Սեղմել Esc փակելու համար:
ԵՐԵԽԱՆԵՐԻ ԽՆԱՄՔԻ ՀԱՐՑԵՐՈՎ ԶԲԱՂՎՈՂ ՀԱՍ...
Քարտային տվյալներ

Տեսակ
Գործում է
Ընդունող մարմին
Ընդունման ամսաթիվ
Համար

Վավերացման ամսաթիվ
ՈՒժի մեջ մտնելու ամսաթիվ
ՈՒժը կորցնելու ամսաթիվ
Ընդունման վայր
Սկզբնաղբյուր

Ժամանակագրական տարբերակ Փոփոխություն կատարող ակտ

Որոնում:
Բովանդակություն

Հղում իրավական ակտի ընտրված դրույթին X
irtek_logo
 

ԵՐԵԽԱՆԵՐԻ ԽՆԱՄՔԻ ՀԱՐՑԵՐՈՎ ԶԲԱՂՎՈՂ ՀԱՍՏԱՏՈՒԹՅՈՒՆՆԵՐ ...

 

 

040.1654.191203

«ՎԱՎԵՐԱՑՆՈՒՄ ԵՄ»
ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ
ՆԱԽԱԳԱՀ Ռ. ՔՈՉԱՐՅԱՆ

 

«19» դեկտեմբերի 2003 թ.

 

ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ ԿԱՌԱՎԱՐՈՒԹՅՈՒՆ

ՈՐՈՇՈՒՄ

 

27 նոյեմբերի 2003 թվականի N 1654-Ն

 

ԵՐԵԽԱՆԵՐԻ ԽՆԱՄՔԻ ՀԱՐՑԵՐՈՎ ԶԲԱՂՎՈՂ ՀԱՍՏԱՏՈՒԹՅՈՒՆՆԵՐԻ ԲԱՐԵՓՈԽՄԱՆ ՊԵՏԱԿԱՆ ՌԱԶՄԱՎԱՐԱԿԱՆ ԾՐԱԳԻՐԸ ՀԱՍՏԱՏԵԼՈՒ ՄԱՍԻՆ

 

Երեխաների խնամքի հարցերով զբաղվող հաստատությունների գործունեությունը բարելավելու նպատակով Հայաստանի Հանրապետության կառավարությունը որոշում է.

1. Հաստատել`

ա) երեխաների խնամքի հարցերով զբաղվող հաստատությունների բարեփոխման պետական ռազմավարական ծրագիրը` համաձայն N 1 հավելվածի.

բ) երեխաների խնամքի հարցերով զբաղվող հաստատությունների բարեփոխման պետական ռազմավարական ծրագրի միջոցառումների իրականացման ժամանակացույցը` համաձայն N 2 հավելվածի:

2. Հայաստանի Հանրապետության սոցիալական ապահովության նախարարին, Հայաստանի Հանրապետության ֆինանսների և էկոնոմիկայի նախարարին, Հայաստանի Հանրապետության կրթության և գիտության նախարարին ու Հայաստանի Հանրապետության առողջապահության նախարարին` սահմանված ժամկետներում ապահովել երեխաների խնամքի հարցերով զբաղվող հաստատությունների բարեփոխման պետական ռազմավարական ծրագրի կատարումը:

3. Սույն որոշումն ուժի մեջ է մտնում պաշտոնական հրապարակմանը հաջորդող օրվանից:

 

ՍՏՈՐԱԳՐՎԵԼ Է ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ ՎԱՐՉԱՊԵՏԻ ԿՈՂՄԻՑ

2003 ԹՎԱԿԱՆԻ ԴԵԿՏԵՄԲԵՐԻ 17-ԻՆ

 

Հավելված N 1

ՀՀ կառավարության

2003 թվականի նոյեմբերի 27-ի

N 1654-Ն որոշման

 

ՊԵՏԱԿԱՆ ՌԱԶՄԱՎԱՐԱԿԱՆ ԾՐԱԳԻՐ ԵՐԵԽԱՆԵՐԻ ԽՆԱՄՔԻ ՀԱՐՑԵՐՈՎ ԶԲԱՂՎՈՂ ՀԱՍՏԱՏՈՒԹՅՈՒՆՆԵՐԻ ԲԱՐԵՓՈԽՄԱՆ

 

ՆԵՐԱԾՈՒԹՅՈՒՆ

 

Մեր երկիրը թևակոխել է հասարակական հարաբերությունների արդիականացման, սոցիալական փոխակերպումների ժամանակաշրջան, որն ի հայտ է բերել նոր` երկրի դժվար իրավիճակով պայմանավորված սոցիալական հիմնախնդիրներ, ձեռք բերված որոշ նվաճումների կորուստ, որոնք պահանջում են հասարակության և պետության առաջ ծառացած խնդիրների լուծմանն ուղղված արդիական մոտեցումներ: Այդ համատեքստում նոր բովանդակություն են ստանում երեխաների հիմնախնդիրների նկատմամբ ձևավորված պետական մոտեցումները և իրականացման մեխանիզմները, որոնցով և պայմանավորված է մանկական խնամակալական կազմակերպությունների բարեփոխման համար պետական ռազմավարական ծրագրի մշակումը: Երեխաների պաշտպանության ապահովումն այսօր նշանակում է հավասարակշռության հաստատում երեք կարևորագույն բաղադրիչների միջև` երեխա, ընտանիք և հասարակություն: Դրա ապահովումը պետք է շարունակաբար կանոնակարգվի, իրականացվի և վերահսկվի, ինչպես պետության, այնպես էլ հասարակության կողմից, որպես հիմնարար պարտավորություններից մեկն ապագա հասարակության նկատմամբ:

 

ԻՐԱՎԻՃԱԿԱՅԻՆ ՎԵՐԼՈՒԾՈՒԹՅՈՒՆ

 

Երեխան առանձին վերցված, որպես հասարակության դեռևս ոչ ամբողջապես ձևավորված և աշխատունակ, ինքնուրույն անդամ, ֆունկցիոնալ կախվածության մեջ է իր ծնողներից, ընտանիքից, վերջինիս սոցիալական ապահովվածությունից: Նրա լիարժեք զարգացման համար անհրաժեշտ է ծնողների սերը, հոգածությունը, խնամքն ու դաստիարակությունը: Սակայն հասարակության կյանքում տեղի ունեցող ճգնաժամային պրոցեսները ներխուժել են ընտանիք` փոխելով ստեղծված ներընտանեկան հարաբերությունները, ազդել սերունդների փոխհարաբերությունների վրա, բերել բազմաթիվ կոնֆլիկտների, ինչ արդյունքներում խեղաթյուրվում են երեխայի զարգացման բնականոն պայմանները, խախտվում հիմնական իրավունքները և օրինական շահերը: Հասարակությունն այսօր կիսում է այն համոզմունքը, որ տարբեր դրդապատճառներով առանց ծնողական խնամքի մնացած երեխաները կազմում են սոցիալական առավել խոցելի խումբը: Այդ առումով մտահոգության առիթ է հանրապետությունում սոցիալական որբության երևույթի խորացումը` ընդհանուր անբարենպաստ ժողովրդագրական ֆոնի վրա: Դա է վկայում այն փաստը, որ վերջին տարիներին միակողմանի և երկկողմանի ծնողազուրկ երեխաների հետ մեկտեղ մանկական խնամակալական կազմակերպություններում հայտնվում են նաև ծնողներ ունեցող, բայց տարբեր պատճառներով առանց ծնողական խնամքի մնացած երեխաներ: Նման երեխաների խնամքը և դաստիարակությունը համաձայն «Երեխայի իրավունքների մասին» Հայաստանի Հանրապետության օրենքի 25-րդ հոդվածի իրականացվում է պետության կողմից մանկական խնամակալական կազմակերպություններում (այսուհետ` մանկատուն): Մանկատունն ապահովում է մինչև 18 տարեկան առանց ծնողական խնամքի մնացած երեխաների սոցիալական վերականգնումը նրանց մշտական խնամքը և դաստիարակությունը, ֆիզիկական, մտավոր և հոգևոր զարգացումը, նրանց իրավունքների և օրինական շահերի պաշտպանությունը:

Ներկայումս հանրապետությունում գործում են 8 պետական և երեք ոչ պետական մանկատներ, որտեղ իրականացվում են շուրջ 1000 երեխայի մշտական խնամքն ու դաստիարակությունը: Վերջին տարիներին գրանցվել է մանկատներում խնամվող երեխաների թվի զգալի աճ: Միայն Հայաստանի Հանրապետության սոցիալական ապահովության նախարարության ենթակայության 8 մանկատանը խնամվում են 900 երեխա, որից 320-ը` մասնագիտացված մանկատներում: Ոչ պետական մանկատներում համապատասխանաբար խնամվում են` Սպիտակի «Միսիոներների բարեգործական կազմակերպության հայկական մասնաճյուղում»`-32, Գյումրիի «Տիրամայր Հայաստանի կենտրոնում»`-60, Աբովյանի ընտանեկան տիպի «ՍՕՍ մանկական գյուղում»`-74 երեխաներ: Առանց ծնողական խնամքի մնացած երեխաների իրավունքների և օրինական շահերի պաշտպանության, նրանց խնամքի, բուժման, դաստիարակության և զարգացման նպաստավոր պայմանների ստեղծման, ֆիզիկական և մտավոր բնականոն զարգացման, հոգեբանական վերականգնման և արդյունավետ սոցիալիզացիայի, նրանց անձի պահպանման և կայացման համար անհրաժեշտ է բարելավել հաստատությունների գործունեությունը, կատարելագործել աշխատանքի մեթոդները` ներդնելով միջազգային առաջավոր փորձը:

 

ԾՐԱԳՐԻ ՆՊԱՏԱԿԸ ԵՎ ԽՆԴԻՐՆԵՐԸ

 

«Երեխայի իրավունքների մասին» Հայաստանի Հանրապետության օրենքի 12-րդ հոդվածում ամրագրված է ընտանիքում ապրելու երեխայի իրավունքը և համաձայն երեխայի իրավունքների մասին կոնվենցիայի` մանկատների միջոցով խնամքը ոչ մի դեպքում չպետք է փոխարինի աղքատության նվազեցման ռազմավարություններին և ընտանիքի աջակցության ծառայություններին: Մանկատներում երեխաների խնամքը պետք է լինի առանց ծնողական խնամքի մնացած երեխաների խնամքի վերջին ատյանը, այլ ոչ թե միակը: Պետության քաղաքականությունը և միջոցառումները պետք է ուղղված լինեն ընտանիքների աջակցությանը` իրենց երեխաների գոյատևումը և զարգացումն ապահովելու համար:

Ծրագրի նպատակն է առանց ծնողական խնամքի մնացած երեխաների խնամքի և դաստիարակության իրականացման ապահովումն ընտանեկան կամ ընտանեկանին մոտեցված միջավայրում` ստեղծելով նրանց լիարժեք կյանքի կայուն երաշխիքներ:

Ծրագրի խնդիրներն են քննության առնել և համապատասխան լուծումներ ու միջոցառումներ առաջարկել հետևյալ հարցերին`

1. մանկատներում երեխաների թվի ավելացման կանխարգելում,

2. մանկատների բեռնաթափում,

i

3. մանկատներում գտնվող երեխաների կյանքի որակի բարելավում, երեխաների

ինտեգրում հասարակության մեջ,

4. մանկատների շրջանավարտների սոցիալական պաշտպանություն,

5. օրենքով սահմանված կարգով մանկատների գործունեության նկատմամբ

վերահսկողության իրականացում:

 

ԾՐԱԳՐԻ ԿԱՏԱՐՈՒՄՆ ԱՊԱՀՈՎՈՂ ՄԻՋՈՑԱՌՈՒՄՆԵՐԸ

 

1. Մանկատներում երեխաների թվի ավելացման կանխարգելում

2002 թ. Հայաստանի Հանրապետության սոցիալական ապահովության նախարարության ենթակայության 8 մանկատան ուսումնասիրության արդյունքները փաստում են խնամվող երեխաների թվի աճ` մոտ 17%-ով` հատկապես մասնագիտացված մանկատներում, որը բնակչության խորացող աղքատության, դեղորայքի և բուժծառայությունների բարձր գների, ծնողների հմտությունների պակասի այլընտրանքային ծառայությունների բացակայության և այլ երևույթների համալիր ազդեցության արդյունք է: Մանկատներում խնամվող երեխաների թվի աճը զուգակցում է, հիմնականում, սոցիալական որբություն վերապրող երեխաների թվի տեսակարար կշռի մեծացմամբ, ինչը հիմնականում պայմանավորված է ընտանիքների ծանր սոցիալ-տնտեսական վիճակով: Այլընտրանքային ծառայությունների բացակայությունը, մսուր-մանկապարտեզների թվի խիստ կրճատումը, երեխաների ցերեկային խնամքի հաստատությունների բացակայությունը նպաստում են երևույթի խորացմանը:

Այս խնդրի լուծման համար արդեն իսկ ձեռնարկվել են քայլեր Հայաստանի Հանրապետության սոցիալական ապահովության նախարարության կողմից մշակվել և Հայաստանի Հանրապետության կառավարություն է ներկայացվել «Մանկական խնամակալական կազմակերպություններում երեխաների տեղավորման և դուրսգրման կարգը», որը հնարավորություն կտա կանխելու մանկատանը տեղավորման ոչ ենթակա երեխաների հոսքը, և կանխարգելելու սոցիալական որբության երևույթը: Սակայն, սահմանելով մանկատուն տեղավորման ավելի խիստ պայմաններ, հարցը չի ստանում բավարար լուծում, քանզի երեխաների խոցելի մի խումբ, որոնք հիմնականում սոցիալապես անապահով և միածնող (միայնակ մոր) երեխաներ են, հայտնվում են անբարենպաստ պայմաններում: «Երեխաների բարեկեցության ազգային ռազմավարություն» ծրագրի իրականացումը, որի շրջանակներում 2003 թ. ընթացքում նախատեսված է ստեղծել երկու համայնքային կենտրոն (Երևանում, Գյումրիում) հարցին տալիս է միայն մասնակի լուծում:

Խնդրի իրականացման համար անհրաժեշտ միջոցառումներն են`

1.1. Խնամակալության և հոգաբարձության մարմինների աշխատանքի բարելավումը.

ա/ «Հայաստանի Հանրապետությունում ստուգումների կազմակերպման և անցկացման մասին» Հայաստանի Հանրապետության օրենքում լրացում կատարելու մասին» Հայաստանի Հանրապետության օրենքի նախագծի մշակում,

բ/ երեխայի հարցերով սոցիալական աշխատանքի ինստիտուտի ներդրում,

գ/ աջակցության մեխանիզմների մշակում` կոնֆլիկտային կամ սոցիալապես անապահով ընտանիքների և նրանց երեխաների համար:

 

2. ՄԱՆԿԱՏՆԵՐԻ ԲԵՌՆԱԹԱՓՈՒՄ

 

Մանկատների բեռնաթափումը մի հասկացություն է, որը շատ հաճախ օգտագործվում է նկարագրելու կամ բարեփոխումները, որոնք ուղղված են երեխայի պաշտպանության համակարգում հաստատությունների դերի փոփոխմանը: Անկախ նրանից, թե որ մակարդակում են իրականացվում այդ բարեփոխումները, մանկատնից երեխաների դուրսբերման նպատակն է վերականգնել երեխաների կապեր իրենց ընտանիքների և համայնքների հետ, նպաստել այնպիսի միջավայրի հաստատմանը, որը կհեշտացնի նրանց իրավունքների լրիվ իրականացմանը:

Մանկատներից երեխաների դուրս բերումը կարող է իրականացվել տարբեր մակարդակներում: Այն կարող է ներառել ընտանիքի վրա հիմնվող այլընտրանքներ մանկատներում խնամքի փոխարեն, ինչպիսիք են խնամակալությունը, խնամատար ընտանիքը և որդեգրումը: Այն կարող է իրագործվել սոցիալական բարեկեցության համակարգի բարեփոխման մեջ, երբ մանկատանը խնամվող երեխաների համար պետության կողմից արված ծախսերն ուղղվում են ընտանիքի աջակցությանը և սոցիալական պաշտպանության ծառայությունների վերակառուցմանը, ընտանիքը փոխարինող ծառայությունների ստեղծմանը:

Այս խնդրի իրականացմանն է ուղղված Հայաստանի Հանրապետության սոցիալական ապահովության նախարարության և Միացյալ ազգերի կազմակերպության մանկական հիմնադրամի հետ համատեղ իրականացվող «Մանկական խնամակալական կազմակերպությունների բեռնաթափում» ծրագիրը, որի նպատակն է մանկատան երեխաների կարգավիճակի ուսումնասիրությունը, նրանց տվյալների տեղեկատվական շտեմարանի ստեղծումը, ծնողներ ունեցող երեխաների ընտանիքների վիճակի ուսումնասիրությունը և նման երեխաներին ընտանիք վերադարձնելու մեխանիզմների մշակումը:

Ծրագրի իրականացումն ակնկալում է մանկատան երեխաների թվի 10% կրճատում:

Մանկատներից երեխաների դուրսբերման խնդրի լուծմանը մեծապես կնպաստի խնամատար ընտանիքի ինստիտուտի ներդրումը, որը կապահովի ընտանեկան միջավայրում նման երեխաների խնամքը և դաստիարակությունը, կմեծանա երեխաներին ցուցաբերվող օգնության հասցեականությունը, կկրճատվեն պետական բյուջեով կատարվող ծախսերը և կստեղծվեն նոր աշխատատեղեր (խնամատար ընտանիքների համար):

Խնդրի իրականացման համար անհրաժեշտ միջոցառումներն են`

2.1. Իրականացնել միջոցառումներ մանկատանը խնամվող երեխաներին կենսաբանական ընտանիք վերադարձնելու համար.

ա/ երեխայի կենսաբանական ընտանիքի կարիքների գնահատում,

բ/ ընտանիքի աջակցության մեխանիզմների մշակում,

գ/ ծնողներին երեխայի (հատկապես հաշմանդամ) խնամքի և դաստիարակության համար անհրաժեշտ գիտելիքների ու հմտությունների տրամադրման ապահովում:

2.2. Որդեգրությունը կարգավորող օրենսդրության կատարելագործում.

ա/ Հայաստանի Հանրապետության ընտանեկան օրենսգրքի ընդունումից հետո օրենսգրքով նախատեսված իրավական ակտերի ընդունում,

բ/ «Տեղական ինքնակառավարման մասին» Հայաստանի Հանրապետության օրենքում լրացում կատարելու մասին Հայաստանի Հանրապետության օրենքի նախագծի մշակում, որի նպատակն է ընդունված նոր օրենքում վերականգնել նախկին օրենքով սահմանված տեղական ինքնակառավարման մարմնի ղեկավարի պատվիրակած լիազորություններից մեկը ՀՀ օրենսդրությամբ սահմանված կարգով որդեգրման, խնամակալության և հոգեբարձության հարցերի լուծումը:

 

3. ՄԱՆԿԱՏՆԵՐՈՒՄ ԽՆԱՄՎՈՂ ԵՐԵԽԱՆԵՐԻ ԿՅԱՆՔԻ ՈՐԱԿԻ ԲԱՐԵԼԱՎՈՒՄ, ԵՐԵԽԱՆԵՐԻ ԻՆՏԵԳՐՈՒՄ ՀԱՍԱՐԱԿՈՒԹՅԱՆ ՄԵՋ

 

Ընտանիքում երեխայի ապրելու գաղափարի որդեգրումը մեծ առաջընթաց է պետական քաղաքականության մեջ: Այսօր զարգացած շատ երկրներում երեխաների սոցիալական որբության դեմ պայքարի լավագույն եղանակը երեխային կրկին ընտանիքում տեղավորելն է, նրան ընտանեկան միջավայրում ընտանեկան դաստիարակությամբ ապահովելը: Մի շարք երկրների հաջողվել է հասնել դրան, վերացնել մանկատները` ապահովելով առանց ծնողական խնամքի մնացած երեխաների կյանքի և զարգացման համար լավագույն պայմաններ: այս խնդրի լուծումը մեզանից կպահանջի մեծ ջանքեր և երկար ժամանակ: Այդ կապակցությամբ այսօր կարևորվում է մանկատներում խնամվող երեխաներին տրամադրվող ծառայությունների բարելավումը, նրանց կյանքի որակի բարձրացումը և ինտեգրումը հասարակության մեջ: Անհրաժեշտ է իրականացնել աշխատանքներ ուղղված մանկատան երեխաների հետմանկատնային ժամանակաշրջանում ինքնուրույն կյանքի դժվարությունները դիմագրավելու հմտությունների և կարողությունների նախադրյալների հայտնաբերմանը և զարգացմանը` տնային տնտեսության վարմանը, ապագա ծնողի, քաղաքացու, կոլեկտիվի անդամի դերային վարքագծի գիտելիքների, հմտությունների ուսուցմանը, սեփական ուժի և կարողությունների նկատմամբ հավատի ու վստահության ամրապնդմանը, մասնագիտական կողմնորոշմանը, միջին կամ բարձրագույն մասնագիտական կրթության ձեռքբերման հնարավորությունների ընձեռմանը:

Կադրերի որակավորման և վերապատրաստման համակարգի երկարատև բացակայության պատճառով ներկայումս մանկատներում աշխատողներից շատերը չեն տիրապետում երեխաների խնամքի, վերականգնողական միջոցառումների և բուժման ժամանակակից մեթոդներին:

Խնդրի իրականացման համար անհրաժեշտ միջոցառումներն են`

3.1. Իրականացնել մանկատների բժշկական օգնության և մանկավարժական աշխատանքի բարելավում

ա/ մանկատանը բժշկական օգնության, խնամքի և դաստիարակչական աշխատանքների կատարելագործում, ժամանակակից տեխնոլոգիաների ներդրում,

բ/ մանկատները սոցիալական մանկավարժության, սոցիալական հոգեբանության մասնագետներով ապահովում,

գ/ մանկատան կադրերի պարբերական վերապատրաստման ապահովում:

3.2. Ներդնել սոցիալական աշխատանքի ինստիտուտը մանկատներում

ա/ մանկատան երեխաների անհատական սոցիալ-հոգեբանական վերականգնողական ծրագրերի մշակում և իրականացում,

բ/ մանկատան երեխաներին մասնագիտական կողմնորոշման ապահովում,

գ/ մանկատան երեխաներին միջին կամ բարձրագույն մասնագիտական կրթության ձեռքբերման հնարավորությունների ընձեռում:

 

4. ՄԱՆԿԱՏՆԵՐԻ ՇՐՋԱՆԱՎԱՐՏՆԵՐԻ ՍՈՑԻԱԼԱԿԱՆ ՊԱՇՏՊԱՆՈՒԹՅՈՒՆ

 

Հանրապետությունում ներկայումս գործող 11 մանկատնից 8-ում, ամեն տարի չափահաս են դառնում մոտ 20 սան: Սկսած 1991 թ.-ից հանրապետության այդ տարիներին գործող մանկատներից դուրս են գրվել շուրջ 150 շրջանավարտներ, որոնց հաշվառման, աշխատանքի տեղավորման, բնակելի տարածքով ապահովման խնդիրների լուծման աջակցությունը կրել է տարերային բնույթ: Նրանք այս տարիների ընթացքում պետության կողմից որևէ աջակցություն չեն ստացել, բնակվում են հիմնականում տարբեր հանրակացարաններում կամ պատահական վայրերում, ծայրահեղ անբարենպաստ պայմաններում: Մի մասին էլ իրենց խնամառությանն են վերցրել մանկատան` համեմատաբար տարիքով մեծ շրջանավարտները:

Այդ առումով մեծ ձեռքբերում էր «Առանց ծնողական խնամքի մնացած երեխաների սոցիալական պաշտպանության մասին» օրենքի ընդունումը: Խնդրի լուծմանն է ուղղված նաև Հայաստանի Հանրապետության սոցիալական ապահովության նախարարության կողմից իրականացվող «Պետական աջակցություն Հայաստանի Հանրապետության մանկական խնամակալական կազմակերպությունների շրջանավարտներին» ծրագիրը, որն առաջիկա երկու տարվա ընթացքում կլուծի մանկատների շուրջ 100 շրջանավարտի սոցիալական, կրթական և առողջապահական խնդիրներ:

Խնդրի իրականացման համար անհրաժեշտ միջոցառումներ են`

4.1. Մանկատների շրջանավարտներին սոցիալական աջակցության ապահովում

«Աջակցություն մանկական խնամակալական կազմակերպությունների շրջանավարտներին» ծրագրի իրականացում:

 

5. ՕՐԵՆՔՈՎ ՍԱՀՄԱՆՎԱԾ ԿԱՐԳՈՎ ՄԱՆԿԱՏՆԵՐԻ ԳՈՐԾՈՒՆԵՈՒԹՅԱՆ ՆԿԱՏՄԱՄԲ ՎԵՐԱՀՍԿՈՂՈՒԹՅԱՆ ԻՐԱԿԱՆԱՑՈՒՄ

 

Հանրապետությունում վերջին տարիներին մանկատներում խնամվող երեխաների թվի աճի հետ մեկտեղ ավելացել է նաև մանկատների թիվը, մասնավորապես ոչ պետական մանկատները, ինչը հակասում է ներկայումս պետության կողմից իրականացվող մանկատների բեռնաթափման քաղաքականությանը: Ոչ պետական մանկատներում երեխաների խնամքի և դաստիարակության նկատմամբ փաստացի վերահսկողություն որևէ ձևով չի իրականացվում: Չկա հստակ պատկերացում ոչ պետական մանկատներում տարվող դաստիարակչական աշխատանքների, երեխաների խնամքի, նրանց հետագա ճակատագրի առումով:

Ելնելով վերոհիշյալ պահանջից` կատարվել են փոփոխություններ և լրացումներ «Երեխայի իրավունքների մասին» Հայաստանի Հանրապետության օրենքում, մասնավորապես, օրենքի 25-րդ հոդվածը նախատեսում է մանկատների վերահսկողությունը պետության կողմից: Պետական նվազագույն սոցիալական չափորոշիչների, մանկատներ երեխաների տեղավորման և դուրսգրման կարգի ընդունումը մեծապես կնպաստի հարցի կարգավորմանը:

 

Խնդրի իրականացման համար անհրաժեշտ միջոցառումներն են`

5.1. Ապահովել մանկատների վերահսկողությունը

ա/ «Երեխայի իրավունքների մասին» Հայաստանի Հանրապետության օրենքի 25-րդ հոդվածի կիրարկումն ապահովող իրավական ակտերի ընդունում,

բ/ «Հայաստանի Հանրապետությունում ստուգումների կազմակերպման և անցկացման մասին» Հայաստանի Հանրապետության օրենքում լրացում կատարելու մասին» Հայաստանի Հանրապետության օրենքի նախագծի մշակում:

 

Հավելված N 2

ՀՀ կառավարության

2003 թվականի նոյեմբերի 27-ի

N 1654-Ն որոշման

 

ԺԱՄԱՆԱԿԱՑՈՒՅՑ ԵՐԵԽԱՆԵՐԻ ԽՆԱՄՔԻ ՀԱՐՑԵՐՈՎ ԶԲԱՂՎՈՂ ՀԱՍՏԱՏՈՒԹՅՈՒՆՆԵՐԻ ԲԱՐԵՓՈԽՄԱՆ ՊԵՏԱԿԱՆ ՌԱԶՄԱՎԱՐԱԿԱՆ ԾՐԱԳՐԻ ՄԻՋՈՑԱՌՈՒՄՆԵՐԻ ԻՐԱԿԱՆԱՑՄԱՆ

 

._________________________________________________________________________.

|NN |Միջոցառումները          |Նպատակը          |Պատասխանատու     |Կատարման|

|ը/կ|                        |                 |կազմակերպությունը|ժամկետը |

|   |                        |                 |և  համագործակցող |        |

|   |                        |                 |կազմակերպու-     |        |

|   |                        |                 |թյունները        |        |

|___|________________________|_________________|_________________|________|

|1. |                        |Մանկատներում     |                 |        |

|   |                        |երեխաների թվի աճի|                 |        |

|   |                        |կանխարգելում     |                 |        |

|___|________________________|_________________|_________________|________|

|1.1|«Հայաստանի              |Խնամակալության և |Հայաստանի        |2003 թ. |

|   |Հանրապետությունում      |հոգաբարձության   |Հանրապետության   |        |

|   |ստուգումների            |մարմինների       |սոցիալական       |        |

|   |կազմակերպման և          |աշխատանքի        |ապահովության     |        |

|   |անցկացման մասին»        |կատարելագործում  |նախարարություն   |        |

|   |Հայաստանի Հանրապետության|                 |                 |        |

|   |օրենքում լրացում        |                 |                 |        |

|   |կատարելու մասին»        |                 |                 |        |

|   |Հայաստանի Հանրապետության|                 |                 |        |

|   |օրենքի նախագծի մշակում  |                 |                 |        |

|   |                        |                 |                 |        |

|___|________________________|_________________|_________________|________|

|1.2|Երեխայի հարցերով        |Խնամակալության և |Հայաստանի        |2004 թ. |

|   |սոցիալական աշխատանքի    |հոգաբարձության   |Հանրապետության   |        |

|   |ինստիտուտի ներդրում     |մարմինների       |սոցիալական       |        |

|   |                        |աշխատանքի        |ապահովության     |        |

|   |                        |կատարելագործում  |նախարարություն   |        |

|   |                        |                 |Հայաստանի        |        |

|   |                        |                 |Հանրապետության   |        |

|   |                        |                 |ֆինանսների և     |        |

|   |                        |                 |էկոնոմիկայի      |        |

|   |                        |                 |նախարարություն   |        |

|___|________________________|_________________|_________________|________|

|1.3|Աջակցության մեխանիզմների|Խնամակալության և |Հայաստանի        |2005 թ. |

|   |մշակում` կոնֆլիկտային   |հոգաբարձության   |Հանրապետության   |        |

|   |կամ սոցիալապես անապահով |մարմինների       |սոցիալական       |        |

|   |ընտանիքների և  նրանց    |աշխատանքի        |ապահովության     |        |

|   |երեխաների համար         |կատարելագործում  |նախարարություն   |        |

|___|________________________|_________________|_________________|________|

|1.4|Մսուր-մանկապարտեզների   |Երեխաների խնամքի |Հայաստանի        |մինչև   |

|   |ցանցի ավելացում և  դրանց|ժամանակավոր      |Հանրապետության   |2010 թ. |

|   |մատչելիության ապահովում |կացարանների      |կրթության և      |        |

|   |                        |ստեղծում         |գիտության        |        |

|   |                        |                 |նախարարություն   |        |

|___|________________________|_________________|_________________|________|

|1.5|Երեխաների ցերեկային     |Երեխաների խնամքի |Հայաստանի        |մինչև   |

|   |կենտրոնների ստեղծում    |ժամանակավոր      |Հանրապետության   |2010 թ. |

|   |բոլոր մարզերում         |կացարանների      |սոցիալական       |        |

|   |                        |ստեղծում         |ապահովության     |        |

|   |                        |                 |նախարարություն   |        |

|___|________________________|_________________|_________________|________|

|2. |                        |Մանկատների       |                 |        |

|   |                        |բեռնաթափում      |                 |        |

|___|________________________|_________________|_________________|________|

|2.1|Երեխայի կենսաբանական    |Մանկատանը խնամվող|Հայաստանի        |2004 թ. |

|   |ընտանիքի կարիքների      |երեխաներին       |Հանրապետության   |        |

|   |գնահատում               |վերադարձնել      |սոցիալական       |        |

|   |                        |կենսաբանական     |ապահովության     |        |

|   |                        |ընտանիք          |նախարարություն   |        |

|___|________________________|_________________|_________________|________|

|2.2|Ընտանիքի աջակցության    |Մանկատանը խնամվող|Հայաստանի        |2004 թ. |

|   |մեխանիզմների մշակում    |երեխաներին       |Հանրապետության   |        |

|   |                        |վերադարձնել      |սոցիալական       |        |

|   |                        |կենսաբանական     |ապահովության     |        |

|   |                        |ընտանիք          |նախարարություն   |        |

|___|________________________|_________________|_________________|________|

|2.3|Ծնողներին երեխայի       |Մանկատանը խնամվող|Հայաստանի        |2004-   |

|   |(հատկապես հաշմանդամ)    |երեխաներին       |Հանրապետության   |2010 թթ.|

|   |խնամքի և                |վերադարձնել      |կրթության և      |        |

|   |դաստիարակության համար   |կենսաբանական     |գիտության        |        |

|   |անհրաժեշտ գիտելիքների ու|ընտանիք          |նախարարություն   |        |

|   |հմտությունների ուսուցման|                 |                 |        |

|   |ապահովում               |                 |                 |        |

|___|________________________|_________________|_________________|________|

|2.4|Հայաստանի Հանրապետության|Որդեգրությունը   |Հայաստանի        |2004-   |

|   |ընտանեկան օրենսգրքի     |կարգավորող       |Հանրապետության   |2005 թթ.|

|   |ընդունումից հետո        |օրենսդրության    |սոցիալական       |        |

|   |օրենսգրքով նախատեսված   |կատարելագործում  |ապահովության     |        |

|   |իրավական ակտերի         |                 |նախարարություն   |        |

|   |ընդունում               |                 |                 |        |

|___|________________________|_________________|_________________|________|

|2.5|«Տեղական ինքնակառավարման|Որդեգրությունը   |Հայաստանի        |2004 թ. |

|   |մասին» Հայաստանի        |կարգավորող       |Հանրապետության   |        |

|   |Հանրապետության օրենքում |օրենսդրության    |սոցիալական       |        |

|   |լրացում կատարելու մասին»|կատարելագործում  |ապահովության     |        |

|   |Հայաստանի Հանրապետության|                 |նախարարություն   |        |

|   |օրենքի նախագծի մշակում  |                 |                 |        |

|___|________________________|_________________|_________________|________|

|3. |                        |Մանկատներում     |                 |        |

|   |                        |գտնվող երեխաների |                 |        |

|   |                        |կյանքի որակի     |                 |        |

|   |                        |բարելավում,      |                 |        |

|   |                        |երեխաների        |                 |        |

|   |                        |ինտեգրում        |                 |        |

|   |                        |հասարակության մեջ|                 |        |

|___|________________________|_________________|_________________|________|

|3.1|Մանկատանը բժշկական      |Մանկատների       |Հայաստանի        |2005 թ. |

|   |օգնության, խնամքի և     |բժշկական         |Հանրապետության   |        |

|   |դաստիարակչական          |օգնության և      |առողջապահության  |        |

|   |աշխատանքների            |մանկավարժական    |նախարարություն   |        |

|   |կատարելագործում,        |աշխատանքի        |Հայաստանի        |        |

|   |ժամանակակից             |բարելավում       |Հանրապետության   |        |

|   |տեխնոլոգիաների ներդրում |                 |կրթության և      |        |

|   |                        |                 |գիտության        |        |

|   |                        |                 |նախարարություն   |        |

|   |                        |                 |Հայաստանի        |        |

|   |                        |                 |Հանրապետության   |        |

|   |                        |                 |սոցիալական       |        |

|   |                        |                 |ապահովության     |        |

|   |                        |                 |նախարարություն   |        |

|___|________________________|_________________|_________________|________|

|3.2|Մանկատները սոցիալական   |Մանկատների       |Հայաստանի        |2005 թ. |

|   |մանկավարժության,        |բժշկական         |Հանրապետության   |        |

|   |սոցիալական հոգեբանության|օգնության և      |սոցիալական       |        |

|   |մասնագետներով ապահովում |մանկավարժական    |ապահովության     |        |

|   |                        |աշխատանքի        |նախարարություն   |        |

|   |                        |բարելավում       |Հայաստանի        |        |

|   |                        |                 |Հանրապետության   |        |

|   |                        |                 |ֆինանսների և     |        |

|   |                        |                 |էկոնոմիկայի      |        |

|   |                        |                 |նախարարություն   |        |

|___|________________________|_________________|_________________|________|

|3.3|Մանկատան կադրերի        |Մանկատների       |Հայաստանի        |պարբերա-|

|   |պարբերական              |բժշկական         |Հանրապետության   |բար     |

|   |վերապատրաստման ապահովում|օգնության և      |կրթության և      |        |

|   |                        |մանկավարժական    |գիտության        |        |

|   |                        |աշխատանքի        |նախարարություն   |        |

|   |                        |բարելավում       |Հայաստանի        |        |

|   |                        |                 |Հանրապետության   |        |

|   |                        |                 |առողջապահության  |        |

|   |                        |                 |նախարարություն   |        |

|   |                        |                 |Հայաստանի        |        |

|   |                        |                 |Հանրապետության   |        |

|   |                        |                 |սոցիալական       |        |

|   |                        |                 |ապահովության     |        |

|   |                        |                 |նախարարություն   |        |

|___|________________________|_________________|_________________|________|

|3.4|Մանկատան երեխաների      |Մանկատներում     |Հայաստանի        |մշտապես |

|   |անհատական               |սոցիալական       |Հանրապետության   |        |

|   |սոցիալ-հոգեբանական      |աշխատանքի        |սոցիալական       |        |

|   |վերականգնողական ծրագրերի|ինստիտուտի       |ապահովության     |        |

|   |մշակում և  իրականացում  |ներդրում         |նախարարություն   |        |

|___|________________________|_________________|_________________|________|

|3.5|Մանկատան երեխաներին     |Մանկատներում     |Հայաստանի        |պարբերա-|

|   |մասնագիտական            |սոցիալական       |Հանրապետության   |բար     |

|   |կողմնորոշման ապահովում  |աշխատանքի        |սոցիալական       |        |

|   |                        |ինստիտուտի       |ապահովության     |        |

|   |                        |ներդրում         |նախարարություն   |        |

|___|________________________|_________________|_________________|________|

|3.6|Մանկատան երեխաներին     |Մանկատներում     |Հայաստանի        |պարբերա-|

|   |միջին կամ բարձրագույն   |սոցիալական       |Հանրապետության   |բար     |

|   |մասնագիտական կրթության  |աշխատանքի        |սոցիալական       |        |

|   |ձեռք/բերման             |ինստիտուտի       |ապահովության     |        |

|   |հնարավորությունների     |ներդրում         |նախարարություն   |        |

|   |ընձեռում                |                 |Հայաստանի        |        |

|   |                        |                 |Հանրապետության   |        |

|   |                        |                 |կրթության և      |        |

|   |                        |                 |գիտության        |        |

|   |                        |                 |նախարարություն   |        |

|___|________________________|_________________|_________________|________|

|4. |                        |Մանկատների       |                 |        |

|   |                        |շրջանավարտների   |                 |        |

|   |                        |սոցիալական       |                 |        |

|   |                        |պաշտպանություն   |                 |        |

|___|________________________|_________________|_________________|________|

|4.1|«Աջակցություն մանկական  |Մանկատների       |Հայաստանի        |2004 թ. |

|   |խնամակալական            |շրջանավարտների   |Հանրապետության   |        |

|   |կազմակերպությունների»   |սոցիալական       |սոցիալական       |        |

|   |ծրագրի իրականացում      |պաշտպանություն   |ապահովության     |        |

|   |                        |                 |նախարարություն   |        |

|___|________________________|_________________|_________________|________|

|5. |                        |Մանկատների       |                 |        |

|   |                        |գործունեության   |                 |        |

|   |                        |նկատմամբ         |                 |        |

|   |                        |վերահսկողության  |                 |        |

|   |                        |ապահովում        |                 |        |

|___|________________________|_________________|_________________|________|

|5.1|ա/ «Երեխայի իրավունքների|Մանկատների       |Հայաստանի        |2004 թ. |

|   |մասին» Հայաստանի        |գործունեության   |Հանրապետության   |        |

|   |Հանրապետության օրենքի   |նկատմամբ         |սոցիալական       |        |

|   |25-րդ հոդվածի կիրարկումն|վերահսկողության  |ապահովության     |        |

|   |ապահովող իրավական ակտերի|ապահովում        |նախարարություն   |        |

|   |ընդունում               |                 |                 |        |

|___|________________________|_________________|_________________|________|

|5.2|բ/ «Հայաստանի           |Մանկատների       |Հայաստանի        |2004 թ. |

|   |Հանրապետությունում      |գործունեության   |Հանրապետության   |        |

|   |ստուգումների            |նկատմամբ         |սոցիալական       |        |

|   |կազմակերպման և          |վերահսկողության  |ապահովության     |        |

|   |անցկացման մասին»        |ապահովում        |նախարարություն   |        |

|   |Հայաստանի Հանրապետության|                 |                 |        |

|   |օրենքում լրացում        |                 |                 |        |

|   |կատարելու մասին»        |                 |                 |        |

|   |Հայաստանի Հանրապետության|                 |                 |        |

|   |օրենքի նախագծի մշակում  |                 |                 |        |

._________________________________________________________________________.

 

 

pin
ՀՀ կառավարություն
27.11.2003
N 1654-Ն
Որոշում