Սեղմել Esc փակելու համար:
ԲԱՐՁՐԱԳՈՒՅՆ ՄԱՍՆԱԳԻՏԱԿԱՆ ԿՐԹՈՒԹՅԱՆ ԲԱ...
Քարտային տվյալներ

Տեսակ
Գործում է
Ընդունող մարմին
Ընդունման ամսաթիվ
Համար

Գրանցման ամսաթիվ
ՈՒժի մեջ մտնելու ամսաթիվ
ՈՒժը կորցնելու ամսաթիվ
Ընդունման վայր
Սկզբնաղբյուր

Ժամանակագրական տարբերակ Փոփոխություն կատարող ակտ

Որոնում:
Բովանդակություն

Հղում իրավական ակտի ընտրված դրույթին X
irtek_logo
 

ԲԱՐՁՐԱԳՈՒՅՆ ՄԱՍՆԱԳԻՏԱԿԱՆ ԿՐԹՈՒԹՅԱՆ ԲԱԿԱԼԱՎՐԻ ՈՐԱԿԱՎՈՐՄԱՆ ՊԵՏԱԿԱՆ ԿՐԹԱԿԱՆ ՉԱՓՈՐՈՇ ...

 

 

110.0271.190511

ԳՐԱՆՑՎԱԾ Է
ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ
ԱՐԴԱՐԱԴԱՏՈՒԹՅԱՆ ՆԱԽԱՐԱՐՈՒԹՅԱՆ ԿՈՂՄԻՑ

                                      «19»        05            2011 Թ.

                                        ՊԵՏԱԿԱՆ ԳՐԱՆՑՄԱՆ ԹԻՎ 11011233

 

ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ ԿՐԹՈՒԹՅԱՆ ԵՎ ԳԻՏՈՒԹՅԱՆ ՆԱԽԱՐԱՐ ՀՐԱՄԱՆ

 

1 ապրիլի 2011 թվականի N 271-Ն

 

ԲԱՐՁՐԱԳՈՒՅՆ ՄԱՍՆԱԳԻՏԱԿԱՆ ԿՐԹՈՒԹՅԱՆ ԲԱԿԱԼԱՎՐԻ ՈՐԱԿԱՎՈՐՄԱՆ ՊԵՏԱԿԱՆ ԿՐԹԱԿԱՆ ՉԱՓՈՐՈՇԻՉՆԵՐԸ ՀԱՍՏԱՏԵԼՈՒ ՄԱՍԻՆ

(68-րդ մաս)

 

ԲԱՐՁՐԱԳՈՒՅՆ ՄԱՍՆԱԳԻՏԱԿԱՆ ԿՐԹՈՒԹՅԱՆ ԲԱԿԱԼԱՎՐԻ ՈՐԱԿԱՎՈՐՄԱՆ ՊԵՏԱԿԱՆ ԿՐԹԱԿԱՆ ՉԱՓՈՐՈՇԻՉ

(68-րդ մաս)

 

|_____|________________________________________________________|______|

|ԸՄԴԿԲ|Ընդհանուր ճարտարագիտական առարկաներ                      |  33  |

|03.00|                                                        |      |

|_____|________________________________________________________|______|

|03.01|Համակարգչային գրաֆիկա                                   |   4  |

|     |Հիմնական հասկացություններ: Գրաֆիկական մոդելը և          |      |

|     |համակարգչային գրաֆիկայի առարկան: Եռաչափ տարածության     |      |

|     |գրաֆիկական մոդելների կառուցումը աֆինական                |      |

|     |արտապատկերումների միջոցով: Աքսոնոմետրիա և  համալիր      |      |

|     |գծագիր: Տարրական ֆիգուրների (գիծ, մակերևույթ,  մարմին)  |      |

|     |գրաֆիկական մոդելների ուսումնասիրությունը: Ֆիգուրների    |      |

|     |ինցիդենտային փոխհարաբերությունները (դիրքային խնդիրներ): |      |

|     |Կազմածո մարմինները և  դրանց գրաֆիկական մոդելավորման     |      |

|     |առանձնահատկությունները: Կտրվածքների և  հատույթների      |      |

|     |կիրառությունը: Հիմնական մետրական խնդիրները: Ֆիգուրի     |      |

|     |պարամետրավորումը որպես նրա առաջադրման մեթոդ:            |      |

|     |Ճարտարագիտական գծագրերի ձևավորման                       |      |

|     |առանձնահատկությունները: Էսքիզներ:  Միացումներ, հավաքման |      |

|     |գծագրեր: Սխեմաներ և  դիագրամներ:                        |      |

|_____|________________________________________________________|______|

|03.02|Կենսագործունեության անվտանգություն                      |   3  |

|     |Կենսագործունեության միջավայրի վտանգավոր ու վնասակար     |      |

|     |գործոնների և  բարենպաստ ու անվտանգ աշխատանքային         |      |

|     |պայմանների բնութագրերը:  Կենսագործունեության            |      |

|     |անվտանգության ապահովման իրավական նորմատիվ տեխնիկական և  |      |

|     |կազմակերպչական հարցեր: Մարդու օրգանիզմի կառուցվածքային  |      |

|     |և  ֆունկցիոնալ առանձնահատկությունները: Պաշտպանություն   |      |

|     |անբավարար լուսավորությունից:  Պաշտպանություն անբարենպաստ|      |

|     |օդերևութաբանական  պայմաններից: Պաշտպանություն վնասակար  |      |

|     |նյութերից: Պաշտպանություն թրթռոցներից: Պաշտպանություն   |      |

|     |աղմուկից, ինֆրա և  ուլտրաձայներից: Պաշտպանություն       |      |

|     |էլեկտրամագնիսական դաշտերի և  լազերային ճառագայթների     |      |

|     |ներգործունեությունից: Պաշտպանություն իոնացնող           |      |

|     |ճառագայթների ազդեցությունից: Պաշտպանություն էլեկտրական  |      |

|     |հոսանքի ազդեցությունից: Պաշտպանություն ստատիկական և     |      |

|     |մթնոլորտային էլեկտրականության պարպումներից:             |      |

|     |Պաշտպանություն ճնշման տակ գտնվող համակարգերում առաջացող |      |

|     |վթարներից: Պաշտպանություն տեխնոլոգիական սարքավորումների |      |

|     |շահագործման ընթացքում առաջացած վտանգներից,              |      |

|     |արդյունաբերական կազմակերպությունների ու արտադրամասերի   |      |

|     |կառուցվածքի և  պահպանմանը ներկայացվող                   |      |

|     |կենսագործունեության պահանջները: Պաշտպանություն          |      |

|     |հրդեհներից:                                             |      |

|_____|________________________________________________________|______|

|03.03|Քաղաքացիական պաշտպանության և  արտակարգ իրավիճակների     |   2  |

|     |հիմնահարցեր                                             |      |

|     |Արտակարգ իրավիճակի սահմանումը, առաջացման հաճախականության|      |

|     |ավելացման հավանականությունը և  հետևանքները:  Խաղաղ կամ  |      |

|     |պատերազմական ժամանակներում առաջացած իրավիճակների        |      |

|     |դասակարգումը, բնութագրումը և  կանխարգելման              |      |

|     |միջոցառումները:                                         |      |

|     |Արտակարգ իրավիճակների դասակարգումն ըստ` տևողության,     |      |

|     |կանխատեսման հնարավորության, ընդգրկման մասշտաբների,      |      |

|     |կանխարգելման հնարավորության և  ծագման առաջնահերթության: |      |

|     |Արտակարգ իրավիճակների և  քաղաքացիական պաշտպանության     |      |

|     |համակարգի խնդիրներն ու գործառությունները:               |      |

|     |Արտակարգ իրավիճակներում ռադիացիոն և  քիմիական           |      |

|     |իրադրությունների գնահատման մեթոդները:                   |      |

|     |Բնակչության պաշտպանության կազմակերպումը խաղաղ և         |      |

|     |պատերազմական ժամանակներում առաջացած արտակարգ            |      |

|     |իրավիճակներում:                                         |      |

|     |խաղաղ և  պատերազմական ժամանակներում առաջացած արտակարգ   |      |

|     |իրավիճակներում արդյունաբերական օբյեկտների գործունեության|      |

|     |կայունության ապահովման հիմնական ուղիներն ու եղանակները: |      |

|     |խաղաղ և  պատերազմական ժամանակներում առաջացած արտակարգ   |      |

|     |իրավիճակներում փրկարար և  անհետաձգելի վթարային          |      |

|     |վերականգնողական աշխատանքները և  կատարման անհրաժեշտ      |      |

|     |տեխնիկական միջոցների բնութագրերը:                       |      |

|     |Արտակարգ իրավիճակների ռիսկի գնահատում:                  |      |

|_____|________________________________________________________|______|

|03.04|Ճյուղի էկոնոմիկա և  կազմակերպում                        |   6  |

|     |Կազմակերպության կազմակերպչա-իրավական հիմունքները,       |      |

|     |կազմակերպության տեսակները, հիմնական արտադրական ֆոնդերի  |      |

|     |և  շրջանառու միջոցների տնտեսական էությունը, արտադրական  |      |

|     |ֆոնդերի հիմնական կազմը և  կառուցվածքը, նրանց գնահատման  |      |

|     |եղանակները` մաշվածություն, ամորտիզացիա, օգտագործման     |      |

|     |ցուցանիշներ:  Շրջանառու միջոցների կազմը, կառուցվածքը,   |      |

|     |նրանց ձևավորման  աղբյուրները, օգտագործման ցուցանիշները: |      |

|     |Արտադրական ծախքերը` հաստատուն, փոփոխական, սահմանային և  |      |

|     |միջին:  Արտադրանքի ինքնարժեք, ծախսային էլեմենտներ,      |      |

|     |արտադրանքի ինքնարժեքի որոշում տարբեր բնագավառների համար |      |

|     |(արտադրամաս, գործարան, սպառիչ): Գներ և  գնագոյացում,    |      |

|     |շահույթ, շահութաբերություն, գների տեսակները և  նրանց    |      |

|     |ֆունկցիաները: Կազմակերպության ֆինանսական ռեսուրսներ,    |      |

|     |ֆինանսական փաստաթղթեր:  Կազմակերպության                 |      |

|     |ֆինանսա-տնտեսական հիմնական ցուցանիշները: Տնտեսական      |      |

|     |էֆեկտիվության հաշվարկի հիմունքները, մաքուր դիսկոնտացված |      |

|     |արժեքի հաշվման եղանակը, տնտեսական էֆեկտիվության         |      |

|     |ցուցանիշներ` մաքուր ընթացիկ արժեք, ներքին եկամուտի նորմ,|      |

|     |հետգնման ժամանակամիջոց, կապիտալ ներդրման վերադարձի      |      |

|     |ժամանակահատված: Նախագծի տեխնիկա-տնտեսական հիմնավորում:  |      |

|_____|________________________________________________________|______|

|03.05|Էլեկտրատեխնիկա                                          |   5  |

|     |Հաստատուն հոսանքի էլեկտրական շղթաներ: Շղթայի տարրերը,   |      |

|     |էլեկտրական վիճակը բնութագրող հիմնական օրենքները և       |      |

|     |հաշվարկման մեթոդները (շղթաների հաշվարկը Կիրխհոֆի        |      |

|     |օրենքների կիրառմամբ, միջհանգուցային լարման, կոնտուրային |      |

|     |հոսանքների, համարժեք գեներատորի և  համարժեք             |      |

|     |ձևափոխությունների  մեթոդները):  Փոփոխական հոսանքի       |      |

|     |շղթաներ: Սինուսոիդական մեծությունների ստացումը, գործող  |      |

|     |և  միջին արժեքները և  նրանց արտահայտումը պտտվող         |      |

|     |վեկտորներով ու կոմպլեքս թվերով: Ռեզիստիվ, ինդուկտիվ և   |      |

|     |ունակային տարրերով ուսումնասիրությունը:  Էլեկտրական     |      |

|     |շղթաների հիմնական օրենքները փոփոխական հոսանքի դեպքում և |      |

|     |հաշվարկը: Եռաֆազ շղթաներ: Աստղաձև  և  եռանկյունաձև      |      |

|     |միացված սիմետրիկ և  ոչ սիմետրիկ եռաֆազ շղթաների         |      |

|     |հետազոտումը և  հաշվարկը: Անցումային պրոցեսների          |      |

|     |հետազոտումը պարզագույն էլեկտրական շղթաներում: Մագնիսական|      |

|     |շղթաներ:  Ֆեռոմագնիսական նյութեր, նրանց հատկությունները |      |

|     |և  կիրառությունը տարբեր նշանակության մագնիսական         |      |

|     |շղթաներում: Պարզագույն մագնիսական շղթաների հաշվարկը:    |      |

|     |Տրանսֆորմատորներ: Միաֆազ և  եռաֆազ տրանսֆորմատորների    |      |

|     |կառուցվածքը, աշխատանքը, ռեժիմները: Ավտոտրանսֆորմատորներ,|      |

|     |չափման և  եռակցման տրանսֆորմատորներ: Կիսահաղորդիչային   |      |

|     |սարքեր, բնութագծերը և  կիրառման բնագավառները:           |      |

|     |Կիսահաղորդիչային ուղղիչներ և  ուժեղացուցիչներ: Ասինխրոն |      |

|     |շարժիչներ: Եռաֆազ և  միաֆազ շարժիչների կառուցվածքը,     |      |

|     |աշխատանքը, բնութագծերը և  կիրառման բնագավառները: Սինխրոն|      |

|     |մեքենաներ: Մեքենայի կառուցվածքը, բնութագծերը և  կիրառման|      |

|     |բնագավառները: Հաստատուն հոսանքի մեքենաներ:  Կառուցվածքը,|      |

|     |աշխատանքը որպես գեներատոր և  որպես շարժիչ, բնութագծերը  |      |

|     |և  կիրառման բնագավառները: Էլեկտրաշարժիչներ: Էլեկտրական  |      |

|     |շարժիչների տիպի և  հզորության ընտրությունը: Էլեկտրական  |      |

|     |ապարատներ, կառավարման սխեմաներ:                         |      |

|     |Էլեկտրամատակարարման հիմունքները:                        |      |

|_____|________________________________________________________|______|

|03.06|Կիրառական մեխանիկա                                      |   5  |

|     |«Կիրառական մեխանիկա» դասընթացի հիմնական բաժինները,      |      |

|     |հիմնախնդիրները և  դերը ճարտարագիտական կրթության         |      |

|     |բնագավառում: ՈՒսումնասիրվող օբյեկտների և  դրանց տարրերի |      |

|     |մոդելները: Բացարձակ և  դեֆորմացվող պինդ մարմիններ:      |      |

|     |Մեխանիզմների կառուցվածքային վերլուծություն: Պինդ մարմնի |      |

|     |կինեմատիկայի տարրեր: Մեխանիզմների կինեմատիկ             |      |

|     |վերլուծություն: Ստատիկայի և  դինամիկայի տարրեր:         |      |

|     |Մեխանիզմների դինամիկ վերլուծություն: Մեխանիզմների և     |      |

|     |մասերի ամրության հաշվարկների հիմունքներ: Զսպանակների և  |      |

|     |միացությունների հաշվարկների հիմունքներ:                 |      |

|_____|________________________________________________________|______|

|03.07|Նյութագիտություն                                        |   4  |

|     |Ընդհանուր տեղեկություններ նյութերի կառուցվածքի մասին,   |      |

|     |կապերի տեսակները,պինդ մարմինների կառուցվածքը և          |      |

|     |դեֆեկտները:                                             |      |

|     |Դիէլեկտրիկներ` դիէլեկտրիկների բևեռացում,                |      |

|     |էլեկտրահաղորդականություն, դիէլեկտրիկական կորուստներ,    |      |

|     |դիէլեկտրիկների ծակում: Դիէլեկտրիկների ջերմային,         |      |

|     |քիմիական, մեխանիկական հատկություններ: Էլեկտրամեկուսիչ   |      |

|     |նյութեր` բնական, արհեստական, սինթետիկ նյութեր, նրանց    |      |

|     |դասակարգումը ըստ ագրեգատային վիճակների, քիմիական        |      |

|     |բաղադրության և  ֆունկցիոնալ պատկանելության, վերջիններիս |      |

|     |հատկությունների կախումը արտաքին գործոններից, ստացման    |      |

|     |տեխնոլոգիան և  կիրառումը էլեկտրաէներգետիկական,          |      |

|     |ռադիոէլեկտրոնային սարքավորումներում: Ակտիվ              |      |

|     |դիէլեկտրիկներ: Մագնիսական նյութեր` Ընդհանուր            |      |

|     |տեղեկություններ նյութերի մագնիսական հատկությունների     |      |

|     |մասին: Մագնիսափափուկ և  մագնիսակոշտ նյութեր,պատրաստման  |      |

|     |տեխնոլոգիան և  կիրառումը էլեկտրաէներգետիկական,          |      |

|     |ռադիոէլեկտրոնային սարքավորումներում: Հաղորդիչ և         |      |

|     |կիսահաղորդիչ նյութեր` դասակարգումը, ընդհանուր           |      |

|     |տեղեկություններ և  հիմնական հատկություններ, պատրաստման  |      |

|     |տեխնոլոգիան և  կիրառումը էլեկտրաէներգետիկական,          |      |

|     |ռադիոէլեկտրոնային սարքավորումներում:                    |      |

|_____|________________________________________________________|______|

|03.08|Չափագիտության և  ստանդարտացման հիմունքներ               |   4  |

|     |Հիմնական հասկացություններ չափիչ տեխնիկայի մասին:        |      |

|     |Սխալների տեսակները, գնահատման հավանականային մեթոդներ:   |      |

|     |Էլեկտրական չափիչ միջոցների դասակարգումը, նրանց          |      |

|     |բնութագրերը: Ստատիկ և  դինամիկ ռեժիմներում չափման       |      |

|     |միջոցները:  Էլեկտրոնային անալոգային սարքեր և            |      |

|     |ձևափոխիչներ:  Կամրջակներ և  կոմպենսատորներ: Թվային      |      |

|     |սարքեր և  ձևափոխիչներ:  Գրանցող սարքեր և                |      |

|     |սարքավորումներ: Էլեկտրական մեծությունների չափումը:      |      |

|     |Մագնիսական մեծություններ, չափիչ սարքեր և  ձևափոխիչներ:  |      |

|     |Ոչ էլեկտրական մեծությունների չափման սարքեր և            |      |

|     |ձևափոխիչներ:  Ինֆորմացիոն չափիչ սարքեր: Չափող, վճռող    |      |

|     |սարքեր:                                                 |      |

|_____|________________________________________________________|______|

|ԸԲԿԲ |Ընդհանուր բնագավառի դասընթացների կրթաբլոկ               |  25  |

|04.00|                                                        |      |

|_____|________________________________________________________|______|

|04.01|Էլեկտրատեխնիկա 3                                        |   5  |

|     |Դասընթացի նպատակն է` հիմնարար գիտելիքներ տալ            |      |

|     |էլեկտրամագնիսական շղթաների հաշվարկի և  հետազոտման       |      |

|     |վերաբերյալ, կարողանալ իրական էլեկտրամագնիսական շղթան    |      |

|     |ներկայացնել հաշվարկային էլեկտրական սխեմաների տեսքով և   |      |

|     |ուսումնասիրել այն ինչպես կայունացած ռեժիմում, այնպես էլ |      |

|     |անցումային երևույթների  ընթացքում:                      |      |

|     |Հաստատուն և  սինուսոիդական հոսանքի միաֆազ շղթաներում    |      |

|     |անցումային երևույթների  ուսումնասիրությունը և  հաշվարկի |      |

|     |մեթոդները: Հաստատուն և  փոփոխական հոսանքի ոչ գծային և   |      |

|     |մագնիսական շղթաների, բաշխված պարամետրերով շղթաների      |      |

|     |տեսությունը: Հասկացություններ էլեկտրամագնիսական դաշտի   |      |

|     |տեսության վերաբերյալ:                                   |      |

|_____|________________________________________________________|______|

|04.02|Էլեկտրոնիկա և  սխեմատեխնիկա 1                           |   6  |

|     |Դասընթացի նպատակն է ուսանողներին տալ հիմնարար գիտելիքներ|      |

|     |ժամանակակից էլեկտրոնային տարրերի (տրանզիստորներ,        |      |

|     |ինտեգրալ սխեմաներ և  այլ կիսահաղորդչային տարրեր) և      |      |

|     |դրանց կիրառությունների վերաբերյալ: Դասընթացի յուրացումը |      |

|     |հնարավորություն կտա ձեռք բերել անալոգային և  իմպուլսային|      |

|     |ազդանշանների մշակման սարքերի նախագծման ու ուսումնասիրման|      |

|     |համար գիտելիքներ և  հմտություններ` օգտագործելով         |      |

|     |էլեկտրոնային համակարգերի նախագծման ժամանակակից մեթոդներ:|      |

|     |Էլեկտրոնիկային և  անալոգային շղթաների հիմունքները,      |      |

|     |կիսահաղորդչային սարքեր, Էլեկտրոնային ուժեղարարներ`      |      |

|     |RC-կապով, տրանսֆորմատորային կապով, հզորության           |      |

|     |ուժեղարարներ, ընտրողական ուժեղարարներ, սինուսոիդային    |      |

|     |ազդանշանի գեներատորներ, ինտեգրալ գործույթային           |      |

|     |ուժեղարարաներ, ինտեգրալ գործույթային ուժեղարարաների վրա |      |

|     |տարաբնույթ ուժեղարարներ, գեներատորներ: Իմպուլսային      |      |

|     |ռեժիմում աշխատող շղթաներ` ինտեգրող դիֆերենցող սխեմաներ, |      |

|     |սղոցաձև  ազդանշանի գեներատորներ, տրամաբանական տարրեր,   |      |

|     |տրիգերներ, մուլտիվիբրատորներ, կոմբինացիոն սխեմաներ:     |      |

|_____|________________________________________________________|______|

|04.03|Կառավարման համակարգերի հիմունքներ                       |   5  |

|     |Առարկայի դասավանդման նպատակն է այնպիսի մասնագետների     |      |

|     |պատրաստումը, ովքեր կարող են իրականացնել տարբեր ոլորտների|      |

|     |կառավարման համակարգերում օգտագործվող տարրերի,           |      |

|     |համասարքերի ավտոմատ ենթահամակարգերի ստեղծման, ներդրման  |      |

|     |և  շահագործման հետ կապված հաշվարկային և  որոշ           |      |

|     |հետազոտական աշխատանքներ:                                |      |

|     |Կառավարման համակարգերի կառուցվածքը: Անընդհատ գծային     |      |

|     |կառավարման համակարգերի հետազոտությունը և  սինթեզը:      |      |

|_____|________________________________________________________|______|

|04.04|Միկրոպրոցեսորների կիրառություններ                       |   4  |

|     |Դասընթացի նպատակն է ուսանողներին ծանոթացնել             |      |

|     |միկրոպրոցեսորի կառուցվածքին, ծրագրավորմանը և            |      |

|     |կիրառություններին:                                      |      |

|     |Երկակի թվաբանություն` հաշվարկի համակարգերը և            |      |

|     |անցումները: Երկակի թվաբանության գործողությունները և     |      |

|     |դրանց առանձնահատկությունները:  Միկրոպրոցեսորի           |      |

|     |ճարտարապետությունը, հանգույցների ֆունկցիոնալ            |      |

|     |կանխորոշումները, հրամանների կատարման գործընթացի         |      |

|     |հաջորդականությունը, ընդհատումների համակարգը:            |      |

|     |Միկրոպրոցեսորի ծրագրավորումը` Ասեմբլեր լեզվի հրամանների |      |

|     |հասցեագրման եղանակները, դասակարգումը և                  |      |

|     |առանձնահատկությունները:  Միկրոպրոցեսորային համակարգի    |      |

|     |հանգույցներ` հաստատուն և  օպերատիվ հիշող սարքերի        |      |

|     |սխեմաները, առանձնահատկությունները: Մուտքի-ելքի սարքերը, |      |

|     |տարատեսակները, կառուցվածքները: Արտաքին սարքեր,          |      |

|     |ստեղնաշարի աշխատանքի սկզբունքը, տեսատիպեր, արտաքին      |      |

|     |հիշողություն: Միկրոպրոցեսորի կիրառությունը              |      |

|     |միկրոէլեկտրոնային տեխնոլոգիայի կառավարման, ազդանշանների |      |

|     |մշակման, չափիչ և  հետազոտական համակարգերում:            |      |

|_____|________________________________________________________|______|

|04.05|Ինֆորմատիկա 4                                           |   4  |

|     |Դասընթացի ուսումնասիրության նպատակն է ուսանողների մոտ   |      |

|     |խորացնել գիտելիքները C++ լեզվի վերաբերյալ, որոնք ձեռք են|      |

|     |բերվել նախորդ դասընթացներում:                           |      |

|     |C++ լեզվի ժառանգման մեխանիզմի օգտագործմամբ նոր          |      |

|     |հատկություններով օժտված դասերի ստեղծումը, ժառանգ դասերի |      |

|     |կոնստրուկտորներ և  դեստրուկտորներ, ժառանգելիս           |      |

|     |կոնստրուկտորների և  դեստրուկտորների վարքը, բազմակի      |      |

|     |ժառանգում, կոնստրուկտորների և  դեստրուկտորների վարքը    |      |

|     |բազմակի ժառանգման դեպքում, վիրտուալ բազային դասեր,      |      |

|     |վիրտուալ դեստրուկտորներ, ֆունկցիաների և  դասերի         |      |

|     |շաբլոններ, ներդրված դասեր, C++-ի ներմուծման-արտածման    |      |

|     |գրադարանի օգտագործումը, ֆայլերի հետ աշխատանքը:          |      |

|_____|________________________________________________________|______|

|04.06|Մաթեմատ` ընտրովի դասընթաց                               |   3  |

|_____|________________________________________________________|______|

|04.  |Դիսկրետ մաթեմատիկա                                      |   3  |

|06.01|                                                        |      |

|     |ՈՒսանողներին ծանոթացնել դիսկրետ մաթեմատիկայի այն        |      |

|     |բաժիններին, որոնք կիրառվում են գիտության և  տեխնիկայի   |      |

|     |զանազան բնագավառներում ծագող խնդիրների մաթեմատիկական    |      |

|     |մոդելների և  դրանց լուծման ալգորիթմների մշակման համար:  |      |

|     |Բինար հարաբերություններ: Ֆունկցիոնալ հարաբերություններ: |      |

|     |Համարժեքության և  կարգի հարաբերություններ: Կարգավորված  |      |

|     |ընտրություններ կրկնություններով և  առանց                |      |

|     |կրկնությունների: Տեղափոխություններ, զուգորդություններ   |      |

|     |կրկնություններով և  առանց կրկնությունների: Կոդավորման   |      |

|     |մեթոդ: Կցման և  արտաքսման սկզբունքը: Տեղադրություններ:  |      |

|     |Սովորական գրաֆներ: Երկմասնյա գրաֆներ և  ծառեր: Էքստրեմալ|      |

|     |գրաֆներ: Էյլերյան և  Համիլտոնյան գրաֆներ:  Գագաթային և  |      |

|     |կողային ծածկույթներ: Զուգակցումներ: Հարթ գրաֆներ:       |      |

|     |Գրաֆների գագաթային և  կողային ներկումներ: Գրաֆների      |      |

|     |ներկայացումներ տարբեր մակերևույթների  վրա:              |      |

|_____|________________________________________________________|______|

|04.  |Հաշվողական մեթոդներ                                     |   3  |

|06.02|                                                        |      |

|     |ՈՒսանողներին ծանոթացնել հաշվողական մաթեմատիկայի դասական |      |

|     |մեթոդներին:  Ֆունկցիաների մոտարկում և  գծային           |      |

|     |հավասարումների մոտավոր լուծում:                         |      |

|     |Սխալներ, դրանց դասակարգումը:Բացարձակ և  հարաբերական սխալ|      |

|     |Ինտերպոլյացիա: Ինպերպոլյացիայի խնդիր: Լագրանժի          |      |

|     |ինտերպոլյացիոն բազմանդամը:  Լագրանժի ինտերպոլյացիոն     |      |

|     |բանաձևի  մնացորդային անդամ: Գծային և  քառակուսային      |      |

|     |ինտերպոլյացիա: Բաժանված տարբերություններ և  նրանց       |      |

|     |հատկությունները: Նյուտոնի ինտերպոլյացիոն բազմանդամը:    |      |

|     |Թվային դիֆերենցում: Թվային դիֆերենցման սխալը:           |      |

|     |Ինտերպոլյացիոն հանգույցների օպտիմալ ընտրությունը:       |      |

|     |Քառակուսացման բանաձևեր:   Նյուտոն-Կոտեսի քառակուսացման  |      |

|     |բանաձևերը:  ՈՒղղանկյունների, սեղանների և  Սիմպսոնի      |      |

|     |բանաձևերը:  Օրթոգոնալ բազմանդամները և  նրանց            |      |

|     |հատկությունները:  Գաուսի քառակուսացման բանաձևեր:        |      |

|     |Սպլայների մասին գաղափարը: Հավասարաչափ մոտարկումներ:     |      |

|     |Չեբիշևի  թեորեմ (առանց ապացույցի): Լավագույն            |      |

|     |մոտարկումներ Հիլբերտյան տարածություններում: Ֆուրյեի     |      |

|     |շարքեր, Բեսսելի անհավասարությունը Օպերատորային          |      |

|     |հավասարումներ: Սեղմող արտապատկերումներ: Հաջորդական      |      |

|     |մոտավորությունների մեթոդ բանախյան տարածություններում:   |      |

|     |Հանրահաշվի թվային մեթոդներ:                             |      |

|_____|________________________________________________________|______|

|04.  |Կոմպլեքս փոփոխականի ֆունկցիաների տեսություն             |   3  |

|06.03|                                                        |      |

|     |ՈՒսանողներին ծանոթեցնել կոմպլեքս անալիզի տեսությանը:    |      |

|     |Ծրագրում ընդգրկված են անալիտիկ ֆունկցիաների տեսության   |      |

|     |հարցերը` կոպլեքս թվեր, Կոմպլեքս փոփոխականի ֆունկցիաների |      |

|     |դիֆերենցում, ինտեգրում, Կոշու թեորեմները, մեկուսացված   |      |

|     |եզակի կետեր, մնացքների տեսություն: Անիսկական            |      |

|     |ինտեգրալների հաշվում մնացքների օգնությամբ:              |      |

|     |Կոմպլեքս թվեր և  կոմպլեքս փոփոխականի ֆունկցիաներ:       |      |

|     |Կոմպլեքս դիֆերենցում:  Կոշի-Ռիմանի պայմանները: Անալիտիկ |      |

|     |ֆունկցիա: Կոմպլեքս փոփոխականի ֆունկցիայի ինտեգրում:     |      |

|     |Կոշու թեորեմը: Կոշու ինտեգրալ բանաձևը:  Անալիտիկ        |      |

|     |ֆունկցիայի վերլուծումը Թեյլորի շարքի: Լյուվիլի թեորեմը: |      |

|     |Միակության թեորեմներ:  Մեկուսացված եզակի կետերի         |      |

|     |դասակարգումը: Մնացք: Թեորեմ մնացքի մասին:  Անիսկական    |      |

|     |ինտեգրալների հաշվում մնացքների օգնությամբ: Լապլասի      |      |

|     |ձևափոխություն  և  նրա հատկությունները: Լապլասի          |      |

|     |ձևափոխության  կիրառությունները                          |      |

|_____|________________________________________________________|______|

|04.  |Մաթեմատիկական վիճակագրություն                           |   3  |

|06.04|                                                        |      |

|     |Սահմանվում են մաթեմատիկական վիճակագրության հիմնական     |      |

|     |հասկացությունները և  տրվում են նրանց կարևոր             |      |

|     |հատկությունները: Ինֆորմացիայի տեսությունից ծրագիրը      |      |

|     |պարունակում է գաղափար փորձի էնտրոպիայի, պայմանական      |      |

|     |էնտրոպիայի և  ինֆորմացիայի մասին:                       |      |

|     |Մաթեմատիկական վիճակագրության հիմնական հասկացությունները |      |

|     |և  նրանց կարևոր  հատկությունները` վերցվածքային          |      |

|     |բազմություն, նրա պարամետրերը, անհայտ պարամետրերի        |      |

|     |գնահատման եղանակները, Ռաո-Կրամերի անհավասարությունը:    |      |

|     |Ինֆորմացիայի տեսություն: Գաղափար փորձի էնտրոպիայի,      |      |

|     |պայմանական էնտրոպիայի և  ինֆորմացիայի մասին: էնտրոպիայի,|      |

|     |պայմանական էնտրոպիայի և  ինֆորմացիայի կարևորագույն      |      |

|     |հատկությունները:                                        |      |

|_____|________________________________________________________|______|

|ՀՄԿԲ |Ընդհանուր մասնագիտական առարկաներ                        |  75  |

|05.00|                                                        |      |

|_____|________________________________________________________|______|

|05.01|Մասնագիտության ներածություն                             |   1  |

|     |Դասընթացի նպատակն է ուսանողներին ծանոթացնել տվյալ       |      |

|     |մասնագիտության մասնագիտական առարկաների հիմնահարցերին,   |      |

|     |մասնագիտության չափորոշիչներին:  Դասընթացում նախատեսվում |      |

|     |է ծանոթացում բժշկական համակարգերի աշխատանքի             |      |

|     |սկզբունքներին: ՈՒսումնասիրվում են բջջի կազմությունը,    |      |

|     |բջջի գործողության պոտենցիալի առաջացման գործընթացը,      |      |

|     |նեյրոնների տեսակները և  դրանց առանձնահատկությունը,      |      |

|     |շնչառական համակարգի աշխատանքի սկզբունքը, սիրտ-անոթային  |      |

|     |համակարգի աշխատանքի սկզբունքը, ներքին և  այլ համակարգերի|      |

|     |աշխատանքների սկզբունքները: Հիմնավորվում է տարբեր        |      |

|     |հիվանդությունների ախտորոշման և  բուժման համար որոշիչ դեր|      |

|     |ունեցող անհրաժեշտ ցուցանիշների չափման և  կառավարման     |      |

|     |անհրաժեշտությունը: ՈՒսումնասիրվում են տարբեր բժշկական   |      |

|     |չափիչ, ներգործող սարքերի և  համակարգերի աշխատանքի       |      |

|     |սկզբունքները` սկսած պարզագույն սարքերից, վերջացրած      |      |

|     |ժամանակակից միկրոպրոցեսորային և  համակարգչային          |      |

|     |կառավարմամբ սարքերով և  համակարգերով, վերջույթների      |      |

|     |պրոթեզավորման և  կենսապրոթեզների աշխատանքի սկզբունքները |      |

|     |և  տրվում է ծանոթություն դրանց պատրաստման տեխնոլոգիաների|      |

|     |վերաբերյալ:                                             |      |

|_____|________________________________________________________|______|

|05.02|Կենսաբանական ազդանշանների և  տվյալների ստացման մեթոդներ |   2  |

|     |Դասընթացի նպատակը և  խնդիրներն են ուսանողին տալ         |      |

|     |համապատասխան գիտելիքներ, որպեսզի նա կարողանա տիրապետել  |      |

|     |կենսաբժշկական ազդանշանների և  տվյալների ստացման,        |      |

|     |գրանցման և  մշակման մեթոդներին:                         |      |

|     |Դասընթացում ուսումնասիրվում են կենսաբժշկական            |      |

|     |ազդանշանների և  տվյալների դասակարգումը, աղբյուրները,    |      |

|     |հիմնական հատկությունները ու բնութագրերը, կենսաբժշկական  |      |

|     |տեխնիկայի տարրային բազան, մարմնի էլեկտրաֆիզիոլոգիական   |      |

|     |պարամետրերը և  դրանց համապատասխան ազդանշանները,         |      |

|     |կենսաբժշկական ազդանշանների (էլեկտրաէնցեֆալոգրաֆիկական,  |      |

|     |էլեկտրակարդիոգրաֆիկական, ռեոգրաֆիկական,                 |      |

|     |էլեկտրամիոգրաֆիկական և  սպիրոգրաֆիկական) կառուցվածքը,   |      |

|     |հիմնական պարամետրերը և  վերլուծության մեթոդները: Բացի   |      |

|     |այդ դիտարկվում են կենսապոտենցիալների առաջացումը,        |      |

|     |հյուսվածքների և  օրգանների կենսապոտենցիալների արժեքները:|      |

|     |ՈՒսումնասիրվում են կենսաէլեկտրոդները, պահանջները դրանց  |      |

|     |նկատմամբ, դասակարգումը, հիմնական բնութագրերը և          |      |

|     |կառուցվածքները, ինչպես նաև  կենսաբժշկական ազդանշանների  |      |

|     |արտածումների եղանակները և  դրանց համար էլեկտրոդների     |      |

|     |դասավորման սխեմաները և  միջազգային համակարգը,           |      |

|     |խանգարումները և  աղավաղումները կենսապոտենցիալների       |      |

|     |ստացման ժամանակ, էլեկտրոնային սարքերի սեփական           |      |

|     |աղմուկները, Խանգարումների փոքրացման մեթոդները:          |      |

|_____|________________________________________________________|______|

|05.03|Բժշկական տեխնիկայի հանգույցներ և  տարրեր                |   2  |

|     |Դասընթացի նպատակն է ուսանողներին տալ համապատասխան       |      |

|     |գիտելիքներ, որպեսզի նրանք կարողանան տիրապետել           |      |

|     |կենսաբժշկական չափումների առանձնահատկություններին,       |      |

|     |բժշկական սարքերի հիմնական հանգույցներին և  տարրերին,    |      |

|     |ինչպես նաև  ֆիզիոլոգիական գործընթացների հիմքում ընկած   |      |

|     |հիմնական ֆիզիկական երևույթներին  և  այդ գործընթացների   |      |

|     |հետազոտման մեթոդներին:                                  |      |

|     |Դասընթացում ուսումնասիրվում են կենսաբժշկական            |      |

|     |ինֆորմացիայի ստացման, գրանցման և  հաղորդման համակարգերը,|      |

|     |համակարգի ընդհանուր ֆունկցիոնալ սխեման, էլեկտրական      |      |

|     |չափումների առանձնահատկությունները, տարբեր տեսակի        |      |

|     |կենսաբժշկական տվիչները, երկբևեռ,  դաշտային              |      |

|     |տրանզիստորների դասակարգումը, հիմնական պարամետրերը և     |      |

|     |բնութագրերը, էլեկտրոնային կենսաուժեղարարների հիմնական   |      |

|     |բնութագրերը, ուժեղացման գործակիցը, ամպլիտուդային և      |      |

|     |հաճախային բնութագրերը, ոչգծային և  գծային աղավաղումները,|      |

|     |կենսաուժեղարարների առանձնահատկությունները:              |      |

|     |ՈՒսումնասիրվում են նաև  հետադարձ կապը ուժեղարարներում,  |      |

|     |հաստատուն հոսանքի ուժեղարարները, դիֆերենցիալ և          |      |

|     |կենսաբժշկական ազդանշանով միջանկյալ                      |      |

|     |(բարձր(հաճախականության մոդուլացված ուժեղարարները,       |      |

|     |օպերացիոն ուժեղարարները, նրանց հիմնական պարամետրերը,    |      |

|     |կառուցվածքները և  կիրառական սխեմաները: Դիտարկվում են    |      |

|     |էլեկտրական տատանումների գեներատորները, սինուսոիդալ և    |      |

|     |իմպուլսային (ռելաքսացիոն) գեներատորները, օրգանիզմում    |      |

|     |տեղի ունեցող որոշ ֆիզիոլոգիական գործընթացների ֆիզիկական |      |

|     |երևույթները,  համապատասխան սարքերի իրականացման հիմնական |      |

|     |հանգույցները և  տարրերը, զարկերակային ճնշման չափման     |      |

|     |կլինիկական մեթոդը, արյան հոսքի արագության չափման        |      |

|     |գերձայնային մեթոդը, արյան հոսքի արագության չափման       |      |

|     |էլեկտրամագնիսական մեթոդը, ջերմաչափումը և  կալորիմետրիան,|      |

|     |ուլտրաձայնի, ինֆրաձայնի, վիբրացիայի կիրառումը բժշկության|      |

|     |մեջ:                                                    |      |

|_____|________________________________________________________|______|

|05.04|Կենսաֆիզիկա                                             |   3  |

|     |Դասընթացի ընթացքում կուսումնասիրվեն օրգանիզմում         |      |

|     |կենսաֆիզիկական գործընթացները, մոլեկուլյար կենսաֆիզիկան  |      |

|     |սպիտակուցային մոլեկուլները, սպիտակուցի կառուցվածքը,     |      |

|     |նուկլեինաթթուները: Կուսումնասիրվի նաև  սպիտակուցի       |      |

|     |կենսասինթեզի էությունը, բջիջների ֆիզիկական              |      |

|     |հատկությունները, բջիջների և  բջջային կառուցվածքների     |      |

|     |ֆունկցիաները, բջջային մեմբրանները, նյութերի մեմբրանային |      |

|     |տեղափոխման երևույթները:  Կներկայացվեն կենսահյուսվածքների|      |

|     |պասիվ էլեկտրական հատկությունները, բջիջների, նյարդային   |      |

|     |մանրաթելերի էլեկտրական դիմադրությունը, բևեռացման        |      |

|     |երևույթը:  Կքննարկվեն ակտիվ կենսաէլեկտրական             |      |

|     |երևույթները,  կենսաէլեկտրական պոտենցիալների ծագման      |      |

|     |մեխանիզմները, նյարդային ինպուլսի տարածումը,             |      |

|     |կենսագործունեության գործընթացների ջերմադինամիկան,       |      |

|     |կենդանի համակարգերում ջերմաստեղծումը և  ջերմաստիճանի    |      |

|     |կարգավորման մեխանիզմները, մկանային կրճատման             |      |

|     |կենսաֆիզիկան: Կուսումնասիրվի զգայական օրգանների         |      |

|     |կենսաֆիզիկան, մասնավորապես` տեսողական և  լսողական       |      |

|     |անալիզատորները, համի և  հոտի ռեցեպցիան, տակտիլ          |      |

|     |անալիզատորը, էլեկտրառեցեպտորները զգայական օրգաններում   |      |

|     |ինֆորմացիայի կոդավորումը: Կքննարկվի արյան շրջանառության,|      |

|     |շնչառության և  այլ բարդ համակարգերի կենսաֆիզիկան:       |      |

|     |Դասընթացի յուրացումը պայմանավորված է ֆիզիկայի և  քիմիայի|      |

|     |նախնական գիտելիքներով:                                  |      |

|_____|________________________________________________________|______|

|05.05|Կենսաքիմիա                                              |   2  |

|     |Դասընթացի շրջանակներում ուսանողները կծանոթանան          |      |

|     |կենսաքիմիա առարկայի տեղին և  դերին «Կենսաբժշկական       |      |

|     |ճարտարագիտություն» մասնագիտությամբ ճարտարագետ բակալավրի |      |

|     |պատրաստման գործում: Կենսաքիմիա դասընթացի յուրացման համար|      |

|     |անհրաժեշտ է քիմիայի դասընթացի նախնական յուրացում:       |      |

|     |Դասընթացում կուսումնասիրվեն կենսաքիմիական գործընթացները |      |

|     |օրգանիզմներում, կենսաքիմիական գործընթացների ակտիվության |      |

|     |կախումը օրգանիզմների առանձնահատկություններից` տարիքից,  |      |

|     |սեռից, բնական միջավայրից: Կներկայացվի տարբեր            |      |

|     |օրգանիզմների մետաբոլիկ համակարգերի ուսումնասիրությունը: |      |

|     |Կդիտարկվեն կենսաքիմիական ցիկլը,` կառուցվածքը,           |      |

|     |հատկությունները, սպիտակուցների, ճարպերի և  ածխաջրերի    |      |

|     |փոխանակությունները, աղաջրային փոխանակությունը,          |      |

|     |շնչառությունը, թթվածնի տեղափոխությունը և  հեմոգլոբինի   |      |

|     |առանձնահատկությունները, կռեպսի շնչառական ցիկլը,         |      |

|     |օքսիդացման գործընթացները, վիտամինները, օրգանիզմներում   |      |

|     |նյութափոխանակության ընդհանուր օրինաչափությունները,      |      |

|     |հորմոնները և  ֆերմենտները, կենսաքիմիական գործընթացների  |      |

|     |ղեկավարումը օրգանիզմում, նեյրոհումորալ կարգավորման      |      |

|     |սկզբունքները:                                           |      |

|_____|________________________________________________________|______|

|05.06|Կենսաբժշկական նանոնյութեր և  նանոկառուցվածքներ          |   6  |

|     |Դասընթացի նպատակն է ուսանողներին ծանոթացնել             |      |

|     |կենսաբժշկական նանոնյութերին և  նանոկառուցվածքներին` ըստ |      |

|     |ֆունկցիոնալ նպատակների և  աշխատանքի սկզբունքների:       |      |

|     |Դասընթացում ուսումնասիրվում են կենսաբժշկական            |      |

|     |նանոնյութերի տարատեսակները, դրանց ստացման եղանակները և  |      |

|     |կիրառման ոլորտները:  ՈՒսումնասիրվում են նաև             |      |

|     |կենսաբժշկական նանոկառուցվածքների տարատեսակները,         |      |

|     |սինթեզման եղանակները, ձևերը  և  տիպերը, դրանց սինթեզման |      |

|     |դժվարությունները, խնդիրները լուծելու եղանակները: Բերվում|      |

|     |են նաև  կենսբժշկական և  կիսահաղորդչային                 |      |

|     |նանոկառուցվածքների համեմատական վերլուծությունը:         |      |

|     |ՈՒսումնասիրվում են կենսաբժշկական նանոնյութերի և         |      |

|     |նանոկառուցվածքների կիրառման հեռանկարները                |      |

|     |կենսաբժշկությունում և  այլ ոլորտներում                  |      |

|_____|________________________________________________________|______|

|05.07|Անատոմիա և  ֆիզիոլոգիա                                  |   4  |

|     |Դասընթացի նպատակն է ուսանողներին ներկայացնել անատոմիան  |      |

|     |և  ֆիզիոլոգիան որպես մարդկության դարավոր, էվոլյուցիոն   |      |

|     |զարգացման գիտական արդյունք:  ՈՒսանողները դասընթացի      |      |

|     |ընթացքում կծանոթանան մարդու կազմության, նրա օրգանիզմի   |      |

|     |կառուցվածքի ամբողջականության ու փոխկապակցվածության հետ: |      |

|     |Կծանոթանան նաև  գունային ցուցանիշի, նրա կլինիկական      |      |

|     |նշանակության, հեմոստազի, նրա կենսաբանական նշանակության  |      |

|     |հետ: Կքննարկվեն մարդու օրգանիզմում արյան շրջանառության  |      |

|     |դերը, նշանակությանը, իրականացման և  շրջանառության       |      |

|     |սկզբունքները: Կուսումնասիրվեն ԷՍԳ, նրա կլինիկական       |      |

|     |նշանակությունը, սրտի աշխատանքի կարգավորման, անոթների    |      |

|     |լուսանցքի նյարդային կարգավորման մեխանիզմները: Կքննարկվի |      |

|     |հեմոդինամիկայի հարցերը, նրա կապը հիդրոդինամիկայի հետ,   |      |

|     |շնչառությունը, նրա դերը մարդկային օրգանիզմի             |      |

|     |կենսագործունեության մեջ:  Կուսումնասիրվի                |      |

|     |գազափոխանակությունը թոքերում և  հյուսվածքներում, նրա    |      |

|     |մեխանիզմը, շնչառության նյարդահումորալ կարգավորումը,     |      |

|     |մարդու և  կենդանիների ստամոքսի ուսումնասիրության        |      |

|     |եղանակները, պանկրեասի հյութազատության կարգավորումը,     |      |

|     |բարակ աղիքների հյութի բաղադրությունը և  նշանակությունը, |      |

|     |էներգիայի փոխանակության հետ կապված հարցերը:             |      |

|_____|________________________________________________________|______|

|05.08|Մարդու հիվանդություններ և  նրանց ախտորոշումը            |      |

|     |Դասընթացի նպատակն է ուսանողներին ծանոթացնել մարդու      |      |

|     |հիվանդությունների հիմնական տարածված տեսակներին և  այդ   |      |

|     |հիվանդությունների ուսումնասիրության մեթոդներին`         |      |

|     |(սուբյեկտիվ մեթոդ, օբյեկտիվ մեթոդ, օժանդակ մեթոդ):      |      |

|     |Կուսումնասիրվեն շնչառական ցիկլի կառուցվածքը, շնչառական  |      |

|     |համակարգի հիվանդությունները, գանգատները շնչառական       |      |

|     |հիվանդությունների դեպքում` (հևոց,  հազ, ցավ կրծքի       |      |

|     |շրջանում): Կքննարկվեն կրծքավանդակի զննման, նրա          |      |

|     |պաթոլոգիական ձևերի,կրծքավանդակի  դինամիկ                |      |

|     |ուսումնասիրության հետ կապված հարցերը:  ՈՒսանողները      |      |

|     |կծանոթանան սրտային հիվանդի զննման, շոշափման, սրտի տոների|      |

|     |լսման (աուսկուտացիա) սկզբունքներին (տոների թուլացում,   |      |

|     |տոների թուլացում,տոների ուժեղացում): Կուսումնասիրվեն    |      |

|     |պուլսի շոշափումը (սֆիգմոգրամիա) զարկերակները, միզային   |      |

|     |ուղիների ուսումնասիրման սուբյեկտիվ և  օբյեկտիվ          |      |

|     |մեթոդները:  Կուսումնասիրվեն նաև  մարսողական համակարգը,  |      |

|     |հիվանդության պատմության սխեման, անկետային               |      |

|     |տեղեկությունները, սուբյեկտիվ քննությունը, անամնեզը      |      |

|     |մասնավորապես`                                           |      |

|     |1) հիվանդության անամնեզ,                                |      |

|     |2) կյանքի անամնեզ,                                      |      |

|     |3) կենցաղային անամնեզ,                                  |      |

|     |4) պրոֆեսիոնալ անամնեզ,                                 |      |

|     |5) ալերգաբանական անամնեզ:                               |      |

|     |Կուսումնասիրվեն հիվանդության օբյեկտիվ քննության,        |      |

|     |ախտորոշման, Էպիկրիզի կազմման հետ կապված հարցերը:        |      |

|_____|________________________________________________________|______|

|05.09|Կենսաբժշկական էլեկտրոնիկա և  միկրոպրոցեսորներ           |   7  |

|     |Դասընթացի նպատակն է ուսանողներին ծանոթացնել թվային և    |      |

|     |անալոգային միկրոսխեմատեխնիկայի տարրերին, ինտեգրալ       |      |

|     |սխեմաների կառուցվածքներին և  կիրառությանը,              |      |

|     |միկրոպրոցեսորային համակարգերի, միկրոկոնտրոլերների       |      |

|     |կառուցվածքային և  ծրագրավորման առանձնահատկություններին: |      |

|     |Դասընթացում ուսումնասիրվում են հետևյալ  թեմաները`       |      |

|     |թվային միկրոսխեմատեխնիկա` տրամաբանական տարրերի բազային  |      |

|     |սխեմաներ, թվային սարքերի տարրերը` տրիգերներ,            |      |

|     |ռեգիստորներ, հաշվիչներ, կոմուտատորներ, դեշիֆրատորներ,   |      |

|     |շիֆրատորներ, հիշողության տարրեր: Անալոգային             |      |

|     |միկրոսխեմատեխնիկայի սկզբունքները, դիֆերենցիալ ուժեղարարի|      |

|     |սխեմաների և  պարամետրերի վերլուծությունը, օպերացիոն     |      |

|     |ուժեղարարի կառուցվածքը և  կիրառությունը, կոմպարատորներ, |      |

|     |երկրորդային սնման աղբյուրներ, փոխակերպիչներ:            |      |

|     |Միկրոկոնտրոլերների ֆունկցիոնալ և  կառուցվածքային        |      |

|     |առանձնահատկությունները, RISC միկրոկոնտրոլերների         |      |

|     |ընտանիքները, հիշողության միջոցները, ապարատային օժանդակ  |      |

|     |հանգույցները, ընդհատման համակարգը, ծրագրավորման         |      |

|     |միջոցների առանձնահատկությունները և  կիրառությունը       |      |

|     |կենսաբժշկական սարքերում:                                |      |

|_____|________________________________________________________|______|

|05.10|Կենսաբժշկական հետազոտման մեթոդներ                       |   3  |

|     |«Կենսաբժշկական հետազոտման մեթոդներ» առարկան ընդգրկում է |      |

|     |հետևյալ  գաղափարների ուսումնասիրությունը` ֆիզիոլոգիական |      |

|     |ցուցանիշների դասակարգում ըստ փոփոխման արագության և      |      |

|     |հիվանդությունների, կենսաէլեկտրական պոտենցիալներ,        |      |

|     |հանգստի,գործողության պոտենցիալներ, իոնային պոտենցիալների|      |

|     |վերափոխում էլեկտրականի, ԷՍԳ, ԷԷԳ, ԷՄԳ:                  |      |

|     |Կուսումնասիրվեն նեյրոնները, նրանց տեսակները (ասոցիատիվ, |      |

|     |գործողության, հաջորդման), արյան ճնշումը, հոսքը, աորտայի |      |

|     |և  ձախ փորոքի ճնշման կորերը, ճնշման մոնիտորինգը: Բացի   |      |

|     |այդ կդիտարկվեն սրտի ձայների տոները, աղմուկները դրանց    |      |

|     |չափման մեթոդները (աուսկուլտացիա, էխոգիր), չափման        |      |

|     |մեթոդները (համակարգչային, մակերևութային)  շնչառական     |      |

|     |համակարգը (ներքին և  արտաքին շնչառություն) հետազոտման   |      |

|     |մեթոդները, սարքերը: Կուսումնասիրվեն նաև  Էլեկտրասրտագրի |      |

|     |իզոպոտենցիալ գծի դրեյֆը, դրեյֆի առաջացման պատճառները,   |      |

|     |ինֆորմատիվությունը և  սարքերի ձևերը,                    |      |

|     |էլեկտրաստիմուլյատորները, նրանց տեսակները,               |      |

|     |առանձնահատկությունների, ռենտգենյան ախտորոշման մեթոդները,|      |

|     |էնտրոսկոպիան, լազերային բուժման մեթոդները, անընդմեջ     |      |

|     |հսկման սարքերը:                                         |      |

|_____|________________________________________________________|______|

|05.11|Կենսաբժշկական սարքեր, սարքավորումներ 1                  |   4  |

|     |Դասընթացի նպատակն է ուսանողներին ծանոթացնել             |      |

|     |կենսաբժշկական սարքերի մշակման հիմնական սկզբունքների հետ,|      |

|     |հիմնվելով մարդու հիվանդությունների ախտորոշման համար     |      |

|     |անհրաժեշտ ցուցանիշների չափման անհրաժեշտության և         |      |

|     |համապատասխան ճշտությունների ապահովմամբ, անընդմեջ հսկման |      |

|     |սարքերի և  համակարգերի մշակման սկզբունքներին, օգնող և   |      |

|     |ներգործող էլեկտրոնային սարքերին (սրտախթանիչներին,       |      |

|     |դեֆիբրիլյատորներին, իմպուլսային կառավորվող              |      |

|     |գեներատորներին և  այլն): Տվյալ կուրսի լիարժեք ընկալման  |      |

|     |համար ուսանողները պետք է յուրացրած լինեն                |      |

|     |միկրոսխեմատեխնիկայի տարրերը, էլեկտրոնային անալոգային և  |      |

|     |թվային սխեմաները, սնման աղբյուրները, կերպափոխիչները,    |      |

|     |լազերային և  օպտոէլեկտրոնային տեխնիկայի հիմունքները,    |      |

|     |կենսաֆիզիկայի հիմունքները, մարդու հիվանդությունները և   |      |

|     |նրանց ախտորոշումը, անատոմիայի և  ֆիզիոլոգիայի           |      |

|     |հիմունքները, միկրոպրոցեսորները, հաշվիչ տեխնիկայի        |      |

|     |հիմունքները, էլեկտրատեխնիկայի, ֆիզիկայի, մաթեմատիկայի   |      |

|     |հիմնարար գիտելիքները:                                   |      |

|     |Դասընթացը իր մեջ ներառում է նաև  էլեկտրոնային չափիչ     |      |

|     |տեխնիկային վերաբերվող տարբեր սարքերի սկզբունքային կամ   |      |

|     |բլոկ սխեմաները, ռեալ ժամանակում հիվանդից սրտային իոնային|      |

|     |պոտենցիալներից ստացված ինֆորմացիայի փոխակերպումը        |      |

|     |էլեկտրականի, նրանց ուժեղացումը, անալոգային ազդանշանների |      |

|     |փոխակերպումը դիսկրետ թվային մեծությունների,             |      |

|     |էլեկտրասրտագրի դասական և  ոչ դասական մեթոդներով ստանդարտ|      |

|     |արտածումների ստացման սխեմաները, էլեկտրասրտագրի          |      |

|     |ատամիկների և  ռիթմի ճանաչումը, գնահատումը և  հսկումը    |      |

|     |(մոնիտորինգ): Տրված առարկայի ուսուցումը նախատեսում է    |      |

|     |նաև  ռեալ սարքերի գործնական օգտագործում, ցուցանիշների   |      |

|     |չափում և  գնահատում, ստացված սրտագրերի հիման վրա սրտային|      |

|     |հիվանդությունների ախտորոշման ուսուցանում:               |      |

|_____|________________________________________________________|______|

|05.12|Մոլեկուլյար կենսաբժշկության ֆիզիկական հիմունքներ        |   2  |

|     |Դասընթացի նպատակն է ուսանողներին ծանոթացնել կենսաբանական|      |

|     |օբյեկտների կառուցվածքի, ֆունկցիաների, օբյեկտների միջև   |      |

|     |փոխազդեցության երևույթների  և  ինֆորմացիայի փոխանակման  |      |

|     |սկզբունքներին: Դասընթացում ուսումնասիրվում են           |      |

|     |մոլեկուլյար նանոկառուցվածքների ձևավորման  եղանակները,   |      |

|     |ուժային և  տեսածրող մանրադիտակները, կենսաբանական        |      |

|     |մոլեկուլների մոդելով վերարտադրված կիսահաղորդչային       |      |

|     |սարքերի և  համակարգերի հիմնական բնութագրերը: Բացի այդ   |      |

|     |ուսումնասիրվում են նաև  նանոտեխնոլոգիայի օգտագործման    |      |

|     |հնարավորությունները կենսաբանական համակարգերում,         |      |

|     |Կենսատեխնոլոգիայի առանձնահատկությունները, զարգացման     |      |

|     |հեռանկարները, երկչափ և  եռաչափ նանոկառուցվածքները, դրանց|      |

|     |ստեղծումը օրգանական և  կենսաբանական հիմքի վրա,          |      |

|     |դենդրիտային պոլիմերների կիրառությունը նանոդեղագործության|      |

|     |մեջ և  բժշկական նանոսարքերում:                          |      |

|_____|________________________________________________________|______|

|05.13|Կենսաբժշկական տվիչներ                                   |   5  |

|     |Դասընթացի նպատակն է ուսանողներին ներկայացնել            |      |

|     |կենսաբժշկությունում կիրառելի կենսաբժշկական              |      |

|     |միկրոէլեկտրոնային կերպափոխիչների առավել օգտագործելի     |      |

|     |տարատեսակները, աշխատանքի և  մշակման սկզբունքները`       |      |

|     |ելնելով դրանց կիրառման պահանջներից: Դասընթացում         |      |

|     |ուսումնասիրվում են կենսաբժշկական միկրոէլեկտրոնային      |      |

|     |կերպափոխիչների ֆիզիկական հիմունքները, կենսաբժշկական     |      |

|     |միկրոէլեկտրոնային կերպափոխիչների պարամետրերի և          |      |

|     |բնութագրերի յուրահատկությունները և  դրանց առաջադրվող    |      |

|     |պահանջները կենսաբժշկությունում օգտագործման տեսանկյունից,|      |

|     |պինդմարմնային տվիչներում իրագործվող ֆիզիկական պրոցեսները|      |

|     |և  դրանց յուրահատկությունները, տվիչների պարամետրերի և   |      |

|     |բնութագրերի հետազոտման էլեկտրաֆիզիկական և               |      |

|     |օպտոէլեկտրոնային եղանակները, ջերմաստիճանային և          |      |

|     |թենզոտվիչների աշխատանքի սկզբունքները: Բացի այդ          |      |

|     |ուսումնասիրվում են նաև  էլեկտրամագնիսական դաշտի,        |      |

|     |մագնիսական դաշտի, Ճնշման և  իոնային ճառագայթների        |      |

|     |տվիչները, ինչպես նաև  միկրոէլեկտրոնային կերպափոխիչների  |      |

|     |օգտագործումը կենսաբժշկությունում:                       |      |

|_____|________________________________________________________|______|

|05.14|Կենսաբժշկական օպտոէլեկտրոնային սարքեր                   |   6  |

|     |Դասընթացի նպատակն է ուսանողներին ծանոթացնել             |      |

|     |օպտոէլեկտրոնային սարքերի աշխատանքի սկզբունքի,           |      |

|     |կառուցվածքի, էլեկտրաֆիզիկական բնութագրերի հետ: Նշված    |      |

|     |նպատակներին հասնելու համար ուսանողները պետք է յուրացրած |      |

|     |լինեն «Ընդհանուր ֆիզիկա»-ի «Օպտիկա» և                   |      |

|     |«Էլեկտրամագնիսականություն» բաժինները, ինչպես նաև        |      |

|     |բակալավրի աստիճանի համար նախատեսված «Մաթեմատիկա»        |      |

|     |դասընթացի համապատասխան բաժինները:                       |      |

|     |Դասընթացի ընթացքում կուսումնասիրվեն կիսահաղորդչային     |      |

|     |ֆոտոընդունիչների, լուսադիոդների, օպտրոնների էլեկտրական  |      |

|     |ու լուսատեխնիկական բնութագրերը, աղմուկները, արտաքին     |      |

|     |դաշտերի ու ազդակների նկատմամբ զգայնությունները:         |      |

|     |Կդիտարկվեն օպտիկական ճառագայթներով ղեկավարվող սարքերի,  |      |

|     |մոդուլյատորների, օպտիկական ազդանշանի ընդունիչների,      |      |

|     |ինտեգրալ օպտիկայի սարքերի, մանրաթելային լուսատարերի և   |      |

|     |մալուխների աշխատանքի հիմքում ընկած ֆիզիկական            |      |

|     |երևույթները  և  այլ հարցեր:                             |      |

|     |Կուսումնասիրվեն կիսահաղորդչային ինժեկցիոն լազերների     |      |

|     |աշխատանքի սկզբունքը և  տարատեսակները, շեմային           |      |

|     |բնութագրերը և  ճառագայթման արդյունավետությունը:         |      |

|_____|________________________________________________________|______|

|05.15|Կենսաբժշկական տվիչների տեխնոլոգիական հիմունքներ         |   4  |

|     |Դասընթացի նպատակն է ուսանողներին ներկայացնել            |      |

|     |կենսաբժշկական տվիչների պատրաստման առավել օգտագործվող    |      |

|     |տեխնոլոգիական գործընթացներն ու եղանակները:  Դասընթացում |      |

|     |ուսումնասիրվում են հիբրիդային և  թաղանթային             |      |

|     |կառուցվածքներով կենսաբժշկական տվիչների պատրաստման       |      |

|     |եղանակները, մասնավորապես` վակուումային գոլորշիացում,    |      |

|     |կատոդային, իոնապլազմային, բարձր հաճախականային փոշիացում,|      |

|     |անոդացում, նուրբ թաղանթների ձևավորման  ֆոտոլիտոգրաֆիայի |      |

|     |եղանակներ:  ՈՒսումնասիրվում են նաև  կիսահաղորդչային     |      |

|     |ինտեգրալ միկրոսխեմաների կառուցվածքով կենսաբժշկական      |      |

|     |տվիչների պատրաստման տեխնոլոգիական գործընթացները,        |      |

|     |ինտեգրալ միկրոսխեմաների տեսքերով կենսաբժշկական տվիչների |      |

|     |ստացման առանձնահատկությունները, մասշտաբավորման          |      |

|     |եղանակները, ինտեգրալային սխեմայի համատեղելիության վրա   |      |

|     |դրվող պահանջները, պատրաստման ընթացքում անհրաժեշտ        |      |

|     |տեխնոլոգիական ուղիները և  ռեժիմների հաշվարկները:        |      |

|_____|________________________________________________________|______|

|05.16|Կենսաբժշկական էլեկտրատեխնիկական միջոցներ                |   4  |

|     |Դասընթացի նպատակն է ուսանողներին ծանոթացնել             |      |

|     |կենսաբժշկության էլեկտրատեխնիկական միջոցներին` ըստ       |      |

|     |ֆունկցիոնալ նպատակների և  աշխատանքի սկզբունքների:       |      |

|     |Դասընթացում ուսումնասիրվում են օրգանիզմների էլեկտրական  |      |

|     |և  ֆիզիկա-մեխանիկական բնութագրերը, ախտորոշման ռենտգենյան|      |

|     |և  ռադիոիզոտոպային միթոդները, անընդհատ հսկման           |      |

|     |սարքավորումների դերը կլինիկական բժշկության մեջ,         |      |

|     |ֆիզիոթերապևտիկ,  ռեֆլեկսոթերապևտիկ  սարքավորումները և   |      |

|     |ստիմուլյատորները, Էխոգրաֆների, էլեկտրասրտագրերի և       |      |

|     |ռենտգենյան տոմոգրաֆների տարատեսակները, դրանց զարգացման  |      |

|     |պատմական ընթացքն ու հեռանկարները: ՈՒսումնասիրվում են    |      |

|     |նաև  կենսաբժշկական սարքերի հիմնական բաղկացուցիչ մասերը, |      |

|     |կենսապոտենցիալների առաջացման և  գրանցման սկզբունքները,  |      |

|     |էլեկտրոդների տեսակներն ու առաջադրվող հիմնական           |      |

|     |պահանջները, չափիչ սարքերի ճշտությունները,               |      |

|     |արագագործությունը և  ինֆորմացիայի արտացոլման ժամանակակից|      |

|     |միջոցները, կենսաբժշկական ինֆորմացիայի հաղորդման         |      |

|     |միջոցները և  համակարգչային անալիզատորների կիրառությունը |      |

|     |կենսաբժշկական ինֆորմացիայի վերլուծման խնդիրներում:      |      |

|_____|________________________________________________________|______|

|05.17|Վերականգնողական տեխնիկա                                 |   3  |

|     |Դասընթացը լուսաբանում է մարդու կենսաբանական             |      |

|     |հյուսվածքների, օրգանների և  դրանց գործառույթների        |      |

|     |վերականգնման խնդիրները:                                 |      |

|     |Դասընթացում ուսումնասիրվում են կենսաբանական             |      |

|     |հյուսվածքները և  համակարգերը փոխարինող արհեստական       |      |

|     |նյութերի ստեղծման հարցերը, մասնավորապես` պատվաստների    |      |

|     |(իմպլանտանտների) նյութերի ինտեգրալ բնութագրերը,         |      |

|     |էնդոպրոթեզների պոլիմերային և  կոմպոզիտային նյութերը և   |      |

|     |դրանց կիրառությունը անոթային վիրաբուժությունում, հոդերի |      |

|     |և  կապանների պրոթեզներում, ակնաբուժության մեջ:          |      |

|_____|________________________________________________________|______|

|05.18|Կենսաբժշկական ակուստաէլեկտրոնային սարքեր                |   2  |

|     |Դասընթացի նպատակն է ուսանողներին ծանոթացնել ակուստիկ    |      |

|     |ալիքների հիմնական կենսաբանական ազդեցություններին        |      |

|     |օրգանիզմի տարբեր հյուսվածքների հետ, դրանց փոխազդեցության|      |

|     |մեխանիզմներին և  սկզբունքներին:                         |      |

|     |Դասընթացում ուսումնասիրվում են ակուստիկ ալիքները, դրանց |      |

|     |տարածման անդրադարձման, ցրման և  կլանման մեխանիզմները,   |      |

|     |օրգանիզմների վրա ուլտրաձայնի կենսաբանական               |      |

|     |ազդեցությունները, ջերմային ազդեցությունները,            |      |

|     |կենսաբանական հյուսվածքների և  բջիջների հետ ուլտրաձայնի  |      |

|     |փոխազդեցության մեխանիզմները:  ՈՒսումնասիրվում են նաև    |      |

|     |ուլտրաձայնի կիրառումը ֆիզիոթերապիայում, կիզակետված      |      |

|     |ուլտրաձայնի կենսաբանական կիրառությունները, դրանց        |      |

|     |օգտագործումը որպես վիրահատման միջոց, ուլտրաձայնի        |      |

|     |կիրառման անվտանգության գնահատումները,                   |      |

|     |ճառագայթահարումների ռեժիմները: ՈՒսումնասիրելով ակուստիկ |      |

|     |ալիքների կենսաբանական ազդեցությունները, պատկերացում է   |      |

|     |կազմվում ախտորոշման և  բուժման նպատակով ուլտրաձայնի     |      |

|     |կիրառման ժամանակակից եղանակների մասին: Դիտարկվում են    |      |

|     |կենսաբանական հետազոտություններում և  բժշկության մեջ     |      |

|     |ակուստիկ ալիքների կիրառման ոլորտների և  զարգացման       |      |

|     |փուլերի հեռանկարները:                                   |      |

|_____|________________________________________________________|______|

 

------------------------------------------------------

ԻՐՏԵԿ - շարունակությունը հաջորդ մասերում

 

 

pin
Կրթության, գիտ, մշակ, սպորտ նախ.
01.04.2011
N 271-Ն
Հրաման