Սեղմել Esc փակելու համար:
ՀՀ ԳԵՂԱՐՔՈՒՆԻՔԻ ՄԱՐԶԻ 2012-2015 ԹՎԱԿԱ...
Քարտային տվյալներ

Տեսակ
Գործում է
Ընդունող մարմին
Ընդունման ամսաթիվ
Համար

Ստորագրման ամսաթիվ
ՈՒժի մեջ մտնելու ամսաթիվ
ՈՒժը կորցնելու ամսաթիվ
Ընդունման վայր
Սկզբնաղբյուր

Ժամանակագրական տարբերակ Փոփոխություն կատարող ակտ

Որոնում:
Բովանդակություն

Հղում իրավական ակտի ընտրված դրույթին X
irtek_logo
 

ՀՀ ԳԵՂԱՐՔՈՒՆԻՔԻ ՄԱՐԶԻ 2012-2015 ԹՎԱԿԱՆՆԵՐԻ ՍՈՑԻԱԼ-ՏՆՏԵՍԱԿԱՆ ԶԱՐԳԱՑՄԱՆ ԾՐԱԳԻՐԸ ՀԱ ...

 

 

040.0308.230312

ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ ԿԱՌԱՎԱՐՈՒԹՅՈՒՆ

ՈՐՈՇՈՒՄ

 

1 մարտի 2012 թվականի N 308-Ն

 

ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ ԳԵՂԱՐՔՈՒՆԻՔԻ ՄԱՐԶԻ 2012-2015 ԹՎԱԿԱՆՆԵՐԻ ՍՈՑԻԱԼ-ՏՆՏԵՍԱԿԱՆ ԶԱՐԳԱՑՄԱՆ ԾՐԱԳԻՐԸ ՀԱՍՏԱՏԵԼՈՒ ՄԱՍԻՆ

(12-րդ մաս)

 

Տարածքային կառավարման և տեղական ինքնակառավարման ոլորտի

տրամաբանական հենքը

 

._____________________________________________________________________.

|Ամփոփ նկարագիր        |  Արդյունքային ցուցանիշ  |Կարևոր              |

|                      |                         |նախապայմաններ       |

|_____________________________________________________________________|

|                         Տարածքային կառավարում                       |

|_____________________________________________________________________|

|Ոլորտային նպատակ`     |Մարզպետարանի նոր,        |Օրենսդրության       |

|Մարզում պետական       |ընդլայնված ինստիտուցիոնալ|հստակեցում          |

|կառավարման (տարածքային|համակարգի արդյունավետ    |                    |

|կառավարման)           |գործարկում               |                    |

|արդյունավետության     |                         |                    |

|բարձրացում            |Օրենսդրությամբ մարզպետին |                    |

|                      |վերապահված               |                    |

|                      |լիազորությունների        |                    |

|                      |արդյունավետ իրականացում  |                    |

|______________________|_________________________|____________________|

|Արդյունք 1.           |                         |Նորմատիվ իրավական   |

|Մարզպետարանի և        |                         |դաշտի առկայություն, |

|ՏԻՄ-երի միջև          |                         |այդ թվում` մարզային |

|համագործակցության     |                         |մակարդակով          |

|մակարդակի բարձրացում  |                         |                    |

|______________________|_________________________|____________________|

|Միջոցառումներ         |                         |Օրենսդրական         |

|1.1 Կառավարության     |                         |պահանջներ           |

|կողմից սահմանված      |                         |                    |

|չափորոշիչների         |                         |                    |

|յուրացում             |                         |                    |

|1.2 Մարզպետարանում    |                         |                    |

|աշխատող քաղաքացիական  |                         |                    |

|ծառայողների           |                         |                    |

|մասնագիտական          |                         |                    |

|վերապատրաստման        |                         |                    |

|ապահովում             |                         |                    |

|______________________|_________________________|____________________|

|Արդյունք 2.           |Մոնիտորինգի և  գնահատման |                    |

|Մարզպետարանի          |աշխատանքների համակարգման |                    |

|վերափոխված կառավարման |և  ՄԳ հաշվետվությունների |                    |

|կազմակերպական         |ամփոփման նպատակով        |                    |

|կառուցվածք            |Ծրագրերի և  ներդրումների |                    |

|                      |բաժնի առանձնացում որպես  |                    |

|                      |կառուցվածքային           |                    |

|                      |ստորաբաժանում` մարզպետի  |                    |

|                      |տեղակալի անմիջական       |                    |

|                      |ենթակայության ներքո      |                    |

|                      |(համապատասխան            |                    |

|                      |ենթաօրենսդրական ակտի     |                    |

|                      |ընդունում)               |                    |

|______________________|_________________________|____________________|

|Միջոցառումներ         |                         |                    |

|2.1 Համապատասխան      |                         |                    |

|կարգավորող որոշման    |                         |                    |

|նախագծի ներկայացում ՀՀ|                         |                    |

|կառավարությանը        |                         |                    |

|______________________|_________________________|____________________|

|Արդյունք 3.           |3.1 Մարզպետարանի         |ՀՀ կառավարության    |

|Սոցիալական            |առանձնացված              |կողմից փորձնական    |

|ծառայությունների      |ստորաբաժանումներ         |ծրագրի իրականացման  |

|ապակենտրոնացում       |հանդիսացող սոցիալական    |ընթացք              |

|                      |ծառայությունները         |                    |

|                      |կփոխանցվեն համայնքներին  |                    |

|______________________|_________________________|____________________|

|Միջոցառումներ         |                         |                    |

|3.1 ՀՀ օրենսդրական    |                         |                    |

|բարեփոխումների        |                         |                    |

|իրագործում,           |                         |                    |

|համայնքներին          |                         |                    |

|համապատասխան          |                         |                    |

|տեղեկատվության        |                         |                    |

|տրամադրում            |                         |                    |

|______________________|_________________________|____________________|

|Արդյունք 5.           |Գործող ինտերնետ          |* Արդեն իսկ         |

|Մարզի բոլոր քաղաքային |կենտրոնների թիվը մարզի   |գոյություն ունի նման|

|և  խոշոր գյուղական    |քաղաքային և  խոշոր       |կենտրոն Գավառ       |

|համայնքներում         |գյուղական համայնքներում  |քաղաքում:           |

|ինտերնետային          |                         |* Հնարավոր է        |

|կենտրոնների ստեղծում, |                         |օգտագործել տեղական  |

|դրանց տեխնիկական      |                         |հասարակական         |

|միջոցներով և          |                         |կազմակերպությունների|

|ինտերնետով ապահովում  |                         |տեխնիկական          |

|                      |                         |հնարավորությունները |

|                      |                         |և  տարածքները:      |

|                      |                         |* Հանրակրթական      |

|                      |                         |դպրոցներն ապահովված |

|                      |                         |են համակարգչային    |

|                      |                         |տեխնիկայով:         |

|______________________|_________________________|____________________|

|Միջոցառումներ         |                         |                    |

|5.1 Համակարգչային     |                         |                    |

|տեխնիկայի ձեռքբերում, |                         |                    |

|ծրագրային ապահովում և |                         |                    |

|շահագործում,          |                         |                    |

|5.2 Համապատասխան      |                         |                    |

|կազմակերպությունների  |                         |                    |

|հետ պայմանագրերի      |                         |                    |

|կնքում,               |                         |                    |

|5.3 Հանրակրթական      |                         |                    |

|դպրոցների հետ         |                         |                    |

|կազմակերպական         |                         |                    |

|աշխատանքների          |                         |                    |

|իրականացում:          |                         |                    |

|______________________|_________________________|____________________|

|Արդյունք 6.           |Միասնական տեղեկատվական   |* Արդեն իսկ         |

|Մարզպետարանի և        |ցանցում ընդգրկված        |գոյություն ունի նման|

|համայնքների միջև      |համայնքների թիվը         |կենտրոն Գավառ       |

|միասնական տեղեկատվական|                         |քաղաքում:           |

|ցանցի ստեղծում        |                         |* Հնարավոր է        |

|                      |                         |օգտագործել տեղական  |

|                      |                         |հասարակական         |

|                      |                         |կազմակերպությունների|

|                      |                         |տեխնիկական          |

|                      |                         |հնարավորությունները |

|                      |                         |և  տարածքները:      |

|                      |                         |* Հանրակրթական      |

|                      |                         |դպրոցներն ապահովված |

|                      |                         |են համակարգչային    |

|                      |                         |տեխնիկայով:         |

|______________________|_________________________|____________________|

|Միջոցառումներ         |                         |Մարզպետարանում և    |

|6.1 Համապատասխան      |                         |համայնքների մեծ     |

|տեխնիկական ապահովում, |                         |մասում գոյություն   |

|6.2 Ծրագրային         |                         |ունեն համակարգիչներ |

|ապահովում,            |                         |                    |

|6.3 Կադրերի           |                         |                    |

|վերապատրաստում        |                         |                    |

|______________________|_________________________|____________________|

|Արդյունք 7.           |                         |Հանրապետական        |

|Մարզպետարանի և        |                         |գործադիր մարմնի     |

|հանրապետական գործադիր |                         |տարածքային          |

|մարմինների տարածքային |                         |ծառայություններն    |

|ծառայությունների      |                         |ունեն իրենց         |

|հարաբերությունների    |                         |գործունեությունը    |

|բարելավվում:          |                         |կարգավորող          |

|                      |                         |նորմատիվային-       |

|                      |                         |իրավական դաշտ       |

|______________________|_________________________|____________________|

|Միջոցառումներ         |                         |                    |

|7.1 Մշակել իրավական   |                         |                    |

|ակտերի նախագծեր,      |                         |                    |

|որոնցով կարգավորվում  |                         |                    |

|են պետական կառավարման |                         |                    |

|մարմինների միջև       |                         |                    |

|փոխհարաբերությունները:|                         |                    |

|_____________________________________________________________________|

|                    Տեղական ինքնակառավարում                          |

|_____________________________________________________________________|

|Ոլորտային նպատակ`     |1. Տեղական               |Բավարար ֆինանսական  |

|Տեղական               |ինքնակառավարման          |միջոցների           |

|ինքնակառավարման       |մարմինների կողմից        |առկայություն        |

|մարմինների            |մատուցվող                |                    |

|արդյունավետության     |ծառայությունների որակից  |ՀՀ կառավարությունը  |

|բարձրացում            |բնակչության              |շարունակում է       |

|                      |բավարարվածության աստիճան |ապակենտրոնացման     |

|                      |2. Համայնքային           |քաղաքականությունը:  |

|                      |մակարդակում հավաքագրվող  |                    |

|                      |հարկեր և  տուրքեր, %     |                    |

|                      |նախորդ տարվա նկատմամբ    |                    |

|______________________|_________________________|____________________|

|Արդյունք 1.           |1.1 Համայնքային          |* գոյություն ունի   |

|Համայնքային բյուջեների|բյուջեների հավաքագրման   |բյուջետային ոլորտի  |

|հավաքագրման           |մակարդակ (% պլանավորված  |հստակ կերպով        |

|ցուցանիշների աճ       |եկամուտների նկատմամբ)    |կարգավորվող         |

|                      |                         |օրենսդրություն      |

|                      |                         |* համայնքային       |

|                      |                         |բյուջեների հարկային |

|                      |                         |եկամուտների         |

|                      |                         |հավաքագրման աստիճանի|

|                      |                         |բարձրացում          |

|                      |                         |* յուրաքանչյուր տարի|

|                      |                         |ավելանում են պետական|

|                      |                         |բյուջեից համայնքային|

|                      |                         |բյուջեներին         |

|                      |                         |տրամադրվող          |

|                      |                         |դոտացիաների         |

|                      |                         |ծավալները           |

|______________________|_________________________|____________________|

|Միջոցառումներ         |                         |                    |

|1.1 Հստակեցնել հողի   |                         |                    |

|հարկի, գույքահարկի և  |                         |                    |

|տուրքերի բազաները     |                         |                    |

|1.2 Կազմել նախորդ     |                         |                    |

|տարիներից կուտակված   |                         |                    |

|ապառքների մարման      |                         |                    |

|ժամանակացույց և       |                         |                    |

|հետևողականորեն        |                         |                    |

|միջոցներ ձեռնարկել    |                         |                    |

|դրանց մարման          |                         |                    |

|ուղղությամբ:          |                         |                    |

|______________________|_________________________|____________________|

|Արդյունք 2.           |1.1 Հողերի գոտիավորման և |* Գործող օրենսդրական|

|Հողերի գոտիավորման,   |օգտագործման սխեմաներ     |դաշտը նպաստավոր է:  |

|օգտագործման սխեմաների |ունեցող համայնքների թիվը |* Մյուս մարզերում   |

|և  բնակավայրի գլխավոր |Թիրախ` (2012-2015 թթ.-ին |ևս  աշխատանքներն    |

|հատակագծերի կազմում   |մարզի բոլոր համայնքներում|ընթացքի մեջ են:     |

|                      |կավարտվեն հողերի         |                    |

|                      |ժամանակավոր սխեմաների    |                    |

|                      |կազմումը:)               |                    |

|                      |                         |                    |

|                      |1.2 Մշակված գլխավոր      |                    |

|                      |հատակագծեր ունեցող       |                    |

|                      |համայնքների թիվը         |                    |

|                      |Թիրախ` (2012-2015 թ.     |                    |

|                      |կիրականացվեն մարզի բոլոր |                    |

|                      |համայնքներում            |                    |

|                      |բնակավայրերի գլխավոր     |                    |

|                      |հատակագծերի կազմումը)    |                    |

|______________________|_________________________|____________________|

|Միջոցառումներ         |                         |                    |

|2.1 Հողերի գոտիավորման|                         |                    |

|և  օգտագործման        |                         |                    |

|սխեմաների կազմում     |                         |                    |

|2.2 Բնակավայրերի      |                         |                    |

|գլխավոր հատակագծերի   |                         |                    |

|կազմում               |                         |                    |

|______________________|_________________________|____________________|

|Արդյունք 3.           |3.1. ժամանակակից         |Նոր ընտրված տեղական |

|Տեղական               |տեխնիկայի և  կապի        |իշխանությունները    |

|ինքնակառավարման       |միջոցներով վերազինված    |շարունակում են      |

|մարմինների տեխնիկական |աշխատատեղերի քանակը, %   |համայնքային         |

|և  մասնագիտական       |Թիրախ` (Աշխատատեղի 90%-ը |կարողությունների    |

|հմտությունների        |կապահովվի համակարգիչներով|զարգացման համար     |

|զարգացում             |2012-2015 թթ. ընթացքում) |մշակված մոտեցումների|

|                      |3.2. 2012-2015 թթ.       |կիրառումը           |

|                      |նախատեսվում է մարզի      |                    |

|                      |համայնքների ղեկավարների  |                    |

|                      |աշխատակազմերում          |                    |

|                      |համայնքային ծառայողների  |                    |

|                      |վերապատրաստում շուրջ 570 |                    |

|                      |մարդ:                    |                    |

|                      |3.3. Վերապատրաստում      |                    |

|                      |ստացած                   |                    |

|                      |համայնքապետարանների      |                    |

|                      |աշխատողների թիվը         |                    |

|                      |Թիրախ` (Տեղական          |                    |

|                      |ինքնակառավարման          |                    |

|                      |մարմինների աշխատակիցների |                    |

|                      |մասնագիտական գիտելիքների |                    |

|                      |և  աշխատանքային          |                    |

|                      |ունակությունների         |                    |

|                      |կատարելագործման նպատակով |                    |

|                      |2012-2015 թթ. մարզում    |                    |

|                      |նախատեսվում է            |                    |

|                      |վերապատրաստել            |                    |

|                      |յուրաքանչյուր տարին շուրջ|                    |

|                      |80-100 մարդ:)            |                    |

|                      |3.4. Տեղեկատվական        |                    |

|                      |համակարգ ունեցող         |                    |

|                      |համայնքների թիվը 20      |                    |

|______________________|_________________________|____________________|

|Միջոցառումներ         |                         |Համապատասխան        |

|3.1 Համայնքների       |                         |մարդկային           |

|աշխատակազմի           |                         |ռեսուրսների         |

|աշխատատեղերի          |                         |առկայություն        |

|վերազինում ժամանակակից|                         |                    |

|տեխնիկայի և  կապի     |                         |                    |

|միջոցներով            |                         |                    |

|3.2 Մարզում           |                         |                    |

|համայնքային           |                         |                    |

|ուսումնական կենտրոնի  |                         |                    |

|հիմնում               |                         |                    |

|3.3 Համայնքների       |                         |                    |

|վարչական-տեղեկատվական |                         |                    |

|համակարգի ձևավորում   |                         |                    |

|3.4 ՏԻՄ-երի           |                         |                    |

|ղեկավարների և         |                         |                    |

|ավագանու անդամների    |                         |                    |

|մասնագիտական          |                         |                    |

|որակավորման բարձրացում|                         |                    |

|վերապատրաստման միջոցով|                         |                    |

|______________________|_________________________|____________________|

|Արդյունք 4.           |4.1. ժամանակակից         |Գործող օրենսդրական  |

|Միջհամայնքային        |տեխնիկայի և  կապի        |դաշտը նպաստավոր է:  |

|միավորումների         |միջոցներով վերազինված    |Կան 4 համայնքների   |

|կարողությունները      |միջհամայնքային           |միություններ, որոնք |

|բարձրացվել են         |միավորումների քանակը, %  |ընդգրկում են        |

|                      |                         |համայնքների մոտ     |

|                      |                         |77%-ը: Ենթադրվում է,|

|                      |                         |կձևավորվեն  նոր     |

|                      |                         |միջհամայնքային      |

|                      |                         |միավորումներ` ըստ   |

|                      |                         |ՏԻՄ-ի մասին 2002 թ-ի|

|                      |                         |օրենքի              |

|______________________|_________________________|____________________|

|Միջոցառումներ         |                         |Համայնքները սատարում|

|4.1 Միջհամայնքային    |                         |են միջհամայնքային   |

|միավորումներին        |                         |միավորումների       |

|տեխնիկական աջակցության|                         |ստեղծման գաղափարին: |

|տրամադրում            |                         |                    |

|4.2 Միջհամայնքային    |                         |                    |

|միավորման շենքային    |                         |                    |

|պայմանների բարելավում |                         |                    |

|4.3 Միջհամայնքային    |                         |                    |

|միավորումների         |                         |                    |

|շրջանակներում         |                         |                    |

|աղբահեռացման գործընթաց|                         |                    |

|սկսել                 |                         |                    |

|4.4 Միջհամայնքային    |                         |                    |

|միավորումների իրավական|                         |                    |

|հիմքերի ամրապնդում    |                         |                    |

|______________________|_________________________|____________________|

|Արդյունք 5.           |5.1. ՄԶԾ և  համայնքների  |Ֆինանսական միջոցների|

|Համայնքների քառամյա   |եռամյա զարգացման ծրագրերի|առկայություն        |

|զարգացման ծրագրերի    |համապատասխանեցման        |                    |

|մշակման որակի         |դասընթացներին մասնակցած  |Համապատասխան        |

|բարձրացում և          |աշխատակազմի թիվը         |մարդկային           |

|համապատասխանեցում     |                         |ռեսուրսների         |

|մարզային զարգացման    |5.2. ՄԶԾ-ին              |առկայություն        |

|ծրագրին               |համապատասխանեցված        |                    |

|                      |համայնքային զարգացման    |                    |

|                      |ծրագրերի թիվը            |                    |

|______________________|_________________________|____________________|

|Միջոցառումներ         |                         |                    |

|5.1. ՄԶԾ-ի և          |                         |                    |

|համայնքների քառամյա   |                         |                    |

|զարգացման ծրագրերի    |                         |                    |

|համապատասխանեցում     |                         |                    |

|______________________|_________________________|____________________|

|Արդյունք 6.           |6.1 Հանրային իրազեկման   |Ֆինանսական միջոցների|

|Համայնքային           |նպատակով պատրաստվող      |առկայություն        |

|հիմնախնդիրների        |հաղորդումների թիվը       |                    |

|կարգավորման           |6.2. Բնակչությանը        |Համապատասխան        |

|գործընթացում ՀԿ-ների  |ուսուցում անցկացնող      |մարդկային           |

|և  ԶԼՄ-ների           |ՀԿ-ների թիվը             |ռեսուրսների         |

|ներգրավվածություն     |յուրաքանչյուր համայնքում |առկայություն        |

|                      |տարեկան 2 անգամ          |                    |

|                      |6.3. ՏԻՄ և  համայնքի     |                    |

|                      |ավագանու անդամների կողմից|                    |

|                      |համայնքի բնակչությանը    |                    |

|                      |ներկայացված              |                    |

|                      |հաշվետվությունների թիվը  |                    |

|______________________|_________________________|____________________|

|Միջոցառումներ         |                         |Ֆինանսական միջոցների|

|6.1. Տարբեր թեմատիկ   |                         |առկայություն        |

|հաղորդումների միջոցով |                         |                    |

|հանրության իրազեկում; |                         |Համապատասխան        |

|6.2. Համայնքների      |                         |մարդկային           |

|բնակչության           |                         |ռեսուրսների         |

|իրազեկության          |                         |առկայություն        |

|բարձրացում`           |                         |                    |

|հասարակական           |                         |                    |

|կազմակերպությունների  |                         |                    |

|միջոցով               |                         |                    |

|6.3. Ավագանու և       |                         |                    |

|բնակչության կապի      |                         |                    |

|ամրապնդում ՀԿ-ների    |                         |                    |

|նախաձեռնությամբ       |                         |                    |

|6.4. Համայնքներում    |                         |                    |

|տեղեկատվական          |                         |                    |

|տախտակների կանոնավոր  |                         |                    |

|գործընթացի վարում,    |                         |                    |

|համայնքներում         |                         |                    |

|ինտերնետային կայք     |                         |                    |

|էջերի ստեղծում,       |                         |                    |

|ինտերնետային կապի     |                         |                    |

|հասանելիություն       |                         |                    |

|______________________|_________________________|____________________|

|Արդյունք 7.           |Յուրաքանչյուր տարածքում  |Ֆինանսական միջոցների|

|Հասարակական           |հասարակական վերլուծական  |առկայություն        |

|վերլուծական           |կենտրոնների թիվը         |                    |

|տեղեկատվական          |                         |Համապատասխան        |

|կենտրոնների ստեղծում  |                         |մարդկային           |

|ՀԿ-ների հիմքի վրա     |                         |ռեսուրսների         |

|                      |                         |առկայություն        |

|______________________|_________________________|____________________|

|Միջոցառումներ         |                         |Ֆինանսական միջոցների|

|7.1 Մարզի համայնքների |                         |առկայություն        |

|իրավական տեղեկատվական |                         |                    |

|բազայի ստեղծում       |                         |Համապատասխան        |

|                      |                         |մարդկային           |

|                      |                         |ռեսուրսների         |

|                      |                         |առկայություն        |

|______________________|_________________________|____________________|

|Արդյունք 8.           |                         |                    |

|ՄԶԾ-ների              |                         |                    |

|ինստիտուցիոնալ և  ՄԳ  |                         |                    |

|համակարգերի           |                         |                    |

|արմատավորում          |                         |                    |

|______________________|_________________________|____________________|

|Միջոցառումներ         |8.1. Հաստատված տեխնիկական|Անհրաժեշտ ֆինանսական|

|8.1. ՄԶՀ-ների և       |առաջադրանքներ            |միջոցները           |

|ՈԱԽ-ների անդամների    |                         |տրամադրվում են      |

|տեխնիկական            |8.2 ՄԶՀ-ի համապատասխան   |                    |

|առաջադրանքների        |որոշում` հաստատված       |                    |

|հաստատում             |մարզպետի կողմից          |                    |

|8.2. Առաջնահերթ       |                         |                    |

|ծրագրերի ընտրության   |8.3. Փոխըմբռնման հուշագրի|                    |

|հստակ չափանիշների     |կնքում                   |                    |

|մշակում և  հաստատում  |                         |                    |

|8.3. ՀԿ ցանցի հետ     |8.4 Տարեկան կտրվածքով    |Ֆինանսական միջոցները|

|ՈԱԽ-ներում և  ՄԶՀ-ում |իրականացված ՄԳ           |առկա են             |

|ՀԿ-ների               |ուսումնասիրությունների   |                    |

|ներկայացուցիչների     |թիվ Տարվա ընթացքում      |                    |

|անդամակցությունը      |պատրաստված ՄԳ            |                    |

|կարգավորող փոխըմբռնման|հաշվետվությունների քանակ |                    |

|հուշագրի կնքում       |                         |                    |

|8.4. ՄԳ համակարգի     |8.5. Կիսամյակային և      |Ֆինանսական միջոցները|

|շարունակականության    |տարեկան հրապարակված      |առկա են             |

|ապահովում             |հաշվետվությունների թիվը  |                    |

|8.5. Իրազեկման        |2012-2015 թթ.-երին       |                    |

|միջոցառումների        |2005-2007 թթ.-երի ՄԶԾ-ի  |                    |

|իրականացում           |արդյունքների և           |                    |

|                      |2012-2015 թթ.-երի ՄԶԾ-ի  |                    |

|                      |ընթացքի մասին իրազեկման  |                    |

|                      |միջոցառումների քանակը և  |                    |

|                      |տեսակը                   |                    |

._____________________________________________________________________.

 

11. ՄՈՆԻՏՈՐԻՆԳԻ ԵՎ ԳՆԱՀԱՏՄԱՆ ՀԱՄԱԿԱՐԳ

 

11.1. Ներածություն

 

578. ՄԶԾ առաջընթացի վերլուծության և համապատասխան բարեփոխումների իրականացման տեսանկյունից չափազանց կարևորվում է իրականացվող միջոցառումների մոնիտորինգը և գնահատումը, որն անհրաժեշտ է նաև նպատակային շահագրգիռ կողմերի հետ հետադարձ կապի պահպանման և նրանց տեսակետներն ու կարիքները հաշվի առնելու համար:

 

579. ՄԶԾ մոնիտորինգի և գնահատման համակարգը մշակվել է 2006 թ.-ին և իրականացվել 2005-07 թթ. Տարեկան աշխատանքային պլաններով նախատեսված միջոցառումների առաջընթացի ուսումնասիրման և վերլուծության նպատակով (քանի որ Ծրագրերի իրականացումը սկսվել է 2006 թ.-ից, ապա 2006 թ.-ի աշխատանքային պլանը ներառեց նաև 2005 թ.-ի պլանով սահմանված միջոցառումները):

 

580. Ինչպես և ՄԶԾ-ը, այնպես էլ ՄԳ հայեցակարգի մշակումն ու իրականացումը ևս առաջին փորձն էր Հայաստանում` մարզային մակարդակում պլանավորված քաղաքականությունների առաջընթացի համակարգված գնահատման և վերլուծությունների առումով: ԵՎ այդ փորձը ցույց տվեց, որ համակարգը կենսունակ է և հուսալի, ինչը նշանակում է, որ այն թույլ է տալիս չափել իրականացվող միջոցառումների և ծրագրերի արդյունքները, բացահայտել դրանց իրականացման ընթացքում ի հայտ եկած խոչընդոտները և դժվարությունները ու կյանքի կոչել այն հանձնարարականները, որոնք թույլ կտան բարելավել քաղաքականությունների պլանավորման և իրականացման գործընթացները:

 

581. Մոնիտորինգի և գնահատման հայեցակարգի մշակման, իսկ հետագայում նաև դրա իրականացման նպատակով մարզպետարանի կազմում Մարզպետի հրամանով ձևավորվել է համապատասխան վարչություններից ոլորտային մասնագետներից բաղկացած ՄԳ խումբ, որի աշխատանքները համակարգվում են Գեղարքունիքի մարզպետի տեղակալի կողմից: ՄԳ համակարգով նախատեսված խմբի գործունեության արդյունքները ամփոփվում և վերլուծում է մարզպետարանի աշխատակազմի զարգացման ծրագրերի և վերլուծության բաժնի կողմից:

 

582. ՄԳ գործառույթի ինստիտուցիոնալացման նպատակով Գեղարքունիքի մարզպետի հրամանով ՄԳ խմբի անդամների պաշտոնի անձնագրերում որոշակի փոփոխություններ կատարվեցին, որոնք ենթադրում էին ՄԳ գործառույթի ամրագրում: Սա նշանակում է, որ եթե մինչ այդ մոնիտորինգի խումբը գործում էր Մարզպետի հրամանով, սակայն աշխատանքային պարտականությունների շրջանակը իրականում չէր ենթադրում ՄԳ գործառույթի իրականացում, ապա ներկայումս այս գործառույթը դարձել է նրանց առօրյա պարտականությունների մի մասը` ի պաշտոնե:

 

583. ՄԳ գործառույթի կենսունակությունն ապահովելու համար կարևոր էր նաև ՄԳ խմբի կարողությունների հզորացումը ՄԳ մեթոդաբանությունների և մեթոդների վերաբերյալ: Այս հարցում առաջին ՄԶԾ շրջանակում մարզպետարանին առանցքային աջակցություն են ցուցաբերել ՀՏԶԾ փորձագետները:

 

584. Ընդհանուր առմամբ, ՄԶԾ ՄԳ-ն մի պարզ համակարգ է, որը.

1) համապատասխանում է ԿԶԾ-ի մոնիտորինգի համակարգին,

2) ապահովում է այնպիսի մի մոտեցում, որը թույլ է տալիս ուշադրության կենտրոնում պահել առաջնայնություններն արտացոլող ցուցանիշները, հանգեցնում է հուսալի արդյունքի, ինչպես նաև երաշխավորում է ներդրված միջոցների դիմաց ցանկալի որակ` հատկապես միջոցների սահմանափակության պարագայում,

3) ճկուն է ՄԶԾ-ի փոփոխվող կարիքների հանդեպ,

4) նպաստում է վճռորոշ ցուցանիշների համար համայնքային մակարդակի տվյալների ստեղծմանը,

5) թափանցիկ է և ապահովում է արդյունքների մասին լայն իրազեկումը:

 

11.2 Տարեկան աշխատանքային պլան

 

585. ՄԶԾ-ի իրականացմանն աջակցելու, աշխատանքները համակարգելու, ինչպես նաև ՄԳ իրականացման համար պլանավորված միջոցառումները, արդյունքները և ֆինանսական ներդրումները ամփոփ ներկայացնող փաստաթղթի առկայության նպատակով յուրաքանչյուր տարեսկզբին ՄԳ խմբի կողմից մշակվում է Տարեկան աշխատանքային պլան (ՏԱՊ): ՏԱՊ-ի նպատակներն են.

 

1) Համախմբել բոլոր նախատեսվող միջոցառումները ՄԶԾ-ի գերակա նպատակների իրականացման շուրջ:

 

2) Շաղկապել նախատեսվող միջոցառումները ՄԶԾ-ների արդյունքների հետ` «տրամաբանական հենքի» օգնությամբ:

 

3) Ներառել միջոցառումների իրականացման ցուցանիշները և արդյունքները տրամաբանական հենքում:

 

4) Սահմանել այն կազմակերպությունները, որոնք պատասխանատու են կոնկրետ միջոցառումները իրականացնելու համար:

 

5) Որոշակիացնել միջոցառումների իրականացման ժամկետները` ըստ եռամսյակների:

 

6) Սահմանել դեռևս ֆինանսական միջոցներով չապահովված միջոցառումների համար ֆինանսավորման ռազմավարությունը:

 

586. Ընդհանուր առմամբ ՏԱՊ-ում ներկայացվում են այն միջոցառումները, որոնց իրականացման համար պատասխանատու է մարզպետարանը, ինչպես նաև արձանագրվում են այն հիմքերը, որոնց վրա կառուցվելու են մոնիտորինգի աշխատանքները: Այս փաստաթղթում ներկայացվում է նաև ֆինանսական խնդիրների նկարագիրը, ինչպես նաև ֆինանսական միջոցներով դեռևս չապահովված միջոցառումների իրականացման համար ֆինանսական աղբյուրների բացահայտման ռազմավարությունը:

 

587. ՏԱՊ-ի բոլոր նախատեսվող միջոցառումները ամփոփված են Տրամաբանական հենքում: Տրամաբանական հենքը կառավարման հզոր գործիք է, որը պարզաբանում է առանձին ծրագրերի կամ միջոցառումների նախագծման պատճառահետևանքային կապերը և դրանց փոխկապակցվածությունը Ծրագրի խնդիրների, ինչպես նաև արտաքին միջավայրի հետ: Սա արդյունավետ ու ճկուն մեթոդ է ծրագրերի ու միջոցառումների պլանավորման, մոնիտորինգի ու գնահատման, ինչպես նաև հաշվետվականության հետ կապված խնդիրները լուծելու համար: Այսպիսով տրամաբանական հենքը օգնում է.

 

1) նկարագրել այն խնդիրները, որոնց իրականացմանն ուղղված է տվյալ միջոցառումը,

2) բացահայտել այն կարևոր նկատառումները, որոնք պետք է հաշվի առնել արտաքին գործոնների առումով, քանի որ դրանք կարող են ազդել դրված գերակա նպատակների իրականացման վրա,

3) սահմանել այն ցուցանիշները, որոնք կիրառվելու են տվյալ նպատակի իրականացումը չափելու համար,

4) բացահայտել, թե որ աղբյուրներից են ստացվելու յուրաքանչյուր ցուցանիշը չափելու համար անհրաժեշտ տվյալները,

5) հատկորոշել այն միջոցառումները, որոնք անհրաժեշտ է իրականացնել, ինչպես նաև սահմանել այն ժամկետները, որոնց սահմաններում պետք է իրականացվեն տվյալ նպատակները,

6) բացահայտել անհրաժեշտ միջոցները և ներդրումները:

 

11.3. ՄԶԾ ՄԳ և ԿԶԾ ՄԳ համակարգերը

 

588. ՄԶԾ-ի մոնիտորինգի համակարգը համապատասխանեցված է ՀՀ ԿԶԾ-ի մոնիտորինգի համակարգին և ներառում է այն կարևոր ցուցանիշները, որոնք հնարավոր կլինի գնահատել մարզային մակարդակով:

 

589. ՀՀ նախկին ԿԶԾ-ի մոնիտորինգի համակարգում տեղ էր գտել 177 ցուցանիշ, որոնցից 36-ը համարվում են «հիմնական» (նպատակային), իսկ մնացած 141-ը որակվում են որպես «գործոնային» (բացատրող) ցուցանիշներ (տես` ԿԶԾ մոնիտորինգի ցուցանիշների համակարգի հայեցակարգ, ք. Երևան, 2005:): Ընդհանուր առմամբ, վերջինս վերաբերում է (ըստ ՀԲ-ի տերմինաբանության) միջանկյալ (մուտքի կամ ելքի) ցուցանիշներին, իսկ առաջինը` վերջնական (արդյունքի և ազդեցության) ցուցանիշներին: Այդ ցուցանիշները դասակարգվում են ըստ հետևյալ բաղադրիչների.

1) Աղքատության կրճատում և բարեկեցության աճ (44 ցուցանիշ),

2) Կրթություն (29 ցուցանիշ),

3) Առողջապահություն (41 ցուցանիշ),

4) Հիմնական հանրային ծառայություններ և բնակարանային հիմնախնդիրներ (22 ցուցանիշ),

5) Քաղաքացիական մեկուսացվածություն և անհավասարություն (32 ցուցանիշ)

6) Բնապահպանական կայուն զարգացում (9 ցուցանիշ):

 

590. Ներկայումս ԿԶԾ-ն գտնվում է վերանայման փուլում և շատ շուտով պատրաստ կլինի նոր ԿԶԾ-ն: Նոր ԿԶԾ-ն կունենա մոնիտորինգի և գնահատման վերանայված և թարմացված տարբերակ: Լինելով ճկուն և 2006 թ.-ի սկզբից գործող, նոր ՄԶԾ մոնիտորինգի համակարգ, այն օժտված է ԿԶԾ ՄԳ համակարգի և նրանում անհրաժեշտ փոփոխություններն արտացոլելու բավարար ներուժով:

591. Մարզային մակարդակով ԿԶԾ-ի հիմնական ցուցանիշների սահմանման հարցը քննարկման ընթացքում է: Կարևոր է նաև, որ յուրաքանչյուր տարածքային կառավարման մարմին (մարզպետարան) համագործակցի ԿԶԾ-ի քարտուղարության հետ` ԿԶԾ-ի պարբերական վերանայումների և նրա հետագա կատարելագործման համատեքստում: Ավելին, ՄԶԾ-ներում նախատեսվում են մի շարք գործողություններ, որոնց իրականացումը պետք է ապահովեն հենց տարածքային կառավարման մարմինները` այդպիսով աջակցելով ԿԶԾ-ի մոնիտորինգի գործընթացին: Դրանցից են.

1) ԿԶԾ-ով նախատեսված մարզում իրականացվող միջոցառումների մոնիտորինգ, վերլուծություն ու գնահատում,

2) մարզի մակարդակով ԿԶԾ-ի ցուցանիշների մոնիտորինգ ու վերլուծություն,

3) պետական աջակցության կարիք ունեցող ընտանիքների ու խոցելի խմբերի մոնիտորինգ և գնահատում,

4) քաղաքացիական հասարակության կառույցների զարգացման ու ԿԶԾ-ում նրանց մասնակցության ընդլայնման մոնիտորինգ, և

5) ԿԶԾ-ի մասին հանրության իրազեկության աստիճանի բարձրացում:

 

592. Բացի այն, որ ծրագիրը տվյալների շտեմարան է, այն նաև պարունակում է օգտակար քարտեզագրման ու գծապատկերման գործիքներ: Քանի որ այն անվճար և հեշտ կիրառելի է, ապա մի շարք երկրներում այն լայն տարածում ունի նաև ոչ կառավարական սեկտորում, ինչը մոնիտորինգին հավելյալ թափանցիկություն է հաղորդում:

 

593. Այս ծրագիրը թույլ է տալիս ոչ միայն մարզային մակարդակում ԿԶԾ ցուցանիշներ հավաքագրել և վերլուծել, այլ ստեղծվում է մարզային ամբողջ տեղեկատվության կարևորագույն շտեմարան և հնարավորություն է ընձեռնվում քարտեզագրելու համայնքային մակարդակի տվյալները: Սա նպաստում է ոչ միայն մոնիտորինգի գործընթացին, այլև ՄԶԾ-ի առաջընթացի վերլուծությանը, թիրախների սահմանմանը և հետագա միջոցառումների ու քաղաքականության մշակմանը:

 

11.4 ՄԶԾ ՄԳ համակարգի կառուցվածքը

 

594. ՄԶԾ-ն ունի մոնիտորինգի և գնահատման համապարփակ հայեցակարգ, որը բաղկացած է չորս հիմնական բաղադրիչներից.

1) քաղաքականության ուսումնասիրում,

2) ՄԶԾ ցուցանիշների և թիրախների վերանայում,

3) մասնակցային մոնիտորինգ և գնահատում

4) ազդեցության գնահատում:

 

595. Քաղաքականության ուսումնասիրում: Քաղաքականության վերլուծության հիմքը ՏԱՊ-ի տրամաբանական հենքն է և ենթադրվում է, որ մոնիտորինգի այս տեսակի ժամանակ ՄԳ խումբը քննության է առնում նախատեսված միջոցառումների առաջընթացը (այդ թվում` հատկացումները և գնումների ընթացակարգերն ու գործընթացները), բացահայտում է խոչընդոտները և հետազոտում գալիք ամիսներին անելիքները: Այս ուսումնասիրությունը կատարվում է տարին երկու անգամ` ՏԱՊ-ում ներառված միջոցառումների նկատմամբ առաջընթացը չափելու նպատակով:

 

596. ՄԶԾ-ի ցուցանիշների և թիրախների վերանայում: Յուրաքանչյուր տարվա վերջում մոնիտորինգի տարեկան հաշվետվության համար ՄԶԾ-ի ցուցանիշների ցուցակը թարմացվում է: Այդ ցուցակը ներառում է ցուցանիշներ երկու աղբյուրներից. ՄԶԾ-ին հատուկ ցուցանիշներ` ՏԱՊ-ի տրամաբանական հենքից, և ցուցանիշներ` ԿԶԾ-ի մոնիտորինգի համակարգից: Ցուցանիշները խմբավորված են ըստ ՄԶԾ-ի կարևորագույն թեմաների, այն է`

1) Տնտեսական զարգացում

2) Կենսամակարդակ

3) ՓՄՁ զարգացում

4) Գյուղատնտեսության զարգացում

5) Առողջապահություն

6) Կրթություն

7) Սոցիալական պաշտպանություն

8) Համայնքային զարգացում

9) Շրջակա միջավայրի պաշտպանություն

 

597. Մասնակցային մոնիտորինգ և գնահատում: Յուրաքանչյուր տարվա վերջում ՀԿ-ների կողմից իրականացվում է մասնակցային մոնիտորինգի և գնահատման միջոցառում` մասնակցային որևէ մեթոդաբանության կիրառմամբ:

 

598. ՄՄԳ-ն որպես կանոն իրականացվում է ՄԶԾ-ի ոլորտների համար ներկայացուցչական ընտրանքի միջոցով` հաշվի առնելով տվյալ ոլորտում ներդրումների ծավալը և միջոցառումների իրականացման ժամկետները:

 

ՄԶԾ-ի շրջանակներում կիրառված մասնակցային մոնիտորինգի մեթոդաբանությունները

 

._____________________________________________________________________.

|Համայնքային գնահատման քարտեր                                         |

|                                                                     |

|Համայնքային Գնահատման Քարտեր (ՀԳՔ) մեթոդաբանությունը զարգացել է      |

|վերջին տարիներին և  համարվում է ճկուն, որակական, հեշտ իրականացվող    |

|տեղական մոնիտորինգի, արձագանքների ստացման և  մասնակցային պլանավորման |

|գործընթաց, որը կարող է օգտագործվել տեղական խնդիրները վերհանելու և    |

|դրանք բարեփոխելու նպատակով: ՀԳՔ հիմնական նպատակներից մեկը մարդկանց   |

|ձայնը լսելի դարձնելն է, հատկապես խոցելի և  աղքատ խմբերի, հանրային    |

|իրազեկության բարձրացումը, ինչը թույլ կտա կոլեկտիվ միջոցառումներ      |

|ձեռնարկել և  ներքևից-վերև   ճնշում գործադրել ցածրորակ                |

|ծառայությունների մատուցման դեմ:                                      |

|                                                                     |

|Շահառուների գնահատում                                                |

|                                                                     |

|«Շահառուների գնահատում» մեթոդաբանությունը առավելապես որակական        |

|տեղեկատվության ստացման միջոց է, որն ուղղված է ծրագրի ազդեցության և   |

|օգուտների վերաբերյալ տեղեկատվության բացահայտմանն ու վերլուծությանը,  |

|ինչը թույլ կտա քաղաքականություն մշակողներին ու պաշտոնյաներին         |

|բարելավելու ծրագրի մշակման և  իրականացման ընթացակարգերը: Այս         |

|մեթոդաբանության առանձնահատկություններից մեկն այն է, որ այդ           |

|տեղեկատվությունը և  վերլուծությունը բխում է ծրագրի շահառուների       |

|տեսակետներից, ընկալումներից և  փորձից:                               |

._____________________________________________________________________.

 

599. Ազդեցության գնահատում: Յուրաքանչյուր տարվա վերջում, մասնագիտական անկախ գնահատում իրականացնելու նպատակով, կազմակերպվում է ՄԶԾ որևէ ոլորտի միջոցառումների ազդեցության գնահատում: Այս հետազոտությունները թույլ են տալիս.

1) անցկացնել քաղաքականության ուսումնասիրության ու ցուցանիշների մոնիտորինգի եզրակացությունների համադրում,

2) ստանալ ՄԶԾ-ի իրականացման ու արդյունքների խորացված պատկեր` ըստ առանձին կարևորագույն ոլորտների և ունենալ մի մեխանիզմ, որի շնորհիվ կարելի է տեղերից ստանալ ՄԶԾ-ի արդյունավետության վերաբերյալ կարծիքներ (ինչպես, օրինակ, աղքատների համար առանձին ծառայությունների մատչելիությունը):

 

600. ՄԳ համակարգի առաջին և երկրորդ տարրերն իրականացվում են մարզպետարանի ՄԳ խմբի կողմից: Այս երկու տարրերը կարելի է համարել ներքին մոնիտորինգ և գնահատում: Իսկ երրորդ և չորրորդ տարրերը համարվում են արտաքին ՄԳ տեսակ, քանի որ դրանք հիմնականում իրականացվում են քաղաքացիական հասարակության սուբյեկտների և անկախ մասնագետների կողմից` ապահովելով նաև ՄԳ համակարգի համապարփակությունը և չեզոքությունը:

 

601. Բացի այդ այս տարրերի առկայությունը թույլ է տալիս հանրության լայն շրջանակներին մասնակցելու և վերահսկելու մարզային մակարդակում զարգացման նախաձեռնությունների պլանավորման, իրականացման և գնահատման գործընթացները: Կարևոր է նշել նաև, որ վերջին երկու տարրերը հնարավորություն են տալիս քանակական տվյալները համալրել որակական գնահատականներով, ինչն ամբողջական է դարձնում ՄԳ ընդհանուր պատկերը և օգնում բարձրացնել պլանավորման արդյունավետությունը:

 

602. Այնուամենայնիվ, ՄՄԳ և ազդեցության գնահատումը ևս համակարգվում է մարզպետարանի ՄԳ խմբի կողմից, քանի որ վերջինս պատասխանատու է ողջ համակարգի գործառնության համար: Սակայն, այս պարագայում մարզպետարանի ՄԳ խմբի մասնակցությունը սահմանափակվում է իրականացնողներին ցուցաբերվող տեխնիկական աջակցությամբ և տեղեկատվության տրամադրմամբ: Այսպիսով` ամրապնդվում է նաև կապը մարզային իշխանությունների և մարզի քաղաքացիական հասարակության խմբերի հետ:

 

Մարզպետարանի ՄԳ խմբի գործառույթները` ըստ ՄԶԾ ՄԳ տարրերի

 

._______________________________.

|. ՄԳ գործընթացի համակարգում և  |

|վերահսկում                     |    .____________________.

|. ՄԳ համակարգի ֆինանսական և    |_.  |ՄԳ տարրերը          |__.

|տեխնիկական ապահովում           | |  .____________________.  |

._|. ՄԳ տարեկան                   | |  .____________________.  |

| |սեմինար-խորհրդակցության        | | .|Քաղաքականությունների|__|

.________. | |կազմակերպում                   |___||ուսումնասիրում      |  |

|ՄԳ խմբի | | |. Տարեկան ՄԳ հաշվետվության     |.__|.____________________.  |

|ղեկավար`|_| |նախագծի ներկայացում մարզխորհրդի||  |.____________________.  |

|մարզպետի| | |հաստատմանը                     ||  .|ՄԶԾ ցուցանիշների և  |__|

.________. | |_______________________________||   |թիրախների վերանայում|  |

| |. Տեխնիկական առաջադրանքի       ||   .____________________.  |

| |մշակում, ՀԿ-ների և             ||   .____________________.  |

._|փորձագետների ընտրության        ||  .|Մասնակցային ՄԳ      |__|

|չափանիշների սահմանում և  բաց   || .|.____________________.  |

|մրցույթի հայտարարում           || ||.____________________.  |

|. Ընտրող հանձնաժողովի ստեղծում || |.|Ազդեցության         |__.

|և  բաց մրցույթի կազմակերպում   || | |գնահատում           |

|և  բաց մրցույթի կազմակերպում   || | .____________________.

|. ՀԿ-ներին և  փորձագետներին    || |

|աջակցության ապահովում          || |

|. Հաշվետվությունների հաստատում,|| |

|ներառում Տարեկան ՄԳ            || |

|հաշվետվությունում              || |

._______________________________.| |

._______________________________.| |

|. ՏԱՊ-ի տրամաբանական հենքի     ||_|

|առաջընթացի վերլուծություն      ||_.

|. ՄԶԾ և  մարզային մակարդակում  ||

._|ԿԶԾ ցուցանիշների վերլուծություն||

| |. ՄԳ Կիսամյակային և  տարեկան   ||

| |հաշվետվությունների պատրաստում  ||

| |. ՄԳ տարեկան հաշվետվության     ||

| |ներկայացում                    ||

| ._______________________________.|

| ._______________________________.|

.________. | |. Տեխնիկական առաջադրանքի       ||

|ՄԳ խումբ|_| |մշակում                        ||

.________. | |. Մասնակցություն` ընտրող       ||

| |հանձնաժողովի աշխատանքներին     ||

| |. ՀԿ-ներին և  փորձագետներին    |.

| |իրազեկում` ՄԶԾ և  ՏԱՊ-ի        |

| |միջոցառումների և  ոլորտային    |

| |քաղաքականությունների վերաբերյալ|

._|. ՀԿ-ների և  փորձագետների      |

|աշխատանքներին աջակցության      |

|ապահովում                      |

|. Հաշվետվությունների հաստատում,|

|ներառում Տարեկան ՄԳ            |

|հաշվետվությունում              |

._______________________________.

 

11.5 ՄԶԾ-ի մոնիտորինգի ցիկլը

 

603. Յուրաքանչյուր տարվա ընթացքում, սկսած հունվարից մոնիտորինգի տվյալները օգտագործվում են ՄԶԾ-ի տարեկան վերանայման և ՏԱՊ-ի մշակման նպատակով: Ընդհանուր առմամբ, ՄԳ ցիկլը ենթադրում է.

1) միջանկյալ (կիսամյակային) ընթացիկ հաշվետվություն, որը պատրաստվում է հուլիս-օգոստոս ամիսներին և հիմնվում է քաղաքականությունների ուսումնասիրության վրա,

2) տարեկան հաշվետվություն, որը պատրաստվում է տարվա վերջում և հաջորդ տարվա սկզբին: Այն կազմվում է ՄԳ համակարգի բոլոր տարրերի վերաբերյալ առկա հաշվետվությունների ամփոփ վերլուծության արդյունքում,

3) մոնիտորինգի սեմինար-խորհրդակցություն, որը անց է կացվում հաջորդ տարվա մարտ ամսին, որի ընթացքում բոլոր ներգրավված կողմերի հետ միասին քննության են առնվում մոնիտորինգի տարեկան ընթացիկ հաշվետվությունը և սահմանվում են հաջորդ տարվա հիմնական խնդիրները:

 

11.6 ՄԳ հաշվետվությունների բովանդակությունը

 

604. Մոնիտորինգի միջանկյալ և տարեկան հաշվետվությունները պատրաստվում են մարզպետարանի ՄԳ խմբի կողմից:

 

605. Միջանկյալ հաշվետվությունը ներառում է տրամաբանական հենքի հիման վրա կատարած քաղաքականությունների վերլուծության արդյունքները: Այն մշակվում է ՏԱՊ-ի տարվա առաջին կիսամյակում իրականացված և իրականացվելիք միջոցառումների առաջընթացի գնահատման արդյունքում: Միջանկյալ հաշվետվությունը պատրաստվում է հուլիս-օգոստոս ամիսներին:

 

606. Տարեկան հաշվետվությունը ամփոփում է տարվա ընթացքում ՏԱՊ-ով նախատեսված բոլոր միջոցառումների վերաբերյալ ՄԶԾ ՄԳ համակարգի չորս տարրերի իրականացումից ստացված արդյունքների ամփոփ վերլուծությունները: Այն պատրաստվում է դեկտեմբեր-հունվար ամիսներին և ներառում է հետևյալ բաժինները.

1) ԿԶԾ-ի մոնիտորինգի պետական համակարգի ամփոփագիրը` շեշտը դնելով մարզին հատուկ հիմնախնդիրների վրա:

2) ՄԶԾ-երի շրջանակներում իրականացված միջոցառումները և դրանց գծով կատարված ծախսերը:

3) Տարվա ընթացքում իրականացված գնումները:

4) ՄԶԾ-ով սահմանված միջոցառումների իրականացման ընթացքի ամփոփումը, քաղաքականությունների ուսումնասիրության արդյունքները` տարվա կտրվածքով:

5) Տարեկան առաջընթացը` ՄԶԾ-ի մոնիտորինգի ցուցանիշների նկատմամբ:

6) Մասնակցային մոնիտորինգի և գնահատման ամփոփ արդյունքները:

7) Ազդեցության գնահատման ամփոփ արդյունքները:

8) Հաջորդ տարվա հիմնախնդիրներ, այդ թվում` քաղաքականությունների ուրվագծում:

 

11.7 Տարեկան սեմինար-խորհրդակցություն

 

607. ՄԳ տարեկան հաշվետվությունը պատրաստելուց հետո կազմակերպվում է ՄԳ արդյունքները ամփոփող տարեկան սեմինար-խորհրդակցություն, որին մասնակցում են ինչպես մարզային խորհրդի, այնպես էլ քաղաքացիական հասարակության և դոնոր հանրության ներկայացուցիչները: Անհրաժեշտ է հրավիրել նաև ԿԶԾ-ի մոնիտորինգի բաժնի անձնակազմին, որպեսզի քննարկվեն նաև ՄԶԾ ՄԳ արդյունքների և եզրակացությունների ԿԶԾ-ի գործընթացին համահունչության հարցերը: Այդ սեմինար-խորհրդակցության նպատակներն են.

1) ՏԱՊ-ի իրագործման առաջընթացի ներկայացում

2) ՄԶԾ ցուցանիշների նկատմամբ առաջընթացի վերլուծություն

3) ՄՄԳ արդյունքների եզրահանգումների ու հանձնարարականների ներկայացում

4) Ոլորտային ազդեցության գնահատման արդյունքների, եզրահանգումների ու

հանձնարարականների ներկայացում

5) Հաջորդ տարվա խնդիրների իրագործման հետ կապված հարցերի քննարկում:

 

608. Տարեկան սեմինար-խորհրդակցությունը կարևոր իրադարձություն է, քանի որ այն կազմակերպվում է մոնիտորինգային գործունեության վերաբերյալ եզրակացությունների քննարկման և տարածման համար:

 

609. Սեմինար-խորհրդակցությունը պետք է դիտվի նաև որպես կարևոր մի նախաձեռնություն քաղաքացիական հասարակությունը ՄԶԾ-ի մոնիտորինգի մեջ ընդգրկելու, ինչպես նաև ՄԶԾ-ի հաջողությունները ցուցադրելու և նոր դոնորներ ներգրավելու համար:

 

11.8. Ինստիտուցիոնալ դրույթներ

 

610. ՄԶԾ-ով նախատեսվող միջոցառումների արդյունավետությունը, ինչպես նաև ՄԶԾ-ի ռազմավարական նպատակների կատարման առաջընթացը որոշելու համար անհրաժեշտ է մարզպետարանի կառուցվածքում ուժեղացնել մոնիտորինգի և գնահատման գործառույթը: Այդ ուղղությամբ առաջին քայլերն արդեն արված են: Մարզպետարանի կառուցվածքում ստեղծված է ՄԳ խումբ, որը բաղկացած է մարզպետարանի տարբեր վարչությունների և բաժինների մասնագետներից: Բացի այդ, նրանց պաշտոնի անձնագրերում արդեն իսկ ՄԳ գործառույթը ամրագրված է որպես անմիջապես պաշտոնից բխող պարտականություն:

 

610. Չափազանց կարևոր է այս խմբի կարողությունների շարունակական կատարելագործումը: Այդ ուղղությամբ մարզպետարանը պետք է պարբերաբար դասընթացներ կազմակերպի խմբի մասնագետների համար` ՄԳ նոր մեթոդաբանություններին և արդյունքների վերլուծության, ներկայացման մեթոդներին ծանոթացնելու նպատակով:

 

611. Մոնիտորինգի խմբի աշխատանքներին պարբերաբար պետք է հետևի Մարզային խորհրդի կազմում ընդգրկված մարզային զարգացման հանձնաժողովը: Նրա դերը վճռորոշ է մոնիտորինգի համակարգի կայացման և արդյունավետ գործառնության ապահովման գործում: ՏԶՀ-ն ներառում է շահագրգիռ կողմերի լայն շրջանակ (քաղաքացիական հասարակություն, ՀԿ-ներ) և նրանց կողմից վերահսկողությունը կապահովի մոնիտորինգային գործունեության հաշվետվականությունը և թափանցիկությունը:

 

612. Բացի այդ չափազանց կարևոր է ՄԶԾ ՄԳ համակարգի ինստիտուցիոնալացմանն ուղղված քայլերի իրականացումը: Մասնավորապես, խոսքը վերաբերում է հատկապես մասնակցային ՄԳ-ին և ազդեցության գնահատմանը: Լինելով արտաքին և անկախ ՄԳ տեսակներ` ՄԳ համակարգի այս տարրերի կանոնավոր իրականացումը նախ և առաջ պայմանավորված է մարզային իշխանությունների կողմից դրանց կարևորության ճիշտ ընկալումից և համապատասխան կամք դրսևորելուց: Հաշվի առնելով այն, որ ՄԳ այդ տեսակների իրականացման համար անհրաժեշտ են որոշակի ֆինանսական ռեսուրսներ, ապա մարզային իշխանությունները պետք է հետևողական լինեն այդ ռեսուրսները ժամանակին հայթայթելու, գրագետ և անկողմնակալ ուսումնասիրություններ կատարող սուբյեկտների ճիշտ ընտրությունը ապահովելու և նրանցից որակյալ վերլուծություններ ու իրատեսական հանձնարարականներ պահանջելու հարցերում:

 

613. Այս համակարգի կենսունակության և հետագա զարգացման երաշխիքը կլինի ՄԳ-ի որպես մարզային զարգացման ինստիտուցիոնալ համակարգի անբաժանելի մասի ամրագրումը ՄԶԾ մոդելի բաղադրիչների կազմում: Բոլոր մարզերում այս համակարգի արմատավորումը հնարավորություն կտա առավել արդյունավետ իրականացնել ԿԶԾ-ի ՄԳ համակարգը մարզային մակարդակում, բարձրացնել տարբեր դոնորների կողմից այս բնագավառում իրականացվող միջոցառումների հասցեականությունը, ինչպես նաև հստակեցնել ու միասնականացնել միջմարզային համեմատությունների անցկացման աշխատանքները:

 

----------------------------------------------------------------

ԻՐՏԵԿ - շարունակությունը հաջորդ մասերում

 

 

pin
ՀՀ կառավարություն
01.03.2012
N 308-Ն
Որոշում