Սեղմել Esc փակելու համար:
ՀՀ` ԱՆՀԱՊԱՂ ՊԱՇՏՊԱՆՈՒԹՅԱՆ ԿԱՐԻՔ ՈՒՆԵՑ...
Քարտային տվյալներ

Տեսակ
Գործում է
Ընդունող մարմին
Ընդունման ամսաթիվ
Համար

Ստորագրման ամսաթիվ
ՈՒժի մեջ մտնելու ամսաթիվ
ՈՒժը կորցնելու ամսաթիվ
Ընդունման վայր
Սկզբնաղբյուր

Ժամանակագրական տարբերակ Փոփոխություն կատարող ակտ

Որոնում:
Բովանդակություն

Հղում իրավական ակտի ընտրված դրույթին X
irtek_logo

ՀՀ` ԱՆՀԱՊԱՂ ՊԱՇՏՊԱՆՈՒԹՅԱՆ ԿԱՐԻՔ ՈՒՆԵՑՈՂ ՈՉ ՆՅՈՒԹԱԿԱՆ ՄՇԱԿՈՒԹԱՅԻՆ ԺԱՌԱՆԳՈՒԹՅԱՆ ՑԱ ...

 

 

040.0036.270111

ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ ԿԱՌԱՎԱՐՈՒԹՅՈՒՆ

ՈՐՈՇՈՒՄ

 

20 հունվարի 2011 թվականի N 36-Ն

 

ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ` ԱՆՀԱՊԱՂ ՊԱՇՏՊԱՆՈՒԹՅԱՆ ԿԱՐԻՔ ՈՒՆԵՑՈՂ ՈՉ ՆՅՈՒԹԱԿԱՆ ՄՇԱԿՈՒԹԱՅԻՆ ԺԱՌԱՆԳՈՒԹՅԱՆ ՑԱՆԿԵՐԻ ԳՐԱՆՑՄԱՆ ՈՒ ԿԱԶՄՄԱՆ ՉԱՓՈՐՈՇԻՉՆԵՐԸ ԵՎ ԴՐԱՆՑ ՀԻՄԱՆ ՎՐԱ ԿԱԶՄՎԱԾ ՈՉ ՆՅՈՒԹԱԿԱՆ ՄՇԱԿՈՒԹԱՅԻՆ ԺԱՌԱՆԳՈՒԹՅԱՆ ԱՐԺԵՔՆԵՐԻ ՑԱՆԿԸ ՀԱՍՏԱՏԵԼՈՒ ՄԱՍԻՆ

(2-րդ մաս)

 

|__|__________|___________|_____________|___________|__________|___________|

|6.|Ասեղնագոր-|ավանդական  |Ասեղնագործու-|Հայ        |Կրողները  |Հայոց      |

|  |ծություն  |արհեստների |թյունը       |ժողովրդի   |հիմնակա-  |ցեղասպա-   |

|  |          |հետ կապված |դեկորատիվ -  |ասեղնագործ |նում Հայաս|նության    |

|  |          |հմտություն-|կիրառական    |արվեստն    |տանի Հանրա|հետևանքով  |

|  |          |ներ և      |արվեստի      |անցել է    |պետությու-|կորսվեց    |

|  |          |գիտելիքներ,|հնագույն     |երկարատև   |նում և    |ասեղնագոր- |

|  |          |դեկորատիվ -|տեսակներից է:|պատմական   |Լեռնային  |ծության    |

|  |          |կիրառական  |Հայկական     |ուղի,      |Ղարաբաղի  |ավանդական  |

|  |          |արվեստի    |ասեղնագործ   |հաստատվել  |Հանրապետու|տարածքների |

|  |          |ժանր       |արվեստը մեծ  |որպես      |թյունում, |և  արվեստի |

|  |          |           |տեղ է գրավում|ժողովրդի   |սփյուռքի  |այս տեսակի |

|  |          |           |ոչ միայն     |հոգեբանու- |հայկական  |կրողների   |

|  |          |           |ազգային      |թյան,      |գաղթօջախնե|միջև  կապը:|

|  |          |           |գեղարվեստական|ինտելեկտի  |րում միջին|Հայաստանում|

|  |          |           |մշակույթում, |ու ճաշակի  |տարիքի և  |այն ընթացավ|

|  |          |           |այլև  կարևոր |զարգացումն |տարեց     |տարերային  |

|  |          |           |ներդրում է   |իր մեջ կրող|կանայք են:|կերպով`    |

|  |          |           |համաշխարհային|գեղարվեստա-|          |մոռացության|

|  |          |           |արվեստի      |կան գործու-|          |եզրին      |

|  |          |           |գանձարանում: |նեության   |          |հասցնելով  |

|  |          |           |Հայ կնոջ     |ոլորտ: Հին |          |առանձին    |

|  |          |           |համար ասեղնա-|հայկական   |          |դպրոցների  |

|  |          |           |գործությունը |ասեղնագոր- |          |տեխնիկական |

|  |          |           |գեղեցիկի     |ծության    |          |առանձնահատ-|

|  |          |           |չափանիշ է,   |բարձր      |          |կություն-  |

|  |          |           |սեփական      |աստիճանի   |          |ները:      |

|  |          |           |հմտության ու |մասին են   |          |Կենցաղում  |

|  |          |           |վարպետության |վկայում    |          |նվազել է   |

|  |          |           |արտահայտու-  |մատենագրա- |          |ասեղնագործ |

|  |          |           |թյուն:       |կան        |          |պարագաների |

|  |          |           |Հայկական     |տվյալները  |          |կիրառու-   |

|  |          |           |ասեղնագործու-|(Ագաթանգե- |          |թյունը,    |

|  |          |           |թյունն       |ղոս, Մովսես|          |ինչի       |

|  |          |           |ինքնատիպ է.  |Խորենացի,  |          |արդյունքում|

|  |          |           |տարբերվում է |Անանիա     |          |էլ խաթարվել|

|  |          |           |զարդանախշերով|Շիրակացի,  |          |է          |

|  |          |           |զարդակարերով,|Մովսես     |          |ընտանիքում |

|  |          |           |կատարման     |Կաղանկատ-  |          |այս արվեստի|

|  |          |           |տեխնիկայով,  |վացի,      |          |բնականոն   |

|  |          |           |գույներով և  |Հովհաննես  |          |ժառանգական |

|  |          |           |ոճով:        |Դրասխանա-  |          |փոխանցումը:|

|  |          |           |Հայկական     |կերտցի,    |          |ՈՒսուցման  |

|  |          |           |ասեղնագործու-|Թովմա      |          |ճիշտ       |

|  |          |           |թյան մեջ առկա|Արծրունի,  |          |մեթոդիկայի |

|  |          |           |են           |Ստեփանոս   |          |կիրառման   |

|  |          |           |երկրաչափական,|Տարոնեցի և |          |դեպքում    |

|  |          |           |բուսական,    |ուրիշներ): |          |հնարավոր է |

|  |          |           |կենդանական,  |Դեռևս  5-րդ|          |ակտիվացնել |

|  |          |           |երկնային     |դարից      |          |կենսունա-  |

|  |          |           |մարմինների   |պահպանվել  |          |կությունը, |

|  |          |           |երևակայական  |են նկարա-  |          |ինչը       |

|  |          |           |ձևերի  պարզ  |գրություն- |          |կնպաստի    |

|  |          |           |ու բարդ      |ներ, վկա-  |          |գեղագիտական|

|  |          |           |բովանդակու-  |յություններ|          |ճաշակի և   |

|  |          |           |թյամբ        |ասեղնագործ |          |ժողովրդական|

|  |          |           |զարդանախշեր, |շքեղ       |          |մշակույթի  |

|  |          |           |պատկերագրու- |հանդերձանքի|          |ժառանգորդ- |

|  |          |           |թյուններ:    |եկեղեցական |          |մանը:      |

|  |          |           |Երկրաչափական |զարդարանք- |          |           |

|  |          |           |զարդանախշերի |ների մասին:|          |           |

|  |          |           |մեջ հաճախ    |Հայկական   |          |           |

|  |          |           |հանդիպում է  |ասեղնագոր- |          |           |

|  |          |           |շրջանագիծը`  |ծությունը  |          |           |

|  |          |           |որպես        |հիմնականում|          |           |

|  |          |           |պտուղների և  |զարգացել է |          |           |

|  |          |           |սերմերի      |երեք       |          |           |

|  |          |           |դրսևորման    |ճյուղով`   |          |           |

|  |          |           |ձև:          |1) ժողովրդա|          |           |

|  |          |           |Քառակուսին,  |կան` կապված|          |           |

|  |          |           |շեղանկյունը  |գեղջկական  |          |           |

|  |          |           |ներկայացնում |տարազի և   |          |           |

|  |          |           |էին մարդու   |կենցաղի    |          |           |

|  |          |           |բնակարանը,   |հետ.       |          |           |

|  |          |           |դաշտը, արտը, |2) քաղաքա- |          |           |

|  |          |           |կորաձև       |յին` առև-  |          |           |

|  |          |           |գծերը`       |տրաարհեստա-|          |           |

|  |          |           |լեռների ու   |վորական.   |          |           |

|  |          |           |ձորերի       |3) եկեղեցա-|          |           |

|  |          |           |ուրվագիծն են:|կան:       |          |           |

|  |          |           |Մեծ տեղ են   |Ժամանակի   |          |           |

|  |          |           |զբաղեցնում   |ընթացքում  |          |           |

|  |          |           |բուսական     |ասեղնագոր- |          |           |

|  |          |           |մոտիվները,   |ծության հին|          |           |

|  |          |           |որոնց գլխավոր|մոտիվները  |          |           |

|  |          |           |արտահայտու-  |հեռացել են |          |           |

|  |          |           |թյունը Կենաց |իրենց      |          |           |

|  |          |           |ծառն է:      |նախնական   |          |           |

|  |          |           |Կենդանական   |տեսքից,    |          |           |

|  |          |           |նախշերում    |կերպափոխվել|          |           |

|  |          |           |առկա են      |են,        |          |           |

|  |          |           |Հայաստանում  |վերածվել   |          |           |

|  |          |           |բնակվող վայրի|զանազան    |          |           |

|  |          |           |և  ընտանի    |խորհրդանիշ-|          |           |

|  |          |           |կենդանիների  |ների և,    |          |           |

|  |          |           |պատկերները`  |մշակվելով, |          |           |

|  |          |           |կապված       |մեզ են     |          |           |

|  |          |           |նախնադարյան  |հասել որպես|          |           |

|  |          |           |մարդու       |ճաշակի ու  |          |           |

|  |          |           |պաշտամունքի, |գեղագիտու- |          |           |

|  |          |           |կենցաղի հետ: |թյան հետ   |          |           |

|  |          |           |Ասեղնագործու-|կապվող     |          |           |

|  |          |           |թյան համար   |զարդամոտիվ-|          |           |

|  |          |           |օգտագործվող  |ներ:       |          |           |

|  |          |           |հիմնական     |Ասեղնագոր- |          |           |

|  |          |           |նյութերն են  |ծությունը  |          |           |

|  |          |           |գործվածքը    |տարածված է |          |           |

|  |          |           |(կտորը) և    |եղել       |          |           |

|  |          |           |թելերը: Դրանց|հայկական   |          |           |

|  |          |           |ընտրությունը |բոլոր      |          |           |

|  |          |           |կախված է այն |շրջաններում|          |           |

|  |          |           |բանից, թե    |կենտրոնա-  |          |           |

|  |          |           |ասեղնագործու-|նալով      |          |           |

|  |          |           |թյունն ինչ   |Վան-Վասպու-|          |           |

|  |          |           |նպատակով է   |րականի,    |          |           |

|  |          |           |կատարվում,   |Շիրակ -    |          |           |

|  |          |           |ինչպիսի      |Կարինի,    |          |           |

|  |          |           |կարատեսակով, |Սյունիք -  |          |           |

|  |          |           |ինչ զարդանախշ|Արցախի,    |          |           |

|  |          |           |է ասեղնա-    |Արարատյան  |          |           |

|  |          |           |գործվում:    |երկրի,     |          |           |

|  |          |           |Աշխատանքային |Կիլիկիայի, |          |           |

|  |          |           |գործիքներն   |Թիֆլիսի ու |          |           |

|  |          |           |են` մատնոցը, |Կ. Պոլսի,  |          |           |

|  |          |           |մեծ ու փոքր  |ինչպես և   |          |           |

|  |          |           |մկրատները,   |գաղթավայ-  |          |           |

|  |          |           |սանտիմետրա-  |րերի դպրոց-|          |           |

|  |          |           |ժապավենը,    |կենտրոն-   |          |           |

|  |          |           |պատճենաթղթերը|ներում:    |          |           |

|  |          |           |քանոնը,      |Պահպանելով |          |           |

|  |          |           |թափանցիկ     |ազգային    |          |           |

|  |          |           |թղթերը, ոսկրե|միասնական  |          |           |

|  |          |           |կամ մետաղե   |ոճը` ամեն  |          |           |

|  |          |           |հելունը,     |մի դպրոց   |          |           |

|  |          |           |գնդասեղները: |զարգացրել է|          |           |

|  |          |           |Ասեղնագործու-|ասեղնագոր- |          |           |

|  |          |           |թյունը       |ծության իր |          |           |

|  |          |           |կատարվում է  |ձևերն  ու  |          |           |

|  |          |           |օղակների     |տեսակները: |          |           |

|  |          |           |օգնությամբ:  |Կրողները   |          |           |

|  |          |           |Այն զգալիորեն|հիմնականում|          |           |

|  |          |           |հեշտացնում է |Հայաստանի  |          |           |

|  |          |           |ասեղնագործելը|Հանրապետու-|          |           |

|  |          |           |կտորը պահում |թյունում և |          |           |

|  |          |           |է ձգված      |Լեռնային   |          |           |

|  |          |           |վիճակում և   |Ղարաբաղի   |          |           |

|  |          |           |ասեղնագործվող|Հանրապետու-|          |           |

|  |          |           |զարդանախշը   |թյունում,  |          |           |

|  |          |           |պահպանում է  |սփյուռքի   |          |           |

|  |          |           |ձևափոխվելուց |հայկական   |          |           |

|  |          |           |Բոլոր        |գաղթօջախ-  |          |           |

|  |          |           |զարդակարերը  |ներում     |          |           |

|  |          |           |կարելի է     |միջին      |          |           |

|  |          |           |բաժանել երկու|տարիքի և   |          |           |

|  |          |           |խմբի: Առաջին |տարեց      |          |           |

|  |          |           |խումբը       |կանայք են: |          |           |

|  |          |           |կազմում են   |           |          |           |

|  |          |           |համրովի      |           |          |           |

|  |          |           |զարդակարերը, |           |          |           |

|  |          |           |որոնց թվին են|           |          |           |

|  |          |           |պատկանում    |           |          |           |

|  |          |           |խաչկարի և    |           |          |           |

|  |          |           |թելքաշի      |           |          |           |

|  |          |           |ասեղնագործու-|           |          |           |

|  |          |           |թյան         |           |          |           |

|  |          |           |տեսակները:   |           |          |           |

|  |          |           |Երկրորդ խմբի |           |          |           |

|  |          |           |մեջ մտնում են|           |          |           |

|  |          |           |ազատ         |           |          |           |

|  |          |           |զարդակարերը, |           |          |           |

|  |          |           |որոնք        |           |          |           |

|  |          |           |կատարվում են |           |          |           |

|  |          |           |ըստ նախօրոք  |           |          |           |

|  |          |           |գծված        |           |          |           |

|  |          |           |զարդանախշի`  |           |          |           |

|  |          |           |առանց        |           |          |           |

|  |          |           |հաշվելու:    |           |          |           |

|  |          |           |Դրանց թվին են|           |          |           |

|  |          |           |պատկանում    |           |          |           |

|  |          |           |հարթակարերը: |           |          |           |

|  |          |           |Հայտնի են    |           |          |           |

|  |          |           |կարերի       |           |          |           |

|  |          |           |հետևյալ      |           |          |           |

|  |          |           |տեսակները`   |           |          |           |

|  |          |           |շարակար,     |           |          |           |

|  |          |           |դարձակար,    |           |          |           |

|  |          |           |ցողունակար,  |           |          |           |

|  |          |           |պարանակար,   |           |          |           |

|  |          |           |պատկար,      |           |          |           |

|  |          |           |շղթայակար,   |           |          |           |

|  |          |           |օղակար,      |           |          |           |

|  |          |           |խաչկար,      |           |          |           |

|  |          |           |հանգուցային  |           |          |           |

|  |          |           |կարեր,       |           |          |           |

|  |          |           |վերադիր կար, |           |          |           |

|  |          |           |հարթակար,    |           |          |           |

|  |          |           |գեղարվեստական|           |          |           |

|  |          |           |հարթակար,    |           |          |           |

|  |          |           |ստվերի կար,  |           |          |           |

|  |          |           |Զեյթունի կար,|           |          |           |

|  |          |           |Մարաշի կարեր,|           |          |           |

|  |          |           |Այնթապի      |           |          |           |

|  |          |           |ասեղնագործու-|           |          |           |

|  |          |           |թյուն, Քիլիսի|           |          |           |

|  |          |           |կար, Տարսոնի |           |          |           |

|  |          |           |կար, Սվազի   |           |          |           |

|  |          |           |կար, քանդակար|           |          |           |

|  |          |           |(թելքաշ      |           |          |           |

|  |          |           |ասեղնագործու-|           |          |           |

|  |          |           |թյուն):      |           |          |           |

|__|__________|___________|_____________|___________|__________|___________|

|7.|Բարեկենդան|ժողովրդական|Բարեկենդանը  |Բարեկենդանն|ՀՀ        |Բարեկենդանը|

|  |          |տոն        |բուն         |ընդհուպ    |տարածքում |կարող է    |

|  |          |           |ժողովրդական  |մինչև      |Բարեկեն-  |վերածնվել  |

|  |          |           |տոն է, որը   |20-րդ դարի |դանի      |և  իր      |

|  |          |           |շարժական է`  |սկիզբը     |կենցաղում |հախուռն    |

|  |          |           |պայմանավորված|հայկական   |կիրառու-  |տոնահանդե- |

|  |          |           |Զատիկով:     |ամենասիրված|թյունը    |սով դրակա- |

|  |          |           |Տևողությունը |տոներից էր`|գործնակա- |նորեն ազդել|

|  |          |           |երկու շաբաթ  |ներկայա-   |նում      |Հայաստանի  |

|  |          |           |է: Երկրորդ   |ցումներով, |դադարել է,|հասարակու- |

|  |          |           |շաբաթը       |խաղերով,   |մասամբ    |թյան տարբեր|

|  |          |           |կոչվում է    |պարերով,   |շարունակ- |շերտերի և  |

|  |          |           |Բուն         |խնջույք-   |վում է    |մարդկանց   |

|  |          |           |Բարեկենդան:  |ներով,     |սփյուռքի  |հարաբերու- |

|  |          |           |Տոնը         |հնարամտու- |որոշ      |թյունների  |

|  |          |           |բնութագրվում |թյուններով,|գաղթօջախ- |սերտացմանը |

|  |          |           |է համայնական |զվարճանք-  |ներում:   |և  մտեր-   |

|  |          |           |երգ ու պարով,|ներով,     |Պահպանվել |մացմանը`   |

|  |          |           |խնջույքով,   |դիմակներով,|է միայն   |միաժամանակ |

|  |          |           |զանազան      |կերպարանա- |շատ տարեց |մոտեցնելով |

|  |          |           |խաղերով ու   |փոխումներով|բնակչու-  |տոնահանդես-|

|  |          |           |զվարճություն-|Քսաներորդ  |թյան միջա-|ների       |

|  |          |           |ներով,       |դարի       |վայրում:  |եվրոպական  |

|  |          |           |դիմակավորված |սկզբներին  |          |զարգացում- |

|  |          |           |ներկայացում- |ընդհատված  |          |ների` պատմա|

|  |          |           |ներով,       |հայոց      |          |կանորեն և  |

|  |          |           |ավանդական    |Բարեկենդանը|          |քաղաքակրթո-|

|  |          |           |կանոնավորված |մեծ ընդհան-|          |րեն հարազատ|

|  |          |           |կենցաղային   |րություններ|          |մշակույթին |

|  |          |           |բարքերի      |ուներ      |          |և  նպաստել |

|  |          |           |գլխիվայր     |եվրոպական  |          |հասարակական|

|  |          |           |շրջմամբ      |և          |          |զվարճանքի  |

|  |          |           |(ներառյալ    |սլավոնական |          |ձևավոր-    |

|  |          |           |վանական      |ժողովուրդ- |          |մանը:      |

|  |          |           |խստակյաց     |ների դիմակա|          |Բարեկենդան-|

|  |          |           |բարքերով`    |հանդեսների |          |յան        |

|  |          |           |Աբեղաթողի    |հետ: 20-րդ |          |տոնահանդեսը|

|  |          |           |ծեսով),      |դարի       |          |կարող է    |

|  |          |           |բազմազան ու  |տնտեսական, |          |անդրադառնալ|

|  |          |           |համադամ      |քաղաքական, |          |նաև        |

|  |          |           |ուտեստով և   |հասարակական|          |Հայաստանի, |

|  |          |           |այլն: Լինելով|մշակութային|          |հայ        |

|  |          |           |շարժական`    |կյանքի     |          |ժողովրդի   |

|  |          |           |տոնը         |խելահեղ    |          |առանցքային |

|  |          |           |կատարվում էր |արագու-    |          |մշակութային|

|  |          |           |փետրվարին կամ|թյունը,    |          |երևույթ-   |

|  |          |           |մարտի սկզբին |մարդկանց   |          |ներին:     |

|  |          |           |և  կապ ուներ |մշակութային|          |           |

|  |          |           |գարնան       |գեղագիտական|          |           |

|  |          |           |սկսվելու հետ:|և  հասարակա|          |           |

|  |          |           |Զվարճություն-|կան նոր    |          |           |

|  |          |           |ներն արթնացող|պահանջմունք|          |           |

|  |          |           |բնությանն    |ները, արագ |          |           |

|  |          |           |ուրախ        |տեղաշարժման|          |           |

|  |          |           |դիմավորելու  |հնարավորու-|          |           |

|  |          |           |խորհուրդն    |թյունները, |          |           |

|  |          |           |ունեին, ու   |լրատվական  |          |           |

|  |          |           |մարդիկ       |դաշտի      |          |           |

|  |          |           |միմյանց      |մատչելիու- |          |           |

|  |          |           |մաղթում էին  |թյունը,    |          |           |

|  |          |           |բարի         |անշուշտ,   |          |           |

|  |          |           |կենդանություն|ներգործում |          |           |

|  |          |           |Բարեկենդանյան|են նաև     |          |           |

|  |          |           |ներկայացում- |տոնահանդես-|          |           |

|  |          |           |ները         |ների       |          |           |

|  |          |           |խմբավորվում  |ընթացքի,   |          |           |

|  |          |           |են           |ձևի,       |          |           |

|  |          |           |կենցաղային,  |բովանդակու-|          |           |

|  |          |           |պատմական,    |թյան,      |          |           |

|  |          |           |էթնո -       |իմաստի     |          |           |

|  |          |           |մշակութային, |փոփոխու-   |          |           |

|  |          |           |սիրային,     |թյունների  |          |           |

|  |          |           |ներհամայնքա- |վրա: Այդ   |          |           |

|  |          |           |յին կամ      |առումով    |          |           |

|  |          |           |միջհամայն-   |Բարեկենդանը|          |           |

|  |          |           |քային        |ևս  նոր    |          |           |

|  |          |           |կոնֆլիկտները |զարգացում- |          |           |

|  |          |           |և  արժեքային |ներ է      |          |           |

|  |          |           |համակարգը    |ապրում`    |          |           |

|  |          |           |ներկայացնող  |ինչպես     |          |           |

|  |          |           |թեմաների     |ավանդական  |          |           |

|  |          |           |շուրջ:       |տոնահանդեսի|          |           |

|  |          |           |Պարերգերը    |վերածննդի, |          |           |

|  |          |           |բազմաթիվ էին:|այնպես էլ` |          |           |

|  |          |           |Տարբեր       |ծավալների  |          |           |

|  |          |           |ազգագրական   |և  նոր     |          |           |

|  |          |           |գավառներում  |ձևերի      |          |           |

|  |          |           |երգվում էին  |զարգացում- |          |           |

|  |          |           |տարբեր       |ների       |          |           |

|  |          |           |բարբառներով, |իմաստով:   |          |           |

|  |          |           |մեծ մասը`    |           |          |           |

|  |          |           |սիրային,     |           |          |           |

|  |          |           |պանդուխտի    |           |          |           |

|  |          |           |կարոտի,      |           |          |           |

|  |          |           |ապրելու      |           |          |           |

|  |          |           |ուրախության  |           |          |           |

|  |          |           |բովանդակու-  |           |          |           |

|  |          |           |թյամբ:       |           |          |           |

|__|__________|___________|_____________|___________|__________|___________|

|8.|Որդան     |Ավանդական  |Արարատյան    |Արարատյան  |Տարրի     |Արարատյան  |

|  |կարմիր.   |արհեստ,    |որդան կարմիրը|որդան      |կրողները  |որդան      |

|  |հայկական  |դեկորատիվ- |միջատների    |կարմիրի    |ՀՀ        |կարմիրը,   |

|  |որդանին   |կիրառական  |յուրահատուկ  |մասին      |Արմավիրի  |դրանից     |

|  |առնչվող   |արվեստի    |խմբի`        |հնագույն   |մարզի     |ստացվող    |

|  |ավանդական |հետ կապված |պորֆիրային   |հայկական   |Արազափ և  |ներկանյութը|

|  |գիտելիք-  |հմտու-     |կամ          |ձեռագրերի  |Ջրառատ    |և  դրա հետ |

|  |ներ,      |թյուններ   |կարմինակիր   |վկայակո-   |համայնք-  |կապված     |

|  |հմտու-    |և  գիտե-   |որդանների    |չումները   |ների բնա- |ավանդական  |

|  |թյուններ  |լիքներ     |սեռի էնդեմիկ |մեզ են     |կիչներն   |գիտելիքներն|

|  |և  փորձա- |           |ներկայացուցիչ|հասել 5-րդ |են, մանրա-|ու հմտու-  |

|  |ռություն  |           |է, հայտնի է  |դարից:     |նկարչու-  |թյունները  |

|  |          |           |նաև          |Պատմիչ     |թյամբ,    |մշակութային|

|  |          |           |լատիներեն    |Ղազար      |գորգագոր- |ժառանգու-  |

|  |          |           |անվանմամբ    |Փարպեցին,  |ծությամբ, |թյան       |

|  |          |           |(«Ararat     |նկարագրելով|բժշկագի-  |արժեքներ են|

|  |          |           |Cochineal»,  |Արարատյան  |տությամբ  |և  ենթակա  |

|  |          |           |«Armenian    |դաշտավայրը,|զբաղվող   |են         |

|  |          |           |Cochineal»,  |առանձնահա- |մասնագետ- |համակողմանի|

|  |          |           |«Porphyro-   |տուկ նշել է|ները,     |պահպանու-  |

|  |          |           |phora hameli |որդան      |ովքեր     |թյան:      |

|  |          |           |Brandt») և   |կարմիրի    |որդան     |Համեմատու- |

|  |          |           |մի ամբողջ    |մասին:     |կարմիրը   |թյան մեջ   |

|  |          |           |մշակութային  |Մովսես     |դարձրել են|դնելով     |

|  |          |           |ժառանգության |Խորենացին  |իրենց     |բնական     |

|  |          |           |հիմք է       |ևս  աշխարհա|ուսումնա- |ներկանյու- |

|  |          |           |հանդիսացել:  |գրությանը  |սիրության |թերը       |

|  |          |           |Կարմիր որդի  |նվիրված իր |և  կիրա-  |սինթետիկ   |

|  |          |           |տարածման     |գրքում     |ռության   |ներկերի    |

|  |          |           |արեալը ՀՀ    |անդրադարձել|առարկան:  |հետ`       |

|  |          |           |Արմավիրի և   |է Արարատյան|Տարրի     |ակնհայտ է, |

|  |          |           |ՀՀ Արարատի   |որդանին:   |կրողներից |որ դրանք   |

|  |          |           |մարզերի      |Հայաստանում|են Ջրառատ |առավել     |

|  |          |           |Արազափ և     |տարածված   |և  Արազափ |լուսադիմաց-|

|  |          |           |Ջրառատ       |որդան      |համայնք-  |կուն են և  |

|  |          |           |համայնքներն  |կարմիրից   |ների որոշ |անվնաս     |

|  |          |           |են: 20-րդ    |ստացվող    |ընտանիք-  |մարդու     |

|  |          |           |դարի կեսերին |ներկի բարձր|ներ,      |առողջության|

|  |          |           |արեալը       |որակի և    |ինչպես    |համար: Դեռ |

|  |          |           |կազմում էր   |արժեքի     |օրինակ`   |19-րդ դարի |

|  |          |           |10,000 հա:   |մասին են   |Պետրոսյան-|վերջերից   |

|  |          |           |1990 թ.      |վկայում    |ների      |սինթետիկ   |

|  |          |           |տվյալներով   |նաև        |ընտանիքը  |եղանակով   |

|  |          |           |արեալն       |միջնադարի  |Ջրառատ    |ստացված    |

|  |          |           |ընդամենը     |արաբ մատենա|համայնքից:|էժանագին   |

|  |          |           |2,000 հա էր  |գիրները`   |Ընտանիքի  |ներկերը    |

|  |          |           |և  բաղկացած  |Ալ-Իստխրին,|ավագ      |գործնակա-  |

|  |          |           |էր երկու     |Իբն-ալ     |ներկայա-  |նում դուրս |

|  |          |           |իրարից       |Ֆակինը, Ալ |ցուցիչնե- |մղեցին     |

|  |          |           |տարանջատված  |Մուկադդա-  |րից մեկի  |բնական     |

|  |          |           |Արազափ (200  |սին, Իբն-  |մոտ       |ներկանյու- |

|  |          |           |հա) և  Ջրառատ|Խաուկալը:  |պահպանված |թերը:      |

|  |          |           |(17 հա)      |Որդան      |գրառում-  |Սակայն     |

|  |          |           |համայնքների  |կարմիրի    |ների      |ժամանակի   |

|  |          |           |տարածքներից: |արտադրու-  |միջոցով   |ընթացքում, |

|  |          |           |Ներկայում այն|թյունը եղել|ավանդական |բացասական  |

|  |          |           |կազմում է    |է հայ      |գիտելիք-  |հատկանիշ-  |

|  |          |           |220 հա:      |թագավորների|ներն ու   |ների       |

|  |          |           |Հնում հայերը |մենաշնորհը:|հմտու-    |բացահայ-   |

|  |          |           |մեծ          |Հին        |թյունները |տումից     |

|  |          |           |քանակությամբ |Հայաստանի  |փոխանցվում|հետո,      |

|  |          |           |հավաքում էին |մայրաքաղաք |են սերնդե-|սինթետիկ   |

|  |          |           |այդ որդերից  |Արտաշատում |սերունդ:  |ներկերի    |

|  |          |           |և  մշակում   |եղել են    |Տարրի     |գործածու-  |

|  |          |           |յուրահատուկ  |արքունի    |կրողներն  |թյունը     |

|  |          |           |եղանակով`    |ներկատներ: |են նաև    |զգալի չափով|

|  |          |           |ստանալով մուգ|Արաբ       |«Մատենա-  |նեղացվեց:  |

|  |          |           |և  վառ կարմիր|մատենագիր- |դարան»    |Ընդ որում, |

|  |          |           |գույների     |ներն       |Մեսրոպ    |հաշվի է    |

|  |          |           |լուսադիմաց-  |Արտաշատ    |Մաշտոցի   |առնվել այն |

|  |          |           |կուն ներկ,   |քաղաքը     |անվան հին |հանգամանքը,|

|  |          |           |բալասաններ,  |ճանաչում   |ձեռագրերի |որ դրանից  |

|  |          |           |կոսմետիկ     |էին որպես  |գիտահետա- |ստացվող    |

|  |          |           |պարագաներ և  |որդան      |զոտական   |ներկը, բացի|

|  |          |           |նույնիսկ     |կարմիրի    |ինստիտուտ»|բարձր      |

|  |          |           |բուժիչ       |քաղաք: Այս |հիմնադրամի|լուսադիմաց-|

|  |          |           |նշանակություն|ներկով     |հայ միջնա-|կունությու-|

|  |          |           |ունեցող      |ներկված    |դարյան    |նից և      |

|  |          |           |խմիչքներ:    |գորգերն ու |բժշկագի-  |երանգների  |

|  |          |           |Դրանց        |գործվածք-  |տության   |բազմազանու-|

|  |          |           |պատրաստման   |ները       |բաժնի     |թյունից,   |

|  |          |           |բաղադրատոմ-  |արքայական  |մասնագետ- |հանդիսանում|

|  |          |           |սերը         |նվերներ են |ները` Ա.  |է մարդու   |

|  |          |           |պահպանվել են |համարվել,  |Սահակյանի |օրգանիզմի  |

|  |          |           |հայկական     |իսկ որդանից|գլխավորու-|համար      |

|  |          |           |միջնադարյան  |ստացվող    |թյամբ,    |բոլորովին  |

|  |          |           |ձեռագրերում, |նշանավոր   |ովքեր     |անվնաս     |

|  |          |           |ինչպես նաև   |ծիրանին    |արդեն մի  |արտադրանք: |

|  |          |           |վերոնշյալ    |համարվել է |քանի      |Հատկապես   |

|  |          |           |համայնքներում|միայն      |տասնամյակ |այդ հատկա- |

|  |          |           |բնակվող      |հայկական   |է շարունա-|նիշներն են,|

|  |          |           |ընտանիքներում|արքայական  |կում են   |որոնց      |

|  |          |           |որոնք իրենց  |տան առանձնա|ուսումնա- |շնորհիվ    |

|  |          |           |գիտելիք-     |շնորհը. այդ|սիրել միջ-|բնական     |

|  |          |           |ներն,        |երանգը     |նադարյան  |կարմիրը    |

|  |          |           |ու հմտու-    |ստացել է   |ձեռագրե-  |հանդիսանում|

|  |          |           |թյունները ոչ |«Հայկական  |րում      |է անփոխարի-|

|  |          |           |միայն բանավոր|ծիրանի»    |պահպանված |նելի հումք |

|  |          |           |են փոխանցել, |անվանումը: |բաղադրա-  |ինչպես     |

|  |          |           |այլև`        |Որդան      |տոմսերը`  |բարձրորակ  |

|  |          |           |ընտանեկան    |կարմիր է   |վերծանելով|ներկերի    |

|  |          |           |նոթատետրերի  |օգտագործվել|դրանք և   |արդյունա-  |

|  |          |           |գրառումների  |նաև  կաթո- |տարատեսակ |բերության  |

|  |          |           |տեսքով:      |ղիկոսական  |փորձեր    |(հատկապես  |

|  |          |           |Բնական կարմիր|կնքադրոշմը |կատարելով:|գույների   |

|  |          |           |ներկի        |պատրաստե-  |Այս աշխա- |վերականգըն |

|  |          |           |գեղեցկության |լիս:       |տանքների  |ման աշխա-  |

|  |          |           |և  դիմացկու- |Որդան      |շարունակա-|տանքնե-    |

|  |          |           |նության վառ  |կարմիրը    |կանու-    |րում),     |

|  |          |           |ապացույցն են |հայերի մոտ |թյունն    |այնպես էլ  |

|  |          |           |Մեսրոպ       |համարվել է |ապահովելու|գորգագոր-  |

|  |          |           |Մաշտոցի անվան|միասնության|նպատակով  |ծության,   |

|  |          |           |հին ձեռագրերի|խորհրդանիշ:|դրա       |տեքստիլի,  |

|  |          |           |ինստիտուտում`|Պատմական   |իրականաց- |սննդի,     |

|  |          |           |Մատենադարա-  |Հայաստանի  |ման       |խնամքի     |

|  |          |           |նում պահվող  |բոլոր      |ծրագրերում|պարագաների |

|  |          |           |միջնադարյան  |գավառների  |ներգրավված|և          |

|  |          |           |հայկական     |և          |են        |կոսմետիկայի|

|  |          |           |ձեռագրերը,   |իշխանական  |հիմնակա-  |արտադրու-  |

|  |          |           |որոնք դարեր  |տների      |նում      |թյան, կենսա|

|  |          |           |շարունակ     |զինադրոշ-  |երիտասարդ-|բանության  |

|  |          |           |պահպանել են  |ների վրա   |ներ,      |և  բժշկու- |

|  |          |           |իրենց        |այս գույնն |շահագրգիռ |թյան մեջ:  |

|  |          |           |թարմությունն |էր իշխում. |հասարակա- |Ներկայում  |

|  |          |           |ու գույների  |Տիգրան     |կան կազմա-|մի քանի    |

|  |          |           |մաքրությունը:|Բ-ի թագավո-|կերպու-   |կրողներ կան|

|  |          |           |Որդան        |րության    |թյուններ, |Արազափ և   |

|  |          |           |կարմիրից     |ժամանակա-  |արվեստա-  |Ջրառատ     |

|  |          |           |ստացվող ներկը|շրջանում   |գետներ,   |համայնք-   |

|  |          |           |լայնածավալ   |Հայաստանի  |ավանդական |ներում,    |

|  |          |           |կիրառություն |հպատակու-  |բժշկության|ովքեր      |

|  |          |           |է ունեցել    |թյունն     |մասնագետ- |դեռևս      |

|  |          |           |նաև  գորգա-  |ընդունած   |ներ,      |տիրապետում |

|  |          |           |գործության,  |վասալ      |ինչպես    |են որդան   |

|  |          |           |մանածագոր-   |արքաներն   |նաև       |կարմիրին   |

|  |          |           |ծության,     |իրենց      |վերոնշյալ |առնչվող    |

|  |          |           |որմնանկար-   |դրոշների   |համայնք-  |ավանդական  |

|  |          |           |չության մեջ: |վերին երիզը|ների բնա- |գիտելիքնե- |

|  |          |           |Հետաքրքիր է` |ներկում էին|կիչները:  |րին`       |

|  |          |           |այդ ամենը    |որդան      |Հայաստա-  |ապահովելով |

|  |          |           |հնարավոր է   |կարմիրով,  |նում որդան|այս        |

|  |          |           |պատրաստել    |որով իրենց |կարմիրին  |մշակութային|

|  |          |           |միայն միջատի |հավատարմու-|առնչվող   |ժառանգու-  |

|  |          |           |էգերից:      |թյունն էին |գիտելիք-  |թյան կեն-  |

|  |          |           |Այս միջատից  |հավաստում  |ները      |սունակու-  |

|  |          |           |քիչ քանակով  |հայոց      |պահպանող  |թյունն ու  |

|  |          |           |հավաքելու    |արքայից    |կենտրոն-  |փոխանցումը:|

|  |          |           |մասին հայտնի |արքային:   |ներն են   |Մատենադա-  |

|  |          |           |է Էջմիածնի   |Հայաստանը  |ՀՀ բնապահ-|րանի գիտ-  |

|  |          |           |վարդապետ     |դարեր      |պանության |աշխատողները|

|  |          |           |Սահակ        |շարունակ   |նախարարու-|ուսումնա-  |

|  |          |           |Ծաղկարարի    |հայտնի է   |թյան կենսա|սիրում են  |

|  |          |           |գործերից, որը|եղել որպես |ռեսուրս-  |արժեքի     |

|  |          |           |մշակել է     |որդան      |ների      |վերաբերյալ |

|  |          |           |որդան կարմիրի|կարմիրից   |կառավարման|կրողներից  |

|  |          |           |հավաքման,    |ստացվող վառ|գործակա-  |գրանցված   |

|  |          |           |ճարպազերծման |կարմիր,    |լությունը |նյութը`    |

|  |          |           |և            |լուսադիմաց-|և  «Արգե- |զուգորդելով|

|  |          |           |ներկանյութի  |կուն ներկի |լոցապար-  |այն        |

|  |          |           |ստացման      |մատակարա-  |կային     |միջնադարյան|

|  |          |           |մեթոդներ,    |րող:       |համալիր», |ձեռագրերից |

|  |          |           |քանի որ 19-րդ|Հայաստանից |«ՀՀ ԳԱԱ   |քաղված     |

|  |          |           |դարում       |արտահանվող |կենդանաբա-|արժեքավոր  |

|  |          |           |կարմիրը      |ապրանքների |նության և |տեղեկու-   |

|  |          |           |ստանալու     |ցանկերը    |հիդրոէկո- |թյուններով:|

|  |          |           |գաղտնիքն     |սկսվում էին|լոգիայի   |Ներկայում  |

|  |          |           |արդեն անհայտ |Որդան      |գիտական   |Արարատյան  |

|  |          |           |էր:          |կարմիրով:  |կենտրոն»  |որդան      |

|  |          |           |Գունային ու  |Դրանով     |ՊՈԱԿ-ները,|կարմիրի    |

|  |          |           |որակական     |ներկված    |ինչպես    |պահանջը,   |

|  |          |           |բարձր        |գորգերն ու |նաև       |որպես      |

|  |          |           |հատկանիշներով|գործվածք-  |«Մատենա-  |բնական     |

|  |          |           |այն ունեցել է|ները մեծ   |դարան»    |ներկանյութ,|

|  |          |           |համաշխարհային|համբավ էին |Մեսրոպ    |կտրուկ աճել|

|  |          |           |համբավ:      |վայելում   |Մաշտոցի   |է և  կարող |

|  |          |           |Հայաստանը    |միջազգային |անվան հին |է կիրառվել |

|  |          |           |կոչել են     |առևտրական  |ձեռագրերի |տնտեսության|

|  |          |           |«Որդան       |կենտրոն-   |գիտահետա- |տարբեր     |

|  |          |           |կարմիրի      |ներում:    |զոտական   |ճյուղերում,|

|  |          |           |երկիր»:      |1828-1829թթ|ինստիտուտ»|ուստի      |

|  |          |           |«Հայկական    |հետո       |հիմնադրա- |անհրաժեշ-  |

|  |          |           |կարմիրը»,    |Արարատյան  |մը:       |տություն են|

|  |          |           |Մերձավոր     |որդան      |          |վերջինիս   |

|  |          |           |Արևելքում    |կարմիրը    |          |արդյունա-  |

|  |          |           |կիրառվելուց  |կրկին      |          |բերական    |

|  |          |           |զատ,         |դառնում է  |          |ծավալներով |

|  |          |           |արտահանվել է |ուսումնասի-|          |արտադրու-  |

|  |          |           |եվրոպական    |րության    |          |թյան հնարա-|

|  |          |           |երկրներ,     |առարկա:    |          |վորություն-|

|  |          |           |որտեղ մեծ    |Խորհրդային |          |ների       |

|  |          |           |պահանջարկ է  |Միության   |          |ուսումնա-  |

|  |          |           |ունեցել և    |կազմավորման|          |սիրումը և  |

|  |          |           |շատ թանկ է   |տարիներին  |          |կազմակեր-  |

|  |          |           |գնահատվել:   |դրա        |          |պումը: Բացի|

|  |          |           |             |հավաքման   |          |այդ, որդան |

|  |          |           |             |գործընթացը,|          |կարմիրի    |

|  |          |           |             |որպես      |          |պահպանու-  |

|  |          |           |             |այդպիսին,  |          |թյան հարցը |

|  |          |           |             |չի շարու-  |          |ներկայում  |

|  |          |           |             |նակվել:    |          |խիստ       |

|  |          |           |             |Մեքսիկական |          |կարևոր     |

|  |          |           |             |որդանից    |          |նշանակու-  |

|  |          |           |             |ստացվող    |          |թյուն ունի,|

|  |          |           |             |բնական     |          |քանի որ այս|

|  |          |           |             |կարմիրի    |          |տեսակի     |

|  |          |           |             |գինը շատ   |          |միջատի     |

|  |          |           |             |թանկ էր,   |          |գոյությունը|

|  |          |           |             |ինչը դրդեց,|          |վտանգված է:|

|  |          |           |             |որ ԽՍՀՄ-ում|          |Ըստ        |

|  |          |           |             |վերսկսվեն  |          |բնության   |

|  |          |           |             |որդան      |          |պահպանու-  |

|  |          |           |             |կարմիրի    |          |թյան       |

|  |          |           |             |արտադրանքի |          |միջազգային |

|  |          |           |             |վերականգն- |          |միության   |

|  |          |           |             |ման հնարա- |          |(IUCN)     |

|  |          |           |             |վորության  |          |չափանիշ-   |

|  |          |           |             |մասին      |          |ների`      |

|  |          |           |             |ուսումնասի-|          |միջատն     |

|  |          |           |             |րություններ|          |ընդգրկված է|

|  |          |           |             |կատարելու  |          |Կարմիր     |

|  |          |           |             |հարցի      |          |գրքում`    |

|  |          |           |             |քննարկում- |          |որպես      |

|  |          |           |             |ները:      |          |անհետացման |

|  |          |           |             |1987 թ.    |          |եզրին      |

|  |          |           |             |Արմավիրի   |          |գտնվող     |

|  |          |           |             |մարզում    |          |տեսակ:     |

|  |          |           |             |ստեղծվեց   |          |Օրեցօր     |

|  |          |           |             |«Որդան     |          |նվազում է  |

|  |          |           |             |կարմիր»    |          |մշակման հետ|

|  |          |           |             |պետական    |          |կապված     |

|  |          |           |             |արգելավայ- |          |գիտելիք և  |

|  |          |           |             |րը, որտեղ  |          |հմտություն |

|  |          |           |             |աշխատանքներ|          |ունեցող    |

|  |          |           |             |են տարվում |          |կրողների   |

|  |          |           |             |այդ միջատն |          |քանակը,    |

|  |          |           |             |արհեստական |          |ինչը       |

|  |          |           |             |պայմաննե-  |          |վտանգում է |

|  |          |           |             |րում       |          |ավանդական  |

|  |          |           |             |բազմացնելու|          |մշակույթի  |

|  |          |           |             |և  արդյու- |          |այս տեսակի |

|  |          |           |             |նաբերական  |          |պահպանու-  |

|  |          |           |             |նպատակներով|          |թյան և     |

|  |          |           |             |օգտագործե- |          |շարունակա- |

|  |          |           |             |լու        |          |կանության  |

|  |          |           |             |ուղղու-    |          |ապահովումը:|

|  |          |           |             |թյամբ:     |          |           |

|  |          |           |             |2008 թ.    |          |           |

|  |          |           |             |Կատարվել է |          |           |

|  |          |           |             |արգելոցի   |          |           |

|  |          |           |             |քարտեզագ-  |          |           |

|  |          |           |             |րում և     |          |           |

|  |          |           |             |սահմանա-   |          |           |

|  |          |           |             |զատում:    |          |           |

|__|__________|___________|_____________|___________|__________|___________|

|9.|Գյումրվա  |Ավանդական  |Կլկլանը      |Որպես      |Տարրի     |Ինքնատիպ   |

|  |կլկլան    |արհեստ,    |պղնձից և     |Առաջավոր   |կրողները  |այս ջրամանը|

|  |(մուշուր- |դեկորատիվ- |արույրից     |Ասիայի     |ՀՀ Շիրակի |Գյումրիի   |

|  |բա)       |կիրառական  |պատրաստված,  |պղնձագոր-  |մարզի     |խորհրդանի- |

|  |          |արվեստի    |ներսից       |ծության    |Գյումրի   |շերից մեկն |

|  |          |հետ կապված |անագապատ     |նշանավոր   |քաղաքի    |է դարձել,  |

|  |          |հմտու-     |կանթավոր     |կենտրոն-   |վարպետները|ստացել է   |

|  |          |թյուններ   |ջրաման է, որն|ներից մեկը,|և  նրանց  |հուշանվերի |

|  |          |և  գիտե-   |այդպես է     |Հայաստանում|սաներն են,|կարգավիճակ,|

|  |          |լիքներ     |անվանվում    |պղնձյա     |ինչպես    |սակայն     |

|  |          |           |հատակի հատուկ|տարբեր     |նաև  այն  |նվազել է   |

|  |          |           |ուռուցիկ     |չափի, ձևի  |կիրառող   |դրա        |

|  |          |           |կառուցվածքի  |ու         |մարզի     |պատրաստման |

|  |          |           |ներսում      |կիրառության|բնակչու-  |հմտություն-|

|  |          |           |ամրացված     |անոթները   |թյունը:   |ներին      |

|  |          |           |լեզվակի      |հայտնի են  |          |տիրապետող  |

|  |          |           |շնորհիվ ջուրը|եղել       |          |վարպետների |

|  |          |           |խմելու և     |վաղնջական  |          |թիվը,      |

|  |          |           |թափվելու     |ժամանակ-   |          |վտանգված է |

|  |          |           |ժամանակ      |ներից:     |          |նաև        |

|  |          |           |առաջացող ջրի |Կլկլանների |          |ավանդույթի |

|  |          |           |պղպջակների   |ամենավաղ   |          |սերնդեսե-  |

|  |          |           |ձայնի`       |տարբերակ-  |          |րունդ      |

|  |          |           |կլկլոցի հետ  |ները       |          |փոխանցումը:|

|  |          |           |կապված: Մեր  |կիրառվել են|          |Կլկլանը`   |

|  |          |           |օրերում,     |բաղնիքում` |          |որպես ոչ   |

|  |          |           |որպես        |որպես      |          |նյութական  |

|  |          |           |դեկորատիվ    |կանանց     |          |մշակութային|

|  |          |           |առարկա,      |լոգանքի    |          |ժառանգու-  |

|  |          |           |պատրաստվում է|պարագա:    |          |թյան       |

|  |          |           |նաև  արծաթից:|18-19-րդ   |          |դրսևորում  |

|  |          |           |Կլկլանները   |դարերից    |          |արժևորելու |

|  |          |           |լինում են    |սկսած      |          |նպատակով,  |

|  |          |           |պարզ         |Կարինում և |          |վերջին     |

|  |          |           |փայլեցրած,   |Կարսում,   |          |տարիներին  |

|  |          |           |փորագրազարդ  |այնուհետև  |          |Գյումրիում |

|  |          |           |և  դրվագա-   |Ալեքսանդրա-|          |«Մուշուրբա»|

|  |          |           |զարդ:        |պոլում     |          |խորագրով   |

|  |          |           |«Կլկլան» բառի|կլկլան     |          |մրցանակա-  |

|  |          |           |փոխարեն, որը |պատրաստող  |          |բաշխություն|

|  |          |           |ջրի հոսքը    |վարպետները |          |է          |

|  |          |           |վերարտադրող  |մասնագի-   |          |անցկացվում,|

|  |          |           |բնաձայնական  |տացան      |          |որի ժամանակ|

|  |          |           |կազմություն  |խմելու     |          |ոսկեջրած   |

|  |          |           |ունի,        |ջրամաններ  |          |կլկլաններ  |

|  |          |           |գործածվել է  |պատրաստելու|          |են տրվում  |

|  |          |           |նաև          |մեջ:       |          |տարվա      |

|  |          |           |«մուշուրբա»  |Համաձայն   |          |ընթացքում  |

|  |          |           |կամ «միշիրբա»|ռուսական   |          |իրենց      |

|  |          |           |բառը:        |տեղեկատու -|          |գործունեու-|

|  |          |           |Մուշուրբա    |վիճակագրա- |          |թյամբ աչքի |

|  |          |           |բառն ունի    |կան        |          |ընկած      |

|  |          |           |արաբական     |աղբյուրների|          |անհատներին |

|  |          |           |ծագում       |(ՍՄՕՄՊԿ,   |          |և  կազմա-  |

|  |          |           |(mi(e)srebe= |վիպ. XI,   |          |կերպու-    |

|  |          |           |masrapa):    |Տիֆլիս,    |          |թյուններին:|

|  |          |           |Պոլսի        |1891)`     |          |Ներկայում  |

|  |          |           |բարբառում    |Ալեքսանդրա-|          |անհրաժեշտու|

|  |          |           |հայտնի է     |պոլում     |          |թյուն է    |

|  |          |           |«մօրշուփա-   |19-րդ դարի |          |կլկլանի    |

|  |          |           |morsupa»,    |վերջին     |          |պահպանու-  |

|  |          |           |Վանի         |պղնձագործ  |          |թյան և     |

|  |          |           |բարբառում    |վարպետների |          |փոխանցման  |

|  |          |           |մուշուրբա    |շարքում մեկ|          |ուղղությամբ|

|  |          |           |ձևերով,  որը,|տասնյակից  |          |իրականացվող|

|  |          |           |ըստ լեզվաբան |ավելին     |          |ծրագրերի և |

|  |          |           |Հ. Աճառյանի, |մասնագիտաց-|          |միջոցառում-|

|  |          |           |նշանակում է  |ված էր     |          |ների       |

|  |          |           |«ըմպանակ, ջրի|արույրից   |          |իրականա-   |

|  |          |           |թիթեղեայ մեծ |գավաթներ   |          |ցումը,     |

|  |          |           |բաժակ»:      |պատրաստելու|          |որպեսզի    |

|  |          |           |Կլկլանը      |մեջ:       |          |կորստյան   |

|  |          |           |տարածված էր  |Նշանավոր   |          |չմատնվեն   |

|  |          |           |Բարձր Հայքում|կլկլան     |          |դրա        |

|  |          |           |և  հատկապես  |սարքողներ  |          |պատրաստման |

|  |          |           |Կարսում,     |էին        |          |գիտելիքներն|

|  |          |           |որտեղից էլ   |Անտոնյան   |          |ու հմտու-  |

|  |          |           |բերվել է     |Կարապետը,  |          |թյունները  |

|  |          |           |Ալեքսանդրապոլ|Խուրդայան  |          |և  նորովի  |

|  |          |           |և  կատարելա- |Միքայելը,  |          |վերարժևոր- |

|  |          |           |գործվել:     |Ժամակոչյան |          |վի ոչ      |

|  |          |           |Կլկլանի      |Սուրենը:   |          |նյութական  |

|  |          |           |գործածական ու|Արդի       |          |մշակութային|

|  |          |           |գեղագիտական  |շրջանում   |          |ժառանգու-  |

|  |          |           |արժեքը դարձել|կլկլանը    |          |թյան այս   |

|  |          |           |է նրա        |փոխել է իր |          |տարրը:     |

|  |          |           |երկարակեցու- |նախկին     |          |           |

|  |          |           |թյան         |կիրարկման  |          |           |

|  |          |           |գրավականը:   |ոլորտը և   |          |           |

|  |          |           |             |կենցաղային |          |           |

|  |          |           |             |գործածու-  |          |           |

|  |          |           |             |թյան       |          |           |

|  |          |           |             |առարկայից  |          |           |

|  |          |           |             |վերածվել   |          |           |

|  |          |           |             |դեկորատիվ -|          |           |

|  |          |           |             |հուշանվե-  |          |           |

|  |          |           |             |րայինի: Դա |          |           |

|  |          |           |             |է պատճառը, |          |           |

|  |          |           |             |որ քաղաքի  |          |           |

|  |          |           |             |հայտնի     |          |           |

|  |          |           |             |արծաթագործ-|          |           |

|  |          |           |             |ներից      |          |           |

|  |          |           |             |ոմանք,     |          |           |

|  |          |           |             |որպես      |          |           |

|  |          |           |             |թանկարժեք  |          |           |

|  |          |           |             |հուշանվեր, |          |           |

|  |          |           |             |պատրաստում |          |           |

|  |          |           |             |են արծաթյա |          |           |

|  |          |           |             |(երբեմն`   |          |           |

|  |          |           |             |ոսկեջրած)  |          |           |

|  |          |           |             |փորագրազարդ|          |           |

|  |          |           |             |կլկլաններ: |          |           |

 

-------------------------------------------------------------------

ԻՐՏԵԿ - շարունակությունը հաջորդ մասում

 

 

pin
ՀՀ կառավարություն
20.01.2011
N 36-Ն
Որոշում