110.0653.070611
ԳՐԱՆՑՎԱԾ Է
ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ
ԱՐԴԱՐԱԴԱՏՈՒԹՅԱՆ ՆԱԽԱՐԱՐՈՒԹՅԱՆ ԿՈՂՄԻՑ
«07» 06 2011 Թ.
ՊԵՏԱԿԱՆ ԳՐԱՆՑՄԱՆ ԹԻՎ 11011245
ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ ԿՐԹՈՒԹՅԱՆ ԵՎ ԳԻՏՈՒԹՅԱՆ ՆԱԽԱՐԱՐ ՀՐԱՄԱՆ
16 մայիսի 2011 թվականի N 563-Ն
ՀԱՆՐԱԿՐԹԱԿԱՆ ՈՒՍՈՒՄՆԱԿԱՆ ՀԱՍՏԱՏՈՒԹՅՈՒՆՆԵՐԻ 2011-2012 ՈՒՍՈՒՄՆԱԿԱՆ ՏԱՐՎԱ ՕՐԻՆԱԿԵԼԻ ՈՒՍՈՒՄՆԱԿԱՆ ՊԼԱՆՆԵՐԸ ՀԱՍՏԱՏԵԼՈՒ ՄԱՍԻՆ
(2-րդ մաս)
ՀԱՆՐԱԿՐԹԱԿԱՆ ՈՒՍՈՒՄՆԱԿԱՆ ՀԱՍՏԱՏՈՒԹՅՈՒՆՆԵՐԻ 2011-2012 ՈՒՍՈՒՄՆԱԿԱՆ ՏԱՐՎԱ ՕՐԻՆԱԿԵԼԻ ՈՒՍՈՒՄՆԱԿԱՆ ՊԼԱՆՆԵՐ
(2-րդ մաս)
Աղյուսակ 5
Ռուսերենի խորացված ուսուցմամբ I-IX դասարանների ուսումնական պլան
.____________________________________________________________.
|ՈՒսումնական | Շաբաթական ժամերի քանակը |
|առարկաներ |_______________________________________|
| | I |II |III |IV | V |VI |VII |VIII| IX |
|____________________|___|___|____|___|___|___|____|____|____|
|Մայրենի | 7 | 7 | 8 | 8 | 7 | 6 | - | - | - |
|____________________|___|___|____|___|___|___|____|____|____|
|Հայոց լեզու | - | - | - | - | - | - | 3 | 2 | 2 |
|____________________|___|___|____|___|___|___|____|____|____|
|Գրականություն | - | - | - | - | - | - | 2 | 3 | 3 |
|____________________|___|___|____|___|___|___|____|____|____|
|Ռուսաց լեզու | - |4.1| 4.1|4.1|4.1|4.1| 4.1| 4.1| 4.1|
|____________________|___|___|____|___|___|___|____|____|____|
|Օտար լեզու | - | - | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
|____________________|___|___|____|___|___|___|____|____|____|
|Մաթեմատիկա | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | - | - | - |
|____________________|___|___|____|___|___|___|____|____|____|
|Երաժշտություն | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 |0.5| - | - | - |
|____________________|___|___|____|___|___|___|____|____|____|
|Կերպարվեստ | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 |0.5| - | - | - |
|____________________|___|___|____|___|___|___|____|____|____|
|Ես և շրջակա աշխարհը| - | 1 | 1 | 2 | - | - | - | - | - |
|____________________|___|___|____|___|___|___|____|____|____|
|Բնագիտություն | - | - | - | - | 2 | 2 | - | - | - |
|____________________|___|___|____|___|___|___|____|____|____|
|Աշխարհագրություն | - | - | - | - | - | 1 | 1 | 2 | - |
|____________________|___|___|____|___|___|___|____|____|____|
|Հայաստանի | - | - | - | - | - | - | - | - | 2 |
|աշխարհագրություն | | | | | | | | | |
|____________________|___|___|____|___|___|___|____|____|____|
|Համաշխարհային | - | - | - | - | - | 1 | 1 | 1 | 1 |
|պատմություն | | | | | | | | | |
|____________________|___|___|____|___|___|___|____|____|____|
|Հայոց պատմություն | - | - | - | - | - |1.5| 1.5| 1.5| 1.5|
|____________________|___|___|____|___|___|___|____|____|____|
|Հայոց եկեղեցու | - | - | - | - | 1 | 1 | 1.1| 1.1| 1.1|
|պատմություն | | | | | | | | | |
|____________________|___|___|____|___|___|___|____|____|____|
|Հայրենագիտություն | - | - | - | - | 1 | - | - | - | - |
|____________________|___|___|____|___|___|___|____|____|____|
|Հասարակագիտություն | - | - | - | - | - | - | - | 1 | 1 |
|____________________|___|___|____|___|___|___|____|____|____|
|Հանրահաշիվ | - | - | - | - | - | - | 3 | 3 | 3 |
|____________________|___|___|____|___|___|___|____|____|____|
|Երկրաչափություն | - | - | - | - | - | - | 2 | 2 | 2 |
|____________________|___|___|____|___|___|___|____|____|____|
|Գծագրություն | - | - | - | - | - | - | - | - | 1.1|
|____________________|___|___|____|___|___|___|____|____|____|
|Ինֆորմատիկա | - | - | - | - | - | 1 | 1 | 1 | 1 |
|____________________|___|___|____|___|___|___|____|____|____|
|Ֆիզիկա | - | - | - | - | - | - | 2 | 2 | 2 |
|____________________|___|___|____|___|___|___|____|____|____|
|Քիմիա | - | - | - | - | - | - | 1 | 2 | 2 |
|____________________|___|___|____|___|___|___|____|____|____|
|Կենսաբանություն | - | - | - | - | - | - | 2 | 2 | 2 |
|____________________|___|___|____|___|___|___|____|____|____|
|Տեխնոլոգիա | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | - | - |
|____________________|___|___|____|___|___|___|____|____|____|
|ՆԶՊ և անվտ. | - | - | - | - | - | - | - | 1 | 1 |
|կենսագործ. | | | | | | | | | |
|____________________|___|___|____|___|___|___|____|____|____|
|Ֆիզկուլտուրա | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
|____________________|___|___|____|___|___|___|____|____|____|
|Շախմատ | - | 2 | - | - | - | - | - | - | - |
|____________________|___|___|____|___|___|___|____|____|____|
|Դպրոցական բաղադրիչ | - | - | - | 1 | 1 |1.5| 2.5| 1.5| 0.5|
|____________________|___|___|____|___|___|___|____|____|____|
|Ընդամենը | 20| 24| 25 | 27| 29| 31| 34 | 35 | 35 |
.____________________________________________________________.
Աղյուսակ 6
Ռուսերենով ուսուցմամբ միջնակարգ հանրակրթական դպրոցի (դասարանի)
ուսումնական պլան
._____________________________________________________________________.
|ՈՒսումնական | Շաբաթական ժամերի քանակը |
|առարկաներ |___________________________________________________|
| | I |II |III |IV | V |VI |VII |VIII| IX | X |XI |XII|
|_________________|___|___|____|___|___|___|____|____|____|___|___|___|
|Ռուսաց լեզու | 4 | 8 | 6 | 8 | 6 | 3 | 3 | 3 | 2.5| 3 | 3 | 3 |
|_________________|___|___|____|___|___|___|____|____|____|___|___|___|
|Ռուս | - | - | - | - | - | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 |
|գրականություն | | | | | | | | | | | | |
|_________________|___|___|____|___|___|___|____|____|____|___|___|___|
|Մայրենի | 3 | 3 | 5 | 4 | 6 | 5 | - | - | - | - | - | - |
|_________________|___|___|____|___|___|___|____|____|____|___|___|___|
|Հայոց լեզու | - | - | - | - | - | - | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
|_________________|___|___|____|___|___|___|____|____|____|___|___|___|
|Գրականություն | - | - | - | - | - | - | 2 | 2 | 3 | - | - | - |
|_________________|___|___|____|___|___|___|____|____|____|___|___|___|
|Հայ գրականություն| - | - | - | - | - | - | - | - | - | 2 | 2 | 2 |
|_________________|___|___|____|___|___|___|____|____|____|___|___|___|
|Օտար լեզու | - | - | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
|_________________|___|___|____|___|___|___|____|____|____|___|___|___|
|Մաթեմատիկա | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | - | - | - | - | - | - |
|_________________|___|___|____|___|___|___|____|____|____|___|___|___|
|Հանրահաշիվ | - | - | - | - | - | - | 3 | 3 | 3 |2.5|2.5|2.5|
|_________________|___|___|____|___|___|___|____|____|____|___|___|___|
|Երկրաչափություն | - | - | - | - | - | - | 2 | 2 | 2 |1.5|1.5|1.5|
|_________________|___|___|____|___|___|___|____|____|____|___|___|___|
|Ես և շրջակա | - | 1 | 1 | 2 | - | - | - | - | - | - | - | - |
|աշխարհը | | | | | | | | | | | | |
|_________________|___|___|____|___|___|___|____|____|____|___|___|___|
|Բնագիտություն | - | - | - | - | 2 | 2 | - | - | - | - | - | - |
|_________________|___|___|____|___|___|___|____|____|____|___|___|___|
|Երաժշտություն | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 |0.5| - | - | - | - | - | - |
|_________________|___|___|____|___|___|___|____|____|____|___|___|___|
|Տեխնոլոգիա | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | - | - | - | - | - |
|_________________|___|___|____|___|___|___|____|____|____|___|___|___|
|Կերպարվեստ | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 |0.5| - | - | - | - | - | - |
|_________________|___|___|____|___|___|___|____|____|____|___|___|___|
|Հայաստանի | - | - | - | - | - | - | - | - | 2 | - | - | - |
|աշխարհագրություն | | | | | | | | | | | | |
|_________________|___|___|____|___|___|___|____|____|____|___|___|___|
|Աշխարհագրություն | - | - | - | - | - | 1 | 1 | 2 | - |1.5| 1 | 1 |
|_________________|___|___|____|___|___|___|____|____|____|___|___|___|
|Հայրենագիտություն| - | - | - | - | 1 | - | - | - | - | - | - | - |
|_________________|___|___|____|___|___|___|____|____|____|___|___|___|
|Հայոց պատմություն| - | - | - | - | - |1.5| 1.5| 2 |1.5 | 2 | 2 | 2 |
|_________________|___|___|____|___|___|___|____|____|____|___|___|___|
|Համաշխարհային | - | - | - | - | - | 1 | 1 | 1 | 1 |1.5| 1 | 1 |
|պատմ. | | | | | | | | | | | | |
|_________________|___|___|____|___|___|___|____|____|____|___|___|___|
|Հայոց եկեղեցու | - | - | - | - | 1 | 1 | 1.1| 1.1| 1.1| - | - | - |
|պատմություն | | | | | | | | | | | | |
|_________________|___|___|____|___|___|___|____|____|____|___|___|___|
|Հասարակագիտութ- | - | - | - | - | - | - | - | 1 | 1 | 1 |1.5| 2 |
|յուն | | | | | | | | | | | | |
|_________________|___|___|____|___|___|___|____|____|____|___|___|___|
|Ֆիզիկա | - | - | - | - | - | - | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 |
|_________________|___|___|____|___|___|___|____|____|____|___|___|___|
|Քիմիա | - | - | - | - | - | - | 1 | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 |
|_________________|___|___|____|___|___|___|____|____|____|___|___|___|
|Կենսաբանություն | - | - | - | - | - | - | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
|_________________|___|___|____|___|___|___|____|____|____|___|___|___|
|Ինֆորմատիկա | - | - | - | - | - | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
|_________________|___|___|____|___|___|___|____|____|____|___|___|___|
|Գծագրություն | - | - | - | - | - | - | - | - | 1.1| - | - | - |
|_________________|___|___|____|___|___|___|____|____|____|___|___|___|
|ՆԶՊ և անվտ. | - | - | - | - | - | - | - | 1 | 1 | 1 | 1 | - |
|կենսագործ. | | | | | | | | | | | | |
|_________________|___|___|____|___|___|___|____|____|____|___|___|___|
|Ֆիզկուլտուրա | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |1.5|
|_________________|___|___|____|___|___|___|____|____|____|___|___|___|
|Շախմատ | - | 2 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
|_________________|___|___|____|___|___|___|____|____|____|___|___|___|
|Դպրոցական | - | 1 | - | 1 | - |1.5| 1.5| 1 | - | - |0.5|3.5|
|բաղադրիչ | | | | | | | | | | | | |
|_________________|___|___|____|___|___|___|____|____|____|___|___|___|
|Ընդամենը | 20| 24| 25 | 27| 29| 31| 34 | 35 | 35 | 34| 34| 34|
._____________________________________________________________________.
Ռուսերենով ուսուցմամբ դպրոցում (դասարանում) «Մայրենի» առարկայի դասաժամերը 1-ին դասարանի 1-ին կիսամյակում հատկացվում են բանավոր խոսքի զարգացմանը, 2-րդ կիսամյակում` տառուսուցմանը:
Ազգային փոքրամասնություններով համալրված դպրոցներում (դասարաններում) ռուսաց լեզվին և գրականությանը տրված ժամաքանակից 2-ական ժամ` 1-4-րդ դասարաններում, 1-ական ժամ` 5-11-րդ դասարաններում կարող է հատկացվել ազգային լեզվին և գրականությանը` ուսուցման համար անհրաժեշտ պայմանների առկայության դեպքում:
Աղյուսակ 7
Ազգային փոքրամասնությունների հանրակրթական դպրոցի (դասարանի)
ուսումնական պլան
._____________________________________________________________________.
|ՈՒսումնական | Շաբաթական ժամերի քանակը |
|առարկաներ |___________________________________________________|
| | I |II |III |IV | V |VI |VII |VIII| IX | X |XI |XII|
|_________________|___|___|____|___|___|___|____|____|____|___|___|___|
|Հայոց լեզու | 3 | 5 | 5 | 4 | 6 | 5 | 3 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 |
|_________________|___|___|____|___|___|___|____|____|____|___|___|___|
|Գրականություն | - | - | - | - | - | - | 2 | 3 | 2 | - | - | - |
|_________________|___|___|____|___|___|___|____|____|____|___|___|___|
|Հայ գրականություն| - | - | - | - | - | - | - | - | - | 2 | 3 | 3 |
|_________________|___|___|____|___|___|___|____|____|____|___|___|___|
|Օտար լեզու | - | - | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
|_________________|___|___|____|___|___|___|____|____|____|___|___|___|
|Մայրենի լեզու և | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
|գրական. | | | | | | | | | | | | |
|_________________|___|___|____|___|___|___|____|____|____|___|___|___|
|Ռուսաց լեզու | - | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 |
|_________________|___|___|____|___|___|___|____|____|____|___|___|___|
|Մաթեմատիկա | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | - | - | - | - | - | - |
|_________________|___|___|____|___|___|___|____|____|____|___|___|___|
|Հանրահաշիվ | - | - | - | - | - | - | 3 | 3 | 2.5|2.5|2.5|2.5|
|_________________|___|___|____|___|___|___|____|____|____|___|___|___|
|Երկրաչափություն | - | - | - | - | - | - | 2 | 2 | 2 |1.5|1.5|1.5|
|_________________|___|___|____|___|___|___|____|____|____|___|___|___|
|Ես և շրջակա | - | 1 | 1 | 2 | - | - | - | - | - | - | - | - |
|աշխարհը | | | | | | | | | | | | |
|_________________|___|___|____|___|___|___|____|____|____|___|___|___|
|Բնագիտություն | - | - | - | - | 2 | 2 | - | - | - | - | - | - |
|_________________|___|___|____|___|___|___|____|____|____|___|___|___|
|Երաժշտություն | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 |0.5| - | - | - | - | - | - |
|_________________|___|___|____|___|___|___|____|____|____|___|___|___|
|Տեխնոլոգիա | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | - | - | - | - | - |
|_________________|___|___|____|___|___|___|____|____|____|___|___|___|
|Կերպարվեստ | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 |0.5| - | - | - | - | - | - |
|_________________|___|___|____|___|___|___|____|____|____|___|___|___|
|Հայրենագիտություն| - | - | - | - | 1 | - | - | - | - | - | - | - |
|_________________|___|___|____|___|___|___|____|____|____|___|___|___|
|Հայաստանի | - | - | - | - | - | - | - | - | 2 | - | - | - |
|աշխարհագրություն | | | | | | | | | | | | |
|_________________|___|___|____|___|___|___|____|____|____|___|___|___|
|Աշխարհագրություն | - | - | - | - | - | 1 | 1 | 1.5| - | 1 | 1 | 1 |
|_________________|___|___|____|___|___|___|____|____|____|___|___|___|
|Հայոց պատմություն| - | - | - | - | - |1.5| 1.5| 1.5| 1.5| 2 | 2 | 2 |
|_________________|___|___|____|___|___|___|____|____|____|___|___|___|
|Համաշխարհային | - | - | - | - | - | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 |
|պատմություն | | | | | | | | | | | | |
|_________________|___|___|____|___|___|___|____|____|____|___|___|___|
|Հասարակագիտութ- | - | - | - | - | - | - | - | 1 | 1 | 2 | 2 | 2 |
|յուն | | | | | | | | | | | | |
|_________________|___|___|____|___|___|___|____|____|____|___|___|___|
|Ֆիզիկա | - | - | - | - | - | - | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 |
|_________________|___|___|____|___|___|___|____|____|____|___|___|___|
|Քիմիա | - | - | - | - | - | - | 1 | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 |
|_________________|___|___|____|___|___|___|____|____|____|___|___|___|
|Կենսաբանություն | - | - | - | - | - | - | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
|_________________|___|___|____|___|___|___|____|____|____|___|___|___|
|Ինֆորմատիկա | - | - | - | - | - | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
|_________________|___|___|____|___|___|___|____|____|____|___|___|___|
|Գծագրություն | - | - | - | - | - | - | - | - | 1.1| - | - | - |
|_________________|___|___|____|___|___|___|____|____|____|___|___|___|
|ՆԶՊ և անվտ. | - | - | - | - | - | - | - | 1 | 1 | 1 | 1 | - |
|կենսագործ. | | | | | | | | | | | | |
|_________________|___|___|____|___|___|___|____|____|____|___|___|___|
|Ֆիզկուլտուրա | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |1.5|
|_________________|___|___|____|___|___|___|____|____|____|___|___|___|
|Շախմատ | - | 2 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
|_________________|___|___|____|___|___|___|____|____|____|___|___|___|
|Դպրոցական | - | 1 | - | 2 | - |1.5| 1.5| 2 | - | - | - |3.5|
|բաղադրիչ | | | | | | | | | | | | |
|_________________|___|___|____|___|___|___|____|____|____|___|___|___|
|Ընդամենը | 20| 24| 25 | 27| 29| 31| 34 | 35 | 35 | 34| 34| 34|
._____________________________________________________________________.
Աղյուսակ 8
Երևան քաղաքի Պուշկինի անվան հ. 8 հիմնական դպրոցի, Երևանի հ. 29
ավագ դպրոցի, Կոտայքի մարզի Արզնի, Արարատի մարզի Դիմիտրով և Վերին
Դվին գյուղերի դպրոցների ռուսերենով ուսուցմամբ և ասորերենի
ուսումնասիրմամբ դասարանների 2011-2012 ուստարվա օրինակելի
ուսումնական պլան
._____________________________________________________________________.
|ՈՒսումնական | Շաբաթական ժամերի քանակը |
|առարկաներ |______________________________________________________|
| | I |II |III |IV | V |VI |VII |VIII | IX | X |XI |XII|
|______________|___|___|____|___|___|___|_____|_____|_____|___|___|___|
|Ռուսաց լեզու | 2 | 7 | 4 | 6 | 5 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
|______________|___|___|____|___|___|___|_____|_____|_____|___|___|___|
|Ռուս | - | - | - | - | - | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 |
|գրականություն | | | | | | | | | | | | |
|______________|___|___|____|___|___|___|_____|_____|_____|___|___|___|
|Ասորերեն լեզու| 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
|______________|___|___|____|___|___|___|_____|_____|_____|___|___|___|
|Ասորերեն | - | - | - | - | - | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
|գրականություն | | | | | | | | | | | | |
|______________|___|___|____|___|___|___|_____|_____|_____|___|___|___|
|Մայրենի | 3 | 3 | 5 | 4 | 5 | 5 | - | - | - | - | - | - |
|(հայերեն) | | | | | | | | | | | | |
|______________|___|___|____|___|___|___|_____|_____|_____|___|___|___|
|Հայոց լեզու | - | - | - | - | - | - | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
|______________|___|___|____|___|___|___|_____|_____|_____|___|___|___|
|Գրականություն | - | - | - | - | - | - | 2 | 2 | 3 | - | - | - |
|______________|___|___|____|___|___|___|_____|_____|_____|___|___|___|
|Հայ | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 2 | 2 | 2 |
|գրականություն | | | | | | | | | | | | |
|______________|___|___|____|___|___|___|_____|_____|_____|___|___|___|
|Օտար լեզու | - | - | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
|______________|___|___|____|___|___|___|_____|_____|_____|___|___|___|
|Մաթեմատիկա | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | - | - | - | - | - | - |
|______________|___|___|____|___|___|___|_____|_____|_____|___|___|___|
|Հանրահաշիվ | - | - | - | - | - | - | 3 | 3 | 3 |2.5|2.5|2.5|
|______________|___|___|____|___|___|___|_____|_____|_____|___|___|___|
|Երկրաչափութ- | - | - | - | - | - | - | 2 | 2 | 2 |1.5|1.5|1.5|
|յուն | | | | | | | | | | | | |
|______________|___|___|____|___|___|___|_____|_____|_____|___|___|___|
|Ես և շրջակա | - | 1 | 1 | 2 | - | - | - | - | - | - | - | - |
|աշխարհը | | | | | | | | | | | | |
|______________|___|___|____|___|___|___|_____|_____|_____|___|___|___|
|Բնագիտություն | - | - | - | - | 2 | 2 | - | - | - | - | - | - |
|______________|___|___|____|___|___|___|_____|_____|_____|___|___|___|
|Երաժշտություն | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 |0.5| - | - | - | - | - | - |
|______________|___|___|____|___|___|___|_____|_____|_____|___|___|___|
|Տեխնոլոգիա | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | - | - | - | - | - |
|______________|___|___|____|___|___|___|_____|_____|_____|___|___|___|
|Կերպարվեստ | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 |0.5| - | - | - | - | - | - |
|______________|___|___|____|___|___|___|_____|_____|_____|___|___|___|
|Հայաստանի | - | - | - | - | - | - | - | - | 1.5 | - | - | - |
|աշխարհագրութ- | | | | | | | | | | | | |
|յուն | | | | | | | | | | | | |
|______________|___|___|____|___|___|___|_____|_____|_____|___|___|___|
|Աշխարհագրութ- | - | - | - | - | - | 1 | 1 | 2 | - |1.5| 1 | 1 |
|յուն | | | | | | | | | | | | |
|______________|___|___|____|___|___|___|_____|_____|_____|___|___|___|
|Հայրենագիտութ-| - | - | - | - | 1 | - | - | - | - | - | - | - |
|յուն | | | | | | | | | | | | |
|______________|___|___|____|___|___|___|_____|_____|_____|___|___|___|
|Հայոց | - | - | - | - | - |1.5| 1.5 | 1.5 | 1.5 |1.5| 1 | 1 |
|պատմություն | | | | | | | | | | | | |
|______________|___|___|____|___|___|___|_____|_____|_____|___|___|___|
|Համաշխարհային | - | - | - | - | - | 1 | 1 | 1 | 1 |1.5| 1 | 1 |
|պատմություն | | | | | | | | | | | | |
|______________|___|___|____|___|___|___|_____|_____|_____|___|___|___|
|Հայոց եկեղեցու| - | - | - | - | 1 |0.5|0.5.1|0.5.1|0.5.1| - | - | - |
|պատմություն | | | | | | | | | | | | |
|______________|___|___|____|___|___|___|_____|_____|_____|___|___|___|
|Հասարակագիտու-| - | - | - | - | - | - | - | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 |
|թյուն | | | | | | | | | | | | |
|______________|___|___|____|___|___|___|_____|_____|_____|___|___|___|
|Ֆիզիկա | - | - | - | - | - | - | 2 | 2 | 2 |2.5| 3 | 3 |
|______________|___|___|____|___|___|___|_____|_____|_____|___|___|___|
|Քիմիա | - | - | - | - | - | - | 1 | 2 | 2 |1.5| 2 | 1 |
|______________|___|___|____|___|___|___|_____|_____|_____|___|___|___|
|Կենսաբանութ- | - | - | - | - | - | - | 2 | 2 | 1.5 |1.5| 2 | 2 |
|յուն | | | | | | | | | | | | |
|______________|___|___|____|___|___|___|_____|_____|_____|___|___|___|
|Ինֆորմատիկա | - | - | - | - | - | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
|______________|___|___|____|___|___|___|_____|_____|_____|___|___|___|
|Գծագրություն | - | - | - | - | - | - | - | - | 1.1 | - | - | - |
|______________|___|___|____|___|___|___|_____|_____|_____|___|___|___|
|ՆԶՊ և անվտ. | - | - | - | - | - | - | - | 1 | 1 | 1 | 1 | - |
|կենսագործ. | | | | | | | | | | | | |
|______________|___|___|____|___|___|___|_____|_____|_____|___|___|___|
|Ֆիզկուլտուրա | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |1.5|
|______________|___|___|____|___|___|___|_____|_____|_____|___|___|___|
|Շախմատ | - | 2 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
|______________|___|___|____|___|___|___|_____|_____|_____|___|___|___|
|Դպրոցական | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |3.5|
|բաղադրիչ | | | | | | | | | | | | |
|______________|___|___|____|___|___|___|_____|_____|_____|___|___|___|
|Ընդամենը | 20| 24| 25 | 27| 30| 32| 34 | 35 | 36 | 34| 34| 34|
._____________________________________________________________________.
5-9-րդ դասարաններում «Հայոց եկեղեցու պատմությանը» լրացուցիչ դասաժամեր չեն հատկացվում: Ռուսերենով ուսուցմամբ դպրոցում (դասարանում) «Մայրենի» (հայերեն) առարկայի դասաժամերը 1-ին դասարանի 1-ին կիսամյակում հատկացվում են բանավոր խոսքի զարգացմանը, 2-րդ կիսամյակում` տառուսուցմանը:
Աղյուսակ 9
Տնային և հիվանդանոցային պայմաններում երկարատև բուժվող երեխաների
անհատական ուսուցման ուսումնական պլան
._____________________________________________________________________.
|ՈՒսումնական | Շաբաթական ժամերի քանակը |
|առարկաներ |___________________________________________________|
| | I |II |III |IV | V |VI |VII |VIII| IX | X |XI |XII|
|_________________|___|___|____|___|___|___|____|____|____|___|___|___|
|Մայրենի | 5 |4.5| 4.5|4.5|4.5| 4 | - | - | - | - | - | - |
|_________________|___|___|____|___|___|___|____|____|____|___|___|___|
|Հայոց լեզու և | - | - | - | - | - | - | 3.5| 2.5| 3 |2.5| 2 | 2 |
|գրակ. | | | | | | | | | | | | |
|_________________|___|___|____|___|___|___|____|____|____|___|___|___|
|Ռուսաց լեզու | - | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
|_________________|___|___|____|___|___|___|____|____|____|___|___|___|
|Օտար լեզու | - | - | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
|_________________|___|___|____|___|___|___|____|____|____|___|___|___|
|Ես և շրջակա | - |0.5| 0.5|0.5| - | - | - | - | - | - | - | - |
|աշխարհը | | | | | | | | | | | | |
|_________________|___|___|____|___|___|___|____|____|____|___|___|___|
|Մաթեմատիկա | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2.5|2.5| 2 | 2 |
|_________________|___|___|____|___|___|___|____|____|____|___|___|___|
|Հայոց պատմություն| - | - | - | - | - |0.5| 1 | 0.5| 0.5|0.5|0.5|0.5|
|_________________|___|___|____|___|___|___|____|____|____|___|___|___|
|Համաշխարհային | - | - | - | - | - |0.5| 0.5| 0.5| 0.5|0.5|0.5|0.5|
|պատմ. | | | | | | | | | | | | |
|_________________|___|___|____|___|___|___|____|____|____|___|___|___|
|Հասարակագիտութ- | - | - | - | - | - | - | - | 0,5| 0,5|0.5|0.5|0.5|
|յուն | | | | | | | | | | | | |
|_________________|___|___|____|___|___|___|____|____|____|___|___|___|
|Ֆիզիկա | - | - | - | - | - | - | 0.5| 0.5| 0.5| 1 | 1 | 1 |
|_________________|___|___|____|___|___|___|____|____|____|___|___|___|
|Քիմիա | - | - | - | - | - | - | 0.5| 0,5| 0.5|0.5|0.5|0.5|
|_________________|___|___|____|___|___|___|____|____|____|___|___|___|
|Բնագիտություն | - | - | - | - |0.5|0.5| - | - | - | - | - | - |
|_________________|___|___|____|___|___|___|____|____|____|___|___|___|
|Կենսաբանություն | - | - | - | - | - | - | 0.5| 0,5| 0.5|0.5|0.5|0.5|
|_________________|___|___|____|___|___|___|____|____|____|___|___|___|
|Աշխարհագրություն | - | - | - | - | - |0.5| 0.5| 0.5| 0.5|0.5|0.5|0.5|
|_________________|___|___|____|___|___|___|____|____|____|___|___|___|
|Ընդամենը | 7 | 9 | 9 | 9 | 9 | 10| 11 | 11 | 11 | 11| 10| 10|
._____________________________________________________________________.
1. Ռուսերենով ուսուցման դեպքում ռուսաց լեզվին տրվում են հայերենի համար հատկացված դասաժամերը` ապահովելով նույն ժամաքանակի սահմաններում նաև ռուս գրականության ուսուցումը, իսկ ռուսերենի համար նախատեսված ժամաքանակը տրվում է հայոց լեզվի ուսուցմանը:
2. Տնային պայմաններում ուսուցում կազմակերպվում է բնակավայրը սպասարկող բուժհիմնարկի փաստաթղթերի հիման վրա (եթե բուժման ընթացքը տնային պայմաններում շարունակվելու է մեկ ամսից ավելի)` մարզպետարանի (Երևանի քաղաքապետարանի) կրթության վարչության (բաժնի) թույլտվությամբ:
3. Տնային պայմաններում ուսուցման կազմակերպումն իրականացնում է միկրոշրջանը սպասարկող միջնակարգ կամ համապատասխան հատուկ դպրոցը:
4. Տնային պայմաններում ուսուցում կազմակերպող ուսուցիչները վճարվում են դրույքաչափով, եթե ուսուցումը նախատեսվում է ամբողջ ուստարվա համար, մնացած դեպքերում` ժամավճարով:
5. Հիվանդանոցներում երկարատև բուժվող երեխաների ուսուցումը կազմակերպվում է ըստ դասարանների` նույն կարգի պահպանմամբ (տե՛ս Աղյուսակ 9):
ԳԼՈՒԽ 2
ՀԱՏՈՒԿ ՀԱՆՐԱԿՐԹԱԿԱՆ ՈՒՍՈՒՄՆԱԿԱՆ ՀԱՍՏԱՏՈՒԹՅՈՒՆՆԵՐԻ 2011-2012 ՈՒՍՈՒՄՆԱԿԱՆ ՏԱՐՎԱ ՕՐԻՆԱԿԵԼԻ ՈՒՍՈՒՄՆԱԿԱՆ ՊԼԱՆՆԵՐ
ԸՆԴՀԱՆՐԱԿԱՆ ՊԱՐԶԱԲԱՆՈՒՄՆԵՐ
Օրինակելի ուսումնական պլանները նախատեսված են 2011-2012 ուսումնական տարվա համար:
ՈՒսումնական պլանները մշակված են միջնակարգ հանրակրթական ուսումնական հաստատությունների օրինակելի ուսումնական պլանների հիման վրա` հաշվի առնելով հատուկ ուսումնական հաստատությունների առանձին տիպերի յուրահատկությունները: Ստորև տրված օրինակելի ուսումնական պլանները ներառում են հատուկ հանրակրթական ուսումնական հաստատությունների բոլոր տիպերը:
ՈՒսումնական պլանները (բացառությամբ` Աղյուսակներ 5, 6, 7, 8) ունեն երեք` պետական, դպրոցական (դպրոցի ընտրությամբ) և զարգացնող, հատուկ մանկավարժական (հ/մ) բաղադրիչներ: Պետական, դպրոցական և զարգացնող հատուկ մանկավարժական (հ/մ) բաղադրիչները պարտադիր են և ֆինանսավորվում են պետական բյուջեից: Հակասոցիալական վարք դրսևորած երեխաների հատուկ հանրակրթական ուսումնական հաստատությունների անձի ձևավորման, նրա սոցիալ-հոգեբանական հմտությունների և նախասիրությունների զարգացման նպատակով կազմակերպված խմբակների գործունեությունը դիտարկվում է ուսումնական պլանների զարգացնող հատուկ մանկավարժական բաղադրիչի համատեքստում:
Յուրաքանչյուր հատուկ հանրակրթական ուսումնական հաստատություն, օրինակելի ուսումնական պլանի հիման վրա, դպրոցական բաղադրիչով սահմանված ժամաքանակի տնօրինմամբ, մշակում է տվյալ ուսումնական տարվա իր ուսումնական պլանը:
Հետևյալ նշագրումով «1» դասաժամերի շրջանակում ուսուցումն իրականացվում է 11-ամյա միջնակարգ ընդհանուր կրթության առարկայական ծրագրերով (Գլուխ 2` Աղյուսակ 1, Աղյուսակ 2, Աղյուսակ 3, Աղյուսակ 4, Աղյուսակ 7, Աղյուսակ 8): Հատուկ հանրակրթական ավագ դպրոցում ուսուցումը կազմակերպվում է հանրակրթական ավագ դպրոցի 2011-2012 ուսումնական տարվա օրինակելի ուսումնական պլանների հիման վրա:
1. Պետական բաղադրիչով սահմանված ժամաքանակում փոփոխություն կարող է կատարվել միայն Հայաստանի Հանրապետության կրթության և գիտության նախարարության (այսուհետ` Նախարարություն) համաձայնությամբ`
1) թերբեռնված դասարաններում կամ սահմանված կարգով երաշխավորված այլընտրանքային ծրագրերով ու մեթոդներով ուսուցում իրականացնելու դեպքում,
2) սահմանված կարգով երաշխավորված մանկավարժական գիտափորձ իրականացնելու համար:
2. ՈՒսպլանի դպրոցական բաղադրիչի ժամաքանակի տնօրինման կարգը սահմանված է` Հատուկ հանրակրթական ուսումնական հաստատությունների ուսումնական պլանների ընդհանրական պարզաբանումներում, օտար լեզվի ընտրությունը` Միջնակարգ հանրակրթական դպրոցի ուսումնական պլանի ընդհանրական պարզաբանումների «Օտար լեզվի ընտրության կարգում»,
3. Անհրաժեշտության դեպքում կրթության առանձնահատուկ պայմանների կարիք ունեցող երեխաների ուսուցումը կարող է կազմակերպվել տնային պայմաններում` համաձայն «Միջնակարգ հանրակրթական դպրոցի 2011-2012 ուսումնական տարվա օրինակելի ուսումնական պլանների» Աղյուսակ 9-ի:
4. ՈՒսումնական պարապմունքները դպրոցում սկսվում են 2011 թ. սեպտեմբերի 1-ին, ավարտվում են 2012 թ. մայիսի 25-ին` ապահովելով ոչ պակաս, քան 30 ուսումնական շաբաթ` առաջին, 32` երկրորդ և 34` երրորդ և բարձր դասարանների համար:
5. Պետական հատուկ ուսումնական հաստատություններում ուսումնական շաբաթվա հնգօրյա կամ վեցօրյա տևողությունը սահմանում է ուսումնական հաստատությունը: ՈՒսումնական հաստատությունն այդ հարցը համաձայնեցնում է Նախարարության հետ ուսումնական պարապմունքները սկսելուց առնվազն տասնհինգ օր առաջ:
6. ՈՒսումնական պլանի պետական և դպրոցական բաղադրիչները ապահովում են «Հանրակրթության պետական չափորոշչով», առարկայական չափորոշիչներով և ծրագրերով ամրագրված գիտելիքների, կարողությունների, հմտությունների յուրացումը:
7. Մտավոր թերզարգացում ունեցող երեխաների հատուկ հանրակրթական դպրոցի ուսումնական պլանի պետական և դպրոցական բաղադրիչներն ապահովում են Թեթև մտավոր հետամնացություն ունեցող երեխաների հատուկ կրթության առարկայական չափորոշիչով և ծրագրերով ու Չափավոր և ծանր մտավոր հետամնացություն ունեցող երեխաների հատուկ կրթության առարկայական չափորոշչով և ծրագրերով ամրագրված գիտելիքների, կարողությունների և հմտությունների յուրացումը:
8. Սովորողների պատրաստվածության մակարդակը տարրական դպրոցում (IV դասարան) գնահատվում է «Մայրենի» և «Մաթեմատիկա» առարկաներից մշակված համապատասխան հարցարանների միջոցով, հիմնական դպրոցի ավարտական դասարանում (IX դասարան)` ավարտական և ավագ դպրոցի ուսումնառության ավարտին (XII դասարան)` պետական ավարտական քննություններով, բացառությամբ մտավոր հետամնացություն ունեցող երեխաների հատուկ (օժանդակ) դպրոցի: Մտավոր հետամնացություն ունեցող սովորողների գիտելիքների ստուգումը կատարվում է համաձայն անհատական ուսուցման պլանի (ԱՈՒՊ):
9. Դպրոցում գործում է գնահատման 10-միավորային համակարգ: Ընթացիկ գնահատման ժամանակ կարող են կիրառվել նաև գնահատման այլ համակարգեր, որոնք բերվում են 10-միավորային գրանցման: Որակավորման ստուգումների, հիմնական և միջնակարգ կրթության ավարտական և պետական ավարտական քննությունների ժամանակ կիրառվող գնահատման համակարգերը նույնպես բերվում են 10 կամ 20-միավորային գրանցման:
10. ՈՒսումնական տարին բաժանվում է կիսամյակների: Սովորողների ընթացիկ գնահատականների հիման վրա ձևավորվում է կիսամյակային, իսկ կիսամյակային գնահատականների միջոցով` տարեկան գնահատականները:
11. Առաջին դասարանում աշակերտներին ընթացիկ և ամփոփիչ գնահատականներ չեն նշանակվում, և ընթացիկ գնահատումը կատարվում է բնութագրման միջոցով: Տարեկան ամփոփիչ գնահատման նպատակով կազմվում է յուրաքանչյուր սովորողի կրթական զարգացման բնութագիրը` համաձայն Հայաստանի Հանրապետության կրթության և գիտության նախարարի 2007 թվականի հոկտեմբերի 4-ի N 846-Ն հրամանով հաստատված «Հանրակրթական դպրոցի առաջին դասարանում սովորողի բնութագրման միջոցով գիտելիքների, կարողությունների և հմտությունների տարեկան ամփոփիչ գնահատման կարգի»:
12. Դպրոցում խմբային ուսուցման աշխատանքների կազմակերպման հիմնական ձևը դասն է: Դասի տևողությունը 45 րոպե է: Տարրական դպրոցում յուրաքանչյուր դասաժամի միջնամասում` որոշակի ժամանակ հատկացվում է լիցքաթափող և վերականգնող վարժություններին ու խաղերին` Նախարարության մեթոդական ցուցումների համաձայն:
13. ՈՒսումնական տարվա ընթացքում 3-12-րդ դասարանների աշակերտներին տրվում են արձակուրդներ` աշնանային` 2011 թ. հոկտեմբերի 24-ից 30-ը ներառյալ, ձմեռային` 2011 թ. դեկտեմբերի 26-ից 2012 թ. հունվարի 8-ը ներառյալ, գարնանային` մարտի 19-ից 25-ը ներառյալ: Առաջին դասարանցիների աշնանային արձակուրդները տևում են հոկտեմբերի 24-ից նոյեմբերի 6-ը ներառյալ, ձմեռայինը` դեկտեմբերի 26-ից 2012 թ. հունվարի 22-ը ներառյալ, իսկ գարնանայինը` մարտի 19-ից ապրիլի 1-ը ներառյալ: Երկրորդ դասարանցիների արձակուրդները տևում են 2011 թ. հոկտեմբերի 24-ից 30-ը ներառյալ, դեկտեմբերի 26-ից 2012թ. հունվարի 22-ը ներառյալ և մարտի 19-ից 25-ը ներառյալ: Կրթության պետական կառավարման և տարածքային կառավարման լիազորված մարմինները իրենց ենթակայության հանրակրթական ուսումնական հաստատությունների համար վերևում սահմանված արձակուրդների ժամկետներում կարող են կատարել փոփոխություններ` նախապես համաձայնեցնելով Նախարարության հետ:
ՀԱՏՈՒԿ ՀԱՆՐԱԿՐԹԱԿԱՆ ՈՒՍՈՒՄՆԱԿԱՆ ՀԱՍՏԱՏՈՒԹՅՈՒՆՆԵՐԻ ՈՒՍՈՒՄՆԱԿԱՆ ՊԼԱՆՆԵՐԻ ԸՆԴՀԱՆՐԱԿԱՆ ՊԱՐԶԱԲԱՆՈՒՄՆԵՐ
Դպրոցական բաղադրիչի տնօրինման կարգ
1. Դպրոցական բաղադրիչի ժամաքանակը հատկացվում է ուսումնական պլանի պետական բաղադրիչով տվյալ դասարանի պետական պարտադիր առարկայացանկում նախատեսված և (կամ) Նախարարության կողմից երաշխավորված լրացուցիչ առարկայացանկում ընդգրկված առարկաներին և (կամ) սովորողների նախասիրություններին, ուսումնական հաստատության առանձնահատկություններին, համայնքի կարիքներին համապատասխան կրթություն կազմակերպելու նպատակով:
2. Երաշխավորված լրացուցիչ առարկայացանկի մեջ են մտնում Կիրառական տնտեսագիտություն, Կյանքի հմտություններ, Բնապահպանություն, Էկոլոգիա, Էներգիայի և ռեսուրսների օգտագործում, Ֆերմերային գործ, Տրամաբանություն, Գրաբար, Հայկական հարցի պատմություն, Հոգեբանություն, Բարոյագիտություն, Մշակույթի պատմություն առարկաները: Երաշխավորված լրացուցիչ առարկայացանկին, անհրաժեշտ պայմանների առկայության դեպքում, Նախարարության թույլտվությամբ, դպրոցը կարող է ավելացնել նոր առարկա: Երաշխավորված առարկայացանկի ուսումնական առարկաների (դասընթացների) առարկայական ծրագրերը գործածության են երաշխավորվում Նախարարության կողմից:
3. ՈՒսումնական հաստատության տնօրենը ուսումնական պլանի դպրոցական բաղադրիչի ժամաքանակի բաշխումը կատարում է մանկավարժական խորհրդի որոշմամբ` ելնելով Նախարարության հանձնարարականներից, ինչպես նաև դպրոցի, դասարանի պատրաստությունից, մանկավարժներով, ծրագրերով, դասագրքերով և երաշխավորված լրացուցիչ առարկայացանկի որևէ առարկայի լիարժեք ուսուցման կազմակերպման նպատակով Նախարարության կողմից հանրակրթական հաստատությունների համար երաշխավորված այլ ուսումնական գրականությամբ ապահովվածությունից և ուսուցման կազմակերպման համար անհրաժեշտ այլ պայմաններից:
4. Դպրոցական բաղադրիչով սահմանված ժամաքանակի շրջանակում դասավանդվող առարկայացանկը ամրագրվում է դպրոցի ուսպլանում և դասացուցակում:
5. Եթե դպրոցական բաղադրիչի ժամաքանակը տրամադրվել է ուսումնական պլանի պետական բաղադրիչում ընդգրկված առարկաներին, ապա դասարանը կիսելու հարցը կարգավորվում է «Հատուկ հանրակրթական դպրոցի ուսումնական պլանի պարզաբանմամբ» սահմանված կարգով:
Զարգացնող, հատուկ մանկավարժական ժամաքանակի տնօրինման մասին
1. Զարգացնող, հատուկ մանկավարժական պարապմունքներն անցկացվում են խմբային կամ անհատական պարապմունքների ձևով` ելնելով սովորողների կարիքներից: Պարապմունքներն ամրագրվում են դասացուցակում կամ առանձին կարգացուցակում: Անհատական պարապմունքների դեպքում զարգացնող, հատուկ մանկավարժական պարապմունքներին հատկացվող ժամաքանակը բաշխվում է շաբաթվա օրերի միջև` ամրագրվելով դասացուցակին կից կարգացուցակում:
2. Զարգացնող, հատուկ մանկավարժական խմբային պարապմունքի միջնամասում որոշակի ժամանակ հատկացվում է լիցքաթափող և վերականգնող վարժություններին ու խաղերին` ելնելով սովորողների կարիքներից:
ՀԱՏՈՒԿ ՀԱՆՐԱԿՐԹԱԿԱՆ ՈՒՍՈՒՄՆԱԿԱՆ ՀԱՍՏԱՏՈՒԹՅԱՆ ՈՒՍՈՒՄՆԱԿԱՆ ՊԼԱՆՆԵՐԻ ՊԱՐԶԱԲԱՆՈՒՄ
1. Հատուկ հանրակրթական ուսումնական հաստատության դասարանի (խմբի) միջին խտությունը` սանիտարական նորմերի պահպանմամբ, սահմանվում է.
1) լսողության, տեսողության, հենաշարժական համակարգի, խոսքի ծանր խանգարումներ ունեցող երեխաների, մտավոր թերզարգացում ունեցող երեխաների հատուկ (օժանդակ) հանրակրթական ուսումնական հաստատություններում` 15 աշակերտ (ընդ որում, սովորողների թիվը դասարանում (խմբում) չի կարող գերազանցել 18-ը),
2) չափավոր և ծանր մտավոր հետամնացություն և բազմակի խնդիրներ ունեցող սովորողների թիվը յուրաքանչյուր դասարանում (խմբերում) չպետք է գերազանցի 9-ը,
3) հակասոցիալական վարք ունեցող երեխաների հատուկ հանրակրթական ուսումնական հաստատություններում` 20 աշակերտ (ընդ որում, սովորողների թիվը դասարանում (խմբում) չի կարող գերազանցել 25-ը):
2. Հիմնադրի կողմից սահմանված խտությունից ավելի պակաս խտությամբ դասարան կարող է բացվել հանրակրթական ուսումնական հաստատության լրացուցիչ ֆինանսավորման միջոցների հաշվին` հաստատության խորհդի որոշմամբ:
3. Տարրական դպրոցում (1-4-րդ դասարաններ), եթե դասարանում աշակերտների թիվը հավասար է տվյալ տիպի համար սահմանված դասարանի առավելագույն խտությանը կամ գերազանցում է այն, ապա ռուսաց լեզու, օտար լեզու առարկաների դասաժամերին կարելի է դասարանը բաժանել երկու խմբի:
4. Միջին դպրոցում Հայոց լեզու (7-9-րդ դասարաններ), Ռուսաց լեզու, Օտար լեզու (5-9-րդ դասարաններ), Ինֆորմատիկա (6-9-րդ դասարաններ` համակարգչային դասարանի առկայության դեպքում) առարկաների պարապմունքներին դասարանը կարելի է բաժանել երկու խմբի, եթե դասարանում աշակերտների թիվը հավասար է տվյալ տիպի համար սահմանված դասարանի առավելագույն խտությանը կամ գերազանցում է այն: «Տեխնոլոգիա» առարկայի պարապմունքներին դասարանը կիսվում է երկու խմբի` տղաների և աղջիկների` անկախ աշակերտների թվից (ուսուցումը կազմակերպվում է յուրաքանչյուր խմբի համար հաստատված համապատասխան առարկայական ծրագրով):
5. Հատուկ հանրակրթական 10-11-րդ դասարաններում Հայոց լեզու, Ռուսաց լեզու, Օտար լեզու, Ինֆորմատիկա (համակարգչային դասարանի առկայության դեպքում) առարկաների և ավագ դպրոցի արհեստագործական մասնագիտական դասընթացների դասաժամերին կարելի է դասարանը բաժանել երկու խմբի, եթե դասարանի աշակերտների թիվը գերազանցում է տվյալ տիպի համար սահմանված դասարանի միջին խտությունը:
6. Տեսողության, լսողության, հենաշարժական համակարգի խանգարումներով երեխաների հատուկ դպրոցներում «Նախնական զինվորական պատրաստություն» առարկան փոխարինվում է «Անվտանգ կենսագործունեություն» առարկայով:
7. Անհրաժեշտության դեպքում դպրոցն իրավասու է Նախարարության համաձայնությամբ վերաբաշխելու առարկաների ուսուցմանը օրինակելի ուսումնական պլանով հատկացված ժամերը` պահպանելով տվյալ առարկայի տարեկան ընդհանուր ժամաքանակը:
8. 8-9-րդ դասարանում և ավագ դպրոցի 10-11-րդ դասարաններում Նախարարության կողմից երաշխավորված ծրագրի և ուսումնական նյութի հիման վրա դասավանդվում է «Առողջ ապրելակերպ» դասընթացը, որին յուրաքանչյուր դասարանում տարեկան տրամադրվում է 14 դասաժամ:
1) «Առողջ ապրելակերպ» դասընթացին տրամադրված ժամաքանակը ձևավորվում է «Ֆիզկուլտուրա» առարկայի ժամաքանակից առանձնացված 14 դասաժամի հաշվին:
2) «Ֆիզկուլտուրա» առարկայի ծրագրով նախատեսված ուսումնական նյութերը ենթարկվում են թեմատիկ վերաբաշխման` պահպանելով տվյալ դասարանի համար Նախարարության հաստատած ծրագրային ամբողջ ծավալը:
3) «Առողջ ապրելակերպ» դասընթացը դասավանդվում է 2012 թ. հունվարի 9-ից մինչև փետրվարի 11-ը ընկած ժամանակահատվածում:
4) «Առողջ ապրելակերպ» դասընթացի ընթացիկ գնահատում չի կատարվում: Դասամատյանում գրանցումները կատարվում են առանձին էջում:
9. 6-11-րդ դասարաններում Հայոց լեզու, Մաթեմատիկա, Ինֆորմատիկա, Քիմիա, Ֆիզիկա, Կենսաբանություն, Հայոց պատմություն, Բնօգտագործման և բնապահպանության (էկոլոգիայի) հիմունքներ և այլ առարկաների ծրագրերով ամսական առնվազն 1 (մեկ) ժամ ուսուցումը պետք է կազմակերպվի համակարգչային կաբինետում (դրա առկայության դեպքում)` ելնելով յուրաքանչյուր առարկայից մատուցվող ուսումնական նյութի բովանդակային և դասավանդման մեթոդական պահանջներից: Այն առավել արդյունավետ իրականացնելու համար անհրաժեշտ է օգտագործել Նախարարության կողմից երաշխավորված էլեկտրոնային ուսումնական նյութերը (լազերային սկավառակներ):
10. 6-9-րդ դասարաններում Համաշխարհային պատմության և Հայոց պատմության համաժամանակյա ուսուցումն ապահովելու նպատակով առաջարկվում է ըստ կիսամյակների և դասարանների Հայոց պատմությանը հատկացված տարեկան ժամաքանակը բաշխել հետևյալ կերպ` 6-րդ դասարանում առաջին կիսամյակում շաբաթական 1 ժամ, երկրորդում` 2 ժամ, 7-րդում` առաջին կիսամյակում` 2, երկրորդում` 1 ժամ, 8-րդ դասարանում` առաջին կիսամյակում շաբաթական 1, երկրորդում` 2, 9-րդում` առաջին կիսամյակում շաբաթական 1, երկրորդում` 2 ժամ:
11. Համաշխարհային պատմության և Հայոց պատմության համաժամանակյա թեմաների ուսուցումն ապահովելու նպատակով ուսուցիչներին իրավունք է տրվում մասնակի փոփոխություններ կատարել նշված առարկաների դասացանկում` պահպանելով յուրաքանչյուր առարկային հատկացված ընդհանուր ժամաքանակը:
Հատուկ հանրակրթական ուսումնական հաստատությունների աղյուսակների
պարզաբանումներ
1. Աղյուսակ 1-ի պարզաբանումները.
1. Զարգացնող, հատուկ մանկավարժական պարապմունքների ժամերը տրամադրվում են`
1) բրայլյան համակարգի ուսուցմանը, մնացորդային տեսողական ընկալման զարգացմանը: Պարապմունքները անցկացվում են անհատական ուսուցման ձևով,
2) «Կողմնորոշում շրջապատում» խմբային և անհատական պարապմունքներին,
3) «Արև համակարգ» համակարգչային ծրագրով սովորողների ուսումնառության (անհատական և խմբային) կազմակերպմանը,
4) «Ռիթմիկա» առարկային:
2. Զարգացնող, հատուկ մանկավարժական պարապմունքների ժամերից կարող են տրամադրվել խոսքի զարգացմանն ուղղված պարապմունքներին:
3. «Կերպարվեստ» առարկայի ժամերը կարելի է տրամադրել ռելիեֆային արվեստի ուսումնասիրությանը:
2. Աղյուսակ 2.1-ի պարզաբանումները.
1. Զարգացնող, հատուկ մանկավարժական պարապմունքների ժամերը տրամադրվում են լսողական ընկալման և արտաբերման զարգացման անհատական աշխատանքներին և բաշխվում հետևյալ կերպ`
1) 1-5-րդ դասարանների յուրաքանչյուր աշակերտի համար` շաբաթական 60 րոպե,
2) 6-10-րդ դասարանների յուրաքանչյուր աշակերտի համար` շաբաթական 40 րոպե:
2. Հիմնական դպրոցի «Մայրենի» և «Հայոց լեզու» առարկաների դասաժամերից յուրաքանչյուր դասարանում 2-ական ժամ հատկացվում է «Խոսքի զարգացում» դասընթացին և շուրթերից կարդալու տեխնիկային:
3. 2010-2011 ուստարում լսողության խանգարումներ ունեցող երեխաների (չլսող երեխաների դասարաններ) հատուկ հանրակրթական հիմնական դպրոցի ուսումնառությունը ավարտվում է 9-րդ և
10-րդ դասարաններով:
4. 2010-2011 ուստարում հիմնական դպրոց ավարտած 10-րդ դասարանցիները կրթությունը շարունակում են եռամյա ավագ դպրոցի 11-րդ, իսկ 9-րդ դասարանցիները` ավագ դպրոցի 10-րդ դասարաններում:
Աղյուսակ 2.2-ի պարզաբանումը.
2. Զարգացնող, հատուկ մանկավարժական պարապմունքների ժամերը տրամադրվում են լսողական ընկալման և արտաբերման զարգացման անհատական աշխատանքներին և բաշխվում հետևյալ կերպ`
1) 1-5-րդ դասարանների յուրաքանչյուր աշակերտի համար` շաբաթական 60 րոպե,
2) 6-10-րդ դասարանների յուրաքանչյուր աշակերտի համար` շաբաթական 40 րոպե:
3. Հիմնական դպրոցի «Մայրենի» և «Հայոց լեզու» առարկաների դասաժամերից յուրաքանչյուր դասարանում 2-ական ժամ հատկացվում է «Խոսքի զարգացում» դասընթացին` զուգակցված ժեստերի լեզվի ուսուցման հետ և շուրթերից կարդալու տեխնիկային:
4. 2010-2011 ուստարում լսողության խանգարումներ ունեցող երեխաների (թույլ լսող երեխաների դասարաններ) հատուկ հանրակրթական հիմնական դպրոցի ուսումնառությունը ավարտվում է 9-րդ և 10-րդ դասարաններով:
5. 2010-2011 ուստարում հիմնական դպրոց ավարտած 10-րդ դասարանցիները կրթությունը շարունակում են եռամյա ավագ դպրոցի 11-րդ, իսկ 9-րդ դասարանցիները` ավագ դպրոցի 10-րդ դասարաններում:
3. Աղյուսակ 3-ի պարզաբանումը.
1. Զարգացնող, հատուկ մանկավարժական պարապմունքներին տրամադրված ժամերը հատկացվում են լոգոպեդական անհատական և խմբային աշխատանքներին:
4. Աղյուսակ 4-ի պարզաբանումը.
1. Զարգացնող, հատուկ մանկավարժական պարապմունքների ժամերը հատկացվում են բուժական ֆիզկուլտուրային և լոգոպեդական պարապմունքներին:
5. Աղյուսակ 5-ի պարզաբանումները.
1. Յուրաքանչյուր 4 դասարան-կոմպլեկտի համար նախատեսվում է մեկ հատուկ մանկավարժ` երեխայի զարգացման առանձնահատկությանը բնորոշ կարիքներին նպատակաուղղված կրթական գործընթացի կազմակերպման, ուսումնադաստիարակչական, զարգացնող աշխատանքների համակարգման և ԱՈՒՊ-ներում նախատեսված աշխատանքների վերահսկման, ինչպես նաև սովորողների սոցիալական հմտությունների զարգացման նպատակով:
2. ՈՒսումնական պլանի դպրոցական բաղադրիչով նախատեսված ժամերը հատկացվում են խոսքի և լեզվամտածողության զարգացման պարապմունքներին:
3. 1-5-րդ դասարաններում դասավանդումն իրականացվում է թեթև մտավոր հետամնացություն ունեցող երեխաների առարկայական չափորոշիչներին, ծրագրերին համապատասխան, իսկ 8-9-րդ դասարաններում` մինչև 2006 թ. գործող ծրագրերով:
4. 1-2-րդ դասարաններում սովորողը, որպես կանոն, փոխադրվում է հաջորդ դասարան` անհատական ուսումնական պլանով սահմանված գիտելիքների, հմտությունների և կարողությունների անհրաժեշտ նվազագույնի յուրացման պայմանով: Առանձին դեպքերում սովորողը կարող է մնալ նույն դասարանում` դպրոցի մանկավարժական խորհրդի որոշմամբ և ծնողի (օրինական ներկայացուցչի) համաձայնությամբ:
5. 3-9-րդ դասարաններում սովորողը փոխադրվում է հաջորդ դասարան` անհատական ուսումնական պլանով սահմանված գիտելիքների, հմտությունների և կարողությունների անհրաժեշտ նվազագույնի յուրացման պայմանով:
6. Այն սովորողները, ովքեր կրթական կարիքի գնահատման արդյունքում չեն կարող յուրացնել «Օտար լեզու» և «Ռուսաց լեզու» առարկաները, ապա այդ առարկաներին հատկացված ժամերը տրամադրվում են ուսումնական պլանի դպրոցական բաղադրիչին:
6. Աղյուսակ 6-ի պարզաբանումները.
1. Յուրաքանչյուր 4 դասարան-կոմպլեկտի համար նախատեսվում է մեկ հատուկ մանկավարժ` երեխայի զարգացման առանձնահատկությանը բնորոշ կարիքներին նպատակաուղղված կրթական գործընթացի կազմակերպման, ուսումնադաստիարակչական, զարգացնող աշխատանքների համակարգման և ԱՈՒՊ-ներում նախատեսված աշխատանքների վերահսկման, ինչպես նաև սովորողների սոցիալական հմտությունների զարգացման նպատակով:
2. Դպրոցական բաղադրիչով նախատեսված ժամերը հատկացվում են սովորողների հատուկ մանկավարժական անհատական պարապմունքների անցկացմանը:
3. Միջին դպրոցում «Ես և շրջակա աշխարհը» առարկային կարելի է տրամադրել լրացուցիչ ժամեր` դպրոցական բաղադրիչից վարքի կուլտուրայի մասին խորացված գիտելիքներ և առողջ ապրելակերպի տարրեր հաղորդելու նպատակով:
4. «Հայրենագիտություն» առարկան դիտարկվում է որպես հայրենի երկրի պատմության և աշխարհագրության ինտեգրացված դասընթաց:
5. «Տեխնոլոգիա» առարկայի դասաժամերը բոլոր դասարաններում դասացուցակով պետք է լինեն նույն ժամին` երեխաների ընդգրկումն ըստ նախասիրությունների ապահովելու համար:
6. Մտավոր թերզարգացում ունեցող սովորողների գիտելիքների ստուգումը իրականացվում է համաձայն անհատական ուսուցման պլանի (ԱՈՒՊ-ի):
7. Ֆիզիկական կուլտուրայի դասավանդումը իրականացվում է հատուկ մասնագետի կողմից:
7. Աղյուսակ 7-ի պարզաբանումները.
1. Հակասոցիալական վարք դրսևորած երեխաների հատուկ հանրակրթական ուսումնական հաստատություններն աշխատում են շուրջտարյա ռեժիմով:
2. Անձի ձևավորման, նրա սոցիալ-հոգեբանական հմտությունների և նախասիրությունների զարգացման նպատակով յուրաքանչյուր դասարան-կոմպլեկտի իրավունք է տրվում կազմակերպելու 1 (մեկ) խմբակ, որտեղ ընդգրկված երեխաների պարապմունքների համապատասխան ծրագրերը համաձայնեցվում են Նախարարության հետ:
8. Աղյուսակ 8-ի պարզաբանումները.
1. Մտավոր հետամնացություն ունեցող երեխաների արհեստագործական հատուկ խմբերի ուսուցումը իրականացվում է թեթև մտավոր հետամնացություն ունեցող, չափավոր և ծանր մտավոր հետամնացություն ունեցող երեխաների հատուկ կրթության պետական չափորոշիչներով:
9. Աղյուսակ 9-ի պարզաբանումը.
1. Զարգացնող, հատուկ մանկավարժական պարապմունքների ժամերը տրամադրվում են բրայլյան համակարգի ուսուցմանը:
Աղյուսակ 1
Տեսողության խանգարումներ ունեցող երեխաների հատուկ դպրոցի
ուսումնական պլան
.____________________________________________________________.
|ՈՒսումնական | Շաբաթական ժամերի քանակը |
|առարկաներ |_______________________________________|
| | I |II |III |IV | V |VI |VII |VIII| IX |
|____________________|___|___|____|___|___|___|____|____|____|
|Մայրենի | 7 | 8 | 8 | 8 | 7 | 6 | - | - | - |
|____________________|___|___|____|___|___|___|____|____|____|
|Հայոց լեզու | - | - | - | - | - | - | 3 | 2 | 2 |
|____________________|___|___|____|___|___|___|____|____|____|
|Գրականություն | - | - | - | - | - | - | 2 | 3 | 3 |
|____________________|___|___|____|___|___|___|____|____|____|
|Ռուսաց լեզու | - | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
|____________________|___|___|____|___|___|___|____|____|____|
|Օտար լեզու | - | - | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
|____________________|___|___|____|___|___|___|____|____|____|
|Մաթեմատիկա | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | - | - | - |
|____________________|___|___|____|___|___|___|____|____|____|
|Երաժշտություն | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 |0,5| - | - | - |
|____________________|___|___|____|___|___|___|____|____|____|
|Կերպարվեստ | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 |0,5| - | - | - |
|____________________|___|___|____|___|___|___|____|____|____|
|Ես և շրջակա աշխարհը| - | 1 | 1 | 2 | - | - | - | - | - |
|____________________|___|___|____|___|___|___|____|____|____|
|Հայրենագիտություն | - | - | - | - | 1 | - | - | - | - |
|____________________|___|___|____|___|___|___|____|____|____|
|Բնագիտություն | - | - | - | - | 2 | 2 | - | - | - |
|____________________|___|___|____|___|___|___|____|____|____|
|Աշխարհագրություն | - | - | - | - | | 1 | 1 | 2 | - |
|____________________|___|___|____|___|___|___|____|____|____|
|Հայաստանի | - | - | - | - | - | - | - | - | 2 |
|աշխարհագրություն | | | | | | | | | |
|____________________|___|___|____|___|___|___|____|____|____|
|Համաշխարհային | - | - | - | - | - | 1 | 1 | 1 | 1 |
|պատմություն | | | | | | | | | |
|____________________|___|___|____|___|___|___|____|____|____|
|Հայոց պատմություն | - | - | - | - | - |1.5| 1.5| 1.5| 1.5|
|____________________|___|___|____|___|___|___|____|____|____|
|Հայոց եկեղեցու | - | - | - | - | 1 | 1 | 1.1| 1.1| 1.1|
|պատմություն | | | | | | | | | |
|____________________|___|___|____|___|___|___|____|____|____|
|Հասարակագիտություն | - | - | - | - | - | - | - | 1 | 1 |
|____________________|___|___|____|___|___|___|____|____|____|
|Հանրահաշիվ | - | - | - | - | - | - | 3 | 3 | 3 |
|____________________|___|___|____|___|___|___|____|____|____|
|Երկրաչափություն | - | - | - | - | - | - | 2 | 2 | 2 |
|____________________|___|___|____|___|___|___|____|____|____|
|Գծագրություն | - | - | - | - | - | - | - | - | 1.1|
|____________________|___|___|____|___|___|___|____|____|____|
|Ինֆորմատիկա | - | - | - | - | - | 1 | 1 | 1 | 1 |
|____________________|___|___|____|___|___|___|____|____|____|
|Ֆիզիկա | - | - | - | - | - | - | 2 | 2 | 2 |
|____________________|___|___|____|___|___|___|____|____|____|
|Քիմիա | - | - | - | - | - | - | 1 | 2 | 2 |
|____________________|___|___|____|___|___|___|____|____|____|
|Կենսաբանություն | - | - | - | - | - | - | 2 | 2 | 2 |
|____________________|___|___|____|___|___|___|____|____|____|
|Տեխնոլոգիա | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | - | - |
|____________________|___|___|____|___|___|___|____|____|____|
|ՆԶՊ և անվտ. | - | - | - | - | - | - | - | 1 | 1 |
|կենսագործ. | | | | | | | | | |
|____________________|___|___|____|___|___|___|____|____|____|
|Ֆիզկուլտուրա | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
|____________________|___|___|____|___|___|___|____|____|____|
|Դպրոցական բաղադրիչ | - | 1 | 2 | 2 | 2 |2.5| 3.5| 2.5| 1.5|
|____________________|___|___|____|___|___|___|____|____|____|
|Ընդամենը | 20| 23| 25 | 27| 29| 31| 34 | 35 | 35 |
|____________________|___|___|____|___|___|___|____|____|____|
|Զարգացնող, հատուկ | 6 | 6 | 6 | 6 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
|մանկավարժական | | | | | | | | | |
|պարապմունքներ | | | | | | | | | |
.____________________________________________________________.
-------------------------------------------------------------
ԻՐՏԵԿ - շարունակությունը հաջորդ մասում