ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ ԿՐԹՈՒԹՅԱՆ ԵՎ ԳԻՏՈՒԹՅԱՆ ՆԱԽԱՐԱՐ
ՀՐԱՄԱՆ
30 հուլիսի 2018 թվականի N 825-Ն
ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ ԵՐԱԺՇՏԱԿԱՆ, ԱՐՎԵՍՏԻ, ԳԵՂԱՐՎԵՍՏԻ ԵՎ ՊԱՐԱՐՎԵՍՏԻ ԴՊՐՈՑՆԵՐԻ 2018-2019 ՈՒՍՈՒՄՆԱԿԱՆ ՏԱՐՎԱ ՕՐԻՆԱԿԵԼԻ ՈՒՍՈՒՄՆԱԿԱՆ ՊԼԱՆՆԵՐԸ ՀԱՍՏԱՏԵԼՈՒ ՄԱՍԻՆ
i
Հիմք ընդունելով «Կրթության մասին» Հայաստանի Հանրապետության օրենքի 37-րդ հոդվածի 1-ին մասի 3-րդ կետը
ՀՐԱՄԱՅՈՒՄ ԵՄ`
1. Հաստատել երաժշտական, արվեստի, գեղարվեստի և պարարվեստի դպրոցների 2018-2019 ուսումնական տարվա օրինակելի ուսումնական պլանները` համաձայն հավելվածի:
2. Հսկողությունը վերապահել Հայաստանի Հանրապետության կրթության և գիտության նախարարի տեղակալ Լուսինե Առաքելյանին:
ՀԱՎԵԼՎԱԾ
Հայաստանի Հանրապետության
կրթության և գիտության նախարարի
2018 թվականի հուլիսի 30-ի
N 825-Ն հրամանի
ՕՐԻՆԱԿԵԼԻ ՈՒՍՈՒՄՆԱԿԱՆ ՊԼԱՆՆԵՐ ԵՐԱԺՇՏԱԿԱՆ, ԱՐՎԵՍՏԻ, ԳԵՂԱՐՎԵՍՏԻ ԵՎ ՊԱՐԱՐՎԵՍՏԻ ԴՊՐՈՑՆԵՐԻ 2018-2019 ՈՒՍՈՒՄՆԱԿԱՆ ՏԱՐՎԱ
ԸՆԴՀԱՆՐԱԿԱՆ ՊԱՐԶԱԲԱՆՈՒՄՆԵՐ
1. Հայաստանի Հանրապետության երաժշտական, արվեստի, գեղարվեստի և պարարվեստի դպրոցներում (այսուհետ` դպրոց) ուսումնական տարին սկսվում է սեպտեմբերի 1-ից:
ՈՒսումնական տարվա տևողությունը սահմանվում է 34-40 շաբաթ:
2. Աշնանային, ձմեռային և գարնանային արձակուրդները սահմանվում են ՀՀ կրթության և գիտության նախարարության կողմից` պետական հանրակրթական ուսումնական հաստատությունների համար սահմանված ժամանակացույցին համապատասխան:
3. Ելնելով մասնագիտական առանձնահատկություններից և շենքային պայմաններից կարող է սահմանվել վեցօրյա ուսումնական շաբաթ:
4. ՈՒսումնադաստիարակչական աշխատանքների կազմակերպման հիմնական ձևերն են անհատական և խմբային պարապմունքները դպրոցներում` անհատական դասի տևողությունը` 45, խմբակայինը` 40 րոպե է:
5. Դպրոցում գործում է սովորողների գնահատման 10 միավորային համակարգ:
6. ՈՒսումնական տարին բաժանվում է կիսամյակների: Սովորողների ընթացիկ գնահատականների հիման վրա ձևավորվում է 1-ին կիսամյակային, իսկ տարեվերջյան փոխադրական ստուգարքների ու քննությունների արդյունքով` 2-րդ կիսամյակային և տարեկան գնահատականները:
7. Յուրաքանչյուր օրինակելի ուսումնական պլանի «պարզաբանումներ» հատվածում ներկայացված է տվյալ մասնագիտության ուսուցման կազմակերպման գործընթացը:
Աղյուսակ 1
ԴԱՇՆԱՄՈՒՐ
(6-9 տարեկան ներառյալ դպրոց ընդունվող երեխաների համար)
._________________________________________________________________________.
|N |Առարկայի | Դասաժամերի քանակը | Ստուգարք |Քննու- |
| |անվանումը | (շաբաթական) | |թյուն |
| | |___________________________| | |
| | | Դասարաններ | | |
| | |___________________________|__________________|_______|
| | | I |II |III|IV | V |VI |VII|I, II, III, V, VI |IV, VII|
|__|_______________|___|___|___|___|___|___|___|__________________|_______|
|1.|Դաշնամուր |2.0|2.0|2.0|2.0|2.0|2.0|2.0| | |
|__|_______________|___|___|___|___|___|___|___|__________________|_______|
|2.|Սոլֆեջո |1.5|1.5|1.5|1.5|1.5|1.5|1.5|II, III, IV, V, VI|VII |
|__|_______________|___|___|___|___|___|___|___|__________________|_______|
|3.|Երաժշտական |---|---|---|1.5|1.5|1.5|1.5|V, VI, VII |--- |
| |գրականություն | | | | | | | | | |
|__|_______________|___|___|___|___|___|___|___|__________________|_______|
|4.|Երգչախումբ կամ |1.0|1.0|1.0|1.0|2.0|2.0|2.0|IV, V, VI, VII |--- |
| |համույթ | | | | | | | | | |
|__|_______________|___|___|___|___|___|___|___|__________________|_______|
|5.|Ընտրովի |---|0.5|1.0|1.0|1.0|1.0|1.0|IV, VII |---- |
|__|_______________|___|___|___|___|___|___|___|__________________|_______|
| |Ընդամենը |4.5|5.0|5.5|7.0|8.0|8.0|8.0| | |
._________________________________________________________________________.
ՊԱՐԶԱԲԱՆՈՒՄ
1. Աղյուսակի 1-5-րդ կետերը ներառում են դասաժամերի այն նվազագույն քանակը, որը պարտադիր է VII դասարանի տարեվերջի ստուգարքներին և ավարտական քննություններին մասնակցելու համար: Դպրոցի ավարտական վկայականը տրվում է VII դասարանի ստուգարքներն ու քննությունները հանձնած սովորողներին:
2. «Դաշնամուր» և «ընտրովի» առարկաների ուսուցումը (դաս) կազմակերպվում է անհատական, իսկ «սոլֆեջո», «երաժշտական գրականություն» և «երգչախումբ կամ համույթ» առարկաներինը` խմբային:
3. Առարկաների քանակը և դասաժամերի թվաքանակը ուսումնական պլանում կարող է ընդլայնվել` ելնելով դպրոցի ֆինանսական հնարավորություններից:
4. «Ընտրովի» առարկաներն են` թերթից ընթերցում, նվագակցություն, համույթ /անսամբլ/, կոմպոզիցիա և այլն: Ընտրովի առարկայի դասաժամի 0.5 ժամը II-VII դասարաններում նպատակահարմար է տրամադրել թերթից ընթերցմանը, իսկ մյուս 0.5-ը ժամը` III-IV դասարաններում դաշնամուրի համույթին /անսամբլ/, V-VII դասարաններում` նվագակցության ուսուցմանը:
5. Խմբային պարապմունքների մեկ խմբում ներգրավված սովորողների թվաքանակը սահմանվում է առնվազն 6-12: Առանձին դեպքերում` փոքր համակազմ ունեցող համայնքային դպրոցներում, այն կարող է բաղկացած լինել` սկսած 3 սովորողից:
6. ՈՒսումնական պլանի դասաժամերից բացի նախատեսվում է նաև`
1) փորձաժամեր համադպրոցական միջոցառումների նախապատրաստման համար.
2) ամսական 2 դասաժամ համույթների, երգչախմբերի միացյալ պարապմունքների համար.
3) կոնցերտմայստերական և իլյուստրատորական ժամեր` մեկ սովորողին կամ խմբին տրամադրվող ժամաքանակը սահմանելով շաբաթական 0.5-ից մինչև 1.0 ժամ.
ա. «ընտրովի» առարկայի ցանկից` դաշնամուրի համույթի /անսամբլ/ նվագակցության համար.
բ. դաշնամուրի կոնցերտների կատարման համար.
գ. համույթների կամ երգչախմբերի խմբային և միացյալ պարապմունքների համար:
7. 20-35 սովորողի դեպքում` մեկ միավոր երգչախմբի խմբավարի և մեկ միավոր կոնցերտմայստերի համար: Ավելի մեծ երգչախմբի կազմի դեպքում համապատասխանաբար ավելացնել միավորների թիվը:
8. Երկրորդ գործիք, երգեցողություն ուսուցանելու դեպքում սահմանվում է լրացուցիչ ուսման վարձավճար:
9. Մինչև 6 տարեկան երեխաների համար դպրոցներում վճարովի հիմունքներով կարող են գործել նախապատրաստական դասարաններ: Առարկաների ընտրությունը կատարվում է ծնողի և երեխայի ցանկությամբ և/կամ հաստատության մանկավարժական խորհրդի առաջարկությամբ:
10. ՈՒսումն ավարտած երեխաները կարող են վճարովի հիմունքներով ևս 1 կամ 2 ուսումնական տարի սովորել դպրոցում: Առարկաների ընտրությունը կատարվում է ծնողի և երեխայի ցանկությամբ և/կամ հաստատության մանկավարժական խորհրդի առաջարկությամբ:
Աղյուսակ 2
ԼԱՐԱՅԻՆ ՆՎԱԳԱՐԱՆՆԵՐ
(Ջութակ, ալտ, թավջութակ, կոնտրաբաս)
(6-9 տարեկանը ներառյալ դպրոց ընդունվող երեխաների համար)
._________________________________________________________________________.
|N |Առարկայի | Դասաժամերի քանակը | Ստուգարք |Քննու- |
| |անվանումը | (շաբաթական) | |թյուն |
| | |_______________________________| | |
| | | Դասարաններ | | |
| | |_______________________________|__________________|_______|
| | | I |II | III |IV | V |VI |VII| | |
|__|___________|___|___|_______|___|___|___|___|__________________|_______|
|1.|Երաժշտական |2.0|2.0|2.0|2.0|2.0|2.0|2.0|2.0|I, II, III, V, V |IV, VII|
| |գործիք | | | | | | | | | | |
|__|___________|___|___|___|___|___|___|___|___|__________________|_______|
|2.|Սոլֆեջո |1.5|1.5|1.5|1.5|1.5|1.5|1.5|1.5|II, III, IV, V, VI|VII |
|__|___________|___|___|___|___|___|___|___|___|__________________|_______|
|3.|Երաժշտական |---|---|---|1.5|1.5|1.5|1.5|1.5|V, VI, VII |--- |
| |գրականու- | | | | | | | | | | |
| |թյուն | | | | | | | | | | |
|__|___________|___|___|___|___|___|___|___|___|__________________|_______|
|4.|Նվագախումբ,|1.0|1.0|1.0|1.0|2.0|2.0|2.0|2.0|IV, V, VI, VII |--- |
| |համույթ կամ| | | | | | | | | | |
| |երգչախումբ | | | | | | | | | | |
|__|___________|___|___|___|___|___|___|___|___|__________________|_______|
|5.|Ընտրովի |---|0.5|1.0|1.0|1.0|1.0|1.0|1.0|IV, VII |---- |
|__|___________|___|___|___|___|___|___|___|___|__________________|_______|
| |Ընդամենը |4.5|5.0|5.5|7.0|8.0|8.0|8.0|8.0| | |
._________________________________________________________________________.
ՊԱՐԶԱԲԱՆՈՒՄ
1. Աղյուսակի 1-5-րդ կետերը ներառում են դասաժամերի այն նվազագույն քանակը, որը պարտադիր է VII դասարանի տարեվերջի ստուգարքներին և ավարտական քննություններին մասնակցելու համար: Դպրոցի ավարտական վկայականը տրվում է VII դասարանի ստուգարքներն ու քննությունները հանձնած սովորողներին:
2. Ալտի դասարանում ուսումը նպատակահարմար է սկսել V կամ VI դասարանից (մինչ այդ սովորողը ուսումնառում է ջութակի դասարանում): Կոնտրաբասի դասարանում ուսումը նպատակահարմար է սկսել V կամ VI դասարաններից (մինչ այդ սովորողը ուսումնառում է թավջութակի դասարանում):
3. «Երաժշտական գործիք» և «ընտրովի» առարկաների ուսուցումը (դաս) կազմակերպվում է անհատական, իսկ «սոլֆեջո», «երաժշտական գրականություն» և «նվագախումբ, համույթ կամ երգչախումբ» առարկաներինը` խմբային:
4. Առարկաների քանակը և դասաժամերի թվաքանակը ուսումնական պլանում կարող է ընդլայնվել` ելնելով դպրոցի ֆինանսական հնարավորություններից:
5. «Ընտրովի» առարկաներն են` դաշնամուր, թերթից ընթերցում, համույթ /անսամբլ/, կոմպոզիցիա և այլն:
6. Խմբային պարապմունքների մեկ խմբում ներգրավված սովորողների թվաքանակը սահմանվում է առնվազն 6-12: Առանձին դեպքերում` փոքր համակազմ ունեցող համայնքային դպրոցներում, այն կարող է բաղկացած լինել` սկսած 3 սովորողից:
7. ՈՒսումնական պլանի դասաժամերից բացի նախատեսվում է նաև`
1) փորձաժամեր համադպրոցական միջոցառումների նախապատրաստման համար.
2) ամսական 2 դասաժամ համույթների, երգչախմբերի, նվագախմբի միացյալ պարապմունքների համար.
3) կոնցերտմայստերական ժամեր` մեկ սովորողին կամ խմբին տրամադրվող ժամաքանակը սահմանելով շաբաթական 0.5-ից մինչև 1.0 ժամ`
ա. «երաժշտական գործիք» առարկայի համար.
բ. համույթների, նվագախմբերի կամ երգչախմբերի խմբային և միացյալ պարապմունքների համար:
8. Ելնելով համույթի, նվագախմբի կամ երգչախմբի պարապմունքների առանձնահատկություններից` սահմանել`
1) 10-12 սովորողի դեպքում` մեկ միավոր նվագախմբի կամ համույթի ղեկավարի համար,
2) 20-35 սովորողի դեպքում` մեկ միավոր երգչախմբի խմբավարի և մեկ միավոր կոնցերտմայստերի համար:
Ավելի մեծ նվագախմբի կամ երգչախմբի դեպքում համաչափ ավելացնել միավորների թիվը:
9. Երկրորդ գործիք, երգեցողություն ուսուցանելու դեպքում սահմանվում է լրացուցիչ ուսման վարձավճար:
10. Մինչև 6 տարեկան երեխաների համար դպրոցներում վճարովի հիմունքներով կարող են գործել նախապատրաստական դասարաններ: Առարկաների ընտրությունը կատարվում է ծնողի և երեխայի ցանկությամբ և/կամ հաստատության մանկավարժական խորհրդի առաջարկությամբ:
11. ՈՒսումն ավարտած երեխաները կարող են վճարովի հիմունքներով ևս 1 կամ 2 ուսումնական տարի սովորել դպրոցում: Առարկաների ընտրությունը կատարվում է ծնողի և երեխայի ցանկությամբ և/կամ հաստատության մանկավարժական խորհրդի առաջարկությամբ:
Աղյուսակ 3
ԵՐԳԵՑՈՂՈՒԹՅՈՒՆ
(Դասական, ժողովրդական, էստրադային)
(9-12 տարեկանը ներառյալ ընդունվող երեխաների համար)
._____________________________________________________________________.
|N |Առարկայի անվանումը | Դասաժամերի քանակը | Ստուգարք |Քննու- |
| | | (շաբաթական) | |թյուն |
| | |___________________| | |
| | | Դասարաններ | | |
| | |___________________|__________________|_______|
| | | I |II |III|IV | V |I, II, III, V, VI |IV, VII|
|__|___________________|___|___|___|___|___|__________________|_______|
|1.|Մեներգեցողություն |1.5|1.5|1.5|2.0|2.0|I, II, IV |III, V |
|__|___________________|___|___|___|___|___|__________________|_______|
|2.|Սոլֆեջո |1.5|1.5|1.5|1.5|1.5|II, III, IV |V |
|__|___________________|___|___|___|___|___|__________________|_______|
|3.|Երաժշտական |---|1.5|1.5|1.5|1.5|III, IV, V |--- |
| |գրականություն | | | | | | | |
|__|___________________|___|___|___|___|___|__________________|_______|
|4.|Երգչախումբ կամ |---|1.0|2.0|2.0|2.0|III, IV, V |--- |
| |համույթ | | | | | | | |
|__|___________________|___|___|___|___|___|__________________|_______|
|5.|Դաշնամուր |1.0|1.0|1.0|1.0|1.0|III, IV, V |--- |
|__|___________________|___|___|___|___|___|__________________|_______|
| |Ընդամենը |4.0|6.5|7.5|8.0|8.0| | |
._____________________________________________________________________.
ՊԱՐԶԱԲԱՆՈՒՄ
1. Աղյուսակի 1-5-րդ կետերը ներառում են դասաժամերի այն նվազագույն քանակը, որը պարտադիր է V դասարանի տարեվերջի ստուգարքներին և ավարտական քննություններին մասնակցելու համար: Դպրոցի ավարտական վկայականը տրվում է V դասարանի ստուգարքները և քննությունները հանձնած սովորողներին:
2. «Մեներգեցողություն» և «դաշնամուր» առարկաների ուսուցումը (դաս) կազմակերպվում է անհատական, իսկ «սոլֆեջո», «երաժշտական գրականություն» և «երգչախումբ կամ համույթ» առարկաներինը` խմբային:
3. Առարկաների քանակը և դասաժամերի թվաքանակը ուսումնական պլանում կարող է ընդլայնվել` ելնելով դպրոցի ֆինանսական հնարավորություններից:
4. Խմբային պարապմունքների մեկ խմբում ներգրավված սովորողների թվաքանակը սահմանվում է առնվազն 6-12: Առանձին դեպքերում` փոքր համակազմ ունեցող համայնքային դպրոցներում, այն կարող է բաղկացած լինել` սկսած 3 սովորողից:
5. ՈՒսումնական պլանի դասաժամերից բացի նախատեսվում է նաև`
1) փորձաժամեր համադպրոցական միջոցառումների նախապատրաստման համար.
2) ամսական 2 դասաժամ համույթների, երգչախմբերի միացյալ պարապմունքների համար.
3) կոնցերտմայստերական ժամեր` մեկ սովորողին կամ խմբին տրամադրվող ժամաքանակը սահմանելով շաբաթական 0.5-ից մինչև 1.0 ժամ`
ա. «մեներգեցողություն» առարկայի համար.
բ. երգչախմբերի կամ համույթների խմբային և միացյալ պարապմունքների համար:
6. 20-35 սովորողի դեպքում` մեկ միավոր երգչախմբի խմբավարի և մեկ միավոր կոնցերտմայստերի համար: Ավելի մեծ երգչախմբի կազմի դեպքում համապատասխանաբար ավելացնել միավորների թիվը:
7. Երաժշտական և արվեստի դպրոցներում «մեներգեցողություն» առարկայի և խմբային պարապմունքների 1 դասաժամը սահմանել 40 րոպե:
8. Երկրորդ գործիք ուսուցանելու դեպքում սահմանվում է լրացուցիչ ուսման վարձավճար:
9. Մինչև 9 տարեկան երեխաների համար դպրոցներում վճարովի հիմունքներով կարող են գործել նախապատրաստական դասարաններ: Առարկաների ընտրությունը կատարվում է ծնողի և երեխայի ցանկությամբ և/կամ հաստատության մանկավարժական խորհրդի առաջարկությամբ:
10. ՈՒսումն ավարտած երեխաները կարող են վճարովի հիմունքներով ևս 1 կամ 2 ուսումնական տարի սովորել դպրոցում: Առարկաների ընտրությունը կատարվում է ծնողի և երեխայի ցանկությամբ և/կամ հաստատության մանկավարժական խորհրդի առաջարկությամբ:
Աղյուսակ 4
ԵՐԳԵՑՈՂՈՒԹՅՈՒՆ
(Դասական, ժողովրդական, էստրադային)
(6-9 տարեկանը ներառյալ դպրոց ընդունվող երեխաների համար)
._________________________________________________________________________.
|N |Առարկայի | Դասաժամերի քանակը | Ստուգարք |Քննու- |
| |անվանումը | (շաբաթական) | |թյուն |
| | |___________________________| | |
| | | Դասարաններ | | |
| | |___________________________|__________________|_______|
| | | I |II |III|IV | V |VI |VII| | |
|__|_______________|___|___|___|___|___|___|___|__________________|_______|
|1.|Մեներգեցողու- |1.5|1.5|1.5|1.5|1.5|2.0|2.0|I, II, III, IV, V,|VII |
| |թյուն | | | | | | | |VI | |
|__|_______________|___|___|___|___|___|___|___|__________________|_______|
|2.|Սոլֆեջո |1.5|1.5|1.5|1.5|1.5|1.5|1.5|II, III, IV, V, VI|VII |
|__|_______________|___|___|___|___|___|___|___|__________________|_______|
|3.|Երաժշտական |---|---|---|1.5|1.5|1.5|1.5|V, VI, VII |--- |
| |գրականություն | | | | | | | | | |
|__|_______________|___|___|___|___|___|___|___|__________________|_______|
|4.|Երգչախումբ կամ |---|1.0|1.0|1.0|2.0|2.0|2.0|IV, V, VI, VII |--- |
| |համույթ | | | | | | | | | |
|__|_______________|___|___|___|___|___|___|___|__________________|_______|
|5.|Դաշնամուր |1.0|1.0|1.0|1.0|1.0|1.0|1.0|III, IV, V, VI,VII|--- |
|__|_______________|___|___|___|___|___|___|___|__________________|_______|
| |Ընդամենը |4.0|5.0|5.0|6.5|7.5|8.0|8.0| | |
._________________________________________________________________________.
ՊԱՐԶԱԲԱՆՈՒՄ
1. Աղյուսակի 1-5-րդ կետերը ներառում են դասաժամերի այն նվազագույն քանակը, որը պարտադիր է VII դասարանի տարեվերջի ստուգարքներին և ավարտական քննություններին մասնակցելու համար: Դպրոցի ավարտական վկայականը տրվում է VII դասարանի ստուգարքներն ու քննությունները հանձնած սովորողներին:
2. «Մեներգեցողություն» և «դաշնամուր» առարկաների ուսուցումը (դաս) կազմակերպվում է անհատական, իսկ «սոլֆեջո», «երաժշտական գրականություն» և «երգչախումբ կամ համույթ» առարկաներինը` խմբային:
3. Առարկաների քանակը և դասաժամերի թվաքանակը ուսումնական պլանում կարող է ընդլայնվել` ելնելով դպրոցի ֆինանսական հնարավորություններից:
4. Խմբային պարապմունքների մեկ խմբում ներգրավված սովորողների թվաքանակը սահմանվում է առնվազն 6-12: Առանձին դեպքերում` փոքր համակազմ ունեցող համայնքային դպրոցներում, այն կարող է բաղկացած լինել` սկսած 3 սովորողից:
5. ՈՒսումնական պլանի դասաժամերից բացի նախատեսվում է նաև`
1) փորձաժամեր համադպրոցական միջոցառումների նախապատրաստման համար.
2) ամսական 2 դասաժամ համույթների, երգչախմբերի միացյալ պարապմունքների համար.
3) կոնցերտմայստերական ժամեր` մեկ սովորողին կամ խմբին տրամադրվող ժամաքանակը սահմանելով շաբաթական 0.5-ից մինչև 1.0 ժամ`
ա. «մեներգեցողություն» առարկայի համար.
բ. երգչախմբերի կամ համույթների խմբային և միացյալ պարապմունքների համար:
6. Երգչախմբի խմբավարի և կոնցերտմայստերի համար սահմանել մեկ միավոր` 20-35 սովորողի դեպքում: Ավելի մեծ երգչախմբի կազմի դեպքում համապատասխանաբար ավելացնել միավորների թիվը:
7. Երաժշտական և արվեստի դպրոցներում «մեներգեցողություն» առարկայի և խմբային պարապմունքների 1 դասաժամը սահմանել 40 րոպե:
8. Երկրորդ գործիք ուսուցանելու դեպքում սահմանվում է լրացուցիչ ուսման վարձավճար:
9. Մինչև 6 տարեկան երեխաների համար դպրոցներում վճարովի հիմունքներով կարող են գործել նախապատրաստական դասարաններ: Առարկաների ընտրությունը կատարվում է ծնողի և երեխայի ցանկությամբ և/կամ հաստատության մանկավարժական խորհրդի առաջարկությամբ:
10. ՈՒսումն ավարտած երեխաները կարող են վճարովի հիմունքներով ևս 1 կամ 2 ուսումնական տարի սովորել դպրոցում: Առարկաների ընտրությունը կատարվում է ծնողի և երեխայի ցանկությամբ և/կամ հաստատության մանկավարժական խորհրդի առաջարկությամբ:
Աղյուսակ 5
ՓՈՂԱՅԻՆ ԵՎ ԱԶԳԱՅԻՆ ՆՎԱԳԱՐԱՆՆԵՐ, ՀԱՐՎԱԾԱՅԻՆ ԳՈՐԾԻՔՆԵՐ, ԱԿՈՐԴԵՈՆ, ՏԱՎԻՂ, ԿԻԹԱՌ
(9-12 տարեկանը ներառյալ դպրոց ընդունվող երեխաների համար)
._____________________________________________________________________.
|N |Առարկայի անվանումը | Դասաժամերի քանակը |Ստուգարք |Քննու- |
| | | (շաբաթական) | |թյուն |
| | |___________________| | |
| | | Դասարաններ | | |
| | |___________________|___________|_______|
| | | I |II |III|IV | V | | |
|__|__________________________|___|___|___|___|___|___________|_______|
|1.|Երաժշտական գործիք |2.0|2.0|2.0|2.0|2.0|I, II, IV |III, V |
|__|__________________________|___|___|___|___|___|___________|_______|
|2.|Սոլֆեջո |1.5|1.5|1.5|1.5|1.5|II, III, IV|V |
|__|__________________________|___|___|___|___|___|___________|_______|
|3.|Երաժշտական գրականություն |---|1.5|1.5|1.5|1.5|III, IV, V |--- |
|__|__________________________|___|___|___|___|___|___________|_______|
|4.|Նվագախումբ, համույթ կամ |1.0|1.0|2.0|2.0|2.0|III, IV, V |--- |
| |երգչախումբ | | | | | | | |
|__|__________________________|___|___|___|___|___|___________|_______|
|5.|Ընտրովի |---|1.0|1.0|1.0|1.0|III, V |---- |
|__|__________________________|___|___|___|___|___|___________|_______|
| |Ընդամենը |4.5|7.0|8.0|8.0|8.0| | |
._____________________________________________________________________.
ՊԱՐԶԱԲԱՆՈՒՄ
1. Աղյուսակի 1-5-րդ կետերը ներառում են դասաժամերի այն նվազագույն քանակը, որը պարտադիր է V դասարանի տարեվերջի ստուգարքներին և ավարտական քննություններին մասնակցելու համար: Դպրոցի ավարտական վկայականը տրվում է V դասարանի ստուգարքներն ու քննությունները հանձնած սովորողներին:
2. «Երաժշտական գործիք» և «ընտրովի» առարկաների ուսուցումը (դաս) կազմակերպվում է անհատական, իսկ «սոլֆեջո», «երաժշտական գրականություն» և «նվագախումբ, համույթ կամ երգչախումբ» առարկաներինը` խմբային:
3. Առարկաների քանակը և դասաժամերի թվաքանակը ուսումնական պլանում կարող է ընդլայնվել` ելնելով դպրոցի ֆինանսական հնարավորություններից:
4. «Ընտրովի» առարկաներն են` դաշնամուր, թերթից ընթերցում, համույթ /անսամբլ/, կոմպոզիցիա և այլն:
5. Խմբային պարապմունքների մեկ խմբում ներգրավված սովորողների թվաքանակը սահմանվում է առնվազն 6-12: Առանձին դեպքերում` փոքր համակազմ ունեցող համայնքային դպրոցներում, այն կարող է բաղկացած լինել` սկսած 3 սովորողից:
6. ՈՒսումնական պլանի դասաժամերից բացի նախատեսվում է նաև`
1) փորձաժամեր համադպրոցական միջոցառումների նախապատրաստման համար.
2) ամսական 2 դասաժամ համույթների, երգչախմբերի, նվագախմբի միացյալ պարապմունքների համար.
3) կոնցերտմայստերական ժամեր` մեկ սովորողին կամ խմբին տրամադրվող ժամաքանակը սահմանելով շաբաթական 0.5-ից մինչև 1.0 ժամ`
ա. «երաժշտական գործիք» առարկայի համար.
բ. համույթների, նվագախմբերի կամ երգչախմբերի խմբային և միացյալ պարապմունքների համար:
7. Ելնելով համույթի նվագախմբի կամ երգչախմբի պարապմունքների առանձնահատկություններից` սահմանել`
1) 10-12 սովորողի դեպքում` մեկ միավոր նվագախմբի կամ համույթի ղեկավարի համար,
2) 20-35 սովորողի դեպքում` մեկ միավոր երգչախմբի խմբավարի և մեկ միավոր կոնցերտմայստերի համար:
Ավելի մեծ նվագախմբի կամ երգչախմբի դեպքում համապատասխանաբար ավելացնել միավորների թիվը:
8. Երկրորդ գործիք կամ երգեցողություն ուսուցանելու դեպքում սահմանվում է լրացուցիչ ուսման վարձավճար:
9. Մինչև 9 տարեկան երեխաների համար դպրոցներում վճարովի հիմունքներով կարող են գործել նախապատրաստական դասարաններ: Առարկաների ընտրությունը կատարվում է ծնողի և երեխայի ցանկությամբ և/կամ հաստատության մանկավարժական խորհրդի առաջարկությամբ:
10. ՈՒսումն ավարտած երեխաները կարող են վճարովի հիմունքներով ևս 1 կամ 2 ուսումնական տարի սովորել դպրոցում: Առարկաների ընտրությունը կատարվում է ծնողի և երեխայի ցանկությամբ և/կամ հաստատության մանկավարժական խորհրդի առաջարկությամբ:
Աղյուսակ 6
ՓՈՂԱՅԻՆ ԵՎ ԱԶԳԱՅԻՆ ՆՎԱԳԱՐԱՆՆԵՐ, ՀԱՐՎԱԾԱՅԻՆ ԳՈՐԾԻՔՆԵՐ, ԱԿՈՐԴԵՈՆ, ՏԱՎԻՂ, ԿԻԹԱՌ
(6-9 տարեկանը ներառյալ դպրոց ընդունվող երեխաների համար)
._________________________________________________________________________.
|N |Առարկայի | Դասաժամերի քանակը | Ստուգարք |Քննու- |
| |անվանումը | (շաբաթական) | |թյուն |
| | |___________________________| | |
| | | Դասարաններ | | |
| | |___________________________|__________________|_______|
| | | I |II |III|IV | V |VI |VII| | |
|__|_______________|___|___|___|___|___|___|___|__________________|_______|
|1.|Երաժշտական |2.0|2.0|2.0|2.0|2.0|2.0|2.0|I, II, III, V, VI |IV, VII|
| |գործիք | | | | | | | | | |
|__|_______________|___|___|___|___|___|___|___|__________________|_______|
|2.|Սոլֆեջո |1.5|1.5|1.5|1.5|1.5|1.5|1.5|II, III, IV, V, VI|VII |
|__|_______________|___|___|___|___|___|___|___|__________________|_______|
|3.|Երաժշտական |---|---|---|1.5|1.5|1.5|1.5|V, VI, VII |--- |
| |գրականություն | | | | | | | | | |
|__|_______________|___|___|___|___|___|___|___|__________________|_______|
|4.|Նվագախումբ, |0.5|0.5|1.0|1.0|2.0|2.0|2.0|IV, V, VI, VII |--- |
| |համույթ կամ | | | | | | | | | |
| |երգչախումբ | | | | | | | | | |
|__|_______________|___|___|___|___|___|___|___|__________________|_______|
|5.|Ընտրովի |---|0.5|1.0|1.0|1.0|1.0|1.0|IV, VII |---- |
|__|_______________|___|___|___|___|___|___|___|__________________|_______|
| |Ընդամենը |4.0|4.5|5.5|7.0|8.0|8.0|8.0| | |
._________________________________________________________________________.
ՊԱՐԶԱԲԱՆՈՒՄ
1. Աղյուսակի 1-5-րդ կետերը ներառում են դասաժամերի այն նվազագույն քանակը, որը պարտադիր է VII դասարանի տարեվերջի ստուգարքներին և ավարտական քննություններին մասնակցելու համար: Դպրոցի ավարտական վկայականը տրվում է VII դասարանի ստուգարքներն ու քննությունները հանձնած սովորողներին:
2. «Երաժշտական գործիք» և «ընտրովի» առարկաների ուսուցումը (դաս) կազմակերպվում է անհատական, իսկ «սոլֆեջո», «երաժշտական գրականություն» և «նվագախումբ, համույթ կամ երգչախումբ» առարկաներինը` խմբային:
3. Առարկաների քանակը և դասաժամերի թվաքանակը ուսումնական պլանում կարող է ընդլայնվել` ելնելով դպրոցի ֆինանսական հնարավորություններից:
4. «Ընտրովի» առարկաներն են` դաշնամուր, թերթից ընթերցում, համույթ /անսամբլ/, կոմպոզիցիա և այլն:
5. Խմբային պարապմունքների մեկ խմբում ներգրավված սովորողների թվաքանակը սահմանվում է առնվազն 6-12: Առանձին դեպքերում` փոքր համակազմ ունեցող համայնքային դպրոցներում, այն կարող է բաղկացած լինել` սկսած 3 սովորողից:
6. ՈՒսումնական պլանի դասաժամերից բացի նախատեսվում է նաև`
1) փորձաժամեր համադպրոցական միջոցառումների նախապատրաստման համար.
2) ամսական 2 դասաժամ համույթների, երգչախմբերի, նվագախմբի միացյալ պարապմունքների համար.
3) կոնցերտմայստերական ժամեր` մեկ սովորողին կամ խմբին տրամադրվող ժամաքանակը սահմանելով շաբաթական 0.5-ից մինչև 1.0 ժամ`
ա. «երաժշտական գործիք» առարկայի համար.
բ. համույթների, նվագախմբերի կամ երգչախմբերի խմբային և միացյալ պարապմունքների համար:
7. Ելնելով համույթի նվագախմբի կամ երգչախմբի պարապմունքների առանձնահատկություններից` սահմանել`
1) 10-12 սովորողի դեպքում` մեկ միավոր նվագախմբի կամ համույթի ղեկավարի համար,
2) 20-35 սովորողի դեպքում` մեկ միավոր երգչախմբի խմբավարի և մեկ միավոր կոնցերտմայստերի համար:
Ավելի մեծ նվագախմբի կամ երգչախմբի դեպքում համապատասխանաբար ավելացնել միավորների թիվը:
8. Երկրորդ գործիք կամ երգեցողություն ուսուցանելու դեպքում սահմանվում է լրացուցիչ ուսման վարձավճար:
9. Մինչև 6 տարեկան երեխաների համար դպրոցներում վճարովի հիմունքներով կարող են գործել նախապատրաստական դասարաններ: Առարկաների ընտրությունը կատարվում է ծնողի և երեխայի ցանկությամբ և/կամ հաստատության մանկավարժական խորհրդի առաջարկությամբ:
10. ՈՒսումն ավարտած երեխաները կարող են վճարովի հիմունքներով ևս 1 կամ 2 ուսումնական տարի սովորել դպրոցում: Առարկաների ընտրությունը կատարվում է ծնողի և երեխայի ցանկությամբ և/կամ հաստատության մանկավարժական խորհրդի առաջարկությամբ:
Աղյուսակ 7
ԿԵՐՊԱՐՎԵՍՏ
(10-12 տարեկանը ներառյալ դպրոց ընդունվող երեխաների համար)
._____________________________________________________________________.
|N |Առարկայի անվանումը | Դասաժամերի քանակը |Ստուգարք|Քննու-|
| | | (շաբաթական) | |թյուն |
| | |___________________| | |
| | | Դասարաններ | | |
| | |___________________|________|______|
| | | I | II |III | IV | | |
|__|______________________________|____|____|____|____|________|______|
|1.|Գծանկար | 3.0| 3.0| 4.0| 4.0|II, III |IV |
|__|______________________________|____|____|____|____|________|______|
|2.|Գունանկար | 3.0| 3.0| 3.0| 3.0|II, III |IV |
|__|______________________________|____|____|____|____|________|______|
|3.|Կոմպոզիցիա (ստեղծագործական | 2/1| 2/1| 2/1| 2/1|II, III |IV |
| |թեմատիկ նկարչություն) | | | | | | |
| |հաստոցային/կիրառական | | | | | | |
|__|______________________________|____|____|____|____|________|______|
|4.|Քանդակ կամ դեկորատիվ-կիրառական| 2.0| 2.0| 1.0| 1.0|II, III |IV |
| |արվեստ | | | | | | |
|__|______________________________|____|____|____|____|________|______|
|5.|Արվեստի պատմություն | 1.0| 1.0| 1.0| 1.0|IV |--- |
|__|______________________________|____|____|____|____|________|______|
|6.|Ընտրովի | 1.0| 1.0| 1.0| 1.0|II, IV |--- |
|__|______________________________|____|____|____|____|________|______|
| |Ընդամենը |13.0|13.0|13.0|13.0| | |
._____________________________________________________________________.
ՊԱՐԶԱԲԱՆՈՒՄ
1. Աղյուսակի 1-6-րդ կետերը ներառում են դասաժամերի այն նվազագույն քանակը, որը պարտադիր է IV դասարանի տարեվերջի ստուգարքներին և ավարտական քննություններին մասնակցելու համար: Դպրոցի ավարտական վկայականը տրվում է IV դասարանի ստուգարքներն ու քննությունները հանձնած սովորողներին:
2. Առարկաների քանակը և դասաժամերի թվաքանակը ուսումնական պլանում կարող է ընդլայնվել` ելնելով դպրոցի ֆինանսական հնարավորություններից:
3. Դպրոցի հայեցողությամբ «կոմպոզիցիա» առարկայի ավարտական քննությունը կարող է կազմակերպվել հաստոցային կամ կիրառական ձևերից մեկով:
4. «Ընտրովի» առարկաներն են` հեռանկարչություն, անատոմիա, ճեպանկար բնորդից, գրաֆիկա, համակարգչային գրաֆիկա և այլն: Ընտրովի առարկայի դասաժամի 0.25-ը I-IV դասարաններում նպատակահարմար է տրամադրել «ճեպանկար բնորդից» առարկային:
5. Խմբային պարապմունքների մեկ խմբում ներգրավված սովորողների թվաքանակը սահմանվում է առնվազն 6-12: Առանձին դեպքերում` փոքր համակազմ ունեցող համայնքային դպրոցներում, այն կարող է բաղկացած լինել մինչև 5 սովորողից:
6. ՈՒսումնական պլանի դասաժամերից բացի նախատեսվում է նաև`
1) ժամեր համադպրոցական միջոցառումների նախապատրաստման համար.
2) ժամեր բնորդի վարձատրության համար` ոչ ավելի, քան յուրաքանչյուր առարկային տրամադրվող ժամաքանակի 30%-ը.
3) մանկավարժական աշխատանքի լրացուցիչ 56 ժամ տարեկան` պլեներային դասերն ըստ խմբերի անցկացման համար: Այդ դասաժամերը կարող են օգտագործվել ուսումնական տարվա տարբեր ժամանակահատվածներում:
7. Մինչև 10 տարեկան երեխաների համար դպրոցներում վճարովի հիմունքներով կարող են գործել նախապատրաստական դասարաններ: Առարկաների ընտրությունը կատարվում է ծնողի և երեխայի ցանկությամբ և/կամ հաստատության մանկավարժական խորհրդի առաջարկությամբ:
8. ՈՒսումն ավարտած երեխաները կարող են վճարովի հիմունքներով ևս 1 կամ 2 ուսումնական տարի սովորել դպրոցում: Առարկաների ընտրությունը կատարվում է ծնողի և երեխայի ցանկությամբ և/կամ հաստատության մանկավարժական խորհրդի առաջարկությամբ:
Աղյուսակ 8
ԿԵՐՊԱՐՎԵՍՏ
(6-10 տարեկանը ներառյալ դպրոց ընդունվող երեխաների համար)
._________________________________________________________________________.
|N |Առարկայի անվանումը | Դասաժամերի քանակը |Ստուգարք |Քննու- |
| | | (շաբաթական) | |թյուն |
| | |_______________________________| | |
| | | Դասարաններ | | |
| | |_______________________________|__________|_______|
| | | I |II |III| IV | V | VI |VII | | |
|__|___________________|___|___|___|____|____|____|____|__________|_______|
|1.|Կերպարվեստի |2.0|2.0|2.0| - | - | - | - |III | |
| |հիմունքներ և | | | | | | | | | |
| |նկարչություն | | | | | | | | | |
|__|___________________|___|___|___|____|____|____|____|__________|_______|
|2.|Կիրառական արվեստ |2.0|2.0|2.0| - | - | - | - |III | |
|__|___________________|___|___|___|____|____|____|____|__________|_______|
|3.|Ծեփագործություն |2.0|2.0|2.0| - | - | - | - |III | |
|__|___________________|___|___|___|____|____|____|____|__________|_______|
|4.|Գծանկար |---|---|---| 3.0| 3.0| 4.0| 4.0|IV, V, VI |VII |
|__|___________________|___|___|___|____|____|____|____|__________|_______|
|5.|Գունանկար |---|---|---| 3.0| 3.0| 3.0| 3.0|IV, V, VI |VII |
|__|___________________|___|___|___|____|____|____|____|__________|_______|
|6.|Կոմպոզիցիա |---|---|---| 2/1| 2/1| 2/1| 2/1|IV, V, VI |VII |
| |(ստեղծագործական | | | | | | | | | |
| |թեմատիկ | | | | | | | | | |
| |նկարչություն) | | | | | | | | | |
| |հաստոցային/ | | | | | | | | | |
| |կիրառական | | | | | | | | | |
|__|___________________|___|___|___|____|____|____|____|__________|_______|
|7.|Քանդակ կամ |---|---|---|2.0 |2.0 |1.0 |1.0 |IV, V, VI |VII |
| |կիրառական արվեստ | | | | | | | | | |
|__|___________________|___|___|___|____|____|____|____|__________|_______|
|8.|Արվեստի պատմություն|---|---|-- |1.0 |1.0 |1.0 |1.0 |V, VI, VII|---- |
|__|___________________|___|___|___|____|____|____|____|__________|_______|
|9.|Ընտրովի |0.5|0.5|1.0|1.0 |1.0 |1.0 |1.0 |IV, VII |-- |
|__|___________________|___|___|___|____|____|____|____|__________|_______|
| |Ընդամենը |6.5|6.5|7.0|13.0|13.0|13.0|13.0| | |
._________________________________________________________________________.
ՊԱՐԶԱԲԱՆՈՒՄ
1. Աղյուսակի 1-9-րդ կետերը ներառում են դասաժամերի այն նվազագույն քանակը, որը պարտադիր է VII դասարանի տարեվերջի ստուգարքներին և ավարտական քննություններին մասնակցելու համար: Դպրոցի ավարտական վկայականը տրվում է VII դասարանի ստուգարքներն ու քննությունները հանձնած սովորողներին:
2. Առարկաների քանակը և դասաժամերի թվաքանակը ուսումնական պլանում կարող է ընդլայնվել` ելնելով դպրոցի ֆինանսական հնարավորություններից:
3. Դպրոցի հայեցողությամբ «կոմպոզիցիա» առարկայի ավարտական քննությունը կարող է կազմակերպվել հաստոցային կամ կիրառական ձևերից մեկով:
4. «Ընտրովի» առարկաներն են` հեռանկարչություն, անատոմիա, ճեպանկար բնորդից, գրաֆիկա, համակարգչային գրաֆիկա և այլն: «Ընտրովի» առարկայի դասաժամի 0.25-ը III-VI դասարաններում նպատակահարմար է տրամադրել «ճեպանկար բնորդից» առարկային:
5. Խմբային պարապմունքների մեկ խմբում ներգրավված սովորողների թվաքանակը սահմանվում է առնվազն 6-12: Առանձին դեպքերում` փոքր համակազմ ունեցող համայնքային դպրոցներում, այն կարող է բաղկացած լինել մինչև 5 սովորողից:
6. ՈՒսումնական պլանի դասաժամերից բացի նախատեսվում է նաև`
1) ժամեր համադպրոցական միջոցառումների նախապատրաստման համար.
2) ժամեր բնորդի վարձատրության համար` ոչ ավելի քան յուրաքանչյուր առարկային տրամադրվող ժամաքանակի 30%-ը.
3) մանկավարժական աշխատանքի լրացուցիչ 56 ժամ տարեկան` պլեներային դասերն ըստ խմբերի անցկացման համար: Այդ դասաժամերը կարող են օգտագործվել ուսումնական տարվա տարբեր ժամանակահատվածներում:
7. Մինչև 6 տարեկան երեխաների համար դպրոցներում վճարովի հիմունքներով կարող են գործել նախապատրաստական դասարաններ: Առարկաների ընտրությունը կատարվում է ծնողի և երեխայի ցանկությամբ և/կամ հաստատության մանկավարժական խորհրդի առաջարկությամբ:
8. ՈՒսումն ավարտած երեխաները կարող են վճարովի հիմունքներով ևս 1 կամ 2 ուսումնական տարի սովորել դպրոցում: Առարկաների ընտրությունը կատարվում է ծնողի և երեխայի ցանկությամբ և/կամ հաստատության մանկավարժական խորհրդի առաջարկությամբ:
Աղյուսակ 9
ՊԱՐԱՐՎԵՍՏ
(9 տարեկան և բարձր տարիքում դպրոց ընդունվող երեխաների համար)
._____________________________________________________________________.
|N |Առարկայի անվանումը | Դասաժամերի քանակը | Ստուգարք |Քննու- |
| | | (շաբաթական) | |թյուն |
| | |_______________________| | |
| | | Դասարաններ | | |
| | |_______________________|______________|_______|
| | | I | II |III |IV | V | | |
|__|___________________|___|____|____|____|____|______________|_______|
|1.|Դասական պար |3.0|4.5 |4.5 |4.5 |4.5 |II, III, IV |V |
|__|___________________|___|____|____|____|____|______________|_______|
|2.|Հայկական պար |-- |3.0 |3.0 |3.0 |3.0 |III, IV |V |
|__|___________________|___|____|____|____|____|______________|_______|
|3.|Ժամանակակից |---|--- |1.5 |1.5 |1.5 |III, IV |V |
| |պարահանդեսային պար | | | | | | | |
|__|___________________|___|____|____|____|____|______________|_______|
|4.|Պատմակենցաղային պար|---|1.5 |--- |--- |--- |II |-- |
|__|___________________|___|____|____|____|____|______________|_______|
|5.|Ժողովուրդներին |---|--- |1.5 |1.5 |1.5 |III, IV |V |
| |բնորոշ բեմական պար | | | | | | | |
|__|___________________|___|____|____|____|____|______________|_______|
|6.|Ռիթմիկա |1.0|1.0 |--- |--- |--- |II |-- |
|__|___________________|___|____|____|____|____|______________|_______|
|7.|Մարմնամարզություն |1.0|--- |--- |--- |--- |-- |-- |
| |(պարտեր) | | | | | | | |
|__|___________________|___|____|____|____|____|______________|_______|
|8.|Երաժշտության |1.0|0.5 |0.5 |0.5 |0.5 |V |-- |
| |գրագիտություն և | | | | | | | |
| |ունկնդրում | | | | | | | |
|__|___________________|___|____|____|____|____|______________|_______|
|9.|Արվեստի պատմություն|---|1.0 |1.0 |1.0 |1.0 |V |-- |
|__|___________________|___|____|____|____|____|______________|_______|
|10|Բեմական |0.5|0.5 |0.5 |0.5 |0.5 |-- |-- |
| |փորձառություն | | | | | | | |
| |(պրակտիկա) | | | | | | | |
|__|___________________|___|____|____|____|____|______________|_______|
| |Ընդամենը |6.5|12.0|12.5|12.5|12.5| | |
._____________________________________________________________________.
ՊԱՐԶԱԲԱՆՈՒՄ
1. Աղյուսակի 1-10-րդ կետերը ներառում են դասաժամերի այն նվազագույն քանակը, որը պարտադիր է V դասարանի տարեվերջի ավարտական ստուգարքներին և քննություններին մասնակցելու համար: Դպրոցի ավարտական վկայականը տրվում է V դասարանի ստուգարքներն ու քննությունները հանձնած սովորողներին:
2. Բոլոր առարկաները նախատեսվում է ուսուցանել խմբային պարապմունքների եղանակով, բացառությամբ սույն ուսումնական պլանի աղյուսակ 9-ի 10-րդ կետի` «բեմական փորձառություն» առարկայի, որն անհատական պարապմունք է և պլանավորված է յուրաքանչյուր սովորողի հաշվարկով: «Բեմական փորձառություն» առարկայի դասաժամերի ընդհանուր քանակի բաշխման իրավունքը տրվում է արվեստի կամ պարարվեստի դպրոցների տնօրինությանը:
3. Առարկաների քանակը և դասաժամերի թվաքանակը ուսումնական պլանում կարող է ընդլայնվել` ելնելով դպրոցի ֆինանսական հնարավորություններից:
4. «Դասական պար», «հայկական պար», «ժամանակակից պարահանդեսային պար», «պատմակենցաղային պար», «ժողովուրդներին բնորոշ բեմական պար» առարկաների պարապմունքների մեկ խմբում ներգրավված սովորողների թվաքանակը սահմանվում է առնվազն 8-12, իսկ «ռիթմիկա և պար», «մարմնամարզություն /պարտեր/» «երաժշտության գրագիտություն և ունկնդրում» և «արվեստի պատմություն» առարկաների խմբերում առնվազն 10-16: Առանձին դեպքերում առարկաների ուսուցումը կարող է իրականացվել առանձնացված` տղաների և աղջիկների խմբերով (տղաների խմբում թվաքանակը թույլատրելի է` սկսած 4-ից):
5. ՈՒսումնական պլանի դասաժամերից բացի` անհրաժեշտ է մանկավարժական աշխատանքի ժամեր նախատեսել նախաելույթային փորձերի և միջոցառումների նախապատրաստման համար:
6. ՈՒսումնական պլանի կատարման նպատակով անհրաժեշտ է նախատեսել նվագակցության ժամեր.
1) սույն ուսումնական պլանի աղյուսակ 9-ի 1-6-րդ կետերի առարկաների` խմբային և «բեմական փորձառություն» առարկայի անհատական պարապմունքների շաբաթական դասաժամերին հավասար.
2) նախաելույթային միացյալ պարապմունքների համար:
7. 5-ամյա կրթության դեպքում` III, IV, V դասարաններում խմբի համալրման դեպքում «հայկական պար» և «ժամանակակից պարահանդեսային պար» առարկաների շաբաթական դասաժամերի գումարային քանակը` 4.5 ժամ, դպրոցի մանկավարժական խորհրդի թույլտվությամբ կարող է տրամադրվել այդ առարկաներից որևէ մեկի ուսուցմանը` ըստ սովորողների նախասիրության (համապատասխանաբար մյուսը բացառելով ուսումնական պլանից):
8. Դպրոցի ֆինանսական հնարավորությունից ելնելով և հիմնադրի կողմից հաստատված ուսման վարձի լրավճարով կարող է պլանավորվել յուրաքանչյուր աշակերտին շաբաթական 0.5-1.5 ժամ «ընտրովի» առարկա: «Ընտրովի» առարկաներն են` երաժշտական գործիք, մեներգեցողություն, ստեպ, դերասանի վարպետություն և այլն:
9. Մինչև 9 տարեկան երեխաների համար դպրոցներում վճարովի հիմունքներով կարող են գործել նախապատրաստական դասարաններ: Առարկաների ընտրությունը կատարվում է ծնողի և երեխայի ցանկությամբ և/կամ հաստատության մանկավարժական խորհրդի առաջարկությամբ:
10. ՈՒսումն ավարտած երեխաները կարող են վճարովի հիմունքներով ևս 1 կամ 2 ուսումնական տարի սովորել դպրոցում: Առարկաների ընտրությունը կատարվում է ծնողի և երեխայի ցանկությամբ և/կամ հաստատության մանկավարժական խորհրդի առաջարկությամբ:
Աղյուսակ 10
ՊԱՐԱՐՎԵՍՏ
(6-9 տարեկանը ներառյալ դպրոց ընդունվող երեխաների համար)
._________________________________________________________________________.
|N |Առարկայի | Դասաժամերի քանակը |Ստուգարք |Քննու|
| |անվանումը | (շաբաթական) | |թյուն|
| | |________________________________| | |
| | | Դասարաններ | | |
| | |________________________________|_____________|_____|
| | | I |II |III | IV | V | VI |VII | | |
|__|_________________|___|___|____|____|____|____|____|_____________|_____|
|1.|Դասական պար | - |-- |4.5 |4.5 |4.5 |4.5 |4.5 |III,IV, V, VI|VII |
|__|_________________|___|___|____|____|____|____|____|_____________|_____|
|2.|Հայկական պար | |---|3.0 |3.0 |3.0 |3.0 |3.0 |III,IV, V, VI|VII |
|__|_________________|___|___|____|____|____|____|____|_____________|_____|
|3.|Ժամանակակից |---|---|--- |--- |1.5 |1.5 |1.5 |V, VI |VII |
| |պարահանդեսային | | | | | | | | | |
| |պար | | | | | | | | | |
|__|_________________|___|___|____|____|____|____|____|_____________|_____|
|4.|Պատմակենցաղային |---|---|1.5 |1.5 | | | |III, IV |-- |
| |պար | | | | | | | | | |
|__|_________________|___|___|____|____|____|____|____|_____________|_____|
|5.|Ժողովուրդներին |---|---|--- |1.5 |1.5 |1.5 |1.5 |IV, V, VI |VII |
| |բնորոշ բեմական | | | | | | | | | |
| |պար | | | | | | | | | |
|__|_________________|___|___|____|____|____|____|____|_____________|_____|
|6.|Ռիթմիկա և պար |4.0|4.0|--- |--- |--- |--- |--- |II |-- |
|__|_________________|___|___|____|____|____|____|____|_____________|_____|
|7.|Մարմնամարզություն|1.0|1.0|--- |--- |--- |--- |--- |II |-- |
|__|_________________|___|___|____|____|____|____|____|_____________|_____|
|8.|Երաժշտության |1.0|1.0|1.0 |0.5 |0.5 |0.5 |0.5 |VI |-- |
| |գրագիտություն և | | | | | | | | | |
| |ունկնդրում | | | | | | | | | |
|__|_________________|___|___|____|____|____|____|____|_____________|_____|
|9.|Արվեստի |---|---|-- |1.0 |1.0 |1.0 |1.0 |V, VI, VII |-- |
| |պատմություն | | | | | | | | | |
|__|_________________|___|___|____|____|____|____|____|_____________|_____|
|10|Բեմական |---|0.5|0.5 |0.5 |0.5 |0.5 |0.5 | -- | -- |
| |փորձառություն | | | | | | | | | |
| |(պրակտիկա) | | | | | | | | | |
|__|_________________|___|___|____|____|____|____|____|_____________|_____|
| |Ընդամենը |6.0|6.5|10.5|12.5|12.5|12.5|12.5| | |
._________________________________________________________________________.
ՊԱՐԶԱԲԱՆՈՒՄ
1. Աղյուսակի 1-10-րդ կետերը ներառում են դասաժամերի այն նվազագույն քանակը, որը պարտադիր է VII դասարանի տարեվերջի ավարտական ստուգարքներին և քննություններին մասնակցելու համար: Դպրոցի ավարտական վկայականը տրվում է VII դասարանի ստուգարքները և քննությունները հանձնած սովորողներին:
2. Բոլոր առարկաները նախատեսվում է ուսուցանել խմբային պարապմունքների եղանակով, բացառությամբ սույն ուսումնական պլանի աղյուսակ 10-ի 10-րդ կետի` «բեմական փորձառություն» առարկայի, որն անհատական պարապմունք է և պլանավորված է յուրաքանչյուր սովորողի հաշվարկով: «Բեմական փորձառություն» առարկայի դասաժամերի ընդհանուր քանակի բաշխման իրավունքը տրվում է արվեստի կամ պարարվեստի դպրոցների տնօրինությանը:
3. Առարկաների քանակը և դասաժամերի թվաքանակը ուսումնական պլանում կարող է ընդլայնվել` ելնելով դպրոցի ֆինանսական հնարավորություններից:
4. «Դասական պար», «հայկական պար», «ժամանակակից պարահանդեսային պար», «պատմակենցաղային պար», «ժողովուրդներին բնորոշ բեմական պար» առարկաների պարապմունքների մեկ խմբում ներգրավված սովորողների թվաքանակը սահմանվում է առնվազն 8-12, իսկ «ռիթմիկա և պար», «մարմնամարզություն /պարտեր/» «երաժշտության գրագիտություն և ունկնդրում» և «արվեստի պատմություն» առարկաների խմբերում առնվազն 10-16: Առանձին դեպքերում առարկաների ուսուցումը կարող է իրականացվել առանձնացված` տղաների և աղջիկների խմբերով (տղաների խմբում թվաքանակը թույլատրելի է` սկսած 4-ից):
5. ՈՒսումնական պլանի դասաժամերից բացի` անհրաժեշտ է մանկավարժական աշխատանքի ժամեր նախատեսել նախաելույթային փորձերի և միջոցառումների նախապատրաստման համար:
6. ՈՒսումնական պլանի կատարման նպատակով անհրաժեշտ է նախատեսել նվագակցության ժամեր.
1) սույն ուսումնական պլանի աղյուսակ 10-ի թիվ 1-6-րդ կետերի առարկաների` խմբակային և «Բեմական փորձառություն» առարկայի անհատական պարապմունքների շաբաթական դասաժամերին համահավասար.
2) նախաելույթային միացյալ պարապմունքների համար:
7. 7-ամյա կրթության դեպքում` V, VI, VII դասարաններում խմբի համալրման դեպքում «հայկակաան պար» և «ժամանակակից պարահանդեսային պար» առարկաների շաբաթական դասաժամերի գումարային քանակը` 4.5 ժամ, դպրոցի մանկավարժական խորհրդի թույլտվությամբ կարող է տրամադրվել այդ առարկաներից որևէ մեկի ուսուցմանը` ըստ սովորողների նախասիրության (համապատասխանաբար մյուսը բացառելով ուսումնական պլանից):
8. Դպրոցի ֆինանսական հնարավորություններից ելնելով և հիմնադրի կողմից հաստատված ուսման վարձի լրավճարով կարող է պլանավորվել յուրաքանչյուր սովորողին շաբաթական 0.5-1.5 ժամ «ընտրովի» առարկա: «Ընտրովի» առարկայի ցանկը` երաժշտական գործիք, մեներգեցողություն, ստեպ, դերասանի վարպետություն և այլն:
9. Մինչև 6 տարեկան երեխաների համար դպրոցներում վճարովի հիմունքներով կարող են գործել նախապատրաստական դասարաններ: Առարկաների ընտրությունը կատարվում է ծնողի և երեխայի ցանկությամբ և/կամ հաստատության մանկավարժական խորհրդի առաջարկությամբ:
10. ՈՒսումն ավարտած երեխաները կարող են վճարովի հիմունքներով ևս 1 կամ 2 ուսումնական տարի սովորել դպրոցում: Առարկաների ընտրությունը կատարվում է ծնողի և երեխայի ցանկությամբ և/կամ հաստատության մանկավարժական խորհրդի առաջարկությամբ:
Աղյուսակ 11
ԹԱՏԵՐԱՐՎԵՍՏ
(9-12 տարեկանը ներառյալ դպրոց ընդունվող երեխաների համար)
._____________________________________________________________________.
|N |Առարկայի անվանումը | Դասաժամերի քանակը | Ստուգարք |Քննու- |
| | | (շաբաթական) | |թյուն |
| | |_______________________| | |
| | | Դասարաններ | | |
| | |_______________________|___________|_______|
| | | I | II |III |IV | V | | |
|__|______________________|___|____|____|____|____|___________|_______|
|1.|Դերասանի վարպետություն|2.0|2.0 |2.0 |3.0 |3.0 |II, III, IV|V |
|__|______________________|___|____|____|____|____|___________|_______|
|2.|Բեմական խոսք |1.0|1.0 |1.0 |0.5 |0.5 |II, III, IV|V |
|__|______________________|___|____|____|____|____|___________|_______|
|3.|Բեմական շարժում |---|1.0 |1.0 |1.0 |1.0 |--- |--- |
|__|______________________|___|____|____|____|____|___________|_______|
|4.|Արվեստի պատմություն |---|1.0 |1.0 |1.0 |1.0 |III, V |--- |
|__|______________________|___|____|____|____|____|___________|_______|
|5.|Պար |-- |1.0 |1.0 |1.0 |1.0 |III, V |--- |
|__|______________________|___|____|____|____|____|___________|_______|
|6.|Ռիթմիկա |1.0|--- |--- |--- |--- |--- |--- |
|__|______________________|___|____|____|____|____|___________|_______|
|7.|Երաժշտական |1.0|0.5 |0.5 |0.5 |0.5 |V |--- |
| |գրականություն և | | | | | | | |
| |ունկնդրում | | | | | | | |
|__|______________________|___|____|____|____|____|___________|_______|
|8.|Բեմական փորձառություն |0.5|0.5 |0.5 |0.5 |0.5 |--- |--- |
| |(պրակտիկա) | | | | | | | |
|__|______________________|___|____|____|____|____|___________|_______|
|9.|Ընտրովի |1.0|1.0 |1.0 |1.0 |1.0 |III, V |--- |
|__|______________________|___|____|____|____|____|___________|_______|
| |Ընդամենը |6.5|8.0 |8.0 |8.5 |8.5 | | |
._____________________________________________________________________.
ՊԱՐԶԱԲԱՆՈՒՄ
1. Աղյուսակի 1-9-րդ կետերը ներառում են դասաժամերի այն նվազագույն քանակը, որը պարտադիր է V դասարանի տարեվերջի ավարտական ստուգարքներին և քննություններին մասնակցելու համար: Դպրոցի ավարտական վկայականը տրվում է V դասարանի ստուգարքները և քննությունները հանձնած սովորողներին:
2. Բոլոր առարկաները նախատեսվում է ուսուցանել խմբային պարապմունքների եղանակով, բացառությամբ սույն ուսումնական պլանի աղյուսակ 11-ի 9-րդ կետի` «բեմական փորձառություն» առարկայի, որն անհատական պարապմունք է և պլանավորված է յուրաքանչյուր սովորողի հաշվարկով: «Բեմական փորձառություն» առարկայի դասաժամերի ընդհանուր քանակի բաշխման իրավունքը տրվում է արվեստի դպրոցների տնօրինությանը:
3. «Ընտրովի» առարկաներն են` երաժշտական գործիք, երգեցողություն, գեղարվեստական խոսքը, տիկնիկային թատրոն, պար և այլն:
4. Խմբային պարապմունքների խմբերի սովորողների թվաքանակը սահմանվում է առնվազն 6-12 սովորող, «բեմական խոսք» առարկայի համար` մինչև 5 սովորող:
5. «Բեմական փորձառություն /պրակտիկա/» առարկայով նախատեսված մանկավարժական աշխատանքի ժամերը պլանավորվում են մեկ սովորողի համար շաբաթական 0.5 դասաժամի չափով: Դպրոցների տնօրինությանը տրվում է այդ դասաժամերի ընդհանուր քանակը բաշխելու իրավունքը:
6. ՈՒսումնական պլանի դասաժամերից բացի նախատեսվում է նաև`
1) փորձաժամեր համադպրոցական միջոցառումների նախապատրաստման համար.
2) նվագակցողի հաստիք ընտրովի առարկաների /բացի դաշնամուր, ակորդեոն, տավիղ, կիթառ գործիքների/ համար:
7. Մինչև 9 տարեկան երեխաների համար դպրոցներում վճարովի հիմունքներով կարող են գործել նախապատրաստական դասարաններ: Առարկաների ընտրությունը կատարվում է ծնողի և երեխայի ցանկությամբ և/կամ հաստատության մանկավարժական խորհրդի առաջարկությամբ:
8. ՈՒսումն ավարտած երեխաները կարող են վճարովի հիմունքներով ևս 1 կամ 2 ուսումնական տարի սովորել դպրոցում: Առարկաների ընտրությունը կատարվում է ծնողի և երեխայի ցանկությամբ և/կամ հաստատության մանկավարժական խորհրդի առաջարկությամբ:
Աղյուսակ 12
ԹԱՏԵՐԱՐՎԵՍՏ
(6-9 տարեկանը ներառյալ դպրոց ընդունվող երեխաների համար)
._________________________________________________________________________.
|N |Առարկայի անվանումը |Դասաժամերի քանակը |Ստուգարք |Քննու- |
| | | (շաբաթական) | |թյուն |
| | |___________________________| | |
| | | Դասարաններ | | |
| | |___________________________|______________|_______|
| | | I |II |III|IV | V | VI|VII| | |
|__|___________________|___|___|___|___|___|___|___|______________|_______|
|1.|Դերասանի |2.0|2.0|2.0|2.0|2.0|3.0|3.0|II, III, V, VI|IV, VII|
| |վարպետություն | | | | | | | | | |
|__|___________________|___|___|___|___|___|___|___|______________|_______|
|2.|Բեմական խոսք |1.0|1.0|1.0|0.5|0.5|0.5|0.5|II, III, V, VI|IV, VII|
|__|___________________|___|___|___|___|___|___|___|______________|_______|
|3.|Բեմական շարժում |---|---|---|1.0|1.0|1.0|1.0| --- | --- |
|__|___________________|___|___|___|___|___|___|___|______________|_______|
|4.|Արվեստի պատմություն|---|---|---|1.0|1.0|1.0|1.0|V, VII | --- |
|__|___________________|___|___|___|___|___|___|___|______________|_______|
|5.|Պար |---|---|1.0|1.0|1.0|1.0|1.0|IV, VII | |
|__|___________________|___|___|___|___|___|___|___|______________|_______|
|6.|Ռիթմիկա |1.0|1.0|---|---|---|---|---| --- | --- |
|__|___________________|___|___|___|___|___|___|___|______________|_______|
|7.|Երաժշտության |---|---|0.5|0.5|0.5|0.5|0.5|VII | --- |
| |գրագիտություն և | | | | | | | | | |
| |ունկնդրում | | | | | | | | | |
|__|___________________|___|___|___|___|___|___|___|______________|_______|
|8.|Բեմական |0.5|0.5|0.5|0.5|0.5|0.5|0.5| --- | --- |
| |փորձառություն | | | | | | | | | |
| |(պրակտիկա) | | | | | | | | | |
|__|___________________|___|___|___|___|___|___|___|______________|_______|
|9.|Ընտրովի |0.5|1.0|1.0|1.0|1.0|1.0|1.0|IV, VII | |
|__|___________________|___|___|___|___|___|___|___|______________|_______|
| |Ընդամենը |5.0|5.5|6.0|7.5|7.5|8.5|8.5| | |
._________________________________________________________________________.
ՊԱՐԶԱԲԱՆՈՒՄ
1. Աղյուսակի 1-9-րդ կետերը ներառում են դասաժամերի այն նվազագույն քանակը, որը պարտադիր է VII դասարանի տարեվերջի ավարտական ստուգարքներին և քննություններին մասնակցելու համար: Դպրոցի ավարտական վկայականը տրվում է VII դասարանի ստուգարքները և քննությունները հանձնած սովորողներին:
2. Բոլոր առարկաները նախատեսվում է ուսուցանել խմբային պարապմունքների եղանակով, բացառությամբ սույն ուսումնական պլանի աղյուսակ 12-ի 9-րդ կետի` «բեմական փորձառություն» առարկայի, որն անհատական պարապմունք է և պլանավորված է յուրաքանչյուր սովորողի հաշվարկով: «Բեմական փորձառություն» առարկայի դասաժամերի ընդհանուր քանակի բաշխման իրավունքը տրվում է արվեստի դպրոցների տնօրինությանը:
3. Առարկաների քանակը և դասաժամերի թվաքանակը ուսումնական պլանում կարող է ընդլայնվել` ելնելով դպրոցի ֆինանսական հնարավորություններից:
4. «Ընտրովի» առարկաներն են` երաժշտական գործիք, երգեցողություն, գեղարվեստական խոսք, տիկնիկային թատրոն, պար և այլն:
5. Խմբային պարապմունքների խմբերի սովորողների թվաքանակը սահմանվում է առնվազն 6-12 աշակերտ «Բեմական խոսք» առարկայի համար` մինչև 5 սովորող:
6. «Բեմական փորձառություն /պրակտիկա/» առարկայով նախատեսված մանկավարժական աշխատանքի ժամերը պլանավորվում են մեկ սովորողի համար շաբաթական 0.5 դասաժամի չափով: Դպրոցների տնօրինությանը տրվում է այդ դասաժամերի ընդհանուր քանակը բաշխելու իրավունքը:
7. ՈՒսումնական պլանի դասաժամերից բացի նախատեսվում է նաև`
1) փորձաժամեր համադպրոցական միջոցառումների նախապատրաստման համար.
2) նվագակցողի հաստիք ընտրովի առարկաների /բացի դաշնամուր, ակորդեոն, տավիղ, կիթառ գործիքների/ համար:
8. Մինչև 6 տարեկան երեխաների համար դպրոցներում վճարովի հիմունքներով կարող են գործել նախապատրաստական դասարաններ: Առարկաների ընտրությունը կատարվում է ծնողի և երեխայի ցանկությամբ և/կամ հաստատության մանկավարժական խորհրդի առաջարկությամբ:
9. ՈՒսումն ավարտած երեխաները կարող են վճարովի հիմունքներով ևս 1 կամ 2 ուսումնական տարի սովորել դպրոցում: Առարկաների ընտրությունը կատարվում է ծնողի և երեխայի ցանկությամբ և/կամ հաստատության մանկավարժական խորհրդի առաջարկությամբ: