Սեղմել Esc փակելու համար:
ՄԻՋՆԱԿԱՐԳ ԵՎ ՀԱՏՈՒԿ ՀԱՆՐԱԿՐԹԱԿԱՆ ՈՒՍՈ...
Քարտային տվյալներ

Տեսակ
Գործում է
Ընդունող մարմին
Ընդունման ամսաթիվ
Համար

Գրանցման ամսաթիվ
ՈՒժի մեջ մտնելու ամսաթիվ
ՈՒժը կորցնելու ամսաթիվ
Ընդունման վայր
Սկզբնաղբյուր

Ժամանակագրական տարբերակ Փոփոխություն կատարող ակտ

Որոնում:
Բովանդակություն

Հղում իրավական ակտի ընտրված դրույթին X
irtek_logo
 

ՄԻՋՆԱԿԱՐԳ ԵՎ ՀԱՏՈՒԿ ՀԱՆՐԱԿՐԹԱԿԱՆ ՈՒՍՈՒՄՆԱԿԱՆ ՀԱՍՏԱՏՈՒԹՅՈՒՆՆԵՐԻ 2010-2011 ՈՒՍՈՒՄՆ ...

 

 

110.0333.250510

ԳՐԱՆՑՎԱԾ Է
ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ
ԱՐԴԱՐԱԴԱՏՈՒԹՅԱՆ ՆԱԽԱՐԱՐՈՒԹՅԱՆ ԿՈՂՄԻՑ

                                      «25»        05            2010 Թ.

                                        ՊԵՏԱԿԱՆ ԳՐԱՆՑՄԱՆ ԹԻՎ 11010204

 

ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ ԿՐԹՈՒԹՅԱՆ ԵՎ ԳԻՏՈՒԹՅԱՆ ՆԱԽԱՐԱՐ ՀՐԱՄԱՆ

 

7 մայիսի 2010 թվականի N 333-Ն

 

i

ՄԻՋՆԱԿԱՐԳ ԵՎ ՀԱՏՈՒԿ ՀԱՆՐԱԿՐԹԱԿԱՆ ՈՒՍՈՒՄՆԱԿԱՆ ՀԱՍՏԱՏՈՒԹՅՈՒՆՆԵՐԻ 2010-2011 ՈՒՍՈՒՄՆԱԿԱՆ ՏԱՐՎԱ ՕՐԻՆԱԿԵԼԻ ՈՒՍՈՒՄՆԱԿԱՆ ՊԼԱՆՆԵՐԸ ՀԱՍՏԱՏԵԼՈՒ ՄԱՍԻՆ

(1-ին մաս)

 

Հիմք ընդունելով «Կրթության մասին» Հայաստանի Հանրապետության օրենքի 14-րդ հոդվածի 2-րդ մասը, «Հանրակրթության մասին» Հայաստանի Հանրապետության օրենքի 7-րդ հոդվածի 4-րդ մասը`

 

ՀՐԱՄԱՅՈՒՄ ԵՄ.

 

1. Հաստատել միջնակարգ և հատուկ հանրակրթական ուսումնական հաստատությունների 2010-2011 ուսումնական տարվա օրինակելի ուսումնական պլանները` համաձայն հավելվածի:

2. Հայաստանի Հանրապետության կրթության և գիտության նախարարության աշխատակազմի հանրակրթության վարչության պետ Ն. Հովհաննիսյանին և իրավաբանական վարչության պետ Մ. Գրիգորյանին` փաստաթուղթը սահմանված կարգով ներկայացնել Հայաստանի Հանրապետության արդարադատության նախարարություն` պետական գրանցման:

3. Հայաստանի Հանրապետության կրթության և գիտության նախարարության ֆինանսատնտեսագիտական և հաշվապահական հաշվառման վարչությանը (պետ` Վ. Թոփալյան)` ուսումնական հաստատությունների ֆինանսավորումն իրականացնել` հիմք ընդունելով հաստատված օրինակելի ուսումնական պլանները:

4. Հայաստանի Հանրապետության կրթության և գիտության նախարարության հանրակրթության վարչությանը (պետ` Ն. Հովհաննիսյան)` ապահովել ուսումնական հաստատությունների գործունեությունը օրինակելի ուսումնական պլանների պահանջներին համապատասխան:

5. Հայաստանի Հանրապետության կրթության և գիտության նախարարության Կրթության ազգային ինստիտուտին (տնօրեն` Ն. Ղուկասյան)` իրականացնել անհրաժեշտ օժանդակություն ուսումնական հաստատություններին` օրինակելի ուսումնական պլաններով ուսումնական հաստատությունների գործունեությունն ապահովելու նպատակով:

6. Սույն հրամանի կատարման վերահսկողությունը վերապահել նախարարի տեղակալ Մ. Մկրտչյանին:

 

Հավելված

ՀՀ կրթության և գիտության

նախարարի

2010 թվականի մայիսի 7-ի

N 333-Ն հրամանի

 

ԳԼՈՒԽ 1
ՄԻՋՆԱԿԱՐԳ ԵՎ ՀԱՏՈՒԿ ՀԱՆՐԱԿՐԹԱԿԱՆ ՈՒՍՈՒՄՆԱԿԱՆ ՀԱՍՏԱՏՈՒԹՅՈՒՆՆԵՐԻ 2010-2011 ՈՒՍՈՒՄՆԱԿԱՆ ՏԱՐՎԱ ՕՐԻՆԱԿԵԼԻ ՈՒՍՈՒՄՆԱԿԱՆ ՊԼԱՆՆԵՐ

 

ԸՆԴՀԱՆՐԱԿԱՆ ՊԱՐԶԱԲԱՆՈՒՄՆԵՐ

 

Օրինակելի ուսումնական պլանները նախատեսված են 2010-2011 ուսումնական տարվա համար:

ՈՒսումնական պլանները (բացառությամբ աղյուսակ 4-ում և 9-ում տրվածի) ունեն երկու` պետական և դպրոցական (դպրոցի ընտրությամբ) բաղադրիչ: Պետական և դպրոցական բաղադրիչները պարտադիր են և պետական ուսումնական հաստատություններում ֆինանսավորվում են պետական բյուջեից: Յուրաքանչյուր հանրակրթական դպրոց օրինակելի ուսումնական պլանների հիման վրա, դպրոցական բաղադրիչով սահմանված ժամաքանակի տնօրինմամբ, մշակում է տվյալ ուսումնական տարվա իր ուսումնական պլանը:

Հետևյալ նշագրումով «1» դասաժամերի շրջանակում ուսուցումն իրականացվում է 11-ամյա միջնակարգ ընդհանուր կրթության առարկայական ծրագրերով (գլուխ 1, աղյուսակ 1, աղյուսակ 5, աղյուսակ 6, աղյուսակ 7, աղյուսակ 8):

1. Պետական բաղադրիչով սահմանված ժամաքանակում փոփոխություն կարող է կատարվել միայն Հայաստանի Հանրապետության կրթության և գիտության նախարարության (այսուհետ` Նախարարություն) համաձայնությամբ`

1) արտակարգ ընդունակություններ ունեցող աշակերտների ուսուցումն առավել բարենպաստ պայմաններում կազմակերպելու համար,

2) երկհամակազմ (երկկոմպլեկտ) դասարանների առկայության դեպքում,

3) թերբեռնված դասարաններում կամ սահմանված կարգով երաշխավորված այլընտրանքային ծրագրերով ու մեթոդներով ուսուցում իրականացնելու դեպքում,

4) սահմանված կարգով երաշխավորված մանկավարժական գիտափորձ իրականացնելու համար:

5) ՈՒսպլանի դպրոցական բաղադրիչի ժամաքանակի տնօրինման կարգը սահմանված է`

- Ընդհանրական պարզաբանումներում»,

օտար լեզվի ընտրությունը`

- Օտար լեզվի ընտրության կարգում:

ՈՒսումնական պարապմունքները դպրոցում սկսվում են 2010 թ. սեպտեմբերի 1-ին, ավարտվում են 2011 թ. մայիսի 26-ին` ապահովելով ոչ պակաս, քան 30 ուսումնական շաբաթ` առաջին, 32` երկրորդ և 34` երրորդից տասնմեկերորդ դասարանների համար:

6) Պետական ուսումնական հաստատությունում ուսումնական շաբաթվա հնգօրյա կամ վեցօրյա տևողությունը սահմանում է ուսումնական հաստատությունը, իսկ ոչ պետական ուսումնական հաստատությունում` հիմնադիրը: ՈՒսումնական հաստատությունն այդ հարցը համաձայնեցնում է Նախարարության հետ ուսումնական պարապմունքները սկսելուց առնվազն տասնհինգ օր առաջ:

7) Ներառական դպրոցներում կրթության առանձնահատուկ պայմանների կարիք ունեցող երեխաների կրթությունը կազմակերպվում է «Միջնակարգ հանրակրթական դպրոցի 2010-2011 ուսումնական տարվա օրինակելի ուսումնական պլանների» հիման վրա` յուրաքանչյուր սովորողի համար կազմելով ԱՈՒՊ (Անհատական ուսումնական պլան):

8) ՈՒսումնական պլանի պետական պարտադիր և դպրոցական բաղադրիչները ապահովում են «Հանրակրթության պետական չափորոշիչով», առարկայական չափորոշիչներով և ծրագրերով ամրագրված գիտելիքների, կարողությունների ու հմտությունների յուրացումը: Սովորողների պատրաստվածության մակարդակը տարրական դպրոցում գնահատվում է «Գիտելիքների ստուգման հարցարանի» միջոցով (IV դասարան), հիմնական դպրոցի ավարտական դասարանում (IX դասարան)` ավարտական և ավագ դպրոցի ուսումնառության ավարտին (XII դասարան)` պետական ավարտական քննություններով:

9) Դպրոցում գործում է գնահատման 10-միավորային համակարգ: Ընթացիկ գնահատման ժամանակ կարող են կիրառվել նաև գնահատման այլ համակարգեր, որոնք բերվում են 10-միավորային գրանցման: Գիտելիքների ստուգումների, հիմնական և միջնակարգ կրթության ավարտական և պետական ավարտական քննությունների ժամանակ կիրառվող գնահատման համակարգերը բերվում են 10 կամ 20-միավորային գրանցման:

10) ՈՒսումնական տարին բաժանվում է կիսամյակների: Սովորողների ընթացիկ գնահատականների հիման վրա ձևավորվում է կիսամյակային, իսկ կիսամյակային գնահատականների միջոցով` տարեկան գնահատականները:

11) Առաջին դասարանում աշակերտներին ընթացիկ և ամփոփիչ գնահատականներ չեն նշանակվում, և ընթացիկ գնահատումը կատարվում է բնութագրման միջոցով: Տարեկան ամփոփիչ գնահատման նպատակով կազմվում է յուրաքանչյուր սովորողի կրթական զարգացման բնութագիրը` համաձայն «Հանրակրթական դպրոցի առաջին դասարանում սովորողի բնութագրման միջոցով գիտելիքների, կարողությունների և հմտությունների տարեկան ամփոփիչ գնահատման կարգի»:

12) Դպրոցում խմբային ուսուցման կազմակերպման հիմնական ձևը դասն է: Դասի տևողությունը 45 րոպե է: Տարրական դպրոցում յուրաքանչյուր դասաժամի միջնամասում որոշակի ժամանակ հատկացվում է լիցքաթափող և վերականգնող վարժություններին ու խաղերին` Նախարարության մեթոդական ցուցումների համաձայն:

13) ՈՒսումնական տարվա ընթացքում 3-11-րդ դասարանների աշակերտներին տրվում են արձակուրդներ` աշնանային` 2010 թ. հոկտեմբերի 25-ից 31-ը ներառյալ, ձմեռային` 2010 թ. դեկտեմբերի 27-ից 2011 թ. հունվարի 9-ը ներառյալ, գարնանային` մարտի 21-ից 27-ը ներառյալ: Առաջին դասարանցիների աշնանային արձակուրդները տևում են հոկտեմբերի 25-ից նոյեմբերի 7-ը ներառյալ, ձմեռայինը` դեկտեմբերի 27-ից 2011 թ. հունվարի 23-ը ներառյալ, իսկ գարնանայինը` մարտի 21-ից ապրիլի 3-ը ներառյալ: Երկրորդ դասարանցիների արձակուրդները տևում են 2010 թ. հոկտեմբերի 25-ից 31-ը ներառյալ, դեկտեմբերի 27-ից 2011 թ. հունվարի 23-ը ներառյալ և մարտի 21-ից 27-ը ներառյալ: Կրթության պետական կառավարման և տարածքային կառավարման լիազորված մարմինները իրենց ենթակայության տակ գտնվող հանրակրթական ուսումնական հաստատությունների համար վերևում սահմանված արձակուրդների ժամկետներում կարող են կատարել փոփոխություններ` նախապես համաձայնեցնելով Նախարարության հետ:

 

ՄԻՋՆԱԿԱՐԳ ՀԱՆՐԱԿՐԹԱԿԱՆ ԴՊՐՈՑԻ ՈՒՍՈՒՄՆԱԿԱՆ ՊԼԱՆԻ ԸՆԴՀԱՆՐԱԿԱՆ ՊԱՐԶԱԲԱՆՈՒՄՆԵՐ

Դպրոցական բաղադրիչի տնօրինման կարգ

 

1. Դպրոցական բաղադրիչի ժամաքանակը հատկացվում է ուսումնական պլանի պետական բաղադրիչով տվյալ դասարանի պետական պարտադիր առարկայացանկում նախատեսված և (կամ) Նախարարության կողմից երաշխավորված լրացուցիչ առարկայացանկում ընդգրկված առարկաներին:

2. Երաշխավորված լրացուցիչ առարկայացանկի մեջ են մտնում Կիրառական տնտեսագիտություն, Կյանքի հմտություններ, Բնապահպանություն, Էկոլոգիա, Էներգիայի և ռեսուրսների օգտագործում, Ֆերմերային գործ, Տրամաբանություն, Գրաբար, Հայոց եկեղեցու պատմություն (ավագ դպրոցի ընդհանուր և բնագիտամաթեմատիկական հոսքեր), Հայկական հարցի պատմություն, Հոգեբանություն, Բարոյագիտություն, Մշակույթի պատմություն առարկաները: Երաշխավորված լրացուցիչ առարկայացանկին, անհրաժեշտ պայմանների առկայության դեպքում, Նախարարության թույլտվությամբ, դպրոցը կարող է ավելացնել նոր առարկա: Երաշխավորված առարկայացանկի ուսումնական առարկաների (դասընթացների) առարկայական ծրագրերը գործածության են երաշխավորվում Նախարարության կողմից:

3. ՈՒսումնական հաստատության տնօրենը ուսպլանի դպրոցական բաղադրիչի ժամաքանակի բաշխումը կատարում է մանկավարժական խորհրդի որոշմամբ` ելնելով Նախարարության հանձնարարականներից, ինչպես նաև դպրոցի, դասարանի պատրաստությունից, մանկավարժներով, ծրագրերով, դասագրքերով և երաշխավորված լրացուցիչ առարկայացանկի որևէ առարկայի լիարժեք ուսուցման կազմակերպման նպատակով Նախարարության կողմից հանրակրթական հաստատությունների համար երաշխավորված այլ ուսումնական գրականությամբ ապահովվածությունից և ուսուցման կազմակերպման համար անհրաժեշտ այլ պայմաններից:

4. Դպրոցական բաղադրիչով սահմանված ժամաքանակի շրջանակում դասավանդվող առարկայացանկը ամրագրվում է դպրոցի ուսպլանում և դասացուցակում:

5. Եթե դպրոցական բաղադրիչի ժամաքանակը տրամադրվել է ուսումնական պլանի պետական բաղադրիչում ընդգրկված առարկաներին, ապա դասարանը կիսելու հարցը կարգավորվում է «Հանրակրթական միջնակարգ դպրոցի ուսումնական պլանի պարզաբանմամբ» սահմանված կարգով: Դասարանը նույն կարգով կարող է կիսվել երկու խմբի նաև Նախարարության երաշխավորած «Գրաբար» առարկայի պարապմունքների ժամանակ:

 

Օտար լեզվի ընտրության կարգ

 

1. Հանրակրթական դպրոցներում դասավանդվում է երկու օտար լեզու, որոնցից մեկը ռուսերենն է, մյուսը` անգլերեն, ֆրանսերեն, գերմաներեն և այլ լեզուներից որևէ մեկը:

2. Երրորդ օտար լեզու (բացի ռուսերենից և մյուս հիմնական օտար լեզվից) կարելի է դասավանդել Նախարարության թույլտվությամբ, Նախարարության կողմից երաշխավորված ծրագրերի, ուսումնական գրականության հիման վրա, ուսուցման համար անհրաժեշտ պայմանների առկայության դեպքում` դպրոցական բաղադրիչի ժամաքանակի շրջանակում:

3. Հանրակրթական դպրոցներում, որպես կանոն, պահպանվում է արդեն ընտրված հիմնական (ռուսերենից բացի) օտար լեզուն (անգլերեն, ֆրանսերեն, գերմաներեն և այլն):

4. Ռուսաց լեզվի դասավանդումը սկսվում է 2-րդ դասարանից, երկրորդ (հիմնական) օտար լեզվի (անգլերեն, ֆրանսերեն, գերմաներեն և այլն) դասավանդումը` 3-րդ դասարանից: Երրորդ օտար լեզվի դասավանդումը, դպրոցի ընտրությամբ, սկսվում է 5-րդ դասարանից:

5. Դպրոցը դասավանդվող երկրորդ (հիմնական) օտար լեզուն կարող է փոխարինել այլ օտար լեզվով` Նախարարության որոշմամբ: Նախարարությունը քննարկում է դպրոցի մանկավարժական խորհրդի և պետական տարածքային կառավարման լիազորված մարմնի առաջարկությունները օտար լեզվի փոխարինման վերաբերյալ և կայացնում համապատասխան որոշում:

6. Նոր հիմնադրվող ուսումնական հաստատությունում դասավանդվող օտար լեզուները, դպրոցի ներկայացմամբ, որոշում է Նախարարությունը:

 

Աղյուսակ 1

 

Միջնակարգ հանրակրթական դպրոցի ուսումնական պլան

 

._____________________________________________________________________.

|ՈՒսումնական        |Շաբաթական ժամերի քանակը                          |

|առարկաներ          |_________________________________________________|

|                   |I |II|III|IV|V |VI |  VII | VIII |  IX  | X | XI |

|___________________|__|__|___|__|__|___|______|______|______|___|____|

|Մայրենի            | 7| 8| 8 | 8| 7| 6 |  -   |  -   |  -   | - | -  |

|___________________|__|__|___|__|__|___|______|______|______|___|____|

|Հայոց լեզու        | -| -| - | -| -| - |  3   |  2   |  2   | 2 | 2  |

|___________________|__|__|___|__|__|___|______|______|______|___|____|

|Գրականություն      | -| -| - | -| -| - |  2   |  3   |  3   | - | -  |

|___________________|__|__|___|__|__|___|______|______|______|___|____|

|Հայ գրականություն  | -| -| - | -| -| - |  -   |  -   |  -   | 3 | 3  |

|___________________|__|__|___|__|__|___|______|______|______|___|____|

|Ռուսաց լեզու       | -| 2| 2 | 3| 3| 3 |  3   |  3   |  3   | 2 | 2  |

|___________________|__|__|___|__|__|___|______|______|______|___|____|

|Օտար լեզու         | -| -| 2 | 2| 2| 2 |  2   |  2   |  2   | 2 | 2  |

|___________________|__|__|___|__|__|___|______|______|______|___|____|

|Մաթեմատիկա         | 4| 4| 4 | 4| 5| 5 |  -   |  -   |  -   | - | -  |

|___________________|__|__|___|__|__|___|______|______|______|___|____|

|Երաժշտություն      | 2| 1| 1 | 1| 1| - |  -   |  -   |  -   | - | -  |

|___________________|__|__|___|__|__|___|______|______|______|___|____|

|Կերպարվեստ         | 2| 1| 1 | 1| 1| - |  -   |  -   |  -   | - | -  |

|___________________|__|__|___|__|__|___|______|______|______|___|____|

|Ես և  շրջակա       | -| 1| 1 | 2| -| - |  -   |  -   |  -   | - | -  |

|աշխարհը            |  |  |   |  |  |   |      |      |      |   |    |

|___________________|__|__|___|__|__|___|______|______|______|___|____|

|Հայրենագիտություն  | -| -| - | -| 1| - |  -   |  -   |  -   | - | -  |

|___________________|__|__|___|__|__|___|______|______|______|___|____|

|Բնագիտություն      | -| -| - | -| 2| 2 |  -   |  -   |  -   | - | -  |

|___________________|__|__|___|__|__|___|______|______|______|___|____|

|Աշխարհագրություն   | -| -| - | -| -| 1 |  1   |  2   |  -   | 2 | 1  |

|___________________|__|__|___|__|__|___|______|______|______|___|____|

|Հայաստանի          | -| -| - | -| -| - |  -   |  -   |  2   | - | -  |

|աշխարհագրություն   |  |  |   |  |  |   |      |      |      |   |    |

|___________________|__|__|___|__|__|___|______|______|______|___|____|

|Հայոց պատմություն  | -| -| - | -| -|1.5| 1.5  | 1.5  | 1.5  | 2 | 2  |

|___________________|__|__|___|__|__|___|______|______|______|___|____|

|Համաշխարհային      | -| -| - | -| -| 1 |  1   |  1   |  1   | 2 | 1  |

|պատմութ.           |  |  |   |  |  |   |      |      |      |   |    |

|___________________|__|__|___|__|__|___|______|______|______|___|____|

|Հայոց եկեղեցու     | -| -| - | -| 1|0.5|0.5 1)|0.5 1)|0.5 1)| - | -  |

|պատմություն        |  |  |   |  |  |   |      |      |      |   |    |

|___________________|__|__|___|__|__|___|______|______|______|___|____|

|Հասարակագիտություն | -| -| - | -| -| - |  -   |  1   |  1   | 2 | 2  |

|___________________|__|__|___|__|__|___|______|______|______|___|____|

|Հանրահաշիվ         | -| -| - | -| -| - |  3   |  3   |  3   |2.5| 2.5|

|___________________|__|__|___|__|__|___|______|______|______|___|____|

|Երկրաչափություն    | -| -| - | -| -| - |  2   |  2   |  2   |1.5| 1.5|

|___________________|__|__|___|__|__|___|______|______|______|___|____|

|Գծագրություն       | -| -| - | -| -| - |  -   |  -   | 1 1) | - | -  |

|___________________|__|__|___|__|__|___|______|______|______|___|____|

|Ինֆորմատիկա        | -| -| - | -| -| 1 |  1   |  1   |  1   | 1 |1 1)|

|___________________|__|__|___|__|__|___|______|______|______|___|____|

|Ֆիզիկա             | -| -| - | -| -| - |  2   |  2   |  2   | 3 | 3  |

|___________________|__|__|___|__|__|___|______|______|______|___|____|

|Քիմիա              | -| -| - | -| -| - |  1   |  2   |  2   | 2 | 2  |

|___________________|__|__|___|__|__|___|______|______|______|___|____|

|Կենսաբանություն    | -| -| - | -| -| - |  2   |  2   |  2   | 2 | 2  |

|___________________|__|__|___|__|__|___|______|______|______|___|____|

|Տեխնոլոգիա         | 2| 2| 1 | 1| 1| 1 |  2   |  1 1)|  -   | - | -  |

|___________________|__|__|___|__|__|___|______|______|______|___|____|

|ՆԶՊ և  անվտ.       | -| -| - | -| -| - |  -   |  1   |  1   | 1 | 1  |

|կենսագործ.         |  |  |   |  |  |   |      |      |      |   |    |

|___________________|__|__|___|__|__|___|______|______|______|___|____|

|Ֆիզկուլտուրա       | 3| 3| 3 | 3| 3| 3 |  3   |  3   |  3   | 3 | 3  |

|___________________|__|__|___|__|__|___|______|______|______|___|____|

|Դպրոցական բաղադրիչ | -| 1| 2 | 2| 2| 4 |  4   |  2   |  2   | 1 | 3  |

|___________________|__|__|___|__|__|___|______|______|______|___|____|

|Ընդամենը           |20|23| 25|27|29| 31|  34  |  35  |  35  | 34| 34 |

|___________________|__|__|___|__|__|___|______|______|______|___|____|

|                   |  |  |   |  |  |   |      |      |      |   |    |

._____________________________________________________________________.

 

4. ՀԱՆՐԱԿՐԹԱԿԱՆ ՄԻՋՆԱԿԱՐԳ ԴՊՐՈՑԻ ՈՒՍՈՒՄՆԱԿԱՆ ՊԼԱՆԻ ՊԱՐԶԱԲԱՆՈՒՄ

 

1. Հաստատության դասարանի միջին խտությունը սահմանվում է 25-30 սովորող` տարրական և միջին դպրոցի համար, 20-25 սովորող` ավագ դպրոցի ընդհանուր հոսքի համար` սանիտարական նորմերի պահպանմամբ (ընդ որում, սովորողների թիվը տարրական և միջին դպրոցի դասարանում չի կարող գերազանցել 35-ը, իսկ ավագ դպրոցի ընդհանուր հոսքում` 30-ը): Առանձին դեպքերում ավելի պակաս խտությամբ դասարան կարող է բացվել Նախարարության թույլտվությամբ` նախապես համաձայնեցնելով Հայաստանի Հանրապետության ֆինանսների նախարարության հետ կամ հաստատության լրացուցիչ ֆինանսավորման աղբյուրների հաշվին` խորհրդի որոշմամբ:

2. Տարրական դպրոցում (1-4-րդ դասարաններ), եթե դասարանում աշակերտների թիվը 30 և ավելի է, ռուսաց լեզու, օտար լեզու առարկաների դասաժամերին կարելի է դասարանը բաժանել երկու խմբի:

3. Միջին դպրոցում Հայոց լեզու (7-9-րդ դասարաններ), Ռուսաց լեզու, Օտար լեզու (5-9-րդ դասարաններ), Ինֆորմատիկա (6-9-րդ դասարաններ` համակարգչային դասարանի առկայության դեպքում) առարկաների պարապմունքներին դասարանը կարելի է բաժանել երկու խմբի, եթե դասարանում աշակերտների թիվը 30 և ավելի է: «Տեխնոլոգիա» առարկայի պարապմունքներին դասարանը կիսվում է երկու խմբի` տղաների և աղջիկների` անկախ աշակերտների թվից (ուսուցումը կազմակերպվում է յուրաքանչյուր խմբի համար հաստատված համապատասխան առարկայական ծրագրով):

4. Ավագ դպրոցի 10-11-րդ դասարաններում ընդհանուր հոսքում Հայոց լեզու, Ռուսաց լեզու, Օտար լեզու, Ինֆորմատիկա (համակարգչային դասարանի առկայության դեպքում) առարկաների և ավագ դպրոցի արհեստագործական մասնագիտական դասընթացների դասաժամերին կարելի է դասարանը բաժանել երկու խմբի, եթե տվյալ դասարանի աշակերտների թիվը 25 և ավելի է:

5. Նախնական զինվորական պատրաստության ծրագիրը սովորողները կարող են յուրացնել նաև նախաբանակային պատրաստության ճամբարներում:

6. Անհրաժեշտության դեպքում դպրոցն իրավասու է, Նախարարության համաձայնությամբ, վերաբաշխելու առարկաների ուսուցմանը օրինակելի ուսումնական պլանով հատկացված ժամերը` պահպանելով տվյալ առարկայի տարեկան ընդհանուր ժամաքանակը:

7. 8-9-րդ դասարաններում Նախարարության կողմից երաշխավորված ծրագրի և ուսումնական նյութերի հիման վրա դասավանդվում է «Առողջ ապրելակերպ» դասընթացը, որին յուրաքանչյուր դասարանում տարեկան տրամադրվում է 14 դասաժամ:

1) «Առողջ ապրելակերպ» դասընթացին տրամադրված ժամաքանակը ձևավորվում է «Ֆիզկուլտուրա» առարկայի տարեկան ժամաքանակից առանձնացված 14 դասաժամի հաշվին:

2) «Ֆիզկուլտուրա» առարկայի ծրագրով նախատեսված ուսումնական նյութերը ենթարկվում են թեմատիկ վերաբաշխման` պահպանելով տվյալ դասարանի համար Նախարարության հաստատած ծրագրային ամբողջ ծավալը:

3) «Առողջ ապրելակերպ» դասընթացը դասավանդվում է 2011 թ. հունվարի 11-ից մինչև փետրվարի 16-ը ընկած ժամանակահատվածում:

4) «Առողջ ապրելակերպ» դասընթացի ընթացիկ գնահատում չի կատարվում: Դասամատյանում դասընթացի գրանցումները կատարվում են առանձին էջում:

8. 6-11-րդ դասարաններում Հայոց լեզու, Մաթեմատիկա, Ինֆորմատիկա, Քիմիա, Ֆիզիկա, Կենսաբանություն, Հայոց պատմություն, Բնօգտագործման և բնապահպանության (էկոլոգիայի) հիմունքներ և այլ առարկաների ծրագրերով ամսական առնվազն 1 (մեկ) ժամ ուսուցումը պետք է կազմակերպվի համակարգչային կաբինետում (դրա առկայության դեպքում)` ելնելով յուրաքանչյուր առարկայից մատուցվող ուսումնական նյութի բովանդակային և դասավանդման մեթոդական պահանջներից: Այն առավել արդյունավետ իրականացնելու համար անհրաժեշտ է օգտագործել Նախարարության կողմից երաշխավորված էլեկտրոնային ուսումնական նյութերը (լազերային սկավառակներ):

9. 6-9-րդ դասարաններում դպրոցական բաղադրիչի ժամաքանակից 0.5-ական ժամ հատկացվում է «Հայոց եկեղեցու պատմություն» առարկային:

10. 6-9-րդ դասարաններում Համաշխարհային պատմության և Հայոց պատմության համաժամանակյա ուսուցումն ապահովելու նպատակով առաջարկվում է ըստ կիսամյակների և դասարանների Հայոց պատմությանը հատկացված տարեկան ժամաքանակը բաշխել հետևյալ կերպ` 6-րդ դասարանում առաջին կիսամյակում շաբաթական 1 ժամ, երկրորդում` 2 ժամ, 7-րդում` առաջին կիսամյակում` 2, երկրորդում` 1 ժամ, 8-րդ դասարանում` առաջին կիսամյակում շաբաթական 1, երկրորդում` 2, 9-րդում` առաջին կիսամյակում շաբաթական 1, երկրորդում` 2 ժամ:

11. Համաշխարհային պատմության և Հայոց պատմության համաժամանակյա թեմաների ուսուցումն ապահովելու նպատակով ուսուցիչներին իրավունք է տրվում մասնակի փոփոխություններ կատարել նշված առարկաների դասացանկում` պահպանելով յուրաքանչյուր առարկային հատկացված ընդհանուր ժամաքանակը:

 

5. ՀԱՆՐԱԿՐԹԱԿԱՆ ԱՎԱԳ ԴՊՐՈՑԻ 2010-2011 ՈՒՍՈՒՄՆԱԿԱՆ ՏԱՐՎԱ ՕՐԻՆԱԿԵԼԻ ՈՒՍՈՒՄՆԱԿԱՆ ՊԼԱՆՆԵՐ

 

ԸՆԴՀԱՆՐԱԿԱՆ ՊԱՐԶԱԲԱՆՈՒՄՆԵՐ

 

Օրինակելի ուսումնական պլանները սահմանում են ավագ դպրոցում միջնակարգ կրթության բովանդակության կառուցվածքը ըստ ընդհանուր և տարբերակված հոսքերի, հանրակրթական ուսումնական առարկաներին հատկացվող շաբաթական ժամաքանակները` ըստ բաղադրիչների, (հոսքային /արհեստագործական հոսքում` մասնագիտական/, ընդհանուր հանրակրթական, դպրոցական և սովորողների շաբաթական ուսումնական բեռնվածության առավելագույն չափը` ըստ դասարանների:

1. Ավագ դպրոցում երաշխավորվում են հոսքերի հետևյալ խմբերը`

1) հիմնական - հումանիտար, բնագիտամաթեմատիկական, արհեստագործական,

2) լրացուցիչ - արվեստի, մարզական, ռազմական,

3) ընդհանուր:

2. Ավագ դպրոցի X և XI դասարանի ուսումնական պլանները ըստ հոսքերի տրված են.

1) հումանիտար հոսքը` «Հանրակրթական ավագ դպրոցի հումանիտար հոսքի X-XI դասարան» ուսումնական պլանում,

2) բնագիտամաթեմատիկական հոսքը` «Հանրակրթական ավագ դպրոցի բնագիտամաթեմատիկական հոսքի X-XI դասարան» ուսումնական պլանում,

3) արհեստագործական հոսքը` «Հանրակրթական ավագ դպրոցի արհեստագործական հոսք X-XI դասարան» ուսումնական պլանում:

4) ընդհանուր հոսքը` «Միջնակարգ հանրակրթական դպրոցի ուսումնական պլանում»:

3. Սովորողը կարող է իր ընտրած հոսքը, ենթահոսքը փոխել X դասարանում և XI դասարանի առաջին կիսամյակում: XI դասարանի երկրորդ կիսամյակից սկսած հոսքի փոփոխություն չի թույլատրվում: XI դասարանում սովորողը կարող է փոխել իր ընտրած ենթահոսքը:

4. ՈՒսումնական պարապմունքները դպրոցում սկսվում են 2010 թ. սեպտեմբերի 1-ին, ավարտվում են 2011 թ. մայիսի 26-ին` ապահովելով ոչ պակաս, քան 34 ուսումնական շաբաթ:

5. Պետական ուսումնական հաստատությունում ուսումնական շաբաթվա հնգօրյա կամ վեցօրյա տևողությունը սահմանում է ուսումնական հաստատությունը, իսկ ոչ պետական ուսումնական հաստատությունում` հիմնադիրը: ՈՒսումնական հաստատությունն այդ հարցը համաձայնեցնում է Նախարարության հետ ուսումնական պարապմունքները սկսելուց առնվազն տասնհինգ օր առաջ:

6. ՈՒսումնական պլանի ընդհանուր հանրակրթական, հոսքային, դպրոցական բաղադրիչները ապահովում են «Հանրակրթության պետական չափորոշչով», առարկայական չափորոշիչներով և ծրագրերով ամրագրված գիտելիքների, կարողությունների ու հմտությունների յուրացումը: Սովորողների պատրաստվածության մակարդակը ավագ դպրոցի ուսումնառության ավարտին (XII դասարան)` գնահատվում է պետական ավարտական քննություններով:

7. Դպրոցում գործում է գնահատման 10-միավորային համակարգ: Ընթացիկ գնահատման ժամանակ կարող են կիրառվել նաև գնահատման այլ համակարգեր, որոնք բերվում են 10-միավորային գրանցման: Պետական ավարտական քննությունների ժամանակ կիրառվող գնահատման համակարգերը բերվում են 10 կամ 20-միավորային գրանցման:

8. ՈՒսումնական տարին բաժանվում է կիսամյակների: Սովորողների ընթացիկ գնահատականների հիման վրա ձևավորվում է կիսամյակային, իսկ կիսամյակային գնահատականների միջոցով` տարեկան գնահատականները:

9. Դպրոցում խմբային ուսուցման կազմակերպման հիմնական ձևը դասն է: Դասի տևողությունը 45 րոպե է:

10. ՈՒսումնական տարվա ընթացքում 10-11-րդ դասարանների աշակերտներին տրվում են արձակուրդներ` աշնանային` 2010 թ. հոկտեմբերի 25-ից 31-ը ներառյալ, ձմեռային` 2010 թ. դեկտեմբերի 27-ից 2011 թ. հունվարի 9-ը ներառյալ, գարնանային` մարտի 21-ից 27-ը ներառյալ:

11. Հանրակրթական ավագ դպրոցի դասարանի միջին խտությունը ուսպլանի ընդհանուր հանրակրթական առարկաների դասերին սահմանվում է 20-25, իսկ հոսքային ուսուցման առարկաների դասերին` 12-15 սովորող` սանիտարական նորմերի պահպանմամբ (ընդ որում` ընդհանուր հանրակրթական առարկաների դասերին սովորողների թիվը դասարանում չի կարող գերազանցել 30-ը, իսկ հոսքային ուսուցման առարկաների դասերին` 20-ը):

 

Օրինակելի ուսումնական պլանների կառուցվածք

 

1. Ընդհանուր և հոսքային (խորացված) ուսուցման օրինակելի ուսումնական պլանները կազմված են ընդհանուր հանրակրթական, հոսքային և դպրոցական բաղադրիչներից:

1) Ընդհանուր հանրակրթական բաղադրիչը ներառում է հանրակրթական ուսումնական առարկան(երը) և յուրաքանչյուր առարկայի(ների) համար նախատեսված ժամաքանակներն ըստ դասարանների: Ընդհանուր հանրակրթական առարկաները պարտադիր են տվյալ հոսքի (ենթահոսքի) համար:

2) Հոսքային բաղադրիչով սահմանված ժամաքանակը տրամադրվում է խորացված ուսուցմամբ առարկաների դասավանդմանը, իսկ արհեստագործական հոսքում` մասնագիտական դասընթացներին: Հոսքային բաղադրիչներում ընդգրկված առարկաները ուղղված են սովորողի հետագա մասնագիտական կրթության հիմքերի ստեղծմանը և հանրակրթությունից մասնագիտական կրթության անցման շարունակականության ապահովմանը:

3) Դպրոցական բաղադրիչը հոսքային ուսուցման դեպքում ընդգրկում է հետագա մասնագիտական կրթության նախապատրաստմանն ուղղված ընտրովի առարկաներ, դասընթացներ և յուրաքանչյուր առարկայի (դասընթացի) համար ըստ դասարանների նախատեսված ժամաքանակները: Այս բաղադրիչը տնօրինում է դպրոցը` ղեկավարվելով Նախարարության կողմից հաստատված լրացուցիչ առարկայացանկով:

4) Հանրակրթական ավագ դպրոցը, օրինակելի ուսումնական պլանների հիման վրա, ընդհանուր հանրակրթական, հոսքային, դպրոցական բաղադրիչների տնօրինմամբ մշակում է յուրաքանչյուր հոսքի տվյալ ուստարվա ենթահոսքերի ուսումնական պլանները: Ենթահոսքերի ուսումնական պլանները կազմելիս դպրոցը ընդհանուր հանրակրթական և հոսքային բաղադրիչներով նախատեսված ժամաքանակի բաշխումից հետո մնացած ժամաքանակը հատկացնում է դպրոցական բաղադրիչին:

5) Ընդհանուր հանրակրթական, հոսքային և դպրոցական բաղադրիչները ֆինանսավորվում են պետական բյուջեից:

6) 10-րդ և 11-րդ դասարաններում սովորողի շաբաթական ուսումնական պարտադիր բեռնվածությունը բոլոր հոսքերում սահմանվում է 34 դասաժամ:

 

Դպրոցական բաղադրիչի տնօրինման կարգ

 

1. Ընդհանուր հոսքում դպրոցական բաղադրիչի ժամաքանակը տրամադրվում է Նախարարության կողմից հաստատված լրացուցիչ առարկայացանկի, ինչպես նաև տվյալ դասարանի ընդհանուր հանրակրթական բաղադրիչի մեջ մտնող առարկաներին, իսկ հոսքային ուսուցմամբ դասարաններում` նաև հոսքային ուսուցման առարկաներին:

1) Ավագ դպրոցի ընդհանուր և տարբերակված հոսքերի համար երաշխավորված լրացուցիչ առարկայացանկի մեջ են մտնում Գրաբար, Գրականագիտություն (գրականության տեսություն), Արտասահմանյան գրականություն, Բանահյուսություն (հին և միջնադարյան շրջան), Ճարտասանություն, Ժամանակակից գրական գործընթաց, Արևմտահայերեն, Իրավունքի պատմություն, Հայկական հարցի պատմություն, Հայ մշակույթի պատմություն, Հնագիտություն, Հայաստանի պատմական աշխարհագրություն, Ազգագրություն, Հայաստանի հարակից երկրների պատմություն, Կրոնի պատմություն, Արվեստի պատմություն, Հայոց եկեղեցու պատմություն, Կիրառական տնտեսագիտություն, Տրամաբանության հիմունքներ, Թվային համակարգեր, Երկրաչափության հիմունքներ, Դիսկրետ մաթեմատիկայի տարրեր, Աստղագիտություն, Ռադիոէլեկտրոնիկա, Էկոլոգիա, Բնօգտագործման և բնապահպանության հիմունքներ, Կիրառական քիմիա, Գիտական ճանաչողության հիմունքներ, Բնական գիտությունները և մաթեմատիկան, Բնագիտական մտքի պատմություն, Երկրագիտություն (ուսումնասիրվող օտար լեզվով), Քերականություն և բառագիտություն (ուսումնասիրվող օտար լեզվով), Գրականություն (ուսումնասիրվող օտար լեզվով), Մասնագիտական կողմնորոշում, Տեխնոլոգիա առարկաները:

2) Երաշխավորված լրացուցիչ առարկայացանկին, ուսուցման անհրաժեշտ պայմանների առկայության դեպքում, Նախարարության թույլտվությամբ, դպրոցը կարող է ավելացնել նոր առարկա: Երաշխավորված առարկայացանկի առարկայական ծրագրերը գործածության են երաշխավորվում Նախարարության կողմից:

3) Հանրակրթական ավագ դպրոցի տնօրենը ուսպլանի դպրոցական բաղադրիչի ժամաքանակի բաշխումը կատարում է մանկխորհրդի որոշմամբ` ելնելով Նախարարության հանձնարարականներից, ինչպես նաև դպրոցի, դասարանի պատրաստությունից, մանկավարժներով, ծրագրերով, դասագրքերով և երաշխավորված լրացուցիչ առարկայացանկի որևէ առարկայի լիարժեք ուսուցման կազմակերպման նպատակով Նախարարության կողմից հանրակրթական հաստատությունների համար երաշխավորված այլ ուսումնական գրականությամբ ապահովվածությունից և ուսուցման կազմակերպման համար անհրաժեշտ այլ պայմաններից:

4) Դպրոցական բաղադրիչով սահմանված ժամաքանակի շրջանակում դասավանդվող առարկայացանկը ամրագրվում է դպրոցի ուսպլանում և դասացուցակում:

5) Եթե դպրոցական բաղադրիչի ժամաքանակը տրամադրվել է ուսումնական պլանի ընդհանուր հանրակրթական բաղադրիչում ընդգրկված առարկաներին, ապա դասարանը կիսելու հարցը կարգավորվում է «Հանրակրթական միջնակարգ դպրոցի ուսումնական պլանի պարզաբանմամբ» սահմանված կարգով:

 

Օտար լեզվի ընտրության կարգ

 

1. Հանրակրթական ավագ դպրոցներում դասավանդվում է առնվազն երկու օտար լեզու, որոնցից մեկը ռուսերենն է, մյուսը` անգլերեն, ֆրանսերեն, գերմաներեն կամ որևէ այլ լեզու:

1. Երրորդ (հիմնական և մյուս օտար լեզվից բացի) օտար լեզու կարելի է դասավանդել հումանիտար հոսքում, ոչ ավելի, քան այդ հոսքում Հոսքային բաղադրիչ 1-ում «Օտար լեզու-1» առարկային տրամադրված ժամաքանակի չափով` Նախարարության կողմից համապատասխան ծրագրի, ուսումնական գրականության երաշխավորության հիման վրա:

2. Դպրոցը դասավանդվող օտար լեզուն կարող է փոխարինել այլ օտար լեզվով` Նախարարության որոշմամբ: Նախարարությունը քննարկում է դպրոցի մանկավարժական խորհրդի առաջարկությունը օտար լեզվի փոխարինման վերաբերյալ և կայացնում համապատասխան որոշում:

3. Նոր հիմնադրվող ավագ դպրոցում ուսուցանվող օտար լեզուները, դպրոցի ներկայացմամբ, որոշում է Նախարարությունը:

 

Հանրակրթական ավագ դպրոցի աղյուսակների մեկնաբանություններ

 

1. Աղյուսակ 2-ի մեկնաբանությունը.

1.1. Որպես խորացված ուսուցման առարկաներ սովորողն ընտրում է բերված ցանկից մինչև չորս առարկա:

2.2. Բնագիտական առարկաներ են համարվում Ֆիզիկան, Քիմիան, Կենսաբանությունը և Աշխարհագրությունը:

3.3. Նշված դասաժամերի շրջանակում ուսուցումն իրականացվում է 11-ամյա միջնակարգ ընդհանուր կրթության առարկայական ծրագրերով:

2. Աղյուսակ 3-ի մեկնաբանությունը.

1.1. Որպես խորացված ուսուցման առարկաներ սովորողն ընտրում է բերված ցանկից մինչև երեք առարկա:

2.2. Բնագիտական առարկաներ են համարվում Ֆիզիկան, Քիմիան, Կենսաբանությունը և Աշխարհագրությունը:

3.3. Օտար լեզուներ են համարվում ռուսերենը, անգլերենը, գերմաներենը, ֆրանսերենը և այլն:

4.4. Նշված դասաժամերի շրջանակում ուսուցումն իրականացվում է 11-ամյա միջնակարգ ընդհանուր կրթության առարկայական ծրագրերով:

3. Աղյուսակ 4-ի մեկնաբանությունը.

1.1. Մասնագիտական դասընթացներ (առարկաներ) են համարվում դպրոցի կողմից իրականացվող նախամասնագիտական ուսումնական ծրագրերի բովանդակային բաղադրիչները:

2.2. Բնագիտական առարկաներ են համարվում Ֆիզիկան, Քիմիան, Կենսաբանությունը և Աշխարհագրությունը:

3.3. Նշված դասաժամերի շրջանակում ուսուցումն իրականացվում է 11-ամյա միջնակարգ ընդհանուր կրթության առարկայական ծրագրերով:

 

Աղյուսակ 2

 

Հանրակրթական ավագ դպրոցի հումանիտար հոսքի ուսումնական պլան

X-XI դասարան

 

.______________________________________________________________.

|Առարկայախումբ|Առարկա                                |Շաբաթական|

|             |                                      |ժամերի   |

|             |                                      |քանակը   |

|             |                                      |_________|

|             |                                      | X |  XI |

|_____________|______________________________________|_________|

|             |Հոսքային բաղադրիչ                     |         |

|_____________|______________________________________|_________|

|Խորացված     |Հայոց լեզու - 1                       | 2  | 2  |

|ուսուցմամբ   |______________________________________|____|____|

|առարկաներ 1) |Հայ գրականություն - 1                 | 3  | 4  |

|             |______________________________________|____|____|

|             |Հայոց պատմություն - 1                 | 3  | 5  |

|             |______________________________________|____|____|

|             |Համաշխ. պատմություն - 1               | 3  | 5  |

|             |______________________________________|____|____|

|             |Օտար լեզու - 1                        | 3  |  5 |

|             |______________________________________|____|____|

|             |Ռուսաց լեզու - 1                      | 3  |  3 |

|_____________|______________________________________|_________|

|             |Ընդհանուր հանրակրթական բաղադրիչ       |         |

|_____________|______________________________________|_________|

|Ընդհանուր    |Հայոց լեզու                           | 2  |  2 |

|հանրակրթական |______________________________________|____|____|

|առարկաներ    |Հայ գրականություն                     | 2  |  3 |

|             |______________________________________|____|____|

|             |Հայոց պատմություն                     | 2  |  2 |

|             |______________________________________|____|____|

|             |Համաշխ. պատմություն                   | 2  |  1 |

|             |______________________________________|____|____|

|             |Հասարակագիտություն                    | 2  | 1.5|

|             |______________________________________|____|____|

|             |Օտար լեզու                            | 2  |  2 |

|             |______________________________________|____|____|

|             |Հայոց եկեղեցու պատմություն            | 1  |  1 |

|             |______________________________________|____|____|

|             |Ռուսաց լեզու                          | 2  |  2 |

|             |______________________________________|____|____|

|             |Մաթեմատիկա (Հանրահաշիվ և  մաթ. անալիզի| 3  |  3 |

|             |տարրեր, Երկրաչափություն)              |    |    |

|             |______________________________________|____|____|

|             |Բնագիտական առարկա 2)                  | 2  |  1 |

|             |______________________________________|____|____|

|             |Բնագիտական առարկա 2)                  | 1  |  1 |

|             |______________________________________|____|____|

|             |Բնագիտական առարկա 2)                  | 1  |  - |

|             |______________________________________|____|____|

|             |Բնագիտական առարկա 2)                  | 1  |  - |

|             |______________________________________|____|____|

|             |Ինֆորմատիկա                           | 1  |1 3)|

|             |______________________________________|____|____|

|             |Ֆիզկուլտուրա                          | 3  |  3 |

|             |______________________________________|____|____|

|             |ՆԶՊ և  անվտ. կենսագործ.               | 1  |  1 |

|_____________|______________________________________|____|____|

|             |Դպրոցական բաղադրիչ                    | 1  |  1 |

|_____________|______________________________________|____|____|

|Ընդամենը     |                                      | 34 | 34 |

.______________________________________________________________.

 

Եթե սովորողը խորացված ուսուցման առարկայացանկից (հոսքային բաղադրիչ) ընտրում է այն առարկաները, որոնց ուսուցման համար ուսպլանի ընդհանուր հանրակրթական բաղադրիչով նույնպես նախատեսված է որոշակի ժամաքանակ, ապա այդ ժամաքանակը տրվում է ուսպլանի դպրոցական բաղադրիչին:

10-րդ դասարանում բնագիտական առարկաներից մեկը ուսումնասիրվում է հարակից առարկաների ծրագրով (շաբաթական 2 ժամ), իսկ մնացած երեք բնագիտական առարկաները, համապատասխանաբար, այդ առարկաների` հումանիտար հոսքի համար նախատեսված ծրագրերով:

11-րդ դասարանում հումանիտար հոսքի ենթահոսքերից յուրաքանչյուրի սովորողներն ընտրում են չորս բնագիտական առարկաներից երկուսը, ընդ որում` այդ առարկաներից մեկն ուսումնասիրվում է բնագիտական հոսքի` հարակից առարկաների, իսկ մյուսը` հումանիտար հոսքի համար նախատեսված ծրագրով:

11-րդ դասարանում դպրոցական բաղադրիչում ձևավորված ժամաքանակից 0.5 ժամ կարող է հատկացվել «Հասարակագիտություն» առարկային` հանրակրթական դպրոցի ընդհանուր հոսքի համար նախատեսված ծրագրով ուսուցում կազմակերպելու նպատակով, տե՛ս աղյուսակ 2:

 

Աղյուսակ 3

 

Հանրակրթական ավագ դպրոցի բնագիտամաթեմատիկական հոսքի ուսումնական

պլան X-XI դասարան

 

.______________________________________________________________.

|Առարկայախումբ|Առարկա                                |Շաբաթական|

|             |                                      |ժամերի   |

|             |                                      |քանակը   |

|             |                                      |_________|

|             |                                      | X |  XI |

|_____________|______________________________________|_________|

|             |Հոսքային բաղադրիչ                     |         |

|_____________|______________________________________|_________|

|Խորացված     |Մաթեմատիկա (Հանրահաշիվ և  մաթ. անալիզի|  7 | 8  |

|ուսուցմամբ   |տարրեր, Երկրաչափություն) - 1          |    |    |

|առարկաներ 1) |______________________________________|____|____|

|             |Ֆիզիկա - 1                            |  4 | 5  |

|             |______________________________________|____|____|

|             |Քիմիա - 1                             |  4 | 5  |

|             |______________________________________|____|____|

|             |Կենսաբանություն - 1                   |  4 | 5  |

|             |______________________________________|____|____|

|             |Աշխարհագրություն - 1                  |  3 | 5  |

|             |______________________________________|____|____|

|             |Հայոց լեզու - 1                       |  2 | 2  |

|             |______________________________________|____|____|

|             |Օտար լեզու - 1 3)                     |  3 | 5  |

|_____________|______________________________________|_________|

|             |Ընդհանուր հանրակրթական բաղադրիչ       |         |

|_____________|______________________________________|_________|

|Ընդհանուր    |Հայոց լեզու                           |  2 | 2  |

|հանրակրթական |______________________________________|____|____|

|առարկաներ    |Հայ գրականություն                     |  2 | 2  |

|             |______________________________________|____|____|

|             |Հայոց պատմություն                     |  2 | 2  |

|             |______________________________________|____|____|

|             |Հասարակագիտություն                    |  2 | 1,5|

|             |______________________________________|____|____|

|             |Մաթեմատիկա (Հանրահաշիվ և  մաթ. անալիզի|  5 | 5  |

|             |տարրեր, Երկրաչափություն)              |    |    |

|             |______________________________________|____|____|

|             |Բնագիտական առարկա 2)                  |  2 | 1  |

|             |______________________________________|____|____|

|             |Բնագիտական առարկա 2)                  |  1 | 1  |

|             |______________________________________|____|____|

|             |Բնագիտական առարկա 2)                  |  1 | 1  |

|             |______________________________________|____|____|

|             |Բնագիտական առարկա 2)                  |  1 | -  |

|             |______________________________________|____|____|

|             |Ինֆորմատիկա                           |  1 |1 4)|

|             |______________________________________|____|____|

|             |Օտար լեզու - 2 3)                     |  2 | 2  |

|             |______________________________________|____|____|

|             |Օտար լեզու - 3 3)                     |  1 | 1  |

|             |______________________________________|____|____|

|             |Ֆիզկուլտուրա                          |  3 | 3  |

|             |______________________________________|____|____|

|             |ՆԶՊ և  անվտ. կենսագործ.               |  1 | 1  |

|_____________|______________________________________|____|____|

|             |Դպրոցական բաղադրիչ                    |  1 | 1  |

|_____________|______________________________________|____|____|

|Ընդամենը     |                                      | 34 | 34 |

.______________________________________________________________.

 

Եթե սովորողը որպես խորացված ուսուցման առարկա ընտրում է մեկ բնագիտական առարկա, ապա 10-րդ դասարանում Ընդհանուր հանրակրթական բաղադրիչում ընդգրկված մնացած բնագիտական առարկաներից մեկը, շաբաթական 2 ժամ, ուսումնասիրվում է բնագիտական հոսքի հարակից առարկաների ծրագրերով, իսկ մյուս երկու բնագիտական առարկաները` այդ առարկաների` հումանիտար հոսքի ծրագրերով: 11-րդ դասարանում մեկ բնագիտական առարկայի խորացված ուսուցումը շարունակելու դեպքում, մնացած երկու բնագիտական առարկաներից մեկն ուսումնասիրվում է այդ առարկայի` բնագիտական հոսքի հարակից առարկայական ծրագրով, իսկ մյուսը` այդ առարկայի` հումանիտար հոսքի ծրագրով:

Եթե սովորողը որպես խորացված ուսուցման առարկա ընտրում է երկու բնագիտական առարկա, ապա Ընդհանուր հանրակրթական բաղադրիչում ընդգրկված բնագիտական առարկաներից մյուս երկուսը 10-րդ դասարանում ուսումնասիրվում է այդ առարկաների` հումանիտար հոսքի ծրագրերով: 11-րդ դասարանում երկու բնագիտական առարկաների խորացված ուսուցումը շարունակելու դեպքում, մնացած մեկ բնագիտական առարկան ուսումնասիրվում է այդ առարկայի` հումանիտար հոսքի ծրագրով:

Եթե սովորողը խորացված ուսուցման առարկայացանկից (հոսքային բաղադրիչ) ընտրում է այն առարկաները, որոնց ուսուցման համար ուսպլանի ընդհանուր հանրակրթական բաղադրիչով նույնպես նախատեսված է որոշակի ժամաքանակ, ապա այդ ժամաքանակը տրվում է ուսպլանի դպրոցական բաղադրիչին (բացառությամբ` Ընդհանուր հանրակրթական բաղադրիչում «Մաթեմատիկա» առարկայի ժամաքանակի, քանի որ այդ ժամաքանակը ներառված է «Մաթեմատիկա - 1» առարկային հատկացված ժամաքանակում):

11-րդ դասարանում «Հասարակագիտություն» առարկան ուսումնասիրվում է հանրակրթական դպրոցի հումանիտար հոսքի համար նախատեսված ծրագրով:

11-րդ դասարանում դպրոցական բաղադրիչում ձևավորված ժամաքանակից 1-ական ժամ կարող է հատկացվել այդ դասարանի առարկայացանկում ընդգրկված չորրորդ բնագիտական առարկային, ինչպես նաև «Օտար լեզու-3» առարկային:

«Համաշխարհային պատմություն» առարկան դպրոցի մանկավարժական խորհրդի որոշմամբ կարող է ընդգրկվել Ընդհանուր հանրակրթական բաղադրիչի առարկայացանկում և ուսումնասիրվել առարկայի` ընդհանուր և բնագիտամաթեմատիկական հոսքերի համար երաշխավորված ծրագրով, տե՛ս աղյուսակ 3:

 

Աղյուսակ 4

 

Հանրակրթական ավագ դպրոցի արհեստագործական հոսքի ուսումնական պլան

X-XI դասարան

 

._______________________________________________________________.

|Առարկայախումբ |Առարկա                                |Շաբաթական|

|              |                                      |ժամերի   |

|              |                                      |քանակը   |

|              |                                      |_________|

|              |                                      | X |  XI |

|______________|______________________________________|_________|

|              |Հոսքային բաղադրիչ                     |         |

|______________|______________________________________|_________|

|Մասնագիտական  |                                      |  9 | 13 |

|դասընթացներ 1)|                                      |    |    |

|______________|______________________________________|_________|

|              |Ընդհանուր հանրակրթական բաղադրիչ       |         |

|______________|______________________________________|_________|

|Ընդհանուր     |Հայոց լեզու                           |  2 | 2  |

|հանրակրթական  |______________________________________|____|____|

|առարկաներ     |Հայ գրականություն                     |  2 | 2  |

|              |______________________________________|____|____|

|              |Հայոց պատմություն                     |  2 | 2  |

|              |______________________________________|____|____|

|              |Օտար լեզու                            |  2 | 2  |

|              |______________________________________|____|____|

|              |Հասարակագիտություն                    |  2 | 1  |

|              |______________________________________|____|____|

|              |Ռուսաց լեզու                          |  2 | 2  |

|              |______________________________________|____|____|

|              |Մաթեմատիկա (Հանրահաշիվ և  մաթ. անալիզի|  3 | 3  |

|              |տարրեր, Երկրաչափություն)              |    |    |

|              |______________________________________|____|____|

|              |Բնագիտական առարկա 2)                  |  2 | 1  |

|              |______________________________________|____|____|

|              |Բնագիտական առարկա 2)                  |  1 | 1  |

|              |______________________________________|____|____|

|              |Բնագիտական առարկա 2)                  |  1 | -  |

|              |______________________________________|____|____|

|              |Բնագիտական առարկա 2)                  |  1 | -  |

|              |______________________________________|____|____|

|              |Ինֆորմատիկա և  ՏՀՏ                    |  1 |1 3)|

|              |______________________________________|____|____|

|              |Ֆիզկուլտուրա                          |  3 |  3 |

|              |______________________________________|____|____|

|              |ՆԶՊ և  անվտ. կենսագործ.               |  1 |  1 |

|______________|______________________________________|____|____|

|              |Դպրոցական բաղադրիչ                    |  - |  - |

|______________|______________________________________|____|____|

|Ընդամենը      |                                      | 34 | 34 |

._______________________________________________________________.

 

10-րդ դասարանում բնագիտական առարկաներից մեկը ուսումնասիրվում է բնագիտական հոսքի` հարակից առարկաների ծրագրերով (շաբաթական 2 ժամ), իսկ մնացած երեք բնագիտական առարկաները յուրաքանչյուր դասարանում, համապատասխանաբար, այդ առարկաների` հումանիտար հոսքի համար նախատեսված ծրագրերով:

11-րդ դասարանում սովորողներն ընտրում են չորս բնագիտական առարկաներից երկուսը, ընդ որում` այդ առարկաներից մեկն ուսումնասիրվում է բնագիտական հոսքի` հարակից առարկաների ծրագրով, իսկ մյուսը` հումանիտար հոսքի համար նախատեսված ծրագրով:

Մասնագիտական դասընթացների ժամաքանակը ներառում է նաև պրակտիկ ուսուցման ժամերը:

«Համաշխարհային պատմություն» առարկան դպրոցի մանկավարժական խորհրդի որոշմամբ կարող է ընդգրկվել Ընդհանուր հանրակրթական բաղադրիչի առարկայացանկում և ուսումնասիրվել առարկայի` ընդհանուր և բնագիտամաթեմատիկական հոսքերի համար երաշխավորված ծրագրով, տե՛ս աղյուսակ 4:

 

Աղյուսակ 5

 

Ռուսերենի խորացված ուսուցմամբ I - IX դասարանների ուսումնական պլան

 

._____________________________________________________________________.

|ՈՒսումնական         |Շաբաթական ժամերի քանակը                         |

|առարկաներ           |________________________________________________|

|                    |I | II |III | IV |  V | VI | VII  | VIII |  IX  |

|____________________|__|____|____|____|____|____|______|______|______|

|Մայրենի             | 7|  7 |  8 |  8 | 7  |  6 |  -   |   -  |   -  |

|____________________|__|____|____|____|____|____|______|______|______|

|Հայոց լեզու         | -|  - |  - |  - |  - |  - |   3  |   2  |   2  |

|____________________|__|____|____|____|____|____|______|______|______|

|Գրականություն       | -|  - |  - |  - |  - |  - |   2  |   3  |   3  |

|____________________|__|____|____|____|____|____|______|______|______|

|Ռուսաց լեզու        | -|4 1)|4 1)|4 1)|4 1)|4 1)| 4 1) | 4 1) | 4 1) |

|____________________|__|____|____|____|____|____|______|______|______|

|Օտար լեզու          | -| -  |  2 |  2 |  2 |  2 |   2  |   2  |  2   |

|____________________|__|____|____|____|____|____|______|______|______|

|Մաթեմատիկա          | 4|  4 |  4 |  4 |  5 |  5 |   -  |   -  |  -   |

|____________________|__|____|____|____|____|____|______|______|______|

|Երաժշտություն       | 2|  1 |  1 |  1 |  1 |  - |   -  |   -  |  -   |

|____________________|__|____|____|____|____|____|______|______|______|

|Կերպարվեստ          | 2|  1 |  1 |  1 |  1 |  - |   -  |   -  |  -   |

|____________________|__|____|____|____|____|____|______|______|______|

|Ես և  շրջակա աշխարհը| -|  1 |  1 |  2 |  - |  - |   -  |   -  |  -   |

|____________________|__|____|____|____|____|____|______|______|______|

|Բնագիտություն       | -|  - |  - |  - |  2 |  2 |   -  |   -  |  -   |

|____________________|__|____|____|____|____|____|______|______|______|

|Աշխարհագրություն    | -|  - |  - |  - |  - |  1 |   1  |   2  |  -   |

|____________________|__|____|____|____|____|____|______|______|______|

|Հայաստանի           | -|  - |  - |  - |  - |  - |   -  |   -  |  2   |

|աշխարհագրություն    |  |    |    |    |    |    |      |      |      |

|____________________|__|____|____|____|____|____|______|______|______|

|Համաշխարհային       | -|  - |  - |  - |  - |  1 |   1  |   1  |  1   |

|պատմություն         |  |    |    |    |    |    |      |      |      |

|____________________|__|____|____|____|____|____|______|______|______|

|Հայոց պատմություն   | -|  - |  - |  - |  - | 1.5|  1.5 |  1.5 | 1.5  |

|____________________|__|____|____|____|____|____|______|______|______|

|Հայոց եկեղեցու      | -|  - |  - |  - |  1 | 0.5|0.5 1)|0.5 1)|0.5 1)|

|պատմություն         |  |    |    |    |    |    |      |      |      |

|____________________|__|____|____|____|____|____|______|______|______|

|Հայրենագիտություն   | -|  - |  - |  - |  1 |  - |   -  |   -  |  -   |

|____________________|__|____|____|____|____|____|______|______|______|

|Հասարակագիտություն  | -|  - |  - |  - |  - |  - |   -  |   1  |  1   |

|____________________|__|____|____|____|____|____|______|______|______|

|Հանրահաշիվ          | -|  - |  - |  - |  - |  - |   3  |   3  |  3   |

|____________________|__|____|____|____|____|____|______|______|______|

|Երկրաչափություն     | -|  - |  - |  - |  - |  - |   2  |   2  |  2   |

|____________________|__|____|____|____|____|____|______|______|______|

|Գծագրություն        | -|  - |  - |  - |  - |  - |   -  |   -  | 1 1) |

|____________________|__|____|____|____|____|____|______|______|______|

|Ինֆորմատիկա         | -|  - |  - |  - |  - |  1 |   1  |   1  |  1   |

|____________________|__|____|____|____|____|____|______|______|______|

|Ֆիզիկա              | -|  - |  - |  - |  - |  - |   2  |   2  |  2   |

|____________________|__|____|____|____|____|____|______|______|______|

|Քիմիա               | -|  - |  - |  - |  - |  - |   1  |   2  |  2   |

|____________________|__|____|____|____|____|____|______|______|______|

|Կենսաբանություն     | -|  - |  - |  - |  - |  - |   2  |   2  |  2   |

|____________________|__|____|____|____|____|____|______|______|______|

|Տեխնոլոգիա          | 2|  2 |  1 |  1 |  1 |  1 |   2  | 1 1) |  -   |

|____________________|__|____|____|____|____|____|______|______|______|

|ՆԶՊ և  անվտ.        | -|  - |  - |  - |  - |  - |   -  |   1  |  1   |

|կենսագործ.          |  |    |    |    |    |    |      |      |      |

|____________________|__|____|____|____|____|____|______|______|______|

|Ֆիզկուլտուրա        | 3|  3 |  3 |  3 |  3 |  3 |   3  |   3  |  3   |

|____________________|__|____|____|____|____|____|______|______|______|

|Դպրոցական բաղադրիչ  | -|  - |  - |  1 |  1 |  3 |   3  |   1  |  1   |

|____________________|__|____|____|____|____|____|______|______|______|

|Ընդամենը            |20| 23 | 25 | 27 | 29 | 31 |  34  |  35  |  35  |

._____________________________________________________________________.

 

6-9-րդ դասարաններում դպրոցական բաղադրիչի ժամաքանակից 0.5-ական ժամ հատկացվում է «Հայոց եկեղեցու պատմություն» առարկային, տե՛ս աղյուսակ 5:

 

------------------------------------------------------

ԻՐՏԵԿ - շարունակությունը հաջորդ մասերում

 

 

pin
Կրթության, գիտ, մշակ, սպորտ նախ.
07.05.2010
N 333-Ն
Հրաման