Սեղմել Esc փակելու համար:
ՀՀ-ՈՒՄ ՆԱԽՆԱԿԱՆ ԿԱԼԱՆՔԻ ՎԵՐՑՆԵԼՈՒ ԿԱՆ...
Քարտային տվյալներ

Տեսակ
Չի գործում
Ընդունող մարմին
Ընդունման ամսաթիվ
Համար

ՈՒժի մեջ մտնելու ամսաթիվ
ՈՒժը կորցնելու ամսաթիվ
Ընդունման վայր
Սկզբնաղբյուր

Ժամանակագրական տարբերակ Փոփոխություն կատարող ակտ

Որոնում:
Բովանդակություն

Հղում իրավական ակտի ընտրված դրույթին X
irtek_logo
 

ՀՀ-ՈՒՄ ՆԱԽՆԱԿԱՆ ԿԱԼԱՆՔԻ ՎԵՐՑՆԵԼՈՒ ԿԱՆՈՆԱԴՐՈՒԹՅՈՒՆԸ ...

01.04.2002 -ին ուժը կորցրած ակտի տվյալ խմբագրությունը գործել է   26.12.1969  -ից մինչեւ   01.04.2002  -ը:
 
i

(ուժը կորցրել է 06.02.02 ՀՕ-305 օրենք)

i

ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ ՕՐԵՆՔԸ

 

ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅՈՒՆՈՒՄ ՆԱԽՆԱԿԱՆ ԿԱԼԱՆՔԻ
ՎԵՐՑՆԵԼՈՒ ԿԱՆՈՆԱԴՐՈՒԹՅՈՒՆԸ ՀԱՍՏԱՏԵԼՈՒ ՄԱՍԻՆ

 

«Նախնական կալանքի վերցնելու կանոնադրությունը հաստատելու մասին» ԽՍՀՄ 1969 թվականի հուլիսի 11-ի օրենքին համապատասխան Հայաստանի Հանրապետության Գերագույն խորհուրդը  որոշում  է`

Հաստատել Հայաստանի Հանրապետությունում նախնական կալանքի վերցնելու կանոնադրությունը:

 

ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅՈՒՆՈՒՄ ՆԱԽՆԱԿԱՆ ԿԱԼԱՆՔԻ ՎԵՐՑՆԵԼՈՒ ԿԱՆՈՆԱԴՐՈՒԹՅՈՒՆԸ

 

Հոդված 1. Նախնական կալանք

 

ԽՍՀ Միության և Հայաստանի Հանրապետության քրեական-դատավարության օրենսդրությանը համապատասխան նախնական կալանքի վերցնելը խափանման միջոց է մեղադրյալի, ամբաստանյալի, ինչպես նաև այնպիսի հանցագործություն կատարելու մեջ կասկածվողի նկատմամբ, որի համար օրենքով որպես պատիժ կարող է նշանակվել ազատազրկում:

Նախնական կալանքի վերցնելու կարգը սահմանվում է ԽՍՀՄ 1969 թվականի հուլիսի 11-ի օրենքով հաստատված նախնական կալանքի վերցնլու կանոնադրությամբ, սույն կանոնադրությամբ և ԽՍՀ Միության ու Հայաստանի Հանրապետության մյուս օրենսդրությամբ:

Նախնական կալանքի կարգը տարածվում է նաև կալանքի վերցված այն դատապարտյալների վրա, որոնց վերաբերյալ դատավճիռները օրինական ուժի մեջ չեն մտել:

 

i
Հոդված 2. Նախնական կալանքի վերցնելու կանոնադրության խնդիրները

 

Հայաստանի Հանրապետության քրեական դատավարության օրենսգրքի 74 և 82 հոդվածներին համապատասխան` նախնական կալանքի վերցնելու կանոնադրության խնդիրն է սահմանել նախնական կալանքի վայրերում այն անձանց պահելու կանոնները, որոնց նկատմամբ որպես խափանման միջոց ընտրված է կալանավորումը, որպեսզի նրանց համար բացառվի քննությունից և դատից թաքնվելու, քրեական գործով ճշմարտության հայտնաբերմանը խոչնդոտ հարուցելու, կամ հանցավոր գործունեությամբ զբաղվելու հնարավորությունը, ինչպես նաև ապահովվի դատավճռի կատարումը:

 

Հոդված 3. Նախնական կալանքի հիմքերը

 

Նախնական կալանքի համար հիմք է հանդիսանում քննիչի կամ հետաքննություն կատարող անձի` դատախազի կողմից հաստատված որոշումը, որպես խափանման միջոց նախնական կալանքը ընտրելու մասին դատախազի որոշումը, կամ դատարանի դատավճիռը կամ որոշումը, որոնք կայացվում են ԽՍՀ Միության և Հայաստանի Հանրապետության քրեական ու քրեական-դատավարության օրենսդրությանը համապատասխան:

 

Հոդված 4. Նախնական կալանքի վայրերը

 

Այն անձինք, որոնց նկատմամբ խափանման միջոց է ընտրված նախնական կալանքը, պահվում են նախնական կալանքի վայրերում` քննչական մեկուսարաններում: Առանձին դեպքերում այդ անձինք կարող են պահվել բանտում, նախնական կալանքի խցում, ինչպես նաև հաուպտվախտում:

Կալանքի վերցված անձինք նախնական կալանքի խցում կարող են պահվել ոչ ավելի, քան երեք օր: Եթե կալանքի վերցված անձանց քննչական մեկուսարան բերելը հնարավոր չէ հեռավորության կամ հաղորդակցության պատշաճ ճանապարհներ չլինելու պատճառով, նախնական կալանքի խցում պահելու ժամանակը կարող է երկարացվել մինչև 30 օր: Նման դեպքերում, ինչպես նաև, երբ որպես խափանման միջոց կալանքի վերցվածները պահվում են բանտում, նրանց պահելու կարգը սահմանվում է սույն կանոնադրությամբ:

Կալանքի վերցված անձանց մինչև երեք օր նախնական կալանքի խցում, ինչպես նաև հաուպտվախտում պահելու կարգը սահմանվում է ԽՍՀ Միության օրենսդրությամբ:

Եթե ազատազրկման վայրերում պատիժ կրող անձինք քրեական պատասխանատվության են կանչվում մի այլ հանցագործություն կատարելու համար և նրանց նկատմամբ որպես խափանման միջոց ընտրված է կալանավորումը, նրանք կարող են պահվել ուղղիչ աշխատանքային գաղութի տուգանային մեկուսարանում կամ դաստիարակչական աշխատանքային գաղութի կարգապահական մեկուսարանում` այն անձի կամ մարմնի որոշմամբ, որի վարույթում գտնվում է գործը:

 

Հոդված 5. Կալանքի տակ պահելու կարգի ապահովումը նախնական կալանքի վայրերում

 

Նախնական կալանքի վայրերում անձանց կալանքի տակ պահելու կարգի ապահովումը դրվում է նախնական կալանքի վայրերի ադմինիստրացիայի վրա:

Նախնական կալանքի վայրերի ադմինիստրացիան իր գործունեությունն իրականացնում է ԽՍՀ Միության օրենսդրությանը, սույն կանոնադրությանը և Հայաստանի Հանրապետության մյուս օրենսդրությանը համապատասխան:

 

Հոդված 6. Նախնական կալանքի վայրերում պահվող անձանց իրավական դրությունը

 

Նախնական կալանքի վայրերում պահվող անձինք ԽՍՀՄ և Հայաստանի Հանրապետության քաղաքացիների համար օրենսդրությամբ սահմանված պարտականությունները կրում և իրավունքներից օգտվում են սույն կանոնադրությամբ նախատեսված և կալանքի տակ պահելու ռեժիմից բխող սահմանափակումներով:

i

Նախնական կալանքի վայրերում պահվող օտարերկրացիների և քաղաքացիություն չունեցող անձանց իրավական դրությունը որոշվում է ԽՍՀ Միության օրենսդրությամբ, որը նախատեսում է այդ անձանց իրավունքներն ու պարտականությունները ԽՍՀՄ տերիտորիայում նրանց գտնվելու ժամանակ` այն սահմանափակումներով, որոնք բխում են ԽՍՀՄ 1969 թվականի հուլիսի 11-ի օրենքով հաստատված նախնական կալանքի վերցնելու կանոնադրությունից, սույն կանոնադրությունից և կալանքի տակ պահելու ռեժիմից:

 

Հոդված 7. Նախնական կալանքի վայրերի ռեժիմի հիմնական պահանջները

 

Նախնական կալանքի վայրերի ռեժիմի հիմնական պահանջներն են` կալանքի վերցված անձանց մեկուսացումը, մշտական հսկողությունը նրանց նկատմամբ և սույն կանոնադրության 8 հոդվածով նախատեսված կարգով նրանց առանձին-առանձին պահելը:

i

Այն անձինք, որոնց նկատմամբ որպես խափանման միջոց ընտրված է կալանավորումը, խուզարկվում են, վերցվում է նրանց մատնադրոշմը և լուսանկարվում են. նրանց մոտ գտնվող իրերը, ինչպես նաև նրանց անունով ստացվող հանձնուքներն ու ծանրոցները ենթակա են զննության, իսկ նամակագրությունը` գրաքննության: Նրանց արգելվում է իրենց մոտ ունենալ փող և արժեքավոր իրեր, ինչպես նաև այնպիսի առարկաներ, որոնք նախնական կալանքի վայրերում պահել չի թույլատրվում: Նախնական կալանքի վայրերում գտնվելու ժամանակ նրանցից վերցված փողը հաշվեգրվում է անձնական հաշիվներում, իսկ արժեքավոր իրերն ու առարկաները ի պահ են հանձնվում. անաշխատ եղանակով ձեռք բերված կամ անհայտ աղբյուրներից ստացված փողն ու արժեքավոր իրերը նախնական կալանքի վայրի պետի պատճառաբանված և դատախազի հաստատած որոշմամբ պետականացվում են:

Կալանքի վերցվածները կարող են աշխատանքի ներգրավվել միայն նախնական կալանքի վայրի տերիտորիայի սահմաններում` իրենց համաձայնությամբ և այն անձի կամ մարմնի թույլտվությամբ, որի վարույթում գտնվում է գործը: Նրանց աշխատանքի վարձատրության պայմանները որոշվում են ԽՍՀՄ Նախարարների խորհրդի կողմից սահմանվող կարգով:

 

i
Հոդված 8. Կալանավորվածներին նախնական կալանքի վայրերում առանձին-առանձին պահելը

 

Կալանքի վերցված անձինք պահվում են ընդհանուր խցերում այն ժամկետում, որոնք սահմանված են Հայաստանի Հանրապետության քրեական դատավարության օրենսգրքի 74 հոդվածի երկրորդ մասով և 83 հոդվածով: Բացառիկ դեպքերում նրանք կարող են պահվել մենախցերում այն անձի կամ մարմնի պատճառաբանված որոշմամբ, որի վարույթում գտնվում է գործը, կամ նախնական կալանքի վայրի պետի պատճառաբանված որոշմամբ, որը հաստատված է դատախազի կողմից:

Կալանքի վերցվածները խցերում տեղավորվում են մեկուսացման հետևյալ պահանջների պահպանմամբ.

տղամարդիկ` կանանցից առանձին,

անչափահասները` չափահասներից առանձին: Բացառիկ դեպքերում, դատախազի սանկցիայով, այն խցերում, ուր պահվում են անչափահասներ, թույլատրվում է պահել չափահասների,

ազատազրկման վայրերում նախկինում պատիժ կրած անձինք` ազատազրկման վայրերում պատիժ չկրած անձերից առանձին,

ծանր հանցագործություններում մեղադրվող կամ կասկածվող անձինք` կալանքի վերցված մյուս անձերից առանձին,

առանձնապես վտանգավոր պետական հանցագործություններում մեղադրվող կամ կասկածվող անձինք` կալանքի վերցված մյուս անձերից, որպես կանոն, առանձին,

առանձնապես վտանգավոր ռեցիդիվիստները` կալանքի վերցված մյուս անձերից առանձին,

դատապարտյալները` կալանքի վերցված մյուս անձերից առանձին, և ուղղիչ աշխատանքային գաղութի ռեժիմի այն տեսակին համապատասխան, որը սահմանված է դատարանի դատավճռով,

օտարերկրացիները և քաղաքացիություն չունեցող անձինք` կալանքի վերցված մյուս անձերից, որպես կանոն, առանձին:

Մահապատժի դատապարտվածները պահվում են կալանքի վերցված մյուս բոլոր անձերից մեկուսացված:

Միևնույն գործով կասկածվողները կամ մեղավորները պահվում են առանձին-առանձին, երբ առկա է այն անձի կամ մարմնի ցուցումը, որի վարույթում գտնվում է տվյալ գործը:

Կալանքի վերցված անձանց կալանավայրերի բուժհիմնարկներում տեղավորումը կատարվում է ԽՍՀՄ ներքին գործերի նախարարության կողմից սահմանվող կարգով:

 

Հոդված 9. Կալանքի վերցված անձանց իրավունքները

 

Կալանքի վերցված անձինք իրավունք ունեն`

օգտվելու մեկ ժամ տևողությամբ ամենօրյա զբոսանքից,

ամսական մեկ անգամ ստանալու մինչև հինգ կիլոգրամ քաշով հանձնուք կամ ծանրոց, ստանալու դրամական փոխադրումներ, ոչ կանխիկ հաշվով գնելու ամսական մինչև 10 ռուբլու սննդամթերքներ և առաջին անհրաժեշտության առարկաներ, օգտագործելու սեփական հագուստը և կոշիկը,

իրենց մոտ ունենալու քրեական գործին վերաբերող փաստաթղթեր և գրառումներ,

զբաղվելու սեղանի խաղերով և օգտվելու նախնական կալանքի վայրի գրադարանի գրքերից,

գանգատներով և դիմումներով դիմելու պետական մարմիններին, հասարակական կազմակերպություններին և պաշտոնատար անձանց` սույն կանոնադրության 13 հոդվածով սահմանված կարգով:

Կալանքի վերցված կանայք իրավունք ունեն իրենց մոտ պահելու մինչև երկու տարեկան երեխաներին: Հղի կանանց և իրենց մոտ երեխաներ պահող կանանց, ինչպես նաև անչափահասների համար ամենօրյա զբոսանքի տևողությունը սահմանվում է մինչև երկու ժամ:

Ազատազրկման վայրերում պատիժ կրող անձինք, եթե մի այլ գործով նրանց նկատմամբ որպես խափանման միջոց ընտրված է կալանավորումը, պահվում են սույն կանոնադրությամբ սահմանված կանոններին համապատասխան: Այդ անձանց համար հանձնուքներ և ծանրոցներ ստանալու, ինչպես նաև սննդամթերքներ և առաջին անհրաժեշտության առարկաներ գնելու իրավունքը սահմանվում է այն կանոններին համապատասխան, որոնք ԽՍՀ Միության և Հայաստանի Հանրապետության օրենսդրությամբ սահմանված են ուղղիչ աշխատանքային գաղութի ռեժիմի` դատարանի դատավճռով կամ որոշմամբ նշանակված տեսակի համար:

 

Հոդված 10. Կալանքի վերցված անձանց պարտականությունները

 

Կալանքի վերցված անձինք պարտավոր են`

պահպանել նախնական կալանքի վայրերում սահմանված կարգ ու կանոնը,

կատարել ադմինիստրացիայի պահանջները,

ադմինիստրացիայի նշանակմամբ հերթապահել խցերում,

խնամքով վերաբերվել նախնական կալանքի վայրերի գույքին, սարքավորմանը և մյուս ունեցվածքին:

 

i
Հոդված 11. Կալանքի վերցված անձանց նյութակենցաղային ապահովությունը և բուժսպասարկումը

 

Կալանքի վերցված անձանց համար ապահովվում են սանիտարիայի և հիգիենայի կանոններին համապատասխանող անհրաժեշտ բնակարանակենցաղային պայմաններ:

Կալանքի վերցված անձանց անվճար տրվում են նորմաներով սահմանված սնունդ, անհատական քնելու տեղ, անկողին և նյութակենցաղային ապահովման այլ տեսակներ: Անհրաժեշտ դեպքերում նրանց տրվում է սահմանված տեսակի հագուստ և կոշիկ:

Նախնական կալանքի վայրերում բուժսպասարկումը, ինչպես նաև բուժպրոֆիլակտիկ և հակահամաճարակային աշխատանքը կազմակերպվում և կատարվում են առողջապահության վերաբերյալ օրենսդրությանը համապատասխան:

Կալանքի վերցված անձանց բուժօգնություն ցույց տալը, առողջապահության մարմինների բուժհիմնարկներն օգտագործելը և այդ նպատակով բուժանձնակազմին ներգրավելը իրականացվում են ԽՍՀՄ ներքին գործերի նախարարության և ԽՍՀՄ առողջապահության նախարարության կողմից սահմանվող կարգով:

 

i
Հոդված 12. Կալանքի վերցված անձանց տեսակցություններ թույլ տալու կարգը

 

Կալանքի վերցված անձանց իրենց ազգականների կամ այլ անձանց հետ տեսակցություններ կարող է թույլ տալ նախնական կալանքի վայրի ադմինիստրացիան միայն այն անձի կամ մարմնի թույլտվությամբ, որի վարույթում գտնվում է տվյալ գործը: Տեսակցության տևողությունը սահմանվում է մեկից մինչև երկու ժամ: Այն անձը կամ մարմինը, որի վարույթում գտնվում է գործը, կարող է տեսակցություն թույլ տալ, որպես կանոն, ամսական ոչ ավելի քան մեկ անգամ:

Դատապաշտպանին գործին մասնակցելու թույլտվության պահից, որը հաստատվում է այն անձի կամ մարմնի գրավոր հաղորդմամբ, որի վարույթում գտնվում է գործը, կալանքի վերցվածները իրավունք ունեն դատապաշտպանի հետ առանձին տեսակցել` առանց տեսակցությունների թվի ու դրանց տևողության սահմանափակման:

 

Հոդված 13. Կալանքի վերցված անձանց նամակագրությունը և նրանց գանգատները, դիմումներն ու նամակները ուղարկելու կարգը

 

Կալանքի վերցված անձինք կարող են ազգականների կամ այլ քաղաքացիների հետ նամակագրություն ունենալ այն անձի կամ մարմնի թույլտվությամբ, որի վարույթում գտնվում է գործը:

Կալանքի վերցված անձանց գանգատները, դիմումներն ու նամակները ստուգվում են նախնական կալանքի վայրի ադմինիստրացիայի կողմից: Դատախազին հասցեագրված գանգատները, դիմումներն ու նամակները ստուգման ենթակա չեն և հասցեատիրոջն են ուղարկվում դրանք հանձնելու պահից մեկ օրվա ընթացքում:

ԽՍՀ Միության և Հայաստանի Հանրապետության քրեական-դատավարության օրենսդրությանը համապատասխան` հետաքննություն կատարող անձի կամ քննիչի գործողությունների վերաբերյալ գանգատները նախնական կալանքի վայրի ադմինիստրացիան դատախազին է ուղարկում դրանց տրվելու պահից ոչ ուշ, քան երեք օրվա ընթացքում, իսկ դատախազի գործողությունների և որոշումների վերաբերյալ գանգատները նույն ժամկետում ուղարկվում են վերադաս դատախազին:

Քրեական գործի վարույթի հետ կապված մյուս գանգատները, դիմումներն ու նամակները, դրանց տրվելու պահից ոչ ուշ, քան երեք օրվա ընթացքում նախնական կալանքի վայրի ադմինիստրացիան ուղարկում է այն անձին կամ մարմնին, որի վարույթում գտնվում է գործը: Այդ անձի կամ մարմնի կողմից դրանք նայվում են և ոչ ուշ, քան դրանց ստացման պահից երեք օրվա ընթացքում ուղարկվում ըստ պատկանելույն: Այնպիսի տեղեկություններ պարունակող գանգատները, դիմումներն ու նամակները, որոնց հաղորդումը կարող է խանգարել քրեական գործի վերաբերյալ ճշմարտության հայտնաբերմանը, ըստ պատկանելույն են ուղարկվում, որի մասին հայտնվում է կալանքի վերցված անձին, ինչպես նաև իրազեկ է պահվում դատախազը:

Գործի վարույթին չվերաբերվող գանգատները, դիմումներն ու նամակները համապատասխանաբար քննության են առնվում և լուծում են ստանում նախնական կալանքի վայրի ադմինիստրացիայի կողմից կամ օրենքով սահմանված կարգով ուղարկվում են ըստ պատկանելույն:

 

Հոդված 14. Կալանքի վերցված անձանց նկատմամբ կիրառվող խրախուսանքի միջոցները

 

Կալանքի վերցված անձանց նկատմամբ, նրանց օրինակելի վարքագծի դեպքում, նախնական կալանքի վայրի ադմինիստրացիան կարող է կիրառել խրախուսանքի հետևյալ միջոցները.

շնորհակալություն հայտնել,

ժամկետից շուտ հանել նախկինում տրված տույժը,

ավելացնել զբոսանքի տևողությունը:

 

Հոդված 15. Կալանքի վերցված անձանց նկատմամբ կիրառվող տույժի միջոցները

 

Կալանքի վերցված այն անձանց նկատմամբ, որոնք խախտում են ռեժիմի պահանջները, նախնական կալանքի վայրի ադմինիստրացիան կարող է կիրառել տույժի հետևյալ միջոցները.

նախազգուշացում կամ նկատողություն անել,

արտահերթ հերթապահություն նշանակել շենքը մաքրելու համար.

մեկ ամիս ժամանակով զրկել սննդամթերքներ գնելու և հերթական ծանրոցներ կամ հանձնուքներ ստանալու իրավունքից:

Կալանքի վերցված այն անձինք, որոնք չարամտորեն խախտում են ռեժիմի պահանջները, նախնական կալանքի վայրի պետի պատճառաբանված որոշմամբ կարող են արգելափակվել պատժախցում մինչև տասն օր ժամանակով, իսկ անչափահասները` մինչև հինգ օր ժամանակով: Հղի կանայք և իրենց մոտ երեխաներ ունեցող կանայք չեն կարող արգելափակվել պատժախցում:

Կալանքի վերցվածների նկատմամբ կիրառվող տույժի միջոցները պետք է համապատասխանեն զանցանքի ծանրությանն ու բնույթին: Թույլ չի տրվում կիրառել այնպիսի միջոցներ, որոնք նպատակ ունեն կալանքի վերցված անձանց պատճառել ֆիզիկական տանջանքներ կամ նվաստացնել նրանց մարդկային արժանապատվությունը:

 

Հոդված 16. Կալանքի վերցված անձանց նյութական պատասխանատվությունը

 

Կալանքի վերցված անձինք նախնական կալանքի վայրերում գտնվելու ժամանակ պետությանը պատճառած նյութական վնասի համար նյութական պատասխանատվություն են կրում ԽՍՀ Միության և Հայաստանի Հանրապետության օրենսդրությամբ սահմանված չափերով:

i

Վնասը նախնական կալանքի վայրի պետի որոշմամբ բռնագանձվում է կալանքի վերցվածի անձնական հաշվում եղած դրամական գումարներից: Նախնական կալանքի վայրում գտնվելու ժամանակ տվյալ անձի կողմից չհատուցված վնասը նրան ազատազրկման դատապարտելու դեպքում ուղղիչ աշխատանքային հիմնարկի ադմինիստրացիան կարող է բռնագանձել դատապարտյալի անձնական հաշվում ստացվող միջոցներից:

Խափանման միջոցի վերացման կամ փոփոխման դեպքում կալանքից ազատված անձի կողմից չհատուցված նյութական վնասը կարող է բռնագանձվել ընդհանուր հիմունքներով:

 

Հոդված 17. Անվտանգության միջոցները և զենք կիրառելու հիմքերը

 

Կալանքի վերցված անձանց նկատմամբ, եթե նրանք ֆիզիկական դիմադրություն են ցույց տալիս նախնական կալանք վայրի աշխատողներին, ցուցաբերում են վայրագ վերաբերմունք կամ այլ բռնի գործողություններ են կատարում, թույլ է տրվում կիրառել ձեռնաշղթա կամ զսպաշապիկ` շրջապատողներին և իրենց վնաս չպատճառելու նպատակով:

Այն դեպքում, երբ կալանքի վերցված անձը նախնական կալանքի վայրի աշխատողների կամ այլ անձանց կյանքին անմիջականորեն սպառնացող հարձակում է գործում կամ այլ դիտավորյալ գործողություն կատարում, ինչպես նաև կալանքից փախչելու դեպքում, որպես բացառիկ միջոց, թույլ է տրվում զենքի գործադրում, եթե այլ միջոցներով հնարավոր չէ խափանել նշված գործողությունները: Կալանքից կանանց և անչափահասների փախչելու դեպքում զենքի գործադրում թույլ չի տրվում:

Զենքի գործադրման յուրաքանչյուր դեպքի մասին նախնական կալանքի վայրի ադմինիստրացիան պարտավոր է անհապաղ տեղյակ պահել դատախազին:

 

Հոդված 18. Որպես խափանման միջոց կալանքի վերցված անձանց կալանքից ազատելու հիմքերը

 

Կալանավորվածներին կալանքից ազատելու հիմքեր են`

1) խափանման միջոցի վերացումը,

2) խափանման միջոցի փոփոխումը,

3) որպես խափանման միջոց կալանքի տակ պահելու օրենքով սահմանված ժամկետը լրանալը, եթե այդ ժամկետը չի երկարացվել օրենքով սահմանված կարգով: Նախնական կալանքի վայրի պետը պարտավոր է ոչ ուշ, քան կալանքի տակ պահելու ժամկետը լրանալուց յոթ օր առաջ այդ մասին գրավոր հայտնել այն անձին կամ մարմնին, որի վարույթում գտնվում է գործը, ինչպես նաև այն դատախազին, որը հսկում է նախնական կալանքի վայրում օրինականության պահպանմանը:

Կալանքի վերցվածներին ազատում է նախնական կալանքի վայրի պետը` հետաքննություն կատարող անձի, քննիչի, դատախազի որոշման, կամ դատարանի դատավճռի կամ որոշման հիման վրա: Սույն հոդվածի 3 կետով նախատեսված դեպքում կալանավորներն ազատվում են նախնական կալանքի վայրերում օրինականության պահպանմանը հսկող դատախազի որոշմամբ:

Կալանավորվածին ազատելու որոշումը կամ դատավճիռը նախնական կալանքի վայրում ստացվելուց հետո ենթակա է անհապաղ կատարման:

Նախնական կալանքի վայրի ադմինիստրացիան ապահովում է կալանքից ազատվող անձանց անվճար ուղևորումը իրենց բնակության վայրը: Անհրաժեշտության դեպքում նրանց տրվում է դրամական նպաստ ու հագուստ:

 

Հոդված 19. Նախնական կալանքի վայրերում օրինականության պահպանման դատախազական հսկողությունը

 

Նախնական կալանքի վայրերում օրինականության պահպանման հսկողությունը իրականացնում են ԽՍՀՄ գլխավոր դատախազը, Հայաստանի Հանրապետության դատախազը և նրանց ենթակա դատախազները` ԽՍՀՄ-ում դատախազական հսկողության օրենսդրությանը համապատասխան:

 

 

pin
ՀՀ 26.12.1969
օրենք