040.0111.220211
ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ ԿԱՌԱՎԱՐՈՒԹՅՈՒՆ
ՈՐՈՇՈՒՄ
13 հունվարի 2011 թվականի N 111-Ն
ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ ԿԱՌԱՎԱՐՈՒԹՅԱՆ 2011 ԹՎԱԿԱՆԻ ԳՈՐԾՈՒՆԵՈՒԹՅԱՆ ՄԻՋՈՑԱՌՈՒՄՆԵՐԻ ԾՐԱԳԻՐԸ ԵՎ ԳԵՐԱԿԱ ԽՆԴԻՐՆԵՐԸ ՀԱՍՏԱՏԵԼՈՒ ՄԱՍԻՆ
(16-րդ մաս)
|____|________________________________________________________________|
| 1 | 2 |
|____|________________________________________________________________|
|98. |«Հայաստանի Հանրապետության կառավարության 2006 թվականի հունվարի |
| |12-ի N 110-Ն որոշման մեջ փոփոխություններ և լրացումներ կատարելու|
| |մասին» ՀՀ կառավարության որոշման նախագծի |
| | |
| | 1. Իրավական ակտի անհրաժեշտությունը (նպատակը) |
| | ՀՀ կառավարության 2005թ. դեկտեմբերի 29-ի N 2317-Ն որոշման մեջ|
| |փոփոխությունների կատարումը ենթադրում է փոփոխություններ կատարել |
| |նաև ՀՀ կառավարության 2006 թ. հունվարի 12-ի N 110-Ն որոշման մեջ:|
| | 1.1. կարգավորման հարաբերությունների ներկա վիճակը և առկա |
| |խնդիրները |
| | ՀՀ կառավարության 2005թ. դեկտեմբերի 29-ի N 2317-Ն որոշման մեջ|
| |փոփոխությունների կատարումը խնդիրներ կառաջացնի նաև ՀՀ |
| |կառավարության 2006 թ. հունվարի 12-ի N 110-Ն որոշմամբ |
| |կարգավորվող հարաբերություններում և 2012 թվականին անապահովության|
| |գնահատման համակարգում հաշվառված ընտանիքների փաստագրման |
| |աշխատանքների իրականացումը հնարավոր չի լինի առանց դրանց կիրառումն|
| |ապահովող իրավական ակտի ընդունման: |
| | 1.2. առկա խնդիրների առաջարկվող լուծումները |
| | Մշակել և ՀՀ կառավարության հաստատմանը ներկայացնել |
| |համապատասխան որոշման նախագիծ: |
| | 2. Կարգավորման առարկան |
| | Ընտանիքների անապահովության գնահատման համակարգում հաշվառման, |
| |ընտանեկան նպաստի նշանակման և վճարման գործընթացի կարգավորում: |
| | 3. Իրավական ակտի կիրառման դեպքում ակնկալվող արդյունքը |
| | Ընտանեկան նպաստի նշանակման և վճարման համար ընտանիքների |
| |անապահովության գնահատման համակարգում հաշվառման նոր կարգի |
| |առկայություն: |
|_____________________________________________________________________|
| ՀՀ էկոնոմիկայի նախարարություն |
|_____________________________________________________________________|
|99. |«Տեղեկատվական տեխնոլոգիաների ոլորտի զարգացման պետական |
| |աջակցության 2011 թվականի ծրագիրը հաստատելու մասին» ՀՀ |
| |կառավարության որոշման նախագծի |
| | |
| | 1. Իրավական ակտի անհրաժեշտությունը (նպատակը) |
| | Ծրագրի ընդունման և իրականացման նպատակը Հայաստանում |
| |տեղեկատվական և գիտելիքի վրա հիմնված առաջադեմ հասարակության և |
| |զարգացած ու համաշխարհային ճանաչում ունեցող տեղեկատվական |
| |տեխնոլոգիաների ոլորտի կայացմանն աջակցելն է: Մասնավորապես, |
| |ծրագրի ընդունումը պայմանավորված է հետևյալ նպատակներին հասնելու |
| |անհրաժեշտությամբ. |
| | 1) Հայաստանում գիտատար տնտեսության զարգացումը, ընդհանուր |
| |տնտեսության մրցունակության բարձրացումը. |
| | 2) ՏՀՏ-ի կիրառման ընդլայնում` Հայաստանն առաջատար ՏՀՏ-ի |
| |երկրների շարքում որպես կայացած և զարգացող էլեկտրոնային |
| |տնտեսությամբ և ՏՀՏ-ի ուղղվածություն ու լայն տարածում ունեցող |
| |էլեկտրոնային հասարակությամբ երկիր դասելու նպատակով. |
| | 3) ոլորտի արդյունավետության աճի պահպանում և առավել |
| |զարգացում. |
| | 4) որակյալ աշխատուժի աճի պահպանում և առավել զարգացում: |
| | 1.1. կարգավորման հարաբերությունների ներկա վիճակը և առկա |
| |խնդիրները |
| | Կարգավորման հարաբերությունների ներկա վիճակը և առկա |
| |խնդիրներն են` |
| | 1) ՏՏ-ի ոլորտում գործունեության ծավալման և ՏՏ-ի գործիքների |
| |համատարած կիրառման համար բարենպաստ գործարար միջավայրի և |
| |համաշխարհային չափանիշներին համապատասխանող անհրաժեշտ ՏՀՏ-ի |
| |ենթակառուցվածքների թերություն. |
| | 2) էլեկտրոնային գրագիտության համեմատաբար ցածր մակարդակ. |
| | 3) Հայաստանի ՏՏ-ի արտադրանքի և ծառայությունների արտահանման |
| |շուկաների սահմանափակություն. |
| | 4) Հայաստանում համաշխարհային ճանաչում ունեցող ՏՏ-ի |
| |կազմակերպությունների սահմանափակ ներկայություն: |
| | 1.2. առկա խնդիրների առաջարկվող լուծումները |
| | 1) էլեկտրոնային գրագիտության բարձրացմանն ուղղված նպատակային |
| |ծրագրերի իրականացում. |
| | 2) ոլորտի ամբողջական վիճակագրական և հաշվետվական պարզեցված |
| |ընթացակարգերով համակարգի իրականացում. |
| | 3) ոլորտի զարգացմանն ուղղված պետական նպատակային ծրագրերի |
| |մշակում և իրականացում. |
| | 4) մասնավոր հատվածի կողմից իրականացվող ծրագրերի խթանում, |
| |մասնավորապես, «Համակարգիչ բոլորի համար» ազգային ծրագրի |
| |իրականացում. |
| | 5) ՏՏ-ի լուծումների և արտադրանքի նկատմամբ տեղական |
| |պահանջարկի ձևավորման խթանում. |
| | 6) ոլորտային միջոցառումների իրականացում` ուղղված |
| |հասարակության իրազեկմանը, հայկական ՏՏ-ի արտադրանքի պարբերական |
| |ներկայացմանն ու առաջմղմանը, ոլորտի ապագա զարգացումների և հաջորդ|
| |սերնդի անելիքների քննարկմանը. |
| | 7) ՏՏ-ի ոլորտում հաջողությունների հասած երկրների և |
| |համապատասխան միջազգային կառույցների հետ համագործակցության |
| |հաստատում և ընդլայնում. |
| | 8) Հայաստանի վարկանիշի ձևավորում` որպես ՏՏ-ի |
| |տարածաշրջանային կենտրոն, այդ թվում` նպաստելով Հայաստանում մի |
| |շարք միջազգային նշանակության միջոցառումների պարբերական |
| |անցկացմանը: |
| | 2. Կարգավորման առարկան |
| | ՀՀ կառավարությունը կարևորելով ՏՏ-ի արդյունաբերության |
| |զարգացումը ոչ միայն որպես առանձին ոլորտ, այլ նաև որպես |
| |Հայաստանի տնտեսության ընդհանուր առաջընթացի, արտադրողականության |
| |բարձրացման և համաշխարհային տնտեսության մրցունակությունն |
| |ապահովելու հիմնական գործոն, հատուկ շեշտադրել է Հայաստանում ՏՏ-ի |
| |ոլորտի արդյունավետության շարունակական աճի ապահովումը, |
| |տնտեսության այլ բնագավառներում ոլորտի արտադրանքի և |
| |ծառայությունների կիրառումն ու երկրում տեղեկատվական հասարակության|
| |ձևավորումը: |
| | 3. Իրավական ակտի կիրառման արդյունքում ակնկալվող արդյունքը |
| | Իրավական ակտի կիրառման արդյունքում ակնկալվում է երկրում |
| |գիտելիքահենք տնտեսության ձևավորման ուղղությամբ իրական |
| |հնարավորությունների ստեղծում: |
|____|________________________________________________________________|
|100.|«Գյումրու տեխնոպարկի գործունեության իրականացման պետական |
| |աջակցության 2011 թվականի ծրագիրը հաստատելու մասին» ՀՀ |
| |կառավարության որոշման նախագծի |
| | |
| | 1. Իրավական ակտի անհրաժեշտությունը (նպատակը) |
| | Ակտի ընդունումը պայմանավորված է հետևյալ խնդիրների լուծման |
| |անհրաժեշտությամբ` |
| | 1) ազգային ինովացիոն համակարգի ձևավորում և համապատասխան |
| |սկզբունքների մշակում. |
| | 2) ինովացիոն հիմնադրամների և վենչուրային կապիտալի |
| |գործունեության ձևավորում. |
| | 3) մարզային բնակչության մասնագիտական և ձեռնարկատիրական |
| |ունակությունների ձևավորում: |
| | 1.1.կարգավորման հարաբերությունների ներկա վիճակը և առկա |
| |խնդիրները |
| | Կարգավորման հարաբերությունների ներկա վիճակը և առկա |
| |խնդիրներն են` |
| | 1) Շիրակի մարզի և հանրապետության գիտաարտադրական ներուժի |
| |զարգացում` արտադրական և գիտական սուբյեկտների մտավոր, |
| |տեղեկատվական, նյութատեխնիկական ու ֆինանսական ռեսուրսների |
| |ինտեգրման և ակտիվացման ճանապարհով. |
| | 2) ներդրումային միջոցների ներգրավում (այդ թվում` |
| |օտարերկրյա)` առաջադեմ տեխնոլոգիաների ձեռքբերմանն աջակցելու |
| |նպատակով. |
| | 3) հասցեական աջակցության տրամադրում գիտատար արտադրանք |
| |նախաձեռնողներին և արտադրողներին. |
| | 4) գիտատեխնիկական, մտավոր և կադրային ներուժի պահպանման ու |
| |զարգացման պայմանների ձևավորում, երիտասարդ կադրերի պատրաստում. |
| | 5) գիտակրթական, գործարար և պետական հատվածների փոխշահավետ |
| |համագործակցության զարգացում: |
| | 2. Կարգավորման առարկան |
| | Տարածքային համաչափ զարգացման տեսանկյունից կարևորվում են |
| |Հայաստանի մարզային քաղաքների տնտեսական զարգացման տեմպերի |
| |արագացումն ու ներդրումային ակտիվության խրախուսումը, մարզերում |
| |հանրային ծառայությունների տեղայնացման աստիճանի և ֆինանսների, |
| |ապրանքների ու ծառայությունների հասանելիության աճը, համայնքային |
| |ենթակառուցվածքների գնահատումը, դրանց կարգաբերումն ու զարգացումը:|
| | 3. Իրավական ակտի կիրառման արդյունքում ակնկալվող արդյունքը |
| | Իրավական ակտի կիրառման արդյունքում ակնկալվում է Գյումրիում |
| |տեխնոպարկի հիմնումը: |
|____|________________________________________________________________|
|101.|«Ա. Ի. Ալիխանյանի անվան ազգային գիտական լաբորատորիայի ֆիզիկայի |
| |բնագավառում արդիական գիտական ներուժի ապահովման 2011 թվականի |
| |ծրագիրը հաստատելու մասին» ՀՀ կառավարության որոշման նախագծի |
| | |
| | 1. Իրավական ակտի անհրաժեշտությունը (նպատակը) |
| | Ծրագրի կատարումը նպատակաուղղված է Ա. Ի. Ալիխանյանի անվան |
| |ազգային գիտական լաբորատորիայի գործունեության առաջնահերթ |
| |ուղղություններում նախանշված խնդիրների որակական նոր մակարդակով |
| |լուծմանը` մեծացնելով երիտասարդների դերը ոլորտի զարգացման |
| |գործում, գիտության և տեխնիկայի բնագավառի բարձր որակավորում |
| |ունեցող երիտասարդ կադրերի թվի կայուն աճի, գիտական ներուժի |
| |արդյունավետ նպատակային վերարտադրության ապահովմանը: |
| | Ծրագրի ընդունման և իրականացման նպատակը Հայաստանում առկա |
| |գիտական և տեխնոլոգիական ներուժի զարգացումն ապահովելն է, |
| |մասնավորապես, ծրագրի ընդունումը պայմանավորված է հետևյալ |
| |նպատակներին հասնելու անհրաժեշտությամբ` |
| | 1) Ա. Ի. Ալիխանյանի անվան ազգային գիտական լաբորատորիայի |
| |մասնագետների, այդ թվում` ուսանողների և ասպիրանտների |
| |մասնակցությունը CERN-ի մեծ հադրոնային կոլայդերի (LHC) երկրորդ |
| |թողարկմամբ սկսվող ATLAS միջազգային գիտափորձերին. |
| | 2) լաբորատորիայի գիտնականների մասնակցությունը CERN-ի |
| |գիտափորձերում կիրառվող աննախադեպ բարդ փորձարարական |
| |սարքավորումների նախագծմանը և ստեղծմանը. |
| | 3) վերոնշյալ փորձարարական սարքավորումների վրա վերապատրաստված|
| |մասնագետների փորձի հետագա կիրառումը լաբորատորիայի նոր |
| |արագացուցչային սարքավորումների շահագործման և երիտասարդ կադրերի |
| |ուսուցման գործընթացում. |
| | 4) լաբորատորիայի միջազգային գիտական համագործակցության լայն |
| |կապերի հաստատումը, որոնց շնորհիվ լաբորատորիան հաջողությամբ |
| |կշարունակի իր մասնակցությունը միջազգային գիտական դրամաշնորհներ |
| |ստանալու մրցույթներին. |
| | 5) առաջատար տեղեկատվական տեխնոլոգիաների վրա հիմնված ԳՐԻԴ-ի |
| |ենթակառուցվածքների զարգացման աշխատանքների շնորհիվ` լաբորատորիայի|
| |հաշվիչ կենտրոնի վերակառուցումը նոր տեխնոլոգիաների վերաբերյալ |
| |համաշխարհային տեղեկատվության կուտակման, մշակման և համակարգման |
| |կենտրոնի: |
| | 1.1. կարգավորման հարաբերությունների ներկա վիճակը և առկա |
| |խնդիրները |
| | Կարգավորման հարաբերությունների ներկա վիճակը և առկա |
| |խնդիրներն են` |
| | 1) ATLAS, ALICE, CMS գիտափորձերում մասնակցությունն |
| |արագացուցչային չափումներին և կուտակված տվյալների մշակումներին. |
| | 2) գիտափորձի ծրագրային ապահովման փաթեթների (AliEn, AliRօօt) |
| |տեղադրումը լաբորատորիայում. |
| | 3) մասնակցությունը ATLAS գիտափորձի աշխատանքներին` նվիրված |
| |սկալյար Հիգսերի և նրա սուպերսիմետրիկ մասնիկների որոնմանը. |
| | 4) CMS գիտափորձում ուսումնասիրությունը գերբարձր էներգիաների |
| |պրոտոնային փնջերի (vs = 14 ՏէՎ) փոխազդեցություններից ստացված |
| |կոշտ երկու պոմերոնների փոխանակման դեպքերը. |
| | 5) ALICE գիտափորձում մյուոնային սպեկտրաչափի երկրաչափական |
| |հսկողության իրականացումը: ALICE ԳՐԻԴ համակարգում փորձագիտական |
| |համակարգի մշակումը` ALICE-ի տվյալների անխափան կուտակումն |
| |ապահովելու նպատակով. |
| | 6) ATLAS, ALICE, CMS գիտափորձերում մասնակցությունը |
| |պրոտոն-պրոտոնային և միջուկ-միջուկային փոխազդեցություններից |
| |ստացված փորձարարական տվյալների մշակմանը և ֆիզիկական |
| |վերլուծությանը. |
| | 7) պրոտոն-պրոտոնային փոխազդեցություններում մեզոնների ծնման |
| |պրոցեսների հետազոտումը. |
| | 8) միջուկ-միջուկային փոխազդեցությունների վերաբերյալ |
| |տվյալների մշակումը: |
| | 1.2. առկա խնդիրների առաջարկվող լուծումները |
| | Ծրագրի կատարումը նպատակաուղղված է Ա.Ի. Ալիխանյանի անվան |
| |ազգային գիտական լաբորատորիայի գործունեության առաջնահերթ |
| |ուղղություններում նախանշված խնդիրների որակական նոր մակարդակի |
| |լուծմանը` մեծացնելով երիտասարդների դերը ոլորտի զարգացման |
| |գործում, գիտության և տեխնիկայի բնագավառի բարձր որակավորում |
| |ունեցող երիտասարդ կադրերի թվի կայուն աճի, գիտական ներուժի |
| |արդյունավետ նպատակային վերարտադրության ապահովման գործում: |
| | Հաշվի առնելով գիտական արդյունքի օբյեկտիվ չափանիշները` |
| |ազգային գիտական լաբորատորիայի երիտասարդ գիտնականները կխրախուսվեն|
| |աշխատանքների արդյունավետությունը և որակը բարձրացնելու նպատակով:|
| |Լուսաբանելով երիտասարդ գիտնականների խրախուսման գործընթացը` |
| |կբարձրացվի գիտական աշխատողների վարկանիշը և հետաքրքրություն |
| |կառաջանա երիտասարդների մոտ գիտության նկատմամբ: Խրախուսման |
| |միջոցով կզարգացվի, կբարելավվի և կբարձրացվի երիտասարդ |
| |գիտնականների գիտելիքների և հմտությունների մակարդակը: Խրախուսման|
| |գործընթացը կիրականացվի յուրաքանչյուր տարի, նախորդ օրացուցային |
| |տարվա գիտական և գիտատեխնոլոգիական արդյունքների հիման վրա: |
| |Խրախուսման արժանի երիտասարդ գիտնականների ընտրության ընթացքում |
| |մարդկային գործոնը նվազեցնելու նպատակով կսահմանվեն աշխատանքների |
| |արդյունքի օբյեկտիվ չափանիշներ և համապատասխան բալային համակարգ: |
| | 2. Կարգավորման առարկան |
| | Ծրագրի շրջանակում կնախատեսվեն միջոցառումներ, որոնք |
| |կնպատակաուղղվեն Ա. Ի. Ալիխանյանի անվան ազգային գիտական |
| |լաբորատորիայի միջազգային գիտական համագործակցության հետագա |
| |զարգացմանը և բարձր որակավորման մասնագետների պատրաստմանը: |
| | 3. Իրավական ակտի կիրառման արդյունքում ակնկալվող արդյունքը |
| | Իրավական ակտի կիրառման արդյունքում կպատրաստվեն բարձրակարգ |
| |մասնագետներ` տարրական մասնիկների և ատոմային միջուկների ֆիզիկայի|
| |տեսական և փորձարարական ուսումնասիրությունների համար: |
|____|________________________________________________________________|
|102.|«Փոքր և միջին ձեռնարկատիրությանը պետական աջակցության 2012 |
| |թվականի ծրագիրը հաստատելու մասին» ՀՀ կառավարության որոշման |
| |նախագծի |
| | |
| | 1. Իրավական ակտի անհրաժեշտությունը (նպատակը) |
| | ՓՄՁ-ի պետական աջակցության 2011 թվականի ծրագրի նպատակը |
| |(գերակայությունը) նորարարություններ և ժամանակակից տեխնոլոգիաներ|
| |ներդնող ու կիրառող («ագրեսիվ» նորարարական նախաձեռնություններ |
| |ունեցող), ինչպես նաև հեռանկարային և արտահանման ներուժ ունեցող |
| |ՓՄՁ-ի սուբյեկտներին աջակցության ցուցաբերումն է` նպաստելով նոր |
| |աշխատատեղերի ստեղծման և գործող աշխատատեղերի պահպանման միջոցով |
| |երկրում գործազրկության մակարդակի կրճատմանը: Իրավական ակտի |
| |ընդունման անհրաժեշտությունը պայմանավորված է նաև «Փոքր և միջին |
| |ձեռնարկատիրության պետական աջակցության մասին» 2000թ. դեկտեմբերի |
| |5-ի ՀՕ-121 ՀՀ օրենքի 4-րդ հոդվածի պահանջով: |
| | 1.1. կարգավորման հարաբերությունների ներկա վիճակը և առկա |
| |խնդիրները |
| | ՀՀ կայուն տնտեսական աճի ապահովման քաղաքականության |
| |համատեքստում ՓՄՁ-ի զարգացումը կոչված է ապահովելու երկրի |
| |տնտեսական աճի կայունությունը` տնտեսությանը հաղորդելով |
| |նորարարական ուղղվածություն և ճկունություն: |
| | ՓՄՁ-ի զարգացման միտումների հետ մեկտեղ ՓՄՁ-ի |
| |ուսումնասիրությունների և վարչական մոնիթորինգի արդյունքում |
| |բացահայտվել են օբյեկտիվ և սուբյեկտիվ գործոններով պայմանավորված |
| |մի շարք հիմնախնդիրներ, որոնց դեռ շարունակում են բախվել ՓՄՁ-ի |
| |սուբյեկտները: |
| | 1.2. առկա խնդիրների առաջարկվող լուծումները |
| | Հայաստանում իրականացվող տնտեսական քաղաքականության |
| |արդյունքում վերջին մի քանի տարիների ընթացքում դրական |
| |փոփոխություններ են կատարվել ՓՄՁ-ի ոլորտի կառուցվածքում, որոնք |
| |որակապես նոր հարթություն են տեղափոխել ՓՄՁ-ի սուբյեկտների |
| |գործունեությանն առնչվող հիմնախնդիրները` դրանց դրսևորման |
| |եղանակների և ոլորտի վրա ունեցած ազդեցության տեսանկյունից: |
| | Կարևորելով ՓՄՁ-ի դերը երկրի տնտեսության զարգացման, նոր |
| |աշխատատեղերի ստեղծման, բնակչության կենսամակարդակի բարձրացման, |
| |հասարակության միջին խավի ձևավորման, երկրում սոցիալական և |
| |քաղաքական կայունության ապահովման գործում` Հայաստանի |
| |Հանրապետության կառավարությունը պետք է շարունակական քայլեր |
| |ձեռնարկի ՓՄՁ-ի պետական աջակցության և դրա զարգացման ուղղությամբ:|
| | 2. Կարգավորման առարկան |
| | ՓՄՁ-ի պետական աջակցության 2012 թվականի ծրագրի շրջանակներում |
| |կնախատեսվեն միջոցառումներ, որոնք կնպատակաուղղվեն ՀՀ մարզերում |
| |նոր ՓՄՁ-ի սուբյեկտների և դրանց հաշվին նոր աշխատատեղերի |
| |ստեղծմանը, գործող ՓՄՁ-ի սուբյեկտների մրցունակության բարձրացմանը,|
| |ցածր տնտեսական ակտիվությամբ առանձնացող տարածաշրջաններում |
| |ձեռնարկատիրական գործունեության զարգացմանը, երկրի ՀՆԱ-ում, ինչպես|
| |նաև այլ մակրոտնտեսական ցուցանիշներում ՓՄՁ-ի սուբյեկտների |
| |տեսակարար կշռի հետագա ավելացմանը: |
| | 3. Իրավական ակտի կիրառման դեպքում ակնկալվող արդյունքը |
| | ՓՄՁ-ի պետական աջակցության 2012 թվականի ծրագրի իրականացման |
| |արդյունքում ակնկալվում է երկրի ՀՆԱ-ում ՓՄՁ-ի սուբյեկտների |
| |տեսակարար կշռի շարունակական ավելացում, ՓՄՁ-ի սուբյեկտների |
| |ֆինանսական և ներդրումային հնարավորությունների ընդլայնում, ՓՄՁ-ի|
| |սուբյեկտներում նորարարությունների և ժամանակակից տեխնոլոգիաների |
| |ներդրման հնարավորությունների ընդլայնում, ՓՄՁ-ի սուբյեկտներին |
| |գործարար ուսուցողական, տեղեկատվական և խորհրդատվական |
| |ծառայությունների մատուցման հնարավորությունների ընդլայնում, ՓՄՁ-ի|
| |սուբյեկտների գործունեության շրջանակների ընդլայնում և նրանց |
| |մրցունակության բարձրացում, նրանց կողմից թողարկվող արտադրանքի |
| |(մատուցվող ծառայությունների) տեսականու ընդլայնում և դրանց |
| |բազմազանեցում, նոր ապրանքատեսակների արտադրության և |
| |ծառայությունների մատուցման քանակական ու որակական աճ և դրանց |
| |արտահանման ծավալների ավելացում, սկսնակ գործարարների |
| |ձեռներեցությանն աջակցության ցուցաբերում, ՓՄՁ-ի սուբյեկտների թվի |
| |ավելացում և նրանց հաշվին նոր աշխատատեղերի ստեղծում, այդ թվում` |
| |ՀՀ մարզերում, գործարար ակտիվության բարձրացում ՀՀ մարզերում և |
| |այդ նպատակով ցուցաբերվող պետական աջակցության շուրջ 90%-ի |
| |ուղղորդում` այդտեղ գործող և սկսնակ ՓՄՁ-ի սուբյեկտներին: |
|____|________________________________________________________________|
|103.|«Հայաստանի Հանրապետության զբոսաշրջության զարգացման 2012 թվականի |
| |ծրագիրը հաստատելու մասին» ՀՀ կառավարության որոշման նախագծի |
| | |
| | 1. Իրավական ակտի անհրաժեշտությունը (նպատակը) |
| | Հայաստանի Հանրապետությունում 2011թ. զբոսաշրջության զարգացման|
| |ծրագրի մշակման հիմնական նպատակն ակտիվ և արդյունավետ |
| |մարքեթինգային քաղաքականության իրականացման միջոցով Հայաստանի` |
| |որպես զբոսաշրջության համար բարենպաստ և գրավիչ երկրի նկարագրի |
| |ձևավորումը և այն միջազգային շուկայում ներկայացնելն ու |
| |ամրապնդելն է, ինչպես նաև Հայաստանի միջազգային ինտեգրմանը |
| |նպաստելն է: |
| | 1.1. կարգավորման հարաբերությունների ներկա վիճակը և առկա |
| |խնդիրները |
| | «Զբոսաշրջության և զբոսաշրջային գործունեության մասին» ՀՀ |
| |օրենքի համաձայն Հայաստանում զբոսաշրջության ոլորտը հայտարարված է |
| |որպես տնտեսության գերակա ճյուղ: Շնորհիվ վարվող պետական |
| |քաղաքականության` պետություն-մասնավոր հատված համագործակցության |
| |ոլորտում վերջին տարիներին արձանագրվել է թե որակական և թե |
| |քանակական աճ: Թվային աճին զուգընթաց` հանրապետությունում |
| |կատարվում են աշխատանքներ` ոլորտի զարգացումը կայուն հիմքերի վրա |
| |դնելու ուղղությամբ: |
| | 1.2. առկա խնդիրների առաջարկվող լուծումները |
| | Համաշխարհային զբոսաշրջության զարգացման միտումների և նախորդ |
| |տարիների ընթացքում Հայաստանում զբոսաշրջության զարգացման պետական |
| |ծրագրերի իրականացման արդյունքների վերլուծությունը ցույց է տալիս,|
| |որ 2011 թվականի զբոսաշրջության զարգացման ծրագրի նպատակի |
| |իրականացումը պայմանավորված է հետևյալ հիմնական խնդիրների |
| |լուծմամբ` |
| | 1) զբոսաշրջության բնագավառում արդյունավետ մարքեթինգային |
| |քաղաքականության իրականացում, միջազգային զբոսաշրջային շուկայում |
| |հայրենական զբոսաշրջային արդյունքը պատշաճ ներկայացնելը. |
| | 2) համաշխարհային զբոսաշրջային շուկա Հայաստանի ինտեգրում, |
| |ակտիվ և արդյունավետ միջազգային համագործակցություն: |
| | 2. Կարգավորման առարկան |
| | Ծրագրի արդյունավետ իրականացման նպատակով անհրաժեշտ է ապահովել|
| |շահագրգիռ կողմերի` պետական կառավարման, տեղական ինքնակառավարման |
| |մարմինների, մասնավոր հատվածի, միջազգային կազմակերպությունների, |
| |բնակչության, ինչպես նաև զբոսաշրջիկների համագործակցությունը` |
| |ուղղված` |
| | 1) միջազգային զբոսաշրջային ցուցահանդեսներին` Հայաստանի |
| |առավել ներկայանալի մասնակցության ապահովմանը. |
| | 2) առավել որակյալ, թարմ ու բովանդակալի գովազդատեղեկատվական |
| |նյութերի, դրանցում ներառված տեղեկատվության հավաստիության, |
| |գովազդատեղեկատվական նյութերի տարածման աշխարհագրության ընդլայնման|
| |ապահովմանը. |
| | 3) օտարերկրյա զբոսաշրջային օպերատորների և լրագրողների` |
| |Հայաստան ճանաչողական այցերի արդյունավետության բարձրացմանը` |
| |այցերի առավել գրավիչ ու բովանդակալից ծրագրեր մշակելու միջոցով. |
| | 4) նոր մրցունակ զբոսաշրջային երթուղիների ձևավորմանը` |
| |դրանցում ապահովելով նաև տեղական բնակչության ակտիվ |
| |մասնակցությունը. |
| | 5) զբոսաշրջության բնագավառի պետական կառավարման, ծրագրերի |
| |մշակման ու իրականացման, դրանց մոնիթորինգի արդյունավետությունը և |
| |արդյունքների իրական գնահատումն ապահովելու նպատակով տվյալների |
| |բազայի ձևավորմանը. |
| | 6) բնակչության` զբոսաշրջության բնագավառի պետական կարգավորման|
| |գործընթացների վերաբերյալ իրազեկմանը, ինչպես նաև իրականացվող |
| |ծրագրերի ներգրավմանը: |
| | 3. Իրավական ակտի կիրառման դեպքում ակնկալվող արդյունքը |
| | Ծրագրի իրականացումից ակնկալվող արդյունքներն են` |
| | 1) Հայաստանի միջազգային ինտեգրմանը, Հայաստան ներգնա |
| |զբոսաշրջության այցելությունների աճի տեմպի (շուրջ 10 տոկոս) |
| |պահպանմանը նպաստելը. |
| | 2) համաշխարհային զբոսաշրջային շուկայում Հայաստանի` որպես |
| |զբոսաշրջության համար բարենպաստ և գրավիչ երկրի նկարագրի |
| |ամրապնդումն ապահովելը: |
|____|________________________________________________________________|
|104.|«Տեխնիկական կանոնակարգման մասին» ՀՀ օրենքի նախագծին հավանություն|
| |տալու մասին» ՀՀ կառավարության արձանագրային որոշման նախագծի |
| | |
| | 1. Իրավական ակտի անհրաժեշտությունը (նպատակը) |
| | «Տեխնիկական կանոնակարգման մասին» ՀՀ օրենքի նախագծի |
| |ընդունումը պայմանավորված է Հայաստանում գործող տեխնիկական |
| |կանոնակարգման և սերտիֆիկացման համակարգերի` միջազգային և |
| |եվրոպական նմանատիպ համակարգերին ներդաշնակեցման անհրաժեշտությամբ:|
| | 1.1. կարգավորման հարաբերությունների ներկա վիճակը և առկա |
| |խնդիրները |
| | Ներկայումս ՀՀ որակի ենթակառուցվածքի (ստանդարտացում, |
| |չափագիտություն, հավատարմագրում, տեխնիկական կանոնակարգում) |
| |համակարգը բարեփոխման անհրաժեշտություն ունի: Համակարգի կարևոր |
| |տարր է հանդիսանում տեխնիկական կանոնակարգման համակարգը, այդ |
| |թվում` համապատասխանության գնահատումը: «Տեխնիկական կանոնակարգման|
| |մասին» ՀՀ նոր օրենքի ընդունումն էական նշանակություն ունի նաև |
| |ԽՀԱԱՀ-ի կնքման նախապատրաստական աշխատանքների համար: |
| | 1.2. առկա խնդիրների առաջարկվող լուծումները |
| | Նոր իրավական հիմք տեխնիկական կանոնակարգման համար` |
| | 1) որակի ենթակառուցվածքի հիմնական գործող սուբյեկտների միջև |
| |գործառույթների և իրավասությունների վերաբաշխում, այդ թվում` |
| |ինստիտուցիոնալ կառուցվածքի շտկում և նոր ծառայությունների |
| |զարգացում. |
| | 2) օրենսդրության և գործելակերպերի համապատասխանեցում |
| |միջազգային ու եվրոպական պահանջներին. |
| | 3) կարողությունների հզորացում և մարդկային ռեսուրսների |
| |զարգացում` միջազգային և եվրոպական փորձը կիրառելու համար. |
| | 4) ներդրումներ` փորձարկման նյութական բազան բարելավելու |
| |նպատակով: |
| | 2. Կարգավորման առարկան |
| | ՀՀ գործող տեխնիկական կանոնակարգման համակարգը: |
| | 3. Իրավական ակտի կիրառման դեպքում ակնկալվող արդյունքը |
| | Իրավական ակտի կիրառման դեպքում ակնկալվող արդյունքներն են` |
| | 1) ԵՄ-ի պայմաններին համապատասխան տեխնիկական կանոնակարգերի |
| |առկայություն, ինչը կնպաստի արտադրանքի արտահանման խթանմանը. |
| | 2) սպառողների շահերի պաշտպանության արդյունավետության |
| |բարձրացումը. |
| | 3) համապատասխանության գնահատման ոլորտի կողմից մատուցված |
| |ծառայությունների որակի բարձրացումը. |
| | 4) համապատասխանության գնահատման համակարգի միջազգային |
| |ճանաչումը. |
| | 5) տեխնիկական կանոնակարգերի մշակման գործընթացի տարանջատումը |
| |«պարենային» և «ոչ պարենային» արտադրանքների սկզբունքով: |
|____|________________________________________________________________|
|105.|«Հավատարմագրման մասին» ՀՀ օրենքի նախագծին հավանություն տալու |
| |մասին» ՀՀ կառավարության արձանագրային որոշման նախագծի |
| | |
| | 1. Իրավական ակտի անհրաժեշտությունը (նպատակը) |
| | Հայաստանի Հանրապետությունը պարտավորվել է ներդնել և պահպանել|
| |ԱՀԿ-ի, Եվրամիության մոտեցումներն ու կարգավորման մեխանիզմները |
| |միջազգային առևտրում: Ապրանքների ազատ տեղաշարժի սկզբունքը |
| |պահանջում է օրենսդրական և ինստիտուցիոնալ դաշտի հետևողական |
| |զարգացում, որը կապահովի առևտրում տեխնիկական խոչընդոտների |
| |վերացում: |
| | 1.1. իրավական հարաբերությունների ներկա վիճակը և առկա |
| |խնդիրները |
| | Իրավական հարաբերությունների ներկա վիճակը և առկա |
| |խնդիրներն են` |
| | 1) համաձայն ԻՍՕ/ԻԷԿ 17011-2004 միջազգային ստանդարտի |
| |պահանջների` Հայաստանի Հանրապետությունում չեն պատրաստվում |
| |գնահատման փորձագետներ. |
| | 2) չի կազմակերպվում փորձարկման լաբորատորիաների կողմից |
| |կատարվող աշխատանքների որակի գնահատում` միջլաբորատոր համեմատական |
| |փորձարկումների միջոցով. |
| | 3) հայտատուն որպես սերտիֆիկացման մարմին հավատարմագրվելու |
| |համար պարտավոր է հավատարմագրված լինել որպես փորձարկման |
| |լաբորատորիա, այն դեպքում, երբ եվրոպական ԵՆ 45011 ստանդարտը դա չի|
| |պահանջում. |
| | 4) օրենսդրությունից դուրս է մնացել տեսչական մարմինների, |
| |կլինիկական լաբորատորիաների, իմացության թեստավորում մատուցող |
| |կազմակերպությունների հավատարմագրումը. |
| | 5) չափումների միասնականության ապահովման և տեխնիկական |
| |անվտանգության ոլորտներում կատարվում է կրկնօրինակում: |
| |Ստուգաճշտման լաբորատորիաների դեպքում փաստաթղթերի |
| |փորձաքննությունը կատարում է հավատարմագրման գործակալությունը, |
| |որոշումն ընդունում է ՀՀ էկոնոմիկայի նախարարությունը, տեխնիկական |
| |անվտանգության ոլորտում` փաստաթղթային փորձաքննությունը կատարում է|
| |հավատարմագրման գործակալությունը, որոշումն ընդունում է ՀՀ |
| |արտակարգ իրավիճակների նախարարության կազմում ստեղծված |
| |հավատարմագրման խորհուրդը |
| | 1.2. առկա խնդիրների առաջարկվող լուծումները |
| | 1) խուսափել հավատարմագրման ծառայությունների ավելորդ |
| |տարանջատումից և կրկնօրինակումից. |
| | 2) պահպանել միջազգային ստանդարտներով սահմանված |
| |հավատարմագրման գործընթացի կազմակերպման միասնական պահանջները. |
| | 3) անդամակցել տարածաշրջանային, եվրոպական և միջազգային |
| |հավատարմագրման կազմակերպություններին. |
| | 4) կնքել հավատարմագրման արդյունքների փոխճանաչման երկկողմանի |
| |և բազմակողմանի համաձայնագրեր: |
| | 2. Կարգավորման առարկան |
| | Սույն օրենքի կարգավորման առարկա հավատարմագրման բնագավառի |
| |պետաիրավական ձևի և օրենսդրական դաշտի փոփոխությունն է: |
| | 3. Իրավական ակտի կիրառման դեպքում ակնկալվող արդյունքը |
| | Իրավական ակտի կիրառման դեպքում ակնկալվող արդյունքներն են` |
| | 1) Հայաստանի Հանրապետությունում հավատարմագրման մասին նոր |
| |օրենքում համապատասխանության գնահատման, չափումների |
| |միասնականության ապահովման, տեխնիկական անվտանգության ոլորտներում |
| |միջազգային պահանջներին համաձայն հավատարմագրման կարգի, |
| |հավատարմագրման սկզբունքների ներառումը. |
| | 2) Հայաստանի Հանրապետությունում հավատարմագրման մասին նոր |
| |օրենքի ներդաշնակեցումը եվրոպական ու միջազգային հավատարմագրման |
| |համագործակցությունների կողմից սահմանված չափանիշներին |
|____|________________________________________________________________|
|106.|«Ստանդարտացման մասին» ՀՀ օրենքի նախագծին հավանություն տալու |
| |մասին» ՀՀ կառավարության արձանագրային որոշման նախագծի |
| | |
| | 1. Իրավական ակտի անհրաժեշտությունը (նպատակը) |
| | «Ստանդարտացման մասին» Հայաստանի Հանրապետության նոր օրենքի |
| |նախագծի ընդունումը պայմանավորված է ստանդարտացման գործընթացը |
| |միջազգային գործելաոճին համապատասխանեցնելու անհրաժեշտությամբ: |
| | Օրենքի նախագիծը նպատակ ունի համապատասխանեցնելու գործող ՀՀ |
| |օրենքն Առևտրի համաշխարհային կազմակերպության առևտրում |
| |տեխնիկական խոչընդոտների վերացման համաձայնագրին և Եվրամիության |
| |նոր մոտեցման դիրեկտիվներին: |
| | 1.1. կարգավորման հարաբերությունների ներկա վիճակը և առկա |
| |խնդիրները |
| | Համաձայն ներկայումս գործող ՀՀ օրենքի` ստանդարտների կիրառումը|
| |համարվում է կամավոր գործընթաց` բացառությամբ այն դեպքերի, երբ |
| |ստանդարտների ցանկը սահմանված է տեխնիկական կանոնակարգերով: |
| | Նշված դրույթը հակասության մեջ է ինչպես Առևտրի համաշխարհային|
| |կազմակերպության առևտրում տեխնիկական խոչընդոտների վերացման |
| |համաձայնագրին, այնպես էլ Եվրամիության նոր մոտեցումներին, |
| |համաձայն որի տեխնիկական կանոնակարգերով սահմանվում են |
| |անվտանգության պահանջներ, որոնք պետք է հստակ տարանջատվեն կամավոր |
| |կիրառվող ստանդարտներից: |
| | Ստանդարտացման գործունեության կառավարման երկաստիճան մոդելը |
| |(ստանդարտացման ազգային մարմին և ստանդարտների ազգային ինստիտուտ)|
| |հնարավոր չի լինում արդյունավետ կերպով ստանդարտացման |
| |աշխատանքներին ներգրավել համապատասխան շահագրգիռ կողմերին, քանի որ|
| |ամբողջ գրագրությունը կատարվում է ազգային մարմնի կողմից, մինչդեռ |
| |այդպիսի գրագրության պահանջը ներկայացվում է ստանդարտների ազգային |
| |ինստիտուտի կողմից: Միաժամանակ, Ստանդարտացման միջազգային |
| |կազմակերպությունը (ԻՍՕ), Միջազգային էլեկտրատեխնիկական կոմիտեն |
| |(ՄԷԿ), Եվրոպական ստանդարտացման կոմիտեն և այլ միջազգային |
| |ստանդարտացման կազմակերպությունները համաձայն գործող միջազգային |
| |կանոնակարգերի որպես ստանդարտացման ազգային մարմին մշտապես ճանաչել|
| |և համագործակցել են Ստանդարտների ազգային ինստիտուտի հետ, |
| |մինչդեռ, օրինակ, ԱՊՀ երկրների ստանդարտացման, չափագիտության և |
| |սերտիֆիկացման միջպետական խորհուրդն ուղղակիորեն համագործակցել է |
| |ստանդարտացման ազգային մարմնի` ՀՀ էկոնոմիկայի նախարարության հետ, |
| |որի հետևանքով Ստանդարտների ազգային ինստիտուտի |
| |համագործակցությունը տարածաշրջանային մակարդակում թույլ և |
| |անարդյունավետ բնույթ է կրել: |
| | Ներկայիս գործող օրենքի համաձայն ստանդարտացման գործունեության|
| |ֆինանսավորման աղբյուրներն են ՀՀ պետական բյուջեից ստացվող |
| |միջոցները և ազգային ստանդարտների, դասակարգիչների իրացումից |
| |ստացված միջոցները: Մինչդեռ, ՀՀ պետական բյուջեի և վաճառքից |
| |ստացվող մուտքերի սուղ միջոցները չեն կարող բավարարել |
| |ստանդարտացման մարմնի կայուն գործունեության ապահովումը: |
| |Ֆինանսավորման աղբյուրները պետք է զգալիորեն ընդլայնվեն, օրինակ, |
| |ուսուցման ծառայությունների մատուցումից, անդամավճարներից, |
| |համապատասխանության գնահատման ոլորտում որոշակի առևտրային բնույթի|
| |ծառայություններ իրականացնելուց ստացվող միջոցների հաշվին: |
| | 1.2. առկա խնդիրների առաջարկվող լուծումները |
| | Օրենքի նախագծում նախատեսում է կատարել տարանջատում տեխնիկական|
| |կանոնակարգերի և դրանց պահանջների կատարումն ապահովող |
| |ստանդարտների ցանկի մասով: |
| | Նոր օրենքի նախագծով ստանդարտացման ազգային մարմնի |
| |պարտավորությունները պետք է դրվեն ստանդարտների ազգային ինստիտուտի|
| |վրա: Այս առումով անհրաժեշտ է հստակ սահմանել Ստանդարտների ազգային|
| |ինստիտուտի կառուցվածքը և կառավարման մոդելը, դրան տալով հանրային|
| |կառավարման սուբյեկտի կարգավիճակ: Այսպիսի մոդելի դեպքում նախ, |
| |կապահովվի ստանդարտացման մարմնի գործունեության անկախությունը, |
| |երկրորդ, կապահովվի այդ մարմնի կառավարմանը շահագրգիռ բոլոր |
| |կողմերի ներգրավվածությունը: |
| | Նոր օրենքի նախագիծը նախատեսում է, որ ստանդարտների ընդունումը|
| |(հաստատումը) իրականացնելու է նորաստեղծ ստանդարտացման մարմինը, |
| |իսկ դրանց մշակումն իրականացնելու են կազմակերպությունները, |
| |ստանդարտացման տեխնիկական հանձնաժողովները, ստանդարտների ազգային |
| |ինստիտուտը, իրավաբանական և ֆիզիկական անձինք, հասարակական |
| |կազմակերպությունները: |
| | Հստակ սահմանելով ստանդարտների կիրառման կամավորության |
| |սկզբունքը` ստանդարտացման կանոնների, ուղեցույցների, ազգային |
| |ստանդարտների, տեխնիկական պայմանների և դրանց փոփոխությունների |
| |գրանցման գործառույթը պետք է վերապահվի ստանդարտների ազգային |
| |ինստիտուտին: |
| | Նոր օրենքի նախագծով պետք է հստակ կանոնակարգվեն նաև |
| |ստանդարտացման միջազգային կազմակերպություններում ստանդարտացման |
| |մարմնի անդամակցության մոտեցումները, ստանդարտացման միջազգային |
| |տեխնիկական հանձնաժողովներում մասնակցության հնարավորությունները |
| |և այդ անդամակցությունների ու աշխատանքների ֆինանսավորման |
| |աղբյուրները: |
| | 2. Կարգավորման առարկան |
| | Օրենքի նախագծի կարգավորման առարկան Հայաստանի |
| |Հանրապետությունում ստանդարտացման գործունեության իրավական |
| |հիմքերը, ստանդարտացման մարմնի կազմակերպչական կառուցվածքը և դրա |
| |մասնակիցների իրավասությունը սահմանելն է, ինչպես նաև |
| |ստանդարտացման նորմատիվ փաստաթղթերի մշակման և կիրառման |
| |սկզբունքները կանոնակարգելն է: |
| | 3. Իրավական ակտի կիրառման դեպքում ակնկալվող արդյունքը |
| | Նոր օրենքի նախագծով նախատեսված փոփոխությունները հանդիսանում |
| |են ժամանակակից, շուկայական կողմնորոշմամբ տնտեսական համակարգերի |
| |կարևորագույն գործոն, որի հիման վրա պետք է կառուցվի ազգային |
| |ստանդարտացման (ինչպես իրավաբանական, այնպես էլ ինստիտուցիոնալ) |
| |ամբողջ համակարգը: |
|____|________________________________________________________________|
|107.|«Չափումների միասնականության ապահովման մասին» ՀՀ օրենքի նախագծին |
| |հավանություն տալու մասին» ՀՀ կառավարության արձանագրային որոշման |
| |նախագծի |
| | |
| | 1. Իրավական ակտի անհրաժեշտությունը (նպատակը) |
| | «Չափումների միասնականության ապահովման մասին» ՀՀ օրենքի |
| |նախագծի ընդունումը պայմանավորված է Հայաստանում գործող չափումների|
| |միասնականության ապահովման համակարգի` միջազգային և եվրոպական |
| |նմանատիպ համակարգերին ներդաշնակեցման անհրաժեշտությամբ: |
| | 1.1. կարգավորման հարաբերությունների ներկա վիճակը և առկա |
| |խնդիրները |
| | Ներկայումս ՀՀ որակի ենթակառուցվածքի (ստանդարտացում, |
| |չափագիտություն, հավատարմագրում, տեխնիկական կանոնակարգում) |
| |համակարգը բարեփոխման անհրաժեշտություն ունի: Համակարգի կարևոր |
| |տարր է հանդիսանում չափումների միասնականության ապահովման |
| |չափագիտության համակարգը (այսուհետ` չափագիտություն): Բարեփոխման |
| |փուլերից են գործող օրենսդրության համապատասխանեցումը և |
| |ներդաշնակեցումը ԵՄ ընդհանուր օրենսդրությանը: Բացի դրանից` |
| |չափագիտության համակարգի կողմից մատուցված ծառայությունները լիովին|
| |չեն նպաստում սպառողների իրավունքների պաշտպանությանը: Առաջարկվող |
| |օրենսդրական փոփոխությունը դրական ազդեցություն կունենա սպառողների|
| |պաշտպանության ոլորտի վրա այն առումով, որ Հայաստանում կգործեն |
| |չափագիտության հուսալի ծառայություններ, որոնք կապահովեն |
| |սպառողական ապրանքների անվտանգության վերահսկողությունը: |
| |Չափագիտության համակարգի կողմից տրվող սերտիֆիկատները չեն |
| |ճանաչվում արտասահմանյան երկրներում: ԵՄ-ի պահանջներին ներդաշնակ |
| |պայմանների առկայությունը կապահովի համակարգի միջազգային |
| |ճանաչմանը, ուստի համակարգի կողմից տրամադրվող սերտիֆիկատները |
| |կճանաչվեն ԵՄ-ի երկրներում: |
| | Ներկայումս Հայաստանում զարգացած չեն նաև ստուգաճշտման |
| |աշխատանքները (ինստիտուտը), ինչը ևս խոսում է գործող օրենքի |
| |անկատարության մասին: Զարգացած չէ նաև գիտական և արդյունաբերական|
| |չափագիտությունը, ինչը խոչընդոտ է հանդիսանում ընդհանուր |
| |չափագիտության զարգացմանը: |
| | Չափագիտության համակարգը ներկայումս ոչ լիովին է |
| |համապատասխանում ԵՄ-ի երկրների նմանատիպ համակարգերին, ուստի |
| |համակարգի համար անհրաժեշտ է նոր իրավական հիմք, որը կշտկի այդ |
| |օրենսդրական բացթողումները, այդ թվում` նաև ինստիտուցիոնալ |
| |կառուցվածքի փոփոխությունը: Այն նաև կնախատեսի չափագիտության |
| |ենթակառուցվածքի զարգացում: |
| | «Չափումների միասնականության ապահովման մասին» ՀՀ նոր օրենքի |
| |ընդունումն էական նշանակություն ունի նաև ԽՀԱԱՀ-ի կնքման |
| |նախապատրաստական աշխատանքների համար: |
| | 1.2. առկա խնդիրների առաջարկվող լուծումները |
| | Չափագիտության ոլորտում հարկավոր է տարբերակել հետևյալ |
| |սուբյեկտներին` չափագիտության ազգային ինստիտուտ, որը, որպես |
| |կանոն, պետական կազմակերպություն է: Այս ինստիտուտը կարող է այլ |
| |ինստիտուտների փոխանցել չափագիտական որոշ առաջադրանքներ: Այս |
| |դեպքում համակարգը կոչվում է չափագիտության բաշխված համակարգ, |
| |ստուգաճշտման լաբորատորիաներ, որոնք հիմնականում մասնավոր են, |
| |օրենսդրական չափագիտության համապատասխանության գնահատման |
| |մարմիններ, որոնց մեծ մասը դեռևս պետական կազմակերպություններ են,|
| |չափագիտական վերահսկողության պետական մարմիններ: |
| | Քանի որ ներկայիս Չափագիտության ազգային ինստիտուտը, չնայած իր|
| |անվանմանը, ունի օրենսդրական չափագիտության ոլորտում |
| |համապատասխանության գնահատման գործառույթներ և կարողություններ, |
| |ապա առկա տարբերակները հետևյալն են` |
| | 1) ունենալ երկու մարմիններ` վերանվանելով գործող ինստիտուտը, |
| |որը կզբաղվի օրենսդրական (իրավական) չափագիտությամբ, և ստեղծել |
| |նոր Չափագիտության ազգային ինստիտուտ. |
| | 2) բարեփոխել գործող ինստիտուտն այնպես, որ այն միաժամանակ |
| |կատարի թե Չափագիտության ազգային ինստիտուտի, և թե օրենսդրական |
| |չափագիտության մասով համապատասխանության գնահատման մարմնի դեր: |
| | Նոր Չափագիտության ազգային ինստիտուտի հիմնադրման դեպքում միակ|
| |տրամաբանական կազմակերպաիրավական ձևը պետական ոչ առևտրային |
| |կազմակերպությունն (ՊՈԱԿ) է: Գործող ինստիտուտի բարեփոխման դեպքում|
| |այն նույնպես պետք է դառնա պետական ոչ առևտրային |
| |կազմակերպություն: Երկու տարբերակների դեպքում էլ հնարավոր է |
| |«Ա. Ի. Ալիխանյանների անվան ազգային գիտական լաբորատորիա» ՊՈԱԿ-ի |
| |կողմից չափագիտության ազգային ինստիտուտի դերի ստանձնումը: |
| | 2. Կարգավորման առարկան |
| | ՀՀ-ում գործող չափագիտության համակարգը: |
| | 3. Իրավական ակտի կիրառման դեպքում ակնկալվող արդյունքը |
| | Իրավական ակտի կիրառման դեպքում ակնկալվող արդյունքներն են` |
| | 1)արդյունաբերական չափագիտության մեջ առավել արագ առաջընթացի |
| |հնարավորությունը. |
| | 2) գիտական չափագիտության առանձին կարողությունների զարգացման |
| |հնարավորությունը. |
| | 3) պետության և սպառողների շահերի պաշտպանության |
| |արդյունավետության բարձրացումը. |
| | 4) չափագիտության ոլորտի կողմից մատուցված ծառայությունների |
| |որակի բարձրացումը. |
| | 5) համակարգի միջազգային ճանաչումը: |
|____|________________________________________________________________|
|108.|«Հեղինակային իրավունքի և հարակից իրավունքների մասին» ՀՀ |
| |օրենքում փոփոխություններ և լրացումներ կատարելու մասին» ՀՀ |
| |օրենքի նախագծին հավանություն տալու մասին» ՀՀ կառավարության |
| |արձանագրային որոշման նախագծի |
| | |
| | 1. Իրավական ակտի անհրաժեշտությունը (նպատակը) |
| | Օրենքում փոփոխություններ և լրացումներ կատարելու |
| |անհրաժեշտությունը պայմանավորված է նրանով, որ գործող օրենքում |
| |բացակայում են` գույքային իրավունքները կոլեկտիվ հիմունքներով |
| |կառավարող կազմակերպությունների հավատարմագրման համակարգի |
| |մեխանիզմը և արբանյակային հեռարձակման վերաբերյալ դրույթները, |
| |ինչպես նաև ԵՄ-ի դիրեկտիվների որոշ դրույթներ: Օրենքում |
| |առաջարկվող փոփոխություններն ու լրացումները պայմանավորված են նաև |
| |հեղինակների գույքային իրավունքների կոլեկտիվ հիմունքներով |
| |կառավարման կատարելագործման և համապատասխան կազմակերպությունների |
| |գործունեության վերահսկման մեխանիզմների սահմանման |
| |անհրաժեշտությամբ: |
| | 1.1. կարգավորման հարաբերությունների ներկա վիճակը և առկա |
| |խնդիրները |
| | Միջազգային փորձը ցույց է տալիս, որ շատ դեպքերում այդպիսի |
| |կազմակերպությունների գործունեությունն իրականացվում է |
| |համապատասխան պետական լիազոր մարմնի կողմից թույլտվություն |
| |ստանալուց հետո` որոշակի պայմաններ բավարարելու դեպքում: |
| | 1.2. առկա խնդիրների առաջարկվող լուծումները |
| | Հստակ պետք է սահմանվեն հավատարմագիր ստանալու համար անհրաժեշտ|
| |պայմանները, հավատարմագիրն ուժը կորցրած ճանաչելու հիմքերը, ինչպես|
| |նաև կազմակերպության կողմից իր կանոնադրության կամ իր |
| |անդամ-իրավատերերի կողմից տրված լիազորությունների հնարավոր |
| |խախտումների դեպքում սահմանված որոշակի ժամկետը` այդ խախտումները |
| |վերացնելու նպատակով: |
| | Կսահմանվեն նաև այդպիսի կազմակերպությունների գործունեության |
| |նկատմամբ վերահսկողության գործուն մեխանիզմները, մասնավորապես, |
| |կազմակերպության անդամակցող իրավատերերին իրավունք կվերապահվի |
| |ստուգել տարեկան հաշվետվությունները, ծանոթանալ իրենց հասանելիք |
| |հոնորարների հաշվարկման-բաշխման փաստաթղթերին: Կազմակերպության |
| |գործունեության վերահսկողության իրավունք պետք է վերապահվի նաև |
| |պետական լիազոր մարմնին` տեղեկություններ պահանջելու և աուդիտ |
| |պատվիրելու, ինչպես նաև կազմակերպության ժողովներին և խորհրդի |
| |նիստերին մասնակից-ներկայացուցիչ ունենալու եղանակով: Արբանյակային|
| |հեռարձակման վերաբերյալ դրույթների, ինչպես նաև ԵՄ-ի դիրեկտիվների|
| |որոշ դրույթների ներառումն օրենքում պայմանավորված է ԵՄ-ի |
| |պահանջներով: |
| | 2. Կարգավորման առարկան |
| | Օրինագծի կարգավորումը ներառում է գույքային իրավունքները, |
| |կոլեկտիվ հիմունքներով կառավարող կազմակերպությունների |
| |հավատարմագրման համակարգի մեխանիզմը և արբանյակային հեռարձակման |
| |վերաբերյալ դրույթները, ինչպես նաև ԵՄ-ի դիրեկտիվների որոշ |
| |դրույթներ: |
| | 3. Իրավական ակտի կիրառման դեպքում ակնկալվող արդյունքը |
| | Իրավական ակտի կիրառման դեպքում ակնկալվող արդյունքներն են` |
| | 1) գույքային իրավունքները կոլեկտիվ հիմունքներով կառավարող |
| |կազմակերպությունների հավատարմագրման համակարգի ներդրումը. |
| | 2) արբանյակային հեռարձակման վերաբերյալ դրույթների |
| |հստակեցումը. |
| | 3) օրենքի մոտարկում եվրախորհրդի դիրեկտիվներին: |
|____|________________________________________________________________|
--------------------------------------------------------------
ԻՐՏԵԿ - շարունակությունը հաջորդ մասերում