Սեղմել Esc փակելու համար:
ՆԱԽԱԴՊՐՈՑԱԿԱՆ ԿՐԹՈՒԹՅԱՆ ՊԵՏԱԿԱՆ ԿՐԹԱԿ...
Քարտային տվյալներ

Տեսակ
Գործում է
Ընդունող մարմին
Ընդունման ամսաթիվ
Համար

Գրանցման ամսաթիվ
ՈՒժի մեջ մտնելու ամսաթիվ
ՈՒժը կորցնելու ամսաթիվ
Ընդունման վայր
Սկզբնաղբյուր

Ժամանակագրական տարբերակ Փոփոխություն կատարող ակտ

Որոնում:
Բովանդակություն

Հղում իրավական ակտի ընտրված դրույթին X
irtek_logo

ՆԱԽԱԴՊՐՈՑԱԿԱՆ ԿՐԹՈՒԹՅԱՆ ՊԵՏԱԿԱՆ ԿՐԹԱԿԱՆ ՉԱՓՈՐՈՇԻՉՆԵՐԸ ՀԱՍՏԱՏԵԼՈՒ ՄԱՍԻՆ (5-ՐԴ ՄԱՍ)

 

 

110.0257.120511

ԳՐԱՆՑՎԱԾ Է
ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ
ԱՐԴԱՐԱԴԱՏՈՒԹՅԱՆ ՆԱԽԱՐԱՐՈՒԹՅԱՆ ԿՈՂՄԻՑ

                                      «12»        05            2011 Թ.

                                        ՊԵՏԱԿԱՆ ԳՐԱՆՑՄԱՆ ԹԻՎ 11011220

 

ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ ԿՐԹՈՒԹՅԱՆ ԵՎ ԳԻՏՈՒԹՅԱՆ ՆԱԽԱՐԱՐ ՀՐԱՄԱՆ

 

30 մարտի 2011 թվականի N 257-Ն

 

ՆԱԽԱԴՊՐՈՑԱԿԱՆ ԿՐԹՈՒԹՅԱՆ ՊԵՏԱԿԱՆ ԿՐԹԱԿԱՆ ՉԱՓՈՐՈՇԻՉՆԵՐԸ ՀԱՍՏԱՏԵԼՈՒ ՄԱՍԻՆ

(5-րդ մաս)

 

|                      Անձնային զարգացում                             |

|_____________________________________________________________________|

|                       «Ես-ի կոնցեպցիան»                             |

|_____________________________________________________________________|

|        Չափորոշիչ            |           Ցուցիչ                      |

|_____________________________|_______________________________________|

|9. Երեխան ցուցաբերում է իր   |9.1. Գիտի իր անձին վերաբերող           |

|/սեփական/ անձի մասին         |տեղեկությունները:                      |

|իմացություն:                 |_______________________________________|

|                             |9.2. Հարգանքով է վերաբերվում սեփական   |

|                             |անձին:                                 |

|_____________________________|_______________________________________|

|10. Երեխան վերահսկում է իր   |10.1. Ենթարկվում է կանոններին:         |

|զգացմունքները և  հույզերը:   |_______________________________________|

|                             |10.2. Կարողանում է անցում կատարել մի   |

|                             |գործողությունից մյուսը:                |

|                             |_______________________________________|

|                             |10.3. Ենթարկվում է օրվա ռեժիմին:       |

|                             |_______________________________________|

|                             |10.4. Իր համար անբարենպաստ             |

|                             |իրավիճակներում (միջավայրերում)         |

|                             |դրսևորում  է սեփական զգացմունքները     |

|                             |կառավարելու պարզագույն հմտություններ:  |

|_____________________________|_______________________________________|

|11. Երեխան ցուցաբերում է     |11.1. Հոգ է տանում իրեն և  խմբին       |

|անձնական պատասխանատվություն: |պատկանող իրերի նկատմամբ:               |

|                             |_______________________________________|

|                             |11.2. Սկսում է գիտակցել սեփական        |

|                             |գործողությունների հետևանքները:         |

|_____________________________|_______________________________________|

|12. Երեխան դրսևորում  է      |12.1. Կարողանում է նկարագրել և         |

|ինքնագնահատման տարրական      |բնութագրել ինքն իրեն:                  |

|հմտություններ:               |_______________________________________|

|                             |12.2. Կարողանում է նշել իր և           |

|                             |հասակակիցների նմանություններն ու       |

|                             |տարբերությունները:                     |

|_____________________________________________________________________|

|                      Հուզական զարգացում                             |

|_____________________________________________________________________|

|        Չափորոշիչ            |           Ցուցիչ                      |

|_____________________________|_______________________________________|

|13. Երեխան ճանաչում է        |13.1. Հիմնական զգացմունքները կարողանում|

|հիմնական հույզերը և          |է արտահայտել բառերով և  ոչ-բառային     |

|զգացմունքները, դրսևորում  է  |հաղորդակցության ձևերով:                |

|իրավիճակին համապատասխան      |_______________________________________|

|հույզեր:                     |13.2. Մարդկանց դեմքի արտահայտությունից,|

|                             |ձայնի հնչերանգից և  վարքի այս կամ այն  |

|                             |դրսևորումից  ճանաչում է հիմնական       |

|                             |հույզերը:                              |

|                             |_______________________________________|

|                             |13.3. Դրսևորում  է ապրումակցում:       |

|                             |_______________________________________|

|                             |13.4. Ընկալում է հումորը և  արձագանքում|

|                             |է համապատասխանաբար:                    |

|_____________________________________________________________________|

|            ՍՈՎՈՐԵԼՈՒ ՆԿԱՏՄԱՄԲ ՎԵՐԱԲԵՐՄՈՒՆՔԻ ՈԼՈՐՏ                   |

|_____________________________________________________________________|

|                      Հետաքրքրասիրություն                            |

|_____________________________________________________________________|

|        Չափորոշիչ            |           Ցուցիչ                      |

|_____________________________|_______________________________________|

|1. Երեխան հետաքրքրություն է  |1.1. Հարցեր է տալիս իրեն հետաքրքրող    |

|ցուցաբերում նոր բաներ        |թեմաների մասին:                        |

|սովորելու և  նոր             |_______________________________________|

|փորձառությունների նկատմամբ:  |1.2. Հարցեր է տալիս իր և  իրեն         |

|                             |շրջապատողների կյանքում եղած            |

|                             |փոփոխությունների վերաբերյալ:           |

|                             |_______________________________________|

|                             |1.3. Հետաքրքրվում է նոր տեղեկատվությամբ|

|                             |և  պատրաստակամ է ձեռք բերելու նոր      |

|                             |փորձառություններ:                      |

|                             |_______________________________________|

|                             |1.4. Մասնակցում է նույն խաղի փոփոխվող  |

|                             |տարբերակներին:                         |

|                             |_______________________________________|

|                             |1.5. Հետաքրքրություն է ցուցաբերում     |

|                             |գրենական իրերի և  պիտույքների, գրքերի, |

|                             |այբբենարանի, դպրոցական հագուստի        |

|                             |նկատմամբ:                              |

|                             |_______________________________________|

|                             |1.6. Հետաքրքրություն է ցուցաբերում     |

|                             |դպրոցի և  դպրոցական միջավայրի նկատմամբ:|

|_____________________________________________________________________|

|                        Նախաձեռնություն                              |

|_____________________________________________________________________|

|        Չափորոշիչ            |           Ցուցիչ                      |

|_____________________________|_______________________________________|

|2. Երեխան նախաձեռնություն է  |2.1. Որոշում է աշխատել իր              |

|ցուցաբերում:                 |հետաքրքրությունից բխող առաջադրանքի վրա:|

|                             |_______________________________________|

|                             |2.2. Ընտրություն է կատարում խաղերի,    |

|                             |առաջադրանքների, առարկաների միջև:       |

|                             |_______________________________________|

|                             |2.3. Խաղեր է նախաձեռնում մյուս         |

|                             |երեխաների հետ:                         |

|                             |_______________________________________|

|                             |2.4. Խաղերի և  առաջադրանքների ընթացքում|

|                             |առաջարկում է նոր մտքեր և  տարբերակներ: |

|_____________________________________________________________________|

|             Մասնակցություն և  հետևողականություն                     |

|_____________________________________________________________________|

|        Չափորոշիչ            |           Ցուցիչ                      |

|_____________________________|_______________________________________|

|3. Երեխան մասնակցություն և   |3.1. Ձգտում է ավարտին հասցնել սկսած    |

|հետևողականություն  է         |առաջադրանքը` փորձելով և  սխալվելով,    |

|ցուցաբերում իր տարիքին       |ինչպես նաև  դիմելով տարբեր միջոցների:  |

|համապատասխան առաջադրանքների  |_______________________________________|

|նկատմամբ:                    |3.2. Իր համար նպատակ է սահմանում, 2-3  |

|                             |քայլերից բաղկացած պլաններ է կազմում և  |

|                             |գործում է ըստ իր պլանների:             |

|                             |_______________________________________|

|                             |3.3. Ավարտին է հասցնում սկսած խաղը կամ |

|                             |առաջադրանքը:                           |

|                             |_______________________________________|

|                             |3.4. Իր օգնությունն է առաջարկում       |

|                             |մյուսներին:                            |

|                             |_______________________________________|

|                             |3.5. Իր օգնությունն է առաջարկում       |

|                             |մյուսներին:                            |

|_____________________________________________________________________|

|                          Տեխնոլոգիա                                 |

|_____________________________________________________________________|

|4. Երեխան հստակ հասկանում և  |4. 1. Գիտի տեխնոլոգիայի օգտագործման    |

|ինքնուրույն կիրառում է իր    |ձևը  և  նպատակը:                       |

|միջավայրում օգտագործվող      |_______________________________________|

|տարբեր տեխնոլոգիաները        |4.2. Խոսում է տեխնոլոգիաների հետ կապված|

|կենցաղային և  ուսումնական    |սեփական փորձառության մասին:            |

|նպատակներով:                 |_______________________________________|

|                             |4.3. Հասկանում է, թե ինչպես են         |

|                             |տեխնոլոգիաներն օգնում լուծել որոշակի   |

|                             |խնդիրներ:                              |

|                             |_______________________________________|

|                             |4.4. Հասկանում է տարբերությունը, երբ   |

|                             |նույն գործողությունը կատարվում է       |

|                             |տեխնոլոգիայի միջոցով կամ առանց դրա     |

|                             |օգտագործման:                           |

|                             |_______________________________________|

|                             |4.5. Մեծահասակի օգնությամբ քննարկում է,|

|                             |թե ինչպես է եղել նախկինում կյանքը առանց|

|                             |տեխնոլոգիաների:                        |

|                             |_______________________________________|

|                             |4.6. Կարող է օգտվել համակարգչային այն  |

|                             |ծրագրերից և  նյութերից, որոնք          |

|                             |նախատեսված են լրացնելու իր տարիքի      |

|                             |երեխաների գիտելիքները տարբեր թեմաների  |

|                             |վերաբերյալ:                            |

|_____________________________________________________________________|

|                         Ուշադրություն                               |

|_____________________________________________________________________|

|        Չափորոշիչ            |           Ցուցիչ                      |

|_____________________________|_______________________________________|

|5. Երեխան դրսևորում  է       |5.1. Եթե խաղից/առաջադրանքից շեղում են, |

|ուշադրության                 |հետո նորից վերադառնում է խաղին:        |

|տեղափոխելիություն,           |_______________________________________|

|կենտրոնացում և  պահպանում:   |5.2. Կարողանում է ըստ տրված օրինակի`   |

|                             |կատարել առաջադրանքը:                   |

|                             |_______________________________________|

|                             |5.3. Կարողանում է ուշադրությունը       |

|                             |կենտրոնացած պահել որոշակի              |

|                             |գործունեության ընթացքում:              |

|_____________________________________________________________________|

|                         Հիշողություն                                |

|_____________________________________________________________________|

|        Չափորոշիչ            |           Ցուցիչ                      |

|_____________________________|_______________________________________|

|6. Երեխան մտապահում և        |6.1. Ճանաչում է նախկինում տեսած        |

|վերարտադրում է որոշակի       |առարկաները:                            |

|ինֆորմացիա:                  |_______________________________________|

|                             |6.2. Հիշում և  վերարտադրում է որոշակի  |

|                             |գործողություններ:                      |

|                             |_______________________________________|

|                             |6.3. Կարողանում է Մինչև  5 անգամ       |

|                             |կրկնելու դեպքում հիշել և  վերարտադրել  |

|                             |5-8` իրար հետ իմաստով չկապված պարզ     |

|                             |բառեր:                                 |

|                             |_______________________________________|

|                             |6.4. Հիշողությամբ նկարագրում կամ       |

|                             |ներկայացնում է իրավիճակներ և           |

|                             |գործողություններ:                      |

|_____________________________________________________________________|

|              Պրոբլեմների հիմնավորում և  լուծում                     |

|_____________________________________________________________________|

|        Չափորոշիչ            |           Ցուցիչ                      |

|_____________________________|_______________________________________|

|7. Երեխան դրսևորում  է խնդրի |7.1. Հստակեցնում է ծագած պրոբլեմը:     |

|լուծումը որոնելու            |_______________________________________|

|ունակություն:                |7.2. Փորձելու և  սխալվելու միջոցով     |

|                             |լուծում է պրոբլեմը:                    |

|                             |_______________________________________|

|                             |7.3. Մեկից ավելի տարբերակներ է         |

|                             |առաջարկում հարցի/առաջադրանքի կամ խնդրի |

|                             |լուծման համար:                         |

|_____________________________|_______________________________________|

|8. Երեխան կատարում է պարզ    |8.1. Բացատրում է, թե ինչպես է կայացրել |

|հիմնավորումներ:              |պարզ որոշումները:                      |

|                             |_______________________________________|

|                             |8.2. Իր բառերով կարողանում է պատմել,   |

|                             |թե ինչպես է հասկացել տվյալ իրավիճակը:  |

|_____________________________________________________________________|

|                     Դիտարկում, հետազոտում                           |

|_____________________________________________________________________|

|        Չափորոշիչ            |           Ցուցիչ                      |

|_____________________________|_______________________________________|

|9. Երեխան ուսումնասիրում է   |9.1. Նկարագրում է առարկաների           |

|իրեն շրջապատող բնությունը և  |հատկությունները:                       |

|կենդանական աշխարհը:          |_______________________________________|

|                             |9.2. Նկատում է շրջապատում տեղի ունեցող |

|                             |փոփոխությունները (ժամանակը,            |

|                             |ջերմաստիճանը, տարվա եղանակը) և  դրանց  |

|                             |պատճառահետևանքային  կապերը,            |

|                             |հաջորդականությունը:                    |

|                             |_______________________________________|

|                             |9.3. Ուսումնասիրությունների ընթացքում  |

|                             |հարցեր է տալիս` իրեն հետաքրքրող խնդիրը |

|                             |պարզելու համար:                        |

|                             |_______________________________________|

|                             |9.4. Տեղեկություններ է հավաքում        |

|                             |բնության երևույթների  վերաբերյալ:      |

|                             |_______________________________________|

|                             |9.5. Տալիս է բացատրություններ բնության |

|                             |երևույթների  վերաբերյալ:               |

|                             |_______________________________________|

|                             |9.6. Դիտարկում և  նկարագրում է կենդանի |

|                             |էակների հատկանիշները (արտաքին տեսքը,   |

|                             |սնունդը, ապրելակերպը):                 |

|                             |_______________________________________|

|                             |9.7. Բացատրում է կենդանիների, բույսերի |

|                             |և  միջավայրի միջև  եղած պարզ           |

|                             |փոխհարաբերությունները:                 |

|                             |_______________________________________|

|                             |9.8. Հոգ է տանում տնային կենդանիների և |

|                             |բույսերի մասին:                        |

|_____________________________|_______________________________________|

|10. Երեխան տեղեկություններ է |10.1. Համեմատում և  հակադրում է        |

|հավաքում դիտարկումների,      |առարկաներն ու երևույթները:             |

|ուսումնասիրությունների և     |_______________________________________|

|հետազոտությունների միջոցով:  |10.2. Կանխատեսումներ է անում, թե ինչ   |

|                             |կարող է կատարվել:                      |

|                             |_______________________________________|

|                             |10.3. Օգտագործում է իր 5 զգայարանները  |

|                             |և  տարբեր գործիքներ` դիտարկելու,       |

|                             |տեղեկություններ հավաքելու և            |

|                             |կանխատեսումներ կատարելու նպատակով:     |

|                             |_______________________________________|

|                             |10.4. Կատարում է պարզ փորձեր և  դրանցից|

|                             |եզրակացություններ անում:               |

|_____________________________________________________________________|

|                        ԻՄԱՑԱԿԱՆ ՈԼՈՐՏ                               |

|_____________________________________________________________________|

|               Մտածողություն և  տրամաբանություն                      |

|_____________________________________________________________________|

|        Չափորոշիչ            |           Ցուցիչ                      |

|_____________________________|_______________________________________|

|1. Երեխան համեմատում,        |1.1. Կարողանում է ասել երկու           |

|հետազոտում է առարկաները և    |կենդանիների, առարկաների կամ            |

|երևույթները:                 |երևույթների  նմանություններն ու        |

|                             |տարբերությունները:                     |

|                             |_______________________________________|

|                             |1.2. Տարբերակում է առարկաները` ըստ     |

|                             |առնվազն երկու հատկանիշի:               |

|_____________________________|_______________________________________|

|2. Երեխան գտնում է տարբեր    |2.1. Խմբում մասնակցում է առաջացած      |

|խնդիրների լուծումներ:        |խնդիրների լուծմանը:                    |

|_____________________________|_______________________________________|

|3. Երեխան կարողանում է գտնել |3.1. Կարողանում է առաջարկված 4         |

|օրինաչափությունները:         |առարկաներից կամ դրանց նկարներից        |

|                             |առանձնացնել մեկ ավելորդը` բացատրելով իր|

|                             |ընտրությունը:                          |

|                             |_______________________________________|

|                             |3.2. Ըստ հատկանիշի խմբավորում է        |

|                             |առարկաները:                            |

|_____________________________|_______________________________________|

|4. Երեխան հասկանում է        |4.1. Կարողանում է միևնույն             |

|իրադարձությունների           |իրադարձության տարբեր դրվագներ միացնել  |

|հաջորդականությունը և  պարզ   |իրար պատճառահետևանքային  կապերով:      |

|պատճառահետևանքային  կապերը:  |_______________________________________|

|                             |4.2. Փորձում է բացատրել, թե ինչպես     |

|                             |երևույթները  կարող են փոխել            |

|                             |հանգամանքները:                         |

|                             |_______________________________________|

|                             |4.3. Կարողանում է բացատրել բարդ        |

|                             |իրողությունների պատճառները:            |

|                             |_______________________________________|

|                             |4.4. Կրկնօրինակում և  շարունակում է    |

|                             |պարզ և  միջին բարդության               |

|                             |օրինաչափությունները:                   |

|_____________________________|_______________________________________|

|5. Երեխան կատարում է         |5.1. Տրված նկարների մեջ հասկանում է    |

|քննադատական վերլուծություն:  |հակասությունները:                      |

|                             |_______________________________________|

|                             |5.2. Հասկանում է որոշ իրավիճակների     |

|                             |անհնարինությունը` կապելով դրանք        |

|                             |իրականության հետ:                      |

|                             |_______________________________________|

|                             |5.3. Վերլուծում է գրքի հերոսների վարքը |

|                             |և  առաջարկում, թե ինքը ինչպես կվարվեր  |

|                             |նրանց փոխարեն:                         |

|                             |_______________________________________|

|                             |5.4. Վերլուծաբար է մոտենում իրեն       |

|                             |ուղղված դիտողությանը:                  |

|_____________________________|_______________________________________|

|6. Երեխան կարողանում է       |6.1. Անվանում է առարկաների խումբը մեկ  |

|ընդհանրացումներ կատարել:     |ընդհանուր բառով:                       |

|                             |_______________________________________|

|                             |6.2. Տարբերակում/նկատում է կենդանիների,|

|                             |բույսերի նմանությունները և             |

|                             |տարբերությունները:                     |

|_____________________________|_______________________________________|

|7. Երեխան կարողանում է       |7.1. Դասավորում է առարկաները ըստ որևէ  |

|դասակարգել /տեսակավորել/     |կոնկրետ հատկանիշի:                     |

|առարկաները:                  |                                       |

|_____________________________________________________________________|

|               Տարրական մաթեմատիկական գիտելիքներ                     |

|_____________________________________________________________________|

|        Չափորոշիչ            |           Ցուցիչ                      |

|_____________________________|_______________________________________|

|8. Տիրապետում է համրանքի     |8.1. Կարողանում է հաշվել և  թվերով     |

|տարրական գիտելիքներին և      |գործողություններ կատարել 10-20-ի       |

|հմտություններին:             |սահմաններում:                          |

|                             |_______________________________________|

|                             |8.2. Կատարում է որոշակի քանակի         |

|                             |շարժումներ ըստ տրված թվի:              |

|                             |_______________________________________|

|                             |8.3. 10 թվի սահմաններում գիտի թվի      |

|                             |քանակական կազմը:                       |

|                             |_______________________________________|

|                             |8.4. Ճիշտ պատասխանում է «ո՞րը»,        |

|                             |«ո՞րերորդը», «ինչքա՞ն» հարցերին:       |

|                             |_______________________________________|

|                             |8.5. Թղթից պատկերը ծալելով բաժանում է  |

|                             |երկու, չորս մասերի:                    |

|                             |_______________________________________|

|                             |8.6. Մաթեմատիկական գիտելիքները կիրառում|

|                             |է խաղում:                              |

|_____________________________|_______________________________________|

|9. Երեխան գիտելիքներ ունի    |9.1. Հստակ պատկերացում ունի            |

|մեծության, չափի և  ձևի       |երկրաչափական պատկերների և  մարմինների  |

|մասին:                       |մասին (շրջան, օվալ, եռանկյունի,        |

|                             |քառակուսի, ուղղանկյուն, սեղան,         |

|                             |շեղանկյուն, խորանարդ, բուրգ,           |

|                             |բազմանկյուն, գունդ):                   |

|                             |_______________________________________|

|                             |9.2. Տարբերակում է առարկաների ձևերը:   |

|_____________________________|_______________________________________|

|10. Երեխան գիտելիքներ ունի   |10.1. Թվարկում է իրենից ձախ կամ աջ,    |

|տարածության մեջ առարկաների   |հեռու կամ մոտիկ, վերևում  կամ ներքևում |

|դիրքի վերաբերյալ և           |գտնվող առարկաները:                     |

|կարողանում է կողմնորոշվել    |                                       |

|տարածության մեջ:             |                                       |

|_____________________________|_______________________________________|

|11. Երեխաները կարողանում են  |11.1. Տարբերում է անցյալում, ներկայում,|

|կողմնորոշվել Ժամանակի մեջ:   |ապագայում կատարվող գործողությունները:  |

|                             |_______________________________________|

|                             |11.2. Դրսևորում  է ժամանակի փոփոխության|

|                             |հետ կապված հասկացությունների           |

|                             |իմացություն և  բառապաշար:              |

|                             |_______________________________________|

|                             |11.3. Գաղափար ունի ժամի, ժամացույցի և  |

|                             |օրացույցի մասին:                       |

|_____________________________________________________________________|

|        Երևակայություն  և  ստեղծագործական մտածողություն              |

|_____________________________________________________________________|

|        Չափորոշիչ            |           Ցուցիչ                      |

|_____________________________|_______________________________________|

|12. Երեխան դրսևորում  է      |12.1. Գտնում է տրված նյութի տարբեր     |

|պատկերային մտածողություն և   |(առնվազն 3) կիրառությունները:          |

|ստեղծագործունակություն`      |_______________________________________|

|/կրեատիվություն/:            |12.2. Հորինում և  պատմում է փոքրիկ     |

|                             |պատմություններ:                        |

|                             |_______________________________________|

|                             |12.3. Պատմությունները կամ իր           |

|                             |տրամադրությունը ներկայացնում է         |

|                             |շարժումների, երաժշտության, կերպարվեստի,|

|                             |դերախաղի և  արվեստի այլ ձևերի  միջոցով:|

|_____________________________|_______________________________________|

|13. Երեխան կարողանում է      |13.1. Պատմություն պատմելիս ասում է, թե |

|ֆանտազիան տարբերել           |դա արդյո՞ք իրական է, թե` իր հորինածն է:|

|իրականությունից:             |_______________________________________|

|                             |13.2. Հասկանում է, որ շատ հեքիաթային   |

|                             |կերպարներ, հեռուստատեսային հերոսներ    |

|                             |իրական չեն:                            |

|_____________________________|_______________________________________|

|14. Երեխան դրսևորում  է      |14.1. Իր պատմածը ցայտուն դարձնելու     |

|արտահայտչականության և        |համար ֆիզիկական օբյեկտների հետ         |

|սիմվոլիկ մտածողության        |համեմատություն է կատարում:             |

|ունակություններ:             |_______________________________________|

|                             |14.2. Մնջախաղի միջոցով ներկայացնում է  |

|                             |պարզ առարկաներ և  գործողություններ:    |

|                             |_______________________________________|

|                             |14.3. Կարողանում է երևույթները  և      |

|                             |առարկաները ներկայացնել պայմանական      |

|                             |նշանների միջոցով:                      |

|                             |_______________________________________|

|                             |14.4. Կարողանում է կիսատ նկարված       |

|                             |պատկերները ճանաչել և  ասել դրանց       |

|                             |անունները:                             |

|_____________________________________________________________________|

|  Սոցիալ-մշակութային, կենցաղային կողմնորոշում և  վերաբերմունք        |

|                   շրջակա միջավայրի նկատմամբ                         |

|_____________________________________________________________________|

|        Չափորոշիչ            |           Ցուցիչ                      |

|_____________________________|_______________________________________|

|15. Երեխան ունի գիտելիքներ   |15.1. Գիտի իր հասցեն,  քաղաքը (գյուղը),|

|իր անձի, ընտանիքի, համայնքի  |հանրապետությունը:                      |

|մասին:                       |_______________________________________|

|                             |15.2. Պատմում է իր ընտանիքի, տան,      |

|                             |բնակավայրի (քաղաքի, գյուղի) մասին:     |

|                             |_______________________________________|

|                             |15.3. Գիտի, թե ինչո՞վ են զբաղվում որոշ |

|                             |մասնագիտությունների տեր մարդիկ:        |

|                             |_______________________________________|

|                             |15.4. Տարբերում է մարդկանց ըստ տարիքի: |

|                             |_______________________________________|

|                             |15.5. Գիտի իր ընտանիքի անդամների       |

|                             |նախասիրությունները:                    |

|                             |_______________________________________|

|                             |15.6. Գիտի համայնքային որոշ            |

|                             |վայրերի/ծառայությունների`              |

|                             |պոլիկլինիկայի, դպրոցի, բանկի, փոստի    |

|                             |գործունեության նպատակը:                |

|_____________________________|_______________________________________|

|16. Երեխան ունի գիտելիքներ   |16.1. Ճանաչում է բնության երևույթները` |

|շրջակա միջավայրի և  դրա      |ամպրոպը, երկրաշարժը և  այլն:           |

|պահպանման վերաբերյալ:        |_______________________________________|

|                             |16.2. Գիտի, թե ո՞րն է սարը, գետը, ծովը:|

|                             |_______________________________________|

|                             |16.3. Գիտի, թե ինչպես են անվանում      |

|                             |տարբեր կենդանիների ձագերին (առնվազն`   |

|                             |շան, ձիու, ոչխարի):                    |

|                             |_______________________________________|

|                             |16.4. Գիտի բույսերի և  կենդանիների աճի |

|                             |և  զարգացման փուլերը:                  |

|                             |_______________________________________|

|                             |16.5. Հարցեր է տալիս բնության տարբեր   |

|                             |երևույթների  մասին:                    |

|                             |_______________________________________|

|                             |16.6. Հասկանում է, որ աղտոտված շրջակա  |

|                             |միջավայրը կարող է ազդել մարդկանց և     |

|                             |կենդանիների վրա:                       |

|                             |_______________________________________|

|                             |16.7. Տեսակավորում է թափոնները ըստ     |

|                             |նյութի` հետագա վերամշակման համար:      |

|                             |_______________________________________|

|                             |16.8. Գիտի կանաչ տարածքների դերն ու    |

|                             |նշանակությունը:                        |

|                             |_______________________________________|

|                             |16.9. Գիտի ջրի դերը բնության և         |

|                             |մարդկանց համար:                        |

|                             |_______________________________________|

|                             |16.10. Գիտի, որ արևը/քամին             |

|                             |վերականգնվող էներգիայի աղբյուրներ են:  |

|_____________________________|_______________________________________|

|17. Երեխան ցուցաբերում է     |17.1. Գիտի, որ դրամը անհրաժեշտ է       |

|տնտեսական պարզ               |գնումներ կատարելու կամ ծառայություններ |

|հասկացությունների            |ստանալու համար:                        |

|իմացություն:                 |_______________________________________|

|                             |17.2. Մեծահասակի ուղղորդմամբ կարողանում|

|                             |է խանութում մեկ-երկու փոքրիկ գնումներ  |

|                             |կատարել:                               |

|                             |_______________________________________|

|                             |17.3. Օգտագործում է տնտեսական          |

|                             |բառապաշար:                             |

|                             |_______________________________________|

|                             |17.4. Հասկանում է, որ որոշ             |

|                             |առարկաներ/իրեր պատկանում են այլ        |

|                             |մարդկանց:                              |

|                             |_______________________________________|

|                             |17.5. Հասկանում է, որ գումարը կարող է  |

|                             |բավարարել սահմանափակ գնումներ կատարելու|

|                             |համար:                                 |

|                             |_______________________________________|

|                             |17.6. Խանութ գնալուց առաջ մասնակցում է |

|                             |գնումների ցուցակի կազմմանը` քննարկելով |

|                             |առաջնահերթությունները:                 |

|                             |_______________________________________|

|                             |17.7. Խնայողաբար է վերաբերվում ջրի,    |

|                             |էլեկտրականության սպառմանը, հասկանալով, |

|                             |որ դրա համար գումար է վճարվում:        |

|                             |_______________________________________|

|                             |17.8. Հասկանում է մետաղադրամի ու       |

|                             |թղթադրամի գնողունակության              |

|                             |տարբերությունը:                        |

|_____________________________|_______________________________________|

|18. Երեխան ունի գիտելիքներ   |18.1. Ճանաչում է հանրահայտ երաժշտական  |

|երաժշտական գործիքների        |գործիքները, գիտի դրանց անունները:      |

|մասին:                       |_______________________________________|

|                             |18.2. Ճանաչում է ազգային մի շարք       |

|                             |երաժշտական գործիքներ և  այլ ազգի       |

|                             |երկու-երեք գործիք:                     |

|_____________________________|_______________________________________|

|19. Երեխան ունի գիտելիքներ   |19.1. Կատարում է մանկական երգեր, պարեր |

|հայկական մշակույթի           |և  պարերգեր:                           |

|վերաբերյալ:                  |_______________________________________|

|                             |19.2. Վերարտադրում է որոշ պարզ, ոչ     |

|                             |ծավալուն հայկական ստեղծագործություններ |

|                             |և  ժողովրդական բանահյուսության         |

|                             |նմուշներ:                              |

|                             |_______________________________________|

|                             |19.3. Ճանաչում է ազգային տոների,       |

|                             |ծեսերի, պետական խորհրդանիշների որոշ    |

|                             |մանրամասներ:                           |

|                             |_______________________________________|

|                             |19.4. Գիտի Հայաստանի օրհներգը, դրոշի   |

|                             |գույները, զինանշանը:                   |

|                             |_______________________________________|

|                             |19.5. Ճանաչում է Հայաստանի մի քանի     |

|                             |նշանավոր գործիչների/հերոսների:         |

|                             |_______________________________________|

|                             |19.6. Ճանաչում է Հայաստանի մի քանի     |

|                             |տեսարժան վայրեր:                       |

|_____________________________|_______________________________________|

|20. Երեխան ունի գիտելիքներ   |20.1. Կատարում է տարբեր ազգերի պարային |

|այլ ազգերի մշակութային որոշ  |շարժումներ, երգում է երգեր, խաղիկներ:  |

|առանձնահատկությունների       |_______________________________________|

|մասին:                       |20.2. Պատմում է տարբեր ազգերի պարզ, ոչ |

|                             |ծավալուն հեքիաթներ, ավանդույթներ,      |

|                             |արտասանում է որոշ ստեղծագործություններ:|

|                             |_______________________________________|

|                             |20.3. Ճանաչում է մեկ-երկու այլ ազգերի  |

|                             |տարազների հիմնական տարրերը:            |

|                             |_______________________________________|

|                             |20.4. Ճանաչում է մեկ-երկու այլ ազգերի  |

|                             |ազգային ճաշատեսակները:                 |

|                             |_______________________________________|

|                             |20.5. Գիտի մի քանի պետությունների      |

|                             |դրոշներ:                               |

|_____________________________________________________________________|

|                  ԽՈՍՔԻ ԵՎ ՀԱՂՈՐԴԱԿՑՄԱՆ ՈԼՈՐՏ                        |

|_____________________________________________________________________|

|          Բանավոր խոսք, խոսքի ընկալում և  օգտագործում                |

|_____________________________________________________________________|

|        Չափորոշիչ            |           Ցուցիչ                      |

|_____________________________|_______________________________________|

|1. Երեխան լսածը օգտագործում  |1.1. Հասկանում է և  առանց լրացուցիչ    |

|է տարբեր նպատակներով:        |հիշեցման հետևում  է 3-4 քայլից բաղկացած|

|                             |հրահանգներին:                          |

|                             |_______________________________________|

|                             |1.2. Լսում է իր շուրջը եղած            |

|                             |խոսակցությունները և  մասնակցում է      |

|                             |դրանց:                                 |

|                             |_______________________________________|

|                             |1.3. Կրկնում է պատմության, երգի,       |

|                             |բանաստեղծության որոշ արտահայտություններ|

|                             |կամ նախադասություններ:                 |

|_____________________________|_______________________________________|

|2. Երեխան ճանաչում է         |2.1. Հասկանում է տարածական             |

|լեզվական հասկացությունները,  |հասկացությունները. հեռու, մոտիկ, բարձր,|

|գիտի դրանց իմաստը:           |ցածր և  այլն:                          |

|                             |_______________________________________|

|                             |2.2. Հասկանում է ժամանակային           |

|                             |հասկացությունները. առավոտ, կեսօր,      |

|                             |երեկո, երեկ, այսօր, վաղը:              |

|_____________________________|_______________________________________|

|3. Երեխան ունի իր տարիքին    |3.1. Հասկանում և  վերարտադրում է փոքրիկ|

|համապատասխան բառապաշար:      |պատմվածքը, հեքիաթը, բանաստեղծությունը  |

|                             |կամ նկարը:                             |

|                             |_______________________________________|

|                             |3.2. Կատարում է տրամաբանական           |

|                             |կանխատեսումներ:                        |

|                             |_______________________________________|

|                             |3.3. Նայելով նկարին` տրված բառերով     |

|                             |կազմում է նախադասություն:              |

|                             |_______________________________________|

|                             |3.4. Նկարագրում է առարկաների և         |

|                             |երևույթների  նմանությունները և         |

|                             |տարբերությունները:                     |

|                             |_______________________________________|

|                             |3.5. Փորձում է կռահել անծանոթ բառի     |

|                             |իմաստը:                                |

|                             |_______________________________________|

|                             |3.6. Բառերով արտահայտում է             |

|                             |հարաբերությունները:                    |

|                             |_______________________________________|

|                             |3.7. Բառերով արտահայտում է իր          |

|                             |զգացմունքները, հույզերը:               |

|_____________________________________________________________________|

|                     Լեզու և  հաղորդակցում                           |

|_____________________________________________________________________|

|        Չափորոշիչ            |           Ցուցիչ                      |

|_____________________________|_______________________________________|

|4. Երեխան խոսքը օգտագործում  |4.1. Տեղեկություններ ստանալու համար    |

|է հաղորդակցվելու համար:      |տալիս է «ե՞րբ», «ինչպե՞ս», «ինչո՞ւ»    |

|                             |հարցերը և  կարողանում է պատասխանել     |

|                             |դրանց:                                 |

|                             |_______________________________________|

|                             |4.2. Նախաձեռնում է խոսակցություն       |

|                             |հասակակիցների և  մեծահասակների հետ:    |

|                             |_______________________________________|

|                             |4.3. Չշեղվելով թեմայից, մասնակցում է   |

|                             |խոսակցությանը` սպասելով իր հերթին:     |

|                             |_______________________________________|

|                             |4.4. Արտահայտում է իր ունեցած          |

|                             |գիտելիքները և  կապ է ստեղծում նոր լսածի|

|                             |և  սովորածի հետ:                       |

|                             |_______________________________________|

|                             |4.5. Մեկ նախադասության մեջ մեկտեղում է |

|                             |մի քանի միտք:                          |

|                             |_______________________________________|

|                             |4.6. Հարցեր է տալիս` անծանոթ բառերի    |

|                             |իմաստը հասկանալու համար:               |

|                             |_______________________________________|

|                             |4.7. Սիրում է ամեն ինչ բացատրել:       |

|                             |_______________________________________|

|                             |4.8. Պատասխանում է հեռախոսազանգին ըստ  |

|                             |էության:                               |

|_____________________________________________________________________|

|       Խոսքի քերականական և  հնչյունաբանական իմացություն              |

|_____________________________________________________________________|

|        Չափորոշիչ            |           Ցուցիչ                      |

|_____________________________|_______________________________________|

|5. Երեխան դրսևորում  է լեզվի |5.1. Վանկերը միացնելով կազմում է բառեր |

|տարբեր հնչյունների և         |(2-3-վանկանի բառեր):                   |

|քերականական                  |_______________________________________|

|հասկացությունների            |5.2. Թվարկում է բառեր, որոնք սկսվում են|

|իմացություն:                 |միևնույն  հնչյունով:                   |

|                             |_______________________________________|

|                             |5.3. Որոշում է արտասանված բառերի առաջին|

|                             |հնչյունը:                              |

|                             |_______________________________________|

|                             |5.4. Կրկնում է առաջարկված բառերն ու    |

|                             |բառակապակցությունները` ճիշտ արտաբերելով|

|                             |համապատասխան հնչյունները:              |

|                             |_______________________________________|

|                             |5.5. Հասկանում է հականիշները:          |

|                             |_______________________________________|

|                             |5.6. Հասկանում է որոշ հոմանիշներ:      |

|_____________________________________________________________________|

|                          Գրավոր խոսք                                |

|_____________________________________________________________________|

|Վաղ ընթերցանություն և  հետաքրքրություն պատկերազարդ գրքերի նկատմամբ   |

|_____________________________________________________________________|

|        Չափորոշիչ            |           Ցուցիչ                      |

|_____________________________|_______________________________________|

|6. Երեխան հետաքրքրություն է  |6.1. Տարբեր գործողություններ է կատարում|

|ցուցաբերում գրքերի և         |գրքերի հետ:                            |

|ընթերցանության նկատմամբ:     |_______________________________________|

|                             |6.2. Լսում է ընթերցվող տարբեր          |

|                             |պատմություններ և  հեքիաթներ:           |

|                             |_______________________________________|

|                             |6.3. Պատմում է պատմություններ, որոնք   |

|                             |ունեն սկիզբ, զարգացում և  ավարտ:       |

|                             |_______________________________________|

|                             |6.4. Կանխագուշակում է, թե հետո ինչ     |

|                             |կկատարվի պատմության մեջ:               |

|                             |_______________________________________|

|                             |6.5. Կապեր/նմանություններ է գտնում իր  |

|                             |և  իրեն ծանոթ պատմությունների          |

|                             |կերպարների միջև:                       |

|                             |_______________________________________|

|                             |6.6. Կապեր/նմանություններ է գտնում նոր |

|                             |կարդացած և  իրեն արդեն ծանոթ այլ       |

|                             |պատմությունների կերպարների միջև:       |

|                             |_______________________________________|

|                             |6.7. Գրքում եղած նկարների օգնությամբ   |

|                             |պատկերացում է կազմում, թե ինչի մասին է |

|                             |գիրքը:                                 |

|                             |_______________________________________|

|                             |6.8. Անվանում է պատմվածքի/հեքիաթի      |

|                             |գլխավոր հերոսին:                       |

|                             |_______________________________________|

|                             |6.9. Մեկնաբանություններ է կատարում     |

|                             |կերպարների վերաբերյալ և  համապատասխան  |

|                             |հարցեր է տալիս:                        |

|                             |_______________________________________|

|                             |6.10. Ավարտին է հասցնում կիսատ         |

|                             |պատմվածքը կամ հեքիաթը:                 |

|                             |_______________________________________|

|                             |6.11. Ձևացնում  է, թե կարդում է իր և   |

|                             |ուրիշների համար:                       |

|_____________________________________________________________________|

|                      Վաղ գրաճանաչություն                            |

|_____________________________________________________________________|

|        Չափորոշիչ            |           Ցուցիչ                      |

|_____________________________|_______________________________________|

|7. Երեխան հասկանում է տպագիր |7.1. Հասկանում է, որ տպագիր խոսքը իմաստ|

|խոսքի հիմնական սկզբունքները: |է պարունակում:                         |

|                             |_______________________________________|

|                             |7.2. Հետևում  է տպագիր խոսքին ձախից աջ,|

|                             |վերևից  ներքև:                         |

|                             |_______________________________________|

|                             |7.3. Ճանաչում է տպատառերով գրված իր    |

|                             |անունը:                                |

|                             |_______________________________________|

|                             |7.4. Տպագիր տառերով փորձում է գրել իր  |

|                             |անվան որոշ տառեր:                      |

|                             |_______________________________________|

|                             |7.5. Միջավայրում որոշ ծանոթ տառեր և    |

|                             |բառեր է գտնում:                        |

._____________________________________________________________________.

 

(IX գլուխը փոփ. 01.11.17 թիվ 1251-Ն, 22.10.2019 թիվ 24-Ն հրամաններ)

 

 

pin
Կրթության, գիտ, մշակ, սպորտ նախ.
30.03.2011
N 257-Ն
Հրաման