Սեղմել Esc փակելու համար:
ՀՀ ԿԱՌԱՎԱՐՈՒԹՅԱՆ 2012 ԹՎԱԿԱՆԻ ԳՈՐԾՈՒՆ...
Քարտային տվյալներ

Տեսակ
Գործում է
Ընդունող մարմին
Ընդունման ամսաթիվ
Համար

Ստորագրման ամսաթիվ
ՈՒժի մեջ մտնելու ամսաթիվ
ՈՒժը կորցնելու ամսաթիվ
Ընդունման վայր
Սկզբնաղբյուր

Ժամանակագրական տարբերակ Փոփոխություն կատարող ակտ

Որոնում:
Բովանդակություն

Հղում իրավական ակտի ընտրված դրույթին X
irtek_logo
 

ՀՀ ԿԱՌԱՎԱՐՈՒԹՅԱՆ 2012 ԹՎԱԿԱՆԻ ԳՈՐԾՈՒՆԵՈՒԹՅԱՆ ՄԻՋՈՑԱՌՈՒՄՆԵՐԻ ԾՐԱԳԻՐԸ ԵՎ ԳԵՐԱԿԱ ԽՆ ...

 

 

040.1055.230812

ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ ԿԱՌԱՎԱՐՈՒԹՅՈՒՆ

ՈՐՈՇՈՒՄ

 

9 օգոստոսի 2012 թվականի N 1055-Ն

 

ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ ԿԱՌԱՎԱՐՈՒԹՅԱՆ 2012 ԹՎԱԿԱՆԻ ԳՈՐԾՈՒՆԵՈՒԹՅԱՆ ՄԻՋՈՑԱՌՈՒՄՆԵՐԻ ԾՐԱԳԻՐԸ ԵՎ ԳԵՐԱԿԱ ԽՆԴԻՐՆԵՐԸ ՀԱՍՏԱՏԵԼՈՒ ՄԱՍԻՆ

(20-րդ մաս)

 

|_____________________________________________________________________|

|        Հայաստանի Հանրապետության գյուղատնտեսության նախարարություն    |

|_____________________________________________________________________|

| 48.|    Եվրամիության պահանջներին համապատասխան սննդամթերքի           |

|    |անվտանգության օրենսդրական փոփոխությունների իրականացումը և       |

|    |ընթացակարգերի սահմանումը                                        |

|    |                                                                |

|    |    1. Գերակա խնդրի անհրաժեշտությունը (նպատակը)                 |

|    |    Անվտանգ սննդամթերքով սպառողների ապահովվածության մակարդակի   |

|    |բարձրացում                                                      |

|    |    1.1. Կարգավորման հարաբերությունների ներկա վիճակը և  առկա    |

|    |խնդիրները                                                       |

|    |    Սննդի անվտանգության համակարգի զարգացումը և  կիրառվող        |

|    |չափանիշները միջազգային ընդունված նորմերին համապատասխանեցնելու   |

|    |գործընթացն ագրարային ոլորտում իրականացվող քաղաքականության       |

|    |կարևորագույն  ուղղություններից մեկն է:  Սննդամթերքի             |

|    |անվտանգության համակարգի կատարելագործման խնդիրներից են բնագավառը |

|    |կարգավորող իրավաօրենսդրական հիմքերի համալրումը և                |

|    |կատարելագործումը, ոլորտի նյութատեխնիկական բազայի համալրումը և   |

|    |կադրային ապահովումը:                                            |

|    |    1.2. Առկա խնդիրների առաջարկվող լուծումները                  |

|    |    Առկա խնդիրների լուծմանն ուղղվող քայլերն են`                 |

|    |    1) «Հայաստանի Հանրապետությունում կենդանական ծագում ունեցող  |

|    |սննդի և  անասնակերի անվտանգության վերահսկման հզորացում» թվինինգ |

|    |ծրագրի իրականացումը.                                            |

|    |    2) Հայաստանի Հանրապետությունում կենդանական ծագում ունեցող   |

|    |սննդի և  անասնակերի անվտանգության ոլորտը կարգավորող             |

|    |օրենսդրության մոտարկման մեթոդաբանության ուսուցումը.             |

|    |    3) կենդանական ծագում ունեցող սննդի և  անասնակերի            |

|    |անվտանգության վերահսկման կարողությունների, գործող ընթացակարգերի |

|    |արդիականացումը.                                                 |

|    |    4) հանրության շրջանում և  մասնավոր հատվածում կենդանական     |

|    |ծագում ունեցող սննդի և  անասնակերի անվտանգության մասին          |

|    |իրազեկվածության մակարդակի բարձրացումը.                          |

|    |    5) Եվրոպական պառլամենտի և  Եվրոպական խորհրդի 2004 թվականի   |

|    |ապրիլի 29-ի` կենդանական ծագման սննդամթերքի հիգիենայի առանձնակի  |

|    |պահանջներ սահմանող N 853/2004 կանոնակարգի մոտարկումը ՀՀ         |

|    |օրենսդրությանը, բացերի հայտնաբերումը և  դրանց հիման վրա         |

|    |կենդանական ծագում ունեցող սննդամթերքի հիգիենային ներկայացվող    |

|    |առանձնակի պահանջների տեխնիկական կանոնակարգի նախագծի մշակումը:   |

|    |    2. Կարգավորման առարկան                                      |

|    |    Կարգավորման առարկան սննդամթերքի անվտանգության միջազգային    |

|    |չափանիշների ներդրումն ապահովող իրավաօրենսդրական ակտերի մշակման  |

|    |և  ընդունման, համակարգերի ներդրման գործընթացի կազմակերպումն է:  |

|    |    3. Գերակա խնդրի իրականացման դեպքում ակնկալվող արդյունքը     |

|    |    Հանրապետությունում առաջին անգամ արտադրվող կամ շուկա հանվող  |

|    |նորահայտ և  հատուկ նշանակության սննդամթերքի ու սննդային         |

|    |հավելումների շուկայահանման, ինչպես նաև  սննդի շղթայում ընդգրկված|

|    |տնտեսավարողների գործունեության իրականացման վայրի մասին լիազոր   |

|    |մարմնին տեղեկատվության տրամադրման ընթացակարգերի սահմանում       |

|    |    Եվրամիության պահանջներին համապատասխան` մարդու սպառման համար |

|    |նախատեսված կենդանական ծագում ունեցող մթերքի պաշտոնական          |

|    |վերահսկողության ընթացակարգերի ու պահանջների սահմանում           |

|    |    Սննդամթերքի անվտանգության, անասնաբուժասանիտարիայի և         |

|    |բուսասանիտարիայի բնագավառներում մատուցվող ծառայությունների որակի|

|    |բարելավում: Բույսերի պաշտպանության միջոցառումների իրականացում`  |

|    |մինչև  72 հազ. հա տարածության վրա, հակաանասնահամաճարակային      |

|    |կանխարգելիչ միջոցառումների իրականացում` 8 հիվանդության դեմ      |

|____|________________________________________________________________|

| 49.|    Գյուղական համայնքներում գյուղատնտեսական կոոպերատիվների      |

|    |ստեղծումը                                                       |

|    |    1. Գերակա խնդրի անհրաժեշտությունը (նպատակը)                 |

|    |    Հետսեփականաշնորհման ժամանակահատվածում ձևավորված             |

|    |գյուղացիական տնտեսությունների փոքր չափերն ու մասնատված          |

|    |հողաբաժինները սահմանափակում են գյուղատնտեսության ոլորտի կայուն  |

|    |զարգացումը և  լուրջ խոչընդոտ հանդիսանում ոլորտի                 |

|    |արդյունավետության բարձրացման համար:                             |

|    |    Գյուղատնտեսության առջև  ծառացած խնդիրների լուծման,          |

|    |մրցունակության բարձրացման տեսանկյունից առանձնապես կարևորվում  է |

|    |գյուղացիական տնտեսությունների խոշորացումը` մասնավորապես,        |

|    |կոոպերատիվների, ընկերությունների, ընկերակցությունների,          |

|    |ասոցիացիաների և  կամավորության սկզբունքով ստեղծված այլ          |

|    |միավորումների ձևավորման  միջոցով:                               |

|    |    1.1. Կարգավորման հարաբերությունների ներկա վիճակը և  առկա    |

|    |խնդիրները                                                       |

|    |    Գյուղատնտեսության զարգացման ներկա փուլում անբավարար է       |

|    |օգտագործվում գյուղատնտեսության ռեսուրսային ներուժը: Վերջինս     |

|    |պայմանավորված է նաև  տնտեսությունների փոքր չափերով և  համատեղ   |

|    |գործելու խթանների բացակայությամբ:  Ստեղծված իրավիճակում         |

|    |անհրաժեշտ է հստակեցնել գյուղատնտեսությունում կոոպերացիայի       |

|    |խթանմանն ուղղված պետական քաղաքականությունը և  իրականացնել       |

|    |կոոպերատիվների ձևավորման  և  դրանց գործունեության համար         |

|    |բարենպաստ պայմանների ստեղծման ծրագրեր:                          |

|    |    1.2. Առկա խնդիրների առաջարկվող լուծումները                  |

|    |    Առկա խնդիրների լուծմանը կնպաստի հետևյալ  քայլերի            |

|    |իրականացումը`                                                   |

|    |    1) հանրապետության 10 մարզերի գյուղական համայնքներում        |

|    |գյուղատնտեսական կոոպերատիվների անհրաժեշտության և  տվյալ         |

|    |տնտեսավարման ձևի  առավելությունների վերաբերյալ խորհրդատվության  |

|    |տրամադրում.                                                     |

|    |    2) հանրապետության գյուղական համայնքներում տարբեր            |

|    |ուղղվածության առնվազն 10 կոոպերատիվների ստեղծմանն աջակցություն. |

|    |    3) գյուղատնտեսական կոոպերացիայի միջազգային լավագույն փորձի  |

|    |տեղայնացման նպատակով Եվրամիության աջակցության Թայեքս ծրագրի     |

|    |իրականացման համար հայտ ներկայացնելը.                            |

|    |    4) գյուղատնտեսության ոլորտում գործող կոոպերատիվների         |

|    |կարողությունների հզորացման միջոցառումների իրականացում (սերմերի, |

|    |անասնագլխաքանակի, գյուղատնտեսական տեխնիկայի առաջնահերթ          |

|    |տրամադրում և  այլն):                                            |

|    |    2. Կարգավորման առարկան                                      |

|    |    Հանրապետությունում գյուղատնտեսական կոոպերատիվների ձևավորման |

|    |կանոնակարգումը և  գործունեության համար պայմանների ստեղծումը     |

|    |    3. Գերակա խնդրի իրականացման դեպքում ակնկալվող արդյունքը     |

|    |    Կբարձրանա գյուղատնտեսության ռեսուրսային ներուժի օգտագործման |

|    |մակարդակը, գյուղատնտեսական արտադրության արդյունավետությունը,    |

|    |կկրճատվի գյուղական աղքատությունը:                               |

|____|________________________________________________________________|

| 50.|    Հայաստանի Հանրապետության համայնքներին գյուղատնտեսական       |

|    |տեխնիկայի մատակարարման մեխանիզմների կատարելագործումը            |

|    |                                                                |

|    |    1. Գերակա խնդրի անհրաժեշտությունը (նպատակը)                 |

|    |    Ներկայումս հանրապետությունում առկա գյուղատնտեսական տեխնիկայի|

|    |95 տոկոսի շահագործման ժամկետները գերազանցել են սահմանված        |

|    |նորմաները: Գյուղատնտեսական տրակտորների 48 տոկոսի շահագործման    |

|    |ժամկետը գերազանցում է 26 տարին: Ստեղծված իրավիճակը հանգեցնում է |

|    |գյուղատնտեսական տեխնիկայի շահագործման ծախսերի ու կորուստների    |

|    |ավելացմանը, արտադրողականության նվազեցմանը և  ծառայությունների   |

|    |սակագների աճին: Գյուղատնտեսությունում տնտեսավարողների ներկայիս  |

|    |վճարունակության պայմաններում հրատապ են դարձել գյուղական         |

|    |համայնքներին գյուղատնտեսական տեխնիկայի մատակարարման մատչելի     |

|    |մեխանիզմների մշակումը և  կիրառումը                              |

|    |    1.1. Կարգավորման հարաբերությունների ներկա վիճակը և  առկա    |

|    |խնդիրները                                                       |

|    |    Հանրապետությունում գյուղատնտեսական տեխնիկայի համալրումը     |

|    |հիմնականում իրականացվել է մի շարք դրամաշնորհային ծրագրերով: 1997|

|    |թվականից սկսած` տարբեր դրամաշնորհների միջոցով հանրապետություն է |

|    |ներմուծվել 885 տրակտոր և  116 կոմբայն: Որոշակի թվով տեխնիկա է   |

|    |ներմուծվել նաև  Համաշխարհային բանկի վարկային ծրագրի             |

|    |բաղադրիչներով, և  որոշ քանակություն բերվել է մասնավոր           |

|    |ներդրողների կողմից: Ներմուծված քանակությունը չափազանց փոքր է    |

|    |տեխնիկայի համալրման իրական պահանջարկի նկատմամբ:                 |

|    |                                                                |

|    |    1.2. Առկա խնդիրների առաջարկվող լուծումները                  |

|    |    Գերակա խնդրի լուծման համար առաջարկվում է հետևյալ  քայլերի   |

|    |իրականացումը`                                                   |

|    |    1) մարզային և  տարածաշրջանային մակարդակով գյուղատնտեսական   |

|    |տեխնիկայի ապահովվածության փաստացի մակարդակի ու դրանց վիճակի     |

|    |գնահատում (ըստ գյուղատնտեսական հողատեսքերի` տեխնիկայով          |

|    |ապահովվածության, տեխնիկայի պատրաստականության մակարդակի, ըստ     |

|    |տեսակների շահագործման ժամկետների և  այլն).                      |

|    |    2) մարզային և  տարածաշրջանային մակարդակով գյուղատնտեսական   |

|    |տեխնիկայի պահանջարկի գնահատում.                                 |

|    |    3) գյուղատնտեսական տեխնիկա մատակարարող լիզինգային           |

|    |ընկերությունների, արտերկրի արտադրողների հետ հանրապետությանը     |

|    |մատչելի պայմաններով տեխնիկայի մատակարարման շուրջ                |

|    |բանակցությունների վարում, դրամաշնորհային կարգով գյուղատնտեսական |

|    |տեխնիկայի ներմուծման հայտեր ներկայացնելը.                       |

|    |    4) «Հայաստանի Հանրապետության կառավարության 2010 թվականի     |

|    |նոյեմբերի 4-ի «Գյուղատնտեսության տեխնիկական վերազինման և        |

|    |գյուղատնտեսական տեխնիկայի օգտագործման արդյունավետության         |

|    |բարձրացման հայեցակարգին հավանություն տալու մասին» N 43          |

|    |արձանագրային որոշման մեջ փոփոխություններ կատարելու մասին»       |

|    |Հայաստանի Հանրապետության կառավարության որոշման նախագծի մշակում. |

|    |    5) գյուղատնտեսությունում մեքենայական աշխատանքներ իրականացնող|

|    |համատեղ գործունեության պայմանագրով և  կոոպերացման սկզբունքով    |

|    |գործող կառույցներին աջակցություն:                               |

|    |    2. Կարգավորման առարկան                                      |

|    |    Գերակա խնդրի կարգավորման առարկան է հանրապետության մարզերի և |

|    |տարածաշրջանների կտրվածքով գյուղատնտեսական տեխնիկայի վիճակի և    |

|    |պահանջարկի գնահատումը, մատչելի պայմաններով գյուղատնտեսական      |

|    |տեխնիկայի մատակարարման մեխանիզմների մշակումն ու կիրառումը:      |

|    |    2. Գերակա խնդրի իրականացման դեպքում ակնկալվող արդյունքը     |

|    |    Գերակա խնդրի իրականացումից ակնկալվում են`                   |

|    |    1) գյուղատնտեսական տեխնիկայի առկայության և  վիճակի          |

|    |գնահատումը.                                                     |

|    |    2) ըստ հանրապետության մարզերի, տարածաշրջանների`             |

|    |գյուղատնտեսական տեխնիկայի պահանջարկի գնահատումը.                |

|    |    3) գյուղատնտեսությունը տեխնիկական միջոցներով համալրելու     |

|    |մատչելի մեխանիզմների մշակումը և  ներդրումը.                     |

|    |    4) գյուղատնտեսության տեխնիկական կազմի նորացումը և           |

|    |կառուցվածքի բարելավումը.                                        |

|    |    5) գյուղատնտեսության մեքենայացման մակարդակի և               |

|    |արտադրողականության բարձրացումը:                                 |

|____|________________________________________________________________|

| 51.|    Ձկնաբուծական մթերքների արտադրության և  արտահանման ծավալների |

|    |խթանումը                                                        |

|    |                                                                |

|    |    1. Գերակա խնդրի անհրաժեշտությունը (նպատակը)                 |

|    |    Հայաստանի Հանրապետությունում գործում է շուրջ 240            |

|    |ձկնաբուծական տնտեսություն, որոնք, ընդհանուր առմամբ, տնօրինում են|

|    |2700 հա ջրային մակերես:  Հանրապետության ձկնաբուծարանները տարեկան|

|    |արտադրում են 6-7 հազար տոննա ձուկ, մինչդեռ առկա բնատնտեսական    |

|    |ներուժը հնարավորություն է ընձեռում կրկնապատկելու և  անգամ       |

|    |եռապատկելու արտադրության ծավալները: Այնուամենայնիվ, ներքին      |

|    |շուկայի սահմանափակ հնարավորությունները հայրենական ձկնաբույծներին|

|    |թույլ չեն տալիս ընդլայնել ձկան արտադրության ծավալները: Ձկան     |

|    |արտադրության ծավալների ավելացման հզոր ազդակ կարող է հանդիսանալ  |

|    |ձկնամթերքի արտահանման խթանումը, որի ուղղությամբ անհրաժեշտ է     |

|    |ձեռնարկել համապատասխան քայլեր:                                  |

|    |    1.1. Կարգավորման հարաբերությունների ներկա վիճակը և  առկա    |

|    |խնդիրները                                                       |

|    |    Ձկնաբուծական տնտեսություններն իրենց գործունեության ընթացքում|

|    |իրականացնում են բազմաբնույթ գործառույթներ` շփվելով տարբեր       |

|    |գերատեսչությունների հետ, ինչի արդյունքում ծագում են տարաբնույթ  |

|    |խնդիրներ (հարկային, մաքսային, բնապահպանական և  այլն): Այս       |

|    |հանգամանքը երբեմն հանգեցնում է ձկնաբուծարանների գործունեության  |

|    |սահմանափակմանը, իսկ առանձին դեպքերում` նույնիսկ դադարեցմանը:    |

|    |Դրան զուգահեռ, ձկնաբուծական տնտեսությունները լուրջ խոչընդոտների |

|    |են հանդիպում հատկապես ձուկ և  ձկնամթերք արտահանելու             |

|    |գործընթացում:                                                   |

|    |    1.2. Առկա խնդիրների առաջարկվող լուծումները                  |

|    |    Ձկնաբուծական տնտեսությունների առջև  ծառացած խնդիրների       |

|    |լուծմանն ու ձկնաբուծարանների գործունեությանն աջակցությանն է     |

|    |միտվելու Հայաստանի Հանրապետության գյուղատնտեսության             |

|    |նախարարության համակարգում ձևավորվող  ձկնաբուծական ոլորտի        |

|    |հիմնախնդիրները կարգավորող միջգերատեսչական աշխատանքային խմբի     |

|    |գործունեությունը:                                               |

|    |                                                                |

|    |    2. Կարգավորման առարկան                                      |

|    |    Նկատի ունենալով ռուսաստանյան շուկայի ընդարձակ               |

|    |հնարավորությունները` ձկան արտահանման գործընթացի խթանման նպատակով|

|    |Հայաստանի Հանրապետության գյուղատնտեսության նախարարությունը 2012 |

|    |թվականի ընթացքում հետևողական  քայլեր կձեռնարկի Ռուսաստանի       |

|    |անասնաբուժական և  ֆիտոսանիտարական հսկողության դաշնային          |

|    |ծառայության հետ համագործակցելու և  Ռուսաստանի Դաշնություն ձուկ  |

|    |և  ձկնամթերք արտահանող հայկական ձեռնարկությունների ցանկը        |

|    |ընդլայնելու ուղղությամբ:                                        |

|    |    3. Գերակա խնդրի իրականացման դեպքում ակնկալվող արդյունքները  |

|    |    Ակնկալվում է, որ համալիր գործունեության արդյունքում         |

|    |հանրապետությունում միայն 2012 թվականին ձկան արտադրության ծավալը |

|    |կավելանա շուրջ 2000 տոննայով կամ 25 տոկոսով, իսկ ձկան և         |

|    |ձկնամթերքի արտահանման ցուցանիշը կկազմի ավելի քան 1800 տոննա:    |

|    |    Միաժամանակ 2012 թվականին Ռուսաստանի Դաշնություն ձուկ և      |

|    |ձկնամթերք արտահանող հայկական ընկերությունների թիվը կավելանա     |

|    |3-4-ով:                                                         |

|_____________________________________________________________________|

|         Հայաստանի Հանրապետության մշակույթի նախարարություն           |

|_____________________________________________________________________|

| 52.|    Հայ գրավոր ժառանգության, գրքի, գրքարվեստի և  տառարվեստի     |

|    |հանրահռչակումը ՀՀ-ում և  արտերկրում                             |

|    |                                                                |

|    |    1. Գերակա խնդրի անհրաժեշտությունը (նպատակը)                 |

|    |    Հայաստանի Հանրապետությունում և  արտերկրում հայ գրավոր       |

|    |ժառանգության հանրահռչակում, հայ գրավոր մշակույթի դիրքավորում,   |

|    |տեղեկատվական հասարակության հոգևոր-մշակութային  ինքնության և     |

|    |բարոյական արժեհամակարգի ձևավորում                               |

|    |                                                                |

|    |    1.1. Ներկա վիճակը և  առկա խնդիրները                         |

|    |    Հայկական տպագրության 500-ամյակին նվիրված համապետական և      |

|    |համաժողովրդական հոբելյանական միջոցառումների ծրագիրը Հայաստանի   |

|    |մշակութային կյանքի 2012 թ.  խոշորագույն իրադարձություններից մեկն|

|    |է: Հոբելյանի նշման պետական նշանակությունն ու կարևորությունը     |

|    |ամրագրվել են ՀՀ Նախագահի 2008 թ. օգոստոսի 22-ի ՆԿ-138-Ա         |

|    |կարգադրությամբ, որի համաձայն ստեղծվել է միջոցառումները          |

|    |նախապատրաստող պետական հանձնաժողով` ՀՀ Նախագահի ղեկավարությամբ:  |

|    |Միևնույն  ժամանակ 2012 թ. ՅՈՒՆԵՍԿՕ-ի կողմից Երևանը  հռչակվեց    |

|    |գրքի համաշխարհային մայրաքաղաք: Զուգահեռաբար արձանագրվում է, որ  |

|    |խիստ նվազել է գրավոր ժառանգության և  գրքի դերն անհատի բարոյական |

|    |արժեհամակարգի ձևավորման  գործընթացում, ինչը հակասում է հայ      |

|    |ժողովրդի կենսաձևին  և  համահունչ չէ կրթված քաղաքացիական         |

|    |հասարակության ձևավորման  նպատակի հետ:                           |

|    |    Հիմնական խնդիրն է միջազգային ասպարեզում հայ մշակույթի       |

|    |«դիրքավորումը»` ավանդական գրատպության կենտրոններում գրավոր      |

|    |ժառանգության հանրահռչակման միջոցով, և  արդի տեղեկատվական դաշտում|

|    |հայ հասարակության հոգևոր-մշակութային  ինքնության ու բարոյական   |

|    |արժեհամակարգի ձևավորումը`  ՀՀ-ում գրքարվեստի, տառարվեստի և      |

|    |ընթերցանության տարածման միջոցով:                                |

|    |                                                                |

|    |    1.2. Առկա խնդիրների առաջարկվող լուծումները                  |

|    |    Արտերկրում հայ գրատպության պատմական կենտրոններում հայ գրավոր|

|    |մշակութային ժառանգության ցուցահանդեսների կազմակերպում, գրքի     |

|    |միջազգային տոնավաճառներին մասնակցության, Հայաստանում գրավոր     |

|    |ժառանգությանը, հայ գրատպությանը վերաբերող համաժողովների, գրական |

|    |հավաքների, փառատոների, ցուցահանդեսների և  ընթերցանության        |

|    |հանրահռչակման միջոցառումների, մանկական ծրագրերի իրականացում,    |

|    |գրական և  հրատարակչական մրցույթների, արտերկրի հետ               |

|    |գրական-թարգմանական համատեղ ծրագրերի իրականացում                 |

|    |    Գրահրատարակչական որակյալ արտադրանքի միջոցով հասարակության`  |

|    |ազգային և  համաշխարհային գրական, գիտական, մշակութային արժեքների |

|    |մատչելիության ապահովում, տպագիր մշակութային ավանդույթների       |

|    |պահպանում, զարգացում և  հանրահռչակում                           |

|    |    Գրադարանային համակարգի զարգացում և  դրա` որպես բնակչության  |

|    |տեղեկատվական սպասարկման կարևորագույն  օղակ դիտարկում            |

|    |                                                                |

|    |    2. Կարգավորման առարկան                                      |

|    |    Հայ գրավոր ժառանգության, գրքարվեստի, տառարվեստի,            |

|    |ընթերցանության տարածում, արտերկրում հայկական գրքի և  գրքարվեստի |

|    |միջազգայնացում և  հանրահռչակում                                 |

|    |                                                                |

|    |    3. Գերակա խնդրի լուծման դեպքում ակնկալվող արդյունքը         |

|    |    Հարուստ պատմական գրավոր ժառանգությունն ամբողջապես           |

|    |ներկայացնելու արդյունքում կընդլայնվեն հասարակության թիրախային   |

|    |խմբերի շրջանակները, միջազգային համագործակցության ծրագրերը, հայ  |

|    |մշակույթը կընդգրկվի միջազգային այնպիսի գործընթացներում, որոնցում|

|    |նրա պատմական վարկանիշի մեջ կձևավորվի  հզոր ավանդական մշակույթ   |

|    |ունեցող Հայաստանի կերպարը: Կվերհանվեն, կվերլուծվեն և            |

|    |կկանխարգելվեն հայ ժողովրդի հոգևոր-մշակութային  ինքնությանը և    |

|    |բարոյական արժեքներին սպառնացող երևույթները:                     |

|____|________________________________________________________________|

| 53.|    Մշակութային ծառայությունների ոլորտում էլեկտրոնային          |

|    |տեղեկատվական համակարգերի ներդրումը և  գործարկումը               |

|    |                                                                |

|    |    1. Գերակա խնդրի անհրաժեշտությունը (նպատակը)                 |

|    |    Էլեկտրոնային ժամանակակից հասարակության պահանջարկի ապահովում |

|    |                                                                |

|    |    1.1. Ներկա վիճակը և  առկա խնդիրները                         |

|    |    Ներկայումս Հայաստանում թանգարանները ցուցադրական տարածքների  |

|    |սղության պատճառով հանրությանը ներկայացնում են իրենց             |

|    |հավաքածուների մոտավորապես 2.57 տոկոսը:                          |

|    |    Հիմնական խնդիր է պահոցներում, ֆոնդերում պահվող և            |

|    |չցուցադրվող մշակութային արժեքների, թանգարանային առարկաների մասին|

|    |տեղեկատվության տրամադրումը հասարակության լայն շերտերին:         |

|    |    Խնդիր է համարվում նաև  հայաստանյան գրադարանների միացյալ     |

|    |ավտոմատացված ցանցի գործարկումը և  թանգարաններում ու             |

|    |գրադարաններում մասնագետների վերապատրաստումը, քանի որ ժամանակակից|

|    |տեղեկատվական տեխնոլոգիաների կիրառումը ենթադրում է որակյալ       |

|    |մասնագետների առկայություն:                                      |

|    |    Ներկայումս համերգային դահլիճներում տոմսերը ձեռք են բերվում  |

|    |ավանդական եղանակով, ինչն արդյունավետ չէ անհատի կողմից տոմսի     |

|    |ֆիզիկապես ձեռքբերման պայմաններում` թե` հասանելիության, թե`      |

|    |հաշվառման, թե` տեղեկատվության առումներով:                       |

|    |    Խնդիր է դրվում տոմսերի մասին տեղեկատվությունը, դրանց վաճառքն|

|    |առավել թափանցիկ և  մատչելի դարձնել:                             |

|    |                                                                |

|    |    1.2. Առկա խնդիրների առաջարկվող լուծումները                  |

|    |    Թանգարաններում վիրտուալ թեմատիկ ցուցադրությունների          |

|    |կազմակերպում, էլեկտրոնային կրպակների գործարկում, մշակութային    |

|    |ծառայություններ մատուցող մասնագետների վերապատրաստում:           |

|    |Թատերահամերգային կազմակերպություններում էլեկտրոնային տոմսերի    |

|    |ձեռքբերման միասնական համակարգի գործարկում                       |

|    |    Ժամանակակից տեղեկատվական տեխնոլոգիաների կիրառման գործընթացի`|

|    |մշակութային ժառանգության թվայնացում, էլեկտրոնային տեղեկատվական  |

|    |շտեմարանների և  միացյալ ավտոմատացված ցանցի շարունակական         |

|    |զարգացում, Հայաստանում գրադարանների տեխնիկական վերազինման և     |

|    |արդիականացման ծրագրի իրականացում                                |

|    |                                                                |

|    |    2. Կարգավորման առարկան                                      |

|    |    Թանգարանային առարկաների հանրահռչակման ընդլայնում,           |

|    |գրադարանային ոլորտում տեղեկատվական նոր տեխնոլոգիաների ներդրմամբ |

|    |մատուցվող մշակութային ծառայությունների որակի բարելավում         |

|    |    Թատերահամերգային կազմակերպությունների կողմից մատուցվող      |

|    |ծառայություններում սպասարկման գործառույթների արդիականացում      |

|    |                                                                |

|    |    3. Գերակա խնդրի լուծման դեպքում ակնկալվող արդյունքը         |

|    |    Գերակա խնդրի լուծման դեպքում ակնկալվում է թանգարանային      |

|    |ֆոնդերում և  գրադարաններում գտնվող մշակութային արժեքների ու     |

|    |գրքերի մատչելիության, հասանելիության, մշակութային               |

|    |կազմակերպությունների տոմսերի վաճառքի թափանցիկություն և          |

|    |մշակութային ծառայությունների որակի ապահովում                    |

|____|________________________________________________________________|

| 54.|    Մշակութային ենթակառուցվածքների արդիականացումը               |

|    |                                                                |

|    |    1. Գերակա խնդրի անհրաժեշտությունը (նպատակը)                 |

|    |    Ստեղծագործական գործունեության համար անհրաժեշտ պայմանների    |

|    |ստեղծում, միջազգային ժամանակակից տեղեկատվական պահանջների        |

|    |ապահովում                                                       |

|    |                                                                |

|    |    1.1. Ներկա վիճակը և  առկա խնդիրները                         |

|    |    Գրադարանների ոլորտում 2008 թ. մեկնարկել է «Գրադարանների     |

|    |վերանորոգում» ծրագիրը: 2011 թ. ավարտվել են Հայաստանի ազգային    |

|    |գրադարանի և  6 մարզային գրադարանների (Արագածոտնի, Արարատի,      |

|    |Արմավիրի, Կոտայքի, Վայոց ձորի, Տավուշի) հիմնանորոգման           |

|    |աշխատանքները: Ծրագրի 1-ին փուլը կավարտվի 2012 թ.` բոլոր         |

|    |վերանորոգված գրադարանների տեխնիկական վերազինման գործընթացը:     |

|    |    Թանգարանների ոլորտում 2011 թ. ավարտվել են 3 թանգարանների`   |

|    |Ա. Բակունցի տուն-թանգարանի, Ե. Չարենցի անվան գրականության և     |

|    |արվեստի թանգարանի, Ա. Սպենդիարյանի տուն-թանգարանի հիմնանորոգման |

|    |աշխատանքները, որոնց 2012 թ. կհաջորդի նոր թարմացված մշտական      |

|    |ցուցադրությունների բացումը:                                     |

|    |    Թատերական շենքեր (ներառյալ` մարզային) և  համերգային         |

|    |դահլիճներ                                                       |

|    |    Հայաստանում այսօր, որպես պետական համերգային դահլիճներ,      |

|    |լիարժեք գործում են 2 մեծ (Ա. Սպենդիարյանի անվան օպերայի և       |

|    |բալետի ազգային ակադեմիական թատրոն, Ա. Խաչատրյանի անվան          |

|    |համերգասրահ) և  2 փոքր (Երևանի  կամերային երաժշտության տուն,    |

|    |Ա. Բաբաջանյանի անվան համերգասրահ) դահլիճներ:                    |

|    |    Վերջին տարիներին մասնակի վերանորոգման աշխատանքներ են        |

|    |կատարվել Ա.  Սպենդիարյանի անվան օպերայի և  բալետի ազգային       |

|    |ակադեմիական թատրոնում (տանիքի նորոգում), սակայն շարունակվում է  |

|    |խնդիր մնալ թատրոնի ներկա տեխնիկական վիճակը, որը ֆիզիկապես ու    |

|    |բարոյապես մաշված է: Թատրոնի ակուստիկ, ձայնալուսային սարքերը,    |

|    |բեմական մեխանիզմները, օդափոխության և  այլ համակարգերը ոչ միայն  |

|    |չեն համապատասխանում միջազգային չափանիշներին, այլ նաև  բացասաբար |

|    |են անդրադառնում ներկայացումների որակի վրա: Դեռևս  առկա է        |

|    |անվտանգության պայմանների ապահովման գերխնդիրը, քանի որ դահլիճի   |

|    |սարքավորումները, դրանց կառավարման համակարգը գերմաշված են, իսկ   |

|    |դրանց հետագա շահագործումը կարող է առաջացնել անկանխատեսելի       |

|    |արտակարգ իրավիճակներ:                                           |

|    |                                                                |

|    |    1.2. Առկա խնդիրների առաջարկվող լուծումները                  |

|    |    12 գրադարաններում վերազինման աշխատանքների իրականացում       |

|    |    Վերանորոգված 4 թանգարաններում նոր մշտական ցուցադրությունների|

|    |    ձևավորում  Ա. Սպենդիարյանի անվան օպերայի և  բալետի ազգային  |

|    |    ակադեմիական թատրոնի շենքի նյութատեխնիկական և  մասնագիտական  |

|    |բազայի արդիականացում, մասնավորապես, համերգային սրահների         |

|    |լուսաձայնային սարքավորումների և  բեմական մեխանիզմների վերազինում|

|    |                                                                |

|    |    2. Կարգավորման առարկան                                      |

|    |    Պետական գրադարանների, 4 թանգարանների, Ա. Սպենդիարյանի անվան |

|    |օպերայի և  բալետի ազգային ակադեմիական թատրոնի լիարժեք           |

|    |գործունեության համար բարենպաստ պայմանների ստեղծման մեկնարկ      |

|    |                                                                |

|    |    3. Գերակա խնդրի լուծման դեպքում ակնկալվող արդյունքը         |

|    |    Գերակա խնդրի լուծման դեպքում ակնկալվում է պետական           |

|    |գրադարանների միասնական արդիական համակարգի ստեղծում, թանգարանները|

|    |կունենան նոր մշտական ցուցադրություններ, որի հետևանքով  կավելանա |

|    |թանգարանային առարկաների շրջանառությունը, Ա. Սպենդիարյանի անվան  |

|    |օպերայի և  բալետի ազգային ակադեմիական թատրոնում (Հայաստանում    |

|    |միակ դահլիճն է, որը լիարժեք պայմաններ կապահովի ստեղծագործական   |

|    |միջոցառումների և  համերգների կազմակերպման համար) կապահովվի      |

|    |ստեղծագործական գործունեության համար անհրաժեշտ պայմանների և      |

|    |մշակութային ծառայությունների որակը:                             |

|____|________________________________________________________________|

| 55.|    Պետության և  մասնավոր հատվածի համագործակցության նոր ձևաչափի |

|    |ներդրումը պատմության և  մշակույթի հուշարձանների վերականգնման    |

|    |ոլորտում                                                        |

|    |                                                                |

|    |    1. Գերակա խնդրի անհրաժեշտությունը (նպատակը)                 |

|    |    Որպես գերակա ուղղություն ճանաչումը պայմանավորված է վթարային |

|    |և  վտանգված վիճակում գտնվող պատմամշակութային հուշարձանների      |

|    |վերականգնման նպատակով այլընտրանքային ֆինանսական միջոցներով      |

|    |ներգրավելու, հուշարձանների հետագա ոչնչացումը կամ կորուստը       |

|    |կանխելու, դրանք իրենց սկզբնական գործառնական նշանակությամբ կամ   |

|    |զբոսաշրջության նպատակներով օգտագործելու անհրաժեշտությամբ:       |

|    |    1.1. Ներկա վիճակը և  առկա խնդիրները                         |

|    |    Ներկայումս հուշարձանները վերականգնվում են հիմնականում ՀՀ    |

|    |պետական բյուջեից հատկացվող միջոցներով: Անբավարար է անհատ        |

|    |բարերարների` ֆիզիկական կամ իրավաբանական անձանց մասնակցությամբ   |

|    |հուշարձանների վերականգնման գործը: Դրա պատճառը համագործակցության |

|    |ձևաչափերի,  դրանց` ՀՀ օրենսդրությամբ ամրագրվածության            |

|    |բացակայությունն է կամ ոչ կանոնակարգված լինելը, ինչը թույլ չի    |

|    |տալիս հստակեցնել համագործակցող կողմերի իրավասություններն ու     |

|    |պարտականությունները, իրականացվող միջոցառումների` օրենսդրությանը |

|    |համապատասխանեցումը, սպասվելիք արդյունքի լիարժեք տիրապետման      |

|    |հնարավորությունները և  տնօրինումը:                              |

|    |                                                                |

|    |    1.2. Առկա խնդիրների առաջարկվող լուծումները                  |

|    |    Պետության և  մասնավոր հատվածի միջև  համագործակցության նոր   |

|    |ձևաչափերի  մշակում և  2012 թ. 3 ծրագրի մեկնարկ (Օձունի Սբ       |

|    |Հովհաննես եկեղեցի, Մխիթար Գոշի դամբարան, 1827 թ. ռուս-պարսկական |

|    |պատերազմում զոհված ռուս մարտիկներին նվիրված Օշականի հուշարձան)  |

|    |                                                                |

|    |    2. Կարգավորման առարկան                                      |

|    |    Պատմամշակութային հուշարձանների վերականգնման գործընթացներում |

|    |պետության և  մասնավոր հատվածի համագործակցության ապահովում,      |

|    |խնդրին առնչվող գործընթացների կանոնակարգում                      |

|    |                                                                |

|    |    3. Գերակա խնդրի լուծման դեպքում ակնկալվող արդյունքը         |

|    |    Համագործակցության նոր ձևաչափի  մշակումը հնարավորություն     |

|    |կընձեռի ապահովելու «Պատմության և  մշակույթի անշարժ հուշարձանների|

|    |ու պատմական միջավայրի պահպանության և  օգտագործման մասին» ՀՀ     |

|    |օրենքի 42-րդ հոդվածի պահանջների կատարումը, որի համաձայն         |

|    |հուշարձանների պահպանության և  օգտագործման բնագավառը, բացի       |

|    |պետական հատկացումներից, ֆինանսավորվում է նաև  հուշարձանների     |

|    |սեփականատերերի և  օգտագործողների, մշակութային, հասարակական և    |

|    |այլ կազմակերպությունների ու հիմնադրամների միջոցներով և  օրենքով |

|    |չարգելվող այլ միջոցների հաշվին:                                 |

|    |    Նոր ձևաչափի  ներդրումը, անկասկած, հնարավորություն կընձեռի   |

|    |նաև  նորովի վերաիմաստավորելու հայոց պատմամշակութային անշարժ     |

|    |ժառանգության պահպանմանը նպատակաուղղված վերականգնողական          |

|    |գործընթացները, ընդլայնելու այդ նպատակով իրականացվող ծրագրերի    |

|    |շահառուների շրջանակը, բարձրացնելու հասարակական, միջազգային      |

|    |կազմակերպությունների, անհատ բարերարների, համայնքի բնակչության   |

|    |ներգրավվածության, մասնակցության աստիճանը: Այն կարևոր  խթան կարող|

|    |է հանդիսանալ պատմամշակութային հուշարձանների պահպանության,       |

|    |վերականգնման, նպատակային օգտագործման, հանրահռչակման,            |

|    |զբոսաշրջությանը նվիրված հեռանկարային ծրագրերի մշակման ու դրանց  |

|    |իրականացման աշխատանքներում:                                     |

|____|________________________________________________________________|

| 56.|    Ազգային փոքրամասնությունների մշակույթի լիարժեք դրսևորման    |

|    |համար լրացուցիչ հնարավորությունների ստեղծումը                   |

|    |    1. Գերակա խնդրի անհրաժեշտությունը (նպատակը)                 |

|    |    Հայաստանում բնակվող ազգային փոքրամասնությունների լեզվի և    |

|    |մշակույթի պահպանումը, նրանց ինտեգրումը հանրապետության           |

|    |բնակչության մշակութային և  հասարակական կյանքին                  |

|    |հնարավորություններ կստեղծեն նրանց լիարժեք դրսևորման  համար:     |

|    |    1.1. Ներկա վիճակը և  առկա խնդիրները                         |

|    |    ՀՀ գրադարանային հավաքածուների կազմում ընդգրկված է ազգային   |

|    |փոքրամասնությունների մայրենի լեզվով գրականություն, որը մշտապես  |

|    |համալրվում է ՀՀ պետական բյուջեից տրամադրվող ֆինանսական միջոցների|

|    |հաշվին և  նվիրաբերվում ազգային փոքրամասնությունների             |

|    |ներկայացուցիչների կողմից: 2011 թ. գրադարանային հավաքածուները    |

|    |համալրվել են 180 միավորով` ուկրաիներեն, քրդերեն, վրացերեն,      |

|    |հունարեն, լեհերեն և  այլ լեզուներով: Կազմակերպվել են            |

|    |մշակույթների երկխոսություններ, հանդիպումներ ազգային             |

|    |փոքրամասնությունների ներկայացուցիչների հետ:                     |

|    |    ՀՀ կառավարությունն աջակցում է Հայաստանում բնակվող ազգային   |

|    |փոքրամասնությունների մամուլի հրատարակմանը` 13 անուն թերթ և      |

|    |ամսագիր, պետական պատվերով յուրաքանչյուր տարի հրատարակվում է     |

|    |ազգային փոքրամասնությունների գրականություն, կազմակերպվում է     |

|    |մշակութային փառատոն:  Նշված միջոցառումները նպաստում են ազգային  |

|    |փոքրամասնությունների ազգային ինքնության և  մշակույթի զարգացմանը,|

|    |ինչի արդյունքում ավելանում են լեզվի, մշակույթի, ավանդույթների   |

|    |պահպանմանն ու զարգացմանը միտված նախաձեռնությունները, որոնք      |

|    |պահանջում են լուծումներ:                                        |

|    |    1.2. Առկա խնդիրների առաջարկվող լուծումները                  |

|    |    Կարևորելով  ազգային փոքրամասնությունների մշակույթի          |

|    |զարգացումը` գրադարանային հավաքածուներից հավասարապես օգտվելու    |

|    |իրավունքը և  տեղեկույթի մատչելիությունն ապահովելու նպատակով     |

|    |մշակվել և  իրականացվում են համատեղ ծրագրեր, որոնք կապահովեն     |

|    |ազգային փոքրամասնությունների լեզուներով համալրման մշտական       |

|    |գործընթացը և  նրանց մշակույթը բացահայտող, ներկայացնող ու        |

|    |ճանաչումն ապահովող բազմաբնույթ միջոցառումների կազմակերպումը:    |

|    |Ստեղծել բոլոր անհրաժեշտ նախապայմանները` ազատորեն տարածելու      |

|    |ազգային ավանդույթների և  կենցաղի մասին տեղեկատվությունը:        |

|    |Ապահովել ինքնադրսևորման  համար հավելյալ հնարավորություններ:     |

|    |                                                                |

|    |    2. Կարգավորման առարկան                                      |

|    |    Որոշման ընդունման անհրաժեշտությունը պայմանավորված է ազգային |

|    |փոքրամասնությունների մշակույթի զարգացման համար նպաստավոր        |

|    |պայմանների ստեղծման գործընթացով, Հայաստանի Հանրապետության       |

|    |ազգային փոքրամասնությունների լեզվի, մշակույթի, ավանդույթների    |

|    |պահպանմամբ, մշակութային դրսևորման  քաղաքականության ապահովմամբ:  |

|    |                                                                |

|    |    3. Գերակա խնդրի լուծման դեպքում ակնկալվող արդյունքը         |

|    |    Հայաստանում բնակվող ազգային փոքրամասնությունների լեզվի և    |

|    |մշակույթի պահպանում, նրանց ինտեգրում հանրապետության բնակչության |

|    |մշակութային և  հասարակական կյանքում, մշակութային բազմազանության |

|    |դրսևորման  ապահովում, ինչպես նաև  ազգային փոքրամասնությունների  |

|    |մշակույթի փոխճանաչում, մշակութային համագործակցության ամրապնդում,|

|    |ազգային փոքրամասնությունների մայրենի լեզվով տեղեկույթի          |

|    |մատչելիություն                                                  |

|____|________________________________________________________________|

| 57.|    Հայ արվեստը միջազգային ասպարեզում ըստ արժանվույն գնահատվելու|

|    |հնարավորության և  համաշխարհային մշակութային գործընթացներին ակտիվ|

|    |մասնակցության պայմանների ստեղծումը                              |

|    |                                                                |

|    |    1. Գերակա խնդրի անհրաժեշտությունը (նպատակը)                 |

|    |    Արտերկրում հայ մշակույթի հարուստ ավանդույթների և            |

|    |ժամանակակից արվեստի ներկապնակն ըստ արժանվույն ներկայացնելը և    |

|    |հանրահռչակելը` իր բոլոր դրսևորումներով:  Հայ մշակույթի մասին    |

|    |միջազգային հասարակական կարծիքի ձևավորումը  և  միջազգային        |

|    |մշակութային կյանքի անքակտելի բաղկացուցիչ մասը դարձնելը          |

|    |                                                                |

|    |    1.1. Ներկա վիճակը և  առկա խնդիրները                         |

|    |    Հայաստանում գործում են արհեստավարժ համայնքային և  պետական   |

|    |թատերախմբեր, ինքնուրույն գործող պետական համերգային              |

|    |կազմակերպություններ, պետական և  մասնավոր մշակութային            |

|    |արտադրությամբ զբաղվող կազմակերպություններ, որոնք վարում են հայ  |

|    |և  համաշխարհային մշակույթի բարձրարժեք նմուշներ ներառող լուրջ    |

|    |ծրագրային քաղաքականություն, ինչը հնարավորություն է ստեղծում     |

|    |մրցունակ լինելու միջազգային ասպարեզում: 2012-ին Հայաստանը       |

|    |մասնակցել է 50-ից ավելի միջազգային նախագծերի, փառատոների,       |

|    |մրցույթների, վարպետության դասընթացների, ցուցահանդեսների,        |

|    |գիտաժողովների, կլոր սեղանների` ամերիկյան մայր ցամաքի երկրներում,|

|    |Եվրոպայում, Ասիայում: Տարեցտարի ավելանում են համագործակցության  |

|    |ծրագրերը և  առաջարկները, ինչպես նաև  առավել հեղինակավոր         |

|    |ծրագրերին մասնակցության հայտերը, որի համար չկան համարժեք        |

|    |ֆինանսական հատկացումներ, ինչը խոչընդոտում է Հայաստանի           |

|    |մշակութային դաշտը լիարժեք ներկայացնելուն:                       |

|    |                                                                |

|    |    1.2. Առկա խնդիրների առաջարկվող լուծումները                  |

|    |    Միջազգային մշակութային դաշտի առավել հանգամանալի             |

|    |ուսումնասիրումը և  մշակույթի ոլոտի մենեջմենթի մասնագետների      |

|    |պատրաստումը                                                     |

|    |                                                                |

|    |    2. Կարգավորման առարկան                                      |

|    |    Միջազգային մշակութային դաշտի առավել հանգամանալի             |

|    |ուսումնասիրումը և  մշակույթի ոլոտի մենեջմենթի մասնագետների      |

|    |պատրաստումը                                                     |

|    |                                                                |

|    |    3. Գերակա խնդրի լուծման դեպքում ակնկալվող արդյունքը         |

|    |    Միջազգային փորձի ձեռքբերում, միջազգային ասպարեզում մրցունակ |

|    |մշակութային արտադրանքի ստեղծում, մշակութային միջազգային         |

|    |հեղինակության ձեռքբերում, միջազգային համագործակցության          |

|    |հեռանկարների ստեղծում, հայ մշակույթի դիրքերի ամրապնդում         |

|    |համաշխարհային արվեստի ասպարեզում                                |

|_____________________________________________________________________|

|       Հայաստանի Հանրապետության աշխատանքի և  սոցիալական հարցերի      |

|                        նախարարություն                               |

|_____________________________________________________________________|

| 58.|    Բազմաստիճան կենսաթոշակային համակարգի գործունեությունն       |

|    |ապահովող ենթակառուցվածքների ներդրումը                           |

|    |                                                                |

|    |    1. Գերակա խնդրի անհրաժեշտությունը (նպատակը)                 |

|    |    ՀՀ կառավարության 2008 թվականի նոյեմբերի 13-ի N 1487-Ն       |

|    |որոշմամբ հաստատվել են կենսաթոշակային բարեփոխումների ծրագիրը և   |

|    |կենսաթոշակային բարեփոխումների իրականացումն ապահովող             |

|    |միջոցառումների ժամանակացույցը, որոնց իրականացումը կրում է       |

|    |շարունակական բնույթ, այն բխում է նաև  ՀՀ կառավարության 2012 թ.  |

|    |հունիսի 18-ի «Հայաստանի Հանրապետության կառավարության ծրագրի     |

|    |մասին» N 730-Ա որոշման հավելվածի 3.2.1-ին կետի 6-րդ ենթակետի    |

|    |պահանջներից:                                                    |

|    |                                                                |

|    |    2. Գերակա խնդրի լուծման դեպքում ակնկալվող արդյունքը         |

|    |    2012 թվականին շարունակական բնույթ կկրեն կենսաթոշակային      |

|    |բարեփոխումների համար իրականացվող աշխատանքները:                  |

|    |    Մասնավորապես, ի կատարումն ՀՀ կառավարության 2008 թվականի     |

|    |նոյեմբերի 13-ի N 1487-Ն որոշման և  ՀՀ վարչապետի 2011 թվականի    |

|    |փետրվարի 16-ի N 113-Ա որոշման, կմշակվեն և  կհաստատվեն           |

|    |բազմաստիճան կենսաթոշակային համակարգի գործունեությունն ապահովող` |

|    |ՀՀ կառավարության 21 որոշման նախագիծ և  գերատեսչական 2 իրավական  |

|    |ակտ:                                                            |

|    |    Ի կատարումն ՀՀ կենտրոնական բանկի, ՀՀ ֆինանսների             |

|    |նախարարության, eCSD Expert AS-ի և  «Հայաստանի կենտրոնական       |

|    |դեպոզիտարիա» ԲԲԸ-ի միջև  2011 թվականի ապրիլի 14-ին կնքված       |

|    |պայմանագրի` աշխատանքներ կիրականացվեն կենսաթոշակային հաշիվների   |

|    |վարումն ապահովող տեղեկատվական համակարգի հիմնական բաղադրիչների   |

|    |մշակման ու ներդրման համար, որի շրջանակներում համակարգը          |

|    |կփորձարկվի արդեն 2013 թվականին:                                 |

|    |    2012 թվականին, ի կատարումն ՀՀ կառավարությանն առընթեր պետական|

|    |եկամուտների կոմիտեի և  «ԱՅՅՈՒՆԵԹՎՈՐՔՍ» ՍՊԸ-ի միջև  2011 թվականի |

|    |սեպտեմբերի 23-ին կնքված պայմանագրի, կմշակվի, կփորձարկվի և       |

|    |կներդրվի եկամտային հարկի և  կուտակային վճարի անձնավորված        |

|    |հաշվառման համակարգը` հաշվի առնելով ՀՀ կառավարության 2011 թվականի|

|    |հուլիսի 30-ի N 25 արձանագրային որոշումը:                        |

|    |    Միաժամանակ` ավարտին կհասցվի պետական կենսաթոշակային համակարգի|

|    |տվյալների կենտրոնացված շտեմարանի ներդրումը, ինչպես նաև  կմշակվեն|

|    |և  ՀՀ կառավարության հաստատմանը կներկայացվեն`                    |

|    |    1) պետական կենսաթոշակային համակարգի տվյալների շտեմարան      |

|    |ձևավորելու  և  վարելու կարգը.                                   |

|    |    2) պետական կառավարման այլ մարմիններից տվյալներ ստանալու     |

|    |կարգը.                                                          |

|    |    3) անհատական (անձնավորված) հաշվառման տվյալների բազայում և   |

|    |կենսաթոշակառուների հաշվառման տեղեկատվական բազայում ներառված     |

|    |տվյալները պետական կենսաթոշակային համակարգի շտեմարանում ներառելու|

|    |կարգը:                                                          |

|    |    Իրականացված աշխատանքների արդյունքում`                       |

|    |    1) կմշակվեն և  կհաստատվեն բազմաստիճան կենսաթոշակային        |

|    |համակարգի գործունեությունն ապահովող ենթաօրենսդրական և           |

|    |գերատեսչական իրավական ակտեր.                                    |

|    |    2) կներդրվի և  2013 թվականի սկզբին կփորձարկվի կենսաթոշակային|

|    |հաշիվների վարումն ապահովող տեղեկատվական համակարգը.              |

|    |    3) կներդրվի եկամտային հարկի և  կուտակային վճարի անձնավորված |

|    |հաշվառման համակարգը, որի շրջանակներում կապահովվեն «Եկամտային    |

|    |հարկի մասին» ՀՀ օրենքի կիրառումը և  բոլոր գործատուների կողմից   |

|    |էլեկտրոնային հաշվետվություններ ներկայացնելը.                    |

|    |    4) կներդրվի և  կկիրարկվի պետական կենսաթոշակային համակարգի   |

|    |տվյալների կենտրոնացված շտեմարանը:                               |

|____|________________________________________________________________|

| 59.|    Ինտեգրված սոցիալական ծառայությունների տրամադրման համակարգի  |

|    |ներդրման իրավական, տեխնիկատնտեսական հիմքերի ստեղծումը           |

|    |                                                                |

|    |    1. Գերակա խնդրի անհրաժեշտությունը (նպատակը)                 |

|    |    ՀՀ կառավարության 2012 թ. հունիսի 18-ի «Հայաստանի            |

|    |Հանրապետության կառավարության ծրագրի մասին» N 730-Ա որոշման      |

|    |հավելվածի «3.2.1. Սոցիալական քաղաքականությունը» բաժնում ՀՀ      |

|    |կառավարության քաղաքականության հիմնական ուղղություններից մեկը    |

|    |նախատեսվել է սոցիալական ծառայությունների տրամադրման ինտեգրված   |

|    |համակարգի ստեղծումը, որի նպատակն է կյանքի դժվարին իրավիճակում   |

|    |հայտնված անձանց (ընտանիքներին), ըստ կարիքի, դրան համարժեք       |

|    |սոցիալական համալիր ծառայությունների տրամադրումը` մեկ պատուհանի  |

|    |սկզբունքի միջոցով:                                              |

|    |                                                                |

|    |    2. Գերակա խնդրի լուծման դեպքում ակնկալվող արդյունքը         |

|    |    1) համայնքի սոցիալական կարիքների գնահատման, դրա հիման վրա   |

|    |տեղական սոցիալական ծրագրերի մշակման մեթոդական ուղեցույցը        |

|    |հաստատող ՀՀ տարածքային կառավարման նախարարի ու ՀՀ աշխատանքի և    |

|    |սոցիալական հարցերի նախարարի համատեղ հրամանի առկայություն        |

|    |    Մշակված մեթոդական ուղեցույցը համայնքի ղեկավարին տրամադրելու |

|    |է տեղական սոցիալական ծրագրերի մշակման և  դրանց իրականացման      |

|    |գործիք` կամավոր լիազորությունների շրջանակներում:                |

|    |    Նպատակային, հասցեական և  գրագետ սոցիալական ծրագրեր մշակելու |

|    |և  իրականացնելու համար ՏԻՄ-ի ղեկավարը պետք է կարողանա ճիշտ      |

|    |գնահատել համայնքի սոցիալական կարիքները և  դրանց համարժեք        |

|    |սոցիալական ծառայությունների տրամադրմամբ հնարավորինս լուծի դրանք:|

|    |Այդ ծրագրերով նախատեսված սոցիալական ծառայությունները            |

|    |տրամադրվելու են ինտեգրված սոցիալական ծառայությունների համակարգի |

|    |միջոցով.                                                        |

|    |    2) ինտեգրված սոցիալական ծառայությունների տեխնիկական և       |

|    |գույքային վերազինման, վերանորոգման աշխատանքների                 |

|    |շարունակականության ապահովում (մեկ պատուհանի սկզբունքի կիրառում):|

|    |    2011 թվականից ՀՀ աշխատանքի և  սոցիալական հարցերի            |

|    |նախարարությունը, Համաշխարհային բանկի աջակցությամբ, սոցիալական   |

|    |պաշտպանության վարչարարության ծրագրի շրջանակներում սկսել է       |

|    |ինտեգրված սոցիալական ծառայությունների տեխնիկական և  գույքային   |

|    |վերազինման, վերանորոգման աշխատանքները, որոնք նախատեսվում է      |

|    |ավարտել 2013 թվականին: 2012 թ. նախատեսվում է գործարկել ինտեգրված|

|    |սոցիալական ծառայությունների առնվազն 10 կենտրոն:                 |

|____|________________________________________________________________|

| 60.|    Հայաստանի Հանրապետությունում երեխաների իրավունքների         |

|    |պաշտպանության ազգային ծրագրի մշակումը                           |

|    |                                                                |

|    |    1. Գերակա խնդրի անհրաժեշտությունը (նպատակը)                 |

|    |    Հայաստանի Հանրապետությունում երեխաների սոցիալական           |

|    |պաշտպանության ոլորտի գործունեության հիմնական նպատակը կյանքի     |

|    |դժվարին իրավիճակում գտնվող երեխաների կյանքի որակի բարելավումն է:|

|    |Երեխաների իրավունքների պաշտպանության ազգային ծրագրի մշակումը    |

|    |պայմանավորված է երեխաների իրավունքների պաշտպանության            |

|    |քաղաքականության մեջ նոր մոտեցումների ներդրման և  երեխաների      |

|    |պաշտպանության համակարգի հզորացման անհրաժեշտությամբ: Նախատեսվում |

|    |է մշակել առաջիկա տարիների ընթացքում երեխաների իրավունքների      |

|    |պաշտպանության քաղաքականության հիմնական ուղղությունները և        |

|    |ունենալ դրա իրականացման մոնիթորինգի կայուն ինստիտուցիոնալ       |

|    |մեխանիզմ: Երեխաների պաշտպանության ոլորտի բարեփոխումների         |

|    |քաղաքականությունը բխում է նաև  2012 թ. ՀՀ կառավարության 2012 թ. |

|    |հունիսի 18-ի «Հայաստանի Հանրապետության կառավարության ծրագրի     |

|    |մասին» N 730-Ա որոշման հավելվածի 1-ին գլխի 2-րդ գերակայության   |

|    |2-րդ ենթակետի պահանջներից:                                      |

|    |    2. Գերակա խնդրի լուծման դեպքում ակնկալվող արդյունքը         |

|    |    Գերակա խնդրի լուծմանն ուղղվող քայլերի իրականացման           |

|    |արդյունքում ակնկալվում է մշակել առաջիկա տարիների ընթացքում      |

|    |երեխաների իրավունքների պաշտպանության քաղաքականության հիմնական   |

|    |ուղղությունները, ընդլայնել Երեխաների պաշտպանության ազգային      |

|    |հանձնաժողովի լիազորությունները և  հստակեցնել գործառույթները,    |

|    |ստեղծել երեխաների իրավունքների իրականացման լրացուցիչ երաշխիքներ,|

|    |ինչպես նաև  երեխաների իրավունքների ու շահերի պաշտպանության      |

|    |մարմինների գործունեության վերահսկման հստակ մեխանիզմներ:         |

|_____________________________________________________________________|

 

---------------------------------------------------

ԻՐՏԵԿ - շարունակությունը հաջորդ մասերում

 

 

pin
ՀՀ կառավարություն
09.08.2012
N 1055-Ն
Որոշում