040.1055.230812
ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ ԿԱՌԱՎԱՐՈՒԹՅՈՒՆ
ՈՐՈՇՈՒՄ
9 օգոստոսի 2012 թվականի N 1055-Ն
ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ ԿԱՌԱՎԱՐՈՒԹՅԱՆ 2012 ԹՎԱԿԱՆԻ ԳՈՐԾՈՒՆԵՈՒԹՅԱՆ ՄԻՋՈՑԱՌՈՒՄՆԵՐԻ ԾՐԱԳԻՐԸ ԵՎ ԳԵՐԱԿԱ ԽՆԴԻՐՆԵՐԸ ՀԱՍՏԱՏԵԼՈՒ ՄԱՍԻՆ
(11-րդ մաս)
|_____________________________________________________________________|
| ՀՀ սփյուռքի նախարարություն |
|_____________________________________________________________________|
| 32.| ԱՊՀ տարածաշրջանային հայ համայնքների կրթամշակութային |
| |խնդիրների լուծմանն օժանդակության ծրագրի իրականացում |
| | |
| | 1. Անհրաժեշտությունը (նպատակը) |
| | Ծրագրով ապահովվում են Հայաստանի Հանրապետության Նախագահի |
| |նախընտրական ծրագրով, Հայաստանի Հանրապետության Նախագահի 2007 |
| |թվականի փետրվարի 7-ի N ՆՀ-37-Ն հրամանագրով, Հայաստանի |
| |Հանրապետության կառավարության 2008 թվականի ապրիլի 28-ի N 380-Ա |
| |որոշման 4.4.7-րդ կետով սահմանված դրույթների իրականացումը, ինչպես|
| |նաև ԱՊՀ տարածաշրջանային հայ համայնքներում առկա կրթամշակութային |
| |խնդիրների լուծմանն աջակցությունը: |
| | |
| | 1.1. Ներկա վիճակը և առկա խնդիրները |
| | Այսօր աշխարհի շատ երկրների հայ համայնքներում խիստ կարևոր |
| |նշանակություն ունեն հայապահպանության խնդիրները: Համայնքները |
| |կանգնած են ամբողջական ուծացման, լեզվի և ինքնության կորստի |
| |եզրին: ԱՊՀ երկրների հայկական համայնքներում ազգային-մշակութային |
| |ինքնության թուլացումը դարձել է սպառնալիք տարածաշրջանում հայ |
| |համայնքների համար, ուստի, հայության համար արդիական և հրատապ է |
| |մտավոր և հոգևոր արժեքների և ներուժի պահպանմանը, հայության |
| |համար վճռորոշ նշանակություն ունեցող խնդիրների լուծմանը գործուն |
| |մասնակցությունը: |
| | 1.2. Առկա խնդիրների առաջարկվող լուծումները |
| | Ծրագրի նպատակն է հայրենիք-սփյուռք հուսալի և արդյունավետ |
| |կամուրջների ամրապնդումը, հայոց լեզվի իմացությունն ու կիրառումը |
| |խրախուսելը, կրթական, մշակութային և հայագիտական օջախների |
| |գործունեությունը խթանելը, համայնքներում առկա ներուժի հաշվառումը,|
| |համախմբումը և համահայկական ծրագրերում դրանց ներգրավմանն |
| |աջակցելը: |
| | 2. Կարգավորման առարկան |
| | Ծրագրով հնարավոր կլինի օժանդակել ԱՊՀ տարածաշրջանային հայ |
| |համայնքների կրթամշակութային խնդիրների լուծմանը: |
| | 3. Ակնկալվող արդյունքները |
| | Ծրագրի իրականացման դեպքում ակնկալվում է Հայաստան-սփյուռք |
| |գործակցության խորացում, հայկական ներուժի հաշվառում, հայագիտական |
| |գիտելիքների տարածում և զարգացում, հայկական աշխարհի ձևավորման, |
| |համաշխարհայնացման մարտահրավերների դեմ պայքարի արդյունավետության |
| |բարձրացում: |
|____|________________________________________________________________|
| 33.| «Մեր մեծերը» ծրագրի իրականացում |
| | |
| | 1. Անհրաժեշտությունը (նպատակը) |
| | Ծրագրի անհրաժեշտությունը բխում է «Հայաստանի Հանրապետության |
| |պետական բյուջեի մասին» ՀՀ օրենքով նախատեսված միջոցառումների |
| |իրականացումից, ինչպես նաև հայազգի հայտնի անձանց կյանքի և |
| |գործունեության վերաբերյալ իրազեկումից: |
| | 1.1. Ներկա վիճակը և առկա խնդիրները |
| | Ներկայումս հասարակությունը բավականաչափ տեղեկացված չէ հայազգի|
| |հռչակավոր անձանց, նրանց գործունեության, ունեցած ավանդի մասին, |
| |որն ի վերջո կհանգեցնի ազգային արմատների և ինքնության |
| |ճանաչողության կորստի: |
| | 1.2. Առկա խնդիրների առաջարկվող լուծումները |
| | Յուրաքանչյուր տարի ՀՀ սփյուռքի նախարարության կողմից |
| |իրականացվում է հայազգի մի շարք անհատների գործունեության |
| |լուսաբանում, իսկ 2012 թվականին նախատեսվում է Հովհաննես |
| |Բաղրամյանի, Հովսեփ Օրբելու, Գառզուի (Գառնիկ Զուլումյան), |
| |Սայաթ-Նովայի, Գարեգին Հովսեփյանի կյանքի ու գործունեության |
| |ուսումնասիրում և ներկայացում, ՀՀ - ում և սփյուռքում |
| |միջոցառումների կազմակերպում: |
| | 2. Կարգավորման առարկան |
| | Ծրագրով հնարավոր կլինի նպաստել հայազգի անվանի անձանց |
| |գործունեությունը ներկայացնելը և նրանց մեծարելը: |
| | 3. Ակնկալվող արդյունքները |
| | Ազգային արմատների և ինքնության ճանաչողություն, սերնդի մեջ |
| |հայրենասիրության, ազգային իրական արժեքների հանդեպ հարգանքի |
| |ձևավորում, հայապահպանության և հայազորացման գործընթացների |
| |խթանում |
|____|________________________________________________________________|
| 34.| «Հայաստան-սփյուռք» թեմատիկ տեսաժողովների կազմակերպում |
| | |
| | 1. Անհրաժեշտությունը (նպատակը) |
| | Անհրաժեշտությունը բխում է ՀՀ կառավարության 2009 թ. Օգոստոսի |
| |20-ի նիստի N 34 արձանագրության 29-րդ կետով հավանության արժանացած|
| |«Հայաստան-սփյուռք գործակցության զարգացման հայեցակարգին |
| |հավանություն տալու մասին» արձանագրային որոշման հավելվածի 49-րդ |
| |կետի «զ» ենթակետից: |
| | 1.1. Ներկա վիճակը և առկա խնդիրները |
| | Սփյուռքի կենսունակության գրավականը հայրենիքի հետ նրա մշտական|
| |և բազմաբնույթ հարաբերություններն են, սփյուռքի |
| |կազմակերպությունների, համայնքային կառույցների և անհատների |
| |ներգրավումը համահայկական խնդիրներին: |
| | |
| | 1.2. Առկա խնդիրների առաջարկվող լուծումները |
| | «Հայաստան-սփյուռք» թեմատիկ տեսաժողովների կազմակերպման |
| |միջոցով հնարավոր կլինի աջակցել սփյուռքի հայկական |
| |կազմակերպությունների, համայնքային կառույցների հետ գործակցության |
| |զարգացմանը, համայնքներում առկա խնդիրների վերհանմանը, |
| |հայապահպանությանը, սփյուռքի ներուժի համախմբմանն ուղղված ՀՀ |
| |սփյուռքի նախարարության ծրագրերի և միջոցառումների մշակմանը, այդ |
| |ծրագրերին սփյուռքի կազմակերպությունների, համայնքային կառույցների|
| |և անհատների ներգրավմանը, համահայկական հիմնախնդիրների լուծմանը: |
| | 2. Կարգավորման առարկան |
| | «Հայաստան-սփյուռք» թեմատիկ տեսաժողովների կազմակերպման |
| |միջոցով հնարավոր կլինի ավելի արդյունավետ ապահովել խնդիրների, |
| |հարցերի մասին համապատասխան տեղեկատվության փոխանակումը: |
| | 3. Ակնկալվող արդյունքները |
| | Հայաստան-սփյուռք գործակցության խորացում և զարգացում |
|____|________________________________________________________________|
| 35.| Սփյուռքում հայկական մասնագիտական ներուժի համախմբում և նրա |
| |ներգրավում Հայաստանի զարգացման գործընթացում |
| | |
| | 1. Անհրաժեշտությունը (նպատակը) |
| | Անհրաժեշտությունը բխում է Հայաստանի Հանրապետության |
| |կառավարության 2008 թվականի հուլիսի 24-ի «Հայաստանի |
| |Հանրապետության կառավարության 2008-2012 թվականների միջոցառումների|
| |ծրագիրը հաստատելու մասին» N 878-Ն որոշման, Հայաստանի |
| |Հանրապետության կառավարության 2009 թվականի օգոստոսի 20-ի |
| |«Հայաստան-սփյուռք գործակցության զարգացման հայեցակարգին |
| |հավանություն տալու մասին» N 34 արձանագրային որոշման և Հայաստանի|
| |Հանրապետության Նախագահի 2007 թ. Փետրվարի 7-ի «Հայաստանի |
| |Հանրապետության ազգային անվտանգության ռազմավարությունը հաստատելու|
| |մասին» ՆՀ-37-Ն հրամանագրի դրույթներից: |
| | 1.1. Ներկա վիճակը և առկա խնդիրները |
| | Հայաստանի Հանրապետությունում օրեցօր ավելի զգալի է դառնում |
| |համաշխարհայնացման ազդեցությունը, 21-րդ դարում գիտելիքը և |
| |նորարարությունը դառնում են գերիշխող գործոններ մարդկային |
| |հասարակության զարգացման գործընթացներում: Հայաստանի |
| |Հանրապետության ռեսուրսները երբեմն կարող են բավարար չլինել այդ |
| |փոփոխություններին ամբողջությամբ հետևելու և պետության ու ազգի |
| |առջև ծառացած բոլոր խնդիրները լուծելու համար: |
| | Հայաստանի Հանրապետության ազգային անվտանգության |
| |ռազմավարությունը և Հայաստանի Հանրապետության կառավարության |
| |ծրագիրը, սփյուռքը համարելով համաշխարհային ինտեգրման հուսալի և |
| |արդյունավետ կամուրջ, միաժամանակ կարևորում են սփյուռքի ներուժի |
| |հայտնաբերման և համախմբման կառուցակարգերի մշակումը, սփյուռքի |
| |կարող ուժերին երկրի ներքին կյանքին ներգրավելը` հայկական |
| |պետականության ամրապնդման և մրցունակ պետության ձևավորման, |
| |ազգային հիմնախնդիրների լուծման, ինչպես նաև սփյուռքահայերի |
| |աջակցությամբ միջազգային կառույցների հետ ներպետական կառույցների |
| |աշխատանքի բարելավման նպատակով: |
| | 1.2. Առկա խնդիրների առաջարկվող լուծումները |
| | Հայաստանի Հանրապետության և սփյուռքի համար նշանակություն |
| |ունեցող հիմնախնդիրների լուծմանը սփյուռքի համակարգված |
| |մասնակցության ապահովումը` մասնագիտական համաժողովների |
| |կազմակերպման միջոցով |
| | 2. Կարգավորման առարկան |
| | Հայ գրականության օրերի, Լրատվամիջոցների և լրագրողների |
| |համահայկական VI համաժողովի ու Բանկիրների և ֆինանսիստների |
| |համահայկական 2-րդ մասնագիտական համաժողովների, Փարիզում` |
| |ֆրանսիական փորձի ուսումնասիրության նպատակով օտարերկրյա |
| |պետություններում գործող հայկական առևտրաարդյունաբերական |
| |պալատների և գործարարների միությունների ներկայացուցիչների |
| |համաժողովի կազմակերպման միջոցով այդ ոլորտների մասնագետների |
| |ներուժի համախմբումը |
| | 3. Ակնկալվող արդյունքները |
| | Հայաստան-սփյուռք գործակցության խորացում, հայկական ներուժի |
| | ներգրավում |
|____|________________________________________________________________|
| 36.| Ամենամյա մրցանակաբաշխության կազմակերպում |
| | |
| | 1. Անհրաժեշտությունը (նպատակը) |
| | Անհրաժեշտությունը բխում է Հայաստանի Հանրապետության |
| |կառավարության 2008 թվականի հուլիսի 24-ի «Հայաստանի |
| |Հանրապետության կառավարության 2008-2012 թվականների միջոցառումների|
| |ծրագիրը հաստատելու մասին» N 878-Ն որոշման, Հայաստանի |
| |Հանրապետության կառավարության 2009 թվականի օգոստոսի 20-ի |
| |«Հայաստան-սփյուռք գործակցության զարգացման հայեցակարգին |
| |հավանություն տալու մասին» N 34 արձանագրային որոշման և Հայաստանի|
| |Հանրապետության Նախագահի 2007 թ. Փետրվարի 7-ի «Հայաստանի |
| |Հանրապետության ազգային անվտանգության ռազմավարությունը հաստատելու|
| |մասին» ՆՀ-37-Ն հրամանագրի դրույթներից: |
| | 1.1. Ներկա վիճակը և առկա խնդիրները |
| | Սփյուռքահայության ազգային, լեզվամշակութային ինքնությունը |
| |գնալով թուլանում է, հայ նոր սերունդը կանգնած է ազգային նկարագրի,|
| |մայրենի լեզվի մոռացության, ազգային արմատներից, ավանդույթներից, |
| |սովորություններից հեռանալու, հայկական մշակութային արժեքները |
| |կորցնելու վտանգի առջև, ուստի, անհրաժեշտ է մշակել և իրականացնել|
| |այնպիսի միջոցառումներ, որոնցով հնարավոր լինի խրախուսել |
| |սփյուռքում հայ ազգային ինքնության, մայրենի լեզվի պահպանման, |
| |զարգացման և տարածման, հայ սերնդի հայեցի կրթության ու |
| |դաստիարակության գործում նշանակալի ավանդ ունեցող ուսուցիչներին, |
| |ներկայացնել և տարածել նրանց մանկավարժական ու մասնագիտական |
| |առաջավոր փորձը սփյուռքում, վերհանել հայ երիտասարդի |
| |մտահոգությունները, հայրենիքի ամրապնդմանն ու հզորացմանն ուղղված |
| |քայլերի կանխատեսումը, ոգևորել և խրախուսել սփյուռքի |
| |լրատվամիջոցներին` կարևորելով նրանց դերակատարությունը: |
| | |
| | 1.2. Առկա խնդիրների առաջարկվող լուծումները |
| | Հայապահպանության գործում ունեցած նշանակալի ավանդի համար |
| |կառույցների և անհատների ունեցած ներդրման գնահատման և |
| |խրախուսման նպատակով մրցույթների անցկացում |
| | 2. Կարգավորման առարկան |
| | «Լավագույն լրատվամիջոց», «Լավագույն հայագիտական կենտրոն», |
| |«Մայրենիի պաշտպան» անվանակարգերով մրցույթների անցկացում |
| | 3. Ակնկալվող արդյունքները |
| | Հայապահպանության գործում ունեցած նշանակալի ավանդի համար |
| |կառույցների և անհատների խրախուսում |
|_____________________________________________________________________|
| ՀՀ առողջապահության նախարարություն |
|_____________________________________________________________________|
| 37.| «Բժշկական էթիկայի օրինակելի կանոնները և բժշկական էթիկայի |
| |հանձնաժողովների ձևավորման, գործունեության օրինակելի կարգը և |
| |գործառույթները հաստատելու մասին» ՀՀ կառավարության որոշման |
| |նախագծի ընդունման |
| | |
| | 1. Միջոցառման անհրաժեշտությունը (նպատակը) |
| | Միջոցառման անհրաժեշտությունը պայմանավորված է բուժաշխատողների|
| |մասնագիտական գործելակերպի, ծառայողական պարտականությունների |
| |իրականացման օրինակելի կանոնները հաստատելու, ինչպես նաև բժշկական|
| |և դեղագործական անձնակազմի, պացիենտների, կլինիկական |
| |հետազոտություններ անցնող անձանց իրավունքների ու շահերի |
| |արդյունավետ պաշտպանության մեխանիզմներ սահմանելու |
| |անհրաժեշտությամբ: |
| | |
| | Կարգավորման հարաբերությունների ներկա վիճակը և առկա |
| |խնդիրները |
| | Բժշկական ծառայությունների որակի ապահովման կարևորագույն |
| |բաղադրիչներից մեկը բուժաշխատող-պացիենտ փոխադարձ հարգանքի և |
| |վստահության վրա հիմնված հարաբերությունների առկայությունն է: |
| |Բժշկական էթիկայի կանոններն ուղղված են բուժաշխատողների համար |
| |գործունեության բարոյական և մասնագիտական որոշակի ուղենիշներ |
| |սահմանելու, պացիենտների հետ նրանց վարվելակերպին հստակ պահանջներ |
| |ներկայացնելու անհրաժեշտությամբ: Հայաստանի Հանրապետությունում |
| |ներկայումս նման կանոններ սահմանված չեն, ինչը հաճախ բժիշկ-պացիենտ|
| |նորմալ հարաբերությունների ձևավորման վրա բացասաբար է ազդում, չի |
| |խթանում հարգանքի, վստահության մթնոլորտի ձևավորումը, իսկ առանձին|
| |բուժաշխատողների մղում է ոչ բարեխիղճ, անտարբեր գործելակերպի: |
| | Ներկայումս բժշկական էթիկայի հանձնաժողովներ չեն գործում, |
| |մինչդեռ նման անկախ հանձնաժողովները կարևորագույն դեր են խաղում |
| |այլ պետությունների առողջապահական համակարգերի զարգացման գործում: |
| |Լինելով անկախ մարմիններ` դրանք ունեն բազմապրոֆիլ գործառույթներ` |
| |սկսած նեղ մասնագիտական ոլորտներում բժշկական էթիկայի կանոնների, |
| |բժշկական օգնության և սպասարկման որակի, բժշկատնտեսագիտական |
| |չափորոշիչների, բուժման սխեմաների և ստանդարտների մշակման, |
| |բուժաշխատողների գործունեության էթիկայի կանոնների խախտման գործեր |
| |քննելու և մի շարք այլ լիազորություններ: |
| | |
| | 1.2. Առկա խնդիրների առաջարկվող լուծումները |
| | Նախագծով նախատեսվում է սահմանել բուժաշխատողների էթիկայի |
| |նորմեր, որոնք համընդհանուր կլինեն ինչպես ավագ, այնպես էլ` միջին |
| |և կրտսեր բուժանձնակազմի համար: Մասնավորապես, նախագծով |
| |կսահմանվեն մասնագիտական գործունեությանը, պացիենտի շահերով |
| |առաջնորդվելուն, բժշկական գաղտնիքի պահպանմանը, ազնվության, |
| |հարգանքի ապահովմանն ուղղված, ինչպես նաև ինքնագովազդի, առանց |
| |բժշկական անհրաժեշտ հիմնավորման պացիենտներին |
| |գործընկերներ-բուժաշխատողներին ուղեգրելն արգելող նորմեր, ինչպես |
| |նաև Հայաստանի Հանրապետությունում ստեղծել բժշկական էթիկայի |
| |հանձնաժողովներ, որոնք կգործեն տարբեր մակարդակներում` միաժամանակ |
| |սահմանելով դրանց ձևավորման, գործունեության կարգը և |
| |գործառույթների շրջանակը: |
| | 2. Կարգավորման առարկան |
| | Բուժաշխատողների գործունեության բժշկական էթիկայի նորմեր, |
| |ինչպես նաև բժշկական էթիկայի հանձնաժողովներ ստեղծելու և դրանց |
| |գործառույթները սահմանելու իրավասություններ |
| | 3.Իրավական ակտի կիրառման դեպքում ակնկալվող արդյունքը |
| | Իրավական ակտի կիրառման արդյունքում ակնկալվում է |
| |բուժաշխատողների կողմից մատուցվող ծառայողական պարտականությունների|
| |կատարման արդյունավետության, որակի, բուժաշխատող-պացիենտ |
| |հարաբերություններում վստահության, հարգանքի մակարդակի բարձրացում:|
| | Բժշկական էթիկայի հանձնաժողովների ստեղծում, արդյունքում |
| |բուժաշխատողների և պացինետների իրավունքների պաշտպանության նոր |
| |գործիքների ստեղծում, բժշկական մասնագիտական գործունեության |
| |ստանդարտները մշակող մարմինների ձևավորում |
|____|________________________________________________________________|
| 38.| «Պետության կողմից երաշխավորված անվճար բժշկական օգնության և |
| |սպասարկման ֆինանսավորման հայեցակարգը հաստատելու մասին» ՀՀ |
| |կառավարության որոշման նախագծի ընդունման |
| | |
| | 1. Միջոցառման անհրաժեշտությունը (նպատակը) |
| | Միջոցառման անհրաժեշտությունը պայմանավորված է պետական պատվերի|
| |ֆինանսավորման մոտեցումների, սկզբունքների և մեխանիզմների` |
| |առողջապահական գործընթացների հետ համապատասխանեցմամբ: |
| | |
| | 2. Առկա խնդիրների առաջարկվող լուծումները |
| | Առաջարկվում է Հայաստանի Հանրապետության կառավարության |
| |որոշմամբ սահմանել առողջապահական պետական նպատակային ծրագրերի |
| |շրջանակներում Հայաստանի Հանրապետության պետական բյուջեի միջոցների|
| |հաշվին անվճար կամ արտոնյալ պայմաններով բժշկական |
| |ծառայությունների, դեղերի և (կամ) բժշկական պարագաների |
| |փոխհատուցման նոր եղանակի կիրառման հետ կապված հարաբերությունները`|
| |արտոնյալ պայմաններով բժշկական ծառայությունների տրամադրումն |
| |իրականացնելով համաֆինանսավորման սկզբունքի կիրառմամբ: Նոր |
| |հայեցակարգն արտացոլելու է ինչպես առողջապահության ոլորտի տարբեր |
| |բնագավառների ֆինանսավորման նոր մոտեցումները, այնպես էլ` |
| |բուժօգնության տարբեր ծառայությունների գծով բուժհաստատությունների|
| |բյուջեների հաշվարկման նոր սկզբունքները: |
| | |
| | 2. Միջոցառման կատարման արդյունքում ակնկալվող արդյունքը |
| | Նախագծի ընդունման արդյունքում հնարավոր կլինի ընդլայնել |
| |բնակչության սահմանված խմբերի ցանկում ընդգրկված քաղաքացիներին |
| |մատուցվող բուժսպասարկման և ծառայությունների ծավալը, բարելավել |
| |առողջությունը և բարձրացնել կյանքի որակը: Հնարավոր կլինի |
| |բժշկական օգնության և սպասարկման ծառայությունների դիմաց կիրառել |
| |նաև համաֆինանսավորման սկզբունքը, ինչպես նաև կարտացոլվեն |
| |բուժհաստատությունների բյուջեների հաշվարկման նոր սկզբունքները: |
|____|________________________________________________________________|
| 39.| «Բնակչության` սահմանված սոցիալական խմբերին անվճար կամ |
| |արտոնյալ պայմաններով դեղերի տրամադրման գործընթացի պարզեցման և |
| |բարելավման հայեցակարգը հաստատելու մասին» ՀՀ կառավարության |
| |որոշման նախագծի ընդունման |
| | 1. Միջոցառման անհրաժեշտությունը (նպատակը) |
| | Միջոցառման անհրաժեշտությունը բխում է սոցիալական խմբերին |
| |անվճար կամ արտոնյալ պայմաններով դեղերի տրամադրման գործընթացի |
| |պարզեցման և բարելավման անհրաժեշտությունից: |
| | 1.1. Կարգավորման հարաբերությունների ներկա վիճակը |
| | Արտոնյալ խմբերին անվճար կամ արտոնյալ պայմաններով դեղերի |
| |տրամադրման գործընթացում առկա են մի շարք խոչընդոտներ: |
| | 1.2. Առկա խնդիրների առաջարկվող լուծումները |
| | Նախատեսվելու են փոխհատուցման տարբերակներ` սոցիալական խմբերին|
| |անվճար կամ արտոնյալ պայմաններով դեղերի տրամադրման գործընթացի |
| |պարզեցման և բարելավման նպատակով: |
| | 2. Կարգավորման առարկան |
| | Բնակչության` սահմանված սոցիալական խմբերին անվճար կամ |
| |արտոնյալ պայմաններով դեղերի տրամադրման գործընթաց |
| | 3. Ակնկալվող արդյունքը |
| | Հայեցակարգի ընդունման արդյունքում ակնկալվում է պետության |
| |կողմից սոցիալական խմբերին անվճար կամ արտոնյալ պայմաններով դեղերի|
| |տրամադրման գործընթացի պարզեցում և բարելավում: |
|____|________________________________________________________________|
| 40.| «Հայաստանի Հանրապետության Վայոց ձորի մարզի առողջապահական |
| |հաստատությունների օպտիմալացման ծրագիրը և ժամանակացույցը |
| |հաստատելու մասին» ՀՀ կառավարության որոշման նախագծի ընդունման |
| | |
| | 1. Իրավական ակտի անհրաժեշտությունը (նպատակը) |
| | Միջոցառումների նպատակը ՀՀ Վայոց ձորի մարզում առողջապահական |
| |ծառայությունների, բժշկական օգնության ու սպասարկման |
| |արդյունավետության, մատչելիության ու որակի բարձրացումն է: |
| | 1.1. Կարգավորման հարաբերությունների ներկա վիճակը |
| | Հայաստանի Հանրապետության Վայոց ձորի մարզում ներկայումս |
| |գործում են հիվանդանոցային ծառայություն մատուցող 3 փակ |
| |բաժնետիրական ընկերություն` |
| | . Եղեգնաձորի ԲԿ |
| | . Վայքի ԲՄ |
| | . Ջերմուկի ԱԿ |
| | Ամբուլատոր համակարգում մեկ բնակչին ընկնող տարեկան միջին |
| |հաճախումների թիվը ցածր է: Հիվանդանոցային ծառայություններում ցածր|
| |է մահճակալների ծանրաբեռնվածությունը: Ընդհանուր առմամբ համակարգը |
| |կարիք ունի առողջապահական ծառայությունների, բժշկական օգնության ու|
| |սպասարկման արդյունավետության, մատչելիության ու որակի բարձրացման,|
| |հիվանդանոցային ծառայություն մատուցող բուժհաստատությունների |
| |օպտիմալ կառուցվածքի ձևավորման: |
| | 1.2. Առկա խնդիրների առաջարկվող լուծումները |
| | Վայոց ձորի մարզի առողջապահական համակարգի կողմից իրականացվող |
| |ծառայությունների արդյունավետության և որակի բարձրացման առումով |
| |առաջարկվում է վերակազմակերպել գործող համակարգը` ելնելով հետևյալ |
| |չափանիշներից ու սկզբունքներից` |
| | . կրկնվող, միանման գործառույթներ իրականացնող և |
| |թերծանրաբեռնվածությամբ աշխատող ծառայությունների միավորում, |
| | . լաբորատոր-ախտորոշիչ ծառայությունների միավորում, |
| | . չօգտագործվող կամ անարդյունավետ օգտագործվող տարածքների |
| |օտարում: |
| | Մարզի առողջապահական համակարգում` ըստ առանձին տարածաշրջանների|
| |կկատարվեն կառուցվածքային փոփոխություններ` կազմակերպությունների |
| |վերակազմավորման և լուծարման աշխատանքներն իրականացնելով |
| |Հայաստանի Հանրապետության քաղաքացիական օրենսգրքի և «Բաժնետիրական|
| |ընկերությունների մասին» Հայաստանի Հանրապետության օրենքի |
| |պահանջներին համապատասխան: |
| | 2. Կարգավորման առարկան |
| | Վայոց ձորի մարզի առողջապահական համակարգի կողմից իրականացվող |
| |ծառայությունների արդյունավետության ու որակի բարձրացման նպատակով |
| |գործող համակարգի վերակազմակերպումը` ելնելով համապատասխան |
| |չափանիշներից և սկզբունքներից: |
| | 3. Ակնկալվող արդյունքը |
| | Հայեցակարգի և միջոցառումների ծրագրի ընդունման արդյունքում |
| |ակնկալվում է Վայոց ձորի մարզում պետական ֆինանսական միջոցների |
| |ծախսարդյունավետության բարձրացում, կոռուպցիոն ռիսկերի նվազում և |
| |ծառայությունների, բժշկական օգնության ու սպասարկման |
| |արդյունավետության, մատչելիության ու որակի ցուցանիշների |
| |բարելավում: |
|____|________________________________________________________________|
| 41.| «Հայաստանի Հանրապետության առողջապահության ոլորտում միասնական|
| |էլեկտրոնային տեղեկատվական համակարգի ներդրման ծրագիրը և |
| |միջոցառումների ժամանակացույցը հաստատելու մասին» ՀՀ կառավարության|
| |որոշման նախագծի ընդունման |
| | |
| | 1. Միջոցառման անհրաժեշտությունը (նպատակը) |
| | Առողջապահական ոլորտում միասնական էլեկտրոնային տեղեկատվական |
| |համակարգի, ներառյալ բժշկական քարտերի համակարգը, ներդրման նպատակը|
| |Հայաստանի Հանրապետությունում առողջապահության համար անհրաժեշտ |
| |ենթակառուցվածքի ստեղծումն է, որն ապահովելու է Հայաստանի |
| |Հանրապետության յուրաքանչյուր բնակչի մասին լիարժեք բժշկական |
| |տեղեկատվություն` միասնական և ամբողջական ձևաչափով: |
| | 1.1. Կարգավորման հարաբերությունների ներկա վիճակը |
| | Ներկայումս ՀՀ առողջապահության համակարգում գործում են |
| |տեղեկատվական ավտոմատացված համակարգեր, որոնք հնարավորություն են |
| |տալիս ստանալու պետության կողմից երաշխավորված անվճար |
| |հիվանդանոցային և արտահիվանդանոցային (ամբուլատոր-պոլիկլինիկական,|
| |ստոմատոլոգիական) բուժօգնություն ստացած անձանց մատուցված |
| |ծառայությունների, օգտագործված դեղերի և բժշկական նշանակության |
| |պարագաների, իրականացված լաբորատոր-գործիքային ախտորոշիչ |
| |հետազոտությունների մասին տեղեկատվություն` անհատական հաշվառման |
| |ձևերի միջոցով: Գործում է նաև առողջության առաջնային պահպանման |
| |ծառայություններ իրականացնող բժշկի մոտ գրանցված բնակչության |
| |տվյալների շտեմարանը: Այս համակարգերը, սակայն, այսօր գործում են |
| |առանձին մոդուլների միջոցով, չնայած օգտագործում են նույնականացված|
| |որոշակի շտեմարաններ (բուժհիմնարկներ, դեղորայք և այլն): Անձի |
| |նույնականացման հնարավորության բացակայությունը հնարավորություն չի|
| |տալիս միավորելու համակարգի տարբեր մոդուլների միջոցով հավաքագրվող|
| |տվյալները, թույլ են զարգացած տվյալների փոխանակման |
| |ենթակառուցվածքները, բացակայում է ցանցային ենթակառուցվածքը: |
| | 1.2. Առկա խնդիրների առաջարկվող լուծումները |
| | ՀՀ առողջապահության միասնական տեղեկատվական համակարգ ստեղծելու|
| |նպատակով անհրաժեշտ է նախ և առաջ, օգտագործելով արդեն իսկ գործող |
| |ավտոմատացված տեղեկատվական համակարգերի հնարավորությունները, |
| |ձևավորել միօրինականացված տվյալների փոխանակման և դինամիկ |
| |թարմացման ծրագրային միջոց, հաստատել համակարգի պատասխանատու |
| |ստորաբաժանումը, որը կստանձնի Հայաստանի Հանրապետությունում |
| |առողջապահական միասնական շտեմարանի ստեղծման նախագծի ղեկավարումը: |
| |Անհրաժեշտ է նաև իրականացնել համակարգի գործարկման համար |
| |անհրաժեշտ բոլոր ենթակառուցվածքների մշակումը և տեխնիկայի |
| |ներդրումը, մասնավորապես, ցանցային ենթակառուցվածքի, |
| |համակարգիչների, քարտային տերմինալների, այլ սարքավորումների, |
| |ինչպես նաև ծրագրային ապահովման ներդրումը, տեխնիկական միջոցների |
| |ձեռքբերումը, համակարգի ներդրման համար օրենսդրական |
| |փոփոխությունների իրականացումը և համակարգի փորձարկումը: |
| | 2. Կարգավորման առարկան |
| | Խնդրի կարգավորման առարկան հասարակությանն առավել որակյալ և |
| |արդյունավետ առողջապահական ծառայությունների մատուցման ապահովումը,|
| |բուժօգնություն ստանալու կարիք առաջանալու պահին անհրաժեշտ և |
| |կարևոր տեղեկատվությունը բուժօգնություն իրականացնողին |
| |տրամադրելը, առողջապահության ոլորտի թափանցիկության և |
| |հրապարակայնության բարձրացումն է: |
| | 3. Միջոցառման կատարման արդյունքում ակնկալվող արդյունքը |
| | Խնդրի կատարման արդյունքում հնարավորություն է ստեղծվելու ճիշտ|
| |ժամանակին ապահովել անհրաժեշտ տեղեկատվության հասանելիությունը |
| |մասնագետների համար: Համակարգի շրջանակներում տեղեկատվության |
| |հոսքերը կազմակերպված են լինելու այնպես, որպեսզի անձի մասին |
| |բժշկական անհրաժեշտ տվյալները նվազագույն ժամանակում հասանելի |
| |լինեն համապատասխան մասնագետին: Բժշկական քարտերի միջոցով անձի |
| |բժշկական անհրաժեշտ տվյալները կտեղադրվեն նույնականացման |
| |քարտերում` հնարավորություն ստեղծելով անհրաժեշտության դեպքում |
| |ամենակարճ ժամանակահատվածում միշտ և ամենուր ստանալու |
| |տեղեկատվություն մարդու առողջական վիճակի մասին: Համակարգը |
| |հնարավորություն կտա բարձրացնելու ընդհանուր վերահսկողությունը |
| |մատուցվող բուժօգնության որակի վրա, կբարձրացնի ծառայություններից |
| |օգտվելու մատչելիությունը, կնվազեցնի տարբեր տեսակի թղթային |
| |տվյալների պահպանման կամ տեղափոխման անհրաժեշտությունը: |
|____|________________________________________________________________|
| 42.| «Մարդկանց և կենդանիների համար ընդհանուր հիվանդությունների |
| |հսկողության ծրագիրը և միջոցառումների ցանկը հաստատելու մասին» ՀՀ|
| |կառավարության որոշման նախագծի ընդունման |
| | |
| | 1.Միջոցառման անհրաժեշտությունը (նպատակը) |
| | Միջոցառման անհրաժեշտությունը պայմանավորված է մարդկանց և |
| |կենդանիների համար ընդհանուր հիվանդությունների հսկողության |
| |համակարգ ստեղծելու անհրաժեշտությամբ: |
| | 1.1. Կարգավորման հարաբերությունների ներկա վիճակը և առկա |
| |խնդիրները |
| | Աշխարհում վերջին տարիներին արձանագրվում են բազմաթիվ նոր |
| |վարակիչ հիվանդություններ: Արձանագրվում են նաև այնպիսի |
| |հիվանդություններ, որոնք վերջին տասնամյակների ընթացքում |
| |ընդհանրապես չեն արձանագրվել: Համաճարակաբանական |
| |հետազոտությունների և իրականացված վերլուծությունների արդյունքում|
| |պարզվել է, որ դրանց մեծամասնությունն ունեն կենդանական ծագում: |
| |Ավելին` այսօր արձանագրվում են նաև այնպիսի հիվանդություններ, |
| |որոնք բնորոշ են կենդանական պոպուլյացիային, սակայն վերջիններիս |
| |հարուցիչները, հաղթահարելով տեսակային պատնեշը, արձանագրվում են |
| |նաև մարդկանց շրջանում: Հանրապետությունում համաճարակաբանության |
| |ոլորտի աշխատանքն զգալիորեն լարված ընթացք է ստանում այս |
| |հիվանդությունների դիմակայման ուղղությամբ գործադրվող կանխարգելիչ |
| |միջոցառումների կազմակերպման և իրականացման համար: Խնդիր է |
| |առաջանում նաև ոլորտի պատասխանատուների` ՀՀ առողջապահության և ՀՀ|
| |գյուղատնտեսության նախարարությունների համագործակցված աշխատանքի |
| |կազմակերպման ու փոխտեղեկատվական համակարգի ձևավորման և |
| |գործադրման ուղղությամբ: |
| | 1.2. Առկա խնդիրների առաջարկվող լուծումները |
| | Մարդու և կենդանիների համար ընդհանուր հիվանդությունների |
| |կանխարգելման և անհրաժեշտության դեպքում տեղայնացման համար |
| |«Մարդկանց և կենդանիների համար ընդհանուր հիվանդությունների |
| |հսկողության ծրագիրը և միջոցառումների ցանկը հաստատելու մասին» |
| |Հայաստանի Հանրապետության կառավարության որոշման նախագծի |
| |ընդունումը հնարավորություն կընձեռի նշված հիվանդությունների դեմ |
| |լիարժեք միջոցառումներ կազմակերպելու և իրականացնելու համար: |
| | 2. Կարգավորման առարկան |
| | «Մարդկանց և կենդանիների համար ընդհանուր հիվանդությունների |
| |հսկողության ծրագիրը և միջոցառումների ցանկը հաստատելու մասին» |
| |Հայաստանի Հանրապետության կառավարության որոշման նախագծի |
| |ընդունումը, հատկապես, կարևորվում է նաև մարդու և կենդանիների |
| |ընդհանուր հիվանդությունների հարուցիչների (միկրոօրգանիզմների) |
| |ախտածնության օրինաչափությունների վերաբերյալ իրազեկվածության, |
| |տարբեր շահագրգիռ մարմինների միջև փոխտեղեկատվության, |
| |կենսաբանական գործոնով պայմանավորված միջազգային նշանակության |
| |արտակարգ իրավիճակների և հանրային առողջության ռիսկերի արագ |
| |բացահայտման, չկրկնվող և նպատակային իրականացված միջոցառումների, |
| |արագ արձագանքման համակարգի զգայունության կատարելագործման, |
| |հիմնական կարողությունների ձևավորման արդիականացման գործընթացում:|
| |Վերջինս նաև հիմնավորվում է Միջազգային առողջապահական |
| |(բժշկասանիտարական) կանոնների պահանջներով: |
| | 3. Ակնկալվող արդյունքը |
| | Նախագծի ընդունման դեպքում կապահովվի մարդկանց և կենդանիների |
| |համար ընդհանուր հիվանդությունների կանխարգելման, վերահսկման |
| |միջոցառումների, կարողությունների ձևավորման արդիականացման |
| |օրենսդրական հիմքը: |
|____|________________________________________________________________|
| 43.| «Վերարտադրողական օժանդակ տեխնոլոգիաների կիրառման կարգը, |
| |մեթոդների տարատեսակները և բժշկական գործելակերպը սահմանելու |
| |մասին» ՀՀ կառավարության որոշման նախագծի ընդունման |
| | |
| | 1. Միջոցառման անհրաժեշտությունը (նպատակը) |
| | Իրավական ակտի ընդունումը պայմանավորված է «Մարդու |
| |վերարտադրողական առողջության և վերարտադրողական իրավունքների |
| |մասին» Հայաստանի Հանրապետության օրենքի 11-րդ հոդվածով ամրագրված |
| |և առողջապահության ոլորտի պետական լիազոր մարմնի |
| |իրավասությունների շրջանակից դուրս գտնվող հարցերի կանոնակարգման |
| |անհրաժեշտությամբ: |
| | 1.1. Կարգավորման հարաբերությունների ներկա վիճակը և առկա |
| |խնդիրները |
| | Գործող օրենքի 11-րդ հոդվածի 4-րդ մասը նախատեսում է, որ |
| |վերարտադրողականության օժանդակ տեխնոլոգիաների կիրառման կարգը, |
| |մեթոդների տարատեսակներն ու բժշկական գործելակերպը սահմանում է ՀՀ |
| |առողջապահության բնագավառի պետական կառավարման լիազոր մարմինը: |
| |Գործնականում վերարտադրողականության օժանդակ տեխնոլոգիաների |
| |կիրառման ոլորտը լայն է և վերաբերում է ոչ միայն առողջապահության |
| |ոլորտին, այլ նաև` օժանդակ տեխնոլոգիաների կիրառման արդյունքում |
| |ծնված երեխաների գրանցման խնդիրներին, փոխնակ և կենսաբանական |
| |մայրերի անաշխատունակության ժամկետների, նրանց անաշխատունակության |
| |նպաստներ տրամադրելու, երեխայի խնամքի կապակցությամբ ծնողի |
| |արձակուրդի հետ կապված խնդիրներին` հարցեր, որոնց կարգավորումը |
| |դուրս է առողջապահության ոլորտի պետական լիազոր մարմնի |
| |իրավասությունների շրջանակից և կարող է կանոնակարգվել ՀՀ |
| |կառավարության որոշմամբ: |
| | 1.2. Առկա խնդիրների առաջարկվող լուծումները |
| | Վերարտադրողականության օժանդակ տեխնոլոգիաների կիրառման ոլորտը|
| |կանոնակարգելու և տարբեր գերատեսչությունների իրավասություններին |
| |վերաբերող հարցերը կանոնակարգելու դեպքում կհստակեցվեն |
| |վերարտադրողականության օժանդակ տեխնոլոգիաների ոլորտում ինչպես |
| |բժշկական գործելակարգերը, այնպես էլ` միջգերատեսչական այնպիսի |
| |խնդիրներ, որոնք առնչվում են այդ մեթոդների կիրառմամբ ծնունդների |
| |գրանցման գործընթացին, անաշխատունակության թերթիկների տրամադրման, |
| |երեխայի խնամքի արձակուրդին և (կամ) նպաստին վերաբերող հարցերին: |
| | 2. Կարգավորման առարկան |
| | Վերարտադրողականության օժանդակ տեխնոլոգիաների կիրառման կարգի,|
| |մեթոդների տարատեսակների ու բժշկական գործելակերպի սահմանումը և |
| |խնդրին առնչվող միջգերատեսչական հարցերի հստակեցումն է: |
| | 3. Իրավական ակտի կիրառման դեպքում ակնկալվող արդյունքը |
| | Վերարտադրողականության օժանդակ տեխնոլոգիաների կիրառման |
| |կարգին, մեթոդների տարատեսակներին ու բժշկական գործելակերպին |
| |ներկայացվող պահանջների հստակեցում և սահմանում |
|____|________________________________________________________________|
| 44.| «Համընդհանուր լաբորատոր ցանցի ստեղծման ռազմավարական ծրագիրը |
| |և միջոցառումների ցանկը հաստատելու մասին» ՀՀ կառավարության |
| |որոշման նախագծի ընդունման |
| | |
| | 1. Իրավական ակտի անհրաժեշտությունը (նպատակը) |
| | 1.1. Կարգավորման հարաբերությունների ներկա վիճակը և առկա |
| |խնդիրները |
| | Հայաստանի Հանրապետությունում վարակիչ հիվանդությունների |
| |ախտորոշման, ինչպես նաև շրջակա միջավայրում վարակիչ ազդակների |
| |բացահայտման լաբորատոր կարողությունները չափավոր են: Սակայն |
| |հետազոտությունները ցույց են տվել որ ներկայիս լաբորատոր |
| |կարողությունները բավարար չեն շրջանառող և նոր ի հայտ եկող |
| |ախտածիններին բացահայտելու համար: Կանոնակարգված չէ բժշկական |
| |լաբորատորիաներում կիրառվող մեթոդների մեծ մասի կիրառման կարգը: |
| |Առողջապահական մասնավոր լաբորատորիաները կիրառում են բոլոր գործող |
| |մեթոդները, սակայն ստանդարտ ընթացակարգերը բացակայում են: Վարակիչ |
| |հիվանդությունների ախտորոշման լաբորատորիաները գերատեսչությունների|
| |մակարդակով բավարար ժամանակակից հագեցվածություն չունեն, |
| |մասնավորապես, վիրուսաբանական լաբորատորիաները: Գերատեսչական |
| |լաբորատորիաներում առկա սարքերի մի մասը, որոնք իրականացնում են |
| |հետազոտություններ վարակիչ հիվանդությունների և ճառագայթային |
| |ազդակների նկատմամբ, հնամաշ են և արդիականացման խիստ կարիք ունեն:|
| |Հատկապես առկա է շարժական լաբորատորիաների ձևավորման |
| |անհրաժեշտությունը: Հանրապետությունում բացակայում է |
| |լաբորատորիաների, կլինիկաների միջև հորիզոնական տեղեկատվության |
| |փոխանակումը: Հանրապետությունում բացակայում է լաբորատորիաների |
| |գնահատման համակարգը` գնահատելու լաբորատորիաների պատրաստության |
| |աստիճանը` հավատարմագրվելու, ատեստավորվելու և այլնի համար: |
| | 1.2. Առկա խնդիրների առաջարկվող լուծումները |
| | «Համընդհանուր լաբորատոր ցանցի ստեղծման ռազմավարական ծրագիրը |
| |և միջոցառումների ցանկը հաստատելու մասին» ՀՀ կառավարության |
| |որոշման նախագծի ընդունման դեպքում հնարավորություն կընձեռվի |
| |Հայաստանի Հանրապետությունում վարակիչ հիվանդությունների |
| |ախտորոշման, ինչպես նաև շրջակա միջավայրում վարակիչ ազդակների |
| |բացահայտման ուղղությամբ ձևավորելու լաբորատոր կարողություններ: |
| | 2. Կարգավորման առարկան |
| | «Համընդհանուր լաբորատոր ցանցի ստեղծման ռազմավարական ծրագիրը |
| |և միջոցառումների ցանկը հաստատելու մասին» ՀՀ կառավարության |
| |որոշման նախագծի ընդունման դեպքում կկանոնակարգվեն |
| |լաբորատորիաներում կիրառվող մեթոդները, կմշակվի |
| |մեթոդաբանությունների կիրառման կարգ: Կմշակվեն և կներդրվեն |
| |ստանդարտ ընթացակարգեր` բոլոր լաբորատորիաների համար, անկախ |
| |վերջիններիս պատկանելությունից` մասնավոր և պետական: |
| |Լաբորատորիաների միջև կմշակվեն և կներդրվեն փոխտեղեկատվական |
| |համակարգեր, կմշակվեն սահմանող դրույթներ, որոնցով հնարավոր կլինի |
| |իրականացնել լաբորատորիաների գնահատում, որի միջոցով |
| |հնարավորություն կընձեռվի գնահատելու լաբորատորիաների |
| |պատրաստության աստիճանը, այնուհետև, անհրաժեշտության դեպքում, |
| |դրանք հավատարմագրման կամ ատեստավորման ներկայացնելու: |
| | 3. Ակնկալվող արդյունքը |
| | Նախագծի ընդունման դեպքում կստեղծվի համընդհանուր լաբորատոր |
| |ցանցի արդիականացման համար օրինական դաշտ: |
|_____________________________________________________________________|
| ՀՀ տրանսպորտի և կապի նախարարություն |
|_____________________________________________________________________|
| 45.| «Հայաստանի Հանրապետությունում էլեկտրոնային առևտրի |
| |զարգացման, ցանցային պատրաստվածության և տեխնիկական |
| |հագեցվածության ծրագրին հավանություն տալու մասին» ՀՀ |
| |կառավարության որոշման նախագծի ընդունման |
| | 1. Իրավական ակտի անհրաժեշտությունը |
| | Որոշման նախագծի նպատակն է Հայաստանի Հանրապետությունում |
| |զարգացնել էլեկտրոնային եղանակով իրականացվող առևտրային և այլ |
| |ծառայություններն ու գործարքները, սահմանել պատվիրատուի և |
| |մատակարարի միջև հարաբերությունները, տեղեկատվության փոխանակման |
| |և անվտանգության ապահովման մեխանիզմները, ինչպես նաև ցանցային |
| |պատրաստվածության և տեխնիկական հագեցվածության նվազագույն |
| |պահանջները: |
| | 1.1. Ընթացիկ իրավիճակը և խնդիրները |
| | Հայաստանի Հանրապետությունում էլեկտրոնային առևտրի |
| |ծառայությունները զարգացած չեն, ինչպես նաև կանոնակարգված չեն |
| |ցանցային պատրաստվածության և տեխնիկական հագեցվածության հետ |
| |կապված խնդիրները: |
| | Էլեկտրոնային առևտրի զարգացումը պահանջում է եվրոպական |
| |լավագույն փորձի հիման վրա նորագույն տեխնոլոգիաների ներդրում` |
| |միջազգային չափանիշներին համապատասխան ծառայություններ մատուցելու |
| |համար: |
| | 2. Կարգավորման առարկան |
| | «Հայաստանի Հանրապետությունում էլեկտրոնային առևտրի |
| |զարգացման, ցանցային պատրաստվածության և տեխնիկական |
| |հագեցվածության ծրագրին հավանություն տալու մասին» Հայաստանի |
| |Հանրապետության կառավարության որոշման նախագծի նպատակն է` |
| | 1) ապահովել հանրությանը հասանելի էլեկտրոնային եղանակով |
| |իրականացվող առևտրային ծառայությունների լայն տեսականի. |
| | 2) սահմանել էլեկտրոնային առևտրի զարգացման մեխանիզմները. |
| | 3) սահմանել պատվիրատուի և մատակարարի միջև |
| |հարաբերությունները. |
| | 4) սահմանել տեղեկատվության փոխանակման և անվտանգության |
| |ապահովման մեխանիզմները. |
| | 5) սահմանել ցանցային պատրաստվածության և տեխնիկական |
| |հագեցվածության նվազագույն պահանջները: |
| | 3. Ակնկալվող արդյունքը |
| | Որոշման նախագծի ընդունման արդյունքում կկանոնակարգվեն |
| |Հայաստանի Հանրապետությունում էլեկտրոնային եղանակով իրականացվող |
| |առևտրային ծառայությունների և գործարքների բնագավառում |
| |պատվիրատուի ու մատակարարի միջև հարաբերությունները, ինչի |
| |արդյունքում կզարգանան էլեկտրոնային եղանակով իրականացվող |
| |առևտրային և այլ ծառայությունները, ինչպես նաև կբարձրանա |
| |ծառայություն մատուցողների կողմից տեղեկատվության անվտանգության |
| |ապահովման, ցանցային պատրաստվածության և տեխնիկական |
| |հագեցվածության աստիճանը: |
|____|________________________________________________________________|
| 46.| «Տեղեկատվական անվտանգության ապահովման միջոցառումների համալիր|
| |ծրագիրը հաստատելու մասին» ՀՀ կառավարության որոշման նախագծի |
| |ընդունման |
| | |
| | 1. Իրավական ակտի անհրաժեշտությունը (նպատակը) |
| | «Տեղեկատվական անվտանգության ապահովման միջոցառումների համալիր|
| |ծրագիրը հաստատելու մասին» ՀՀ կառավարության որոշման նախագիծը |
| |մշակվել է` հիմք ընդունելով ՀՀ Նախագահի 2009 թ. Հունիսի 26-ի |
| |«Հայաստանի Հանրապետության տեղեկատվական անվտանգության հայեցակարգը|
| |հաստատելու մասին» ՆԿ-97-Ն կարգադրությունը և ՀՀ-ում ներկայումս |
| |իրականացվող կիբեռանվտանգության գործընթացները: |
| | Որոշման նախագծի նպատակը ցանցերի հուսալիության բարձրացման, |
| |հակավիրուսային միջոցառումների նույնականացման, ցանցային գրոհների |
| |դեմ միջոցառումների ցանկի մշակման, անվտանգության ընդհանուր |
| |մակարդակի բարձրացման միջոցառումները սահմանելն է: |
| | 1.1. Կարգավորման հարաբերությունների ներկա վիճակը և առկա |
| |խնդիրները |
| | Ներկայումս իրականացվում են մի շարք միջոցառումներ` |
| |տեղեկատվական անվտանգության մակարդակը բարձրացնելու համար: Քանի որ|
| |տեղեկատվական անվտանգության մակարդակի բարձրացման և ցանցային |
| |գրոհների դեմ պայքարը շարունակական բնույթ է կրում, ուստի, |
| |տեխնոլոգիաների զարգացմանը զուգընթաց` անհրաժեշտ է ձեռնարկել նոր |
| |քայլեր` ՀՀ-ում տեղեկատվական անվտանգության մակարդակի բարձրացման |
| |համար: |
| | 1.2. Առկա խնդիրների առաջարկվող լուծումները |
| | Ներկայացված նախագծի ընդունմամբ կհաստատվի ցանցերի |
| |հուսալիության բարձրացման, հակավիրուսային միջոցառումների |
| |նույնականացման, ցանցային գրոհների դեմ միջոցառումների ցանկի |
| |մշակման, անվտանգության ընդհանուր մակարդակի բարձրացման |
| |միջոցառումների համալիր ծրագիր, որի արդյունքում ՀՀ-ում կբարձրանա |
| |տեղեկատվական անվտանգության մակարդակը: |
| | |
| | 2. Կարգավորման առարկան |
| | Ներկայացված նախագծի ընդունմամբ ՀՀ-ում կբարձրանա տեղեկատվական|
| |անվտանգության մակարդակը: |
| | |
| | 3. Իրավական ակտի կիրառման դեպքում ակնկալվող արդյունքը |
| | Որոշման ընդունմամբ նախատեսվում է հաստատել ցանցերի |
| |հուսալիության բարձրացման, հակավիրուսային միջոցառումների |
| |նույնականացման, ցանցային գրոհների դեմ միջոցառումների ցանկի |
| |մշակման, անվտանգության ընդհանուր մակարդակի բարձրացման |
| |միջոցառումների համալիր ծրագիր, որի արդյունքում ՀՀ-ում կբարձրանա |
| |տեղեկատվական անվտանգության մակարդակը: |
|____|________________________________________________________________|
| 47.| «Էլեկտրոնային հաղորդակցության ոլորտում տեխնիկական |
| |վերահսկողության հայեցակարգին հավանություն տալու մասին» ՀՀ |
| |կառավարության արձանագրային որոշման նախագծի ընդունման |
| | |
| | 1. Իրավական ակտի անհրաժեշտությունը |
| | Սույն հայեցակարգի ընդունումը նպատակ ունի կանոնակարգելու |
| |Հայաստանի Հանրապետության տարածքում գործող էլեկտրոնային |
| |հաղորդակցության համակարգերի և ենթակառուցվածքների, ինչպես նաև |
| |ռադիո- և հեռուստատեսային հեռարձակման համակարգերի կառուցմանը, |
| |պահպանմանը և շահագործմանն առնչվող խնդիրները: |
| | 1.1. Ընթացիկ իրավիճակը և խնդիրները |
| | Ներկայումս էլեկտրոնային հաղորդակցության ոլորտը հիմնականում |
| |կարգավորվում է «Էլեկտրոնային հաղորդակցության մասին» ՀՀ օրենքի |
| |դրույթներով, գերատեսչական և այլ իրավական ակտերով: |
| | Նշված իրավական ակտերում սահմանված չեն գործող էլեկտրոնային |
| |հաղորդակցության համակարգերի և ենթակառուցվածքների շահագործման, |
| |պահպանության և անվտանգության նորմերի ապահովման վերաբերյալ |
| |դրույթներ: |
| | 1.2. Տվյալ բնագավառում իրականացվող քաղաքականությունը |
| | Սույն հիմնավորման 1-ին կետում նշված խնդիրների լուծման |
| |նպատակով առաջարկվում է էլեկտրոնային հաղորդակցության ոլորտում |
| |կենտրոնացված վերահսկողության իրավասու մարմնի գործառույթների |
| |կանոնակարգում: |
| | 2. Կարգավորման նպատակը և բնույթը |
| | Հայաստանի Հանրապետության տարածքում գործող էլեկտրոնային |
| |հաղորդակցության համակարգերի և ենթակառուցվածքների, ինչպես նաև |
| |ռադիո- և հեռուստատեսային հեռարձակման համակարգերի կառուցմանը, |
| |պահպանմանը և շահագործմանն առնչվող խնդիրների կանոնակարգում |
| | 3. Ակնկալվող արդյունքը |
| | Սույն հայեցակարգի ընդունումը կնպաստի Հայաստանի |
| |Հանրապետության տարածքում գործող էլեկտրոնային հաղորդակցության |
| |համակարգերի և ենթակառուցվածքների շահագործման, պահպանության և |
| |անվտանգության նորմերի ապահովման օրենսդրական դաշտի ձևավորմանը: |
|____|________________________________________________________________|
| 48.| «Փոստային կապի մասին» Հայաստանի Հանրապետության օրենքում |
| |փոփոխություններ և լրացումներ կատարելու մասին» ՀՀ օրենքի նախագծի|
| |ընդունման |
| | |
| | 1. Անհրաժեշտությունը |
| | «Փոստային կապի մասին» Հայաստանի Հանրապետության օրենքում |
| |փոփոխություններ և լրացումներ կատարելու մասին» Հայաստանի |
| |Հանրապետության օրենքի նախագծի ընդունման անհրաժեշտությունը |
| |պայմանավորված է Հայաստանի Հանրապետության տարածքում փոստային կապի|
| |բնագավառում գործունեության իրավական հիմքերի կատարելագործմամբ` |
| |հաշվի առնելով փոստային կապի ոլորտի զարգացման ժամանակակից |
| |միտումները, փոստային կապի ծառայությունների մատուցման շուկայի |
| |զարգացումը, ինչպես նաև փոստային կապի բնագավառի իրավական |
| |կարգավորման միջազգային փորձը, մասնավորապես, ԵՄ-ի երկրների փորձը:|
| | |
| | 1.1. Ընթացիկ իրավիճակը և խնդիրները |
| | Ներկայացված նախագծով առաջարկվում է Հայաստանի Հանրապետության |
| |տարածքում փոստային կապի ոլորտի օրենսդրական դաշտը |
| |համապատասխանեցնել եվրոպական երկրներում գործող փոստային կապի |
| |ոլորտի օրենսդրական դաշտին, ինչպես նաև բացառել գործող օրենքում |
| |առկա ոչ հստակ ձևակերպումները: |
| | |
| | 2. Կարգավորման նպատակը և բնույթը |
| | Փոստային կապի ծառայություններից օգտվողների իրավունքների |
| |պաշտպանությունը, շուկայական հարաբերությունների ներկա փուլի |
| |կարգավորումը, ինչպես մատուցվող ծառայությունների ցանկի |
| |ընդլայնումը, այնպես էլ` դրանց որակի բարձրացումը |
| | 3. Ակնկալվող արդյունքը |
| | Սույն օրենքի ընդունման արդյունքում փոստային կապի ոլորտի |
| |օրենսդրական դաշտը կհամապատասխանեցվի եվրոպական երկրներում գործող |
| |փոստային կապի ոլորտի օրենսդրական դաշտին, մասնավորապես, կսահմանվի|
| |փոստային կապի ունիվերսալ ծառայությունների ցանկը: |
|_____________________________________________________________________|
---------------------------------------------------
ԻՐՏԵԿ - շարունակությունը հաջորդ մասերում