Սեղմել Esc փակելու համար:
ՆԱԽՆԱԿԱՆ ՄԱՍՆԱԳԻՏԱԿԱՆ (ԱՐՀԵՍՏԱԳՈՐԾԱԿԱ...
Քարտային տվյալներ

Տեսակ
Գործում է
Ընդունող մարմին
Ընդունման ամսաթիվ
Համար

Գրանցման ամսաթիվ
ՈՒժի մեջ մտնելու ամսաթիվ
ՈՒժը կորցնելու ամսաթիվ
Ընդունման վայր
Սկզբնաղբյուր

Ժամանակագրական տարբերակ Փոփոխություն կատարող ակտ

Որոնում:
Բովանդակություն

Հղում իրավական ակտի ընտրված դրույթին X
irtek_logo
 

ՆԱԽՆԱԿԱՆ ՄԱՍՆԱԳԻՏԱԿԱՆ (ԱՐՀԵՍՏԱԳՈՐԾԱԿԱՆ) ԿՐԹՈՒԹՅԱՆ 2901 «ՎԵՐԱՄԲԱՐՁ ՏՐԱՆՍՊՈՐՏԱՅԻՆ ...

 

 

110.0014.210313

ԳՐԱՆՑՎԱԾ Է
ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ
ԱՐԴԱՐԱԴԱՏՈՒԹՅԱՆ ՆԱԽԱՐԱՐՈՒԹՅԱՆ ԿՈՂՄԻՑ

                                      «21»        03            2013 Թ.

                                        ՊԵՏԱԿԱՆ ԳՐԱՆՑՄԱՆ ԹԻՎ 11013087

 

ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ ԿՐԹՈՒԹՅԱՆ ԵՎ ԳԻՏՈՒԹՅԱՆ ՆԱԽԱՐԱՐ ՀՐԱՄԱՆ

 

16 հունվարի 2013 թվականի N 14-Ն

 

ՆԱԽՆԱԿԱՆ ՄԱՍՆԱԳԻՏԱԿԱՆ (ԱՐՀԵՍՏԱԳՈՐԾԱԿԱՆ) ԿՐԹՈՒԹՅԱՆ 2901 «ՎԵՐԱՄԲԱՐՁ ՏՐԱՆՍՊՈՐՏԱՅԻՆ ՄԻՋՈՑՆԵՐԻ ՏԵԽՆԻԿԱԿԱՆ ՇԱՀԱԳՈՐԾՈՒՄ» ՄԱՍՆԱԳԻՏՈՒԹՅԱՆ «ԱՎՏՈԿՌՈՒՆԿԱՎԱՐ» ՈՐԱԿԱՎՈՐՄԱՆ ՊԵՏԱԿԱՆ ԿՐԹԱԿԱՆ ՉԱՓՈՐՈՇԻՉԸ ՀԱՍՏԱՏԵԼՈՒ ԵՎ ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ ԿՐԹՈՒԹՅԱՆ ԵՎ ԳԻՏՈՒԹՅԱՆ ՆԱԽԱՐԱՐԻ 2009 Թ. ԴԵԿՏԵՄԲԵՐԻ 7-Ի N 1019-Ն ՀՐԱՄԱՆԸ ՈՒԺԸ ԿՈՐՑՐԱԾ ՃԱՆԱՉԵԼՈՒ ՄԱՍԻՆ

(1-ին մաս)

 

Ղեկավարվելով «Նախնական մասնագիտական (արհեստագործական) և միջին մասնագիտական կրթության մասին» Հայաստանի Հանրապետության օրենքի 16-րդ հոդվածի 1-ին մասի 2-րդ կետի, «Իրավական ակտերի մասին» Հայաստանի Հանրապետության օրենքի 72-րդ հոդվածի 1-ին մասի պահանջներով և հիմք ընդունելով Հայաստանի Հանրապետության 2012թ. մարտի 22-ի «Արհեստագործական և միջին մասնագիտական կրթության պետական կրթական չափորոշիչների ձևավորման և հաստատման կարգը հաստատելու և ՀՀ կառավարության 2003թ. օգոստոսի 14-ի N 1079-Ն որոշումն ուժը կորցրած ճանաչելու մասին» N 333-Ն որոշման հավելվածով հաստատված կարգի 19-րդ կետը և ՀՀ ԿԳ նախարարության «Կրթության ազգային ինստիտուտ» ՓԲԸ «Մասնագիտական կրթության և ուսուցման զարգացման ազգային կենտրոն» հիմնարկի կողմից ներկայացված` ոլորտային հանձնաժողովի փորձագիտական դրական եզրակացությունը.

 

ՀՐԱՄԱՅՈՒՄ ԵՄ`

 

1. Հաստատել նախնական մասնագիտական (արհեստագործական) կրթության 2901 «Վերամբարձ տրանսպորտային միջոցների տեխնիկական շահագործում» մասնագիտության «Ավտոկռունկավար» որակավորման պետական կրթական չափորոշիչը` համաձայն հավելվածի:

i

2. ՈՒժը կորցրած ճանաչել Հայաստանի Հանրապետության կրթության և գիտության նախարարի 2009թ. դեկտեմբերի 7-ի «Նախնական մասնագիտական (արհեստագործական) կրթության 2901 «Վերամբարձ տրանսպորտային միջոցների տեխնիկական շահագործում» մասնագիտության «Ավտոկռունկավար» որակավորման պետական կրթական չափորոշիչը հաստատելու մասին» N 1019-Ն հրամանը:

3. Նախարարության աշխատակազմի նախնական (արհեստագործական) և միջին մասնագիտական կրթության և իրավաբանական վարչությունների պետերին` սահմանված կարգով հրամանը ներկայացնել Հայաստանի Հանրապետության արդարադատության նախարարություն` պետական գրանցման:

4. Հրամանի կատարման հսկողությունը հանձնարարել նախարարի տեղակալ Մ. Մկրտչյանին:

 

Հավելված

ՀՀ կրթության և գիտության

նախարարի

2013 թ. հունվարի 16-ի

N 14-Ն հրամանի

 

ՆԱԽՆԱԿԱՆ ՄԱՍՆԱԳԻՏԱԿԱՆ (ԱՐՀԵՍՏԱԳՈՐԾԱԿԱՆ) ԿՐԹՈՒԹՅԱՆ 2901 «ՎԵՐԱՄԲԱՐՁ ՏՐԱՆՍՊՈՐՏԱՅԻՆ ՄԻՋՈՑՆԵՐԻ ՏԵԽՆԻԿԱԿԱՆ ՇԱՀԱԳՈՐԾՈՒՄ» ՄԱՍՆԱԳԻՏՈՒԹՅԱՆ «ԱՎՏՈԿՌՈՒՆԿԱՎԱՐ» ՈՐԱԿԱՎՈՐՄԱՆ ՊԵՏԱԿԱՆ ԿՐԹԱԿԱՆ ՉԱՓՈՐՈՇԻՉ

 

ԳԼՈՒԽ 1
ԸՆԴՀԱՆՈՒՐ ԴՐՈՒՅԹՆԵՐ

 

1. Սույն չափորոշիչը սահմանում է նախնական մասնագիտական (արհեստագործական) կրթության 2901 «Վերամբարձ տրանսպորտային միջոցների տեխնիկական շահագործում» մասնագիտության` ՀՀ կառավարության 2011 թվականի մարտի 31-ի թիվ 332-Ն որոշմամբ հաստատված ՀՀ կրթության որակավորումների ազգային շրջանակի 3-րդ մակարդակի «Ավտոկռունկավար» որակավորմանը ներկայացվող պահանջները, հիմնական կրթական ծրագրի բովանդակության պարտադիր նվազագույնը, սովորողների ուսումնական բեռնվածության նվազագույն և առավելագույն ծավալները:

2. Նախնական մասնագիտական (արհեստագործական) կրթության 2901 «Վերամբարձ տրանսպորտային միջոցների տեխնիկական շահագործում» մասնագիտության «Ավտոկռունկավար» որակավորման հիմնական կրթական ծրագիրը կարող է իրականացվել ուսուցման հետևյալ ձևերով`

a. առկա,

b. հեռակա,

3. Նախնական մասնագիտական (արհեստագործական) կրթության 2901 «Վերամբարձ տրանսպորտային միջոցների տեխնիկական շահագործում» մասնագիտության «Ավտոկռունկավար» որակավորման հիմնական կրթական ծրագրի յուրացման համար սահմանվում են ուսումնառության հետևյալ նորմատիվային ժամկետները.

1) կրթության առկա ձևով`

ա. միջնակարգ կրթության հիմքով` 1 տարի

բ. հիմնական կրթության հիմքով առանց միջնակարգ կրթություն երրորդ աստիճանի կրթական ծրագրի` 1 տարի

գ. հիմնական կրթության հիմքով` միջնակարգ կրթության երրորդ աստիճանի կրթական ծրագրի հետ համատեղելու դեպքում` 3 տարի

3. Նախնական մասնագիտական (արհեստագործական) կրթության 2901 «Վերամբարձ տրանսպորտային միջոցների տեխնիկական շահագործում» մասնագիտության «Ավտոկռունկավար» որակավորման հիմնական կրթական ծրագիրը միջնակարգ կրթության հիմքով և հիմնական կրթության հիմքով` առանց միջնակարգ կրթության երրորդ աստիճանի կրթական ծրագիրն ուսումնառող սովորողի ուսումնական բեռնվածության նվազագույն ծավալը 1368 ժամ է, առավելագույն ծավալը` 2268 ժամ: Հիմնական կրթական ծրագիրը հիմնական կրթության հիմքով` միջնակարգ կրթության երրորդ աստիճանի կրթական ծրագրի հետ համատեղելու դեպքում ուսումնառության տևողությունն ավելանում է 104 շաբաթով:

 

ԳԼՈՒԽ 2
ՆԱԽՆԱԿԱՆ ՄԱՍՆԱԳԻՏԱԿԱՆ (ԱՐՀԵՍՏԱԳՈՐԾԱԿԱՆ) ԿՐԹՈՒԹՅԱՆ 2901 «ՎԵՐԱՄԲԱՐՁ ՏՐԱՆՍՊՈՐՏԱՅԻՆ ՄԻՋՈՑՆԵՐԻ ՏԵԽՆԻԿԱԿԱՆ ՇԱՀԱԳՈՐԾՈՒՄ» ՄԱՍՆԱԳԻՏՈՒԹՅԱՆ «ԱՎՏՈԿՌՈՒՆԿԱՎԱՐ» ՈՐԱԿԱՎՈՐՄԱՆ ՀԻՄՆԱԿԱՆ ԿՐԹԱԿԱՆ ԾՐԱԳԻՐՆ ԱՎԱՐՏԱԾ ՇՐՋԱՆԱՎԱՐՏԻ ՄԱՍՆԱԳԻՏԱԿԱՆ ԳՈՐԾՈՒՆԵՈՒԹՅԱՆ ԲՆՈՒԹԱԳԻՐԸ

 

5. Նախնական մասնագիտական (արհեստագործական) կրթության 2901 «Վերամբարձ տրանսպորտային միջոցների տեխնիկական շահագործում» մասնագիտության «Ավտոկռունկավար» որակավորման մասնագետի մասնագիտական գործունեության բնութագիրը տրվում է ըստ զբաղմունքների տեսակների և մասնագիտական պարտականությունների:

6. Նախնական մասնագիտական (արհեստագործական) կրթության 2901 «Վերամբարձ տրանսպորտային միջոցների տեխնիկական շահագործում» մասնագիտության «Ավտոկռունկավար» որակավորմամբ մասնագետն իրականացնում է հետևյալ զբաղմունքները.

1) ավտոկռունկավար

2) մեքենավար` ավտոամբարձիչի,

3) օպերատոր` ամբարձիչ կռունկի,

7. Նախնական մասնագիտական (արհեստագործական) կրթության 2901 «Վերամբարձ տրանսպորտային միջոցների տեխնիկական շահագործում» մասնագիտության «Ավտոկռունկավար» որակավորմամբ մասնագետի մասնագիտական գործունեության պարտականություններն են.

1) ավտոկռունկը վարելը,

2) ճանապարհային երթևեկության կանոնների իմացությունը և երթևեկության ժամանակ դրանց պարտադիր պահպանումը,

3) շարժական կամ սևեռված (դիրքադրված) սլաքով շարժական վերամբարձ ավտոկռունկների աշխատանքի կառավարումն ու վերահսկումը,

4) ավտոկռունկը աշխատանքային դիրքի բերումը (մոնտաժում) և աշխատանքն ավարտելուց հետո երթևեկության դիրքի ետ բերումը (ապամոնտաժում),

5) շինհրապարակներում և այլ վայրերում բեռների իջեցման և բարձրացման, բեռնման-բեռնաթափման, բեռները տարածության մի կետից մյուսը տեղափոխելու նպատակով ավտոկռունկի կառավարումն ու վերահսկումը,

6) ավտոմոբիլային կռունկների, այլ ամբարձիչ սարքավորումների և մեքենաների ճոպանների, արգելակների և պաշտպանիչ ավտոմատ սարքերի աշխատանքի կարգավորումն և վերահսկումը, բեռի ամրացման ճշգրտությունը վերահսկումը,

7) ավտոկռունկի, դրա առանձին հանգույցների, մեխանիզմների և սարքավորումների վերանորոգման աշխատանքներին մասնակցելը, վերանորոգված ագրեգատները փորձարկումը և գործարկումը,

8) ավտոկռունկի և սարքավորումների նախապատրաստումը և սպասարկումը, վառելիքով, քսայուղերով, հովացնող հեղուկով լիցքավորելը, դրանց շահագործման անվտանգության կանոնները պահպանելը:

9) իր հետ աշխատող անձնակազմի անվտանգության ապահովումը, ինչպես նաև նրանց աշխատանքի ճշգրիտ կազմակերպումը:

 

ԳԼՈՒԽ 3
ՆԱԽՆԱԿԱՆ ՄԱՍՆԱԳԻՏԱԿԱՆ (ԱՐՀԵՍՏԱԳՈՐԾԱԿԱՆ) ԿՐԹՈՒԹՅԱՆ 2901 «ՎԵՐԱՄԲԱՐՁ ՏՐԱՆՍՊՈՐՏԱՅԻՆ ՄԻՋՈՑՆԵՐԻ ՏԵԽՆԻԿԱԿԱՆ ՇԱՀԱԳՈՐԾՈՒՄ» ՄԱՍՆԱԳԻՏՈՒԹՅԱՆ «ԱՎՏՈԿՌՈՒՆԿԱՎԱՐ» ՈՐԱԿԱՎՈՐՄԱՆ ՀԻՄՆԱԿԱՆ ԿՐԹԱԿԱՆ ԾՐԱԳՐԻ ՆԿԱՏՄԱՄ` ԸՆԴՀԱՆՈՒՐ ՊԱՀԱՆՋՆԵՐ

 

8. Նախնական մասնագիտական (արհեստագործական) կրթության 2901 «Վերամբարձ տրանսպորտային միջոցների տեխնիկական շահագործում» մասնագիտության «Ավտոկռունկավար» որակավորման հիմնական կրթական ծրագրի նկատմամբ ընդհանուր պահանջները սահմանվում է շրջանավարտին ներկայացվող ընդհանուր պահանջների համաձայն:

9. Նախնական մասնագիտական (արհեստագործական) կրթության 2901 «Վերամբարձ տրանսպորտային միջոցների տեխնիկական շահագործում» մասնագիտության «Ավտոկռունկավար» որակավորման հիմնական կրթական ծրագիրն ավարտած շրջանավարտը պետք է.

1) ժամանակակից անհատի և քաղաքացու ձևավորման պահանջներին համապատասխան ունենա ազգային և համաշխարհային մշակույթի ու պատմության վերաբերյալ գիտելիքներ,

2) ունենա մասնագիտական ոլորտի վերաբերյալ ընդհանուր գիտելիքներ, կարողանա դրանք կիրառել մասնագիտական գործունեության ընթացքում,

3) մասնագիտական գործիքները, սարքավորումները, հարմարանքները և նյութերը արդյունավետ և նպատակային օգտագործելու նպատակով կիրառի մասնագիտական տեսական ու գործնական գիտելիքները,

4) ունենա մասնագիտական գործողությունները իրականացնելու հմտություններ,

5) ճիշտ ընկալի և կիրառի մասնագիտական տերմինաբանությունը,

6) ունենա մասնագիտական գործունեության ժամանակ համապատասխան գործողությունների սոցիալական հետևանքները հաշվի առնելու հմտություն,

7) ունենա մասնագիտական ինքնազարգացման և կատարելագործման նպատակով անհրաժեշտ տեղեկությունները ընտրելու և մասնագիտական աղբյուրներից ձեռք բերելու հմտություն,

8) ցուցաբերի աշխատանքային խնդիրների լուծման ընթացքում պատասխանատվություն ստանձնելու, հիմնավորված լուծումներ գտնելու կարողություն,

9) ունենա ինչպես ընդհանուր, այնպես էլ որոշակի փոփոխվող գործոններով իրավիճակներում աշխատելու հմտություն:

 

ԳԼՈՒԽ 4
ՆԱԽՆԱԿԱՆ ՄԱՍՆԱԳԻՏԱԿԱՆ (ԱՐՀԵՍՏԱԳՈՐԾԱԿԱՆ) ԿՐԹՈՒԹՅԱՆ 2901 «ՎԵՐԱՄԲԱՐՁ ՏՐԱՆՍՊՈՐՏԱՅԻՆ ՄԻՋՈՑՆԵՐԻ ՏԵԽՆԻԿԱԿԱՆ ՇԱՀԱԳՈՐԾՈՒՄ» ՄԱՍՆԱԳԻՏՈՒԹՅԱՆ «ԱՎՏՈԿՌՈՒՆԿԱՎԱՐ» ՈՐԱԿԱՎՈՐՄԱՆ ՀԻՄՆԱԿԱՆ ԿՐԹԱԿԱՆ ԾՐԱԳՐԻ ԲՈՎԱՆԴԱԿՈՒԹՅԱՆ ՊԱՐՏԱԴԻՐ ՆՎԱԶԱԳՈՒՅՆԻ ՆԿԱՏՄԱՄԲ ՊԱՀԱՆՋՆԵՐԸ

 

10. Նախնական մասնագիտական (արհեստագործական) կրթության 2901 «Վերամբարձ տրանսպորտային միջոցների տեխնիկական շահագործում» մասնագիտության «Ավտոկռունկավար» որակավորման հիմնական կրթական ծրագրի բովանդակության պարտադիր նվազագույնի նկատմամբ պահանջները սահմանվում է ընդհանուր հումանիտար, սոցիալ-տնտեսագիտական և ընդհանուր բնագիտական գիտելիքների, առանցքային հմտությունների, ընդհանուր և հատուկ մասնագիտական կարողությունների բնագավառում շրջանավարտին ներկայացվող պահանջների համաձայն:

11. Նախնական մասնագիտական (արհեստագործական) կրթության 2901 «Վերամբարձ տրանսպորտային միջոցների տեխնիկական շահագործում» մասնագիտության «Ավտոկռունկավար» որակավորման հիմնական կրթական ծրագրով շրջանավարտը ընդհանուր հումանիտար, սոցիալ-տնտեսագիտական և ընդհանուր բնագիտական գիտելիքների բնագավառում պետք է`

a. ցուցաբերի ՀՀ Սահմանադրության, զբաղվածության տվյալ բնագավառը կարգավորող նորմատիվ իրավական ակտերի, մարդու և հասարակության, քաղաքացիների միջև հարաբերությունները կարգավորող օրենքների և նորմատիվ իրավական ակտերի հիմնական դրույթների իմացություն,

b. տիրապետի հայոց լեզվին,

c. հաղորդակցվի առնվազն մեկ օտար լեզվով,

d. ցուցաբերի առողջ կենսակերպ վարելու, հիգիենայի և ֆիզիկական կուլտուրայի կանոններին տիրապետելու կարողություն,

e. ցուցաբերի ազգային և համաշխարհային պատմության և մշակույթի որոշակի իմացություն,

f. ունենա անձի և հասարակության զարգացման օրինաչափությունների, հասարակության սոցիալական կառուցվածքի, շարժումների, քաղաքականության սուբյեկտների, քաղաքական հարաբերությունների և գործընթացների վերաբերյալ ընդհանուր տեղեկություններ,

g. տիրապետի էկոլոգիական հիմնական հասկացությունների բովանդակությանը, բնապահպանական գլոբալ և տարածաշրջանային հիմնախնդիրների դրույթներին,

h. ցուցաբերի մասնագիտական գործունեության բնագավառի տնտեսական երևույթների և հարաբերությունների առանձնահատկությունների վերաբերյալ իմացություններ,

i. պատկերացում ունենա արտակարգ իրավիճակների մասին, տիրապետի արտակարգ իրավիճակներում գործելու հիմնական սկզբունքներին և մոտեցումներին, տեղյակ լինի փրկարարական աշխատանքների կազմակերպման կառուցվածքին և ձևերին, օգտագործի անհատական պաշտպանության միջոցներ:

12. Նախնական մասնագիտական (արհեստագործական) կրթության 2901 «Վերամբարձ տրանսպորտային միջոցների տեխնիկական շահագործում» մասնագիտության «Ավտոկռունկավար» որակավորման հիմնական կրթական ծրագրով շրջանավարտը պետք է տիրապետի հավելված 1-ի աղյուսակ 1-ում բերված մոդուլներով ներկայացված առանցքային հմտություններին:

13. Նախնական մասնագիտական (արհեստագործական) կրթության 2901 «Վերամբարձ տրանսպորտային միջոցների տեխնիկական շահագործում» մասնագիտության «Ավտոկռունկավար» որակավորման հիմնական կրթական ծրագրով շրջանավարտը պետք է տիրապետի հավելված 1-ի աղյուսակ 2-ում բերված մոդուլներով ներկայացված ընդհանուր մասնագիտական և հատուկ մասնագիտական կարողություններին:

 

ԳԼՈՒԽ 5
ՆԱԽՆԱԿԱՆ ՄԱՍՆԱԳԻՏԱԿԱՆ (ԱՐՀԵՍՏԱԳՈՐԾԱԿԱՆ) ԿՐԹՈՒԹՅԱՆ 2901 «ՎԵՐԱՄԲԱՐՁ ՏՐԱՆՍՊՈՐՏԱՅԻՆ ՄԻՋՈՑՆԵՐԻ ՏԵԽՆԻԿԱԿԱՆ ՇԱՀԱԳՈՐԾՈՒՄ» ՄԱՍՆԱԳԻՏՈՒԹՅԱՆ «ԱՎՏՈԿՌՈՒՆԿԱՎԱՐ» ՈՐԱԿԱՎՈՐՄԱՆ ՀԻՄՆԱԿԱՆ ԿՐԹԱԿԱՆ ԾՐԱԳՐԻ ԻՐԱԿԱՆԱՑՄԱՆ ՊԱՅՄԱՆՆԵՐԻ ՆԿԱՏՄԱՄԲ ՊԱՀԱՆՋՆԵՐ

 

14. Նախնական մասնագիտական (արհեստագործական) կրթության 2901 «Վերամբարձ տրանսպորտային միջոցների տեխնիկական շահագործում» մասնագիտության «Ավտոկռունկավար» որակավորման հիմնական կրթական ծրագիր իրականացնող հաստատության կադրային ապահովության և կադրային համապատասխանության նկատմամբ սահմանվում են հետևյալ պահանջները.

a. ՈՒսումնական պարապմունքներ վարող դասախոսը պետք է ունենա դասընթացի բնույթին համապատասխանող միջին կամ բարձրագույն մասնագիտական կրթության որակավորում, կամ տվյալ մասնագիտական զբաղվածության բնագավառում աշխատանքային գործունեության փորձ` եթե տվյալ դասընթացի ուղղությամբ միջին կամ բարձրագույն կրթություն չի իրականացվում: Հատուկ մասնագիտական դասընթացները վարող դասախոսների համար մասնագիտական աշխատանքի փորձի առկայությունը ցանկալի է:

b. ՈՒսումնական պրակտիկան վարող արտադրական ուսուցման վարպետը պետք է ունենա տվյալ մասնագիտությամբ մասնագիտական աշխատանքի փորձ և մասնագիտական կրթություն:

c. Արտադրական և նախաավարտական պրակտիկաները վարում է մասնագիտական դասընթացի դասախոսը:

15. Նախնական մասնագիտական (արհեստագործական) կրթության 2901 «Վերամբարձ տրանսպորտային միջոցների տեխնիկական շահագործում» մասնագիտության «Ավտոկռունկավար» որակավորման հիմնական կրթական ծրագրի իրականացման ուսումնամեթոդական ապահովման նկատմամբ սահմանվում են հետևյալ պահանջները.

1) հաստատությունը պետք է ունենա մասնագիտության ուսումնական պլանով նախատեսված առարկաների և մոդուլների ծրագրային բովանդակությանը համապատասխանող ուսումնական, մեթոդական և տեղեկատվական նյութեր (գրադարանային ֆոնդ, տվյալների համակարգչային բազա և այլն), գնահատման և ատեստավորման նպատակով օգտագործվող նյութեր, ուսումնական գործընթացի արդյունավետ իրականացմանը նպաստող այլ նյութեր, ուղեցույցներ:

16. Նախնական մասնագիտական (արհեստագործական) կրթության 2901 «Վերամբարձ տրանսպորտային միջոցների տեխնիկական շահագործում» մասնագիտության «Ավտոկռունկավար» որակավորման հիմնական կրթական ծրագիր իրականացնող հաստատության նյութատեխնիկական ապահովության նկատմամբ պահանջները սահմանվում են ըստ ուսումնական կաբինետների, լաբորատորիաների, արհեստանոցների, սպորտային համալիրի: Դրանց հագեցվածությունը որոշվում է ուսումնական ծրագրերի պահանջներին համապատասխան:

a. ՈՒսումնական կաբինետների երաշխավորվող ցանկը`

ա. հայոց լեզվի և խոսքի մշակույթի հիմունքների,

բ. օտար լեզվի,

գ. ընդհանուր հումանիտար,սոցիալ-տնտեսագիտական և բնագիտական առարկաների

դ. ավտոմեքենայի վարման հմտությունների,

ե. ճանապարհային երթևեկության կանոնների և անվտանգ երթևեկության հիմունքների,

զ. ավտոկռունկի կառուցվածքի,

է. աշխատանքի անվտանգության,

ը. անհատական համակարգիչների:

b. ՈՒսումնական լաբորատորիաների երաշխավորվող ցանկը`

ա. ավտոմեքենայի վարման վարժասարքերի,

բ. կռունկի կառավարման վարժասարքերի:

c. ՈՒսումնական արհեստանոցներ

ա. ավտոկռունկի տեխնիկական սպասարկման:

d. Սպորտային համալիր`

ա. մարզադահլիճ,

բ. մարզահրապարակ:

Կրթական ծրագիր իրականացնող հաստատությունը, ելնելով անհրաժեշտությունից, կարող է ձևավորել լրացուցիչ կաբինետներ, լաբորատորիաներ:

17. Նախնական մասնագիտական (արհեստագործական) կրթության 2901 «Վերամբարձ տրանսպորտային միջոցների տեխնիկական շահագործում» մասնագիտության «Ավտոկռունկավար» որակավորման հիմնական կրթական ծրագրով ուսումնական գործընթացի կազմակերպման նկատմամբ սահմանվում են հետևյալ պահանջները.

1) առկա ուսուցման ձևի համար ուսումնական տարվա սկիզբը սեպտեմբերի 1-ն է, իսկ դրսեկության (էքստեռնատ) և հեռավար (դիստանցիոն) ձևերով ուսուցման դեպքում սահմանվում է ուսումնական պլաններով,

2) ուսումնական յուրաքանչյուր տարվա տևողությունը սահմանվում է ուսումնական պլանով,

3) սովորողի շաբաթական ուսումնական բեռնվածության առավելագույն ծավալը չպետք է գերազանցի 54 ժամը` ներառյալ լսարանային և արտալսարանային ուսումնական աշխատանքի բոլոր տեսակները,

4) սովորողի ուսումնական բեռնվածության նվազագույն և պարտադիր պարապմունքների շաբաթական ծավալը չպետք է գերազանցի 36 ժամը` առանց նախասիրական առարկաների, խորհրդատվությունների և լրացուցիչ արտալսարանային պարապմունքների բեռնվածության,

5) ուսումնական խմբի համար խորհրդատվության տարեկան ծավալը կազմում է մինչև 100 ժամը,

6) նախասիրական առարկաների ցանկը, դրանց ծավալը (առանձին դասացուցակով) և ուսուցման ժամկետները յուրաքանչյուր ուսումնական տարում որոշվում է հաշվի առնելով սովորողների ընտրությունը:

18. Նախնական մասնագիտական (արհեստագործական) կրթության 2901 «Վերամբարձ տրանսպորտային միջոցների տեխնիկական շահագործում» մասնագիտության «Ավտոկռունկավար» որակավորման հիմնական կրթական ծրագրի պրակտիկաների կազմակերպման նկատմամբ սահմանվում են հետևյալ պահանջները.

a. մասնագիտության հիմնական կրթական ծրագիրը ներառում է ուսումնական (տեսական ուսուցմամբ և/կամ առանց տեսական ուսուցման), արտադրական և նախաավարտական պրակտիկաներ.

b. պրակտիկայի յուրաքանչյուր տեսակի տևողությունը սույն չափորոշչով սահմանված պրակտիկայի ընդհանուր տևողությանը համապատասխան սահմանվում է մասնագիտության ուսումնական պլանով,

c. պրակտիկաների ուսումնական ծրագրերը կազմում և հաստատում են ուսումնական հաստատությունները.

d. ուսումնական պրակտիկաներն անց են կացվում պրակտիկայի ծրագրի կատարումն ապահովելու համար բավարար կահավորում և տեխնիկական հագեցում ունեցող ուսումնական արհեստանոցներում, ուսումնափորձնական տեղամասերում, հաստատության այլ ուսումնաօժանդակ օբյեկտներում, ինչպես նաև կազմակերպություններում, հաստատություններում.

e. արտադրական և նախաավարտական պրակտիկաները, որպես կանոն, անց են կացվում պրակտիկաների ուսումնական ծրագրերի բովանդակությանը համապատասխան պայմաններ ունեցող կազմակերպություններում:

19. Նախնական մասնագիտական (արհեստագործական) կրթության 2901 «Վերամբարձ տրանսպորտային միջոցների տեխնիկական շահագործում» մասնագիտության «Ավտոկռունկավար» որակավորման սովորողների ատեստավորումների նկատմամբ սահմանվում են հետևյալ պահանջները.

a. ուսումնառության ընթացքում սովորողները պարբերաբար ատեստավորվում են, որի նպատակը ըստ սույն չափորոշչով սահմանված կարողությունների տարրերի նրանց ձեռքբերումները հավաստող վկայություններ ստանալն է,

b. ուսումնական կիսամյակի սկզբում սովորողը տեղեկացվում է կիսամյակի ընթացքում միջանկյալ ատեստավորման բնույթի, ժամկետների, անցկացման ձևի և ներառվող նյութի ծավալի մասին,

c. պետական ամփոփիչ ատեստավորումը երաշխավորվում է անցկացնել առանձին առարկաներից կամ մոդուլներից քննության, համալիր (միջառարկայական կամ միջմոդուլային) քննության կամ ավարտական (դիպլոմային) աշխատանք կատարելու և պաշտպանելու ձևով,

d. պետական ամփոփիչ ատեստավորման ընտրված ձևը և ներառվող նյութի ծավալը պետք է հնարավորություն տա ստուգել շրջանավարտի ձեռք բերած կարողությունների և հմտությունների համապատասխանությունը սույն չափորոշիչով 2901 «Վերամբարձ տրանսպորտային միջոցների տեխնիկական շահագործում» մասնագիտության «Ավտոկռունկավար» որակավորման մասնագետի համար սահմանված պահանջներին:

 

ԳԼՈՒԽ 6
ՆԱԽՆԱԿԱՆ ՄԱՍՆԱԳԻՏԱԿԱՆ (ԱՐՀԵՍՏԱԳՈՐԾԱԿԱՆ) ԿՐԹՈՒԹՅԱՆ 2901 «ՎԵՐԱՄԲԱՐՁ ՏՐԱՆՍՊՈՐՏԱՅԻՆ ՄԻՋՈՑՆԵՐԻ ՏԵԽՆԻԿԱԿԱՆ ՇԱՀԱԳՈՐԾՈՒՄ» ՄԱՍՆԱԳԻՏՈՒԹՅԱՆ «ԱՎՏՈԿՌՈՒՆԿԱՎԱՐ» ՈՐԱԿԱՎՈՐՄԱՆ ՄՈԴՈՒԼԱՅԻՆ ՈՒՍՈՒՄՆԱԿԱՆ ԾՐԱԳՐԵՐԸ, ՕՐԻՆԱԿԵԼԻ ՈՒՍՈՒՄՆԱԿԱՆ ՊԼԱՆԸ ԵՎ ԴՐԱ ՊԱՐԶԱԲԱՆՈՒՄՆԵՐԸ

 

20. Նախնական մասնագիտական (արհեստագործական) կրթության 2901 «Վերամբարձ տրանսպորտային միջոցների տեխնիկական շահագործում» մասնագիտության «Ավտոկռունկավար» որակավորման հիմնական կրթական ծրագիրն իրականացնելու համար հաստատությունը կազմում և հաստատում է առանցքային հմտությունների, ընդհանուր և հատուկ մասնագիտական մոդուլների, ընտրովի դասընթացի ուսումնական ծրագրերը, կրթության կառավարման պետական լիազորված մարմնի երաշխավորած ձևին համապատասխան ուսումնական պլանը` հաշվի առնելով հավելված 1-ի 3-րդ աղյուսակում բերված օրինակելի ուսումնական պլանը:

21. Նախնական մասնագիտական (արհեստագործական) կրթության 2901 «Վերամբարձ տրանսպորտային միջոցների տեխնիկական շահագործում» մասնագիտության «Ավտոկռունկավար» որակավորման հիմնական կրթական ծրագիրն իրականացնող հաստատությունը սույն չափորոշչի հիման վրա մոդուլային ուսումնական ծրագրերը և ուսումնական պլանը կազմելու ժամանակ`

1) կարող է փոփոխել դասընթացների և մոդուլների ժամաքանակը` պահպանելով մասնագետի (շրջանավարտի) կարողություններին և հմտություններին ներկայացվող պահանջները,

2) պետք է մոդուլների արդյունքներին և դրանց կատարման չափանիշներին համապատասխան ուսումնական ծրագրերը մշակելիս հաշվի առնի գործատուների, գործադիր իշխանությունների, մասնագիտական ոլորտը կառավարող պետական լիազորված մարմինների, այլ շահագրգիռ սուբյեկտների (սոցիալական գործընկերների) առաջարկությունները,

3) պետք է առարկայի և /կամ/ մոդուլի ընդհանուր ժամաքանակի սահմաններում որոշի տեսական, գործնական և լաբորատոր պարապմունքների ժամաքանակները,

4) պետք է միջանկյալ ատեստավորման ընդհանուր շաբաթների սահմաններում որոշի ըստ կիսամյակների տվյալ ատեստավորմանը հատկացվող ժամանակը,

5) պետք է որակավորման նկարագրին համապատասխան դրա ամբողջացման անհրաժեշտությունը և առանձնահատկությունը հաշվի առնելով կազմի և հաստատի ընտրովի դասընթացների ուսումնական ծրագրերը,

6) օգտվելով երաշխավորված ձևում տրված պարզաբանումներից պետք է կազմի ուսումնական պլանի կիրառման պարզաբանումները,

7) պետք է պրակտիկայի համար նախատեսված շաբաթների սահմաններում որոշի ուսումնական և արտադրական պրակտիկաների տևողությունները, անցկացման ժամկետները, նախաավարտական պրակտիկայի տևողությունը,

8) պետք է սույն չափորոշիչով երաշխավորված ամփոփիչ ատեստավորման ձևերին համապատասխան ընտրի ամփոփիչ ատեստավորման ձևը:

 

Հավելված 1

 

Նախնական մասնագիտական

(արհեստագործական) կրթության 2901

«Վերամբարձ տրանսպորտային միջոցների

տեխնիկական շահագործում»

մասնագիտության «Ավտոկռունկավար»

որակավորման պետական կրթական

չափորոշչի

 

Աղյուսակ 1

Նախնական մասնագիտական

(արհեստագործական) կրթության 2901

«Վերամբարձ տրանսպորտային միջոցների

տեխնիկական շահագործում»

մասնագիտության «Ավտոկռունկավար»

որակավորման հիմնական կրթական ծրագրի

առանցքային հմտությունների մոդուլներ

 

._____________________________________________________________________.

|               ՄՈԴՈՒԼԻ ԱՆՎԱՆՈՒՄԸ «ՀԱՂՈՐԴԱԿՑՈՒԹՅՈՒՆ»                  |

|_____________________________________________________________________|

|1. |Մոդուլի      |ԱՀ-Հ-3-12-001                                      |

|   |դասիչը       |                                                   |

|___|_____________|___________________________________________________|

|2. |Մոդուլի      |Մոդուլի  նպատակն  է  զարգացնել  սովորողի  անձնական |

|   |նպատակը      |շփման   ունակությունները,  ակտիվացնել  միջանձնային |

|   |             |հաղորդակցության   հնարավորությունները,    ձևավորել |

|   |             |աշխատանքային    և     մասնագիտական   գործունեության|

|   |             |ընթացքում   նպատակային   հաղորդակցման,   գործնական |

|   |             |կապերի     ու      հարաբերությունների     ստեղծման |

|   |             |կարողությունը:                                     |

|___|_____________|___________________________________________________|

|3. |Մոդուլի      | 36 ժամ                                            |

|   |տևողությունը |                                                   |

|___|_____________|___________________________________________________|

|4. |Մուտքային    |Այս մոդուլն ուսումնասիրելու համար սկզբնական        |

|   |պահանջները   |մասնագիտական գիտելիքներ պետք չեն:                  |

|___|_____________|___________________________________________________|

|5. |Մոդուլի      |Մոդուլի ընդունելի կատարողականը յուրաքանչյուր       |

|   |գնահատման    |արդյունքի համար սահմանված կատարման չափանիշների     |

|   |կարգը        |բավարար մակարդակի ապահովումն է:                    |

|___|_____________|___________________________________________________|

|6. |ՈՒսումնառու- |Ներկայացնել հաղորդակցության  դերն ու նշանակությունը|

|   |թյան         |անձնական և  մասնագիտական նպատակների իրականացման    |

|   |արդյունք 1   |համար                                              |

|___|_____________|___________________________________________________|

|7. |Կատարման     |1) ճիշտ է բացատրում հաղորդակցման անհրաժեշտությունը |

|   |չափանիշներ   |անձի ինքնադրսևորման  և  գործարար հաջողությունների  |

|   |             |համար,                                             |

|   |             |2) ներկայացնում է շփման և  անձնական  հաղորդակցման  |

|   |             |ձևերը,  բաղադրիչները,                              |

|   |             |3) ներկայացնում է գործնական հաղորդակցման           |

|   |             |եղանակները, բաղադրիչները,                          |

|   |             |4) շփման հնարավորությունը ուղղորդում է նպատակային  |

|   |             |հաղորդակցմանը,                                     |

|   |             |5) անձնական հատկանիշները օգտագործում է գործնական   |

|   |             |հաղորդակցության մեջ:                               |

|___|_____________|___________________________________________________|

|8. |ՈՒսումնառու- |Կիրառել ուղղակի հաղորդակցման  ձևերը                |

|   |թյան         |                                                   |

|   |արդյունք 2   |                                                   |

|___|_____________|___________________________________________________|

|9. |Կատարման     |1) ճիշտ  է  ներկայացնում   ուղղակի  հաղորդակցման   |

|   |չափանիշներ   |ձևերը,                                             |

|   |             |2) բանավոր հաղորդակցման ժամանակ վարում է           |

|   |             |զրույց, արձագանքում է հարցադրումներին,             |

|   |             |3)   հանդես է գալիս հաղորդումներով և               |

|   |             |զեկույցներով` ներկայացնում է հստակ և  նպատակային   |

|   |             |խոսք,                                              |

|   |             |4) ուղղակի հաղորդակցման ընթացքում հայտնում է       |

|   |             |տեսակետ, դրսևորում  է հետաքրքրություններ,          |

|   |             |հաճոյախոսում է,                                    |

|   |             |5) մասնակցում է դեբատների և  բանավեճերի, պահպանում |

|   |             |է համագործակցության շարունակականությունը:          |

|___|_____________|___________________________________________________|

|10.|ՈՒսումնառու- | Կիրառել անուղղակի հաղորդակցման  ձևերը             |

|   |թյան         |                                                   |

|   |արդյունք 3   |                                                   |

|___|_____________|___________________________________________________|

|11.|Կատարման     |1)    ճիշտ  է  ներկայացնում անուղղակի հաղորդակցման |

|   |չափանիշներ   |ձևերը,                                             |

|   |             |2) կազմում և  ձևակերպում  է գրավոր խոսք` պահպանելով|

|   |             |նպատակայնությունն ու էթիկան,                       |

|   |             |3) օգտագործում է տեղեկատվական տեխնոլոգիաները և  այլ|

|   |             |տեխնիկական միջոցները` նպատակային տեղեկատվությունը  |

|   |             |փոխանցելու համար,                                  |

|   |             |4) կազմում է գրություններ` ըստ հասցեատիրոջ և       |

|   |             |նպատակի,                                           |

|   |             |5) վարում է տեղեկատվության հավաքագրման և  փոխանցման|

|   |             |փաստաթղթեր,                                        |

|   |             |6) բանավոր հաղորդակցման նյութը փոխարկում է գրավորի,|

|   |             |7) գրավոր հաղորդակցման նյութը փոխարկում է բանավոր  |

|   |             |հակիրճ նյութի:                                     |

|12.|ՈՒսումնառու- |Ձևավորել  և  զարգացնել  միջանձնային հաղորդակցում   |

|   |թյան         |                                                   |

|   |արդյունք 4   |                                                   |

|___|_____________|___________________________________________________|

|13.|Կատարման     |1) նախաձեռնում   է  անձնական  և    աշխատանքային    |

|   |չափանիշներ   |շփում` ըստ իրավիճակի և  զրուցակցի կամ հասցեատիրոջ  |

|   |             |2) ստանում, մշակում և  դասակարգում է անհրաժեշտ     |

|   |             |(նպատակային) տեղեկատվությունը,                     |

|   |             |3) առկա տեղեկատվությունն օգտագործում է միջանձնային |

|   |             |հաղորդակցում ձևավորելու  համար,                    |

|   |             |4) օգտագործում է հաղորդակցման հնարքները և          |

|   |             |տեխնոլոգիաները` հետաքրքրություն առաջացնելու և      |

|   |             |շահադրդելու համար,                                 |

|   |             |5) ներգրավվում է երկխոսություններում,              |

|   |             |քննարկումներում, հայտնում է կարծիք, հիմնավորում է  |

|   |             |տեսակետներ,                                        |

|   |             |6) պահպանում և  եզրափակում է երկխոսությունը,       |

|   |             |7) կարողանում է հաղորդակցվել` հաշվի առնելով        |

|   |             |իրավիճակը և  ունկնդրի հետաքրքրությունները:         |

|___|_____________|___________________________________________________|

|14.|ՈՒսումնառու- |Խթանել համագործակցության ձևավորումը,  ստեղծել      |

|   |թյան         |նախապայմաններ շարունական գործընկերության համար     |

|   |արդյունք 5   |                                                   |

|___|_____________|___________________________________________________|

|15.|Կատարման     |1) ներկայացնում է համագործակցությանը խթանող        |

|   |չափանիշներ   |միջոցառումները (գովազդ, հայտարարություններ,        |

|   |             |ցուցահանդեսներ և  այլն),                           |

|   |             |2) հավանական գործընկերոջ վերաբերյալ հավաքագրում է  |

|   |             |անհրաժեշտ տեղեկատվությունը,                        |

|   |             |3) հավաքագրված տեղեկատվությունն օգտագործում է      |

|   |             |գործարար հաղորդակցում ձևավորելու  համար,           |

|   |             |4) օգտագործում է հաղորդակցման հնարքները և          |

|   |             |տեխնոլոգիաները` հետաքրքրություն առաջացնելու և      |

|   |             |շահադրդելու համար,                                 |

|   |             |5) հաղորդակցման ընթացքում ձեռք է բերում            |

|   |             |վստահություն,                                      |

|   |             |6) ապահովում է հետադարձ կապի միջոցառումներ:        |

|_____________________________________________________________________|

|   ՄՈԴՈՒԼԻ ԱՆՎԱՆՈՒՄԸ  «ԱՆՎՏԱՆԳՈՒԹՅՈՒՆ ԵՎ ԱՌԱՋԻՆ ՕԳՆՈՒԹՅՈՒՆ»          |

|_____________________________________________________________________|

|16.|Մոդուլի      |ԱՀ-ԱԱՕ-3-12-001                                    |

|   |դասիչը       |                                                   |

|___|_____________|___________________________________________________|

|17.|Մոդուլի      |Մոդուլի նպատակն է սովորողի մոտ ձևավորել            |

|   |նպատակը      |աշխատանքային գործունեության ընթացքում և  կենցաղում |

|   |             |անվտանգության կանոնները  պահպանելու,               |

|   |             |սանիտարահիգիենիկ պահանջներին համապատասխան կենցաղը  |

|   |             |և  աշխատանքը կազմակերպելու, հավանական վտանգները և  |

|   |             |վթարները կանխարգելելու, արտադրական վթարների        |

|   |             |դեպքում` անվտանգության միջոցառումներ               |

|   |             |իրականացնելու և  առաջին օգնություն ցուցաբերելու    |

|   |             |կարողություններ:                                   |

|___|_____________|___________________________________________________|

|18.|Մոդուլի      |36 ժամ                                             |

|   |տևողությունը |                                                   |

|___|_____________|___________________________________________________|

|19.|Մուտքային    |Այս մոդուլն ուսումնասիրելու համար սկզբնական        |

|   |պահանջները   |մասնագիտական գիտելիքներ պետք չեն:                  |

|___|_____________|___________________________________________________|

|20.|Մոդուլի      |Մոդուլի ընդունելի կատարողականը յուրաքանչյուր       |

|   |գնահատման    |արդյունքի համար նախատեսված կատարման չափանիշների    |

|   |կարգը        |բավարար մակարդակի ապահովումն է:                    |

|___|_____________|___________________________________________________|

|21.|ՈՒսումնառու- |Ներկայացնել աշխատանքային գործունեության            |

|   |թյան         |ընթացքում և  կենցաղում անվտանգության կանոնները     |

|   |արդյունք 1   |                                                   |

|___|_____________|___________________________________________________|

|22.|Կատարման     |1) ճիշտ  է բացատրում անվտանգության կանոնների       |

|   |չափանիշներ   |սահմանման, իրավական կարգավորման և  պահպանման       |

|   |             |անհրաժեշտությունը,                                 |

|   |             |2) ըստ հիմնական բնագավառների ճիշտ է ներկայացնում   |

|   |             |անվտանգության կանոնների պահանջները,                |

|   |             |3) ճիշտ է ներկայացնում տեխնոլոգիական               |

|   |             |սարքավորումների շահագործման անվտանգության          |

|   |             |կանոնները,                                         |

|   |             |4) ճիշտ է ներկայացնում հրդեհային անվտանգության     |

|   |             |և  հակահրդեհային պաշտպանության կանոնները,          |

|   |             |5) ճիշտ է ներկայացնում էլեկտրաանվտանգության        |

|   |             |կանոնները,                                         |

|   |             |6) ներկայացնում է անվտանգության կանոնների          |

|   |             |խախտման հետևանքները,  պատասխանատվությունները:      |

|___|_____________|___________________________________________________|

|23.|ՈՒսումնառու- |Կազմակերպել կենցաղը և  աշխատանքը սանիտարահիգիենիկ  |

|   |թյան         |պահանջներին  համապատասխան                          |

|   |արդյունք 2   |                                                   |

|___|_____________|___________________________________________________|

|24.|Կատարման     |1) ներկայացնում է  մարդու առողջության և  աշխատանքի |

|   |չափանիշներ   |ընթացքում աշխատունակության վրա ազդող գործոնները    |

|   |             |(սանիտարահիգիենիկ, հոգեբանաֆիզիոլոգիական,          |

|   |             |էսթետիկական, սոցիալական-հոգեբանական),              |

|   |             |2) ներկայացնում է աշխատավայրի սանիտարիայի  և       |

|   |             |հիգիենայի ընդհանուր նորմերը (միկրոկլիման,          |

|   |             |ճառագայթումը, լուսավորվածությունը, տատանումները և  |

|   |             |այլն),                                             |

|   |             |3) ներկայացնում է  աշխատանքի համար անհրաժեշտ       |

|   |             |նյութերը և  դրանց անվնաս օգտագործումը,             |

|   |             |4) ներկայացնում է սանիտարիայի և  հիգիենայի         |

|   |             |պահպանման համար անհրաժեշտ միջոցառումները:          |

|___|_____________|___________________________________________________|

|25.|ՈՒսումնառու- |Կանխել հավանական վտանգները և  վթարները,            |

|   |թյան         |իրականացնել անվտանգության միջոցառումներ            |

|   |արդյունք 3   |                                                   |

|___|_____________|___________________________________________________|

|26.|Կատարման     |1) ներկայացնում  է  կենցաղային  և    արտադրական    |

|   |չափանիշներ   |վթարների առաջացման պատճառները և  հետևանքները,      |

|   |             |2) ներկայացնում է արտադրական վթարների կանխման      |

|   |             |աշխատանքները,                                      |

|   |             |3) ներկայացնում է առանձին խմբերի (հաշմանդամություն |

|   |             |ունեցող անձինք, հղիներ, անչափահասներ և  այլն)      |

|   |             |աշխատանքային առանձնահատուկ պայմանները և  վտանգների |

|   |             |կանխման սահմանված միջոցառումները,                  |

|   |             |4) ներկայացնում է կենցաղային և  արտադրական վթարների|

|   |             |ու դժբախտ պատահարների փաստաթղթային ձևակերպումների  |

|   |             |կարգը:                                             |

|___|_____________|___________________________________________________|

|27.|ՈՒսումնառու- |Ցուցաբերել առաջին օգնություն                       |

|   |թյան         |                                                   |

|   |արդյունք 4   |                                                   |

|___|_____________|___________________________________________________|

|28.|Կատարման     |1) տիրապետում է տարբեր իրավիճակներում առաջին       |

|   |չափանիշներ   |օգնության հիմնական կանոններին,                     |

|   |             |2) առաջին օգնության գործողությունների քայլերը      |

|   |             |ճիշտ է ներկայացնում,                               |

|   |             |3) կատարում է արհեստական շնչառության և  սրտի       |

|   |             |աշխատանքի վերականգնման գործողություն,              |

|   |             |4) կատարում է արյան հոսքի դադարեցման և  բաց        |

|   |             |վնասվածքների վիրակապման  գործողություն,            |

|   |             |5) կատարում է այրվածքների նախնական մշակման և       |

|   |             |էլեկտրահարվածին առաջին օգնություն ցուցաբերելու     |

|   |             |գործողություններ,                                  |

|   |             |6) կատարում է վիրակապման և  անշարժացման            |

|   |             |գործողություն` տարբեր կոտրվածքների դեպքում,        |

|   |             |7) ներկայացնում է տարբեր թունավորման դեպքերում     |

|   |             |առաջին օգնության կազմակերպման գործողությունները:   |

|_____________________________________________________________________|

|          ՄՈԴՈՒԼԻ ԱՆՎԱՆՈՒՄԸ  «ԱՇԽԱՏԱՆՔԱՅԻՆ ԽՆԴԻՐՆԵՐ»                 |

|_____________________________________________________________________|

|29.|Մոդուլի      |ԱՀ-ԱԽ-3-12-001                                     |

|   |դասիչը       |                                                   |

|___|_____________|___________________________________________________|

|30.|Մոդուլի      |Սովորողի մոտ ձևավորել  ցանկացած բնագավառում        |

|   |նպատակը      |առաջացած աշխատանքային խնդիրներն ընկալելու,         |

|   |             |հասկանալու և  համապատասխան լուծումներ գտնելու      |

|   |             |կարողություններ:                                   |

|___|_____________|___________________________________________________|

|31.|Մոդուլի      |18 ժամ                                             |

|   |տևողությունը |                                                   |

|___|_____________|___________________________________________________|

|32.|Մուտքային    |Այս մոդուլն ուսումնասիրելու համար սկզբնական        |

|   |պահանջները   |մասնագիտական գիտելիքներ պետք չեն:                  |

|___|_____________|___________________________________________________|

|33.|Մոդուլի      |Մոդուլի ընդունելի կատարողականը յուրաքանչյուր       |

|   |գնահատման    |արդյունքի համար նախատեսված կատարման չափանիշների    |

|   |կարգը        |բավարար մակարդակի ապահովումն է:                    |

|___|_____________|___________________________________________________|

|34.|ՈՒսումնառու- |Կառավարել սթրեսը և  ժամանակը:                      |

|   |թյան         |                                                   |

|   |արդյունք 1   |                                                   |

|___|_____________|___________________________________________________|

|35.|Կատարման     |1) ճիշտ  է ներկայացնում սթրեսի կանխարգելման  և     |

|   |չափանիշներ   |անխուսափելի սթրեսին դիմակայելու մեթոդները.         |

|   |             |2) ճիշտ է կազմում իր աշխատանքային պլանը (պայմանական|

|   |             |աշխատանքային պլան).                                |

|   |             |3) ճիշտ է ներկայացնում ժամանակի արդյունավետ        |

|   |             |օգտագործման միջոցները:                             |

|___|_____________|___________________________________________________|

|36.|ՈՒսումնառու- |Դրսևորել  քննադատական մտածողություն:               |

|   |թյան         |                                                   |

|   |արդյունք 2   |                                                   |

|___|_____________|___________________________________________________|

|37.|Կատարման     |1) ճիշտ է գնահատում տեղեկատվության հուսալիության և |

|   |չափանիշներ   |զգացմունքայնության աստիճանը.                       |

|   |             |2) ստացած տեղեկատվությունը ճիշտ և  արդյունավետորեն |

|   |             |համադրում է առկա գիտելիքների հետ.                  |

|   |             |3) իրականացնում է կառուցողական քննադատություն և    |

|   |             |ճիշտ է բացատրում կառուցողական քննադատության        |

|   |             |կարևորությունը:                                    |

|___|_____________|___________________________________________________|

|38.|ՈՒսումնառու- |Լուծել պրոբլեմներ և  կոնֆլիկտներ:                  |

|   |թյան         |                                                   |

|   |արդյունք 3   |                                                   |

|___|_____________|___________________________________________________|

|39.|Կատարման     |1) բացահայտում է և  ճիշտ է սահմանում պրոբլեմը      |

|   |չափանիշներ   |տրված իրավիճակում,                                 |

|   |             |2) ճիշտ է վերլուծում պրոբլեմը, տալիս է լուծման     |

|   |             |ճիշտ տարբերակ,                                     |

|   |             |3) ճիշտ է գնահատում  արդյունքը.                    |

|   |             |4) բացահայտում է ցանկացած կոնֆլիկտի պատճառները.    |

|   |             |5) ճիշտ է ներկայացնում կոնֆլիկտի կանխարգելման      |

|   |             |եղանակները, կարողանում է տալ դրանց արագ ու         |

|   |             |արդյունավետ լուծումներ:                            |

|_____________________________________________________________________|

|        ՄՈԴՈՒԼԻ ԱՆՎԱՆՈՒՄԸ   «ՀԱՄԱԿԱՐԳՉԱՅԻՆ ՕՊԵՐԱՏՈՐՈՒԹՅՈՒՆ»          |

|_____________________________________________________________________|

|40.|Մոդուլի      |ԱՀ-ՀՕ-3-12-001                                     |

|   |դասիչը       |                                                   |

|___|_____________|___________________________________________________|

|41.|Մոդուլի      |Մոդուլի նպատակն է զարգացնել սովորողի համակարգչային |

|   |նպատակը      |տեխնիկայից օգտվելու և  դրա ծրագրային               |

|   |             |հնարավորությունները կիրառելու առաջնային            |

|   |             |կարողությունները, աշխատանքային գործունեության      |

|   |             |ընթացքում և  անձնական կարիքների շրջանակներում      |

|   |             |կիրառել համակարգչային օպերացիոն համակարգերի,       |

|   |             |գրասենյակային փաթեթների (Microsoft Office)         |

|   |             |ծրագրեր, կատարելագործել համացանցից օգտվելու        |

|   |             |կարողությունները և  տեղեկատվական բազաների հետ      |

|   |             |նպատակային աշխատելու հմտությունները                |

|___|_____________|___________________________________________________|

|42.|Մոդուլի      |36 ժամ                                             |

|   |տևողությունը |                                                   |

|___|_____________|___________________________________________________|

|43.|Մուտքային    |Այս մոդուլն ուսումնասիրելու համար սկզբնական        |

|   |պահանջները   |մասնագիտական գիտելիքներ պետք չեն:                  |

|___|_____________|___________________________________________________|

|44.|Մոդուլի      |Մոդուլի ընդունելի կատարողականը յուրաքանչյուր       |

|   |գնահատման    |արդյունքի համար նախատեսված կատարման չափանիշների    |

|   |կարգը        |բավարար մակարդակի ապահովումն է:                    |

|___|_____________|___________________________________________________|

|45.|ՈՒսումնառու- |Համակարգչային տեխնիկայի տիրապետում  և  օպերացիոն   |

|   |թյան         |համակարգի կիրառում                                 |

|   |արդյունք 1   |                                                   |

|___|_____________|___________________________________________________|

|46.|Կատարման     |1) տիրապետում է համակարգչի հիմնական և  լրացուցիչ   |

|   |չափանիշներ   |  բաղադրիչներին,                                   |

|   |             |2) տիրապետում է միացնելու, օգտագործելու և          |

|   |             |անջատելու տեխնիկական պայմաններին,                  |

|   |             |3) տիրապետում  է համակարգչային օժանդակ             |

|   |             |տեխնիկական սարքերին (printer, scaner, projector,   |

|   |             |fax, պատճենման սարք և  այլն),                      |

|   |             |4) ներկայացնում է օպերացիոն համակարգի              |

|   |             |պատուհանային կառուցվածքը,                          |

|   |             |5) ներկայացնում է կիրառվող հիմնական ծրագրերը       |

|   |             |(microsoft office),                                |

|   |             |6) կարողանում է բացել առաջադրված թղթապանակը և      |

|   |             |ֆայլը,                                             |

|   |             |7) օգտվում է պատուհանային մենյուի հիմնական         |

|   |             |հրամաններից,                                       |

|   |             |8) ստեղծում է նոր թղթապանակ ու ֆայլ,               |

|   |             |պահպանում, բացում, փակում  և  տեղադրում է          |

|   |             |առաջադրված վայրում,                                |

|   |             |9) կատարում է առաջադրված փաստաթղթի տպագրում        |

|   |             |(Print):                                           |

|___|_____________|___________________________________________________|

|47.|ՈՒսումնառու- |Տեքստերի խմբագրում և  ֆորմատավորում                |

|   |թյան         |                                                   |

|   |արդյունք 2   |                                                   |

|___|_____________|___________________________________________________|

|48.|Կատարման     |1) կարողանում է ծրագրերը պատրաստել  հայերեն և      |

|   |չափանիշներ   |օտար լեզվով տեքստ մուտքագրելու համար,              |

|   |             |2) մուտքագրում է տեքստ, մեծատառ նշաններ, սիմվոլներ,|

|   |             |թվանշաններ,                                        |

|   |             |3) կարողանում է տեղաշարժել տեքստային ցուցիչը       |

|   |             |տեքստի մեջ կատարելով ուղղումներ, ջնջումներ,        |

|   |             |լրացումներ,                                        |

|   |             |4) կատարում է մուտքագրված տեքստի պարզագույն        |

|   |             |ֆորմատավորում`  փոխելով տողերի դասավորությունը,    |

|   |             |միջտողային տարածությունները, տեքստի գունային       |

|   |             |ֆոնը, պարբերության խորությունները լուսանցքներից,   |

|   |             |5) կարողանում է տեքստին կից ներմուծել նկարներ,     |

|   |             |գրաֆիկներ, աղյուսակներ, անիմացիաներ և  այլն:       |

|___|_____________|___________________________________________________|

|49.|ՈՒսումնառու- |Աղյուսակների պատրաստում և  խմբագրում               |

|   |թյան         |                                                   |

|   |արդյունք 3   |                                                   |

|___|_____________|___________________________________________________|

|50.|Կատարման     |1) ներկայացնում է աղյուսակներ կազմելու             |

|   |չափանիշներ   |  համապատասխան ծրագրերը և  նախապատրաստել դրանք,    |

|   |             |2) կազմում է աղյուսակ առաջադրված չափերով և         |

|   |             |մուտքագրում տվյալներ,                              |

|   |             |3) կատարում է ուղղումներ ու լրացումներ             |

|   |             |աղյուսակում (տվյալներ, տողեր, սյուներ և  այլն),    |

|   |             |4) փնտրում  և  գտնում է տվյալներ աղյուսակում,      |

|   |             |5) ստեղծում է  պարզ ֆունկցիոնալ կախվածություն      |

|   |             |տվյալների մեջ:                                     |

|___|_____________|___________________________________________________|

|51.|ՈՒսումնառու- |Գրաֆիկական խմբագրում և  նկարազարդում               |

|   |թյան         |                                                   |

|   |արդյունք 4   |                                                   |

|___|_____________|___________________________________________________|

|52.|Կատարման     |1) գծագրում է գրաֆիկական օբյեկտներ,                |

|   |չափանիշներ   |2) գծագրում է գրաֆիկական օբյեկտներ`                |

|   |             |օգտագործելով Autoshapes պատուհանի պատրաստի ձևերը,  |

|   |             |3) գծագրում է կանոնավոր պատկերներ,                 |

|   |             |4) ֆորմատավորում է գրաֆիկական օբյեկտները`          |

|   |             |տեղափոխելով, պատճենելով, պտտելով և  չափերը փոխելով,|

|   |             |5) խմբավորում է  գրաֆիկական օբյեկտները,            |

|   |             |6) գծագրում է տեքստային բլոկներ,                   |

|   |             |7) կատարում է գրաֆիկական օբյեկտների                |

|   |             |գունաերանգավորում:                                 |

|___|_____________|___________________________________________________|

|53.|ՈՒսումնառու- |Ցուցադրության կազմակերպում համակարգչային           |

|   |թյան         |ծրագրերով                                          |

|   |արդյունք 5   |                                                   |

|___|_____________|___________________________________________________|

|54.|Կատարման     |1) ներկայացնում է ցուցադրական ծրագրերը և  դրանց    |

|   |չափանիշներ   |պատուհանի կառուցվածքը,                             |

|   |             |2) մուտքագրում է  տեքստ, թվային արժեքներ և  պարզ   |

|   |             |գործողություններ,                                  |

|   |             |3) ներբեռնում է նկարներ, տեսանյութեր,              |

|   |             |անիմացիաներ, տվյալներ` աղյուսակի, գրաֆիկի տեսքով,  |

|   |             |4) կարողանում է առաջադրված թեմայով պատրաստել       |

|   |             |ավարտուն փաստաթուղթ ցուցադրության համար,           |

|   |             |5) ցուցադրում է պատրաստված տեղեկատվական նյութը:    |

|___|_____________|___________________________________________________|

|55.|ՈՒսումնառու- |Համացանցում աշխատելու հմտություն                   |

|   |թյան         |                                                   |

|   |արդյունք 6   |                                                   |

|___|_____________|___________________________________________________|

|56.|Կատարման     |1) ներկայացնում է «համացանց» հասկացությունը,       |

|   |չափանիշներ   |2) օգտագործում է համացանցային հիմնական             |

|   |             |ծրագրերը,                                          |

|   |             |3) ներկայացնում է History, Favorites, Stop,        |

|   |             |Refresh հրամանների, Back և  Forward կոճակների      |

|   |             |նշանակությունը,                                    |

|   |             |4) փնտրում է առաջադրված տվյալները համացանցի        |

|   |             |տեղեկատվական բազաներում (որոնողական և  բաց         |

|   |             |ցանցերից),                                         |

|   |             |5) կարողանում է համացանցից ներբեռնել, պահպանել     |

|   |             |և  օգտագործել տեղեկությունները,                    |

|   |             |6) գրանցվում է  էլեկտրոնային փոստում,              |

|   |             |համացանցային ծրագրերում  և  այլ կայքերում,         |

|   |             |7) օգտագործում է էլեկտրոնային փոստի                |

|   |             |հնարավորությունները, ուղարկում և  ստանում է        |

|   |             |տեղեկատվություն (հաղորդագրություն, նամակ և         |

|   |             |կցորդ):                                            |

._____________________________________________________________________.

 

----------------------------------------------------------

ԻՐՏԵԿ - շարունակությունը հաջորդ մասերում

 

 

pin
Կրթության, գիտ, մշակ, սպորտ նախ.
16.01.2013
N 14-Ն
Հրաման