Սեղմել Esc փակելու համար:
ԲԱՐՁՐԱԳՈՒՅՆ ՄԱՍՆԱԳԻՏԱԿԱՆ ԿՐԹՈՒԹՅԱՆ ԲԱ...
Քարտային տվյալներ

Տեսակ
Գործում է
Ընդունող մարմին
Ընդունման ամսաթիվ
Համար

Գրանցման ամսաթիվ
ՈՒժի մեջ մտնելու ամսաթիվ
ՈՒժը կորցնելու ամսաթիվ
Ընդունման վայր
Սկզբնաղբյուր

Ժամանակագրական տարբերակ Փոփոխություն կատարող ակտ

Որոնում:
Բովանդակություն

Հղում իրավական ակտի ընտրված դրույթին X
irtek_logo
 

ԲԱՐՁՐԱԳՈՒՅՆ ՄԱՍՆԱԳԻՏԱԿԱՆ ԿՐԹՈՒԹՅԱՆ ԲԱԿԱԼԱՎՐԻ ՈՐԱԿԱՎՈՐՄԱՆ ՊԵՏԱԿԱՆ ԿՐԹԱԿԱՆ ՉԱՓՈՐՈՇ ...

 

 

110.0271.190511

ԳՐԱՆՑՎԱԾ Է
ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ
ԱՐԴԱՐԱԴԱՏՈՒԹՅԱՆ ՆԱԽԱՐԱՐՈՒԹՅԱՆ ԿՈՂՄԻՑ

                                      «19»        05            2011 Թ.

                                        ՊԵՏԱԿԱՆ ԳՐԱՆՑՄԱՆ ԹԻՎ 11011233

 

ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ ԿՐԹՈՒԹՅԱՆ ԵՎ ԳԻՏՈՒԹՅԱՆ ՆԱԽԱՐԱՐ ՀՐԱՄԱՆ

 

1 ապրիլի 2011 թվականի N 271-Ն

 

ԲԱՐՁՐԱԳՈՒՅՆ ՄԱՍՆԱԳԻՏԱԿԱՆ ԿՐԹՈՒԹՅԱՆ ԲԱԿԱԼԱՎՐԻ ՈՐԱԿԱՎՈՐՄԱՆ ՊԵՏԱԿԱՆ ԿՐԹԱԿԱՆ ՉԱՓՈՐՈՇԻՉՆԵՐԸ ՀԱՍՏԱՏԵԼՈՒ ՄԱՍԻՆ

(91-րդ մաս)

 

ԲԱՐՁՐԱԳՈՒՅՆ ՄԱՍՆԱԳԻՏԱԿԱՆ ԿՐԹՈՒԹՅԱՆ ԲԱԿԱԼԱՎՐԻ ՈՐԱԿԱՎՈՐՄԱՆ ՊԵՏԱԿԱՆ ԿՐԹԱԿԱՆ ՉԱՓՈՐՈՇԻՉ

(91-րդ մաս)

 

|_____|_______________________________________________________|_______|

|ԸՄԴԿԲ|Ընդհանուր ճարտարագիտական առարկաներ                     |   33  |

|03.00|                                                       |       |

|_____|_______________________________________________________|_______|

|03.01|Համակարգչային գրաֆիկա                                  |    4  |

|     |Հիմնական հասկացություններ: Գրաֆիկական մոդելը և         |       |

|     |ճարտարագիտական գրաֆիկայի առարկան: Եռաչափ տարածության   |       |

|     |գրաֆիկական մոդելների կառուցումը աֆինական               |       |

|     |արտապատկերումների միջոցով: Աքսոնոմետրիա և  համալիր     |       |

|     |գծագիր:  Տարրական ֆիգուրների (գիծ, մակերևույթ,         |       |

|     |մարմին) գրաֆիկական մոդելների ուսումնասիրությունը:      |       |

|     |Ֆիգուրների ինցիդենտային փոխհարաբերությունները          |       |

|     |(դիրքային խնդիրներ): Կազմածո մարմինները և  դրանց       |       |

|     |գրաֆիկական մոդելավորման առանձնահատկությունները:        |       |

|     |Կտրվածքների և  հատույթների կիրառությունը: Հիմնական     |       |

|     |մետրական խնդիրները: Ֆիգուրի պարամետրավորումը որպես նրա |       |

|     |առաջադրման մեթոդ:  Ճարտարագիտական գծագրերի ձևավորման   |       |

|     |առանձնահատկությունները: Էսքիզներ:  Միացումներ,         |       |

|     |հավաքման գծագրեր: Սխեմաներ և  դիագրամներ:              |       |

|_____|_______________________________________________________|_______|

|03.02|Կենսագործունեության անվտանգություն                     |    3  |

|     |Կենսագործունեության միջավայրի վտանգավոր ու վնասակար    |       |

|     |գործոնների և  բարենպաստ ու անվտանգ աշխատանքային        |       |

|     |պայմանների բնութագրերը:  Կենսագործունեության           |       |

|     |անվտանգության ապահովման իրավական նորմատիվ տեխնիկական   |       |

|     |և  կազմակերպչական հարցեր: Մարդու օրգանիզմի             |       |

|     |կառուցվածքային և  ֆունկցիոնալ առանձնահատկությունները:  |       |

|     |Պաշտպանություն անբավարար լուսավորությունից,            |       |

|     |անբարենպաստ օդերևութաբանական  պայմաններից, վնասակար    |       |

|     |նյութերից և  թրթռոցներից: Պաշտպանություն աղմուկից,     |       |

|     |ինֆրա և  ուլտրաձայներից: Պաշտպանություն                |       |

|     |էլեկտրամագնիսական դաշտերի և  լազերային ճառագայթների    |       |

|     |ներգործունեությունից: Պաշտպանություն իոնացնող          |       |

|     |ճառագայթների ազդեցությունից: Պաշտպանություն էլեկտրական |       |

|     |հոսանքի ազդեցությունից: Պաշտպանություն ստատիկական և    |       |

|     |մթնոլորտային էլեկտրականության պարպումներից:            |       |

|     |Պաշտպանություն ճնշման տակ գտնվող համակարգերում         |       |

|     |առաջացող վթարներից: Պաշտպանություն տեխնոլոգիական       |       |

|     |սարքավորումների շահագործման ընթացքում առաջացած         |       |

|     |վտանգներից, արդյունաբերական կազմակերպությունների ու    |       |

|     |արտադրամասերի կառուցվածքի և  պահպանմանը ներկայացվող    |       |

|     |կենսագործունեության պահանջները: Պաշտպանություն         |       |

|     |հրդեհներից:                                            |       |

|_____|_______________________________________________________|_______|

|03.03|Քաղաքացիական պաշտպանության և  արտակարգ իրավիճակների    |    2  |

|     |հիմնահարցեր                                            |       |

|     |Արտակարգ իրավիճակի սահմանումը, առաջացման               |       |

|     |հաճախականության ավելացման հավանականությունը և          |       |

|     |հետևանքները:  Խաղաղ կամ պատերազմական ժամանակներում     |       |

|     |առաջացած իրավիճակների դասակարգումը, բնութագրումը և     |       |

|     |կանխարգելման միջոցառումները:                           |       |

|     |Արտակարգ իրավիճակների դասակարգումն ըստ` տևողության,    |       |

|     |կանխատեսման հնարավորության, ընդգրկման մասշտաբների,     |       |

|     |կանխարգելման հնարավորության և  ծագման                  |       |

|     |առաջնահերթության:                                      |       |

|     |Արտակարգ իրավիճակների և  քաղաքացիական պաշտպանության    |       |

|     |համակարգի խնդիրներն ու գործառությունները:              |       |

|     |Արտակարգ իրավիճակներում ռադիացիոն և  քիմիական          |       |

|     |իրադրությունների գնահատման մեթոդները:                  |       |

|     |Բնակչության պաշտպանության կազմակերպումը խաղաղ և        |       |

|     |պատերազմական ժամանակներում առաջացած արտակարգ           |       |

|     |իրավիճակներում:                                        |       |

|     |խաղաղ և  պատերազմական ժամանակներում առաջացած արտակարգ  |       |

|     |իրավիճակներում արդյունաբերական օբյեկտների              |       |

|     |գործունեության կայունության ապահովման հիմնական         |       |

|     |ուղիներն ու եղանակները:                                |       |

|     |խաղաղ և  պատերազմական ժամանակներում առաջացած արտակարգ  |       |

|     |իրավիճակներում փրկարար և  անհետաձգելի վթարային         |       |

|     |վերականգնողական աշխատանքները և  կատարման անհրաժեշտ     |       |

|     |տեխնիկական միջոցների բնութագրերը:                      |       |

|     |Արտակարգ իրավիճակների ռիսկի գնահատում:                 |       |

|_____|_______________________________________________________|_______|

|03.04|Ճյուղի տնտեսագիտություն և  մենեջմենտ                   |    6  |

|     |Կազմակերպության կազմակերպչա-իրավական հիմունքները,      |       |

|     |կազմակերպության տեսակները, հիմնական արտադրական ֆոնդերի |       |

|     |և  շրջանառու միջոցների տնտեսական էությունը, արտադրական |       |

|     |ֆոնդերի հիմնական կազմը և  կառուցվածքը, նրանց գնահատման |       |

|     |եղանակները` մաշվածություն, ամորտիզացիա, օգտագործման    |       |

|     |ցուցանիշներ:  Շրջանառու միջոցների կազմը, կառուցվածքը,  |       |

|     |նրանց ձևավորման  աղբյուրները, օգտագործման              |       |

|     |ցուցանիշները:                                          |       |

|     |Արտադրական ծախքերը` հաստատուն, փոփոխական, սահմանային   |       |

|     |և  միջին:  Արտադրանքի ինքնարժեք, ծախսային էլեմենտներ,  |       |

|     |արտադրանքի ինքնարժեքի որոշում տարբեր բնագավառների      |       |

|     |համար (արտադրամաս, գործարան, սպառիչ): Գներ և           |       |

|     |գնագոյացում, շահույթ, շահութաբերություն, գների         |       |

|     |տեսակները և  նրանց ֆունկցիաները: Կազմակերպության       |       |

|     |ֆինանսական ռեսուրսներ, ֆինանսական փաստաթղթեր:          |       |

|     |Կազմակերպության ֆինանսա-տնտեսական հիմնական             |       |

|     |ցուցանիշները: Տնտեսական էֆեկտիվության հաշվարկի         |       |

|     |հիմունքները, մաքուր դիսկոնտացված արժեքի հաշվման        |       |

|     |եղանակը, տնտեսական էֆեկտիվության ցուցանիշներ` մաքուր   |       |

|     |ընթացիկ արժեք, ներքին եկամուտի նորմ, հետգնման          |       |

|     |ժամանակամիջոց, կապիտալ ներդրման վերադարձի              |       |

|     |ժամանակահատված: Նախագծի տեխնիկա-տնտեսական հիմնավորում: |       |

|_____|_______________________________________________________|_______|

|03.05|Էլեկտրատեխնիկա-1                                       |    5  |

|     |Հաստատուն հոսանքի էլեկտրական շղթաներ: Շղթայի տարրերը,  |       |

|     |էլեկտրական վիճակը բնութագրող հիմնական օրենքները և      |       |

|     |հաշվարկման մեթոդները (շղթաների հաշվարկը Կիրխհոֆի       |       |

|     |օրենքների կիրառմամբ, միջհանգուցային լարման,            |       |

|     |կոնտուրային հոսանքների, համարժեք գեներատորի և          |       |

|     |համարժեք ձևափոխությունների  մեթոդները):  Փոփոխական     |       |

|     |հոսանքի շղթաներ:Սինուսոիդական մեծությունների ստացումը, |       |

|     |գործող և  միջին արժեքները և  նրանց արտահայտումը պտտվող |       |

|     |վեկտորներով ու կոմպլեքս թվերով: Ռեզիստիվ, ինդուկտիվ և  |       |

|     |ունակային տարրերով ուսումնասիրությունը:  Էլեկտրական    |       |

|     |շղթաների հիմնական օրենքները փոփոխական հոսանքի դեպքում  |       |

|     |և  հաշվարկը: Եռաֆազ շղթաներ: Աստղաձև  և  եռանկյունաձև  |       |

|     |միացված սիմետրիկ և  ոչ սիմետրիկ եռաֆազ շղթաների        |       |

|     |հետազոտումը և  հաշվարկը: Անցումային պրոցեսների         |       |

|     |հետազոտումը պարզագույն էլեկտրական շղթաներում:          |       |

|     |Մագնիսական շղթաներ:  Ֆեռոմագնիսական նյութեր, նրանց     |       |

|     |հատկությունները և  կիրառությունը տարբեր նշանակության   |       |

|     |մագնիսական շղթաներում: Պարզագույն մագնիսական շղթաների  |       |

|     |հաշվարկը: Տրանսֆորմատորներ: Միաֆազ և  եռաֆազ           |       |

|     |տրանսֆորմատորների կառուցվածքը, աշխատանքը, ռեժիմները:   |       |

|     |Ավտոտրանսֆորմատորներ, չափման և  եռակցման               |       |

|     |տրանսֆորմատորներ: Կիսահաղորդիչային սարքեր, բնութագծերը |       |

|     |և  կիրառման բնագավառները: Կիսահաղորդիչային ուղղիչներ   |       |

|     |և  ուժեղացուցիչներ:Ասինխրոն շարժիչներ: Եռաֆազ և        |       |

|     |միաֆազ շարժիչների կառուցվածքը, աշխատանքը, բնութագծերը  |       |

|     |և  կիրառման բնագավառները: Սինխրոն մեքենաներ: Մեքենայի  |       |

|     |կառուցվածքը, բնութագծերը և  կիրառման բնագավառները:     |       |

|     |Հաստատուն հոսանքի մեքենաներ:  Կառուցվածքը, աշխատանքը   |       |

|     |որպես գեներատոր և  որպես շարժիչ, բնութագծերը և         |       |

|     |կիրառման բնագավառները: Էլեկտրաշարժիչներ: Էլեկտրական    |       |

|     |շարժիչների տիպի և  հզորության ընտրությունը: Էլեկտրական |       |

|     |ապարատներ, կառավարման սխեմաներ:                        |       |

|     |Էլեկտրամատակարարման հիմունքները:                       |       |

|_____|_______________________________________________________|_______|

|03.06|Կիրառական մեխանիկա-1                                   |    5  |

|     |«Կիրառական մեխանիկա» դասընթացի հիմնական բաժինները,     |       |

|     |հիմնախնդիրները և  դերը ճարտարագիտական կրթության        |       |

|     |բնագավառում: ՈՒսումնասիրվող օբյեկտների և  դրանց        |       |

|     |տարրերի մոդելները: Բացարձակ և  դեֆորմացվող պինդ        |       |

|     |մարմիններ:  Մեխանիզմների կառուցվածքային                |       |

|     |վերլուծություն: Պինդ մարմնի կինեմատիկայի տարրեր:       |       |

|     |Մեխանիզմների կինեմատիկ վերլուծություն: Ստատիկայի և     |       |

|     |դինամիկայի տարրեր: Մեխանիզմների դինամիկ                |       |

|     |վերլուծություն: Մեխանիզմների և  մասերի ամրության       |       |

|     |հաշվարկների հիմունքներ: Զսպանակների և  միացությունների |       |

|     |հաշվարկների հիմունքներ:                                |       |

|_____|_______________________________________________________|_______|

|03.07|Նյութագիտություն                                       |    4  |

|     |Ընդհանուր տեղեկություններ նյութերի կառուցվածքի մասին,  |       |

|     |կապերի տեսակները,պինդ մարմինների կառուցվածքը և         |       |

|     |դեֆեկտները:                                            |       |

|     |Դիէլեկտրիկներ` դիէլեկտրիկների բևեռացում,               |       |

|     |էլեկտրահաղորդականություն, դիէլեկտրիկական կորուստներ,   |       |

|     |դիէլեկտրիկների ծակում: Դիէլեկտրիկների ջերմային,        |       |

|     |քիմիական, մեխանիկական հատկություններ: Էլեկտրամեկուսիչ  |       |

|     |նյութեր` բնական, արհեստական, սինթետիկ նյութեր, նրանց   |       |

|     |դասակարգումը ըստ ագրեգատային վիճակների, քիմիական       |       |

|     |բաղադրության և  ֆունկցիոնալ պատկանելության,            |       |

|     |վերջիններիս հատկությունների կախումը արտաքին            |       |

|     |գործոններից, ստացման տեխնոլոգիան և  կիրառումը          |       |

|     |էլեկտրաէներգետիկական, ռադիոէլեկտրոնային                |       |

|     |սարքավորումներում: Ակտիվ դիէլեկտրիկներ: Մագնիսական     |       |

|     |նյութեր` Ընդհանուր տեղեկություններ նյութերի մագնիսական |       |

|     |հատկությունների մասին: Մագնիսափափուկ և  մագնիսակոշտ    |       |

|     |նյութեր,պատրաստման տեխնոլոգիան և  կիրառումը            |       |

|     |էլեկտրաէներգետիկական, ռադիոէլեկտրոնային                |       |

|     |սարքավորումներում: Հաղորդիչ և  կիսահաղորդիչ նյութեր`   |       |

|     |դասակարգումը, ընդհանուր տեղեկություններ և  հիմնական    |       |

|     |հատկություններ, պատրաստման տեխնոլոգիան և  կիրառումը    |       |

|     |էլեկտրաէներգետիկական, ռադիոէլեկտրոնային                |       |

|     |սարքավորումներում:                                     |       |

|_____|_______________________________________________________|_______|

|03.08|Չափագիտության և  ստանդարտացման հիմունքներ              |    4  |

|     |Հիմնական հասկացություններ չափիչ տեխնիկայի մասին:       |       |

|     |Սխալների տեսակները, գնահատման հավանականային մեթոդներ:  |       |

|     |Էլեկտրական չափիչ միջոցների դասակարգումը, նրանց         |       |

|     |բնութագրերը: Ստատիկ և  դինամիկ ռեժիմներում չափման      |       |

|     |միջոցները:  Էլեկտրոնային անալոգային սարքեր և           |       |

|     |ձևափոխիչներ:  Կամրջակներ և  կոմպենսատորներ: Թվային     |       |

|     |սարքեր և  ձևափոխիչներ:  Գրանցող սարքեր և               |       |

|     |սարքավորումներ: Էլեկտրական մեծությունների չափումը:     |       |

|     |Մագնիսական մեծություններ, չափիչ սարքեր և               |       |

|     |ձևափոխիչներ:  Ոչ էլեկտրական մեծությունների չափման      |       |

|     |սարքեր և  ձևափոխիչներ:  Ինֆորմացիոն չափիչ սարքեր:      |       |

|     |Չափող, վճռող սարքեր:                                   |       |

|_____|_______________________________________________________|_______|

|ԸԲԿԲ |Ընդհանուր բնագավառի դասընթացների կրթաբլոկ              |   28  |

|04.00|                                                       |       |

|_____|_______________________________________________________|_______|

|04.01|Քիմիա - 2                                              |    7  |

|     |Օքսիդավերականգնման ռեակցիաներ: Գալվանական էլեմենտներ,  |       |

|     |էլեկտրոլիզ, մետաղների կոռոզիան: Պարբերական համակարգի   |       |

|     |տարրերի հատկությունները:s-, p-, d-, f- տարրերը և  նրանց|       |

|     |միացություններ: Անօրգանական սինթեզ: Անօրգանական քիմիան |       |

|     |և  էկոլոգիան:                                          |       |

|_____|_______________________________________________________|_______|

|04.02|Օրգանական քիմիա                                        |   10  |

|     |Օրգանական միացությունների դասակարգում, ռեակցիաների     |       |

|     |դասակարգում, կառուցվածք, անվանակարգում, կատալիզ:       |       |

|     |Օրգանական միացությունների հիմնական տարրերի             |       |

|     |հատկություններ, ալկաններ, ցիկլոալկաններ, ալկեններ,     |       |

|     |ալկադիեններ, արոմատիկ ածխաջրածիններ,                   |       |

|     |հալոգենածանցյալներ, սպիրտներ, եթերներ, թիոսպիրտներ,    |       |

|     |թիոեթերներ, ամիններ, նիտրամիացություններ, ալդեհիդներ   |       |

|     |և  կետոններ, կարբոնաթթուներ, ֆենոլներ, թիոֆենոլներ,    |       |

|     |էլեմենտ օրգանական միացություններ, հետերացիկլային       |       |

|     |միացություններ, ամինաթթուներ, շաքարներ:                |       |

|_____|_______________________________________________________|_______|

|04.03|Ֆիզիկական քիմիա                                        |   11  |

|     |Քիմիական թերմոդինամիկայի հիմունքները: Թերմոդինամիկական |       |

|     |ֆունկցիաներ, քիմիական պոտենցիալ: Հավասարակշռության     |       |

|     |ընդհանուր պայմանները: Գազերի և  գազային համակարգերի    |       |

|     |թերմոդինամիկական հատկությունները: Ֆազային              |       |

|     |հավասարակշռություն, լուծույթների հատկությունները:      |       |

|     |Քիմիական հավասարակշռությունը միակոմպոնենտ              |       |

|     |համակարգերում: Լուծույթների թերմոդինամիկական           |       |

|     |հատկությունները: Հավասարակշռությունը երկֆազ,           |       |

|     |երկկոմպոնենտ համակարգերում: Հավասարակշռությունը        |       |

|     |եռկոմպոնենտ համակարգերում: Քիմիական խնամակցության      |       |

|     |թերմոդինամիկական տեսություն: Հավասարակշռությունը       |       |

|     |էլեկտրոլիտների լուծույթներում:                         |       |

|     |Նյութի կառուցվածքի տեսություն: Էներգետիկ սպեկտրների    |       |

|     |հաշվարկը: Նյութի կառուցվածքի ժամանակակից               |       |

|     |քվանտամեխանիկական տեսություն: Քիմիական կապի            |       |

|     |քվանտամեխանիկական տեսություն: Մոլեկուլային             |       |

|     |սպեկտրադիտում: Վիճակագրական թերմոդինամիկա: Վիճակների   |       |

|     |գումար:                                                |       |

|     |Էլեկտրաշարժ ուժի թերմոդինամիկական տեսություն: Քիմիական |       |

|     |կինետիկա:  Ֆոտոքիմիական շղթայական և  հետերոգեն         |       |

|     |ռեակցիաներ: Կատալիզ: Ադսորբում:  Հետերոգեն կատալիզ:    |       |

|     |Մակերևութային  երևույթներ  և  դիսպերս համակարգեր:      |       |

|     |Մակերևութային  երևույթների  թերմոդինամիկական:          |       |

|     |Ադսորբում, թրջում, մազանոթային երևույթներ:             |       |

|     |Մակերևութային  ակտիվ նյութեր: Կրկնակի էլեկտրական շերտի |       |

|     |առաջացումը: Էլեկտրակինետիկական երևույթներ:  Դիսպերս    |       |

|     |համակարգերի կայունությունը (սեդիմենտացիա): Ագրեգատային |       |

|     |կայունության կինետիկական և  թերմոդինամիկական           |       |

|     |գործոնները: Միցելագոյացում: Օպտիկական երևույթները      |       |

|     |դիսպերս համակարգերում: Զոլեր, սուսպենզիաներ,           |       |

|     |էմուլսիաներ, փրփուրներ:                                |       |

|_____|_______________________________________________________|_______|

|ՀՄԿԲ |Մասնագիտության ընդհանուր մասնագիտական առարկաներ        |   70  |

|05.00|                                                       |       |

|_____|_______________________________________________________|_______|

|05.01|Մասնագիտության ներածություն                            |    1  |

|     |ՈՒսանողներին ծանոթացնել մասնագիտության հետ: Դասընթացի  |       |

|     |ընթացքում ուսանողները կծանոթանան` համալսարանում        |       |

|     |ընդունված գնահատման համակարգին; համալսարանում գործող   |       |

|     |վարքի կանոններին, կսովորեն օգտվել գրադարաններից        |       |

|     |(Հայաստանի հանրային գրադարան, համալսարանի գրադարան,    |       |

|     |հանրապետական գիտատեխնիկական գրադարան); կծանոթանան      |       |

|     |իրենց մասնագիտության ուսումնական պլաններին;            |       |

|     |դասավանդվող և  դասավանդվելիք առարկաների միջև  եղած     |       |

|     |կապերին:                                               |       |

|     |Դասընթացը ուսանողին տալիս է սկզբնական գիտելիքներ       |       |

|     |ընտրած մասնագիտության և  ներառված մասնագիտությունների  |       |

|     |մասին, ուսումնասիրվող առարկաների նպատակների և  նրանց   |       |

|     |միջև  եղած կապերի մասին, թողարկող ամբիոնի              |       |

|     |գիտամանկավարժական ներուժի և  տեխնիկական հագեցվածության |       |

|     |մասին, ինչպես նաև  նախնական գիտելիքներ մի շարք         |       |

|     |մասնագիտության հետ առնչվող սահմանումների հետ,          |       |

|     |մասնավորապես, տեղեկատվական տեխնոլոգիաների կազմակերպման |       |

|     |հարցերի հետ:                                           |       |

|_____|_______________________________________________________|_______|

|05.02|Անալիտիկ քիմիա                                         |    8  |

|     |Տարրերի, մոլեկուլային և  ֆազային անալիզ, որակական      |       |

|     |անալիզ, բաժանման և  հարստացման մեթոդները: Քանակական    |       |

|     |անալիզի մեթոդները (գրավիմետրիկ անալիզ, տիտրոմետրիկ     |       |

|     |անալիզ, թթվահիմնային, օքսիդա-վերականգնման, նստեցման,   |       |

|     |կոմպլեքսոմետրիկ տիտրում): Անալիզի ֆիզիկաքիմիական       |       |

|     |մեթոդները: Օպտիկական, էլեկտրաքիմիական,                 |       |

|     |քրոմատոգրաֆիական անալիզ:                               |       |

|_____|_______________________________________________________|_______|

|05.03|Քիմիական տեխնոլոգիայի գործընթացներ և  ապարատներ        |   15  |

|     |Շարժման քանակի, ջերմության և  զանգվածի փոխանցման       |       |

|     |տեսության հիմունքները:  Հիդրոդինամիկա և                |       |

|     |հիդրոդինամիկական գործընթացներ: Հեղուկների շարժման      |       |

|     |հիմնական հավասարումները: Հոսանքների հիդրոդինամիկական   |       |

|     |կառուցվածքը, հեղուկների տեղափոխումը: Գազերի սեղմումն   |       |

|     |ու տեղափոխումը: Հեղուկ և  գազային անհամասեռ            |       |

|     |համակարգերի բաժանումը: Խառնումը հեղուկ միջավայրում:    |       |

|     |Ջերմային գործընթացներ և  ապարատներ: Ջերմության         |       |

|     |փոխանցման տեսության հիմունքները: Քիմիական ապարատներում |       |

|     |ջերմության մատուցման և  հեռացման արտադրական            |       |

|     |եղանակները:  Զանգվածափոխանցման գործընթացներն ու        |       |

|     |ապարատները ֆազերի անջատման ազատ սահման անցնող          |       |

|     |համակարգում: Զանգվածափոխանցման տեսության հիմունքները:  |       |

|     |Զանգվածափոխանցման ապարատների հաշվման եղանակները:       |       |

|     |Թորում: Ռեկտիֆիկացում:  Աբսորբում: Չորացում:           |       |

|     |Արհեստական սառեցում: Սառեցման գործընթացի               |       |

|     |ջերմադինամիկական հիմունքները: Չափավոր և  խորը սառեցում:|       |

|_____|_______________________________________________________|_______|

|05.04|Ընդհանուր քիմիական տեխնոլոգիա                          |    5  |

|     |Քիմիական տեխնոլոգիա և  քիմիական արտադրություն:         |       |

|     |Արտադրության արդյունավետության գնահատման չափանիշները:  |       |

|     |Քիմիական գործընթացների ընդհանուր օրինաչափությունները:  |       |

|     |Արտադրական կատալիզ: Քիմիական ռեակտորներ: Գործընթացների |       |

|     |հիմնական մաթեմատիկական մոդելները քիմիական              |       |

|     |ռեակտորներում: Ռեակտորների ջերմային ռեժիմները:         |       |

|     |Արտադրական քիմիական ռեակտորներ: Քիմիատեխնոլոգիական     |       |

|     |համակարգեր (ՔՏՀ): ՔՏՀ -երի կառուցվածքն ու նկարագիրը:   |       |

|     |ՔՏՀ -երի սինթեզն ու վերլուծությունը: ՔՏՀ հումքային և   |       |

|     |էներգետիկ ենթահամակարգեր: Էներգիան և  ջուրը քիմիական   |       |

|     |արտադրությունում: Կարևորագույն  արդյունաբերական        |       |

|     |քիմիական արտադրություններ:                             |       |

|_____|_______________________________________________________|_______|

|05.06|ԷՀՄ-ի կիրառությունը քիմիական տեխնոլոգիաներում          |    7  |

|     |Հավասարումների մոտավոր լուծման խնդրի դրվածքը,          |       |

|     |արմատների առանձնացումը և  ճշգրտումը: Միջակայքի կիսման, |       |

|     |իտերացիայի և  Նյուտոնի մեթոդները:  Զուգամիտության      |       |

|     |պայմանը, մոտարկման ճշտության գնահատումը, իտերացիայի    |       |

|     |ավարտի պայմանի չափանիշները: Մոդելավորումը քիմիական     |       |

|     |տեխնոլոգիաներում, քիմիական փոխակերպման                 |       |

|     |օրինաչափությունները: Հոմոգեն խողովակավոր և  անընդհատ   |       |

|     |և  ընդհատ գործողության խառնիչով ռեակտորների,           |       |

|     |ուղղահայաց խողովակավոր կոնդեսատորներում բազմաբաղադրիչ  |       |

|     |գազ-գոլորշի խառնուրդների ուղղահոս և  հակահոս           |       |

|     |կոնդեսացման պրոցեսի, բազմաբաղադրիչ հեղուկ խառնուրդի    |       |

|     |գոլորշիացման պրոցեսի և  անընդհատ գործողության բինար    |       |

|     |խառնուրդի ափսեավոր ռեկտիֆիկացման տեղակայանքի           |       |

|     |մաթեմատիկական մոդելները: Օպտիմալացման հիմնական         |       |

|     |հասկացությունները և  խնդրի դրվածքը: Օպտիմալացման խնդրի |       |

|     |լուծման օրինակներ: Մեկ փոփոխականի ունիմոդալ ֆունկցիայի |       |

|     |պայմանական էքստրեմումի փնտրման մեթոդների ընթացակարգը:  |       |

|     |«Ոսկե-հատույթ»-ի մեթոդը: Մի քանի փոփոխականի ունիմոդալ  |       |

|     |ֆունկցիայի ոչ պայմանական էքստրեմումի փնտրման մեթոդների |       |

|     |ընդհանուր ընթացակարգը: Գրադիենտի մեթոդը և  նրա         |       |

|     |երկրաչափական մեկնաբանումը, գրադիենտի մեթոդը որոնման    |       |

|     |քայլի մասնատմամբ, ամենաարագ վայրէջքի մեթոդը:           |       |

|_____|_______________________________________________________|_______|

|05.07|Տեխնոլոգիական գործընթացների ավտոմատացում               |    2  |

|     |Ավտոմատացման հիմնական սկզբունքներն ու բնորոշումները:   |       |

|     |Ավտոմատ համակարգերը և  նրանց դասակարգումն ու հիմնական  |       |

|     |բաղկացուցիչ տարրերը:                                   |       |

|     |Կարգավորման համակարգի ստատիկայի և  դինամիկայի          |       |

|     |հասկացությունները:  Դինամիկայի հավասարումը: Անցողիկ    |       |

|     |պրոցես: Կայունություն:                                 |       |

|     |Քիմիական տեխնոլոգիայի օբյեկտներ: Օբյեկտի հատկություն,  |       |

|     |մաթեմատիկական նկարագիրը:                               |       |

|     |Տեխնոլոգիական պարամետրերի ավտոմատ հսկում: Չափող սարքեր |       |

|     |և  ձևափոխիչներ:                                        |       |

|     |Ավտոմատ կարգավորիչներ: Կարգավորման օբյեկտներ:          |       |

|     |Կարգավորիչի ընտրում:  Կատարող համասարքեր:              |       |

|     |Քիմիական տեխնոլոգիական պրոցեսների ավտոմատացում (ըստ    |       |

|     |մասնագիտացման կոնկրետ պրոցես. օրինակ, ջերմային         |       |

|     |գործընթացների ավտոմատացում, մանրացման պրոցեսների       |       |

|     |ավտոմատացում, վարակազերծման և  այլն):                  |       |

|     |Ավտոմատացման ֆունկցիոնալ սխեմայի մշակման (նախագծման)   |       |

|     |սկզբունքները:                                          |       |

|_____|_______________________________________________________|_______|

|05.08|Շինարարական գործի հիմունքներ                           |    1  |

|     |Շինանյութեր; ընդհանուր տեղեկություններ, հիմնական       |       |

|     |տեսակները, հատկությունները, հանքային կապակցող նյութեր, |       |

|     |շինարարական լուծույթներ, օրգանական ջերմամեկուսիչ       |       |

|     |նյութեր, մետաղներ, լաքեր և  ներկեր, պլաստիկ            |       |

|     |զանգվածներ, կիրառումը շինարարությունում, արտադրական    |       |

|     |շենքերի տարրեր և  կոնստրուկցիաներ, երկաթբետոնե և       |       |

|     |պողպատե կարկասներ միահարկ և  բազմահարկ արդյունաբերական |       |

|     |շենքերի համար. պատեր` աղյուսից, պանելներից խոշոր       |       |

|     |բլոկներից.  ցանկապատող կոնստրուկցիաներ. ծածկեր,        |       |

|     |ջրահեռացում, լուսավորություն, օդափոխություն:           |       |

|_____|_______________________________________________________|_______|

|05.09|Արդյունաբերական միջավայրի բնապահպանում                 |    4  |

|     |Արդյունաբերական պինդ մնացուկների վերաօգտագործման       |       |

|     |տեխնոլոգիա: Պինդ մնացուկների դասակարգում: Քիմիական     |       |

|     |արդյունաբերության տարբեր բնագավառներում առաջացած պինդ  |       |

|     |մնացուկներ: Սև  և  գունավոր մետալուրգիայում առաջացած   |       |

|     |մնացուկներ և  նրանց վերաօգտագործումը:                  |       |

|     |Լեռնաարդյունահանող և  հանքային հումքը հարստացնող       |       |

|     |կազմակերպությունների պինդ մնացուկներ:                  |       |

|     |Օդային ավազանի աղտոտման ուսումնասիրությունը: Մթնոլորտի |       |

|     |աղտոտման աղբյուրները և  հետևանքները:  Աղտոտող նյութի   |       |

|     |ցրումը մթնոլորտում:  Ֆոտոքիմիական ռեակցիաներ մթնոլորտի |       |

|     |վերին շերտում: Գազային արտանետումների մաքրումը ազոտի   |       |

|     |օքսիդից, երկօքսիդից, օրգանական միացություններից,       |       |

|     |մաքրում պինդ մասնիկներից: Արդյունաբերական կեղտաջրերի   |       |

|     |մաքրման և  վերաօգտագործման տեխնոլոգիաներ:              |       |

|     |Արդյունաբերական կեղտաջրերի դասակարգումը: Մաքրման       |       |

|     |մեթոդներ.  պինդ դիսպերսված և  կոլոիդ մասնիկներից,      |       |

|     |լուծված անօրգանական և  օրգանական միացություններից:     |       |

|     |Հիմնական օրգանական և  նավթաքիմիական արտադրության       |       |

|     |կեղտաջրերի մաքրում, գալվանական արտադրության ազոտի      |       |

|     |արտադրության, քլորոպրենային կաուչուկի և                |       |

|     |պոլիվինիլացետատային արտադրության կեղտաջրերի մաքրում:   |       |

|_____|_______________________________________________________|_______|

|05.10|Մանրէների կենսաքիմիա և  ֆիզիոլոգիա                     |    5  |

|     |Կենդանի օրգանիզմի կենսագործունեության քիմիական         |       |

|     |բնույթը: Բջիջների կառուցվածքի մոլեկուլային             |       |

|     |բաղադրիչները; սպիտակուցների կառուցվածքը և  նրանց       |       |

|     |հիմնական ֆունկցիաները; ֆերմենտներ, նրանց               |       |

|     |առանձնահատկությունները որպես կատալիզատոր, ազդեցության  |       |

|     |մեխանիզմները և  կառուցվածքը; ֆերմենտների սինթեզի       |       |

|     |կարգավորման մեխանիզմները; մետաբոլիզմի և                |       |

|     |էներգափոխանակության կենսաքիմիական ուղիները մանրեների   |       |

|     |մոտ; սպիտակուցների կենսասինթեզը:                       |       |

|     |Բջիջների կառուցվածքային տարրերի դիֆերենցվածությունն    |       |

|     |ըստ ֆունկցիաների; մանրէների աճի և  բազմացման           |       |

|     |ֆիզիոլոգիան; մանրէների սննդառությունը և  մետաբոլիզմը;  |       |

|     |մանրէների զարգացման փուլերը; արտաքին ազդակների         |       |

|     |ներգործությունը մանրէների ֆիզիոլոգիայի վրա;            |       |

|     |բակտերիոֆագեր, դրանց կառուցվածքը և  ազդեցությունը      |       |

|     |մանրեների ֆիզիոլոգիայի վրա; մանրէների ֆիզիոլոգիական    |       |

|     |առանձնահատկությունների նշանակությունը                  |       |

|     |կենսատեխնոլոգիական գործընթացների մշակման բնագավառում:  |       |

|_____|_______________________________________________________|_______|

|05.11|Կենսատեխնոլոգիաների գործարանային սարքավորումներ և      |    4  |

|     |նախագծման հիմունքներ                                   |       |

|     |Առավել կիրառելի հաշվարկային բանաձևեր`  ֆիզիկական       |       |

|     |հարաչափերի հաշվարկ, հիդրոդինամիկական և  երկրաչափական   |       |

|     |նմանության չափանիշներ, ջերմափոխանակության և            |       |

|     |զանգվածափոխանակության նմանության չափանիշները:          |       |

|     |Կենսաբանական գործընթացների նյութական հաշվարկներ:       |       |

|     |Բազմակոմպոնենտ համակարգերում զանգվածափոխանակության     |       |

|     |առանձին դեպքեր` գազ պարունակող գոլորշու կոնդենսացում,  |       |

|     |գազ-գոլորշի խառնուրդից գոլորշու աբսորբում,             |       |

|     |բազմաբաղադրիչ լուծույթների                             |       |

|     |բյուրեղացում-վերաբյուրեղացում, ազեոտրոպ և  էքստրակտիվ  |       |

|     |ռեկտիֆիկացում:  Կենսատեխնոլգիական գործընթացների        |       |

|     |ջերմային հաշվարկներ: Կենսատեխնոլոգիական ապարատների     |       |

|     |հաշվարկներ համասեռ հեղուկաֆազ ռեակտորներ, տարասեռ      |       |

|     |գազ-հեղուկ ռեակտորներ:                                 |       |

|     |Կենսատեխնոլոգիական արտադրության նախագծման հիմունքներ`  |       |

|     |քիմիական ռեակտորի կառուցվածքի նախագծում, ռեակցիոն      |       |

|     |հանգույցի ձևավորում,  տեխնոլոգիական ուրվագծի           |       |

|     |ընտրություն, արտադրամասի նախագծում:                    |       |

|_____|_______________________________________________________|_______|

|06.00|            ՄԱՍՆԱԳԻՏԱՑՄԱՆ ԴԱՍԸՆԹՑՆԵՐԻ ԿՐԹԱԲԼՈԿ         |   18  |

|_____|_______________________________________________________|_______|

|06.01|Մանրէաբանություն                                       |    2  |

|     |Մանրէների տարածվածությունը և  դերը բնության մեջ;       |       |

|     |մանրէների դասակարգումը, նրանց կառուցվածքն ու           |       |

|     |մորֆոլոգիան; մանրէների բազմացումը բնական և  արհեստական |       |

|     |պայմաններում, նրանց բազմացման մեխանիզմը և              |       |

|     |սննդառությունը; ախտածին և  ոչ ախտածին մանրէներ; աէրոբ  |       |

|     |և  անաէրոբ մանրէներ, նրանց շնչառական համակարգերի       |       |

|     |առանձնահատկությունները; մանրէների                      |       |

|     |նյութափոխանակությունը, էներգափոխանակությունը;          |       |

|     |հատկանիշների պահպանման և  փոխանցման գենետիկական        |       |

|     |տեսությունը; մուտացիաներ, նրանց հարուցման եղանակները:  |       |

|_____|_______________________________________________________|_______|

|06.02|Կենսատեխնոլոգիական գործընթացների տեսություն            |    4  |

|     |Կենսատեխնոլոգիական գործընթացների բազմազանությունը;     |       |

|     |մանրէաբանական կենսատեխնոլոգիական գործընթացների         |       |

|     |առանձնահատկությունները; հումքային բազան և  դրանց       |       |

|     |արդյունավետության գնահատումը; մանրեների կուլտիվացման   |       |

|     |եղանակները և  դրանց առանձնահատկությունները; մանրէների  |       |

|     |մեթաբոլիզմի և  աճի արագության կարգավորման հիմնական     |       |

|     |սկզբունքները; շտամպրոդուցենտների ստացման եղանակները;   |       |

|     |ֆերմենտացիոն գործընթացի օպտիմացում; մանրէաբանական      |       |

|     |կենսասինթեզի վրա հիմնված գործընթացների հիմնական        |       |

|     |փուլերը; թափոնների վնասազերծումը և  օգտագործումը;      |       |

|     |արդյունաբերական նշանակության գործընթացների անալիզ:     |       |

|     |Մանրէաբանական տրանսֆորմացիայի ընդհանուր բնութագիրը;    |       |

|     |ֆերմենտների դասակարգումը; ֆերմենտների անջատումը,       |       |

|     |մաքրումը և  կառուցվածքը; ֆերմենտատիվ ռեակցիաների       |       |

|     |կինետիկան և  մեխանիզմները; սպեցիֆիկություն և           |       |

|     |հարաբերական ռեակցիոնունակություն; կենսակատալիզատորների |       |

|     |տիպերը և  ստացման ընդհանուր եղանակները; իմոբիլացված    |       |

|     |բիոկատալիզատորների կինետիկական և  այլ                  |       |

|     |առանձնահատկությունները; արդյունաբերական նշանակության   |       |

|     |գործընթացների վերլուծություն:                          |       |

|_____|_______________________________________________________|_______|

|06.03|Կենսատեխնոլոգիաներ                                     |   12  |

|     |Մանրէաբանական կենսասինթեզի գործընթացների վրա հիմնված   |       |

|     |տեխնոլոգիաներ և  դրանց կիրառումը ամինաթթուների,        |       |

|     |ֆերմենտների, հորմոնների, անտիբիոտիկների, խմորման       |       |

|     |վերջնանյութերի, օրգանական թթուների և  այլ կենսաբանական |       |

|     |ակտիվ նյութերի ստացման համար; կենսազանգվածի ստացման    |       |

|     |վրա հիմնված արտադրություններ, սպիտակուցներ,            |       |

|     |պատվաստանյութեր, բակտերիալ պատրաստուկները և  այլն;     |       |

|     |բուսատեխնոլոգիական գործընթացների                       |       |

|     |առանձնահատկությունները:                                |       |

|     |Մանրէաբանական տրանսֆորմացիայի գործընթացների վրա        |       |

|     |հիմնված տեխնոլոգիաներ և  դրանց կիրառումը               |       |

|     |ամինաթթուների, պեպտիդների, օրգանական թթուների,         |       |

|     |գլյուկոզա-ֆրուկտոզային օշարակների և  այլ արգասիքների   |       |

|     |ստացման համար; մանրէաբանական տրանսֆորմացիայի           |       |

|     |կիրառումը պրեպարատիվ օրգանական քիմիայում; իմոբիլացված  |       |

|     |ֆերմենտների և  միկրոօրգանիզմների կիրառումը:            |       |

|_____|_______________________________________________________|_______|

|     |Տեսական ուսուցման ընդհանուր կրեդիտ                     |   216 |

|_____|_______________________________________________________|_______|

|     |Արտադրական պրակտիկա                                    |    4  |

|_____|_______________________________________________________|_______|

|     |Նախաավարտական պրակտիկա                                 |    4  |

|_____|_______________________________________________________|_______|

|     |Մասնագիտական ամփոփիչ քննություն                        |    4  |

|_____|_______________________________________________________|_______|

|     |Ավարտական աշխատանքի կատարում և  պաշտպանություն         |    12 |

|_____|_______________________________________________________|_______|

|     |Ընդամենը                                               |   240 |

._____________________________________________________________________.

 

16. Առկա ձևով ուսուցման դեպքում լսարանային պարապմունքներին պետք է տրամադրվի յուրաքանչյուր ուսումնական դասընթացին հատկացվող ժամաքանակի 50%-ից ոչ պակասը, իսկ հեռակա ձևով ուսուցման դեպքում` 10%-ից ոչ պակասը:

 

V. 240200 «ԿԵՆՍԱՏԵԽՆՈԼՈԳԻԱ» ՄԱՍՆԱԳԻՏՈՒԹՅԱՄԲ ԲԱԿԱԼԱՎՐԻ ՊԱՏՐԱՍՏՄԱՆ ՀԻՄՆԱԿԱՆ ԿՐԹԱԿԱՆ ԾՐԱԳՐԻ ՅՈՒՐԱՑՄԱՆ ԺԱՄԱՆԱԿԱՀԱՏՎԱԾՆԵՐԸ

 

17. Ցերեկային ուսուցման դեպքում բակալավրի պատրաստման ընդհանուր կրթական ծրագրի յուրացման ժամկետը կազմում է 208 շաբաթ, այդ թվում`

1) տեսական ուսուցումը, ներառյալ ուսանողի գիտա-հետազոտական աշխատանքը, պրակտիկումներ (գործնական աշխատանքները), և լաբորատոր աշխատանքները /119 շաբաթ/

2) քննաշրջանները` /28 շաբաթ /

3) պրակտիկա` (արտադրական, նախաավարտական) /6 շաբաթից ոչ պակաս /

4) ամփոփիչ որակավորումը, ներառյալ ավարտական որակավորման (դիպլոմային) աշխատանքի պատրաստումը և պաշտպանությունը` /6 շաբաթի/

5) արձակուրդները / 49 շաբաթ /:

 

18. Միջնակարգ կրթություն ունեցող անձանց համար հեռակա ուսուցման դեպքում բակալավրի պատրաստման հիմնական կրթական ծրագրի յուրացման ժամկետները, ինչպես նաև ուսուցման տարբեր ձևերի զուգակցման դեպքում, կարող են երկարացվել բուհի կողմից մինչև մեկ տարի` սույն պետական կրթական չափորոշիչի 1.2 կետով սահմանված նորմատիվ ժամկետի համեմատ:

19. ՈՒսանողի ուսումնական բեռնվածքի առավելագույն ծավալը սահմանվում է շաբաթական 45 ժամ` ներառյալ լսարանային և արտալսարանային (ինքնուրույն) ուսումնական աշխատանքի բոլոր ձևերը:

 

20. Առկա ուսուցման դեպքում ուսանողի լսարանային պարապմունքների ծավալը չպետք է գերազանցի շաբաթական 30 ժամին: Ընդ որում նշված ծավալում չեն ընդգրկվում ֆիզիկական կուլտուրայի պարտադիր գործնական և ֆակուլտատիվ դասընթացների պարապմունքները:

 

21. ՈՒսուցման տարբեր ձևերի զուգակցման դեպքում լսարանային պարապմունքների ծավալը պետք է լինի շաբաթական 10 ժամից ոչ պակաս:

 

22. Հեռակա ուսուցման դեպքում ուսանողին պետք է ապահովել դասախոսի հետ պարապելու հնարավորությամբ տարեկան 160 ժամից ոչ պակաս ծավալով, եթե կրթական ծրագրի մասնագիտության յուրացման նշված ձևը արգելված չէ Հայաստանի Հանրապետության Կառավարության համապատասխան որոշմամբ:

 

23. ՈՒսումնական տարում արձակուրդային ժամկետի ընդհանուր ծավալը պետք է կազմի 12 շաբաթ, այդ թվում` ձմեռային շրջանում` 2 շաբաթից ոչ պակաս:

 

VI. 240200 «ԿԵՆՍԱՏԵԽՆՈԼՈԳԻԱ» ՄԱՍՆԱԳԻՏՈՒԹՅԱՄԲ ԲԱԿԱԼԱՎՐԻ ՊԱՏՐԱՍՏՄԱՆ ՀԻՄՆԱԿԱՆ ԿՐԹԱԿԱՆ ԾՐԱԳՐԻ ՄՇԱԿՄԱՆԸ ԵՎ ԻՐԱԿԱՆԱՑՄԱՆ ՊԱՅՄԱՆՆԵՐԻՆ ՆԵՐԿԱՅԱՑՎՈՂ ՊԱՀԱՆՋՆԵՐԸ

 

24. Բակալավրի պատրաստման հիմնական կրթական ծրագրերի մշակման պահանջները:

 

Բարձրագույն ուսումնական հաստատությունը սույն պետական կրթական չափորոշիչի հիման վրա ինքնուրույն մշակում և հաստատում է բակալավրի պատրաստման հիմնական կրթական ծրագիրը:

Բարձրագույն ուսումնական հաստատության ուսումնական պլանով նախատեսված ընտրովի-տարբերակային դասընթացները պարտադիր են, իսկ ֆակուլտատիվ դասընթացները ոչ պարտադիր ուսանողի ուսումնասիրման համար:

Կուրսային աշխատանքները (նախագծերը) դիտարկվում են որպես ուսումնական աշխատանքի ձև ըստ դասընթացի և իրագործվում են դասընթացի ուսումնասիրմանը հատկացված ժամերի սահմաններում:

Բարձրագույն ուսումնական հաստատության ուսումնական պլանում ընդգրկված պարտադիր բոլոր դասընթացների և պրակտիկաների գծով պետք է նշանակվի արդյունարար գնահատական (գերազանց, լավ, բավարար):

 

25. Մասնագիտության Հիմնական կրթական ծրագիրն իրականացնելու դեպքում բուհն իրավասու է`

1) փոփոխել ուսումնական նյութի յուրացմանը հատկացված ժամերի ծավալը դասընթացների ցիկլի համար` 5%-ի սահմաններում, իսկ ցիկլի մեջ մտնող դասընթացների համար` 10%-ի սահմաններում:

2) ձևավորել հումանիտար և սոցիալ-տնտեսական դասընթացների կրթաբլոկ, որի հանրապետական բաղադրիչում ընդգրկի հետևյալ դասընթացները` «Օտար լեզու» (300-ից ոչ պակաս ժամով), «Ֆիզիկական կուլտուրա» (300-ից ոչ պակաս ժամով, «Հայոց պատմություն», «Հայոց լեզու և հայ գրականություն», «Ռուսաց լեզու»,»Փիլիսոփայություն»: Մնացած բազային դասընթացները կարող են իրականացվել բուհի հայեցողությամբ: Ընդ որում, հնարավոր է նրանց միավորումը միջդասընթացային կուրսերի մեջ բովանդակության նվազագույնի պահպանմամբ:

3) «Ֆիզիկական կուլտուրա» դասընթացի պարապմունքները հեռակա ուսուցման ձևի դեպքում և էքստերնատում կարող են նախատեսվել ուսանողի ցանկությամբ:

4) իրականացնել հումանիտար և սոցիալ-տնտեսական դասընթացների դասավանդումը հեղինակային դասախոսությունների կուրսերի և բազմազան կոլեկտիվ և անհատական գործնական պարապմունքների, առաջադրանքների և սեմինարների ձևերով բուհում մշակված ծրագրերին համապատասխան, որոնք հաշվի են առնում տարածաշրջանային, ազգային-էթնիկական, մասնագիտական առանձնահատկությունները, ինչպես նաև այն դասախոսների գիտահետազոտական նախապատվությունները, որոնք ապահովում են կրթաբլոկի դասընթացների բարձրորակ լուսաբանումը:

5) որոշել ընդհանուր հումանիտար և սոցիալ-տնտեսական, մաթեմատիկական և բնագիտական կրթաբլոկներում ընդգրկված դասընթացների առանձին բաժինների դասավանդման անհրաժեշտ խորությունը հատուկ դասընթացների կրթաբլոկների ուղղվածությանը համապատասխան, նշված կրթաբլոկների դասընթացների բովանդակությունը պետք է մասնագիտորեն կողմնորոշված լինի շրջանավարտների պատրաստման ուղղվածությանը համապատասխան և աջակցի նրանց մասնագիտական գործունեության խնդիրների իրականացմանը: ԸՄԲԴ կրթաբլոկում պարտադիր է «Բնապահպանություն» առարկայի դասավանդումը: Բուհական բաղադրիչներին առանձնացված ժամաքանակները բուհի հայեցողությամբ կարող են օգտագործվել հանրապետական բաղադրիչներում ընդգրկված դասընթացների ավելի խորը դասավանդման համար:

6) իրականացնել 240200 «Կենսատեխնոլոգիա» մասնագիտությամբ բակալավրի համապատասխան ուղղվածության միջին մասնագիտական կամ բարձրագույն մասնագիտական կրթություն ունեցող ուսանողների համար բակալավրի պատրաստման հիմնական կրթական ծրագիրը կրճատված ժամկետներում: Ժամկետների կրճատումը անց է կացվում մասնագիտական կրթության նախորդ փուլում ուսանողների ստացած գիտելիքների, հմտությունների և կարողությունների հիման վրա: Ընդ որում, ուսումնառության տևողությունը պետք է լինի առկա ուսուցման դեպքում 2 տարուց ոչ պակաս: Կարճաժամկետ ուսումնառությունը թույլատրելի է նաև այն անձանց համար, որոնց կրթական մակարդակը կամ ընդունակությունները դրա համար բավարար հիմք են հանդիսանում:

7) առանձին դեպքերում, մասնագիտությունների պետական կրթական չափորոշիչները մշակող ԿԳՆ գիտամեթոդական հանձնաժողովի հետ համաձայնեցված 240200, «Կենսատեխնոլոգիա» մասնագիտության համար բուհերն իրավունք ունեն մինչև 20%-ի սահմանում փոփոխել ընդհանուր մասնագիտական դասընթացների (ԸՄԴ) կրթաբլոկի ժամաքանակը, իսկ առանձին դասընթացները` մինչև 40%-ի սահմաններում:

 

26. ՈՒսումնական գործընթացի կադրային ապահովման պահանջները

 

Բակալավրի պատրաստման հիմնական կրթական ծրագրի իրականացումը պետք է ապահովվի դասավանդվող դասընթացի ուղղվածությանը, որպես կանոն, համապատասխանող հիմնային առնվազն դիպլոմավորված մասնագետի կամ մագիստրոսի և պարբերաբար գիտական և/կամ գիտամեթոդական գործունեությամբ զբաղվող մանկավարժական կադրերով:

Մասնագիտական դասընթացների գծով դասախոսությունների վարման համար, որպես կանոն, պետք է ներգրավվեն գիտական աստիճան (կոչում) կամ համապատասխան մասնագիտական ոլորտում գործունեության փորձ ունեցող դասախոսներ: Գիտական աստիճան և կոչում ունեցող դասախոսները պետք է կազմեն պրոֆեսորադասախոսական կազմի 50%-ից ոչ պակաս:

Հիմնական հաստիքային դասախոսները և 0,25 հաստիքից բարձր ձևակերպված համատեղողները նույնպես պետք է կազմեն ընդհանուրի 50%-ից ոչ պակասը:

 

27. ՈՒսումնական գործընթացի ուսումնամեթոդական ապահովման պահանջները

 

Բակալավրի պատրաստման հիմնական կրթական ծրագրի իրականացումը պետք է ապահովվի յուրաքանչյուր ուսանողի հասանելիությամբ տվյալների բազաներին և գրադարանային ֆոնդերին հիմնական կրթական ծրագրի դասընթացների բովանդակային լրիվ ցանկով` յուրաքանչյուր ուսանողին ոչ պակաս քան 0.5 օրինակ դասագրքերով և ուսումնա-մեթոդական ձեռնարկներով ապահովվածության հաշվարկով; բոլոր դասընթացների և պարապմունքների բոլոր ձևերի (գործնականներ, կուրսային և ավարտական/դիպլոմային նախագծում, պրակտիկաներ) գծով մեթոդական ձեռնարկների և ցուցումների առկայությամբ, ինչպես նաև, ցուցադրական, աուդիո - վիդեո, մուլտիմեդիա նյութերով:

 

Լաբորատոր պրակտիկումներով պարտադիր պետք է ապահովված լինեն հետևյալ դասընթացները.

1) ընդհանուր մաթեմատիկական և բնագիտական դասընթացների կրթաբլոկ` Ֆիզիկա, քիմիա, ինֆորմատիկա;

2) ընդհանուր ճարտարագիտական դասընթացների կրթաբլոկ` կենսագործունեության անվտանգություն, էլեկտրատեխնիկա-1, կիրառական մեխանիկա-1, նյութագիտություն, չափագիտություն և ստանդարտացման հիմունքներ

3) ընդհանուր բնագիտական դասընթացների կրթաբլոկ` ֆիզիկական քիմիա, օրգանական քիմիա, քիմիա-2;

4) ընդհանուր մասնագիտական և մասնագիտացման դասընթացների կրթաբլոկ`, անալիտիկ քիմիա, քիմիական տեխնոլոգիայի գործընթացներ և ապարատներ, ընդհանուր քիմիական տեխնոլոգիա, էՀՄ-ի կիրառումը քիմիական տեխնոլոգիաներում, տեխնոլոգիական գործընթացների ավտոմատացում, մանրէների կենսաքիմիա և ֆիզիոլոգիա, արդյոնաբերական միջավայրի բնապահպանում, կենսատեխնոլոգիաներ, կենսատեխնոլոգիական գործընթացների տեսություն:

 

Գործնական պարապմունքներ պետք է նախատեսվեն հետևյալ դասընթացների ուսումնասիրման ժամանակ.

5) ընդհանուր հումանիտար և սոցիալ տնտեսական դասընթացների կրթաբլոկ` հայոց պատմություն, տնտեսագիտություն, փիլիսոփայություն, սոցիոլոգիա, օտար լեզու, ռուսաց լեզու, հայոց լեզու և հայ գրականություն, ֆիզիկական կուլտուրա;

6) ընդհանուր մաթեմատիկական և բնագիտական դասընթացների կրթաբլոկ` Մաթեմատիկա, Ֆիզիկա, Ինֆորմատիկա, Քիմիա, Բնապահպանություն;

7) ընդհանուր բնագիտական դասընթացների կրթաբլոկ` ֆիզիկական քիմիա, օրգանական քիմիա, քիմիա-2;

8) ընդհանուր ճարտարագիտական դասընթացների կրթաբլոկ` ճյուղի տնտեսագութ. և մենեջմենտ, կիրառական մեխանիկա -1, էլեկտրատեխնիկա - 1, ճարտարագիտական գրաֆիկա;

9) ընդհանուր մասնագիտական և մասնագիտացման դասընթացների կրթաբլոկ` քիմիական տեխնոլոգիայի գործընթացներ և ապարատներ, մանրէների կենսաքիմիա և ֆիզիոլոգիա, կենսատեխնոլոգիաների գործարանային սարքավորումներ և նախագծման հիմունքներ, կենսատեխնոլոգիաներ:

 

Գրադարանային ֆոնդը պետք է պարունակի հետևյալ ամսագրերը` «Վեստնիկ բիօտեխնօլօգիի», «Բիօտեխնօլօգիյա», «Խիմիյա ի խիմիչեսկայա տեխնօլօգիյա», «Ռեֆեռատիվնիյ ժուռնալ Բիօտեխնօլօգիյա», Բիօնանօտեխնօլօգիյա. Բիօնանօմատերիալի», «Հայաստանի Քիմիական Հանդես» և այլն:

ՈՒսանողին պետք է ապահովվի ելք համաշխարհային գլոբալ ցանց Ինտերնետ և աշխատանք նրանում բավարար ժամանակային ծավալով:

 

28.ՈՒսումնական գործընթացի նյութատեխնիկական ապահովվածության պահանջները

 

Բակալավրի պատրաստման հիմնական կրթական ծրագիրն իրականացնող բարձրագույն ուսումնական հաստատությունը պետք է տնօրինի նյութատեխնիկական բազայով, որն ապահովում է բուհի ուսումնական պլանով նախատեսված բոլոր տիպերի լաբորատոր, գործնական պարապմունքների անցկացումը, ուսանողների գիտահետազոտական աշխատանքները և համապատասխանում է սանիտարական և հակահրդեհային նորմերին ու կանոններին:

 

29.Պրակտիկայի կազմակերպման պահանջները

 

Արտադրա-տեխնոլոգիական պրակտիկան անց է կացվում մասնագիտության պրոֆիլի կողմնակի կազմակերպություններում (հիմնարկներում, կազմակերպություններում) կամ բարձրագույն ուսումնական հաստատության թողարկող ամբիոններում և գիտական լաբորատորիաներում: Պրակտիկաների բովանդակությունը որոշվում է բարձրագույն ուսումնական հաստատության թողարկող ամբիոնների կողմից, հաշվի առնելով այն ստորաբաժանումների (արտադրամաս, բաժին, լաբորատորիա, գիտական խումբ և այլն) հետաքրքրություններն ու հնարավորությունները, որոնցում այն անց է կացվում և ռեգլամենտավորվում է համապատասխան ծրագրով:

Արտադրա-տեխնոլոգիական պրակտիկայի նպատակը տեսական ուսուցման գործընթացում ստացած գիտելիքների և ունակությունների ամրապնդումն է: Արտադրա-տեխնոլոգիական պրակտիկայի ժամանակ ուսանողը պետք է

1) ուսումնասիրի`

ա. ստորաբաժանման գործունեության կազմակերպումն ու կառավարումը;

բ. արտադրվող, մշակվող կամ կիրառվող տեխնիկայի հարցերը, արտադրանքի իրացման կամ ծառայությունների մատուցման ձևերն ու մեթոդները;

գ. գործող չափորոշիչները, տեխնիկական պայմանները, պաշտոնավարական պարտականությունները,

դ. ստորաբաժանումում եղած հետազոտական սարքավորումների, չափիչ սարքերի կամ տեխնոլոգիական սարքավորումների շահագործման կանոնները, ինչպես նաև նրանց սպասարկումը;

ե. կենսագործունեության անվտանգության ապահովման, և բնապահպանական մաքրության, ստորաբաժանման կառուցման համար անհրաժեշտ շինարարական և արտադրամասի շահագործման տնտեսական հարցերը;

2) յուրացնի`

ա. ուսումնասիրվող ստորաբաժանման տեխնոլոգիական ռեժիմի նորմերը;

բ. թողարկվող արտադրանքի, միջանկյալ նյութերի և օգտագործված ելանյութերի ֆիզիկա-քիմիական հատկությունները:

գ. տեխնոլոգիական ուրվագծի նկարագիրը, ստորաբաժանման շահագործման տնտեսական հիմնավորումը, սարքավորումների հաշվարկը:

դ. մասնագիտական պատրաստման ուղղությամբ պարբերական, ռեֆերատիվ և տեղեկատվական հրատարակումներից օգտվելու կարգը:

 

Պրակտիկայի արդյունքների ատեստավորումը անց է կացվում, սահմանված պահանջներին համապատասխան ձևակերպված, գրավոր հաշվետվության և կազմակերպության կողմից պրակտիկայի ղեկավարի կարծիքի հիման վրա: Ատեստացիայի արդյունքներով նշանակվում է գնահատական (գերազանց, լավ, բավարար):

 

VII. 240200 «ԿԵՆՍԱՏԵԽՆՈԼՈԳԻԱ» ՄԱՍՆԱԳԻՏՈՒԹՅԱՄԲ ԲԱԿԱԼԱՎՐԻ ՊԱՏՐԱՍՏՄԱՆ ՄԱԿԱՐԴԱԿԻՆ ՆԵՐԿԱՅԱՑՎՈՂ ՊԱՀԱՆՋՆԵՐԸ

 

30 Շրջանավարտը պետք է կարողանա լուծել սույն պետական կրթական չափորոշիչի թ 2 կետում նշված որակավորմանը համապատասխանող խնդիրները:

Բակալավրը պետք է.

 

1) Հումանիտար և սոցիալ-տնտեսագիտական գիտելիքների բնագավառում`

ա. իմանա ՀՀ սահմանադրությունը և իր բնագավառի օրենքները,

բ. ազատ տիրապետի մասնագիտական հայոց լեզվին (գրավոր և բանավոր) և հաղորդակցվի երկու օտար լեզուներով,

գ. ունենա պատկերացում առողջ կենսակերպի մասին, տիրապետի ֆիզիկական կատարելագործման ունակություններին և հմտություններին,

դ. իմանա հայ ժողովրդի պատմությունը և արդի քաղաքագիտական զարգացումները,

ե. ծանոթ լինի համաշխարհային մշակույթին, տիրապետի վարվելաձևի կուլտուրային, իմանա դրա էթիկական և իրավական նորմերը, որոնք կարգավորում են մարդու և հասարակության, մարդու և շրջակա միջավայրի հարաբերությունները,

զ. գիտենա հոգեբանության և մանկավարժության տարրերը,

է. ծանոթ լինի ժամանակակից փիլիսոփայական ուղղություններին, գիտենա վերացականի հասկացությունները, մատերիայի կազմակերպման ձևերը, հետևի սոցիալական գլոբալ զարգացումներին,

ը. գիտենա տնտեսագիտության տեսության հիմնադրույթները, մակրո- և միկրոտնտեսության օրենքները, անցումային շրջանի տնտեսության առանձնահատկությունները:

 

2) Բնագիտության և մաթեմատիկայի բնագավառում`

ա. ծանոթ լինի ժամանակակից բնագիտության հիմնական սկզբունքներին և հայեցակարգերին, բնապահպանական գլոբալ և տարածքային հիմնախնդիրներին,

բ. տիրապետի մաթեմատիկայի հիմնական բաժիններին, հավանականությունների տեսության և մաթեմատիկական վիճակագրության մեթոդներին, մաթեմատիկական, մոդելավորման եղանակներին,

գ. տիրապետի ինֆորմացիայի հավաքման պահպանման և մշակման համակարգչային մեթոդներին և կարողանա օգտագործել ժամանակակից ինֆորմացիոն տեխնոլոգիաներ:

 

3) Մասնագիտական գործունեության բնագավառում`

պետք է տիրապետի հմտությունների, որոնք անհրաժեշտ են սույն կրթական չափորոշիչում նշված տեխնիկայի և տեխնոլոգիայի բնագավառում բակալավրի մասնագիտական բնութագրին համաօատասխան խնդիրները լուծելու համար:

Կենսատեխնոլոգիայի բակալավրը պետք է տիրապետի`

ա. մանրէաբանության հիմունքներին, մանրէներիկենսաքիմիային և ֆիզիոլոգիային առնչվող բնագավառներին;

բ. կենսաբանական հիմնական ռեակցիաներին, դրանց մեխանիզմներին: Ռեակցիաների արդյունքում ստացվող նյութերի խառնուրդից հիմնական արգասիքի բաժանման և մաքրման եղանակներին;

գ. մանրէաբանական սինթեզով իրականացվող արտադրությունների տեխնոլոգիաներին և օպտիմալ պայմաններին;

դ.ֆերմենտների և էնզիմների ստացման եղանակներին և հատկություններին;

ե.իմոբիլացված կատալիզատորների ստացման եղանակներին և կենսաբանական տրանսֆորմացիայով իրականացվող արտադրություններին;

զ. տեխնոլոգիական պարամետրերի վերլուծությանը և դրանց հիման վրա ապարատների նախագծման, մոդելավորման հմտություններին:

 

4) Շրջանավարտի հատուկ պատրաստմանը ներկայացվող կոնկրետ պահանջները հաստատվում են բուհի կողմից` հաշվի առնելով ռեգիոնի յուրահատկություններն ու կրթական ծրագրի առանձնահատկությունները և իմանա`

ա.հետազոտական աշխատանք վարելու, վերացական տրամաբանական մտածողության, ինդուկցիայի և դեդուկցիայի մեթոդները կիրառելու և քննադատական վերլուծության ունակություններ,

բ.անծանոթ պայմաններում առաջացած ոչ կոնստրուկտիվ հիմնահարցերի բացահայտման, հաղթահարման և վերջնական լուծման, սեղմ ժամանակացույցով աշխատանքներ կազմակերպելու ընդունակություն,

գ.մասնագիտական գործունեության բնագավառում նորամուծությունների նկատմամբ ընկալունակության ցուցաբերում:

դ. աշխատանքի, արտադրության և գիտական հետազոտությունների վերլուծության մեթոդները;

դա. տնտեսագիտա-կազմակերպչական և իրավական հիմունքները;

դբ. աշխատանքի պաշտպանության և կենսագործունեության անվտանգության կանոններն ու նորմերը:

 

5) Շրջանավարտը կարողանա կիրառել`

ա. կենսատեխնոլոգիաները բնապահպանական խնդիրների լուծման ժամանակ;

բ. բազմակոմպոնենտ խառնուրդների բաժանման մաթեմատիկական մոդելների կազմման ընդհանուր սկզբունքները;

գ.առավել տարածված կենսատեխնոլոգիական գործընթացների օրինաչափությունները նոր տեխնոլոգիաների մշակման ժամանակ;

դ. կենսաբանական միացությունների կառուցվածքի բացահայտման եղանակները;

ե. մասնագիտական գործունեության օբյեկտների օպտիմալացման մեթոդները և էներգետիկ վերլուծությունը:

 

31. Բակալավրի ամփոփիչ ատեստավորման պահանջները

 

1) Բակալավրի ամփոփիչ ատեստավորման ընդհանուր պահանջները

 

Բակալավրի ամփոփիչ ատեստավորումն իր մեջ ընդգրկում է ավարտական որակավորման աշխատանքի պաշտպանություն և ամփոփիչ քննություն:

Ամփոփիչ ատեստավորումը նախատեսված է սույն պետական կրթական չափորոշիչով սահմանված մասնագիտական խնդիրների կատարմանը բակալավրի տեսական և գործնական պատրաստվածության որոշման համար:

Ավարտողի ամփոփիչ ատեստավորման կազմի մեջ մտնող ատեստացիոն փորձարկումները պետք է լիովին համապատասխանեն նրա ուսումնառության ընթացքում յուրացրած բարձրագույն մասնագիտական կրթության հիմնական կրթական ծրագրին:

 

2) Բակալավրի ավարտական որակավորման աշխատանքի պահանջները

 

Բակալավրի ավարտական աշխատանքը իրենից պետք է ներկայացնի տեսական կամ փորձարարական հետազոտություն, կապված 240200 «Կենսատեխնոլոգիա» մասնագիտությամբ պատրաստման առանձնահատկություններով որոշվող առանձին, մասնավոր խնդիրների լուծման հետ:

Ավարտական աշխատանքի բովանդակության, ծավալի և կառուցվածքի պահանջները որոշվում են բարձրագույն ուսումնական հաստատության կողմից, Հայաստանի Հանրապետության Կրթության և գիտության նախարարության կողմից հաստատված, բարձրագույն ուսումնական հաստատության ավարտողի ամփոփիչ ատեստացիայի Դրույթների, «Կենսատեխնոլոգիա» մասնագիտության պետական կրթական չափորոշիչի հիման վրա:

Որակավորման աշխատանքի կատարմանը հատկացվող ժամանակը կազմում է ոչ պակաս քան 6 շաբաթ:

 

3) Բակալավրի ամփոփիչ քննության պահանջները

 

«Կենսատեխնոլոգիա» մասնագիտությամբ ամփոփիչ քննության անցկացման կարգը և ծրագիրը որոշվում են բուհի կողմից մշակված մեթոդական երաշխավորությունների և համապատասխան օրինակելի ծրագրի, ինչպես նաև` բարձրագույն ուսումնական հաստատության շրջանավարտի ամփոփիչ ատեստավորման դրույթների և սույն պետական կրթական չափորոշչի հիման վրա:

 

------------------------------------------------------

ԻՐՏԵԿ - շարունակությունը հաջորդ մասերում

 

 

pin
Կրթության, գիտ, մշակ, սպորտ նախ.
01.04.2011
N 271-Ն
Հրաման