Սեղմել Esc փակելու համար:
ԲԱՐՁՐԱԳՈՒՅՆ ՄԱՍՆԱԳԻՏԱԿԱՆ ԿՐԹՈՒԹՅԱՆ ԲԱ...
Քարտային տվյալներ

Տեսակ
Գործում է
Ընդունող մարմին
Ընդունման ամսաթիվ
Համար

Գրանցման ամսաթիվ
ՈՒժի մեջ մտնելու ամսաթիվ
ՈՒժը կորցնելու ամսաթիվ
Ընդունման վայր
Սկզբնաղբյուր

Ժամանակագրական տարբերակ Փոփոխություն կատարող ակտ

Որոնում:
Բովանդակություն

Հղում իրավական ակտի ընտրված դրույթին X
irtek_logo
 

ԲԱՐՁՐԱԳՈՒՅՆ ՄԱՍՆԱԳԻՏԱԿԱՆ ԿՐԹՈՒԹՅԱՆ ԲԱԿԱԼԱՎՐԻ ՈՐԱԿԱՎՈՐՄԱՆ ՊԵՏԱԿԱՆ ԿՐԹԱԿԱՆ ՉԱՓՈՐՈՇ ...

 

 

110.0271.190511

ԳՐԱՆՑՎԱԾ Է
ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ
ԱՐԴԱՐԱԴԱՏՈՒԹՅԱՆ ՆԱԽԱՐԱՐՈՒԹՅԱՆ ԿՈՂՄԻՑ

                                      «19»        05            2011 Թ.

                                        ՊԵՏԱԿԱՆ ԳՐԱՆՑՄԱՆ ԹԻՎ 11011233

 

ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ ԿՐԹՈՒԹՅԱՆ ԵՎ ԳԻՏՈՒԹՅԱՆ ՆԱԽԱՐԱՐ ՀՐԱՄԱՆ

 

1 ապրիլի 2011 թվականի N 271-Ն

 

ԲԱՐՁՐԱԳՈՒՅՆ ՄԱՍՆԱԳԻՏԱԿԱՆ ԿՐԹՈՒԹՅԱՆ ԲԱԿԱԼԱՎՐԻ ՈՐԱԿԱՎՈՐՄԱՆ ՊԵՏԱԿԱՆ ԿՐԹԱԿԱՆ ՉԱՓՈՐՈՇԻՉՆԵՐԸ ՀԱՍՏԱՏԵԼՈՒ ՄԱՍԻՆ

(102-րդ մաս)

 

ԲԱՐՁՐԱԳՈՒՅՆ ՄԱՍՆԱԳԻՏԱԿԱՆ ԿՐԹՈՒԹՅԱՆ ԲԱԿԱԼԱՎՐԻ ՈՐԱԿԱՎՈՐՄԱՆ ՊԵՏԱԿԱՆ ԿՐԹԱԿԱՆ ՉԱՓՈՐՈՇԻՉ

(102-րդ մաս)

 

Հիմք ընդունելով «Բարձրագույն և հետբուհական մասնագիտական կրթության մասին» ՀՀ օրենքի 21-րդ հոդվածի 2-րդ մասի 1-ին ենթակետը և ՀՀ կառավարության 2005 թ. ապրիլի 14-ի «Բարձրագույն մասնագիտական և հետբուհական կրթության պետական կրթական չափորոշիչների ձևավորման և հաստատման կարգը հաստատելու մասին» N 449-Ն որոշմամբ հաստատված կարգի 9-րդ կետը.

 

ՀՐԱՄԱՅՈՒՄ ԵՄ`

 

1. Հաստատել բարձրագույն մասնագիտական կրթության բակալավրի որակավորման պետական կրթական չափորոշիչները` համաձայն հավելվածի:

2. ՀՀ կրթության և գիտության նախարարության աշխատակազմի բարձրագույն և հետբուհական մասնագիտական կրթության վարչությանը (պետ` Ռ. Սուքիասյան) և իրավաբանական վարչությանը (պետ` Մ. Գրիգորյան), սահմանված կարգով սույն չափորոշիչները ներկայացնել ՀՀ արդարադատության նախարարություն` պետական գրանցման:

3. Սույն հրամանի կատարման հսկողությունը հանձնարարել ՀՀ կրթության և գիտության նախարարի տեղակալ Ա. Ավետիսյանին:

 

Հավելված

ՀՀ կրթության և

գիտության նախարարի

01.04.2011 թ.

N 271-Ն հրամանի

 

ԲԱՐՁՐԱԳՈՒՅՆ ՄԱՍՆԱԳԻՏԱԿԱՆ ԿՐԹՈՒԹՅԱՆ ԲԱԿԱԼԱՎՐԻ ՈՐԱԿԱՎՈՐՄԱՆ ՊԵՏԱԿԱՆ ԿՐԹԱԿԱՆ ՉԱՓՈՐՈՇԻՉ

 

    Մասնագիտությունը`         280100, «ՇՐՋԱԿԱ ՄԻՋԱՎԱՅՐԻ ՊԱՇՏՊԱՆՈՒԹՅՈՒՆ  

                                         (էներգետիկայի ճյուղում)»      

                             _________________________________________

                                        դասիչ, անվանումը

 

    Որակավորման աստիճանը`           ճարտարագիտության բակալավր

                             _________________________________________

                                          անվանումը

 

I 280100, «ՇՐՋԱԿԱ ՄԻՋԱՎԱՅՐԻ ՊԱՇՏՊԱՆՈՒԹՅՈՒՆ (էներգետիկայի

ճյուղում)» ՄԱՍՆԱԳԻՏՈՒԹՅԱՆ ԸՆԴՀԱՆՈՒՐ ԲՆՈՒԹԱԳԻՐԸ

 

1. 280100, «Շրջակա միջավայրի պաշտպանություն (էներգետիկայի ճյուղում)» մասնագիտությունը հաստատված է Հայաստանի Հանրապետության կառավարության 2007 թ. օգոստոսի 30-ի թ. 1038-Ն որոշմամբ:

2. Շրջանավարտի որակավորումը` ճարտարագիտության բակալավր:

280100, «Շրջակա միջավայրի պաշտպանություն (էներգետիկայի ճյուղում)» մասնագիտությամբ բակալավրի պատրաստման հիմնական կրթական ծրագրի յուրացման նորմատիվային ժամկետը 4 տարի է:

3. Շրջանավարտի որակավորման բնութագիրը.

280100, «Շրջակա միջավայրի պաշտպանություն (էներգետիկայի ճյուղում)» մասնագիտությամբ բակալավրը բուհն ավարտելուց անմիջապես հետո կարող է զբաղեցնել ճարտարագետի պաշտոն էներգետիկայի բնագավառի կոնստրուկտորանախագծային, գիտահետազոտական և արտադրական կազմակերպություններում, ինչպես նաև բնապահպանական կազմակերպություններում:

4. Մասնագիտական գործունեության բնագավառը.

280100, «Շրջակա միջավայրի պաշտպանություն (էներգետիկայի ճյուղում)» մասնագիտությամբ շրջանավարտի մասնագիտական գործունեության բնագավառը էներգետիկան է, ուղղված`էներգետիկական օբյեկտների (ջերմային, ատոմային և հիդրոէլեկտրակայաններ, հիդրոակումուլացիոն կայաններ, էլեկտրաէներգետիկական ցանցեր և համակարգեր, բաշխիչ էլեկտրացանցեր, արդյունաբերական կազմակերպությունների էներգետիկական տնտեսություն) էկոլոգիապես անվտանգ տեխնիկայի և տեխնոլոգիայի մշակմանը, նախագծմանը, կարգաբերմանը, շահագործմանը և կատարելագործմանը: Կազկակերպություններում բնապահպանական աշխատանքների կազմակերպմանը և կառավարմանը,`նպատակ ունենալով հասնել էներգետիկական արտադրության առավելագույն էկոլոգիական անվտանգությանը, նվազեցնել շրջակա միջավայրի վրա անտրոպոգեն ազդեցության ռիսկը:

5. Մասնագիտական գործունեության օբյեկտները.

1) էներգետիկական օբյեկտների (ջերմային, ատոմային և հիդրոէլեկտրակայաններ, հիդրոակումուլացիոն կայաններ, էլեկտրաէներգետիկական ցանցեր և համակարգեր, բաշխիչ էլեկտրացանցեր, արդյունաբերական կազմակերպությունների էներգետիկական տնտեսություն) վնասակար արտանետումները և թափոնները վնասազերծող տեխնոլոգիաները, սարքավորումները և տեղակայանքները, կազմակերպա-տեխնիկական այն միջոցառումները, որոնք բարձրացնում են էներգետիկական արտադրության էկոլոգիական անվտանգությունը,

2) էներգետիկական օբյեկտների աղտոտող նյութերի հոսքերը, կեղտոտված ջրերը, արտանետվող ծխագազերը, պինդ, հեղուկ և գազային թափոնները, արտանետումների կարգավորման համակարգերը,

3) թափոնները, այդ թվում նաև ռադիոակտիվ նյութերը (պինդ, հեղուկ և գազային) տեղավորելու վերամշակելու կամ թաղելու համակարգերը, ներառյալ նաև շրջապատող միջավայրի վրա ազդեցության մոնիտորինգի միջոցները և մեթոդները:

4) նորմատիվային-տեխնիկական փաստաթղթերի կազմման և համօրինակման համակարգերը:

6. Մասնագիտական գործունեության տեսակները.

280100, «Շրջակա միջավայրի պաշտպանություն (էներգետիկայի ճյուղում)» մասնագիտությամբ բակալավրը սույն պետական կրթական չափորոշիչով սահմանված հիմնարար և մասնագիտական պատրաստությանը համապատասխան կարող է կատարել մասնագիտական գործունեության հետևյալ տեսակները`

1)արտադրա-տեխնոլոգիական և կոնստրուկտորական,

2) գիտահետազոտական,

3) կազմակերպա-կառավարչական,

4) շահագործողական:

Մասնագիտական գործունեության որոշակի ձևերը որոշվում են բուհի կողմից մշակված մասնագիտական կրթական ծրագրի (պլանի) բովանդակությամբ:

7. Մասնագիտական գործունեության ընդհանրական խնդիրները.

280100, «Շրջակա միջավայրի պաշտպանություն (էներգետիկայի ճյուղում)» մասնագիտությամբ բակալավրը, կախված մասնագիտական գործունեության տեսակից, պետք է պատրաստ լինի լուծելու հետևյալ մասնագիտական խնդիրները.

1) արտադրա-տեխնոլոգիական և կոնստրուկտորական.

ա. էներգետիկական արտադրության հետ կապված շրջակա միջավայրի ճարտարագիտական պաշտպանությանն ուղղված տեխնիկական սարքավորումների և տեղակայանքների, տեխնոլոգիական գործընթացների մշակում և նախագծում,

բ. բնապահպանական տեխնոլոգիական գործընթացների կանոնակարգերի մշակում,

գ. գծագրերի, սխեմաների, կարգագրերի, բացատրագրերի, և այլ փաստաթղթերի կատարում, տեխնիկական և տեխնիկատնտեսական հաշվարկների իրականացում,

դ. շրջակա միջավայրի ճարտարագիտական պաշտպանության մեթոդական և նորմատիվ նյութերի, տեխնիկական փաստաթղթերի, իրականացվող նախագծերի և ծրագրերի, թույլատրելի սահմանային կոնցենտրացիաների և թույլատրելի սահմանային դոզաների վերաբերյալ առաջարկությունների և միջոցառումների մշակում:

2) գիտահետազոտական գործունեություն.

ա. գործունեության օբյեկտի էկոլոգիական վիճակի վերլուծություն,

բ. մասնակցություն բնապահպանական սարքավորումների, տեղակայանքների և ծրագրերի մշակման և հետազոտական աշխատանքներին,

գ. մասնակցություն բնապահպանական տեխնոլոգիական համակարգերի և սարքավորումների փորձարկումների կատարման մեթոդների մշակմանը, դրանց իրականացմանը, կարգաբերման և ներդրման աշխատանքներին,

դ. իր մասնագիտական ոլորտին վերաբերող անհրաժեշտ ինֆորմացիայի, տեխնիկական տվյալների, ցուցանիշների և աշխատանքի արդյունքների ուսումնասիրում և վերլուծություն, դրանց ընդհանրացում և համակարգում, անհրաժեշտ հաշվարկների իրականացում համակարգչային տեխնոլոգիաների կիրառմամբ:

ե. Շրջակա միջավայրի ճարտարագիտական պաշտպանության վերաբերյալ հայրենական և արտասահմանյան գիտության ու տեխնիկայի նվաճումների մասին ինֆորմացիայի հավաքում, ուսումնասիրում և վերլուծություն:

3) կազմակերպա-կառավարչական գործունեություն.

ա. կատարողների կոլեկտիվի աշխատանքների կազմակերպում,

բ. բնապահպանական տրված չափանիշների պահպանման պայմաններում արտադրական և ոչ արտադրական ծախսերի գնահատում,

գ. էկոլոգիական վերահսկողություն և կոլեկտիվի գործունեության ղեկավարման իրականացում:

4) շահագործողական գործունեություն.

ա. բնապահպանական բնույթի ինֆորմացիոն սպասարկում, աշխատանքի և կառավարման կազմակերպում, չափագիտական ապահովում, տեխնիկական վերահսկում,

բ. բնապահպանական սարքավորումների և տեղակայանքների աշխատանքի արդյունավետության բարձրացում,

գ. էներգետիկական օբյեկտների բնապահպանական սարքավորումների և տեղակայանքների աշխատանքի օպտիմալ ռեժիմների ընտրություն, շահագործողական բնութագրերի, չափումների և միջոցների ընտրություն:

8. Որակավորման պահանջները.

1) Մասնագիտական խնդիրները լուծելու նպատակով ճարտարագիտության բակալավրը կատարում է հետևյալ գործառույթները`

ա. մասնակցում է շրջակա միջավայրի պաշտպանության (էներգետիկայի ճյուղում)` ՇՄՊ(Է) բնագավառի մասնագիտական խնդիրների առաջադրման, ծրագրերի կազմման և լուծմանն ուղղված աշխատանքների բոլոր փուլերին,

բ. կազմակերպում է նյութերի, միջոցների, սարքավորման, տեխնոլոգիական գործընթացների արդյունավետ օգտագործման գործառույթներ,

գ. մասնակցում է ՇՄՊ(Է) բնագավառի գիտահետազոտական աշխատանքների կազմակերպման, իրականացման և արդյունքների մշակման բոլոր փուլերին,

դ. ուսումնասիրում է ՇՄՊ(Է) բնագավառին առնչվող մասնագիտական գրականությունը և գիտատեխնիկական ինֆորմացիան, ծանոթ է բնագավառի գիտատեխնիկական նորույթներին և նվաճումներին,

ե. օգտվում է ՇՄՊ(Է) բնագավառի ինֆորմացիոն տեխնոլոգիաներից, տվյալների բազաներից, փորձագիտական համակարգերից և կիրառական ծրագրերի փաթեթներից,

զ. կազմակերպում է իր ենթակայության ստորաբաժանման աշխատանքը:

2) Ճարտարագիտության բակալավրը պետք է ծանոթ լինի`

ա. իր մասնագիտական գործունեության բնագավառին առնչվող իրավական ակտերին, որոշումներին, կարգադրություններին, մեթոդական և նորմատիվային նյութերին,

բ. գործող չափորոշիչներին, բնագավառի սարքավորմներին, ինֆորմատիկայի միջոցներին, տեխնիկատնտեսական ցուցանիշներին, տեխնոլոգիաներին, դրանց շահագործման կարգացույցներին,

գ. գիտահետազոտական աշխատանքների իրականացման արդյունքով ստացված տվյալների ներկայացման, հաշվետվությունների և տեխնիկական փաստաթղթերի կազմման եղանակներին,

դ. աշխատանքային օրենսդրության հիմունքներին, աշխատանքի պաշտպանության նորմերին և կանոններին:

9. Շրջանավարտի կրթությունը շարունակելու հնարավորությունը.

280100, «Շրջակա միջավայրի պաշտպանություն (էներգետիկայի ճյուղում)» մասնագիտությամբ բարձրագույն մասնագիտական կրթության հիմնական կրթական ծրագիրը յուրացրած ճարտարագիտության բակալավրը պատրաստ է կրթությունը շարունակելու`

1) կրճատված ժամկետներում` ստանալու բակալավրի որակավորման աստիճան 2-րդ մասնագիտության գծով,

2) մագիստրատուրայում` ստանալու ճարտարագիտության մագիստրոսի որակավորման աստիճան:

 

II ԴԻՄՈՐԴԻ ՊԱՏՐԱՍՏԱԿԱՆՈՒԹՅԱՆ ՄԱԿԱՐԴԱԿԻՆ ՆԵՐԿԱՅԱՑՎՈՂ ՊԱՀԱՆՋՆԵՐԸ

 

10. Դիմորդի նախորդող կրթական մակարդակը`

միջնակարգ կրթություն կամ միջին մասնագիտական կրթության:

 

11. Դիմորդը պետք է ունենա պետական նմուշի փաստաթուղթ`

Միջնակարգ կրթության կամ միջին մասնագիտական կրթության կամ նախնական մասնագիտական կրթության մասին, որում առկա է դիմորդի միջնակարգ կրթությունը հավաստող գրառում:

 

III 280100, «ՇՐՋԱԿԱ ՄԻՋԱՎԱՅՐԻ ՊԱՇՏՊԱՆՈՒԹՅՈՒՆ (էներգետիկայի

ճյուղում)» ՄԱՍՆԱԳԻՏՈՒԹՅԱՄԲ ՃԱՐՏԱՐԱԳԻՏՈՒԹՅԱՆ ԲԱԿԱԼԱՎՐԻ ՊԱՏՐԱՍՏՄԱՆ

ՀԻՄՆԱԿԱՆ ԿՐԹԱԿԱՆ ԾՐԱԳՐԻՆ ՆԵՐԿԱՅԱՑՎՈՂ ԸՆԴՀԱՆՈՒՐ ՊԱՀԱՆՋՆԵՐԸ

 

12. Ճարտարագիտության բակալավրի պատրաստման հիմնական կրթական ծրագիրը մշակվում է սույն պետական կրթական չափորոշիչով և ներառում է` մասնագիտության ուսումնական պլանը, ուսումնական դասընթացների և պրակտիկաների ծրագրերը:

13. Ճարտարագիտության բակալավրի պատրաստման հիմնական կրթական ծրագրի բովանդակության պարտադիր նվազագույնի իրականացման պայմաններին և ուսումնառության ժամկետներին ներկայացվող պահանջները կանոնակարգվում են սույն պետական կրթական չափորոշիչով:

14. Ճարտարագիտության բակալավրի պատրաստման հիմնական կրթական ծրագիրը ձևավորվում է հանրապետական, բուհական, ուսանողի կողմից ընտրովի և ֆակուլտատիվ բաղադրիչների դասընթացներից:

ՈՒսանողի կողմից ընտրովի դասընթացները յուրաքանչյուր կրթաբլոկում բովանդակորեն պետք է լրացնեն հանրապետական բաղադրիչում նշված դասընթացները:

15. Ճարտարագիտության բակալավրի պատրաստման հիմնական կրթական ծրագիրը պետք է նախատեսի հետևյալ կրթաբլոկներում ընդգրկված դասընթացների ուսումնասիրումը`

1) ընդհանուր հումանիտար և սոցիալ-տնտեսագիտական` ԸՀՍՏ,

2) ընդհանուր մաթեմատիկական և բնագիտական` ԸՄԲ,

3) ընդհանուր ճարտարագիտական` ԸՃ,

4) ընդհանուր բնագավառի` ԸԲ,

5) մասնագիտական` Մ,

6) ֆակուլտատիվ` Ֆ

ինչպես նաև եզրափակիչ պետական որակավորումը:

 

IV 280100, «ՇՐՋԱԿԱ ՄԻՋԱՎԱՅՐԻ ՊԱՇՏՊԱՆՈՒԹՅՈՒՆ (էներգետիկայի

ճյուղում)» ՄԱՍՆԱԳԻՏՈՒԹՅԱՄԲ ՃԱՐՏԱՐԱԳԻՏՈՒԹՅԱՆ ԲԱԿԱԼԱՎՐԻ ՊԱՏՐԱՍՏՄԱՆ

ՀԻՄՆԱԿԱՆ ԿՐԹԱԿԱՆ ԾՐԱԳՐԻ ԲՈՎԱՆԴԱԿՈՒԹՅԱՆ ՊԱՐՏԱԴԻՐ ՆՎԱԶԱԳՈՒՅՆԻՆ ՆԵՐԿԱՅԱՑՎՈՂ ՊԱՀԱՆՋՆԵՐԸ

 

._____________________________________________________________________.

|ԴԱՍԻՉ|                 ԿՐԹԱԲԼՈԿՆԵՐԻ ԱՆՎԱՆՈՒՄԸ                |ԿՐԵԴԻՏ-|

|     |                                                       |ՆԵՐ    |

|_____|_______________________________________________________|_______|

|01.00|Ընդհանուր հումանիտար և  սոցիալ տնտեսական - ԸՀՍՏ        |   34  |

|_____|_______________________________________________________|_______|

|02.00|Ընդհանուր մաթեմատիկական և  բնագիտական - ԸՄԲ            |   49  |

|_____|_______________________________________________________|_______|

|03.00|Ընդհանուր ճարտարագիտական - ԸՃ                          |   32  |

|_____|_______________________________________________________|_______|

|04.00|Ընդհանուր բնագավառի - ԸԲ                               |   32  |

|_____|_______________________________________________________|_______|

|05.00|Մասնագիտական - Մ                                       |   69  |

|_____|_______________________________________________________|_______|

|     |Արտադրական պրակտիկա                                    |    4  |

|_____|_______________________________________________________|_______|

|     |Նախաավարտական պրակտիկա                                 |    4  |

|_____|_______________________________________________________|_______|

|     |Մասնագիտական պետական քննություն (ՄՊՔ)                  |    4  |

|_____|_______________________________________________________|_______|

|     |Ավարտական աշխատանքի կատարում և  պաշտպանություն         |   12  |

|_____|_______________________________________________________|_______|

|     |ԸՆԴԱՄԵՆԸ                                               |  240  |

._____________________________________________________________________.

 

._____________________________________________________________________.

|Դասիչ|  Դասընթացների անվանումը և  նրանց հիմնական բաժինները   |Կրեդիտ-|

|     |                                                       |ներ    |

|_____|_______________________________________________________|_______|

|ԸՀՍՏ.|ԸՆԴՀԱՆՈՒՐ ՀՈՒՄԱՆԻՏԱՐ ԵՎ ՍՈՑԻԱԼ-ՏՆՏԵՍԱԳԻՏԱԿԱՆ           |   34  |

|ԿԲ   |ԴԱՍԸՆԹԱՑՆԵՐԻ ԿՐԹԱԲԼՈԿ                                  |       |

|01.00|                                                       |       |

|_____|_______________________________________________________|_______|

|01.01|Հայոց պատմություն                                      |    4  |

|_____|_______________________________________________________|_______|

|     |Հայոց քաղաքական պատմության առարկան, դերն ու            |       |

|     |նշանակությունը: Հին և  միջնադարյան Հայաստանի           |       |

|     |պետականությունները: Քրիստոնեության` որպես պետական      |       |

|     |կրոնի ճանաչման և  հայոց գրերի գյուտի քաղաքական և       |       |

|     |պատմամշակութային նշանակությունը: Հայ ազատագրական       |       |

|     |պայքարի օջախները: Եկեղեցու դերը: Հայ քաղաքական միտքը   |       |

|     |և  կողմնորոշումները: Արևելյան  Հայաստանի` Ռուսաստանին  |       |

|     |միացման պատմաքաղաքական նշանակությունը: Հայ հասարակական |       |

|     |հոսանքները:  Ազատագրական խմբակներն ու                  |       |

|     |կազմակերպությունները: Հայկական հարցի միջազգայնացումը:  |       |

|     |Ֆիդայական ապստամբական շարժումները, փորձը և  դասերը:    |       |

|     |Հայ քաղաքական կուսակցությունների ձևավորումը  և         |       |

|     |գործունեությունը: Հայ ժողովուրդը առաջին աշխարհամարտի   |       |

|     |տարիներին: Հայոց մեծ եղեռնը և  արդիականությունը:       |       |

|     |1918թ. մայիսյան հերոսամարտերը: Հայաստանի               |       |

|     |խորհրդայնացումը:  Խորհրդային ամբողջատիրական քաղաքական  |       |

|     |համակարգը: Հայ ժողովուրդը երկրորդ աշխարհամարտի         |       |

|     |տարիներին: Հասարակական-քաղաքական կյանքը հետպատերազմյան |       |

|     |տարիներին: Ազգային ինքնագիտակցության զարթոնքը:         |       |

|     |Արցախյան շարժման նոր փուլը:  Հայաստանի և  ԼՂՀ-ի        |       |

|     |անկախության հռչակումը: Հայաստանի երրորդ հանրապետության |       |

|     |կայացման ներքին և  արտաքին դժվարությունները, քաղաքական |       |

|     |համակարգը:                                             |       |

|_____|_______________________________________________________|_______|

|01.02|Հայոց լեզու և  գրականություն                           |    4  |

|_____|_______________________________________________________|_______|

|     |«Հայոց լեզու և  գրականություն» դասընթացի նպատակն է     |       |

|     |ընդլայնել և  խորացնել ուսանողների գիտելիքներն ու       |       |

|     |աշխարհայացքային պատկերացումները հայ գրականության և     |       |

|     |մշակույթի դարավոր հարստության և  զարգացման արդի        |       |

|     |ուղղությունների վերաբերյալ, բարձրացնել նրանց բանավոր   |       |

|     |և  գրավոր խոսքի կուլտուրան, զարգացնել գործնական        |       |

|     |հմտություններ` փաստաթղթավարության և  մասնագիտական      |       |

|     |գրականություն ստեղծելու կամ թարգմանելու նպատակով:      |       |

|     |Դասընթացն ընդգրկում է դասախոսություններ հայոց լեզվից   |       |

|     |և  գրականությունից, գործնական աշխատանք հայոց լեզվից:   |       |

|     |Հայ գրականության դասախոսությունները կրում են           |       |

|     |ակնարկային բնույթ, ընդգրկում են գրականագիտական         |       |

|     |երևույթներ  ու առանձին հեղինակների                     |       |

|     |ստեղծագործություններ` իբրև  հայ գրականության զարգացման |       |

|     |օրինաչափությունների դրսևորումներ:  Հայոց լեզվի         |       |

|     |դասախոսությունների` սահմանափակ ժամաքանակով մասն ունի   |       |

|     |ընդհանուր հայագիտական բնույթ, ինչը նույնպես նպաստում է |       |

|     |ուսանողի աշխարհայացքային պատկերացումների ձևավորմանը,   |       |

|     |մյուս` առավել ծավալուն մասը նվիրված է շարահյուսական    |       |

|     |կառուցվածքների, խոսքի շարահյուսական կապակցման,         |       |

|     |ոճաբանության, թարգմանության և  տերմինաբանության        |       |

|     |առանձնահատկությունների ուսուցմանը` իբրև  հիմք ուսանողի |       |

|     |գրավոր խոսքի բարձրացման և  փաստաթղթավարության ու       |       |

|     |մասնագիտական գրականություն ստեղծելու կարողությունների  |       |

|     |զարգացման համար: Հայոց լեզվի գործնական պարապմունքներն  |       |

|     |ուղղված են ուսանողների գործնական հմտությունների        |       |

|     |զարգացմանը` գործնական գրություններ և  ճարտարագիտական   |       |

|     |փաստաթղթեր կազմելու, ինչպես նաև  թարգմանություններ     |       |

|     |կատարելու, տերմիններ գործածելու, մասնագիտական          |       |

|     |գրականություն խմբագրելու նպատակով:                     |       |

|_____|_______________________________________________________|_______|

|01.03|Ռուսաց լեզու                                           |    4  |

|_____|_______________________________________________________|_______|

|     |Դասընթացի նպատակն է ծանոթացնել ռուսերենի լեզվական      |       |

|     |իրողություններին, գիտատեխնիկական ոճին և                |       |

|     |ոճաբանությանը, գիտատեխնիկական տեքստերին ու ձևավորել    |       |

|     |գրավոր խոսքի հմտություններ: ՈՒսանողներին սովորեցնել    |       |

|     |գիտատեխնիկական տեքստերի թարգմանություն և  ծանոթացնել   |       |

|     |հիմնական հասկացություններին, ինչպես նաև  տեսության և   |       |

|     |տեխնիկայի հիմունքներին:                                |       |

|     |Գիտատեխնիկական տեքստերի ամբողջական, ճանաչողական և      |       |

|     |վերլուծական ընթերցում, վերարտադրական տիպի տեքստեր      |       |

|     |գրելու և  կազմելու հմտություն (ռեֆերատ, անոտացիա,      |       |

|     |ամփոփագիր), տեխնիկական այլ տեքստեր կազմելու            |       |

|     |հմտություն:                                            |       |

|     |Թարգմանչական համարժեքություն և  փոխարինում,            |       |

|     |տրանսֆորմացիա, բառային, բառակազմական, քերականական      |       |

|     |համապատասխանություններ, գործարար փաստաթղթեր`           |       |

|     |զեկուցագիր, պաշտոնագիր, հավատարմագիր, հաշվետվություն,  |       |

|     |աշխատանքային պլան, գործարար նամակագրություն`           |       |

|     |արտադրական, վարչական հարցերով,առևտրական                |       |

|     |նամակագրություն:                                       |       |

|_____|_______________________________________________________|_______|

|01.04|Օտար լեզու                                             |   10  |

|_____|_______________________________________________________|_______|

|     |Բակալավրական ուսուցման համար նախատեսված ծրագրում օտար  |       |

|     |լեզվի ուսուցումը դիտվում է որպես բուհական ինքնուրույն  |       |

|     |դասընթաց: Շարունակելով դպրոցական դասընթացը և           |       |

|     |ապահովելով ապագա մասնագետների նախապատրաստումը հետագա   |       |

|     |աշխատանքներին, ինչպես օտար լեզվի գործածություն         |       |

|     |պահանջող մասնագիտության, այնպես էլ օտար լեզվի գծով,    |       |

|     |ծրագիրը դառնում է «դպրոց-հետբուհական ուսուցում»        |       |

|     |համակարգի օղակներից մեկը (ասպիրանտական դպրոց,          |       |

|     |որակավորման բարձրացում, ինքնակրթություն): Առաջին       |       |

|     |կիսամյակում նախատեսվում է ընդհանուր լեզվական, իսկ      |       |

|     |երկրորդ կիսամյակում` ընդհանուր տեխնիկական ուսուցում:   |       |

|_____|_______________________________________________________|_______|

|01.05|Փիլիսոփայություն, սոցիոլոգիա                           |    4  |

|_____|_______________________________________________________|_______|

|     |Փիլիսոփայելու դերը մարդու կյանքում: Աշխարհայացք:       |       |

|     |Փիլիսոփայության առարկան: Փիլիսոփայության ծագման        |       |

|     |նախադրյալները: Փիլիսոփայության հիմնական հարց           |       |

|     |հասկացությունը: Դավիթ Անհաղթի փիլիսոփայական            |       |

|     |սահմանումները:  Փիլիսոփայության գործառույթները:        |       |

|     |Փիլիսոփայության և  մյուս գիտությունների կապը:          |       |

|     |Փիլիսոփայական հավատ հասկացությունը:Փիլիսոփայության     |       |

|     |հանրակրթական և  մասնագիտական նշանակությունը:Մտքի ձև    |       |

|     |և  բովանդակություն: Մտքի ձևերը.   հասկացություն,       |       |

|     |դատողություն, մտահանգում: Բառհասկացություն,            |       |

|     |նախադասություն-դատողություն: Տրամաբանության օրենքները: |       |

|     |Կեցության հիմնահարցի փիլիսոփայական իմաստը: Կեցության   |       |

|     |տեսակները: «Մատերիա» կատեգորիան: Մատերիայի             |       |

|     |կառուցվածքի մասին ժամանակակից գիտական պատկերացումները: |       |

|     |Շարժում: Շարժման ձևերը:  Տարածություն և  ժամանակ:      |       |

|     |Տարածության, ժամանակի և  շարժվող մատերիայի կապը:       |       |

|     |Զարգացման գաղափարը: Օրենք կատեգորիան: Օրենքի           |       |

|     |տեսակները:  Համակարգայնության և  պաճառականության       |       |

|     |սկզբունքները: Դինամիկական և  վիճակագրական              |       |

|     |օրինաչափություններ (Մեծ Թվերի օրենքը): Որակաքանակական  |       |

|     |փոփոխությունների դիալեկտիկան: Դիալեկտիկական            |       |

|     |հակասություններ: Բնության ըմբռնումը մշակույթի          |       |

|     |պատմության մեջ: Բնական և  արհեստական միջավայր:         |       |

|     |Էկոլոգիայի փիլիսոփայական հարցերը: Կյանքը որպես արժեք:  |       |

|     |Մարդու առաջացման հիմնահարցը: Բարոյա-սոցիալական նորմերը |       |

|     |որպես անտրոպոսոցիոգենեզի գործոն:  Կյանքի իմաստի        |       |

|     |հիմնահարցը: Մահվան «իրավունք»: Պրակտիկ գործունեության  |       |

|     |ձևերը:  Գիտակցության էությունը: Ինքնագիտակցություն:    |       |

|     |Ճանաչողություն և  գիտելիք: Ստեղծագործություն և  բնազդ: |       |

|     |Ճշմարտության հիմնահարցը: Գիտության ֆունկցիաները:       |       |

|     |Գիտական և  առօրյա ճանաչողություն: Գիտական գիտելիքի     |       |

|     |կառուցվածքը: Աշխարհի գիտական պատկերը: Գիտական          |       |

|     |ճանաչողության մեթոդները:  Գիտության բարոյականությունը: |       |

|     |Նյութական և  գաղափարական հարաբերություններ:            |       |

|     |Հասարակական գիտակցություն. կառուցվածքը և  ձևերը:       |       |

|     |Պետության հատկանիշները և  ֆունկցիաները: Իրավունքի      |       |

|     |փիլիսոփայական ըմբռնումը:Մարդկային հանրույթներ (ազգեր): |       |

|     |Ազգ-Պետություն Մարդկություն: Ժողովրդավարություն և      |       |

|     |իրավական պետություն: Ազատություն և  անհրաժեշտություն:  |       |

|     |Մարդ, անհատ, անձ հասկացությունները: Անձի բարոյական     |       |

|     |հիմքերը: Ժամանակակից գլոբալ հիմնահարցերը:  Մարդկության |       |

|     |ապագան:                                                |       |

|     |Արտադրական սոցիոլոգիայի առարկան: Սոցիոլոգիայի          |       |

|     |առաջացման պատմաքաղաքական, սոցիալ-տնտեսական և  գիտական  |       |

|     |նախադրյալները: Սոցիալական փաստ (Մեծ Թվերի օրենքը):     |       |

|     |Սոցիոլոգիական հետազոտության կազմակերպումը: Արտադրական  |       |

|     |սոցիոլոգիայի պատմությունը. աշխատանքի գիտական           |       |

|     |կազմակերպման տեսություն (Թեյլոր, Ֆորդ), Մարդկային      |       |

|     |հարաբերությունների դոկտրինա (Մեյո), ?Xև  և  ?Yև        |       |

|     |տեսությունները:  Մարդը և  աշխատանքը: Անհատի            |       |

|     |սոցիոլոգիական նկարագիրը: Մարդկային պահանջմունքների     |       |

|     |համակարգը: Հույզերի ինֆորմացիոն-պահանջմունքային        |       |

|     |տեսությունը: Պահանջմունքների բավարարման սոցիալական և   |       |

|     |հոգեբանական գործոնները: Աշխատողի և  արտադրության       |       |

|     |պահանջներ. համատեղելիություն և  հակադրություն          |       |

|     |(հակասություններ): Աշխատանքային խմբի                   |       |

|     |սոցիալ-հոգեբանական մթնոլորտը: Պաշտոնական և             |       |

|     |ոչ-պաշտոնական հարաբերություններ: Հասարակական կարծիքը   |       |

|     |որպես բարոյական հսկիչ: Աշխատանքային շարժառիթներ:       |       |

|     |Կառավարման սոցիալ-հոգեբանական խնդիրների ըմբռնումը:     |       |

|     |Կառավարման հիմնական ոճերը:  Լիդերության հարցը:         |       |

|     |Ղեկավարի էթիկան: Կազմակերպության սոցիալական            |       |

|     |ծառայություն:                                          |       |

|_____|_______________________________________________________|_______|

|01.06|Իրավագիտություն                                        |    2  |

|_____|_______________________________________________________|_______|

|     |Պետությունը և  իրավունքը. նրանց դերը հասարակական       |       |

|     |կյանքում: Իրավունքի նորմերը և  չափորոշիչ-իրավական      |       |

|     |ակտերը: Ժամանակակից հիմնական իրավական համակարգերը:     |       |

|     |Միջազգային իրավունքը որպես հատուկ իրավական համակարգ:   |       |

|     |Հայաստանի Հանրապետության իրավունքի աղբյուրները: Օրենքը |       |

|     |և  ենթաօրենսդրական ակտերը:  Հայաստանի Հանրապետության   |       |

|     |իրավունքի համակարգը: Իրավունքի ճյուղերը:               |       |

|     |Իրավախախտումը և  իրավական պատասխանատվությունը:         |       |

|     |Օրինականության և  կարգուկանոնի տեղը ժամանակակից        |       |

|     |հասարակությունում: Իրավական պետություն.  քաղաքացիական  |       |

|     |հասարակարգ: Հայաստանի Հանրապետության Սահմանադրությունը |       |

|     |որպես պետության հիմնական օրենք:Մարդու և  քաղաքացու     |       |

|     |հիմնական իրավունքներն ու ազատությունները Հայաստանի     |       |

|     |Հանրապետությունում, նրանց երաշխիքները: Պետական         |       |

|     |իշխանության օրգանների համակարգը և  տեղական             |       |

|     |ինքնակառավարումը Հայաստանի Հանրապետությունում:         |       |

|     |Պետության տարածքային կազմավորման հիմունքները.          |       |

|     |տարածքային կազմավորումը Հայաստանի Հանրապետությունում:  |       |

|     |Քաղաքացիական իրավահարաբերություն հասկացությունը:       |       |

|     |Ֆիզիկական և  իրավաբանական անձ:  Սեփականության          |       |

|     |իրավունք: Պարտավորությունները քաղաքացիական իրավունքի   |       |

|     |մեջ և  պատասխանատվությունը դրանց խախտման դեպքում:      |       |

|     |Ժառանգական իրավունք:  Ամուսնաընտանեկան                 |       |

|     |հարաբերություններ: Ամուսինների, ծնողների և  երեխաների  |       |

|     |փոխադարձ իրավունքներն ու պարտավորությունները:          |       |

|     |Պատասխանատվությունը ըստ ընտանեկան իրավունքի:           |       |

|     |Աշխատանքային պայմանագիր (կոնտրակտ): Աշխատանքային       |       |

|     |կարգապահությունը և  պատասխանատվությունը այն խախտելու   |       |

|     |դեպքում: Վարչական իրավախախտումները և  վարչական         |       |

|     |պատասխանատվությունը: Հանցագործություն հասկացությունը:  |       |

|     |Քրեական պատասխանատվություն` կատարած հանցանքի համար:    |       |

|     |Էկոլոգիական իրավունք: Ապագա մասնագիտական               |       |

|     |գործունեության իրավական կարգավորման                    |       |

|     |յուրահատկությունները: Պետական գաղտնիքի պաշտպանության   |       |

|     |իրավական հիմքերը: Օրենսդրական և  նորմատիվ-իրավական     |       |

|     |ակտերը ինֆորմացիայի և  պետական գաղտնիքների             |       |

|     |պաշտպանության ոլորտներում:                             |       |

|_____|_______________________________________________________|_______|

|01.07|Քաղաքագիտություն                                       |    2  |

|_____|_______________________________________________________|_______|

|     |Քաղաքական գիտության օբյեկտը, առարկան և  մեթոդը:        |       |

|     |Քաղաքագիտության ֆունկցիաները: Քաղաքական կյանքը և       |       |

|     |իշխանավարման հարաբերությունները:  Քաղաքականության դերն |       |

|     |ու տեղը ժամանակակից հասարակության կյանքում:            |       |

|     |Քաղաքականության սոցիալական գործառույթները: Քաղաքական   |       |

|     |ուսմունքների պատմությունը: Հայկական քաղաքական          |       |

|     |սովորույթները, ակունքները, սոցիալ մշակութային          |       |

|     |հիմնավորումները, պատմական դինամիկա: Ժամանակակից        |       |

|     |քաղաքագիտական դպրոցները: Քաղաքացիական հասարակությունը, |       |

|     |նրա ծագումն ու առանձնահատկությունը: Քաղաքացիական       |       |

|     |հասարակության առանձնահատկությունները Հայաստանում:      |       |

|     |Քաղաքականության ինստիտուցիոնալ տեսակետները: Քաղաքական  |       |

|     |իշխանություն: Քաղաքական համակարգ: Քաղաքական            |       |

|     |վարչակարգերը: Քաղաքական կուսակցությունները, էլեկտորալ  |       |

|     |համակարգեր: Քաղաքական հարաբերություններն ու            |       |

|     |գործընթացները:Քաղաքական բախումներն ու նրանց լուծման    |       |

|     |ուղիները: Քաղաքական տեխնոլոգիաները: Քաղաքական          |       |

|     |մենեջմենթ: Քաղաքական մոդեռնավորում: Քաղաքական          |       |

|     |կազմակերպություններն ու շարժումները: Քաղաքական         |       |

|     |ընտրախավեր: Քաղաքական լիդերություն: Քաղաքականության    |       |

|     |սոցիալ-մշակութային ասպեկտները: Համաշխարհային           |       |

|     |քաղաքականություն և  միջազգային հարաբերություններ:      |       |

|     |Համաշխարհային քաղաքականության գործընթացի               |       |

|     |առանձնահատկությունները: Հայաստանի հանրապետության       |       |

|     |ազգային-պետական շահերը նոր աշխարհաքաղաքական            |       |

|     |իրավիճակում: Քաղաքական իրականության իմացության         |       |

|     |մեթոդաբանությունը: Քաղաքական գիտելիքի մոդելները:       |       |

|     |Փորձնական քաղաքական գիտելիք: Քաղաքական վերլուծություն  |       |

|     |և  կանխատեսում:                                        |       |

|_____|_______________________________________________________|_______|

|01.08|Տնտեսագիտություն                                       |    4  |

|_____|_______________________________________________________|_______|

|     |Տնտեսագիտության առարկան և  մեթոդները: Խնայողության     |       |

|     |հիմնահարցի ներածություն: Զուտ կապիտալիզմը և  եկամտի    |       |

|     |շրջապտույտը: Անհատական շուկաների վերլուծությունը:      |       |

|     |Պահանջարկ և  առաջարկ: Պետության տնտեսական դերը:        |       |

|     |Մակրոտնտեսական ցուցանիշներ: Մակրոտնտեսական             |       |

|     |անկայունություն. գործազրկություն և  ինֆլյացիա:         |       |

|     |Մակրոտնտեսական վերլուծություն. ամբողջական պահանջարկ և  |       |

|     |ամբողջական առաջարկ: Ամբողջական ծախսերի մոդելը:         |       |

|     |Արտադրության հավասարակշռված ծավալը: Բյուջետային        |       |

|     |դեֆիցիտը և  պետական պարտքը: Գանձարանային               |       |

|     |քաղաքականություն: Փողը: Բանկերը: Վարկադրամական         |       |

|     |քաղաքականություն: Տնտեսական աճ: Միջազգային առևտուր:    |       |

|_____|_______________________________________________________|_______|

|01.09|Ֆիզիկական կուլտուրա                                    |  -    |

|_____|_______________________________________________________|_______|

|     |«Ֆիզկուլտուրա և  սպորտ» առարկան անցկացվում է ուսանողի  |       |

|     |ուսումնառության 1-3 կուրսերում և  իրականացվում է       |       |

|     |հետևյալ  ձևերով`  ուսումնական պարտադիր պարապմունքներ   |       |

|     |և  ուսանողության ինքնուրույն պարապմունքներ: Վատառողջ   |       |

|     |ուսանողները ընդգրկվում են հատուկ և  բուժական խմբերում: |       |

|     |Առավել լավ պատրաստականություն ունեցող ինչպես նաև       |       |

|     |բարձր կուրսերի ուսանողները մարզվում են մարզական        |       |

|     |կատարելագործման խմբերում:                              |       |

|_____|_______________________________________________________|_______|

|ԸՄԲ. |ԸՆԴՀԱՆՈՒՐ ՄԱԹԵՄԱՏԻԿԱԿԱՆ ԵՎ ԲՆԱԳԻՏԱԿԱՆ ԴԱՍԸՆԹԱՑՆԵՐԻ     | 48+1  |

|ԿԲ   |ԿՐԹԱԲԼՈԿ                                               |       |

|02.00|                                                       |       |

|_____|_______________________________________________________|_______|

|02.01|Մաթեմատիկա                                             |   18  |

|_____|_______________________________________________________|_______|

|     |Գծային հանրահաշվի և  անալիտիկ երկրաչափության տարրերը:  |       |

|     |Մաթեմատիկական անալիզի ներածումը: Մեկ փոփոխականի        |       |

|     |ֆունկցիայի դիֆերենցիալ հաշիվ (կիրառություններով): Մեկ  |       |

|     |փոփոխականի ֆունկցիայի ինտեգրալ հաշիվ: Մի քանի          |       |

|     |փոփոխականի ֆունկցիաների դիֆերենցիալ հաշիվ: Սովորական   |       |

|     |դիֆերենցիալ հավասարումներ: Օպերացիոն հաշիվ: Թվային,    |       |

|     |ֆունկցիոնալ և  Ֆուրյեի շարքեր:  Բազմապատիկ, կորագիծ և  |       |

|     |մակերևութային  ինտեգրալներ: Վեկտորական անալիզ:         |       |

|     |Հավանականությունների տեսություն և  մաթեմատիկական       |       |

|     |վիճակագրություն:                                       |       |

|_____|_______________________________________________________|_______|

|02.02|Ֆիզիկա                                                 |   12  |

|_____|_______________________________________________________|_______|

|     |1. ՄԵԽԱՆԻԿԱ: Կինեմատիկայի հիմնական հասկացությունները:  |       |

|     |Նյութական կետի կինեմատիկա: Դինամիկայի հիմնական         |       |

|     |հասկացությունները: Նյութական կետի դինամիկա:  Նյուտոնի  |       |

|     |օրենքները: Նյութական կետերի համակարգ, նրա դինամիկան:   |       |

|     |Պահպանման օրենքները: Համակարգի ազատության աստիճանների  |       |

|     |թիվը: Պինդ մարմնի կինեմատիկայի և  դինամիկայի տարրերը:  |       |

|     |Գալիլեյի հարաբերականության սկզբունքը:                  |       |

|     |Հարաբերականության հատուկ տեսության տարրերը:            |       |

|     |2. ՄՈԼԵԿՈՒԼԱՅԻՆ ՖԻԶԻԿԱ ԵՎ ԹԵՐՄՈԴԻՆԱՄԻԿԱ:               |       |

|     |Մոլեկուլյար-կինետիկ տեսության հիմնական դրույթները:     |       |

|     |Մաքսվելի բաշխումը: Իդեալական և  իրական գազեր,          |       |

|     |Վան-դեր-Վաալսի հավասարումը: Փուլային անցումներ:        |       |

|     |Բարոմետրական բանաձև,  Բոլցմանի բաշխումը:               |       |

|     |Թերմոդինամիկայի առաջին օրենքը: Աշխատանքը               |       |

|     |թերմոդինամիկայում, իդեալական գազի աշխատանքը տարբեր     |       |

|     |իզոպրոցեսներում:  Մոլեկուլների ազատության աստիճանների  |       |

|     |թիվը: Ադիաբատ պրոցեսի հավասարումը:  Ջերմունակություն,  |       |

|     |նրա կապը նյութի քվանտային հատկությունների հետ: Ոչ      |       |

|     |հավասարակշիռ պրոցեսներ: Թերմոդինամիկայի երկրորդ        |       |

|     |օրենքը: Էնտրոպիան թերմոդինամիկայում և  վիճակագրական    |       |

|     |ֆիզիկայում: Ջերմային մեքենաներ, նրանց օգգ-ն: Փոխանցման |       |

|     |երևույթների  տեսության տարրերը: Տատանումներ, նրանց     |       |

|     |առաջացման պայմանները, պարզագույն տատանողական           |       |

|     |համակարգեր: Մարող և  ստիպողական տատանումներ, ռեզոնանս: |       |

|     |Մեխանիկական ալիքներ: Խմբային արագություն:              |       |

|     |Էլեկտրամագնիսական ալիքներ, նրանց սանդղակը:             |       |

|     |Էլեկտրամագնիսական ալիքի էներգիան և  էներգիայի հոսքը:   |       |

|     |Ինտերֆերենց: Կոհերենտություն:  Հյույգենս-Ֆրենելի       |       |

|     |սկզբունքը, դիֆրակցիա: Տատանումներ, նրանց առաջացման     |       |

|     |պայմանները, պարզագույն տատանողական համակարգեր: Մարող   |       |

|     |և  ստիպողական տատանումներ, ռեզոնանս: Մեխանիկական       |       |

|     |ալիքներ: Խմբային արագություն:  Էլեկտրամագնիսական       |       |

|     |ալիքներ, նրանց սանդղակը: Էլեկտրամագնիսական ալիքի       |       |

|     |էներգիան և  էներգիայի հոսքը: Ինտերֆերենց:              |       |

|     |Կոհերենտություն: Հյույգենս-Ֆրենելի սկզբունքը,          |       |

|     |դիֆրակցիա: Լույսի դիսպերսիայի դասական տեսությունը:     |       |

|     |Ջերմային ճառագայթում, Կիրխհոֆի օրենքը: Վինի շեղման     |       |

|     |օրենքը: Պլանկի քվանտային վարկածը և  Պլանկի բաշխումը:   |       |

|     |Լուսաէֆեկտը և  Կոմպտոնի երևույթը,  դրանց մեկնաբանումը  |       |

|     |ըստ քվանտային տեսության: Միկրոմասնիկների ալիքային      |       |

|     |հատկությունները, դը-Բրոյլի վարկածը: Շրյոդինգերի        |       |

|     |հավասարումը, ալիքային ֆունկցիան, նրա ֆիզիկական իմաստը: |       |

|     |Ատոմի կառուցվածքը և  ճառագայթման սպեկտրը: Շրյոդինգերի  |       |

|     |հավասարման լուծումը պարզագույն համակարգերի համար:      |       |

|     |Միկրոմասնիկների դիֆրակցիան և  նրա կիրառությունները:    |       |

|_____|_______________________________________________________|_______|

|02.03|Քիմիա                                                  |    3  |

|_____|_______________________________________________________|_______|

|     |Տարրերի ատոմների կառուցվածքը և  պարբերական համակարգը:  |       |

|     |Քիմիական կապ (կովալենտ կապ, վալենտական կապերի մեթոդը,  |       |

|     |հիբրիդացում, իոնական, ջրածնական և  դոնորաակցեպտորային  |       |

|     |կապեր): Ջերմաքիմիա: Ռեակցիաների ուղղությունը որոշող    |       |

|     |գործոնները: Ռեակցիայի արագությունը, քիմիական           |       |

|     |հավասարակշռություն:  Լուծույթներ, նրանց բաղադրությունը |       |

|     |և  կոնցենտրացիան: Էլեկտրոլիտների լուծույթներ, աղերի    |       |

|     |հիդրոլիզը: Ջուր, հատկությունները: Օքսիդավերականգնման   |       |

|     |ռեակցիաներ: Էլեկտրաքիմիա (գալվանական էլեմենտների       |       |

|     |տեսություն, էլեկտրոլիզ, կոռոզիա): Պարբերական համակարգի |       |

|     |խմբերի տարրերի հատկությունները:                        |       |

|_____|_______________________________________________________|_______|

|02.04|Ինֆորմատիկա                                            |   12  |

|_____|_______________________________________________________|_______|

|     |«Ինֆորմատիկա» դասընթացը մշակված է ՀՊՃՀգ-ի բոլոր        |       |

|     |մասնագիտությունների համար: Դասընթացի արդիականությունը  |       |

|     |և  կարևորությունը  ընդհանուր մասնագիտական ծրագրերում   |       |

|     |պայմանավորվում է հետևյալ  հիմնական գործոններով:        |       |

|     |Համակարգչային մեթոդները և  միջոցները նյութականանում են |       |

|     |և  հասնում շահագործողին որպես նոր տեղեկատվական         |       |

|     |համակարգեր և  տեղեկատվական տեխնոլոգիաներ: Դասընթացը    |       |

|     |ընդգրկում է հետևյալ  թեմաները: Համակարգիչների          |       |

|     |կառուցվածքը և  աշխատանքի սկզբունքները. համակարգիչների  |       |

|     |ընդհանուր կառուցվածքը, աշխատանքի սկզբունքը,            |       |

|     |հիմնական սարքերը, համակարգիչների դասակարգումը,         |       |

|     |համակարգիչների ծրագրային ղեկավարման սկզբունքը,         |       |

|     |գործառական համակարգեր: NORTON COMMANDER Ալգորիթմ,      |       |

|     |սահմանումը, ներկայացման եղանակները, ալգորիթմի          |       |

|     |ներկայացումը բլոկ-սխեմայի տեսքով: Ալգորիթմների         |       |

|     |դասակարգումը /գծային, ճյուղավորված, ցիկլային/: Պասկալ  |       |

|     |լեզվի հիմնական օբյեկտները. Պասկալ լեզվի այբուբենը:     |       |

|     |Տվյալներ, գործողություներ, Փոփոխականների,              |       |

|     |հաստատունների ներկայացման ձևերը,  տիպերը: Ստանդարտ     |       |

|     |ֆունկցիաները: Արտահայտություններ, նրանց հաշվման        |       |

|     |կանոնները, Պասկալ լեզվի կառուցվածքը: Տիպային ծրագրերի  |       |

|     |կազմակերպում, գծավորված և  ցիկլային ծրագրերի           |       |

|     |կազմակերպում /պայմանական, անպայման անցման և  CASE,     |       |

|     |WHILE, REPEAT, FOR (tօ, down to) օպերատորները:         |       |

|     |Զանգվածների մշակման կազմակերպում: Զանգվածի տարրերի     |       |

|     |մուտքի-ելքի կազմակերպում: Միաչափ և  երկչափ զանգվածների |       |

|     |մշակում: WINDOW:                                       |       |

|_____|_______________________________________________________|_______|

|02.05|Բնապահպանություն                                       |    4  |

|_____|_______________________________________________________|_______|

|     |Էկոլոգիայի հիմնական հասկացությունները: Էկոհամակարգը    |       |

|     |որպես ոչ հավասարակշռային թերմոդինամիկ համակարգ:        |       |

|     |Միջավայրի գործոններ, նրանց ազդեցության ընդհանուր       |       |

|     |օրինաչափությունները կենդանի օրգանիզմի վրա,             |       |

|     |հարմարողունակություն: Էկոլոգիական համակարգի            |       |

|     |բեռնվածությունը, հիմնական լիմիտավորող էկոլոգիական      |       |

|     |գործոնները, օպտիմումի օրենքը: Կենսաերկրաքիմիական       |       |

|     |ցիկլեր, նյութերի շրջապտույտը բնության մեջ: Բիոգեն      |       |

|     |տարրերի շրջապտույտը:  Տեխնածին գործոնների              |       |

|     |ազդեցությունը բնության վրա, շրջակա միջավայրի աղտոտման  |       |

|     |հիմնական աղբյուրները: Արդյունաբերական և  կենցաղային    |       |

|     |թափոններ, նրանց վնասազերծումը և  թաղումը: Կեղտաջրերի   |       |

|     |մաքրումը: Անթափոն արտադրության կազմակերպումը: Շրջակա   |       |

|     |միջավայրի աղտոտումը հանքավայրերի հետախուզման և         |       |

|     |հանքավայրերի շահագործման աշխատանքների դեպքում և        |       |

|     |միջավայրի պաշտպանության միջոցները: Միջավայրի           |       |

|     |պաշտպանությունը սև  և  գունավոր մետալուրգիայի          |       |

|     |արտադրություններում, վերահսկումը, պաշտպանության        |       |

|     |միջոցները: Շրջակա միջավայրի վիճակի հսկողությունը,      |       |

|     |արդյունավետ բնօգտագործում: Բնօգտագործման կառավարման    |       |

|     |կազմակերպա-իրավական հիմքերը:                           |       |

|_____|_______________________________________________________|_______|

 

------------------------------------------------------

ԻՐՏԵԿ - շարունակությունը հաջորդ մասերում

 

 

pin
Կրթության, գիտ, մշակ, սպորտ նախ.
01.04.2011
N 271-Ն
Հրաման