Սեղմել Esc փակելու համար:
ՀՀ ԿԱՌԱՎԱՐՈՒԹՅԱՆ 2011 ԹՎԱԿԱՆԻ ԳՈՐԾՈՒՆ...
Քարտային տվյալներ

Տեսակ
Գործում է
Ընդունող մարմին
Ընդունման ամսաթիվ
Համար

Ստորագրման ամսաթիվ
ՈՒժի մեջ մտնելու ամսաթիվ
ՈՒժը կորցնելու ամսաթիվ
Ընդունման վայր
Սկզբնաղբյուր

Ժամանակագրական տարբերակ Փոփոխություն կատարող ակտ

Որոնում:
Բովանդակություն

Հղում իրավական ակտի ընտրված դրույթին X
irtek_logo
 

ՀՀ ԿԱՌԱՎԱՐՈՒԹՅԱՆ 2011 ԹՎԱԿԱՆԻ ԳՈՐԾՈՒՆԵՈՒԹՅԱՆ ՄԻՋՈՑԱՌՈՒՄՆԵՐԻ ԾՐԱԳԻՐԸ ԵՎ ԳԵՐԱԿԱ ԽՆ ...

 

 

040.0111.220211

ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ ԿԱՌԱՎԱՐՈՒԹՅՈՒՆ

ՈՐՈՇՈՒՄ

 

13 հունվարի 2011 թվականի N 111-Ն

 

ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ ԿԱՌԱՎԱՐՈՒԹՅԱՆ 2011 ԹՎԱԿԱՆԻ ԳՈՐԾՈՒՆԵՈՒԹՅԱՆ ՄԻՋՈՑԱՌՈՒՄՆԵՐԻ ԾՐԱԳԻՐԸ ԵՎ ԳԵՐԱԿԱ ԽՆԴԻՐՆԵՐԸ ՀԱՍՏԱՏԵԼՈՒ ՄԱՍԻՆ

(22-րդ մաս)

 

|____|________________________________________________________________|

| 1  |                             2                                  |

|_____________________________________________________________________|

|           ՀՀ կրթության և  գիտության նախարարություն                  |

|_____________________________________________________________________|

|40. |Նախադպրոցական կրթության մատչելիության բարձրացում                |

|    |                                                                |

|    |    Հանրակրթության որակի ապահովման տեսանկյունից կարևորվում  է   |

|    |երեխաների վաղ ընդգրկումը կրթական ծրագրերում, մինչդեռ            |

|    |հանրապետության շատ համայնքներում դեռևս  չկան նախադպրոցական      |

|    |կրթական ծառայություններ: Նախադպրոցական ծառայությունների         |

|    |մատչելիությունը խիստ անհավասար է Հայաստանի տարբեր տարածքներում: |

|    |    Նախադպրոցական կրթության համակարգի ուսումնասիրությունն ու    |

|    |արդի վիճակի նկարագիրը թույլ է տալիս առանձնացնել համակարգում առկա|

|    |հետևյալ  հիմնական խնդիրները. երեխաների ընդգրկվածության ցածր     |

|    |մակարդակը, նախադպրոցական հաստատությունների անբավարար ցանցը,     |

|    |մատուցվող ծառայությունների ոչ բավարար որակը և  դրանց            |

|    |անմատչելիությունը սոցիալապես անապահով ընտանիքների երեխաների     |

|    |համար:                                                          |

|    |    Համակարգի մատչելիության բարձրացման և  երեխաների             |

|    |ընդգրկվածության մեծացման համար, համաձայն ՀՀ նախադպրոցական       |

|    |կրթության բարեփոխումների 2008-2015 թթ. ռազմավարական ծրագրի,     |

|    |նախատեսվում է քիչ ծախսատար նախադպրոցական կրթական                |

|    |ծառայությունների ներդրման միջոցով բարձրացնել նախադպրոցական      |

|    |կրթության մատչելիությունը` հատկապես բնակչության առավել անապահով |

|    |խավերի համար:                                                   |

|    |    Համաձայն»ՀՀ նախադպրոցական կրթության բարեփոխումների 2008 -   |

|    |2015 թթ.  ռազմավարական ծրագրի իրականացման հետագա ընթացքի մասին» |

|    |ՀՀ կառավարության 16.06.2009 թ. N 29 որոշման` նախատեսվում է      |

|    |նախադպրոցական հաստատություններ չունեցող շուրջ 70 համայնքներում  |

|    |կազմակերպել ոչ ծախսատար նախադպրոցական ծառայություններ` ուղղված  |

|    |դպրոցին նախապատրաստմանն ու կրթության հավասար մեկնարկային        |

|    |հնարավորությունների ապահովմանը:                                 |

|    |    Ակնկալվում է 2011 թվականին նախադպրոցական կրթության մեջ շուրջ|

|    |2000 երեխաների ընդգրկում:                                       |

|____|________________________________________________________________|

|41. |Հանրակրթության ոլորտի բարեփոխումներ                             |

|    |                                                                |

|    |    Համաձայն»Հանրակրթության մասին» ՀՀ օրենքի` 2010-2012 թթ.     |

|    |գերակա ուղղություններն են 12-ամյա կրթության դասագրքերի,         |

|    |ուսումնաօժանդակ գրականության ստեղծման և  ներդրման աշխատանքները, |

|    |ինչպես նաև  հանրակրթական ուսումնական հաստատությունների          |

|    |ղեկավարների հավաստագրումը և  ուսուցիչների ատեստավորումը:        |

|    |Հանրակրթության որակի բարելավման տեսանկյունից կարևորվում  են     |

|    |տեղեկատվական տեխնոլոգիաների ներդրման խնդիրները:                 |

|    |    Ոլորտի զարգացման կարևոր  խնդիրներից է 12-ամյա կրթության     |

|    |առարկայական չափորոշիչների, ծրագրերի, դասագրքերի բարելավման      |

|    |ուղղությամբ տարվող աշխատանքների, տեղեկատվական տեխնոլոգիաների    |

|    |ներդրման արդյունավետության բարձրացումը, դպրոցների կառավարման    |

|    |համակարգում կադրային քաղաքականության իրականացումը:              |

|    |    Հանրակրթության ոլորտում շարունակվելու է 12-ամյա կրթության   |

|    |ուսումնական պլանի, ինչպես նաև  առարկայական նոր ծրագրերի և       |

|    |չափորոշիչների ներդրումը:  2011 թվականին շարունակվելու է եռամյա  |

|    |ավագ դպրոցի ծրագրի ներդրումը, որի հաջողությամբ է մեծապես        |

|    |պայմանավորված հանրակրթության ոլորտի բարեփոխումների ներկա փուլը: |

|    |Դրան համապատասխան շարունակվելու է ավագ դպրոցի դասագրքերի        |

|    |տպագրության գործընթացը, միաժամանակ` կարևորելով  տեղեկատվական    |

|    |տեխնոլոգիաների ներդրումն ու ուսումնական հաստատությունների       |

|    |տեխնիկական համալրումը, առանձին գործող ավագ դպրոցների ցանցի      |

|    |ամբողջականացումը: 2011 թվականին կիրականացվեն նաև  հանրակրթական  |

|    |ուսումնական հաստատությունների տնօրենների հավաստագրման և         |

|    |ուսուցիչների ատեստավորման գործընթացները:                        |

|    |    Կարգավորման առարկան է հանրակրթական բարեփոխումների           |

|    |համատեքստում ուսուցման բովանդակության                           |

|    |համապատասխանեցում»Հանրակրթության պետական չափորոշչի» պահանջներին:|

|    |    Ակնկալվում է հանրակրթության բովանդակությունը սահմանող       |

|    |առարկայական ծրագրերի, դասագրքերի, ուսումնաօժանդակ գրականության  |

|    |որակի բարձրացում: 13 նոր ավագ դպրոցների կազմավորում, առանձին    |

|    |գործող ավագ դպրոցների ցանցի ամբողջացում:                        |

|    |    Եվս 414 դպրոցի ընդգրկում Հայաստանի դպրոցների ինտերնետային   |

|    |ցանցում: 50 հանրակրթական ուսումնական հաստատությունների          |

|    |համակարգչային ուսումնական կենտրոնների վերազինում և  նորարարական |

|    |տեխնոլոգիաների ներդրման նպատակով տարբեր հանրակրթական ուսումնական|

|    |հաստատություններում 5 նեթբուքային դասարանների հիմնում:          |

|    |    Հանրակրթական ուսումնական հաստատությունների ուսուցիչների     |

|    |20%-ի ատեստավորում և  տարակարգ ստացած ուսուցիչների աշխատավարձի  |

|    |հավելավճարների տրամադրում:                                      |

|    |    Հանրակրթական ուսումնական հաստատությունների շուրջ 500        |

|    |տնօրենների հավաստագրում:                                        |

|    |    Վայոց ձորի մարզի ընտանեկան նպաստի համակարգում ընդգրկված     |

|    |դպրոցահասակ մոտավորապես 2600 երեխաների դպրոցական հագուստի և     |

|    |կոշիկի տրամադրում:                                              |

|____|________________________________________________________________|

|42. |Նախնական մասնագիտական (արհեստագործական) և  միջին մասնագիտական   |

|    |կրթության զարգացում                                             |

|    |                                                                |

|    |    Հայաստանի Հանրապետության սոցիալ-տնտեսական զարգացման ներկա   |

|    |փուլում էական նշանակություն ունի նախնական (արհեստագործական) և   |

|    |միջին մասնագիտական որակյալ կրթությունն ու ուսուցումը, որի       |

|    |ապահովումն ու մատչելիությունը հանրապետության տնտեսական աճի,     |

|    |աղքատության ու անհավասարության մեղմման կարևորագույն             |

|    |գործոններից է:                                                  |

|    |    Հայաստանում նախնական մասնագիտական (արհեստագործական) և  միջին|

|    |մասնագիտական կրթության համակարգի հետագա զարգացումներն ապահովելու|

|    |և  ոլորտը կարգավորելու նպատակով մշակվել և  հաստատվել են մի շարք |

|    |նորմատիվ փաստաթղթեր:  Սակայն բարեփոխումները հիմնականում         |

|    |իրականացվել են օրենսդրական դաշտի, անձնակազմի վերապատրաստումների,|

|    |ուսումնամեթոդական նյութերի արդիականացման ուղղությամբ, իսկ       |

|    |նյութատեխնիկական բազայի հարստացման և  վերազինման ուղղությամբ    |

|    |իրականացված բարեփոխումները դեռևս  շատ հեռու են արդիական         |

|    |լինելուց, ինչը հանդիսանում է ուսումնական գործընթացի             |

|    |կազմակերպման, ինչպես նաև  աշխատաշուկայի պահանջներին համապատասխան|

|    |մասնագետների պատրաստման կարևորագույն  գործոններից մեկը:         |

|    |    Առաջարկվող լուծումներն են`                                  |

|    |    - կրթության բովանդակության և  չափորոշիչների բարելավում,     |

|    |    - կրթական ծրագրերի համապատասխանեցում տնտեսական զարգացման    |

|    |պահանջներին,                                                    |

|    |    - ուսուցման կարճաժամկետ ծրագրերի մշակում և  ներդրում,       |

|    |    - դասավանդող կադրերի կարողությունների հզորացում,            |

|    |    - համակարգի մասնագետների տեղեկացվածության օտարերկրյա        |

|    |պետությունների փորձի և  լավագույն ձեռքբերումների վերաբերյալ     |

|    |բարձրացում,                                                     |

|    |    - միջին մասնագիտական ուսումնական հաստատությունների          |

|    |ուսումնանյութական բազայի բարելավում,                            |

|    |    - համակարգի օպտիմալացում, ինստիտուցիոնալ բարեփոխումներ:     |

|    |    Նախնական մասնագիտական (արհեստագործական) և  միջին            |

|    |մասնագիտական կրթության ոլորտում գործունեության հիմնական         |

|    |նպատակներն են եղել որակյալ մասնագետների պատրաստումն ու նրանց    |

|    |մրցունակության բարձրացումն աշխատաշուկայում, կրթական ծրագրերի    |

|    |համապատասխանեցումը երկրի սոցիալ-տնտեսական զարգացման պահանջներին,|

|    |կրթության բովանդակության միջազգային չափանիշներին համադրելիության|

|    |և  ուսումնական գործընթացի թափանցիկության, ինչպես նաև            |

|    |մատչելիության և  հավասարության ապահովումը:                      |

|    |    2011 թ. ընթացքում նախատեսվում է`                            |

|    |    - նախնական և  միջին մասնագիտական կրթության 19 միասնական     |

|    |չափորոշիչների և  ուսումնական ծրագրերի մշակում ու ներդրում,      |

|    |    - 12 նախնական և  միջին մասնագիտական ուսումնական             |

|    |հաստատությունների շենքային պայմանների բարելավում,               |

|    |    - 12 նախնական և  միջին մասնագիտական ուսումնական             |

|    |հաստատություններում լաբորատորիաների, համակարգչային լսարանների   |

|    |նորացում և  վերազինում:                                         |

|____|________________________________________________________________|

|43. |Բարձրագույն կրթության բարեփոխումները` ըստ Բոլոնիայի գործընթացի  |

|    |հիմնական ուղղությունների                                        |

|    |                                                                |

|    |    2005 թ. Հայաստանը պաշտոնապես միացել է Բոլոնիայի գործընթացին`|

|    |ստանձնելով պատասխանատվություն` իրականացնելու Բոլոնիայի          |

|    |գործընթացի հիմնական սկզբունքների իրականացումն ըստ               |

|    |գործողությունների առանձին ուղղությունների և  մասը դառնալ        |

|    |կազմավորվող Եվրոպական բարձրագույն կրթական տարածքի (ԵԲԿՏ):       |

|    |    Գործող համակարգը չի ապահովում բյուջետային միջոցների         |

|    |օգտագործման բարձր արդյունավետություն, այն հիմնականում           |

|    |պայմանավորված է պետության կողմից բուհերին ըստ                   |

|    |մասնագիտությունների տրվող չափաքանակների սահմանման և  բաշխման    |

|    |գործընթացով, ինչպես նաև  պետական կրթաթոշակների և  ուսանողական   |

|    |նպաստների ձևավորման  և  հատկացման սկզբունքների անկատարությամբ:  |

|    |    ՀՀ բարձրագույն կրթական համակարգում իրականացվող              |

|    |բարեփոխումների առանցքային ուղղություններից մեկը ֆինանսավորման   |

|    |համակարգն է, որի նպատակն է ձևավորել  և  ներդնել բարձրագույն     |

|    |կրթության արդյունավետ և  կայուն ֆինանսավորման համակարգ` դրանով  |

|    |իսկ մեծացնելով բարձրագույն կրթության մատչելիությունն ու որակը:  |

|    |    Մինչև  2013 թ. Որակավորումների ազգային համակարգը պետք է     |

|    |դառնա Հայաստանում կրթության և  ուսուցման համընդհանուր համակարգի |

|    |բաղկացուցիչ մաս, իսկ շնորհված որակավորումների որակը պետք է      |

|    |ապահովված լինի պետական չափորոշիչներով, որոնք անցել են եվրոպական |

|    |վերլուծության քննությունը, և  պետք է նպաստի աշխատուժի           |

|    |շարժունակությանը` տեղական և  միջազգային մակարդակում:            |

|    |    Կարգավորման առարկան է`                                      |

|    |    - կայուն ֆինանսավորման ռազմավարության մշակում,              |

|    |    - բարձրագույն կրթության ֆինանսավորման մեխանիզմների մշակում, |

|    |    - ուսանողական վարկերի համակարգի սկզբունքների մշակում,       |

|    |    - որակավորումների ազգային համակարգի հայեցակարգի մշակում:    |

|    |    Ակնկալվում է`                                               |

|    |    - բարձրագույն կրթության ֆինանսավորման մեխանիզմների          |

|    |բարելավում, ինչը կնպաստի բուհերին և  ուսանողներին տրամադրվող    |

|    |պետական ֆինանսական աջակցության արդյունավետության ու             |

|    |օբյեկտիվության բարձրացմանը, կայուն ֆինանսավորման ռազմավարության |

|    |հաստատում,                                                      |

|    |    - ուսանողական վարկերի համակարգի հայեցակարգի սկզբունքների    |

|    |մշակումը, ինչը համակարգի ներդրումից հետո հնարավորություն կտա    |

|    |ուսանողներին մատչելի պայմաններով ստանալու ֆինանսավորում ուսման  |

|    |վարձերը վճարելու և  ապրուստի կարիքները հոգալու համար,           |

|    |    - առնվազն 2 մասնագիտական ուսումնական հաստատության           |

|    |ինստիտուցիոնալ փորձաքննության իրականացում և  այդ ուսումնական    |

|    |հաստատություններում առնվազն 2 մասնագիտության կրթական ծրագրերի   |

|    |հավատարմագրման փորձարկում,                                      |

|    |    - բուհերի կամ դրանց մասնագիտությունների թվի նվազում` առնվազն|

|    |7-10-ով. բուհերի միավորման համար նպաստավոր պայմանների ապահովում |

|    |և  բուհերում մասնագիտական կրթական ծրագրերի լիցենզավորման        |

|    |պայմանների ու պահանջների ապահովման նպատակով 30                  |

|    |հաստատություններում ուսումնասիրությունների իրականացում:         |

|    |    Հայաստանի որակավորումների ազգային համակարգը նշանակալի       |

|    |ներդրում է ունենալու մարդկային ռեսուրսների զարգացման ոլորտում և |

|    |դրանով իսկ նպաստելու է տեղական և  միջազգային ճանաչում ունեցող   |

|    |որակավորումների մակարդակների շրջանակում մատչելիությանը,         |

|    |փոխադրմանն ու առաջխաղացմանը: Առանձնահատուկ կկարևորվի            |

|    |բարձրագույն կրթության համակարգի գրավչության բարձրացմանը միտված  |

|    |տեղեկատվական նյութերի ստեղծումն ու տարածումն արտերկրում:        |

|_____________________________________________________________________|

|              ՀՀ գյուղատնտեսության նախարարություն                    |

|_____________________________________________________________________|

|44. |Հանրապետության 5 համայնքում բնական կերահանդակների (արոտավայրերի,|

|    |խոտհարքների) կառավարման փորձնական ծրագրի իրականացում            |

|    |                                                                |

|    |    Հանրապետության բնական կերահանդակների արդյունավետ կառավարման |

|    |փորձնական ծրագրի նպատակն է բնական կերահանդակների լիարժեք        |

|    |ներգրավումն արտադրական շրջանառության մեջ, արոտավայրերի          |

|    |բարելավման համալիր միջոցառումների իրականացումը և  դրանց         |

|    |օգտագործման արդյունավետության բարձրացումը:                      |

|    |    Գյուղատնտեսության զարգացման ներկա փուլում անբավարար է       |

|    |օգտագործվում բնական կերահանդակները: Վերջիններս զբաղեցնում են    |

|    |հանրապետության գյուղատնտեսական հողատեսքերի 58,7 տոկոսը, սակայն  |

|    |այդ ռեսուրսներն օգտագործվում են ոչ արդյունավետ: Համատարած բնույթ|

|    |է կրում այդ ռեսուրսի անհավասար օգտագործումը: Մասնավորապես,      |

|    |գյուղամերձ արոտավայրերն օգտագործվում են չափազանց գերբեռնված, իսկ|

|    |հեռագնա արոտները` թերբեռնված: Երկու դեպքում էլ դրանք հանգեցնում |

|    |են արոտավայրերի դեգրադացման: Չեն իրականացվել բնական             |

|    |կերահանդակների բարելավման, ջրարբիացման, արոտների ճանապարհների   |

|    |վերականգնման աշխատանքներ: Ստեղծված վիճակը բացասաբար է ազդում    |

|    |անասնապահության ճյուղի արդյունավետության վրա: Հետևաբար          |

|    |բնագավառի կարգավորման հիմնական խնդիրներն են`                    |

|    |    - արոտավայրերի կառավարման համալիր ծրագրի մշակում և          |

|    |արոտավայրերի օգտագործման սխեմաների հաստատում,                   |

|    |    - վարձակալական հիմունքներով արոտավայրերի առաջնահերթ         |

|    |տրամադրում անասնապահական կոոպերատիվներին, ֆերմերային խմբերին և  |

|    |ասոցիացիաներին,                                                 |

|    |    - արոտավայրերի օգտագործման հնարավորությունների բարելավման   |

|    |նպատակով ջրարբիացման համակարգերի վերականգնում,                  |

|    |հողաշինարարական-նախագծային աշխատանքների իրականացում և           |

|    |ճանապարհների վերանորոգում:                                      |

|    |    Առկա խնդիրների լուծմանը կնպաստի հետևյալ  քայլերի            |

|    |իրականացումը`                                                   |

|    |    - հանրապետության 5 համայնքի համար 2011 թ. կմշակվեն և        |

|    |կիրականացվեն արոտների կառավարման ծրագրեր: Միաժամանակ, 2012 թ.   |

|    |իրականացնելու նպատակով կմշակվի ևս  21 համայնքի բնական           |

|    |կերահանդակների կառավարման ծրագիր և  կտրվի դրանց մեկնարկը,       |

|    |այսինքն, ընտրված համայնքներում կիրականացվեն նախապատրաստական     |

|    |աշխատանքներ,                                                    |

|    |    - կստեղծվեն արոտ օգտագործողների ասոցիացիաներ (ֆերմերային    |

|    |տնտեսությունների միավորումներ), որոնց գործունեությունը          |

|    |կնպատակաուղղվի գյուղատնտեսական ռեսուրսների կառավարման           |

|    |արդյունավետության բարձրացմանը,                                  |

|    |    - կմեկնարկվեն առաջնահերթ ներդրումային ծրագրեր ջրարբիացման,  |

|    |արոտների ճանապարհների վերականգնման, արոտների բարելավման,        |

|    |դաշտային կերարտադրության զարգացման և  այլ ուղղություններով:     |

|    |    Ակնկալվում է ՀՀ Արագածոտնի, Լոռու, Շիրակի, Սյունիքի և       |

|    |Տավուշի մարզերի մեկական համայնքներում (համապատասխանաբար`        |

|    |    Ավան, Լորուտ, Բերդաշեն, Գորայք և  Ներքին Ծաղկավան) շուրջ    |

|    |25000 հա արոտավայրերի և  3200 հա խոտհարքների կառավարման ծրագրերի|

|    |մշակում, ջրարբիացում, ճանապարհային ցանցի վերանորոգում և         |

|    |արոտավայրերի մակերեսային բարելավում: Այս միջոցառումների         |

|    |արդյունքում արոտավայրերի և  խոտհարքների բերքատվությունը         |

|    |կբարձրանա 25-30 տոկոսով, իսկ նպատակային օգտագործման ցուցանիշը   |

|    |կկազմի 85-90 տոկոս: Շնորհիվ նշված որակական փոփոխությունների`    |

|    |անասունների մթերատվությունը կբարձրանա 12-15 տոկոսով, և  միավոր  |

|    |արտադրանքի հաշվով անասնակերի ծախսը կկրճատվի շուրջ 20 տոկոսով:   |

|____|________________________________________________________________|

|45. |Հանրապետության առնվազն 40 համայնքում գյուղատնտեսական            |

|    |կոոպերացիայի զարգացում                                          |

|    |                                                                |

|    |    Գերակա խնդրի նպատակը փոքր գյուղացիական տնտեսությունների     |

|    |կամավոր միավորման, շահույթ ստանալու նպատակով համագործակցության  |

|    |զարգացման միջոցով առկա արտադրական ներուժի արդյունավետ           |

|    |օգտագործման, արտադրողականության և  եկամտաբերության              |

|    |բարձրացումն է:                                                  |

|    |    Հողի սեփականաշնորհման և  տնտեսավարման բազմաձևության  անցման |

|    |շուրջ երկու տասնամյակների ընթացքում ի սկզբանե հիմնված կոլեկտիվ  |

|    |գյուղացիական տնտեսությունները քայքայվել են, և  գյուղատնտեսության|

|    |ոլորտում տիրապետող են դարձել շուրջ 340 հազար գյուղացիական       |

|    |տնտեսությունները: Վերջիններիս զարգացման ներուժը, առաջադիմական   |

|    |տեխնոլոգիաների և  նոր տեխնիկայի օգտագործման հնարավորությունները |

|    |խիստ սահմանափակ են, որի հետևանքով  արտադրական շրջանառությունից  |

|    |դուրս է մնում հողային ռեսուրսների շուրջ մեկ երրորդը, ցածր են    |

|    |գյուղատնտեսական արտադրության արդյունքային ցուցանիշները և        |

|    |վերարտադրական կարողությունները:                                 |

|    |    Այս իրավիճակի հաղթահարման խնդիրներն են`                     |

|    |    ա. կոոպերացիայի տարբեր ձևերի  զարգացման միջոցով արտադրական, |

|    |սպասարկման, շուկայահանման և  այլ ոլորտներում գյուղացիական       |

|    |տնտեսությունների ռեսուրսների միավորում և  մրցակցային            |

|    |առավելությունների ձեռքբերում,                                   |

|    |    բ. պետության և  դոնոր համայնքի միջոցով ցուցաբերվող          |

|    |աջակցության ուղղորդում կոոպերացվող գյուղացիական տնտեսությունների|

|    |խթանմանը և  գործող կոոպերատիվների կարողությունների հզորացմանը,  |

|    |    գ. կոոպերացվող միավորների գործունեության գնահատում, առաջավոր|

|    |փորձի տարածում և  աջակցության ծրագրերի շարունակականության       |

|    |ապահովում:                                                      |

|    |    Առաջարկվում է`                                              |

|    |    1) կոոպերացիայի սկզբունքների և  առավելությունների           |

|    |քարոզչություն, առաջավոր փորձի տարածում, կոոպերատիվների          |

|    |կազմակերպման ճանապարհային քարտեզի և  մեթոդական ուղեցույցի       |

|    |հրապարակում.                                                    |

|    |    2) ճապոնական դրամաշնորհի հաշվին, Գյուղատնտեսական            |

|    |բարեփոխումների աջակցության ծրագրի (ԳԲԱԾ), Գյուղական             |

|    |ձեռնարկությունների և  փոքր առևտրային  գյուղատնտեսության         |

|    |զարգացման ծրագրի համայնքային աջակցության բաղադրիչով ձեռքբերված  |

|    |գյուղատնտեսական տեխնիկայի հատկացում կոոպերատիվ սկզբունքներով    |

|    |գործող գյուղատնտեսական սուբյեկտներին: Վերջիններիս ներգրավում    |

|    |մրցակցային ներդրումների և  նպատակային այլ ծրագրերում            |

|    |(սերմնաբուծության զարգացում, տոհմային կազմի բարելավում և  այլն).|

|    |    3) կառավարման լիազոր մարմնի և  համապատասխան հասարակական     |

|    |կազմակերպությունների ներկայացուցիչներից գյուղատնտեսական         |

|    |կոոպերացիայի աջակցության աշխատանքային խմբի ձևավորում,  որը      |

|    |կապահովի`                                                       |

|    |    ա. կոոպերացիայի զարգացմանն ուղղորդող ռեսուրսների նպատակային |

|    |և  հրապարակային տրամադրում,                                     |

|    |    բ. գործող և  ձևավորվող  կոոպերատիվների, ինչպես նաև          |

|    |համագործակցության պայմանագրով միավորված ֆերմերային խմբերի       |

|    |գործունեության գնահատում և  վերջիններիս արդյունքներով ծրագրի    |

|    |շարունակականության առաջարկություններ ներկայացնելը:              |

|    |    Ակնկալվում է հանրապետության առնվազն 40 համայնքում նոր       |

|    |կոոպերատիվների կամ համագործակցության պայմանագրով միավորված      |

|    |խմբերի ստեղծմանն աջակցություն:                                  |

|    |    Նշված միավորների բազմակողմանի տեխնիկական աջակցություն և     |

|    |առաջավոր փորձի տարածում:                                        |

|    |    Կոոպերացիայի զարգացման շնորհիվ միավորվող սուբյեկտների       |

|    |արտադրական ներուժի լիարժեք օգտագործում և  արտադրողականության    |

|    |20-25 տոկոսով բարձրացում:  Կոոպերացված միավորների միջոցով       |

|    |արտադրատեխնիկական սպասարկման, մարքեթինգային և  այլ              |

|    |ծառայությունների մատուցում:                                     |

|____|________________________________________________________________|

|46. |Ագրարային ոլորտի տեղեկատվական և  խորհրդատվական համակարգի        |

|    |բարեփոխումների միջոցով ծառայությունների մատուցման               |

|    |արդյունավետության բարձրացում                                    |

|    |                                                                |

|    |    Գերակա խնդրի նպատակն է գյուղատնտեսական գործունեություն      |

|    |իրականացնող սուբյեկտներին տեղեկատվական և  խորհրդատվական         |

|    |ծառայությունների մատուցման համակարգի բարելավում:                |

|    |    Ներկայումս ՀՀ գյուղատնտեսության նախարարության տեղեկատվական  |

|    |և  խորհրդատվական գործառույթները հիմնականում իրականացվում են     |

|    |ԳԱՀԿ-ի և  ԳԱՄԿ-երի միջոցով, որը սահմանափակում է մրցակցային      |

|    |հնարավորությունները և  չի նպաստում ծառայությունների որակի       |

|    |բարձրացմանը: Հետևաբար  անհրաժեշտ է անցում կատարել               |

|    |ծառայությունների գնման ընթացակարգերով առավել արդյունավետ        |

|    |գործունեություն իրականացվող սուբյեկտների ընտրությանը և          |

|    |համապատասխան կառուցվածքային փոփոխությունների միջոցով բարձրացնել |

|    |համակարգի արդյունավետությունը:                                  |

|    |    Առաջարկվում է`                                              |

|    |    1) հստակեցնել ԳԱՀԿ-ի և  ԳԱՄԿ-երի գործառույթները.            |

|    |    2) ըստ մարզերի և  տարածաշրջանների` տարեկան կտրվածքով        |

|    |սահմանել խորհրդատվական կարիքները և  գնահատել դրանց բավարարման   |

|    |ֆինանսական հնարավորությունները.                                 |

|    |    3) ըստ խորհրդատվական ծառայության ուղղությունների` սահմանել  |

|    |տեխնիկական առաջադրանք, մրցութային կարգով ընտրել ծառայություն    |

|    |մատուցող սուբյեկտներին, կնքել պայմանագրեր և  ապահովել կատարման  |

|    |նկատմամբ մոնիթորինգ.                                            |

|    |    4) ՄԱԿ-ի Պարենի և  գյուղատնտեսության կազմակերպության (ՊԳԿ)  |

|    |աջակցությամբ ավարտին հասցնել Հայաստանում խորհրդատվության և      |

|    |տեղեկատվության վիրտուալ ցանցի հիմնման ուղղությամբ տարվող        |

|    |աշխատանքները:                                                   |

|    |    Ակնկալվում է`                                               |

|    |    1) ներկայումս մշտապես գործող գյուղական 132 խորհրդատուի      |

|    |կրճատման արդյունքում գոյացած գումարը կնպատակաուղղվի մրցութային  |

|    |կարգով ընտրված խորհրդատուների կողմից նպատակային խորհրդատվական   |

|    |ծառայությունների մատուցմանը.                                    |

|    |    2) Հայաստանում խորհրդատվության և  տեղեկատվության վիրտուալ   |

|    |ցանցի հիմնումը հնարավորություն կընձեռի արտադրող սուբյեկտներին   |

|    |համացանցի միջոցով օգտվելու միջազգային և  հայաստանյան            |

|    |գյուղատնտեսական հետազոտական կազմակերպությունների, Հայաստանի     |

|    |պետական ագրարային համալսարանի, ԳԱՀԿ-ի և  ԳԱՄԿ-երի վեբ-կայքերում |

|    |տեղադրված բազմաբնույթ տեղեկատվությունից, և  հետադարձ կապով      |

|    |ներկայացնելու իրենց խորհրդատվական կարիքները: Բացի դրանից` ցանցը |

|    |նշված կազմակերպություններին կընձեռի արտաբյուջետային միջոցների   |

|    |ներգրավման բիզնես հնարավորություններ.                           |

|    |    3) ԳԱՀԿ-ի գործառույթները հիմնականում կուղղորդվեն այսպես     |

|    |կոչված»խորհրդատուի խորհրդատվության» մատուցմանը, ԳԱՄԿ-երի միջոցով|

|    |առաջադիմական տեխնոլոգիաների ներդրմանը և  ծառայությունների գնման |

|    |համակարգի կազմակերպմանը` որը հնարավորություն կընձեռի նրանց      |

|    |աշխատանքի արտադրողականությունը բարձրացնել 25-30 տոկոսով:        |

|_____________________________________________________________________|

|                  ՀՀ մշակույթի նախարարություն                        |

|_____________________________________________________________________|

|47. |Մշակութային ժառանգության պահպանության հիմքերի ապահովում         |

|    |                                                                |

|    |    1. Գերակա խնդրի անհրաժեշտությունը (նպատակը)                 |

|    |    Մշակութային ժառանգության վերականգնման ուսումնական           |

|    |տարածաշրջանային կենտրոնի ստեղծմամբ պատմամշակութային             |

|    |հուշարձանների և  մշակութային արժեքները վերականգնման աշխատանքների|

|    |համար անհրաժեշտ կադրերի պատրաստման և  վերապատրաստման պայմանների |

|    |ստեղծում:                                                       |

|    |    ՀՀ-ում ներկա պահին մոտավորապես 24000 հուշարձաններից մեծ մասն|

|    |ունի հրատապ վերականգնման կարիք: Թանգարանային ֆոնդերում պահվող   |

|    |մոտավորապես 1738678 թանգարանային միավոր առարկաների մեծ մասը     |

|    |նույնպես ունի վերականգնման կարիք: Համապատասխան մասնագետների     |

|    |պակասը հնարավորություն չի ընձեռում իրականացնել մշակութային      |

|    |արժեքների ժամանակին վերականգնումը: Լաբարատորիաների և            |

|    |ժամանակակից վերականգնման տեխնոլոգիաների պակասը նույնպես         |

|    |հանդիսանում է խոչընդոտ: Առկա մասնագետների շրջանում              |

|    |անհրաժեշտություն է առաջացել նաև  իրականացնել վերապատրաստման     |

|    |դասընթացներ, ինչպես նաև  պատրաստել երիտասարդ մասնագետներ:       |

|    |    Անհրաժեշտություն է առաջացել նաև  միջազգային փորձի           |

|    |ուսումնասիրումը և  համատեղ սեմինարների կազմակերպումն արտերկրի   |

|    |մասնագետների հետ:                                               |

|    |    Առաջարկվող լուծումներն են կենտրոնի ստեղծումը և              |

|    |նյութատեխնիկական բազայի համալրումը, լաբորատորիայի հիմնումը,     |

|    |վերապատրաստման և  վերաորակավորման դասընթացների կազմակերպումը,   |

|    |այդ թվում` հնագիտական, ճարտարապետական և  գեղանկարչական          |

|    |վերականգնողների, ինչպես նաև  շինարարական աշխատանքների համար     |

|    |նախատեսվող վարպետների պատրաստման և  վերապատրաստման ուղղությամբ: |

|    |    Կենտրոնի ստեղծումից հետո նախատեսվում է այն դարձնել          |

|    |տարածաշրջանային կենտրոն, որտեղ կիրականացվեն միջազգային փորձի    |

|    |ուսումնասիրություն, համատեղ դասընթացներ և  սեմինարներ, ինչպես   |

|    |նաև  պատրաստման և  վերապատրաստման դասընթացներին կներգրավվեն նաև |

|    |արտերկրի մասնագետները:                                          |

|    |    Կարգավորման առարկան է հուշարձանների վերականգնման բնագավառում|

|    |աշխատող մասնագետների, վարպետների պատրաստման և  վերապատրաստման   |

|    |հիմքերի ստեղծումը:                                              |

|    |    Կենտրոնի ստեղծմամբ կապահովվի մշակութային արժեքների որակյալ  |

|    |վերականգնումը և  պահպանումը:                                    |

|____|________________________________________________________________|

|48. |Մշակութային ժառանգության հանրահռչակման ապահովում                |

|    |                                                                |

|    |    Գերակա խնդրի նպատակն է թանգարանների ցուցադրությունների      |

|    |ընդլայնումը ժամանակակից տեխնիկական սարքերի միջոցով:             |

|    |    Թանգարանները ցուցադրական տարածքների սղության պատճառով       |

|    |հանրությանը ներկայացնում են իրենց հավաքածուների մոտավորապես     |

|    |2.57%: Հիմնական խնդիր է դարձել հանրությանը ցուցադրել նաև        |

|    |պահոցներում գտնվող թանգարանային առարկաները, ինչի համար անհրաժեշտ|

|    |է ժամանակակից էլեկտրոնային տեխնիկական սարքերի ներդրում, որոնց   |

|    |միջոցով կընդլայնվեն ցուցադրության շրջանակները և  լրացուցիչ      |

|    |տեղեկատվություն կտրամադրվի այցելուներին թանգարանի ֆոնդերում     |

|    |պահվող և  չցուցադրվող մշակութային ժառանգության վերաբերյալ:      |

|    |    ՀՀ մշակույթի նախարարության թանգարանների թանգարանային        |

|    |առարկաների էլեկտրոնային ցուցադրության կազմակերպում` ծրագրային   |

|    |ապահովում, ծրագրային պահանջներին համապատասխան նյութերի          |

|    |թվանշանացում (2 թանգարաններում մոտավորապես 6000 ցուցանմուշ):    |

|    |    Կարգավորման առարկան է թանգարանային առարկաների հանրահռչակման |

|    |ընդլայնումը:                                                    |

|    |    Գերակա խնդրի լուծման դեպքում ակնկալվում է թանգարանային ֆոնդի|

|    |հանրահռչակում` մշտական ցուցադրություններում չգտնվող առարկաների  |

|    |հասանելիության ապահովում:                                       |

|____|________________________________________________________________|

|49. |Մշակութային ծառայություններում սպասարկման գործառույթի բարելավում|

|    |                                                                |

|    |    Գերակա խնդրի նպատակն է թատերահամերգային և  թանգարանային     |

|    |կազմակերպությունների տոմսային տնտեսությունում ժամանակակից       |

|    |տեղեկատվական տեխնոլոգիաների կիրառմամբ տոմսերի էլեկտրոնային      |

|    |վաճառքի միասնական համակարգի ներդրումը:                          |

|    |    Տոմսերի էլեկտրոնային վաճառքի միասնական համակարգը նախատեսվում|

|    |է ներդնել 41 թանգարաններում, 16 համերգային և  16 թատերական      |

|    |պետական կազմակերպություններում և  նրանց մասնաճյուղերում:        |

|    |Ներկայումս տոմսերի ձեռքբերումն իրականացվում է ավանդական         |

|    |եղանակով, ինչն արդյունավետ չէ ժամանակի և  հաշվառման առումով:    |

|    |Հիմնական խնդիրն է տոմսերի վաճառքն առավել մատչելի դարձնել և      |

|    |ժամանակի խնայողության, և  առավել հասանելիության առումով:        |

|    |    Տոմսերի էլեկտրոնային համակարգի ներդրումը ենթադրում է նաև    |

|    |էլեկտրոնային տեղեկատվական համակարգերի պարբերաբար տեխնիկական     |

|    |համալրում և  թարմացում, ինչպես նաև  միասնական էլեկտրոնային ցանցի|

|    |ստեղծում:                                                       |

|    |    Առաջարկվող լուծումներն են թատերահամերգային և  թանգարանային  |

|    |կազմակերպությունների մուտքի տոմսերի էլեկտրոնային վաճառքի        |

|    |միասնական համակարգի ներդրման և  սպասարկող օպերատորի ընտրության  |

|    |համար անհրաժեշտ իրավական փաստաթղթերի և  տեխնիկական առաջադրանքի  |

|    |կազմումը և  հաստատումը, սպասարկող օպերատորի ընտրության նպատակով |

|    |մրցույթի անցկացումը, տեխնիկական առաջադրանքով նախատեսված         |

|    |աշխատանքների իրականացումը:                                      |

|    |    Կարգավորման առարկան է թատերահամերգային և  թանգարանային      |

|    |կազմակերպությունների կողմից մատուցվող ծառայություններում        |

|    |սպասարկման գործառույթների արդիականացումը:                       |

|    |    Տոմսերի վաճառքի միասնական համակարգի ներդրմամբ կբարելավվի    |

|    |տոմսերի վաճառքի գործընթացը, հնարավորություն կտրվի առավել        |

|    |արդյունավետ և  վերահսկելի դարձնելու տոմսերի հաշվառումը և        |

|    |ֆինանսական մուտքերն ու ելքերը:                                  |

|_____________________________________________________________________|

|       ՀՀ աշխատանքի և  սոցիալական հարցերի նախարարություն             |

|_____________________________________________________________________|

|50. |Կենսաթոշակային բարեփոխումների իրականացում                       |

|    |                                                                |

|    |    ՀՀ կառավարության 2008 թվականի նոյեմբերի 13-ի N 1487-Ն       |

|    |որոշմամբ հաստատվել են կենսաթոշակային բարեփոխումների ծրագիրը և   |

|    |կենսաթոշակային բարեփոխումների իրականացումն ապահովող             |

|    |միջոցառումների ժամանակացույցը, որոնց իրականացումը կրում է       |

|    |շարունակական բնույթ:                                            |

|    |    Անցած ժամանակահատվածում, համաձայն նշված ծրագրի և            |

|    |միջոցառումների ժամանակացույցի`                                  |

|    |    1) մշակվել և  ՀՀ կառավարություն է ներկայացվել կենսաթոշակային|

|    |բարեփոխումների իրականացումն ապահովող օրենքների նախագծերի փաթեթը.|

|    |    2) մշակվել են եկամտային հարկի և  կուտակային վճարի           |

|    |անձնավորված հաշվառման համակարգի բիզնես-գործընթացները, եկամտային |

|    |հարկի և  կուտակային վճարի անձնավորված հաշվառման համակարգի       |

|    |համակարգչային ծրագրի տեխնիկական մասնագրերն ու տեխնիկական        |

|    |առաջադրանքը.                                                    |

|    |    3) գնահատվել են կենսաթոշակային բարեփոխումների գործընթացին   |

|    |ներգրավված պետական կառավարման մարմինների նյութատեխնիկական       |

|    |կարիքներն ու լրացուցիչ հաստիքները.                              |

|    |    4) մշակվել և  ՀՀ կառավարության 2009 թ. սեպտեմբերի 23-ի N 39 |

|    |արձանագրային որոշմամբ հաստատվել են կենսաթոշակային բարեփոխումների|

|    |լուսաբանման, հանրային իրազեկման և  քաղաքացիական հասարակության   |

|    |մասնակցության գործընթացի ծրագիրը և  կենսաթոշակային              |

|    |բարեփոխումների լուսաբանման, հանրային իրազեկման և  քաղաքացիական  |

|    |հասարակության մասնակցության գործընթացի միջոցառումների ցանկը և   |

|    |այլն:                                                           |

|    |    2010 թ. հունիսի 24-ին Հայաստանի Հանրապետության Ազգային      |

|    |ժողովն 1-ին ընթերցմամբ ընդունել է կենսաթոշակային բարեփոխումների |

|    |իրականացումն ապահովող օրենքների նախագծերի փաթեթը, որը նախատեսում|

|    |է կենսաթոշակային բարեփոխումների իրականացման փուլային սցենար` ըստ|

|    |հետևյալի`                                                       |

|    |    1) «Պետական կենսաթոշակների մասին» ՀՀ օրենքը,»Ներդրումային   |

|    |ֆոնդերի մասին» ՀՀ օրենքը և»Կուտակային  կենսաթոշակների մասին» ՀՀ |

|    |օրենքի` կամավոր կենսաթոշակային ապահովագրությանը վերաբերող       |

|    |դրույթներն ուժի մեջ են մտնում 2011 թվականին.                    |

|    |    2) «Եկամտային հարկի մասին» և»Կուտակային  վճարի և  եկամտային |

|    |հարկի անձնավորված հաշվառման մասին» ՀՀ օրենքներն ուժի մեջ են     |

|    |մտնում 2013 թվականի հունվարի 1-ին.                              |

|    |    3) «Կուտակային կենսաթոշակների մասին» ՀՀ օրենքի` պարտադիր    |

|    |կուտակային վճարի կատարմանը վերաբերող դրույթներն ուժի մեջ են     |

|    |մտնում 2014 թվականի հունվարի 1-ին:                              |

|    |    Հաշվի առնելով առկա իրավիճակը` նախատեսվում է 2011 թվականին   |

|    |ամբողջացնել կամավոր կենսաթոշակային ապահովագրության իրականացումն |

|    |ապահովող կառուցակարգերը (համապատասխան ենթաօրենսդրական և         |

|    |գերատեսչական իրավական ակտերի մշակում, կամավոր կենսաթոշակային    |

|    |ապահովագրություն իրականացնող կազմակերպությունների               |

|    |(կենսաթոշակային ֆոնդերի կառավարիչների) լիցենզավորում և  այլն),  |

|    |որի արդյունքում 2011 թվականից կգործարկվի կամավոր կենսաթոշակային |

|    |ապահովագրության համակարգը:                                      |

|    |    Միաժամանակ, նախատեսվում է սկսել կենսաթոշակային հաշիվների    |

|    |վարման տեղեկատվական համակարգի, ինչպես նաև  եկամտահարկի և        |

|    |կուտակային վճարի անձնավորված հաշվառման համակարգի մշակման        |

|    |աշխատանքները` հիմք ընդունելով ՀՀ կառավարության հաստատած`        |

|    |կենսաթոշակային բարեփոխումների իրականացումն ապահովող             |

|    |միջոցառումների ժամանակացույցը, ինչպես նաև  մշակել և  ընդունել   |

|    |բաշխողական բաղադրիչի գործունեությունն ապահովող ենթաօրենսդրական  |

|    |իրավական ակտերը:                                                |

|    |    Լայնամասշտաբ բնույթ կկրի նաև  կենսաթոշակային բարեփոխումների |

|    |հանրային իրազեկման աշխատանքների իրականացումը` համաձայն ՀՀ       |

|    |կառավարության հաստատած ծրագրի:                                  |

|____|________________________________________________________________|

|51. |Ինտեգրված սոցիալական ծառայությունների տրամադրման                |

|    |    համակարգի ներդրում                                          |

|    |                                                                |

|    |   ՀՀ կառավարության 2008 թ. ապրիլի 28-ի N 380-Ա որոշմամբ        |

|    |հաստատված, ՀՀ Ազգային ժողովի կողմից հավանության արժանացած` ՀՀ   |

|    |կառավարության ծրագրի 4.4.2.»Սոցիալական պաշտպանությունը» բաժնում |

|    |ՀՀ կառավարության քաղաքականության հիմնական ուղղություններից մեկը |

|    |սոցիալական ծառայությունների համալիր (լրակազմով) տրամադրումն է`  |

|    |գործընթացին մասնակից դարձնելով մասնավոր հատվածին:               |

|    |    ՀՀ կառավարության 2010 թվականի հունիսի 3-ի նիստի N 21        |

|    |արձանագրությամբ հավանության է արժանացել Ինտեգրված սոցիալական    |

|    |ծառայությունների տրամադրման գործընթացի կազմակերպման հայեցակարգը:|

|    |    Արձանագրային որոշմամբ հանձնարարվել է կազմակերպել հայեցակարգի|

|    |հանրային քննարկումներ, Համաշխարհային բանկի աջակցությամբ մշակել  |

|    |ինտեգրված սոցիալական ծառայությունների տրամադրման համակարգի      |

|    |միասնական կառուցվածքագործառութային մոդելը, իրականացնել մոդելի   |

|    |կիրարկման փորձնական ծրագիր և  ծրագրի արդյունքների հաշվառմամբ ՀՀ |

|    |կառավարություն ներկայացնել մոդելի ներդրման միջոցառումների       |

|    |ծրագիր-ժամանակացույց:                                           |

|    |    Անցած ժամանակահատվածում նախարարությունը, համագործակցելով    |

|    |ՄԱԿ-ի մանկական հիմնադրամի երևանյան  գրասենյակի հետ, կազմակերպել |

|    |է կլոր սեղաններ, որին մասնակցել են այն պետական մարմինների և     |

|    |կազմակերպությունների ներկայացուցիչները, որոնք ընգրկվելու են     |

|    |ինտեգրված սոցիալական ծառայությունների տրամադրման գործընթացում:  |

|    |    ՀՀ կառավարության քննարկմանն է ներկայացվել ՀՀ                |

|    |կառավարության»Ինտեգրված սոցիալական ծառայությունների տրամադրման  |

|    |միասնական համակարգի կառուցվածքագործառութային մոդելի             |

|    |հայեցակարգային մոտեցումներին հավանություն տալու մասին»          |

|    |արձանագրային որոշման նախագիծը` նպատակ ունենալով ճշտելու         |

|    |ինտեգրված սոցիալական ծառայությունների տրամադրման միասնական      |

|    |համակարգի կառուցվածքագործառութային մոդելի հանգուցային հարցերը,  |

|    |ընտրել սկզբունքային մոտեցումները, ինչպես նաև  սահմանել մշակված  |

|    |մոդելի փորձնական ծրագրի իրականացման համար անհրաժեշտ             |

|    |տեխնիկատնտեսական բավարար պայմանները:                            |

|    |    Ինտեգրված սոցիալական ծառայությունների տրամադրման համակարգի  |

|    |ներդրման համար նախատեսվում է 2011 թվականի ընթացքում ՀՀ          |

|    |կառավարություն ներկայացնել ինտեգրված սոցիալական ծառայությունների|

|    |տրամադրման համակարգի ներդրման միջոցառումների                    |

|    |ծրագիր-ժամանակացույցը, որում ներառվելու են իրականացվելիք        |

|    |միջոցառումներ հետևյալ  ուղղություններով`                        |

|    |    1) իրավիճակային վերլուծություններ, ուսումնասիրություններ,   |

|    |հետազոտություններ և  գործող, ինչպես նաև  ներդրվող համակարգի     |

|    |բիզնես-գործընթացների նկարագրություններ.                         |

|    |    2) սոցիալական ծառայություններ տրամադրող տարածքային          |

|    |մարմինների շենքային պայմանների գույքագրում և  դրանց (այդ թվում` |

|    |միասնական ընդունարանների) վերաբերյալ առաջարկություններ          |

|    |ներկայացնելը ՀՀ կառավարություն.                                 |

|    |    3) ինտեգրված սոցիալական ծառայությունների տրամադրման         |

|    |համակարգի միասնական կառուցվածքագործառութային մոդելի մշակում և   |

|    |առաջարկություններ ներկայացնելը ՀՀ կառավարություն, առնվազն 2     |

|    |մարզում փորձնական ծրագրի իրականացում, այդ թվում` ինտեգրված      |

|    |սոցիալական ծառայությունների տրամադրման (սոցիալական գործի վարման)|

|    |փորձնական ծրագրի իրականացում ՄԱԿ-ի մանկական հիմնադրամի երևանյան |

|    |գրասենյակի աջակցությամբ.                                        |

|    |    4) Սոցիալական աշխատանքի ինստիտուտի կարողությունների         |

|    |հզորացում և  մասնագիտական ուսուցման ստանդարտների սահմանում,     |

|    |    5) ինտեգրված սոցիալական ծառայությունների տրամադրման         |

|    |համակարգի ներդրումն ապահովող համապատասխան իրավական հենքի        |

|    |ձևավորում,  մասնավորապես,»Սոցիալական աջակցության մասին» ՀՀ      |

|    |օրենքում փոփոխություններ և  լրացումներ կատարելու մասին» ՀՀ      |

|    |օրենքի նախագիծը ներկայացնելը ՀՀ կառավարության աշխատակազմ: Այս   |

|    |նախագծով կիրացվեն տարվա ընթացքում իրականացված միջոցառումների    |

|    |արդյունքների գնահատմամբ ձևավորված  առաջարկությունները:          |

|____|________________________________________________________________|

|52. |Սոցիալական պաշտպանության ոլորտի տեղեկատվական բազաների           |

|    |արդիականացում                                                   |

|    |                                                                |

|    |    Պետական կառավարման ոլորտում քաղաքացիների և                  |

|    |կազմակերպությունների փոխհարաբերությունների որակի և              |

|    |արդյունավետության բարելավման համար կարևորագույն  գործոն է       |

|    |նորագույն տեխնոլոգիաների կիրառումը, մասնավորապես, ժամանակակից   |

|    |տեխնոլոգիաների հիման վրա մշակված տեղեկատվական բազաների          |

|    |շահագործումը:                                                   |

|    |    Պետության կողմից քաղաքացիներին և  կազմակերպություններին     |

|    |էլեկտրոնային ծառայությունների մատուցման գործընթացում կարևոր     |

|    |բաղկացուցիչ է ինտերնետային կապի ապահովումը:                     |

|    |    Սոցիալական պաշտպանության ոլորտում ներդրվել և  կիրառվում են  |

|    |տասնյակից ավելի տեղեկատվական համակարգեր: 2010 թվականին          |

|    |Համաշխարհային բանկի Սոցիալական պաշտպանության ոլորտի կառավարման  |

|    |վարկային ծրագրի շրջանակներում իրականացվել է սոցիալական          |

|    |պաշտպանության ոլորտում գործող տեղեկատվական համակարգերի և        |

|    |համապատասխան գործընթացների գնահատում, որի արդյունքում           |

|    |արդիականացվել են հետևյալ  տեղեկատվական համակարգերը`             |

|    |    1) սոցիալական ապահովության քարտերի.                         |

|    |    2) աշխատանք փնտրողների հաշվառման»Գործ».                     |

|    |    3) կենսաթոշակառուների հաշվառման»Արաքս».                     |

|    |    4) ընտանիքի անապահովության գնահատման»Նպաստ».                |

|    |    5) մինչև  2 տարեկան երեխաների խնամքի նպաստների              |

|    |հաշվառման»Նպաստ-2».                                             |

|    |    6) աշխատանքի պետական տեսչության.                            |

|    |    7) բարեգործական ծրագրերի հաշվառման:                         |

|    |    Մշակվել է տեղեկատվության ավտոմատ փոխանակման տեղեկատվական    |

|    |համակարգը, որը հնարավորություն է տալիս ոլորտի                   |

|    |կազմակերպությունների տվյալներն ստանալ անմիջապես առաջնային       |

|    |աղբյուրից:                                                      |

|    |    Ըստ էության, մշակվել են նոր համակարգեր, որոնք հիմնված են    |

|    |նորագույն տեխնոլոգիաների և  լուծումների վրա: 2011 թ. նախատեսվում|

|    |է իրականացնել արդեն մշակված տեղեկատվական համակարգերի ներդրում:  |

|    |    Նախարարությունում գործում է ՏՀՏ-ի ներդրման և  զարգացման     |

|    |աշխատանքային խումբ` բոլոր ստորաբաժանումների մասնակցությամբ:     |

|    |    Առկա իրավիճակում ոլորտի հետագա զարգացման                    |

|    |առաջնահերթություններն են`                                       |

|    |    - Արդիականացված տեղեկատվական համակարգերի ներդրում,          |

|    |մասնավորապես`                                                   |

|    |    . փորձնական գործարկում` ընտրված տարածքային մարմիններում,    |

|    |    . փորձարկման արդյունքների հիման վրա ծրագրային ապահովման     |

|    |լրամշակում,                                                     |

|    |    . հիմնական գործարկում սոցիալական պաշտպանության ոլորտի       |

|    |կենտրոնական և  համապատասխան տարածքային մարմիններում,            |

|    |    . տարածքային մարմինների աշխատողների վերապատրաստում:         |

|    |    - Նոր տեղեկատվական համակարգերի մշակում և  ներդրում, այդ     |

|    |թվում`                                                          |

|    |    . ֆինանսական կառավարման համակարգ,                           |

|    |    . հաշմանդամներին և  սոցիալապես անապահով անձանց              |

|    |պրոթեզաօրթոպեդիկ և  վերականգնողական պարագաների, ինչպես նաև      |

|    |սայլակների և  լսողական սարքերի տրամադրման:                      |

|    |    - Տեղեկատվության ավտոմատ փոխանակության համակարգի ներդրում:  |

|    |2010 թ. մշակվել է տեղեկատվության ավտոմատ փոխանակման համակարգը,  |

|    |որի ներդրման և  հիմնական գործարկման աշխատանքները նախատեսվում է  |

|    |իրականացնել 2011 թ.:                                            |

|    |    - Սոցիալական պաշտպանության ոլորտի կազմակերպությունների      |

|    |ինտերնետ/ինտրանետ կապի ապահովում:                               |

|    |    - Էլեկտրոնային առաջնահերթ ծառայությունների մշակում:         |

|    |    - Ծառայությունների մատուցման միասնական համալիր կենտրոնների  |

|    |ստեղծման համար անհրաժեշտ տեխնիկական, ծրագրային և  ցանցային      |

|    |ապահովում:                                                      |

|    |    Իրականացվող միջոցառումների արդյունքում`                     |

|    |    - ոլորտի շահառուների հաշվառման գործող գործընթացների         |

|    |զարգացում և  արդիականացում,                                     |

|    |    - տեղեկատվության ամբողջականության և  հավաստիության          |

|    |ապահովում,                                                      |

|    |    - տեղեկատվության ուղղակի հասանելիություն կամ կիրառում`      |

|    |ոլորտի կազմակերպությունների, ինչպես նաև  քաղաքացիների կողմից,   |

|    |    - կառավարման թափանցիկության ապահովում,                      |

|    |    - վերահսկելիության մակարդակի բարձրացում,                    |

|    |    - աշխատակազմի որակի, աշխատանքի արդյունավետության բարձրացում,|

|    |    - իրականացվող ծրագրերի հասցեականության բարձրացում:          |

|____|________________________________________________________________|

|53. |Մանկատների բեռնաթափում                                          |

|    |                                                                |

|    |    Մանկատների բեռնաթափման անհրաժեշտությունը պայմանավորված է    |

|    |երեխայի` ընտանիքում ապրելու իրավունքի ապահովմամբ:               |

|    |    Հանրապետությունում մանկատներ և  երեխաների խնամքի ու         |

|    |պաշտպանության գիշերօթիկ հաստատություններ երեխաների              |

|    |ընդունելությունը և  խնամքը իրականացվում է ՀՀ կառավարության 2005 |

|    |թվականի մարտի 24-ի»Հայաստանի Հանրապետությունում երեխաների խնամք |

|    |և  պաշտպանություն իրականացնող հաստատությունների տիպերի ցանկը,   |

|    |դրանցում երեխաների տեղավորման չափանիշները հաստատելու և          |

|    |Հայաստանի Հանրապետության կառավարության 2002 թվականի դեկտեմբերի  |

|    |26-ի N 2179-Ն որոշման մեջ լրացում և  փոփոխություններ կատարելու  |

|    |մասին» N 381-Ն որոշմամբ և  ՀՀ կառավարության 2005 թվականի        |

|    |սեպտեմբերի 8-ի N 1646-Ն որոշմամբ հաստատված կարգերով:            |

|    |    Մանկատներում խնամվող երեխաների մեծ մասը չունի առանց ծնողական|

|    |խնամքի մնացած երեխայի կարգավիճակ և  գտնվում է մանկատներում      |

|    |սոցիալական տարբեր պատճառներով:                                  |

|    |    Առկա խնդիրների լուծման նպատակով նախատեսվում է ՀՀ            |

|    |օրենսդրության մեջ կատարել փոփոխություններ և  լրացումներ,        |

|    |մասնավորապես, ՀՀ ընտանեկան օրենսգրքում, ՀՀ կառավարության 2005   |

|    |թվականի մարտի 24-ի»Հայաստանի Հանրապետությունում երեխաների խնամք |

|    |և  պաշտպանություն իրականացնող հաստատությունների տիպերի ցանկը,   |

|    |դրանցում երեխաների տեղավորման չափանիշները հաստատելու և          |

|    |Հայաստանի Հանրապետության կառավարության 2002 թվականի դեկտեմբերի  |

|    |26-ի N 2179-Ն որոշման մեջ լրացում և  փոփոխություններ կատարելու  |

|    |մասին» N 381-Ն որոշումների մեջ:                                 |

|    |    ՈՒսումնասիրել ՀՀ աշխատանքի և  սոցիալական հարցերի            |

|    |նախարարության համակարգի մանկատներում խնամվող երեխաների          |

|    |կարգավիճակներն ու նրանց ընտանիքները (առկայության դեպքում):      |

|    |    Իրականացնել մանկատան վերակազմակերպման գործընթացը:           |

|    |    Մանկատների բեռնաթափում (վերադարձնել կենսաբանական ընտանիք,   |

|    |հանձնել` որդեգրման, խնամատար ընտանիք, խնամակալության, տեղավորել |

|    |երեխաների խնամքի և  պաշտպանության գիշերօթիկ հաստատություններ,   |

|    |ցերեկային կենտրոններ և  այլ այլընտրանքային ծառայություններ):    |

|    |    Կարգավորման առարկան է երեխաների խնամքն ու դաստիարակությունը |

|    |հնարավորինս ընտանիքում ապահովելը և  մանկատանն այլընտրանք        |

|    |համարվող ծառայությունների ստեղծումը և  զարգացումը:              |

|    |    Մանկատների բեռնաթափման արդյունքում ակնկալվում է կրճատել     |

|    |մանկատներում խնամվող երեխաների, ինչպես նաև  մանկատների թիվը,    |

|    |հստակեցնել պետական մանկատներում խնամվող երեխաների               |

|    |կարգավիճակները:                                                 |

|_____________________________________________________________________|

|                 ՀՀ էկոնոմիկայի նախարարություն                       |

|_____________________________________________________________________|

|54. |Սոցիալ-տնտեսական երկարաժամկետ զարգացման քաղաքականության         |

|    |ուղղորդում                                                      |

|    |                                                                |

|    |    ՀՀ կառավարության սոցիալ-տնտեսական քաղաքականության շրջանակն  |

|    |ամրագրվում է Կայուն զարգացման ծրագրով: Համաշխարհային            |

|    |ֆինանսատնտեսական ճգնաժամը որոշակի ճշգրտումներ մտցրեց զարգացման  |

|    |քաղաքականության մեջ: Համաշխարհային տնտեսության զարգացման        |

|    |միտումներն ու ներկա մարտահրավերները պահանջում են ճկուն և        |

|    |ադեկվատ արձագանքներ` տնտեսական առաջընթացի և  հետճգնաժամային     |

|    |զարգացման համար: Առավել քան հրատապ է գործարար միջավայրի         |

|    |բարեփոխումների իրագործումը` որպես տնտեսական աճի և  զարգացման    |

|    |առանցքային գործոն: Առկա խնդիրների լուծման նպատակով առաջարկվում է|

|    |վերանայել Կայուն զարգացման ծրագիրը` ամրագրելով տնտեսական        |

|    |զարգացման իրատեսական նպատակադրումներ և  թիրախներ, երկարաժամկետ  |

|    |ռազմավարության ներքո ոլորտային մարտավարություններ` առանձնահատուկ|

|    |լիցք հաղորդելով գործարար միջավայրի բարեփոխումներին: Սույն խնդրի |

|    |կարգավորման առարկան առնչվում է ՀՀ կառավարության 2008 թվականի    |

|    |հոկտեմբերի 30-ի N 1207-Ն որոշմամբ հաստատված Կայուն զարգացման    |

|    |ծրագրին:                                                        |

|    |    Հայաստանի սոցիալ-տնտեսական զարգացման նոր շրջանակի           |

|    |ամրագրումով ակնկալվում է ապահովել իրականացվող քաղաքականության   |

|    |կենսունակությունը, ինչպես նաև  բարեփոխումների շարունակականության|

|    |ապահովմամբ Հայաստանը դարձնել տարածաշրջանում լավագույն գործարար  |

|    |և  ներդրումային միջավայր ունեցող երկիր:                         |

|____|________________________________________________________________|

|55. |«Գործարարությամբ զբաղվելը» վարկանիշային դասակարգման սանդղակում  |

|    |Հայաստանի դիրքի բարելավում                                      |

|    |                                                                |

|    |    Տնտեսության զարգացման կարևորագույն  նախապայմանը երկրում     |

|    |գործարարության զարգացումն է: Գործարարությանն առնչվող            |

|    |ընթացակարգերն իրենց պարզությամբ և  թափանցիկությամբ դեռևս  հեռու |

|    |են բավարար լինելուց: Գործարարության զարգացման և  օտարերկրյա     |

|    |ներդրումների ներգրավման պետական քաղաքականությունն ուղղված է     |

|    |առավելագույնս բարենպաստ միջավայրի ստեղծմանը, տնտեսության առավել |

|    |ազատականացմանը, ազատ մրցակցության խթանմանը, վարչարարական        |

|    |ընթացակարգերի առավելագույնս պարզեցմանը, սպառողների շահերի       |

|    |արդյունավետ պաշտպանությանը:                                     |

|    |    Առկա խնդիրների լուծման նպատակով առաջարկվում է»Հայաստանի     |

|    |գործարար և  ներդրումային միջավայրի գերազանցության կենտրոն»      |

|    |համազգային ծրագրի հայեցակարգի և  Գործարար միջավայրի բարելավման  |

|    |միջոցառումների ծրագրի, ինչպես նաև  տեսչական բարեփոխումների      |

|    |շարունակական իրականացումը:                                      |

|    |    Աշխատանքներ կտարվեն»Գործարարությամբ զբաղվելը» դասակարգման   |

|    |համար հիմք հանդիսացող բոլոր 10-ը բաղադրիչների բարելավման        |

|    |ուղղությամբ, մասնավորապես, ընկերության հիմնադրման համար»մեկ     |

|    |կանգառի պատուհան» սկզբունքի ներդրում, հարկային և  մաքսային      |

|    |գործընթացների պարզեցում և  թափանցիկության բարձրացում, փոքր      |

|    |ներդրողների պաշտպանություն, քաղաքաշինական թույլտվությունների    |

|    |տրամադրման մեխանիզմների կատարելագործում և  այլն:                |

|    |    Գործարարությամբ զբաղվելու համար Հայաստանը տարածաշրջանային   |

|    |գերազանցության կենտրոն դարձնելու խնդիրը ՀՀ Նախագահի նախընտրական |

|    |ծրագրի և  ՀՀ կառավարության հռչակած համազգային նախագծերից մեկն է,|

|    |որի հետևողական  իրականացումը ՀՀ հեռանկարային զարգացման          |

|    |երաշխիքներից է: Արդյունքում` ակնկալվում է Հայաստանի             |

|    |Հանրապետությունը դարձնել տարածաշրջանում գործարար և  ներդրումային|

|    |լավագույն միջավայր ունեցող երկիր, մասնավորապես, բարելավել       |

|    |Հայաստանի դիրքը Համաշխարհային բանկի և  Միջազգային ֆինանսական    |

|    |կորպորացիայի կողմից հրապարակվող»Գործարարությամբ զբաղվելը»       |

|    |դասակարգման մեջ:                                                |

|____|________________________________________________________________|

 

--------------------------------------------------------------

ԻՐՏԵԿ - շարունակությունը հաջորդ մասերում

 

 

pin
ՀՀ կառավարություն
13.01.2011
N 111-Ն
Որոշում