Սեղմել Esc փակելու համար:
ԵՐԵՎԱՆ ՔԱՂԱՔԻ «ԿԱՅՈՒՆ ԷՆԵՐԳԵՏԻԿ ԶԱՐԳԱ...
Քարտային տվյալներ

Տեսակ
Գործում է
Ընդունող մարմին
Ընդունման ամսաթիվ
Համար

ՈՒժի մեջ մտնելու ամսաթիվ
ՈՒժը կորցնելու ամսաթիվ
Ընդունման վայր
Սկզբնաղբյուր

Ժամանակագրական տարբերակ Փոփոխություն կատարող ակտ

Որոնում:
Բովանդակություն

Հղում իրավական ակտի ընտրված դրույթին X
irtek_logo
 

ԵՐԵՎԱՆ ՔԱՂԱՔԻ «ԿԱՅՈՒՆ ԷՆԵՐԳԵՏԻԿ ԶԱՐԳԱՑՄԱՆ ԳՈՐԾՈՂՈՒԹՅՈՒՆՆԵՐԻ ԾՐԱԳՐԻ» ՀԱՍՏԱՏՄԱՆ ՄԱ ...

 

 

ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ ԵՐԵՎԱՆ ՔԱՂԱՔԻ ԱՎԱԳԱՆԻ

ՈՐՈՇՈՒՄ

 

24 հունիսի 2016 թվականի N 558-Ն

 

ԵՐԵՎԱՆ ՔԱՂԱՔԻ «ԿԱՅՈՒՆ ԷՆԵՐԳԵՏԻԿ ԶԱՐԳԱՑՄԱՆ ԳՈՐԾՈՂՈՒԹՅՈՒՆՆԵՐԻ ԾՐԱԳՐԻ» ՀԱՍՏԱՏՄԱՆ ՄԱՍԻՆ

(5-րդ մաս)

 

3.4 Տրանսպորտի ոլորտի միջոցառումների ամփոփ տվյալները

Տրանսպորտի ոլորտի միջոցառումների ներդրումային ցուցանիշները, էներգետիկական և բնապահպանական ընդհանուր արդյունքներն ամփոփված են Աղյուսակ 3.21-ում:

 

Աղյուսակ 3.22. Տրանսպորտի ոլորտի միջոցառումների հիմնական ցուցանիշները

 

.________________________________________________________

|Միջոցառ-|Ոլորտը/        |Ֆինանսա-   |Իրականաց- |Գնա-   |

|ման     |միջոցառումը    |վորման     |ման       |հատված |

|ինդեքսը |               |աղբյուր,   |ժամկետ    |արժեքը |

|        |               |համագոր-   |(սկիզբ -  |(հազ.  |

|        |               |ծակից      |ավարտ)    |եվրո)  |

|        |               |կառույցներ |          |       |

|        |               |           |          |       |

|________|_______________|___________|__________|_______|

|Միջոցա- |Հասարակական    |ԵՔ, այլ    |2013-2020 | 17,200|

|ռում T1 |տրանսպորտի (ՀՏ)|պետական    |          |       |

|        |օպտիմիզացիայի  |կառույցներ |          |       |

|        |Ծրագիր: ՀՏ     |ԱԶԲ/ՔԿԶՆԾ  |          |       |

|        |պարկի նորացում,|           |          |       |

|        |կազմի          |           |          |       |

|        |օպտիմալացում,  |           |          |       |

|        |երթուղիների    |           |          |       |

|        |օպտիմալացում,  |           |          |       |

|        |միասնական      |           |          |       |

|        |տոմսային       |           |          |       |

|        |համակարգ       |           |          |       |

|________|_______________|___________|__________|_______|

|Միջոցա- |Հասարակական    |ԵՔ, այլ    |2018-2020 | 28,000|

|ռում T2 |էլեկտրա-       |պետական    |          |       |

|        |տրանսպորտի     |կառույցներ |          |       |

|        |(տրոլեյբուսներ)|ԱԶԲ/ՔԿԶՆԾ  |          |       |

|        |պարկի և        |           |          |       |

|        |ենթակառուց-    |           |          |       |

|        |վածքների       |           |          |       |

|        |վերազինում     |           |          |       |

|________|_______________|___________|__________|_______|

|Միջոցա- |Հասարակական    |«Երևանի    |2017-2018 | 21,000|

|ռում T3 |էլեկտրա-       |Մետրոպոլի- |          |       |

|        |տրանսպորտի     |տեն» ՓԲԸ,  |          |       |

|        |(Երևանի        |ՎԶԵԲ, ԵՆՀ, |          |       |

|        |մետրոպոլիտեն)  |ԵՔ         |          |       |

|        |վերազինում     |           |          |       |

|________|_______________|___________|__________|_______|

|Միջոցա- |ՀՏ և  մասնավոր |ԵՔ, ՀՀ ՏԿՆ,|2013-2020 |   -   |

|ռում T4 |տրանսպորտային  |Մասնավոր   |          |       |

|        |միջոցների      |բիզնես,    |          |       |

|        |ՍԲԳ անցման     |կանաչ/ԷԱ   |          |       |

|        |խրախուսում     |վարկային   |          |       |

|        |Երևանի         |գծեր       |          |       |

|        |վարչական       |           |          |       |

|        |շրջաններում    |           |          |       |

|        |գազալցակայան-  |           |          |       |

|        |ների տեղամասերի|           |          |       |

|        |հատկացումով,   |           |          |       |

|        |անվտանգության  |           |          |       |

|        |նկատմամբ       |           |          |       |

|        |պահանջների     |           |          |       |

|        |ձևակերպումով   |           |          |       |

|________|_______________|___________|__________|_______|

|Միջոցա- |Ճանապարհային   |ԵՔ, ԱԶԲ,   |2015-2020 | 82,800|

|ռում T5 |ենթակառուցվածքի|ՔԿԶՆԾ      |          |       |

|        |զարգացում (նոր,|           |          |       |

|        |այդ թվում      |           |          |       |

|        |շրջանցիկ       |           |          |       |

|        |ճանապարհներ,   |           |          |       |

|        |նոր            |           |          |       |

|        |ճանապարհային   |           |          |       |

|        |հանգույցներ)   |           |          |       |

|________|_______________|___________|__________|_______|

|Միջոցա- |Համայնքային    |ԵՔ         |2014-2020 | 10,000|

|ռում T6 |տրանսպորտի     |           |          |       |

|        |օպտիմալացում և |           |          |       |

|        |կառավարման     |           |          |       |

|        |արդյունավետու- |           |          |       |

|        |թյան բարձրացում|           |          |       |

|        |(այդ թվում`    |           |          |       |

|        |աղբահանու-     |           |          |       |

|        |թյան,          |           |          |       |

|        |սանմաքրման և   |           |          |       |

|        |այլ մեքենա-    |           |          |       |

|        |մեխանիզ մների  |           |          |       |

|        |մասով)         |           |          |       |

|________|_______________|___________|__________|_______|

|Միջոցա- |Քաղաքային պարկի|ԵՔ, այլ    |2017-2020 |  1,700|

|ռում T7 |արդիականացում: |պետական    |պիլոտային |       |

|        |Երևանի         |կառույցներ,|փուլ      |       |

|        |Քաղաքապետարանի |ՀՀ ԷԲՊՆ,   |          |       |

|        |Էլեկտրամոբիլ-  |դոնորներ   |          |       |

|        |ների տարածման  |           |          |       |

|        |ռազմավարական   |           |          |       |

|        |ծրագիր         |           |          |       |

|_______________________________________________|_______|

|Ընդամենը տրանսպորտի ոլորտում                   |160,700|

.________________________________________________________

.________________________________________________________.

|Միջոցառ-|Ակնկալվող էներգախնայողութունը         |Արտանե- |

|ման     |      [ՄՎտ. ժ/տարի]                   |տումների|

|ինդեքսը |______________________________________|կրճա-   |

|        |Էլեկ- |բնական |Բենզին |դիզ.   |ընդա-  |տումը,  |

|        |տրա-  |գազ    |       |վառելիք|մենը   |տ CO2,  |

|        |էներ- |       |       |       |       |2020թ.  |

|        |գիա   |       |       |       |       |        |

|________|______|_______|_______|_______|_______|________|

|Միջոցա- |  -   | 87,174|    -  | 58,166|145,340|  33,139|

|ռում T1 |      |       |       |       |       |        |

|        |      |       |       |       |       |        |

|        |      |       |       |       |       |        |

|        |      |       |       |       |       |        |

|        |      |       |       |       |       |        |

|        |      |       |       |       |       |        |

|        |      |       |       |       |       |        |

|        |      |       |       |       |       |        |

|        |      |       |       |       |       |        |

|        |      |       |       |       |       |        |

|        |      |       |       |       |       |        |

|________|______|_______|_______|_______|_______|________|

|Միջոցա- | 2,492|     67|      -|      -|  2,558|     567|

|ռում T2 |      |       |       |       |       |        |

|        |      |       |       |       |       |        |

|        |      |       |       |       |       |        |

|        |      |       |       |       |       |        |

|        |      |       |       |       |       |        |

|        |      |       |       |       |       |        |

|        |      |       |       |       |       |        |

|________|______|_______|_______|_______|_______|________|

|Միջոցա- | 3,726|   -   |   -   |   -   |  3,726|     827|

|ռում T3 |      |       |       |       |       |        |

|        |      |       |       |       |       |        |

|        |      |       |       |       |       |        |

|        |      |       |       |       |       |        |

|        |      |       |       |       |       |        |

|________|______|_______|_______|_______|_______|________|

|Միջոցա- |  -   |   -   |   -   |   -   |   -   |  79,690|

|ռում T4 |      |       |       |       |       |        |

|        |      |       |       |       |       |        |

|        |      |       |       |       |       |        |

|        |      |       |       |       |       |        |

|        |      |       |       |       |       |        |

|        |      |       |       |       |       |        |

|        |      |       |       |       |       |        |

|        |      |       |       |       |       |        |

|        |      |       |       |       |       |        |

|        |      |       |       |       |       |        |

|        |      |       |       |       |       |        |

|        |      |       |       |       |       |        |

|        |      |       |       |       |       |        |

|        |      |       |       |       |       |        |

|________|______|_______|_______|_______|_______|________|

|Միջոցա- |  -   | 10,974|129,218| 70,943|211,136|  53,334|

|ռում T5 |      |       |       |       |       |        |

|        |      |       |       |       |       |        |

|        |      |       |       |       |       |        |

|        |      |       |       |       |       |        |

|        |      |       |       |       |       |        |

|        |      |       |       |       |       |        |

|        |      |       |       |       |       |        |

|        |      |       |       |       |       |        |

|________|______|_______|_______|_______|_______|________|

|Միջոցա- |  -   |  9,365|  7,295|(8,785)|  7,875|   1,363|

|ռում T6 |      |       |       |       |       |        |

|        |      |       |       |       |       |        |

|        |      |       |       |       |       |        |

|        |      |       |       |       |       |        |

|        |      |       |       |       |       |        |

|        |      |       |       |       |       |        |

|        |      |       |       |       |       |        |

|        |      |       |       |       |       |        |

|        |      |       |       |       |       |        |

|        |      |       |       |       |       |        |

|        |      |       |       |       |       |        |

|        |      |       |       |       |       |        |

|________|______|_______|_______|_______|_______|________|

|Միջոցա- | -    |     84|     48|     39|    171|      79|

|ռում T7 |      |       |       |       |       |        |

|        |      |       |       |       |       |        |

|        |      |       |       |       |       |        |

|        |      |       |       |       |       |        |

|        |      |       |       |       |       |        |

|        |      |       |       |       |       |        |

|        |      |       |       |       |       |        |

|________|______|_______|_______|_______|_______|________|

|Ընդամենը| 6,218|124,126|  1,184|  6,218|107,665| 136,560|

.________________________________________________________.

 

4. Հանրային շենքեր

Հանրային շենքերի ավելի քան 40%-ը (թվով 1,190 շենք, որոնցից 501-ը համայնքային ենթակայության կամ համակարգման ներքո) տեղակայված են Երևանում և ընդհանուր մակերեսով կազմում են մոտ 5.7 մլն մ2: Դպրոցները, համալսարանները, քոլեջները, նախակրթարանները, բուժ. հաստատությունները և մարզական կառույցները կազմում են մայրաքաղաքի հանրային բոլոր կառույցների 92%-ը:

Երևան քաղաքում գտնվող հանրային շենքերի զգալի մասը գտնվում է պետության հովանու, վերահսկողության և անմիջական ֆինանսավորման ներքո: Ճյուղային նախարարությունները կառավարում և վերահսկում են իրենց համապատասխան հաստատությունները (օրինակ ՀՀ առողջապահության նախարարությունը պատասխանատու է բուժհաստատությունների համար, ՀՀ կրթության և գիտության նախարարությունը դպրոցների և այլն) սահմանված կարգով դրանց պահպանման և վերանորոգման աշխատանքների համար: Պետական և համայնքային հաստատություններին զուգահեռ արդեն զգալի մաս են կազմում կրթական ոլորտում գործող մասնավոր հաստատությունները ևս:

 

Նկար 4.1. Երևանում հանրային շենքերի քանակական և տոկոսային բաշխվածությունը 2012թ.

_____________________

ԻՐՏԵԿ - նկարը չի բերվում

 

ԿԷԶԳԾ-ի տիրույթում են գտնվում հանրային այն շենքերը, որոնք գտնվում են Երևանի քաղաքապետարանի ենթակայության կամ համակարգման ներքո ներառյալ վերոհիշյալ բուժհաստատությունների, կրթօջախների և այլ հանրային շենքերի մի մասը, որոնց համակարգումը պատվիրակված լիազորությամբ դրված է Երևանի քաղաքապետարանի վրա:

Համայնքային սեփականություն են հանդիսանում քաղաքապետարանի երկու շենքերը, բոլոր 12 վարչական շրջանների վարչական շենքերը, տրանսպորտային, նախագծային, մշակութային գործունեության 8 ՓԲԸ-ները, քաղաքային կանաչապատման, սպասարկման 13 ՓԲԸ-ները, կառուցապատման ու բնակչության հատուկ սպասարկման համայնքային ոչ առևտրային երկու կազմակերպությունները (ՀՈԱԿ): Քաղաքապետարանն ու վարչական շրջաններն իրականացնում են նաև ՀՈԱԿ-ի կարգավիճակ ունեցող նախադպրոցական կրթական 160 հաստատությունների, ՓԲԸ-ի կարգավիճակով թվով 31 առողջապահական հիմնարկների (թվով 33 հաստատություններից 2-ը հանձնված է հավատարմագրային կառավարման), ինչպես նաև մեծ թվով երաժշտական ու արվեստի դպրոցների, գրադարանների, թանգարանների, թատրոնների, մանկապատանեկան ստեղծագործական կենտրոնների, մշակույթի կենտրոնների, մարզադպրոցների կառավարումը:

Քաղաքի համայնքային բյուջեն ապահովում է բոլոր նախադպրոցական կրթական (նախակրթարան) հաստատությունների,արվեստի, երաժշտության, գեղարվեստական դպրոցների և մանկապատանեկան մարզադպրոցների ֆինանսավորումը: Ավագ, միջնակարգ ու հիմնական դպրոցների ֆինանսավորումն ապահովվում է պետական բյուջեի միջոցներով:

Երևանի քաղաքապետարանի ենթակայությամբ գործող 160 նախակրթարանների բաշխվածությունն ըստ վարչական շրջանների ներկայացված է ստորև:

_____________________

ԻՐՏԵԿ - սխեման չի բերվում

 

Նկար 4.2. Նախակրթարանների տոկոսային բաշխվածությունն ըստ վարչական շրջանների:

_____________________

ԻՐՏԵԿ - նկարը չի բերվում

 

Երևան քաղաքի բյուջեով որոշակի հաճախականությամբ նախատեսվում են նախադպրոցական հաստատությունների, ինչպես նաև դպրոցների վերանորոգման աշխատանքներ, հաստատությունների համար գույքի ձեռքբերում, այդ թվում նաև էներգասպառող սարքավորումներ, ինչպիսիք են համակարգիչներ, կենցաղային տեխնիկա և այլն:

Երևանի քաղաքապետարանի համակարգման ներքո գործում են 159 հանրակրթական դպրոցներ, որոնցից 145-ը հիմնական, 2-ը հատուկ, 14-ը միջնակարգ: 14 միջնակարգ դպրոցներից մեկը կույրերի երեկոյան միջնակարգ դպրոցն է, երկուսը կրթահամալիր:

 

Նկար 4.3 Երևանի դպրոցների բաշխվածությունն ըստ վարչական շրջանների

_____________________

ԻՐՏԵԿ - նկարը չի բերվում

 

Հարկ է նշել, որ 2014թ. Երևանի տիպային 12 դպրոցներում կատարված ուսումնասիրության արդյունքում, դպրոցների շենքային պայմանների գնահատման համաձայն 12 դպրոցից 7-ն ունեին հիմնանորոգման կարիք, մնացած 5-ը ունեին լավ կամ բավարար վիճակ: (22)

_________________________

22) Տե՛ս «Բաց հասարակության հիմնադրամ» ՀԿ: Հաշվետվությունը տե՛ս հետևյալ հղումով. http://www.osf.am/wp-content/uploads/2013/11/AnalYsis-of-Financial-Manageme nt-of-12-Yerevans-Mainstream-Schools.pdf

 

4.1 Հանրային շենքերի էներգասպառումը

4.1.1 Վարչական շենքերի էներգասպառումը

 

Աղյուսակ 4.1. Վարչական շենքերի Վարչական միավորի անվանում

Երևանի քաղաքապետարանի 2 և 12 վարչական շրջանների ընդհանուր թվով 14 վարչական շենքերում օգտագործվող հիմնական էներգակիրներն են էլեկտրաէներգիան և բնական գազը: Բոլոր նշված շենքերի ֆինանսավորումն իրականացվում է համայնքային բյուջեից: 2010-2012թթ. այդ շինություններում սպառված էլեկտրաէներգիայի և բնական գազի ծավալներն ամփոփված են Աղյուսակ 4.1-ում:

 

Աղյուսակ 4.1. Վարչական շենքերի 2010-2012 թթ. էներգասպառումը

 

._____________________________________________________________________.

|Վարչական միավորի անվանում  |Էլեկտրական էներգիա, | Բնական գազ,        |

|                           |       ՄՎտժ         | հազ. նմ3           |

|                           |____________________|____________________|

|                           |2010  |2011  |2012  |2010  |2011  |2012  |

|___________________________|______|______|______|______|______|______|

|1. Քաղաքապետարան, 1-ին շենք| 880.4| 941.3| 960.2|  61.5| 128.0| 139.8|

|___________________________|______|______|______|______|______|______|

|2. Քաղաքապետարան, 2-րդ շենք|      |      | 585.6|      |      |  54.6|

|___________________________|______|______|______|______|______|______|

|3. Աջափնյակ                | 108.6| 111.9| 138.8|  14.1|  17.2|  15.3|

|___________________________|______|______|______|______|______|______|

|4. Ավան                    | 145.3| 190.0| 214.4|  27.5|  46.8|  24.9|

|___________________________|______|______|______|______|______|______|

|5. Արաբկիր                 | 347.8| 434.6| 417.8|  32.6|  44.3|  39.0|

|___________________________|______|______|______|______|______|______|

|6. Դավթաշեն                |  99.6|  76.9|  81.5|  14.7|  21.1|  24.6|

|___________________________|______|______|______|______|______|______|

|7. Էրեբունի                | 169.6| 191.5| 191.2|  44.9|  70.8|  50.9|

|___________________________|______|______|______|______|______|______|

|8. Կենտրոն                 | 562.8| 601.4| 439.0|      |      |  22.5|

|___________________________|______|______|______|______|______|______|

|9. Մալաթիա-Սեբաստիա        | 142.3| 163.7| 170.6|  16.8|  19.5|  20.8|

|___________________________|______|______|______|______|______|______|

|10. Նոր Նորք               | 362.8| 391.4| 423.2|  44.4|  60.7|  52.4|

|___________________________|______|______|______|______|______|______|

|11. Նորք-Մարաշ             |  37.1|  25.8|  22.1|   8.1|  16.0|  13.3|

|___________________________|______|______|______|______|______|______|

|Նուբարաշեն                 |  19.6|  29.5|  29.2|      |      |      |

|___________________________|______|______|______|______|______|______|

|Շենգավիթ                   | 249.2| 268.6| 225.5|      |      |      |

|___________________________|______|______|______|______|______|______|

|Քանաքեռ-Զեյթուն            | 188.4| 173.4| 212.5|  26.4|  29.7|  31.5|

|___________________________|______|______|______|______|______|______|

|Ընդամենը                   |3313.5|3600.1|4111.7| 291.0| 454.2| 489.6|

|___________________________|______|______|______|______|______|______|

|Ընդամենը առանց             |3313.5|3600.1|3526.1| 291.0| 454.2| 434.9|

|քաղաքապետարանի նոր`        |      |      |      |      |      |      |

|2-րդ շենքի                 |      |      |      |      |      |      |

._____________________________________________________________________.

 

Աղյուսակում ներկայացված եռամյա ժամանակահատվածում վարչական շենքերի ընդհանուր էներգասպառումն անընդհատ աճել է: Ընդ որում, եթե էլեկտրաէներգիայի սպառման միջին տարեկան աճը կազմել է շուրջ 7%, ապա բնական գազի սպառման ծավալներն աճել են տարեկան ավելի քան 21%-ով: Այս աճը պայմանավորված է համայնքային շենքերի ծավալի աճով: Մասնավորապես էներգասպառման աճը պայմանավորված է 2012թ. շահագործման հանձնված Երևանի քաղաքապետարանի նոր շենքով: Առանց նոր շենքի էներգասպառման (ներկայացված է Աղյուսակ 4.1-ի վերջին տողում), բազային էներգասպառումը ոչ միայն չի աճել 2012թ. հետո, այլև արձանագրել է չնչին նվազում (2011թ. համեմատ 2012թ. և 2013թ. էլեկտրաէներգիայի և բնական գազի սպառումը համապատասխանաբար նվազել է 2% և 4%-ով):

Ավելի ակնհայտ կերպով դա ներկայացված է Նկար 4.4-ում: Եռամյա հատվածում բնական գազի սպառումն առաջ է անցել էլեկտրաէներգիայի սպառումից:

 

Նկար 4.4 Վարչական շենքերի տարեկան էներգասպառումը

_____________________

ԻՐՏԵԿ - նկարը չի բերվում

 

Վարչական շենքերի ներքին լուսավորության համակարգերը սովորաբար գրասենյակային պայմաններում սպառում են ընդհանուր էլեկտրաէներգիայի 27-30%-ը: Լուսավորության համակարգերի ուսումնասիրությունը հնարավորություն է տվել պարզել կիրառվող լուսատուների տեսակները, էներգաարդյունավետությունը և շահագործվող շենքային մակերեսների լուսավորվածության մակարդակը: Ընդհանուր առմամբ այդ մակերեսների յուրաքանչյուր 1 մ2 մակերեսին ընկնող լամպերի էլեկտրական հզորությունը կազմում է 8 Վտ/մ2, որը բավականին բարձր է: Քանաքեռ-Զեյթուն վարչական շրջանի շենքում այն հավասար է 19.2 Վտ/մ2, քանի որ օգտագործվում են շիկացման լամպեր: Ներքին լուսավորության համակարգի էլեկտրական հզորության 94%-ը բաժին է ընկնում այդպիսի լամպերի ն այն դեպքում, երբ բոլոր վարչական շենքերում տեղակայված շիկացման լամպերի քանակի ընդհանրական ցուցանիշը կազմում է 40%, մնացած 54%-ը բաժին է ընկնում լյումինիսցենտային, իսկ 3%-ը լուսադիոդային լամպերին: Տե՛ս 4.1.2

 

Նկար 4.5. Համայնքային շենքերում օգտագործվող լուսավորության լամպերի քանակական կառուցվածքը

_____________________

ԻՐՏԵԿ - նկարը չի բերվում

 

4.1.2. Համայնքային ենթակայության օժանդակ ծառայությունների էներգասպառումը

Համայնքային ենթակայության ՓԲԸ-ներից «Կ. Դեմիրճյանի անվան Երևանի մետրոպոլիտեն» և «Երևանի էլեկտրատրանսպորտ» ՓԲԸ-ների վարչական շենքերի էներգասպառումները հաշվառված են «Հասարակական տրանսպորտի էներգասպառումը» ենթաբաժնում: Այդ ընկերությունները համապատասխանաբար 45% և 58%-ով ֆինանսավորվում են պետական բյուջեից: «Երևանտրանս» և «Երևանի ավտոբուս» ՓԲԸ-ներն իրենց գործունեությունը ծավալում են սեփական միջոցների հաշվին և դրանց էներգասպառման ցուցանիշների բարելավմանն ուղղված առաջարկությունները որոշ առումով կրում են խորհրդատվական բնույթ: «Երքաղլույս» ՓԲԸ հանդիսանում է համայնքային բյուջետային ֆինանսավորման սուբյեկտ: Քաղաքային կանաչապատման և սպասարկման 13 ՓԲԸ-ներն ամբողջությամբ ու կառուցապատման և հատուկ ծառայություններ մատուցող 2 ՀՈԱԿ-ները մասամբ ֆինանսավորվում են համայնքային բյուջեից: Բացառությամբ էլեկտրիֆիկացված տրանսպորտի ՓԲԸ-ների մնացած փակ բաժնետիրական ընկերությունների և 2 ՀՈԱԿ-ների կողմից էլեկտրական էներգիայի ու բնական գազի սպառման ծավալներն ամփոփված են Աղյուսակ 4.2-ում:

 

Աղյուսակ 4.2. Համայնքային ենթակայության օժանդակ ծառայությունների (բացառությամբ էլ. տրանսպորտի) կողմից էլեկտրասպառումը

 

.___________________________________________________________________.

|էլեկտրական էներգիա, |Բնական գազ, հազ. նմ3 |Ընդհանուր էներգասպառում,|

|     ՄՎտժ           |հազ. նմ3             |         ՄՎտժ           |

|____________________|_____________________|________________________|

|   2011   |  2012   |   2011   |   2012   |   2011   |   2012      |

|__________|_________|__________|__________|__________|_____________|

|  1,014.81|   897.37|     44.02|     41.52|  1,419.18|  1,278.77   |

.___________________________________________________________________.

 

էլեկտրաէներգիայի խոշոր սպառողներն են «Երևաննախագիծ» և «Երևանտրանս» ընկերությունները, որոնք 2012թ. սպառել են շուրջ 350 ՄՎտժ կամ այս բաժնում ներկայացված բոլոր ընկերությունների ընդհանուր սպառման 39%-ը: Բնական գազի ծառայություններից օգտվել է ընդամենը 5 ընկերություն: Սպառողների այս խմբի համար բնութագրական է էլեկտրաէներգիայի սպառման ծավալների կրկնակի գերակշռությունը բնական գազի համեմատությամբ (Արտահայտված է ՄՎտժ-երով):

 

4.1.3 Նախադպրոցական կրթական հաստատությունների էներգասպառումը

Անմիջապես քաղաքապետարանի ենթակայության երկու և վարչական շրջանների ենթակայության թվով 158 նախադպրոցական կրթական հաստատությունները (նախակրթա- րանները) հանդիսանում են էլեկտրաէներգիայի և բնական գազի խոշոր սպառողներ: Այդ հաստատությունների կողմից, որոնց ֆինանսավորումն ապահովվում է համայնքային բյուջեի հաշվին, 2010-2012թթ. հիմնական էներգակիրների ծախսերը ներկայացված են Աղյուսակ 4.3- ում և Նկար 4.7-ում: Վարչական շենքերի էլեկտրաէներգիայի ընդհանուր ծախսերի 65%-ը, իսկ բնական գազի 79%-ը բաժին են ընկնում նախակրթարաններին:

Ինչպես երևում է Աղյուսակ 4.3-ի տվյալներից, այդ հաստատություններում բնական գազի ծախսը դիտարկված ժամանակահատվածի վերջում կայունացել է մոտ 2.5 մլն նմ3/տարի մակարդակում, իսկ էլեկտրաէներգիայի ծախսը վերջին երեք տարիների ընթացքում նվազել է տարեկան շուրջ 2.3% -ով:

 

Աղյուսակ 4.3. Նախադպրոցական կրթական հաստատությունների էլեկտրաէներգիայի և բնական գազի ծախսերը 2010-2012թթ.

 

._________________________________________________________________________.

|  |Վարչական  |Քա-|Համար- |Բնական գազ,            |էլեկտրաէներգիա,        |

|  |շրջան     |նակ|ներ    |հազ. նմ3/տարի          |ՄՎտժ/տարի              |

|  |          |   |       |_______________________|_______________________|

|  |          |   |       | 2010  |  2011 |  2012 |  2010 |  2011 |  2012 |

|__|__________|___|_______|_______|_______|_______|_______|_______|_______|

|1 |Աջափնյակ  |16 |35-50  |  105.5|  302.6|  333.4|  462.4|  545.1|    584|

|__|__________|___|_______|_______|_______|_______|_______|_______|_______|

|2 |Ավան      |7  |51-57  |   51.3|   96.9|   98.2|  200.7|  238.2|  282.2|

|__|__________|___|_______|_______|_______|_______|_______|_______|_______|

|3 |Արաբկիր   |13 |22-34  |   70.3|  168.1|  160.7|  404.8|    474|  392.8|

|__|__________|___|_______|_______|_______|_______|_______|_______|_______|

|4 |Դավթաշեն  |5  |58-62  |   16.1|  118.5|  175.3|  185.3|  141.7|  254.4|

|__|__________|___|_______|_______|_______|_______|_______|_______|_______|

|5 |Էրեբունի  |13 |63-75  |   53.5|  164.3|  262.1|  228.5|  250.6|  264.7|

|__|__________|___|_______|_______|_______|_______|_______|_______|_______|

|6 |Կենտրոն   |21 |1-21   |   37.1|  133.2|  175.7|  622.1|  574.9|  554.3|

|__|__________|___|_______|_______|_______|_______|_______|_______|_______|

|7 |Մալաթիա - |22 |76-97  |  172.1|  624.1|    417|  369.6|  474.3|  798.4|

|  |Սեբաստիա  |   |       |       |       |       |       |       |       |

|__|__________|___|_______|_______|_______|_______|_______|_______|_______|

|8 |Նոր Նորք  |23 |98-120 |  118.4|  373.2|  373.8|  694.3|  818.4|  643.6|

|__|__________|___|_______|_______|_______|_______|_______|_______|_______|

|9 |Նորք-Մարաշ|4  |121-124|   34.1|   30.7|   27.9|   31.8|   55.5|   46.1|

|__|__________|___|_______|_______|_______|_______|_______|_______|_______|

|10|Նուբարաշեն|1  |125    |    6.7|    6.6|      5|   16.7|   17.8|    7.2|

|__|__________|___|_______|_______|_______|_______|_______|_______|_______|

|11|Շենգավիթ  |21 |127-147|   56.8|  279.3|  272.1|  601.8|  896.6|  566.3|

|__|__________|___|_______|_______|_______|_______|_______|_______|_______|

|12|Քանաքեռ - |14 |148-162|   90.4|  181.3|  171.4|  199.7|  229.6|  259.3|

|  |Զեյթուն   |   |       |       |       |       |       |       |       |

|__|__________|___|_______|_______|_______|_______|_______|_______|_______|

|  |Ընդամենը  |160|       |  812.2|2,479.0|2,472.6|4,017.8|4,716.6|4,653.1|

._________________________________________________________________________.

 

Աղյուսակում արտացոլված ժամանակաշրջանի սկզբում նկատելի է բնական գազի սպառման չափազանց ցածր ցուցանիշ: 2010-2011թթ. անցումային շրջանում համայնքային շենքերում ջեռուցման համակարգերի փոխարինման ուղղությամբ քաղաքապետարանի շնորհիվ շատ հաստատություններ անցել են բնական գազի ավելի շատ օգտագործման ջեռուցման և տաք ջրի ստացման նպատակներով, որն արտահայտվում է այդ էներգակրի սպառման թռիչքաձև, գրեթե եռապատիկ աճով (Նկար 4.7):

Ընդհանուր առմամբ նախակրթարանների կողմից երկու հիմնական էներգակիրների տարեկան սպառումը հետագայում 2011-2012թթ. ընթացքում, ձեռք է բերել կայունացման միտում և կազմել է մոտավորապես 27.5 հազ. ՄՎտժ/տարի:

Նախադպրոցական հաստատությունների ներքին լուսավորության համակարգերում գերիշխում են շիկացման լամպերը, որոնց մասնաբաժինը 10 վարչական շրջանների (բացառությամբ Ավան և Արաբկիր շրջանների) նախակրթարաններում կազմում է շուրջ 70%: Առավել բարձր է այդ ցուցանիշը Քանաքեռ-Զեյթուն համայնքի նախակրթարաններում 89.4%: Նուբարաշեն և Նորք-Մարաշ վարչական շրջանների հաստատություններում օգտագործվում են բացառապես լյումինիսցենտային լամպեր և օգտագործվող (ջեռուցվող) տարածքների միջին լուսավորվածության մակարդակը, ըստ լուսատուների էլեկտրական հզորության, կազմում է ընդամենը 1 Վտ/մ2:

Հաստատությունների ընդհանուր մակերեսների միջին լուսավորվածության մակարդակն ըստ լուսատուների էլեկտրական հզորության, կազմում է միջինը 7.43 Վտ/մ2, որը որոշակիորեն բարձր ցուցանիշ է: Առավել «շռայլորեն» էներգետիկ տեսանկյունից լուսավորվում են Կենտրոն և Շենգավիթ վարչական շրջանների նախակրթարանները համապատասխանաբար 14.25 Վտ/մ2 և 11.27 Վտ/մ2: Առանձին դեպքերում լուսավորվածության մակարդակը կազմել է 1 Վտ/մ2, իսկ մյուս դեպքում 43.4 Վտ/մ2 (տե՛ս նկար 4.6):

Ցուցանիշների այսպիսի մեծ տարբերությունը միաժամանակ խոսում է մի շարք խնդիրների մասին, ինչպես անբավարար լուսավորվածության մակարդակը կամ անարդյունավետ լուսատուների պատճառով հարմարավետ լուսավորվածության աստիճանի ապահովման համար չափազանց բարձր էներգասպառումը (նախակրթարանների զգալի մասում դեռ առկա են մեծ թվով շիկացման լամպեր), լուսավորվածության որակի նորմավորման և նորմերի պահպանության վերահսկողության բացակայությունը, ինչպես նաև հնարավոր վիճակագրական տվյալների թերությունները, որն անթույլատրելի է արդյունավետ էներգակառավարման համար:

 

Նկար 4.6. Երևանի 160 նախակրթարանների ներքին մակերեսների տեսակարար լուսավորվածության մակարդակը (Վտ/մ2) վերևում, լուսավորության բերված էներգատարությունը ըստ նշագծման (բենչմարքինգ) ներքևում:

_____________________

ԻՐՏԵԿ - նկարը չի բերվում

 

Նկար 4.7. Նախակրթարաններում հիմնական էներգակիրների սպառման ընդհանուր դինամիկան

_____________________

ԻՐՏԵԿ - նկարը չի բերվում

 

Երևանի քաղաքային համայնքի նախադպրոցական կրթական հաստատություններում հիմնական էներգակիրների բնական գազի և էլեկտրական էներգիայի սպառման ծավալների կայունացումը 2011-2013թթ. շրջանում ակնհայտորեն նկատելի է Նկար 4.7-ում:

ԿԷԶԳԾ մշակման աշխատանքների ընթացքում փորձ է արվել նախակրթական հաստատությունների համար կատարել էներգետիկ նշագծում, որի նպատակն է համեմատել բոլոր նախակրթարանների ստանդարտ միավորի բերված էներգասպառումը տվյալ դեպքում տարեկան 1 մ-ի բերված կՎտժ էներգասպառման կտրվածքով:

Ինչպես ներկայացված է Նկար 4.8-ում, համայնքային 160 նախակրթարանների 1 մ2-ի տարեկան բերված էներգասպառման ցուցանիշն ունի մեծ բաշխվածություն: Միջին էներգասպառումը կազմում է 142 կՎտժ/1 մ2/տարի (ստանդարտ շեղումը=144): Ընդ որում նախակրթարանների 50%-ը սպառում է 115 կՎտժ/1 մ2/տարի նշաձողից պակաս, իսկ մնացածը գերազանցում են այդ ցուցանիշը, որոշ դեպքերում բազմապատիկ անգամ: 115 կՎտժ/1մ2/տարի նշաձողը սահմանազատում է այն նախակրթարանները, որոնք հանդիսանում են առավել էներգասպառող և պահանջում են անհապաղ միջամտություն: Հարկ է նշել, որ համայնքի կողմից էներգակառավարման համակարգ հիմնելու դեպքում այս տվյալները կլինեն ավելի լիակատար և հավաստի:

Նկար 4.8-ում բերված վերլուծությունը նախնական է և նպատակ ունի ցուցադրելու էներգետիկ կառավարման և բենչմարքինգի հնարավորությունները:

 

Նկար 4.8. Նախակրթական հաստատությունների բերված էներգասպառման բաշխումը

_____________________

ԻՐՏԵԿ - նկարը չի բերվում

 

Նկար 4.9-ից երևում է, որ վերին հատվածում գտնվող նախակրթարանների տվյալներն առաջնահերթ կարգով պետք է ճշգրտել, և հաստատվելու դեպքում անհապաղ էներգաարդյունավետության միջոցառումներ նախատեսել տվյալ շենքերի կոմունալ ծախսերի վրա համայնքային բյուջեի միջոցների խնայողության նպատակով:

 

Նկար 4.9. Նախակրթարանների բերված էներգասպառումը ըստ առանձին նախակրթարանների

_____________________

ԻՐՏԵԿ - նկարը չի բերվում

 

4.1.4 Մշակույթի, արվեստի, մարզական, մարզամշակութային, մանկապատանեկան ստեղծագործական կենտրոնների էներգասպառումը

 

Համայնքային բյուջեի միջոցներից ֆինանսավորվում են վարչական շրջանների տարածքներում գտնվող երաժշտական ու արվեստի դպրոցները, մշակույթի կենտրոնները, մանկապատանեկան ստեղծագործական կենտրոնները և գրադարանները: Պետական բյուջեից ֆինանսավորվում են թանգարանները և թատրոնները, որոնց էներգասպառումը նույնպես ներկայացվում է այս ենթաբաժնում: Այդ հաստատություններում ևս հիմնականում օգտագործում են էլեկտրական էներգիա և բնական գազ: Սպառողների այս խմբում էլեկտրաէներգիայի օգտագործման ծավալները կազմում են մշակութային և ստեղծագործական բնագավառի մնացած բոլոր սպառողների ծավալի գրեթե 1/3-ը: Ընդհանուր առմամբ թանգարաններին ու թատրոններին բաժին է ընկնում բնագավառի ընդհանուր սպառման շուրջ 25-30-ը%:

2011 և 2012թթ. էլեկտրական էներգիայի և բնական գազի սպառման տվյալներն ամփոփված են Աղյուսակ 4.4-ում:

Երաժշտական ու արվեստի դպրոցների, ինչպես նաև մշակույթի կենտրոնների համար բնութագրական է էլեկտրաէներգիայի սպառման ծավալների շոշափելի կրճատումը 2012թվականին նախորդ տարվա համեմատությամբ: Արդյունքում այս հաստատությունների կողմից էլեկտրաէներգիայի ընդհանուր սպառումը կազմել է նախորդ տարվա սպառման ընդամենը 90.8%:

Հակառակ միտումներն են առկա բնական գազի դեպքում, որտեղ 2012թ. սպառումը գրեթե 25%-ով գերազանցել է նախորդ տարվա սպառումը, ինչը բացատրվում է ջեռուցման համար էլեկտրաէներգիայից բնական գազի անցման փաստով:

 

Աղյուսակ 4.4. Մշակութային,ստեղծագործական հաստատությունների և մարզադպրոցների կողմից էլեկտրական էներգիայի և բնական գազի սպառումը 2011 և 2012թթ., ՄՎտժ/տարի

 

._____________________________________________________________________.

|Շենքի տեսակը        |էլեկտրաէներգիա |Բնական գազ     |Ընդհանուր       |

|                    |               |               |էներգասպասարկում|

|                    |_______________|_______________|________________|

|                    |  2011 | 2012  | 2011  |  2012 |   2011 |  2012 |

|____________________|_______|_______|_______|_______|________|_______|

|Երաժշտական դպրոցներ |  443.5|  339.7|  882.8|1,328.3| 1,326.3|1,668.0|

|____________________|_______|_______|_______|_______|________|_______|

|Արվեստի դպրոցներ    |  206.3|  148.8|  434.5|  677.9|   640.8|  826.7|

|____________________|_______|_______|_______|_______|________|_______|

|Գրադարաններ         |  128.4|  128.6|  336.2|  493.3|   464.6|  621.9|

|____________________|_______|_______|_______|_______|________|_______|

|Մանկապատանեկան      |  170.4|  204.2|  392.2|  507.1|   562.6|  711.3|

|ստեղծագործ.         |       |       |       |       |        |       |

|կենտրոններ          |       |       |       |       |        |       |

|____________________|_______|_______|_______|_______|________|_______|

|Մշակույթի կենտրոններ|  781.8|  711.7|  432.7|  497.9| 1,214.5|1,209.6|

|____________________|_______|_______|_______|_______|________|_______|

|Թանգարաններ և       |  561.7|  550.4|1146.40|1006.20| 1708.10|1556.60|

|թատրոններ           |       |       |       |       |        |       |

|____________________|_______|_______|_______|_______|________|_______|

|Մարզադպրոցներ և     | 321.14| 312.72| 912.35|1036.24| 1233.49|  1,348|

|մարզամշակութային    |       |       |       |       |        |       |

|կենտրոններ          |       |       |       |       |        |       |

|____________________|_______|_______|_______|_______|________|_______|

|Ընդամենը            |2613.24|2396.12|4537.15|5546.94| 7150.39|7943.06|

._____________________________________________________________________.

 

Այս խմբի սպառողների մեջ ամենախոշոր մասնաբաժինն ունեն երաժշտական դպրոցները, որոնց հետևում են թանգարաններն ու թատրոնները, այնուհետև մարզադպրոցներն ու մարզամշակութային կենտրոնները:

Թե՛ էլեկտրաէներգիայի, թե՛ բնական գազի ամենահամեստ սպառողները հանդիսանումեն գրադարանները, որոնց մասնաբաժինը ընդհանուր սպառման մեջ տատանվում է 5-10%-ի սահմաններում: Հաշվի առնելով դրանց մակերեսները սա խոսում է թերի ջեռուցման մասին:

Պետական ֆինանսավորման պայմաններում թանգարանների և թատրոնների էներգասպառման 2012թ. ցուցանիշները շուրջ 9%-ով ցածր են նախորդ տարվա ցուցանիշներից: Այնուամենայնիվ, թատրոնների և թանգարանների էներգասպառման ծավալները 2012թ. հաջորդող տարիներին ձեռք են բերում կայունացման միտում:

Սպորտային դպրոցների, մանկապատանեկան համալիր մարզադպրոցների և մարզամշակութային կենտրոններից թվով 35 սպառողները գործում են ինչպես Երևանի քաղաքապետարանի անմիջական (ներառյալ «Երևանի Սպորտ Կոմիտե» ՀՈԱԿ-ը), այնպես էլ քաղաքի բոլոր վարչական շրջանների ենթակայության տակ:

 

Նկար 4.10. Մշակութային և ստեղծագործական հաստատությունների կողմից բնական գազի (ձախից) և էլեկտրաէներգիայի (աջից) սպառումը 2011 և 2012թթ, ՄՎտժ/տարի

_____________________

ԻՐՏԵԿ - սխեման չի բերվում

 

2012թ. դրությամբ մարզադպրոցներն ու մարզամշակութային կենտրոններից շատերը ջեռուցման նպատակով դեռ օգտագործում էին էլեկտրական էներգիա: Էլեկտրական էներգիայի տարեկան սպառման ծավալների վերաբերյալ տեղեկատվություն ստացվել է 30 ՀՈԱԿ-ներից, բնական գազի վերաբերյալ միայն 12 ՀՈԱԿ-ներից: Այդ հաստատությունների մի մասը ջեռուցման և տաք ջրի ստացման նպատակներով օգտագործում են նաև էլեկտրաէներգիա, թեև մարզադպրոցները պետք է ապահովեն հարմարավետության ավելի բարձր մակարդակ: Բոլոր 30 մարզադպրոցներից առնվազն 7-ը ելակետային տարում բացառապես կամ, համատեղելով որպես ջեռուցման սարք, շարունակում են օգտագործել էլեկտրական ջեռուցիչներ: Շենքերի լուսավորության սարքերում գործածվում են ոչ էներգաարդյունավետ լամպեր: Թեև օգտագործվող լամպերի ընդամենը 31%-ն են կազմում շիկացման լամպերը, սակայն տեղակայված հզորությամբ դրանք կազմում են ընդհանուրի 78%-ը:

Մարզադպրոցների մի մասում ջեռուցման շրջանում և տարվա մնացած հատվածում զգալի է էլեկտրաէներգիայի սպառման անհավասարաչափություն, որը վկայում է էլեկտրաէներգիան ջերմային նպատակներով օգտագործելու մասին: Այդ առումով հատկանշական են Երևանի Ռ. Կարապետյանի անվան ՄՊ համալիր մարզադպրոցի և Ա. Ազարյանի անվան մարմնամարզության ՄՊՀՄ օրինակները: Այդ երկու դպրոցներում էլեկտրական էներգիայի ամսական սպառման ծավալները (Մվտժ/ամիս), բնութագրող գծապատկերները ներկայացված են Նկար 4.11-ում:

Այդ դպրոցներից առաջինում` ձմեռային շուրջ 5 ամիսների միջին ամսական սպառումը գերազանցում է մնացած 7 ամիսների միջին ամսական սպառումը 4.2 անգամ, իսկ երկրորդում նույնիսկ ավելի քան 5 անգամ: Այդպիսի հսկայական տարբերությունը մանկապատանեկան մարզադպրոցների համար, որոնք նաև օգտվում են բնական գազի ծառայություններից, դժվար է հիմնավորել միայն ձմեռային շրջանում լուսավոր օրվա տևողության ազդեցությամբ: էլեկտրաէներգիայի այս օրինակ բարձր սպառումը կարող է լինել էլեկտրական ջեռուցման պատճառով, որը ներկայիս ՀՀ տարածքում գործող էներգակիրների սակագնային համակարգում հանդիսանում է առավել թանկ ջեռուցման տարբերակ:

 

Նկար 4.11. էլեկտրաէներգիայի սպառման ռեժիմները, Ռ. Կարապետյանի (ձախից) և Ա. Ազարյանի անվան ՄՊՀՄ-ներում, 2012թ.

_____________________

ԻՐՏԵԿ - սխեման չի բերվում

 

Սպորտդպրոցների, մանկապատանեկան համալիր մարզադպրոցների և մարզամշակութային կենտրոնների համար ուսումնասիրվել են նաև շենքերի ներքին լուսավորության համակարգերի բնութագրերը: Այդ բնույթի տեղեկատվություն ստացվել է գրեթե բոլոր հաստատություններից: Աղյուսակ 4.1-ում նշված հաստատությունների ընդհանուր ներքին լուսավորման համակարգերի էլեկտրական հզորությունը հավասար է 164.68 կՎտ, լուսատուների 68%-ը ցածր արդյունավետության շիկացման լամպեր են: Շուրջ 53 կՎտ գումարային հզորություն ունեն լյումինիսցենտային լամպերը:

Մարզական հաստատությունների մեծ մասում ներքին լուսավորության համակարգերն ապահովում են էներգաարդյունավետ լուսավորվածություն: Այդ առումով բավականին բարձր ցուցանիշներ ունեն Երևանի սպորտկոմիտեն 4.53 Վտ/մ2, Ա. Ազարյանի անվան մարզադպրոցը 3.04 Վտ/մ2, Մալաթիա-Սեբաստիա վարչական շրջանի Վ. Զատիկյանի անվան մարզադպրոցը 3.63 Վտ/մ2 և այլն: Բացարձակ առաջատարը Նորք-Մարաշ վարչական շրջանի մանկապատանեկան համալիր մարզադպրոցն է 2.40 Վտ/մ2 ցուցանիշով: Մարզադպրոցի ներքին լուսավորությունն ապահովվում է բացառապես լյումինիսցենտային լամպերով:

Անբարվոք վիճակում են Արաբկիր վարչական շրջանի մանկապատանեկան համալիր մարզադպրոցը 12.55 Վտ/մ2 և Ա.Գրիգորյանի անվան սուսերամարտի դպրոցը 17.60 Վտ/մ2, որոնցում ակնհայտ է ներքին լուսավորության համակարգերի դրվածքային էլեկտրական հզորության գերազանցման փաստը:

Վերոհիշյալ վերլուծությունը կատարվել է զուտ լուսավորության լամպերի հզորության և լուսավորվող մակերեսների մասին տվյալների հիման վրա: Այդուհանդերձ, լուսավորության արդյունավետ մակարդակի գնահատման համար անհրաժեշտ տվյալները (լյուքս կամ լյումեն բերված մակերեսի տվյալները) բացակայում են համայնքային գնումների, ինչպես նաև հաշվետվությունների համակարգում: Նման խնդիրները խոսում են գնումների համակարգում էներգաարդյունավետության ապահովման համար համապատասխան տեխնիկական պայմանների սահմանման անհրաժեշտության մասին, որն էլ, համայնքային էներգակառավարման տեղեկատվական բազայի հետ համատեղ, թույլ կտա պարբերաբար գնահատել ոչ միայն էներգասպառման ծավալները, այլ նաև արդյունավետությունն ու օպտիմալ որակի ապահովումը:

Էլեկտրական էներգիայի ու բնական գազի սպառման փաստացի ծավալները և ՋԳ արտանետումները 2012թ. համար, որը հանդիսանում է ելակետային տարի ջերմոցային գազերի արտանետումների կադաստրի առումով, ներկայացված են Աղյուսակ 4.5-ում:

 

Աղյուսակ 4.5. Մշակույթի, արվեստի, մարզական, մարզամշակութային, մանկապատանեկան ստեղծագործական կենտրոնների էներգասպառումը և ՋԳ արտանետումները 2012 թվականին ըստ վարչական շրջանների

 

.___________________________________________________________.

|Վարչական միավորի   |էլեկտրա- |Բնական |Ընդհանուր|ՋԳ         |

|անվանում           |էներգիա  |գազ    |էներգա-  |արտանետում |

|                   |ՄՎտժ/տարի|       |սպառում  |(տոննա CO2)|

|___________________|_________|_______|_________|___________|

|1. Աջափնյակ        |    197.8|  516.0|    713.8|      148.2|

|___________________|_________|_______|_________|___________|

|2. Ավան            |    193.2|  317.3|    510.5|      107.0|

|___________________|_________|_______|_________|___________|

|3. Արաբկիր         |    208.5|  689.1|    897.6|      185.5|

|___________________|_________|_______|_________|___________|

|4. Դավթաշեն        |    163.3|  293.3|    456.6|       95.5|

|___________________|_________|_______|_________|___________|

|5. էրեբունի        |    252.3|  410.9|    663.2|      139.0|

|___________________|_________|_______|_________|___________|

|6. Կենտրոն         |    162.9|  305.8|    468.7|       97.9|

|___________________|_________|_______|_________|___________|

|7. Մալաթիա-Սեբաստիա|    186.5|  489.7|    676.2|      140.3|

|___________________|_________|_______|_________|___________|

|8. Նոր Նորք        |    244.6|  578.1|    822.7|      171.1|

|___________________|_________|_______|_________|___________|

|9. Նորք-Մարաշ      |    141.2|  207.0|    348.2|       73.2|

|___________________|_________|_______|_________|___________|

|10. Նուբարաշեն     |    145.0|  273.9|    419.0|       87.5|

|___________________|_________|_______|_________|___________|

|11. Շենգավիթ       |    288.6|  808.5|  1,097.0|      227.4|

|___________________|_________|_______|_________|___________|

|12. Քանաքեռ-Զեյթուն|    212.4|  658.0|    870.4|      180.1|

|___________________|_________|_______|_________|___________|

|Ընդամենը           |  2,396.4|5,547.5|  7,944.0|    1,652.6|

.___________________________________________________________.

 

4.1.5 Համայնքային առողջապահական հիմնարկների էներգասպառումը

 

Երևանի քաղաքապետարանի ենթակայության ներքո գործում են ավելի քան երեք տասնյակ առողջապահական հաստատություններ: Այս խմբի բոլոր հաստատություններն ունեն փակ բաժնետիրական ընկերության կարգավիճակ: Այդ ՓԲԸ-ներից 30-ը ֆինանսավորվում են պետբյուջեի միջոցներից, իսկ 3-ը հանձնվել են հավատարմագրային կառավարման: Հաստատությունների հիմնական էներգակիրներն են բնական գազն ու էլեկտրական էներգիան: Հիմնարկները սպասարկող տրանսպորտային միջոցները, այդ թվում նաև հատուկ ծառայության մեքենաները, բնականաբար օգտագործում են շարժիչային էներգակիրներ: Առողջապահական հաստատությունների տրանսպորտային ծառայությունների հետ կապված վառելիքային ծախսումները դիտարկվում են տրանսպորտի էներգասպառման գնահատման բաժնում:

Հանրային առողջապահության ոլորտի թվով 31 հաստատությունների 2010-2012թթ. ժամանակահատվածում էլեկտրական էներգիայի և բնական գազի սպառման տարեկան ցուցանիշներն ամփոփված են Աղյուսակ 4.6-ում:

Դիտարկված հաստատություններից էլեկտրաէներգիայի առավել խոշոր սպառողներն են Քանաքեռ-Զեյթուն վարչական շրջանում գտնվող «Քանաքեռ-Զեյթուն» բժշկական կենտրոնը և «Սրտաբանության» ԳՀԻ-ն, որոնք, օրինակ 2011թ. ծախսել են ամբողջ 31 օբյեկտների կողմից ծախսված էլեկտրաէներգիայի 45%, իսկ պոլիկլինիկաների մեջ առանձնանում են թիվ 12 և թիվ 19-ը: Ընդհանուր առմամբ 2010-2012թթ. ժամանակահատվածում էլեկտրաէներգիայի սպառումը տատանվել է 7200-8100 ՄՎտժ/տարի սահմաններում: Այս խմբի սպառողների համար բնութագրական է էլեկտրական էներգիայի սպառման ծավալների գերակայությունը բնական գազի ծավալների նկատմամբ: Դիտարկված ժամանակահատվածի վերջում այդ հարաբերությունը կազմել է 1.46:

Բնական գազը սկզբնական շրջանում օգտագործվել է միայն 9 հաստատություններում, սակայն 2012թ. սկսած բաժանորդների թիվը կտրուկ աճել է հասնելով 17-ի: «Նորք-Մարաշ» և «Սուրբ Աստվածամայր» բժշկական կենտրոնները հանդիսանում են բնական գազի ամենախոշոր սպառողները: Ընդհանուր առմամբ 2011-2012թթ. ժամանակահատվածում բնական գազի սպառման ծավալներն առողջապահական հաստատություններում բավականին կայուն բնույթ են կրել և տատանվել են 580-630 հազ.նմ3 սահմաններում:

 

Աղյուսակ 4.6. Առողջապահական հաստատությունների էլեկտրաէներգիայի և բնական գազի օգտագործման ծավալները (23)

________________________

23) Ծանոթություն. Բնական գազի սպառման ցուցանիշները` ֆիզիկական ծավալներից էներգետիկականի փոխանցելու համար օգտագործվել է 9.186 կՎտժ/նմ3 գործալիցը

 

.__________________________________________________.

|էներգասպառման տեսակը|   2010  |  2011   |  2012   |

|____________________|_________|_________|_________|

|էլեկտրաէներգիա, ՄՎտժ| 7,246.6 | 8,084.7 | 7,750.4 |

|____________________|_________|_________|_________|

|Բնական գազ, հազ. նմ3|   378.3 |   600.7 |   578.2 |

|____________________|_________|_________|_________|

|Ընդամենը ՄՎտժ       |10,721.66|13,602.73|13,061.75|

.__________________________________________________.

 

Առողջապահական հաստատությունների համար կատարվել է նաև տարածքների լուսավորվածության գնահատում: Հաստատությունների ներքին լուսավորության համակարգերի ընդհանուր շուրջ 970 կՎտ դրվածքային հզորության գրեթե 2/3-ը բաժին է ընկնում ցածր արդյունավետության շիկացման լամպերին: Այդ կապակցությամբ բարձր է նաև 1 մ2 մակերեսի լուսավորության վրա ծախսված էլեկտրական հզորությունը 9.02 Վտ/մ2: Որոշ հաստատություններում այն հասնում է մինչև 18 Վտ («Քանաքեռ-Զեյթուն» բժշկական կենտրոն) կամ նույնիսկ մինչև 28 Վտ (էնդոկրին դիսպանսեր):

 

Աղյուսակ 4.7. Հանրային շենքերում էներգասպառումը 2012թ.,ՄՎտժ

 

.____________________________________________________________.

|Շենքի տեսակը                   |էլեկտրա-|Բնական   |Ընդհանուր|

|                               |էներգիա |գազ      |էներգա-  |

|                               |        |         |սպառում  |

|_______________________________|________|_________|_________|

|Վարչական շենքեր                | 4,111.7|  4,497.0|  8,608.7|

|_______________________________|________|_________|_________|

|Հանրակրթարաններ                | 4,653.1| 22,713.7| 27,366.7|

|_______________________________|________|_________|_________|

|Մշակութային և  ստեղծագործական  | 1,533.0|  3,505.8|  5,042.5|

|_______________________________|________|_________|_________|

|Մարզադպրոցներ                  |   312.7|  1,036.2|  1,345.2|

|_______________________________|________|_________|_________|

|Հատուկ ծառայություններ         |   897.4|    381.4|  1,278.8|

|(ՀՈԱԿ-ներ, ՓԲԸ-ներ)            |        |         |         |

|_______________________________|________|_________|_________|

|Թանգարաններ և  թատրոններ       |   550.4|  1,006.2|  1,556.6|

|_______________________________|________|_________|_________|

|Դպրոցներ                       |75,750.3|113,625.4|189,375.6|

|_______________________________|________|_________|_________|

|Առողջապահական հաստատություններ | 7,750.4|  5,311.2| 13,061.6|

|_______________________________|________|_________|_________|

|Ընդամենը                       |95,558.9|152,077.0|247,635.8|

.____________________________________________________________.

 

4.2 Հանրային շենքերի ՋԳ արտանետումները

 

Ըստ հաստատությունների տեսակների ընդհանուր 2011 և 2012թթ. էներգասպառման քանակական ցուցանիշները համապատասխան ՋԳ արտանետումների հետ միասին, ամփոփված են ստորև:

 

Աղյուսակ 4.8. 2011 և 2012թթ. հանրային շենքերում ՋԳ արտանետումների ցուցանիշները ըստ հաստատությունների տեսակի

 

.________________________________________________________________.

|Շենքի տեսակը                                |CO2 արտանետումներ  |

|                                            |   (տոննա)         |

|                                            |___________________|

|                                            |   2011  |   2012  |

|____________________________________________|_________|_________|

|Վարչական շենքեր                             |  1,629.8|  1,834.6|

|____________________________________________|_________|_________|

|Նախակրթարաեենր                              |  1,987.0|  9,643.5|

|____________________________________________|_________|_________|

|Մշակութային և  ստեղծագործական, ներառյալ     |    992.1|  1,819.4|

|թանգարաններ, թատրոններ                      |         |         |

|____________________________________________|_________|_________|

|Մարզադպրոցներ                               |     63.3|    209.3|

|____________________________________________|_________|_________|

|Օժանդակ ծառայություններ (ՀՈԱԿ-ներ, ՓԲԸ-ներ) |    406.6|    166.8|

|____________________________________________|_________|_________|

|Դպրոցներ                                    | 32,586.7| 36,066.0|

|____________________________________________|_________|_________|

|Առողջապահական հաստատություններ              |  3,360.4|  2,297.9|

|____________________________________________|_________|_________|

|Ընդամենը                                    | 40,963.2| 51,933.6|

.________________________________________________________________.

 

Հարաբերական առումով այս խմբի բաժանորդների մոտ գերակշիռ դեր ունի բնական գազը, որի մասնաբաժինը ընդհանուր էներգետիկ ծառայությունների մեջ աճել է 2011 թվականին 58.8%-ից մինչև 69.6%, 2012 թվականին դրանց համարժեք արտանետումներով: Արտանետումների աճը կարելի է բացատրել քաղաքապետարանի ջանքերով տեղադրված գազային ջեռուցման համակարգերի աճող քանակով, որը, թեև բերել է էներգասպառման և արտանետումների մակարդակի աճի, սակայն զուգահեռ բերում է համայնքային ծառայությունների որակի և հանրային շենքերում հարմարավետության մակարդակի բաձրացման:

Հանրային շենքերի մեծ մասը շատ ցածր էներգաարդյունավետություն ունի, որը հիմնականում կապված է շենքերի տարիքի, արտաքին պատող կոնստրուկցիաների վատ վիճակի, ինչպես նաև էներգետիկ պատշաճ կառավարման պակասի հետ: Հիմնականում այսպիսի շենքերն ունեն էներգախնայողության 10-70% ներուժ: Հանրային կառույցների մեծամասնության էներգետիկ ծախսերը կազմում են ընթացիկ ծախսերի 5-20%-ը, մինչդեռ դրանք դեռևս ապահովում են միջին հարմարավետության մակարդակի ընդամենը մոտ 40%-ը:

Էներգաարդյունավետությունը թույլ կտա հանրային սահմանափակ բյուջեից այս ոլորտի համար ֆինանսական միջոցներ հատկացնել: Առանց էներգաարդյունավետության էներգիայի գների տատանումների ազդեցությունը կմեծացնի պահանջարկը հանրային բյուջեի հատկացումների նկատմամբ:

 

4.3 Էներգախնայողության միջոցառումները հանրային շենքերում

 

4.3.1 Միջոցառում P.1. Հանրային հաստատություններում էներգետիկ կառավարչի (մենեջերի) ինստիտուտի ներդրումը

Սույն միջոցառման շրջանակներում նախատեսվում է յուրաքանչյուր վարչական շրջանում ձևավորել էներգետիկ կառավարչի հաստիք, ներգրավել այդ պաշտոնում համապատասխան փորձով և հմտություններով օժտված բանիմաց մասնագետի էներգետիկայի որևէ ոլորտի մասնագիտացմամբ:

Վարչական շրջանների էներգետիկ կառավարիչներն իրենց հայեցողությամբ ներկայացնում են առաջարկություններ շրջանների առավել էներգատար հաստատություններում էներգասպառման ծախսարդյունավետ կրճատման ուղղությամբ: էներգետիկ կառավարիչներն իրականացնում են մշտադիտարկումներ տվյալ հաստատությունում էներգախնայողության հնարավորությունների վերհանման և պոտենցիալի գնահատման նպատակով: Այնուհետև կառավարիչները հաստատության էներգետիկ հաշվեկշիռն օպտիմալացնելու վերաբերյալ մշակում են առաջարկություններ ներկայացնում ՎՇ ղեկավարությանը և հետևում դրանց կատարմանը:

Ենթադրվում է, որ էներգետիկ կառավարչի (էներգամենեջեր) ինստիտուտի ներդնումը հնարավորություն կտա առաջիկա 4-5 տարիների ընթացքում հասնել էներգակիրների շուրջ 78% տնտեսման բազային տարվա սպառման ծավալների համեմատությամբ: Բյուջետային կազմակերպությունների կողմից 2012թ. օգտագործած էլեկտրաէներգիայի քանակությունը կազմում է 19,808.6 ՄՎտժ, բնական գազինը` 38,451.6 ՄՎտժ:

Միջոցառման իրականացման արդյունքում ակնկալվող էներգաարդյունավետությունը և բնապահպանական օգուտները ներկայացված են ստորև բերված աղյուսակում:

 

Աղյուսակ 4.9. Միջոցառում P.1 էներգետիկ կառավարման միջոցառման արդյունքները

 

.__________________________________________________________________.

|Ֆինանսավորման  |Արժեք,|էներգակիրների      |Արտանետման|Ներդրման    |

|աղբյուր,       |հազ.  |տնտեսում, ՄՎտժ/տարի|կրճատում, |տարիներ     |

|համագործակից   |Եվրո  |___________________|տոննա     |            |

|կառույցներ     |      |էլեկտրա-  |բնական  |          |            |

|               |      |էներգիա   |գազ     |          |            |

|_______________|______|__________|________|__________|____________|

|ԵՔ և  ՎՇ       |  34.0|    1585.0|  3100.0|     978.5|2017-2018թթ.|

|               |__________________________|          |            |

|               |        4,685.0           |          |            |

.__________________________________________________________________.

 

ՎՇ էներգամենեջերների աշխատանքին աջակցելու համար կարևոր է համայնքի համակարգման և ենթակայության տակ գտնվող հաստատությունների անձնակազմի համագործակցությունը: Համայնքի համակարգման ներքո գտնվող հաստատությունների համար առաջարկվում է մշակել էներգակառավարման գործընթացում մասնակցության կամավոր ծրագիր: Որպես առաջին օրինակ առաջարկվում է հայտարարել հանրակրթական դպրոցների էներգակառավարման ծրագրի կազմման մրցույթ նախօրոք մշակված և տրամադրված ձևաչափի հիման վրա: Մասնակից դպրոցները սեփական հնարավորությունների սահմաններում կներկայացնեն համապատասխան էներգակառավարման ծրագիր իրենց նախատեսած էներգախնայողության միջոցառումներով հանդերձ: Դպրոցների մասնակցությունը քաջալերելու նպատակով Երևանի քաղաքապետարանը խթանող միջոցառումներ կձեռնարկի: Հնարավոր խթաններից մեկն էլ կարող է հանդիսանալ այն, որ լավագույն ծրագիրը (կամ ծրագրերը) ընդգրկվեն քաղաքապետարանի հաջորդ տարվա զարգացման ծրագրում առաջարկվող միջոցառումների իրականացման նպատակով: Ի դեպ, եթե տարբեր համայնքային էներգախնայողության ծրագրերից առաջացած դրամական խնայողությունները հնարավոր լինի ուղղել համայնքային էներգախնայողության շրջանառու ֆոնդ, հենց այս ֆոնդն էլ կարող է պարբերաբար ֆինանսավորել նման խթանիչ ծրագրերի իրականացումը:

Վերոհիշյալ կամավոր էներգակառավարման ծրագրի մասով խնայողությունները ԿէԶԳԾ-ում չունեն քանակական գնահատական:

 

4.3.2 Միջոցառում P.2. Համայնքային շենքերում ջերմության պահպանման աշխատանքների իրականացումը

 

Տվյալ միջոցառման նպատակը հաստատությունների շենքերում ոչ ծավալուն ներդրումների միջոցով ջեռուցման շրջանում ջերմության պահպանումն է: Միջոցառման իրականացման համար անհրաժեշտ ոչ մեծածավալ ծախսերը կապված են տարածված և մատչելի գներով հասանելի նյութերի ու գործիքների գնման հետ: Բավականին պարզունակ և բարձր որակավորում չպահանջող աշխատանքների իրականացման համար կարող են ներգրավվել նաև հաստատությունների աշխատողները: Շենքերի այս «ջերմային քպացման» միջոցառումները կարող են ներառել հետևյալ աշխատանքները.

- շենքի ջեռուցման համակարգի ջեռուցիչների թիկունքային անդրադարձիչների տեղադրում,

- արտաքին դռների և լուսամուտների ջերմային քպացում` օգտագործելով բավականին տարածված և հեշտ ձեռք բերվող նյութեր սիլիկոն, պորոլոն, ճեղքերը քպացնող ջերմամեկուսիչ փրփուր, ջերմամեկուսիչ սպունգե ժապավեն, փրփրապլաստ և այլն,

- ներշենքային ջերմատար խողովակների ջերմամեկուսացում,

- արտաքին դռների ավտոմատ փակման սարքավորման տեղադրում,

- փոքրաչափ նախամուտքերի (տամբուրների) սարքավորում մուտքային դռների համար և այլն:

Միջոցառումների այս շարքը կարող է շուրջ 5-8%-ով կրճատել ջեռուցման շրջանի էներգասպառումը: Համապատասխան հաշվարկների արդյունքներն ամփոփված են հետևյալ աղյուսակում:

 

Աղյուսակ 4.10. Միջոցառում P.2. Համայնքային շենքերում ջերմության պահպանման աշխատանքների իրականացման արդյունքները

 

.__________________________________________________________________.

|Ֆինանսավորման  |Արժեք,|էներգակիրների      |Արտանետման|Ներդրման    |

|աղբյուր        |հազ.  |տնտեսում, ՄՎտժ/տարի|կրճատում, |տարիներ     |

|               |Եվրո  |___________________|տոննա     |            |

|               |      |էլեկտրա-  |բնական  |          |            |

|               |      |էներգիա   |գազ     |          |            |

|_______________|______|__________|________|__________|____________|

|ԵՔ և  ՎՇ       |  12.0|    1188.0|  2300.0|     728.0|2017-2018 թթ|

|               |__________________________|          |            |

|               |            3,488         |          |            |

.__________________________________________________________________.

 

--------------------------------------------------------------------

ԻՐՏԵԿ - շարունակությունը հաջորդ մասերում

 

 

pin
Երևանի ավագանի
24.06.2016
N 558-Ն
Որոշում