110.0994.150911
ԳՐԱՆՑՎԱԾ Է
ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ
ԱՐԴԱՐԱԴԱՏՈՒԹՅԱՆ ՆԱԽԱՐԱՐՈՒԹՅԱՆ ԿՈՂՄԻՑ
«15» 09 2011 Թ.
ՊԵՏԱԿԱՆ ԳՐԱՆՑՄԱՆ ԹԻՎ 11011424
ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ ԿՐԹՈՒԹՅԱՆ ԵՎ ԳԻՏՈՒԹՅԱՆ ՆԱԽԱՐԱՐ ՀՐԱՄԱՆ
26 օգոստոսի 2011 թվականի N 994-Ն
ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ ԵՐԱԺՇՏԱԿԱՆ, ԱՐՎԵՍՏԻ, ԳԵՂԱՐՎԵՍՏԻ ԵՎ ՊԱՐԱՐՎԵՍՏԻ ԴՊՐՈՑՆԵՐԻ 2011-2012 ՈՒՍՈՒՄՆԱԿԱՆ ՏԱՐՎԱ ՕՐԻՆԱԿԵԼԻ ՈՒՍՈՒՄՆԱԿԱՆ ՊԼԱՆՆԵՐԸ ՀԱՍՏԱՏԵԼՈՒ ՄԱՍԻՆ
Հիմք ընդունելով «Կրթության մասին» Հայաստանի Հանրապետության օրենքի 37-րդ հոդվածի 3-րդ կետը և Հայաստանի Հանրապետության կառավարության 2002 թվականի սեպտեմբերի 12-ի N 1579 որոշմամբ հաստատված Կանոնադրության 14-րդ կետի դ) ենթակետը
ՀՐԱՄԱՅՈՒՄ ԵՄ`
1. Հաստատել երաժշտական, արվեստի, գեղարվեստի և պարարվեստի դպրոցների 2011-2012 ուսումնական տարվա օրինակելի ուսումնական պլանները` համաձայն հավելվածի:
2. Հայաստանի Հանրապետության կրթության և գիտության նախարարության աշխատակազմի հանրակրթության վարչության պետ Ն. Հովհաննիսյանին և իրավաբանական վարչության պետ Մ. Գրիգորյանին` փաստաթուղթը սահմանված կարգով ներկայացնել Հայաստանի Հանրապետության արդարադատության նախարարություն` պետական գրանցման:
3. Սույն հրամանի կատարման վերահսկողությունը վերապահել նախարարի տեղակալ Մ. Մկրտչյանին:
ՀԱՎԵԼՎԱԾ
ՀՀ կրթության և գիտության
նախարարի
26 օգոստոսի 2011 թվականի
N 994-Ն հրամանի
ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ ԵՐԱԺՇՏԱԿԱՆ, ԱՐՎԵՍՏԻ, ԳԵՂԱՐՎԵՍՏԻ ԵՎ ՊԱՐԱՐՎԵՍՏԻ ԴՊՐՈՑՆԵՐԻ ՕՐԻՆԱԿԵԼԻ ՈՒՍՈՒՄՆԱԿԱՆ ՊԼԱՆՆԵՐ
ՈՒՍՈՒՄՆԱԿԱՆ ՊԼԱՆԻ ԸՆԴՀԱՆՐԱԿԱՆ ՊԱՐԶԱԲԱՆՈՒՄՆԵՐ
Հայաստանի Հանրապետությունում երաժշտական, արվեստի, գեղարվեստի և պարարվեստի դպրոցները (այսուհետ` դպրոց) լրացուցիչ կրթության ուսումնական հաստատություններ են և իրականացնում են մշակութային կրթություն` նպաստելով երեխաների գեղագիտական զարգացմանը:
Մշակութային կրթությունը, լինելով սոցիալ-մշակութային քաղաքականության կարևորագույն ուղղություններից մեկը, ապահովում է ՀՀ-ում բնակվող երեխաների կրթության իրավունքը, օժանդակում է դպրոցների նյութատեխնիկական բազաների ամրապնդմանը, ձևավորում է պետական պատվերի շրջանակներում սովորողների ցանկը:
Օրինակելի ուսումնական պլանների առկայությունը ստեղծում է միասնական դաշտ և անհրաժեշտ նախապայման է դասավանդման գործընթացի կազմակերպման համար` հաշվի առնելով յուրաքանչյուր սովորողի ընդունակություններն ու առանձնահատկությունները:
Յուրաքանչյուր օրինակելի ուսումնական պլանի «պարզաբանումներ» հատվածում ներկայացված է տվյալ մասնագիտության ուսուցման կազմակերպման գործընթացը:
Հայաստանի Հանրապետությունում դպրոցներում ուսումնական տարին սկսվում է սեպտեմբերի 1-ից: ՈՒսումնական տարվա տևողությունը սահմանվում է 34-40 շաբաթ: Աշնանային, ձմեռային և գարնանային արձակուրդները սահմանվում են ՀՀ ԿԳ նախարարության կողմից` պետական հանրակրթական ուսումնական հաստատությունների համար սահմանված ժամանակացույցին համապատասխան: Ելնելով մասնագիտական առանձնահատկություններից և շենքային պայմաններից` կարող է սահմանվել վեցօրյա ուսումնական շաբաթ (հանգստյան օրը` կիրակի):
ՈՒսումնադաստիարակչական աշխատանքների կազմակերպման հիմնական ձևերն են` անհատական և խմբակային պարապմունքները դպրոցներում` անհատական դասի տևողությունը` 45, խմբակայինը` 40 րոպե:
Սովորողների առաջադիմությունը գնահատվում է 10 միավորի համակարգով:
ՈՒսումնական տարին բաժանվում է կիսամյակների: Սովորողների ընթացիկ գնահատականներից ձևավորվում է I կիսամյակի, իսկ տարեվերջի փոխադրական ստուգարքների ու քննությունների արդյունքով` II կիսամյակի և տարեկան ամփոփիչ գնահատականը:
Աղյուսակ 1
ԴԱՇՆԱՄՈՒՐ
(Մինչև 9 տարեկանը ներառյալ դպրոց ընդունվող երեխաների համար)
._____________________________________________________________________.
|N |Առարկայի |Դասաժամերի քանակը (շաբաթական)|Ստուգարք |Քննու- |
| |անվանումը |_____________________________| |թյուն |
| | | Դասարաններ | | |
| | |_____________________________| | |
| | | I |II |III|IV | V | VI| VII | | |
|__|_______________|___|___|___|___|___|___|_____|___________|________|
|1.|Դաշնամուր |2.0|2.0|2.0|2.0|2.0|2.0| 2.0 |I, II, III,|IV, VII |
| | | | | | | | | |V, VI | |
|__|_______________|___|___|___|___|___|___|_____|___________|________|
|2.|Սոլֆեջիո |2.0|2.0|2.0|2.0|2.0|2.0| 2.0 |II, III, V,|IV, VII |
| | | | | | | | | |VI | |
|__|_______________|___|___|___|___|___|___|_____|___________|________|
|3.|Երաժշտական |---|---|---|1.0|1.0|1.5| 1.5 |V, VI, VII | --- |
| |գրականություն | | | | | | | | | |
|__|_______________|___|___|___|___|___|___|_____|___________|________|
|4.|Երգչախումբ կամ |1.0|1.0|1.0|1.0|2.0|2.0| 2.0 |IV, V, VI, | --- |
| |համույթ | | | | | | | |VII | |
|__|_______________|___|___|___|___|___|___|_____|___________|________|
|5.|Ընտրովի |---|0.5|1.0|1.0|1.0|1.0| 1.0 |IV, VII | --- |
|__|_______________|___|___|___|___|___|___|_____|___________|________|
| |Ընդամենը |5.0|5.5|6.0|7.0|8.0|8.5| 8.5 | | |
._____________________________________________________________________.
1. Աղյուսակի 1, 2, 3, 4-րդ կետերը ներառում են դասաժամերի այն նվազագույն քանակը, որը պարտադիր է VII դասարանի տարեվերջի ստուգարքներին և ավարտական քննություններին մասնակցելու համար: Դպրոցի ավարտական վկայականը տրվում է VII դասարանի ստուգարքներն ու քննությունները հանձնած սովորողներին:
2. «Դաշնամուր» և «ընտրովի» առարկաների ուսուցումը (դաս) կազմակերպվում է անհատական, իսկ «սոլֆեջիո», «երաժշտական գրականություն» և «երգչախումբ կամ համույթ» առարկաներինը` խմբակային:
3. Առարկաների քանակը և դասաժամերի թվաքանակը ուսումնական պլանում կարող է ընդլայնվել` ելնելով դպրոցի ֆինանսական հնարավորություններից:
4. «Ընտրովի» առարկաներն են` թերթից ընթերցում, նվագակցություն, համույթ (անսամբլ), կոմպոզիցիա և այլն: Այս ցանկը կարող է ընդլայնվել` ըստ անհրաժեշտության: Ընտրովի առարկայի դասաժամի 0.5 ժամը II-VII դասարաններում նպատակահարմար է տրամադրել թերթից ընթերցմանը, իսկ մյուս 0.5-ը ժամը` III-IV դասարաններում դաշնամուրի համույթին (անսամբլ), V-VII դասարաններում` նվագակցության ուսուցմանը:
5. Խմբակային պարապմունքների մեկ խմբում ներգրավված սովորողների թվաքանակը սահմանվում է 6-12: Առանձին դեպքերում այն կարող է բաղկացած լինել` սկսած 3 սովորողից:
6. ՈՒսումնական պլանի դասաժամերից բացի նախատեսվում է նաև`
1) փորձաժամեր համադպրոցական միջոցառումների նախապատրաստման համար.
2) ամսական 2 դասաժամ համույթների, երգչախմբերի միացյալ պարապմունքների համար.
3) կոնցերտմայստերական և իլյուստրատորական ժամեր` մեկ սովորողին կամ խմբին տրամադրվող ժամաքանակը սահմանելով շաբաթական 0.5-ից մինչև 1.0 ժամ.
ա. «ընտրովի» առարկայի ցանկից` դաշնամուրի համույթի (անսամբլ) նվագակցության համար.
բ. դաշնամուրի կոնցերտների կատարման համար.
գ. համույթների կամ երգչախմբերի խմբակային և միացյալ պարապմունքների համար:
7. Երգչախմբի խմբավարի համար սահմանել մեկ միավոր` 20-30 սովորողի դեպքում: Ավելի մեծ երգչախմբի կազմի դեպքում համապատասխանաբար ավելացնել միավորների թիվը:
8. Երկրորդ գործիք, երգեցողություն ուսուցանելու դեպքում սահմանվում է լրացուցիչ ուսման վարձավճար:
9. Դպրոցներում կարող են գործել մինչև 7 տարեկան երեխաների համար նախապատրաստական դասարաններ, որոնց առարկաների ընտրությունը կատարվում է ծնողի և երեխայի ցանկությամբ և/կամ հաստատության մանկավարժական խորհրդի առաջարկությամբ` վճարովի հիմունքներով:
10. Առավել շնորհալի և երաժշտական կրթությունը շարունակելուն հակված շրջանավարտները կարող են ուսումը շարունակել երաժշտական կամ արվեստի դպրոցներում: Առարկաների ընտրությունը կատարվում է շրջանավարտի ցանկությամբ և/կամ հաստատության մանկավարժական խորհրդի առաջարկությամբ` վճարովի հիմունքներով:
Աղյուսակ 2
ԼԱՐԱՅԻՆ ՆՎԱԳԱՐԱՆՆԵՐ
(Ջութակ, ալտ, թավջութակ, կոնտրաբաս)
(Մինչև 9 տարեկանը ներառյալ դպրոց ընդունվող երեխաների համար)
._____________________________________________________________________.
|N |Առարկայի |Դասաժամերի քանակը (շաբաթական)|Ստուգարք |Քննու- |
| |անվանումը |_____________________________| |թյուն |
| | | Դասարաններ | | |
| | |_____________________________| | |
| | | I |II |III|IV | V | VI| VII | | |
|__|_______________|___|___|___|___|___|___|_____|___________|________|
|1.|Երաժշտական |2.0|2.0|2.0|2.0|2.0|2.0| 2.0 |I, II, III,|IV, VII |
| |գործիք | | | | | | | |V, VI | |
|__|_______________|___|___|___|___|___|___|_____|___________|________|
|2.|Սոլֆեջիո |2.0|2.0|2.0|2.0|2.0|2.0| 2.0 |II, III, V,|IV, VII |
| | | | | | | | | |VI | |
|__|_______________|___|___|___|___|___|___|_____|___________|________|
|3.|Երաժշտական |---|---|---|1.0|1.0|1.5| 1.5 |V, VI, VII | --- |
| |գրականություն | | | | | | | | | |
|__|_______________|___|___|___|___|___|___|_____|___________|________|
|4.|Նվագախումբ, |1.0|1.0|1.0|1.0|2.0|2.0| 2.0 |IV, V, VI, | --- |
| |համույթ կամ | | | | | | | |VII | |
| |երգչախումբ | | | | | | | | | |
|__|_______________|___|___|___|___|___|___|_____|___________|________|
|5.|Ընտրովի |---|0.5|1.0|1.0|1.0|1.0| 1.0 |IV, VII | --- |
|__|_______________|___|___|___|___|___|___|_____|___________|________|
| |Ընդամենը |5.0|5.5|6.0|7.0|8.0|8.5| 8.5 | | |
._____________________________________________________________________.
1. Աղյուսակի 1, 2, 3, 4-րդ կետերը ներառում են դասաժամերի այն նվազագույն քանակը, որը պարտադիր է VII դասարանի տարեվերջի ստուգարքներին և ավարտական քննություններին մասնակցելու համար: Դպրոցի ավարտական վկայականը տրվում է VII դասարանի ստուգարքներն ու քննությունները հանձնած սովորողներին:
2. Ալտի դասարանում ուսումը նպատակահարմար է սկսել V կամ VI դասարանից (մինչ այդ սովորողը ուսումնառում է ջութակի դասարանում): Կոնտրաբասի դասարանում ուսումը նպատակահարմար է սկսել V կամ VI դասարաններից (մինչ այդ սովորողը ուսումնառում է թավջութակի դասարանում):
3. «Երաժշտական գործիք» և «ընտրովի» առարկաների ուսուցումը (դաս) կազմակերպվում է անհատական, իսկ «սոլֆեջիո», «երաժշտական գրականություն» և «նվագախումբ, համույթ կամ երգչախումբ» առարկաներինը` խմբակային:
4. Առարկաների քանակը և դասաժամերի թվաքանակը ուսումնական պլանում կարող է ընդլայնվել` ելնելով դպրոցի ֆինանսական հնարավորություններից:
5. «Ընտրովի» առարկաներն են` դաշնամուր, թերթից ընթերցում, համույթ (անսամբլ), կոմպոզիցիա և այլն: Այս ցանկը կարող է ընդլայնվել` ըստ անհրաժեշտության:
6. Խմբակային պարապմունքների մեկ խմբում ներգրավված սովորողների թվաքանակը սահմանվում է 6-12: Առանձին դեպքերում այն կարող է բաղկացած լինել` սկսած 3 սովորողից:
7. ՈՒսումնական պլանի դասաժամերից բացի նախատեսվում է նաև`
1) փորձաժամեր համադպրոցական միջոցառումների նախապատրաստման համար.
2) ամսական 2 դասաժամ համույթների, երգչախմբերի, նվագախմբի միացյալ պարապմունքների համար.
3) կոնցերտմայստերական ժամեր` մեկ սովորողին կամ խմբին տրամադրվող ժամաքանակը սահմանելով շաբաթական 0.5-ից մինչև 1.0 ժամ`
ա. «երաժշտական գործիք» առարկայի համար.
բ. համույթների, նվագախմբերի կամ երգչախմբերի խմբակային և միացյալ պարապմունքների համար:
8. Ելնելով նվագախմբի կամ երգչախմբի պարապմունքների առանձնահատկություններից` սահմանել ղեկավարի միավոր.
1) 10-12 սովորողի դեպքում` մեկ միավոր (նվագախումբ, համույթ) .
2) 20-30 սովորողի դեպքում` մեկ միավոր (երգչախումբ):
Ավելի մեծ նվագախմբի կամ երգչախմբի դեպքում համաչափ ավելացնել միավորների թիվը:
9. Երկրորդ գործիք, երգեցողություն ուսուցանելու դեպքում սահմանվում է լրացուցիչ ուսման վարձավճար:
10. Դպրոցներում կարող են գործել մինչև 7 տարեկան երեխաների համար նախապատրաստական դասարաններ, որոնց առարկաների ընտրությունը կատարվում է ծնողի և երեխայի ցանկությամբ և/կամ հաստատության մանկավարժական խորհրդի առաջարկությամբ` վճարովի հիմունքներով:
11. Առավել շնորհալի և երաժշտական կրթությունը շարունակելուն հակված շրջանավարտները կարող են ուսումը շարունակել երաժշտական կամ արվեստի դպրոցներում: Առարկաների ընտրությունը կատարվում է շրջանավարտի ցանկությամբ և/կամ հաստատության մանկավարժական խորհրդի առաջարկությամբ` վճարովի հիմունքներով:
Աղյուսակ 3
ԵՐԳԵՑՈՂՈՒԹՅՈՒՆ
(Դասական, ժողովրդական, էստրադային)
(9 տարեկան և բարձր տարիքում դպրոց ընդունվող երեխաների համար)
._____________________________________________________________________.
|N |Առարկայի |Դասաժամերի քանակը |Ստուգարք |Քննու- |
| |անվանումը |(շաբաթական) | |թյուն |
| | |_________________________| | |
| | | Դասարաններ | | |
| | |_________________________| | |
| | | I | II |III | IV | V | | |
|__|___________________|_____|_____|____|____|___|___________|________|
|1.|Մեներգեցողություն | 1.5 | 1.5 | 1.5| 2.0|2.0|I, II, IV |III, V |
|__|___________________|_____|_____|____|____|___|___________|________|
|2.|Սոլֆեջիո | 2.0 | 2.0 | 2.0| 2.0|2.0|II, IV |III, V |
|__|___________________|_____|_____|____|____|___|___________|________|
|3.|Երաժշտական | --- | 1.0 | 1.0| 1.5|1.5|III, IV, V | --- |
| |գրականություն | | | | | | | |
|__|___________________|_____|_____|____|____|___|___________|________|
|4.|Երգչախումբ կամ | --- | 1.0 | 2.0| 2.0|2.0|III, IV, V | --- |
| |համույթ | | | | | | | |
|__|___________________|_____|_____|____|____|___|___________|________|
|5.|Դաշնամուր | 1.0 | 1.0 | 1.0| 1.0|1.0|III, IV, V | --- |
|__|___________________|_____|_____|____|____|___|___________|________|
| |Ընդամենը | 4.5 | 6.5 | 7.5| 8.5|8.5| | |
._____________________________________________________________________.
1. Աղյուսակի 1, 2, 3, 4-րդ կետերը ներառում են դասաժամերի այն նվազագույն քանակը, որը պարտադիր է V դասարանի տարեվերջի ստուգարքներին և ավարտական քննություններին մասնակցելու համար: Դպրոցի ավարտական վկայականը տրվում է V դասարանի ստուգարքները և քննությունները հանձնած սովորողներին:
2. «Մեներգեցողություն» և «դաշնամուր» առարկաների ուսուցումը (դաս) կազմակերպվում է անհատական, իսկ «սոլֆեջիո», «երաժշտական գրականություն» և «երգչախումբ կամ համույթ» առարկաներինը` խմբակային:
3. Առարկաների քանակը և դասաժամերի թվաքանակը ուսումնական պլանում կարող է ընդլայնվել` ելնելով դպրոցի ֆինանսական հնարավորություններից:
4. Խմբակային պարապմունքների մեկ խմբում ներգրավված սովորողների թվաքանակը սահմանվում է 6-12: Առանձին դեպքերում այն կարող է բաղկացած լինել` սկսած 3 սովորողից:
5. ՈՒսումնական պլանի դասաժամերից բացի նախատեսվում է նաև`
1) փորձաժամեր համադպրոցական միջոցառումների նախապատրաստման համար.
2) ամսական 2 դասաժամ համույթների, երգչախմբերի միացյալ պարապմունքների համար.
3) կոնցերտմայստերական ժամեր` մեկ սովորողին կամ խմբին տրամադրվող ժամաքանակը սահմանելով շաբաթական 0.5-ից մինչև 1.0 ժամ`
ա. «մեներգեցողություն» առարկայի համար.
բ. երգչախմբերի կամ համույթների խմբակային և միացյալ պարապմունքների համար:
6. Երգչախմբի խմբավարի համար սահմանել մեկ միավոր` 20-30 սովորողի դեպքում: Ավելի մեծ երգչախմբի կազմի դեպքում համապատասխանաբար ավելացնել միավորների թիվը:
7. Երաժշտական և արվեստի դպրոցներում «մեներգեցողություն» առարկայի և խմբակային պարապմունքների 1 դասաժամը սահմանել 40 րոպե:
8. Երկրորդ գործիք ուսուցանելու դեպքում սահմանվում է լրացուցիչ ուսման վարձավճար:
9. Դպրոցներում կարող են գործել մինչև 9 տարեկան երեխաների համար նախապատրաստական դասարաններ, որոնց առարկաների ընտրությունը կատարվում է ծնողի և երեխայի ցանկությամբ և/կամ հաստատության մանկավարժական խորհրդի առաջարկությամբ` վճարովի հիմունքներով:
10. Առավել շնորհալի և երաժշտական կրթությունը շարունակելուն հակված շրջանավարտները կարող են ուսումը շարունակել երաժշտական կամ արվեստի դպրոցներում: Առարկաների ընտրությունը կատարվում է շրջանավարտի ցանկությամբ և/կամ հաստատության մանկավարժական խորհրդի առաջարկությամբ` վճարովի հիմունքներով:
Աղյուսակ 4
ԵՐԳԵՑՈՂՈՒԹՅՈՒՆ
(Դասական, ժողովրդական, էստրադային)
(Մինչև 9 տարեկանը ներառյալ դպրոց ընդունվող երեխաների համար)
._____________________________________________________________________.
|N |Առարկայի |Դասաժամերի քանակը (շաբաթական)|Ստուգարք |Քննու- |
| |անվանումը |_____________________________| |թյուն |
| | | Դասարաններ | | |
| | |_____________________________| | |
| | | I |II |III|IV | V | VI| VII | | |
|__|_______________|___|___|___|___|___|___|_____|___________|________|
|1.|Մեներգեցողու- |1.5|1.5|1.5|1.5|1.5|2.0| 2.0 |I, II, III,| VII |
| |թյուն | | | | | | | |IV, V, VI | |
|__|_______________|___|___|___|___|___|___|_____|___________|________|
|2.|Սոլֆեջիո |2.0|2.0|2.0|2.0|2.0|2.0| 2.0 |II, III, V,|IV,VII |
| | | | | | | | | |VI | |
|__|_______________|___|___|___|___|___|___|_____|___________|________|
|3.|Երաժշտական |---|---|---|1.0|1.0|1.5| 1.5 |V, VI, VII | --- |
| |գրականություն | | | | | | | | | |
|__|_______________|___|___|___|___|___|___|_____|___________|________|
|4.|Երգչախումբ կամ |---|1.0|1.0|1.0|2.0|2.0| 2.0 |IV, V, VI, | --- |
| |համույթ | | | | | | | |VII | |
|__|_______________|___|___|___|___|___|___|_____|___________|________|
|5.|Դաշնամուր |1.0|1.0|1.0|1.0|1.0|1.0| 1.0 |III, IV, V,| |
| | | | | | | | | | VI, VII | |
|__|_______________|___|___|___|___|___|___|_____|___________|________|
| |Ընդամենը |4.5|5.5|5.5|6.5|7.5|8.5| 8.5 | | |
._____________________________________________________________________.
1. Աղյուսակի 1, 2, 3, 4-րդ կետերը ներառում են դասաժամերի այն նվազագույն քանակը, որը պարտադիր է VII դասարանի տարեվերջի ստուգարքներին և ավարտական քննություններին մասնակցելու համար: Դպրոցի ավարտական վկայականը տրվում է VII դասարանի ստուգարքներն ու քննությունները հանձնած սովորողներին:
2. «Մեներգեցողություն» և «դաշնամուր» առարկաների ուսուցումը (դաս) կազմակերպվում է անհատական, իսկ «սոլֆեջիո», «երաժշտական գրականություն» և «երգչախումբ կամ համույթ» առարկաներինը` խմբակային:
3. Առարկաների քանակը և դասաժամերի թվաքանակը ուսումնական պլանում կարող է ընդլայնվել` ելնելով դպրոցի ֆինանսական հնարավորություններից:
4. Խմբակային պարապմունքների մեկ խմբում ներգրավված սովորողների թվաքանակը սահմանվում է 6-12: Առանձին դեպքերում այն կարող է բաղկացած լինել` սկսած 3 սովորողից:
5. ՈՒսումնական պլանի դասաժամերից բացի նախատեսվում է նաև`
1) փորձաժամեր համադպրոցական միջոցառումների նախապատրաստման համար.
2) ամսական 2 դասաժամ համույթների, երգչախմբերի միացյալ պարապմունքների համար.
3) կոնցերտմայստերական ժամեր` մեկ սովորողին կամ խմբին տրամադրվող ժամաքանակը սահմանելով շաբաթական 0.5-ից մինչև 1.0 ժամ`
ա. «մեներգեցողություն» առարկայի համար.
բ. երգչախմբերի կամ համույթների խմբակային և միացյալ պարապմունքների համար:
6. Երգչախմբի խմբավարի համար սահմանել մեկ միավոր` 20-30 սովորողի դեպքում: Ավելի մեծ երգչախմբի կազմի դեպքում համապատասխանաբար ավելացնել միավորների թիվը:
7. Երաժշտական և արվեստի դպրոցներում «մեներգեցողություն» առարկայի և խմբակային պարապմունքների 1 դասաժամը սահմանել` 40 րոպե:
8. Երկրորդ գործիք ուսուցանելու դեպքում սահմանվում է լրացուցիչ ուսման վարձավճար:
9. Դպրոցներում կարող են գործել մինչև 7 տարեկան երեխաների համար նախապատրաստական դասարաններ, որոնց առարկաների ընտրությունը կատարվում է ծնողի և երեխայի ցանկությամբ և/կամ հաստատության մանկավարժական խորհրդի առաջարկությամբ` վճարովի հիմունքներով:
10. Առավել շնորհալի և երաժշտական կրթությունը շարունակելուն հակված շրջանավարտները կարող են ուսումը շարունակել երաժշտական կամ արվեստի դպրոցներում: Առարկաների ընտրությունը կատարվում է շրջանավարտի ցանկությամբ և/կամ հաստատության մանկավարժական խորհրդի առաջարկությամբ` վճարովի հիմունքներով:
Աղյուսակ 5
ՓՈՂԱՅԻՆ ԵՎ ԱԶԳԱՅԻՆ ՆՎԱԳԱՐԱՆՆԵՐ, ՀԱՐՎԱԾԱՅԻՆ ԳՈՐԾԻՔՆԵՐ, ԱԿՈՐԴԵՈՆ, ՏԱՎԻՂ, ԿԻԹԱՌ
(9 տարեկան և բարձր տարիքում դպրոց ընդունվող երեխաների համար)
._____________________________________________________________________.
|N |Առարկայի |Դասաժամերի քանակը |Ստուգարք |Քննու- |
| |անվանումը |(շաբաթական) | |թյուն |
| | |_________________________| | |
| | | Դասարաններ | | |
| | |_________________________| | |
| | | I | II |III | IV | V | | |
|__|___________________|_____|_____|____|____|___|___________|________|
|1.|Երաժշտական գործիք | 2.0 | 2.0 | 2.0| 2.0|2.0|I, II, IV |III, V |
|__|___________________|_____|_____|____|____|___|___________|________|
|2.|Սոլֆեջիո | 2.0 | 2.0 | 2.0| 2.0|2.0|II, IV |III, V |
|__|___________________|_____|_____|____|____|___|___________|________|
|3.|Երաժշտական | --- | 1.0 | 1.0| 1.5|1.5|III, IV, V | --- |
| |գրականություն | | | | | | | |
|__|___________________|_____|_____|____|____|___|___________|________|
|4.|Նվագախումբ, համույթ| 1.0 | 1.0 | 2.0| 2.0|2.0|III, IV, V | --- |
| |կամ երգչախումբ | | | | | | | |
|__|___________________|_____|_____|____|____|___|___________|________|
|5.|Ընտրովի | --- | 1.0 | 1.0| 1.0|1.0|III, V | --- |
|__|___________________|_____|_____|____|____|___|___________|________|
| |Ընդամենը | 5.0 | 7.0 | 8.0| 8.5|8.5| | |
._____________________________________________________________________.
1. Աղյուսակի 1, 2, 3, 4-րդ կետերը ներառում են դասաժամերի այն նվազագույն քանակը, որը պարտադիր է V դասարանի տարեվերջի ստուգարքներին և ավարտական քննություններին մասնակցելու համար: Դպրոցի ավարտական վկայականը տրվում է V դասարանի ստուգարքներն ու քննությունները հանձնած սովորողներին:
2. «Երաժշտական գործիք» և «ընտրովի» առարկաների ուսուցումը (դաս) կազմակերպվում է անհատական, իսկ «սոլֆեջիո», «երաժշտական գրականություն» և «նվագախումբ, համույթ կամ երգչախումբ» առարկաներինը` խմբակային:
3. Առարկաների քանակը և դասաժամերի թվաքանակը ուսումնական պլանում կարող է ընդլայնվել` ելնելով դպրոցի ֆինանսական հնարավորություններից:
4. «Ընտրովի» առարկաներն են` թերթից ընթերցում, համույթ (անսամբլ), կոմպոզիցիա և այլն: Այս ցանկը կարող է ընդլայնվել` ըստ անհրաժեշտության:
5. Խմբակային պարապմունքների մեկ խմբում ներգրավված սովորողների թվաքանակը սահմանվում է 6-12: Առանձին դեպքերում այն կարող է բաղկացած լինել` սկսած 3 սովորողից:
6. ՈՒսումնական պլանի դասաժամերից բացի նախատեսվում է նաև`
1) փորձաժամեր համադպրոցական միջոցառումների նախապատրաստման համար.
2) ամսական 2 դասաժամ համույթների, երգչախմբերի, նվագախմբի միացյալ պարապմունքների համար.
3) կոնցերտմայստերական ժամեր` մեկ սովորողին կամ խմբին տրամադրվող ժամաքանակը սահմանելով շաբաթական 0.5-ից մինչև 1.0 ժամ`
ա. «երաժշտական գործիք» առարկայի համար.
բ. համույթների, նվագախմբերի կամ երգչախմբերի խմբակային և միացյալ պարապմունքների համար:
7. Ելնելով նվագախմբի կամ երգչախմբի պարապմունքների առանձնահատկություններից` սահմանել ղեկավարի միավոր.
1) 10-12 սովորողի դեպքում` մեկ միավոր (նվագախումբ) .
2) 20-30 սովորողի դեպքում` մեկ միավոր (երգչախումբ):
Ավելի մեծ նվագախմբի կամ երգչախմբի դեպքում համապատասխանաբար ավելացնել միավորների թիվը:
8. Երկրորդ գործիք կամ երգեցողություն ուսուցանելու դեպքում սահմանվում է լրացուցիչ ուսման վարձավճար:
9. Դպրոցներում կարող են գործել մինչև 9 տարեկան երեխաների համար նախապատրաստական դասարաններ, որոնց առարկաների ընտրությունը կատարվում է ծնողի և երեխայի ցանկությամբ և/կամ հաստատության մանկավարժական խորհրդի առաջարկությամբ` վճարովի հիմունքներով:
10. Առավել շնորհալի և երաժշտական կրթությունը շարունակելուն հակված շրջանավարտները կարող են ուսումը շարունակել երաժշտական կամ արվեստի դպրոցներում: Առարկաների ընտրությունը կատարվում է շրջանավարտի ցանկությամբ և/կամ հաստատության մանկավարժական խորհրդի առաջարկությամբ` վճարովի հիմունքներով:
Աղյուսակ 6
ԿԵՐՊԱՐՎԵՍՏ
(10 տարեկան և բարձր տարիքում դպրոց ընդունվող երեխաների համար)
._____________________________________________________________________.
|N |Առարկայի |Դասաժամերի քանակը |Ստուգարք |Քննու- |
| |անվանումը |(շաբաթական) | |թյուն |
| | |_________________________| | |
| | | Դասարաններ | | |
| | |_________________________| | |
| | | I | II | III | IV | | |
|__|___________________|_____|______|_____|______|___________|________|
|1.|Գծանկար | 3.0 | 3.0 | 4.0 | 4.0 | II, III | IV |
|__|___________________|_____|______|_____|______|___________|________|
|2.|Գունանկար | 3.0 | 3.0 | 3.0 | 3.0 | II, III | IV |
|__|___________________|_____|______|_____|______|___________|________|
|3.|Կոմպոզիցիա | 2/1 | 2/1 | 2/1 | 2/1 | II, III | IV |
| |(ստեղծագործական | | | | | | |
| |թեմատիկ | | | | | | |
| |նկարչություն) | | | | | | |
| |հաստոցային/ | | | | | | |
| |կիրառական | | | | | | |
|__|___________________|_____|______|_____|______|___________|________|
|4.|Քանդակ կամ | 2.0 | 2.0 | 1.0 | 1.0 | II, III | IV |
| |դեկորատիվ-կիրառական| | | | | | |
| |արվեստ | | | | | | |
|__|___________________|_____|______|_____|______|___________|________|
|5.|Արվեստի պատմություն| 1.0 | 1.0 | 1.0 | 1.0 | IV | --- |
|__|___________________|_____|______|_____|______|___________|________|
|6.|Ընտրովի | 1.0 | 1.0 | 1.0 | 1.0 | II, IV | --- |
|__|___________________|_____|______|_____|______|___________|________|
| |Ընդամենը | 13.0| 13.0 | 13.0| 13.0 | | |
._____________________________________________________________________.
1. Աղյուսակի 1, 2, 3, 4, 5-րդ կետերը ներառում են դասաժամերի այն նվազագույն քանակը, որը պարտադիր է IV դասարանի տարեվերջի ստուգարքներին և ավարտական քննություններին մասնակցելու համար: Դպրոցի ավարտական վկայականը տրվում է IV դասարանի ստուգարքներն ու քննությունները հանձնած սովորողներին:
2. Առարկաների քանակը և դասաժամերի թվաքանակը ուսումնական պլանում կարող է ընդլայնվել` ելնելով դպրոցի ֆինանսական հնարավորություններից:
3. Դպրոցի հայեցողությամբ «կոմպոզիցիա» առարկայի ավարտական քննությունը կարող է կազմակերպվել հաստոցային կամ կիրառական ձևերից մեկով:
4. «Ընտրովի» առարկաներն են` հեռանկարչություն, անատոմիա, ճեպանկար բնորդից, գրաֆիկա, համակարգչային գրաֆիկա և այլն: Այս ցանկը կարող է ընդլայնվել` ըստ անհրաժեշտության: Ընտրովի առարկայի դասաժամի 0.25-ը I-IV դասարաններում նպատակահարմար է տրամադրել «ճեպանկար բնորդից» առարկային:
5. Խմբակային պարապմունքների մեկ խմբում ներգրավված սովորողների թվաքանակը սահմանվում է 6-12: Առանձին դեպքերում այն կարող է բաղկացած լինել մինչև 5 սովորողից:
6. ՈՒսումնական պլանի դասաժամերից բացի նախատեսվում է նաև`
1) ժամեր համադպրոցական միջոցառումների նախապատրաստման համար.
2) ժամեր բնորդի վարձատրության համար` ոչ ավելի, քան յուրաքանչյուր առարկային տրամադրվող ժամաքանակի 30%-ը.
3) մանկավարժական աշխատանքի լրացուցիչ 56 ժամ` պլեներային դասերն ըստ խմբերի անցկացման համար: Այդ դասաժամերը կարող են օգտագործվել ուսումնական տարվա տարբեր ժամանակահատվածներում:
7. Դպրոցներում կարող են գործել մինչև 10 տարեկան երեխաների համար նախապատրաստական դասարաններ, որոնց առարկաների ընտրությունը կատարվում է ծնողի և երեխայի ցանկությամբ և/կամ հաստատության մանկավարժական խորհրդի առաջարկությամբ` վճարովի հիմունքներով:
8. Առավել շնորհալի և կրթությունը շարունակելուն հակված շրջանավարտները կարող են ուսումը շարունակել արվեստի կամ գեղարվեստի դպրոցներում: Առարկաների ընտրությունը կատարվում է շրջանավարտի ցանկությամբ և) կամ հաստատության մանկավարժական խորհրդի առաջարկությամբ` վճարովի հիմունքներով:
Աղյուսակ 7
ԿԵՐՊԱՐՎԵՍՏ
(Մինչև 10 տարեկանը ներառյալ դպրոց ընդունվող երեխաների համար)
._____________________________________________________________________.
|N |Առարկայի |Դասաժամերի քանակը (շաբաթական) |Ստուգարք |Քննու-|
| |անվանումը |________________________________| |թյուն |
| | | Դասարաններ | | |
| | |________________________________| | |
| | | I |II |III|IV | V | VI | VII | | |
|__|_______________|___|___|___|____|____|____|_____|__________|______|
|1 |Կերպարվեստի |2.0|2.0|2.0| - | - | - | - | III | |
| |հիմունքներ և | | | | | | | | | |
| |նկարչություն | | | | | | | | | |
|__|_______________|___|___|___|____|____|____|_____|__________|______|
|2.|Կիրառական |2.0|2.0|2.0| - | - | - | - | III | |
| |արվեստ | | | | | | | | | |
|__|_______________|___|___|___|____|____|____|_____|__________|______|
|3.|Ծեփագործություն|2.0|2.0|2.0| - | - | - | - | III | |
|__|_______________|___|___|___|____|____|____|_____|__________|______|
|4.|Գծանկար |---|---|---|3.0 |3.0 |4.0 | 4.0 |IV, V, VI | VII |
|__|_______________|___|___|___|____|____|____|_____|__________|______|
|5.|Գունանկար |---|---|---|3.0 |3.0 |3.0 | 3.0 |IV, V, VI,| VII |
|__|_______________|___|___|___|____|____|____|_____|__________|______|
|6.|Կոմպոզիցիա |---|---|---|2/1 |2/1 |2/1 | 2/1 |IV, V, VI,| VII |
| |(ստեղծագործական| | | | | | | | | |
| |թեմատիկ | | | | | | | | | |
| |նկարչություն) | | | | | | | | | |
| |հաստոցային/ | | | | | | | | | |
| |կիրառական | | | | | | | | | |
|__|_______________|___|___|___|____|____|____|_____|__________|______|
|7.|Քանդակ կամ |---|---|---|2.0 |2.0 |1.0 | 1.0 |IV, V, VI | VII |
| |կիրառական | | | | | | | | | |
| |արվեստ | | | | | | | | | |
|__|_______________|___|___|___|____|____|____|_____|__________|______|
|8.|Արվեստի |---|---|---|1.0 |1.0 |1.0 | 1.0 |V, VI, VII| --- |
| |պատմություն | | | | | | | | | |
|__|_______________|___|___|___|____|____|____|_____|__________|______|
|9.|Ընտրովի |0.5|0.5|1.0|1.0 |1.0 |1.0 | 1.0 |IV, VII | --- |
|__|_______________|___|___|___|____|____|____|_____|__________|______|
| |Ընդամենը |6.5|6.5|7.0|13.0|13.0|13.0| 13.0| | |
._____________________________________________________________________.
1. Աղյուսակի 4, 5, 6, 7, 8-րդ կետերը ներառում են դասաժամերի այն նվազագույն քանակը, որը պարտադիր է VII դասարանի տարեվերջի ստուգարքներին և ավարտական քննություններին մասնակցելու համար: Դպրոցի ավարտական վկայականը տրվում է VII դասարանի ստուգարքներն ու քննությունները հանձնած սովորողներին:
2. Առարկաների քանակը և դասաժամերի թվաքանակը ուսումնական պլանում կարող է ընդլայնվել` ելնելով դպրոցի ֆինանսական հնարավորություններից:
3. Դպրոցի հայեցողությամբ «կոմպոզիցիա» առարկայի ավարտական քննությունը կարող է կազմակերպվել հաստոցային կամ կիրառական ձևերից մեկով:
4. «Ընտրովի» առարկաներն են` հեռանկարչություն, անատոմիա, ճեպանկար բնորդից, գրաֆիկա, համակարգչային գրաֆիկա և այլն: Այս ցանկը կարող է ընդլայնվել` ըստ անհրաժեշտության: «Ընտրովի» առարկայի դասաժամի 0.25-ը III-VI դասարաններում նպատակահարմար է տրամադրել «ճեպանկար բնորդից» առարկային:
5. Խմբակային պարապմունքների մեկ խմբում ներգրավված սովորողների թվաքանակը սահմանվում է 6-12: Առանձին դեպքերում այն կարող է բաղկացած լինել մինչև 5 սովորողից:
6. ՈՒսումնական պլանի դասաժամերից բացի նախատեսվում է նաև`
1) ժամեր համադպրոցական միջոցառումների նախապատրաստման համար.
2) ժամեր բնորդի վարձատրության համար` ոչ ավելի, քան յուրաքանչյուր առարկային տրամադրվող ժամաքանակի 30%-ը.
3) մանկավարժական աշխատանքի լրացուցիչ 56 ժամ` պլեներային դասերն ըստ խմբերի անցկացման համար: Այդ դասաժամերը կարող են օգտագործվել ուսումնական տարվա տարբեր ժամանակահատվածներում:
7. Դպրոցներում կարող են գործել մինչև 8 տարեկան երեխաների համար նախապատրաստական դասարաններ, որոնց առարկաների ընտրությունը կատարվում է ծնողի և երեխայի ցանկությամբ և/կամ հաստատության մանկավարժական խորհրդի առաջարկությամբ` վճարովի հիմունքներով:
8. Առավել շնորհալի և կրթությունը շարունակելուն հակված շրջանավարտները կարող են ուսումը շարունակել արվեստի կամ գեղարվեստի դպրոցներում: Առարկաների ընտրությունը կատարվում է շրջանավարտի ցանկությամբ և/կամ հաստատության մանկավարժական խորհրդի առաջարկությամբ` վճարովի հիմունքներով:
Աղյուսակ 8
ՊԱՐԱՐՎԵՍՏ
(9 տարեկան և բարձր տարիքում դպրոց ընդունվող երեխաների համար)
._____________________________________________________________________.
|N |Առարկայի |Դասաժամերի քանակը |Ստուգարք |Քննու- |
| |անվանումը |(շաբաթական) | |թյուն |
| | |__________________________| | |
| | | Դասարաններ | | |
| | |__________________________| | |
| | | I | II |III | IV | V | | |
|__|___________________|_____|_____|____|____|____|___________|_______|
|1.|Դասական պար | 3.0 | 4.5 | 4.5| 4.5| 4.5|II, III, IV| V |
|__|___________________|_____|_____|____|____|____|___________|_______|
|2.|Հայկական պար | -- | 3.0 | 3.0| 3.0| 3.0|III, IV | V |
|__|___________________|_____|_____|____|____|____|___________|_______|
|3.|Ժամանակակից | --- | --- | 1.5| 1.5| 1.5|III, IV | V |
| |պարահանդեսային պար | | | | | | | |
|__|___________________|_____|_____|____|____|____|___________|_______|
|4.|Պատմակենցաղային պար| --- | 1.5 | ---| ---| ---| II | -- |
|__|___________________|_____|_____|____|____|____|___________|_______|
|5.|Ժողովուրդներին | --- | --- | 1.5| 1.5| 1.5|III, IV | V |
| |բնորոշ բեմական պար | | | | | | | |
|__|___________________|_____|_____|____|____|____|___________|_______|
|6.|Ռիթմիկա | 1.0 | 1.0 | ---| ---| ---| II | -- |
|__|___________________|_____|_____|____|____|____|___________|_______|
|7.|Մարմնամարզություն | 1.0 | --- | ---| ---| ---| -- | -- |
| |(պարտեր) | | | | | | | |
|__|___________________|_____|_____|____|____|____|___________|_______|
|8.|Երաժշտության | 1.0 | 0.5 | 0.5| 0.5| 0.5| V | -- |
| |գրագիտություն և | | | | | | | |
| |ունկնդրում | | | | | | | |
|__|___________________|_____|_____|____|____|____|___________|_______|
|9.|Արվեստի պատմություն| --- | 1.0 | 1.0| 1.0| 1.0| V | -- |
|__|___________________|_____|_____|____|____|____|___________|_______|
|10|Բեմական | 0.5 | 0.5 | 0.5| 0.5| 0.5| -- | -- |
| |փորձառություն | | | | | | | |
| |(պրակտիկա) | | | | | | | |
|__|___________________|_____|_____|____|____|____|___________|_______|
| |Ընդամենը | 6.5 | 12.0|12.5|12.5|12.5| | |
._____________________________________________________________________.
1. Աղյուսակի 1, 2, 3, 4, 5, 8, 9, 10-րդ կետերը ներառում են դասաժամերի այն նվազագույն քանակը, որը պարտադիր է V դասարանի տարեվերջի ավարտական ստուգարքներին և քննություններին մասնակցելու համար: Դպրոցի ավարտական վկայականը տրվում է V դասարանի ստուգարքներն ու քննությունները հանձնած սովորողներին:
2. Բոլոր առարկաները նախատեսվում են ուսուցանել խմբակային պարապմունքների եղանակով, բացառությամբ թիվ 10-րդ կետի` «բեմական փորձառություն» առարկայի, որն անհատական պարապմունք է և պլանավորված է յուրաքանչյուր սովորողի հաշվարկով: «Բեմական փորձառություն» առարկայի դասաժամերի ընդհանուր քանակի բաշխման իրավունքը տրվում է արվեստի կամ պարարվեստի դպրոցների տնօրինությանը:
3. Առարկաների քանակը և դասաժամերի թվաքանակը ուսումնական պլանում կարող է ընդլայնվել` ելնելով դպրոցի ֆինանսական հնարավորություններից:
4. «Դասական պար», «հայկական պար», «ժամանակակից պարահանդեսային պար», «պատմակենցաղային պար», «ժողովուրդներին բնորոշ բեմական պար» առարկաների պարապմունքների մեկ խմբում ներգրավված սովորողների թվաքանակը սահմանվում է 8-12, իսկ «ռիթմիկա և պար», «մարմնամարզություն (պարտեր) «»երաժշտության գրագիտություն և ունկնդրում» և «արվեստի պատմություն» առարկաների խմբերում` 10-16: Առանձին դեպքերում առարկաների ուսուցումը կարող է իրականացվել առանձնացված` տղաների և աղջիկների խմբերով (տղաների խմբում թվաքանակը թույլատրելի է` սկսած 4-ից):
5. ՈՒսումնական պլանի դասաժամերից բացի` անհրաժեշտ է մանկավարժական աշխատանքի ժամեր նախատեսել նախաելույթային փորձերի և միջոցառումների նախապատրաստման համար:
6. ՈՒսումնական պլանի կատարման նպատակով անհրաժեշտ է նախատեսել նվագակցության ժամեր.
1) թիվ 1-6-րդ կետերի առարկաների` խմբակային և «բեմական փորձառություն» առարկայի անհատական պարապմունքների շաբաթական դասաժամերին հավասար.
2) նախաելույթային միացյալ պարապմունքների համար:
7. 5-ամյա կրթության դեպքում` III, IV, V դասարաններում խմբի համալրման դեպքում «հայկական պար» և «ժամանակակից պարահանդեսային պար» առարկաների շաբաթական դասաժամերի գումարային քանակը` 4.5 ժամ, դպրոցի մանկավարժական խորհրդի թույլտվությամբ կարող է տրամադրվել այդ առարկաներից որևէ մեկի ուսուցմանը` ըստ սովորողների նախասիրության (համապատասխանաբար մյուսը բացառելով ուսումնական պլանից):
8. Դպրոցի ֆինանսական հնարավորությունից ելնելով և հիմնադրի կողմից հաստատված ուսման վարձի լրավճարով կարող է պլանավորվել յուրաքանչյուր աշակերտին շաբաթական 0.5-1.5 ժամ «ընտրովի» առարկա: «Ընտրովի» առարկաներն են` երաժշտական գործիք, մեներգեցողություն, ստեպ, դերասանի վարպետություն և այլն:
9. Դպրոցներում կարող են գործել մինչև 9 տարեկան երեխաների համար նախապատրաստական դասարաններ, որոնց առարկաների ընտրությունը կատարվում է ծնողի և երեխայի ցանկությամբ և/կամ հաստատության մանկավարժական խորհրդի առաջարկությամբ` վճարովի հիմունքներով:
10. Առավել շնորհալի և կրթությունը շարունակելու հակված շրջանավարտները կարող են ուսումը շարունակել արվեստի կամ պարարվեստի դպրոցներում: Առարկաների ընտրությունը կատարվում է շրջանավարտի ցանկությամբ և/կամ հաստատության մանկավարժական խորհրդի առաջարկությամբ` վճարովի հիմունքներով:
Աղյուսակ 9
ՊԱՐԱՐՎԵՍՏ
(Մինչև 9 տարեկանը ներառյալ դպրոց ընդունվող երեխաների համար)
._____________________________________________________________________.
|N |Առարկայի |Դասաժամերի քանակը (շաբաթական) |Ստուգարք |Քննու-|
| |անվանումը |___________ _____________________| |թյուն |
| | | Դասարաններ | | |
| | |___________ _____________________| | |
| | | I |II |III | IV | V | VI | VII | | |
|__|_______________|___|___|____|____|____|____|_____|_________|______|
|1.|Դասական պար | - | --|4.5 | 4.5| 4.5| 4.5| 4.5 |III, IV, | VII |
| | | | | | | | | |V, VI | |
|__|_______________|___|___|____|____|____|____|_____|_________|______|
|2.|Հայկական պար | |---|3.0 | 3.0| 3.0| 3.0| 3.0 |III, IV, | VII |
| | | | | | | | | |V, VI | |
|__|_______________|___|___|____|____|____|____|_____|_________|______|
|3.|Ժամանակակից |---|---|--- | ---| 1.5|1.5 | 1.5 |V, VI | VII |
| |պարահանդեսային | | | | | | | | | |
| |պար | | | | | | | | | |
|__|_______________|___|___|____|____|____|____|_____|_________|______|
|4.|Պատմակենցաղային|---|---|1.5 | 1.5| | | |III, IV | -- |
| |պար | | | | | | | | | |
|__|_______________|___|___|____|____|____|____|_____|_________|______|
|5.|Ժողովուրդներին |---|---|--- | 1.5| 1.5| 1.5| 1.5 |IV, V, VI| VII |
| |բնորոշ բեմական | | | | | | | | | |
| |պար | | | | | | | | | |
|__|_______________|___|___|____|____|____|____|_____|_________|______|
|6.|Ռիթմիկա և պար |4.0|4.0|--- | ---| ---| ---| --- | II | -- |
|__|_______________|___|___|____|____|____|____|_____|_________|______|
|7.|Մարմնամարզու- |1.0|1.0|--- | ---| ---| ---| --- | II | -- |
| |թյուն | | | | | | | | | |
|__|_______________|___|___|____|____|____|____|_____|_________|______|
|8.|Երաժշտության |1.0|1.0|1.0 | 0.5| 0.5| 0.5| 0.5 | VI | -- |
| |գրագիտություն | | | | | | | | | |
| |և ունկնդրում | | | | | | | | | |
|__|_______________|___|___|____|____|____|____|_____|_________|______|
|9.|Արվեստի |---|---| -- | 1.0| 1.0| 1.0| 1.0 |V, VI, | -- |
| |պատմություն | | | | | | | |VII | |
|__|_______________|___|___|____|____|____|____|_____|_________|______|
|10|Բեմական |---|0.5|0.5 | 0.5| 0.5| 0.5| 0.5 | -- | -- |
| |փորձառություն | | | | | | | | | |
| |(պրակտիկա) | | | | | | | | | |
|__|_______________|___|___|____|____|____|____|_____|_________|______|
| |Ընդամենը |6.0|6.5|10.5|12.5|12.5|12.5| 12.5| | |
._____________________________________________________________________.
1. Աղյուսակի 1, 2, 3, 4, 5, 8, 9, 10-րդ կետերը ներառում են դասաժամերի այն նվազագույն քանակը, որը պարտադիր է VII դասարանի տարեվերջի ավարտական ստուգարքներին և քննություններին մասնակցելու համար: Դպրոցի ավարտական վկայականը տրվում է VII դասարանի ստուգարքները և քննությունները հանձնած սովորողներին:
2. Բոլոր առարկաները նախատեսվում են ուսուցանել խմբակային պարապմունքների եղանակով, բացառությամբ թիվ 10-րդ կետի` «բեմական փորձառություն» առարկայի, որն անհատական պարապմունք է և պլանավորված է յուրաքանչյուր սովորողի հաշվարկով: «Բեմական փորձառություն» առարկայի դասաժամերի ընդհանուր քանակի բաշխման իրավունքը տրվում է արվեստի կամ պարարվեստի դպրոցների տնօրինությանը:
3. Առարկաների քանակը և դասաժամերի թվաքանակը ուսումնական պլանում կարող է ընդլայնվել` ելնելով դպրոցի ֆինանսական հնարավորություններից:
4. «Դասական պար», «հայկական պար», «ժամանակակից պարահանդեսային պար», «պատմակենցաղային պար», «ժողովուրդներին բնորոշ բեմական պար» առարկաների պարապմունքների մեկ խմբում ներգրավված սովորողների թվաքանակը սահմանվում է 8-12, իսկ «ռիթմիկա և պար», «մարմնամարզություն (պարտեր) «»երաժշտության գրագիտություն և ունկնդրում» և «արվեստի պատմություն» առարկաների խմբերում` 10-16: Առանձին դեպքերում առարկաների ուսուցումը կարող է իրականացվել առանձնացված` տղաների և աղջիկների խմբերով (տղաների խմբում թվաքանակը թույլատրելի է` սկսած 4-ից):
5. ՈՒսումնական պլանի դասաժամերից բացի` անհրաժեշտ է մանկավարժական աշխատանքի ժամեր նախատեսել նախաելույթային փորձերի և միջոցառումների նախապատրաստման համար:
6. ՈՒսումնական պլանի կատարման նպատակով անհրաժեշտ է նախատեսել նվագակցության ժամեր.
1) թիվ 1-6-րդ կետերի առարկաների` խմբակային և «բեմական փորձառություն» առարկայի անհատական պարապմունքների շաբաթական դասաժամերին համահավասար.
2) նախաելույթային միացյալ պարապմունքների համար:
7. 7-ամյա կրթության դեպքում` V, VI, VII դասարաններում խմբի համալրման դեպքում «հայկական պար» և «ժամանակակից պարահանդեսային պար» առարկաների շաբաթական դասաժամերի գումարային քանակը` 4.5 ժամ, դպրոցի մանկավարժական խորհրդի թույլտվությամբ կարող է տրամադրվել այդ առարկաներից որևէ մեկի ուսուցմանը` ըստ սովորողների նախասիրության (համապատասխանաբար մյուսը բացառելով ուսումնական պլանից):
8. Դպրոցի ֆինանսական հնարավորությունից ելնելով և հիմնադրի կողմից հաստատված ուսման վարձի լրավճարով կարող է պլանավորվել յուրաքանչյուր սովորողին շաբաթական 0.5-1.5 ժամ «ընտրովի» առարկա: «Ընտրովի» առարկայի ցանկը` երաժշտական գործիք, մեներգեցողություն, ստեպ, դերասանի վարպետություն և այլն:
9. Դպրոցներում կարող են գործել մինչև 7 տարեկան երեխաների համար նախապատրաստական դասարաններ, որոնց առարկաների ընտրությունը կատարվում է ծնողի և երեխայի ցանկությամբ և/կամ հաստատության մանկավարժական խորհրդի առաջարկությամբ` վճարովի հիմունքներով:
10. Առավել շնորհալի և կրթությունը շարունակելուն հակված շրջանավարտները կարող են ուսումը շարունակել արվեստի կամ պարարվեստի դպրոցներում: Առարկաների ընտրությունը կատարվում է շրջանավարտի ցանկությամբ և/կամ հաստատության մանկավարժական խորհրդի առաջարկությամբ` վճարովի հիմունքներով:
Աղյուսակ 10
ԹԱՏԵՐԱՐՎԵՍՏ
(9 տարեկան և բարձր տարիքում դպրոց ընդունվող երեխաների համար)
._____________________________________________________________________.
|N |Առարկայի |Դասաժամերի քանակը |Ստուգարք |Քննու- |
| |անվանումը |(շաբաթական) | |թյուն |
| | |__________________________| | |
| | | Դասարաններ | | |
| | |__________________________| | |
| | | I | II |III | IV | V | | |
|__|___________________|_____|_____|____|____|____|___________|_______|
|1.|Դերասանի | 2.0 | 2.0 | 2.0| 3.0| 3.0|II, III, IV| V |
| |վարպետություն | | | | | | | |
|__|___________________|_____|_____|____|____|____|___________|_______|
|2.|Բեմական խոսք | 1.0 | 1.0 | 1.0| 0.5| 0.5|II, III, IV| V |
|__|___________________|_____|_____|____|____|____|___________|_______|
|3.|Բեմական շարժում | --- | 1.0 | 1.0| 1.0| 1.0| --- | --- |
|__|___________________|_____|_____|____|____|____|___________|_______|
|4.|Արվեստի պատմություն| --- | 1.0 | 1.0| 1.0| 1.0|III, V | --- |
|__|___________________|_____|_____|____|____|____|___________|_______|
|5.|Պար | -- | 1.0 | 1.0| 1.0| 1.0| III, V | --- |
|__|___________________|_____|_____|____|____|____|___________|_______|
|6.|Ռիթմիկա | 1.0 | --- | ---| ---| | --- | --- |
|__|___________________|_____|_____|____|____|____|___________|_______|
|7.|Երաժշտական | 1.0 | 0.5 | 0.5| 0.5| 0.5| V | --- |
| |գրականություն և | | | | | | | |
| |ունկնդրում | | | | | | | |
|__|___________________|_____|_____|____|____|____|___________|_______|
|8.|Բեմական զգեստ և | -- | -- | -- | 0.5| 0.5| --- | --- |
| |էտիկետ կամ շպար | | | | | | | |
| |(գրիմ) | | | | | | | |
|__|___________________|_____|_____|____|____|____|___________|_______|
|9.|Բեմական | 0.5 | 0.5 | 0.5| 0.5| 0.5| --- | --- |
| |փորձառություն | | | | | | | |
| |(պրակտիկա) | | | | | | | |
|__|___________________|_____|_____|____|____|____|___________|_______|
|10|Ընտրովի | 1.0 | 1.0 | 1.0| 1.0| 1.0| III, V | --- |
|__|___________________|_____|_____|____|____|____|___________|_______|
| |Ընդամենը | 6.5 | 8.0 | 8.0| 9.0| 9.0| | |
._____________________________________________________________________.
1. Աղյուսակի 1, 2, 3, 4-րդ կետերը ներառում են դասաժամերի այն նվազագույն քանակը, որը պարտադիր է V դասարանի տարեվերջի ավարտական ստուգարքներին և քննություններին մասնակցելու համար: Դպրոցի ավարտական վկայականը տրվում է V դասարանի ստուգարքները և քննությունները հանձնած սովորողներին:
2. Բոլոր առարկաները նախատեսվում են ուսուցանել խմբակային պարապմունքների եղանակով, բացառությամբ թիվ 9-րդ կետի` «բեմական փորձառություն» առարկայի, որն անհատական պարապմունք է և պլանավորված է յուրաքանչյուր սովորողի հաշվարկով: «Բեմական փորձառություն» առարկայի դասաժամերի ընդհանուր քանակի բաշխման իրավունքը տրվում է արվեստի դպրոցների տնօրինությանը:
3. «Ընտրովի» առարկաներն են` երաժշտական գործիք, երգեցողություն, գեղարվեստական խոսք, տիկնիկային թատրոն, պար և այլն: Այս ցանկը կարող է ընդլայնվել` ըստ անհրաժեշտության:
4. Խմբակային պարապմունքների խմբերի սովորողների թվաքանակը սահմանվում է 6-12 սովորող, «բեմական խոսք» առարկայի համար` մինչև 5 սովորող:
5. «Բեմական փորձառություն (պրակտիկա) «առարկայով նախատեսված մանկավարժական աշխատանքի ժամերը պլանավորվում են մեկ սովորողի համար շաբաթական 0.5 դասաժամի չափով: Դպրոցների տնօրինությանը տրվում է այդ դասաժամերի ընդհանուր քանակը բաշխելու իրավունքը:
6. ՈՒսումնական պլանի դասաժամերից բացի նախատեսվում է նաև`
1) փորձաժամեր համադպրոցական միջոցառումների նախապատրաստման համար.
2) նվագակցողի հաստիք ընտրովի առարկաների (բացի դաշնամուր, ակորդեոն, տավիղ, կիթառ գործիքների) համար:
7. Դպրոցներում կարող են գործել մինչև 9 տարեկան երեխաների համար նախապատրաստական դասարաններ, որոնց առարկաների ընտրությունը կատարվում է ծնողի և երեխայի ցանկությամբ և/կամ հաստատության մանկավարժական խորհրդի առաջարկությամբ` վճարովի հիմունքներով:
8. Առավել շնորհալի և կրթությունը շարունակելուն հակված շրջանավարտները կարող են ուսումը շարունակել արվեստի դպրոցում: Առարկաների ընտրությունը կատարվում է շրջանավարտի ցանկությամբ և/կամ հաստատության մանկավարժական խորհրդի առաջարկությամբ` վճարովի հիմունքներով:
Աղյուսակ 11
ԹԱՏԵՐԱՐՎԵՍՏ
(Մինչև 9 տարեկանը ներառյալ դպրոց ընդունվող երեխաների համար)
._____________________________________________________________________.
|N |Առարկայի |Դասաժամերի քանակը (շաբաթական)|Ստուգարք |Քննու- |
| |անվանումը |_____________________________| |թյուն |
| | | Դասարաններ | | |
| | |_____________________________| | |
| | | I |II |III|IV | V | VI| VII | | |
|__|_______________|___|___|___|___|___|___|_____|___________|________|
|1.|Դերասանի |2.0|2.0|2.0|2.0|2.0|3.0| 3.0 |II, III, V,|IV, VII |
| |վարպետություն | | | | | | | |VI | |
|__|_______________|___|___|___|___|___|___|_____|___________|________|
|2.|Բեմական խոսք |1.0|1.0|1.0|0.5|0.5|0.5| 0.5 |II, III, V,|IV, VII |
| | | | | | | | | |VI | |
|__|_______________|___|___|___|___|___|___|_____|___________|________|
|3.|Բեմական շարժում|---|---|---|1.0|1.0|1.0| 1.0 | --- | --- |
|__|_______________|___|___|___|___|___|___|_____|___________|________|
|4.|Արվեստի |---|---| --|1.0|1.0|1.0| 1.0 | V, VII | --- |
| |պատմություն | | | | | | | | | |
|__|_______________|___|___|___|___|___|___|_____|___________|________|
|5.|Պար | --|---|1.0|1.0|1.0|1.0| 1.0 | IV, VII | |
|__|_______________|___|___|___|___|___|___|_____|___________|________|
|6.|Ռիթմիկա |1.0|1.0| --| --| --| --| -- | --- | --- |
|__|_______________|___|___|___|___|___|___|_____|___________|________|
|7.|Երաժշտության |---|---|0.5|0.5|0.5|0.5| 0.5 | VII | --- |
| |գրագիտություն | | | | | | | | | |
| |և ունկնդրում | | | | | | | | | |
|__|_______________|___|___|___|___|___|___|_____|___________|________|
|8.|Բեմական զգեստ | | | | | |0.5| 0.5 | --- | --- |
| |և էտիկետ կամ | | | | | | | | | |
| |շպար (պրակտիկա)| | | | | | | | | |
|__|_______________|___|___|___|___|___|___|_____|___________|________|
|9.|Բեմական |0.5|0.5|0.5|0.5|0.5|0.5| 0.5 | --- - | -- |
| |փորձառություն | | | | | | | | | |
| |(պրակտիկա) | | | | | | | | | |
|__|_______________|___|___|___|___|___|___|_____|___________|________|
|10|Ընտրովի |0.5|1.0|1.0|1.0|1.0|1.0| 1.0 | IV, VII | |
|__|_______________|___|___|___|___|___|___|_____|___________|________|
| |Ընդամենը |5.0|5.5|6.0|7.5|7.5|9.0| 9.0 | | |
._____________________________________________________________________.
1. Աղյուսակի 1, 2, 3, 4-րդ կետերը ներառում են դասաժամերի այն նվազագույն քանակը, որը պարտադիր է VII դասարանի տարեվերջի ավարտական ստուգարքներին և քննություններին մասնակցելու համար: Դպրոցի ավարտական վկայականը տրվում է VII դասարանի ստուգարքները և քննությունները հանձնած սովորողներին:
2. Բոլոր առարկաները նախատեսվում են ուսուցանել խմբակային պարապմունքների եղանակով, բացառությամբ թիվ 9-րդ կետի` «բեմական փորձառություն» առարկայի, որն անհատական պարապմունք է և պլանավորված է յուրաքանչյուր սովորողի հաշվարկով: «Բեմական փորձառություն» առարկայի դասաժամերի ընդհանուր քանակի բաշխման իրավունքը տրվում է արվեստի դպրոցների տնօրինությանը:
3. Առարկաների քանակը և դասաժամերի թվաքանակը ուսումնական պլանում կարող է ընդլայնվել` ելնելով դպրոցի ֆինանսական հնարավորություններից:
4. «Ընտրովի» առարկաներն են` երաժշտական գործիք, երգեցողություն, գեղարվեստական խոսք, տիկնիկային թատրոն, պար և այլն: Այս ցանկը կարող է ընդլայնվել` ըստ անհրաժեշտության:
5. Խմբակային պարապմունքների խմբերի սովորողների թվաքանակը սահմանվում է 6-12 աշակերտ «բեմական խոսք» առարկայի համար` մինչև 5 սովորող:
6. «Բեմական փորձառություն (պրակտիկա)» առարկայով նախատեսված մանկավարժական աշխատանքի ժամերը պլանավորվում են մեկ սովորողի համար շաբաթական 0.5 դասաժամի չափով: Դպրոցների տնօրինությանը տրվում է այդ դասաժամերի ընդհանուր քանակը բաշխելու իրավունքը:
7. ՈՒսումնական պլանի դասաժամերից բացի նախատեսվում է նաև`
1) փորձաժամեր համադպրոցական միջոցառումների նախապատրաստման համար.
2) նվագակցողի հաստիք ընտրովի առարկաների (բացի դաշնամուր, ակորդեոն, տավիղ, կիթառ գործիքների) համար:
8. Դպրոցներում կարող են գործել մինչև 7 տարեկան երեխաների համար նախապատրաստական դասարաններ, որոնց առարկաների ընտրությունը կատարվում է ծնողի և երեխայի ցանկությամբ և/կամ հաստատության մանկավարժական խորհրդի առաջարկությամբ` վճարովի հիմունքներով:
9. Առավել շնորհալի և կրթությունը շարունակելուն հակված շրջանավարտները կարող են ուսումը շարունակել արվեստի դպրոցում: Առարկաների ընտրությունը կատարվում է շրջանավարտի ցանկությամբ և/կամ հաստատության մանկավարժական խորհրդի առաջարկությամբ` վճարովի հիմունքներով: