Սեղմել Esc փակելու համար:
ՄԻՋԻՆ ՄԱՍՆԱԳԻՏԱԿԱՆ ԿՐԹՈՒԹՅԱՆ 0313 «ՆԱ...
Քարտային տվյալներ

Տեսակ
Գործում է
Ընդունող մարմին
Ընդունման ամսաթիվ
Համար

Գրանցման ամսաթիվ
ՈՒժի մեջ մտնելու ամսաթիվ
ՈՒժը կորցնելու ամսաթիվ
Ընդունման վայր
Սկզբնաղբյուր

Ժամանակագրական տարբերակ Փոփոխություն կատարող ակտ

Որոնում:
Բովանդակություն

Հղում իրավական ակտի ընտրված դրույթին X
irtek_logo

ՄԻՋԻՆ ՄԱՍՆԱԳԻՏԱԿԱՆ ԿՐԹՈՒԹՅԱՆ 0313 «ՆԱԽԱԴՊՐՈՑԱԿԱՆ Կ ...

 

 

110.1049.220210

ԳՐԱՆՑՎԱԾ Է
ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ
ԱՐԴԱՐԱԴԱՏՈՒԹՅԱՆ ՆԱԽԱՐԱՐՈՒԹՅԱՆ ԿՈՂՄԻՑ

                                      «22»        02            2010 Թ.

                                        ՊԵՏԱԿԱՆ ԳՐԱՆՑՄԱՆ ԹԻՎ 11010090

 

ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ ԿՐԹՈՒԹՅԱՆ ԵՎ ԳԻՏՈՒԹՅԱՆ ՆԱԽԱՐԱՐ ՀՐԱՄԱՆ

 

7 դեկտեմբերի 2009 թվականի N 1049-Ն

 

i

ՄԻՋԻՆ ՄԱՍՆԱԳԻՏԱԿԱՆ ԿՐԹՈՒԹՅԱՆ 0313 «ՆԱԽԱԴՊՐՈՑԱԿԱՆ ԿՐԹՈՒԹՅՈՒՆ» ՄԱՍՆԱԳԻՏՈՒԹՅԱՆ ՊԵՏԱԿԱՆ ԿՐԹԱԿԱՆ ՉԱՓՈՐՈՇԻՉԸ ՀԱՍՏԱՏԵԼՈՒ ՄԱՍԻՆ

(1-ին մաս)

 

Ղեկավարվելով «Նախնական մասնագիտական (արհեստագործական) և միջին մասնագիտական կրթության մասին» ՀՀ օրենքի 16-րդ հոդվածի 2-րդ կետի պահանջով և հիմք ընդունելով ՀՀ ԿԳ նախարարի 2009 թ. մայիսի 12-ի «Նախնական և միջին մասնագիտական կրթության պետական կրթական չափորոշիչների և ուսումնամեթոդական փաստաթղթերի վերաբերյալ փորձագիտական եզրակացություն տալու նպատակով ստեղծվող ոլորտային հանձնաժողովների կազմը` ըստ մասնագիտական խմբերի հաստատելու մասին» N 445-Ա/Ք հրամանով հաստատված ոլորտային հանձնաժողովների փորձագիտական եզրակացությունը.

 

ՀՐԱՄԱՅՈՒՄ ԵՄ`

 

1. Հաստատել միջին մասնագիտական կրթության 0313 «Նախադպրոցական կրթություն» մասնագիտության պետական կրթական չափորոշիչը` համաձայն հավելվածի:

2. Նախարարության աշխատակազմի նախնական և միջին մասնագիտական կրթության վարչությանը (պետ` Ա. Աղբալյան) և օրենսդրության և իրավաբանական վարչությանը (պետ` Մ. Գրիգորյան)` սահմանված կարգով հրամանը ներկայացնել ՀՀ արդարադատության նախարարություն` պետական գրանցման:

3. Հրամանի կատարման հսկողությունը հանձնարարել նախարարի տեղակալ Ա. Ավետիսյանին:

 

Հավելված

ՀՀ կրթության և

գիտության նախարարի

2009 թ. դեկտեմբերի 7-ի

N 1049-Ն հրամանի

 

ՄԻՋԻՆ ՄԱՍՆԱԳԻՏԱԿԱՆ ԿՐԹՈՒԹՅԱՆ 0313 «ՆԱԽԱԴՊՐՈՑԱԿԱՆ ԿՐԹՈՒԹՅՈՒՆ» ՄԱՍՆԱԳԻՏՈՒԹՅԱՆ ՊԵՏԱԿԱՆ ԿՐԹԱԿԱՆ ՉԱՓՈՐՈՇԻՉ

 

ԳԼՈՒԽ 1.
ՄԻՋԻՆ ՄԱՍՆԱԳԻՏԱԿԱՆ ԿՐԹՈՒԹՅԱՆ 0313 «ՆԱԽԱԴՊՐՈՑԱԿԱՆ ԿՐԹՈՒԹՅՈՒՆ» ՄԱՍՆԱԳԻՏՈՒԹՅԱՆ ԸՆԴՀԱՆՈՒՐ ԲՆՈՒԹԱԳԻՐԸ

 

1. Միջին մասնագիտական կրթության «Մասնագետ» որակավորման աստիճանի 0313 «Նախադպրոցական կրթություն» մասնագիտությունը հաստատված է Հայաստանի Հանրապետության կառավարության 2006 թ. հունվարի 12-ի «Նախնական մասնագիտական (արհեստագործական) և միջին մասնագիտական կրթության մասնագիտությունների ցանկերը հաստատելու, Հայաստանի Հանրապետության կառավարության 2000 թվականի մայիսի 18-ի N 242 որոշման մեջ փոփոխություն կատարելու և Հայաստանի Հանրապետության կառավարության մի շարք որոշումներ ուժը կորցրած ճանաչելու մասին» N 73-Ն որոշմամբ:

2. ՀՀ կրթության և գիտության նախարարության կողմից միջին մասնագիտական կրթության 0313 «Նախադպրոցական կրթություն» մասնագիտության համար մասնագիտացումներ սահմանված չէ:

3. Միջին մասնագիտական կրթության 0313 «Նախադպրոցական կրթություն» մասնագիտության հիմնական կրթական ծրագիրն ավարտած, պետական ամփոփիչ ատեստավորումն անցած շրջանավարտին շնորհվում է «Նախադպրոցական տարիքի երեխաների դաստիարակ» որակավորում:

4. Միջին մասնագիտական կրթության 0313 «Նախադպրոցական կրթություն» մասնագիտության հիմնական կրթական ծրագիրը կարող է իրականացվել հետևյալ ձևերով`

1) առկա

2) հեռակա

3) դրսեկության

4) հեռավար

5. Միջին մասնագիտական կրթության 0313 «Նախադպրոցական կրթություն» մասնագիտության հիմնական կրթական ծրագրի իրականացման համար Հայաստանի Հանրապետության կառավարության 2006 թ. հունվարի 12-ի «Նախնական մասնագիտական (արհեստագործական) և միջին մասնագիտական կրթության մասնագիտությունների ցանկերը հաստատելու, Հայաստանի Հանրապետության կառավարության 2000 թվականի մայիսի 18-ի N 242 որոշման մեջ փոփոխություն կատարելու և Հայաստանի Հանրապետության կառավարության մի շարք որոշումներ ուժը կորցրած ճանաչելու մասին» N 73-Ն որոշմամբ սահմանվում են ուսումնառության հետևյալ նորմատիվային ժամկետները.

1) կրթության առկա ձևով

ա. միջնակարգ (լրիվ) կրթության հիմքով 2 տարի

բ. հիմնական ընդհանուր կրթության հիմքով 3 տարի

2) կրթության հեռակա ձևով

ա. միջնակարգ (լրիվ) կրթության հիմքով 3 տարի

3) դրսեկության (էքստեռնատ) և հեռավար (դիստանցիոն) ձևերով ուսուցման տևողությունը համաձայն Հայաստանի Հանրապետության կառավարության 2007 թ. սեպտեմբերի 6-ի «Նախնական մասնագիտական (արհեստագործական) և միջին մասնագիտական հիմնական կրթական ծրագրերի հեռավար (դիստանցիոն) և դրսեկությամբ (էքստեռնատով) ուսուցման կարգերը հաստատելու մասին» N 1028-Ն որոշմամբ սահմանված կարգի որոշում է ուսումնական հաստատությունը:

6. Միջին մասնագիտական կրթության 0313 «Նախադպրոցական կրթություն» մասնագիտության հիմնական կրթական ծրագիրը միջնակարգ (լրիվ) ընդհանուր կրթության հիմքով յուրացնող ուսանողի ուսումնական բեռնվածության նվազագույն ծավալը 2844 ժամ է, առավելագույն ծավալը` 4590 ժամ: Հիմնական ընդհանուր կրթության հիմքով հիմնական կրթական ծրագրի յուրացման դեպքում ուսումնառության տևողությունն ավելանում է 52 շաբաթով:

 

ԳԼՈՒԽ 2.
ՄԻՋԻՆ ՄԱՍՆԱԳԻՏԱԿԱՆ ԿՐԹՈՒԹՅԱՆ 0313 «ՆԱԽԱԴՊՐՈՑԱԿԱՆ ԿՐԹՈՒԹՅՈՒՆ» ՄԱՍՆԱԳԻՏՈՒԹՅԱՄԲ ՄԱՍՆԱԳԵՏԻ ՄԱՍՆԱԳԻՏԱԿԱՆ ԳՈՐԾՈՒՆԵՈՒԹՅԱՆ ԲՆՈՒԹԱԳԻՐԸ

 

7. Միջին մասնագիտական կրթության 0313 «Նախադպրոցական կրթություն» մասնագիտությամբ մասնագետն իրականացնում է հետևյալ զբաղմունքները`

1) դասավանդողներ` նախադպրոցական կրթության,

2) դաստիարակ` նախադպրոցական հիմնարկության,

3) ուսուցիչ` նախադպրոցական հիմնարկության,

4) դաստիարակ` մանկապարտեզի,

5) դաստիարակ` մանկամսուրի:

8. Միջին մասնագիտական կրթության 0313 «Նախադպրոցական կրթություն» մասնագիտությամբ մասնագետի` զբաղմունքների ոլորտում մասնագիտական պարտականություններն են.

1) մշակել և լրամշակել ուսուցման ծրագրեր,

2) երեխաների ստեղծագործական երևակայությանը, հետազոտելու, զննելու, սեփական փորձով գիտելիք ձեռք բերելու կարողությունները զարգացնող մեթոդներ կիրառել,

3) ուսումնական նյութեր և պարագաներ ստեղծել սաների գործունեությունը կազմակերպելու համար,

4) երեխաների ֆիզիկական, մտավոր և սոցիալական զարգացումն ապահովող գործունեության ծրագրումն ու իրականացումը, ուսուցման ծրագրերի, նախագծերի մշակումը և լրամշակումը

5) երեխաների` հետազոտելու, զննելու, սեփական փորձով գիտելիք ձեռք բերելու կարողությունները զարգացնող մեթոդների կիրառումը,

6) ՏՀՏ միջոցներ օգտագործել իր և սաների գործունեությունը կազմակերպելու համար:

 

ԳԼՈՒԽ 3.
ԸՆԴՀԱՆՈՒՐ ՊԱՀԱՆՋՆԵՐ ՄԻՋԻՆ ՄԱՍՆԱԳԻՏԱԿԱՆ ԿՐԹՈՒԹՅԱՆ 0313 «ՆԱԽԱԴՊՐՈՑԱԿԱՆ ԿՐԹՈՒԹՅՈՒՆ» ՄԱՍՆԱԳԻՏՈՒԹՅԱՆ ՀԻՄՆԱԿԱՆ ԿՐԹԱԿԱՆ ԾՐԱԳՐԻ ՆԿԱՏՄԱՄԲ

 

9. Միջին մասնագիտական կրթության 0313 «Նախադպրոցական կրթություն» մասնագիտության հիմնական կրթական ծրագիրը շրջանավարտի համար պետք է ապահովի`

1) մասնագիտական գործունեության բնագավառի կարողություններն ու հմտությունները ձեռք բերելու համար պահանջվող ծավալով տեսական ու գործնական գիտելիքների յուրացում,

2) աշխատանքային և մասնագիտական պարտականությունները կատարելու ընթացքում աշխատանքային կոլեկտիվի անդամների և ղեկավարների հետ հաղորդակցվելու, մասնագիտական և ընդհանուր բնույթի հարցեր ներկայացնելու, դրանք պարզաբանելու կարողության ձևավորում,

3) ինչպես տիպական, այնպես էլ որոշակի փոփոխվող գործոններով իրավիճակներում մասնագիտական հարցերի լուծումների տարբերակներ առաջարկելու համար անհրաժեշտ կարողությունների ձևավորում,

4) մասնագիտական խնդիրների լուծման համար անհրաժեշտ փաստերը և տեղեկատվությունը որոշակի սոցիալական և էթիկական հարցերի հետ որպես մեկ ամբողջություն դիտարկելու, ակտիվ քաղաքացիական գիտակցության դրսևորման կարողության ձևավորում,

5) մասնագիտական գործունեության գործառնությունները կիրառվող նորմաների սահմաններում իրականացնելու հմտությունների ձևավորում,

6) ինքնազարգացման և մասնագիտական կատարելագործման նպատակով իր և աշխատակիցների ուսումնառության կարիքները գնահատելու, դրանք իրագործելու ուղիներն առաջարկելու կարողության ձևավորում,

7) մասնագիտական և ընդհանուր բնույթի տեղեկատվության գոյություն ունեցող աղբյուրներից օգտվելու, անհրաժեշտ տեղեկատվությունը ձեռք բերելու կարողության ձևավորում,

8) աշխատանքային խմբի գործունեությունը կազմակերպելու, խմբի անդամներին ուղղորդելու, նրանց անհատական հնարավորությունները գնահատելու և արդյունավետ օգտագործելու հմտությունների զարգացում,

9) ընթացիկ մասնագիտական խնդիրների լուծման ժամանակ ռազմավարական մոտեցումների տարրեր կիրառելու կարողությունների ձևավորում:

 

ԳԼՈՒԽ 4.
ՊԱՀԱՆՋՆԵՐ 0313 «ՆԱԽԱԴՊՐՈՑԱԿԱՆ ԿՐԹՈՒԹՅՈՒՆ» ՄԱՍՆԱԳԻՏՈՒԹՅԱՆ ՀԻՄՆԱԿԱՆ ԿՐԹԱԿԱՆ ԾՐԱԳՐԻ ԲՈՎԱՆԴԱԿՈՒԹՅԱՆ ՊԱՐՏԱԴԻՐ ՆՎԱԶԱԳՈՒՅՆԻ ՆԿԱՏՄԱՄԲ

 

10. Միջին մասնագիտական կրթության 0313 «Նախադպրոցական կրթություն» մասնագիտության հիմնական կրթական ծրագիրը ընդհանուր հումանիտար և սոցիալ-տնտեսագիտական գիտելիքների բնագավառում շրջանավարտի համար պետք է ապահովի`

1) իմանալ ՀՀ Սահմանադրության, տվյալ բնագավառի աշխատանքները, մարդու և հասարակության, քաղաքացիների միջև հարաբերությունները կարգավորող օրենքների և նորմատիվ փաստաթղթերի հիմնական դրույթները,

2) տիրապետել հայոց լեզվին,

3) հաղորդակցվել երկու օտար լեզուներով,

4) պատկերացում ունենալ առողջ կենսակերպի մասին, տիրապետել ֆիզիկական կատարելագործման ունակություններին և հմտություններին,

5) դրսևորել ազգային և համաշխարհային պատմության և մշակույթի որոշակի իմացություն,

6) պատկերացում ունենալ անձի և հասարակության զարգացման օրինաչափությունների, հասարակության սոցիալական կառուցվածքի, շարժումների, քաղաքականության սուբյեկտների, քաղաքական հարաբերությունների և գործընթացների մասին,

7) իմանալ հոգեբանության, միջանձնային փոխհարաբերությունների վարվելակերպի տարրերը,

8) իմանալ տնտեսագիտության տեսության հիմնադրույթները, մակրոտնտեսության և միկրոտնտեսության օրենքները, անցումային շրջանի տնտեսության առանձնահատկությունները:

11. Միջին մասնագիտական կրթության 0313 «Նախադպրոցական կրթություն» մասնագիտության հիմնական կրթական ծրագիրը մաթեմատիկական և ընդհանուր բնագիտական գիտելիքների բնագավառում շրջանավարտի համար պետք է ապահովի`

1) ծանոթ լինել էկոլոգիական հիմնական հասկացություններին, բնապահպանական գլոբալ և տարածաշրջանային հիմնախնդիրներին,

2) պատկերացում ունենալ արտակարգ իրավիճակների մասին, տիրապետել արտակարգ իրավիճակներում գործելու սկզբունքներին, ծանոթ լինել փրկարարական աշխատանքների կազմակերպման կառույցներին և փրկարարական տեխնիկային, կարողանալ օգտագործել անհատական պաշտպանության միջոցներ:

12. Միջին մասնագիտական կրթության 0313 «Նախադպրոցական կրթություն» մասնագիտության հիմնական կրթական ծրագիրը պետք է ըստ աղյուսակ 1-ում բերված մոդուլների ապահովի շրջանավարտի կողմից առանցքային հմտություններին տիրապետում:

13. Միջին մասնագիտական կրթության 0313 «Նախադպրոցական կրթություն» մասնագիտության հիմնական կրթական ծրագիրը շրջանավարտի համար պետք է ըստ աղյուսակ 2-ում բերված մոդուլների ապահովի ընդհանուր մասնագիտական և հատուկ մասնագիտական կարողությունների ձեռքբերում:

 

ԳԼՈՒԽ 5.
ՊԱՀԱՆՋՆԵՐ ՄԻՋԻՆ ՄԱՍՆԱԳԻՏԱԿԱՆ ԿՐԹՈՒԹՅԱՆ 0313 «ՆԱԽԱԴՊՐՈՑԱԿԱՆ ԿՐԹՈՒԹՅՈՒՆ» ՄԱՍՆԱԳԻՏՈՒԹՅԱՆ ՀԻՄՆԱԿԱՆ ԿՐԹԱԿԱՆ ԾՐԱԳՐԻ ԻՐԱԿԱՆԱՑՄԱՆ ՊԱՅՄԱՆՆԵՐԻ ՆԿԱՏՄԱՄԲ

 

14. Միջին մասնագիտական կրթության 0313 «Նախադպրոցական կրթություն» մասնագիտության հիմնական կրթական ծրագիր իրականացնող հաստատության կադրային ապահովության և կադրային համապատասխանության նկատմամբ սահմանվում են հետևյալ պահանջները.

1) Միջին մասնագիտական կրթության 0313 «Նախադպրոցական կրթություն» մասնագիտությամբ մասնագետի պատրաստման հիմնական կրթական ծրագիր իրականացնող հաստատություններում ուսումնական գործընթացն իրականացնում են մանկավարժական և ուսումնաօժանդակ անձնակազմի աշխատողները:

2) Հաստատության մանկավարժական աշխատողների կազմում ընդգրկվում են դասախոսներ, արտադրական ուսուցման վարպետներ: Դասախոսական անձնակազմի աշխատողները, որպես կանոն, պետք է ունենան իրենց կողմից ուսուցանվող դասընթացի գծով բարձրագույն մասնագիտական կրթություն: Հատուկ մասնագիտական դասընթացները պարապող դասախոսների համար մասնագիտական աշխատանքի փորձի առկայությունը ցանկալի է:

3) ՈՒսումնական պրակտիկան վարող արտադրական ուսուցման վարպետը կարող է ունենալ ինչպես բարձրագույն մասնագիտական, այնպես էլ միջին մասնագիտական կրթություն, մասնագիտական աշխատանքի փորձ: Առանձին մասնագիտությունների գծով ուսումնական պրակտիկան կամ նրա որոշակի մասերը կարող է վարել նաև արհեստագործական կրթություն և բավարար մասնագիտական որակավորում ունեցող արհեստավորը:

4) Արտադրական և նախաավարտական պրակտիկաները վարում է մասնագիտական դասընթացի դասախոսը:

15. Միջին մասնագիտական կրթության 0313 «Նախադպրոցական կրթություն» մասնագիտության հիմնական կրթական ծրագիր իրականացնող հաստատության ուսումնամեթոդական ապահովության նկատմամբ սահմանվում են հետևյալ պահանջները.

1) Միջին մասնագիտական կրթության 0313 «Նախադպրոցական կրթություն» մասնագիտության հիմնական կրթական ծրագրի իրականացումը պետք է ապահովված լինի ուսանողի համար մատչելի տեղեկատվական նյութերով (գրադարանային ֆոնդ, տվյալների համակարգչային բազա), ինչն, ըստ բովանդակության պետք է համապատասխանի մասնագիտության ուսումնական պլանով նախատեսված առարկաների և մոդուլների լրիվ ցանկին: Այդ առարկաների և մոդուլների, ինչպես նաև ուսումնական գործընթացի կազմակերպման բոլոր ձևերի գծով (տեսական, գործնական պարապմունքների, ուսումնական, արտադրական և նախաավարտական պրակտիկաների, կուրսային և դիպլոմային աշխատանքների) պետք է առկա լինեն դասագրքեր, ուսումնամեթոդական, մեթոդական ձեռնարկներ, ուղեցույցեր, գործնական խաղերի սցենարներ, թեստային հանձնարարականների հավաքածուներ, ալգորիթմներ, մեթոդական մշակումներ, ցուցումներ, երաշխավորություններ, տեղեկատվական գրականություն, դիտողական նյութեր, ուսուցման տեխնիկական միջոցներ, ինչպես նաև միջանկյալ և ամփոփիչ ատեստավորման նյութեր:

16. Միջին մասնագիտական կրթության 0313 «Նախադպրոցական կրթություն» մասնագիտության հիմնական կրթական ծրագիր իրականացնող կազմակերպության նյութատեխնիկական ապահովության նկատմամբ սահմանվում են հետևյալ պահանջները.

1) ՈՒսումնական կաբինետների երաշխավորվող ցանկը`

ա. անատոմիա, ֆիզիոլոգիա և բժշկագիտություն,

բ. օտար լեզուների,

գ. գրականության և բանահյուսության,

դ. մաթեմատիկական կրթության մեթոդիկայի,

ե. գեղարվեստի,

զ. երգ-երաժշտության և պար-ռիթմիկայի,

է. ուսուցման տեխնիկական միջոցների,

ը. համակարգչային:

2) ՈՒսումնական լաբորատորիաների երաշխավորվող ցանկը`

ա. մանկավարժության և հոգեբանության,

բ. բնագիտական:

3) ՈՒսումնական արհեստանոցներ`

ա. տեխնոլոգիայի:

4) Սպորտային համալիր`

ա. մարզադահլիճ,

բ. մարզահրապարակ:

Կրթական ծրագիր իրականացնող կազմակերպությունը, ելնելով անհրաժեշտությունից, կարող է ձևավորել լրացուցիչ կաբինետներ, լաբորատորիաներ, արհեստանոցներ:

17. Միջին մասնագիտական կրթության 0313 «Նախադպրոցական կրթություն» մասնագիտության հիմնական կրթական ծրագրով ուսումնական գործընթացի կազմակերպման նկատմամբ սահմանվում են հետևյալ պահանջները.

1) ՈՒսանողի շաբաթական ուսումնական բեռնվածության առավելագույն ծավալը չպետք է գերազանցի 54 ժամը` ներառյալ լսարանային և արտալսարանային ուսումնական աշխատանքի բոլոր տեսակները:

2) ՈՒսումնառության ընթացքում ուսանողի բեռնվածությունը պարտադիր լսարանային պարապմունքներով չպետք է գերազանցի շաբաթական 36 ժամը, ինչը նաև ուսումնական բեռնվածության նվազագույն ծավալն է, ընդ որում` նշված ծավալը չի ներառում նախասիրական առարկաների պարապմունքները, խորհրդատվությունները և լրացուցիչ արտալսարանային պարապմունքները:

3) ՈՒսումնական խմբի համար սահմանվում են խորհրդատվության ժամեր յուրաքանչյուր ուսումնական տարում մինչև 100 ժամ:

4) ՈՒսումնական տարվա սկիզբը և ավարտը բոլոր կուրսերում որոշվում է ուսումնական պլաններով:

5) Նախասիրական առարկաների ցանկը, դրանց ծավալը (ոչ ավել, քան շաբաթական 4 ժամ` առանձին դասացուցակով) և ուսուցման ժամկետները յուրաքանչյուր ուսումնական տարում որոշվում է հաշվի առնելով ուսանողների ընտրությունը:

6) Հեռակա ձևով ուսուցման դեպքում ուսումնական տարվա ընթացքում դասախոսների հետ ուսանողների պարապմունքների ծավալը պետք է կազմի ոչ պակաս, քան 160 ժամ:

18. Միջին մասնագիտական կրթության 0313 «Նախադպրոցական կրթություն» մասնագիտության հիմնական կրթական ծրագրի պրակտիկաների կազմակերպման նկատմամբ սահմանվում են հետևյալ պահանջները.

1) Միջին մասնագիտական կրթության 0313 «Նախադպրոցական կրթություն» մասնագիտության հիմնական կրթական ծրագրի որոշակի մասի ուսուցումն իրականացվում է ուսումնական (տեսական ուսուցմամբ և/կամ առանց տեսական ուսուցման), արտադրական և նախաավարտական պրակտիկաների ձևով: Պրակտիկաների ընթացքում ուսանողները կատարելագործում են իրենց գործնական հմտությունները:

2) Պրակտիկայի տևողությունը սահմանվում է մասնագիտության ուսումնական պլանով:

3) Պրակտիկաների ուսումնական ծրագրերը կազմում և հաստատում են ուսումնական հաստատությունները:

4) Պրակտիկաների անցկացումը վարում են արտադրական ուսուցման վարպետները, դասախոսները:

5) ՈՒսումնական պրակտիկաներն անց են կացվում պրակտիկայի ծրագրի կատարումն ապահովելու համար բավարար կահավորում ու տեխնիկական հագեցում ունեցող ուսումնական, ուսումնա-արտադրական արհեստանոցներում, ուսումնական տնտեսություններում, ուսումնափորձնական տեղամասերում, ուսումնական հաստատության այլ ուսումնաօժանդակ օբյեկտներում, ինչպես նաև արտադրական կազմակերպություններում, հաստատություններում:

6) Արտադրական և նախաավարտական պրակտիկաները, որպես կանոն, անց են կացվում պրակտիկաների ուսումնական ծրագրերի բովանդակությանը համապատասխան պայմաններ ունեցող կազմակերպություններում:

19. Միջին մասնագիտական կրթության 0313 «Նախադպրոցական կրթություն» մասնագիտության հիմնական կրթական ծրագիրն իրականացնելու ընթացքում ուսանողների միջանկյալ և ամփոփիչ ատեստավորումների նկատմամբ սահմանվում են հետևյալ պահանջները.

1) Միջին մասնագիտական կրթության 0313 «Նախադպրոցական կրթություն» մասնագիտության հիմնական կրթական ծրագրով ուսուցման ընթացքը վերահսկելու և արդյունքների ձեռքբերումը գնահատելու նպատակով անց է կացվում ուսանողների միջանկյալ ատեստավորում, իսկ որակավորում շնորհելու համար` շրջանավարտների պետական ամփոփիչ ատեստավորում:

2) Միջանկյալ ատեստավորում կարող է անցկացվել ինչպես ուսումնական կիսամյակի ընթացքում այնպես էլ վերջում:

3) ՈՒսումնական կիսամյակի սկզբում ուսանողը տեղեկացվում է կիսամյակի ընթացքում միջանկյալ ատեստավորման բնույթի, ներառվող նյութի ծավալի և ժամկետների մասին:

4) Միջանկյալ ատեստավորման համար ընտրված ուսումնական նյութը չի կարող ավելին լինել երկու անընդմեջ կիսամյակների նյութից:

5) Շրջանավարտների պետական ամփոփիչ ատեստավորումը երաշխավորվում է անց կացնել առանձին առարկաներից կամ մոդուլներից քննության, համալիր (միջառարկայական կամ միջմոդուլային) քննության կամ ավարտական (դիպլոմային) աշխատանք կատարելու և պաշտպանելու ձևով:

6) Պետական ամփոփիչ ատեստավորման ընտրված ձևը և ներառվող նյութի ծավալը պետք է հնարավորություն տա համոզվել սույն չափորոշչով 0313 «Նախադպրոցական կրթություն» մասնագիտությամբ մասնագետի համար սահմանված պահանջներին շրջանավարտի համապատասխանության մեջ:

 

ԳԼՈՒԽ 6.
ՄԻՋԻՆ ՄԱՍՆԱԳԻՏԱԿԱՆ ԿՐԹՈՒԹՅԱՆ 0313 «ՆԱԽԱԴՊՐՈՑԱԿԱՆ ԿՐԹՈՒԹՅՈՒՆ» ՄԱՍՆԱԳԻՏՈՒԹՅԱՆ ՕՐԻՆԱԿԵԼԻ ՈՒՍՈՒՄՆԱԿԱՆ ՊԼԱՆԸ ԵՎ ՆՐԱ ՊԱՐԶԱԲԱՆՈՒՄՆԵՐԸ

 

20. Միջին մասնագիտական կրթության 0313 «Նախադպրոցական կրթություն» մասնագիտության հիմնական կրթական ծրագիրն իրականացվում է համաձայն աղյուսակ 3-ում բերված օրինակելի ուսումնական պլանի:

21. Միջին մասնագիտական կրթության 0313 «Նախադպրոցական կրթություն» մասնագիտության հիմնական կրթական ծրագիրն իրականացնող կազմակերպությունը օրինակելի ուսումնական պլանը կիրառելիս`

1) սույն չափորոշչով սահմանված օրինակելի ուսումնական պլանի հիման վրա կազմում և հաստատում է աշխատանքային ուսումնական պլանը,

2) աշխատանքային ուսումնական պլանը կազմելիս կարող է մինչև 5% չափով փոփոխել դասընթացների և մոդուլների ժամաքանակը,

3) կարող է փոփոխել առանձին առարկաների և մոդուլների ծրագրային նյութի բովանդակությունը 15%-ի սահմաններում` չփոփոխելով արդյունքները և կատարման չափանիշները,

4) առարկայի և /կամ/ մոդուլի ընդհանուր ժամաքանակի սահմաններում որոշում է տեսական, գործնական և լաբորատոր պարապմունքների ժամաքանակները,

5) պրակտիկայի համար նախատեսված շաբաթների սահմաններում որոշում է ուսումնական և արտադրական պրակտիկաների տևողությունները, անցկացման ժամկետները, նախաավարտական պրակտիկայի տևողությունը,

6) մասնագիտական առարկաների և մոդուլների ուսումնական ծրագրերը կազմելիս հաշվի է առնում գործատուների, գործադիր իշխանությունների, մասնագիտական ոլորտը կառավարող պետական լիազորված մարմինների, այլ շահագրգիռ սուբյեկտների (սոցիալական գործընկերների) առաջարկությունները,

7) ընտրում է շրջանավարտների` սույն չափորոշչով երաշխավորված ամփոփիչ ատեստավորման ձևերից մեկը:

 

Աղյուսակ 1

 

Միջին մասնագիտական կրթության 0313 «Նախադպրոցական կրթություն»

մասնագիտության մասնագիտության հիմնական կրթական ծրագրի առանցքային

հմտությունների մոդուլներ

 

._____________________________________________________________________.

|               ՄՈԴՈՒԼԻ ԱՆՎԱՆՈՒՄԸ «ՀԱՂՈՐԴԱԿՑՈՒԹՅՈՒՆ»                  |

|_____________________________________________________________________|

|Մոդուլի դասիչը       |ՆԿԴ 4-09-001                                   |

|_____________________|_______________________________________________|

|Մոդուլի նպատակը      |Այս մոդուլը նախատեսված է այն անձանց համար,     |

|                     |ովքեր կարիք ունեն զարգացնելու և  ամրապնդելու   |

|                     |հաղորդակցության իրենց ունակությունները: Մոդուլը|

|                     |կարելի է յուրացնել ոչ միայն մասնագիտական       |

|                     |ուսումնառությանը զուգընթաց, այլև  առանձին, քանի|

|                     |որ այն պարունակում է ընդհանուր կրթության և     |

|                     |անձի զարգացման տարրեր:  Ավարտելով այս մոդուլը  |

|                     |ուսանողը ձեռք կբերի հաղորդակցության համար էական|

|                     |նշանակություն ունեցող ունակություններ,         |

|                     |ինքնավստահություն, որպեսզի կարողանա արդյունավետ|

|                     |և  ակտիվ կերպով դրսևորվել  աշխատանքային ու     |

|                     |մասնագիտական գործունեության ընթացքում, ինչպես  |

|                     |նաև`  անձնական կյանքում:                       |

|_____________________|_______________________________________________|

|Մոդուլի տևողությունը |36 ժամ                                         |

|_____________________|_______________________________________________|

|Մուտքային պահանջները |Այս մոդուլը ուսումնասիրելու համար նախնական     |

|                     |հմտություններ և  կարողություններ չեն           |

|                     |պահանջվում:                                    |

|_____________________|_______________________________________________|

|Մոդուլի գնահատման    |Մոդուլի ընդունելի կատարողականը յուրաքանչյուր   |

|կարգը                |արդյունքի համար սահմանված կատարման չափանիշների |

|                     |բավարար մակարդակի ապահովումն է:                |

|_____________________|_______________________________________________|

|ՈՒսումնառության      |Սահմանել ուսումնառության անձնական նպատակները   |

|արդյունք 1           |                                               |

|_____________________|_______________________________________________|

|Կատարման չափանիշներ  |ա. ճիշտ է սահմանում ուսումնառության անձնական   |

|                     |նպատակները,                                    |

|                     |բ. ճիշտ է պլանավորում և  կիրառում              |

|                     |ուսումնառության անձնական նպատակների ձեռքբերմանն|

|                     |ուղղված ուսումնառության գործընթացները,         |

|                     |գ. ճիշտ է սահմանում ուսումնառության տարբեր     |

|                     |եղանակները:                                    |

|_____________________|_______________________________________________|

|ՈՒսումնառության      |Բանավոր և  գրավոր տեղեկատվական հաղորդում       |

|արդյունք 2           |կատարել պարզ թեմաների և  տեքստերի մասին:       |

|_____________________|_______________________________________________|

|Կատարման չափանիշներ  |ա. օգտագործում է բանավոր և  գրավոր խոսքի       |

|                     |համապատասխան կառուցվածքը,                      |

|                     |բ. կատարված հաղորդումը պարունակում է պարզ      |

|                     |տեղեկատվություն, կարծիքներ կամ գաղափարներ,     |

|                     |գ. տեղեկատվության առանձնացում. խմբավորումը     |

|                     |նպատակային է կատարում,                         |

|                     |դ. հաղորդումը իրականացնում է` հաշվի առնելով    |

|                     |իրավիճակը և  լսարանը:                          |

|_____________________|_______________________________________________|

|ՈՒսումնառության      |Նախաձեռնել, պահպանել, եզրափակել                |

|արդյունք 3           |երկխոսություններ և  քննարկումներ:              |

|_____________________|_______________________________________________|

|Կատարման չափանիշներ  |ա. ճիշտ է կիրառում «ակտիվ ունկնդրման ժամանակ   |

|                     |օգտագործվող հմտությունները,                    |

|                     |բ. պարզաբանումներ ստանալու ձգտումը,            |

|                     |գ. գրառումներ կատարելը, ամփոփելը,              |

|                     |դ. ազատ ձևով  ձևակերպում,  արտահայտում,        |

|                     |պաշտպանում է իր գաղափարները, տեսակետներն ու    |

|                     |կարծիքները,                                    |

|                     |ե. ցուցաբերում է համոզելու հստակություն,       |

|                     |զ. կատարում է ճիշտ ամփոփում (եզրափակում):      |

|_____________________|_______________________________________________|

|ՈՒսումնառության      |Մեկնաբանել սխեմաներ, աղյուսակներ, դիագրամաներ, |

|արդյունք 4           |քարտեզներ և  նկարներ:                          |

|_____________________|_______________________________________________|

|Կատարման չափանիշներ  |ա. ճիշտ է նախանշում սխեմաների աղյուսակների,    |

|                     |դիագրամների, քարտեզների և  նկարների            |

|                     |նշանակությունը և  նրանց միջև  եղած             |

|                     |տարբերությունները,                             |

|                     |բ. մեկնաբանման համար օգտագործում է խոսքի       |

|                     |համապատասխան կառուցվածք:                       |

|_____________________|_______________________________________________|

|ՈՒսումնառության      |Կատարել փաստաթղթավորում                        |

|արդյունք 5           |                                               |

|_____________________|_______________________________________________|

|Կատարման չափանիշներ  |ա. ճիշտ է սահմանում տարբեր փաստաթղթերը ըստ     |

|                     |նրանց նշանակության, դիմում, ինքնակենսագրություն|

|                     |(տրված տարբեր տեսակի ֆորմատներով), պաշտոնական  |

|                     |և  ոչ պաշտոնական նամակներ, արձանագրություն,    |

|                     |երաշխավորագիր և  այլն                          |

|                     |բ. ճիշտ է նախանշում տարբեր փաստաթղթերի         |

|                     |օգտագործման տեղը և  դերը,                      |

|                     |գ. ճիշտ է կատարում տարբեր տեսակի               |

|                     |տեղեկատվությունների փաստաթղթավորումը:          |

|_____________________________________________________________________|

|    ՄՈԴՈՒԼԻ ԱՆՎԱՆՈՒՄԸ «ԱՆՎՏԱՆԳՈՒԹՅՈՒՆ ԵՎ ԱՌԱՋԻՆ ՕԳՆՈՒԹՅՈՒՆ»          |

|_____________________________________________________________________|

|Մոդուլի դասիչը       |ՆԴԿ 4-09-001                                   |

|_____________________|_______________________________________________|

|Մոդուլի նպատակը      |Մոդուլի նպատակն է սովորողի մոտ ձևավորել        |

|                     |արտադրական կազմակերպություններում աշխատանքային |

|                     |անվտանգության պահպանման, աշխատանքի             |

|                     |պաշտպանության միջոցառումների իրականացման և     |

|                     |առաջին օգնության կազմակերպման կարողություններ: |

|_____________________|_______________________________________________|

|Մոդուլի տևողությունը |36 ժամ                                         |

|_____________________|_______________________________________________|

|Մուտքային պահանջները |Այս մոդուլը ուսումնասիրելու համար նախնական     |

|                     |հմտություններ և  կարողություններ չեն           |

|                     |պահանջվում:                                    |

|_____________________|_______________________________________________|

|Մոդուլի գնահատման    |Մոդուլի ընդունելի կատարողականը յուրաքանչյուր   |

|կարգը                |արդյունքի համար սահմանված կատարման չափանիշների |

|                     |բավարար մակարդակի ապահովումն է:                |

|_____________________|_______________________________________________|

|ՈՒսումնառության      |Իմանալ աշխատանքի պաշտպանության իրավական և      |

|արդյունք 1           |կազմակերպչական դրույթները.                     |

|_____________________|_______________________________________________|

|Կատարման չափանիշներ  |ա. ճիշտ է ներկայացնում աշխատանքի պաշտպանության |

|                     |վերաբերյալ իրավական ակտերը,                    |

|                     |բ. ճիշտ է ներկայացնում կազմակերպություններում  |

|                     |աշխատանքի պաշտպանության կազմակերպման ներքին    |

|                     |նորմատիվային փաստաթղթերը,                      |

|                     |գ. ճիշտ է ներկայացնում աշխատանքի պաշտպանության |

|                     |նորմերի և  կանոնների խախտման հետ կապված        |

|                     |պատասխանատվությունը,                           |

|                     |դ. ճիշտ է ներկայացնում աշխատանքի պաշտպանության |

|                     |նորմերի և  կանոնների պահպանման նկատմամբ        |

|                     |վերահսկողության ձևերը  և  մեխանիզմները,        |

|                     |ե. ճիշտ է ներկայացնում արտադրությունում դժբախտ |

|                     |դեպքերի և  պատահարների հետաքննության,          |

|                     |փաստաթղթավորման և  հաշվառման կարգը,            |

|                     |զ. ճիշտ է ներկայացնում արտադրության տարբեր     |

|                     |մակարդակների ղեկավարների պատասխանատվությունը   |

|                     |աշխատանքի պաշտպանության նորմերի պահպանման      |

|                     |վերաբերյալ:                                    |

|_____________________|_______________________________________________|

|ՈՒսումնառության      |Իմանալ անվտանգության տեխնիկայի նորմերը և       |

|արդյունք 2           |կանոնները կազմակերպություններում,              |

|                     |հիմնարկներում:                                 |

|_____________________|_______________________________________________|

|Կատարման չափանիշներ  |ա. ճիշտ է ներկայացնում սարքավորումների,        |

|                     |մեխանիզմների շահագործման անվտանգության         |

|                     |տեխնիկայի հիմնական պահանջները,                 |

|                     |բ. ճիշտ է ներկայացնում էլեկտրաանվտանգության    |

|                     |կանոնները և  պաշտպանությունը,                  |

|                     |գ. ճիշտ է ներկայացնում հակահրդեհային           |

|                     |պաշտպանության կանոնները,                       |

|                     |դ. ճիշտ է ներկայացնում ճնշման տակ աշխատող      |

|                     |սարքավորումների և  մեխանիզմների անվտանգ        |

|                     |շահագործման կանոնները:                         |

|_____________________|_______________________________________________|

|ՈՒսումնառության      |Իմանալ արտադրական սանիտարիայի և  հիգիենայի     |

|արդյունք 3           |պահանջները.                                    |

|_____________________|_______________________________________________|

|Կատարման չափանիշներ  |ա. ճիշտ է ներկայացնում արտադրական սանիտարիայի  |

|                     |և  հիգիենայի հասկացությունները,                |

|                     |բ. ճիշտ է ներկայացնում արտադրական միկրոկլիմայի |

|                     |նկատմամբ նորմատիվային պահանջները,              |

|                     |գ. ճիշտ է թվարկում արտադրական աղմուկից և       |

|                     |ցնցումներից պաշտպանվելու միջոցները,            |

|                     |դ. ճիշտ է ներկայացնում արտադրական              |

|                     |լուսավորվածությանը ներկայացվող պահանջները և    |

|                     |նորմերը:                                       |

|_____________________|_______________________________________________|

|ՈՒսումնառության      |Ցուցաբերել առաջին բուժօգնություն:              |

|արդյունք 4           |                                               |

|_____________________|_______________________________________________|

|Կատարման չափանիշներ  |ա. ճիշտ է ցուցադրում արհեստական շնչառության    |

|                     |իրականացումը,                                  |

|                     |բ. ճիշտ է ցուցադրում սրտի աշխատանքի            |

|                     |վերականգնման իրականացումը,                     |

|                     |գ. ճիշտ է ցուցադրում արյան հոսքի դադարեցման    |

|                     |իրականացումը և  ճիշտ է դնում վիրակապ,          |

|                     |դ. ճիշտ է վիրակապում կոտրվածքները,             |

|                     |ե. ճիշտ է ցուցադրում այրվածքների դեպքում առաջին|

|                     |օգնության ցուցաբերումը,                        |

|                     |զ. ճիշտ է ցուցադրում էլեկտրահարման դեպքում     |

|                     |առաջին օգնության իրականացումը:                 |

|_____________________________________________________________________|

|   ՄՈԴՈՒԼԻ ԱՆՎԱՆՈՒՄԸ «ԸՆԴՀԱՆՈՒՐ ԱՇԽԱՏԱՆՔԱՅԻՆ ԳՈՐԾՈՒՆԵՈՒԹՅԱՆ          |

|                        ՀՄՏՈՒԹՅՈՒՆՆԵՐ»                               |

|_____________________________________________________________________|

|Մոդուլի դասիչը       |ՆԿԴ 09-001                                     |

|_____________________|_______________________________________________|

|Մոդուլի նպատակը      |Մոդուլի նպատակն է սովորողին տալ գիտելիքներ     |

|                     |աշխատանքային գործունեության ընթացքում          |

|                     |հաջողության հասնելու նախապայմանների մասին,     |

|                     |ինչպես նաև  ձևավորել  ցանկացած բնագավառում     |

|                     |անհրաժեշտ աշխատանքային կուլտուրա և  էթիկա      |

|                     |դրսևորելու,  ղեկավարի և  գործընկերների հետ     |

|                     |արդյունավետ հարաբերվելու, առաջացած աշխատանքային|

|                     |խնդիրներն ընկալելու և  համապատասխան լուծումներ |

|                     |տալու: կարողություններ:                        |

|_____________________|_______________________________________________|

|Մոդուլի տևողությունը |54 ժամ                                         |

|_____________________|_______________________________________________|

|Մուտքային պահանջները |Չկան                                           |

|_____________________|_______________________________________________|

|Մոդուլի գնահատման    |Մոդուլի ընդունելի կատարողականը յուրաքանչյուր   |

|կարգը                |արդյունքի համար սահմանված կատարման չափանիշների |

|                     |բավարար մակարդակի ապահովումն է:                |

|_____________________|_______________________________________________|

|ՈՒսումնառության      |Տիրապետել աշխատանքի տեղավորվելու               |

|արդյունք 1           |կարողությունների:                              |

|_____________________|_______________________________________________|

|Կատարման չափանիշներ  |ա. ճիշտ է շարադրում գործող աշխատանքային        |

|                     |օրենսգրքի անհրաժեշտ դրույթները,                |

|                     |բ. ճիշտ է ներկայացնում աշխատանքի որոնման       |

|                     |ժամանակակից միջոցները և  տեխնոլոգիաները,       |

|                     |աշխատանքի ընդունվելու և  աշխատանքից ազատվելու  |

|                     |համար անհրաժեշտ բոլոր գործընթացները,           |

|                     |գ. ճիշտ է կազմում գրավոր ինքնակենսագրություն   |

|                     |(CV),                                          |

|                     |դ. ճիշտ և  մանրամասն բանավոր ներկայացնում է իր |

|                     |կենսագրությունը:                               |

|_____________________|_______________________________________________|

|ՈՒսումնառության      |Դրսևորել  անհրաժեշտ վերաբերմունք աշխատանքի և   |

|արդյունք 2           |աշխատավայրի նկատմամբ:                          |

|_____________________|_______________________________________________|

|Կատարման չափանիշներ  |ա. ճիշտ է ներկայացնում աշխատանքի և  շրջապատի   |

|                     |նկատմամբ դրական տրամադրվելու կարողությունները, |

|                     |բ. ճիշտ է ներկայացնում գործընկերների նկատմամբ  |

|                     |հարգալից վերաբերմունքի և  արդյունավետորեն      |

|                     |հարաբերվելու օրինակներ,                        |

|                     |գ. առաջադրված իրավիճակում ցուցաբերում է        |

|                     |պատասխանատվության դրսևորումներ,                |

|                     |դ. ցուցաբերում է գործընկերոջը և  ղեկավարին     |

|                     |ուշադիր լսելու և  հասկանալու դրսևորումներ:     |

|_____________________|_______________________________________________|

|ՈՒսումնառության      |Տիրապետել աշխատանքի կուլտուրային և  էթիկային,  |

|արդյունք 3           |արդյունավետ աշխատել թիմում:                    |

|_____________________|_______________________________________________|

|Կատարման չափանիշներ  |ա. ճիշտ է ներկայացնում կազմակերպության         |

|                     |նպատակները, արժեքները և  կիրառվող ընդհանուր    |

|                     |աշխատանքային մեթոդները, աշխատանքային և         |

|                     |միջանձնային հարաբերությունները,                |

|                     |բ. ճիշտ է ներկայացնում թիմային աշխատանքի       |

|                     |հիմնական սկզբունքները,                         |

|                     |գ. ճիշտ է ներկայացնում թիմային խնդիրների       |

|                     |լուծման մեթոդները,                             |

|                     |դ. թիմային աշխատանքի առաջադրված իրավիճակում    |

|                     |դրսևորում  է անհրաժեշտ վարքագիծ` ցուցաբերելով  |

|                     |փոխօգնություն, համբերատարություն,              |

|                     |նվիրվածություն աշխատանքին և  ընկերներին,       |

|                     |ե. ճիշտ վերաբերմունք է դրսևորում  և  հարգալից է|

|                     |կոնֆլիկտային գործընկերների նկատմամբ,           |

|                     |զ. առաջարկում է խնդրի ճիշտ լուծումներ          |

|                     |առաջադրված պրոբլեմային իրավիճակում:            |

|_____________________|_______________________________________________|

|ՈՒսումնառության      |Իմանալ աշխատանքում հաջողության հասնելու        |

|արդյունք 4           |նախապայմանները և  պատշաճ հարաբերվի ղեկավարի    |

|                     |հետ:                                           |

|_____________________|_______________________________________________|

|Կատարման չափանիշներ  |ա. ճիշտ է բացատրում աշխատանքային կարգապահության|

|                     |և  ճշտապահության կարևորությունը,               |

|                     |բ. ճիշտ է ներկայացնում ղեկավարի հետ            |

|                     |հարաբերվելու ձևերը,  իր և  ղեկավարի            |

|                     |իրավունքներն ու պարտականությունները,           |

|                     |գ. ճիշտ է ներկայացնում աշխատանքի               |

|                     |արդյունավետության ու որակի ապահովման ընդհանուր |

|                     |սկզբունքները:                                  |

|_____________________|_______________________________________________|

|ՈՒսումնառության      |Դրսևորել  քննադատական մտածողություն:           |

|արդյունք 5           |                                               |

|_____________________|_______________________________________________|

|Կատարման չափանիշներ  |ա. ճիշտ է գնահատում տեղեկատվության             |

|                     |հուսալիության և  զգացմունքայնության աստիճանը,  |

|                     |բ. ստացած տեղեկատվությունը ճիշտ և              |

|                     |արդյունավետորեն համադրում է առկա գիտելիքների   |

|                     |հետ,                                           |

|                     |գ. իրականացնում է կառուցողական քննադատություն  |

|                     |և  ճիշտ է բացատրում կառուցողական քննադատության |

|                     |կարևորությունը:                                |

|_____________________|_______________________________________________|

|ՈՒսումնառության      |Կառավարել սթրեսը և  ժամանակը, լուծել պրոբլեմներ|

|արդյունք 6           |և  կոնֆլիկտներ:                                |

|_____________________|_______________________________________________|

|Կատարման չափանիշներ  |ա. ճիշտ է ներկայացնում սթրեսի կանխարգելման և   |

|                     |անխուսափելի սթրեսին դիմակայելու մեթոդները,     |

|                     |բ. ճիշտ է կազմում իր աշխատանքային պլանը        |

|                     |(պայմանական աշխատանքային պլան),                |

|                     |գ. ճիշտ է ներկայացնում ժամանակի արդյունավետ    |

|                     |օգտագործման միջոցները,                         |

|                     |դ. բացահայտում է և  ճիշտ է սահմանում պրոբլեմը  |

|                     |տրված իրավիճակում,                             |

|                     |ե. ճիշտ է վերլուծում պրոբլեմը, տալիս է լուծման |

|                     |ճիշտ տարբերակ և  գնահատում արդյունքը,          |

|                     |զ. բացահայտում է ցանկացած կոնֆլիկտի պատճառները,|

|                     |է. ճիշտ է ներկայացնում կոնֆլիկտի կանխարգելման  |

|                     |եղանակները, կարողանում է դրանց տալ արագ ու     |

|                     |արդյունավետ լուծումներ:                        |

|_____________________________________________________________________|

|  ՄՈԴՈՒԼԻ ԱՆՎԱՆՈՒՄԸ «ՀԱՄԱԿԱՐԳՉԱՅԻՆ ՕՊԵՐԱՏՈՐՈՒԹՅԱՆ ՀԻՄՈՒՆՔՆԵՐ»        |

|_____________________________________________________________________|

|Մոդուլի դասիչը       |ՆԿԴ 4-09-001                                   |

|_____________________|_______________________________________________|

|Մոդուլի նպատակը      |Այս մոդուլը նախատեսում է տալ տարրական          |

|                     |գիտելիքներ MICROSԳFT WORD տեքստային խմբագրի    |

|                     |մասին, ուսանողի մոտ զարգացնել տեքստային        |

|                     |փաստաթղթերի պատրաստման, խմբագրման, դրանց       |

|                     |ֆորմատավորման ու ձևավորման,  ինչպես նաև        |

|                     |փաստաթղթերի պահպանման, տպագրման և  ինտերնետ    |

|                     |ցանցում աշխատելու տարրական հմտություններ:      |

|_____________________|_______________________________________________|

|Մոդուլի տևողությունը |54 ժամ                                         |

|_____________________|_______________________________________________|

|Մուտքային պահանջները |Այս մոդուլը ուսումնասիրելու համար նախնական     |

|                     |հմտություններ և  կարողություններ չեն           |

|                     |պահանջվում:                                    |

|_____________________|_______________________________________________|

|Մոդուլի գնահատման    |Մոդուլի ընդունելի կատարողականը յուրաքանչյուր   |

|կարգը                |արդյունքի համար սահմանված կատարման չափանիշների |

|                     |բավարար մակարդակի ապահովումն է:                |

|_____________________|_______________________________________________|

|ՈՒսումնառության      |WORD ծրագիր (հիմնական տեղեկություններ)         |

|արդյունք 1           |                                               |

|_____________________|_______________________________________________|

|Կատարման չափանիշներ  |ա. իմանալ Microsoft Word ծրագրի պատուհանի      |

|                     |կառուցվածքը,                                   |

|                     |բ. բացել նոր փաստաթուղթ,                       |

|                     |գ. ստեղնաշարի օգնությամբ մուտքագրել,           |

|                     |դ. տեքստ (առանց ֆորմատավորման),                |

|                     |ե. մեծատառ նշաններ (SHIFT կոճակի օգնությամբ),  |

|                     |զ. սիմվոլներ (SHIFT կոճակի օգնությամբ).        |

|                     |թվանշաններ,                                    |

|                     |է. տեղաշարժել Տեքստային ցուցիչը տեքստի մեջ,    |

|                     |ը. կատարել տարրական ուղղումներ տեքստում,       |

|                     |թ. փակել փաստաթուղթը. բացել առկա փաստաթուղթը,  |

|                     |ժ. իմանալ Zoom գործիքի հնարավորությունները:    |

|_____________________|_______________________________________________|

|ՈՒսումնառության      |Տեքստերի տարրական ֆորմատավորում                |

|արդյունք 2           |                                               |

|_____________________|_______________________________________________|

|Կատարման չափանիշներ  |ա. պատրաստել Word ծրագիրը հայերեն և  օտար      |

|                     |լեզվով տեքստ մուտքագրելու համար,               |

|                     |բ. նշել բառերը և  տեքստային հատվածները,        |

|                     |գ. կատարել տողերի հավասարեցում,                |

|                     |դ. փոխել միջտողային տարածությունները,          |

|                     |ե. փոխել տեքստի գույնը Font Color գործիքով,    |

|                     |զ. փոխել տեքստի գունային ֆոնը Highlight        |

|                     |գործիքով,                                      |

|                     |է. փոխել պարբերության խորությունները           |

|                     |լուսանցքներից,                                 |

|                     |ը. չեղյալ հայտարարել (հրաժարվել) ֆորմատավորման |

|                     |կատարված գործողությունները,                    |

|                     |թ. վերականգնել ֆորմատավորման չեղյալ հայտարարված|

|                     |գործողությունները,                             |

|                     |ժ. կրկնել ֆորմատավորման վերջին գործողությունը, |

|                     |ժա. մենյուի File\Page Setup հրամանի օգնությամբ,|

|                     |ժբ. փոխել լուսանցքների խորությունները Top,     |

|                     |Bottom, Left, Right թվային դաշտերի օգնությամբ, |

|                     |ժգ. ընտրել էջի ուղղաձիգ (Portrait) կամ         |

|                     |հորիզոնական (Landscape) դիրքերը,               |

|                     |ժդ. ընտրել թղթի չափերը Paper Size ցուցակի      |

|                     |օգնությամբ,                                    |

|                     |ժե. պատճենել տեքստը,                           |

|                     |ժզ. տեղափոխել տեքստը,                          |

|                     |ժէ. տողադարձել տեքստը,                         |

|                     |ժթ. համարակալել էջերը մենյուի Insert\Page      |

|                     |Numbers... հրամանով,                           |

|_____________________|_______________________________________________|

|ՈՒսումնառության      |Փաստաթղթի պահպանում                            |

|արդյունք 3           |                                               |

|_____________________|_______________________________________________|

|Կատարման չափանիշներ  |ա. իմանալ փաստաթղթերի պահպանման իմաստը,        |

|                     |բ. պահպանել նոր ստեղծված փաստաթուղթը,          |

|                     |գ. պահպանել փաստաթղթում կատարված ընթացիկ       |

|                     |ֆորմատավորումները և  փոփոխությունները:         |

|_____________________|_______________________________________________|

|ՈՒսումնառության      |Աղյուսակների պատրաստում և  խմբագրում           |

|արդյունք 4           |                                               |

|_____________________|_______________________________________________|

|Կատարման չափանիշներ  |ա. պատրաստել աղյուսակ,                         |

|                     |բ. աղյուսակի մեջ մուտքագրել տեքստ,             |

|                     |գ. կատարել ուղղումներ ու լրացումներ աղյուսակի  |

|                     |մեջ,                                           |

|                     |դ. ավելացնել նոր տողեր և  նոր սյուներ աղյուսակի|

|                     |մեջ,                                           |

|                     |ե. ջնջել աղյուսակի տողերը և  սյուները,         |

|                     |զ. փոխել սյունակի լայնությունը մկնիկի          |

|                     |օգնությամբ,                                    |

|                     |է. փոխել տողի բարձրությունը Մկնիկի օգնությամբ, |

|                     |ը. փոխել աղյուսակի գծերի գույնը,               |

|                     |թ. գունավորել աղյուսակի տողը և  սյունը:        |

|_____________________|_______________________________________________|

|ՈՒսումնառության      |Գրաֆիկական խմբագրում և  նկարազարդում           |

|արդյունք 5           |                                               |

|_____________________|_______________________________________________|

|Կատարման չափանիշներ  |ա. գծագրել գրաֆիկական օբյեկտներ,               |

|                     |բ. գծագրել գրաֆիկական օբյեկտներ` օգտագործելով  |

|                     |Autoshapes պատուհանի պատրաստի ձևերը,           |

|                     |գ. գծագրել կանոնավոր պատկերներ,                |

|                     |դ. ֆորմատավորել գրաֆիկական օբյեկտները,         |

|                     |ե. տեղափոխել դրանք փաստաթղթի տարբեր տարածքներ, |

|                     |զ. պատճենել, պտտել, շրջել, փոխել չափերը,       |

|                     |է, խմբավորել գրաֆիկական օբյեկտները,            |

|                     |հավասարեցնել գրաֆիկական օբյեկտները իրար        |

|                     |նկատմամբ,                                      |

|                     |ը. գծագրել տեքստային բլոկներ,                  |

|                     |թ. գունավորել գրաֆիկական օբյեկտները,           |

|                     |ժ. երանգավորել գրաֆիկական օբյեկտները,          |

|                     |ստվերավորել գրաֆիկական օբյեկտները:             |

|_____________________|_______________________________________________|

|ՈՒսումնառության      |Փաստաթղթի տպագրում                             |

|արդյունք 6           |                                               |

|_____________________|_______________________________________________|

|Կատարման չափանիշներ  |ա. նախադիտման ռեժիմում թերթել փաստաթուղթը,     |

|                     |բ. իմանալ Print պատուհանի ֆունկցիաները,        |

|                     |գ. տպագրել փաստաթուղթը:                        |

|_____________________|_______________________________________________|

|ՈՒսումնառության      |Ինտերնետում աշխատելու իմացություն              |

|արդյունք 7           |                                               |

|_____________________|_______________________________________________|

|Կատարման չափանիշներ  |ա. իմանալ Ինտերնետ հասկացության նշանակությունը,|

|                     |բ. ճանաչել Internet Explorer ծրագիրը, իմանալ   |

|                     |դրա նշանակությունը,                            |

|                     |գ. իմանալ Ինտերնետային Հասցե հասկացությունը,   |

|                     |դ. իմանալ History հրամանի նշանակությունը,      |

|                     |ե. իմանալ Favorites հրամանի նշանակությունը,    |

|                     |զ. իմանալ Stop հրամանի նշանակությունը,         |

|                     |է. իմանալ Refresh հրամանի նշանակությունը,      |

|                     |ը. իմանալ Back և  Forward կոճակների            |

|                     |նշանակությունը,                                |

|                     |թ. պատճենել տեքստային ինֆորմացիան ինտերնետային |

|                     |էջից,                                          |

|                     |ժ. պատճենել գրաֆիկական ինֆորմացիան ինտերնետային|

|                     |էջից,                                          |

|                     |ժա. իմանալ ինֆորմացիայի որոնման ինտերնետային   |

|                     |ծառայությունները, ըստ չափանիշների որոնել       |

|                     |ինֆորմացիա,                                    |

|                     |ժգ. Ճիշտ օգտվելով ինֆորմացիայի որոնման         |

|                     |ինտերնետային ծառայություններից, գտնել համարժեք |

|                     |ռադիոէլեմենտների փոխարինման, համապատասխան      |

|                     |հեռուստատեսային սարքավորումների համալրման      |

|                     |ինֆորմացիան,                                   |

|                     |ժդ. իմանալ Էլեկտրոնային փոստի նշանակություն,   |

|                     |ուղարկել և  ստանալ էլեկտրոնային նամակներ:      |

._____________________________________________________________________.

 

-----------------------------------------------------

ԻՐՏԵԿ - շարունակությունը հաջորդ մասերում

 

 

pin
Կրթության, գիտ, մշակ, սպորտ նախ.
07.12.2009
N 1049-Ն
Հրաման