ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ ԿԱՌԱՎԱՐՈՒԹՅԱՆ ՆԻՍՏԻ
ԱՐՁԱՆԱԳՐՈՒԹՅՈՒՆԻՑ ՔԱՂՎԱԾՔ
17 հունիսի 2011 թվականի N 23
15. ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ ՆԱԽՆԱԿԱՆ ՄԱՍՆԱԳԻՏԱԿԱՆ
(ԱՐՀԵՍՏԱԳՈՐԾԱԿԱՆ) ԵՎ ՄԻՋԻՆ ՄԱՍՆԱԳԻՏԱԿԱՆ ՈՒՍՈՒՄՆԱԿԱՆ ՀԱՍՏԱՏՈՒԹՅՈՒՆՆԵՐԻ ԳԵՐԱՏԵՍՉԱԿԱՆ ԵՆԹԱԿԱՅՈՒԹՅԱՆ ՓՈՓՈԽՈՒԹՅԱՆ ՌԱԶՄԱՎԱՐՈՒԹՅԱՆԸ ԵՎ ԴՐԱ ԻՐԱԿԱՆԱՑՄԱՆ 2011-2013 ԹՎԱԿԱՆՆԵՐԻ ՄԻՋՈՑԱՌՈՒՄՆԵՐԻ ԺԱՄԱՆԱԿԱՑՈՒՅՑԻՆ ՀԱՎԱՆՈՒԹՅՈՒՆ ՏԱԼՈՒ ՄԱՍԻՆ
Հավանություն տալ Հայաստանի Հանրապետության նախնական մասնագիտական (արհեստագործական) և միջին մասնագիտական ուսումնական հաստատությունների գերատեսչական ենթակայության փոփոխության ոազմավարությանը և դրա իրականացման 2011-2013 թվականների միջոցառումների ժամանակացույցին` համաձայն NN 1 և 2 հավելվածների:
ՍՏՈՐԱԳՐՎԵԼ Է ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ ՎԱՐՉԱՊԵՏԻ ԿՈՂՄԻՑ
2011 ԹՎԱԿԱՆԻ ՀՈՒՆԻՍԻ 29-ԻՆ
Հավելված N 1
ՀՀ կառավարության
2011 թվականի հունիսի 17-ի
նիստի N 23 արձանագրային
որոշման
ՌԱԶՄԱՎԱՐՈՒԹՅՈՒՆ ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ ՆԱԽՆԱԿԱՆ ՄԱՍՆԱԳԻՏԱԿԱՆ (ԱՐՀԵՍՏԱԳՈՐԾԱԿԱՆ) ԵՎ ՄԻՋԻՆ ՄԱՍՆԱԳԻՏԱԿԱՆ ՈՒՍՈՒՄՆԱԿԱՆ ՀԱՍՏԱՏՈՒԹՅՈՒՆՆԵՐԻ ԳԵՐԱՏԵՍՉԱԿԱՆ ԵՆԹԱԿԱՅՈՒԹՅԱՆ ՓՈՓՈԽՈՒԹՅԱՆ
1. ՆԵՐԱԾՈՒԹՅՈՒՆ
Հայաստանի Հանրապետության նախնական մասնագիտական (արհեստագործական) ու միջին մասնագիտական (այսուհետև` ՆՄՄԿ) ուսումնական հաստատությունների գերատեսչական ենթակայության փոփոխության միջնաժամկետ ռազմավարության ծրագիրը մշակվել է Մասնագիտական կրթության և ուսուցման (ՄԿՈՒ) ոլորտի հայաստանյան և միջազգային փորձագետների երաշխավորությունների հիման վրա, որոնք արդյունք են արդեն շուրջ 5 տարի շարունակվող քննարկումների:
Ռազմավարական ծրագիրը ներառում է ուսումնական հաստատությունների գերատեսչական ենթակայության վերանայման անհրաժեշտության, գործընթացի իրականացման հետ կապված գործառույթների և մեխանիզմների հարցերը: Ենթադրվում է, որ հաստատությունների գերատեսչական ենթակայության վերանայումը և դրանք մեկ գերատեսչական ենթակայության` այս դեպքում ՀՀ կրթության և գիտության նախարարությանը հանձնելը կնպաստի մասնագիտական կրթության ոլորտում սոցիալական գործընկերային վարույթի ամբողջական ներդրմանը, պատվիրատու-սոցիալական ենթակառուցվածքներ - իրականացնող շղթայի արդյունավետ փոխկապակցմանը:
Մասնավորապես 2005 թվականին Եվրոպական հանձնաժողովի պատվիրակության հրավերով Հայաստան ժամանած ՄԿՈՒ ոլորտի միջազգային փորձագետ Յանիս Սոֆիանոպուլոսը նախապատրաստել էր «Հայաստանում ՄԿՈՒ ոլորտի գնահատման զեկույցը», որում նշվում է, որ ՄԿՈՒ համակարգում կարևորագույն հիմնախնդիրներից է ուսումնական հաստատությունների ենթակայության հարցը:
Կրթության ոլորտում աջակցության ծրագրեր իրականացնող կազմակերպությունները (միջազգային, հասարակական, բարեգործական և այլն) նույնպես նախապատվությունը տալիս են ՀՀ կրթության և գիտության նախարարության հետ համագործակցությանը` որպես համակարգի պատասխանատուի:
Խնդրի շուրջ քննարկումներից ակնհայտ է այն, որ պատվեր ձևավորողը, կադրեր պատրաստողը և կրթության որակի ապահովումը վերահսկող պատասխանատուն չպետք է լինի նույն պետական մարմինը: Կրթական քաղաքականությունը պետք է հստակորեն սահմանի պատասխանատվությունների և իրավասությունների բաշխումը պետական կառավարման և տեղական ինքնակառավարման մարմինների, ինչպես նաև կառավարության ու սոցիալական գործընկերների միջև:
Ռազմավարական ծրագիրը մշակելիս հաշվի են առնվել երկրի ընդհանուր կրթական քաղաքականությանը, սոցիալ-տնտեսական զարգացման ազգային ծրագրին ու գերակայություններին համապատասխանեցնելու վերաբերյալ պահանջը:
Իրավիճակի նկարագրությունը
Հայաստանի Հանրապետության մասնագիտական կրթության համակարգը ձևավորվել է դեռևս 20-րդ դարի սկզբներին և իր գոյության ու գործունեության ընթացքում պատրաստել է հարյուր հազարավոր մասնագետներ, որոնք անգնահատելի դեր են կատարել Հայաստանի տնտեսության ստեղծման ու զարգացման գործում: Սակայն 80-ական թվականներից նախնական մասնագիտական (արհեստագործական) և միջին մասնագիտական կրթական համակարգը հետընթաց ապրեց, իսկ 90-ականներին համակարգի դերակատարումը տնտեսության մեջ բոլորովին անտեսվեց:
Հանրապետության սոցիալ-տնտեսական զարգացման ներկա փուլում էական նշանակություն ունի նախնական մասնագիտական (արհեստագործական) և միջին մասնագիտական որակյալ կրթությունն ու ուսուցումը: Նրա ապահովումն ու մատչելիությունը հանրապետության տնտեսական աճի, աղքատության ու անհավասարության նվազեցման կարևորագույն գործոններից մեկն է:
Վերջին տասնամյակի ընթացքում ՀՀ կառավարության, ՀՀ կրթության և գիտության նախարարության և շահագրգիռ մարմինների կողմից քայլեր են ձեռնարկվել շտկելու իրավիճակը և իրականացվել են մի շարք բարեփոխումներ:
Նախնական մասնագիտական (արհեստագործական) և միջին մասնագիտական կրթական համակարգի բարեփոխումների իրականացման էական քայլն հանդիսացավ «Նախնական մասնագիտական (արհեստագործական) և միջին մասնագիտական կրթության մասին» ՀՀ օրենքի ընդունումն Ազգային ժողովի կողմից 2005 թվականին: Նշված օրենքը կարգավորում է ՆՄՄԿ համակարգում Հայաստանի Հանրապետության պետական քաղաքականության սկզբունքները, կազմակերպաիրավական և ֆինանսատնտեսական հիմքերը, իրավաբանական և ֆիզիկական անձանց իրավունքներն ու պարտականությունները:
2011 թվականի ապրիլի 1-ի դրությամբ Հայաստանի Հանրապետության նախնական մասնագիտական (արհեստագործական) և միջին մասնագիտական պետական ուսումնական հաստատությունների թիվը կազմել է 105, որից 77-ը միջին մասնագիտական ուսումնական հաստատություններ են, իսկ 28-ը` արհեստագործական ուսումնարաններ: Միջին մասնագիտական ուսումնական հաստատություններն ըստ գերատեսչական ենթակայության գտնվում են 6 նախարարությունների և 1 վարչության ենթակայության տակ: 28 արհեստագործական ուսումնարաններից 15-ը գտնվում են 1 նախարարության, իսկ 13-ը` մարզպետարանների և Երևանի քաղաքապետարանի ենթակայության տակ: Ըստ գերատեսչական ենթակայության ուսումնական հաստատությունների բաշխվածության առավել հստակ պատկերը ներկայացված է ստորև բերված աղյուսակում: ՀՀ նախնական մասնագիտական (արհեստագործական) և միջին մասնագիտական պետական ուսումնական հաստատությունների բաշխվածությունը ըստ գերատեսչական ենթակայության ուսումնական հաստատությունների բաշխվածության առավել հստակ պատկերը ներկայացված է ստորև բերված աղյուսակում:
ՀՀ նախնական մասնագիտական (արհեստագործական) և միջին մասնագիտական
պետական ուսումնական հաստատությունների բաշխվածությունը ըստ
գերատեսչական ենթակայության
._________________________________________________________.
| N |Նախարարության, | Հաստատությունների թիվը |
| |գերատեսչության անվանումը |________________________|
| | |Ընդամենը| որից |
| | | |_______________|
| | | |միջին |նախնա- |
| | | |մասնա- |կան |
| | | |գիտական|մասնա- |
| | | | |գիտական|
|___|____________________________|________|_______|_______|
| 1.|ՀՀ կրթության և գիտության | 66 | 51 | 15 |
| |նախարարություն | | | |
|___|____________________________|________|_______|_______|
| 2.|ՀՀ գյուղատնտեսության | 9 | 9 | - |
| |նախարարություն | | | |
|___|____________________________|________|_______|_______|
| 3.|ՀՀ առողջապահության | 11 | 11 | - |
| |նախարարություն | | | |
|___|____________________________|________|_______|_______|
| 4.|ՀՀ մշակույթի նախարարություն | 2 | 2 | - |
|___|____________________________|________|_______|_______|
| 5.|ՀՀ սպորտի և երիտասարդության| 2 | 2 | - |
| |հարցերի նախարարություն | | | |
|___|____________________________|________|_______|_______|
| 6.|ՀՀ էներգետիկայի և բնական | 1 | 1 | - |
| |պաշարների նախարարություն | | | |
|___|____________________________|________|_______|_______|
| 7.|ՀՀ կառավարությանն առընթեր | 1 | 1 | - |
| |քաղաքացիական ավիացիայի | | | |
| |գլխավոր վարչություն | | | |
|___|____________________________|________|_______|_______|
| 8.|Երևանի քաղաքապետարան | 5 | - | 5 |
|___|____________________________|________|_______|_______|
| 9.|ՀՀ Արմավիրի մարզպետարան | 1 | - | 1 |
|___|____________________________|________|_______|_______|
|10.|ՀՀ Շիրակի մարզպետարան | 1 | - | 1 |
|___|____________________________|________|_______|_______|
|11.|ՀՀ Արագածոտնի մարզպետարան | 1 | - | 1 |
|___|____________________________|________|_______|_______|
|12.|ՀՀ Կոտայքի մարզպետարան | 2 | - | 2 |
|___|____________________________|________|_______|_______|
|13.|ՀՀ Գեղարքունիքի մարզպետարան | 1 | - | 1 |
|___|____________________________|________|_______|_______|
|14.|ՀՀ Տավուշի մարզպետարան | 1 | - | 1 |
|___|____________________________|________|_______|_______|
|15.|ՀՀ Լոռու մարզպետարան | 1 | - | 1 |
|___|____________________________|________|_______|_______|
| |Ընդամենը | 105 | 77 | 28 |
._________________________________________________________.
2. Հիմնախնդիրները
Ներկայացված տվյալների դիտարկումը ցույց է տալիս, որ 105 մասնագիտական ուսումնական հաստատությունները գտնվում են 15 տարբեր ենթակայությունների ներքո, ընդ որում միջին մասնագիտական ուսումնական հաստատությունները տարբեր նախարարությունների ենթակայությամբ, իսկ նախնական մասնագիտական (արհեստագործական) ուսումնական հաստատությունները` մարզպետարանների և քաղաքապետարանի: Միայն ՀՀ կրթության և գիտության նախարարության ենթակայությամբ են գործում ե՛ւ նախնական մասնագիտական (արհեստագործական), ե՛ւ միջին մասնագիտական ուսումնական հաստատություններ: Թվում է, որ որևէ խնդիր այստեղ չի կարող առաջանալ, որովհետև բոլոր նախարարությունները և մարզպետարանները պետական կառույցներ են և իրենց մոտեցումների մեջ պետք է ղեկավարվեն կրթության ոլորտում պետական ռազմավարությունից բխող և ՀՀ օրենսդրությամբ ամրագրված նույն իրավական ակտերով և տրամաբանությամբ: Դա իրոք այդպես է, եթե խոսվում է ընդհանուր մոտեցումների մասին: Սակայն հարցի հետ կապված մանրամասները ավելի հանգամանալից դիտարկելու պարագայում ի հայտ են գալիս հետևյալ հիմնախնդիրները.
1. Ոլորտային գերատեսչությունների ենթակայությամբ գործող ուսումնական հաստատություններում պատվիրատու (գործատու) - սոցիալական ենթակառուցվածքներ - կրթության կազմակերպում ուղիղ և հակադարձ շղթայում տեղի են ունենում շահերի բախում:
2. Նախնական մասնագիտական (արհեստագործական) կրթության որակավորումները և միջին մասնագիտական կրթության մասնագիտությունները որակավորումների ազգային շրջանակի սանդղակում (նախագիծը շրջանառվում է) գտնվում են հարակից, իսկ որոշ դեպքերում էլ նույն մակարդակում: Սա նշանակում է, որ այդ մակարդակների կրթական ծրագրերի իրականացման ժամանակ ուսումնական հաստատությունները իրենց աշխատանքի ընթացքում շատ սերտ համագործակցության մեջ պետք է լինեն: Տարբեր գերատեսչական ենթակայությամբ գործելու պարագայում համագործակցության և աշխատանքների փոխհամաձայնեցման բնագավառում առաջանում են տարբեր խնդիրներ, որոնց հաղթահարումը լրացուցիչ ժամանակ է պահանջում, նվազում է հարցերի լուծման արդյունավետությունը: Նույնը նկատելի է նաև տարբեր ենթակայություն ունեցող միջին մասնագիտական ուսումնական հաստատությունների պարագայում, չնայած դրանք նույն մակարդակի կրթական ծրագրեր են իրականացնում:
3. Բոլոր պետական մասնագիտական ուսումնական հաստատությունները ֆինանսավորվում են պետական բյուջեից, ընդ որում տարբեր ենթակայությունների պարագայում պետական բյուջեից հատկացումը նրանց տրամադրվում է տարբեր ճանապարհներով: Այստեղ, թվում է, թե որևէ խնդիր չկա: Սակայն եթե բյուջետային հատկացումը դիտարկվում է որպես մասնագիտական կրթության կարիքների համար պետական բյուջեի նույն հոդվածով կատարվող միասնական ծախս, պարզվում է, որ տարբեր ենթակայությունների գոյության դեպքում բյուջետային ծախսի տվյալ հոդվածի ամբողջությունը բաժանվում է մասերի: Սովորաբար դա հանգեցնում է հատկացված միջոցների փոշիացման և ոչ ռացիոնալ օգտագործման: Մասնավորապես, նույն նախարարությունը կարող է ըստ ստեղծված փաստացի վիճակի ուսումնական հաստատությունների միջև միջոցների որոշակի չափով վերաբաշխում կատարել: Տարբեր ենթակայությունների դեպքում դա հնարավոր չէ: Ստացվում է, որ 105 ուսումնական հաստատություններից 39-ը ֆինանսական միջոցները ռացիոնալ օգտագործմանն ուղղված այս կարևոր գործընթացից դուրս են մնում: Արդյունքում, կարող է մի նախարարությունում մասնագիտական կրթության համար պետական բյուջեից ստացված ֆինանսավորման մի մասը չօգտագործվել, իսկ մյուսում` պահանջ առաջանա:
4. Նախնական մասնագիտական (արհեստագործական) և միջին մասնագիտական ուսումնական հաստատություններ ունեցող նախարարությունները և մյուս կազմակերպությունները ունեն համապատասխան ստորաբաժանումներ կամ առանձին մասնագետներ, ովքեր կանոնակարգում և համակարգում են հաստատությունների գործունեությունը: Հանրապետության մասշտաբով այդ աշխատողների թիվը զգալի չափով գերազանցում է իրականում պահանջվող աշխատողների թվին: Դա նշանակում է, որ հաստատությունների տարբեր գերատեսչական ենթակայության գոյության պարագայում կառավարման համակարգում աշխատողների թիվը արհեստականորեն ուռճացված է, ինչը լրացուցիչ բյուջետային ծախսեր է պահանջում:
5. Նախնական մասնագիտական (արհեստագործական) և միջին մասնագիտական կրթության բնագավառի աշխատանքների բարելավմանն ուղղված միջոցառումներն ընդլայնվում են և ներառում բոլոր ուսումնական հաստատությունները: Այդ նպատակով մշակվում են կարողություններին միտված պետական կրթական չափորոշիչներ, կազմվում ուսումնական պլաններ և մոդուլային ուսումնական ծրագրեր: Դրանք արդեն իսկ ներդրված են ուսումնական հաստատություններում: Բարելավման նպատակով իրականացվող աշխատանքների շարքում առանձնահատուկ տեղ է հատկացվում ուսումնական հաստատությունների աշխատակիցների նպատակային վերապատրաստումներին, ներդրվում են կառավարման նոր մոդելներ, ուսումնական հաստատությունները պետք է մշակեն իրենց աշխատանքային տարեկան բիզնես պլաններ, միջնաժամկետ զարգացման ծրագրեր: Տարբեր ենթակայությունների պարագայում այս աշխատանքների ընթացքը որոշակի չափով դանդաղում է, հաճախ էլ կարող են հակասական իրավիճակներ առաջանալ:
Նշված հիմնախնդիրների առկայությունը պահանջում է համապատասխան լուծումներ, որի համար առաջին հերթին անհրաժեշտ է նախնական մասնագիտական (արհեստագործական) և միջին մասնագիտական պետական ուսումնական հաստատությունները բերել մեկ ենթակայության` որպես կրթության կառավարման պետական լիազորված մարմնի, ՀՀ կրթության և գիտության նախարարության ենթակայության:
3. ՆՄՄԿ ուսումնական հաստատությունների գերատեսչական ենթակայության
փոփոխության միջնաժամկետ ռազմավարության ծրագրի իրականացումը
Հաշվի առնելով, որ ուսումնական հաստատությունների ենթակայության փոփոխման գործընթացը ներառում է մի խումբ ենթագործընթացներ (ենթաօրենսդրական ակտերի փոփոխություն, բյուջետային ֆինանսավորման վերանայում, ուսումնական հաստատությունների հանձնում-ընդունում և այլն), այն կիրականացվի 2011-2013 թվականների ընթացքում` 3 փուլերով.
1. առաջին փուլով` 2011 թվականի ընթացքում ՀՀ կրթության և գիտության նախարարության ենթակայությանը կհանձնվեն 13 արհեստագործական ուսումնարաններ,
2. երկրորդ փուլով` 2012 թվականի ընթացքում ՀՀ կրթության և գիտության նախարարության ենթակայությանը կհանձնվեն 11 միջին մասնագիտական ուսումնական հաստատություններ (ՀՀ գյուղատնտեսության նախարարության, ՀՀ մշակույթի նախարարության և ՀՀ էներգետիկայի և բնական պաշարների նախարարության ենթակայությամբ գործող): 2011 թվականի ընթացքում այս ուսումնական հաստատություններում կճշգրտվեն և ավարտուն վիճակի կբերվեն աշխատաշուկայի պահանջներին համապատասխան առավել պահանջարկված մասնագիտությունների ցանկը և կիրականացվեն ենթակայության փոփոխման հետ կապված նախապատրաստական աշխատանքները:
3. Երրորդ փուլով` 2013 թվականի ընթացքում ՀՀ կրթության և գիտության նախարարության ենթակայությանը կհանձնվեն ՀՀ առողջապահության նախարարության ենթակայությամբ գործող 11 միջին մասնագիտական ուսումնական հաստատություններ: 2011-2012 թվականների ընթացքում այս ուսումնական հաստատություններում կճշգրտվեն և ավարտուն վիճակի կբերվեն առողջապահության ոլորտում առավել պահանջարկված մասնագիտությունների ցանկը և կիրականացվեն ենթակայության փոփոխման հետ կապված նախապատրաստական աշխատանքները:
Հավելված N 2
ՀՀ կառավարության
2011 թվականի հունիսի 17-ի
նիստի N 23 արձանագրային
որոշման
ԺԱՄԱՆԱԿԱՑՈՒՅՑ ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ ՆԱԽՆԱԿԱՆ ՄԱՍՆԱԳԻՏԱԿԱՆ (ԱՐՀԵՍՏԱԳՈՐԾԱԿԱՆ) ԵՎ ՄԻՋԻՆ ՄԱՍՆԱԳԻՏԱԿԱՆ ՈՒՍՈՒՄՆԱԿԱՆ ՀԱՍՏԱՏՈՒԹՅՈՒՆՆԵՐԻ ԳԵՐԱՏԵՍՉԱԿԱՆ ԵՆԹԱԿԱՅՈՒԹՅԱՆ ՓՈՓՈԽՈՒԹՅԱՆ ՌԱԶՄԱՎԱՐՈՒԹՅԱՆ ԻՐԱԿԱՆԱՑՄԱՆ 2011-2013 ԹՎԱԿԱՆՆԵՐԻ ՄԻՋՈՑԱՌՈՒՄՆԵՐԻ
.__________________________________________________________________________.
|NN |ՈՒսումնական հաստատության |Ենթակայությունը |ՀՀ կրթության և |
|ը/կ|անվանումը | |գիտության |
| | | |նախարարությանը |
| | | |ենթակայության |
| | | |փոխանցման ժամկետը |
|___|___________________________|____________________|_____________________|
| | | |2011թ. |2012թ.|2013թ.|
|___|___________________________|____________________|_______|______|______|
|1. |Երևանի N 4 արհեստագործական|Երևանի | x | | |
| |ուսումնարան |քաղաքապետարան | | | |
|___|___________________________|____________________|_______|______|______|
|2. |Երևանի N 5 արհեստագործական|Երևանի | x | | |
| |ուսումնարան |քաղաքապետարան | | | |
|___|___________________________|____________________|_______|______|______|
|3. |Երևանի N 7 արհեստագործական|Երևանի | x | | |
| |ուսումնարան |քաղաքապետարան | | | |
|___|___________________________|____________________|_______|______|______|
|4. |Երևանի N 9 արհեստագործական|Երևանի | x | | |
| |ուսումնարան |քաղաքապետարան | | | |
|___|___________________________|____________________|_______|______|______|
|5. |Երևանի N 10 |Երևանի | x | | |
| |արհեստագործական |քաղաքապետարան | | | |
| |ուսումնարան | | | | |
|___|___________________________|____________________|_______|______|______|
|6. |Էջմիածնի արհեստագործական |ՀՀ Արմավիրի | x | | |
| |ուսումնարան |մարզպետարան | | | |
|___|___________________________|____________________|_______|______|______|
|7. |Գյումրու N 3 |ՀՀ Շիրակի | x | | |
| |արհեստագործական |մարզպետարան | | | |
| |ուսումնարան | | | | |
|___|___________________________|____________________|_______|______|______|
|8. |Արագածի արհեստագործական |ՀՀ Արագածոտնի | x | | |
| |ուսումնարան |մարզպետարան | | | |
|___|___________________________|____________________|_______|______|______|
|9. |Բյուրեղավանի |ՀՀ Կոտայքի | x | | |
| |արհեստագործական |մարզպետարան | | | |
| |ուսումնարան | | | | |
|___|___________________________|____________________|_______|______|______|
|10.|Աբովյանի N 1 |ՀՀ Կոտայքի | x | | |
| |արհեստագործական |մարզպետարան | | | |
| |ուսումնարան | | | | |
|___|___________________________|____________________|_______|______|______|
|11.|Սևանի արհեստագործական |ՀՀ Գեղարքունիքի | x | | |
| |ուսումնարան |մարզպետարան | | | |
|___|___________________________|____________________|_______|______|______|
|12.|Բերդի արհեստագործական |ՀՀ Տավուշի | x | | |
| |ուսումնարան |մարզպետարան | | | |
|___|___________________________|____________________|_______|______|______|
|13.|Վանաձորի N 1 |ՀՀ Լոռու | x | | |
| |արհեստագործական |մարզպետարան | | | |
| |ուսումնարան | | | | |
|___|___________________________|____________________|_______|______|______|
|14.|Երևանի պետական |ՀՀ գյուղատնտեսության| | x | |
| |գյուղատնտեսական քոլեջ |նախարարություն | | | |
|___|___________________________|____________________|_______|______|______|
|15.|Շիրակի պետական |ՀՀ գյուղատնտեսության| | x | |
| |գյուղատնտեսական քոլեջ |նախարարություն | | | |
|___|___________________________|____________________|_______|______|______|
|16.|Վանաձորի պետական |ՀՀ գյուղատնտեսության| | x | |
| |գյուղատնտեսական քոլեջ |նախարարություն | | | |
|___|___________________________|____________________|_______|______|______|
|17.|Ստեփանավանի պետական |ՀՀ գյուղատնտեսության| | x | |
| |գյուղատնտեսական քոլեջ |նախարարություն | | | |
|___|___________________________|____________________|_______|______|______|
|18.|Գավառի պետական |ՀՀ գյուղատնտեսության| | x | |
| |գյուղատնտեսական քոլեջ |նախարարություն | | | |
|___|___________________________|____________________|_______|______|______|
|19.|Գորիսի պետական |ՀՀ գյուղատնտեսության| | x | |
| |գյուղատնտեսական քոլեջ |նախարարություն | | | |
|___|___________________________|____________________|_______|______|______|
|20.|Մասիսի պետական |ՀՀ գյուղատնտեսության| | x | |
| |գյուղատնտեսական քոլեջ |նախարարություն | | | |
|___|___________________________|____________________|_______|______|______|
|21.|Նոր Գեղիի պետական |ՀՀ գյուղատնտեսության| | x | |
| |գյուղատնտեսական քոլեջ |նախարարություն | | | |
|___|___________________________|____________________|_______|______|______|
|22.|Սպիտակի պետական |ՀՀ գյուղատնտեսության| | x | |
| |գյուղատնտեսական քոլեջ |նախարարություն | | | |
|___|___________________________|____________________|_______|______|______|
|23.|Երևանի մշակույթի |ՀՀ մշակույթի | | x | |
| |պետական քոլեջ |նախարարություն | | | |
|___|___________________________|____________________|_______|______|______|
|24.|Աբովյանի պետական |ՀՀ էներգետիկայի և | | x | |
| |էներգետիկական քոլեջ |բնական պաշարների | | | |
| | |նախարարություն | | | |
|___|___________________________|____________________|_______|______|______|
|25.|Երևանի պետական |ՀՀ առողջապահության | | | x |
| |հենակետային բժշկական |նախարարություն | | | |
| |քոլեջ | | | | |
|___|___________________________|____________________|_______|______|______|
|26.|Երևանի «Էրեբունի» |ՀՀ առողջապահության | | | x |
| |պետական բժշկական քոլեջ |նախարարություն | | | |
|___|___________________________|____________________|_______|______|______|
|27.|Գյումրու պետական բժշկական |ՀՀ առողջապահության | | | x |
| |քոլեջ |նախարարություն | | | |
|___|___________________________|____________________|_______|______|______|
|28.|Վանաձորի պետական բժշկական |ՀՀ առողջապահության | | | x |
| |քոլեջ |նախարարություն | | | |
|___|___________________________|____________________|_______|______|______|
|29.|Կապանի պետական բժշկական |ՀՀ առողջապահության | | | x |
| |քոլեջ |նախարարություն | | | |
|___|___________________________|____________________|_______|______|______|
|30.|Դիլիջանի պետական բժշկական |ՀՀ առողջապահության | | | x |
| |քոլեջ |նախարարություն | | | |
|___|___________________________|____________________|_______|______|______|
|31.|Արմավիրի բժշկական քոլեջ |ՀՀ առողջապահության | | | x |
| | |նախարարություն | | | |
|___|___________________________|____________________|_______|______|______|
|32.|Հրազդանի բժշկական քոլեջ |ՀՀ առողջապահության | | | x |
| | |նախարարություն | | | |
|___|___________________________|____________________|_______|______|______|
|33.|Արարատի բժշկական քոլեջ |ՀՀ առողջապահության | | | x |
| | |նախարարություն | | | |
|___|___________________________|____________________|_______|______|______|
|34.|Գավառի բժշկական քոլեջ |ՀՀ առողջապահության | | | x |
| | |նախարարություն | | | |
|___|___________________________|____________________|_______|______|______|
|35.|Մարտունիի բժշկական քոլեջ |ՀՀ առողջապահության | | | x |
| | |նախարարություն | | | |
.__________________________________________________________________________.