Սեղմել Esc փակելու համար:
ՀՀ` ԱՆՀԱՊԱՂ ՊԱՇՏՊԱՆՈՒԹՅԱՆ ԿԱՐԻՔ ՈՒՆԵՑ...
Քարտային տվյալներ

Տեսակ
Գործում է
Ընդունող մարմին
Ընդունման ամսաթիվ
Համար

Ստորագրման ամսաթիվ
ՈՒժի մեջ մտնելու ամսաթիվ
ՈՒժը կորցնելու ամսաթիվ
Ընդունման վայր
Սկզբնաղբյուր

Ժամանակագրական տարբերակ Փոփոխություն կատարող ակտ

Որոնում:
Բովանդակություն

Հղում իրավական ակտի ընտրված դրույթին X
irtek_logo
 

ՀՀ` ԱՆՀԱՊԱՂ ՊԱՇՏՊԱՆՈՒԹՅԱՆ ԿԱՐԻՔ ՈՒՆԵՑՈՂ ՈՉ ՆՅՈՒԹԱԿ ...

 

02.12.2023 -

 

040.0036.270111

ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ ԿԱՌԱՎԱՐՈՒԹՅՈՒՆ

ՈՐՈՇՈՒՄ

 

20 հունվարի 2011 թվականի N 36-Ն

 

ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ` ԱՆՀԱՊԱՂ ՊԱՇՏՊԱՆՈՒԹՅԱՆ ԿԱՐԻՔ ՈՒՆԵՑՈՂ ՈՉ ՆՅՈՒԹԱԿԱՆ ՄՇԱԿՈՒԹԱՅԻՆ ԺԱՌԱՆԳՈՒԹՅԱՆ ՑԱՆԿԵՐԻ ԳՐԱՆՑՄԱՆ ՈՒ ԿԱԶՄՄԱՆ ՉԱՓՈՐՈՇԻՉՆԵՐԸ ԵՎ ԴՐԱՆՑ ՀԻՄԱՆ ՎՐԱ ԿԱԶՄՎԱԾ ՈՉ ՆՅՈՒԹԱԿԱՆ ՄՇԱԿՈՒԹԱՅԻՆ ԺԱՌԱՆԳՈՒԹՅԱՆ ԱՐԺԵՔՆԵՐԻ ՑԱՆԿԸ ՀԱՍՏԱՏԵԼՈՒ ՄԱՍԻՆ

(1-ին մաս)

 

«Ոչ նյութական մշակութային ժառանգության մասին» Հայաստանի Հանրապետության օրենքի 7-րդ հոդվածի 1-ին մասի 3-րդ կետին համապատասխան` Հայաստանի Հանրապետության կառավարությունը որոշում է.

1. Հաստատել`

1) Հայաստանի Հանրապետության` անհապաղ պաշտպանության կարիք ունեցող ոչ նյութական մշակութային ժառանգության ցանկերի գրանցման և կազմման չափորոշիչները` համաձայն N 1 հավելվածի.

2) Հայաստանի Հանրապետության` անհապաղ պաշտպանության կարիք ունեցող ոչ նյութական մշակութային ժառանգության արժեքների ցանկը` համաձայն N 2 հավելվածի:

2. Սույն որոշումն ուժի մեջ է մտնում պաշտոնական հրապարակմանը հաջորդող օրվանից:

 

ՍՏՈՐԱԳՐՎԵԼ Է ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ ՎԱՐՉԱՊԵՏԻ ԿՈՂՄԻՑ

2011 ԹՎԱԿԱՆԻ ՀՈՒՆՎԱՐԻ 27-ԻՆ

 

Հավելված N 1

ՀՀ կառավարության

2011 թվականի հունվարի 20-ի

N 36-Ն որոշման

 

ՉԱՓՈՐՈՇԻՉՆԵՐ ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ` ԱՆՀԱՊԱՂ ՊԱՇՏՊԱՆՈՒԹՅԱՆ ԿԱՐԻՔ ՈՒՆԵՑՈՂ ՈՉ ՆՅՈՒԹԱԿԱՆ ՄՇԱԿՈՒԹԱՅԻՆ ԺԱՌԱՆԳՈՒԹՅԱՆ ՑԱՆԿԵՐԻ ԳՐԱՆՑՄԱՆ ԵՎ ԿԱԶՄՄԱՆ

 

1. Սույն չափորոշիչներով կարգավորվում են անհապաղ պաշտպանության կարիք ունեցող ոչ նյութական մշակութային ժառանգության ցանկերի (այսուհետ` ցանկ) կազմման չափորոշիչները:

2. Ցանկում անհապաղ պաշտպանության կարիք ունեցող ոչ նյութական մշակութային արժեքների գրանցման չափորոշիչներն են`

1) արժեքը կենցաղավարում է կորուստներով.

2) կենցաղավարում է մի խումբ մարդկանց շրջանում (համերկրացիներ, ազգականներ).

3) պահպանված է միայն որոշակի խմբերի հիշողության մեջ.

4) խաթարված է ժառանգական փոխանցումը.

5) հիշատակվում է բանահյուսական տեքստերում.

6) մոռացված է, սակայն վերականգնումն ազգային ինքնության պահպանության տեսանկյունից կարևորվում է:

3. Անհապաղ պաշտպանության կարիք ունեցող ոչ նյութական մշակութային ժառանգության ցանկերի կազմման չափորոշիչներն են`

1) արժեքի անվանումը.

2) բնագավառը (ժանրը, ոճը).

3) բնութագիրը (նկարագրությունը).

4) պատմական տեղեկանքը (երբ և ինչպես է ձևավորվել, զարգացումներն ու փոփոխությունները).

5) կրողը (անհատ, խումբ, համայնք).

6) կորստի վտանգի պատճառները և պահպանման անհրաժեշտությունը:

 

Հավելված N 2

ՀՀ կառավարության

2011 թվականի հունվարի 20-ի

N 36-Ն որոշման

 

ՑԱՆԿ

ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ` ԱՆՀԱՊԱՂ ՊԱՇՏՊԱՆՈՒԹՅԱՆ ԿԱՐԻՔ ՈՒՆԵՑՈՂ ՈՉ ՆՅՈՒԹԱԿԱՆ ՄՇԱԿՈՒԹԱՅԻՆ ԺԱՌԱՆԳՈՒԹՅԱՆ ԱՐԺԵՔՆԵՐԻ

 

.__________________________________________________________________________.

|NN|Արժեքի    |Բնագավառը  |Բնութագիրը   |Պատմական   |Կրողը     |Կորստի     |

|ը/|անվանումը |(ժանրը,    |(նկարագրու-  |տեղեկանքը  |(անհատ,   |վտանգի     |

|կ |          |ոճը)       |թյունը)      |(երբ և     |խումբ,    |պատճառները |

|  |          |           |             |ինչպես է   |համայնք)  |և          |

|  |          |           |             |ձևավորվել, |          |պահպանման  |

|  |          |           |             |զարգացում- |          |անհրաժեշտու|

|  |          |           |             |ներն ու    |          |թյունը     |

|  |          |           |             |փոփոխու-   |          |           |

|  |          |           |             |թյունները) |          |           |

|__|__________|___________|_____________|___________|__________|___________|

|1 |     2    |     3     |      4      |     5     |     6    |    7      |

|__|__________|___________|_____________|___________|__________|___________|

|1.|«Կարոս    |Ժողովրդական|»Կարոս խաչ»  |»Կարոս խաչ»|Տարրի     |Հայոց      |

|  |խաչ»      |երաժշտու-  |վիպասքը հայ  |վիպասքի    |կրողները  |ցեղասպանու-|

|  |վիպասք    |թյուն,     |ավանդական    |կազմավորման|հիմնակա-  |թյան       |

|  |          |բանահյու-  |երաժշտաբանա- |ստույգ     |նում      |հետևանքով  |

|  |          |սություն   |հյուսության  |ժամանակն   |մասնագետ- |վիպական    |

|  |          |           |էպիկական     |անհայտ է,  |ներն են`  |բանահյու-  |

|  |          |           |ժանրին բնորոշ|սակայն երգի|բանագետեր,|սության    |

|  |          |           |արժեք է:     |տեքստի     |երաժշտա-  |ժանրերից   |

|  |          |           |Դասվում է    |առաջին մասը|գետներ և  |շատերը     |

|  |          |           |«ձենով»      |հանդիպում է|մի քանի   |կորցրեցին  |

|  |          |           |ասվող,       |Ստեփանոս   |տարեց     |իրենց      |

|  |          |           |այսինքն`     |Օրբելյանի  |վանեցիներ:|կենցաղա-   |

|  |          |           |երգվող վիպեր-|(XIII դ.)  |          |վարման բուն|

|  |          |           |գերի շարքին: |աշխատության|          |տարածքն ու |

|  |          |           |Վիպասքում    |մեջ: Անդրա-|          |միջավայրը` |

|  |          |           |նկարագրվում  |դառնալով   |          |Վան Վասպու-|

|  |          |           |է, թե ինչպես |վիպասքի    |          |րականը, որի|

|  |          |           |են քառասուն  |ծագումնաբա-|          |պատճառով   |

|  |          |           |հոտաղները    |նության    |          |ժանրի      |

|  |          |           |բույսերից    |հարցերին`  |          |հիմնական   |

|  |          |           |(ուրց, բող)  |Մանուկ     |          |կրողները   |

|  |          |           |խաչ պատրաս-  |Աբեղյանը   |          |հայտնվեցին |

|  |          |           |տում` «բողե  |նշում է, որ|          |օտար մշա-  |

|  |          |           |ուրձեն խաչ   |այն բաղկա- |          |կութային   |

|  |          |           |շինեցին»     |ցած է      |          |միջա-      |

|  |          |           |խնձորներով   |իրարից     |          |վայրում:   |

|  |          |           |զարդարում`   |անկախ      |          |Նման իրավի-|

|  |          |           |«չորս գլուխ- |զրույցներից|          |ճակում     |

|  |          |           |ներ խնձոր    |(Երկեր. Հայ|          |«Կարոս խաչ»|

|  |          |           |զարկում» և   |վիպական    |          |վիպասքն    |

|  |          |           |տանում դնում |բանահյու-  |          |աստիճանաբար|

|  |          |           |կարոսի       |սություն,  |          |դուրս մղվեց|

|  |          |           |(նեխուր,     |հ. Ա,      |          |կիրառու-   |

|  |          |           |լախուր,      |Երևան,     |          |թյունից,   |

|  |          |           |քարաուզ,     |1966, էջ   |          |խախտվեց դրա|

|  |          |           |քյարաուս)    |502-505):  |          |ժառանգական |

|  |          |           |դաշտում,     |Առավել հինը|          |փոխանցման  |

|  |          |           |որտեղից էլ   |համարվում է|          |ավանդույթը:|

|  |          |           |խաչն ստացել է|առաջին     |          |Ներկայում  |

|  |          |           |իր անվանումը:|հատվածը,   |          |վիպասքի    |

|  |          |           |Վիպասքի      |որտեղ      |          |վերականգ-  |

|  |          |           |առաջին       |նկարագրվում|          |նումը      |

|  |          |           |պատումը գրի է|է 40 հովիվ-|          |կարևորվում |

|  |          |           |առել վարդապետ|ների սրբա- |          |է թե՛      |

|  |          |           |Արիստակես    |զան բույ-  |          |երաժշտաբա- |

|  |          |           |Սեդրակյանը   |սերից խաչ  |          |նահյուսական|

|  |          |           |1873 թ.:     |պատրաստելը |          |այս        |

|  |          |           |Հետագայում   |և  այդ     |          |հնագույն   |

|  |          |           |բանահավաքները|խաչին երկր-|          |ժանրի      |

|  |          |           |գրառել և     |պագելը,    |          |պահպանու-  |

|  |          |           |հրապարակել են|որին       |          |թյան ու    |

|  |          |           |դրա շուրջ    |հետագայում |          |փոխանցման, |

|  |          |           |երկու տասնյակ|միացել է   |          |թե՛ մշակու-|

|  |          |           |պատումներ: Մի|մեկ ուրիշ  |          |թային      |

|  |          |           |բացառիկ      |զրույց`    |          |ինքնության |

|  |          |           |տարբերակ գրի |այլազգիների|          |պահպանման  |

|  |          |           |են առել      |կողմից     |          |տեսանկյու- |

|  |          |           |Մանուկ Աբեղ- |հայոց      |          |նից:       |

|  |          |           |յանն ու      |եկեղեցիների|          |           |

|  |          |           |Կոմիտասը`    |կողոպտման  |          |           |

|  |          |           |հրապարակելով |բովանդակու-|          |           |

|  |          |           |այն «Հազար ու|թյամբ: Ըստ |          |           |

|  |          |           |մի խաղ» ժողո-|Ղևոնդ      |          |           |

|  |          |           |վածուի       |Ալիշանի`   |          |           |

|  |          |           |երկրորդ      |կրակապաշտ  |          |           |

|  |          |           |հիսնյակում:  |մոգերը     |          |           |

|  |          |           |Դա «Կարոս    |որպես      |          |           |

|  |          |           |խաչի» առաջին |գավազան    |          |           |

|  |          |           |երաժշտական   |օգտագործում|          |           |

|  |          |           |գրառումն էր, |էին «գազի» |          |           |

|  |          |           |որը վարդապետը|բույսի     |          |           |

|  |          |           |ձայնագրեց    |ճյուղերից  |          |           |

|  |          |           |Էջմիածնում`  |տրցակներ,  |          |           |

|  |          |           |1901 թ.: Այս |որոնք      |          |           |

|  |          |           |գրառման      |նույնացվում|          |           |

|  |          |           |տեքստը բաղկա-|էին սողացող|          |           |

|  |          |           |ցած է 78     |ուրցի հետ  |          |           |

|  |          |           |տողից (ձեռա- |(Thymus    |          |           |

|  |          |           |գրի բնագիրը  |Serpillum):|          |           |

|  |          |           |պահվում է    |Գլխավոր    |          |           |

|  |          |           |Եղիշե Չարենցի|մոգը ձեռքին|          |           |

|  |          |           |անվան գրակա- |ուներ իշխա-|          |           |

|  |          |           |նության և    |նության    |          |           |

|  |          |           |արվեստի      |գավազան`   |          |           |

|  |          |           |թանգարանում),|«Ուռն, որով|          |           |

|  |          |           |սակայն միայն |հրամայէր»  |          |           |

|  |          |           |սկզբի 9      |(Հին հաւատք|          |           |

|  |          |           |տողերի մեղե- |կամ հեթանո-|          |           |

|  |          |           |դին է նոտա-  |սական      |          |           |

|  |          |           |գրված:       |կրօնկք     |          |           |

|  |          |           |Կոմիտասյան   |Հայոց,     |          |           |

|  |          |           |մեղեդին իր   |Վենետիկ,   |          |           |

|  |          |           |բնույթով     |Սբ. Ղազար, |          |           |

|  |          |           |հարում է     |1910, էջ   |          |           |

|  |          |           |վիպասացության|374):      |          |           |

|  |          |           |Մոկաց ճյու-  |«Կարոս խաչ»|          |           |

|  |          |           |ղին, որը     |վիպասքում  |          |           |

|  |          |           |հարուստ է    |հիշատակված |          |           |

|  |          |           |ձայնաստիճան- |բոլոր      |          |           |

|  |          |           |ների շրջազար-|բույսերը`  |          |           |

|  |          |           |դումներով և  |հին աշխար- |          |           |

|  |          |           |ծորերգու-    |հում հատուկ|          |           |

|  |          |           |թյուններով:  |ծիսապաշտա- |          |           |

|  |          |           |Վիպերգի      |մունքային  |          |           |

|  |          |           |քնարական մասը|նշանակու-  |          |           |

|  |          |           |յուրաքանչյուր|թյուն են   |          |           |

|  |          |           |հատվածի      |ունեցել:   |          |           |

|  |          |           |վերջում      |Կարոսին    |          |           |

|  |          |           |պարբերաբար   |(Petrose-  |          |           |

|  |          |           |երգվող «Ծառա |linium)    |          |           |

|  |          |           |կըլնիմ Կարոս |վերագրում  |          |           |

|  |          |           |խաչին»       |էին գերբնա-|          |           |

|  |          |           |կրկնակն է    |կան հատկու-|          |           |

|  |          |           |(ռեֆրեն), որը|թյուններ,  |          |           |

|  |          |           |միջնադարյան  |որի տերև-  |          |           |

|  |          |           |քերթվածքի    |ները կարելի|          |           |

|  |          |           |համաձայն     |է տեսնել   |          |           |

|  |          |           |հիմնականում  |անտիկ      |          |           |

|  |          |           |վերջանում է  |տաճարների  |          |           |

|  |          |           |«ին» հանգով: |սյունազարդ |          |           |

|  |          |           |Զարգանում է  |խոյակներին:|          |           |

|  |          |           |կվարտային    |Հին ժամանակ|          |           |

|  |          |           |օժանդակ հեն- |ներում     |          |           |

|  |          |           |քով էոլական  |բույսի     |          |           |

|  |          |           |ձայնակարգում |պաշտամունքը|          |           |

|  |          |           |(բնական      |կապվում էր |          |           |

|  |          |           |մինոր), որտեղ|անդրշիրիմ- |          |           |

|  |          |           |բացակայում է |յան կյանքի |          |           |

|  |          |           |սեքստային    |հետ և      |          |           |

|  |          |           |տոնը: «Կարոս |պատահական  |          |           |

|  |          |           |խաչի» երգային|չէ, որ     |          |           |

|  |          |           |օրինակներ    |կարոս      |          |           |

|  |          |           |ձայնագրել են |ցանում էին |          |           |

|  |          |           |նաև  երաժշտա-|գերեզմանա- |          |           |

|  |          |           |գետներ       |քարերի     |          |           |

|  |          |           |Սպիրիդոն     |եզրերին:   |          |           |

|  |          |           |Մելիքյանը և  |Բույսերով  |          |           |

|  |          |           |Արամ Քոչար-  |ու ծաղիկ-  |          |           |

|  |          |           |յանը, որոնց  |ներով խաչը |          |           |

|  |          |           |պատումները   |զարդարելու |          |           |

|  |          |           |ներկայացնում |սովորույթը |          |           |

|  |          |           |են Վասպուրա- |շատ հին է  |          |           |

|  |          |           |կանի Շատախի  |և  ուղղա-  |          |           |

|  |          |           |վիպական      |կիորեն     |          |           |

|  |          |           |երգարվեստը,  |կապված է   |          |           |

|  |          |           |որտեղ ակնհայ-|հայկական   |          |           |

|  |          |           |տորեն        |զարդարվես- |          |           |

|  |          |           |դրսևորվում   |տում ծաղկած|          |           |

|  |          |           |են հայ վիպեր-|խաչի       |          |           |

|  |          |           |գության      |խորհրդի    |          |           |

|  |          |           |արխաիկ       |հետ: Քրիս- |          |           |

|  |          |           |շերտերը: Այդ |տոնեական   |          |           |

|  |          |           |մասին հիշատա-|բոլոր      |          |           |

|  |          |           |կել է դեռևս  |խաչերից    |          |           |

|  |          |           |Մովսես       |հայկականը  |          |           |

|  |          |           |Խորենացին`   |տարբերվում |          |           |

|  |          |           |շեշտելով հայ |է հենց իր  |          |           |

|  |          |           |էպիկական     |ոճական     |          |           |

|  |          |           |արվեստի      |առանձնահատ-|          |           |

|  |          |           |ասացման երեք |կությամբ`  |          |           |

|  |          |           |եղանակները`  |առատ բուսա-|          |           |

|  |          |           |«ի թիւ», «ի  |կան խորհր- |          |           |

|  |          |           |ձայն» և      |դաբանու-   |          |           |

|  |          |           |երգել: «Կարոս|թյամբ, որի |          |           |

|  |          |           |խաչի» այս    |դարավոր    |          |           |

|  |          |           |պատումներում |վկայու-    |          |           |

|  |          |           |ցայտուն      |թյունները  |          |           |

|  |          |           |դրսևորված  է |հայկական   |          |           |

|  |          |           |ասերգային «ի |խաչքարերի  |          |           |

|  |          |           |ձայն» եղանակը|վրա պատկեր-|          |           |

|  |          |           |(ռեչիտատիվ): |ված ծաղկած |          |           |

|  |          |           |             |խաչերն են: |          |           |

|  |          |           |             |Այդպիսիք   |          |           |

|  |          |           |             |պատրաստում |          |           |

|  |          |           |             |էին Խաչվե- |          |           |

|  |          |           |             |րացի` Սուրբ|          |           |

|  |          |           |             |Խաչի       |          |           |

|  |          |           |             |(Սըրբխեչ)  |          |           |

|  |          |           |             |տոնին.     |          |           |

|  |          |           |             |զարդարում  |          |           |

|  |          |           |             |ծաղիկներով:|          |           |

|  |          |           |             |«Կարոս խաչ»|          |           |

|  |          |           |             |վիպասքի    |          |           |

|  |          |           |             |ուսումնա-  |          |           |

|  |          |           |             |սիրությանը |          |           |

|  |          |           |             |մեծապես    |          |           |

|  |          |           |             |նպաստել է  |          |           |

|  |          |           |             |բանասեր    |          |           |

|  |          |           |             |Սարգիս     |          |           |

|  |          |           |             |Հարություն-|          |           |

|  |          |           |             |յանը       |          |           |

|  |          |           |             |(«Կարոս    |          |           |

|  |          |           |             |խաչ»       |          |           |

|  |          |           |             |վիպերգի մի |          |           |

|  |          |           |             |միջնադարյան|          |           |

|  |          |           |             |պատում,    |          |           |

|  |          |           |             |«Լրաբեր»,  |          |           |

|  |          |           |             |Երևան,     |          |           |

|  |          |           |             |1975, N 8, |          |           |

|  |          |           |             |էջ 87):    |          |           |

|__|__________|___________|_____________|___________|__________|___________|

|2.|Լարախաղա- |Ժողովրդական|Լարախաղացու- |Լարախաղա-  |Տարրի     |Ներկայում  |

|  |ցություն  |թատրոն     |թյունը       |ցությունը  |կրողները  |Հայաստանում|

|  |          |           |հայկական     |Հայաստանում|Հայաստա-  |լարախաղաց- |

|  |          |           |ժողովրդական  |և  ընդհանրա|նում      |ների մի    |

|  |          |           |թատերական-   |պես Արևել- |գործող    |քանի շրջիկ |

|  |          |           |պարային      |քում հին   |լարախաղաց-|խմբեր են   |

|  |          |           |ներկայացում  |արվեստ է,  |ների մի   |գործում,   |

|  |          |           |է, որի արմատ-|սակայն     |քանի շրջիկ|որոնց      |

|  |          |           |ները գնում են|ծաղրածուի  |խմբերն են:|գործունեու-|

|  |          |           |դեպի հեթանո- |և  լարախա- |          |թյունն     |

|  |          |           |սական պաշտա- |ղացի հակա- |          |օրեցօր     |

|  |          |           |մունքային    |դրությունը |          |վտանգվում է|

|  |          |           |թատրոն:      |հիմնականում|          |տարբեր     |

|  |          |           |Լարախաղացը   |բարոյագաղա-|          |հանգամանք- |

|  |          |           |(փահլևան,    |փարական    |          |ների բերու-|

|  |          |           |պարանագնաց,  |իմաստա-    |          |մով: Առաջ- |

|  |          |           |պարանախաղաց, |վորում է   |          |նահերթ     |

|  |          |           |ճամբազ,      |ձեռք բերել |          |խնդիր է    |

|  |          |           |ձողագնաց)    |քրիստոնեու-|          |լարախաղա-  |

|  |          |           |համարվում է  |թյան       |          |ցության    |

|  |          |           |Սուրբ        |շրջանում,  |          |ավանդույթի |

|  |          |           |Կարապետի     |երբ քրիստո-|          |փոխանցումը,|

|  |          |           |ուխտավորը:   |նեական     |          |քանի որ այն|

|  |          |           |Ըստ ավանդու- |գաղափարները|          |բարդ       |

|  |          |           |թյան` Մշո    |ներթափանցել|          |ուսուցման  |

|  |          |           |Սուրբ Կարապետ|են ժողովր- |          |գործընթաց  |

|  |          |           |վանքի ուխտա- |դական      |          |է, պահան-  |

|  |          |           |վորներ են    |մտածողու-  |          |ջում է     |

|  |          |           |եղել միջնա-  |թյան մեջ և |          |մարմնամար- |

|  |          |           |դարյան       |աշխարհայացք|          |զական լավ  |

|  |          |           |Հայաստանի    |դարձել: Այն|          |պատրաստվա- |

|  |          |           |երգիչները,   |մասին, որ  |          |ծություն և |

|  |          |           |գուսաններն   |լարախաղաց  |          |կամային    |

|  |          |           |ու լարախաղաց-|ակրոբատների|          |հատկանիշ-  |

|  |          |           |ները:        |արվեստը    |          |ներ:       |

|  |          |           |Լարախաղացներն|հայտնի էր  |          |Երիտասարդ- |

|  |          |           |իրենց համարել|դեռևս      |          |ները վստահ |

|  |          |           |են Սուրբ     |հեթանոսական|          |չեն, որ    |

|  |          |           |Կարապետի     |ժամանակ-   |          |լարախաղաց  |

|  |          |           |հովանավորյալ-|ներից,     |          |դառնալով   |

|  |          |           |ները, որպես  |վկայված է  |          |կարող են   |

|  |          |           |թե այդ       |հռոմեացի   |          |հոգալ իրենց|

|  |          |           |շնորհքն իրենք|կատակերգու |          |կեցու-     |

|  |          |           |ստացել են    |Պուբլիոս   |          |թյունը,    |

|  |          |           |քրիստոնեական |Տերենտիոսի |          |հետևաբար,  |

|  |          |           |սրբից: Մանրա-|(Ք. ա. 194-|          |խուսափում  |

|  |          |           |նկարներից    |159 թթ.)   |          |են այս     |

|  |          |           |մեկում ձողա- |«Սկեսուրը» |          |արվեստում  |

|  |          |           |խաղացը       |ստեղծագոր- |          |մասնագիտա- |

|  |          |           |պատկերված է  |ծության    |          |ցում ստանա-|

|  |          |           |սրբի լուսա-  |մեջ: Հայ   |          |լուց: Այսօր|

|  |          |           |պսակով, իսկ  |մատենագիտու|          |լարախաղաց- |

|  |          |           |ներքևում     |թյան մեջ   |          |ների կարելի|

|  |          |           |փող են փչում |սրա մասին  |          |է հանդիպել |

|  |          |           |և  թմբուկ    |առաջին     |          |քաղաքային  |

|  |          |           |զարկում: Մեզ |վկայու-    |          |հրապարակ-  |

|  |          |           |հայտնի ազգա- |թյունը     |          |ներում,    |

|  |          |           |գրական տվյալ-|տալիս է    |          |մարդաշատ   |

|  |          |           |ներով կրոնա- |Դավիթ      |          |ճանապարհ-  |

|  |          |           |կան տոները   |Անհաղթի    |          |ների       |

|  |          |           |Հայաստանում  |«Սահմանքը»:|          |եզրերին,   |

|  |          |           |ուղեկցվել են |Լարախաղա-  |          |գյուղա-    |

|  |          |           |և՛  լարախաղա-|ցությունն  |          |մեջերում,  |

|  |          |           |ցությամբ, և՛ |իրավամբ    |          |տարվա մեջ  |

|  |          |           |այլ կարգի    |համարվում է|          |մի քանի    |

|  |          |           |խաղերով,     |թատրոնի և  |          |անգամ Խոր  |

|  |          |           |որոնք նոր    |կրկեսի     |          |Վիրապ      |

|  |          |           |ժամանակներ են|նախատիպը   |          |վանական    |

|  |          |           |հասել փոփոխ- |(Հ. Հովհան-|          |համալիրի   |

|  |          |           |ված ձևերով:  |նիսյան,    |          |տարածքում` |

|  |          |           |Ըստ էության, |Թատրոնը    |          |շաբաթ և    |

|  |          |           |հեթանոսական  |միջնադարյան|          |կիրակի     |

|  |          |           |ժամանակա-    |Հայաստա-   |          |օրերին,    |

|  |          |           |շրջանի այս   |նում, ՀՍՍՀ |          |տարբեր     |

|  |          |           |պաշտամուն-   |ԳԱ հրատ.,  |          |փառատո-    |

|  |          |           |քային        |Երևան,     |          |ներին,     |

|  |          |           |ավանդությունը|1978, էջ   |          |որոնց      |

|  |          |           |քրիստոնեացվել|241): Քրիս-|          |ընթացքում  |

|  |          |           |է, և  դրան   |տոնեության |          |հանդես են  |

|  |          |           |տրվել է      |ընդունումից|          |գալիս լարա-|

|  |          |           |քրիստոնեական |հետո       |          |խաղաց      |

|  |          |           |սրբի հովանա- |եկեղեցին ոչ|          |Վլադիմիր   |

|  |          |           |վորություն:  |միայն հան- |          |Հակոբյանի  |

|  |          |           |Լարախաղացները|դուրժեց այս|          |խումբը`    |

|  |          |           |հիմնականում  |արվեստը,   |          |ՀՀ Սյունիքի|

|  |          |           |կրում են     |այլև       |          |մարզի      |

|  |          |           |կարմիր կամ   |ժամանակի   |          |Սիսիան     |

|  |          |           |ծիրանագույն  |ընթացքում  |          |քաղաքից,   |

|  |          |           |ատլասե       |սկսեց      |          |Երևանի     |

|  |          |           |արխալուղ:    |հովանավորել|          |«Ուրարտու» |

|  |          |           |Պարանոցը     |այն (Է.    |          |լարախաղաց- |

|  |          |           |զարդարում    |Պետրոսյան, |          |ների       |

|  |          |           |են մետաքսե,  |«Թատերական |          |խումբը:    |

|  |          |           |ճերմակաթույր,|գծերը      |          |Լարախաղա-  |

|  |          |           |ժանեկազարդ   |միջնադարյան|          |ցությունը  |

|  |          |           |օձիքով և     |հայկական   |          |հայկական ոչ|

|  |          |           |ժապավեններով,|մանրանկար- |          |նյութական  |

|  |          |           |որոնց մեջ    |չության    |          |մշակութային|

|  |          |           |Նարեկացուց   |մեջ», Հայ  |          |ժառանգութ- |

|  |          |           |կամ «Ժամա-   |ազգագրու-  |          |յան կարևո- |

|  |          |           |գրքից» գրված |թյուն և    |          |րագույն    |

|  |          |           |աղոթքներով   |բանահյու-  |          |դրսևորում- |

|  |          |           |թղթեր են     |սություն,  |          |ներից է և  |

|  |          |           |դնում:       |Նյութեր և  |          |դրա պահպա- |

|  |          |           |Ներկայացումն |հետազոտու- |          |նությունը, |

|  |          |           |սկսվում է    |թյուններ,  |          |փոխանցման  |

|  |          |           |զուռնա-դհոլի |հատոր 7,   |          |ու կենսու- |

|  |          |           |նվագակցու-   |Երևան,     |          |նակության  |

|  |          |           |թյամբ:       |1975 թ.    |          |ապահովումն |

|  |          |           |Լարախաղացը   |(ռուսերեն):|          |առավել քան |

|  |          |           |վերցնում է   |Դարեր      |          |հրատապ է   |

|  |          |           |հավասարա-    |շարունակ   |          |ներկայում, |

|  |          |           |կշռության    |լարախաղա-  |          |որպես      |

|  |          |           |ձողը և       |ցությունը  |          |անհապաղ    |

|  |          |           |դանդաղ ու    |հայ        |          |պաշտպանու- |

|  |          |           |հանդիսավոր   |ժողովրդի   |          |թյան կարիք |

|  |          |           |բարձրանում   |կյանքում   |          |ունեցող ոչ |

|  |          |           |թեք լարի     |առավել     |          |նյութական  |

|  |          |           |վրայով:      |ակտիվ      |          |մշակութային|

|  |          |           |Ձողափայտը և  |կենսավարում|          |ժառանգու-  |

|  |          |           |նրա ուղիղ    |ունեցող    |          |թյան արժեք,|

|  |          |           |մարմինը խաչի |արժեքներից |          |ինչպես նաև |

|  |          |           |են նմանվում: |է եղել և   |          |ժողովրդական|

|  |          |           |Լարախաղացը   |կազմել է   |          |գեղարվեստա-|

|  |          |           |վեր բարձրա-  |տոնախմբու- |          |կան ու     |

|  |          |           |նալով սրբազան|թյունների  |          |հավատալի-  |

|  |          |           |արարողություն|անքակտելի  |          |քային      |

|  |          |           |է կատարում,  |մասը: Այն  |          |պատկերացում|

|  |          |           |քանի որ նա իր|որոշակի    |          |ների խորհր-|

|  |          |           |գործը սրբին  |վերելք     |          |դանշանային |

|  |          |           |ծառայել է    |ապրեց նաև  |          |համակարգ:  |

|  |          |           |համարում:    |խորհրդային |          |           |

|  |          |           |Հասնելով     |ժամանակա-  |          |           |

|  |          |           |կայմի ծայրին`|շրջանում:  |          |           |

|  |          |           |նա կանգ է    |Անկախության|          |           |

|  |          |           |առնում,      |առաջին     |          |           |

|  |          |           |ձողափայտը    |տարիներին  |          |           |

|  |          |           |մոտեցնում    |ստեղծված   |          |           |

|  |          |           |շուրթերին,   |սոցիալ-    |          |           |

|  |          |           |ինչպես խաչն  |տնտեսական  |          |           |

|  |          |           |են համբու-   |և  մշակու- |          |           |

|  |          |           |րում, հայացքը|թային      |          |           |

|  |          |           |դեպի երկինք  |իրավիճակի  |          |           |

|  |          |           |արտասանում.  |պատճառով   |          |           |

|  |          |           |«Մշու սուլթան|լարախաղա-  |          |           |

|  |          |           |Սուրբ Կարա-  |ցությունը  |          |           |

|  |          |           |պետ, մեռնեմ  |կորցրեց իր |          |           |

|  |          |           |քո զորութե-  |երբեմնի    |          |           |

|  |          |           |նին. ես վերու|նշանակու-  |          |           |

|  |          |           |էս թարազու   |թյունը և   |          |           |

|  |          |           |քու զորութե- |հայտնվեց   |          |           |

|  |          |           |նով ուժովցած.|մոռացության|          |           |

|  |          |           |ընձի ամոթով  |եզրին:     |          |           |

|  |          |           |չանես»: Այս  |Անցյալում  |          |           |

|  |          |           |աղոթքով նա   |լարախաղաց- |          |           |

|  |          |           |օգնություն է |ները       |          |           |

|  |          |           |աղերսում     |հիմնականում|          |           |

|  |          |           |հովանավոր    |ելույթ էին |          |           |

|  |          |           |սրբից, որից  |ունենում   |          |           |

|  |          |           |հետո աջ ոտքը |ժողովրդական|          |           |

|  |          |           |սեղմում է    |տոներին`   |          |           |

|  |          |           |լարին, դանդաղ|վանքերի ու |          |           |

|  |          |           |սահեցնելով   |եկեղեցիների|          |           |

|  |          |           |առաջ հրում,  |մոտ, իսկ   |          |           |

|  |          |           |ապա հենման   |ներկայում` |          |           |

|  |          |           |կետից պոկում |լարախաղաց- |          |           |

|  |          |           |ձախ ոտքը և   |ների       |          |           |

|  |          |           |թռիչքաձև     |ներկայա-   |          |           |

|  |          |           |վազքով       |ցումներ    |          |           |

|  |          |           |անցնում լարի |կարելի է   |          |           |

|  |          |           |մյուս ծայրն  |տեսնել     |          |           |

|  |          |           |ու հետ գալիս:|ՀՀ Կոտայքի,|          |           |

|  |          |           |Մինչ լարա-   |ՀՀ Գեղար-  |          |           |

|  |          |           |խաղացը լարի  |քունիքի,   |          |           |

|  |          |           |վրա է`       |ՀՀ Արագա-  |          |           |

|  |          |           |ներքևում     |ծոտնի,     |          |           |

|  |          |           |հայտնվում է  |ՀՀ Արարատի |          |           |

|  |          |           |ծաղրածուն`   |մարզերում  |          |           |

|  |          |           |կարճ ճիպոտը  |և  Երևանի  |          |           |

|  |          |           |ձեռքին:      |մի շարք հին|          |           |

|  |          |           |Լարախաղացը   |թաղամա-    |          |           |

|  |          |           |գործ ունի    |սերում`    |          |           |

|  |          |           |երկնային     |տարբեր     |          |           |

|  |          |           |ուժերի հետ,  |տոնախմբու- |          |           |

|  |          |           |խորհրդանշում |թյունների  |          |           |

|  |          |           |է վեհի և     |ու փառատո- |          |           |

|  |          |           |ողբերգականի  |ների       |          |           |

|  |          |           |գաղափարը, իսկ|ժամանակ`   |          |           |

|  |          |           |ծաղրածուն    |բացօթյա    |          |           |

|  |          |           |գործ ունի    |տարածք-    |          |           |

|  |          |           |երկրային     |ներում ու  |          |           |

|  |          |           |կեցության    |հրապարակ-  |          |           |

|  |          |           |հետ, գործում |ներում:    |          |           |

|  |          |           |է աշխարհիկ   |           |          |           |

|  |          |           |շահի թելադրան|           |          |           |

|  |          |           |քով և  հատկա-|           |          |           |

|  |          |           |նշում է      |           |          |           |

|  |          |           |կատակերգականի|           |          |           |

|  |          |           |գաղափարը:    |           |          |           |

|  |          |           |Ծաղրածուն    |           |          |           |

|  |          |           |լարախաղացի   |           |          |           |

|  |          |           |սպասավորն է` |           |          |           |

|  |          |           |մատուցում է  |           |          |           |

|  |          |           |նրա պահանջած |           |          |           |

|  |          |           |առարկաները`  |           |          |           |

|  |          |           |ձեռնածուական |           |          |           |

|  |          |           |ու աճպարարա- |           |          |           |

|  |          |           |կան ցույցերի |           |          |           |

|  |          |           |համար: Սա    |           |          |           |

|  |          |           |միջնադարին   |           |          |           |

|  |          |           |բնորոշ երկնքի|           |          |           |

|  |          |           |ու երկրի վեճն|           |          |           |

|  |          |           |է, որը խորհր-|           |          |           |

|  |          |           |դանշական     |           |          |           |

|  |          |           |առարկայացում |           |          |           |

|  |          |           |է ստացել:    |           |          |           |

|  |          |           |Հայկական     |           |          |           |

|  |          |           |լարախաղացու- |           |          |           |

|  |          |           |թյունը որպես |           |          |           |

|  |          |           |թատերային    |           |          |           |

|  |          |           |իրադրություն,|           |          |           |

|  |          |           |ներկայացնում |           |          |           |

|  |          |           |է այդ        |           |          |           |

|  |          |           |համամարդկային|           |          |           |

|  |          |           |թեմայի       |           |          |           |

|  |          |           |նախնական     |           |          |           |

|  |          |           |գիտակցումը,  |           |          |           |

|  |          |           |որում դեպի   |           |          |           |

|  |          |           |երկնայինը,   |           |          |           |

|  |          |           |իդեալականը   |           |          |           |

|  |          |           |ձգտող հերոսին|           |          |           |

|  |          |           |միշտ ներքև,  |           |          |           |

|  |          |           |դեպի երկրա-  |           |          |           |

|  |          |           |յինն է նայել |           |          |           |

|  |          |           |տալիս նրա    |           |          |           |

|  |          |           |հակոտնյան ու |           |          |           |

|  |          |           |բարեկամը:    |           |          |           |

|__|__________|___________|_____________|___________|__________|___________|

|3.|Վիճակի    |Ժողովրդական|Վիճակի երգերն|Ըստ քրիստո-|Տարրի     |Խորհրդային |

|  |երգեր     |երաժշտութ- |ավանդական    |նեական     |կրողները  |տարիներին  |

|  |          |յուն, բանա-|գարնանային   |ծիսակարգի` |ՀՀ Վայոց  |բնորոշ     |

|  |          |հյուսու-   |տոնաշարի`    |Համբարձման |ձորի,     |գաղափարա-  |

|  |          |թյուն      |Համբարձման   |տոնը խորհր-|Շիրակի,   |խոսության  |

|  |          |           |տոնի կարևո-  |դանշում է  |Արագածոտնի|և  մշակու- |

|  |          |           |րագույն      |Հիսուս     |և  Լոռիի  |թային      |

|  |          |           |բաղկացուցիչ  |Քրիստոսի   |մարզերի   |համահարթեց-|

|  |          |           |համարվող ծի- |Հայր Աստծո |տարեց     |ման պայման-|

|  |          |           |սական երաժշ- |մոտ բարձրա-|բնակիչներն|ներում     |

|  |          |           |տաբանահյուսա-|նալու,     |են:       |վիճակի     |

|  |          |           |կան փոքր     |երկինք     |          |երգերն     |

|  |          |           |ժանրի ստեղծա-|համբարձ-   |          |աստիճանաբար|

|  |          |           |գործություն- |վելու      |          |դուրս են   |

|  |          |           |ներ են, որ   |իրողու-    |          |մղվել      |

|  |          |           |հայտնի են    |թյունը և   |          |ժողովրդի   |

|  |          |           |նաև  «խաղիկ- |նշվում նրա |          |տոնածիսական|

|  |          |           |ներ»,        |հարությու- |          |կյանքից և  |

|  |          |           |«ջանգյուլու- |նից քառա-  |          |հազվադեպ են|

|  |          |           |միրգեր»      |սուն օր    |          |կիրառվել:  |

|  |          |           |անվանում-    |հետո` հինգ-|          |Հիմնականում|

|  |          |           |ներով: Բովան-|շաբթի օրը: |          |պահպանվել  |

|  |          |           |դակային      |Այսուհան-  |          |են հեռավոր |

|  |          |           |առումով,     |դերձ, տոնի |          |բնակավայ-  |

|  |          |           |տարբերակվում |ժողովրդական|          |րերի տարեց |

|  |          |           |են խաղիկների |ծիսական    |          |բնակչության|

|  |          |           |չորս հիմնական|արարողու-  |          |շրջանում և |

|  |          |           |տեսակներ`    |թյունների  |          |ազգային    |

|  |          |           |տոնի նախապատ-|ավանդույթ- |          |երգն ու    |

|  |          |           |րաստման      |ներն առավել|          |պարը հանրա-|

|  |          |           |հատվածին     |հնամենի    |          |հռչակող    |

|  |          |           |բնորոշ ծաղիկ |արմատներ   |          |երաժշտական |

|  |          |           |փնջելու,     |ունեն և    |          |համույթների|

|  |          |           |պսակներ      |կապվում են |          |երկացանկե- |

|  |          |           |հյուսելու    |բնության   |          |րում: Որոշ |

|  |          |           |ընթացքում    |պաշտամունքի|          |շրջաններում|

|  |          |           |երգվող գովքա-|և  վերազար-|          |խաղային-   |

|  |          |           |յին բնույթի  |թոնքը      |          |ժամանցային |

|  |          |           |խաղիկներ,    |խորհրդանշող|          |բնույթ են  |

|  |          |           |վիճակը բնու- |հմայական   |          |ստացել նաև |

|  |          |           |թագրող և     |հավատալիք- |          |գուշակու-  |

|  |          |           |նվիրաբերու-  |ների ու    |          |թյան ծեսն  |

|  |          |           |թյուն ակնկա- |գուշակու-  |          |ու վիճակի  |

|  |          |           |լող խաղիկներ,|թյունների  |          |երգերը:    |

|  |          |           |վիճակահանու- |հետ:       |          |Երիտասարդ  |

|  |          |           |թյան ծեսին   |Համբարձման |          |սերունդն   |

|  |          |           |նախորդող     |տոնին      |          |այսօր      |

|  |          |           |հսկումի      |վիճակի     |          |հետաքրքրված|

|  |          |           |գիշերվա խաղիկ|երգերի     |          |է ավանդական|

|  |          |           |ներ, վիճակա- |բանաստեղծա-|          |մշակույթով |

|  |          |           |հանության    |կան տեքս-  |          |և  համապա- |

|  |          |           |ծեսի ընթաց-  |տերի բազմա-|          |տասխան     |

|  |          |           |քում հնչող,  |թիվ նմուշ- |          |միջոցառում-|

|  |          |           |երիտասարդ    |ներ են     |          |ների իրակա-|

|  |          |           |աղջիկների ու |գրառվել    |          |նացման     |

|  |          |           |տղաների ճակա-|Ե. Լալայանի|          |պարագայում`|

|  |          |           |տագիրը       |հրատարակած |          |հնարավոր   |

|  |          |           |գուշակող և   |«Ազգագրական|          |կլինի      |

|  |          |           |սիրային      |հանդեսի»   |          |պահպանել   |

|  |          |           |բովանդակու-  |տարբեր     |          |վիճակի     |

|  |          |           |թյան խաղիկ-  |հատորնե-   |          |երգերի     |

|  |          |           |ներ: Երգերի  |րում, 19-20|          |կենսունա-  |

|  |          |           |մեղեդիները   |-րդ դդ. մի |          |կությունը: |

|  |          |           |հիմնականում  |շարք       |          |Համբարձման |

|  |          |           |քնարական     |աշխատու-   |          |տոնի       |

|  |          |           |բնույթ ունեն |թյուննե-   |          |ժողովրդական|

|  |          |           |և  խարսխվում |րում,      |          |ծիսական    |

|  |          |           |են տվյալ     |ՀՀ ԳԱԱ     |          |ավանդույթի |

|  |          |           |տարածքի      |հնագիտու-  |          |վերականգ-  |

|  |          |           |ժողովրդական  |թյան և     |          |նումը      |

|  |          |           |երաժշտության |ազգագրու-  |          |կնպաստի    |

|  |          |           |ելևէջային  ու|թյան ինստի-|          |ներհամայն- |

|  |          |           |կառուցված-   |տուտի      |          |քային      |

|  |          |           |քային առանձ- |հրատարակած |          |հարաբերու- |

|  |          |           |նահատկություն|«Հայ ազգա- |          |թյունների  |

|  |          |           |ներին: Տարած-|գրություն  |          |միավորմանը,|

|  |          |           |ված են քառա- |և  բանահյու|          |կխթանի     |

|  |          |           |տող, եռատող  |սություն»  |          |ազգային    |

|  |          |           |և  երկտող    |մատենա-    |          |մշակույթի  |

|  |          |           |տներից,      |շարում և   |          |նկատմամբ   |

|  |          |           |բանաձևային   |այլուր     |          |հետաքրքրու-|

|  |          |           |կրկնակներից  |(տե՛ս      |          |թյունն ու  |

|  |          |           |ու կրկնակային|Կոմիտաս    |          |էկոլոգիական|

|  |          |           |տողերից      |«Երկերի    |          |դաստիարա-  |

|  |          |           |կառուցված    |ժողովածու»,|          |կությունը: |

|  |          |           |տարբերակները:|հ 9, N 131,|          |Վիճակի     |

|  |          |           |Վիճակի երգերի|հ. 10,     |          |երգերի     |

|  |          |           |բանաձևային   |N 31-36,   |          |միջոցով    |

|  |          |           |կայուն       |հ. 12,     |          |հնարավոր   |

|  |          |           |կրկնակներից  |N 213,     |          |կլինի      |

|  |          |           |են. առաջին և |հ. 13, 119,|          |զարգացնել  |

|  |          |           |երրորդ տողից |«Հայ ավանդա|          |մասնակից-  |

|  |          |           |հետո` «Ջան   |կան երաժշ- |          |ների       |

|  |          |           |գյուլում,    |տություն», |          |հանպատրաս- |

|  |          |           |ջան, ջան»,   |պր. 12,    |          |տից ստեղծա-|

|  |          |           |երկրորդ և    |N 6-13,    |          |գործելու   |

|  |          |           |չորրորդ տողից|Ա. Բրուտ-  |          |կարողու-   |

|  |          |           |հետո` «Ջան   |յանի       |          |թյունները, |

|  |          |           |ծաղիկ, ջան,  |«Ռամկական  |          |երաժշտաբա- |

|  |          |           |ջան» և  երգի |մրմունջներ»|          |նահյուսական|

|  |          |           |յուրաքանչյուր|ժողովածու  |          |ունակու-   |

|  |          |           |տնից հետո`   |և  այլն):  |          |թյուններն  |

|  |          |           |«Հարս, հան   |Հայաստանի  |          |ու հմտու-  |

|  |          |           |վիճակդ ի     |տարբեր     |          |թյունները: |

|  |          |           |բարին, Աստված|բնակավայրե-|          |           |

|  |          |           |իր սրտի      |րում       |          |           |

|  |          |           |մուրազ       |գրանցված   |          |           |

|  |          |           |կատարի» կրկ- |վիճակի     |          |           |

|  |          |           |նակները:     |երգերի     |          |           |

|  |          |           |Առավել տարած-|բազմաթիվ   |          |           |

|  |          |           |ված են վիճակի|բնօրինակ   |          |           |

|  |          |           |երգերի պարեր-|ձայնագրու- |          |           |

|  |          |           |գային բնույթի|թյուններ են|          |           |

|  |          |           |տարբերակները:|պահվում «ՀՀ|          |           |

|  |          |           |Վիճակի երգե- |ԳԱԱ արվեստի|          |           |

|  |          |           |րում արտահայտ|ինստիտուտ» |          |           |

|  |          |           |վում է բնու- |և  «Երևանի |          |           |

|  |          |           |թյուն-հասարա-|Կոմիտասի   |          |           |

|  |          |           |կություն     |անվան պետա-|          |           |

|  |          |           |անքակտելի    |կան կոնսեր-|          |           |

|  |          |           |կապը և       |վատորիա»   |          |           |

|  |          |           |տիեզերքի     |պետական ոչ |          |           |

|  |          |           |ազդեցությունը|առևտրային  |          |           |

|  |          |           |մարդու ճակա- |կազմակեր-  |          |           |

|  |          |           |տագրի վրա:   |պություն-  |          |           |

|  |          |           |Ծեսը կատարվել|ների ձայնա-|          |           |

|  |          |           |է բնության   |դարաննե-   |          |           |

|  |          |           |գրկում,      |րում, որոնց|          |           |

|  |          |           |կապվում      |զգալի մասը |          |           |

|  |          |           |կյանքի հավեր-|հրատարակվել|          |           |

|  |          |           |ժության ու   |է հայ      |          |           |

|  |          |           |պտղաբերության|ավանդական  |          |           |

|  |          |           |պաշտամունք-  |երաժշտու-  |          |           |

|  |          |           |ների հետ:    |թյանը նվիր-|          |           |

|  |          |           |Համբարձման   |ված մատենա-|          |           |

|  |          |           |տոնի վիճակա- |շարերի     |          |           |

|  |          |           |հանության    |տարբեր     |          |           |

|  |          |           |ծեսը գեղարվես|հատորներում|          |           |

|  |          |           |տորեն նկարա- |(տե՛ս «Հայ |          |           |

|  |          |           |գրել ու      |ավանդական  |          |           |

|  |          |           |ճակատագրի    |երաժշտու-  |          |           |

|  |          |           |գուշակության |թյուն» և   |          |           |

|  |          |           |քառյակները   |«Հայ ժողովր|          |           |

|  |          |           |գրառել է     |դական երգեր|          |           |

|  |          |           |Հ. Թումանյանն|և  նվագներ»|          |           |

|  |          |           |իր հանրահայտ |մատենա-    |          |           |

|  |          |           |«Անուշ»      |շարերը):   |          |           |

|  |          |           |պոեմում, որի |           |          |           |

|  |          |           |հիման վրա    |           |          |           |

|  |          |           |ստեղծված     |           |          |           |

|  |          |           |համանուն     |           |          |           |

|  |          |           |օպերայում    |           |          |           |

|  |          |           |կոմպոզիտոր   |           |          |           |

|  |          |           |Արմեն Տիգրան-|           |          |           |

|  |          |           |յանը ներառել |           |          |           |

|  |          |           |է նաև  վիճակի|           |          |           |

|  |          |           |երգերի ժողո- |           |          |           |

|  |          |           |վրդական      |           |          |           |

|  |          |           |տարբերակների |           |          |           |

|  |          |           |մշակումները: |           |          |           |

|__|__________|___________|_____________|___________|__________|___________|

 

------------------------------------------------------

ԻՐՏԵԿ - շարունակությունը հաջորդ մասերում

 

 

pin
ՀՀ կառավարություն
20.01.2011
N 36-Ն
Որոշում