Սեղմել Esc փակելու համար:
ՆԱԽՆԱԿԱՆ ՄԱՍՆԱԳԻՏԱԿԱՆ (ԱՐՀԵՍՏԱԳՈՐԾԱԿԱ...
Քարտային տվյալներ

Տեսակ
Գործում է
Ընդունող մարմին
Ընդունման ամսաթիվ
Համար

Գրանցման ամսաթիվ
ՈՒժի մեջ մտնելու ամսաթիվ
ՈՒժը կորցնելու ամսաթիվ
Ընդունման վայր
Սկզբնաղբյուր

Ժամանակագրական տարբերակ Փոփոխություն կատարող ակտ

Որոնում:
Բովանդակություն

Հղում իրավական ակտի ընտրված դրույթին X
irtek_logo
 

ՆԱԽՆԱԿԱՆ ՄԱՍՆԱԳԻՏԱԿԱՆ (ԱՐՀԵՍՏԱԳՈՐԾԱԿԱՆ) ԿՐԹՈՒԹՅԱՆ ...

 

 

110.0855.161014

ԳՐԱՆՑՎԱԾ Է
ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ
ԱՐԴԱՐԱԴԱՏՈՒԹՅԱՆ ՆԱԽԱՐԱՐՈՒԹՅԱՆ ԿՈՂՄԻՑ

                                      «16»        10            2014 Թ.

                                        ՊԵՏԱԿԱՆ ԳՐԱՆՑՄԱՆ ԹԻՎ 11014449

 

ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ ԿՐԹՈՒԹՅԱՆ ԵՎ ԳԻՏՈՒԹՅԱՆ ՆԱԽԱՐԱՐ ՀՐԱՄԱՆ

 

1 սեպտեմբերի 2014 թվականի N 855-Ն

 

ՆԱԽՆԱԿԱՆ ՄԱՍՆԱԳԻՏԱԿԱՆ (ԱՐՀԵՍՏԱԳՈՐԾԱԿԱՆ) ԿՐԹՈՒԹՅԱՆ 5-25.62.02 «ՄԵՏԱՂՆԵՐԻ ՄԵԽԱՆԻԿԱԿԱՆ ՄՇԱԿՈՒՄ ՀԱՍՏՈՑՆԵՐԻ ԵՎ ԳԾԵՐԻ ՎՐԱ» ՄԱՍՆԱԳԻՏՈՒԹՅԱՆ 5-25.62.02.03-3 «ԽԱՌԱՏ» ՈՐԱԿԱՎՈՐՄԱՆ ՊԵՏԱԿԱՆ ԿՐԹԱԿԱՆ ՉԱՓՈՐՈՇԻՉԸ ՀԱՍՏԱՏԵԼՈՒ ԵՎ ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ ԿՐԹՈՒԹՅԱՆ ԵՎ ԳԻՏՈՒԹՅԱՆ ՆԱԽԱՐԱՐԻ 2009 ԹՎԱԿԱՆԻ ԴԵԿՏԵՄԲԵՐԻ 7-Ի N 1005-Ն ՀՐԱՄԱՆԸ ՈՒԺԸ ԿՈՐՑՐԱԾ ՃԱՆԱՉԵԼՈՒ ՄԱՍԻՆ

(1-ին մաս)

 

Ղեկավարվելով «Նախնական մասնագիտական (արհեստագործական) և միջին մասնագիտական կրթության մասին» Հայաստանի Հանրապետության օրենքի 16-րդ հոդվածի 1-ին մասի 2-րդ կետի, «Իրավական ակտերի մասին» Հայաստանի Հանրապետության օրենքի 72-րդ հոդվածի 1-ին մասի պահանջներով, հիմք ընդունելով Հայաստանի Հանրապետության կառավարության 2012 թ. մարտի 22-ի N 333-Ն որոշման հավելվածով հաստատված կարգի 19-րդ կետը և ՀՀ ԿԳ նախարարության «Կրթության ազգային ինստիտուտ» ՓԲԸ «Մասնագիտական կրթության և ուսուցման զարգացման ազգային կենտրոն» հիմնարկի կողմից ներկայացված` ոլորտային հանձնաժողովի փորձագիտական դրական եզրակացությունը.

 

ՀՐԱՄԱՅՈՒՄ ԵՄ`

 

1. Հաստատել նախնական մասնագիտական (արհեստագործական) կրթության 5-25.62.02 «Մետաղների մեխանիկական մշակում հաստոցների և գծերի վրա» մասնագիտության 5-25.62.02.03-3 «Խառատ» որակավորման պետական կրթական չափորոշիչը` համաձայն հավելվածի:

i

2. ՈՒժը կորցրած ճանաչել Հայաստանի Հանրապետության կրթության և գիտության նախարարի 2009թ. դեկտեմբերի 7-ի «Նախնական մասնագիտական (արհեստագործական) կրթության 1210 «Մետաղների մեխանիկական մշակում հաստոցների և գծերի վրա» մասնագիտության «Խառատ» որակավորման պետական կրթական չափորոշիչը հաստատելու մասին» N 1005-Ն հրամանը:

3. Նախարարության աշխատակազմի նախնական (արհեստագործական) և միջին մասնագիտական կրթության և իրավաբանական վարչությունների պետերին` օրենքով սահմանված կարգով հրամանը ներկայացնել Հայաստանի Հանրապետության արդարադատության նախարարություն` պետական գրանցման:

4. Հրամանի կատարման հսկողությունը հանձնարարել նախարարի տեղակալ Մ. Մկրտչյանին:

 

Հավելված

ՀՀ կրթության և

գիտության նախարարի

2014 թվականի սեպտեմբերի 1-ի

N 855-Ն հրամանի

 

ՆԱԽՆԱԿԱՆ ՄԱՍՆԱԳԻՏԱԿԱՆ (ԱՐՀԵՍՏԱԳՈՐԾԱԿԱՆ) ԿՐԹՈՒԹՅԱՆ 5-25.62.02 «ՄԵՏԱՂՆԵՐԻ ՄԵԽԱՆԻԿԱԿԱՆ ՄՇԱԿՈՒՄ ՀԱՍՏՈՑՆԵՐԻ ԵՎ ԳԾԵՐԻ ՎՐԱ» ՄԱՍՆԱԳԻՏՈՒԹՅԱՆ 5-25.62.02.03-3 «ԽԱՌԱՏ» ՈՐԱԿԱՎՈՐՄԱՆ ՊԵՏԱԿԱՆ ԿՐԹԱԿԱՆ ՉԱՓՈՐՈՇԻՉ

 

ԳԼՈՒԽ 1
ԸՆԴՀԱՆՈՒՐ ԴՐՈՒՅԹՆԵՐ

 

Սույն չափորոշիչը կարգավորում է նախնական մասնագիտական (արհեստագործական) կրթության 5-25.62.02 «Մետաղների մեխանիկական մշակում հաստոցների և գծերի վրա» մասնագիտության` ՀՀ կառավարության 2011 թվականի մարտի 31-ի N 332-Ն որոշմամբ հաստատված Հայաստանի Հանրապետության կրթության որակավորումների ազգային շրջանակի 3-րդ մակարդակի 5-25.62.02.03-3 «Խառատ» որակավորմանը ներկայացվող պահանջները, հիմնական կրթական ծրագրի բովանդակության պարտադիր նվազագույնը, ուսանողների ուսումնական բեռնվածության նվազագույն և առավելագույն ծավալները:

Նախնական մասնագիտական (արհեստագործական) կրթության 5-25.62.02 «Մետաղների մեխանիկական մշակում հաստոցների և գծերի վրա» մասնագիտության 5-25.62.02.03-3 «Խառատ» որակավորման հիմնական կրթական ծրագիրը կարող է իրականացվել ուսուցման հետևյալ ձևերով`

1) առկա

2) դրսեկության

Նախնական մասնագիտական (արհեստագործական) կրթության 5-25.62.02 «Մետաղների մեխանիկական մշակում հաստոցների և գծերի վրա» մասնագիտության 5-25.62.02.03-3 «Խառատ» որակավորման հիմնական կրթական ծրագրի յուրացման համար սահմանվում են ուսումնառության հետևյալ նորմատիվային ժամկետները.

1) կրթության առկա ձևով`

ա. միջնակարգ կրթության հիմքով` 1 տարի

բ. հիմնական կրթության հիմքով առանց միջնակարգ կրթություն երրորդ աստիճանի կրթական ծրագրի` 3 տարի

գ. հիմնական կրթության հիմքով` միջնակարգ կրթության երրորդ աստիճանի կրթական ծրագրի հետ համատեղելու դեպքում` 3 տարի

2) դրսեկության (էքստեռնատ) ձևով կրթության հիմքը և ուսուցման տևողությունը որոշում է ուսումնական հաստատությունը` համաձայն Հայաստանի Հանրապետության կառավարության 2007թ. սեպտեմբերի 6-ի N 1028-Ն որոշման:

4. Նախնական մասնագիտական (արհեստագործական) կրթության 5-25.62.02 «Մետաղների մեխանիկական մշակում հաստոցների և գծերի վրա» մասնագիտության 5-25.62.02.03-3 «Խառատ» որակավորման հիմնական կրթական ծրագիրը միջնակարգ կրթության հիմքով և հիմնական կրթության հիմքով` առանց միջնակարգ կրթության երրորդ աստիճանի կրթական ծրագիրն ուսումնառող ուսանողի ուսումնական բեռնվածության նվազագույն ծավալը 1368 ժամ է, առավելագույն ծավալը` 2214 ժամ: Հիմնական կրթական ծրագիրը հիմնական կրթության հիմքով` միջնակարգ կրթության երրորդ աստիճանի կրթական ծրագրի հետ համատեղելու դեպքում ուսումնառության տևողությունն ավելանում է 104 շաբաթով:

 

ԳԼՈՒԽ 2
ՆԱԽՆԱԿԱՆ ՄԱՍՆԱԳԻՏԱԿԱՆ (ԱՐՀԵՍՏԱԳՈՐԾԱԿԱՆ) ԿՐԹՈՒԹՅԱՆ 5-25.62.02 «ՄԵՏԱՂՆԵՐԻ ՄԵԽԱՆԻԿԱԿԱՆ ՄՇԱԿՈՒՄ ՀԱՍՏՈՑՆԵՐԻ ԵՎ ԳԾԵՐԻ ՎՐԱ» ՄԱՍՆԱԳԻՏՈՒԹՅԱՆ 5-25.62.02.03-3 «ԽԱՌԱՏ» ՈՐԱԿԱՎՈՐՄԱՆ ՀԻՄՆԱԿԱՆ ԿՐԹԱԿԱՆ ԾՐԱԳԻՐՆ ԱՎԱՐՏԱԾ ՇՐՋԱՆԱՎԱՐՏԻ ՄԱՍՆԱԳԻՏԱԿԱՆ ԳՈՐԾՈՒՆԵՈՒԹՅԱՆ ԲՆՈՒԹԱԳԻՐԸ

 

5. Նախնական մասնագիտական (արհեստագործական) կրթության 5-25.62.02 «Մետաղների մեխանիկական մշակում հաստոցների և գծերի վրա» մասնագիտության 5-25.62.02.03-3 «Խառատ» որակավորման մասնագետի մասնագիտական գործունեության բնութագիրը տրվում է ըստ զբաղմունքների տեսակների և մասնագիտական պարտականությունների:

Նախնական մասնագիտական (արհեստագործական) կրթության 5-25.62.02 «Մետաղների մեխանիկական մշակում հաստոցների և գծերի վրա» մասնագիտության 5-25.62.02.03-3 «Խառատ» որակավորմամբ մասնագետն իրականացնում է հետևյալ զբաղմունքները.

խառատային մշակմամբ շինվածքամասեր պատրաստող` խառատ:

7. Նախնական մասնագիտական (արհեստագործական) կրթության 5-25.62.02 «Մետաղների մեխանիկական մշակում հաստոցների և գծերի վրա» մասնագիտության 5-25.62.02.03-3 «Խառատ» որակավորմամբ մասնագետի մասնագիտական գործունեության պարտականություններն են.

աշխատատեղի կազմակերպում և սպասարկում,

նախապատրաստվածքի ընտրում,

էսքիզների, աշխատանքային գծագրերի պատկերում,

տեխնոլոգիական օպերացիաների, տեղակայումների և տարանցումների քանակի որոշում,

օպերացիոն, էսքիզների և սխեմաների քարտերի կազմում,

նախապատրաստվածքի տեղակայում և հուսալի ամրացում,

կտրիչի ընտրում, տեղակայում և ամրացում`

կտրիչի սրում` պահպանելով անվտանգության կանոնները,

խառատային հաստոցի կառավարմամբ տարբեր մակերևույթների մշակում:

 

ԳԼՈՒԽ 3
ՆԱԽՆԱԿԱՆ ՄԱՍՆԱԳԻՏԱԿԱՆ (ԱՐՀԵՍՏԱԳՈՐԾԱԿԱՆ) ԿՐԹՈՒԹՅԱՆ 5-25.62.02 «ՄԵՏԱՂՆԵՐԻ ՄԵԽԱՆԻԿԱԿԱՆ ՄՇԱԿՈՒՄ ՀԱՍՏՈՑՆԵՐԻ ԵՎ ԳԾԵՐԻ ՎՐԱ» ՄԱՍՆԱԳԻՏՈՒԹՅԱՆ 5-25.62.02.03-3 «ԽԱՌԱՏ» ՈՐԱԿԱՎՈՐՄԱՆ ՀԻՄՆԱԿԱՆ ԿՐԹԱԿԱՆ ԾՐԱԳՐԻ ՆԿԱՏՄԱՄԲ ԸՆԴՀԱՆՈՒՐ ՊԱՀԱՆՋՆԵՐ

 

8. Նախնական մասնագիտական (արհեստագործական) կրթության 5-25.62.02 «Մետաղների մեխանիկական մշակում հաստոցների և գծերի վրա» մասնագիտության 5-25.62.02.03-3 «Խառատ» որակավորման հիմնական կրթական ծրագրի նկատմամբ ընդհանուր պահանջները սահմանվում է շրջանավարտին ներկայացվող ընդհանուր պահանջների համաձայն:

9. Նախնական մասնագիտական (արհեստագործական) կրթության 5-25.62.02 «Մետաղների մեխանիկական մշակում հաստոցների և գծերի վրա» մասնագիտության 5-25.62.02.03-3 «Խառատ» որակավորման հիմնական կրթական ծրագիրն ավարտած շրջանավարտը պետք է.

ժամանակակից անհատի և քաղաքացու ձևավորման պահանջներին համապատասխան ունենա ազգային և համաշխարհային մշակույթի ու պատմության վերաբերյալ գիտելիքներ,

ունենա մասնագիտական ոլորտի վերաբերյալ ընդհանուր գիտելիքներ, կարողանա դրանք կիրառել մասնագիտական գործունեության ընթացքում,

մասնագիտական գործիքները, սարքավորումները, հարմարանքները և նյութերը արդյունավետ և նպատակային օգտագործելու նպատակով կիրառի մասնագիտական տեսական ու գործնական գիտելիքները,

ունենա մասնագիտական գործողությունները գործող նորմաների սահմաններում իրականացնելու հմտություններ,

ճիշտ ընկալի և կիրառի մասնագիտական տերմինաբանությունը,

ունենա մասնագիտական գործունեության ժամանակ համապատասխան գործողությունների սոցիալական հետևանքները հաշվի առնելու հմտություն,

ունենա մասնագիտական ինքնազարգացման և կատարելագործման նպատակով անհրաժեշտ տեղեկությունները ընտրելու և մասնագիտական աղբյուրներից ձեռք բերելու հմտություն,

ցուցաբերի աշխատանքային խնդիրների լուծման ընթացքում պատասխանատվություն ստանձնելու, հիմնավորված լուծումներ գտնելու կարողություն,

ունենա ինչպես ընդհանուր, այնպես էլ որոշակի փոփոխվող գործոններով իրավիճակներում աշխատելու հմտություն:

 

ԳԼՈՒԽ 4
ՆԱԽՆԱԿԱՆ ՄԱՍՆԱԳԻՏԱԿԱՆ (ԱՐՀԵՍՏԱԳՈՐԾԱԿԱՆ) ԿՐԹՈՒԹՅԱՆ 5-25.62.02 «ՄԵՏԱՂՆԵՐԻ ՄԵԽԱՆԻԿԱԿԱՆ ՄՇԱԿՈՒՄ ՀԱՍՏՈՑՆԵՐԻ ԵՎ ԳԾԵՐԻ ՎՐԱ» ՄԱՍՆԱԳԻՏՈՒԹՅԱՆ 5-25.62.02.03-3 «ԽԱՌԱՏ» ՈՐԱԿԱՎՈՐՄԱՆ ՀԻՄՆԱԿԱՆ ԿՐԹԱԿԱՆ ԾՐԱԳՐԻ ԲՈՎԱՆԴԱԿՈՒԹՅԱՆ ՊԱՐՏԱԴԻՐ ՆՎԱԶԱԳՈՒՅՆԻ ՆԿԱՏՄԱՄԲ ՊԱՀԱՆՋՆԵՐԸ

 

10. Նախնական մասնագիտական (արհեստագործական) կրթության 5-25.62.02 «Մետաղների մեխանիկական մշակում հաստոցների և գծերի վրա» մասնագիտության 5-25.62.02.03-3 «Խառատ» որակավորման հիմնական կրթական ծրագրի բովանդակության պարտադիր նվազագույնի նկատմամբ պահանջները սահմանվում է ընդհանուր հումանիտար, սոցիալ-տնտեսագիտական և ընդհանուր բնագիտական գիտելիքների, առանցքային հմտությունների, ընդհանուր և հատուկ մասնագիտական կարողությունների բնագավառում շրջանավարտին ներկայացվող պահանջների համաձայն:

11. Նախնական մասնագիտական (արհեստագործական) կրթության 5-25.62.02 «Մետաղների մեխանիկական մշակում հաստոցների և գծերի վրա» մասնագիտության 5-25.62.02.03-3 «Խառատ» որակավորման հիմնական կրթական ծրագրով շրջանավարտը ընդհանուր հումանիտար, սոցիալ-տնտեսագիտական և ընդհանուր բնագիտական գիտելիքների բնագավառում պետք է`

1) ցուցաբերի ՀՀ Սահմանադրության, զբաղվածության տվյալ բնագավառը կարգավորող հիմնական նորմատիվ իրավական ակտերի, մարդու և հասարակության, քաղաքացիների միջև հարաբերությունները կարգավորող օրենքների և նորմատիվ իրավական ակտերի հիմնական դրույթների իմացություն,

2) տիրապետի հայոց լեզվին,

3) հաղորդակցվի առնվազն մեկ օտար լեզվով,

4) ցուցաբերի առողջ կենսակերպ վարելու, հիգիենայի և ֆիզիկական կուլտուրայի կանոններին տիրապետելու կարողություն,

5) ցուցաբերի ազգային և համաշխարհային պատմության և մշակույթի որոշակի իմացություն,

6) ունենա անձի և հասարակության զարգացման օրինաչափությունների, հասարակության սոցիալական կառուցվածքի, շարժումների, քաղաքականության սուբյեկտների, քաղաքական հարաբերությունների և գործընթացների վերաբերյալ ընդհանուր տեղեկություններ,

7) տիրապետի էկոլոգիական հիմնական հասկացությունների բովանդակությանը, բնապահպանական գլոբալ և տարածաշրջանային հիմնախնդիրների դրույթներին,

8) ցուցաբերի մասնագիտական գործունեության բնագավառի տնտեսական երևույթների և հարաբերությունների առանձնահատկությունների վերաբերյալ իմացություններ,

9) պատկերացում ունենա արտակարգ իրավիճակների մասին, տիրապետի արտակարգ իրավիճակներում գործելու հիմնական սկզբունքներին և մոտեցումներին, տեղյակ լինի փրկարարական աշխատանքների կազմակերպման կառուցվածքին և ձևերին, օգտագործի անհատական պաշտպանության միջոցներ:

12. Նախնական մասնագիտական (արհեստագործական) կրթության 5-25.62.02 «Մետաղների մեխանիկական մշակում հաստոցների և գծերի վրա» մասնագիտության 5-25.62.02.03-3 «Խառատ» որակավորման հիմնական կրթական ծրագրով շրջանավարտը պետք է տիրապետի սույն չափորոշչի հավելված 1-ի աղյուսակ 1-ում բերված մոդուլներով ներկայացված առանցքային հմտություններին:

13. Նախնական մասնագիտական (արհեստագործական) կրթության 5-25.62.02 «Մետաղների մեխանիկական մշակում հաստոցների և գծերի վրա» մասնագիտության 5-25.62.02.03-3 «Խառատ» որակավորման հիմնական կրթական ծրագրով շրջանավարտը պետք է տիրապետի սույն չափորոշչի հավելված 1-ի աղյուսակ 2-ում բերված մոդուլներով ներկայացված ընդհանուր մասնագիտական և հատուկ մասնագիտական կարողություններին:

 

ԳԼՈՒԽ 5
ՆԱԽՆԱԿԱՆ ՄԱՍՆԱԳԻՏԱԿԱՆ (ԱՐՀԵՍՏԱԳՈՐԾԱԿԱՆ) ԿՐԹՈՒԹՅԱՆ 5-25.62.02 «ՄԵՏԱՂՆԵՐԻ ՄԵԽԱՆԻԿԱԿԱՆ ՄՇԱԿՈՒՄ ՀԱՍՏՈՑՆԵՐԻ ԵՎ ԳԾԵՐԻ ՎՐԱ» ՄԱՍՆԱԳԻՏՈՒԹՅԱՆ 5-25.62.02.03-3 «ԽԱՌԱՏ» ՈՐԱԿԱՎՈՐՄԱՆ ՀԻՄՆԱԿԱՆ ԿՐԹԱԿԱՆ ԾՐԱԳՐԻ ԻՐԱԿԱՆԱՑՄԱՆ ՊԱՅՄԱՆՆԵՐԻ ՆԿԱՏՄԱՄԲ ՊԱՀԱՆՋՆԵՐ

 

14. Նախնական մասնագիտական (արհեստագործական) կրթության 5-25.62.02 «Մետաղների մեխանիկական մշակում հաստոցների և գծերի վրա» մասնագիտության 5-25.62.02.03-3 «Խառատ» որակավորման հիմնական կրթական ծրագիր իրականացնող հաստատության կադրային ապահովության և կադրային համապատասխանության նկատմամբ սահմանվում են հետևյալ պահանջները.

1) ՈՒսումնական պարապմունքներ վարող դասախոսը պետք է ունենա դասընթացի բնույթին համապատասխանող միջին կամ բարձրագույն մասնագիտական կրթության որակավորում, կամ տվյալ մասնագիտական զբաղվածության բնագավառում աշխատանքային գործունեության փորձ` եթե տվյալ դասընթացի ուղղությամբ միջին կամ բարձրագույն կրթություն չի իրականացվում: Հատուկ մասնագիտական դասընթացները վարող դասախոսների համար մասնագիտական աշխատանքի փորձի առկայությունը ցանկալի է:

2) ՈՒսումնական պրակտիկան վարող արտադրական ուսուցման վարպետը պետք է ունենա տվյալ մասնագիտությամբ մասնագիտական աշխատանքի փորձ և մասնագիտական կրթություն:

3) Արտադրական և նախաավարտական պրակտիկաները վարում է մասնագիտական դասընթացի դասախոսը:

15. Նախնական մասնագիտական (արհեստագործական) կրթության 5-25.62.02 «Մետաղների մեխանիկական մշակում հաստոցների և գծերի վրա» մասնագիտության 5-25.62.02.03-3 «Խառատ» որակավորման հիմնական կրթական ծրագրի իրականացման ուսումնամեթոդական ապահովման նկատմամբ սահմանվում են հետևյալ պահանջները.

1) հաստատությունը պետք է ունենա մասնագիտության ուսումնական պլանով նախատեսված առարկաների և մոդուլների ծրագրային բովանդակությանը համապատասխանող ուսումնական, մեթոդական և տեղեկատվական նյութեր (գրադարանային ֆոնդ, տվյալների համակարգչային բազա և այլն), գնահատման և ատեստավորման նպատակով օգտագործվող նյութեր, ուսումնական գործընթացի արդյունավետ իրականացմանը նպաստող այլ նյութեր, ուղեցույցներ:

16. Նախնական մասնագիտական (արհեստագործական) կրթության 5-25.62.02 «Մետաղների մեխանիկական մշակում հաստոցների և գծերի վրա» մասնագիտության 5-25.62.02.03-3 «Խառատ» որակավորման հիմնական կրթական ծրագիր իրականացնող հաստատության նյութատեխնիկական ապահովության նկատմամբ պահանջները սահմանվում են ըստ ուսումնական կաբինետների, լաբորատորիաների, արհեստանոցների, սպորտային համալիրի: Դրանց հագեցվածությունը որոշվում է ուսումնական ծրագրերի պահանջներին համապատասխան:

1) ՈՒսումնական կաբինետների երաշխավորվող ցանկը`

ա. հայոց լեզվի և խոսքի մշակույթի հիմունքների,

բ. օտար լեզվի,

գ. հումանիտար առարկաների,

դ. խառատային աշխատանքների,

ե. ճարտարագիտական գրաֆիկա,

զ. աշխատանքի անվտանգություն,

է. անհատական համակարգիչների:

2) ՈՒսումնական լաբորատորիաների երաշխավորվող ցանկը`

ա.նյութագիտության:

3) ՈՒսումնական արհեստանոց`

ա. խառատային հաստոցների:

4) Սպորտային համալիր`

ա. մարզադահլիճ,

բ. մարզահրապարակ:

Կրթական ծրագիր իրականացնող հաստատությունը, ելնելով անհրաժեշտությունից, կարող է ձևավորել լրացուցիչ կաբինետներ, լաբորատորիաներ:

17. Նախնական մասնագիտական (արհեստագործական) կրթության 5-25.62.02 «Մետաղների մեխանիկական մշակում հաստոցների և գծերի վրա» մասնագիտության 5-25.62.02.03-3 «Խառատ» որակավորման հիմնական կրթական ծրագրով ուսումնական գործընթացի կազմակերպման նկատմամբ սահմանվում են հետևյալ պահանջները.

առկա ուսուցման ձևի համար ուսումնական տարվա սկիզբը սեպտեմբերի 1-ն է, իսկ դրսեկության (էքստեռնատ) և հեռավար (դիստանցիոն) ձևերով ուսուցման դեպքում սահմանվում է ուսումնական պլաններով,

ուսումնական յուրաքանչյուր տարվա տևողությունը սահմանվում է ուսումնական պլանով,

ուսանողի շաբաթական ուսումնական բեռնվածության առավելագույն ծավալը չպետք է գերազանցի 54 ժամը` ներառյալ լսարանային և արտալսարանային ուսումնական աշխատանքի բոլոր տեսակները,

ուսանողի ուսումնական բեռնվածության նվազագույն և պարտադիր պարապմունքների շաբաթական ծավալը չպետք է գերազանցի 36 ժամը` առանց նախասիրական առարկաների, խորհրդատվությունների և լրացուցիչ արտալսարանային պարապմունքների բեռնվածության,

ուսումնական խմբի համար խորհրդատվության տարեկան ծավալը կազմում է մինչև 100 ժամը,

նախասիրական առարկաների ցանկը, դրանց ծավալը (առանձին դասացուցակով) և ուսուցման ժամկետները յուրաքանչյուր ուսումնական տարում որոշվում է հաշվի առնելով ուսանողների ընտրությունը:

18. Նախնական մասնագիտական (արհեստագործական) կրթության 5-25.62.02 «Մետաղների մեխանիկական մշակում հաստոցների և գծերի վրա» մասնագիտության 5-25.62.02.03-3 «Խառատ» որակավորման հիմնական կրթական ծրագրի պրակտիկաների կազմակերպման նկատմամբ սահմանվում են հետևյալ պահանջները.

1) մասնագիտության հիմնական կրթական ծրագիրը ներառում է ուսումնական (տեսական ուսուցմամբ և/կամ առանց տեսական ուսուցման), արտադրական և նախաավարտական պրակտիկաներ.

2) պրակտիկայի յուրաքանչյուր տեսակի տևողությունը սույն չափորոշչով սահմանված պրակտիկայի ընդհանուր տևողությանը համապատասխան սահմանվում է մասնագիտության ուսումնական պլանով,

3) պրակտիկաների ուսումնական ծրագրերը կազմում և հաստատում են ուսումնական հաստատությունները.

4) ուսումնական պրակտիկաներն անց են կացվում պրակտիկայի ծրագրի կատարումն ապահովելու համար բավարար կահավորում և տեխնիկական հագեցում ունեցող ուսումնական արհեստանոցներում, ուսումնափորձնական տեղամասերում, հաստատության այլ ուսումնաօժանդակ օբյեկտներում, ինչպես նաև կազմակերպություններում, հաստատություններում.

5) արտադրական և նախաավարտական պրակտիկաները, որպես կանոն, անց են կացվում պրակտիկաների ուսումնական ծրագրերի բովանդակությանը համապատասխան պայմաններ ունեցող կազմակերպություններում:

19. Նախնական մասնագիտական (արհեստագործական) կրթության 5-25.62.02 «Մետաղների մեխանիկական մշակում հաստոցների և գծերի վրա» մասնագիտության 5-25.62.02.03-3 «Խառատ» որակավորման ուսանողների ատեստավորումների նկատմամբ սահմանվում են հետևյալ պահանջները.

1) ուսումնառության ընթացքում ուսանողները պարբերաբար ատեստավորվում են, որի նպատակը ըստ սույն չափորոշչով սահմանված կարողությունների տարրերի նրանց ձեռքբերումները հավաստող վկայություններ ստանալն է,

2) ուսումնական կիսամյակի սկզբում ուսանողը տեղեկացվում է կիսամյակի ընթացքում միջանկյալ ատեստավորման բնույթի, ժամկետների, անցկացման ձևի և ներառվող նյութի ծավալի մասին,

3) պետական ամփոփիչ ատեստավորումը երաշխավորվում է անց կացնել առանձին առարկաներից կամ մոդուլներից քննության, համալիր (միջառարկայական կամ միջմոդուլային) քննության կամ ավարտական (դիպլոմային) աշխատանք կատարելու և պաշտպանելու ձևով,

4) պետական ամփոփիչ ատեստավորման ընտրված ձևը և ներառվող նյութի ծավալը պետք է հնարավորություն տա ստուգել շրջանավարտի ձեռք բերած կարողությունների և հմտությունների համապատասխանությունը սույն չափորոշչով 5-25.62.02 «Մետաղների մեխանիկական մշակում հաստոցների և գծերի վրա» մասնագիտության 5-25.62.02.03-3 «Խառատ» որակավորման մասնագետի համար սահմանված պահանջներին:

 

ԳԼՈՒԽ 6
ՆԱԽՆԱԿԱՆ ՄԱՍՆԱԳԻՏԱԿԱՆ (ԱՐՀԵՍՏԱԳՈՐԾԱԿԱՆ) ԿՐԹՈՒԹՅԱՆ 5-25.62.02 «ՄԵՏԱՂՆԵՐԻ ՄԵԽԱՆԻԿԱԿԱՆ ՄՇԱԿՈՒՄ ՀԱՍՏՈՑՆԵՐԻ ԵՎ ԳԾԵՐԻ ՎՐԱ» ՄԱՍՆԱԳԻՏՈՒԹՅԱՆ 5-25.62.02.03-3 «ԽԱՌԱՏ» ՈՐԱԿԱՎՈՐՄԱՆ ՄՈԴՈՒԼԱՅԻՆ ՈՒՍՈՒՄՆԱԿԱՆ ԾՐԱԳՐԵՐԸ, ՕՐԻՆԱԿԵԼԻ ՈՒՍՈՒՄՆԱԿԱՆ ՊԼԱՆԸ ԵՎ ԴՐԱ ՊԱՐԶԱԲԱՆՈՒՄՆԵՐԸ

 

20. Նախնական մասնագիտական (արհեստագործական) կրթության 5-25.62.02 «Մետաղների մեխանիկական մշակում հաստոցների և գծերի վրա» մասնագիտության 5-25.62.02.03-3 «Խառատ» որակավորման հիմնական կրթական ծրագիրն իրականացնելու համար հաստատությունը կազմում և հաստատում է առանցքային հմտությունների, ընդհանուր և հատուկ մասնագիտական մոդուլների, ընտրովի դասընթացի ուսումնական ծրագրերը, կրթության կառավարման պետական լիազորված մարմնի երաշխավորած ձևին համապատասխան ուսումնական պլանը` հաշվի առնելով սույն չափորոշչի հավելված 1-ի 3-րդ աղյուսակում բերված օրինակելի ուսումնական պլանը:

21. Նախնական մասնագիտական (արհեստագործական) կրթության 5-25.62.02 «Մետաղների մեխանիկական մշակում հաստոցների և գծերի վրա» մասնագիտության 5-25.62.02.03-3 «Խառատ» որակավորման հիմնական կրթական ծրագիրն իրականացնող հաստատությունը սույն չափորոշչի հիման վրա մոդուլային ուսումնական ծրագրերը և ուսումնական պլանը կազմելու ժամանակ`

կարող է փոփոխել դասընթացների և մոդուլների ժամաքանակը` պահպանելով մասնագետի (շրջանավարտի) կարողություններին և հմտություններին ներկայացվող պահանջները,

պետք է մոդուլների արդյունքներին և դրանց կատարման չափանիշներին համապատասխան ուսումնական ծրագրերը մշակելիս հաշվի առնի մասնագիտական ոլորտը կառավարող պետական լիազորված մարմինների, այլ շահագրգիռ մարմինների (սոցիալական գործընկերների) առաջարկությունները,

պետք է առարկայի և /կամ/ մոդուլի ընդհանուր ժամաքանակի սահմաններում որոշի տեսական, գործնական և լաբորատոր պարապմունքների ժամաքանակները,

պետք է միջանկյալ ատեստավորման ընդհանուր շաբաթների սահմաններում որոշի ըստ կիսամյակների այս ատեստավորմանը հատկացվող ժամանակը,

պետք է որակավորման նկարագրին համապատասխան դրա ամբողջացման անհրաժեշտությունը և առանձնահատկությունը հաշվի առնելով կազմի և հաստատի ընտրովի դասընթացների ուսումնական ծրագրերը,

օգտվելով երաշխավորված ձևում տրված պարզաբանումներից պետք է կազմի ուսումնական պլանի կիրառման պարզաբանումները,

պետք է պրակտիկայի համար նախատեսված շաբաթների սահմաններում որոշի ուսումնական և արտադրական պրակտիկաների տևողությունները, անցկացման ժամկետները, նախաավարտական պրակտիկայի տևողությունը,

պետք է սույն չափորոշչով երաշխավորված ամփոփիչ ատեստավորման ձևերին համապատասխան ընտրի ամփոփիչ ատեստավորման ձևը:

 

Հավելված 1

 

Նախնական մասնագիտական (արհեստագործական) կրթության 5-25.62.02

«Մետաղների մեխանիկական մշակում հաստոցների և գծերի վրա»

մասնագիտության 5-25.62.02.03-3 «Խառատ» որակավորման պետական

կրթական չափորոշչի

 

Աղյուսակ 1

 

Նախնական մասնագիտական (արհեստագործական) կրթության 5-25.62.02

«Մետաղների մեխանիկական մշակում հաստոցների և գծերի վրա»

մասնագիտության 5-25.62.02.03-3 «Խառատ» որակավորման հիմնական

կրթական ծրագրի առանցքային հմտությունների մոդուլներ

 

._____________________________________________________________________.

|           1. ՄՈԴՈՒԼԻ ԱՆՎԱՆՈՒՄԸ` «ՀԱՂՈՐԴԱԿՑՈՒԹՅՈՒՆ»                  |

|_____________________________________________________________________|

|1. |Մոդուլի դասիչը       |ԱՀ-Հ-3-14-001                              |

|___|_____________________|___________________________________________|

|2. |Մոդուլի նպատակը      |Մոդուլի նպատակն է զարգացնել սովորողի       |

|   |                     |անձնական շփման ունակությունները, ակտիվացնել|

|   |                     |միջանձնային հաղորդակցության                |

|   |                     |հնարավորությունները, ձևավորել  աշխատանքային|

|   |                     |և  մասնագիտական գործունեության ընթացքում   |

|   |                     |նպատակային հաղորդակցման, գործնական կապերի  |

|   |                     |ու հարաբերությունների ստեղծման             |

|   |                     |կարողությունը                              |

|___|_____________________|___________________________________________|

|3. |Մոդուլի տևողությունը |36 ժամ                                     |

|___|_____________________|___________________________________________|

|4. |Մուտքային պահանջները |Այս մոդուլն ուսումնասիրելու համար          |

|   |                     |սկզբնական մասնագիտական գիտելիքներ պետք     |

|   |                     |չեն:                                       |

|___|_____________________|___________________________________________|

|5. |Մոդուլի գնահատման    |Մոդուլի ընդունելի կատարողականը             |

|   |կարգը                |յուրաքանչյուր արդյունքի համար սահմանված    |

|   |                     |կատարման չափանիշների բավարար մակարդակի     |

|   |                     |ապահովումն է:                              |

|___|_____________________|___________________________________________|

|6. |ՈՒսումնառության      |Ներկայացնել հաղորդակցության դերն ու        |

|   |արդյունք 1           |նշանակությունը անձնական և  մասնագիտական    |

|   |                     |նպատակների իրականացման համար               |

|___|_____________________|___________________________________________|

|7. |Կատարման չափանիշներ  |1) ճիշտ է բացատրում հաղորդակցման           |

|   |                     |անհրաժեշտությունը անձի ինքնադրսևորման  և   |

|   |                     |գործարար հաջողությունների համար,           |

|___|_____________________|___________________________________________|

|   |                     |2) ներկայացնում է շփման և  անձնական        |

|   |                     |հաղորդակցման ձևերը,  բաղադրիչները,         |

|   |                     |3) ներկայացնում է գործնական հաղորդակցման   |

|   |                     |եղանակները, բաղադրիչները,                  |

|   |                     |4) շփման հնարավորությունը ուղղորդում է     |

|   |                     |նպատակային հաղորդակցմանը,                  |

|   |                     |5) անձնական հատկանիշները օգտագործում է     |

|   |                     |գործնական հաղորդակցության մեջ:             |

|___|_____________________|___________________________________________|

|8. |ՈՒսումնառության      |Կիրառել ուղղակի հաղորդակցման ձևերը         |

|   |արդյունք 2           |                                           |

|___|_____________________|___________________________________________|

|9. |Կատարման չափանիշներ  |1) ճիշտ է ներկայացնում ուղղակի հաղորդակցման|

|   |                     |ձևերը,                                     |

|   |                     |2) բանավոր հաղորդակցման ժամանակ վարում է   |

|   |                     |զրույց, արձագանքում է հարցադրումներին,     |

|   |                     |3) հանդես է գալիս հաղորդումներով և         |

|   |                     |զեկույցներով` ներկայացնում է հստակ և       |

|   |                     |նպատակային խոսք,                           |

|   |                     |4) ուղղակի հաղորդակցման ընթացքում          |

|   |                     |հայտնում է տեսակետ, դրսևորում  է           |

|   |                     |հետաքրքրություններ, հաճոյախոսում է,        |

|   |                     |5) մասնակցում է դեբատների և  բանավեճերի,   |

|   |                     |պահպանում է համագործակցության              |

|   |                     |շարունակականությունը:                      |

|___|_____________________|___________________________________________|

|10.|ՈՒսումնառության      |Կիրառել անուղղակի հաղորդակցման  ձևերը      |

|   |արդյունք 3           |                                           |

|___|_____________________|___________________________________________|

|11.|Կատարման չափանիշներ  |1) ճիշտ է ներկայացնում անուղղակի           |

|   |                     |հաղորդակցման ձևերը,                        |

|   |                     |2) կազմում և  ձևակերպում  է գրավոր խոսք`   |

|   |                     |պահպանելով նպատակայնությունն ու էթիկան,    |

|   |                     |3) օգտագործում է տեղեկատվական              |

|   |                     |տեխնոլոգիաները և  այլ տեխնիկական միջոցները`|

|   |                     |նպատակային տեղեկատվությունը փոխանցելու     |

|   |                     |համար,                                     |

|   |                     |4) կազմում է գրություններ` ըստ հասցեատիրոջ |

|   |                     |և  նպատակի,                                |

|   |                     |5) վարում է տեղեկատվության հավաքագրման և   |

|   |                     |փոխանցման փաստաթղթեր,                      |

|   |                     |6) բանավոր հաղորդակցման նյութը փոխարկում   |

|   |                     |է գրավորի,                                 |

|   |                     |7) գրավոր հաղորդակցման նյութը փոխարկում    |

|   |                     |է բանավոր հակիրճ նյութի:                   |

|___|_____________________|___________________________________________|

|12.|ՈՒսումնառության      |Ձևավորել  և  զարգացնել  միջանձնային        |

|   |արդյունք 4           |հաղորդակցում                               |

|___|_____________________|___________________________________________|

|13.|Կատարման չափանիշներ  |1) նախաձեռնում է անձնական և  աշխատանքային  |

|   |                     |շփում` ըստ իրավիճակի և  զրուցակցի կամ      |

|   |                     |հասցեատիրոջ,                               |

|   |                     |2) ստանում, մշակում և  դասակարգում է       |

|   |                     |անհրաժեշտ (նպատակային) տեղեկատվությունը,   |

|   |                     |3) առկա տեղեկատվությունն օգտագործում է     |

|   |                     |միջանձնային հաղորդակցում ձևավորելու        |

|   |                     |համար,                                     |

|   |                     |4) օգտագործում է հաղորդակցման հնարքները    |

|   |                     |և  տեխնոլոգիաները` հետաքրքրություն         |

|   |                     |առաջացնելու և  շահադրդելու համար,          |

|   |                     |5) ներգրավվում է երկխոսություններում,      |

|   |                     |քննարկումներում, հայտնում է կարծիք,        |

|   |                     |հիմնավորում է տեսակետներ,                  |

|   |                     |6) պահպանում և  եզրափակում է               |

|   |                     |երկխոսությունը,                            |

|   |                     |7) կարողանում է հաղորդակցվել` հաշվի        |

|   |                     |առնելով իրավիճակը և  ունկնդրի              |

|   |                     |հետաքրքրությունները:                       |

|___|_____________________|___________________________________________|

|14.|ՈՒսումնառության      |Խթանել համագործակցության ձևավորումը,       |

|   |արդյունք 5           |ստեղծել նախապայմաններ շարունակական         |

|   |                     |գործընկերության համար                      |

|___|_____________________|___________________________________________|

|15.|Կատարման չափանիշներ  |1) ներկայացնում է համագործակցությանը       |

|   |                     |խթանող միջոցառումները (գովազդ,             |

|   |                     |հայտարարություններ, ցուցահանդեսներ և       |

|   |                     |այլն),                                     |

|   |                     |2) հավանական գործընկերոջ  վերաբերյալ       |

|   |                     |հավաքագրում է անհրաժեշտ տեղեկատվությունը,  |

|   |                     |3) հավաքագրված տեղեկատվությունն օգտագործում|

|   |                     |է գործարար հաղորդակցում ձևավորելու  համար, |

|   |                     |4) օգտագործում է հաղորդակցման հնարքները    |

|   |                     |և  տեխնոլոգիաները` հետաքրքրություն         |

|   |                     |առաջացնելու և  շահադրդելու համար,          |

|   |                     |5) հաղորդակցման ընթացքում ձեռք է բերում    |

|   |                     |վստահություն,                              |

|   |                     |6) ապահովում է հետադարձ կապի միջոցառումներ:|

|_____________________________________________________________________|

|  2Ա ՄՈԴՈՒԼԻ ԱՆՎԱՆՈՒՄԸ` «ԱՆՎՏԱՆԳՈՒԹՅՈՒՆ ԵՎ ԱՌԱՋԻՆ ՕԳՆՈՒԹՅՈՒՆ»        |

|_____________________________________________________________________|

|16.|Մոդուլի դասիչը       |ԱՀ-ԱԱՕ-3-14-001                            |

|___|_____________________|___________________________________________|

|17.|Մոդուլի նպատակը      |Մոդուլի նպատակն է սովորողի մոտ ձևավորել    |

|   |                     |աշխատանքային գործունեության ընթացքում և    |

|   |                     |կենցաղում անվտանգության կանոնները          |

|   |                     |պահպանելու, սանիտարահիգիենիկ պահանջներին   |

|   |                     |համապատասխան կենցաղը և  աշխատանքը          |

|   |                     |կազմակերպելու, հավանական վտանգները և       |

|   |                     |վթարները կանխարգելելու, արտադրական         |

|   |                     |վթարների դեպքում` անվտանգության            |

|   |                     |միջոցառումներ իրականացնելու և  առաջին      |

|   |                     |օգնություն ցուցաբերելու կարողություններ    |

|___|_____________________|___________________________________________|

|18.|Մոդուլի տևողությունը |36 ժամ                                     |

|___|_____________________|___________________________________________|

|19.|Մուտքային պահանջները |Այս մոդուլն ուսումնասիրելու համար սկզբնական|

|   |                     |մասնագիտական գիտելիքներ պետք չեն:          |

|___|_____________________|___________________________________________|

|20.|Մոդուլի գնահատման    |Մոդուլի ընդունելի կատարողականը             |

|   |կարգը                |յուրաքանչյուր արդյունքի համար նախատեսված   |

|   |                     |կատարման չափանիշների բավարար մակարդակի     |

|   |                     |ապահովումն է:                              |

|___|_____________________|___________________________________________|

|21.|ՈՒսումնառության      |Ներկայացնել աշխատանքային գործունեության    |

|   |արդյունք 1           |ընթացքում և  կենցաղում անվտանգության       |

|   |                     |կանոնները                                  |

|___|_____________________|___________________________________________|

|22.|Կատարման չափանիշներ  |1) ճիշտ է բացատրում անվտանգության կանոնների|

|   |                     |սահմանման, իրավական կարգավորման և          |

|   |                     |պահպանման անհրաժեշտությունը,               |

|   |                     |2) ըստ հիմնական բնագավառների ճիշտ է        |

|   |                     |ներկայացնում անվտանգության կանոնների       |

|   |                     |պահանջները,                                |

|   |                     |3) ճիշտ է ներկայացնում տեխնոլոգիական       |

|   |                     |սարքավորումների շահագործման անվտանգության  |

|   |                     |կանոնները,                                 |

|   |                     |4) ճիշտ է ներկայացնում հրդեհային           |

|   |                     |անվտանգության և  հակահրդեհային             |

|   |                     |պաշտպանության կանոնները,                   |

|   |                     |5) ճիշտ է ներկայացնում                     |

|   |                     |էլեկտրաանվտանգության կանոնները,            |

|   |                     |6) ներկայացնում է անվտանգության            |

|   |                     |կանոնների խախտման հետևանքները,             |

|   |                     |պատասխանատվությունները:                    |

|___|_____________________|___________________________________________|

|23.|ՈՒսումնառության      |Կազմակերպել կենցաղը և  աշխատանքը           |

|   |արդյունք 2           |սանիտարահիգիենիկ պահանջներին համապատասխան  |

|___|_____________________|___________________________________________|

|24.|Կատարման չափանիշներ  |1) ներկայացնում է մարդու առողջության և     |

|   |                     |աշխատանքի ընթացքում աշխատունակության վրա   |

|   |                     |ազդող գործոնները (սանիտարահիգիենիկ,        |

|   |                     |հոգեբանաֆիզիոլոգիական, էսթետիկական,        |

|   |                     |սոցիալական-հոգեբանական),                   |

|   |                     |2) ներկայացնում է աշխատավայրի              |

|   |                     |սանիտարիայի և  հիգիենայի ընդհանուր         |

|   |                     |նորմերը (միկրոկլիման, ճառայգայթումը,       |

|   |                     |լուսավորվածությունը, տատանումները և        |

|   |                     |այլն)                                      |

|   |                     |3) ներկայացնում է աշխատանքի համար անհրաժեշտ|

|   |                     |նյութերը և  դրանց անվնաս օգտագործումը,     |

|   |                     |4) ներկայացնում է սանիտարիայի և  հիգիենայի |

|   |                     |պահպանման համար անհրաժեշտ միջոցառումները,  |

|___|_____________________|___________________________________________|

|25.|ՈՒսումնառության      |Կանխել հավանական վտանգները և  վթարները,    |

|   |արդյունք 3           |իրականացնել անվտանգության միջոցառումներ    |

|___|_____________________|___________________________________________|

|26.|Կատարման չափանիշներ  |1) ներկայացնում է կենցաղային և  արտադրական |

|   |                     |վթարների առաջացման պատճառները և            |

|   |                     |հետևանքները,                               |

|   |                     |2) ներկայացնում է արտադրական վթարների      |

|   |                     |կանխման աշխատանքները,                      |

|   |                     |3) ներկայացնում է առանձին խմբերի           |

|   |                     |(հաշմանդամություն ունեցող անձինք, հղիներ,  |

|   |                     |անչափահասներ և  այլն) աշխատանքային         |

|   |                     |առանձնահատուկ պայմանները և  վտանգների      |

|   |                     |կանխման սահմանված միջոցառումները,          |

|   |                     |4) ներկայացնում է կենցաղային և  արտադրական |

|   |                     |վթարների ու դժբախտ պատահարների փաստաթղթային|

|   |                     |ձևակերպումների  կարգը:                     |

|___|_____________________|___________________________________________|

|27.|ՈՒսումնառության      |Ցուցաբերել առաջին օգնություն               |

|   |արդյունք 4           |                                           |

|___|_____________________|___________________________________________|

|28.|Կատարման չափանիշներ  |1) տիրապետում է տարբեր իրավիճակներում      |

|   |                     |առաջին օգնության հիմնական կանոններին,      |

|   |                     |2) առաջին օգնության գործողությունների      |

|   |                     |քայլերը ճիշտ է ներկայացնում,               |

|   |                     |3) կատարում է արհեստական շնչառության և     |

|   |                     |սրտի աշխատանքի վերականգնման գործողություն, |

|   |                     |4) կատարում է  արյան հոսքի դադարեցման և    |

|   |                     |բաց վնասվածքների  վիրակապման գործողություն,|

|   |                     |5) կատարում է այրվածքների նախնական մշակման |

|   |                     |և  էլեկտրահարվածին առաջին օգնություն       |

|   |                     |ցուցաբերելու գործողություններ,             |

|   |                     |6) կատարում է վիրակապման և  անշարժացման    |

|   |                     |գործողություն` տարբեր կոտրվածքների         |

|   |                     |դեպքում,                                   |

|   |                     |7) ներկայացնում է  տարբեր թունավորման      |

|   |                     |դեպքերում առաջին օգնության կազմակերպման    |

|   |                     |գործողությունները:                         |

|_____________________________________________________________________|

|     3. ՄՈԴՈՒԼԻ ԱՆՎԱՆՈՒՄԸ` «ՀԱՄԱԿԱՐԳՉԱՅԻՆ ՕՊԵՐԱՏՈՐՈՒԹՅՈՒՆ»           |

|_____________________________________________________________________|

|29.|Մոդուլի դասիչը       |ԱՀ-ՀՕ-3-14-001                             |

|___|_____________________|___________________________________________|

|30.|Մոդուլի նպատակը      |Մոդուլի նպատակն է զարգացնել սովորողի       |

|   |                     |համակարգչային տեխնիկայից օգտվելու և  դրա   |

|   |                     |ծրագրային հնարավորությունները կիրառելու    |

|   |                     |առաջնային կարողությունները, աշխատանքային   |

|   |                     |գործունեության ընթացքում և  անձնական       |

|   |                     |կարիքների շրջանակներում կիրառել            |

|   |                     |համակարգչային օպերացիոն համակարգերի,       |

|   |                     |գրասենյակային փաթեթների (Microsoft         |

|   |                     |Office) ծրագրերը, կատարելագործել           |

|   |                     |համացանցից օգտվելու կարողությունները և     |

|   |                     |տեղեկատվական բազաների հետ նպատակային       |

|   |                     |աշխատելու հմտությունները                   |

|___|_____________________|___________________________________________|

|31.|Մոդուլի տևողությունը |36 ժամ                                     |

|___|_____________________|___________________________________________|

|32.|Մուտքային պահանջները |Այս մոդուլն ուսումնասիրելու համար          |

|   |                     |սկզբնական մասնագիտական գիտելիքներ պետք     |

|   |                     |չեն:                                       |

|___|_____________________|___________________________________________|

|33.|Մոդուլի գնահատման    |Մոդուլի ընդունելի կատարողականը             |

|   |կարգը                |յուրաքանչյուր արդյունքի համար նախատեսված   |

|   |                     |կատարման չափանիշների բավարար մակարդակի     |

|   |                     |ապահովումն է:                              |

|___|_____________________|___________________________________________|

|34.|ՈՒսումնառության      |Համակարգչային տեխնիկայի տիրապետում  և      |

|   |արդյունք 1           |օպերացիոն համակարգի կիրառում               |

|___|_____________________|___________________________________________|

|35.|Կատարման չափանիշներ  |1) տիրապետում է համակարգչի հիմնական և      |

|   |                     |լրացուցիչ բաղադրիչներին,                   |

|   |                     |2) տիրապետում է միացնելու, օգտագործելու    |

|   |                     |և  անջատելու տեխնիկական պայմաններին,       |

|   |                     |3) տիրապետում է համակարգչային օժանդակ      |

|   |                     |տեխնիկական սարքերին (printer, scaner,      |

|   |                     |projector, fax, պատճենման սարք և  այլն),   |

|   |                     |4) ներկայացնում է օպերացիոն համակարգի      |

|   |                     |պատուհանային կառուցվածքը,                  |

|   |                     |5) ներկայացնում է կիրառվող հիմնական        |

|   |                     |ծրագրերը (microsoft office),               |

|   |                     |6) կարողանում է բացել առաջադրված թղթապանակը|

|   |                     |և  ֆայլը,                                  |

|   |                     |7) օգտվում է պատուհանային մենյուի հիմնական |

|   |                     |հրամաններից,                               |

|   |                     |8) ստեղծում է նոր թղթապանակ ու ֆայլ,       |

|   |                     |պահպանում, բացում, փակում  և  տեղադրում է  |

|   |                     |առաջադրված վայրում,                        |

|   |                     |9) կատարում է առաջադրված փաստաթղթի         |

|   |                     |տպագրում (Print):                          |

|___|_____________________|___________________________________________|

|36.|ՈՒսումնառության      |Տեքստերի խմբագրում և  ֆորմատավորում        |

|   |արդյունք 2           |                                           |

|___|_____________________|___________________________________________|

|37.|Կատարման չափանիշներ  |1) կարողանում է ծրագրերը պատրաստել         |

|   |                     |հայերեն և  օտար լեզվով տեքստ մուտքագրելու  |

|   |                     |համար,                                     |

|   |                     |2) մուտքագրում է տեքստ, մեծատառ նշաններ,   |

|   |                     |սիմվոլներ, թվանշաններ,                     |

|   |                     |3) կարողանում է տեղաշարժել տեքստային       |

|   |                     |ցուցիչը տեքստի մեջ կատարելով ուղղումներ,   |

|   |                     |ջնջումներ, լրացումներ,                     |

|   |                     |4) կատարում է մուտքագրված տեքստի պարզագույն|

|   |                     |ֆորմատավորում` փոխելով տողերի              |

|   |                     |դասավորությունը, միջտողային                |

|   |                     |տարածությունները, տեքստի գունային ֆոնը,    |

|   |                     |պարբերության խորությունները                |

|   |                     |լուսանցքներից,                             |

|   |                     |5) կարողանում է տեքստին կից ներմուծել      |

|   |                     |նկարներ, գրաֆիկներ, աղյուսակներ,           |

|   |                     |անիմացիաներ և  այլն:                       |

|___|_____________________|___________________________________________|

|38.|ՈՒսումնառության      |Աղյուսակների պատրաստում և  խմբագրում       |

|   |արդյունք 3           |                                           |

|___|_____________________|___________________________________________|

|39.|Կատարման չափանիշներ  |1) ներկայացնում է աղյուսակներ կազմելու     |

|   |                     |համապատասխան ծրագրերը և  նախապատրաստել     |

|   |                     |դրանք,                                     |

|   |                     |2) կազմում է աղյուսակ առաջադրված չափերով   |

|   |                     |և  մուտքագրում տվյալներ,                   |

|   |                     |3) կատարում է ուղղումներ ու լրացումներ     |

|   |                     |աղյուսակում (տվյալներ, տողեր, սյուներ և    |

|   |                     |այլն),                                     |

|   |                     |4) փնտրում  և  գտնում է  տվյալներ          |

|   |                     |աղյուսակում,                               |

|   |                     |5) ստեղծում է  պարզ ֆունկցիոնալ            |

|   |                     |կախվածություն տվյալների մեջ:               |

|___|_____________________|___________________________________________|

|40.|ՈՒսումնառության      |Գրաֆիկական խմբագրում և  նկարազարդում       |

|   |արդյունք 4           |                                           |

|___|_____________________|___________________________________________|

|41.|Կատարման չափանիշներ  |1) գծագրում է գրաֆիկական օբյեկտներ,        |

|   |                     |2) գծագրում է գրաֆիկական օբյեկտներ`        |

|   |                     |օգտագործելով Autoshapes պատուհանի          |

|   |                     |պատրաստի ձևերը,                            |

|   |                     |3) գծագրում է կանոնավոր պատկերներ,         |

|   |                     |4) ֆորմատավորում է գրաֆիկական              |

|   |                     |օբյեկտները` տեղափոխելով, պատճենելով,       |

|   |                     |պտտելով և  չափերը փոխելով,                 |

|   |                     |5) խմբավորում է գրաֆիկական օբյեկտները,     |

|   |                     |6) գծագրում է տեքստային բլոկներ,           |

|   |                     |7) կատարում է գրաֆիկական օբյեկտների        |

|   |                     |գունաերանգավորում:                         |

|___|_____________________|___________________________________________|

|42.|ՈՒսումնառության      |Ցուցադրության կազմակերպում համակարգչային   |

|   |արդյունք 5           |ծրագրերով                                  |

|___|_____________________|___________________________________________|

|43.|Կատարման չափանիշներ  |1) ներկայացնում է ցուցադրական ծրագրերը և   |

|   |                     |դրանց պատուհանի կառուցվածքը,               |

|   |                     |2) մուտքագրում է տեքստ, թվային արժեքներ    |

|   |                     |և  պարզ գործողություններ,                  |

|   |                     |3) ներբեռնում է նկարներ, տեսանյութեր,      |

|   |                     |անիմացիաներ, տվյալներ` աղյուսակի, գրաֆիկի  |

|   |                     |տեսքով,                                    |

|   |                     |4) կարողանում է առաջադրված թեմայով         |

|   |                     |պատրաստել ավարտուն փաստաթուղթ              |

|   |                     |ցուցադրության համար,                       |

|   |                     |5) ցուցադրում է պատրաստված տեղեկատվական    |

|   |                     |նյութը:                                    |

|___|_____________________|___________________________________________|

|44.|ՈՒսումնառության      |Աշխատել համացանցում                        |

|   |արդյունք 6           |                                           |

|___|_____________________|___________________________________________|

|45.|Կատարման չափանիշներ  |1) ներկայացնում է «համացանց»               |

|   |                     |հասկացությունը,                            |

|   |                     |2) օգտագործում է ինտերնետային հիմնական     |

|   |                     |ծրագրերը,                                  |

|   |                     |3) ներկայացնում է History, Favorites,      |

|   |                     |Stop, Refresh հրամանների, Back և  Forward  |

|   |                     |կոճակների նշանակությունը,                  |

|   |                     |4) փնտրում է առաջադրված տվյալները          |

|   |                     |համացանցի տեղեկատվական բազաներում          |

|   |                     |(որոնողական և  բաց ցանցերից),              |

|   |                     |5) կարողանում է համացանցից ներբեռնել,      |

|   |                     |պահպանել և  օգտագործել տեղեկությունները,   |

|   |                     |6) գրանցվում է  էլեկտրոնային փոստում,      |

|   |                     |ինտերնետային ծրագրերում և  այլ կայքերում,  |

|   |                     |7) օգտագործում է էլեկտրոնային փոստի        |

|   |                     |հնարավորությունները, ուղարկում և  ստանում  |

|   |                     |ինֆորմացիա                                 |

|   |                     |(հաղորդագրություն, նամակ և   կցորդ):       |

._____________________________________________________________________|

 

Աղյուսակ 2

 

Նախնական մասնագիտական (արհեստագործական) կրթության 5-25.62.02

«Մետաղների մեխանիկական մշակում հաստոցների և գծերի վրա»

մասնագիտության 5-25.62.02.03-3 «Խառատ» որակավորման հիմնական

կրթական ծրագրի ընդհանուր մասնագիտական և հատուկ մասնագիտական

կարողությունների մոդուլներ

 

._____________________________________________________________________.

|4. ՄՈԴՈՒԼԻ ԱՆՎԱՆՈՒՄԸ` «ՄԵՏԱՂԱՆՅՈՒԹԵՐԸ, ՅՈՒՂՈՂ-ՍԱՌԵՑՆՈՂ ՀԵՂՈՒԿՆԵՐԸ    |

|             ՃԱՆԱՉԵԼՈՒ ԵՎ ԸՆՏՐԵԼՈՒ ՀՄՏՈՒԹՅՈՒՆՆԵՐ»                    |

|_____________________________________________________________________|

|1. |Մոդուլի դասիչը       |ՄՄՄ-Խ-3-14-001                             |

|___|_____________________|___________________________________________|

|2. |Մոդուլի նպատակը      |Մոդուլի նպատակն է սովորողների մոտ ձևավորել |

|   |                     |մետաղանյութերի և  յուղող - սառեցնող        |

|   |                     |հեղուկների ճանաչման, դրանց հատկությունների |

|   |                     |պարզաբանման, մակնիշների վերծանման, կայծի   |

|   |                     |միջոցով հատկությունների և  տեսակների       |

|   |                     |որոշման կարողություններ:                   |

|___|_____________________|___________________________________________|

|3. |Մոդուլի տևողությունը | 36  ժամ                                   |

|___|_____________________|___________________________________________|

|4. |Մուտքային պահանջները |Այս մոդուլն ուսումնասիրելու համար սկզբնական|

|   |                     |մասնագիտական գիտելիքներ պետք չեն:          |

|___|_____________________|___________________________________________|

|5. |Մոդուլի գնահատման    |Մոդուլի ընդունելի կատարողականը             |

|   |կարգը                |յուրաքանչյուր արդյունքի համար նախատեսված   |

|   |                     |կատարման չափանիշների բավարար մակարդակի     |

|   |                     |ապահովումն է:                              |

|___|_____________________|___________________________________________|

|6. |ՈՒսումնառության      |Պարզաբանել մետաղների և  դրանց              |

|   |արդյունք 1           |համաձուլվածքների կառուցվածքը, տարբերակել   |

|   |                     |դրանց բյուրեղային վանդակները ըստ մետաղների |

|   |                     |համաձուլվածքների                           |

|___|_____________________|___________________________________________|

|7. |Կատարման չափանիշներ  |1) ճիշտ է պարզաբանում մետաղների և  դրանց   |

|   |                     |համաձուլվածքների կառուցվածքը,              |

|   |                     |2) ճիշտ է պարզաբանում մետաղների            |

|   |                     |համաձուլվածքների բաղադրությունը,           |

|   |                     |3) ճիշտ է տարբերակում բյուրեղային          |

|   |                     |վանդակները ըստ մետաղների և  դրանց          |

|   |                     |համաձուլվածքների:                          |

|___|_____________________|___________________________________________|

|8. |ՈՒսումնառության      |Պարզաբանել պողպատների հատկությունները,     |

|   |արդյունք 2           |վերծանել մակնիշավորումը                    |

|___|_____________________|___________________________________________|

|9. |Կատարման չափանիշներ  |1) ճիշտ է պարզաբանում պողպատների           |

|   |                     |հատկությունները,                           |

|   |                     |2) ճիշտ է ներկայացնում պողպատների          |

|   |                     |մակնիշավորումը,                            |

|   |                     |3) ճիշտ է որոշում ըստ մակնիշի պողպատի      |

|   |                     |մեջ նյութերի պարունակությունը:             |

|___|_____________________|___________________________________________|

|10.|ՈՒսումնառության      |Պարզաբանել թուջերի հատկությունները,        |

|   |արդյունք 3           |վերծանել մակնիշավորումները                 |

|___|_____________________|___________________________________________|

|11.|Կատարման չափանիշներ  |1) ճիշտ է պարզաբանում թուջերի              |

|   |                     |հատկությունները,                           |

|   |                     |2) ճիշտ է ներկայացնում թուջերի             |

|   |                     |մակնիշավորումը,                            |

|   |                     |3) ճիշտ է վերծանում թուջերի մակնիշը:       |

|___|_____________________|___________________________________________|

|12.|ՈՒսումնառության      |Պարզաբանել գունավոր մետաղների և  դրանց     |

|   |արդյունք 4           |համաձուլվածքների հատկությունները,          |

|   |                     |վերծանել մակնիշավորումները                 |

|___|_____________________|___________________________________________|

|13.|Կատարման չափանիշներ  |1) ճիշտ է պարզաբանում գունավոր մետաղների և |

|   |                     |դրանց համաձուլվածքների հատկությունները,    |

|   |                     |2) ճիշտ է ներկայացնում գունավոր մետաղների  |

|   |                     |համաձուլվածքների մակնիշավորումը,           |

|   |                     |3) ճիշտ է որոշում ըստ մակնիշի գունավոր     |

|   |                     |մետաղների համաձուլվածքների մեջ նյութերի    |

|   |                     |պարունակությունը:                          |

|___|_____________________|___________________________________________|

|14.|ՈՒսումնառության      |Պարզաբանել յուղող-սառեցնող հեղուկների      |

|   |արդյունք 5           |բաղադրությունը, ընտրել ըստ մետաղանյութի    |

|   |                     |յուղող - սառեցնող հեղուկը                  |

|___|_____________________|___________________________________________|

|15.|Կատարման չափանիշներ  |1) ճիշտ է պարզաբանում յուղող - սառեցնող    |

|   |                     |հեղուկների բաղադրությունը,                 |

|   |                     |2) ճիշտ է ներկայացնում յուղող - սառեցնող   |

|   |                     |հեղուկների խմբերը,                         |

|   |                     |3) ճիշտ է ընտրում ըստ մետաղանյութի յուղող -|

|   |                     |սառեցնող հեղուկը:                          |

|___|_____________________|___________________________________________|

|16.|ՈՒսումնառության      |Որոշել ըստ կայծի պողպատի, ըստ              |

|   |արդյունք 6           |մասնատված հատվածի թուջի տեսակը             |

|___|_____________________|___________________________________________|

|17.|Կատարման չափանիշներ  |1) ճիշտ է որոշում ըստ կայծի պողպատի տեսակը,|

|   |                     |2) ճիշտ է որոշում ըստ մասնատված            |

|   |                     |հատվածի թուջի տեսակը:                      |

|___|_____________________|___________________________________________|

 

----------------------------------------------------------

ԻՐՏԵԿ - շարունակությունը հաջորդ մասերում

 

 

pin
Կրթության, գիտ, մշակ, սպորտ նախ.
01.09.2014
N 855-Ն
Հրաման