Սեղմել Esc փակելու համար:
«ՀԱՆՐԱԿՐԹԱԿԱՆ ԵՎ ՆԱԽՆԱԿԱՆ ՄԱՍՆԱԳԻՏԱԿԱ...
Քարտային տվյալներ

Տեսակ
Գործում է
Ընդունող մարմին
Ընդունման ամսաթիվ
Համար

Գրանցման ամսաթիվ
ՈՒժի մեջ մտնելու ամսաթիվ
ՈՒժը կորցնելու ամսաթիվ
Ընդունման վայր
Սկզբնաղբյուր

Ժամանակագրական տարբերակ Փոփոխություն կատարող ակտ

Որոնում:
Բովանդակություն

Հղում իրավական ակտի ընտրված դրույթին X
irtek_logo
 

«ՀԱՆՐԱԿՐԹԱԿԱՆ ԵՎ ՆԱԽՆԱԿԱՆ ՄԱՍՆԱԳԻՏԱԿԱՆ ԿՐԹՈՒԹՅԱՆ ՈՒՍՈՒՄՆԱԿԱՆ ՀՐԱՏԱՐԱԿՈՒԹՅՈՒՆՆԵՐԻ ...

 

 

100.0002.110511

ԳՐԱՆՑՎԱԾ Է
ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ
ԱՐԴԱՐԱԴԱՏՈՒԹՅԱՆ ՆԱԽԱՐԱՐՈՒԹՅԱՆ ԿՈՂՄԻՑ

                                      «11»        05            2011 Թ.

                                        ՊԵՏԱԿԱՆ ԳՐԱՆՑՄԱՆ ԹԻՎ 10011217

 

ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ ԱՌՈՂՋԱՊԱՀՈՒԹՅԱՆ ՆԱԽԱՐԱՐ ՀՐԱՄԱՆ

 

4 ապրիլի 2011 թվականի N 02-Ն

 

«ՀԱՆՐԱԿՐԹԱԿԱՆ ԵՎ ՆԱԽՆԱԿԱՆ ՄԱՍՆԱԳԻՏԱԿԱՆ ԿՐԹՈՒԹՅԱՆ ՈՒՍՈՒՄՆԱԿԱՆ ՀՐԱՏԱՐԱԿՈՒԹՅՈՒՆՆԵՐԻՆ ՆԵՐԿԱՅԱՑՎՈՂ» N 2-3.4.07-11 ՍԱՆԻՏԱՐԱԿԱՆ ԿԱՆՈՆՆԵՐԸ ԵՎ ՀԻԳԻԵՆԻԿ ՆՈՐՄԵՐԸ ՀԱՍՏԱՏԵԼՈՒ ՄԱՍԻՆ

(1-ին մաս)

 

Հիմք ընդունելով «Հայաստանի Հանրապետության բնակչության սանիտարահամաճարակային անվտանգության ապահովման մասին» օրենքի 6-րդ հոդվածի 1-ին մասի 3-րդ կետը`

 

ՀՐԱՄԱՅՈՒՄ ԵՄ`

 

1. Հաստատել`

1) «Հանրակրթական, նախնական մասնագիտական ուսումնական հրատարակություններին նեկայացվող» N 2-3.4.07-11 սանիտարական կանոնները և հիգիենիկ նորմերը` համաձայն հավելված 1-ի:

2) «Դասագրքերի սանիտարահիգիենիկ փորձաքննության անցկացման ուղեցույցը» և «Դասագրքերի սանիտարահիգիենիկ փորձաքննություն եզրակացությունը»` համաձայն հավելված 2-ի:

2. ՈՒժը կորցրած ճանաչել Հայաստանի Հանրապետության առողջապահության նախարարի 2007 թվականի փետրվարի 6-ի N 195 հրամանով հաստատված «Հանրակրթական դպրոցի և նախամասնագիտական հաստատության դասագրքերի տպագրությանը ներկայացվող հիգիենիկ պահանջներ» N 2-III-3.4.06-05 սանիտարական կանոնները և նորմերը:

(նախաբանը փոփ. 18.05.2022 թիվ 31-Ն հրաման)

 

Հավելված 1

ՀՀ առողջապահության նախարարի

2011 թ. ապրիլի 4-ի

N 02-Ն հրամանի

 

ՀԱՆՐԱԿՐԹԱԿԱՆ ԵՎ ՆԱԽՆԱԿԱՆ ՄԱՍՆԱԳԻՏԱԿԱՆ ԿՐԹՈՒԹՅԱՆ ՈՒՍՈՒՄՆԱԿԱՆ ՀՐԱՏԱՐԱԿՈՒԹՅՈՒՆՆԵՐԻՆ ՆԵՐԿԱՅԱՑՎՈՂ N 2-3.4.07-11 ՍԱՆԻՏԱՐԱԿԱՆ ԿԱՆՈՆՆԵՐ ԵՎ ՀԻԳԻԵՆԻԿ ՆՈՐՄԵՐ

 

1. ԸՆԴՀԱՆՈՒՐ ԴՐՈՒՅԹՆԵՐ

 

1. Հանրակրթական և նախնական մասնագիտական կրթության ուսումնական հրատարակությունների սանիտարական կանոնները և հիգիենիկ նորմերը /այսուհետ` Կանոններ/ նախատեսված են գրքերի հրատարակությամբ և/կամ հրատարակչական այլ գործունեությամբ զբաղվող կազմակերպությունների համար (այսուհետ` կազմակերպություն)` անկախ կազմակերպաիրավական ձևից և գերատեսչական պատկանելությունից:

Սույն Կանոնները տարածվում են հանրակրթական և նախնական մասնագիտական կրթության համար նախատեսված պաշտոնապես թույլատրված հրատարակությունների` դասագրքերի, ձեռնարկների և այլ ուսումնական նյութերի, ինչպես նաև դիմորդների համար նախատեսված ուսումնական ձեռնարկների վրա:

2. Սույն Կանոնները ներառում են դասագրքերի, ուսումնական և գործնական պարապմունքների ձեռնարկների (այսուհետ` դասագիրք) զանգվածի, հայերեն համակարգչային տպատառերի, տպատառային ձևավորման, տպագրության որակի, ինչպես նաև դասագրքերի համար օգտագործվող տպագրանյութերին ներկայացվող պահանջները և նպատակաուղղված են սովորողների տեսողության օրգանների, հենաշարժական, սիրտանոթային համակարգերի հիվանդությունների կանխարգելմանը:

 

2. ՍՈՒՅՆ ԿԱՆՈՆՆԵՐՈՒՄ ՕԳՏԱԳՈՐԾՎՈՂ ՀԻՄՆԱԿԱՆ ՀԱՍԿԱՑՈՒԹՅՈՒՆՆԵՐԸ

 

3. Սույն կանոններում օգտագործվող հիմնական հասկացություններն են.

Դասագիրք - տվյալ (սահմանված կարգով փորձաքննություն անցած և երաշխավորված) առարկային վերաբերող ուսումնական նյութերի համակարգված շարադրմամբ, պաշտոնապես թույլատրված հրատարակություն:

ՈՒսումնական ձեռնարկ - (սահմանված կարգով փորձաքննություն անցած և երաշխավորված) դասագրքին լրացնող կամ մասնակի /լրիվ/ փոխարինող ուսումնական հրատարակություն:

Քրեստոմատիա (ընթերցարան) - (սահմանված կարգով փորձաքննություն անցած և երաշխավորված ուսումնական ձեռնարկ) ուսումնական գրականություն, որը պարունակում է ուսումնական նյութի բաղադրիչները կազմող գրական - գեղարվեստական, պատմական և այլ ստեղծագործություններ կամ դրանցից դրվագներ (հատվածներ):

Գիրք-տետր - (սահմանված կարգով փորձաքննություն անցած և երաշխավորված) ուսումնական ձեռնարկ, որը պարունակում է անցած նյութի յուրացմանը նպաստող գործնական առաջադրանքներ և վարժություններ:

Համակցված հրատարակություն - ուսումնական հրատարակություն, որի տեքստի հետ ներառված են նաև ձայնագրություններ (ձայնասկավառակներ, ձայներիզներ) և տեսագրություններ (սլայդներ, տեսաերիզներ):

Դասագրքի էջի շարվածքի դաշտ` տեքստի և/կամ նկարի վերարտադրման համար հատկացված մակերես` շարվածքի դաշտ:

Հիմնական տեքստ - դասագրքի հիմնական բովանդակությունը ներկայացնող տեքստ:

Լրացուցիչ տեքստ - տեքստ (գործնական առաջադրանքներ, թեմային առնչվող հարցեր, աղյուսակներ, ծանոթագրություններ, հավելվածներ), որն ուղեկցում է հիմնական տեքստին:

Ընդգծված տեքստ - աշակերտի ուշադրությունը գրավելու նպատակով, ընդհանուր տեքստի համար ընտրված տառատեսակի հետ համեմատած տեքստի որոշ հատվածների (արտահայտություն կամ առանձին բառեր, տառեր, գրանշաններ) ձևավորման փոփոխություն:

Նկարատակի մակագրություն - պատկերի բառային բնութագիր (անվանում, բովանդակություն, պայմանական նշանների պարզաբանում և այլն):

Նեգատիվային տպատառ - սև կամ գունավոր ֆոնի վրա բաց /շրջված/ տպատառ:

Տառատեսակների խումբ - տպատառեր, որոնք բնութագրվում են իրենց գրաֆիկական կառուցվածքի միասնական բնույթով:

Գարնիտուր (տեսակաշար) - տառատեսակի կառուցվածքային ու գրաֆիկական առանձնահատկություն, որը հնարավորություն է տալիս տարբերել մի տառատեսակը մեկ այլ տառատեսակից: Ամեն մի նկարվածք բնորոշվում է յուրահատուկ անունով, օրինակ` Բոլորգիր:

Հայկական տառատեսակների ոճն ու բնութագիրը` ըստ «Հայկական համակարգչային տառատեսակներ» Հայաստանի Հանրապետության ստանդարտին /ՀՍՏ 311- 2009/:

Կեգել - տպատառի չափ, որը չափվում է պունկտերով /կետաչափերով/:

Միջտողային տարածություն - վերին տողի գրանշանների ստորին վերջույթների և ներքին տողի գրանշանների վերին վերջույթների միջև եղած հեռավորությունը, որը չափվում է պունկտերով:

Պունկտ /կետաչափ/ - տպագրության չափման մեջ երկարության միավոր, որը հավասար է 0,376 մմ:

Բնութագրական էջեր - դասագրքում հաճախ հանդիպող էջեր` ձևավորված միատեսակ տառատեսակով և (կամ) պատկերներով:

Տպագրական նյութեր - նյութեր, որոնք օգտագործվում են դասագրքերի տպագրության համար (թուղթ, կազմարարական նյութեր - ստվարաթուղթ, կազմի թուղթ, կավճապատ թուղթ, ներկեր, ժապավեններ և այլն):

Ծոցավորում (Kerning)` իրար խանգարող ուրվագծով գրանշանային զույգերի հարմարեցում ընթեռնելիության բարելավման նպատակով: Ծոցավորվող գրանշանները ներկայացվում են ծոցազույգերով (Kerned pairs): Ծոցավորումը կարող է լինել դրական (երբ տառերը հեռացվում են իրարից), կամ բացասական (երբ տառերը մոտեցվում են միմյանց):

 

3. ԴԱՍԱԳՐՔԵՐԻ ՀԻԳԻԵՆԻԿ ԴԱՍԱԿԱՐԳՈՒՄԸ

 

4. Դասագրքերը ըստ ուսումնական առարկաների ստորաբաժանվում են հետևյալ խմբերի.

1) հումանիտար (այբբենարան, մայրենի լեզու, հասարակագիտություն, պատմություն, գրականություն, հայերեն և օտար լեզուներ, իրավագիտություն, ֆիզիկական կուլտուրա, աշխատանքի ուսուցում և այլն),

2) մաթեմատիկական (մաթեմատիկա, հանրահաշիվ, երկրաչափություն, եռանկյունաչափություն, ինֆորմատիկա և այլն),

3) բնագիտական (բնագիտություն, բնապահպանություն, աստղագիտություն, ֆիզիկա, քիմիա, աշխարհագրություն, կենսաբանություն և այլն),

4) հատուկ` նախնական մասնագիտական ուսուցման համար (մեխանիկա, ռադիոէլեկտրոնիկա, էլեկտրոտեխնիկա, քիմիական տեխնոլոգիա, գյուղատնտեսություն, բժշկություն, մանկավարժություն, երաժշտություն և այլն):

5. ՈՒսումնական գործընթացում դասագրքի գործառնական նշանակությունից կախված դասագրքերը ստորաբաժանվում են.

1) դասագիրք,

2) ուսումնական ձեռնարկ,

3) գործնական, որոնց մեջ մտնում են նոր սերնդի հրատարակությունները (գիրք-տետր, աշխատանքային տետր, աշակերտների ինքնուրույն աշխատանքի գիրք և այլն):

6. Համաձայն «Հանրակրթության մասին» Հայաստանի Հանրապետության օրենքի և աշակերտների տարիքային խմբերի, դասագրքերը նախատեսվում են.

1) տարրական (I-IV դասարաններ) դպրոցի համար (I աստիճան),

2) միջին (V-IX դասարաններ) դպրոցի համար (II աստիճան),

3) ավագ (X-XII դասարաններ) դպրոցի համար (III աստիճան):

Նախնական մասնագիտական կրթության ուսումնական հրատարակությունները, ըստ տարիքային խմբերի, հարկավոր է դասել III աստիճանին:

 

4. ԴԱՍԱԳՐՔԵՐԻՆ ՆԵՐԿԱՅԱՑՎՈՂ ՀԻԳԻԵՆԻԿ ՊԱՀԱՆՋՆԵՐ

 

4.1. ԸՆԴՀԱՆՈՒՐ ՀԻԳԻԵՆԻԿ ՊԱՀԱՆՋՆԵՐ

 

7. Դասագրքի ուսումնական նյութերը հաշվարկվում են.

1) 1 տարվա ուսուցման` I դասարանի համար,

2) 2 տարվա ուսուցման` II-VI դասարանների համար,

3) 3 տարվա ուսուցման` VII-XII դասարանների համար:

Դասագրքի ձևաչափերը կարգավորվում են հանրապետությունում գործող պետական ստանդարտներով: Տարբեր աշխատանքային տետրերի, ձեռնարկների համար օգտագործվում է նաև 70x108/16 ձևաչափը:

8. Դասագրքի առավելագույն զանգվածն /քաշն/ է.

1) I-IV դասարանցիների համար` 300 գրամ,

2) V-VI դասարանցիների համար` 400 գրամ,

3) VII-IX դասարանցիների համար` 500 գրամ,

4) X-XII դասարանցիների համար` 600 գրամ,

5) դասարանում աշխատելու համար նախատեսված I-IV դասարանների բոլոր դասագրքերի առավելագույն զանգվածը /քաշը/` 500 գրամ է:

9. Դասագրքերը հրատարակվում են փափուկ, ճկուն կամ կոշտ կազմով: Կազմը ամուր է, պատրաստված նվազագույնս աղտոտվող նյութից: Կազմի համար օգտագործվում են երեխաների առողջության վրա վնասակար ազդեցություն չունեցող նյութեր:

10. Թղթե ծածկով դասագրքերի կազմերը պատված են մամլված թաղանթով: Իսկ շապիկով դասագրքերը լաքապատված են կամ պատված են մամլված թաղանթով` բացառությամբ կավճապատ կամ հատուկ ծածկով, թղթե շապիկներից:

11. Դասագրքի տպագրական մամուլները իրար միացնելու համար չեն կիրառվում`

. մետաղալարի կարով,

. առանց կարելու սոսնձով ամրացման եղանակներ:

12. Դասագրքի բացված զույգ էջերի միջև լուսանցքը 26 միլիմետր է, ընդ որում, յուրաքանչյուր կից էջի նվազագույն լուսանցքը 10 միլիմետր է:

Էջերի լուսանցքների վրա, բացի կից էջի լուսանցքից, տեղադրվում են առաջադրանքների պայմանական նշանները, պատկերներ, ինչպես նաև տեքստ (50 տպատառ ծավալով), հիմնական շարվածքից 5 միլիմետր հեռավորության վրա:

Էջի վերին, արտաքին և ստորին նվազագույն լուսանցքները, բացառությամբ պատկերներով լրացվածի, 10 միլիմետր է:

13. Սև ներկով դասագրքի տպագրության ժամանակ, տեքստի պատկերի տարրերի և թղթի օպտիկական խտությունների միջև նվազագույն տարբերությունը 0,7 է: Տեքստը տպագրվում է ստվերագիծ չունեցող, ոչ աղճատված, դյուրընթեռնելի տպատառերով:

14. Եթե տեքստը տպագրվում է գունավոր, մուգ, գորշ, ինչպես նաև բազմագույն պատկերազարդ ֆոնի վրա, ապա այն տպագրվում է մինչև 0,3 օպտիկական խտություն ունեցող ֆոնի վրա:

15. Դասագրքերի տպագրության ժամանակ նեղ նկարվածքով տպատառեր կիրառվում են միայն վերնագրերում:

16. Հայկական համակարգչային տառատեսակներին ներկայացվող պահանջները սահմանված են նաև «Հայկական համակարգչային տառատեսակներ» Հայաստանի Հանրապետության ստանդարտով ՀՍՏ 311-2009:

17. Դասագրքերի տպագրության ժամանակ չեն կիրառվում (բացառությամբ վերնագրերի).

1) նեգատիվային (բաց/շրջված) տպատառ և գունավոր ներկեր` հիմնական և լրացուցիչ տեքստերի համար,

2) գունավոր ֆոնի վրա թեք կամ շեղ տառատեսակներ` տեքստի ընդգծման համար,

3) գունավոր և մուգ ֆոն` աշխատանքային տետրերի գրելու համար նախատեսված մասերում,

4) գունավոր ֆոնի վրա գունավոր ներկեր` պատկերը ակնառու դարձնելու համար (գրաֆիկ, գծագիր, աղյուսակ, դիագրամ և այլն),

5) հիմնական և լրացուցիչ տեքստերի շարվածք` երեք և ավելի սյուներով:

18. Տեքստային ընդգծումների համար, տարրական դպրոցի դասագրքերում կիրառվում են երեք գույնի ներկից ոչ ավելի, միջին դպրոցի դասագրքերում` երկու գույնի ներկից ոչ ավելի, ավագ դպրոցի դասագրքերը տպվում են առանց գունավոր ներկերի կիրառմամբ:

19. Տարրական դպրոցի դասագրքերում հիմնական և լրացուցիչ տեքստի և որևէ հատվածի ընդգծման համար (բացի վերնագրից) կիրառվում է միևնույն տեսակաշարի տպատառային ձևավորման առավելագույնը չորս տարբերակ, որոնք իրարից տարբերվում են բնութագրող որևէ մեկ հատկորոշիչով` կա՛մ տառի չափով, կա՛մ տեսակաշարով, կա՛մ նկարվածքով, կա՛մ գունային ընդգծվածությամբ: Օրինակ` «Արփի» կամ սույն Կանոններով պահանջվող տառատեսակների որակական չափորոշիչներին համապատասխանող այլ տեսակաշարեր:

Միջին և ավագ դպրոցի դասագրքերի հիմնական և լրացուցիչ տեքստերի ձևավորման համար կիրառվում են միևնույն տառատեսակի տարբեր նկարվածքներ /ոճեր/:

Օրինակ` «Դպրոց», «Մաշտոց», «Ասպետ» կամ սույն Կանոններով պահանջվող տառատեսակների որակական չափորոշիչներին համապատասխանող տեսակաշարեր:

20. Տարրական (I-IV) դասարանների դասագրքերում քարտեզների մակագրությունների համար կիրառվում են նվազագույնը 10 պունկտ, V-IX դասարանների համար` նվազագույնը 9 պունկտ, X-XII դասարանների համար` նվազագույնը 8 պունկտ մեծությամբ տպատառեր:

21. Եթե տեքստը էջի վրա տեղադրված է պատկերի աջ կողմում, ապա տողերը գտնվում են մեկ ուղղահայաց գծի վրա` բացառությամբ վերնագրի և նոր տողի:

22. Դասագրքերը տպագրվում են առանց տեղեկատվության կորստի և դյուրընթեռնելիության խաթարման հանգեցնող հետևյալ թերությունների.

1) չտպագրված մասեր (պատկերի էլեմենտների կորուստ), ներկերի լղոզվածություն, բծեր,

2) քերծվածքներ, կրկնակի տպագրություն,

3) սոսնձի ներհոս էջերի մեջ, որը հանգեցնում է էջերի սոսնձման և տեքստի կամ պատկերի վնասման,

4) դասագրքի մասերի կամ կազմի թերություններ:

 

4.2. ՀՈՒՄԱՆԻՏԱՐ ԱՌԱՐԿԱՆԵՐԻ ԴԱՍԱԳՐՔԵՐԻ ՁԵՎԱՎՈՐՄԱՆԸ ՆԵՐԿԱՅԱՑՎՈՂ ՀԻԳԻԵՆԻԿ ՊԱՀԱՆՋՆԵՐ

 

23. Այբբենարաններին ներկայացվող պահանջներ.

1) Այբբենարանում տեքստի տողի երկարությունը, միջտողային տարածությունը, և կախված տառատեսակի չափից, տպատառի տեսակաշարը համապատասխանում են սույն կանոնների աղյուսակ 1-ի պահանջներին:

2) Հիմնական տեքստը հավաքվում է երկու սյունակով` բացառությամբ բանաստեղծությունների: Բանաստեղծությունների համար տեքստը հավաքվում է երկու սյունակով, միայն եթե սյունակների միջև նվազագույն տարածությունը 18 միլիմետր է:

3) Այբբենարանում ընդգծված տեքստի տպատառը համապատասխանում է սույն կանոնների աղյուսակ 1-ի պահանջներին: Ընդ որում, տողի երկարությունը փոքրացվում է մինչև 90 միլիմետր:

Սյունակներով բառերի շարվածքը ճիշտ է, եթե սյունակում բառերի քանակը առավելագույնը 4-ն է, իսկ սյունակների միջև նվազագույն հեռավորությունը 13 միլիմետր է:

Էջի վրա տողադարձերի առավելագույն քանակը 4 է:

Շեղագիր տպատառեր չեն կիրառվում:

4) Այբբենարանի այբուբենային էջերի վրա պատկերազարդումների ընդհանուր մակերեսը առնվազն 50 տոկոս է, իսկ հետայբուբենային մասում` նվազագույնը 30 տոկոս:

5) Վայելչագրության մասում, գրելու ունակությունների յուրացման համար (տառերի մասնիկներ, տառեր, տառերը միացնող մասնիկներ, առանձին բառեր), փոքրատառերի հորիզոնական ուղղորդիչ գծերի միջև առավելագույն հեռավորությունը 8 միլիմետր է, իսկ նվազագույնը` 5 միլիմետր:

Գրելու ունակության (առանձին բառեր, նախադասություններ) ամրապնդման համար վայելչագրության օրինակներում, փոքրատառերի համար, հորիզոնական ուղղորդող գծերի նվազագույն հեռավորությունը 4 միլիմետր է:

Տողերի միջև նվազագույն հեռավորությունը 8 միլիմետր է:

6) Վայելչագրությունում օգտագործվող գծերը, որոնք որոշում են տառերի թեքությունը և շեղությունը, կազմում է 15 տոկոս:

7) ՈՒղղորդող գծերի (հորիզոնական և թեք) համար կիրառվում են միայն սև, մոխրագույն, բաց երկնագույն կամ բաց կանաչ գույնի ներկեր:

8) Տառերի նմուշները և նրանց տարրերը պատկերելու համար կիրառվում են հոծ գիծ կամ կետագիծ, ինչպես նաև գրելու ժամանակ ձեռքի շարժման ուղղությունը ցույց տվող սլաքներ: Տառերի օրինակները պատկերելու համար օգտագործվում է միայն մեկ գույնի ներկ:

24. Տարրական (I-IV) դասարանների դասագրքերին ներկայացվող պահանջներ.

1) Հայկական, ռուսական և/կամ լատինական այբբենական հիմք ունեցող տպատառերով հրատարակված դասագրքերի տեքստի տողի երկարությունը, միջտողային տարածությունը, տեսակաշարը` կախված տառատեսակի չափից համապատասխանում են սույն կանոնների աղյուսակ 2-ի պահանջներին:

2) Հիմնական տեքստը հավաքվում է երկու սյունակով, բացառությամբ բանաստեղծությունների: Բանաստեղծությունների համար տեքստը հավաքվում է երկու սյունակով, միայն եթե սյունակների միջև նվազագույն տարածությունը 9 միլիմետր է:

3) Երկու և ավելի սյունակներով հավաքվում են բառեր և բառակապակցություններ, ժամանակագրական նյութեր, եթե սյունակների միջև նվազագույն հեռավորությունը 12 միլիմետր է, իսկ բաժանարար գծի առկայության դեպքում` 6 միլիմետր:

4) Դասագրքի բառարանային մասում տեքստը հավաքվում է երկու սյունակով, եթե սյունակների միջև նվազագույն հեռավորությունը 9 միլիմետր է, իսկ բաժանարար գծի առկայության դեպքում` 6 միլիմետր:

Բառարանային մասի տառատեսակի չափը 2 պունկտով փոքր է հիմնական տեքստի տառատեսակի չափից, միջտողային տարածությունը 2 պունկտով ավելացնելու դեպքում:

5) Ընդգծված տեքստի տառատեսակի չափը համապատասխանում է սույն կանոնների աղյուսակ 2-ի պահանջներին:

Ձեռագիր տառատեսակի կիրառման դեպքում, նրա չափը 2 պունկտով ավելի է հիմնական տեքստի տառատեսակի չափից:

6) Պատկերների մակագրությունների համար կիրառվում են 12 պունկտից ոչ պակաս չափի տառատեսակներ և դրանք տեղադրվում են պատկերի եզրից նվազագույնը 4 միլիմետր հեռավորության վրա:

25. V-IX և X-XII դասարանների դասագրքերին ներկայացվող պահանջներ.

1) Կախված հայկական, ռուսական և/կամ լատինական տառագրական հիմքով տպագրված դասագրքերի գործառնական նշանակությունից` տառատեսակի չափը, նկարվածքը, միջտողային տարածությունը V-VI դասարանների դասագրքերում համապատասխանում են սույն կանոնների աղյուսակ 3-ի պահանջներին, VII-IX դասարաններինը` սույն կանոնների աղյուսակ 4-ի պահանջներին, X-XII դասարաններինը` սույն կանոնների աղյուսակ 5-ի պահանջներին:

V-XII դասարանների դասագրքերի համար լավագույն տառատեսակներն են ուղիղ և թեք կամ շեղ նկարվածքով:

2) Միայն V-VI դասարանների մայրենի և օտար լեզուների դասագրքերում հիմնական և լրացուցիչ տեքստերը հավաքվում են երկու սյունակով` պահպանելով սույն կանոնների աղյուսակ 3-ի պահանջները:

VII-XI դասարանների դասագրքերում հիմնական և լրացուցիչ տեքստերը հավաքվում է երկու սյունակով, եթե պահպանվում են սույն կանոնների աղյուսակ 4-ի պահանջները, X-XII դասարանների դասագրքերում` եթե պահպանվում են սույն կանոնների աղյուսակ 5-ի շարադրված պահանջները:

Ընդ որում, սյան տողի նվազագույն երկարությունը 63 միլիմետր է, իսկ սյունակների միջև նվազագույնը հեռավորությունը` 9 միլիմետր:

Լրացուցիչ տեքստի համար սյունակների միջև նվազագույն հեռավորությունը 6 միլիմետր է` բաժանարար գծի առկայության դեպքում:

3) Երեք և ավելի սյունակներով բառերը և բառակապակցությունները, ինչպես նաև ժամանակագրական նյութերը հավաքվում են միայն սյունակների միջև 12 միլիմետր տարածություն ապահովելու դեպքում, իսկ բաժանարար գծի առկայության դեպքում` նվազագույնը 6 միլիմետր տարածություն ապահովելու դեպքում:

4) Դասագրքերի բառարանային մասը հավաքվում է երկու սյունակով, եթե սյունակների միջև պահպանվում է նվազագույնը 9 միլիմետր տարածություն, բաժանարար գծի առկայության դեպքում` 6 միլիմետր:

Բառարանային մասի տառատեսակի չափը համապատասխանում է սույն Կանոնների աղյուսակ 3-ի պահանջներին, VII-IX դասարանների դասագրքերի համար` սույն Կանոնների աղյուսակ 4-ի պահանջներին, X-XII դասարանների դասագրքերի համար` սույն Կանոնների աղյուսակ 5-ի պահանջներին:

 

4.3. ՄԱԹԵՄԱՏԻԿԱԿԱՆ ԱՌԱՐԿԱՆԵՐԻ ԴԱՍԱԳՐՔԵՐԻ ՏԱՌԱՏԵՍԱԿԱՅԻՆ ՁԵՎԱՎՈՐՄԱՆԸ ՆԵՐԿԱՅԱՑՎՈՂ ՀԻԳԻԵՆԻԿ ՊԱՀԱՆՋՆԵՐ

 

26. Տարրական (I-IV) դասարանների մաթեմատիկական առարկաների դասագրքերին ներկայացվող պահանջներ.

1) Դասագրքերում հիմնական տեքստի տողի նվազագույն երկարությունը, միջտողային տարածությունը, տառատեսակի չափից կախված նրա տեսակաշարը, ծավալը, նկարվածքը համապատասխանում են սույն կանոնների աղյուսակ 6-ի պահանջներին:

2) Հիմնական տեքստը հավաքվում է մեկ սյունակով:

3) Վարժությունները և խնդիրները հավաքվում են մի քանի սյունակով, եթե ապահովվում է սյունակների միջև 12 միլիմետր նվազագույն հեռավորությունը, գունավոր ֆոնի և/կամ բաժանարար գծի առկայության դեպքում` 9 միլիմետր:

Մի առաջադրանքի շրջանակներում սյունակների միջև հեռավորությունը նույնն է:

4) Վարժությունների և խնդիրների տառատեսակի չափը հիմնական տեքստի տառատեսակի չափից փոքր չէ:

5) Ակնառու պատկերների վրա տառատեսակի չափը 2 պունկտով փոքր է կամ հավասար հիմնական տեքստի տառատեսակի չափից:

6) Ընդգծված տեքստի տառատեսակի նվազագույն չափը փոքր չէ հիմնական տեքստի տառատեսակի չափից:

27. V-IX և X-XII դասարանների մաթեմատիկական առարկաների դասագրքերին ներկայացվող պահանջները.

1) V-IX դասարանների դասագրքերում հիմնական և լրացուցիչ տեքստերի տողի նվազագույն երկարությունը, միջտողային տարածությունը, տառատեսակի չափից կախված նրա խումբը, ծավալը, նկարվածքը համապատասխանում են սույն կանոնների աղյուսակ 7-ի պահանջներին, իսկ X-XII դասարանների համար` սույն կանոնների աղյուսակ 8-ի պահանջներին:

2) Տառային և թվային հիմնական բանաձևերի համար կիրառվում է հիմնական տեքստի տառատեսակի չափից 2 պունկտով փոքր տառատեսակ:

Բանաձևերի օժանդակ մասերի տառատեսակի չափը, V-IX դասարանների դասագրքերում նվազագույնը 6 պունկտ է, իսկ X-XII դասարանների դասագրքերում նվազագույնը 5 պունկտ է:

Վերին տողի տողատակի բանաձևերի (օրինակների) մասնիկների և ստորին տողի վերտողային բանաձևերի մասնիկների միջտողային նվազագույն տարածությունը 2,7 պունկտ է:

Նույն էջի վրա բանաձևերով տեքստերի միջտողային տարածությունները տարբեր են:

3) Վարժությունները, խնդիրները հավաքվում են մի քանի սյունակով, եթե ապահովվում է սյունակների միջև առնվազն 9 միլիմետր հեռավորություն, գունավոր ֆոնի և/կամ բաժանարար գծի առկայության դեպքում - նվազագույն հեռավորությունը 6 միլիմետր է:

Մեկ առաջադրանքի շրջանակներում, սյունակների միջև հեռավորությունը նույնն է:

Վարժությունների և խնդիրների սյունակների տառատեսակների չափը լրացուցիչ տեքստի տառատեսակի չափից փոքր չէ` համաձայն սույն կանոնների աղյուսակ 7-ի և 8-ի պահանջների:

4) Պատկերը (գրաֆիկ, աղյուսակ, ուրվագիծ և այլն) ակնառու դարձնելու համար կիրառվում է 3 գույնից ոչ ավելի, այդ թվում` սևը:

Պատկերի վրայի տառատեսակի նվազագույն չափը 8 պունկտ է:

5) Ընդգծված տեքստի տառատեսակի չափը հիմնական տեքստի տառատեսակի չափից պակաս չէ:

 

4.4. ԲՆԱԳԻՏԱԿԱՆ ԱՌԱՐԿԱՆԵՐԻ ԴԱՍԱԳՐՔԵՐԻ ՏԱՌԱՏԵՍԱԿԱՅԻՆ ՁԵՎԱՎՈՐՄԱՆԸ ՆԵՐԿԱՅԱՑՎՈՂ ՀԻԳԻԵՆԻԿ ՊԱՀԱՆՋՆԵՐ

 

28. I-IV դասարանների դասագրքերի տառատեսակային ձևավորումը, կախված դասարանից և նրանց գործառնական նշանակությունից, համապատասխանում է աղյուսակ 9-ի պահանջներին:

29. V-IX դասարանների դասագրքերի տառատեսակային ձևավորումը համապատասխանում է աղյուսակ 10-ում շարադրված պահանջներին:

30. I-IV դասարանների դասագրքերում տեքստը հավաքվում է մեկ սյունակով:

31. V-VI դասարանների դասագրքերում երկու սյունակով հավաքվում է միայն լրացուցիչ տեքստը, իսկ VII-XII դասարանների դասագրքերում` հիմնական և լրացուցիչ տեքստը, եթե պահպանվում են աղյուսակ 10-ում շարադրված պահանջները (բացառությամբ տողի երկարությունից):

Սյունակում տողի նվազագույն երկարությունը 63 միլիմետր է, սյունակների միջև նվազագույն հեռավորությունը 9 միլիմետր է:

32. I-IV դասարանների դասագրքերի տեքստային աղյուսակներում տողի նվազագույն երկարությունը 63 միլիմետր է, իսկ նրանց միջև նվազագույն հեռավորությունը 12 միլիմետր է, V-VII դասարանների համար նվազագույն երկարությունը 50 միլիմետր է` աղյուսակների միջև 6 միլիմետր նվազագույն հեռավորության դեպքում, VII-XII դասարանների համար նվազագույն երկարությունը 32 միլիմետր է` աղյուսակների միջև 6 միլիմետր նվազագույն հեռավորության դեպքում:

33. I-IV դասարանների դասագրքերի ակնառու պատկերը (գրաֆիկ, աղյուսակ, ուրվագիծ և այլն) ձևավորվում է սույն կանոնների 26-րդ կետի 5-րդ ենթակետի պահանջներին համապատասխան, V-VII դասարանների դասագրքերում` 27-րդ կետի 4-րդ ենթակետի պահանջներին համապատասխան:

34. I-IV և V-XII դասարանների դասագրքերում ընդգծված տեքստի և առաջադրանքների հարցերի տառատեսակի չափը և միջտողային տարածությունը համապատասխանում են Աղյուսակներ 9 և 10-ում շարադրված պահանջներին, ընդ որում, տառատեսակի նվազագույն չափը հիմնական տեքստի տառատեսակի չափից փոքր չէ:

35. Տառային և թվային բանաձևերի տառատեսակային ձևավորումը համապատասխանում է 27.2 կետում շարադրված պահանջներին:

36. Քիմիական բանաձևերի հիմնական տարրերի նվազագույն չափը հիմնական տեքստի տառատեսակային չափից փոքր չէ, իսկ բանաձևերի օժանդակ տարրերի տառատեսակային չափը նվազագույնը 6 պունկտ է:

VII-IX դասարանների դասագրքերում վերին տողի տողատակի բանաձևերի մասնիկների և ստորին տողի վերտողային բանաձևերի մասնիկների միջտողային նվազագույն տարածությունը 4 պունկտ է, X-XII դասարանների դասագրքերում` 2 պունկտ:

Քիմիական բանաձևեր պարունակող էջերի վրա միջտողային տարածությունները կարող են լինել տարբեր:

 

4.5. ՆԱԽՆԱԿԱՆ ՄԱՍՆԱԳԻՏԱԿԱՆ ԿՐԹՈՒԹՅԱՆ ՄԱՍՆԱԳԻՏԱԿԱՆ ԱՌԱՐԿԱՆԵՐԻ ԴԱՍԱԳՐՔԵՐԻ ՏԱՌԱՏԵՍԱԿԱՅԻՆ ՁԵՎԱՎՈՐՄԱՆԸ ՆԵՐԿԱՅԱՑՎՈՂ ՀԻԳԻԵՆԻԿ ՊԱՀԱՆՋՆԵՐ

 

37. ՈՒսումնական առարկայից և նրա գործառնական նշանակությունից կախված` դասագրքերի տառատեսակային չափը, միջտողային տարածությունը, տողի երկարությունը, տառատեսակի չափից կախված դրա խումբը, ծավալը, նկարվածքը համապատասխանում է սույն Կանոնների աղյուսակ 11-ի պահանջներին:

38. Դասագրքերում հիմնական և լրացուցիչ տեքստերը հավաքվում են երկու սյունակով, եթե պահպանվում են աղյուսակ 11-ում շարադրված պահանջները, ընդ որում, սյունակում տողի երկարությունը 54 միլիմետր է, սյունակների միջև նվազագույն հեռավորությունը 9 միլիմետր է:

39. Դասագրքի բառարանային մասում տեքստի հավաքումը կատարվում է երկու սյունակով, եթե սյունակների միջև նվազագույն հեռավորությունը 9 միլիմետր է, իսկ բաժանարար գիծը` առկայության դեպքում, նվազագույնը 6 միլիմետր:

Բառարանային մասի տառատեսակի չափը լրացուցիչ տեքստի տառատեսակային չափից փոքր չէ` սույն կանոնների աղյուսակ 11-ի պահանջներին համապատասխան:

40. Քիմիական բանաձևերի տառատեսակային ձևավորումը համապատասխանում է 36 կետի պահանջներին:

41. Տառային և թվային բանաձևերի հիմնական մասնիկների տառատեսակային չափը նվազագույնը 8 պունկտ է, օժանդակ մասնիկներինը նվազագույնը 6 պունկտ է:

42. Ակնառու պատկերների համար (գրաֆիկ, գծագիր, աղյուսակ և այլն) կիրառվում է առավելագունը 3 գույն, այդ թվում` սևը:

Ակնառու պատկերների վրա գրառումների տառատեսակային չափը նվազագույնը 8 պունկտ է:

43. Ընդգծված տեքստի տառատեսակային նվազագույն չափը 9 պունկտ է:

44. Տեքստային աղյուսակներում տողի երկարությունը 32 միլիմետր է, սյունակների միջև 6 միլիմետր նվազագույն հեռավորություն ապահովելու դեպքում:

 

5. ՊՈԼԻԳՐԱՖԻԿ ՆՅՈՒԹԵՐԻՆ ՆԵՐԿԱՅԱՑՎՈՂ ՀԻԳԻԵՆԻԿ ՊԱՀԱՆՋՆԵՐ

 

45. Դասագրքերի համար օգտագործվող տպագրանյութերը ունեն դրանց որակն ու անվտանգությունը հաստատող փաստաթղթեր:

Տպագրանյութերի վերաբերյալ տեղեկությունների բացակայության դեպքում կատարվում է դրանց սանիտարաքիմիական հետազոտություններ` այդ թվում ֆորմալդեհիդի առկայությունը հայտնաբերելու համար` ջրային մոդելային լուծույթ արտազատվող ֆորմալդեհիդի սահմանային թույլատրելի խտությունը 0,1 մգ/լ է:

46. Դասագրքերի տպագրության համար օգտագործվում է օֆսեթ, տպագրական, ամսագրային և այլն տեսակների, 70-92% տոկոս սպիտակության և 91 տոկոս նվազագույն անթափանցելիության ցուցանիշներ ունեցող թուղթ:

47. Դասագրքերում տեքստերի տպագրության համար օգտագործում է միևնույն տեսակի և զանգվածի թուղթ` 1 մ2:

48. Վայելչագրության և աշխատանքային տետրերի տպագրության համար օգտագործվում են նյութեր, որոնք համապատասխանում են ՀՀ պետական ստանդարտներով սահմանված որակի և անվտանգության չափանիշներին:

 

6. ԴԱՍԱԳՐՔԵՐԻ ՍԱՆԻՏԱՐԱՀԻԳԻԵՆԻԿ ՓՈՐՁԱՔՆՆՈՒԹՅԱՆ ԿԱՐԳԸ

 

49. Սանիտարահիգիենիկ փորձաքննության են ներկայացվում յուրաքանչյուր դասագրքի 3 նմուշ և տպագրանյութերի վերաբերյալ տեղեկությունները:

Կազմակերպությունը դասագրքի, ուսումնական ձեռնարկի, գիրք-տետրի, ուսումնական գրականության և կոմբինացված հրատարակության նմուշօրինակները ներկայացնում է սանիտարահիգիենիկ փորձաքննության, դրանց տպագրությունից հետո` 15 օրվա ընթացքում:

Հիգիենիկ փորձաքննության նաև ներկայացվում են տեղեկություններ. դասագրքի վերնագիրը, դասագրքի նպատակային նշանակությունը, հրատարակչության անվանումը և հասցեն, հրատարակման տարեթիվը, տպարանի անվանումը և հասցեն, տպագրության հանձնման ամսաթիվը, հրատարակության ձևաչափը, թղթի տեսակը ու դրա բնութագիրը հավաստող փաստաթուղթը, գարնիտուրը` հիմնական տեքստի տեսակաշարի անվանումը, տպագրության տեսակը, տպաքանակը, տպարանին տրված պատվերի համարը:

50. Սանիտարահիգիենիկ փորձաքննությունը 4-րդ բաժնի 4.1 գլխի 7, 8, 10, 11 կետերով, 45, 23.7 կետերով, կատարվում է դասագրքի մեկ օրինակի վրա:

51. Սանիտարահիգիենիկ փորձաքննությունը կատարվում է դասագրքի մեկ օրինակի յուրաքանչյուր տեսակի տեքստի և ձևավորման եղանակի 10 բնորոշ էջի վրա` համաձայն հետևյալ պահանջների.

4-րդ բաժնի 4.1-րդ գլխի 7, 8, 12 կետերով, բոլոր դասագրքերի համար,

4-րդ բաժնի 4.2-րդ գլխի 23-րդ կետի 1, 2, 3, 5, ենթակետերով, 4.2 գլխի 24 կետի 1-6 ենթակետերի և 25 կետի 1-4 ենթակետերով` հումանիտար առարկաների դասագրքերի համար,

4-րդ բաժնի 4.3-րդ գլխի 26-րդ կետի 1-ից 6-րդ ենթակետով, 27-րդ կետի 1-ից 5-րդ ենթակետերով` մաթեմատիկական առարկաների դասագրքերի համար,

4-րդ բաժնի 4.4-րդ գլխի 28-36-րդ կետերով` բնագիտական առարկաների դասագրքերի համար,

4-րդ բաժնի 4.5-րդ գլխի 37-44-րդ կետերով` մասնագիտական առարկաների դասագրքերի համար:

52. Սանիտարահիգիենիկ փորձաքննությունը 4-րդ բաժնի 4.1-րդ գլխի 14, 22-րդ կատարվում է դասագրքի 3 օրինակից յուրաքանչյուրի 10 բնորոշ էջի վրա:

53. Սանիտարահիգիենիկ փորձաքննությունը 4-րդ բաժնի 4.1-րդ գլխի 12-րդ կետով, կատարվում է դասագրքի 3 օրինակից ստուգման համար ընտրված 10 էջի վրա:

54. Սանիտարահիգիենիկ փորձաքննությունը 4-րդ բաժնի 4.1-րդ գլխի 13-րդ կետով, կատարվում է հատուկ տպագրված հսկողական ստվարատախտակով:

55. Սանիտարահիգիենիկ փորձաքննությունը կատարվում է մեկ էջի վրա ըստ 46 կետի, եթե տեսողական (վիզուալ) եղանակով հնարավոր չէ որոշել թղթի բազմերանգությունը:

Եթե դասագրքում նկատվում է թղթի բազմերանգություն, ապա հիգիենիկ փորձաքննություն կատարվում է դասագրքի 3 օրինակից յուրաքանչյուրի 10 բնորոշ էջի վրա:

56. Սանիտարահիգիենիկ փորձաքննության արդյունքը համարվում է դրական, եթե հսկողական ցուցանիշները համապատասխանում են նորմատիվային պահանջներին:

57. Սանիտարահիգիենիկ փորձաքննությունն իրականացվում է` համաձայն հավելված 2-ի:

 

Աղյուսակ 1

 

Այբբենարանների տեքստի տառատեսակային ձևավորմանը ներկայացվող

պահանջներ

 

._____________________________________________________________________.

|Այբբենա- |Տպատառի |Միջտողյան|Տողի           |Տառատեսակի բնութագիրը   |

|րանի     |չափը,   |տարածու- |երկարությունը  |                        |

|մասերը   |պունկտ, |թյուն,   |_______________|________________________|

|         |ոչ պակաս|պունկտ,  |Նվազա- |Առավե- |Խումբը|Ծավալը,|Նկարվածքը|

|         |        |ոչ պակաս |գույն  |լագույն|      |նշ/քառ,|(ոճ)     |

|         |        |         |_______|_______|      |ոչ     |         |

|         |        |         |   մմ  |   մմ  |      |ավելի  |         |

|_________|________|_________|_______|_______|______|_______|_________|

|Նախապատ- |   36   |Չի սահ-  |Չի սահ-|Չի սահ-|Առանց |Չի սահ-|Կիսաթավ  |

|րաստական |առանձին |մանվում  |մանվում|մանվում|ծայրա-|մանվում|կամ թավ, |

|         |տառերի  |         |       |       |տների |       |ուղիղ    |

|         |համար   |         |       |       |      |       |         |

|_________|________|_________|_______|_______|______|_______|_________|

|Այբուբե- |   18   |    7    |  117  |  140  |Առանց |Չի սահ-|Նորմալ   |

|նային    |        |         |       |       |ծայրա-|մանվում|կամ լայն,|

|         |        |         |       |       |տների |       |կիսաթավ, |

|         |        |         |       |       |      |       |ուղիղ    |

|_________|________|_________|_______|_______|______|_______|_________|

|Հետայբու-|   18   |    7    |  117  |  144  |Առանց |Չի սահ-|Նորմալ   |

|բենային  |        |         |       |       |ծայրա-|մանվում|կամ լայն,|

|         |        |         |       |       |տների |       |միջին կամ|

|         |        |         |       |       |      |       |կիսաթավ, |

|         |        |         |       |       |      |       |ուղիղ    |

._____________________________________________________________________.

 

Աղյուսակ 2

 

I-IV դասարանների հումանիտար առարկաների դասագրքերի տեքստի

տառատեսակային ձևավորմանը ներկայացվող պահանջներ

 

._____________________________________________________________________.

|ՈՒսման |Տպատառի |Միջտողյան|Տողի           |Տառատեսակի բնութագիրը     |

|տարին  |չափը,   |տարածու- |երկարությունը  |                          |

|       |պունկտ, |թյուն,   |_______________|__________________________|

|       |ոչ պակաս|պունկտ,  |Նվազա- |Առավե- |Խումբը |Ծավալը,|Նկարվածքը |

|       |        |ոչ պակաս |գույն  |լագույն|       |նշ/քառ,|(ոճ)      |

|       |        |         |_______|_______|       |ոչ     |          |

|       |        |         |   մմ  |   մմ  |       |ավելի  |          |

|_______|________|_________|_______|_______|_______|_______|__________|

|Առաջին |   18   |    7    |  117  |  167  |Առանց  |Չի սահ-|Նորմալ    |

|       |        |         |       |       |ծայրատ-|մանվում|կամ լայն, |

|       |        |         |       |       |ների,  |       |կիսաթավ   |

|_______|________|_________|_______|_______|քիչ    |_______|__________|

|Երկրորդ|   16   |    7    |  117  |  167  |կոն-   |Չի սահ-|Նորմալ    |

|       |        |         |       |       |տրաստ  |մանվում|կամ լայն, |

|       |        |         |       |       |       |       |կիսաթավ   |

|_______|________|_________|_______|_______|_______|_______|__________|

|Երրորդ |   14   |    7    |  108  |  153  |Առանց  |Չի սահ-|Նորմալ    |

|       |        |         |       |       |ծայրա- |մանվում|կամ լայն, |

|       |        |         |       |       |տների  |       |միջին կամ |

|       |        |         |       |       |կամ    |       |կիսաթավ   |

|       |        |         |       |       |միակողմ|       |          |

|       |        |         |       |       |ծայրա- |       |          |

|       |        |         |       |       |տներով,|       |          |

|       |        |         |       |       |քիչ    |       |          |

|       |        |         |       |       |կոն-   |       |          |

|       |        |         |       |       |տրաստ  |       |          |

|_______|________|_________|_______|_______|_______|_______|__________|

|Չորրորդ|   14   |    7    |   81  |  140  |Առանց  |Չի սահ-|Նորմալ    |

|       |12 միայն|         |       |       |ծայրա- |մանվում|կամ լայն, |

|       |լրացու- |         |       |       |տների  |       |միջին կամ |

|       |ցիչ     |         |       |       |կամ    |       |սովորական |

|       |տեքստում|         |       |       |միակողմ|       |          |

|       |        |         |       |       |ծայրա- |       |          |

|       |        |         |       |       |տներով,|       |          |

|       |        |         |       |       |քիչ    |       |          |

|       |        |         |       |       |կոն-   |       |          |

|       |        |         |       |       |տրաստ  |       |          |

._____________________________________________________________________.

 

Աղյուսակ 3

 

V-VI դասարանների հումանիտար առարկաների դասագրքերի տեքստի

տառատեսակային ձևավորմանը ներկայացվող պահանջներ

 

._____________________________________________________________________.

|Գործառ-  |Տպատառի |Միջտողյան|Տողի           |Տառատեսակի բնութագիրը   |

|նական    |չափը,   |տարածու- |երկարությունը  |                        |

|նշանակու-|պունկտ, |թյուն,   |_______________|________________________|

|թյունը   |ոչ պակաս|պունկտ,  |Նվազա- |Առավե- |Խումբը|Ծավալը,|Նկարվածքը|

|         |        |ոչ պակաս |գույն  |լագույն|      |նշ/քառ,|(ոճ)     |

|         |        |         |_______|_______|      |ոչ     |         |

|         |        |         |   մմ  |   մմ  |      |ավելի  |         |

|_________|________|_________|_______|_______|______|_______|_________|

|Դասագրքեր|   12   |Չի սահ-  |   63  |  153  |Բոլոր |Չի սահ-|Նորմալ   |

|և        |        |մանվում  |       |       |խմբերը|մանվում|կամ լայն,|

|ուսում-  |________|_________|_______|_______|      |_______|սովորական|

|նական    |   10   |   4,5   |   63  |  153  |      |11,0   |միջին կամ|

|ձեռնարկ- |միայն   |         |       |       |      |(12,0  |կիսաթավ  |

|ներ      |լեզվա-  |         |       |       |      |լատինա-|         |

|         |գիտական |         |       |       |      |կան    |         |

|         |տեքստում|         |       |       |      |տառատե-|         |

|         |        |         |       |       |      |սակների|         |

|         |        |         |       |       |      |համար) |         |

|         |________|_________|_______|_______|      |_______|         |

|         |   9    |   3,5   |   54  |Չի սահ-|      |Չի սահ-|         |

|         |միայն   |         |       |մանվում|      |մանվում|         |

|         |լրացու- |         |       |       |      |       |         |

|         |ցիչ     |         |       |       |      |       |         |

|         |տեքստում|         |       |       |      |       |         |

|_________|________|_________|_______|_______|      |_______|         |

|Քրեստո-  |   12   |   6,5   |   81  |  131  |      |Չի սահ-|         |

|մատիա    |        |         |       |       |      |մանվում|         |

|(ընթեր-  |________|_________|_______|_______|      |_______|         |

|ցարան)   |   10   |   4,5   |   81  |  131  |      |11,0   |         |

|         |        |         |       |       |      |(12,0  |         |

|         |        |         |       |       |      |լատինա-|         |

|         |        |         |       |       |      |կան    |         |

|         |        |         |       |       |      |տառատե-|         |

|         |        |         |       |       |      |սակների|         |

|         |        |         |       |       |      |համար) |         |

|         |________|_________|_______|_______|      |_______|_________|

|         |9 միայն |   3,5   |   54  |Չի սահ-|      |Չի սահ-|Նորմալ   |

|         |լրացու- |         |       |մանվում|      |մանվում|         |

|         |ցիչ     |         |       |       |      |       |         |

|         |տեքստում|         |       |       |      |       |         |

|_________|________|_________|_______|_______|      |_______|_________|

|Գործնա-  |  10    |   4,5   |   54  |Չի սահ-|      |Չի սահ-|Նորմալ   |

|կաններ   |        |         |       |մանվում|      |մանվում|կամ լայն,|

|         |        |         |       |       |      |       |սովորական|

|         |        |         |       |       |      |       |միջին կամ|

|         |        |         |       |       |      |       |կիսաթավ  |

|         |________|_________|_______|_______|      |_______|_________|

|         |9 միայն |   3,5   |   54  |Չի սահ-|      |Չի սահ-|Նորմալ   |

|         |լրացու- |         |       |մանվում|      |մանվում|         |

|         |ցիչ     |         |       |       |      |       |         |

|         |տեքստում|         |       |       |      |       |         |

._____________________________________________________________________.

 

Աղյուսակ 4

 

VII-IX դասարանների հումանիտար առարկաների դասագրքերի տեքստի

տառատեսակային ձևավորմանը ներկայացվող պահանջներ

 

._____________________________________________________________________.

|Գործառ-  |Տպատառի |Միջտողյան|Տողի           |Տառատեսակի բնութագիրը   |

|նական    |չափը,   |տարածու- |երկարությունը  |                        |

|նշանակու-|պունկտ, |թյուն,   |_______________|________________________|

|թյունը   |ոչ պակաս|պունկտ,  |Նվազա- |Առավե- |Խումբը|Ծավալը,|Նկարվածքը|

|         |        |ոչ պակաս |գույն  |լագույն|      |նշ/քառ,|(ոճ)     |

|         |        |         |_______|_______|      |ոչ     |         |

|         |        |         |   մմ  |   մմ  |      |ավելի  |         |

|_________|________|_________|_______|_______|______|_______|_________|

|Դասագրքեր|   10   |   4,5   |  72   |  153  |Բոլոր |Չի սահ-|Նորմալ   |

|և        |        |         |       |       |խմբերը|մանվում|կամ լայն,|

|ուսում-  |        |         |       |       |      |       |սովորական|

|նական    |        |         |       |       |      |       |միջին կամ|

|ձեռնարկ- |        |         |       |       |      |       |կիսաթավ  |

|ներ      |________|_________|_______|_______|      |_______|_________|

|         |9 միայն |   3,5   |  54   |  153  |      |9,5    |Նորմալ   |

|         |լեզվագի-|         |       |       |      |(10,5  |կամ լայն,|

|         |տական   |         |       |       |      |լատինա-|սովորական|

|         |        |         |       |       |      |կան    |միջին կամ|

|         |        |         |       |       |      |տառատե-|կիսաթավ  |

|         |        |         |       |       |      |սակների|         |

|         |        |         |       |       |      |համար) |         |

|         |________|_________|_______|_______|      |_______|_________|

|         |8 միայն |    3    |  50   |Չի սահ-|      |Չի սահ-|Նորմալ   |

|         |լրացու- |         |       |մանվում|      |մանվում|         |

|         |ցիչ     |         |       |       |      |       |         |

|         |տեքստում|         |       |       |      |       |         |

|_________|________|_________|_______|_______|      |_______|_________|

|Քրեստո-  |  12    |Չի սահ-  |  81   |  144  |      |Չի սահ-|Նորմալ   |

|մատիա    |        |մանվում  |       |       |      |մանվում|կամ լայն,|

|/ընթեր-  |        |         |       |       |      |       |սովորական|

|ցարան/   |        |         |       |       |      |       |միջին կամ|

|         |        |         |       |       |      |       |կիսաթավ  |

|         |________|_________|_______|_______|      |_______|_________|

|         |  10    |   8     |  81   |  122  |      |11,0   |Նորմալ   |

|         |        |         |       |       |      |(12,0) |կամ լայն,|

|         |        |         |       |       |      |       |սովորական|

|         |        |         |       |       |      |       |միջին կամ|

|         |        |         |       |       |      |       |կիսաթավ  |

|         |________|_________|_______|_______|      |_______|_________|

|         |8 միայն |   7     |  50   |Չի սահ-|      |Չի սահ-|Նորմալ   |

|         |լրացու- |         |       |մանվում|      |մանվում|         |

|         |ցիչ     |         |       |       |      |       |         |

|         |տեքստում|         |       |       |      |       |         |

|_________|________|_________|_______|_______|      |_______|_________|

|Գործնա-  |   10   |   7     |  54   |Չի սահ-|      |Չի սահ-|Նորմալ   |

|կաններ   |        |         |       |մանվում|      |մանվում|կամ լայն,|

|         |        |         |       |       |      |       |սովորական|

|         |        |         |       |       |      |       |միջին կամ|

|         |        |         |       |       |      |       |կիսաթավ  |

|         |________|_________|_______|       |      |_______|_________|

|         |9 միայն |   7     |  54   |       |      |9,5    |Նորմալ   |

|         |լեզվագի-|         |       |       |      |(10,5  |կամ լայն,|

|         |տական   |         |       |       |      |լատի-  |սովորական|

|         |        |         |       |       |      |նական  |միջին կամ|

|         |        |         |       |       |      |տառատե-|կիսաթավ  |

|         |        |         |       |       |      |սակների|         |

|         |        |         |       |       |      |համար) |         |

|         |________|_________|_______|       |      |_______|_________|

|         |8 միայն |   7     |  50   |       |      |Չի սահ-|Նորմալ   |

|         |լրացու- |         |       |       |      |մանվում|         |

|         |ցիչ     |         |       |       |      |       |         |

|         |տեքստում|         |       |       |      |       |         |

._____________________________________________________________________.

 

Աղյուսակ 5

 

X-XII դասարանների հումանիտար առարկաների դասագրքերի տեքստի

տառատեսակային ձևավորմանը ներկայացվող պահանջներ

 

._____________________________________________________________________.

|Գործառ-  |Տպատառի |Միջտողյան|Տողի           |Տառատեսակի բնութագիրը   |

|նական    |չափը,   |տարածու- |երկարությունը  |                        |

|նշանակու-|պունկտ, |թյուն,   |_______________|________________________|

|թյունը   |ոչ պակաս|պունկտ,  |Նվազա- |Առավե- |Խումբը|Ծավալը,|Նկարվածքը|

|         |        |ոչ պակաս |գույն  |լագույն|      |նշ/քառ,|(ոճ)     |

|         |        |         |_______|_______|      |ոչ     |         |

|         |        |         |   մմ  |   մմ  |      |ավելի  |         |

|_________|________|_________|_______|_______|______|_______|_________|

|Դասագրքեր|   12   |Չի սահ-  |   81  |  144  |Բոլոր |Չի սահ-|Նորմալ   |

|և        |        |մանվում  |       |       |խմբերը|մանվում|կամ լայն,|

|ուսում-  |        |         |       |       |      |       |սովորական|

|նական    |        |         |       |       |      |       |միջին կամ|

|ձեռնար-  |        |         |       |       |      |       |կիսաթավ  |

|կներ     |________|_________|_______|_______|______|_______|_________|

|         |   10   |  4,5    |   72  |  122  |Բոլոր |9,5    |Նորմալ   |

|         |        |         |       |       |խմբերը|(10,5  |կամ լայն,|

|         |        |         |       |       |      |լատինա-|սովորական|

|         |        |         |       |       |      |կան    |միջին կամ|

|         |        |         |       |       |      |տառատե-|կիսաթավ  |

|         |        |         |       |       |      |սակների|         |

|         |        |         |       |       |      |համար) |         |

|         |________|_________|_______|_______|______|_______|_________|

|         |9 միայն |  3,5    |   54  |Չի սահ-|Բոլոր |10,2   |Նորմալ   |

|         |լեզվագի-|         |       |մանվում|խմբերը|(11,0) |         |

|         |տական   |         |       |       |      |       |         |

|         |________|_________|_______|       |      |_______|_________|

|         |8 միայն |   3     |   50  |       |      |Չի սահ-|Նորմալ   |

|         |լրացու- |         |       |       |      |մանվում|         |

|         |ցիչ     |         |       |       |      |       |         |

|         |տեքստում|         |       |       |      |       |         |

|_________|________|_________|_______|       |      |_______|_________|

|Գործնա-  |   9    |  3,5    |   54  |       |      |9,5    |Նորմալ   |

|կաններ   |        |         |       |       |      |(10,5  |կամ լայն,|

|(այդ     |        |         |       |       |      |լատինա-|սովորական|

|թվում`   |        |         |       |       |      |կան    |միջին կամ|

|լեզվի    |        |         |       |       |      |տառատե-|կիսաթավ  |

|դասա-    |        |         |       |       |      |սակների|         |

|գրքեր)   |        |         |       |       |      |համար) |         |

|         |________|_________|_______|       |      |_______|_________|

|         |8 միայն |   3     |   54  |       |      |Չի սահ-|Նորմալ   |

|         |լեզվագի-|         |       |       |      |մանվում|         |

|         |տական   |         |       |       |      |       |         |

|         |________|_________|_______|       |      |_______|_________|

|         |8 միայն |   3     |   50  |       |      |Չի սահ-|Նորմալ   |

|         |լրացու- |         |       |       |      |մանվում|         |

|         |ցիչ     |         |       |       |      |       |         |

|         |տեքստում|         |       |       |      |       |         |

._____________________________________________________________________.

 

Աղյուսակ 6

 

I-IV դասարանների մաթեմատիկական առարկաների դասագրքերի տեքստի

տառատեսակային ձևավորմանը ներկայացվող պահանջներ

 

.__________________________________________________________________.

|Տառատեսակի   |Միջտողյան    |Տողի նվազագույն|Տառատեսակի բնութագիրը |

|չափը, պունկտ,|տարածություն,|երկարությունը  |                      |

|ոչ պակաս     |պունկտ, ոչ   |_______________|______________________|

|             |պակաս        |      մմ       |   Խմբեր  |Նկարվածք/ոճ|

|_____________|_____________|_______________|__________|___________|

|14 ուսուցման |     6       |      90       |առանց     |Նորմալ կամ |

|առաջին տարին |             |               |ծայրատների|լայն,      |

|_____________|_____________|_______________|__________|սովորական, |

|     14      |     6       |      90       |առանց     |միջին կամ  |

|             |             |               |ծայրատների|կիսաթավ    |

|             |             |               |քիչ       |           |

|             |             |               |կոնտրաստ  |           |

|_____________|_____________|_______________|__________|           |

|     12      |     5       |      90       |առանց     |           |

|             |             |               |ծայրատների|           |

.__________________________________________________________________.

 

Աղյուսակ 7

 

V-IX դասարանների մաթեմատիկական առարկաների դասագրքերի տեքստի

տառատեսակային ձևավորմանը ներկայացվող պահանջներ

 

.______________________________________________________________.

|Դասարաններ|Տառատեսակի|Միջտողյան |Տողի    |Տառատեսակի          |

|          |չափը,     |տարածու-  |նվազա-  |բնութագիրը          |

|          |պունկտ, ոչ|թյուն,    |գույն   |                    |

|          |պակաս     |պունկտ,   |երկարու-|                    |

|          |          |ոչ պակաս  |թյունը  |                    |

|          |          |          |________|____________________|

|          |          |          |  մմ    |Խմբեր   |Նկարվածք/ոճ|

|__________|__________|__________|________|________|___________|

|   5-6    |    10    |Չի        |   50   |Բոլոր   |Նորմալ կամ |

|          |          |սահմանվում|        |խմբերը  |լայն,      |

|          |          |          |        |        |սովորական, |

|          |          |          |        |        |միջին կամ  |

|          |          |          |        |        |կիսաթավ    |

|          |__________|__________|________|        |___________|

|          |9 միայն   |    3,5   |   50   |        |Նորմալ     |

|          |լրացուցիչ |          |        |        |           |

|          |տեքստում  |          |        |        |           |

|__________|__________|__________|________|        |___________|

|   7-9    |    9     |    3,5   |   50   |        |Նորմալ կամ |

|          |          |          |        |        |լայն,      |

|          |          |          |        |        |սովորական, |

|          |          |          |        |        |միջին կամ  |

|          |          |          |        |        |կիսաթավ    |

|          |__________|__________|________|        |___________|

|          |8 միայն   |     3    |   50   |        |Նորմալ     |

|          |լրացուցիչ |          |        |        |           |

|          |տեքստում  |          |        |        |           |

.______________________________________________________________.

 

Աղյուսակ 8

 

X-XII դասարանների մաթեմատիկական առարկաների դասագրքերի տեքստի

տառատեսակային ձևավորմանը ներկայացվող պահանջներ

 

.______________________________________________________________.

|Գործառնական   |Տպատառի  |Միջտողյան |Տողի    |Տառատեսակի       |

|նշանակությունը|չափը,    |տարածու-  |նվազա-  |բնութագիրը       |

|              |պունկտ,  |թյուն,    |գույն   |                 |

|              |ոչ պակաս |պունկտ,   |երկարու-|                 |

|              |         |ոչ պակաս  |թյունը  |                 |

|              |         |          |________|_________________|

|              |         |          |  մմ    |Խմբեր |Նկարվածքը |

|              |         |          |        |      |(ոճ)      |

|______________|_________|__________|________|______|__________|

|Դասագրքեր և   |   9     |   3,5    |   54   |Բոլոր |Նորմալ կամ|

|ուսումնական   |         |          |        |խմբերը|լայն,     |

|ձեռնարկներ    |         |          |        |      |սովորական,|

|              |         |          |        |      |միջին կամ |

|              |         |          |        |      |կիսաթավ   |

|              |_________|__________|________|      |__________|

|              |8 միայն  |    3     |   50   |      |Նորմալ    |

|              |լրացուցիչ|          |        |      |          |

|              |տեքստում |          |        |      |          |

|______________|_________|__________|________|      |__________|

|Գործնականներ  |   9     |Չի        |        |      |Նորմալ կամ|

|              |         |սահմանվում|   50   |      |լայն,     |

|              |_________|__________|________|      |սովորական,|

|              |   8     |    3     |   50   |      |միջին կամ |

|              |         |          |        |      |կիսաթավ   |

|              |_________|__________|________|      |__________|

|              |8 միայն  |Չի        |   50   |      |Նորմալ    |

|              |լրացուցիչ|սահմանվում|        |      |          |

|              |տեքստում |          |        |      |          |

.______________________________________________________________.

 

----------------------------------------------------

ԻՐՏԵԿ - շարունակությունը հաջորդ մասում

 

 

pin
Առողջապահության նախարարություն
04.04.2011
N 02-Ն
Հրաման