Սեղմել Esc փակելու համար:
ՄԻՋԻՆ ՄԱՍՆԱԳԻՏԱԿԱՆ ԿՐԹՈՒԹՅԱՆ 0831.01....
Քարտային տվյալներ

Տեսակ
Գործում է
Ընդունող մարմին
Ընդունման ամսաթիվ
Համար

Գրանցման ամսաթիվ
ՈՒժի մեջ մտնելու ամսաթիվ
ՈՒժը կորցնելու ամսաթիվ
Ընդունման վայր
Սկզբնաղբյուր

Ժամանակագրական տարբերակ Փոփոխություն կատարող ակտ

Որոնում:
Բովանդակություն

Հղում իրավական ակտի ընտրված դրույթին X
irtek_logo

ՄԻՋԻՆ ՄԱՍՆԱԳԻՏԱԿԱՆ ԿՐԹՈՒԹՅԱՆ 0831.01.5 «ՁԿՆԱԲԱՆՈՒԹ ...

 

 

110.1321.251217

ԳՐԱՆՑՎԱԾ Է
ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ
ԱՐԴԱՐԱԴԱՏՈՒԹՅԱՆ ՆԱԽԱՐԱՐՈՒԹՅԱՆ ԿՈՂՄԻՑ

                                      «25»        12            2017 Թ.

                                        ՊԵՏԱԿԱՆ ԳՐԱՆՑՄԱՆ ԹԻՎ 11017494

 

ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ ԿՐԹՈՒԹՅԱՆ ԵՎ ԳԻՏՈՒԹՅԱՆ ՆԱԽԱՐԱՐ ՀՐԱՄԱՆ

 

17 նոյեմբերի 2017 թվականի N 1321-Ն

 

i

ՄԻՋԻՆ ՄԱՍՆԱԳԻՏԱԿԱՆ ԿՐԹՈՒԹՅԱՆ 0831.01.5 «ՁԿՆԱԲԱՆՈՒԹՅՈՒՆ ԵՎ ՁԿՆԱԲՈՒԾՈՒԹՅՈՒՆ» ՄԱՍՆԱԳԻՏՈՒԹՅԱՆ 0831.01.01.5 «ՁԿՆԱԲՈՒՅԾ» ՈՐԱԿԱՎՈՐՄԱՆ ՊԵՏԱԿԱՆ ԿՐԹԱԿԱՆ ՉԱՓՈՐՈՇԻՉԸ ՀԱՍՏԱՏԵԼՈՒ ՄԱՍԻՆ

(1-ին մաս)

 

i

Ղեկավարվելով «Նախնական մասնագիտական (արհեստագործական) և միջին մասնագիտական կրթության մասին» Հայաստանի Հանրապետության օրենքի 16-րդ հոդվածի 1-ին մասի 2-րդ կետի պահանջով և հիմք ընդունելով Հայաստանի Հանրապետության կառավարության 2012 թ. մարտի 22-ի N 333-Ն որոշման հավելվածով հաստատված կարգի 19-րդ կետը և ՀՀ ԿԳ նախարարության «Կրթության ազգային ինստիտուտ» ՓԲԸ «Մասնագիտական կրթության և ուսուցման զարգացման ազգային կենտրոն» հիմնարկի կողմից ներկայացված` ոլորտային հանձնաժողովի փորձագիտական դրական եզրակացությունը.

 

ՀՐԱՄԱՅՈՒՄ ԵՄ`

 

1. Հաստատել միջին մասնագիտական կրթության 0831.01.5 «Ձկնաբանություն և ձկնաբուծություն» մասնագիտության 0831.01.01.5 «Ձկնաբույծ» որակավորման պետական կրթական չափորոշիչը` համաձայն հավելվածի:

2. Նախարարության աշխատակազմի նախնական (արհեստագործական) և միջին մասնագիտական կրթության և իրավաբանական վարչությունների պետերին` սահմանված կարգով հրամանը ներկայացնել Հայաստանի Հանրապետության արդարադատության նախարարություն` պետական գրանցման:

3. Հրամանի կատարման հսկողությունը հանձնարարել` նախարարի տեղակալ Մանուկ Մկրտչյանին:

 

Հավելված

ՀՀ կրթության և

գիտության նախարարի

17 նոյեմբերի 2017 թ.

N 1321-Ն հրամանի

 

ՄԻՋԻՆ ՄԱՍՆԱԳԻՏԱԿԱՆ ԿՐԹՈՒԹՅԱՆ 0831.01.5 «ՁԿՆԱԲԱՆՈՒԹՅՈՒՆ ԵՎ ՁԿՆԱԲՈՒԾՈՒԹՅՈՒՆ» ՄԱՍՆԱԳԻՏՈՒԹՅԱՆ 0831.01.01.5 «ՁԿՆԱԲՈՒՅԾ» ՈՐԱԿԱՎՈՐՄԱՆ ՊԵՏԱԿԱՆ ԿՐԹԱԿԱՆ ՉԱՓՈՐՈՇԻՉ

 

ԳԼՈՒԽ 1.
ԸՆԴՀԱՆՈՒՐ ԴՐՈՒՅԹՆԵՐ

 

1. Սույն չափորոշիչը սահմանում է միջին մասնագիտական կրթության 0831.01.5 «Ձկնաբանություն և ձկնաբուծություն» մասնագիտության` ՀՀ կառավարության 2011 թվականի մարտի 31-ի N 332-Ն որոշմամբ հաստատված Հայաստանի Հանրապետության կրթության որակավորումների ազգային շրջանակի 5-րդ մակարդակի 0831.01.01.5 «Ձկնաբույծ» որակավորմանը ներկայացվող պահանջները, հիմնական կրթական ծրագրի բովանդակության պարտադիր նվազագույնը, ուսանողների ուսումնական բեռնվածության նվազագույն և առավելագույն ծավալները:

2. Միջին մասնագիտական կրթության 0831.01.5»Ձկնաբանություն և ձկնաբուծություն» մասնագիտության 0831.01.01.5 «Ձկնաբույծ» որակավորման հիմնական կրթական ծրագիրը կարող է իրականացվել ուսուցման հետևյալ ձևերով`

1) առկա,

2) հեռակա,

3) դրսեկություն (էքստեռնատ),

4) հեռավար (դիստանցիոն):

3. Միջին մասնագիտական կրթության 0831.01.5 «Ձկնաբանություն և ձկնաբուծություն» մասնագիտության 0831.01.01.5 «Ձկնաբույծ» որակավորման հիմնական կրթական ծրագրի իրականացման համար սահմանվում են ուսումնառության հետևյալ նորմատիվային ժամկետները.

1) կրթության առկա ձևով.

ա. միջնակարգ կրթության հիմքով` 2 տարի,

բ. հիմնական կրթության հիմքով` 3 տարի.

2) կրթության հեռակա ձևով.

ա. միջնակարգ կրթության հիմքով` 3 տարի.

3) դրսեկության (էքստեռնատ) և հեռավար (դիստանցիոն) ձևերով` կրթության հիմքը և ուսուցման տևողությունը որոշում է ուսումնական հաստատությունը` համաձայն Հայաստանի Հանրապետության կառավարության 2007թ. սեպտեմբերի 6-ի «Նախնական մասնագիտական (արհեստագործական) և միջին մասնագիտական հիմնական կրթական ծրագրերի հեռավար (դիստանցիոն) և դրսեկությամբ (էքստեռնատով) ուսուցման կարգերը հաստատելու մասին» N 1028-Ն որոշման:

4. Միջին մասնագիտական կրթության 0831.01.5 «Ձկնաբանություն և ձկնաբուծություն» մասնագիտության 0831.01.01.5 «Ձկնաբույծ» որակավորման հիմնական կրթական ծրագիրը միջնակարգ կրթության հիմքով յուրացնող ուսանողի ուսումնական բեռնվածության նվազագույն ծավալը 2808 ժամ է, առավելագույն ծավալը` 4644 ժամ: Հիմնական կրթության հիմքով հիմնական կրթական ծրագրի յուրացման դեպքում ուսումնառության տևողությունն ավելանում է 52 շաբաթով:

 

ԳԼՈՒԽ 2.
ՄԻՋԻՆ ՄԱՍՆԱԳԻՏԱԿԱՆ 0831.01.5 «ՁԿՆԱԲԱՆՈՒԹՅՈՒՆ ԵՎ ՁԿՆԱԲՈՒԾՈՒԹՅՈՒՆ» ՄԱՍՆԱԳԻՏՈՒԹՅԱՆ 0831.01.01.5 «ՁԿՆԱԲՈՒՅԾ» ՈՐԱԿԱՎՈՐՄԱՆ ՄԱՍՆԱԳԵՏԻ ՄԱՍՆԱԳԻՏԱԿԱՆ ԳՈՐԾՈՒՆԵՈՒԹՅԱՆ ԲՆՈՒԹԱԳԻՐԸ

 

5. Միջին մասնագիտական կրթության 0831.01.5 «Ձկնաբանություն և ձկնաբուծություն» մասնագիտության 0831.01.01.5 «Ձկնաբույծ» որակավորման մասնագետի մասնագիտական գործունեության բնութագիրը տրվում է ըստ զբաղմունքների տեսակների և մասնագիտական պարտականությունների:

6. Միջին մասնագիտական կրթության 0831.01.5 «Ձկնաբանություն և ձկնաբուծություն» մասնագիտության 0831.01.01.5 «Ձկնաբույծ» որակավորման մասնագետն իրականացնում է հետևյալ զբաղմունքները`

1) տեխնիկ-ձկնաբույծ,

2) ավագ տեխնիկ-ձկնաբույծ:

7. Միջին մասնագիտական կրթության 0831.01.5 «Ձկնաբանություն և ձկնաբուծություն» մասնագիտության 0831.01.01.5 «Ձկնաբույծ» որակավորման մասնագետի մասնագիտական պարտականություններն են.

1) ձկների և ջրային այլ օրգանիզմների կենսամիջավայրի բարենպաստ պայմանների ստեղծելն ու վերահսկելը,

2) ձկների և ջրային այլ օրգանիզմների վերարտադրելն ու աճեցնելը,

3) ձկների և ջրային այլ օրգանիզմների կերակրման կազմակերպելը,

4) ձկների և ջրային այլ օրգանիզմների առողջական վիճակին հետևելը և հիվանդությունների կանխարգելման միջոցառումներ իրականացնելը,

5) ձկնաբուծության ոլորտում ծառայություններ մատուցելը,

6) տեսական գիտելիքներն ու գործնական կարողությունները աշխատանքի ընթացքում ծագող խնդիրները բացահայտելու և լուծելու համար կիրառելը,

7) այլ աշխատողների ղեկավարելը,

8) բովանդակությամբ կից պարտականություններ կատարելը:

 

ԳԼՈՒԽ 3.
ՄԻՋԻՆ ՄԱՍՆԱԳԻՏԱԿԱՆ ԿՐԹՈՒԹՅԱՆ 0831.01.5 «ՁԿՆԱԲԱՆՈՒԹՅՈՒՆ ԵՎ ՁԿՆԱԲՈՒԾՈՒԹՅՈՒՆ» ՄԱՍՆԱԳԻՏՈՒԹՅԱՆ 0831.01.01.5 «ՁԿՆԱԲՈՒՅԾ» ՈՐԱԿԱՎՈՐՄԱՆ ՀԻՄՆԱԿԱՆ ԿՐԹԱԿԱՆ ԾՐԱԳՐԻ ՆԿԱՏՄԱՄԲ ԸՆԴՀԱՆՈՒՐ ՊԱՀԱՆՋՆԵՐԸ

 

8. Միջին մասնագիտական կրթության 0831.01.5 «Ձկնաբանություն և ձկնաբուծություն» մասնագիտության 0831.01.01.5 «Ձկնաբույծ» որակավորման հիմնական կրթական ծրագրի նկատմամբ ընդհանուր պահանջները սահմանվում են շրջանավարտին ներկայացվող ընդհանուր պահանջների համաձայն:

9. Միջին մասնագիտական կրթության 0831.01.5 «Ձկնաբանություն և ձկնաբուծություն» մասնագիտության 0831.01.01.5 «Ձկնաբույծ» որակավորման հիմնական կրթական ծրագրով շրջանավարտը պետք է`

1) ունենա մասնագիտական գործունեության տվյալ բնագավառում իր մասնագիտական դերին անհրաժեշտ կարողությունները ձևավորելու համար պահանջվող տեսական ու գործնական գիտելիքներ,

2) դրսևորի աշխատանքային և մասնագիտական պարտականությունները կատարելու ընթացքում գործընկերների և ղեկավարների հետ հաղորդակցվելու, մասնագիտական և ընդհանուր բնույթի հարցեր ներկայացնելու, դրանք պարզաբանելու կարողություն,

3) ունենա որոշակի փոփոխվող իրավիճակներում առաջացած խնդիրներին մասնագիտական տիպային և այլընտրանքային լուծումներ առաջարկելու կարողություն,

4) դրսևորի մասնագիտական խնդիրների լուծման համար անհրաժեշտ փաստերը և տեղեկատվությունը համադրելու և ամբողջության մեջ դիտարկելու, ինչպես նաև քաղաքացիական գիտակցություն ցուցաբերելու կարողություն,

5) ունենա մասնագիտական գործունեության գործառույթները սահմանված նորմերին համապատասխան իրականացնելու հմտություններ,

6) ցուցաբերի իր և աշխատակիցների մասնագիտական կարիքները գնահատելու և դրանց կարգավորման վերաբերյալ առաջարկություններ ներկայացնելու կարողություն,

7) ունենա մասնագիտական կարողությունների պարբերաբար կատարելագործման ձգտում և ինքնուսուցման կարողություն,

8) ցուցաբերի մասնագիտական և ընդհանուր բնույթի անհրաժեշտ տեղեկատվություն փնտրելու, դրանցից օգտվելու և դրանք նպատակային օգտագործելու կամ փոխանցելու կարողություն,

9) ունենա աշխատակիցների աշխատանքները կազմակերպելու կամ գործընկերային հարաբերությունները, ըստ կարողությունների և մասնագիտացման համակարգելու հմտություններ,

10) ընթացիկ մասնագիտական խնդիրների լուծման ժամանակ ցուցաբերի ռազմավարական մոտեցումների տարրեր կիրառելու կարողություն:

 

ԳԼՈՒԽ 4.
ՄԻՋԻՆ ՄԱՍՆԱԳԻՏԱԿԱՆ ԿՐԹՈՒԹՅԱՆ 0831.01.5 «ՁԿՆԱԲԱՆՈՒԹՅՈՒՆ ԵՎ ՁԿՆԱԲՈՒԾՈՒԹՅՈՒՆ» ՄԱՍՆԱԳԻՏՈՒԹՅԱՆ 0831.01.01.5 «ՁԿՆԱԲՈՒՅԾ» ՈՐԱԿԱՎՈՐՄԱՆ ՀԻՄՆԱԿԱՆ ԿՐԹԱԿԱՆ ԾՐԱԳՐԻ ԲՈՎԱՆԴԱԿՈՒԹՅԱՆ ՊԱՐՏԱԴԻՐ ՆՎԱԶԱԳՈՒՅՆԻ ՆԿԱՏՄԱՄԲ ՊԱՀԱՆՋՆԵՐԸ

 

10. Միջին մասնագիտական կրթության 0831.01.5 «Ձկնաբանություն և ձկնաբուծություն» մասնագիտության 0831.01.01.5 «Ձկնաբույծ» որակավորման հիմնական կրթական ծրագրի բովանդակության պարտադիր նվազագույնի նկատմամբ պահանջները սահմանվում են ընդհանուր հումանիտար, սոցիալ-տնտեսագիտական և ընդհանուր բնագիտական գիտելիքների, առանցքային հմտությունների, ընդհանուր և հատուկ մասնագիտական կարողությունների բնագավառում շրջանավարտին ներկայացվող պահանջների համաձայն:

11. Միջին մասնագիտական կրթության 0831.01.5 «Ձկնաբանություն և ձկնաբուծություն» մասնագիտության 0831.01.01.5 «Ձկնաբույծ» որակավորման մասնագիտության հիմնական կրթական ծրագրով շրջանավարտը ընդհանուր հումանիտար, սոցիալ-տնտեսագիտական և ընդհանուր բնագիտական գիտելիքների բնագավառում պետք է`

1) իմանա ՀՀ Սահմանադրության, զբաղվածության տվյալ բնագավառը կարգավորող հիմնական նորմատիվ ակտերի, մարդու և հասարակության, քաղաքացիների միջև հարաբերությունները կարգավորող օրենքների և նորմատիվ փաստաթղթերի հիմնական դրույթները,

2) տիրապետի հայոց լեզվին,

3) հաղորդակցվի առնվազն երկու օտար լեզուներով,

4) տիրապետի առողջ կենսակերպ վարելու, հիգիենայի և ֆիզիկական կուլտուրայի կանոններին,

5) գիտելիքներ ունենա ազգային և համաշխարհային պատմության և մշակույթի վերաբերյալ,

6) ունենա անձի և հասարակության զարգացման օրինաչափությունների, հասարակության սոցիալական կառուցվածքի, շարժումների, քաղաքականության սուբյեկտների, քաղաքական հարաբերությունների և գործընթացների վերաբերյալ ընդհանուր տեղեկություններ,

7) ցուցաբերի կիրառական տնտեսագիտության հիմնադրույթների, մասնագիտական գործունեության բնագավառի տնտեսական երևույթների և հարաբերությունների առանձնահատկությունների, մակրոտնտեսության և միկրոտնտեսության օրենքների, անցումային շրջանի տնտեսության առանձնահատկությունների, ձեռնարկատիրական գործունեություն վարելու իմացություն:

8) իմանա էկոլոգիական հիմնական հասկացությունների բովանդակությունը, բնապահպանական գլոբալ և տարածաշրջանային հիմնախնդիրների դրույթները,

9) պատկերացում ունենա արտակարգ իրավիճակների մասին, տիրապետի արտակարգ իրավիճակներում գործելու հիմնական սկզբունքներին և մոտեցումներին, տեղյակ լինի փրկարարական աշխատանքների կազմակերպման կառուցվածքին և ձևերին, օգտագործի անհատական պաշտպանության միջոցներ:

12. Միջին մասնագիտական կրթության 0831.01.5 «Ձկնաբանություն և ձկնաբուծություն» մասնագիտության 0831.01.01.5 «Ձկնաբույծ» որակավորման մասնագիտության հիմնական կրթական ծրագրով շրջանավարտը պետք է տիրապետի աղյուսակ 1-ում բերված մոդուլներով սահմանված առանցքային հմտություններին:

13. Միջին մասնագիտական կրթության 0831.01.5 «Ձկնաբանություն և ձկնաբուծություն» մասնագիտության 0831.01.01.5 «Ձկնաբույծ» որակավորման մասնագիտության հիմնական կրթական ծրագրով շրջանավարտը պետք է տիրապետի աղյուսակ 2-ում բերված մոդուլներով ըստ մասնագիտացումների սահմանված ընդհանուր մասնագիտական և հատուկ մասնագիտական կարողություններին:

 

ԳԼՈՒԽ 5.
ՄԻՋԻՆ ՄԱՍՆԱԳԻՏԱԿԱՆ ԿՐԹՈՒԹՅԱՆ 0831.01.5 «ՁԿՆԱԲԱՆՈՒԹՅՈՒՆ ԵՎ ՁԿՆԱԲՈՒԾՈՒԹՅՈՒՆ» ՄԱՍՆԱԳԻՏՈՒԹՅԱՆ 0831.01.01.5 «ՁԿՆԱԲՈՒՅԾ» ՈՐԱԿԱՎՈՐՄԱՆ ՀԻՄՆԱԿԱՆ ԿՐԹԱԿԱՆ ԾՐԱԳՐԻ ԻՐԱԿԱՆԱՑՄԱՆ ՊԱՅՄԱՆՆԵՐԻ ՆԿԱՏՄԱՄԲ ՊԱՀԱՆՋՆԵՐ

 

14. Միջին մասնագիտական կրթության 0831.01.5 «Ձկնաբանություն և ձկնաբուծություն» մասնագիտության 0831.01.01.5 «Ձկնաբույծ» որակավորման հիմնական կրթական ծրագիր իրականացնող հաստատության կադրային ապահովության և կադրային համապատասխանության նկատմամբ սահմանվում են հետևյալ պահանջները.

1) ուսումնական պարապմունքներ վարող դասախոսը պետք է ունենա դասընթացի բնույթին համապատասխանող միջին կամ բարձրագույն մասնագիտական կրթության որակավորում, կամ տվյալ մասնագիտական զբաղվածության բնագավառում աշխատանքային գործունեության փորձ` եթե տվյալ դասընթացի ուղղությամբ միջին կամ բարձրագույն կրթություն Հայաստանի Հանրապետությունում չի իրականացվում: Հատուկ մասնագիտական դասընթացները վարող դասախոսների համար մասնագիտական աշխատանքի փորձի առկայությունը ցանկալի է,

2) ուսումնական պրակտիկան վարող դասախոսը պետք է ունենա տվյալ մասնագիտությամբ մասնագիտական աշխատանքի փորձ և մասնագիտական կրթություն,

3) արտադրական և նախաավարտական պրակտիկաները վարում են մասնագիտական դասընթացների դասախոսները:

15. Միջին մասնագիտական կրթության 0831.01.5 «Ձկնաբանություն և ձկնաբուծություն» մասնագիտության 0831.01.01.5 «Ձկնաբույծ» որակավորման հիմնական կրթական ծրագիր իրականացնող հաստատության ուսումնամեթոդական ապահովության նկատմամբ սահմանվում են հետևյալ պահանջները.

1) հաստատությունը պետք է ունենա մասնագիտության ուսումնական պլանով նախատեսված առարկաների և մոդուլների ծրագրային բովանդակությանը համապատասխանող ուսումնական, մեթոդական և տեղեկատվական նյութեր (գրադարանային ֆոնդ, տվյալների համակարգչային բազա և այլն), գնահատման և ատեստավորման նպատակով օգտագործվող նյութեր, ուսումնական գործընթացի արդյունավետ իրականացմանը նպաստող այլ նյութեր, ուղեցույցներ:

16. Միջին մասնագիտական կրթության 0831.01.5 «Ձկնաբանություն և ձկնաբուծություն» մասնագիտության 0831.01.01.5 «Ձկնաբույծ» որակավորման հիմնական կրթական ծրագիր իրականացնող հաստատության նյութատեխնիկական ապահովության նկատմամբ պահանջները սահմանվում են ըստ ուսումնական կաբինետների, լաբորատորիաների, արհեստանոցների, սպորտային համալիրի: Դրանց հագեցվածությունը որոշվում է ուսումնական ծրագրերի պահանջներին համապատասխան:

1) ՈՒսումնական կաբինետների երաշխավորվող ցանկը`

ա. բնօգտագործման էկոլոգիական հիմունքների և կենսագործունեության անվտանգության,

բ. ձկնատնտեսական հիդրոտեխնիկայի,

գ. ջրակենսաբանության և ձկնաբանության:

2) ՈՒսումնական լաբորատորիաների երաշխավորվող ցանկը`

ա. ձկնաբուծության և դրա տեխնիկական միջոցների,

բ. ձկների հիվանդությունների, մանրէակենսաբանության, և հիգիենայի:

3) ՈՒսումնական արհեստանոցներ`

ա. ձկնաբուծական տեխնիկական միջոցների պատրաստման և վերանորոգման,

բ ուսումնական ձկնաբուծարան,

4) Սպորտային համալիր`

ա. մարզադահլիճ,

բ. մարզահրապարակ:

Կրթական ծրագիր իրականացնող հաստատությունը, ելնելով անհրաժեշտությունից, կարող է ձևավորել լրացուցիչ կաբինետներ, լաբորատորիաներ, արհեստանոցներ:

17. Միջին մասնագիտական կրթության 0831.01.5 «Ձկնաբանություն և ձկնաբուծություն» մասնագիտության 0831.01.01.5 «Ձկնաբույծ» որակավորման հիմնական կրթական ծրագրով ուսումնական գործընթացի կազմակերպման նկատմամբ սահմանվում են հետևյալ պահանջները.

1) առկա ուսուցման ձևի համար ուսումնական տարվա սկիզբը սեպտեմբերի 1-ն է, իսկ հեռակա, դրսեկության (էքստեռնատ) և հեռավար (դիստանցիոն) ձևերի համար սահմանվում է ուսումնական պլաններով,

2) ուսումնական յուրաքանչյուր տարվա տևողությունը սահմանվում է ուսումնական պլանով,

3) ուսանողի շաբաթական ուսումնական բեռնվածության առավելագույն ծավալը չպետք է գերազանցի 54 ժամը` ներառյալ լսարանային և արտալսարանային ուսումնական աշխատանքի բոլոր տեսակները,

4) ուսանողի ուսումնական բեռնվածության նվազագույն և պարտադիր պարապմունքների շաբաթական ծավալը չպետք է գերազանցի 36 ժամը` առանց նախասիրական առարկաների, խորհրդատվությունների և լրացուցիչ արտալսարանային պարապմունքների բեռնվածության,

5) հեռակա ուսուցման ձևի դեպքում ուսանողների հետ պարտադիր պարապմունքների տարեկան ծավալն առնվազն 160 ժամ է,

6) ուսումնական խմբի համար խորհրդատվության տարեկան ծավալը կազմում է մինչև 100 ժամը,

7) նախասիրական առարկաների ցանկը, դրանց ծավալը (առանձին դասացուցակով) և ուսուցման ժամկետները յուրաքանչյուր ուսումնական տարում որոշվում է հաշվի առնելով ուսանողների ընտրությունը:

18. Միջին մասնագիտական կրթության 0831.01.5 «Ձկնաբանություն և ձկնաբուծություն» մասնագիտության 0831.01.01.5 «Ձկնաբույծ» որակավորման հիմնական կրթական ծրագրի պրակտիկաների կազմակերպման նկատմամբ սահմանվում են հետևյալ պահանջները.

1) մասնագիտության հիմնական կրթական ծրագիրը ներառում է ուսումնական (տեսական ուսուցմամբ և (կամ) առանց տեսական ուսուցման), արտադրական և նախաավարտական պրակտիկաներ,

2) պրակտիկայի յուրաքանչյուր տեսակի տևողությունը սույն չափորոշիչով սահմանված պրակտիկայի ընդհանուր տևողությանը համապատասխան սահմանվում է մասնագիտության ուսումնական պլանով,

3) պրակտիկաների ուսումնական ծրագրերը կազմում և հաստատում է ուսումնական հաստատությունը.

4) ուսումնական պրակտիկաներն անցկացվում են պրակտիկայի ծրագրի կատարումն ապահովելու համար բավարար կահավորում և տեխնիկական հագեցում ունեցող ուսումնական արհեստանոցներում, ուսումնափորձնական տեղամասերում, ուսումնական հաստատության այլ ուսումնաօժանդակ օբյեկտներում, ինչպես նաև կազմակերպություններում, հաստատություններում,

5) արտադրական և նախաավարտական պրակտիկաները, որպես կանոն, անց են կացվում պրակտիկաների ուսումնական ծրագրերի բովանդակությանը համապատասխան պայմաններ ունեցող կազմակերպություններում:

19. Միջին մասնագիտական կրթության 0831.01.5 «Ձկնաբանություն և ձկնաբուծություն» մասնագիտության 0831.01.01.5 «Ձկնաբույծ» որակավորման ուսանողների ատեստավորումների նկատմամբ սահմանվում են հետևյալ պահանջները.

1) ուսումնառության ընթացքում բոլոր ուսանողները պարբերաբար ատեստավորվում են, որի նպատակը` ըստ սույն չափորոշիչով սահմանված կարողությունների տարրերի նրանց ձեռքբերումները հավաստող վկայություններ ստանալն է,

2) ուսումնական կիսամյակի սկզբում ուսանողը տեղեկացվում է կիսամյակի ընթացքում միջանկյալ ատեստավորման բնույթի, ժամկետների, անցկացման ձևի և ներառվող նյութի ծավալի մասին,

3) պետական ամփոփիչ ատեստավորումը երաշխավորվում է անց կացնել առանձին առարկաներից կամ մոդուլներից քննության, համալիր (միջառարկայական կամ միջմոդուլային) քննության կամ ավարտական (դիպլոմային) աշխատանք կատարելու և պաշտպանելու ձևով,

4) պետական ամփոփիչ ատեստավորման ընտրված ձևը և ներառվող նյութի ծավալը պետք է հնարավորություն տա ստուգել շրջանավարտի մասնագիտական կարողությունների և հմտությունների համապատասխանությունը սույն չափորոշիչով 0831.01.5 «Ձկնաբանություն և ձկնաբուծություն» մասնագիտության 0831.01.01.5 «Ձկնաբույծ» որակավորման մասնագետի համար սահմանված պահանջներին:

 

ԳԼՈՒԽ 6.
ՄԻՋԻՆ ՄԱՍՆԱԳԻՏԱԿԱՆ ԿՐԹՈՒԹՅԱՆ 0831.01.5 «ՁԿՆԱԲԱՆՈՒԹՅՈՒՆ ԵՎ ՁԿՆԱԲՈՒԾՈՒԹՅՈՒՆ» ՄԱՍՆԱԳԻՏՈՒԹՅԱՆ 0831.01.01.5 «ՁԿՆԱԲՈՒՅԾ» ՈՐԱԿԱՎՈՐՄԱՆ ՄՈԴՈՒԼԱՅԻՆ ՈՒՍՈՒՄՆԱԿԱՆ ԾՐԱԳՐԵՐԸ, ՈՒՍՈՒՄՆԱԿԱՆ ՊԼԱՆԸ ԵՎ ԴՐԱ ՊԱՐԶԱԲԱՆՈՒՄՆԵՐԸ

 

20. Միջին մասնագիտական կրթության 0831.01.5 «Ձկնաբանություն և ձկնաբուծություն» մասնագիտության 0831.01.01.5 «Ձկնաբույծ» որակավորման հիմնական կրթական ծրագիրն իրականացնելու համար հաստատությունը կազմում և հաստատում է առանցքային հմտությունների, ընդհանուր և հատուկ մասնագիտական մոդուլների, ընտրովի դասընթացի ուսումնական ծրագրերը, կրթության կառավարման պետական լիազորված մարմնի երաշխավորած ձևին համապատասխան ուսումնական պլանը` հաշվի առնելով 3-րդ աղյուսակում բերված օրինակելի ուսումնական պլանը:

21. Միջին մասնագիտական կրթության 0831.01.5 «Ձկնաբանություն և ձկնաբուծություն» մասնագիտության 0831.01.01.5 «Ձկնաբույծ» որակավորման հիմնական կրթական ծրագիրն իրականացնող հաստատությունը սույն չափորոշիչի հիման վրա մոդուլային ուսումնական ծրագրերը և ուսումնական պլանը կազմելու ժամանակ`

1) կարող է փոփոխել դասընթացների և մոդուլների ժամաքանակը` պահպանելով մասնագետի (շրջանավարտի) կարողություններին և հմտություններին ներկայացվող պահանջները,

2) պետք է մոդուլների արդյունքներին և դրանց կատարման չափանիշներին համապատասխան ուսումնական ծրագրերը մշակելիս հաշվի առնի գործատուների, գործադիր իշխանությունների, մասնագիտական ոլորտը կառավարող պետական լիազորված մարմինների, այլ շահագրգիռ սուբյեկտների (սոցիալական գործընկերների) առաջարկությունները,

3) պետք է առարկայի և (կամ) մոդուլի ընդհանուր ժամաքանակի սահմաններում որոշի տեսական, գործնական և լաբորատոր պարապմունքների ժամաքանակները,

4) պետք է միջանկյալ ատեստավորման ընդհանուր շաբաթների սահմաններում որոշի ըստ կիսամյակների այս ատեստավորմանը հատկացվող ժամանակը,

5) պետք է մասնագիտության նկարագրին համապատասխան տվյալ որակավորման ամբողջացման անհրաժեշտությունը և առանձնահատկությունը հաշվի առնելով` կազմի և հաստատի ընտրովի դասընթացների ուսումնական ծրագրերը,

6) օգտվելով երաշխավորված ձևում տրված պարզաբանումներից` պետք է կազմի ուսումնական պլանի կիրառման պարզաբանումները,

7) պետք է պրակտիկայի համար նախատեսված շաբաթների սահմաններում որոշի ուսումնական և արտադրական պրակտիկաների տևողությունները, անցկացման ժամկետները, նախաավարտական պրակտիկայի տևողությունը,

8) պետք է սույն չափորոշիչով երաշխավորված ամփոփիչ ատեստավորման ձևերին համապատասխան ընտրի ամփոփիչ ատեստավորման ձևը:

 

Հավելված 1

Միջին մասնագիտական կրթության 0831.01.5 «Ձկնաբանություն և ձկնաբուծություն» մասնագիտության 0831.01.01.5 «Ձկնաբույծ» որակավորման պետական կրթական չափորոշիչի

 

Աղյուսակ 1

 

Միջին մասնագիտական կրթության 0831.01.5

«Ձկնաբանություն և ձկնաբուծություն»

մասնագիտության 0831.01.01.5 «Ձկնաբույծ»

որակավորման հիմնական կրթական ծրագրի

առանցքային հմտությունների մոդուլներ

 

._____________________________________________________________________.

|             ՄՈԴՈՒԼԻ ԱՆՎԱՆՈՒՄԸ «ՀԱՂՈՐԴԱԿՑՈՒԹՅՈՒՆ»                    |

|_____________________________________________________________________|

._____________________________________________________________________.

|             ՄՈԴՈՒԼԻ ԱՆՎԱՆՈՒՄԸ «ՀԱՂՈՐԴԱԿՑՈՒԹՅՈՒՆ»                    |

|_____________________________________________________________________|

|1. |Մոդուլի դասիչը       |ԱՀ-Հ-5-17-001                              |

|___|_____________________|___________________________________________|

|2. |Մոդուլի նպատակը      |Մոդուլի նպատակն է զարգացնել ուսանողի       |

|   |                     |անձնական շփման ունակությունները, ակտիվացնել|

|   |                     |միջանձնային հաղորդակցության                |

|   |                     |հնարավորությունները, ձևավորել  աշխատանքային|

|   |                     |և  մասնագիտական գործունեության ընթացքում   |

|   |                     |նպատակային հաղորդակցման, գործնական կապերի  |

|   |                     |ու հարաբերությունների ստեղծման             |

|   |                     |կարողությունը:                             |

|___|_____________________|___________________________________________|

|3. |Մոդուլի              |36 ժամ                                     |

|   |տևողությունը         |                                           |

|___|_____________________|___________________________________________|

|4. |Մուտքային            |Այս մոդուլն ուսումնասիրելու համար սկզբնական|

|   |պահանջները           |մասնագիտական գիտելիքներ պետք չեն:          |

|___|_____________________|___________________________________________|

|5. |Մոդուլի գնահատման    |Մոդուլի ընդունելի կատարողականը             |

|   |կարգը                |յուրաքանչյուր արդյունքի համար սահմանված    |

|   |                     |կատարման չափանիշների բավարար մակարդակի     |

|   |                     |ապահովումն է:                              |

|___|_____________________|___________________________________________|

|6. |ՈՒսումնառության      |Ներկայացնել  հաղորդակցության  դերն ու      |

|   |արդյունք 1           |նշանակությունը անձնական և  մասնագիտական    |

|   |                     |նպատակների իրականացման համար               |

|___|_____________________|___________________________________________|

|7. |Կատարման չափանիշներ  |1) ճիշտ է բացատրում հաղորդակցման           |

|   |                     |անհրաժեշտությունը անձի ինքնադրսևորման  և   |

|   |                     |գործարար հաջողությունների համար,           |

|   |                     |2) ներկայացնում է շփման և  անձնական        |

|   |                     |հաղորդակցման ձևերը,  բաղադրիչները,         |

|   |                     |3) ներկայացնում է գործնական հաղորդակցման   |

|   |                     |եղանակները, բաղադրիչները,                  |

|   |                     |4) շփման հնարավորությունը ուղղորդում է     |

|   |                     |նպատակային հաղորդակցմանը,                  |

|   |                     |5) անձնական հատկանիշները օգտագործում է     |

|   |                     |գործնական հաղորդակցության մեջ:             |

|___|_____________________|___________________________________________|

|8. |ՈՒսումնառության      |Կիրառել ուղղակի հաղորդակցման  ձևերը        |

|   |արդյունք 2           |                                           |

|___|_____________________|___________________________________________|

|9. |Կատարման չափանիշներ  |1) ճիշտ է ներկայացնում ուղղակի հաղորդակցման|

|   |                     |ձևերը,                                     |

|   |                     |2) բանավոր հաղորդակցման ժամանակ վարում է   |

|   |                     |զրույց, արձագանքում է հարցադրումներին,     |

|   |                     |3) հանդես է գալիս հաղորդումներով և         |

|   |                     |զեկույցներով` ներկայացնում է հստակ և       |

|   |                     |նպատակային խոսք,                           |

|   |                     |4) ուղղակի հաղորդակցման ընթացքում հայտնում |

|   |                     |է տեսակետ, դրսևորում  է հետաքրքրություններ,|

|   |                     |հաճոյախոսում է,                            |

|   |                     |5) մասնակցում է դեբատների և  բանավեճերի,   |

|   |                     |պահպանում է համագործակցության              |

|   |                     |շարունակականությունը:                      |

|___|_____________________|___________________________________________|

|10.|ՈՒսումնառության      |Կիրառել անուղղակի հաղորդակցման ձևերը       |

|   |արդյունք 3           |                                           |

|___|_____________________|___________________________________________|

|11.|Կատարման չափանիշներ  |1) ճիշտ է ներկայացնում անուղղակի           |

|   |                     |հաղորդակցման ձևերը,                        |

|   |                     |2) կազմում և  ձևակերպում  է գրավոր խոսք`   |

|   |                     |պահպանելով նպատակայնությունն ու էթիկան,    |

|   |                     |3) օգտագործում է տեղեկատվական              |

|   |                     |տեխնոլոգիաները և  այլ տեխնիկական միջոցները`|

|   |                     |նպատակային տեղեկատվությունը փոխանցելու     |

|   |                     |համար,                                     |

|   |                     |4) կազմում է գրություններ` ըստ հասցեատիրոջ |

|   |                     |և  նպատակի,                                |

|   |                     |5) վարում է տեղեկատվության հավաքագրման և   |

|   |                     |փոխանցման փաստաթղթեր,                      |

|   |                     |6) բանավոր հաղորդակցման նյութը փոխարկում է |

|   |                     |գրավորի,                                   |

|   |                     |7) գրավոր հաղորդակցման նյութը փոխարկում է  |

|   |                     |բանավոր հակիրճ նյութի:                     |

|___|_____________________|___________________________________________|

|12.|ՈՒսումնառության      |Ձևավորել  և  զարգացնել միջանձնային         |

|   |արդյունք 4           |հաղորդակցում                               |

|___|_____________________|___________________________________________|

|13.|Կատարման չափանիշներ  |1) նախաձեռնում է անձնական և  աշխատանքային  |

|   |                     |շփում` ըստ իրավիճակի և  զրուցակցի կամ      |

|   |                     |հասցեատիրոջ,                               |

|   |                     |2) ստանում, մշակում և  դասակարգում է       |

|   |                     |անհրաժեշտ (նպատակային) տեղեկատվությունը,   |

|   |                     |3) առկա տեղեկատվությունն օգտագործում է     |

|   |                     |միջանձնային հաղորդակցում ձևավորելու  համար,|

|   |                     |4) օգտագործում է հաղորդակցման հնարքները և  |

|   |                     |տեխնոլոգիաները` հետաքրքրություն առաջացնելու|

|   |                     |և  շահադրդելու համար,                      |

|   |                     |5) ներգրավվում է երկխոսություններում,      |

|   |                     |քննարկումներում, հայտնում է կարծիք,        |

|   |                     |հիմնավորում է տեսակետներ,                  |

|   |                     |6) պահպանում և  եզրափակում է               |

|   |                     |երկխոսությունը,                            |

|   |                     |7) կարողանում է հաղորդակցվել` հաշվի առնելով|

|   |                     |իրավիճակը և  ունկնդրի հետաքրքրությունները: |

|___|_____________________|___________________________________________|

|14.|ՈՒսումնառության      |Խթանել համագործակցության ձևավորումը,       |

|   |արդյունք 5           |ստեղծել նախապայմաններ շարունակական         |

|   |                     |գործընկերության համար                      |

|___|_____________________|___________________________________________|

|15.|Կատարման չափանիշներ  |1) ներկայացնում է համագործակցությանը       |

|   |                     |խթանող միջոցառումները (գովազդ,             |

|   |                     |հայտարարություններ, ցուցահանդեսներ և  այլն)|

|   |                     |2) հավանական գործընկերոջ վերաբերյալ        |

|   |                     |հավաքագրում է անհրաժեշտ տեղեկատվությունը,  |

|   |                     |3) հավաքագրված տեղեկատվությունն            |

|   |                     |օգտագործում է գործարար հաղորդակցում        |

|   |                     |ձևավորելու  համար,                         |

|   |                     |4) օգտագործում է հաղորդակցման հնարքները և  |

|   |                     |տեխնոլոգիաները` հետաքրքրություն առաջացնելու|

|   |                     |և  շահադրդելու համար,                      |

|   |                     |5) հաղորդակցման ընթացքում ձեռք է բերում    |

|   |                     |վստահություն,                              |

|   |                     |6) ապահովում է հետադարձ կապի               |

|   |                     |միջոցառումներ:                             |

|_____________________________________________________________________|

|ՄՈԴՈՒԼԻ ԱՆՎԱՆՈՒՄԸ «ԱՆՎՏԱՆԳՈՒԹՅՈՒՆ ԵՎ ԱՌԱՋԻՆ ՕԳՆՈՒԹՅՈՒՆ»              |

|_____________________________________________________________________|

|16.|Մոդուլի դասիչը       |ԱՀ-ԱԱՕ-5-17-001                            |

|___|_____________________|___________________________________________|

|17.|Մոդուլի նպատակը      |Մոդուլի նպատակն է ուսանողի մոտ ձևավորել    |

|   |                     |աշխատանքային գործունեության ընթացքում և    |

|   |                     |կենցաղում անվտանգության կանոնները          |

|   |                     |պահպանելու, սանիտարահիգիենիկ պահանջներին   |

|   |                     |համապատասխան կենցաղը և  աշխատանքը          |

|   |                     |կազմակերպելու, հավանական վտանգները և       |

|   |                     |վթարները կանխարգելելու, արտադրական վթարների|

|   |                     |դեպքում` անվտանգության միջոցառումներ       |

|   |                     |իրականացնելու և  առաջին օգնություն         |

|   |                     |ցուցաբերելու կարողություններ:              |

|___|_____________________|___________________________________________|

|18.|Մոդուլի տևողությունը |36 ժամ                                     |

|___|_____________________|___________________________________________|

|19.|Մուտքային պահանջները |Այս մոդուլն ուսումնասիրելու համար սկզբնական|

|   |                     |մասնագիտական գիտելիքներ պետք չեն:          |

|___|_____________________|___________________________________________|

|20.|Մոդուլի գնահատման    |Մոդուլի ընդունելի կատարողականը             |

|   |կարգը                |յուրաքանչյուր  արդյունքի համար նախատեսված  |

|   |                     |կատարման չափանիշների բավարար մակարդակի     |

|   |                     |ապահովումն է:                              |

|___|_____________________|___________________________________________|

|21.|ՈՒսումնառության      |Ներկայացնել  աշխատանքային գործունեության   |

|   |արդյունք 1           |ընթացքում  և  կենցաղում  անվտանգության     |

|   |                     |կանոնները                                  |

|___|_____________________|___________________________________________|

|22.|Կատարման չափանիշներ  |1) ճիշտ է բացատրում անվտանգության          |

|   |                     |կանոնների սահմանման, իրավական կարգավորման  |

|   |                     |և  պահպանման անհրաժեշտությունը,            |

|   |                     |2) ըստ հիմնական բնագավառների ճիշտ է        |

|   |                     |ներկայացնում անվտանգության կանոնների       |

|   |                     |պահանջները,                                |

|   |                     |3) ճիշտ է ներկայացնում տեխնոլոգիական       |

|   |                     |սարքավորումների շահագործման անվտանգության  |

|   |                     |կանոնները,                                 |

|   |                     |4) ճիշտ է ներկայացնում հրդեհային           |

|   |                     |անվտանգության և  հակահրդեհային             |

|   |                     |պաշտպանության կանոնները,                   |

|   |                     |5) ճիշտ է ներկայացնում                     |

|   |                     |էլեկտրաանվտանգության կանոնները,            |

|   |                     |6) ներկայացնում է անվտանգության կանոնների  |

|   |                     |խախտման հետևանքները,                       |

|   |                     |պատասխանատվությունները:                    |

|___|_____________________|___________________________________________|

|23.|ՈՒսումնառության      |Կազմակերպել կենցաղը և  աշխատանքը           |

|   |արդյունք 2           |սանիտարահիգիենիկ պահանջներին համապատասխան  |

|___|_____________________|___________________________________________|

|24.|Կատարման չափանիշներ  |1) ներկայացնում է մարդու առողջության և     |

|   |                     |աշխատանքի ընթացքում աշխատունակության վրա   |

|   |                     |ազդող գործոնները (սանիտարահիգիենիկ,        |

|   |                     |հոգեբանաֆիզիոլոգիական, էսթետիկական,        |

|   |                     |սոցիալական-հոգեբանական),                   |

|   |                     |2) ներկայացնում է աշխատավայրի սանիտարիայի  |

|   |                     |և  հիգիենայի ընդհանուր նորմերը             |

|   |                     |(միկրոկլիման, ճառագայթումը,                |

|   |                     |լուսավորվածությունը, տատանումները և  այլն) |

|   |                     |3) ներկայացնում է աշխատանքի համար          |

|   |                     |անհրաժեշտ նյութերը և  դրանց անվնաս         |

|   |                     |օգտագործումը,                              |

|   |                     |4) ներկայացնում է սանիտարիայի և  հիգիենայի |

|   |                     |պահպանման համար անհրաժեշտ միջոցառումները,  |

|___|_____________________|___________________________________________|

|25.|ՈՒսումնառության      |Կանխել հավանական վտանգները և  վթարները,    |

|   |արդյունք 3           |իրականացնել անվտանգության միջոցառումներ    |

|___|_____________________|___________________________________________|

|26.|Կատարման չափանիշներ  |1) ներկայացնում է կենցաղային և  արտադրական |

|   |                     |վթարների առաջացման պատճառները և            |

|   |                     |հետևանքները,                               |

|   |                     |2) ներկայացնում է արտադրական վթարների      |

|   |                     |կանխման աշխատանքները,                      |

|   |                     |3) ներկայացնում է առանձին խմբերի           |

|   |                     |(հաշմանդամություն ունեցող անձինք, հղիներ,  |

|   |                     |անչափահասներ և  այլն) աշխատանքային         |

|   |                     |առանձնահատուկ պայմանները և  վտանգների      |

|   |                     |կանխման սահմանված միջոցառումները,          |

|   |                     |4) ներկայացնում է կենցաղային և  արտադրական |

|   |                     |վթարների ու դժբախտ պատահարների փաստաթղթային|

|   |                     |ձևակերպումների  կարգը:                     |

|___|_____________________|___________________________________________|

|27.|ՈՒսումնառության      |Ցուցաբերել առաջին օգնություն               |

|   |արդյունք 4           |                                           |

|___|_____________________|___________________________________________|

|28.|Կատարման չափանիշներ  |1) տիրապետում է տարբեր իրավիճակներում      |

|   |                     |առաջին օգնության  հիմնական կանոններին,     |

|   |                     |2) առաջին օգնության գործողությունների      |

|   |                     |քայլերը ճիշտ է ներկայացնում,               |

|   |                     |3) կատարում է արհեստական շնչառության և     |

|   |                     |սրտի աշխատանքի վերականգնման գործողություն, |

|   |                     |4) կատարում է արյան հոսքի դադարեցման  և    |

|   |                     |բաց վնասվածքների վիրակապման գործողություն, |

|   |                     |5) կատարում է այրվածքների նախնական         |

|   |                     |մշակման և  էլեկտրահարվածին առաջին          |

|   |                     |օգնություն ցուցաբերելու գործողություններ,  |

|   |                     |6) կատարում է  վիրակապման և  անշարժացման   |

|   |                     |գործողություն` տարբեր կոտրվածքների դեպքում,|

|   |                     |7) ներկայացնում է  տարբեր թունավորման      |

|   |                     |դեպքերում առաջին օգնության կազմակերպման    |

|   |                     |գործողությունները:                         |

|_____________________________________________________________________|

|ՄՈԴՈՒԼԻ ԱՆՎԱՆՈՒՄԸ «ԱՇԽԱՏԱՆՔԱՅԻՆ ԳՈՐԾՈՒՆԵՈՒԹՅԱՆ ԸՆԴՀԱՆՈՒՐ             |

|ՀՄՏՈՒԹՅՈՒՆՆԵՐ»                                                       |

|_____________________________________________________________________|

|29.|Մոդուլի դասիչը       |ԱՀ-ԱԳՀ-5-17-001                            |

|___|_____________________|___________________________________________|

|30.|Մոդուլի նպատակը      |Մոդուլը նպատակաուղղված է աշխատանքային      |

|   |                     |հիմնական իրավահարաբերությունների մասին     |

|   |                     |իրազեկվածության բարձրացմանը, աշխատանք      |

|   |                     |փնտրելու և  գտնելու կարողությունների       |

|   |                     |զարգացմանը, աշխատանքային գործունեության    |

|   |                     |ընդհանուր կարողությունների և               |

|   |                     |հմտությունների ձևավորմանը,  ընթացիկ        |

|   |                     |հաջողության հասնելու նախապայմանների        |

|   |                     |ստեղծմանը, ինչպես նաև  ցանկացած բնագավառում|

|   |                     |անհրաժեշտ աշխատանքային կուլտուրա և  էթիկա  |

|   |                     |դրսևորելու,  ղեկավարի և  գործընկերների հետ |

|   |                     |արդյունավետ հարաբերվելու կարողությունների, |

|   |                     |առաջացած աշխատանքային խնդիրներն ընկալելու  |

|   |                     |և  համապատասխան լուծումներ տալու           |

|   |                     |կարողությունների ձևավորմանը:               |

|___|_____________________|___________________________________________|

|31.|Մոդուլի տևողությունը |36 ժամ                                     |

|___|_____________________|___________________________________________|

|32.|Մուտքային պահանջները |Այս մոդուլն ուսումնասիրելու համար սկզբնական|

|   |                     |մասնագիտական գիտելիքներ պետք չեն:          |

|___|_____________________|___________________________________________|

|33.|Մոդուլի գնահատման    |Մոդուլի ընդունելի կատարողականը             |

|   |կարգը                |յուրաքանչյուր արդյունքի համար նախատեսված   |

|   |                     |կատարման չափանիշների բավարար մակարդակի     |

|   |                     |ապահովումն է:                              |

|___|_____________________|___________________________________________|

|34.|ՈՒսումնառության      |Փնտրել  և  գտնել աշխատանք                  |

|   |արդյունք 1           |                                           |

|___|_____________________|___________________________________________|

|35.|Կատարման չափանիշներ  |1) ներկայացնում է աշխատանքային             |

|   |                     |իրավահարաբերությունների ձևավորման          |

|   |                     |նախապայմանները,                            |

|   |                     |2) կարողանում է փնտրել առկա աշխատատեղերի   |

|   |                     |բազան, ուսումնասիրել և  ընտրել հավանական,  |

|   |                     |աշխատատեղը(երը)` օգտագործելով աշխատանքի    |

|   |                     |որոնման ժամանակակից միջոցները և            |

|   |                     |տեխնոլոգիաները,                            |

|   |                     |3) ճիշտ է կազմում գրավոր                   |

|   |                     |ինքնակենսագրություն (CV),                  |

|   |                     |4) ներկայացնում է իր մասնագիտական ուժեղ    |

|   |                     |կողմերը և  հիմնավորում իր                  |

|   |                     |համապատասխանությունը,                      |

|   |                     |5) ներկայացնում է  աշխատանքի ընդունվելու,  |

|   |                     |աշխատանքի փոփոխության  և  աշխատանքից       |

|   |                     |ազատվելու հիմնական ընթացակարգերը:          |

|___|_____________________|___________________________________________|

|36.|ՈՒսումնառության      |Հարմարվել աշխատանքային միջավայրին, ապահովել|

|   |արդյունք 2           |աշխատանքային դրական մթնոլորտ               |

|___|_____________________|___________________________________________|

|37.|Կատարման չափանիշներ  |1) ներկայացնում է մասնագիտական             |

|   |                     |գործունեության ոլորտում արտադրական         |

|   |                     |միջավայրին ներկայացվող հիմնական պահանջները,|

|   |                     |2) հիմնավորում է տվյալ աշխատանքով          |

|   |                     |զբաղվելու իր պատրաստակամությունը և         |

|   |                     |տրամադրվածությունը,                        |

|   |                     |3) ներկայացնում է գործընկերների նկատմամբ   |

|   |                     |հարգալից վերաբերմունքի և  արդյունավետ      |

|   |                     |հաղորդակցվելու օրինակներ,                  |

|   |                     |4) առաջադրված իրավիճակում ցուցաբերում է    |

|   |                     |պատրաստակամություն և  պատասխանատվության    |

|   |                     |դրսևորումներ,                              |

|   |                     |5) ցուցաբերում է գործընկերոջը և  ղեկավարին |

|   |                     |ուշադիր լսելու և  հասկանալու               |

|   |                     |կարողություններ:                           |

|___|_____________________|___________________________________________|

|38.|ՈՒսումնառության      |Արդյունավետ աշխատել թիմում` պահպանելով     |

|   |արդյունք 3           |էթիկայի նորմերը                            |

|___|_____________________|___________________________________________|

|39.|Կատարման չափանիշներ  |1) ներկայացնում է կազմակերպության          |

|   |                     |նպատակները և  դրա իրականացման գործում      |

|   |                     |թիմային աշխատանքի և  միջանձնային           |

|   |                     |հարաբերությունների կարևորությունը,         |

|   |                     |2) ներկայացնում է թիմային աշխատանքի        |

|   |                     |հիմնական սկզբունքները և  խնդիրների լուծման |

|   |                     |մեթոդները,                                 |

|   |                     |3) դրսևորում  է հարգալից և  պատշաճ         |

|   |                     |վերաբերմունք գործընկերների նկատմամբ`  ըստ  |

|   |                     |նրանց վարքագծի դրսևորման,                  |

|   |                     |4) առաջադրում է լուծումներ գործընկերների   |

|   |                     |շրջանում առաջացած խնդրահարույց             |

|   |                     |իրավիճակներում,                            |

|   |                     |5) կարողանում է առանձին իրավիճակներում     |

|   |                     |գերադասել թիմային շահը անձնական շահից:     |

|___|_____________________|___________________________________________|

|40.|ՈՒսումնառության      |Ներկայացնել աշխատանքում հաջողության        |

|   |արդյունք 4           |հասնելու նախապայմանները                    |

|___|_____________________|___________________________________________|

|41.|Կատարման չափանիշներ  |1) բացատրում է աշխատանքային կարգապահության |

|   |                     |և  պատասխանատվության կարևորությունը        |

|   |                     |աշխատանքային հաջողությունների հասնելու     |

|   |                     |գործում,                                   |

|   |                     |2) բացատրում է մասնագիտական                |

|   |                     |կարողությունների պարբերական կատարելագործման|

|   |                     |կարևորությունը  աշխատանքային               |

|   |                     |հաջողությունների հասնելու գործում,         |

|   |                     |3) բացատրում է նախաձեռնողականության և      |

|   |                     |նպատակասլացության կարևորությունը           |

|   |                     |աշխատանքային հաջողությունների հասնելու     |

|   |                     |գործում,                                   |

|   |                     |4) ներկայացնում է աշխատանքային             |

|   |                     |գործունեության ընթացքում ստորադասության և  |

|   |                     |վերադասության հարաբերությունների           |

|   |                     |պատշաճության կարևորությունը:               |

|_____________________________________________________________________|

|ՄՈԴՈՒԼԻ ԱՆՎԱՆՈՒՄԸ «ՀԱՄԱԿԱՐԳՉԱՅԻՆ ՕՊԵՐԱՏՈՐՈՒԹՅՈՒՆ»                    |

|_____________________________________________________________________|

|42.|Մոդուլի դասիչը       |ԱՀ-ՀՕ-5-17-001                             |

|___|_____________________|___________________________________________|

|43.|Մոդուլի նպատակը      |Մոդուլի  նպատակն  է զարգացնել ուսանողի     |

|   |                     |համակարգչային տեխնիկայից օգտվելու և  դրա   |

|   |                     |ծրագրային հնարավորությունները կիրառելու    |

|   |                     |առաջնային կարողությունները,  աշխատանքային  |

|   |                     |գործունեության ընթացքում և  անձնական       |

|   |                     |կարիքների շրջանակներում կիրառել            |

|   |                     |համակարգչային օպերացիոն համակարգերի,       |

|   |                     |գրասենյակային փաթեթների (Microsoft Office) |

|   |                     |ծրագրերը, կատարելագործել համացանցից        |

|   |                     |օգտվելու կարողությունները և  տեղեկատվական  |

|   |                     |բազաների հետ նպատակային աշխատելու          |

|   |                     |հմտությունները                             |

|___|_____________________|___________________________________________|

|44.|Մոդուլի տևողությունը |36 ժամ                                     |

|___|_____________________|___________________________________________|

|45.|Մուտքային պահանջները |Այս մոդուլն ուսումնասիրելու համար սկզբնական|

|   |                     |մասնագիտական գիտելիքներ պետք չեն:          |

|___|_____________________|___________________________________________|

|46.|Մոդուլի գնահատման    |Մոդուլի ընդունելի կատարողականը             |

|   |կարգը                |յուրաքանչյուր արդյունքի համար նախատեսված   |

|   |                     |կատարման չափանիշների բավարար մակարդակի     |

|   |                     |ապահովումն է:                              |

|___|_____________________|___________________________________________|

|47.|ՈՒսումնառության      |Համակարգչային տեխնիկայի տիրապետում  և      |

|   |արդյունք 1           |օպերացիոն համակարգի կիրառում               |

|___|_____________________|___________________________________________|

|48.|Կատարման չափանիշներ  |1) տիրապետում է համակարգչի հիմնական և      |

|   |                     |լրացուցիչ բաղադրիչներին,                   |

|   |                     |2) տիրապետում է միացնելու, օգտագործելու և  |

|   |                     |անջատելու տեխնիկական պայմաններին,          |

|   |                     |3) տիրապետում  է համակարգչային օժանդակ     |

|   |                     |տեխնիկական սարքերից (printer, scaner,      |

|   |                     |projector, fax, պատճենման սարք և  այլն),   |

|   |                     |4) ներկայացնում է օպերացիոն համակարգի      |

|   |                     |պատուհանային կառուցվածքը,                  |

|   |                     |5) ներկայացնում է կիրառվող հիմնական        |

|   |                     |ծրագրերը (microsoft office),               |

|   |                     |6) կարողանում է բացել առաջադրված           |

|   |                     |թղթապանակը և  ֆայլը,                       |

|   |                     |7) օգտվում է պատուհանային մենյուի հիմնական |

|   |                     |հրամաններից,                               |

|   |                     |8) ստեղծում է նոր թղթապանակ ու ֆայլ,       |

|   |                     |պահպանում, բացում, փակում  և  տեղադրում է  |

|   |                     |առաջադրված վայրում,                        |

|   |                     |9) կատարում է առաջադրված փաստաթղթի         |

|   |                     |տպագրում (Print):                          |

|___|_____________________|___________________________________________|

|49.|ՈՒսումնառության      |Տեքստերի խմբագրում և  ֆորմատավորում        |

|   |արդյունք 2           |                                           |

|___|_____________________|___________________________________________|

|50.|Կատարման չափանիշներ  |1) կարողանում է ծրագրերը պատրաստել հայերեն |

|   |                     |և  օտար լեզվով տեքստ մուտքագրելու համար,   |

|   |                     |2) մուտքագրում է տեքստ, մեծատառ նշաններ,   |

|   |                     |սիմվոլներ, թվանշաններ,                     |

|   |                     |3) կարողանում է տեղաշարժել տեքստային       |

|   |                     |ցուցիչը տեքստի մեջ կատարելով ուղղումներ,   |

|   |                     |ջնջումներ, լրացումներ,                     |

|   |                     |4) կատարում է մուտքագրված տեքստի պարզագույն|

|   |                     |ֆորմատավորում` փոխելով տողերի              |

|   |                     |դասավորությունը, միջտողային                |

|   |                     |տարածությունները, տեքստի գունային ֆոնը,    |

|   |                     |պարբերության խորությունները լուսանցքներից, |

|   |                     |5) կարողանում է տեքստին կից ներմուծել      |

|   |                     |նկարներ, գրաֆիկներ, աղյուսակներ,           |

|   |                     |անիմացիաներ և  այլն:                       |

|___|_____________________|___________________________________________|

|51.|ՈՒսումնառության      |Աղյուսակների պատրաստում և  խմբագրում       |

|   |արդյունք 3           |                                           |

|___|_____________________|___________________________________________|

|52.|Կատարման չափանիշներ  |1) ներկայացնում է աղյուսակներ կազմելու     |

|   |                     |համապատասխան ծրագրերը և  նախապատրաստել     |

|   |                     |դրանք,                                     |

|   |                     |2) կազմում է աղյուսակ առաջադրված չափերով և |

|   |                     |մուտքագրում տվյալներ,                      |

|   |                     |3) կատարում է ուղղումներ ու լրացումներ     |

|   |                     |աղյուսակում (տվյալներ, տողեր, սյուներ և    |

|   |                     |այլն),                                     |

|   |                     |4) փնտրում  և  գտնում է  տվյալներ          |

|   |                     |աղյուսակում,                               |

|   |                     |5) ստեղծում է պարզ ֆունկցիոնալ             |

|   |                     |կախվածություն տվյալների մեջ:               |

|___|_____________________|___________________________________________|

|53.|ՈՒսումնառության      |Գրաֆիկական խմբագրում և  նկարազարդում       |

|   |արդյունք 4           |                                           |

|___|_____________________|___________________________________________|

|54.|Կատարման չափանիշներ  |1) գծագրում է գրաֆիկական օբյեկտներ,        |

|   |                     |2) գծագրում է գրաֆիկական օբյեկտներ`        |

|   |                     |օգտագործելով Autoshapes պատուհանի պատրաստի |

|   |                     |ձևերը,                                     |

|   |                     |3) գծագրում է կանոնավոր պատկերներ,         |

|   |                     |4) ֆորմատավորում է գրաֆիկական օբյեկտները`  |

|   |                     |տեղափոխելով, պատճենելով, պտտելով և  չափերը |

|   |                     |փոխելով,                                   |

|   |                     |5) խմբավորում է  գրաֆիկական օբյեկտները,    |

|   |                     |6) գծագրում է տեքստային բլոկներ,           |

|   |                     |7) կատարում է գրաֆիկական օբյեկտների        |

|   |                     |գունաերանգավորում:                         |

|___|_____________________|___________________________________________|

|55.|ՈՒսումնառության      |Ցուցադրության կազմակերպում համակարգչային   |

|   |արդյունք 5           |ծրագրերով                                  |

|___|_____________________|___________________________________________|

|56.|Կատարման չափանիշներ  |1) ներկայացնում է ցուցադրական ծրագրերը և   |

|   |                     |դրանց պատուհանի կառուցվածքը,               |

|   |                     |2) մուտքագրում է  տեքստ, թվային արժեքներ և |

|   |                     |պարզ գործողություններ,                     |

|   |                     |3) ներբեռնում է նկարներ, տեսանյութեր,      |

|   |                     |անիմացիաներ, տվյալներ` աղյուսակի, գրաֆիկի  |

|   |                     |տեսքով,                                    |

|   |                     |4) կարողանում է առաջադրված թեմայով         |

|   |                     |պատրաստել ավարտուն փաստաթուղթ ցուցադրության|

|   |                     |համար,                                     |

|   |                     |5) ցուցադրում է պատրաստված տեղեկատվական    |

|   |                     |նյութը:                                    |

|___|_____________________|___________________________________________|

|57.|ՈՒսումնառության      |Աշխատել համացանցում                        |

|   |արդյունք  6          |                                           |

|___|_____________________|___________________________________________|

|58.|Կատարման չափանիշներ  |1) ներկայացնում է «համացանց»               |

|   |                     |հասկացությունը,                            |

|   |                     |2) օգտագործում է ինտերնետային հիմնական     |

|   |                     |ծրագրերը,                                  |

|   |                     |3) ներկայացնում է History, Favorites,      |

|   |                     |Stop, Refresh հրամանների, Back և  Forward  |

|   |                     |կոճակների նշանակությունը,                  |

|   |                     |4) փնտրում է առաջադրված տվյալները          |

|   |                     |համացանցի տեղեկատվական բազաներում          |

|   |                     |(որոնողական և  բաց ցանցերից),              |

|   |                     |5) կարողանում է համացանցից ներբեռնել,      |

|   |                     |պահպանել և  օգտագործել տեղեկությունները,   |

|   |                     |6) գրանցվում է էլեկտրոնային փոստում,       |

|   |                     |ինտերնետային ծրագրերում և  այլ կայքերում,  |

|   |                     |7) օգտագործում է էլեկտրոնային փոստի        |

|   |                     |հնարավորությունները, ուղարկում և  ստանում  |

|   |                     |ինֆորմացիա (հաղորդագրություն, նամակ և      |

|   |                     |կցորդ):                                    |

._____________________________________________________________________.

 

---------------------------------------------------------------------

ԻՐՏԵԿ - շարունակությունը հաջորդ մասերում

 

 

pin
Կրթության, գիտ, մշակ, սպորտ նախ.
17.11.2017
N 1321-Ն
Հրաման