Սեղմել Esc փակելու համար:
ԲԱՐՁՐԱԳՈՒՅՆ ՄԱՍՆԱԳԻՏԱԿԱՆ ԿՐԹՈՒԹՅԱՆ ԲԱ...
Քարտային տվյալներ

Տեսակ
Գործում է
Ընդունող մարմին
Ընդունման ամսաթիվ
Համար

Գրանցման ամսաթիվ
ՈՒժի մեջ մտնելու ամսաթիվ
ՈՒժը կորցնելու ամսաթիվ
Ընդունման վայր
Սկզբնաղբյուր

Ժամանակագրական տարբերակ Փոփոխություն կատարող ակտ

Որոնում:
Բովանդակություն

Հղում իրավական ակտի ընտրված դրույթին X
irtek_logo
 

ԲԱՐՁՐԱԳՈՒՅՆ ՄԱՍՆԱԳԻՏԱԿԱՆ ԿՐԹՈՒԹՅԱՆ ԲԱԿԱԼԱՎՐԻ ԵՎ ՄԱԳԻՍՏՐՈՍԻ ՈՐԱԿԱՎՈՐՄԱՆ ՊԵՏԱԿԱՆ Կ ...

 

 

110.1641.101210

ԳՐԱՆՑՎԱԾ Է
ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ
ԱՐԴԱՐԱԴԱՏՈՒԹՅԱՆ ՆԱԽԱՐԱՐՈՒԹՅԱՆ ԿՈՂՄԻՑ

                                      «10»        12            2010 Թ.

                                        ՊԵՏԱԿԱՆ ԳՐԱՆՑՄԱՆ ԹԻՎ 10110469

 

ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ ԿՐԹՈՒԹՅԱՆ ԵՎ ԳԻՏՈՒԹՅԱՆ ՆԱԽԱՐԱՐ ՀՐԱՄԱՆ

 

24 նոյեմբերի 2010 թվականի N 1641-Ն

 

ԲԱՐՁՐԱԳՈՒՅՆ ՄԱՍՆԱԳԻՏԱԿԱՆ ԿՐԹՈՒԹՅԱՆ ԲԱԿԱԼԱՎՐԻ ԵՎ ՄԱԳԻՍՏՐՈՍԻ ՈՐԱԿԱՎՈՐՄԱՆ ՊԵՏԱԿԱՆ ԿՐԹԱԿԱՆ ՉԱՓՈՐՈՇԻՉՆԵՐԸ ՀԱՍՏԱՏԵԼՈՒ ՄԱՍԻՆ

(26-րդ մաս)

 

    Մասնագիտությունը`    «271100-ՇԵՆՔԵՐԻ ՆԱԽԱԳԾՈՒՄ»

                        ___________________________

                              դասիչ, անվանում

 

Որակավորման աստիճանը` ճարտարագիտության բակալավր

___________________________

                                    անվանում                                   

 

I «271100-ՇԵՆՔԵՐԻ ՆԱԽԱԳԾՈՒՄ» ՄԱՍՆԱԳԻՏՈՒԹՅԱՆ ԸՆԴՀԱՆՈՒՐ ԲՆՈՒԹԱԳԻՐԸ

 

1. «271100-Շենքերի նախագծում» մասնագիտությունը հաստատված է Հայաստանի Հանրապետության կառավարության 2007 թ. օգոստոսի 30-ի թիվ 1038-Ն որոշմամբ:

2. Շրջանավարտի որակավորումը` ճարտարագիտության բակալավր:

«271100-Շենքերի նախագծում» մասնագիտությամբ բակալավրի պատրաստման հիմնական կրթական ծրագրի յուրացման նորմատիվային ժամկետը 4 տարի է:

3. Շրջանավարտի որակավորման բնութագիրը.

«271100-Շենքերի նախագծում» մասնագիտությամբ բակալավարը ԲՈՒՀ-ն ավարտելուց հետո պետք է ունենա.

1) գիտելիքներ

ա. բնակելի, հասարակական և արտադրական շենքերի ճարտարապետական և կոնստրուկտորական նախագծման առանձնահատկությունների մասին,

բ. ոլորտի հիմնախնդիրների վերաբերյալ,

գ. շինարարական աշխատանքների կազմակերպման և կառավարման վերաբերյալ,

դ. նախագծման, նախահաշվարկի փաստաթղթերի ձևակերպման սկզբունքների մասին,

ե. կրթական հաջորդ աստիճանում ուսումը շարունակելու:

2)հմտություններ

ա. մշակելու ճարտարապետաշինարարական ոչ մեծ ծավալներ ունեցող բնակելի, հասարակական և արտադրական շենքերի նախագծեր,

բ. իրականացնելու շինարարական աշխատանքների կազմակերպում, հսկողություն,

գ. անցկացնելու մասնագիտական խորհրդատվություն իր իրավասության սահմաններում, չափելու կատարված աշխատանքների ծավալները, կազմելու հաշվետվություններ,

դ. կարդալու և կազմելու շինարարական և մեքենաշինական գծագրեր և այլն:

3) կարողություններ`

ա. հեղինակային խմբի կազմում մասնակցել շենքերի և շինությունների ճարտարապետաշինարարական նախագծմանը,

բ. համապատասխան գործող նորմերին կազմել աշխատանքային գծագրեր,

գ. տալ կոնստրուկտիվ լուծումների տարբերակներ,

դ. կազմել և ձևակերպել շինարարության գործընթացի ժամանակակից մեթոդներին համահունչ նախագծման նախահաշվարկի փաստաթղթեր:

4. Մասնագիտական գործունեության բնագավառը.

«271100-Շենքերի նախագծում» մասնագիտությունը առնչվում է գիտության (տեխնիկայի, տեխնոլոգիաների, կառավարման և այլն) այն բնագավառին, որը ներառում է մարդկային գործունեության եղանակների, միջոցների և մեթոդների այն ամբողջությունը, որն ուղղված է շինարարական օբյեկտների նախագծման, կոնստրուկտավորման, նրանց իրականացման ժամանակ կազմակերպակառավարչական գործունեություններ, որոնք նպաստում են բնագավառի օբյեկտների ստեղծմանը, կիրառմանը և գիտագործնական խնդիրների լուծմանը:

«271100-Շենքերի նախագծում» մասնագիտությունն ավարտած բակալավրի մասնագիտական գործունեության բնագավառ կարող են հանդիսանալ լիցենզավորված շինարարական կազմակերպությունները, նախագծային կազմակերպությունները և այլն:

5. Մասնագիտական գործունեության օբյեկտները.

Արդյունաբերական, քաղաքացիական, բնակելի կառույցներ և կառուցվածքներ, շինարարական նյութեր, իրեր և կոնստրուկցիաներ, արտադրական, քաղաքացիական և բնապահպանական օբյեկտների գազամատակարարման, օդափոխության, ջրամատակարարման և ջրահեռացման համակարգեր, շինարարության և շինարարական նյութերի, կառուցվածքների և կոնստրուկցիաների արտադրության ժամանակ օգտագործվող մեքենաներ և ավտոմատ համակարգեր, հողատարածքներ, քաղաքային տարածքներ:

6. Մասնագիտական գործունեության տեսակները.

«271100-Շենքերի նախագծում» մասնագիտությամբ բակալավրը սույն պետական կրթական չափորոշիչով սահմանված հիմնարար և մասնագիտական պատրաստությանը համապատասխան կարող է կատարել մասնագիտական գործունեության հետևյալ տեսակները`

1) հաշվետվությունների կազմում,

2) նախագծակոնստրուկտորական,

3) կազմակերպչակառավարչական,

4) արդյունաբերատեխնոլոգիական:

7. Մասնագիտական գործունեության ընդհանրական խնդիրները.

«271100-Շենքերի նախագծում» մասնագիտությամբ բակալավրը, կախված մասնագիտական գործունեության տեսակից, պետք է պատրաստ լինի լուծելու հետևյալ մասնագիտական խնդիրները`

1) Մասնակցությունը շինարարության ոլորտում և այլ ճյուղերում, որոնք կապված են շինարարության հետ փորձարարական, տեսական և գիտահետազոտական աշխատանքների կատարման ժամանակ,

2) համապատասխան մեթոդիկայով հաստատված թեմայի առանձին բաժինների (փուլեր, առաջադրանքներ) աշխատանքների կատարում,

3) մասնակցության գիտական հետազոտության, մասնագիտական գրականության և այլ գիտատեխնիկական փաստաթղթերի ուսումնասիրություն, հայրենական և արտասահմանյան գիտության և տեխնիկայի նվաճումների հիման վրա երաշխավորության մշակում,

4) մասնակցությունը կոլեկտիվի աշխատանքների կազմակերպմանը, կառավարչական լուծումների ընդունմանը,

5) աշխատանքի կազմակերպման առաջավոր մեթոդների ներդրում,

6)հատակագծերի, ծրագրերի, նախագծերի, նախահաշիվների հայտերի ելակետային տվյալների նախապատրաստում,

) կոնստրուկցիաների, կառուցվածքների, ինժեներական համակարգերի տեխնիկական հսկման և որակի կառավարման իրականացում,

8) մասնակցությունը վթարների, աղետների, բնական աղետների և այլ արտակարգ իրավիճակների հետևանքների վերացման կազմակերպչական միջոցառումների մշակմանը:

8. Որակավորման պահանջները.

Մասնագիտական խնդիրները լուծելու նպատակով բակալավրը կատարում է հետևյալ գործառնությունները`

1) ուսումնասիրում է մասնագիտական գրականություն և այլ գիտատեխնիկական փաստաթղթեր, կառույցների էներգամատակարարման բնագավառում հայրենական ու արտասահմանյան գիտության և տեխնիկայի նվաճումները,

2) մասնակցում է գիտահետազոտական աշխատանքների կատարմանը կամ տեխնիկական մշակմանը,

3) կատարվող թեմայի (առաջադրանքի) վերաբերյալ իրականացնում է գիտատեխնիկական տեղեկատվությունների հավաքում, գրառում, մշակում, վերլուծություն և համակարգում,

4) մասնակցում է հետազոտությունների և մշակումների արդյունքների ներդրմանը,

5) կազմում է հաշվետվություն թեմայի կամ առաջադրանքի վերաբերյալ:

9. Շրջանավարտի կրթությունը շարունակելու հնարավորությունը.

«271100-Շենքերի նախագծում» մասնագիտությամբ բարձրագույն մասնագիտական կրթության հիմնական կրթական ծրագիրը յուրացրած բակալավրը պատրաստ է կրթությունը շարունակելու`

1) մագիստրատուրայում` ստանալ մագիստրոսի որակավորման աստիճան,

2) ասպիրանտուրայում (մագիստրոսի հիմնական կրթական ծրագիրը յուրացնելուց հետո)` ստանալ գիտությունների թեկնածուի գիտական աստիճան:

 

II ԴԻՄՈՐԴԻ ՊԱՏՐԱՍՏԱԿԱՄՈՒԹՅԱՆ ՄԱԿԱՐԴԱԿԻՆ ՆԵՐԿԱՅԱՑՎՈՂ ՊԱՀԱՆՋՆԵՐԸ

 

10. Դիմորդի նախորդող կրթական մակարդակը` միջնակարգ, նախնական մասնագիտական (արհեստագործական), միջին մասնագիտական կրթություն:

11. Դիմորդը պետք է ունենա` ավարտական փաստաթուղթ (ատեստատ, դիպլոմ)` միջնակարգ, նախնական մասնագիտական (արհեստագործական), միջին մասնագիտական կրթության:

 

III «271100-ՇԵՆՔԵՐԻ ՆԱԽԱԳԾՈՒՄ» ՄԱՍՆԱԳԻՏՈՒԹՅԱՄԲ ԲԱԿԱԼԱՎՐԻ ՊԱՏՐԱՍՏՄԱՆ ՀԻՄՆԱԿԱՆ ԿՐԹԱԿԱՆ ԾՐԱԳՐԵՐԻՆ ՆԵՐԿԱՅԱՑՎՈՂ ԸՆԴՀԱՆՈՒՐ ՊԱՀԱՆՋՆԵՐԸ

 

12. Բակալավրի պատրաստման հիմնական կրթական ծրագիրը մշակվում է սույն պետական կրթական չափորոշիչով և ներառում է մասնագիտության ուսումնական պլանը, ուսումնական դասընթացների և պրակտիկաների ծրագրերը:

13. Բակալավրի պատրաստման հիմնական կրթական ծրագրի բովանդակության պարտադիր նվազագույնի իրականացման պայմաններին և ուսումնառության ժամկետներին ներկայացվող պահանջները կանոնակարգվում են սույն պետական կրթական չափորոշիչներով:

14. Բակալավրի պատրաստման հիմնական կրթական ծրագիրը ձևավորվում է հանրապետական, բուհական, ուսանողի կողմից ընտրովի և  ֆակուլտատիվ բաղադրիչների դասընթացներից:

15. Բակալավրի պատրաստման հիմնական կրթական ծրագիրը պետք է նախատեսի հետևյալ կրթամասերում ընդգրկված առարկաների ուսումնասիրումը`

1) Հումանիտար Հ,

2) Հիմնարար և բնագիտական` ՀԲ,

3) Ընդհանուր մասնագիտական` ԸՄ,

4) Մասնագիտական` Մ,

5) Մասնագիտացման (ընտրովի)` Մ(ը)

6) Ֆակուլտատիվ` Ֆ,

ինչպես նաև ամփոփիչ ատեստավորում:

16. Բակալավրի պատրաստման հիմնական կրթական ծրագրի բուհական բաղադրիչի բովանդակությունը պետք է ապահովի շրջանավարտի պատրաստությունը սույն պետական կրթական չափորոշիչով սահմանված որակավորման բնութագրի համաձայն: Բուհական բաղադրիչում ընդգրկված դասընթացները երաշխավորական բնույթ են կրում:

 

IV «271100-ՇԵՆՔԵՐԻ ՆԱԽԱԳԾՈՒՄ» ՄԱՍՆԱԳԻՏՈՒԹՅԱՄԲ ԲԱԿԱԼԱՎՐԻ ՊԱՏՐԱՍՏՄԱՆ ՀԻՄՆԱԿԱՆ ԿՐԹԱԿԱՆ ԾՐԱԳՐԵՐԻ ԲՈՎԱՆԴԱԿՈՒԹՅԱՆ ՊԱՐՏԱԴԻՐ ՆՎԱԶԱԳՈՒՅՆԻՆ ՆԵՐԿԱՅԱՑՎՈՂ ՊԱՀԱՆՋՆԵՐԸ

 

._____________________________________________________________________.

|Դասիչ |Դասընթացների անվանումը ու նրանց հիմնական բաժինները      |Ժամեր|

|______|________________________________________________________|_____|

|   1  |                              2                         |  3  |

|______|________________________________________________________|_____|

|  1. Հ|                    ՀՈՒՄԱՆԻՏԱՐ ԿՐԹԱՄԱՍ                  |     |

|______|________________________________________________________|_____|

|Հ.Հ.00|Հանրապետական բաղադրիչ                                   |     |

|______|________________________________________________________|_____|

|   1.1|Հայոց պատմություն (3 կրեդիտ)                            | 90  |

|      |                                                        |     |

|      |Հայ ժողովրդի կազմավորումը: ՈՒրարտու-Արարատյան           |     |

|      |թագավորությունը: Արշակունյաց թագավորությունը            |     |

|      |Հայաստանում: Քրիստոնեության ընդունումը: Ֆեոդալիզմի      |     |

|      |հաստատումը: Գրերի գյուտը: Հայաստանի բաժանումը           |     |

|      |Պարսկաստանի և  Բյուզանդիայի միջև:  Արշակունիների        |     |

|      |անկումը: Պավլիկյան և  Թոնդրակյան շարժումները: Կիլիկիայի |     |

|      |հայկական պետությունը: Հայաստանը թուրք-իրանական          |     |

|      |պատերազմների շրջանում: Հայաստանի բաժանումները Թուրքիայի |     |

|      |և  Իրանի միջև:  Իսրայել Օրին և  հայ ազատագրական շարժումը|     |

|      |Ռուս-պարսկական պատերազմները: Թուրքմենչայի պայմանագիրը:  |     |

|      |Արևելյան  Հայաստանի միացումը Ռուսաստանին: Ռուս-թուրքական|     |

|      |պատերազմը և  հայկական հարցը: Սան-Ստեֆանոյի պայմանագիրը: |     |

|      |Բեռլինի վեհաժողովը: Հայ քաղաքական կուսակցությունները:   |     |

|      |1890-ական թթ. հայկական կոտորածները և  ինքնապաշտպանական  |     |

|      |մարտերը Օսմանյան կայսրությունում: Երիտթուրքերի          |     |

|      |իշխանության գալը: Թուրքիզմը, օսմանիզմը և  պանթուրքիզմը  |     |

|      |որպես թուրքական ազգայնականության դրսևորումներ:  Առաջին  |     |

|      |համաշխարհային պատերազմը և  հայոց ցեղասպանությունը:      |     |

|      |Փետրվարյան հեղափոխության հաղթանակը: Իրադրությունը       |     |

|      |Անդրկովկասում և  Հայաստանում հոկտեմբերյան               |     |

|      |հեղափոխությունից հետո: «Թուրքա-Հայաստանի մասին» դեկրետը:|     |

|      |Բրեստի հաշտությունը: Սարդարապատի, Բաշ-Ապարանի և         |     |

|      |Ղարաքիլիսայի ճակատամարտերը: Բաթումի պայմանագիրը:        |     |

|      |Հայաստանի առաջին հանրապետության ստեղծումը: Հայկական     |     |

|      |հարցը Փարիզի կոնֆերանսում: Սևրի  պայմանագիրը:           |     |

|      |Թուրք-հայկական պատերազմը: Ալեքսանդրապոլի պայմանագիրը:   |     |

|      |Հայաստանի խորհրդայնացումը: Խորհրդա-թուրքական կոնֆերանսը |     |

|      |և  մարտի 16-ի պայմանագիրը: Հայկական սփյուռքը: II        |     |

|      |համաշխարհային պատերազմի սկիզբը: Հայրենական պատերազմը:   |     |

|      |Արցախյան շարժումը: Վերակառուցումը: ԽՍՀՄ-ի քայքայումը:   |     |

|      |Ժողովրդական նոր իշխանության հաստատումը Հայաստանում:     |     |

|      |Հանրապետության անկախության մասին Հռչակագիրը: ՀՀ մուտքը  |     |

|      |ՄԱԿ 1992 թ.: 1995 հուլիսի 5-ի հանրաքվեն և               |     |

|      |սահմանադրության ընդունումը:                             |     |

|______|________________________________________________________|_____|

|   1.2|Փիլիսոփայություն (2 կրեդիտ)                             | 60  |

|      |Փիլիսոփայության պատմություն: Իմացաբանություն:           |     |

|      |Գոյաբանություն: Բարոյագիտություն: Էկոլոգիական           |     |

|      |փիլիսոփայություն: Սոցիալական փիլիսոփայություն:          |     |

|      |Տեխնիկայի փիլիսոփայություն: Սեմիոտիկա:                  |     |

|______|________________________________________________________|_____|

|   1.3|Հայոց լեզու և  հայ գրականություն (4 կրեդիտ)             | 120 |

|      |Հայոց լեզվի զարգացման փուլերը: Ձայնավորների,            |     |

|      |երկհնչյունների և  բաղաձայնների ուղղագրությանը և  դրանց  |     |

|      |ուղղախոսությունը: Հայոց լեզվից ստացած գիտելիքների       |     |

|      |զարգացում, ոճագիտություն, գրական լեզվի ոճեր, ուղղագրական|     |

|      |և  ուղղախոսական կարողություններ: Մասնագիտական բառերի    |     |

|      |ուսուցում, գործնական և  պաշտոնական գրություններ:        |     |

|      |Շինարարական տերմինների հարստացման ու հայերենացման       |     |

|      |սկզբունքները: Գաղափար տերմինի, բառերի տեսակների մասին:  |     |

|      |Ցուցումներ գիտական աշխատանքներ գրելու վերաբերյալ:       |     |

|      |Բանավեճի արվեստ, թարգմանության արվեստ, թարգմանության    |     |

|      |տեխնիկա: Խոսքի արժեքներ ու թերություններ, լեզվական ճիշտ |     |

|      |և  սխալ ձևեր:  Գրականությունը որպես գեղարվեստական       |     |

|      |մշակույթի խոսքային հիմք և  արվեստի առաջատար տեսակ:      |     |

|      |Գրականության և  արվեստի մյուս տեսակների փոխազդեցության  |     |

|      |և  համադրության պատմական միտումը: Տեխնիկայի զարգացումը  |     |

|      |և  արվեստի տեսակների փոխազդեցության հեռանկարը: Հայ      |     |

|      |գրականության զարգացման փուլերը: Հայ միջնադարյան         |     |

|      |առակագրությունն ու սիրերգությունը: Հայ նոր              |     |

|      |գրականություն: Վահան Տերյանը և  արվեստը: Ավ. Իսահակյանը |     |

|      |և  ճարտարապետությունն ու նկարչությունը: Հայ նորագույն   |     |

|      |գրականություն: Ե. Չարենցը և  արվեստը: Դ. Դեմիրճյանը իր  |     |

|      |ժամանակաշրջանի նկարիչների և  ճարտարապետության մասին:    |     |

|      |Ժամանակակից պոեզիան և  արձակը: Հայ գրող-նկարիչները և    |     |

|      |գրող-ճարտարապետները:                                    |     |

|______|________________________________________________________|_____|

|   1.4|Ռուսաց լեզու (4 կրեդիտ)                                 | 120 |

|      |Լեզվական գիտելիքների ակտիվացում: Ռուսերեն լեզվով        |     |

|      |մասնագիտական և  գիտահանրամատչելի տեքստերի թարգմանություն|     |

|      |և  վերարտադրություն: Գիտատեխնիկական տերմինաբանություն:  |     |

|      |Մասնագիտական, գիտատեխնիկական գրականությունից օգտվելու   |     |

|      |կարողությունների զարգացում: Բարդ ուղղագրական,           |     |

|      |ուղղախոսական տերմիններ: Գրավոր խոսքի հմտությունների     |     |

|      |զարգացում և  խորացում: Բառապաշարի ընդլայնում            |     |

|      |(տերմինագիտություն մինչև  1500 բառ), մասնագիտական,      |     |

|      |գիտահանրամատչելի տեքստերի վերարտադրում, տերմինների      |     |

|      |գործածում, գիտատեխնիկական գրականության ընկալում և       |     |

|      |վերարտադրում, հաղորդակցման մասնագիտական գիտելիքների     |     |

|      |ձևավորում:  Անհրաժեշտ փաստաթղթերի (դիմում, պաշտոնական   |     |

|      |նամակ, կենսագրություն և  այլն) ձևակերպում,  ռեֆերատներ, |     |

|      |կոնսպեկտներ:  Մասնագիտական գրականության տեքստերի        |     |

|      |թարգմանություն:                                         |     |

|______|________________________________________________________|_____|

|   1.5|Օտար լեզու (4 կրեդիտ)                                   | 120 |

|      |Լեզվական գիտելիքների խորացում: ՈՒղղագրություն և         |     |

|      |ուղղախոսություն: Բանավոր և  գրավոր խոսքի հմտությունների |     |

|      |ակտիվացում: Մասնագիտական գրականությունից օգտվելու,      |     |

|      |գիտատեխնիկական տեքստերը ճիշտ ընկալելու և  վերարտադրելու |     |

|      |կարողությունների զարգացում:                             |     |

|      |Մասնագիտական տեքստերի առանձնահատկությունները,           |     |

|      |մասնագիտական տերմիններ: Փաստաթղթեր (դիմում, պաշտոնական  |     |

|      |նամակ, կենսագրություն և  այլն) կազմելու, ռեֆերատներ     |     |

|      |գրելու, տեխնիկական գրականությունից օգտվելու և           |     |

|      |գիտատեխնիկական տեքստեր թարգմանելու կարողությունների     |     |

|      |զարգացում:                                              |     |

|______|________________________________________________________|_____|

|   1.6|Ֆիզիկական դաստիարակություն                              | 327 |

|      |Ֆիզիկական կուլտուրան ուսանողների ընդհանուր կուլտուրայի  |     |

|      |և  մասնագիտական պատրաստության միջոց, նրա                |     |

|      |սոցիալ-կենսաբանական հիմունքները, ֆիզիկական կուլտուրան   |     |

|      |որպես հասարակական սոցիալական երևույթ,  ֆենոմեն: ՀՀ      |     |

|      |օրենսդրությունը ֆիզիկական կուլտուրայի և  սպորտի մասին,  |     |

|      |անհատի ֆիզիկական կուլտուրան, ուսանողի առողջ ապրելակերպի |     |

|      |հիմունքները, ֆիզիկական կուլտուրայի միջոցների            |     |

|      |օգտագործումը աշխատունակության բարձրացման նպատակով:      |     |

|      |Ֆիզիկական ընդհանուր և  հատուկ պատրաստությունը ֆիզիկական |     |

|      |դաստիարակության համակարգում, սպորտում, սպորտի ձևերի  կամ|     |

|      |ֆիզիկական վարժությունների համակարգի անհատական           |     |

|      |ընտրություն, ուսանողների մասնագիտական, կիրառական        |     |

|      |ֆիզիկական պատրաստություն, ինքնուրույն պարապմունքների    |     |

|      |մեթոդիկայի հիմունքները և  սեփական օրգանիզմի վիճակի      |     |

|      |վերահսկողություն:                                       |     |

|______|________________________________________________________|_____|

|2. ՀԲ.|          ՀԻՄՆԱՐԱՐ ԵՎ ԲՆԱԳԻՏԱԿԱՆ ԿՐԹԱՄԱՍ                |     |

|______|________________________________________________________|_____|

|   2.1|Մաթեմատիկա (15 կրեդիտ)                                  | 450 |

|      |Վեկտորներ, գործողություններ նրանց հետ: Որոշիչներ, գծային|     |

|      |համակարգեր: ՈՒղղի և  հարթության հավասարումները: Երկրորդ |     |

|      |կարգի կորեր և  մակերևույթներ:  Ֆունկցիայի սահման:       |     |

|      |Ածանցյալ, նրա կիրառությունները: Անորոշ և  որոշյալ       |     |

|      |ինտեգրալներ, ինտեգրման մեթոդները: Կոմպլեքս թվեր: Անորոշ |     |

|      |և  որոշյալ ինտեգրալներ, ինտեգրման մեթոդներ: Ինտեգրալ    |     |

|      |հաշվի կիրառությունները: Մի քանի փոփոխականի ֆունկցիա:    |     |

|      |Մասնակի ածանցյալներ: Դիֆերենցիալ հավասարումներ,         |     |

|      |կիրառությունները: Կրկնակի և  կորագիծ ինտեգրալներ, Գրինի |     |

|      |բանաձևը:  Թվային և  ֆունկցիոնալ շարք: Ֆուրյեի շարք:     |     |

|      |Դաշտի տեսության տարրերը: Հավանականությունների տեսության |     |

|      |տարրերը: Փորձի մշակումը:                                |     |

|______|________________________________________________________|_____|

|   2.2|Ֆիզիկա (8 կրեդիտ)                                       | 240 |

|      |Մեխանիկայի ֆիզիկական հիմունքները: Համընթաց և  պտտական   |     |

|      |շարժման կինեմատիկական մեծությունները: Պտտական շարժման   |     |

|      |դինամիկայի հիմնական հավասարումը: Իմպուլսի մոմենտ և      |     |

|      |իներցիայի մոմենտ, իմպուլսի մոմենտի պահպանման օրենքը:    |     |

|      |Հատուկ հարաբերականության տեսության հիմունքները:         |     |

|      |Մոլեկուլային ֆիզիկա և  ջերմադինամիկա: Իզոպրոցեսներ:     |     |

|      |Ջերմադինամիկայի առաջին և  երկրորդ օրենքները: Կառնոյի    |     |

|      |ցիկլը: Էլեկտրադինամիկա: Գաուսի թեորեմը: Մեկուսիչներ:    |     |

|      |Մագնիսական դաշտ, նրա մրրկային բնույթը: Մագնետիկներ:     |     |

|      |Էլեկտրամագնիսական ինդուկցիայի երևույթը:  Տատանումներ և  |     |

|      |ալիքներ: Ազատ, մարող և  ստիպողական տատանումներ:         |     |

|      |Մեխանիկական և  էլեկտրամագնիսական ալիքների տարածման      |     |

|      |արագության կախումը միջավայրի հատկություններից: Դոպլերի  |     |

|      |երևույթը:  Ֆիզիկական օպտիկա: Օպտիկական երևույթները      |     |

|      |բնության մեջ: Քվանտային ֆիզիկա: Ջերմային ճառագայթման և  |     |

|      |ֆոտոէֆեկտի երևույթները:  Մասնիկային և  ալիքային         |     |

|      |երկակիություն: Ռադիոակտիվ տրոհման օրենքը: Ատոմի միջուկի |     |

|      |էներգիան և  նրա օգտագործումը:                           |     |

|______|________________________________________________________|_____|

|   2.3|Քիմիա (3 կրեդիտ)                                        | 90  |

|      |Ատոմի կառուցվածքը և  պարբերական համակարգը: Քիմիական     |     |

|      |կապեր: Լուծույթներ: Էլեկտրոլիտներ: Աղերի հիդրոլիզ,      |     |

|      |քիմիական կինետիկա, հավասարակշռություն,                  |     |

|      |օքսիդավերականգնման ռեակցիաներ: Էլեկտրաքիմիա, էլեկտրոլիզ:|     |

|      |Ջրի քիմիա: Ագրեսիվ ջրեր, նրանց ազդեցությունը շինարարական|     |

|      |կոնստրուկցիաների վրա: Բնական ջրերի կոշտությունը և  դրա  |     |

|      |վերացումը: Մետաղներ: Մետաղների կոռոզիան: Կոլոիդ         |     |

|      |լուծույթներ, մակերևույթաակտիվ  նյութեր: Անօրգանական և   |     |

|      |օրգանական կապակցող նյութեր, բետոնի կոռոզիան:            |     |

|______|________________________________________________________|_____|

|   2.4|Տեղեկատվական տեխնոլոգիաների հիմունքներ (3 կրեդիտ)       |  90 |

|      |Ժամանակակից անհատական օգտագործման համակարգիչների        |     |

|      |կառուցվածքը: Ներքին և  արտաքին սարքեր: Windows օպերացիոն|     |

|      |համակարգ: Microsoft office: Ֆայլեր և  ֆայլադարաններ:    |     |

|      |Նույնարկողներ, պահեստավորված բառեր: Ծանոթացում Visual   |     |

|      |C++ ալգորիթմական լեզվի հետ:                             |     |

|______|________________________________________________________|_____|

|   2.5|Ինժեներական երկրաբանություն (2 կրեդիտ)                  | 60  |

|      |Երկրոլորտներ: Երկրի ձևը,  չափերը, խորքային կառուցվածքը: |     |

|      |ՈՒսումնասիրության մեթոդները: Միներալների                |     |

|      |հատկությունները: Լեռնային, մագմայական, նստվածքային և    |     |

|      |մետամորֆային ապարներ, շինարարական հատկությունները:      |     |

|      |Ցամաքային նստվածքային ապարներ: Շինարարական              |     |

|      |հատկությունները: Տեկտոնական պրոցեսներ: Ստորգետնյա ջրեր: |     |

|      |Վերնաջուր, գրունտային ջրեր, միջշերտային ջրեր: Էքսոգեն   |     |

|      |պրոցեսներ, հողմահարման գործոններ, երկրաբանական          |     |

|      |տարեգրություն:                                          |     |

|______|________________________________________________________|_____|

|   2.6|Ստանդարտացում և  սերտիֆիկացում (2 կրեդիտ)               | 60  |

|      |Չափումների հիմնական դրույթները, չափման տեսության        |     |

|      |հիմունքները, չափումների միասնականության ապահովումը,     |     |

|      |Հայաստանի Հանրապետությունում գործող մեծությունների      |     |

|      |միավորների, սանդղակների և  չափումների միասնականության   |     |

|      |ապահովման գործընթացի կազմակերպումը, պետական չափագիտական |     |

|      |հսկողությունը և  վերահսկողությունը, Ստանդարտացման       |     |

|      |սահմանումները, նպատակները և  խնդիրները: Ստանդարտացման   |     |

|      |աշխատանքների կազմակերպումը, նորմատիվ փաստաթղթերը և      |     |

|      |կիրառումը: Ստանդարտացման նորմատիվ փաստաթղթերի պահանջների|     |

|      |պահպանման պետական վերահսկողությունը, միջազգային         |     |

|      |գիտատեխնիկական համագործակցությունը: Սերտիֆիկացում, նրա  |     |

|      |օբյեկտները, տեսակները և  նպատակը, պարտադիր և  կամավոր   |     |

|      |սերտիֆիկացում, ստանդարտացման և  սերտիֆիկացման գործընթացի|     |

|      |կազմակերպումը, պետական վերահսկողություն:                |     |

|______|________________________________________________________|_____|

|   2.7|Բնապահպանության հիմունքներ (2 կրեդիտ)                   | 60  |

|      |Մթնոլորտային օդի, ջրային, հողային ռեսուրսների և  ընդերքի|     |

|      |պահպանություն: Կենսոլորտի էվոլյուցիան, շրջակա միջավայրի |     |

|      |և  օրգանիզմների փոխադարձ կապը: Մարդու գործունեության    |     |

|      |ազդեցությունը շրջակա միջավայրի փոփոխությունների վրա:    |     |

|      |Բնական պաշարների օգտագործման բնապահպանական սկզբունքները:|     |

|      |Բնապահպանական տնտեսագիտություն: Բնապահպանական           |     |

|      |միջոցառումներ և  տեխնոլոգիաներ: Բնապահպանական իրավունք: |     |

|      |Էկոհամակարգերի գնահատում և  մոդելավորում:               |     |

|______|________________________________________________________|_____|

|   2.8|Քաղաքացիական պաշտպանություն և  արտակարգ իրավիճակների    | 60  |

|      |հիմնահարցեր (2 կրեդիտ)                                  |     |

|      |Արտակարգ իրավիճակներ: Քաղաքացիական պաշտպանության        |     |

|      |համակարգ: Հարձակման ժամանակակից միջոցների կողմից        |     |

|      |առաջացած վնասման օջախների բնութագրերը: Զանգվածային      |     |

|      |ոչնչացման զենքերի բնութագրումը: Ռադիոակտիվ ճառագայթային |     |

|      |գոտիներ: Ճառագայթային և  քիմիական իրադրությունների      |     |

|      |գնահատման մեթոդներ: Բնակչության պաշտպանության           |     |

|      |կազմակերպումը արտակարգ իրավիճակների և  ռազմական դրության|     |

|      |ժամանակ: Քաղաքացիական պաշտպանության պաշտպանական         |     |

|      |կառույցներ: Բնակչության տարահանում վտանգավոր գոտիներից: |     |

|      |Անհատական պաշտպանական միջոցներ: Արտակարգ իրավիճակների   |     |

|      |կանխարգելման միջոցառումներ:                             |     |

|______|________________________________________________________|_____|

| 3. ԸՄ|                ԸՆԴՀԱՆՈՒՐ ՄԱՍՆԱԳԻՏԱԿԱՆ ԿՐԹԱՄԱՍ          |     |

|______|________________________________________________________|_____|

|   3.1|Գծագրական երկրաչափություն (4 կրեդիտ)                    | 120 |

|      |Գծագրական երկրաչափության առարկան: Պրոյեկտման հիմնական   |     |

|      |մեթոդները: Երկրաչափական հիմնական տարրերը Մոնժի          |     |

|      |էպյուրում: Դիրքային և  մետրական խնդիրներ: Էպյուրի       |     |

|      |ձևափոխման  մեթոդները: Պարզագույն երկրաչափական մարմինների|     |

|      |հատումը և  խզումը:                                      |     |

|______|________________________________________________________|_____|

|   3.2|Գծագրություն (3 կրեդիտ)                                 |  90 |

|      |Էվկլիդյան տարածություն: Պրոյեկտման մեթոդները: Մոնժի     |     |

|      |գծագիր: Երկրաչափական տարրերի առաջադրումը: Դիրքային      |     |

|      |խնդիրներ: Մետրական խնդիրներ: Փռվածքների կառուցումը:     |     |

|      |Պրոյեկտիվ տարածություն: Անիսկական տարրեր: Հիմնական      |     |

|      |հասկացություններ` դիտման կետ, պատկերային հարթություն,   |     |

|      |հորիզոնի գիծ, հավաքակետեր: Կետի, գծերի և  հարթ          |     |

|      |պատկերների հեռանկար: Թեք հարթության հեռանկար: Առարկայի  |     |

|      |հեռանկարի կառուցումը իրեն ուղղանկյուն (օրթոգոնալ)       |     |

|      |պրոյեկցիաներով: Հեռանկարի կառուցման մեթոդներ`           |     |

|      |ճարտարապետների մեթոդ, ֆրոնտալ հեռանկար: Հեռանկարային    |     |

|      |մասշտաբներ: Երկրաչափական մարմինների հեռանկար: Ինտերիերի |     |

|      |հեռանկար: Հեռանկարային պատկերների որոշ պրակտիկ          |     |

|      |կառուցումներ: Ստվերների տեսություն: Երկրաչափական        |     |

|      |տարրերի ստվերների կառուցումը: Երկրաչափական առարկաների   |     |

|      |ստվերների կառուցումը: Արտացոլումը հեռանկարում:          |     |

|      |Առարկաների արտացոլման կառուցումը հայելային              |     |

|      |հարթություններում:                                      |     |

|______|________________________________________________________|_____|

|   3.3|Ինժեներական գեոդեզիա (4 կրեդիտ)                         | 120 |

|      |Երկրի ձևը  և  չափերը, գեոդեզիական պետական ցանցեր,       |     |

|      |կոորդինատային համակարգեր, մասշտաբ, քարտեզ, հատակագիծ,   |     |

|      |գլխավոր հատակագիծ: Թեոդոլիտի կառուցվածքը և              |     |

|      |ստուգումները, անկյունների չափումները, թեոդոլիտային և    |     |

|      |տախոմետրական հանույթներ: Գծի կողմնորոշումը, ազիմուտ,    |     |

|      |դիրեկցիոն անկյուն, ռումբ, բացարձակ բարձրություններ:     |     |

|      |Նիվելիրի ստուգումները, կառուցվածքը: Եռանկյունաչափական   |     |

|      |նիվելիրացում, հորիզոնականներով լուծվող խնդիրներ,        |     |

|      |երկրաչափական նիվելիրացում, մակերևույթի  նիվելիրացումը   |     |

|      |քառակուսիների եղանակով: Նշահարման աշխատանքներ:          |     |

|______|________________________________________________________|_____|

|   3.4|Տեսական մեխանիկա (9 կրեդիտ)                             | 270 |

|      |Ստատիկայի հիմնական հասկացությունները և  աքսիոմները:     |     |

|      |Կապեր: Զուգամիտվող ուժահամակարգ: ՈՒժի մոմենտ կետի և     |     |

|      |առանցքի նկատմամբ: ՈՒժազույգերի տեսություն: Կամայական    |     |

|      |տարածական ուժահամակարգերի բերումը պարզագույն տեսքի:     |     |

|      |ՈՒժահամակարգերի հավասարակշռության պայմանները: Շփում:    |     |

|      |Ծանրության կենտրոն: Կետի կինեմատիկա: Պինդ մարմնի        |     |

|      |պարզագույն շարժումները: Հարթ մարմնի շարժում: Կետի բարդ  |     |

|      |շարժում: Դինամիկայի հիմնական հասկացությունները:         |     |

|      |Նյութական կետի դինամիկա: Նյութական կետի ուղղագիծ        |     |

|      |տատանումները: Նյութական կետի դինամիկայի թեորեմները:     |     |

|      |Նյութական կետերի մեխանիկական համակարգ: Զանգվածների      |     |

|      |կենտրոն: Մարմնի իներցիայի մոմենտ: Մեխանիկական համակարգի |     |

|      |դինամիկայի թեորեմները: Դալամբերի սկզբունքը: Հնարավոր    |     |

|      |տեղափոխությունների սկզբունքը: Լագրանժի 2-րդ սեռի        |     |

|      |հավասարումները:                                         |     |

|______|________________________________________________________|_____|

|   3.5|Նյութերի դիմադրություն (9 կրեդիտ)                       | 270 |

|      |Ընդհանուր հասկացությունները: Առանցքային ձգում և         |     |

|      |սեղմում: Հարթ պատկերների երկրաչափական բնութագրերը: ՈՒղիղ|     |

|      |ձողերի հարթ ծռումը: Տեղափոխությունները հարթ ծռման       |     |

|      |դեպքում: Լարվածային և  դեֆորմացիոն վիճակների տեսության  |     |

|      |հիմունքները:                                            |     |

|      |Ստատիկորեն անորոշելի հեծանների հաշվարկը հարթ ծռման      |     |

|      |դեպքում: ՈՒղիղ ձողերի ոլորումը: Բարդ դիմադրություն:     |     |

|      |Արտակենտրոն ձգում և  սեղմում: Շեղ ծռում: Համատեղ ծռում  |     |

|      |և  ոլորում: Սեղմված ձողերի կայունությունը: Հարթ կոր     |     |

|      |ձողերի հաշվարկը: Ձողերի հաշվարկները ըստ սահմանային      |     |

|      |վիճակների: Բեռների դինամիկական ազդեցությունը:           |     |

|______|________________________________________________________|_____|

|   3.6|Հիդրավլիկա (4 կրեդիտ)                                   | 120 |

|      |Հեղուկ, խտություն, սեղմելիություն, մածուցիկություն:     |     |

|      |Հիդրոստատիկ ճնշում, հեղուկի հավասարակշռության           |     |

|      |հավասարումը, Պասկալի օրենքը, ճնշման ուժը հարթ պատի վրա, |     |

|      |մարմնի լողալու պայմանները: Հեղուկի շարժման              |     |

|      |հավասարումները: Կենդանի կտրվածք, միջին արագություն:     |     |

|      |Բեռնուլիի հավասարումը: Շարժման ռեժիմներ, դիմադրության   |     |

|      |գոտիներ: Էներգիայի ճանապարհային և  տեղական կորուստներ:  |     |

|      |Ճնշումային հավասարաչափ շարժում: Պարզ ջրմուղ: Ջրմուղի    |     |

|      |ցանցի հիդրավլիկական հաշվարկ: Օղակային ցանցեր:           |     |

|      |Հիդրավլիկական հարված: Բաց հուներ: Ջրանցքների հաշվարկ:   |     |

|      |Ջրթափ: Գրունտային ջրեր:                                 |     |

|______|________________________________________________________|_____|

|   3.7|Շինարարական նյութեր (3 կրեդիտ)                          | 90  |

|      |Շինարարական նյութերի հիմնական հատկությունները: Լեռնային |     |

|      |ապարներ: Բնական քարային նյութեր: Կերամիկական նյութեր:   |     |

|      |Անօրգանական կապակցող նյութեր: Օդային կապակցող նյութեր:  |     |

|      |Հիդրավլիկ կապակցող նյութեր: Պորտլանդցեմենտ: Շինարարական |     |

|      |շաղախներ: Բետոններ: Երկաթբետոն: Օրգանական կապակցող      |     |

|      |նյութեր: Բնական և  արհեստական բիտումներ և  ձյութեր:     |     |

|      |Անտառանյութեր: Ջերմամեկուսիչ նյութեր: Պոլիմերային       |     |

|      |նյութեր և  իրեր:                                        |     |

|______|________________________________________________________|_____|

|   3.8|Շինարարական մեքենաներ (3 կրեդիտ)                        | 90  |

|      |Շինարարական մեքենաներին ներկայացվող պահանջները:         |     |

|      |Մեխանիկական փոխհաղորդակներ: Մեխանիկական փոխանցում:      |     |

|      |Արգելակներ: Ճոպաններ, ճախարակներ: Տրանսպորտային,        |     |

|      |փոխակրիչ և  բեռնող-բեռնաթափող մեքենաներ: Բեռնամբարձ     |     |

|      |մեքենաներ: Շինարարական ամբարձիչներ: Հողային աշխատանքի   |     |

|      |մեքենաներ: Հողափոր-տրանսպորտային մեքենաներ,             |     |

|      |նախապատրաստական աշխատանքի մեքենաներ, էքսկավատորներ:     |     |

|      |Գրունտի հիդրոմեքենայական մշակման սարքավորումներ, գրունտի|     |

|      |խտացման մեքենաներ: Ցցային աշխատանքի մեքենաներ և         |     |

|      |սարքավորումներ: Քարանյութերի ջարդման տեսակավորման և     |     |

|      |լվացման մեքենաներ: Բետոնի և  շաղախի պատրաստման,         |     |

|      |փոխադրման և  խտացման մեքենաներ և  սարքավորումներ: Ձեռքի |     |

|      |և  վերջնամշակման աշխատանքների մեքենաներ:                |     |

|______|________________________________________________________|_____|

|   3.9|Շինարարական մեխանիկա (8 կրեդիտ)                         | 240 |

|      |Կառուցվածքների կրող կոնստրուկցիաների հաշվարկային        |     |

|      |սխեմաները: Ձողային համակարգերի երկրաչափորեն             |     |

|      |անփոփոխելիության պայմանները: Ստատիկորեն որոշելի         |     |

|      |բազմաթռիչք հեծանների, եռհոդանի կամարների, հարթ ֆերմաների|     |

|      |հաշվարկումը անշարժ և  շարժական բեռնվածքներից:           |     |

|      |Տեղափոխությունների որոշումը առաձգական հարթ ձողային      |     |

|      |համակարգերում: Ստատիկորեն անորոշելի ձողային համակարգերի |     |

|      |հաշվարկման մեթոդները: ՈՒժերի մեթոդ: Շրջանակների,        |     |

|      |կամարների, ֆերմաների հաշվարկումը ուժերի մեթոդով:        |     |

|      |Տեղափոխությունների մեթոդ:  Շրջանակների հաշվարկումը      |     |

|      |տեղափոխությունների մեթոդով: ՈՒժերի և  տեղափոխությունների|     |

|      |մեթոդների ներկայացումը մատրիցային հանրահաշվի օգնությամբ:|     |

|      |Կառուցվածքների հաշվարկումը համակարգիչների միջոցով:      |     |

|______|________________________________________________________|_____|

|  3.10|Շենքերի ինժեներական ցանցեր                              |     |

|______|________________________________________________________|_____|

|     ա|Էլեկտրամատակարարում (2 կրեդիտ)                          |  60 |

|      |Էլեկտրական շղթաներ: Էլեկտրական շղթաների եռաֆազ          |     |

|      |համակարգը: Էլեկտրական էներգիա: Էլեկտրամատակարարման      |     |

|      |ընդհանուր հարցեր: Էներգետիկ համակարգ: Էլեկտրական        |     |

|      |էներգիայի բնորոշ ընդունիչները և  նրանց աշխատանքային     |     |

|      |ռեժիմները: Լուսավորման համակարգերը և  տեսակները: Կարճ   |     |

|      |միացման հոսանքներ: Էներգիայի աղբյուրներ` ավանդական և  ոչ|     |

|      |ավանդական: Էլեկտրամատակարարման աղբյուրի ընտրությունը:   |     |

|      |Էլեկտրամատակարարման սխեմաներ, նրանց ընտրությունը:       |     |

|      |Էլեկտրական ցանցերի կառուցվածքը և  հաշվարկը: Շինարարական |     |

|      |հրապարակների էլեկտրասարքավորումները: Էլեկտրաբանեցումը   |     |

|      |շինարարության մեջ: Գործող էլեկտրատեղակայման հզորության  |     |

|      |գործակիցը և  նրա լավացման եղանակները: Էլեկտրաէներգիայի  |     |

|      |տնտեսումը, հաշվառումն ու նորմավորումը: Պաշտպանական      |     |

|      |հողանցումների առանձնահատկությունները և                  |     |

|      |էլեկտրաանվտանգության միջոցառումները                     |     |

|      |էլեկտրատեղակայումներում:                                |     |

|______|________________________________________________________|_____|

|     բ|Ջրամատակարարում և  ջրահեռացում (3 կրեդիտ)               |  90 |

|      |Ջրամատակարարման համակարգեր (ջրմուղի ցանցեր, մաքրման     |     |

|      |կայան և  կարգավորման պաշարապահ ծավալներ): Ներքին        |     |

|      |ջրամատակարարման համակարգեր, սխեմաներ, ներքին ջրմուղի    |     |

|      |ցանցեի կառուցվածքը և  հաշվարկը, Բարձրահարկ շենքերի      |     |

|      |ջրամատակարարում: Ջրահեռացման համակարգեր: Ներքին         |     |

|      |ջրահեռացման ցանց (կեղտաջրերի հեռացման ցանցեր, մաքրման   |     |

|      |կայան): Բակային ջրահեռացման ցանց: Բարձրահարկ շենքերի    |     |

|      |ջրահեռացում:                                            |     |

|______|________________________________________________________|_____|

|     գ|Ջերմամատակարարում և  օդափոխություն (3 կրեդիտ)           |  90 |

|      |Կենտրոնական ջերմամատակարարում: Ջերմային                 |     |

|      |բեռնվածություններ: Ջեռուցման և  օդափոխության համար      |     |

|      |ջերմության ծախսեր: Տաք ջրամատակարարում: Կարգավորման     |     |

|      |գրաֆիկ: Օդափոխություն: Ջերմամատակարարման փակ համակարգեր:|     |

|      |Ջերմակրի ծախսերի հաշվարկ և  ջերմակրի ծախսեր:            |     |

|      |Ջերմաստիճանային գրաֆիկ և  ջերմակրի ծախսերի գրաֆիկ:      |     |

|      |Ջերմամատակարարման բաց համակարգեր: Ջերմամատակարարման     |     |

|      |ցանցեր: Ճնշման կորուստները խողովակագծերում: Պոմպային և  |     |

|      |դրոսելային կայաններ: Ցանցերի ջերմային հաշվարկ:          |     |

|______|________________________________________________________|_____|

|  4. Մ|                  ՄԱՍՆԱԳԻՏԱԿԱՆ ԿՐԹԱՄԱՍ                  |     |

|______|________________________________________________________|_____|

|   4.1|Ճարտարապետության պատմություն (2 կրեդիտ)                 | 60  |

|      |Հին աշխարհ: Նախնադարյան ժամանակաշրջան: Հին Արևելք,      |     |

|      |Կրետե-Միկենյան մշակույթ: Հին հունական, հունահռոմեական,  |     |

|      |հելլենիստական, միջնադարյան ժամանակաշրջանի               |     |

|      |ճարտարապետություն: Վաղ քրիստոնեական մշակույթ:           |     |

|      |Բյուզանդիա, Կովկաս, նախառոմանական և  ռոմանական մշակույթ:|     |

|      |Գոթիկա, իսլամական և  Հեռավոր Արևելքի  մշակույթ:         |     |

|      |Վերածնունդ, բարոկկո և  կլասիցիզմ: Իտալիա, Ֆրանսիա,      |     |

|      |Անգլիա, Գերմանիա, Իսպանիա և  այլն: Արևելյան  Եվրոպա:    |     |

|      |Արդի ճարտարապետության պատմություն: Կազմավորման փուլ:    |     |

|      |Ինդուստրիալիզմ, Չիկագոյի դպրոց, Արտս և  Կրավց:          |     |

|      |Մոդեռնիզմ, ռացիոնալիզմ, էքսպրեսիոնիզմ, ֆունկցիոնալիզմ,  |     |

|      |միջազգային ոճ, սովետական ժամանակաշրջանի                 |     |

|      |ճարտարապետություն: 1945 թվականին հաջորդող               |     |

|______|________________________________________________________|_____|

|   4.2|Գրունտների մեխանիկա, հիմքեր և  հիմնատակեր (8 կրեդիտ)    | 240 |

|      |Գրունտներ, նրանց ֆիզիկական և  մեխանիկական               |     |

|      |հատկությունները: Լարումները գրունտներում: Գրունտների    |     |

|      |լարումների և  դեֆորմացիաների որոշման մեթոդներ:          |     |

|      |Գրունտների լարվածային վիճակների տեղերը: Կրիտիկական      |     |

|      |ճնշումներ: Շեպերի և  լանջերի կայունության գնահատման     |     |

|      |մեթոդներ: Հենապատերի հաշվարկման մեթոդները: Հիմքերի և    |     |

|      |հիմնատակերի տեսակները: Տարբեր հիմքերի կիրառման          |     |

|      |հնարավորությունը` պայմանավորված գրունտային բնական       |     |

|      |պայմաններով և  կառուցվածքների առանձնահատկություններով,  |     |

|      |հիմնատակի գրունտներին հաղորդվող բեռնվածքով: Հիմքերի և   |     |

|      |հիմնատակերի հաշվարկման մեթոդները տարբեր գրունտային      |     |

|      |պայմաններում: Շինարարությունը թույլ գրունտային          |     |

|      |պայմաններում: Շենքերի և  շինությունների կառուցման       |     |

|      |մեթոդները: Թույլ գրունտների խտացումը, ամրացումը և       |     |

|      |այլն: Փոքր խորության հիմքերի և  ցցային հիմքերի          |     |

|      |կոնստրուկցիաների հաշվարկ: Խորը հիմքեր: Թույլ գրունտների |     |

|      |ֆիզիկամեխանիկական հատկությունների լավացման մեթոդները:   |     |

|______|________________________________________________________|_____|

|   4.3|Երկաթբետոնե և  քարե կոնստրուկցիաներ (13 կրեդիտ)         | 390 |

|      |Բետոն, ամրանային պողպատ, երկաթբետոն: Երկաթբետոնե        |     |

|      |կոնստրուկցիաների դիմադրության տեսության հիմունքները և   |     |

|      |նրանց հաշվարկման մեթոդները: Բետոնե և  երկաթբետոնե       |     |

|      |տարրերի, երկայնական առանցքին նորմալ և  թեք հատվածքների  |     |

|      |հաշվարկը` ըստ առաջին խումբ սահմանային վիճակի (ծռվող,    |     |

|      |սեղմվող, ձգվող, ոլորվող տարրեր) ու նրանց                |     |

|      |կոնստրուկտավորումը: Շենքերի և  կառույցների երկաթբետոնե  |     |

|      |կոնստրուկցիաների նախագծման և  կոնստրուկտավորման հիմնական|     |

|      |սկզբունքները: Հարթ ծածկերի դասակարգումը և  նրանց        |     |

|      |կոնստրուկցիաները: Երկաթբետոնե կետային, ժապավենային և    |     |

|      |համատարած հիմքեր: Բազմահարկ արդյունաբերական շենքի       |     |

|      |միջհարկային միաձույլ կողավոր և  հավաքովի հեծանասալային  |     |

|      |ծածկերի, սյան և  հիմքի հաշվարկը ու կոնստրուկտավորումը:  |     |

|      |Նախալարված երկաթբետոնե տարրերի հաշվարկն` ըստ երկրորդ    |     |

|      |խումբ սահմանային վիճակի: Երկաթբետոնե տարրերի            |     |

|      |ճաքակայունությունը և  ճկվածքների որոշումը: Երկաթբետոնե  |     |

|      |կոնստրուկցիաների դիմադրությունը դինամիկ                 |     |

|      |ազդեցություններին: Միահարկ արդյունաբերական շենքեր:      |     |

|      |Ինժեներական կառույցների կոնստրուկցիաներ: Երկաթբետոնե    |     |

|      |բարակապատ տարածական կոնստրուկցիաներ:                    |     |

|______|________________________________________________________|_____|

|   4.4|Մետաղե կոնստրուկցիաներ (13 կրեդիտ)                      | 390 |

|      |Շինարարական կոնստրուկցիաներում կիրառվող մետաղները,      |     |

|      |տեսակացանկը: Հաշվարկի սահմանային վիճակների մեթոդ, բեռներ|     |

|      |և  ազդեցություններ, նորմատիվ և  հաշվարկային             |     |

|      |դիմադրություններ, հուսալիության գործակիցներ: Մետաղե     |     |

|      |կոնստրուկցիաների տարրերի աշխատանքը առաձգական և  պլաստիկ |     |

|      |վիճակներում: Եռքային և  հեղյուսային միացումների         |     |

|      |տեսակները, աշխատանքը, հաշվարկը ու կոնստրուկտավորումը:   |     |

|      |Հեծաններ և  հեծանավանդակներ: Ամբողջական և  կազմովի      |     |

|      |հեծանների հաշվարկը ու կոնստրուկտավորումը: Կենտրոնական   |     |

|      |սեղմված հոծ և  միջանցիկ սյուների, նրանց գլխամասերի ու   |     |

|      |բազաների հաշվարկը, կոնստրուկտավորումը: Մետաղե ֆերմաներ, |     |

|      |հարմարադասումը, ունիֆիկացումը, կայունության ապահովումը: |     |

|      |Ֆերմաների հաշվարկը` բեռնվածքի և  ճիգերի որոշումը, ձողերի|     |

|      |հատվածքների տիպերը, ձողերի և  հանգույցների հաշվարկն ու  |     |

|      |կոնստրուկտավորումը: Ծածկերի համակարգերը: Արդյունաբերական|     |

|      |շենքերի կարկասի հարմարադասումը, կապերի համակարգը:       |     |

|      |Կարկասի վրա ազդող բեռների որոշումը, նրա տարածական       |     |

|      |աշխատանքը: Լայնական շրջանակի տարրերում հաշվարկային      |     |

|      |ճիգերի որոշումը: Սյուների, նրանց գլխամասերի և  բազաների |     |

|      |հաշվարկը ու կոնստրուկտավորումը: Ենթամբարձիչային և       |     |

|      |արգելակման հեծանների բեռնվածքների որոշումը, հաշվարկը ու |     |

|      |կոնստրուկտավորումը: Աշխատանքային հարթակի հեծանավանդակի  |     |

|      |կոնստրուկցիաներ: Հեծանավանդակի վրածածկի, օժանդակ և      |     |

|      |գլխավոր հեծանների ու սյան հաշվարկը, կոնստրուկտավորումը: |     |

|      |Մեծաթռիչք կոնստրուկցիաներ` շրջանակային, կամարային,      |     |

|      |գմբեթային ու կախովի կոնստրուկցիաների, բարձրահարկ շենքերի|     |

|      |պողպատե կարկասների հաշվարկի և  կոնստրուկտավորման        |     |

|      |հիմնական դրույթները, առանձնահատկությունները:            |     |

|______|________________________________________________________|_____|

|   4.5|Շինարարության էկոնոմիկա, կառավարում և  մենեջմենթ        | 120 |

|      |(4 կրեդիտ)                                              |     |

|      |Կապիտալ շինարարությունը և  շինարարական համալիրը:        |     |

|      |Ինվեստիցիոն գործընթացի հիմնական մասնակիցները            |     |

|      |շինարարությունում: Շինարարության տնտեսական              |     |

|      |առանձնահատկությունները: Կապիտալը շինարարությունում:     |     |

|      |Ձեռնարկության գործունությունը շինարարությունում:        |     |

|      |Շինարարական աշխատանքների շուկան: Հայաստանի              |     |

|      |Հանրապետության շուկայի յուրահատուկ բնութագիրը:          |     |

|      |Մարքեթինգի հիմունքները շինարարությունում: Ռիսկի գործոնը |     |

|      |շինարարությունում: Ինվեստիցիոն նախագծեր: Շինարարական    |     |

|      |նախագծման էկոնոմիկա: Նախագծային փաստաթղթերի             |     |

|      |բովանդակությունը: Հիմնական գործոնները: Գիտատեխնիկական   |     |

|      |առաջընթացը: Նախագծային լուծումների որակը: Ժամանակի      |     |

|      |գործոնը շինարարությունում: Շինարարական հիմնական ֆոնդեր: |     |

|      |Շինարարական կազմակերպության բիզնես պլանները: Շահույթը և |     |

|      |շահութաբերությունը շինարարությունում: Շինարարական       |     |

|      |կազմակերպությունների հարկման համակարգը: Մենեջմենթը      |     |

|      |շինարարությունում:                                      |     |

|______|________________________________________________________|_____|

|   4.6|Ճյուղի իրավագիտություն (2 կրեդիտ)                       |  60 |

|      |ՀՀ Իրավունքի ճյուղերը: Քաղաքաշինության մասին ՀՀ օրենքը: |     |

|      |ՀՀ-ում շինարարության թույլտվության և  քանդման           |     |

|      |թույլտվության կարգը հաստատելու մասին: ՀՀ-ում            |     |

|      |հողաշինարարության կազմակերպման կարգը: Քաղաքաշինական     |     |

|      |փաստաթղթերի մշակման և  հաստատման կարգերը: Քաղաքաշինական |     |

|      |փաստաթղթերի փորձաքննության կարգը: Շինարարության որակի   |     |

|      |տեխնիկական հսկողության իրականացման հրահանգ:             |     |

|      |Շինարարության նկատմամբ հեղինակային հսկողության          |     |

|      |իրականացման հրահանգ: Քաղաքաշինության բնագավառում        |     |

|      |իրավախախտումների համար պատասխանատվության մասին ՀՀ       |     |

|      |օրենքը: ՀՀ-ում քաղաքաշինական գործունեության պետական     |     |

|      |վերահսկողություն իրականացնելու կարգը: Ավարտված          |     |

|      |շինարարության շահագործման փաստագրման կարգը:             |     |

|______|________________________________________________________|_____|

|   4.7|Շինարարական պրոցեսների և  շենքերի կառուցման տեխնոլոգիա  | 180 |

|      |(6 կրեդիտ)                                              |     |

|      |Շինարարական գործընթացներ, նորմատիվ փաստաթղթերը,         |     |

|      |տեխնիկական միջոցները: Գործընթացների տարածական և         |     |

|      |ժամանակային պարամետրեր: Շինարարական գործընթացների       |     |

|      |տարբերակային նախագծում: Տեխնոլոգիական քարտեր:           |     |

|      |Շինարարական հրապարակի ճարտարագիտական նախապատրաստում:    |     |

|      |Բնահողի մշակումը: Ցցային հիմքեր և  շարային աշխատանքների |     |

|      |իրականացման տեխնոլոգիան: Միաձույլ բետոնի և  երկաթբետոնի |     |

|      |իրականացման տեխնոլոգիա: Կաղապարամածային, ամրանային և    |     |

|      |բետոնային գործընթացների իրականացումը: Շինարարական       |     |

|      |կոնստրուկցիաների մոնտաժման տեխնոլոգիա: Պաշտպանիչ և      |     |

|      |հարդարման գործընթացների իրականացման տեխնոլոգիա:         |     |

|      |Շինարարական պրոցեսների նախագծման և  կառույցների         |     |

|      |իրականացման տեխնոլոգիա, Շենքերի կառուցման ճշտության     |     |

|      |գեոդեզիական ապահովումը: Ստորգետնյա կառույցների կառուցման|     |

|      |տեխնոլոգիա: Գործարանային արտադրության կոնստրուկցիաներից |     |

|      |շենքերի կառուցման տեխնոլոգիա: Շինարարական               |     |

|      |կոնստրուկցիաների մոնտաժման տեխնոլոգիա: Միահարկ,         |     |

|      |բազմահարկ, արդյունաբերական շենքերի մոնտաժման մեթոդներ:  |     |

|      |Խոշորապանել և  տարածական տարրերից կազմված կառույցների   |     |

|      |մոնտաժումը: Հարկերի և  ծածկերի բարձրացման մեթոդներ:     |     |

|      |Բարձրաբերձ շենքերի և  կառուցվածքների կառուցումը:        |     |

|      |Միաձույլ երկաթբետոնից շենքերի կառուցման տեխնոլոգիան:    |     |

|      |Հատուկ, արտակարգ պայմաններում շենքերի կառուցման         |     |

|      |տեխնոլոգիա: Թեթև  կոնստրուկցիաներից ցածրահարկ շենքերի   |     |

|      |կառուցման տեխնոլոգիան, Տեխնոլոգիական նախագծման          |     |

|      |ավտոմատացում: Տեխնոլոգիական քարտի կազմն ու              |     |

|      |բովանդակությունը: Աշխատանքային ծավալի հաշվարկ:          |     |

|      |Աշխատատարության հաշվարկ և  բրիգադների ձևավորում:        |     |

|      |Օրացուցային գրաֆիկի մշակում: Շինարարական մեքենաների     |     |

|      |ընտրություն և  տեղակապում: Աշխատանքի գրաֆիկական         |     |

|      |ձևավորում:                                              |     |

|______|________________________________________________________|_____|

|   4.8|Շինարարական արտադրության կազմակերպում (4 կրեդիտ)        | 120 |

|      |Շինարարական արտադրության կազմակերպման հիմունքները:      |     |

|      |Շինարարական կազմակերպությունների համակարգը:             |     |

|      |Նախագծա-հետազննական աշխատանքների կազմակերպում:          |     |

|      |Շինարարական արտադրության կազմակերպա-տեխնոլոգիական       |     |

|      |նախագծում (ՇԿՆ և  ԱԿՆ): Շինարարական արտադրության        |     |

|      |նախապատրաստում: Շինարարական արտադրության կազմակերպում   |     |

|      |հոսքային եղանակով: Շին. արտադրության տեխնոլոգիական      |     |

|      |մոդելավորում: Շինարարական օրացուցային պլանավորում,      |     |

|      |Շինարարական գլխավոր հատակագծեր: Շին. արտադրության       |     |

|      |նյութատեխնիկական ապահովման կազմակերպումը: Շենքերի ու    |     |

|      |կառույցների վերակառուցման ժամանակ շինարարական           |     |

|      |արտադրության կազմակերպման ու պլանավորման                |     |

|      |առանձնահատկությունները: Շինարարական որակի կառավարում,   |     |

|      |Կազմակերպման նախագծման ավտոմատացում, կիրառվող ծրագրային |     |

|      |համակարգեր:                                             |     |

|______|________________________________________________________|_____|

|   4.9|Կառուցվածքների սեյսմակայունություն (2 կրեդիտ)           | 60  |

|      |Ընդհանուր տեղեկություններ երկրաշարժերի մասին:           |     |

|      |Երկրաշարժեր գրանցող գործիքներ: Հաշվարկի հիմունքները     |     |

|      |սեյսմիկ ազդեցությունների դեպքում: Սեյսմիկ շրջաններում   |     |

|      |նախագծման և  շինարարության գլխավոր սկզբունքները: Շենքերի|     |

|      |և  կառուցվածքների սեյսմակայուն կոնստրուկցիաներ: Սպիտակի |     |

|      |երկրաշարժի դասերը: Շենքերի սեյսմակայունության բարձրացման|     |

|      |մեթոդները:                                              |     |

|______|________________________________________________________|_____|

|  4.10|Կառուցվածքների զննում և  փորձարկում (2 կրեդիտ)          | 60  |

|      |Կառուցվածքների զննման և  փորձարկման խնդիրները և         |     |

|      |մեթոդները: Կառուցվածքի աշխատանքի իրական պայմանները,     |     |

|      |գնահատականը: Կառուցվածքների իրական աշխատանքի ճշգրտումը  |     |

|      |փորձարարական եղանակով: Կառուցվածքների զննումը, չափերի և |     |

|      |հատվածքների ստուգումը: Նյութերի և  միացումների որակի և  |     |

|      |վիճակի ստուգումը: Ստատիկ փորձարկումներ: Չափագրման սարքեր|     |

|      |և  դրանց օգտագործումը:                                  |     |

|______|________________________________________________________|_____|

|  4.11|Շինարարական ջերմաֆիզիկա (2 կրեդիտ)                      |  60 |

|      |Շենքերում կոմֆորտ միկրոկլիմայի պայմաններ: Ջերմաստիճան և |     |

|      |ջերմություն հասկացությունները: Սենյակի մակերեսների միջին|     |

|      |ճառագայթային ջերմաստիճան:  Մակերեսների ջերմային բալանսի |     |

|      |հավասարումը, ջերմափոխանակման հավասարումների համակարգը:  |     |

|      |Ջերմափոխանակումը մարդու և  սենյակի միջավայրի միջև:      |     |

|      |Ստացիոնար, ոչ ստացիոնար ջերմափոխանցումը կոնստրուկցիայով:|     |

|      |Ջերմային իներցիա: Շենքի օդային ռեժիմ: Արտաքին           |     |

|      |խոնավության ազդեցությունը շենքի վրա: Ջերմային հոսքը     |     |

|      |սենյակի լուսաթափանց և  ոչ լուսաթափանց կոնստրուկցիաներով:|     |

|      |Շենքերի ներքին տարածքների լուսավորման խնդիրներ:         |     |

|      |Շինարարական ակուստիկա: Շենքերի գունավորման խնդիրներ:    |     |

|______|________________________________________________________|_____|

|  4.12|Համակարգչային գրաֆիկա (2 կրեդիտ)                        | 60  |

|      |AutoCAD ծրագրի գրաֆիկական միջավայրում աշխատանքի         |     |

|      |սկզբունքները և  հիմնական դրույթները: Պարզ երկրաչափական  |     |

|      |ձևերի  ստեղծում և  ձևափոխում:  Ծանոթացում գծագրի        |     |

|      |ճշգրտությունը ապահովվող գործիքներին: Գծագրերի չափադրում |     |

|      |և  տպագրում:                                            |     |

|______|________________________________________________________|_____|

|  4.13|Գծանկար, գունանկար (4 կրեդիտ)                           | 120 |

|      |Ներածական զրույց:Նատյուրմորտ երկրաչափական փոքր ֆորմա:   |     |

|      |Նատյուրմորտ կազմված երկու երկրաչափական ֆորմայից: Գիպսե  |     |

|      |սափոր: Գիպսե ռելիեֆ:                                    |     |

|      |Նատյուրմորտ կազմված գիպսե ռելիեֆից ու կտորից:           |     |

|      |ճարտարապետական խոյակ: Հարթություններով գլուխ: Ինտերիերի |     |

|      |մաս:                                                    |     |

|______|________________________________________________________|_____|

 

-----------------------------------------------------------

ԻՐՏԵԿ - շարունակությունը հաջորդ մասերում

 

 

pin
Կրթության, գիտ, մշակ, սպորտ նախ.
24.11.2010
N 1641-Ն
Հրաման