Սեղմել Esc փակելու համար:
ՀՀ` ԱՆՀԱՊԱՂ ՊԱՇՏՊԱՆՈՒԹՅԱՆ ԿԱՐԻՔ ՈՒՆԵՑ...
Քարտային տվյալներ

Տեսակ
Գործում է
Ընդունող մարմին
Ընդունման ամսաթիվ
Համար

Վավերացման ամսաթիվ
ՈՒժի մեջ մտնելու ամսաթիվ
ՈՒժը կորցնելու ամսաթիվ
Ընդունման վայր
Սկզբնաղբյուր

Ժամանակագրական տարբերակ Փոփոխություն կատարող ակտ

Որոնում:
Բովանդակություն

Հղում իրավական ակտի ընտրված դրույթին X
irtek_logo

ՀՀ` ԱՆՀԱՊԱՂ ՊԱՇՏՊԱՆՈՒԹՅԱՆ ԿԱՐԻՔ ՈՒՆԵՑՈՂ ՈՉ ՆՅՈՒԹԱԿԱՆ ՄՇԱԿՈՒԹԱՅԻՆ ԺԱՌԱՆԳՈՒԹՅԱՆ ՑԱ ...

 

 

040.0036.270111

ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ ԿԱՌԱՎԱՐՈՒԹՅՈՒՆ

ՈՐՈՇՈՒՄ

 

20 հունվարի 2011 թվականի N 36-Ն

 

ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ` ԱՆՀԱՊԱՂ ՊԱՇՏՊԱՆՈՒԹՅԱՆ ԿԱՐԻՔ ՈՒՆԵՑՈՂ ՈՉ ՆՅՈՒԹԱԿԱՆ ՄՇԱԿՈՒԹԱՅԻՆ ԺԱՌԱՆԳՈՒԹՅԱՆ ՑԱՆԿԵՐԻ ԳՐԱՆՑՄԱՆ ՈՒ ԿԱԶՄՄԱՆ ՉԱՓՈՐՈՇԻՉՆԵՐԸ ԵՎ ԴՐԱՆՑ ՀԻՄԱՆ ՎՐԱ ԿԱԶՄՎԱԾ ՈՉ ՆՅՈՒԹԱԿԱՆ ՄՇԱԿՈՒԹԱՅԻՆ ԺԱՌԱՆԳՈՒԹՅԱՆ ԱՐԺԵՔՆԵՐԻ ՑԱՆԿԸ ՀԱՍՏԱՏԵԼՈՒ ՄԱՍԻՆ

(3-րդ մաս)

 

|__|__________|___________|_____________|___________|__________|___________|

|10|Ստվերների |Ժողովրդական|Ավանդական    |Ստվերների  |Տարրի     |Ստվերների  |

|  |տիկնիկային|թատրոն     |ստվերների    |թատրոնը    |կրողներն  |տիկնիկային |

|  |թատրոն    |           |տիկնիկային   |ձևավորվել  |են        |թատրոնի    |

|  |          |           |թատրոնի      |է դեռ անտիկ|«Այրոգի»  |ժողովրդական|

|  |          |           |ցուցադրման   |շրջանում:  |ստվերների |կատարողական|

|  |          |           |վայրում      |Համարվում է|թատրոնը,  |արվեստի    |

|  |          |           |կախվել է մուգ|Արևելք-    |ՀՀ        |փորձառու-  |

|  |          |           |գույնի, 2 քմ |Արևմուտք   |Արագածոտնի|թյունը, որը|

|  |          |           |չափի         |պատմամշա-  |մարզի     |ժամանակի   |

|  |          |           |վարագույր,   |կութային   |Բյուրական |ընթացքում  |

|  |          |           |որի աջ ու ձախ|փոխառնչու- |համայնքում|դուրս էր   |

|  |          |           |կողմերն      |թյան       |«Տոնացույց|մղվել      |

|  |          |           |ամրացվել են  |արդյունք:  |ավանդական |ժողովրդական|

|  |          |           |պատից պատ    |Հայտնի է   |տոների    |տոնական    |

|  |          |           |կապված       |եղել       |վերա-     |մշակույթից`|

|  |          |           |պարանին:     |«Ղարագյոզ» |ծնունդ»   |պահպանվել  |

|  |          |           |Վարագույրի   |անվանմամբ` |կրթամշա-  |ու         |

|  |          |           |մեջտեղում    |որպես      |կութային  |փոխանցվել է|

|  |          |           |կարվել է 1000|ժողովրդա-  |հասարա-   |միայն      |

|  |          |           |մմ x 600 մմ  |պրոֆեսիոնալ|կական     |սակավաթիվ  |

|  |          |           |մեծությամբ   |տիկնիկային |կազմակեր- |շահագրգիռ  |

|  |          |           |սպիտակ քաթան,|թատրոն:    |պության   |անհատների  |

|  |          |           |որը ծառայել է|«Ղարագյոզի»|կողմից    |գիտելիքների|

|  |          |           |որպես էկրան: |արմատները  |հիմնադրված|ու հմտու-  |

|  |          |           |Ներսի կողմից |տեսանելի են|թատրոնը,  |թյունների  |

|  |          |           |էկրանի       |հայ վարձակ |ինչպես    |շնորհիվ:   |

|  |          |           |ներքևի  եզրի |դերասանու- |նաև       |20-րդ դարի |

|  |          |           |մոտ դրվել է  |հիների և   |թատրոնի   |ընթացքում  |

|  |          |           |հատուկ       |գուսանների |սաները և  |շատ        |

|  |          |           |պատրաստված   |վիպասանու- |այն       |ավանդական  |

|  |          |           |արկղ, որի    |թյան,      |կիրառող   |տոներ      |

|  |          |           |մակերեսին    |հեթանոսական|համայնքի  |կորցրեցին  |

|  |          |           |տեղադրվել է  |առասպելների|բնակչու-  |իրենց      |

|  |          |           |յուղի ճրագը, |մեջ, որոնց |թյունը:   |երբեմնի    |

|  |          |           |նավթի լամպը  |մասին      |          |դերը:      |

|  |          |           |կամ          |վկայում են |          |Ավանդույթ- |

|  |          |           |ճարպամոմը:   |հայ        |          |ների       |

|  |          |           |Այդ մակերեսը |մատենագրու-|          |մոռացման և |

|  |          |           |կարող էր     |թյան       |          |նոր տեխնո- |

|  |          |           |լինել        |էջերում    |          |լոգիաների ի|

|  |          |           |հորիզոնական  |լայնորեն   |          |հայտ գալուն|

|  |          |           |կամ էլ       |սփռված     |          |զուգահեռ   |

|  |          |           |ունենար      |հիշատակու- |          |մշակութային|

|  |          |           |թեքություն`  |թյունները, |          |տարբեր     |

|  |          |           |որպեսզի      |ինչպես նաև |          |ուղղու-    |

|  |          |           |էկրանի       |բանահյու-  |          |թյուններ   |

|  |          |           |հակառակ      |սական      |          |կորցրեցին  |

|  |          |           |ուղղությամբ  |նյութերը:  |          |իրենց      |

|  |          |           |տիկնիկներ    |Թեմային    |          |կենսունա-  |

|  |          |           |խաղացնողի    |անդրադարձել|          |կությունը, |

|  |          |           |ձեռքերի      |են ինչպես  |          |այդ թվում  |

|  |          |           |ստվերները    |հայ        |          |նաև`       |

|  |          |           |չերևան  (սա  |(Գ. Լևո-   |          |ստվերների  |

|  |          |           |այն դեպքում, |նյան,      |          |թատրոնը:   |

|  |          |           |երբ          |Գ. Գոյան,  |          |Կինեմատոգ- |

|  |          |           |օգտագործվում |Գ. Ստեփա-  |          |րաֆիայի,   |

|  |          |           |էր լույսի մի |նյան,      |          |ռադիոյի,   |

|  |          |           |քանի         |Ժ. Խաչա-   |          |հեռուստա-  |

|  |          |           |աղբյուր):    |տրյան,     |          |տեսության, |

|  |          |           |Տիկնիկները   |Է. Պետրո-  |          |անիմացիայի |

|  |          |           |հպվում են    |սյան,      |          |զարգացումը |

|  |          |           |էկրանին և    |Վ. Փափա-   |          |նույնպես   |

|  |          |           |խաղացվում    |զյան),     |          |նպաստեց    |

|  |          |           |լույսի       |այնպես էլ  |          |թատրոնի այս|

|  |          |           |աղբյուրի ու  |օտար (Վ.   |          |տեսակի     |

|  |          |           |էկրանի միջև: |Մինորսկի,  |          |նկատմամբ   |

|  |          |           |Հանդիսատեսի  |Ֆ.Կրիժիցկի,|          |հետաքրքրու-|

|  |          |           |կողմից       |Ի.Կունեշ,  |          |թյան       |

|  |          |           |երևում  են   |Գ.Յակոբ,   |          |նվազմանը:  |

|  |          |           |միայն խաղացող|Մ. Ռեգվանի,|          |Արդյունքում|

|  |          |           |տիկնիկների   |Մ.Անդ,     |          |ընդհատվեց  |

|  |          |           |ստվերները:   |Օ.Շպիս,    |          |ավանդույթի |

|  |          |           |Դրսի կողմից` |Ա.Թալասսո, |          |սերնդե-    |

|  |          |           |վարագույրի   |Ն.Մարտինո- |          |սերունդ    |

|  |          |           |մոտ նստում   |վիչ, Տ.    |          |փոխանցման  |

|  |          |           |էին          |Պուտինցևա, |          |շղթան:     |

|  |          |           |երաժիշտները: |Ի.Գրիշաշվի-|          |Ներկայում  |

|  |          |           |Եղել են      |լի)        |          |անհրաժեշ-  |

|  |          |           |խաղացնողներ, |հետազոտող- |          |տություն է |

|  |          |           |որոնք        |ներ, հիմնա-|          |ստվերների  |

|  |          |           |ներկայացումից|կանում`    |          |տիկնիկային |

|  |          |           |առաջ         |թատերագետ- |          |թատրոնի    |

|  |          |           |հանդիսատեսին |ներ:       |          |պահպանու-  |

|  |          |           |ներկայացրել  |Տվյալներ   |          |թյան և     |

|  |          |           |են           |կան, որ    |          |պաշտպանու- |

|  |          |           |ներկայացման  |17-19-րդ   |          |թյան       |

|  |          |           |բովանդակու-  |դարերում   |          |ուղղությամբ|

|  |          |           |թյունը` հետո |թատրոնի հայ|          |տարվող     |

|  |          |           |միայն անցել  |ժողովրդական|          |աշխատանք-  |

|  |          |           |ներկայացման  |վարպետները |          |ների       |

|  |          |           |ցուցադրմանը: |«Ղարագյոզ» |          |իրականա-   |

|  |          |           |Թատրոնի      |են         |          |ցումը`     |

|  |          |           |տիկնիկները   |ներկայացրել|          |որպես      |

|  |          |           |պատրաստվում  |ոչ միայն   |          |հայկական   |

|  |          |           |են էշի,      |Կոստանդնու-|          |ավանդական  |

|  |          |           |հորթի,       |պոլսում,   |          |մշակույթի  |

|  |          |           |եղջերուի կամ |Անկարայում,|          |կարևորա-   |

|  |          |           |ուղտի մշակված|Բուրսայում,|          |գույն      |

|  |          |           |կաշվից, տափակ|Տրապիզո-   |          |դրսևորում  |

|  |          |           |են և         |նում, այլև |          |և          |

|  |          |           |խաղացվում են |Հայաստանի  |          |ժողովրդական|

|  |          |           |փայտե շյուղի |մշակութային|          |տոների     |

|  |          |           |միջոցով:     |կենտրոննե- |          |բաղկացուցիչ|

|  |          |           |Տիկնիկների   |րում,      |          |մաս:       |

|  |          |           |տարբեր       |ինչպես     |          |           |

|  |          |           |մասերը, որպես|նաև`       |          |           |

|  |          |           |կանոն,       |Թիֆլիսում, |          |           |

|  |          |           |կտրատվում են |Բաքվում,   |          |           |

|  |          |           |առանձին և    |Ախալցխա-   |          |           |

|  |          |           |իրար են      |յում,      |          |           |

|  |          |           |միացվում     |Շուշիում,  |          |           |

|  |          |           |ոչխարի բարակ |Գյանջայում:|          |           |

|  |          |           |ու նուրբ     |Հայաստանում|          |           |

|  |          |           |աղիներից     |«Ղարագյոզի»|          |           |

|  |          |           |պատրաստված   |արմատավոր- |          |           |

|  |          |           |թելերով:     |ման վառ    |          |           |

|  |          |           |Տիկնիկի      |վկայություն|          |           |

|  |          |           |մեջտեղի      |ներից է    |          |           |

|  |          |           |մասում և/կամ |տիկնիկավար |          |           |

|  |          |           |շարժական     |Թումասյան- |          |           |

|  |          |           |մասերին      |ների       |          |           |

|  |          |           |շյուղն       |գերդաստանի |          |           |

|  |          |           |ամրացնելու   |գործունեու-|          |           |

|  |          |           |տեղում       |թյունը     |          |           |

|  |          |           |տիկնիկը      |վերջին 150 |          |           |

|  |          |           |հաստացվում է |տարում     |          |           |

|  |          |           |կաշվից մի    |Ջավախքում: |          |           |

|  |          |           |քանի շերտ    |Ներկայացման|          |           |

|  |          |           |ավելացնելու  |ձևի        |          |           |

|  |          |           |միջոցով:     |առումով    |          |           |

|  |          |           |Հաստացված    |թատրոնը    |          |           |

|  |          |           |մասում անցք է|գործնակա-  |          |           |

|  |          |           |արվում,      |նում մնացել|          |           |

|  |          |           |որպեսզի      |է անփոփոխ: |          |           |

|  |          |           |խաղացնողը    |Փոփոխվել են|          |           |

|  |          |           |կարողանա սուր|սյուժեները`|          |           |

|  |          |           |ծայրով փայտի |պահպանելով |          |           |

|  |          |           |շյուղն       |հերոսների  |          |           |

|  |          |           |ամրացնել     |կերպարները:|          |           |

|  |          |           |տիկնիկին:    |Բանահավաք  |          |           |

|  |          |           |Խաղացնողը    |Ժ.Խաչատ-   |          |           |

|  |          |           |շյուղի       |րյանը դեռ  |          |           |

|  |          |           |միջոցով      |1960-ական  |          |           |

|  |          |           |շարժում,     |թթ.        |          |           |

|  |          |           |խաղացնում է  |Ջավախքում  |          |           |

|  |          |           |տիկնիկը:     |ստվերների  |          |           |

|  |          |           |Շյուղը բարակ |տիկնիկային |          |           |

|  |          |           |է, որպեսզի   |թատրոնի    |          |           |

|  |          |           |ստվերը չերևա |վարպետ ու  |          |           |

|  |          |           |էկրանին, մոտ |խաղացնող Խ.|          |           |

|  |          |           |50 սմ        |Թումասյանից|          |           |

|  |          |           |երկարությամբ:|գրանցել է  |          |           |

|  |          |           |Տիկնիկների   |ստվերների  |          |           |

|  |          |           |չափը` 19-30  |թատրոնի    |          |           |

|  |          |           |սմ. տափակ են,|սյուժեները,|          |           |

|  |          |           |ներկվում են  |իսկ նրա    |          |           |

|  |          |           |սև  գույնով` |տիկնիկները |          |           |

|  |          |           |լույսի       |հանձնվել են|          |           |

|  |          |           |անդրադարձից  |Սարդարապատի|          |           |

|  |          |           |խուսափելու   |պատմության |          |           |

|  |          |           |համար:       |թանգարանին,|          |           |

|  |          |           |Կան նաև      |որտեղ և    |          |           |

|  |          |           |կաշվի մեկ    |պահպանվում |          |           |

|  |          |           |կտորից       |են:        |          |           |

|  |          |           |պատրաստված   |Կան նաև    |          |           |

|  |          |           |տիկնիկներ,   |տեղեկու-   |          |           |

|  |          |           |առանց        |թյուններ   |          |           |

|  |          |           |շարժական     |ստվերների  |          |           |

|  |          |           |մասերի:      |թատրոն     |          |           |

|  |          |           |Խաղացնողը    |խաղացնող   |          |           |

|  |          |           |ներկայացման  |Մելքոնյան  |          |           |

|  |          |           |ընթացքում    |Հովհաննեսի |          |           |

|  |          |           |օգտագործում է|(Մելքոնենց |          |           |

|  |          |           |տարբեր       |Հովհաննես) |          |           |

|  |          |           |գործիքներ    |մասին, որը |          |           |

|  |          |           |(զանգեր,     |մինչև      |          |           |

|  |          |           |սուլիչներ և  |1962թ.     |          |           |

|  |          |           |այլն),       |ներկայա-   |          |           |

|  |          |           |հագնում է    |ցումներով  |          |           |

|  |          |           |փայտից հատուկ|հանդես է   |          |           |

|  |          |           |նալիկներ`    |եկել       |          |           |

|  |          |           |ներկայացման  |Լոռիում և  |          |           |

|  |          |           |ձայնային     |Շիրակում:  |          |           |

|  |          |           |ձևավորման    |Մելքոնենց  |          |           |

|  |          |           |համար:       |Հովհաննեսի |          |           |

|  |          |           |Ներկայացումը |ցուցադրման |          |           |

|  |          |           |տրվում է     |տեխնիկան,  |          |           |

|  |          |           |ընդմիջում-   |տիկնիկները,|          |           |

|  |          |           |ներով կամ    |լուսավորու-|          |           |

|  |          |           |առանց        |թյունը,    |          |           |

|  |          |           |ընդմիջման,   |սյուժեները |          |           |

|  |          |           |որի տևողու-  |տարբերվում |          |           |

|  |          |           |թյունը կարող |էին Խ.     |          |           |

|  |          |           |է հասնել մի  |Թումասյանի |          |           |

|  |          |           |քանի ժամի:   |ներկայա-   |          |           |

|  |          |           |             |ցումներից  |          |           |

|  |          |           |             |իրենց      |          |           |

|  |          |           |             |սյուժեներով|          |           |

|  |          |           |             |և  ոճով:   |          |           |

|  |          |           |             |1983 թ.    |          |           |

|  |          |           |             |մինչ այսօր |          |           |

|  |          |           |             |թատրոնի այս|          |           |

|  |          |           |             |տեսակը     |          |           |

|  |          |           |             |ցուցադրվում|          |           |

|  |          |           |             |է «Այրուձի»|          |           |

|  |          |           |             |արշավախմբի |          |           |

|  |          |           |             |«Այրոգի»   |          |           |

|  |          |           |             |ստվերների  |          |           |

|  |          |           |             |և  այլ     |          |           |

|  |          |           |             |թատրոն-    |          |           |

|  |          |           |             |ներում,    |          |           |

|  |          |           |             |որտեղ      |          |           |

|  |          |           |             |ավանդական  |          |           |

|  |          |           |             |սյուժեներին|          |           |

|  |          |           |             |զուգահեռ   |          |           |

|  |          |           |             |ժամանակակից|          |           |

|  |          |           |             |թեմաներով  |          |           |

|  |          |           |             |ներկայա-   |          |           |

|  |          |           |             |ցումներ են |          |           |

|  |          |           |             |բեմադրվում:|          |           |

|__|__________|___________|_____________|___________|__________|___________|

|11|Պարկապզուկ|Ժողովրդական|Նվագարանային |Հայկական   |Նվագարանի |Պարկապզուկը|

|  |(տիկ)     |նվագարա-   |արվեստը հայ  |մշակույթում|կրողները  |կատարողական|

|  |          |նային      |ավանդական    |պարկապզուկը|նվագարանա-|ավանդույթի |

|  |          |արվեստ     |ժողովրդական  |հայտնի է   |գործ      |կորստյան   |

|  |          |           |երաժշտության |եղել վաղ   |վարպետներն|իմաստով    |

|  |          |           |կարևոր       |միջնադարից:|են,       |վտանգված   |

|  |          |           |ճյուղերից է: |Հայերի     |հովիվները,|նվագարան-  |

|  |          |           |Այն          |օգտագործած |ինքնուս   |ներից է:   |

|  |          |           |բնորոշվում է |նվագարան-  |նվագածու- |Այն        |

|  |          |           |նվագարանային |ների մասին |ները և    |հետզհետե   |

|  |          |           |բոլոր խմբերի |բազում     |երաժիշտ-  |դուրս է    |

|  |          |           |(հարվածային, |վկայու-    |ները:     |մղվում     |

|  |          |           |փողային,     |թյուններ   |Խորհրդային|ժողովրդական|

|  |          |           |լարային)     |կան        |տարիներին |մշակույթից`|

|  |          |           |առկայությամբ |միջնադարյան|նվագավար  |վերջին     |

|  |          |           |և  մշակույթի |ձեռագիր    |Կառլեն    |հարյուրամ- |

|  |          |           |տարբեր       |մատյան-    |Միրզոյանը |յակի       |

|  |          |           |ոլորտներում  |ներում և   |ստեղծել էր|ընթացքում  |

|  |          |           |(արտադրական, |մանրանկար- |«Տկզար»   |տեղի       |

|  |          |           |կենցաղային,  |ներում,    |կոչվող    |ունեցած    |

|  |          |           |ծիսական,     |որտեղ      |նվագախում-|բուռն      |

|  |          |           |ռազմական)    |պատկերված  |բը, որում |փոփոխու-   |

|  |          |           |կիրառման լայն|են կին և   |ընդգրկված |թյունների, |

|  |          |           |շրջանակով:   |տղամարդ    |էր նաև    |տոնածիսական|

|  |          |           |Ավանդական    |նվագածու-  |պարկապզուկ|ավանդույթի |

|  |          |           |փողային      |ներ`       |նվագարանը:|կորստյան   |

|  |          |           |նվագարաններից|գեղջկական  |Այն երբեմն|հետևանքով: |

|  |          |           |իր ինքնատիպ  |տարբեր     |հնչում է  |Պարկապզուկի|

|  |          |           |կառուցվածքով,|հանդերձանք-|նաև       |վերադարձը  |

|  |          |           |հնչողությամբ |ներով:     |ազգային   |ժողովրդական|

|  |          |           |և  կատարողա- |Պարկապզուկը|երգի ու   |մշակույթ և |

|  |          |           |կան հնարա-   |շրջիկ      |պարի      |դրա կենսու-|

|  |          |           |վորություն-  |երաժիշտների|համույթ-  |նակության  |

|  |          |           |ներով մեծ    |մենաշնորհն |ներում:   |ապահովումը |

|  |          |           |հետաքրքրու-  |է եղել: Այն|Կարելի է  |ժամանակի   |

|  |          |           |թյուն է      |զվարթ      |հանդիպել  |պահանջն է: |

|  |          |           |ներկայացնում |մթնոլորտ է |Շիրակի և  |Այն կարող է|

|  |          |           |պարկապզուկը: |ստեղծել    |Արմավիրի  |իրականացվել|

|  |          |           |Այս նվագարանը|լարախաղաց- |մարզերի   |մարզերում  |

|  |          |           |ժողովրդի մեջ |ների և     |գյուղերում|ապրող      |

|  |          |           |անվանվում է  |նրանց շուրջ|ու Ջավախքի|պարկապզուկ |

|  |          |           |նաև          |հավաքված   |հայկական  |նվագողների |

|  |          |           |պարկապկու կամ|մարդկանց   |բնակավայ- |և  նվագա-  |

|  |          |           |տիկ, իսկ     |համար:     |րերում:   |րանագործ-  |

|  |          |           |երաժիշտը`    |Դվինի      |Պարկապզուկ|ների       |

|  |          |           |տկզար կամ    |պեղումներից|պատրաստող |մասին      |

|  |          |           |տկճոր:       |հայտնաբեր- |վարպետ-   |տվյալներն ի|

|  |          |           |Նվագարանը    |վել է      |ներից     |մի բերելով,|

|  |          |           |բաղկացած է   |պարկապզուկի|հայտնի է  |ինչպես նաև |

|  |          |           |իրանից (պարկ)|ոսկրե      |նվագարանա-|գործիքի    |

|  |          |           |և  եղեգնյա   |մունդշտուկ |գործ Ռ.   |պատրաստման |

|  |          |           |լեզվակավոր   |(10-րդ     |Ռուշանյանը|ու         |

|  |          |           |սրինգներից:  |դար):      |          |կատարողական|

|  |          |           |Պարկը        |Պարկապզուկի|          |հմտություն-|

|  |          |           |ձևավորվում  է|տարածվածու-|          |ներին      |

|  |          |           |մորթազերծ    |թյան մասին |          |տիրապետելու|

|  |          |           |արված այծի   |են վկայում |          |արվեստը    |

|  |          |           |(երբեմն նաև  |նվագարաններ|          |երիտասարդ  |

|  |          |           |ոչխարի,      |պատկերող   |          |նվագարանա- |

|  |          |           |հորթի)       |տապանաքա-  |          |գործ       |

|  |          |           |ամբողջական   |րերը, որոնք|          |վարպետներին|

|  |          |           |տկից:        |հանդիպում  |          |ու երաժիշտ-|

|  |          |           |Կենդանու     |են         |          |ներին      |

|  |          |           |առջևի  ձախ   |Հայաստանի  |          |փոխանցելու |

|  |          |           |ոտքի անցքի   |տարբեր     |          |միջոցով:   |

|  |          |           |տեղում,      |շրջաննե-   |          |Պարկապզուկի|

|  |          |           |հատուկ       |րում: Այս  |          |վերաբերյալ |

|  |          |           |փորվածքով    |նվագարանի  |          |գիտելիքների|

|  |          |           |գլանաձև      |բացառիկ    |          |և  հմտու-  |

|  |          |           |հիմքի (նավ)  |պատկերաքան-|          |թյունների  |

|  |          |           |մեջ          |դակ կա     |          |փոխանցումն |

|  |          |           |տեղադրվում են|Դարալագյազի|          |ապահովելու |

|  |          |           |հնգական      |Կարախվանք  |          |համար      |

|  |          |           |ձայնանցքով   |գյուղի     |          |նպատակա-   |

|  |          |           |նվագափողերը  |գերեզմանա- |          |հարմար     |

|  |          |           |(ձայնափող),  |տան տապանա-|          |կլինի      |

|  |          |           |իսկ աջ ոտքի  |քարերից    |          |երաժշտական |

|  |          |           |տեղի անցքի   |մեկի վրա   |          |դպրոցների  |

|  |          |           |մեջ հագցվում |(13-րդ     |          |և  ուսումնա|

|  |          |           |է մունդշտու- |դար):      |          |րանների    |

|  |          |           |կավոր        |Մատենագրա- |          |փողային    |

|  |          |           |փչանցքը:     |կան        |          |բաժինների  |

|  |          |           |Ձայնափողերի  |տվյալներով`|          |ուսանողների|

|  |          |           |ծայրերը      |պարկապզուկը|          |համար      |

|  |          |           |հագցվում են  |հայոց      |          |նվագարանի  |

|  |          |           |կենդանու     |կենցաղի    |          |ուսուցման  |

|  |          |           |եղջյուրի նեղ |անբաժանելի |          |դասընթացներ|

|  |          |           |մասի մեջ, իսկ|մասն է     |          |կազմակերպել|

|  |          |           |լայն մասն    |կազմել: Այդ|          |           |

|  |          |           |ազատ է       |մասին են   |          |           |

|  |          |           |թողնվում`    |վկայում    |          |           |

|  |          |           |ձայնը հնչեղ  |պատմիչներ  |          |           |

|  |          |           |դարձնելու և  |Ագաթանգե-  |          |           |

|  |          |           |տարածելու    |ղոսը,      |          |           |

|  |          |           |նպատակով:    |Բուզանդը,  |          |           |

|  |          |           |Կենդանու     |Եղիշեն,    |          |           |

|  |          |           |հետևի  ոտքերի|Խորենացին, |          |           |

|  |          |           |տեղի և  վզի  |Սեբեոսը,   |          |           |

|  |          |           |անցքերը      |Նարեկացին  |          |           |

|  |          |           |ներսից       |և  այլ     |          |           |

|  |          |           |կապվում են:  |պատմագիրներ|          |           |

|  |          |           |Պարկի մեջ    |ու երաժիշտ-|          |           |

|  |          |           |հավաքված օդը |բանաստեղծ- |          |           |

|  |          |           |երաժշտին     |ներ:       |          |           |

|  |          |           |հնարավորու-  |Նվագարանի  |          |           |

|  |          |           |թյուն է տալիս|բնութագըր- |          |           |

|  |          |           |այն տեղադրել |մանը հակիրճ|          |           |

|  |          |           |թևի  տակ,    |անդրադարձել|          |           |

|  |          |           |արմունկով    |է նաև      |          |           |

|  |          |           |հավասարապես  |15-րդ դարի |          |           |

|  |          |           |օդ մղել դեպի |հայ        |          |           |

|  |          |           |փողերը և     |մատենագիր  |          |           |

|  |          |           |ազատ ձեռքերով|Առաքել     |          |           |

|  |          |           |նվագել կամ   |Սյունեցին: |          |           |

|  |          |           |պարել, իսկ   |Ավելի ուշ  |          |           |

|  |          |           |բերանով`     |նվագարանի  |          |           |

|  |          |           |երգել:       |մասին      |          |           |

|  |          |           |Հայաստանում  |տվյալներ են|          |           |

|  |          |           |տարածված են  |հրատարակել |          |           |

|  |          |           |պարկապզուկի  |նաև        |          |           |

|  |          |           |միափող և     |երաժշտագետ |          |           |

|  |          |           |երկփող       |Արամ       |          |           |

|  |          |           |տեսակները:   |Քոչարյանը, |          |           |

|  |          |           |Երկփող       |պարագետ    |          |           |

|  |          |           |պարկապզուկի  |Սրբուհի    |          |           |

|  |          |           |շնորհիվ      |Լիսիցյանը  |          |           |

|  |          |           |տկզարը       |և  այլք:   |          |           |

|  |          |           |կարողանում է |19-20-րդ   |          |           |

|  |          |           |միաժամանակ   |դարերի     |          |           |

|  |          |           |հնչեցնել մայր|դաշտային   |          |           |

|  |          |           |մեղեդին և    |ազգագրական |          |           |

|  |          |           |ինքն իրեն    |գրառումների|          |           |

|  |          |           |նվագակցել    |և          |          |           |

|  |          |           |(դամ պահել): |ձայնագրված |          |           |

|  |          |           |Այս հնագույն |նվագների   |          |           |

|  |          |           |նվագարանը    |հիման վրա  |          |           |

|  |          |           |տարածված էր  |կարելի է   |          |           |

|  |          |           |գյուղական    |փաստել, որ |          |           |

|  |          |           |շրջիկ        |պարկապզուկը|          |           |

|  |          |           |նվագածուների |գերազանցա- |          |           |

|  |          |           |շրջանում, որի|պես        |          |           |

|  |          |           |միջոցով նրանք|կիրառվել է |          |           |

|  |          |           |կարողանում   |գեղջկական  |          |           |

|  |          |           |էին          |կենցաղում, |          |           |

|  |          |           |միաժամանակ   |եղել է     |          |           |

|  |          |           |երգել, նվագել|ժողովրդական|          |           |

|  |          |           |և  նվագակցել |ժամանցի,   |          |           |

|  |          |           |իրենց և      |տոնախմբու- |          |           |

|  |          |           |պարել:       |թյունների, |          |           |

|  |          |           |Պարկապզուկի  |ծիսական    |          |           |

|  |          |           |երգացանկը    |տարբեր     |          |           |

|  |          |           |հիմնականում  |արարողու-  |          |           |

|  |          |           |կազմում են   |թյունների  |          |           |

|  |          |           |ուրախ,       |և  հատկապես|          |           |

|  |          |           |պարային      |հարսանիք-  |          |           |

|  |          |           |մեղեդիները,  |ների       |          |           |

|  |          |           |թեև          |ժամանակ    |          |           |

|  |          |           |նվագարանի    |հնչող      |          |           |

|  |          |           |տեխնիկական   |տարածված   |          |           |

|  |          |           |հնարավորու-  |նվագարան-  |          |           |

|  |          |           |թյունները    |ներից մեկը,|          |           |

|  |          |           |թույլ են     |լարախաղաց- |          |           |

|  |          |           |տալիս        |ների և     |          |           |

|  |          |           |հնչեցնել նաև |վարժեցրած  |          |           |

|  |          |           |ծորուն       |կենդանիների|          |           |

|  |          |           |նվագներ`     |ներկայա-   |          |           |

|  |          |           |միաժամանակ   |ցումների   |          |           |

|  |          |           |դամ (ձայնա-  |անբաժան    |          |           |

|  |          |           |ռություն)    |ուղեկիցը:  |          |           |

|  |          |           |պահելով:     |ՀՀ ԳԱԱ     |          |           |

|  |          |           |Աշխարհում    |արվեստի    |          |           |

|  |          |           |ամենատարածված|ինստիտուտի |          |           |

|  |          |           |փողային      |և  Երևանի  |          |           |

|  |          |           |նվագարաններից|Կոմիտասի   |          |           |

|  |          |           |է, որի այս   |անվան      |          |           |

|  |          |           |կամ այն      |պետական    |          |           |

|  |          |           |ազգային      |կոնսերվա-  |          |           |

|  |          |           |տարատեսակներն|տորիայի    |          |           |

|  |          |           |ունեն փողերի |ժողովրդական|          |           |

|  |          |           |տարբեր քանակ,|երաժշտու-  |          |           |

|  |          |           |տարբեր       |թյան       |          |           |

|  |          |           |հնչյունաշարեր|բաժինների  |          |           |

|  |          |           |և  հնչյունա- |ձայնադարան-|          |           |

|  |          |           |ծավալ: Տարբեր|ներում և   |          |           |

|  |          |           |են նաև       |հրատարակած |          |           |

|  |          |           |նվագարանի    |մատենաշա-  |          |           |

|  |          |           |պատրաստման   |րերում     |          |           |

|  |          |           |ձևերը:       |կարելի է   |          |           |

|  |          |           |Ժողովրդական  |գտնել այս  |          |           |

|  |          |           |պարկապզուկ-  |նվագարանով |          |           |

|  |          |           |ների         |հնչող      |          |           |

|  |          |           |օրինակներ են |տարբեր     |          |           |

|  |          |           |պահվում Ե.   |նվագների և |          |           |

|  |          |           |Չարենցի անվան|նոտագրված  |          |           |

|  |          |           |գրականության |մեղեդիների |          |           |

|  |          |           |և  արվեստի ու|գրանցում-  |          |           |

|  |          |           |Սարդարապատի  |ներ:       |          |           |

|  |          |           |հերոսամարտի  |Երաժշտագետ-|          |           |

|  |          |           |հուշահամալիր,|տեսաբան    |          |           |

|  |          |           |հայոց        |Արամ       |          |           |

|  |          |           |ազգագրության |Քոչարյանը  |          |           |

|  |          |           |և            |պարկապզուկը|          |           |

|  |          |           |ազատագրական  |համարում է |          |           |

|  |          |           |պայքարի      |երգեհոնի   |          |           |

|  |          |           |պատմության   |նախատիպը:  |          |           |

|  |          |           |ազգային      |           |          |           |

|  |          |           |թանգարան-    |           |          |           |

|  |          |           |ներում,      |           |          |           |

|  |          |           |ինչպես նաև   |           |          |           |

|  |          |           |ՀՀ տարբեր    |           |          |           |

|  |          |           |մարզերի      |           |          |           |

|  |          |           |երկրագիտական |           |          |           |

|  |          |           |թանգարան-    |           |          |           |

|  |          |           |ներում:      |           |          |           |

|__|__________|___________|_____________|___________|__________|___________|

|12|Կոխ       |Ժողովրդական|Կոխը հայկական|Կոխը, որպես|Ազգային   |Անցյալում  |

|  |ըմբշամարտ |մարզաձև,   |ժողովրդական  |հայկական   |այս       |խաղերի     |

|  |          |մարտախաղ   |մարտախաղ է:  |ազգային    |գոտեմարտը |միջոցով    |

|  |          |           |Ավանդական    |մենամարտի  |պահպանել է|երիտասարդ- |

|  |          |           |ընթացքի      |տարատեսակ, |իր        |ների դաս-  |

|  |          |           |համաձայն`    |կազմել է   |ավանդական |տիարակու-  |

|  |          |           |նախքան մրցելը|նաև        |նշանակու- |թյունը     |

|  |          |           |հնչում է     |ազգային    |թյունը ՀՀ |զանազան    |

|  |          |           |զուռնայի,    |տոնախմբու- |Շիրակի և  |մրցախաղե-  |

|  |          |           |դուդուկի,    |թյունների, |Լոռու մի  |րում հաղթած|

|  |          |           |դհոլի        |ուխտագնացու|շարք գյու-|տղամարդկանց|

|  |          |           |երաժշտու-    |թյունների, |ղերում`   |կարևոր     |

|  |          |           |թյունը, և    |հարսանիք-  |հատկապես  |պարտականու-|

|  |          |           |կոխի պարային |ների և  այլ|Վարդավառի,|թյուններից |

|  |          |           |եղանակի ներքո|հավաքույթ- |Սուրբ Խաչի|է եղել, որի|

|  |          |           |մրցողները դեմ|ների       |տոներին և |միջոցով    |

|  |          |           |դիմաց պարում |անբաժան    |հարսանիք- |զարգանում  |

|  |          |           |են,          |մասը:      |ներին: Այն|էին նրանց  |

|  |          |           |այնուհետև    |Հայտնի է   |տղամարդ-  |ֆիզիկական  |

|  |          |           |մոտենալով    |եղել տարբեր|կային ուժի|ու ռազմական|

|  |          |           |կենտրոնին`   |անվանում-  |և  կենսու-|ունակու-   |

|  |          |           |մրցում: Ըստ  |ներով`     |նակության |թյունները, |

|  |          |           |խաղի         |գոտեմարտ,  |բարձրացման|և  կոփվում |

|  |          |           |կանոնների`   |գոտեկռիվ,  |խորհուրդ  |էր կամքը:  |

|  |          |           |մրցողներն    |բազմամարտ, |ունի,     |Տղամարդկանց|

|  |          |           |իրավունք     |մերկակռիվ, |դաստիարա- |վարժվածու- |

|  |          |           |չունեն       |չոքակռիվ,  |կում է    |թյան       |

|  |          |           |գոտկատեղից   |կուշտրի:   |մրցակցային|արդյունք-  |

|  |          |           |ներքև        |Հայերեն    |ոգին,     |ները       |

|  |          |           |հարվածելու   |բարբառնե-  |տոկունու- |ցուցադրվում|

|  |          |           |կամ ձեռքերով |րում       |թյունն ու |էին ծիսական|

|  |          |           |ոտքերից      |գործածական |ճարպկու-  |տոներին,   |

|  |          |           |բռնելու: Նման|են եղել    |թյունը:   |հարսանիք-  |

|  |          |           |դեպքերում    |նաև  «կոխ  |Հիմնական  |ներին և    |

|  |          |           |խաղը         |կենալ»,    |կրողը ՀՀ  |այլ հանդի- |

|  |          |           |դադարեցվում  |«կոխ       |բնակչու-  |սություն-  |

|  |          |           |է` որպես խաղի|բռնել»,    |թյան      |ներին տեղի |

|  |          |           |օրենքների    |«կոխ       |երիտասարդ |ունեցող    |

|  |          |           |խախտում:     |պրծնել»,   |և  միջին  |մրցակցային |

|  |          |           |Կոխ-գյուլաշ  |«կոխ-կոխ   |սերունդն  |խաղերի     |

|  |          |           |մրցախաղում   |անել»,     |է:        |միջոցով:   |

|  |          |           |հաղթող է     |«կօխել»,   |Ներկայում |Այն իր մեջ |

|  |          |           |ճանաչվում նա,|«կօխիլ»,   |մարզաձևին |կրում է    |

|  |          |           |ում հաջողվում|«գօխել»    |բնորոշ    |ազգային    |

|  |          |           |է մրցակցի    |ձևերը:     |կանոններին|ոգու       |

|  |          |           |մեջքը գետնին |Գոտեմարտերը|համապատաս-|բարձրացման,|

|  |          |           |կպցնել: Որպես|տարածված են|խան`      |կենսունա-  |

|  |          |           |հաղթանշան`   |եղել դեռևս |տարածված է|կության,   |

|  |          |           |պարտվողն իր  |միջնադարյան|որպես     |նոր կյանքի |

|  |          |           |գոտին տալիս է|Հայաստա-   |սպորտար-  |սկզբի      |

|  |          |           |հաղթողին:    |նում:      |վեստ և    |տարբեր     |

|  |          |           |Խաղից հետո   |Գոյություն |«Հայկական |խորհրդա-   |

|  |          |           |հաղթողը      |են ունեցել |կոխ       |նիշեր,     |

|  |          |           |հաղթանակի պար|հատուկ     |ըմբշամարտի|կազմակեր-  |

|  |          |           |է պարում:    |տեղեր,     |ֆեդերացիա»|պում է     |

|  |          |           |Այնուհետև    |որոնք      |հասարակա- |մարդուն    |

|  |          |           |հաղթողը      |կոչվել են  |կան կազմա-|որպես      |

|  |          |           |պարտավոր է   |գուպարատե- |կերպության|անհատ,     |

|  |          |           |ընդունել նաև |ղեր,       |գործունեու|դաստիարա-  |

|  |          |           |այլ          |մարզարան-  |թյան      |կում է     |

|  |          |           |մենամարտեր:  |ներ, մրցա- |շրջանակում|մրցակցային |

|  |          |           |Այս պատճառով |սպարեզներ: |ապահովում |ոգի, համա- |

|  |          |           |էլ հին       |Մրցումները |է այդ     |գործակցու- |

|  |          |           |հայկական     |կազմակերպել|ավանդական |թյան       |

|  |          |           |ավանդական    |և          |մարզաձևի  |ձգտում,    |

|  |          |           |հարսանիքները |իրականացրել|կենսունա- |հաղթանակի  |

|  |          |           |և  տոնախմբու-|են հատուկ  |կությունը,|հասնելու   |

|  |          |           |թյունները    |անձինք     |տարածումն |կամք, ճկուն|

|  |          |           |վերածվում էին|(մարտադիր- |ու փոխան- |միտք,      |

|  |          |           |կոխի մարտերի:|ներ, գուպա-|ցումը:    |փոխօգնու-  |

|  |          |           |Ըմբշամարտին  |րադիրներ,  |          |թյան պատ-  |

|  |          |           |մրցակիցները  |մարտուսույց|          |րաստակա-   |

|  |          |           |սովորաբար    |ներ):      |          |մություն,  |

|  |          |           |ներկայանում  |Շիրակում   |          |ճարպկու-   |

|  |          |           |են հատուկ    |կոխը առավել|          |թյուն,     |

|  |          |           |հագուստով,   |հայտնի է   |          |հմտություն |

|  |          |           |որը չուխա են |եղել       |          |և  այլն:   |

|  |          |           |անվանում:    |գյուլաշ    |          |Հայաստանում|

|  |          |           |Ծիսական կոխն |անունով և  |          |տարածված   |

|  |          |           |ուներ        |յուրահատուկ|          |մյուս      |

|  |          |           |հասարակական  |տեղ է      |          |խաղերի նման|

|  |          |           |և  ընտանեկան |ունեցել    |          |կոխը ևս    |

|  |          |           |հարաբերու-   |հարսանիք-  |          |ժողովրդա-  |

|  |          |           |թյունների    |ների       |          |կան,       |

|  |          |           |ավանդականու- |ընթացքում  |          |սերնդե-    |

|  |          |           |թյունը       |տեղի       |          |սերունդ    |

|  |          |           |վերահաստա-   |ունեցող    |          |ավանդաբար  |

|  |          |           |տելու, երբեմն|հարսանեկան |          |հաղորդվող  |

|  |          |           |նաև  նորի    |կոխը:      |          |հասարակական|

|  |          |           |ներմուծումը  |Ըմբշամարտը |          |ժամանցի ձև |

|  |          |           |հասարակայնաց-|տեղի էր    |          |է, որը     |

|  |          |           |նելու միտում:|ունենում   |          |անհետացման |

|  |          |           |Հարսանիքնե-  |հոծ        |          |եզրին է, և |

|  |          |           |րին, հարսին  |բազմության |          |իրապես     |

|  |          |           |փեսայի տուն  |ներկայու-  |          |վտանգված է |

|  |          |           |մտցնելու     |թյամբ: Այն |          |դրա        |

|  |          |           |պահին փեսայի |ազգային    |          |փոխանցումը:|

|  |          |           |տան բակում,  |տոնախմբու- |          |Ներկայում  |

|  |          |           |հարսանքավոր  |թյունների, |          |համայնք-   |

|  |          |           |հանդիսատես-  |ուխտագնա-  |          |ներում շատ |

|  |          |           |ների ոգևորող |ցություն-  |          |քիչ են կոխ |

|  |          |           |բացականչու-  |ների,      |          |բռնում, և  |

|  |          |           |թյունների    |հարսանիք-  |          |կարևորվում |

|  |          |           |ներքո,       |ների և  այլ|          |է դրա      |

|  |          |           |երաժշտության`|հավաքույթ- |          |պահպանման  |

|  |          |           |«կոխի        |ների       |          |անհրաժեշ-  |

|  |          |           |եղանակով» կոխ|անբաժան    |          |տությունը` |

|  |          |           |էին բռնում   |մասն է     |          |որպես      |

|  |          |           |փեսայի հայրն |եղել:      |          |ավանդական  |

|  |          |           |ու մայրը:    |Յուրաքանչ- |          |մարզաձև  և |

|  |          |           |Ծիսական կոխն |յուր շրջան |          |հայկական ոչ|

|  |          |           |ուներ ավելի  |ունեցել է  |          |նյութական  |

|  |          |           |շատ          |իր         |          |մշակութային|

|  |          |           |զվարճանքի,   |լավագույն  |          |ժառանգու-  |

|  |          |           |խաղարկային   |կոխ-գյուլաշ|          |թյան       |

|  |          |           |բնույթ, և    |կպնողը:    |          |դրսևո-     |

|  |          |           |կոխ բռնածները|Հայոց      |          |րում:»:    |

|  |          |           |իրենց        |կենցաղում  |          |           |

|  |          |           |հմտություն-  |այս        |          |           |

|  |          |           |ները         |մարտախաղը  |          |           |

|  |          |           |ցուցադրում   |առավել     |          |           |

|  |          |           |էին կատակով: |կենսունակ է|          |           |

|  |          |           |Ավանդական    |եղել մինչև |          |           |

|  |          |           |հարսանեկան   |20-րդ դարի |          |           |

|  |          |           |կոխն         |կեսերը,    |          |           |

|  |          |           |ավարտվում էր |այնուհետև, |          |           |

|  |          |           |տղամարդու`   |երբ ՀՀ     |          |           |

|  |          |           |հոր          |մարզերում  |          |           |

|  |          |           |«հաղթանակով»,|սպորտի     |          |           |

|  |          |           |վերահաստա-   |դպրոցներ են|          |           |

|  |          |           |տելով        |բացվել, այն|          |           |

|  |          |           |ընտանեկան    |ներառվել է |          |           |

|  |          |           |հիերարխիկ    |դասավանդվող|          |           |

|  |          |           |կառուցվածքը, |սպորտաձևե- |          |           |

|  |          |           |սակայն երբեմն|րի շարքում |          |           |

|  |          |           |հոր`         |և  խաղային |          |           |

|  |          |           |տղամարդու    |սկզբունք-  |          |           |

|  |          |           |«թույլտվու-  |ների ու    |          |           |

|  |          |           |թյամբ»       |օրենքների  |          |           |

|  |          |           |«հաղթում էր» |համաձայն`  |          |           |

|  |          |           |մայրը`       |տեղափոխվել |          |           |

|  |          |           |ցուցադրելով  |սպորտային  |          |           |

|  |          |           |ընտանիքի գլխի|արենա`     |          |           |

|  |          |           |հանդուրժողա- |դառնալով   |          |           |

|  |          |           |կանությունը: |միջազգային |          |           |

|  |          |           |Ծիսականից    |պրոֆեսիոնալ|          |           |

|  |          |           |զատ, գուցե և |սպորտարվեստ|          |           |

|  |          |           |դրանից առաջ, |           |          |           |

|  |          |           |ըմբշամարտը   |           |          |           |

|  |          |           |նաև          |           |          |           |

|  |          |           |ամուսնացող   |           |          |           |

|  |          |           |զույգի կամ   |           |          |           |

|  |          |           |կին-տղամարդ  |           |          |           |

|  |          |           |հարաբերու-   |           |          |           |

|  |          |           |թյուններում  |           |          |           |

|  |          |           |ուժերի       |           |          |           |

|  |          |           |հարաբերակցու-|           |          |           |

|  |          |           |թյունը       |           |          |           |

|  |          |           |փորձարկելու, |           |          |           |

|  |          |           |հասկանալու   |           |          |           |

|  |          |           |միջոց էր,    |           |          |           |

|  |          |           |ինչը լավ է   |           |          |           |

|  |          |           |երևում       |           |          |           |

|  |          |           |«Սասունցի    |           |          |           |

|  |          |           |Դավիթ»       |           |          |           |

|  |          |           |էպոսում,     |           |          |           |

|  |          |           |որտեղ        |           |          |           |

|  |          |           |կին-տղամարդ  |           |          |           |

|  |          |           |գոտեմարտ է   |           |          |           |

|  |          |           |նկարագրված   |           |          |           |

|  |          |           |ապագա        |           |          |           |

|  |          |           |ամուսիններ   |           |          |           |

|  |          |           |Դավիթին և    |           |          |           |

|  |          |           |Խանդութին,   |           |          |           |

|  |          |           |Դավիթին      |           |          |           |

|  |          |           |սիրահարված   |           |          |           |

|  |          |           |Չմշկիկ       |           |          |           |

|  |          |           |Սուլթանին    |           |          |           |

|  |          |           |վերաբերող    |           |          |           |

|  |          |           |հատվածներում:|           |          |           |

|  |          |           |Արժեքավոր    |           |          |           |

|  |          |           |նկարագրու-   |           |          |           |

|  |          |           |թյուն է նաև  |           |          |           |

|  |          |           |Հ. Թումանյանի|           |          |           |

|  |          |           |«Անուշ» պոեմի|           |          |           |

|  |          |           |կոխի         |           |          |           |

|  |          |           |նկարագրության|           |          |           |

|  |          |           |հատվածը:     |           |          |           |

.__________________________________________________________________________.

 

(2-րդ հավելվածը փոփ. 21.02.2019 թիվ 130-Ն որոշում)

 

 

pin
ՀՀ կառավարություն
20.01.2011
N 36-Ն
Որոշում