110.0730.270613
ԳՐԱՆՑՎԱԾ Է
ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ
ԱՐԴԱՐԱԴԱՏՈՒԹՅԱՆ ՆԱԽԱՐԱՐՈՒԹՅԱՆ ԿՈՂՄԻՑ
«27» 06 2013 Թ.
ՊԵՏԱԿԱՆ ԳՐԱՆՑՄԱՆ ԹԻՎ 11013256
ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ ԿՐԹՈՒԹՅԱՆ ԵՎ ԳԻՏՈՒԹՅԱՆ ՆԱԽԱՐԱՐ ՀՐԱՄԱՆ
1 հունիսի 2013 թվականի N 730-Ն
ՀԱՆՐԱԿՐԹԱԿԱՆ ՀԻՄՆԱԿԱՆ ԸՆԴՀԱՆՈՒՐ ԵՎ ՀԱՏՈՒԿ ՊԵՏԱԿԱՆ ԾՐԱԳՐԵՐ ԻՐԱԿԱՆԱՑՆՈՂ ՈՒՍՈՒՄՆԱԿԱՆ ՀԱՍՏԱՏՈՒԹՅՈՒՆՆԵՐԻ 2013-2014 ՈՒՍՈՒՄՆԱԿԱՆ ՏԱՐՎԱ ՕՐԻՆԱԿԵԼԻ ՈՒՍՈՒՄՆԱԿԱՆ ՊԼԱՆՆԵՐԸ ՀԱՍՏԱՏԵԼՈՒ ՄԱՍԻՆ
(2-րդ մաս)
Աղյուսակ 4
Ավագ դպրոցի արհեստագործական հոսքի ուսումնական պլան
X-XII դասարաններ
._____________________________________________________________________.
|Առարկայախումբ| ՈՒսումնական առարկաներ |Շաբաթական |
| | |ժամերի քանակը|
| | |_____________|
| | |X |XI | XII |
|_____________|_________________________________________|___|___|_____|
| |Հոսքային բաղադրիչ | | | |
|_____________|_________________________________________|___|___|_____|
| |Հոսքային բաղադրիչ | | | |
|_____________|_________________________________________|___|___|_____|
|Մասնագիտական | |9 |13 | 16.5|
|դասընթացներ | | | | |
|(1) | | | | |
|_____________|_______________________________________________________|
| |Ընդհանուր հանրակրթական բաղադրիչ |
|_____________|_______________________________________________________|
|Ընդհանուր |Հայոց լեզու |2 |2 | 2 |
|հանրակրթական |_________________________________________|___|___|_____|
|առարկաներ |Հայ գրականություն |2 |2 | 2 |
| |_________________________________________|___|___|_____|
| |Հայոց պատմություն |2 |2 | 2 |
| |_________________________________________|___|___|_____|
| |Օտար լեզու |2 |2 | 2 |
| |_________________________________________|___|___|_____|
| |Ռուսաց լեզու |2 |2 | 2 |
| |_________________________________________|___|___|_____|
| |Հասարակագիտություն |2 |1 | 1 |
| |_________________________________________|___|___|_____|
| |Մաթեմատիկա (Հանրահաշիվ և մաթ. |3 |3 | 3 |
| |անալիզի տարրեր, Երկրաչափություն) | | | |
| |_________________________________________|___|___|_____|
| |Բնագիտական առարկա 2 |2 |1 | 1 |
| |_________________________________________|___|___|_____|
| |Բնագիտական առարկա 2 |1 |1 | - |
| |_________________________________________|___|___|_____|
| |Բնագիտական առարկա 2 |1 |- | - |
| |_________________________________________|___|___|_____|
| |Բնագիտական առարկա 2 |1 |- | - |
| |_________________________________________|___|___|_____|
| |Ինֆորմատիկա և ՏՀՏ |1 |1 | 1 |
| |_________________________________________|___|___|_____|
| |Ֆիզկուլտուրա |3 |3 | 1.5 |
| |_________________________________________|___|___|_____|
| |ՆԶՊ |1 |1 | - |
|_____________|_________________________________________|___|___|_____|
| |Դպրոցական բաղադրիչ | | | |
|_____________|_________________________________________|___|___|_____|
| |Ընդամենը |34 |34 | 34 |
._____________________________________________________________________.
Աղյուսակ 5
Ռուսերենի խորացված ուսուցմամբ I-IX դասարանների ուսումնական պլան
._____________________________________________________________________.
|ՈՒսումնական առարկաներ |Շաբաթական ժամերի քանակը |
| |_________________________________|
| |I |II|III|IV|V |VI |VII|VIII|IX |
|___________________________________|__|__|___|__|___|___|___|____|___|
|Մայրենի |7 |8 | 8 |8 | 7 |6 |- | - |- |
|___________________________________|__|__|___|__|___|___|___|____|___|
|Հայոց լեզու |- |- | - |- | - |- |3 | 2 |2 |
|___________________________________|__|__|___|__|___|___|___|____|___|
|Գրականություն |- |- | - |- | - |- |2 | 3 |3 |
|___________________________________|__|__|___|__|___|___|___|____|___|
|Ռուսաց լեզու |- |3 | 4 |4 | 4 |4 |4 | 4 |4 |
|___________________________________|__|__|___|__|___|___|___|____|___|
|Օտար լեզու |- |- | 2 |2 | 2 |2 |2 | 2 |2 |
|___________________________________|__|__|___|__|___|___|___|____|___|
|Մաթեմատիկա |4 |4 | 4 |4 | 5 |5 |- | - |- |
|___________________________________|__|__|___|__|___|___|___|____|___|
|Երաժշտություն |2 |1 | 1 |1 | 1 |0.5|0.5| - |- |
|___________________________________|__|__|___|__|___|___|___|____|___|
|Կերպարվեստ |2 |1 | 1 |1 | 1 |0.5|0.5| - |- |
|___________________________________|__|__|___|__|___|___|___|____|___|
|Ես և շրջակա աշխարհը |- |1 | 1 |2 | - | - | - | - | - |
|___________________________________|__|__|___|__|___|___|___|____|___|
|Բնագիտություն |- |- | - |- | 2 |2 |- | - |- |
|___________________________________|__|__|___|__|___|___|___|____|___|
|Աշխարհագրություն |- |- | - |- | - |1 |1 | 2 |- |
|___________________________________|__|__|___|__|___|___|___|____|___|
|Հայաստանի աշխարհագրություն |- |- | - |- | - |- |- | - |2 |
|___________________________________|__|__|___|__|___|___|___|____|___|
|Համաշխարհային պատմ. |- |- | - |- | - |1 |1 | 1 |1 |
|___________________________________|__|__|___|__|___|___|___|____|___|
|Հայոց պատմություն |- |- | - |- | - |1.5|1.5| 1.5|1.5|
|___________________________________|__|__|___|__|___|___|___|____|___|
|Հայոց եկեղեցու պատմություն |- |- | - |- | 1 |1 |1 | 1 |1 |
|___________________________________|__|__|___|__|___|___|___|____|___|
|Հայրենագիտություն |- |- | - |- | 1 |- |- | - |- |
|___________________________________|__|__|___|__|___|___|___|____|___|
|Հասարակագիտություն |- |- | - |- | - |- |- | 1 |1 |
|___________________________________|__|__|___|__|___|___|___|____|___|
|Հանրահաշիվ |- |- | - |- | - |- |3 | 3 |3 |
|___________________________________|__|__|___|__|___|___|___|____|___|
|Երկրաչափություն |- |- | - |- | - |- |2 | 2 |2 |
|___________________________________|__|__|___|__|___|___|___|____|___|
|Ինֆորմատիկա |- |- | - |- | - |1 |1 | 1 |1 |
|___________________________________|__|__|___|__|___|___|___|____|___|
|Ֆիզիկա |- |- | - |- | - |- |2 | 2 |2 |
|___________________________________|__|__|___|__|___|___|___|____|___|
|Քիմիա |- |- | - |- | - |- |1 | 2 |2 |
|___________________________________|__|__|___|__|___|___|___|____|___|
|Կենսաբանություն |- |- | - |- | - |- |2 | 2 |2 |
|___________________________________|__|__|___|__|___|___|___|____|___|
|Տեխնոլոգիա |2 |2 | 1 |1 | 1 |1 |2 | - |- |
|___________________________________|__|__|___|__|___|___|___|____|___|
|ՆԶՊ |- |- | - |- | - |- |- | 1 |1 |
|___________________________________|__|__|___|__|___|___|___|____|___|
|Ֆիզկուլտուրա |3 |2 | 2 |2 | 3 |3 |3 | 3 |3 |
|___________________________________|__|__|___|__|___|___|___|____|___|
|Շախմատ |- |2 | 2 |2 | - |- |- | - |- |
|___________________________________|__|__|___|__|___|___|___|____|___|
|Դպրոցական բաղադրիչ |- |- | - |1 | 1 |1.5|1.5| 1.5|1.5|
|___________________________________|__|__|___|__|___|___|___|____|___|
|Ընդամենը |20|24| 26|28| 29|31 |34 | 35 |35 |
._____________________________________________________________________.
Աղյուսակ 6
Ռուսերենով ուսուցմամբ միջնակարգ հանրակրթական դպրոցի
(դասարանի) ուսումնական պլան
._____________________________________________________________________.
|ՈՒսումնական առարկաներ | Շաբաթական ժամերի քանակը |
| |_____________________________________________|
| |I |II|III|IV| V |VI |VII|VIII|IX |X |XI |XII|
|_______________________|__|__|___|__|___|___|___|____|___|___|___|___|
|Ռուսաց լեզու | 4| 8| 6| 8| 6|3 |3 |3 |2.5|3 |3 |3 |
|_______________________|__|__|___|__|___|___|___|____|___|___|___|___|
|Ռուս գրականություն | -| -| -| -| -|2 |2 |2 |2 |3 |3 |3 |
|_______________________|__|__|___|__|___|___|___|____|___|___|___|___|
|Մայրենի | 3| 3| 5| 4| 6|5 |- |- |- |- |- |- |
|_______________________|__|__|___|__|___|___|___|____|___|___|___|___|
|Հայոց լեզու | -| -| -| -| -|- |3 |2 |2 |2 |2 |2 |
|_______________________|__|__|___|__|___|___|___|____|___|___|___|___|
|Գրականություն | -| -| -| -| -|- |2 |3 |3 |- |- |- |
|_______________________|__|__|___|__|___|___|___|____|___|___|___|___|
|Հայ գրականություն | -| -| -| -| -|- |- |- |- |2 |2 |2 |
|_______________________|__|__|___|__|___|___|___|____|___|___|___|___|
|Օտար լեզու | -| -| 2| 2| 2|2 |2 |2 |2 |2 |2 |2 |
|_______________________|__|__|___|__|___|___|___|____|___|___|___|___|
|Մաթեմատիկա | 4| 4| 5| 4| 5|5 |- |- |- |- |- |- |
|_______________________|__|__|___|__|___|___|___|____|___|___|___|___|
|Հանրահաշիվ | -| -| -| -| -|- |3 |3 |3 |2.5|2.5|2.5|
|_______________________|__|__|___|__|___|___|___|____|___|___|___|___|
|Երկրաչափություն | -| -| -| -| -|- |2 |2 |2 |1.5|1.5|1.5|
|_______________________|__|__|___|__|___|___|___|____|___|___|___|___|
|Ես և շրջակա աշխարհը | -| 1| 1| 2| -|- |- |- |- |- |- |- |
|_______________________|__|__|___|__|___|___|___|____|___|___|___|___|
|Բնագիտություն | -| -| -| -| 2|2 |- |- |- |- |- |- |
|_______________________|__|__|___|__|___|___|___|____|___|___|___|___|
|Երաժշտություն | 2| 1| 1| 1| 1|0.5|0. |- |- |- |- |- |
|_______________________|__|__|___|__|___|___|___|____|___|___|___|___|
|Տեխնոլոգիա | 2| 1| 1| 1| 1|1 |2 |- |- |- |- |- |
|_______________________|__|__|___|__|___|___|___|____|___|___|___|___|
|Կերպարվեստ | 2| 1| 1| 1| 1|0.5|0.5|- |- |- |- |- |
|_______________________|__|__|___|__|___|___|___|____|___|___|___|___|
|Հայաստանի | -| -| -| -| -| - |- |- |2 |- |- |- |
|աշխարհագրություն | | | | | | | | | | | | |
|_______________________|__|__|___|__|___|___|___|____|___|___|___|___|
|Աշխարհագրություն | -| -| -| -| -|1 |1 |2 |- |1.5|1 |1 |
|_______________________|__|__|___|__|___|___|___|____|___|___|___|___|
|Հայրենագիտություն | -| -| -| -| 1|- |- |- |- |- |- |- |
|_______________________|__|__|___|__|___|___|___|____|___|___|___|___|
|Հայոց պատմություն | -| -| -| -| -|1.5|1.5|1.5 |1.5|2 |2 |2 |
|_______________________|__|__|___|__|___|___|___|____|___|___|___|___|
|Համաշխարհային պատմ. | -| -| -| -| -|1 |1 |1 | |1.5|1 |1 |
|_______________________|__|__|___|__|___|___|___|____|___|___|___|___|
|Հայոց եկեղեցու | -| -| -| -| 1|1 |1 |1 | |- |- |- |
|պատմություն | | | | | | | | | | | | |
|_______________________|__|__|___|__|___|___|___|____|___|___|___|___|
|Հասարակագիտություն | -| -| -| -| -|- |- |1 |1 |1 |1.5|2 |
|_______________________|__|__|___|__|___|___|___|____|___|___|___|___|
|Ֆիզիկա | -| -| -| -| -|- |2 |2 |2 |3 |3 |3 |
|_______________________|__|__|___|__|___|___|___|____|___|___|___|___|
|Քիմիա | -| -| -| -| -|- |1 |2 |2 |2 |2 |1 |
|_______________________|__|__|___|__|___|___|___|____|___|___|___|___|
|Կենսաբանություն | -| -| -| -| -|- |2 |2 |2 |2 |2 |2 |
|_______________________|__|__|___|__|___|___|___|____|___|___|___|___|
|Ինֆորմատիկա | -| -| -| -| -|1 |1 |1 |1 |1 |1 |1 |
|_______________________|__|__|___|__|___|___|___|____|___|___|___|___|
|ՆԶՊ | -| -| -| -| -|- |- |1 |1 |1 |1 |- |
|_______________________|__|__|___|__|___|___|___|____|___|___|___|___|
|Ֆիզկուլտուրա | 3| 2| 2| 2| 3|3 |3 |3 |3 |3 |3 |1.5|
|_______________________|__|__|___|__|___|___|___|____|___|___|___|___|
|Շախմատ | -| 2| 2| 2| -|- |- |- |- |- |- |- |
|_______________________|__|__|___|__|___|___|___|____|___|___|___|___|
|Դպրոցական բաղադրիչ | -| 1| -| 1| -|1.5|0.5|0.5 |1 |- |0.5|3.5|
|_______________________|__|__|___|__|___|___|___|____|___|___|___|___|
|Ընդամենը |20|24|26 |28| 29|31 |34 |35 |35 |34 |34 |34 |
._____________________________________________________________________.
Աղյուսակ 7
Ազգային փոքրամասնությունների հանրակրթական դպրոցի (դասարանի)
ուսումնական պլան
._____________________________________________________________________.
|ՈՒսումնական առարկաներ | Շաբաթական ժամերի քանակը |
| |_____________________________________________|
| |I |II|III|IV| V |VI |VII|VIII|IX |X |XI |XII|
|_______________________|__|__|___|__|___|___|___|____|___|___|___|___|
|Հայոց լեզու |3 |5 | 5 |4 |6 |5 |3 | 2 |3 |2 |2 |2 |
|_______________________|__|__|___|__|___|___|___|____|___|___|___|___|
|Գրականություն |- |- | - |- |- |- |2 | 3 |2 |- |- |- |
|_______________________|__|__|___|__|___|___|___|____|___|___|___|___|
|Հայ գրականություն |- |- | - |- |- |- |- | - |- |2 |3 |3 |
|_______________________|__|__|___|__|___|___|___|____|___|___|___|___|
|Օտար լեզու |- |- | 2 |2 |2 |2 |2 | 2 |2 |2 |2 |2 |
|_______________________|__|__|___|__|___|___|___|____|___|___|___|___|
|Մայրենի լեզու և |4 |4 | 4 |4 |4 |3 |3 | 3 |3 |3 |3 |3 |
|գրական. | | | | | | | | | | | | |
|_______________________|__|__|___|__|___|___|___|____|___|___|___|___|
|Ռուսաց լեզու |- |2 | 2 |3 |3 |3 |3 | 2 |3 |2 |2 |2 |
|_______________________|__|__|___|__|___|___|___|____|___|___|___|___|
|Մաթեմատիկա |4 |4 | 5 |4 |5 |5 |- | - |- |- |- |- |
|_______________________|__|__|___|__|___|___|___|____|___|___|___|___|
|Հանրահաշիվ |- |- | - |- |- |- |3 | 3 |3 |2.5|2.5|2.5|
|_______________________|__|__|___|__|___|___|___|____|___|___|___|___|
|Երկրաչափություն |- |- | - |- |- |- |2 | 2 |2 |1.5|1.5|1.5|
|_______________________|__|__|___|__|___|___|___|____|___|___|___|___|
|Ես և շրջակա աշխարհը | -| 1| 1| 2| - | - | - | - | - | - | - | - |
|_______________________|__|__|___|__|___|___|___|____|___|___|___|___|
|Բնագիտություն |- |- | - |- |2 |2 |- | - |- |- |- |- |
|_______________________|__|__|___|__|___|___|___|____|___|___|___|___|
|Երաժշտություն |2 |1 | 1 |1 |1 |0.5|0.5| - |- |- |- |- |
|_______________________|__|__|___|__|___|___|___|____|___|___|___|___|
|Տեխնոլոգիա |2 |1 | 1 |1 |1 |1 |2 | - |- |- |- |- |
|_______________________|__|__|___|__|___|___|___|____|___|___|___|___|
|Կերպարվեստ |2 |1 | 1 |1 |1 |0.5|0.5| - |- |- |- |- |
|_______________________|__|__|___|__|___|___|___|____|___|___|___|___|
|Հայրենագիտություն |- |- | - |- |1 |- |- | - |- |- |- |- |
|_______________________|__|__|___|__|___|___|___|____|___|___|___|___|
|Հայաստանի |- |- | - |- |- |- |- | - |2 |- |- |- |
|աշխարհագրություն | | | | | | | | | | | | |
|_______________________|__|__|___|__|___|___|___|____|___|___|___|___|
|Աշխարհագրություն |- |- | - |- |- |1 |1 | 1.5|- |1 |1 |1 |
|_______________________|__|__|___|__|___|___|___|____|___|___|___|___|
|Հայոց պատմություն |- |- | - |- |- |1.5|1.5| 1.5|1.5|2 |2 |2 |
|_______________________|__|__|___|__|___|___|___|____|___|___|___|___|
|Համաշխարհային պատմ. |- |- | - |- |- |1 |1 | 1 |1 |2 |1 |1 |
|_______________________|__|__|___|__|___|___|___|____|___|___|___|___|
|Հասարակագիտություն |- |- | - |- |- |- |- | 1 |1 |2 |2 |2 |
|_______________________|__|__|___|__|___|___|___|____|___|___|___|___|
|Ֆիզիկա |- |- | - |- |- |- |2 | 2 |2 |3 |3 |3 |
|_______________________|__|__|___|__|___|___|___|____|___|___|___|___|
|Քիմիա |- |- | - |- |- |- |1 | 2 |2 |2 |2 |1 |
|_______________________|__|__|___|__|___|___|___|____|___|___|___|___|
|Կենսաբանություն |- |- | - |- |- |- |2 | 2 |2 |2 |2 |2 |
|_______________________|__|__|___|__|___|___|___|____|___|___|___|___|
|Ինֆորմատիկա |- |- | - |- |- |1 |1 | 1 |1 |1 |1 |1 |
|_______________________|__|__|___|__|___|___|___|____|___|___|___|___|
|ՆԶՊ |- |- | - |- |- |- |- | 1 |1 |1 |1 |- |
|_______________________|__|__|___|__|___|___|___|____|___|___|___|___|
|Ֆիզկուլտուրա |3 |2 | 2 |2 |3 |3 |3 | 3 |3 |3 |3 |1.5|
|_______________________|__|__|___|__|___|___|___|____|___|___|___|___|
|Շախմատ |- |2 | 2 |2 |- |- |- | - |- |- |- |- |
|_______________________|__|__|___|__|___|___|___|____|___|___|___|___|
|Դպրոցական բաղադրիչ |- |1 | - |2 |- |1.5|0.5| 2 |0.5|- |- |3.5|
|_______________________|__|__|___|__|___|___|___|____|___|___|___|___|
|Ընդամենը |20|24| 26|28|29 |31 |34 | 35 |35 |34 |34 |34 |
._____________________________________________________________________.
Աղյուսակ 8
Երևան քաղաքի Պուշկինի անվան հ. 8 հիմնական դպրոցի, Երևանի հ. 29
ավագ դպրոցի, Կոտայքի մարզի Արզնի, Արարատի մարզի Դիմիտրով և Վերին
Դվին գյուղերի դպրոցների ռուսերենով ուսուցմամբ և ասորերենի
ուսումնասիրմամբ դասարանների 2013-2014 ուստարվա օրինակելի
ուսումնական պլան
._____________________________________________________________________.
|ՈՒսումնական առարկաներ | Շաբաթական ժամերի քանակը |
| |_____________________________________________|
| |I |II|III|IV| V |VI |VII|VIII|IX |X |XI |XII|
|_______________________|__|__|___|__|___|___|___|____|___|___|___|___|
|Ռուսաց լեզու |2 |7 | 4 |6 |5 |3 |2 | 2 |2 |2 |2 |2 |
|_______________________|__|__|___|__|___|___|___|____|___|___|___|___|
|Ռուս գրականություն |- |- | - |- |- |2 |2 | 2 |2 |3 |2 |2 |
|_______________________|__|__|___|__|___|___|___|____|___|___|___|___|
|Ասորերեն լեզու |2 |2 | 2 |3 |3 |2 |2 | 2 |2 |2 |2 |2 |
|_______________________|__|__|___|__|___|___|___|____|___|___|___|___|
|Ասորերեն գրականություն |- |- | - |- |- |1 |1 | 1 |1 |1 |1 |1 |
|_______________________|__|__|___|__|___|___|___|____|___|___|___|___|
|Մայրենի (հայերեն) |3 |3 | 5 |4 |5 |5 |- | - |- |- |- |- |
|_______________________|__|__|___|__|___|___|___|____|___|___|___|___|
|Հայոց լեզու |- |- | - |- |- |- |3 | 2 |2 |2 |2 |2 |
|_______________________|__|__|___|__|___|___|___|____|___|___|___|___|
|Գրականություն |- |- | - |- |- |- |2 | 2 |3 |- |- |- |
|_______________________|__|__|___|__|___|___|___|____|___|___|___|___|
|Հայ գրականություն |- |- | - |- |- |- |- | - |- |2 |2 |2 |
|_______________________|__|__|___|__|___|___|___|____|___|___|___|___|
|Օտար լեզու |- |- | 2 |2 |2 |2 |2 | 2 |2 |2 |2 |2 |
|_______________________|__|__|___|__|___|___|___|____|___|___|___|___|
|Մաթեմատիկա |4 |4 | 4 |4 |5 |5 |- | - |- |- |- |- |
|_______________________|__|__|___|__|___|___|___|____|___|___|___|___|
|Հանրահաշիվ |- |- | - |- |- |- |3 | 3 |3 |2.5|2.5|2.5|
|_______________________|__|__|___|__|___|___|___|____|___|___|___|___|
|Երկրաչափություն |- |- | - |- |- |- |2 | 2 |2 |1.5|1.5|1.5|
|_______________________|__|__|___|__|___|___|___|____|___|___|___|___|
|Ես և շրջակա աշխարհը | -| 1| 1| 2| - | - | - | - | - | - | - | - |
|_______________________|__|__|___|__|___|___|___|____|___|___|___|___|
|Բնագիտություն |- |- | - |- |2 |2 |- | - |- |- |- |- |
|_______________________|__|__|___|__|___|___|___|____|___|___|___|___|
|Երաժշտություն |2 |1 | 1 |1 |1 |0.5|0.5| - |- |- |- |- |
|_______________________|__|__|___|__|___|___|___|____|___|___|___|___|
|Տեխնոլոգիա |2 |1 | 1 |1 |1 |1 |1.5| - |- |- |- |- |
|_______________________|__|__|___|__|___|___|___|____|___|___|___|___|
|Կերպարվեստ |2 |1 | 1 |1 |1 |0.5|0.5| - |- |- |- |- |
|_______________________|__|__|___|__|___|___|___|____|___|___|___|___|
|Հայաստանի |- |- | - |- |- |- |- | - |2 |- |- |- |
|աշխարհագրություն | | | | | | | | | | | | |
|_______________________|__|__|___|__|___|___|___|____|___|___|___|___|
|Աշխարհագրություն |- |- | - |- |- |1 |1 | 2 |- |1.5|1 |1 |
|_______________________|__|__|___|__|___|___|___|____|___|___|___|___|
|Հայրենագիտություն |- |- | - |- |1 |- |- | - |- |- |- |- |
|_______________________|__|__|___|__|___|___|___|____|___|___|___|___|
|Հայոց պատմություն |- |- | - |- |- |1.5|1.5| 1.5|1.5|1.5|1 |1 |
|_______________________|__|__|___|__|___|___|___|____|___|___|___|___|
|Համաշխարհային պատմ. |- |- | - |- |- |1 |1 | 1 |1 |1.5|1 |1 |
|_______________________|__|__|___|__|___|___|___|____|___|___|___|___|
|Հայոց եկեղեցու պատմ. |- |- | - |- |1 |0.5|0.5| 0.5|0.5|- |- |- |
|_______________________|__|__|___|__|___|___|___|____|___|___|___|___|
|Հասարակագիտություն |- |- | - |- |- |- |- | 1 |1 |1 |2 |2 |
|_______________________|__|__|___|__|___|___|___|____|___|___|___|___|
|Ֆիզիկա |- |- | - |- |- |- |2 | 2 |2 |2.5|3 |3 |
|_______________________|__|__|___|__|___|___|___|____|___|___|___|___|
|Քիմիա |- |- | - |- |- |- |1 | 2 |2 |1.5|2 |1 |
|_______________________|__|__|___|__|___|___|___|____|___|___|___|___|
|Կենսաբանություն |- |- | - |- |- |- |1.5| 2 |2 |1.5|2 |2 |
|_______________________|__|__|___|__|___|___|___|____|___|___|___|___|
|Ինֆորմատիկա |- |- | - |- |- |1 |1 | 1 |1 |1 |1 |1 |
|_______________________|__|__|___|__|___|___|___|____|___|___|___|___|
|ՆԶՊ |- |- | - |- |- |- |- | 1 |1 |1 |1 |- |
|_______________________|__|__|___|__|___|___|___|____|___|___|___|___|
|Ֆիզկուլտուրա |3 |2 | 3 |2 |3 |3 |3 | 3 |3 |3 |3 |1.5|
|_______________________|__|__|___|__|___|___|___|____|___|___|___|___|
|Շախմատ |- |2 | 2 |2 |- |- |- | - |- |- |- |- |
|_______________________|__|__|___|__|___|___|___|____|___|___|___|___|
|Դպրոցական բաղադրիչ |- |- | - |- |- |- |- | - |- |- |- |3.5|
|_______________________|__|__|___|__|___|___|___|____|___|___|___|___|
|Ընդամենը |20|24| 26|28|30 |32 |34 | 35 |36 |34 |34 |34 |
._____________________________________________________________________.
Աղյուսակ 9
Տնային և հիվանդանոցային պայմաններում երկարատև բուժվող
երեխաների անհատական ուսուցման ուսումնական պլան
._____________________________________________________________________.
|ՈՒսումնական առարկաներ| Շաբաթական ժամերի քանակը |
|_____________________|_______________________________________________|
| |Տարրական | Միջին դպրոց |Ավագ դպրոց |
| |դպրոց | | |
| |______________|____________________|___________|
| |I |II |III|IV | V |VI |VII|VIII|IX |X |XI |XII|
|_____________________|__|___|___|___|___|___|___|____|___|___|___|___|
|Մայրենի |5 |4.5|4.5|4.5|4.5|4 | - | - | - | - | - | -|
|_____________________|__|___|___|___|___|___|___|____|___|___|___|___|
|Հայոց լեզու և գրակ. |- | - | - | - | - | - |3.5|2.5 |3 |2.5|2 |2 |
|_____________________|__|___|___|___|___|___|___|____|___|___|___|___|
|Ռուսաց լեզու |- |1 |1 |1 |1 |1 |1 |1 |1 |1 |1 |1 |
|_____________________|__|___|___|___|___|___|___|____|___|___|___|___|
|Օտար լեզու |- |- |1 |1 |1 |1 |1 |1 |1 |1 |1 |1 |
|_____________________|__|___|___|___|___|___|___|____|___|___|___|___|
|Ես և շրջակա աշխարհը |- |0.5|0.5|0.5| - |- |- |- |- |- |- |- |
|_____________________|__|___|___|___|___|___|___|____|___|___|___|___|
|Մաթեմատիկա |2 |3 |2 |2 |2 |2 |2 |3 |2.5|2.5|2 |2 |
|_____________________|__|___|___|___|___|___|___|____|___|___|___|___|
|Հայոց պատմություն |- | - |- |- |- |0.5|1 |0.5 |0.5|0.5|0.5|0.5|
|_____________________|__|___|___|___|___|___|___|____|___|___|___|___|
|Համաշխարհային պատմ. |- | - |- |- |- |0.5|0.5|0.5 |0.5|0.5|0.5|0.5|
|_____________________|__|___|___|___|___|___|___|____|___|___|___|___|
|Հասարակագիտություն |- | - |- |- |- |- |- |0,5 |0,5|0.5|0.5|0.5|
|_____________________|__|___|___|___|___|___|___|____|___|___|___|___|
|Ֆիզիկա |- | - |- |- |- | - |0.5|0.5 |0.5|1 |1 |1 |
|_____________________|__|___|___|___|___|___|___|____|___|___|___|___|
|Քիմիա |- | - |- |- |- | - |0.5|0,5 |0.5|0.5|0.5|0.5|
|_____________________|__|___|___|___|___|___|___|____|___|___|___|___|
|Բնագիտություն |- | - |- | - |0.5|0.5| - | - | -| - | - | - |
|_____________________|__|___|___|___|___|___|___|____|___|___|___|___|
|Կենսաբանություն |- | - |- | - | - |- |0.5|0,5 |0.5|0.5|0.5|0.5|
|_____________________|__|___|___|___|___|___|___|____|___|___|___|___|
|Աշխարհագրություն |- | - |- | - | - |0.5|0.5|0.5 |0.5|0.5|0.5|0.5|
|_____________________|__|___|___|___|___|___|___|____|___|___|___|___|
|Ընդամենը |7 |9 |9 |9 |9 |10 |11 |11 |11 |11 |10 |10 |
._____________________________________________________________________.
Հավելված 2
ՀՀ կրթության և գիտության
նախարարի
2013 թվականի հունիսի 1-ի
N 730-Ն հրամանի
ՕՐԻՆԱԿԵԼԻ ՈՒՍՈՒՄՆԱԿԱՆ ՊԼԱՆՆԵՐ ՀԱՆՐԱԿՐԹԱԿԱՆ ՀԻՄՆԱԿԱՆ ՀԱՏՈՒԿ ՊԵՏԱԿԱՆ ԾՐԱԳՐԵՐ ԻՐԱԿԱՆԱՑՆՈՂ ՀԱՆՐԱԿՐԹԱԿԱՆ ՈՒՍՈՒՄՆԱԿԱՆ ՀԱՍՏԱՏՈՒԹՅՈՒՆՆԵՐԻ 2013-2014 ՈՒՍՈՒՄՆԱԿԱՆ ՏԱՐՎԱ
I ԸՆԴՀԱՆՐԱԿԱՆ ՊԱՐԶԱԲԱՆՈՒՄՆԵՐ
1. Օրինակելի ուսումնական պլանները նախատեսված են 2013-2014 ուսումնական տարվա համար: Օրինակելի ուսումնական պլանները մշակված են հանրակրթական հիմնական ընդհանուր պետական ծրագրեր իրականացնող ուսումնական հաստատությունների 2013-2014 ուսումնական տարվա օրինակելի ուսումնական պլանների (այսուհետ` ՈՒսումնական պլան), հիման վրա` հաշվի առնելով հանրակրթական հատուկ ծրագրեր իրականացնող ուսումնական հաստատությունների (այսուհետ` Հաստատություն) առանձին տիպերի առանձնահատկությունները: Ստորև տրված Օրինակելի ուսումնական պլանները ներառում են հանրակրթական հատուկ պետական ծրագրեր իրականացնող ուսումնական հաստատությունների բոլոր տիպերը:
2. ՈՒսումնական պլանները (բացառությամբ` սույն Օրինակելի ուսումնական պլանի Հավելված 2.1-ի Աղյուսակներ 5, 6, 7, 8-ի) ունեն երեք` պետական, դպրոցական (դպրոցի ընտրությամբ) և զարգացնող, հատուկ մանկավարժական բաղադրիչներ: Պետական, դպրոցական և զարգացնող, հատուկ մանկավարժական բաղադրիչները պարտադիր են և պետական ուսումնական հատուկ հաստատություններում ֆինանսավորվում են պետական բյուջեից:
3. Հակասոցիալական վարք դրսևորած երեխաների հատուկ հանրակրթական ուսումնական հաստատությունների` անձի ձևավորման, նրա սոցիալ-հոգեբանական հմտությունների և նախասիրությունների զարգացման նպատակով կազմակերպված խմբակների գործունեությունը իրականացվում է համաձայն Հավելված 2-ի 37-րդ կետի 7-րդ ենթակետի:
4. Յուրաքանչյուր հանրակրթական հատուկ պետական ծրագրեր իրականացնող ուսումնական հաստատություն ՈՒսումնական պլանի հիման վրա, դպրոցական բաղադրիչով սահմանված ժամաքանակի տնօրինմամբ, մշակում է տվյալ ուսումնական տարվա իր ՈՒսումնական պլանը:
5. ՈՒսումնական հաստատության ավագ դպրոցում (դասարանում) ուսուցումը կազմակերպվում է «Հանրակրթական հիմնական ընդհանուր պետական ծրագրեր իրականացնող ուսումնական հաստատությունների 2013-2014 ուսումնական տարվա օրինակելի ուսումնական պլանների» և «Առանձին գործող ավագ դպրոցի հոսքային ուսուցման ծրագրերի 2013 - 2014 ուսումնական տարվա օրինակելի ուսումնական պլանների» հիման վրա:
6. Պետական բաղադրիչով սահմանված ժամաքանակում փոփոխություն կարող է կատարվել միայն Հայաստանի Հանրապետության կրթության և գիտության նախարարության (այսուհետ` Նախարարություն) համաձայնությամբ`
1) թերբեռնված դասարաններում կամ սահմանված կարգով երաշխավորված այլընտրանքային ծրագրերով ու մեթոդներով ուսուցում իրականացնելու դեպքում,
2) օրենքով սահմանված կարգով երաշխավորված մանկավարժական գիտափորձ իրականացնելու համար:
7. ՈՒսումնական դպրոցական բաղադրիչի ժամաքանակի տնօրինման կարգը սահմանված է`
1) հանրակրթական հատուկ պետական ծրագրեր իրականացնող ուսումնական հաստատությունների ՈՒսումնական պլանների (Հավելված 2) «Ընդհանրական պարզաբանումներ»-ում,
2) օտար լեզվի ընտրությունը` հանրակրթական հիմնական ընդհանուր պետական ծրագրեր իրականացնող ուսումնական հաստատության ՈՒսումնական պլանի (Հավելված 1) ընդհանրական պարզաբանումների «Օտար լեզվի ընտրության կարգ»-ում:
8. Անհրաժեշտության դեպքում կրթության առանձնահատուկ պայմանների կարիք ունեցող երեխաների ուսուցումը կարող է կազմակերպվել տնային պայմաններում` համաձայն «Հանրակրթական ընդհանուր պետական ծրագրեր իրականացնող միջնակարգ ուսումնական հաստատության 2013-2014 ուսումնական տարվա օրինակելի ուսումնական պլանների»` Հավելված 1.1, Աղյուսակ 9:
9. ՈՒսումնական պարապմունքները հաստատությունում սկսվում են 2013թ. սեպտեմբերի 1-ին, ավարտվում 2014թ. մայիսի 23-ին` ապահովելով առնվազն 30 ուսումնական շաբաթ` առաջին, 32` երկրորդ և 34` երրորդից տասներկուերորդ դասարանների համար:
10. ՈՒսումնական շաբաթվա հնգօրյա կամ վեցօրյա տևողությունը սահմանում է Հաստատությունը: ՈՒսումնական շաբաթվա հնգօրյա կամ վեցօրյա տևողության փոփոխման անհրաժեշտության դեպքում Հաստատությունը յուրաքանչյուր կիսամյակը սկսելուց առաջ, առնվազն տասնհինգօրյա ժամկետում, այդ հարցը համաձայնեցնում է Նախարարության հետ:
11. ՈՒսումնական պլանի պետական և դպրոցական բաղադրիչներն ուղղված են Հանրակրթության պետական չափորոշիչով, առարկայական չափորոշիչներով և ծրագրերով ամրագրված գիտելիքների, կարողությունների, հմտությունների յուրացման ապահովմանը:
12. Մտավոր հետամնացություն ունեցող երեխաների հանրակրթական հատուկ դպրոցի ՈՒսումնական պլանի պետական և դպրոցական բաղադրիչներն ապահովում են թեթև, չափավոր և ծանր մտավոր հետամնացություն ունեցող երեխաների առարկայական ծրագրերով ամրագրված գիտելիքների, կարողությունների և հմտությունների յուրացումը:
13. Սովորողների պատրաստվածության մակարդակը տարրական դպրոցում (IV դասարան) գնահատվում է «Մայրենի» և «Մաթեմատիկա» առարկաներից մշակված համապատասխան հարցարանների միջոցով, հիմնական դպրոցի ավարտական դասարանում (IX դասարան)` ավարտական և ավագ դպրոցի ուսումնառության ավարտին (XII դասարան)` պետական ավարտական քննություններով` բացառությամբ մտավոր հետամնացություն ունեցող սովորողների: Մտավոր հետամնացություն ունեցող սովորողների գիտելիքների ստուգումը կատարվում է` համաձայն անհատական ուսուցման պլանի (ԱՈՒՊ):
14. Հաստատությունում (2-12-րդ դասարաններ) գործում է գնահատման 10-միավորային համակարգ:
15. Ընթացիկ գնահատման ժամանակ կարող են կիրառվել նաև գնահատման այլ համակարգեր, որոնք բերվում են 10-միավորային գրանցման: Գիտելիքների ստուգումների, հիմնական և միջնակարգ կրթության ավարտական և պետական ավարտական քննությունների ժամանակ կիրառվող գնահատման համակարգերը նույնպես բերվում են 10 կամ 20-միավորային գրանցման:
16. ՈՒսումնական տարին բաժանվում է կիսամյակների: Սովորողների ընթացիկ գնահատականների հիման վրա ձևավորվում է կիսամյակային, իսկ կիսամյակային գնահատականների (գնահատականի) վրա` տարեկան գնահատականները, բացառությամբ սույն հրամանի 1-ին կետի 2-րդ ենթակետի Հավելված 2-ի (այսուհետ` Հավելված 2) 17-րդ կետով նախատեսված դեպքի:
17. Առաջին դասարանում սովորողներին ընթացիկ և ամփոփիչ գնահատականներ չեն նշանակվում, ընթացիկ գնահատումը կատարվում է բնութագրման միջոցով: Տարեկան ամփոփիչ գնահատման նպատակով կազմվում է յուրաքանչյուր սովորողի կրթական զարգացման բնութագիրը` համաձայն Հայաստանի Հանրապետության կրթության և գիտության նախարարի 2007 թվականի հոկտեմբերի 4-ի 846-Ն հրամանով հաստատված կարգի:
18. Հաստատությունում խմբային ուսուցման կազմակերպման հիմնական ձևը դասն է: Դասի տևողությունը 45 րոպե է:
19. Տարրական դպրոցում յուրաքանչյուր դասաժամի միջնամասում` որոշակի ժամանակ հատկացվում է լիցքաթափող և վերականգնող վարժություններին ու խաղերին` Նախարարության մեթոդական ցուցումների համաձայն:
20. ՈՒսումնական տարվա ընթացքում 3-12-րդ դասարանների սովորողներին տրվում են արձակուրդներ` աշնանային` 2013թ. հոկտեմբերի 21-ից 27-ը ներառյալ, ձմեռային` 2013թ. դեկտեմբերի 29-ից 2014թ. հունվարի 12-ը ներառյալ, գարնանային` 2014թ. մարտի 17-ից 23-ը ներառյալ:
21. Առաջին դասարանցիների աշնանային արձակուրդները տևում են 2013թ. հոկտեմբերի 21-ից նոյեմբերի 3-ը ներառյալ, ձմեռայինը` 2013թ. դեկտեմբերի 29-ից 2014թ. հունվարի 26-ը ներառյալ, իսկ գարնանայինը` 2014թ. մարտի 17-ից մարտի 30-ը ներառյալ:
22. Երկրորդ դասարանցիների արձակուրդները տևում են 2013թ. հոկտեմբերի 21-ից 27-ը ներառյալ, 2013թ. դեկտեմբերի 29-ից 2014թ. հունվարի 26-ը ներառյալ և 2014թ. մարտի 17-ից 23-ը ներառյալ:
23. Լիազոր մարմնի ենթակայության հանրակրթական ուսումնական հաստատությունների համար Հավելված 2-ի 20-րդ, 21-րդ և 22-րդ կետերով սահմանված արձակուրդների ժամկետներում կարող են կատարել փոփոխություններ` առնվազն 5 օր առաջ համաձայնեցնելով Նախարարության հետ:
24. Հաստատությունը (անկախ ենթակայությունից), դեկտեմբեր, հունվար, փետրվար ամիսների ընթացքում` եղանակային անբարենպաստ պայմանների դեպքում, կարող է նախատեսել մինչև 10 օր տևողությամբ հավելյալ արձակուրդ` բաց թողած ժամերը լրացնելու և ըստ ենթակայության` լիազոր մարմնին և Նախարարությանը` 5-օրյա ժամկետում տեղեկացնելու պայմանով:
1) Նախարարության ենթակայության հաստատություններում Հավելված 2-ի 20-րդ, 21-րդ և 22-րդ կետերով սահմանված արձակուրդների ժամկետների փոփոխությունները, ինչպես նաև հաստատության կողմից հավելյալ արձակուրդի նախատեսումը կատարվում են Հաստատության նախաձեռնությամբ, Նախարարության համաձայնությամբ:
II ՀԱՆՐԱԿՐԹԱԿԱՆ ՀԱՏՈՒԿ ՊԵՏԱԿԱՆ ԾՐԱԳՐԵՐ ԻՐԱԿԱՆԱՑՆՈՂ ՈՒՍՈՒՄՆԱԿԱՆ ՀԱՍՏԱՏՈՒԹՅՈՒՆՆԵՐԻ ՈՒՍՈՒՄՆԱԿԱՆ ՊԼԱՆՆԵՐԻ ԸՆԴՀԱՆՐԱԿԱՆ ՊԱՐԶԱԲԱՆՈՒՄՆԵՐ
25.Դպրոցական բաղադրիչի տնօրինման կարգ
1) Դպրոցական բաղադրիչի ժամաքանակը հատկացվում է ՈՒսումնական պլանի պետական բաղադրիչով տվյալ դասարանի պետական պարտադիր առարկայացանկում նախատեսված և (կամ) Նախարարության կողմից երաշխավորված լրացուցիչ առարկայացանկում ընդգրկված առարկաներին և (կամ) սովորողների նախասիրություններին, ուսումնական հաստատության առանձնահատկություններին, համայնքի կարիքներին համապատասխան կրթություն կազմակերպելու նպատակով:
2) Նախարարության կողմից հաստատված ծրագրով երաշխավորվում են «Կիրառական տնտեսագիտություն» (9-րդ դասարան), «Կյանքի հմտություններ» (2-8-րդ դասարաններ), «Բնապահպանություն» (7-8-րդ կամ 8-9-րդ դասարաններ), «Էկոլոգիա» (8-9-րդ դասարան), «Էներգիայի և ռեսուրսների օգտագործում» (7-րդ դասարան), «Ֆերմերային գործ»(11-12-րդ դասարաններ), «Տրամաբանություն» (11-րդ դասարան), «Հայոց եկեղեցու պատմություն» (2-4-րդ դասարաններ), «Հոգեբանություն» (7-8-րդ դասարաններ), «Մշակույթի պատմություն» (7-9-րդ դասարաններ) առարկաների ուսուցումը: Նշված առարկաների ուսուցումը այլ դասարաններում հաստատության կողմից կարող է իրականացվել դրանց առարակայական ծրագրերը սահմանված կարգով Նախարարություն հաստատմանը ներկայացվելու դեպքում:
3) Հաստատությունը կարող է ներդնել նաև նոր առարկաներ (դասընթացներ)` դրանց ծրագրերը սահմանված կարգով Նախարարությանը հաստատման ներկայացնելու դեպքում:
4) Հաստատության տնօրենը Օրինակելի ուսումնական պլանի դպրոցական բաղադրիչի ժամաքանակի բաշխումը կատարում է մանկավարժական խորհրդի որոշմամբ` ելնելով ուսումնական հաստատության, դասարանի պատրաստությունից, մանկավարժներով, ծրագրերով, դասագրքերով և երաշխավորված լրացուցիչ առարկայացանկի որևէ առարկայի լիարժեք ուսուցման կազմակերպման նպատակով Նախարարության կողմից հանրակրթական ուսումնական հաստատությունների համար երաշխավորված այլ ուսումնական գրականությամբ ապահովվածությունից և ուսուցման կազմակերպման համար անհրաժեշտ այլ պայմաններից, ինչպես նաև Նախարարության հանձնարարականներից:
5) Դպրոցական բաղադրիչի ժամաքանակի բաշխումը պարտադիր է:
6) Դպրոցական բաղադրիչով սահմանված ժամաքանակի շրջանակում դասավանդվող առարկայացանկը ամրագրվում է ուսումնական հաստատության ՈՒսումնական պլանում և դասացուցակում:
7) Դպրոցական բաղադրիչի ժամաքանակը ՈՒսումնական պլանի պետական բաղադրիչում ընդգրկված առարկաներին տրամադրելու դեպքում դասարանը կիսելու հարցը կարգավորվում է համաձայն Հավելված 2-ի 29-րդ և 30-րդ կետերի` «Հանրակրթական հատուկ պետական ծրագրեր իրականացնող ուսումնական հաստատությունների ուսումնական պլանի պարզաբանմամբ» սահմանված կարգով:
26. Զարգացնող, հատուկ մանկավարժական ժամաքանակի տնօրինման կարգ
1) Զարգացնող, հատուկ մանկավարժական պարապմունքներն անցկացվում են խմբային կամ անհատական պարապմունքների ձևով` ելնելով սովորողների կարիքներից: Պարապմունքներն ամրագրվում են դասացուցակում կամ առանձին կարգացուցակում: Անհատական պարապմունքների դեպքում զարգացնող, հատուկ մանկավարժական պարապմունքներին հատկացվող ժամաքանակը բաշխվում է շաբաթվա օրերի միջև` ամրագրվելով դասացուցակին կից կարգացուցակում:
2) Զարգացնող, հատուկ մանկավարժական խմբային պարապմունքի միջնամասում որոշակի ժամանակ հատկացվում է լիցքաթափող և վերականգնող վարժություններին ու խաղերին` ելնելով սովորողների կարիքներից:
III ՀԱՆՐԱԿՐԹԱԿԱՆ ՀԱՏՈՒԿ ՊԵՏԱԿԱՆ ԾՐԱԳՐԵՐ ԻՐԱԿԱՆԱՑՆՈՂ ՈՒՍՈՒՄՆԱԿԱՆ ՀԱՍՏԱՏՈՒԹՅՈՒՆՆԵՐԻ ՈՒՍՈՒՄՆԱԿԱՆ ՊԼԱՆՆԵՐԻ ՊԱՐԶԱԲԱՆՈՒՄ
27. Հաստատության դասարանի (խմբի) միջին խտությունը` սանիտարական նորմերի պահպանմամբ, սահմանվում է.
1) լսողության, տեսողության, հենաշարժական համակարգի, խոսքի ծանր խանգարումներ ունեցող երեխաների, մտավոր թերզարգացում ունեցող երեխաների հանրակրթական հատուկ (օժանդակ) ուսումնական հաստատություններում` 15 սովորող (ընդ որում` սովորողների թիվը դասարանում (խմբում) չի կարող գերազանցել 18-ը),
2) չափավոր և ծանր մտավոր հետամնացություն և բազմակի խնդիրներ ունեցող սովորողների թիվը յուրաքանչյուր դասարանում (խմբերում) չպետք է գերազանցի 9-ը,
3) հակասոցիալական վարք ունեցող երեխաների հանրակրթական հատուկ ուսումնական հաստատություններում` 20 աշակերտ (ընդ որում` սովորողների թիվը դասարանում (խմբում) չի կարող գերազանցել 25-ը):
28. Հիմնադրի կողմից սահմանված խտությունից ավելի պակաս խտությամբ դասարան կարող է բացվել հաստատության լրացուցիչ ֆինանսավորման միջոցների հաշվին, ուսումնական հաստատության խորհրդի որոշմամբ:
29. Տարրական դպրոցում (1-4-րդ դասարաններ), եթե դասարանում սովորողների թիվը տվյալ տիպի համար սահմանված դասարանի առավելագույն խտությունից ավելի է, ապա ռուսաց լեզու, օտար լեզու առարկաների դասաժամերին կարելի է դասարանը բաժանել երկու խմբի:
30. Միջին դպրոցում «Հայոց լեզու» (7-9-րդ դասարաններ), «Ռուսաց լեզու», «Օտար լեզու» (5-9-րդ դասարաններ), «Ինֆորմատիկա» (6-9-րդ դասարաններ` համակարգչային դասարանի առկայության դեպքում) առարկաների պարապմունքներին դասարանը կարելի է բաժանել երկու խմբի, եթե դասարանում սովորողների թիվը հավասար է տվյալ տիպի համար սահմանված դասարանի առավելագույն խտությունից ավելի է:
«Տեխնոլոգիա» առարկայի պարապմունքներին դասարանը կիսվում է երկու խմբի` տղաների և աղջիկների` անկախ սովորողների թվից (ուսուցումը կազմակերպվում է յուրաքանչյուր խմբի համար հաստատված համապատասխան առարկայական ծրագրով):
31. Տեսողության, լսողության, հենաշարժական համակարգի խախտումներով և մտավոր հետամնացություն ունեցող սովորողների հանրակրթական հատուկ հաստատություններում «Նախնական զինվորական պատրաստություն»» առարկան փոխարինվում է «Անվտանգ կենսագործունեություն» առարկայով:
32. Անհրաժեշտության դեպքում Հաստատությունն իրավասու է, Նախարարության համաձայնությամբ, վերաբաշխելու առարկաների ուսուցմանը ՈՒսումնական պլանով հատկացված ժամերը` պահպանելով տվյալ առարկայի տարեկան ընդհանուր ժամաքանակը:
33. 8-11-րդ դասարանում Նախարարության կողմից երաշխավորված ծրագրի և ուսումնական նյութի հիման վրա դասավանդվում է «Առողջ ապրելակերպ» դասընթացը, որին յուրաքանչյուր դասարանում տարեկան տրամադրվում է 14 դասաժամ:
1) «Առողջ ապրելակերպ» դասընթացին տրամադրված ժամաքանակը ձևավորվում է «Ֆիզկուլտուրա» առարկայի ժամաքանակից առանձնացված 14 դասաժամի հաշվին:
2) «Ֆիզկուլտուրա» առարկայի ծրագրով նախատեսված ուսումնական նյութերը ենթարկվում են թեմատիկ վերաբաշխման` պահպանելով տվյալ դասարանի համար Նախարարության հաստատած ծրագրային ամբողջ ծավալը:
3) «Առողջ ապրելակերպ» դասընթացը դասավանդվում է 2014թ հունվար-փետրվար ամիսներին:
4) «Առողջ ապրելակերպ» դասընթացի ընթացիկ գնահատում չի կատարվում: Դասամատյանում գրանցումները կատարվում են առանձին էջում:
34. 6-12-րդ դասարաններում «Հայոց լեզու», «Մաթեմատիկա», «Ինֆորմատիկա», «Քիմիա», «Ֆիզիկա», «Կենսաբանություն», «Հայոց պատմություն» և այլ առարկաների ծրագրերով ամսական առնվազն 1 (մեկ) ժամ ուսուցումը կազմակերպվում է համակարգչային կաբինետում (դրա առկայության դեպքում)` ելնելով յուրաքանչյուր առարկայից մատուցվող ուսումնական նյութի բովանդակային և դասավանդման մեթոդական պահանջներից: Այն առավել արդյունավետ իրականացնելու համար անհրաժեշտ է օգտագործել «Հայկական կրթական միջավայրի պաշարների շտեմարանում» (հttp://lib.armedս.am) տեղադրված, Նախարարության կողմից երաշխավորված էլեկտրոնային ուսումնական նյութերը:
35. 6-7-րդ դասարաններում «Կերպարվեստ», «Երաժշտություն» առարկաներից մեկը հաստատության ընտրությամբ դասավանդվում է առաջին, մյուսը` երկրորդ կիսամյակում:
36. «Համաշխարհային պատմության» և «Հայոց պատմության» համաժամանակյա թեմաների ուսուցումն ապահովելու նպատակով ուսուցիչներին իրավունք է տրվում մասնակի փոփոխություններ կատարել նշված առարկաների դասացանկում` պահպանելով յուրաքանչյուր առարկային հատկացված ընդհանուր ժամաքանակը:
37. Հավելված 2.1-ի աղյուսակների պարզաբանումներ
1) Հավելված 2.1-ի Աղյուսակ 1-ում` Զարգացնող, հատուկ մանկավարժական պարապմունքների ժամերը տրամադրվում են`
ա. բրայլյան համակարգի ուսուցմանը, մնացորդային տեսողական ընկալման զարգացմանը (պարապմունքներն անցկացվում են անհատական ուսուցման ձևով),
բ. «Կողմնորոշում շրջապատում» խմբային և անհատական պարապմունքներին,
գ. «Արև համակարգ» համակարգչային ծրագրով սովորողների ուսումնառության (անհատական և խմբային) կազմակերպմանը,
դ. «Ռիթմիկա» առարկային:
ե. «Կերպարվեստ» առարկայի ժամերը կարելի է տրամադրել ռելիեֆային արվեստի ուսումնասիրությանը:
2) Հավելված 2.1-ի Աղյուսակ 2-ում և Աղյուսակ 2.1-ում` Զարգացնող, հատուկ մանկավարժական պարապմունքների ժամերը տրամադրվում են լսողական ընկալման և արտաբերման զարգացման անհատական աշխատանքներին և բաշխվում հետևյալ կերպ`
ա. 1-5-րդ դասարանների յուրաքանչյուր աշակերտի համար` շաբաթական 60 րոպե,
բ. 6-9-րդ դասարանների յուրաքանչյուր աշակերտի համար` շաբաթական 40 րոպե:
գ. Հիմնական դպրոցի «Մայրենի» և «Հայոց լեզու» առարկաների դասաժամերից յուրաքանչյուր դասարանում 2-ական ժամ հատկացվում է «Խոսքի զարգացում» դասընթացին:
3) Հավելված 2.1-ի Աղյուսակ 3-ում` Զարգացնող, հատուկ մանկավարժական պարապմունքներին տրամադրված ժամերը հատկացվում են լոգոպեդական անհատական և խմբային (ինչպես նաև ամբողջ դասարանի հետ` դասարանական) աշխատանքներին:
4) Հավելված 2.1-ի Աղյուսակ 4-ում` Զարգացնող, հատուկ մանկավարժական պարապմունքների ժամերը հատկացվում են «Հանրակրթական դպրոցի հատուկ բժշկական խմբերի «Ֆիզիկական կուլտուրա» առարկայի 1-12-րդ դասարանների ծրագրով» դասավանդվող բուժական ֆիզկուլտուրային և լոգոպեդական պարապմունքներին:
5) Հավելված 2.1-ի Աղյուսակ 5-ում`
ա. Յուրաքանչյուր 4 դասարան-կոմպլեկտի համար նախատեսվում է մեկ հատուկ մանկավարժ` երեխայի զարգացման առանձնահատկությանը բնորոշ կարիքներին նպատակաուղղված հատուկ մանկավարժական խմբային և անհատական գործընթացի իրականացման, ԱՈՒՊ-ներով նախատեսված աշխատանքների ապահովման, ինչպես նաև սովորողների սոցիալական հմտությունների զարգացման նպատակով:
բ. 1-9-րդ դասարաններում դասավանդումն իրականացվում է թեթև մտավոր հետամնացություն ունեցող երեխաների առարկայական հատուկ ծրագրերին համապատասխան:
գ. 1-9-րդ դասարաններում սովորողը, որպես կանոն, փոխադրվում է հաջորդ դասարան` անհատական ուսուցման պլանով սահմանված գիտելիքների, հմտությունների և կարողությունների անհրաժեշտ նվազագույնի յուրացման պայմանով: Առանձին դեպքերում սովորողը կարող է մնալ նույն դասարանում` դպրոցի մանկավարժական խորհրդի որոշմամբ և ծնողի (օրինական ներկայացուցչի) համաձայնությամբ:
Այն սովորողների համար, ովքեր կրթական կարիքի գնահատման արդյունքում չեն կարող յուրացնել ուսումնական որևէ առարկայի հատուկ ծրագրի բովանդակության պարտադիր նվազագույն ծավալը, այդ առարկաներին հատկացված ժամերը տրամադրվում են սովորողի ընդունակություններին և հնարավորություններին համապատասխան` ԱՈՒՊ-ով սահմանված կրթական ծրագրավորված բաղադրիչների ուսումնասիրմանը:
6) Հավելված 2.1-ի Աղյուսակ 6-ում`
ա. Յուրաքանչյուր 4 դասարան-կոմպլեկտի համար նախատեսվում է մեկ հատուկ մանկավարժ` երեխայի զարգացման առանձնահատկությանը բնորոշ կարիքներին նպատակաուղղված հատուկ մանկավարժական խմբային և անհատական գործընթացի իրականացման, ԱՈՒՊ-ներով նախատեսված աշխատանքների ապահովման, ինչպես նաև սովորողների սոցիալական հմտությունների զարգացման նպատակով:
բ. «Հայրենագիտություն» առարկան դիտարկվում է` որպես հայրենի երկրի պատմության և աշխարհագրության ինտեգրված դասընթաց:
գ. «Ես և շրջակա աշխարհը» առարկայի դասաժամերը հատկացվում են չափավոր և ծանր մտավոր հետամնացություն ունեցող երեխաների «Ես և շրջակա աշխարհը» առարկայական չափորոշիչով և ծրագրով նախատեսված ենթաբաժիններին (Սոցիալ-կենցաղային կողմնորոշում: Ճանապարհային երթևեկություն: Բնություն: Վերարտադրողական առողջություն: Ժամ, ժամանակ: Ազատ ժամանց):
դ. «Տեխնոլոգիա» առարկայի դասաժամերը բոլոր դասարաններում դասացուցակով պետք է լինեն նույն ժամին` երեխաների ընդգրկումն ըստ նախասիրությունների ապահովելու համար:
ե. «Երաժշտություն» առարկայի դասաժամերի շրջանակում իրականացվում է դերախաղի, պարի ուսուցում:
զ. Մտավոր հետամնացություն ունեցող սովորողների ուսումնառության արդյունքների (գիտելիքներ) ստուգումը իրականացվում է համաձայն անհատական ուսուցման պլանի (ԱՈՒՊ-ի):
7) Հավելված 2.1-ի Աղյուսակ 7-ում`
ա. Հակասոցիալական վարք դրսևորած երեխաների հատուկ հանրակրթական ուսումնական հաստատություններն աշխատում են շուրջտարյա ռեժիմով:
բ. Անձի ձևավորման, նրա սոցիալ-հոգեբանական հմտությունների և նախասիրությունների զարգացման նպատակով յուրաքանչյուր դասարան-կոմպլեկտի համար կազմակերպվում է 1 (մեկ) խմբակ: Խմբակները կոմպլեկտավորվում են` ըստ երեխաների նախասիրությունների:
8) Հավելված 2.1-ի Աղյուսակ 8-ում`
ա. Յուրաքանչյուր 4 դասարան-կոմպլեկտի համար նախատեսվում է մեկ հատուկ մանկավարժ` երեխայի զարգացման առանձնահատկությանը բնորոշ կարիքներին նպատակաուղղված հատուկ մանկավարժական խմբային և անհատական գործընթացի իրականացման, ԱՈՒՊ-ներով նախատեսված աշխատանքների ապահովման, ինչպես նաև սովորողների սոցիալական հմտությունների զարգացման նպատակով:
բ. Մտավոր հետամնացություն ունեցող երեխաների արհեստագործական հատուկ խմբերի ուսուցումը իրականացվում է թեթև մտավոր հետամնացություն ունեցող երեխաների առարկայական հատուկ ծրագրերի ու չափավոր և ծանր մտավոր հետամնացություն ունեցող երեխաների համար Նախարարության կողմից հաստատված ծրագրերով:
Հավելված 2.1
ՀՀ կրթության և գիտության
նախարարի
2013 թվականի հունիսի 1-ի
N 730-Ն հրամանի
Աղյուսակ 1
Տեսողության խանգարումներ ունեցող երեխաների հանրակրթական հատուկ
ուսումնական հաստատության ուսումնական պլան
._____________________________________________________________________.
|ՈՒսումնական առարկաներ |Շաբաթական ժամերի քանակը |
| |_________________________________|
| |I |II|III|IV|V |VI |VII|VIII|IX |
|___________________________________|__|__|___|__|___|___|___|____|___|
|Մայրենի |7 |8 |8 |8 |7 |6 |- |- |- |
|___________________________________|__|__|___|__|___|___|___|____|___|
|Հայոց լեզու |- |- |- |- |- |- |3 |2 |2 |
|___________________________________|__|__|___|__|___|___|___|____|___|
|Գրականություն |- |- |- |- |- |- |2 |3 |3 |
|___________________________________|__|__|___|__|___|___|___|____|___|
|Ռուսաց լեզու |- |2 |2 |3 |3 |3 |3 |3 |3 |
|___________________________________|__|__|___|__|___|___|___|____|___|
|Օտար լեզու |- |- |2 |2 |2 |2 |2 |2 |2 |
|___________________________________|__|__|___|__|___|___|___|____|___|
|Մաթեմատիկա |4 |4 |4 |4 |5 |5 |- |- |- |
|___________________________________|__|__|___|__|___|___|___|____|___|
|Երաժշտություն |2 |1 |1 |1 |1 |0,5|0,5|- |- |
|___________________________________|__|__|___|__|___|___|___|____|___|
|Կերպարվեստ |2 |1 |1 |1 |1 |0,5|0,5|- |- |
|___________________________________|__|__|___|__|___|___|___|____|___|
|Ես և շրջակա աշխարհը |- |1 |1 |2 | - |- |- |- |- |
|___________________________________|__|__|___|__|___|___|___|____|___|
|Հայրենագիտություն |- |- |- |- |1 |- |- |- |- |
|___________________________________|__|__|___|__|___|___|___|____|___|
|Բնագիտություն |- |- |- |- |2 |2 |- |- |- |
|___________________________________|__|__|___|__|___|___|___|____|___|
|Աշխարհագրություն |- |- |- |- | |1 |1 |2 |- |
|___________________________________|__|__|___|__|___|___|___|____|___|
|Հայաստանի աշխարհագրություն |- |- |- |- |- |- |- |- |2 |
|___________________________________|__|__|___|__|___|___|___|____|___|
|Համաշխարհային պատմություն |- |- |- |- |- |1 |1 |1 |1 |
|___________________________________|__|__|___|__|___|___|___|____|___|
|Հայոց պատմություն |- |- |- |- |- |1.5|1.5|1.5 |1.5|
|___________________________________|__|__|___|__|___|___|___|____|___|
|Հայոց եկեղեցու պատմություն |- |- |- |- |1 |1 |1 |1 |1 |
|___________________________________|__|__|___|__|___|___|___|____|___|
|Հասարակագիտություն |- |- |- |- |- |- |- |1 |1 |
|___________________________________|__|__|___|__|___|___|___|____|___|
|Հանրահաշիվ |- |- |- |- |- |- |3 |3 |3 |
|___________________________________|__|__|___|__|___|___|___|____|___|
|Երկրաչափություն |- |- |- |- |- |- |2 |2 |2 |
|___________________________________|__|__|___|__|___|___|___|____|___|
|Ինֆորմատիկա |- |- |- |- |- |1 |1 |1 |1 |
|___________________________________|__|__|___|__|___|___|___|____|___|
|Ֆիզիկա |- |- |- |- |- |- |2 |2 |2 |
|___________________________________|__|__|___|__|___|___|___|____|___|
|Քիմիա |- |- |- |- |- |- |1 |2 |2 |
|___________________________________|__|__|___|__|___|___|___|____|___|
|Կենսաբանություն |- |- |- |- |- |- |2 |2 |2 |
|___________________________________|__|__|___|__|___|___|___|____|___|
|Տեխնոլոգիա |2 |2 |1 |1 |1 |1 |2 |- |- |
|___________________________________|__|__|___|__|___|___|___|____|___|
|Անվտ. կենսագործունեություն |- |- |- |- |- |- |- |1 |1 |
|___________________________________|__|__|___|__|___|___|___|____|___|
|Ֆիզկուլտուրա |3 |2 |2 |2 |3 |3 |3 |3 |3 |
|___________________________________|__|__|___|__|___|___|___|____|___|
|Շախմատ |- |2 |2 |2 |- |- |- |- |- |
|___________________________________|__|__|___|__|___|___|___|____|___|
|Դպրոցական բաղադրիչ |- |1 |2 |2 |2 |2.5|2.5|2.5 |2.5|
|___________________________________|__|__|___|__|___|___|___|____|___|
|Ընդամենը |20|24|26 |28|29 |31 |34 |35 |35 |
|___________________________________|__|__|___|__|___|___|___|____|___|
|Զարգացնող, հատուկ մանկավարժական |6 |6 |6 |6 |4 |4 |4 |4 |4 |
|պարապմունքներ | | | | | | | | | |
._____________________________________________________________________.
---------------------------------------------------------
ԻՐՏԵԿ - շարունակությունը հաջորդ մասում