Սեղմել Esc փակելու համար:
«ՀԱՐԿԱՅԻՆ ԾԱՌԱՅՈՒԹՅԱՆ ՄԱՍԻՆ» ՀՀ ՕՐԵՆՔ...
Քարտային տվյալներ

Տեսակ
Գործում է
Ընդունող մարմին
Ընդունման ամսաթիվ
Համար

ՈՒժի մեջ մտնելու ամսաթիվ
ՈՒժը կորցնելու ամսաթիվ
Ընդունման վայր
Սկզբնաղբյուր

Ժամանակագրական տարբերակ Փոփոխություն կատարող ակտ

Որոնում:
Բովանդակություն

Հղում իրավական ակտի ընտրված դրույթին X
irtek_logo
 

«ՀԱՐԿԱՅԻՆ ԾԱՌԱՅՈՒԹՅԱՆ ՄԱՍԻՆ» ՀՀ ՕՐԵՆՔԻ 28-ՐԴ ՀՈԴՎԱ ...

 

 

ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ
ՎՃՌԱԲԵԿ ԴԱՏԱՐԱՆ

 

    Վարչական դատարանի վճիռ              Քաղաքացիական գործ թիվ ՎԴ/0176/05/08

    Վարչական գործ թիվ ՎԴ/0176/05/08                                 2008 թ.

Նախագահող դատավոր` Գ. Ղարիբյան

 

ՈՐՈՇՈՒՄ ՀԱՆՈՒՆ ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ

 

Հայաստանի Հանրապետության վճռաբեկ դատարանը (այսուհետ` Վճռաբեկ դատարան)

 

                   նախագահությամբ             Ա. Մկրտումյանի             

                   մասնակցությամբ դատավորներ  Վ. Աբելյանի   

                                              Ս. Սարգսյանի

                                              Դ. Ավետիսյանի

                                              Հ. Ղուկասյանի

                                              Ս. Օհանյանի

                                              

2008 թվականի հուլիսի 25-ին

դռնբաց դատական նիստում, քննելով ՀՀ գլխավոր դատախազի տեղակալի վճռաբեկ բողոքը Վարչական դատարանի 04.03.2008 թվականի վճռի դեմ` ըստ հայցի ՀՀ կառավարությանն առընթեր հարկային պետական ծառայության Դավթաշենի հարկային տեսչության (այսուհետ` Հարկային տեսչություն) ընդդեմ «Լեպիս» ՍՊԸ-ի (այսուհետ` Ընկերություն)` 774.000 (յոթ հարյուր յոթանասունչորս հազար) ՀՀ դրամ բռնագանձելու պահանջի մասին,

 

ՊԱՐԶԵՑ

 

1. Գործի դատավարական նախապատմությունը

 

Դիմելով դատարան` Հարկային տեսչությունը պահանջել է բռնագանձել Ընկերությունից 774.000 (յոթ հարյուր յոթանասունչորս հազար) ՀՀ դրամ, որից 90 տոկոսը` 696.600 ՀՀ դրամը, փոխանցել բյուջետային հաշվի համարին, իսկ 10 տոկոսը` 77.400 (յոթանասունյոթ հազար չորս հարյուր) ՀՀ դրամը, հարկային մարմնի համակարգի զարգացման ֆոնդի հաշվի համարին:

Վարչական դատարանի (այսուհետ` Դատարան) 04.03.2008 թվականի վճռով հայցը բավարարվել է մասնակիորեն` գումարի 90 տոկոսի մասով:

Սույն գործով վճռաբեկ բողոք է ներկայացրել ՀՀ գլխավոր դատախազի տեղակալը:

Վճռաբեկ բողոքի պատասխան չի ներկայացվել:

 

2. Վճռաբեկ բողոքի հիմքերը, հիմնավորումները և պահանջը

 

Սույն վճռաբեկ բողոքը քննվում է հետևյալ հիմքի սահմաններում ներքոհիշյալ հիմնավորումներով.

i

Դատարանը չի կիրառել «Հարկային ծառայության մասին» ՀՀ օրենքի 28-րդ հոդվածը, որը պետք է կիրառեր:

Բողոք բերած անձը նշված պնդումը պատճառաբանում է հետևյալ փաստարկներով.

Դատաքննության ընթացքում Դատարանը հաստատված և հիմնավոր է համարել Ընկերության նկատմամբ 774.000 (յոթ հարյուր յոթանասունչորս հազար) ՀՀ դրամ տուգանքի նշանակման հանգամանքը, սակայն հայցը մասնակիորեն մերժել է և բռնագանձման ենթակա գումարի 10 տոկոսը` 77.400 (յոթանասունյոթ հազար չորս հարյուր) ՀՀ դրամը, պատասխանողից չի բռնագանձել` պատճառաբանելով, որ հարկային մարմնի համակարգի զարգացման ֆոնդի հաշվի համարին նշված գումարի բռնագանձման համար հայցվորի ներկայացուցիչը չի ներկայացրել հիմնավորումներ, թե որ նորմատիվ ակտով է սահմանվում նշված բռնագանձումը: Մինչդեռ, հարկային մարմնի զարգացման ֆոնդի հաշվին բռնագանձումների կատարումը սահմանված է «Հարկային ծառայության մասին» ՀՀ օրենքի 28-րդ հոդվածի 2-րդ մասում:

Վերոգրյալի հիման վրա բողոք բերած անձը պահանջել է մասնակիորեն` հայցի չբավարարված մասով, բեկանել Վարչական դատարանի 04.03.2008 թվականի վճիռը և փոփոխել ստորադաս դատարանի ակտը:

 

3. Վճռաբեկ բողոքի քննության համար նշանակություն ունեցող փաստերը

 

Վճռաբեկ բողոքի քննության համար էական նշանակություն ունեն հետևյալ փաստերը`

1) ՀՀ կառավարությանն առընթեր հարկային պետական ծառայության պետի 03.10.2007 թվականի թիվ 1102815 հանձնարարականի հիման վրա Հարկային տեսչության վերահսկողության բաժնի հարկային տեսուչները Ընկերությունում կատարել են ձեռնարկատիրական գործունեության առարկաների գրանցման ճշտության ստուգում:

2) Ստուգման արդյունքում 18.10.2007 թվականին կազմվել է թիվ 1102815 ստուգման ակտը:

3) Ստուգման ակտով արձանագրվել է, որ Ընկերության կողմից 07.08.2007 թվականին կատարվել է ընդհանուր գումարով 1.548.000 (մեկ միլիոն հինգ հարյուր քառասունութ հազար) ՀՀ դրամի ձեռնարկատիրական գործունեության առարկաների տեղափոխում` առանց հաշիվ ապրանքագրերի և առանց տեղափոխվող ապրանքների գրանցման գրքում գրանցում կատարելու, որի համար ստուգման ակտով Ընկերությանն առաջադրվել է 387.000 (երեք հարյուր ութսունյոթ հազար) ՀՀ դրամ տուգանքի պարտավորություն:

4) Սահմանված երեսնօրյա ժամկետում Ընկերության կողմից տուգանքը չի վճարվել, ինչի հետևանքով գումարը կրկնապատկվել է և կազմել է 774.000 (յոթ հարյուր յոթանասունչորս հազար) ՀՀ դրամ:

 

4. Վճռաբեկ դատարանի պատճառաբանությունները և եզրահանգումը

 

Քննելով վճռաբեկ բողոքը նշված հիմքի սահմաններում` Վճռաբեկ դատարանը գտնում է, որ վճռաբեկ բողոքը հիմնավոր է մասնակիորեն հետևյալ պատճառաբանությամբ.

i

«Հարկերի մասին» ՀՀ օրենքի 4-րդ հոդվածի համաձայն` նույն օրենքով սահմանված հարկերը վճարվում են Հայաստանի Հանրապետության պետական և (կամ) համայնքների բյուջեներ:

«Հարկային ծառայության մասին» ՀՀ օրենքի 27-րդ հոդվածի համաձայն` հարկային մարմինը ֆինանսավորվում է Հայաստանի Հանրապետության պետական բյուջեի միջոցների հաշվին:

«Հարկային ծառայության մասին» ՀՀ օրենքի 28-րդ հոդվածի 1-ին մասի և 2-րդ մասի առաջին ենթակետի համաձայն` հարկային վարչարարության իրականացման արդյունավետությունը բարձրացնելու նպատակով հարկային մարմնում գործում է հարկային մարմնի համակարգի զարգացման ֆոնդ (այսուհետ` ֆոնդ): Ֆոնդը կազմավորվում է հարկային մարմինների կողմից Հայաստանի Հանրապետության օրենքներով սահմանված հարկերը, տուրքերը, պարտադիր այլ վճարները, հարկվող շրջանառությունները և եկամուտները թաքցնելը կամ պակաս ցույց տալը բացահայտելու հետևանքով պետական բյուջե լրացուցիչ գանձվող հարկերից, տուրքերից, պարտադիր այլ վճարներից և դրանց հետ կապված հարկային և պարտադիր սոցիալական ապահովության վճարների մասին օրենսդրությամբ նախատեսված ֆինանսական պատժամիջոցներից, ինչպես նաև հարկային և պարտադիր սոցիալական ապահովության վճարների մասին օրենսդրությամբ նախատեսված տուգանքներից (այսուհետ` լրացուցիչ գումարներ) տասը տոկոս մասհանումների հաշվին:

i

«Հարկային ծառայության մասին» ՀՀ օրենքի 1-ին հոդվածի առաջին մասի համաձայն` նույն օրենքը կարգավորում է Հայաստանի Հանրապետության հարկային ծառայության` որպես պետական ծառայության հատուկ տեսակ, կազմակերպման և իրականացման, հարկային ծառայության պաշտոններ զբաղեցնող անձանց իրավական կարգավիճակի, հարկային ծառայության առանձնահատկությունների, ինչպես նաև դրանց հետ կապված այլ հարաբերություններ: Նույն օրենքի 2-րդ հոդվածով հստակ սահմանվում է, որ նույն օրենքի գործողությունը տարածվում է Հայաստանի Հանրապետության հարկային ծառայության մարմնի և դրանում հարկային ծառայություն իրականացնող պաշտոնատար անձանց վրա: Նշված օրենքի վերոնշյալ հոդվածները ցույց են տալիս նշված օրենքի գործողության ոլորտը:

Սույն քաղաքացիական գործով Դատարանը, հաստատված համարելով Ընկերության նկատմամբ 774.000 (յոթ հարյուր յոթանասունչորս հազար) ՀՀ դրամ հարկային պարտավորության առկայության հանգամանքը, մասնակիորեն` գումարի 10 տոկոսի չափով, մերժել է հայցը` հիմք ընդունելով այն, որ հարկային մարմնի համակարգի զարգացման ֆոնդի հաշվի համարին նշված գումարի բռնագանձման համար հայցվորի ներկայացուցիչը չի ներկայացրել հիմնավորումներ, թե որ նորմատիվ ակտով է սահմանվում նշված բռնագանձումը:

Մինչդեռ, հիմք ընդունելով վերոգրյալ հոդվածները, Վճռաբեկ դատարանը գտնում է, որ Ընկերությունից հարկային պարտավորության բռնագանձման պահանջ ներկայացնելիս հարկային մարմնի զարգացման ֆոնդի հաշվին փոխանցումների կատարումը տնտեսվարող սուբյեկտի հարկային պարտավորությունների շրջանակից դուրս է: Այսինքն` Ընկերությունը «Հարկային ծառայության մասին» ՀՀ օրենքի 28-րդ հոդվածի ուժով պարտավորություն չի կրում գումարներն առանձին պետական բյուջեի և հարկային մարմնի զարգացման ֆոնդի հաշվի համարներին փոխանցելու հարցում:

Միաժամանակ Վճռաբեկ դատարանը գտնում է, որ Դատարանը գնահատման առարկա չի դարձրել այն հանգամանքը, որ «Հարկային ծառայության մասին» ՀՀ օրենքի 28-րդ հոդվածով նախատեսված հարկային մարմնի զարգացման ֆոնդի հաշվին փոխանցումը կատարվում է բռնագանձման ենթակա հարկային պարտավորության գումարից, որով հարկատուի համար լրացուցիչ հարկային պարտավորություններ չեն առաջանում: Այսինքն` անկախ հարկային մարմնի զարգացման ֆոնդի հաշվին փոխանցման վերաբերյալ հայցապահանջի մերժման հանգամանքից Ընկերության մոտ հարկային օրենսդրությամբ ծագած հարկային պարտավորությունն ամբողջությամբ ենթակա է բռնագանձման ՀՀ բյուջետային հաշվին:

Ամփոփելով վերոգրյալը` Վճռաբեկ դատարանը հարկ է համարում արձանագրել, որ «Հարկային ծառայության մասին» ՀՀ օրենքի 28-րդ հոդվածի ուժով Ընկերության մոտ չի ծագում որևէ լրացուցիչ պարտավորություն հարկային պարտավորության տեղաբաշխման վերաբերյալ, փոխարենը «Հարկերի մասին» ՀՀ օրենքի 4-րդ և 28-րդ հոդվածների ուժով պարտավորվում է հարկային պարտավորության ամբողջ գումարը վճարել ՀՀ բյուջետային հաշվին:

i

Այսպիսով, վճռաբեկ բողոքի հիմքի առկայությունը բավարար է, ՀՀ քաղաքացիական դատավարության օրենսգրքի 227-րդ հոդվածի համաձայն, վճռաբեկ բողոքը մասնակիորեն բավարարելու համար:

i

Միաժամանակ Վճռաբեկ դատարանը գտնում է, որ անհրաժեշտ է կիրառել ՀՀ քաղաքացիական դատավարության օրենսգրքի 240-րդ հոդվածի առաջին մասի 4-րդ կետով սահմանված` ստորադաս դատարանի դատական ակտը փոփոխելու Վճռաբեկ դատարանի լիազորությունը հետևյալ հիմնավորմամբ.

«Մարդու իրավունքների և հիմնարար ազատությունների պաշտպանության մասին» եվրոպական կոնվենցիայի 6-րդ հոդվածի համաձայն` յուրաքանչյուր ոք ունի ողջամիտ ժամկետում իր գործի քննության իրավունք:

Սույն վարչական գործով վեճի լուծումն էական նշանակություն ունի գործին մասնակցող անձանց համար: Վճռաբեկ դատարանը գտնում է, որ գործը ողջամիտ ժամկետում քննելը հանդիսանում է «Մարդու իրավունքների և հիմնարար ազատությունների պաշտպանության մասին» եվրոպական կոնվենցիայի նույն հոդվածով ամրագրված անձի արդար դատաքննության իրավունքի տարր, հետևաբար գործի անհարկի ձգձգումները վտանգ են պարունակում նշված իրավունքի խախտման տեսանկյունից: Տվյալ դեպքում, Վճռաբեկ դատարանի կողմից ստորադաս դատարանի դատական ակտը փոփոխելը բխում է արդարադատության արդյունավետության շահերից, քանի որ սույն գործով վերջնական դատական ակտ կայացնելու համար նոր հանգամանք հաստատելու անհրաժեշտությունը բացակայում է:

Դատական ակտը փոփոխելիս Վճռաբեկ դատարանը հիմք է ընդունում սույն որոշման պատճառաբանությունները, ինչպես նաև գործի նոր քննության անհրաժեշտության բացակայությունը:

Ելնելով վերոգրյալից և ղեկավարվելով ՀՀ քաղաքացիական դատավարության օրենսգրքի 240-241.2-րդ հոդվածներով` Վճռաբեկ դատարանը

 

ՈՐՈՇԵՑ

 

1. Վճռաբեկ բողոքը բավարարել մասնակիորեն: Բեկանել Վարչական դատարանի 04.03.2008 թվականի վճիռը և այն փոփոխել. «Լեպիս» ՍՊԸ-ից բռնագանձել 774.000 (յոթ հարյուր յոթանասունչորս հազար) ՀՀ դրամ հօգուտ Հայաստանի Հանրապետության: Հարկային մարմնի համակարգի զարգացման ֆոնդի հաշվի համարին գումարը փոխանցելու մասով հայցը մերժել:

2. Սույն որոշումն օրինական ուժի մեջ է մտնում հրապարակման պահից, վերջնական է և ենթակա չէ բողոքարկման:

 

Նախագահող`  Ա. Մկրտումյան

Դատավորներ` Վ. Աբելյան

Ս. Սարգսյան

Դ. Ավետիսյան

Հ. Ղուկասյան

Ս. Օհանյան

 

 

pin
Վճռաբեկ դատարան
25.07.2008
N ՎԴ/0176/05/08
Որոշում