |և  հականիշ բառեր, նրանց ոճական արժեքը:  |         |        |

|         |Դարձվածքաբանություն, գաղափար դարձվածքի  |         |        |

|         |մասին, դարձվածքի տեսակները ըստ իմաստի և |         |        |

|         |կառուցվածքի, ըստ ծագման և  գործածության:|         |        |

|         |  Տրամաբանություն. տերմին և  բառ,       |         |        |

|         |տերմինների համակարգայնությունը,         |         |        |

|         |մասնագիտական զբաղմունքային բառապաշար,   |         |        |

|         |տարբեր բնագավառների տերմինահամակարգեր:  |         |        |

|         |Փոխառությունը և  նրա անհրաժեշտությունը, |         |        |

|         |փոխառությունը որպես բառապաշարի          |         |        |

|         |հարստացման միջոց: Փոխառության           |         |        |

|         |եղանակները և  տեսակները: Ոճաբանություն, |         |        |

|         |գաղափար ոճի մասին, ոճի տեսակները        |         |        |

|         |խոսակցական, վարչագործարարական գիտական   |         |        |

|         |հրապարակախոսական, գեղարվեստական,        |         |        |

|         |իրավիճակային և  անհատական:              |         |        |

|         |  Թարգմանություն և  դրա տեխնիկական      |         |        |

|         |տողային, բնագրին հարազատ և  ազատ        |         |        |

|         |թարգմանություն, թարգմանության           |         |        |

|         |հիմունքներ` բնագիր բովանդակության       |         |        |

|         |վերարտադրման ստույգություն, հեղինակային |         |        |

|         |ոճի պահպանում: Տեխնիկական               |         |        |

|         |թարգմանությունը որպես գիտատեխնիկական    |         |        |

|         |մտքի զարգացման նախադրյալ. տեխնիկական և  |         |        |

|         |գեղարվեստական տեքստերի թարգմանության    |         |        |

|         |ընդհանրությունները և  տարբերությունները:|         |        |

|         |  Տեքստագիտություն և  խմբագրում.        |         |        |

|         |տեքստերի տեսակները, կառուցվածքը         |         |        |

|         |վերնագիր, առաջաբան, վերջաբան,           |         |        |

|         |ծանոթագրություն, ցանկ, հավելված:        |         |        |

|         |Տեխնիկական և  գեղարվեստական տեքստերի    |         |        |

|         |խմբագրման առանձնահատկությունները:       |         |        |

|         |Մասնագիտական և  գիտական խմբագրում,      |         |        |

|         |գիտական ոճի պահպանում:                  |         |        |

|         |Փաստաթղթավարության հիմունքները.         |         |        |

|         |փաստաթղթերի հիմնական տեսակները`         |         |        |

|         |գործնական գրություններ և  մասնագիտական  |         |        |

|         |փաստաթղթեր:                             |         |        |

|_________|________________________________________|_________|________|

|ՀՍ.Պ.09  |ՖԻԶԻԿԱԿԱՆ ԴԱՍՏԻԱՐԱԿՈՒԹՅՈՒՆ              |         |40+40+40|

|         |  Ֆիզիկական դաստիարակության դերը        |         |+40=160 |

|         |ուսանողների ընդհանուր մշակութային և     |         |        |

|         |մասնագիտական պատրաստվածության մեջ,      |         |        |

|         |ֆիզիկական դաստիարակության               |         |        |

|         |սոցիալ-կենսաբանական հիմքերը, առողջ      |         |        |

|         |ապրելակերպի և  կենսաոճի հիմքերը,        |         |        |

|         |առողջարարական համակարգեր և  սպորտ       |         |        |

|         |(տեսություն, մեթոդիկա, պրակտիկա),       |         |        |

|         |ուսանողների ֆիզիկական պատրաստություն:   |         |        |

|_________|________________________________________|_________|________|

|ՀՍ.Պ.10  |  ՏՆՏԵՍԱԿԱՆ ԱՇԽԱՐՀԱԳՐՈՒԹՅՈՒՆ            |    2    |    40  |

|         |Բնական պայմանների ու ռեսուրսների        |         |        |

|         |տնտեսական գնահատումը, դրանց խնայողաբար, |         |        |

|         |նպատակային օգտագործումը, շրջակա         |         |        |

|         |միջավայրերի պահպանության հիմնահարցերը,  |         |        |

|         |արտադրողական ուժերի տեղաբաշխման         |         |        |

|         |օրինաչափությունները, սկզբունքները,      |         |        |

|         |գործոնները: ՀՀ բնական պայմանների        |         |        |

|         |առանձնահատկությունները, դրանց տնտեսական |         |        |

|         |գնահատումը, բնական ռեսուրսների          |         |        |

|         |օգտագործման արդի ձևերն  ու ռացիոնալ     |         |        |

|         |օգտագործման հեռանկարային                |         |        |

|         |ուղղությունները, արտադրության ճյուղերի  |         |        |

|         |զարգացման, տարածական կազմակերպման,      |         |        |

|         |տնտեսական ինտեգրացման հիմնախնդիրները:   |         |        |

|_________|________________________________________|_________|________|

|ՀՍ.Պ.11  |ԱՐՏԱԿԱՐԳ ԻՐԱՎԻՃԱԿՆԵՐՈՒՄ ԱՌԱՋԻՆ          |    2    |   40   |

|         |ԲՈՒԺՕԳՆՈՒԹՅՈՒՆ                          |         |        |

|         |Բջիջ և  հյուսվածքներ, ոսկրային համակարգ,|         |        |

|         |մկանային և  նյարդային համակարգեր,       |         |        |

|         |արյուն, արյան խմբեր, արյան մեծ և  փոքր  |         |        |

|         |շրջանառություններ, սրտանոթային համակարգ,|         |        |

|         |դրա գործառույթը, շնչառական օրգաններ,    |         |        |

|         |համակարգ, գազափոխանակություն,           |         |        |

|         |ստամոքս-աղիքային համակարգ և  դրա        |         |        |

|         |գործառույթը, նյութափոխանակություն,      |         |        |

|         |միզասեռական համակարգ և  դրա գործառույթը,|         |        |

|         |դեղանյութեր, դրանց տեսակները, օրգանիզմ  |         |        |

|         |ներմուծման ուղիները:                    |         |        |

|_________|________________________________________|_________|________|

|ՀՍ.Պ.12  |  ՔԱՂԱՔԱՑԻԱԿԱՆ ՊԱՇՏՊԱՆՈՒԹՅՈՒՆ ԵՎ        |    2    |   40   |

|         |ԱՐՏԱԿԱՐԳ ԻՐԱՎԻՃԱԿՆԵՐԻ ՀԻՄՆԱՀԱՐՑԵՐ       |         |        |

|         |Արտակարգ իրավիճակներում և  պատերազմի    |         |        |

|         |ժամանակ բնակչության բարոյական ու        |         |        |

|         |հոգեբանական պատրաստվածությունը և  դրա   |         |        |

|         |հիմնական ուղղությունները, արտակարգ      |         |        |

|         |իրավիճակներում և  պատերազմի ժամանակ     |         |        |

|         |փրկարարական աշխատանքների կազմակերպումը, |         |        |

|         |ճառագայթային և  քիմիական վարակման       |         |        |

|         |օջախներ, արտակարգ իրավիճակներում և      |         |        |

|         |պատերազմի ժամանակ երեխաների             |         |        |

|         |պաշտպանության կազմակերպման              |         |        |

|         |առանձնահատկությունները, արտակարգ        |         |        |

|         |իրավիճակներում տեղեկատվության           |         |        |

|         |կազմակերպումը, հումանիտար օգնություն,   |         |        |

|         |դրա կազմակերպումը:                      |         |        |

|_________|________________________________________|_________|________|

|ՀՍ.Պ.13  |  ՄԱՍՆԱԳԻՏԱԿԱՆ ՆԵՐԱԾՈՒԹՅՈՒՆ             |         |   20   |

|_________|________________________________________|_________|________|

|ՀՍ.Պ.14  |  ՍՈՑԻՈԼՈԳԻԱ                            |    2    |   60   |

|         |  Հասարակությունը որպես ամբողջական      |         |        |

|         |սոցիալական օրգանիզմ, գործառության և     |         |        |

|         |զարգացման հիմնական օրինաչափությունները: |         |        |

|         |Սոցիոլոգիայի ձևավորման  պատմական ակնարկ:|         |        |

|         |Սոցիոլոգիայի տեսական հիմնախնդիրների     |         |        |

|         |գնահատականը կառավարման հիմնախնդիրների   |         |        |

|         |ըմբռնման տեսանկյունից:                  |         |        |

|         | Աշխատանքի տեղն ու դերը հասարակության   |         |        |

|         |զարգացման մեջ: Տեխնիկան որպես սոցիալան  |         |        |

|         |կան երևույթ:  Անհատի սոցիալականացման    |         |        |

|         |էությունը: Միջազգային                   |         |        |

|         |փոխհարաբերությունների, գործառույթների   |         |        |

|         |վերլուծությունը: Կոլեկտիվը որպես համատեղ|         |        |

|         |աշխատանքի հավաքական սուբյեկտ:           |         |        |

|         |Կազմակերպությունների զարգացման          |         |        |

|         |սոցիալական օրինաչափությունները:         |         |        |

|         |Կառավարման ժամանակակից փորձի            |         |        |

|         |սոցիալ-հոգեբանական                      |         |        |

|         |առանձնահատկությունները: Ազգա-մշակութային|         |        |

|         |սոցիոլոգիական հիմնախնդիրները: Ընդհանուր |         |        |

|         |պատկերացում կիրառական սոցիոլոգիայի      |         |        |

|         |խնդիրների մասին:                        |         |        |

|_________|________________________________________|_________|________|

|ԸԲ.      |ԸՆԴՀԱՆՈՒՐ ՄԱԹԵՄԱՏԻԿԱԿԱՆ ԵՎ ԲՆԱԳԻՏԱԿԱՆ   |         |        |

|         |ԴԱՍԸՆԹԱՑՆԵՐԻ ԿՐԹԱԲԼՈԿ                   |         |        |

|_________|________________________________________|_________|________|

|ԸԲՊ.00   |Պարտադիր բաղադրիչ                       |         |        |

|_________|________________________________________|_________|________|

|ԸԲՊ.01   |ԲԱՐՁՐԱԳՈՒՅՆ ՄԱԹԵՄԱՏԻԿԱ                  |3+3=6    |60+60=  |

|         |  Էվկլիդյան երկրաչափությունը` որպես     |         |120     |

|         |առաջին բնագիտական տեսություն,           |         |        |

|         |աքսիոմաների մեթոդ: ժամանակակից          |         |        |

|         |մաթեմատիկայի հիմնական փուլերն ու        |         |        |

|         |կառուցվածքը; մաթեմատիկական մտածելակերպի |         |        |

|         |հիմնական գծերը, մաթեմատիկական           |         |        |

|         |ապացույցներ, տարրեր, ամբողջներ,         |         |        |

|         |բազմություններ, հարաբերություններ,      |         |        |

|         |անդրադարձումներ, թվեր, կոմբինացիաներ,   |         |        |

|         |վերջավոր և  անվերջ մեծություններ, ոչ    |         |        |

|         |էվկլիդյան երկրաչափություն, միկրո և      |         |        |

|         |մակրոաշխարհի երկրաչափություն,           |         |        |

|         |մաթեմատիկական վերլուծության հիմնական    |         |        |

|         |գաղափարները, դիֆերենցիալ հավասարումներ, |         |        |

|         |մաթեմատիկական մեթոդները նպատակասլաց     |         |        |

|         |գործունեության ժամանակ, պատահականության |         |        |

|         |(հավանականության) մաթեմատիկա,           |         |        |

|         |հավանականությունների տեսության տարրերը, |         |        |

|         |մաթեմատիկական վիճակագրության հիմնական   |         |        |

|         |հասկացությունները, վարկածի ստուգման     |         |        |

|         |մաթեմատիկական մեթոդները, մաթեմատիկայի   |         |        |

|         |դերը հումանիտար գիտությունների          |         |        |

|         |զարգացման գործում:                      |         |        |

|_________|________________________________________|_________|________|

|ԸԲՊ.02   |ՀԱՎԱՆԱԿԱՆՈՒԹՅԱՆ ՏԵՍՈՒԹՅՈՒՆ ԵՎ ՄԱԹ.      |    3    |   60   |

|         |ՎԻՃԱԿԱԳՐՈՒԹՅՈՒՆ                         |         |        |

|         |  Հավանականությունների տեսության        |         |        |

|         |տարրերը: Մաթեմատիկական վիճակագրության   |         |        |

|         |հիմնական հասկացությունները:             |         |        |

|_________|________________________________________|_________|________|

|ԸԲՊ.03   |ԻՆՖՈՐՄԱՏԻԿԱՅԻ ՀԻՄՈՒՆՔՆԵՐ                |3+3=6    |60+60=  |

|         |Ինֆորմատիկայի տեսության և  կոդավորման   |         |120     |

|         |հիմնական հասկացությունները և  մեթոդները,|         |        |

|         |ինֆորմացիայի մշակման համար նախատեսված   |         |        |

|         |անհատական ԷՀՄ ապարատային և  ծրագրավորման|         |        |

|         |մեթոդները:                              |         |        |

|_________|________________________________________|_________|________|

|ԸԲՊ.04   |ՏԵԽՆՈԼՈԳԻԱ                              |    3    |   60   |

|         |Առարկայի դերը և  նշանակությունը         |         |        |

|         |տնտեսագետ մասնագետների պատրաստման       |         |        |

|         |գործում, դրա կապը տնտեսագիտական         |         |        |

|         |առարկաների հետ: Տեխնոլոգիական           |         |        |

|         |գործընթացների կառուցվածքը, զարգացման    |         |        |

|         |օրինաչափությունները, տեխնոլոգիական      |         |        |

|         |համակարգերի ձևավորման  և  զարգացման     |         |        |

|         |ուղիները, արտադրության գիտատեխնիկական   |         |        |

|         |առաջընթացի հիմնական ուղղությունները,    |         |        |

|         |տեխնոլոգիաները և  թողարկվող արտադրանքի  |         |        |

|         |որակի փոխադարձ կապը, արտադրական և       |         |        |

|         |տեխնոլոգիական գործընթացներ և            |         |        |

|         |օպերացիաներ: Արտադրության               |         |        |

|         |տեխնիկատնտեսական ցուցանիշների որոշումը: |         |        |

|         |Հումքի և  էներգիայի դերը տեխնոլոգիական  |         |        |

|         |գործընթացներում: Նյութական և  էներգետիկ |         |        |

|         |հաշվեկշիռների կազմումը և  տնտեսագիտական |         |        |

|         |վերլուծությունը: Հասկացողությունը սև    |         |        |

|         |մետալուրգիայում, գունավոր               |         |        |

|         |մետալուրգիայում, փոշեմետալուրգիայում,   |         |        |

|         |մեքենաշինության, թեթև,  քիմիական        |         |        |

|         |արդյունաբերության և  շինարարական        |         |        |

|         |նյութերի արտադրության մեջ կիրառվող      |         |        |

|         |տեխնոլոգիական գործընթացների, դրանց      |         |        |

|         |էության և  առանձնահատկությունների մասին:|         |        |

|         |Նախապատրաստվածքների արտադրությունը      |         |        |

|         |ձուլման, ճնշման, կտրման, եռակցման       |         |        |

|         |եղանակներով և  դրանց զարգացման          |         |        |

|         |հեռանկարները: Հասկացողություն նյութերի  |         |        |

|         |ֆիզիկական, մեխանիկական, քիմիական և      |         |        |

|         |տեխնոլոգիական հատկությունների մասին:    |         |        |

|         |Նյութերի ջերմամշակման եղանակները:       |         |        |

|         |Կարևորագույն  քիմիական արտադրատեսակները,|         |        |

|         |դրանց դասակարգումը և  կիրառությունը:    |         |        |

|         |Կիրառվող տեխնոլոգիաների տնտեսական       |         |        |

|         |արդյունավետության հաշվարկը:             |         |        |

|         |Տեխնոլոգիական գործընթացների             |         |        |

|         |օպտիմալացումը: Օպտիմալացման խնդրի       |         |        |

|         |ընդհանուր դրվածքը:                      |         |        |

|_________|________________________________________|_________|________|

|ԸՄԴ.     |ԸՆԴՀԱՆՈՒՐ ՄԱՍՆԱԳԻՏԱԿԱՆ ԴԱՍԸՆԹԱՑՆԵՐԻ     |         |        |

|         |ԿՐԹԱԲԼՈԿ                                |         |        |

|_________|________________________________________|_________|________|

|ԸՄԴ.Պ.00 |Պարտադիր բաղադրիչ                       |         |        |

|_________|________________________________________|_________|________|

|ԸՄԴ.Պ.01 |ՏՆՏԵՍԱԳԻՏՈՒԹՅԱՆ ՏԵՍՈՒԹՅՈՒՆ              |4+4+4=12 |60+60+80|

|         |  Տնտեսագիտության տեսության առարկան,    |         |=200    |

|         |տնտեսագիտության ներածություն            |         |        |

|         |(տնտեսագիտական վերլուծության            |         |        |

|         |հիմունքները, ապրանքափոխանակության       |         |        |

|         |հիմունքները, մրցակցային շուկայի         |         |        |

|         |գործառութավորումը, պետական հատվածի      |         |        |

|         |հիմունքները), սեփականության հիմնական    |         |        |

|         |հասկացությունները, տնտեսագիտական և      |         |        |

|         |իրավական տեսանկյուններ,                 |         |        |

|         |մակրոտնտեսագիտության ներածություն, դրամ |         |        |

|         |(փող), դրամաշրջանառություն և  դրամական  |         |        |

|         |քաղաքականություն; ազգային եկամուտ;      |         |        |

|         |համախառն ծախքեր, առաջարկ, պահանջարկ,    |         |        |

|         |գների մակարդակ, ֆիսկալ քաղաքականություն,|         |        |

|         |գործազրկության և  արժեզրկման            |         |        |

|         |մակրոտնտեսագիտական հիմնախնդիրները;      |         |        |

|         |մակրոտնտեսագիտական հիմնական դպրոցները;  |         |        |

|         |համաշխարհային տնտեսություն, տնտեսական   |         |        |

|         |աճ, առաջարկ և  պահանջարկ, սպառողական    |         |        |

|         |ընտրություն, ծախքեր, ֆիրման և           |         |        |

|         |մրցակցության ձևերը;  գործարարության     |         |        |

|         |կառուցվածքը, կարգավորում և              |         |        |

|         |ապակարգավորում, գործոնային շուկաներ և   |         |        |

|         |եկամուտների վերաբաշխում; բնական և       |         |        |

|         |գյուղատնտեսական ռեսուրսների             |         |        |

|         |տնտեսագիտություն, համեմատական տնտեսական |         |        |

|         |համակարգեր, տնտեսագիտության զարգացման   |         |        |

|         |հիմնական փուլերը; ժամանակակից տնտեսական |         |        |

|         |մտքի ձևավորման  հիմնական ուղղությունները|         |        |

|         |(մարժինալիստական դպրոց, նոր դասական     |         |        |

|         |դպրոցներ; ավստրիական, լոզանյան,         |         |        |

|         |քեմբրիջյան, ամերիկյան,                  |         |        |

|         |ինստիտուցիոնալիզմ, քեյնսյան, մարքսիզմ,  |         |        |

|         |սոցիալ-դեմոկրատական); տնտեսագիտական     |         |        |

|         |ժամանակակից տեսությունների (նոր         |         |        |

|         |քեյնսականություն, նոր դասականներ,       |         |        |

|         |«պետական սոցիալիզմ»), տնտեսական միտքը   |         |        |

|         |Խորհրդային Միությունում, ԱՊՀ-ում և      |         |        |

|         |Հայաստանում:                            |         |        |

|_________|________________________________________|_________|________|

|ԸՄԴ.Պ.02 |ՄԻՋԱԶԳԱՅԻՆ ՏՆՏԵՍԱԿԱՆ ՀԱՐԱԲԵՐՈՒԹՅՈՒՆՆԵՐ  |    4    |   60   |

|         |  Միջազգային տնտեսական                  |         |        |

|         |հարաբերությունների ձևերը;  ապրանքների,  |         |        |

|         |ծառայությունների և  արտադրության        |         |        |

|         |գործոնների միջազգային շարժը; միջազգային |         |        |

|         |առևտրի  տեսությունները, համաշխարհային   |         |        |

|         |առևտրի  ապրանքային կառուցվածքում և      |         |        |

|         |աշխարհագրական ուղղություններում տեղի    |         |        |

|         |ունեցող փոփոխությունները, արտաքին       |         |        |

|         |առևտրի  հաշվեկշիռը, արտաքին առևտրի      |         |        |

|         |պետական և  միջպետական կարգավորումը;     |         |        |

|         |առևտրի  համաշխարհային կազմակերպության   |         |        |

|         |դերը միջազգային առևտրի  կարգավորման     |         |        |

|         |գործում; կապիտալի արտահանման էությունը  |         |        |

|         |և  ձևերը,  կապիտալի արտահանման          |         |        |

|         |աշխարհագրական փոփոխությունները,         |         |        |

|         |վերազգային կորպորացիաները, ազատ         |         |        |

|         |տնտեսական գոտիները; միջազգային          |         |        |

|         |արժութաֆինանսական հարաբերությունները,   |         |        |

|         |արժույթի փոխարկելիությունը, արժույթի    |         |        |

|         |փոխարժեքը և  դրա վրա ազդող գործոնները,  |         |        |

|         |արժութային շուկաները, վճարային          |         |        |

|         |հաշվեկշիռը; աշխատուժի միջազգային        |         |        |

|         |միգրացիան, աշխատուժի համաշխարհային      |         |        |

|         |շուկան, «ուղեղների հոսքի» հիմնախնդիրը;  |         |        |

|         |միջազգային գիտատեխնիկական               |         |        |

|         |համագործակցությունը, ինտեգրացիոն        |         |        |

|         |միավորումների ձևերը,  գլոբալ            |         |        |

|         |հիմնախնդիրների տնտեսական ասպեկտները:    |         |        |

|_________|________________________________________|_________|________|

|ԸՄԴ.Պ.03 |ՏՆՏԵՍԱԳԻՏԱՄԱԹԵՄԱՏԻԿԱԿԱՆ ՄՈԴԵԼՆԵՐ        |    4    |   80   |

|         |Մոդել, մոդելավորում, մոդելավորման       |         |        |

|         |փուլերը: Բնակչության կենսամակարդակի     |         |        |

|         |խնդիրները: Միջճյուղային հաշվեկշիռը,     |         |        |

|         |Լեոնտևի  մոդելը: ՈՒղղակի և  լրիվ ծախսերի|         |        |

|         |մատրիցաներ: Միջճյուղային հաշվեկշռի      |         |        |

|         |ստատիկ և  դինամիկ մոդելները: Ճյուղերի   |         |        |

|         |տնտեսամաթեմատիկական մոդելներ: Արտադրական|         |        |

|         |ֆունկցիաներ: Կոբ-Դուգլասի արտադրական    |         |        |

|         |ֆունկցիան:                              |         |        |

|_________|________________________________________|_________|________|

|ԸՄԴ.Պ.04 |ՄԻԿՐՈԷԿՈՆՈՄԻԿԱ                          |    4    |   80   |

|         |  Ձեռնարկությունը որպես տնտեսության     |         |        |

|         |հիմնական օղակ, ձեռնարկությունը և        |         |        |

|         |ձեռնարկատիրությունը շուկայական          |         |        |

|         |միջավայրում, ձեռնարկության տեսակները,   |         |        |

|         |ձեռնարկության արտադրական և              |         |        |

|         |կազմակերպական կառուցվածքը: Արտադրության |         |        |

|         |տեսակները, արտադրական գործընթացի        |         |        |

|         |կազմակերպումը, ձեռնարկությունների       |         |        |

|         |ենթակառուցվածքը, ձեռնարկության          |         |        |

|         |ունեցվածքը և  կանոնադրական կապիտալը:    |         |        |

|         |Հիմնական կապիտալը և  դրա գնահատականը,   |         |        |

|         |շրջանառու միջոցներ` դրանց կազմը,        |         |        |

|         |դասակարգումը, շրջանառությունը:          |         |        |

|         |Աշխատանքային ռեսուրսներ, նրանց կազմը և  |         |        |

|         |կառավարումը, աշխատանքի կազմակերպման,    |         |        |

|         |նորմավորման և  վճարման կարգը:           |         |        |

|         |  Տնտեսական և  գործառնական              |         |        |

|         |ռազմավարության տեսակները և  ընտրության  |         |        |

|         |գործոնները, մարքեթինգային և  ապրանքային |         |        |

|         |ռազմավարության մշակումը, արտադրանքի     |         |        |

|         |թողարկման օպտիմալ ծավալի տեսությունը:   |         |        |

|         |Արտադրական հզորություն և  ծրագիր,       |         |        |

|         |արտադրության ծախքեր և  արտադրանքի       |         |        |

|         |ինքնարժեք, ծախսերի նախահաշիվ և          |         |        |

|         |գնահաշվարկ, տարբեր շուկաներում գնային   |         |        |

|         |քաղաքականություն: Մրցակցություն,        |         |        |

|         |մենաշնորհային մրցակցություն: Որակ և     |         |        |

|         |մրցունակություն, ստանդարտներ և  որակի   |         |        |

|         |համակարգ, նորաստեղծական և  ներդրումային |         |        |

|         |քաղաքականություն, նոր արտադրության      |         |        |

|         |նախապատրաստում: Ձեռնարկության           |         |        |

|         |գործունեության տեսակները, արտադրական    |         |        |

|         |պլանավորում և  ձեռնարկության            |         |        |

|         |բիզնես-պլան, տնտեսական գործունեության և |         |        |

|         |հաշվեկշռի վիճակի գնահատում:             |         |        |

|_________|________________________________________|_________|________|

 

---------------------------------------------------

ԻՐՏԵԿ - շարունակությունը հաջորդ մասերում

 

 

pin
Կրթության, գիտ, մշակ, սպորտ նախ.
06.10.2009
N 873-Ն
Հրաման