Սեղմել Esc փակելու համար:
ՀՀՇՆ 30-01-2014 «ՔԱՂԱՔԱՇԻՆՈՒԹՅՈՒՆ. ՔԱ...
Քարտային տվյալներ

Տեսակ
Չի գործում
Ընդունող մարմին
Ընդունման ամսաթիվ
Համար

Գրանցման ամսաթիվ
ՈՒժի մեջ մտնելու ամսաթիվ
ՈՒժը կորցնելու ամսաթիվ
Ընդունման վայր
Սկզբնաղբյուր

Ժամանակագրական տարբերակ Փոփոխություն կատարող ակտ

Որոնում:
Բովանդակություն

Հղում իրավական ակտի ընտրված դրույթին X
irtek_logo
 

ՀՀՇՆ 30-01-2014 «ՔԱՂԱՔԱՇԻՆՈՒԹՅՈՒՆ. ՔԱՂԱՔԱՅԻՆ ԵՎ ԳՅՈՒՂԱԿԱՆ ԲՆԱԿԱՎԱՅՐԵՐԻ ՀԱՏԱԿԱԳԾՈ ...

Ուժը կորցրած ակտի տվյալ խմբագրությունը գործել է   13.11.2014  -ից մինչեւ     -ը:
 

 

117.0263.241014

ԳՐԱՆՑՎԱԾ Է
ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ
ԱՐԴԱՐԱԴԱՏՈՒԹՅԱՆ ՆԱԽԱՐԱՐՈՒԹՅԱՆ ԿՈՂՄԻՑ

                                      «24»        10            2014 Թ.

                                        ՊԵՏԱԿԱՆ ԳՐԱՆՑՄԱՆ ԹԻՎ 11714466

 

ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ ՔԱՂԱՔԱՇԻՆՈՒԹՅԱՆ ՆԱԽԱՐԱՐ ՀՐԱՄԱՆ

 

14 հոկտեմբերի 2014 թվականի N 263-Ն

 

ՀՀՇՆ 30-01-2014 «ՔԱՂԱՔԱՇԻՆՈՒԹՅՈՒՆ. ՔԱՂԱՔԱՅԻՆ ԵՎ ԳՅՈՒՂԱԿԱՆ ԲՆԱԿԱՎԱՅՐԵՐԻ ՀԱՏԱԿԱԳԾՈՒՄ ԵՎ ԿԱՌՈՒՑԱՊԱՏՈՒՄ» ՇԻՆԱՐԱՐԱԿԱՆ ՆՈՐՄԵՐԸ ՀԱՍՏԱՏԵԼՈՒ ԵՎ ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ ՔԱՂԱՔԱՇԻՆՈՒԹՅԱՆ ՆԱԽԱՐԱՐԻ 2001 ԹՎԱԿԱՆԻ ՀՈԿՏԵՄԲԵՐԻ 1-Ի N 82 ՀՐԱՄԱՆՈՒՄ ՓՈՓՈԽՈՒԹՅՈՒՆ ԿԱՏԱՐԵԼՈՒ ՄԱՍԻՆ

(3-րդ մաս)

 

185. Խոշորագույն, խոշոր և մեծ քաղաքներում` պահպանելով ՀՀ օրենսդրության և նորմատիվ ակտերի պահանջները, պետք է նախատեսել խոշոր քաղաքային անտառների գոյություն ունեցող զանգվածների` անտառապուրակների փոխակերպման հնարավորությունը, սակայն մեկ մարդու հաշվարկով 5 մ2-ից ոչ ավելի: Ընդ որում, հարկավոր է պահպանել և բարելավել ձևավորված լանդշաֆտները` ապահովելով դրանց տարածական փոխադարձ կապերը բնական էկոհամակարգերի հետ:

186. Հասարակական տրանսպորտի միջոցներով քաղաքային և շրջանային այգիների հասանելիության ժամանակահատվածը (առանց հաշվի առնելու տրանսպորտին սպասելու ժամանակը) պետք է լինի 20 րոպեից ոչ ավելի:

187. Հանգստի գոտիների կազմում հարկավոր է նախատեսել կենդանաբանական այգիների տեղակայումը:

188. Կենդանաբանական այգու սահմանագծից մինչև բնակելի և հասարակական կառուցապատումն ընկած հեռավորությունը սահմանվում է 50 մ-ից ոչ պակաս:

189. Զբոսայգիների տեղակայման ժամանակ հարկավոր է առավելագույնս պահպանել գոյություն ունեցող տնկարկներով և ջրավազաններով հատվածները:

190. Զբոսայգիների և պուրակների մակերեսները հարկավոր է ընդունել սույն շինարարական նորմերի 14-րդ աղյուսակում տրված ցուցանիշներից ոչ պակաս:

 

Աղյուսակ 14

 

.___________________________________________.

|Հ/Հ|Անվանումը                 |Մակերեսը, հա|

|___|__________________________|____________|

|1. |Քաղաքային զբոսայգիներ     |   15       |

|___|__________________________|____________|

|2. |Բնակելի շրջանների այգիներ |    3       |

|___|__________________________|____________|

|3. |Պուրակներ                 |    0.5     |

.___________________________________________.

 

191. Խոշորագույն, խոշոր և մեծ քաղաքներում, բացի քաղաքային և շրջանային նշանակության զբոսայգիներից անհրաժեշտ է նախատեսել մասնագիտացված` մանկական, մարզական, ցուցահանդեսային, կենդանաբանական, բուսաբանական և այլ այգիներ, որոնց չափերը որոշվում են նախագծման առաջադրանքով: Մանկական այգիների մոտավոր չափերը թույլատրվում է ընդունել 5 մ2/մարդ հաշվարկով, մարզական այգիների նորմերը` 12 մ2/մարդ չափով` հրապարակների և սպորտային կառույցների չափերն ընդունելով ըստ սույն շինարարական նորմերի 7-րդ հավելվածի:

192. Պատմականորեն ձևավորված կառուցապատման վերակառուցման կամ վերականգնման պայմաններում նշված տարրերի մակերեսները թույլատրվում է նվազեցնել, բայց 20%-ից ոչ ավելի:

193. Զբոսայգիների տարածքների ընդհանուր հաշվեկշռում կանաչածածկ տարածքների մակերեսը պետք է ընդունել 70%-ից ոչ պակաս: Անջրանցիկ տարածքների 25-30%-ը պետք է կազմեն արահետային ցանցը, հարթ կառույցները, սպորտային և խաղահրապարակների, ինչպես նաև հաճախորդների սպասարկման, ատրակցիոնների և զբոսայգու շահագործման համար նախատեսված կառույցները, որոնց մակերեսը չպետք է գերազանցի զբոսայգու տարածքի 7%-ը:

194. Զբոսայգու (այգու) տարածքի առանձին տարրերի չափերը պետք է ընդունել սույն շինարարական նորմերի 15-րդ և 16-րդ աղյուսակներում տրված ցուցանիշներից ոչ պակաս:

 

Աղյուսակ 15

 

.___________________________________________________________.

|  |Զբոսայգու տարածքի           |Տարածքի բաշխումը (տոկոս)   |

|  |անվանումը                   |___________________________|

|  |                            |Քաղաքային |Հանգստի         |

|  |                            |զբոսայգի  |գոտիների,       |

|  |                            |          |առողջարանային,  |

|  |                            |          |անտառապուրակների|

|  |                            |          |զբոսայգիներ     |

|__|____________________________|__________|________________|

|1.|Կանաչ տնկարկներ և  ջրային   | 65-75    |   75-80        |

|  |մակերեսներ *                |          |                |

|__|____________________________|__________|________________|

|2.|Ծառուղիներ, ճեմուղիներ,     | 10-15    |    8-12        |

|  |արահետներ,                  |          |                |

|__|____________________________|__________|________________|

|3.|Հարթակներ                   |  8-12    |    4-8         |

|__|____________________________|__________|________________|

|4.|Կառույցներ                  |  5-7     |    2-4         |

|__|________________________________________________________|

|5.|* Ջրային մակերեսների չափերը սահմանվում են նախագծման     |

|  |առաջադրանքով, սակայն զբոսայգու տարածքի 2%-ից ոչ ավելի:  |

.___________________________________________________________.

 

Աղյուսակ 16

 

.___________________________________________________________.

|Հ/Հ|Զբոսայգու տարածքի անվանումը         |Հարաբերությունը   |

|   |                                    |ընդհանուր մակերեսի|

|   |                                    |նկատմամբ, %       |

|___|____________________________________|__________________|

|1. |Կանաչ ծածկույթ և  ջրային            |    65-70         |

|   |մակերեսներ *                        |                  |

|___|____________________________________|__________________|

|   |Ծառուղիներ, ճեմուղիներ, արահետներ,  |                  |

|___|____________________________________|__________________|

|2. |Հարթակներ                           |    28-25         |

|___|____________________________________|__________________|

|3. |Կառույցներ                          |     7-5          |

|___|_______________________________________________________|

|4. |* Ջրային մակերեսների չափերը սահմանվում են նախագծման    |

|   |առաջադրանքով, սակայն զբոսայգու տարածքի 2%-ից ոչ ավելի: |

.___________________________________________________________.

 

195. Զբոսայգու արդյունավետ օգտագործման նպատակով հարկավոր է շուրջտարյա գործող հաստատությունները տեղակայել հիմնական մուտքերի հարևանությամբ: Մուտքերի միջև հեռավորությունը հարկավոր է ընդունել 500 մ-ից ոչ ավելի:

196. Ճեմելիքի երկարության և լայնության հարաբերակցությունը պետք է լինի 1:3-ից ոչ պակաս: 25 մ-ից պակաս լայնությամբ ճեմելիքի դեպքում պետք է նախատեսել 3-6 մ լայնությամբ մեկ ճեմուղի, 25- մ-ից լայն ճեմելիքի դեպքում` հիմնական ճեմուղուց բացի պետք է նախատեսել 1.5-3.0 մ լրացուցիչ ուղիներ (արահետներ), 50 մ-ից լայն ճեմելիքների դեպքում թույլատրվում է մարզահրապարակների, տաղավարների, մանկական խաղահամալիրների, հեծանվային ուղիների տեղակայումը: Կառույցների բարձրությունը չպետք է գերազանցի 6 մ-ը:

197. Ճեմելիքի մուտքերը պետք է կազմակերպել 250 մ-ից ոչ ավելի ընդմիջումներով, ինտենսիվ շարժմամբ փողոցներում` հետիոտն անցումների հետ փոխկապակցված: Տարածքի տարրերի հարաբերակցությունը պետք է ընդունել սույն շինարարական նորմերի 17-րդ աղյուսակում տրված ցուցանիշներից ոչ ավելի:

 

Աղյուսակ 17

 

.___________________________________________________________.

|Հ/Հ|Ճեմելիքի   | Անվանումը              |Հարաբերությունը   |

|   |չափերը, մ  |                        |ընդհանուր մակերեսի|

|   |           |                        |նկատմամբ, %       |

|___|___________|________________________|__________________|

|1. |10-25      |Կանաչ ծածկույթ և  ջրային|    70-75         |

|   |           |մակերեսներ              |                  |

|   |           |Ծառուղիներ, ճեմուղիներ, |    30-25         |

|   |           |արահետներ, հարթակներ    |                  |

|   |           |Կառույցներ              |      -           |

|___|___________|________________________|__________________|

|2. |26-50      |Կանաչ ծածկույթ և  ջրային|    75-80         |

|   |           |մակերեսներ              |                  |

|   |           |Ծառուղիներ, ճեմուղիներ, |    23-17         |

|   |           |արահետներ, հարթակներ    |                  |

|   |           |Կառույցներ              |     2-3          |

|___|___________|________________________|__________________|

|3. |51 և  ավելի|Կանաչ ծածկույթ և  ջրային|    65-75         |

|   |լայնությամբ|մակերեսներ              |                  |

|   |           |Ծառուղիներ, ճեմուղիներ, |                  |

|   |           |արահետներ, հարթակներ    |    30-25         |

|   |           |Կառույցներ              |    5-ից ոչ ավելի |

.___________________________________________________________.

 

198. Մեկ երկայնական հետիոտն արահետով ճեմելիքի լայնությունը` տեղակայման հետևյալ տարբերակների համար հարկավոր է ընդունել սույն շինարարական նորմերի 18-րդ աղյուսակում տրված ցուցանիշներից ոչ պակաս:

 

Աղյուսակ 18

 

.________________________________________________.

|Հ/Հ| Անվանումը                  |Լայնությունը, մ|

|___|____________________________|_______________|

|1. |Փողոցի առանցքով             |     18        |

|___|____________________________|_______________|

|2. |Փողոցի մի կողմից` երթևեկելի |     10        |

|   |մասի և  կառուցապատման միջև  |               |

.________________________________________________.

 

199. Շենքերից, շինություններից, ինչպես նաև ինժեներական կահավորման օբյեկտներից մինչև ծառերն ու թփուտներն ընկած հեռավորությունը հարկավոր է ընդունել սույն շինարարական նորմերի 19-րդ աղյուսակին համապատասխան:

 

Աղյուսակ 19

 

.____________________________________________________________________.

|Հ/Հ|Շենք, շինություն, ինժեներական բարեկարգման    |Շենքից,           |

|   |օբյեկտ                                       |շինությունից,     |

|   |                                             |օբյեկտից մինչև    |

|   |                                             |առանցքն ընկած     |

|   |                                             |հեռավորությունը, մ|

|   |                                             |__________________|

|   |                                             |ծառի բնի | թփուտի |

|___|_____________________________________________|_________|________|

|1. |Շենքի և  շինության արտաքին պատ               |   5.0   |   1.5  |

|___|_____________________________________________|_________|________|

|2. |Տրամվայի պաստառի եզրագիծ                     |   5.0   |   3.0  |

|___|_____________________________________________|_________|________|

|3. |Մայթեզր և  այգու արահետի եզր                 |   0.7   |   0.5  |

|___|_____________________________________________|_________|________|

|4. |Փողոցի երթևեկային  մասի եզրագիծ,             |   2.0   |   1.0  |

|   |ճանապարհի կողնակի ամրացված եզր կամ           |         |        |

|   |առվի եզր                                     |         |        |

|___|_____________________________________________|_________|________|

|5. |Լուսավորության ցանցի, տրամվայի               |   4.0   |   -    |

|   |կայմերի և  հենարանների,սալարկուղու           |         |        |

|   |հենարան և  ուղեկամուրջ                       |         |        |

|___|_____________________________________________|_________|________|

|6. |Շեպության, դարավանդի հիմնատակ                |   1.0   |   0.5  |

|___|_____________________________________________|_________|________|

|7. |Հենապատի հիմնատակ կամ ներքին եզրամաս         |   3.0   |   1.0  |

|___|_____________________________________________|_________|________|

|8. |Ստորգետնյա ցանցեր.                           |         |        |

|   |1) գազատարներ, կոյուղի                       |   1.5   |   -    |

|   |2) ջերմային ցանց (կանալի, թունելի պատեր կամ  |   2.0   |   1.0  |

|   |թաղանթը` առանց կանալ տեղակայման պարագայում)  |         |        |

|   |3) ջրագիծ, ցամաքուրդ                         |   2.0   |   -    |

|   |4) ուժային մալուխ և  կապի մալուխ             |   2.0   |   0.7  |

.____________________________________________________________________.

 

200. Պուրակի տարածքում այցելուներին սպասարկող կառույցների (սրճարաններ, տաղավարներ, կրպակներ) բարձրությունը չպետք է գերազանցի 4 մետրը, իսկ կառուցապատման մակերեսը` պուրակի տարածքի 2%-ը: Պուրակի տարածքի տարրերի հարաբերակցությունը պետք է ընդունել սույն շինարարական նորմերի 20-րդ աղյուսակում տրված ցուցանիշներից ոչ ավելի:

 

Աղյուսակ 20

 

._____________________________________________________________________.

|Հ/Հ|Պուրակի տեղադիրքը     |Անվանումը                 |Հարաբերությունը|

|   |                      |                          |ընդհանուր      |

|   |                      |                          |մակերեսի       |

|   |                      |                          |նկատմամբ, %    |

|___|______________________|__________________________|_______________|

|1. |Բնակավայրի            |Կանաչ ծածկույթ և  ջրային  |   60-73       |

|   |փողոցներում,          |մակերեսներ                |               |

|   |հրապարակներում        |Ծառուղիներ, ճեմուղիներ,   |   38-25       |

|   |                      |արահետներ, հարթակներ,     |     2         |

|   |                      |փոքր ճարտարապետական ձևեր  |               |

|   |                      |Կառույցներ                |               |

|___|______________________|__________________________|_______________|

|2. |Բնակելի շրջաններում,  |Կանաչ ծածկույթ և  ջրային  |   70-80       |

|   |բնակելի փողոցներում,  |մակերեսներ                |   30-20       |

|   |շենքերի միջև,  առանձին|Ծառուղիներ, ճեմուղիներ,   |     -         |

|   |շենքերի մոտ           |արահետներ, հարթակներ,     |               |

|   |                      |փոքր ճարտարապետական ձևեր  |               |

|   |                      |Կառույցներ                |               |

|___|______________________|__________________________|_______________|

|3. |Բնակավայրի            |Կանաչ ծածկույթ և  ջրային  |   60-73       |

|   |փողոցներում,          |մակերեսներ                |   38-25       |

|   |հրապարակներում        |Ծառուղիներ, ճեմուղիներ,   |     2         |

|   |                      |արահետներ, հարթակներ,     |               |

|   |                      |փոքր ճարտարապետական ձևեր  |               |

|   |                      |Կառույցներ                |               |

|___|______________________|__________________________|_______________|

|4. |Բնակելի շրջաններում,  |Կանաչ ծածկույթ և  ջրային  |   70-80       |

|   |բնակելի փողոցներում,  |մակերեսներ                |   30-20       |

|   |շենքերի միջև  առանձին |Ծառուղիներ, ճեմուղիներ,   |     -         |

|   |շենքերի մոտ           |արահետներ, հարթակներ,     |               |

|   |                      |փոքր ճարտարապետական ձևեր  |               |

|   |                      |Կառույցներ                |               |

._____________________________________________________________________.

 

201. Ընդհանուր օգտագործման կանաչապատ տարածքների կառուցվածքում 0.5 կմ-ից լայն խոշոր զբոսայգիներն ու անտառապուրակները պետք է կազմեն դրանց 10%-ից ոչ պակաս մասը:

202. Քաղաքային զբոսայգիների հասանելիությունը չպետք է գերազանցի 20 րոպեն, իսկ հատակագծային շրջանների զբոսայգիներինը` 15 րոպեն:

203. Սեյսմիկ գոտիներում անհրաժեշտ է ապահովել ազատ մոտեցում դեպի պուրակներ, այգիներ և ընդհանուր օգտագործման այլ կանաչապատ տարածքներ` բացառելով բնակելի շրջանների կողմից ցանկապատերի կառուցումը:

204. Զբոսայգիների, այգիների, անտառապուրակների, անտառների, կանաչ գոտիների տարածքների միաժամանակյա այցելուների հաշվարկային քանակը ընդունվում է սույն շինարարական նորմերի 21-րդ աղյուսակում տրված ցուցանիշներից ոչ ավելի:

 

Աղյուսակ 21

 

._____________________________________________.

|Հ/Հ| Անվանումը                   |Այցելուների|

|   |                             |քանակը     |

|   |                             |մարդ/հա    |

|___|_____________________________|___________|

|1. |Քաղաքային զբոսայգիներ        |   100     |

|___|_____________________________|___________|

|2. |Հանգստի գոտիների զբոսայգիներ |    70     |

|___|_____________________________|___________|

|3. |Առողջավայրերի զբոսայգիներ    |    50     |

|___|_____________________________|___________|

|4. |Անտառապուրակներ/հիդրոպարկեր  |    10     |

|___|_____________________________|___________|

|5. |Անտառներ                     |   1-3     |

._____________________________________________.

 

205. Ողողահուների տարածքներում զբոսայգիների կառուցման դեպքում անհրաժեշտ է պահպանել սույն շինարարական նորմերի 22-րդ բաժնի և ՍՆիՊ 2.06.15 շինարարական նորմերի պահանջները:

206. Ճեմուղիները և հետիոտն արահետները հարկավոր է նախատեսել զանգվածային հետիոտն հոսքերի շարժման ուղղությամբ: Ճեմուղու տեղակայումը, ձգվածությունն ու լայնությունը, ինչպես նաև դրա տեղադիրքը փողոցի լայնական կտրվածքում հարկավոր է որոշել` հաշվի առնելով փողոցի և հարակից կառուցապատման ճարտարապետահատակագծային լուծումները: Ճեմուղիների և հետիոտն արահետների երկայնքով հարկավոր է նախատեսել կարճատև հանգստի հարթակներ:

207. Ընդհանուր օգտագործման կանաչապատ տարածքները պետք է բարեկարգվեն և սարքավորվեն ճարտարապետական փոքր ձևերով. շատրվաններով և ջրավազաններով, աստիճաններով, թեքահարթակներով, հենապատերով, զրուցարաններով, լուսամփոփերով և այլն: Լուսամփոփների քանակը հարկավոր է որոշել ըստ տարածքի նորմատիվ լուսավորվածության պահանջների:

208. Լանդշաֆտային-ռեկրեացիոն գոտիների ճանապարհաարահետային ցանցը (փողոցներ, արահետներ, ճեմուղիներ) հարկավոր է ծրագծել հետիոտների շարժման հիմնական ուղիների ուղղությամբ հնարավորինս նվազագույն թեքություններով և հաշվի առնելով հիմնական նպատակակետերին, խաղային և սպորտային հրապարակներին հասանելիության ամենակարճ հեռավորությունը: Արահետի լայնությունը պետք է լինի 0.75 մ-ին պատիկ (մեկ մարդու շարժման շերտի լայնություն):

209. Քաղաքների կանաչ գոտիներում հարկավոր է նախատեսել ծառային և թփային բուսատեսակների տնկարաններ և ծաղկային ու ջերմոցային տնտեսություններ` հաշվի առնելով քաղաքային և գյուղական բնակավայրերի խմբերին տնկանյութով ապահովելու անհրաժեշտությունը:

210. Տնկարանների մակերեսը կարող է սահմանվել նաև 3-5 մ2 /մարդ հաշվարկի հիման վրա` պայմանավորված ընդհանուր օգտագործման կանաչապատ տարածքներով բնակչության ապահովվածության մակարդակով, սանիտարապաշտպանիչ գոտիների չափերով, բնակլիմայական և այլ տեղական առանձնահատկություններով: Ծաղկանոցային-ջերմոցային տնտեսությունների ընդհանուր մակերեսը հարկավոր է ընդունել 0.5 մ2 /մարդ հաշվարկով:

211. Առողջավայրերի տարածքների օգտագործման ռեժիմները պետք է նպատակաուղղված լինեն լանդշաֆտի պահպանության, կառավարման և պլանավորման գործընթացների իրականացման խթանմանը` լանդշաֆտների «նույնացում (ի հայտ բերում)-գնահատում-լանդշաֆտի որակի նպատակի սահմանում» շղթային համաձայն:

212. Գեղագիտական և ճանաչողական բարձր արժեքով օժտված, բնական լանդշաֆտների ճարտարապետատարածական կազմակերպումը պետք է նպատակաուղղված լինի դրանց արժեքների առավել համակողմանի բացահայտմանն ու մատուցմանը` միևնույն ժամանակ խնայողական բնօգտագործման պահանջների ապահովմամբ:

213. Պարկերի տեղակայման ժամանակ պետք է առավելագույնս պահպանել գոյություն ունեցող ծառատնկումներով և ջրային մակերեսներով հատվածները:

214. Ռեկրեացիոն նշանակության գոտիներում բնակչության զանգվածային կարճատև հանգստի օբյեկտների տեղաբաշխումը հարկավոր է նախատեսել` հաշվի առնելով այդ տարածքների 1.5 ժ-ից ոչ ավելի տրանսպորտային հասանելիությունը:

215. Հատուկ պահպանվող տարածքների գոտիների կազմում, բուժական հատկանիշներով, առավել բարենպաստ միկրոկլիմայական, լանդշաֆտային և սանիտարահիգիենիկ պայմաններով օժտված հողերի վրա, կարող են առանձնացվել բուժ-առողջարարական (առողջավայր) տեղամասեր: Առողջավայրերի տարածքներում առողջավայրային գոտիներ ձևավորելու նպատակով նախատեսվում են առողջարանաառողջավայրային և առողջարարական, հանգստի և զբոսաշրջության հաստատություններ, բուժվողների և հանգստացողների սպասարկման հաստատություններ և կազմակերպություններ, առողջավայրային զբոսայգիներ և ընդհանուր օգտագործման կանաչապատ և այլ տարածքներ, լողափեր: Առողջավայրային գոտիների ընդհանուր օգտագործման կանաչապատ տարածքների չափերը հարկավոր է սահմանել սանիտարաառողջավայրային և առողջարարական հաստատությունների մեկ տեղի համար` 100 մ2 հաշվարկով: Տափաստանային շրջանների առողջավայրային գոտիներում ընդհանուր օգտագործման կանաչապատ տարածքների տեղամասերը թույլատրվում է նվազեցնել, սակայն 50%-ից ոչ ավելի:

216. Հանգստի և առողջարանաառողջավայրային հաստատությունների տեղակայումը ափամերձ հանգստի և առողջավայրային գոտիներում անհրաժեշտ է նախատեսել` հաշվի առնելով սույն շինարարական նորմերի 13-րդ բաժնի պահանջները, սակայն գետերի ափերի և ջրամբարների պարագայում 50 մ-ից ոչ պակաս հեռավորությամբ, եթե դա չի հակասում ՀՀ ջրային օրենսդրության պահանջներին:

217. Առողջավայրային և հանգստի գոտիներում տեղակայված լողափերի տարածքների չափերը հարկավոր է ընդունել մեկ հաճախորդի (այցելուի) համար սույն շինարարական նորմերի 22-րդ աղյուսակում տրված ցուցանիշներից ոչ պակաս:

 

Աղյուսակ 22

 

._________________________________________________________________.

|Հ/Հ|Անվանումը                                      |Տարածքը      |

|   |                                               |(մեկ այցելուի|

|   |                                               |հաշվով) մ2   |

|___|_______________________________________________|_____________|

|1. |Գետերի և  լճերի                                |     8       |

|___|_______________________________________________|_____________|

|2. |Գետերի և  լճերի (երեխաների համար)              |     4       |

|___|_______________________________________________|_____________|

|3. |Առողջավայրային գոտիներից դուրս գյուղատնտեսական |     5       |

|   |օգտագործման համար պիտանի հողերի վրա տեղակայվող |             |

|   |գետերի և  լճերի լողափեր                        |             |

|___|_______________________________________________|_____________|

|4. |Հատուկ մասնագիտացված բուժական լողափեր          |    8-12     |

|   |սակավաշարժ բուժվողների համար                   |             |

._________________________________________________________________.

 

218. Նախագծվող առողջարանաառողջավայրային և առողջարարական հաստատությունների սահմանագծից հեռավորությունը պետք է ընդունել սույն շինարարական նորմերի 23-րդ աղյուսակում տրված ցուցանիշներից ոչ պակաս:

 

Աղյուսակ 23

 

.___________________________________________________________________.

|Հ/Հ|       Անվանումը                            |Հեռավորությունը, մ|

|___|____________________________________________|__________________|

|1. |մինչև  բնակելի և  հասարակական կառուցապատումը|         500      |

|   |(որը չի առնչվում առողջավայրային և  հանգստի  |                  |

|   |գոտու սպասարկման հետ), կոմունալ տնտեսության |                  |

|   |և  պահեստարանների օբյեկտները                |                  |

|___|____________________________________________|__________________|

|2. |նույնը` վերակառուցման պայմաններում          |         100      |

|___|____________________________________________|__________________|

|3. |մինչև  ընդհանուր երկաթուղային ցանցը         |         500      |

|___|____________________________________________|__________________|

|4. |մինչև  ավտոմոբիլային ճանապարհներ`           |                  |

|___|____________________________________________|__________________|

|1) |I, II, III կարգի                            |         500      |

|___|____________________________________________|__________________|

|2) |IV կարգի                                    |         200      |

|___|____________________________________________|__________________|

|5. |մինչև  ամառանոցային կառուցապատում           |         300      |

.___________________________________________________________________.

 

219. Հատուկ պահպանվող տարածքների օգտագործման ռեժիմը և չափերը սահմանվում են ՀՀ կառավարության կողմից` հաշվի առնելով նաև սույն շինարարական նորմերի 13-րդ բաժնի պահանջները: Միջազգային, հանրապետական, տեղական նշանակության հուշարձանների, բնության հատուկ պահպանվող տարածքների օգտագործման ռեժիմները սահմանվում են բնության հատուկ պահպանվող տարածքների, պատմության և մշակույթի անշարժ հուշարձանների ու պատմական միջավայրի պահպանության և օգտագործման վերաբերյալ ՀՀ օրենսդրության պահանջներին համապատասխան:

220. Կարճատև զանգվածային հանգստի գոտիների տեղաբաշխումը պետք է նախատեսել` հասարակական տրանսպորտի միջոցներով 1.5 ժ-ից ոչ ավելի հասանելիության սահմաններում:

221. Կարճատև զանգվածային հանգստի գոտիների տարածքների չափերը հարկավոր է ընդունել մեկ այցելուի համար 500 մ2 -ուց ոչ պակաս հաշվարկով, այդ թվում դրա ակտիվ հանգստի տեսակների համար ինտենսիվ օգտագործվող հատվածը պետք է կազմի մեկ այցելուի համար` 100 մ2: Կարճատև զանգվածային հանգստի տարածքի մակերեսը հարկավոր է ընդունել 50 հա-ից ոչ պակաս:

222. Հանգստի գոտիները հարկավոր է տեղակայել առողջարաններից, ճամբարներից, նախադպրոցական առողջարանային-առողջարարական հաստատություններից, ամառանոցային ընկերություններից, ընդհանուր ցանցի ավտոմոբիլային ճանապարհներից, երկաթուղագծերից 500 մ-ից ոչ պակաս, իսկ հանգստյան տներից` 300 մ-ից ոչ պակաս հեռավորության վրա:

223. Անտառապուրակների, հանգստի և առողջավայրերի գոտիների սահմանագծերին տեղակայվող ավտոմեքենաների ավտոկայնատեղերի չափերը հարկավոր է որոշել ըստ նախագծման առաջադրանքի, վերջինիս բացակայության դեպքում` սույն շինարարական նորմերի 4-րդ հավելվածով:

224. Առողջավայրային գոտիներում նախատեսվում են.

1) երկարատև հանգստի առողջարանաառողջավայրային հաստատությունների տեղակայում` աղմուկի թույլատրելի մակարդակ ունեցող տարածքների վրա,

2) մանկական առողջարանաառողջավայրային և առողջարարական հաստատությունների տեղակայում` մեծահասակների համար նախատեսված հաստատություններից կանաչ տնկարկների 100 մ-ից ոչ պակաս բաժանարար շերտով մեկուսացված,

3) տրանսպորտային շարժման սահմանափակում և տարանցիկ տրանսպորտային հոսքերի բացառում:

225. Առողջավայրային գոտու սահմաններում տեղակայվող միատիպ կամ մոտ ուղղվածությամբ առողջարանաառողջավայրային և առողջարարական հաստատությունները հարկավոր է միավորել որպես համալիրներ` ապահովելով բժշկական, առողջավայրային-կենցաղային և տնտեսական սպասարկման կենտրոնացում միասնական ճարտարապետատարածական լուծման մեջ:

226. Առողջավայրային գոտիների ընդհանուր օգտագործման տարածքների չափերը հարկավոր է սահմանել առողջարանաառողջավայրային և առողջարարական հաստատությունների համար հետևյալ հաշվարկից, մեկ տեղի համար` համաառողջավայրային կենտրոններ` 10 մ2, կանաչապատ տարածքներ-100 մ2: Ձևավորված լեռնային առողջավայրերում ընդհանուր օգտագործման կանաչապատ տարածքների չափերը թույլատրվում է նվազեցնել, սակայն 50%-ից ոչ ավելի:

227. Գետափերի և լճափերի համար ափամերձ շերտի նվազագույն ձգվածությունը մեկ այցելուի համար հարկավոր է ընդունել 0.25 մ-ից ոչ պակաս:

228. Լողափերին միաժամանակյա այցելուների քանակը հարկավոր է հաշվարկել` հաշվի առնելով լողափի միաժամանակյա բեռնվածության գործակիցների սույն շինարարական նորմերի 24-րդ աղյուսակում տրված ցուցանիշները:

 

Աղյուսակ 24

 

.______________________________________________________________.

|Հ/Հ|      Անվանումը                             |Բեռնվածության|

|   |                                            |   գործակից  |

|___|____________________________________________|_____________|

|1. |Առողջավայրեր                                |   0.6-0.8   |

|___|____________________________________________|_____________|

|2. |Հանգստի և  զբոսաշրջության հաստատություններ  |   0.7-0.9   |

|___|____________________________________________|_____________|

|3. |Մանկական ճամբարներ                          |   0.5-1.0   |

|___|____________________________________________|_____________|

|4. |Տեղի բնակչության ընդհանուր օգտագործման համար|     0.2     |

|___|____________________________________________|_____________|

|5. |Առանց ուղեգրերի հանգստացողների համար        |     0.5     |

.______________________________________________________________.

 

XIV. ՏՐԱՆՍՊՈՐՏ ԵՎ ՃԱՆԱՊԱՐՀԱՓՈՂՈՑԱՅԻՆ ՑԱՆՑ

 

229. Բնակավայրերի նախագծման ժամանակ, ըստ դրանց հատակագծային կառուցվածքի և բնակավայրերի տարածքին անմիջականորեն հարող տարածքների հատակագծային կառուցվածքի, անհրաժեշտ է նախատեսել տրանսպորտի և ճանապարհափողոցային ցանցի միասնական փոխկապակցված համակարգ, որը կապահովի բնակավայրի գործառական գոտիների, մերձակայքում գտնվող օբյեկտների, տարաբնակեցման համակարգի այլ բնակավայրերի, արտաքին տրանսպորտի օբյեկտների, ինչպես նաև ավտոմոբիլային ճանապարհների հետ հարմար, արագ և անվտանգ կապ:

230. 50 հազար և ավելի բնակչությամբ քաղաքների համար պետք է նախատեսել արտաքին տրանսպորտի հանգույցների ու գլխավոր մայրուղիների կրկնակում` շրջանցիկ ճանապարհների պարտադիր անցկացումով: Փոքր քաղաքների և բնակավայրերի համար հնարավորության սահմաններում հարկավոր է նախատեսել բնակավայրերի հարմարավետ մուտքերով շրջանցիկ ճանապարհներ:

231. Աշխատողների 90%-ի համար բնակության վայրից մինչև աշխատավայր ժամանակի ծախսերը մեկ ուղղությամբ, կախված քաղաքի բնակչության թվից, չպետք է գերազանցեն սույն շինարարական նորմերի 25-րդ աղյուսակում տրված ցուցանիշները:

 

Աղյուսակ 25

 

.___________________________________.

|Հ/Հ|Բնակչության թիվը  |ժամանակի    |

|   |                  |ծախսումները,|

|   |                  |րոպե        |

|___|__________________|____________|

|1. |1 000 000-ից ավելի|    40      |

|___|__________________|____________|

|2. |100 000-1 000 000 |    30      |

|___|__________________|____________|

|3. |100 000 և  պակաս  |    25      |

.___________________________________.

 

232. Քաղաքային բնակչության հաշվարկային թվաքանակի միջանկյալ արժեքների համար ժամանակի ծախսերի նորմերը պետք է միջարկել:

233. Գյուղական բնակավայրերի բնակիչների աշխատանքային տեղափոխությունների վրա ծախսված ժամանակը (հետիոտն կամ տրանսպորտով) չպետք է գերազանցի 20 րոպեն:

234. Բնակավայրի ճանապարհափողոցային ցանցի և տրանսպորտային հանգույցների թողունակությունը, ինչպես նաև տրանսպորտային միջոցների սպասարկման տեղերի թիվը, անհրաժեշտ է որոշել ելնելով հաշվարկային ժամկետում բնակչության ավտոմոբիլացման մակարդակից, որի ցուցանիշը ընդունվում է 1000 բնակչի համար 400 միավոր, այդ թվում 80-85%-ը` մարդատարներ և 15-20%-ը` բեռնատարներ:

235. Տեղական պայմաններից ելնելով նշված ավտոմոբիլացման մակարդակը թույլատրվում է իջեցնել կամ բարձրացնել, բայց 20%-ից ոչ ավելի:

236. Գյուղատնտեսական, հատուկ տեխնոլոգիական և այլ տրանսպորտային միջոցների պահպանության և սպասարկման տեղերի թիվը որոշվում է ըստ գործող նորմերի կամ հատուկ առաջադրանքի:

237. Բնակավայրերի ճանապարհափողոցային ցանցն անհրաժեշտ է նախագծել միասնական համակարգի տեսքով` հաշվի առնելով ճանապարհների և փողոցների դերն ու նշանակությունը, տրանսպորտի ու հետիոտնի անցուդարձը, տարածքի ճարտարապետահատակագծային լուծումներն ու կառուցապատման բնույթը: Ճանապարհափողոցային ցանցում պետք է առանձնացնել միջպետական, հանրապետական, տեղական նշանակության ճանապարհներ և փողոցներ: Քաղաքային ճանապարհներն ու փողոցները դասակարգվում են ըստ սույն շինարարական նորմերի 26-րդ աղյուսակի:

238. Նոր նախագծվող քաղաքային ճանապարհների և փողոցների հաշվարկային հարաչափերը պետք է ընդունել ըստ սույն շինարարական նորմերի 27-րդ աղյուսակի, գյուղական բնակավայրերինը` ըստ սույն շինարարական նորմերի 28-րդ աղյուսակի: Գոյություն ունեցող ճանապարհների և փողոցների վերակառուցման պայմաններում շարժման մեկ շերտի հարաչափերը պահպանվում են, համաքաղաքային նշանակության փողոցների համար` 3.75 և 3.5 մ, շրջանայինի համար` 3.5, տեղական նշանակության փողոցների համար` 3.0 մ:

239. Փողոցների և ճանապարհների լայնական կտրվածքի տարրերը սահմանվում են հաշվարկով, ելնելով տրանսպորտային միջոցների և հետիոտնի հեռանկարային անցուդարձից, լայնական պրոֆիլի սահմաններում նախատեսված տարրերի (երթևեկային մասեր, ստորգետնյա հաղորդակցուղիների անցկացման տեխնիկական գոտիներ` համաձայն սույն շինարարական նորմերի 5-րդ հավելվածի, մայթեր, կանաչապատման գոտիներ և այլն) կազմից` հաշվի առնելով նաև սանիտարահիգիենիկ ու քաղաքացիական պաշտպանության վերաբերյալ ՀՀ օրենսդրությամբ սահմանված պահանջները: Բաժանիչ գոտիների նվազագույն լայնություններն ընդունվում են ՀՀՇՆ IV-11.05.02 շինարարական նորմերի պահանջներին համապատասխան:

240. Փողոցի երթևեկային մասի շերտերի թիվը պետք է նշանակել տրանսպորտի հեռանկարային անցուդարձի` բեռնվածության 0.65-0.75 մակարդակի հաշվով: Բնակավայրի ավտոմոբիլների գերխտացման բարձր մակարդակի պայմաններում նպատակահարմար է լրացուցիչ եզրային շերտեր նախատեսել ավտոմոբիլների կանգառի կամ կայանման համար:

241. Բնակավայրի գլխավոր հատակագծի մշակման ժամանակ շարժման անվտանգությունը, խաչմերուկների թողունակությունը, ավտոմոբիլների` մայթեզրերին կանգառման կամ կայանման հնարավորությունը զգալիորեն բարձրացնելու, ինչպես նաև հանդիպակաց մայթ հետիոտնի անցումը դյուրինացնելու նպատակով տրանսպորտի երթևեկությունը պետք է հնարավորինս կազմակերպել միակողմանի ուղղությամբ:

242. Տրանսպորտի և հետիոտնի երթևեկության կազմակերպման գերխնդրի` տրանսպորտի տարանցիկ, տեղական և հետիոտն շարժումների միմյանցից տարանջատ գործառումն ապահովելու համար նպատակահարմար է քաղաքին մոտեցնող մայրուղային ճանապարհների մուտքը մինչև քաղաքի կենտրոն կազմակերպել անարգել արագընթաց շարժման սկզբունքով:

243. Մեծ, խոշոր, խոշորագույն քաղաքների մայրուղային փողոցներով և ճանապարհներով ավտոբուսների և տրոլեյբուսների երթևեկության համար եզրային շերտերն անհրաժեշտ է նախատեսել 4.5-ական մ լայնությամբ` երբ տրանսպորտի այդ տեսակների առավելագույն ժամային անցուդարձը գերազանցում է 30 միավորը, իսկ վերակառուցման պայմաններում` 15 միավորը:

244. Բեռնատար ավտոմոբիլների գերակայությամբ անցուդարձի դեպքում մայրուղային ճանապարհների և փողոցների երթևեկային մասը թույլատրվում է լայնացնել մեկական շարժման շերտով:

245. Երբ փողոցների մայթեզրով նախատեսվում է երկայնական շարվածքով ավտոմոբիլների կայանում փողոցի առանցքին զուգահեռ երկայնական շարվածքով, ապա եզրային շերտի լայնությունը նորմատիվային պահանջների նկատմամբ պետք է ավելացնել ևս 2 մ-ով:

246. Փողոցի վերելքի ուղղությամբ կառուցապատման սահմանը փողոցի վերելքի ուղղությամբ վայրէջքի համեմատ երթևեկային մասի եզրից հնարավորության դեպքում անհրաժեշտ է տեղակայել առավել մեծ հեռավորության վրա` աղմուկի և արտանետումների մակարդակների նույնացման նպատակով:

247. Փոքր, միջին և մեծ քաղաքների համաքաղաքային նշանակության մայրուղային փողոցների նախագծման, ինչպես նաև վերակառուցման կամ երթևեկության միակողմանի կազմակերպման դեպքում կարելի է կիրառել շրջանային նշանակության մայրուղային փողոցների լայնական պրոֆիլի (կտրվածքի) 27-րդ աղյուսակում տրված հարաչափերը:

 

Աղյուսակ 26

 

.______________________________________________________________________.

|Հ/Հ|Ճանապարհների և  |Փողոցների և  ճանապարհների հիմնական նշանակությունը|

|   |փողոցների       |                                                 |

|   |դասակարգումը    |                                                 |

|___|________________|_________________________________________________|

|1. |Մայրուղային     |Արագընթաց տրանսպորտային կապ հեռավոր              |

|   |ճանապարհներ     |արդյունաբերական և  հատակագծային գոտիների ու      |

|   |1) արագընթաց    |շրջանների միջև,  ելքեր դեպի ընդհանուր օգտագործման|

|   |շարժման,        |ավտոմոբիլային ճանապարհներ, օդանավակայաններ,      |

|   |                |բնակեցման համակարգի բնակավայրեր և  բնակչության   |

|   |                |զանգվածային հանգստի գոտիներ: Փոխհատումները       |

|   |                |մայրուղային փողոցների և  ճանապարհների հետ պետք է |

|   |                |նախատեսվեն տարբեր մակարդակներում                 |

|   |________________|_________________________________________________|

|   |2) շարժման      |Տրանսպորտային կապ բնակելի կառուցապատումից        |

|   |կարգավորումով:  |դուրս, առավելապես բեռնատարների շարժմամբ,         |

|   |                |քաղաքի շրջանների միջև,  ելքեր դեպի ընդհանուր     |

|   |                |օգտագործման ավտոմոբիլային ճանապարհներ:           |

|   |                |Փողոցների և  ճանապարհների հետ փոխհատումները      |

|   |                |թույլատրվում է նախատեսել նաև  միևնույն           |

|   |                |մակարդակում:                                     |

|___|________________|_________________________________________________|

|2. |Մայրուղային     |Տրանսպորտային կապ բնակելի, արդյունաբերական       |

|   |փողոցներ        |շրջանների և  հասարակական կենտրոնների, ինչպես     |

|   |1) համաքաղաքային|նաև  մայրուղային փողոցների, քաղաքային            |

|   |նշանակության    |ճանապարհների և  ընդհանուր օգտագործման            |

|   |անընդհատ        |ճանապարհների միջև:  Հիմնական ուղղություններով    |

|   |շարժման,        |տրանսպորտի շարժման ապահովումը նախատեսվում է      |

|   |                |տարբեր մակարդակներում:                           |

|   |________________|_________________________________________________|

|   |2) շարժման      |Տրանսպորտային կապ բնակելի, արդյունաբերական       |

|   |կարգավորումով:  |շրջանների և  քաղաքների կենտրոնների, պլանավորված  |

|   |                |շրջանների կենտրոնների միջև,  ելքեր դեպի          |

|   |                |մայրուղային փողոցներ և  ճանապարհներ և  դեպի      |

|   |                |ընդհանուր օգտագործման ավտոմոբիլային ճանապարհներ: |

|   |                |Փոխհատումները մայրուղային փողոցների և            |

|   |                |ճանապարհների հետ` միևնույն  մակարդակում:         |

|___|________________|_________________________________________________|

|3. |Շրջանային       |Տրանսպորտային և  հետիոտնային կապ բնակելի         |

|   |նշանակության    |շրջանների, բնակելի և  արդյունաբերական            |

|   |ճանապարհներ և   |շրջանների, ինչպես նաև  հասարակական կենտրոնների   |

|   |փողոցներ        |միջև,  ելքեր դեպի մայրուղային փողոցներ:          |

|___|________________|_________________________________________________|

|4. |Տեղական         |Տրանսպորտային և  հետիոտային կապ բնակելի          |

|   |նշանակության    |շրջանների տարածքներում (միկրոշրջաններում),       |

|   |ճանապարհներ և   |ելքեր դեպի շարժման կարգավորումով ու շրջանային    |

|   |փողոցներ        |փողոցներ և  ճանապարհներ:                         |

|   |________________|_________________________________________________|

|   |1) բնակելի      |Առավելապես մարդատար տրանսպորտային կապ            |

|   |կառուցապատման   |գոտիների (շրջանների) սահմաններում, ելքեր դեպի    |

|   |փողոցներ,       |քաղաքային մայրուղային ճանապարհներ:               |

|   |________________|_________________________________________________|

|   |2) հետիոտնային  |Հետիոտնային կապ աշխատավայրերի, հիմնարկ -         |

|   |փողոցներ և      |կազմակերպությունների, հասարակական կենտրոնների,   |

|   |ճանապարհներ,    |հանգստավայրերի և  հասարակական  տրանսպորտի        |

|   |                |կանգառների հետ:                                  |

|   |________________|_________________________________________________|

|   |3) պուրակային   |Տրանսպորտային կապ անտառապուրակների և             |

|   |ճանապարհներ,    |պուրակների տարածքների սահմաններում`              |

|   |                |առավելապես մարդատար ավտոմոբիլների շարժման համար: |

|   |________________|_________________________________________________|

|   |4) մոտեցումներ, |Տրանսպորտային միջոցների մոտեցումներ դեպի բնակելի |

|   |                |և  հասարակական շենքեր, հիմնարկներ,               |

|   |                |կազմակերպություններ և  քաղաքային կառուցապատման   |

|   |                |այլ օբյեկտներ` շրջանների, միկրոշրջանների և       |

|   |                |թաղամասերի ներսում:                              |

|   |________________|_________________________________________________|

|   |5) հեծանվային   |Բացառապես հեծանվային շարժում դեպի հանգստի        |

|   |ուղիներ:        |գոտիներ և  հասարակական կենտրոններ:               |

.______________________________________________________________________.

 

Աղյուսակ 27

 

._____________________________________________________________________.

|Հ/Հ|Ճանապարհների և  փողոցների |Հաշվարկային       |Շարժ-|Շարժ-|Մայթի  |

|   |դասակարգումը              |արագությունը,     |ման  |ման  |նվազա- |

|   |                          |կմ/ժամ            |շերտի|շերտի|գույն  |

|   |                          |__________________|լայ- |թիվը |լայնու-|

|   |                          |Հիմնա-|Տեղանքի    |նու- |     |թյունը,|

|   |                          |կան   |դժվարին    |թյու-|     |մ      |

|   |                          |      |տեղամա-    |նը,  |     |       |

|   |                          |      |սերում     |     |     |       |

|   |                          |      |___________|     |     |       |

|   |                          |      |կտրտ-|լեռ- |     |     |       |

|   |                          |      |ված  |նային|     |     |       |

|___|__________________________|______|_____|_____|_____|_____|_______|

|1. |Մայրուղային ճանապարհներ   |      |     |     |     |     |       |

|   |1) արագընթաց,             |   120|  100|   80|  3,6|4 և  |  -    |

|   |                          |      |     |     |     |ավելի|       |

|   |                          |      |     |     |     |     |       |

|   |2) շարժման կարգավորումով  |    80|   70|   60|  3,6|2 և  |  -    |

|   |                          |      |     |     |  3,3|ավելի|       |

|___|__________________________|______|_____|_____|_____|_____|_______|

|2. |Համաքաղաքային նշանակության|      |     |     |     |     |       |

|   |մայրուղային փողոցներ      |      |     |     |     |     |       |

|   |1) անընդհատ շարժման,      |   100|   90|   70|  3,6|4 և  |  4,5  |

|   |                          |      |     |     |     |ավելի|       |

|   |                          |      |     |     |     |     |       |

|   |2) շարժման կարգավորումով: |    80|   70|   60|  3,6|4 և  |  4,5  |

|   |                          |      |     |     |  3,3|ավելի|       |

|___|__________________________|______|_____|_____|_____|_____|_______|

|3. |Շրջանային նշանակության    |    60|   50|   50|  3,3|2 և  | 2,25  |

|   |փողոցներ և  ճանապարհներ   |      |     |     |  3.0|ավելի|       |

|___|__________________________|______|_____|_____|_____|_____|_______|

|4. |Տեղական նշանակության      |    40|   40|   30|  3,0|2 և  |  1,5  |

|   |փողոցներ և  ճանապարհներ   |      |     |     |  2.7|ավելի|       |

|___|__________________________|______|_____|_____|_____|_____|_______|

|5. |Մոտեցումներ և  անցուղիներ |      |     |     |     |     |       |

|   |1) հիմնական,              |    40|   40|   40|  3.0|  2  | 1,0   |

|   |2) երկրորդական            |    30|   30|   30|  4.5|  1  | 0,75  |

|___|__________________________|______|_____|_____|_____|_____|_______|

|6. |Հետիոտնային փողոցներ      |      |     |     |     |     |       |

|   |1) հիմնական,              |  -   |  -  |   - | 1,0 |ըստ  |ըստ    |

|   |                          |      |     |     |     |հաշ- |նախագծի|

|   |                          |      |     |     |     |վարկի|       |

|   |                          |      |     |     |     |     |       |

|   |2) երկրորդական            |  -   |  -  |   - | 0,75|ըստ  |ըստ    |

|   |                          |      |     |     |     |հաշ- |նախագծի|

|   |                          |      |     |     |     |վարկի|       |

|___|__________________________|______|_____|_____|_____|_____|_______|

|7. |Հեծանվային ուղիներ        |    30|   20|   20|  1,5|  1-2|    -  |

._____________________________________________________________________.

 

Աղյուսակ 28

 

._____________________________________________________________________.

|Հ/Հ|Գյուղական փողոցների|Հիմնական      |Հաշվար-|Շարժման|Շարժման|Մայթի |

|   |և  ճանապարհների    |նշանակությունը|կային  |շերտի  |շերտերի|նվազա-|

|   |դասակարգում        |              |արագու-|լայնու-|թիվը   |գույն |

|   |                   |              |թյունը,|թյունը,|       |լայնու|

|   |                   |              |կմ/ժամ |   մ   |       |թյունը|

|   |                   |              |       |       |       |   մ  |

|___|___________________|______________|_______|_______|_______|______|

|1. |Գյուղական ճանապարհ |Գյուղի կապը   |  60   |  3,6  |   2   |  -   |

|   |                   |արտաքին       |       |  3,3  |       |      |

|   |                   |ճանապարհների  |       |       |       |      |

|   |                   |հետ           |       |       |       |      |

|___|___________________|______________|_______|_______|_______|______|

|2. |Գլխավոր փողոց      |Բնակեցման     |40-50  |  3,6  |2 և    |1.5-  |

|   |                   |տարածքների    |       |       |ավելի  |2,25  |

|   |                   |կապը          |       |       |       |      |

|   |                   |հասարակական   |       |       |       |      |

|   |                   |կենտրոնի հետ  |       |       |       |      |

|___|___________________|______________|_______|_______|_______|______|

|3. |Բնակելի            |Բնակեցման     |       |       |       |      |

|   |կառուցապատման      |տարածքների    |       |       |       |      |

|   |փողոց`             |ներսում       |       |       |       |      |

|   |1) հիմնական,       |կապը գլխավոր  |  40   |  3,0  |2 և    | 1,5  |

|   |                   |փողոցի հետ    |       |       |ավելի  |      |

|   |                   |______________|_______|_______|_______|______|

|   |2) երկրորդական,    |Կապը հիմնական |  30   |  3,0  |   2   | 1,0  |

|   |(նրբանցք)          |բնակելի       |       |  2,7  |       |      |

|   |                   |փողոցների     |       |       |       |      |

|   |                   |միջև          |       |       |       |      |

|___|___________________|______________|_______|_______|_______|______|

|4. |Մոտեցումներ և      |Թաղամասի խորքի|  20   |  4,5  |   1   | 1,0  |

|   |անցուղիներ         |բնակելի տների |       |       |       |      |

|   |                   |կապը փողոցի   |       |       |       |      |

|   |                   |հետ           |       |       |       |      |

|___|___________________|______________|_______|_______|_______|______|

|5. |Տնտեսական անցատեղ, |Անասունների և |  30   |  4,5  |   1   |  -   |

|   |անասնաանցատեղեր    |բեռնատար      |       |       |       |      |

|   |                   |տրանսպորտի    |       |       |       |      |

|   |                   |անցատեղեր դեպի|       |       |       |      |

|   |                   |մերձակալված-  |       |       |       |      |

|   |                   |քային         |       |       |       |      |

|   |                   |հողամասեր     |       |       |       |      |

._____________________________________________________________________.

 

248. Այն դեպքերում, երբ տրանսպորտային հոսքի գերակշիռ մասը կազմում են մարդատար ավտոմոբիլները, ապա չորս և ավելի շերտերով նոր մայրուղային փողոցների կառուցման և հների վերակառուցման ժամանակ թույլատրվում է միջանկյալ երթևեկային շերտերի լայնությունն ընդունել եզրայիններից 0,3 կամ 0,6 մ-ով պակաս, պահպանելով մեկ շերտի նվազագույն լայնությունը 3 մ:

249. Բնակելի կառուցապատման միակողմանի երթևեկությամբ փողոցների երթևեկային մասի լայնությունը նպատակահարմար է սահմանել 7,2 մ-ից ոչ պակաս` զույգ մայթեզրերին երկուական մետր ավտոմոբիլների երկայնական շարվածքով կայանման համար, և կենտրոնական 3,3 մ լայնությամբ շերտը` միակողմանի երթևեկության համար: Երկկողմանի երթևեկությամբ փողոցների երթևեկային մասի լայնությունը նույն սկզբունքով կարելի է նշանակել 9 մ-ից ոչ պակաս:

250. Տրանսպորտի երթևեկությունը քաղաքների պատմական միջուկով պետք է սահմանափակել կամ արգելել` նախատեսելով շրջանցիկ կամ օղակաձև մայրուղային փողոցներ, հետիոտնային փողոցներ ու գոտիներ:

251. Երբ փողոցի` հաշվարկով ստացված երթևեկային շերտերի թիվը կազմում է 6 և ավելի, ապա նպատակահարմար է տարանցիկ երթևեկությունը տարանջատել տեղականից սիզամարգերով, որոնցով կարելի է անցկացնել հաղորդակցուղիներ, իսկ ձմռանը կուտակել երթևեկային մասերից մաքրված ձյունը:

252. Թույլատրվում է մայրուղային փողոցներն ու ճանապարհները, ինչպես նաև տրանսպորտային հանգույցները հաշվարկային հարաչափերի հասցնել փուլ առ փուլ` հաշվի առնելով տրանսպորտի և հետիոտի շարժման անցուդարձերի իրական ցուցանիշները` հետագա շինարարության համար անհրաժեշտ ստորգետնյա և վերգետնյա տարածքների պարտադիր օտարման պայմանով:

253. Փողոցների ու ճանապարհների հորիզոնական կորերի նվազագույն շառավիղներն ու առավելագույն երկայնական թեքությունները սահմանվում են ըստ հաշվարկային արագությունների, համաձայն ՀՀՇՆ IV-11.05.02 շինարարական նորմերի պահանջների (որտեղ լուսաբանված են «կտրտված տեղանք» և «լեռնային տեղանք» հասկացությունները): 30 կմ/ժամ հաշվարկային արագության համար հորիզոնական կորերի նվազագույն շառավիղը պետք է ընդունել 30 մ, իսկ երկայնական առավելագույն թեքությունը` 90%, բացառիկ դեպքերում, մինչև 150 մ երկարությամբ տեղամասերում` 120%, տեսանելիության հաշվարկային հեռավորությունը` 30 մ, ուղղաձիգ ուռուցիկ կորերի նվազագույն շառավիղը` 570 մ, գոգավորներինը` 180 մ:

254. Հորիզոնական կորերի երթևեկային մասի լայնացման չափերը պետք է ընդունել ըստ ՀՀՇՆ IV-11.05.02 շինարարական նորմերի պահանջների:

255. Վիրաժների հաշվարկային թեքությունները (առավելագույն թեքությունը, որը սահմանվում է հաշվարկային արագությանը համապատասխան նվազագույն շառավղով կորի համար) պետք է ընդունել հանրապետության տարածքի ճանապարհակլիմայական շրջանացմանը համապատասխան: Անհրաժեշտ է վիրաժի հաշվարկային թեքությունը I և II ճանապարհակլիմայական շրջաններում ընդունել 40-60%, III և IV-ում` 20-40%: Կախված հորիզոնական կորերի շառավղից, վիրաժի թեքությունները նշանակվում են ըստ ՀՀՇՆ IV-11.05.02 շինարարական նորմերի պահանջների:

256. Մայթերի բանուկ մասի լայնությունը սահմանելիս հաշվի չեն առնվում կրպակների, նստարանների, փողոցային կահավորման այլ տարրերի տեղադրման համար անհրաժեշտ հարթակները:

257. Այն դեպքում, երբ մայթերն անմիջականորեն հարում են շենքերի պատերին, հենապատերին կամ ցանկապատերին, ապա պետք է մայթերը լայնացնել առնվազն 1,5 մ-ով` ղեկավարվելով նաև աղմկապաշտպան նորմերով:

258. Փողոցի երկայնքով մայթեզրից 0,5 մ լայնությամբ գոտում արգելվում է մայթի մակարդակից բարձր որևէ սարքերի (էլեկտրասյուների, արգելափակոցների և այլնի) տեղադրում, ինչպես նաև ծառատունկ` մայթեզրին կանգառած ավտոմոբիլից ուղևորների ելումուտն ապահովելու ընթացքում դռների անարգել ու անվնաս բացվելու համար:

259. Քաղաքային ճանապարհների կամ փողոցների` միևնույն մակարդակում փոխհատման տեղում շրջադարձի շառավիղը մայթի կամ երթևեկային մասի եզրով անհրաժեշտ է ընդունել 12 մ-ից ոչ պակաս, հրապարակներում` 15 մ-ից ոչ պակաս: Սահմանափակ պայմաններում կամ վերակառուցման ժամանակ թույլատրվում է նշված շառավիղները համապատասխանաբար ընդունել 6 և 9 մ:

260. Փողոցների և ճանապարհների տրանսպորտային հանգույցների հարաչափերը պետք է նախագծել ՀՀ IV-11.05.02 շինարարական նորմերի պահանջներին համապատասխան: Խիտ կառուցապատման պայմաններում «երեքնուկի տերև», «շեփոր» և «շեղանկյուն» տիպի հանգույցների ձախ թևերի նվազագույն շառավիղը պետք է ընդունել 15 մ, սահմանելով երկայնական առավելագույն թեքությունը 40%-ից ոչ ավելի: Աջ և ձախ շրջադարձերի շառավիղները պետք է նշանակվեն երթևեկային մասի ներքին եզրով: Տրանսպորտային հանգույցների հողամասի տրամադրման սահմանը որոշվում է աջ շրջադարձերի թևերի արտաքին եզրերով, հաշվի առնելով կողային տեսանելիության սահմանները: Այդ տարածքում շինությունների տեղադրումն արգելվում է, իսկ կանաչապատման բարձրությունը` տարածքի հատակագծային մակարդակից, չպետք է գերազանցի 0.9 մ-ը:

261. Ավտոմոբիլների հետադարձի համար փակուղային փողոցների և ճանապարհների վերջնամասում պետք է նախատեսել 15 մ-ից ոչ պակաս տրամագծով կղզյակներով հրապարակներ, իսկ մարդատար հասարակական տրանսպորտի վերջնակետային հետադարձի համար` 30 մ-ից ոչ պակաս տրամագծով հրապարակներ: Շրջադարձային հրապարակներում ավտոմոբիլների կանգառ չի թույլատրվում:

262. Կարգավորվող երթևեկությամբ մայրուղային փողոցների երկայնքով անհրաժեշտության դեպքում թույլատրվում է նախատեսել բաժանիչ շերտերով առանձնացված հեծանվային ուղիներ: Փողոցների և ճանապարհների երթևեկային մասի եզրով նախատեսվող հեծանվային ուղիները թույլատրվում է առանձնացնել նաև կրկնակի նշագծումով: Տրանսպորտային հոսքի համընթաց ուղղությամբ ուղու լայնությունը պետք է լինի 1.2 մ-ից ոչ պակաս, իսկ տրանսպորտային հոսքի հանդիպակաց ուղղությամբ` 1.5 մ-ից ոչ պակաս: Բնակչության զանգվածային հանգստյան գոտիներում և այլ կանաչապատ տարածքներում կարող են նախատեսվել փողոցներից, ճանապարհներից և հետիոտն շարժումից տարանջատված հեծանվային ուղիներ: Հեծանվային ուղիները կարող են լինել միակողմանի և երկողմանի շարժման, 1-ական մ-ից ոչ պակաս լայնությամբ, կողային անվտանգության գոտիներով: Տարածքային սուղ պայմաններում անվտանգության գոտիները կարելի է փոխարինել 0,75 մ բարձրությամբ արգելապատնեշով: Մայթի եզրաքարի երկայնքով, երթևեկային մասի հաշվին նախատեսվող հեծանվային շավղի լայնությունը պետք է լինի 1 մ-ից ոչ պակաս:

263. Հայաստանի Հանրապետության միջպետական և հանրապետական նշանակության ընդհանուր օգտագործման ավտոմոբիլային ճանապարհները և դրանց հարող տարածքներն առանձնացվում են որպես քաղաքաշինական գործունեության հատուկ կարգավորման գոտիներ, որոնց նկատմամբ սահմանափակումներն ու ռեժիմները պետք է ընդունել ՀՀ կառավարության 2005 թվականի դեկտեմբերի 29-ի «Հայաստանի Հանրապետության միջպետական և հանրապետական նշանակության ընդհանուր օգտագործման պետական ավտոմոբիլային ճանապարհները և դրանց հարող տարածքները կառուցապատելու կանոնակարգման միջոցառումների մասին» N 2404-Ն որոշման պահանջներին համապատասխան: Բնակավայրով անցնող ճանապարհի տարանցիկ երթևեկությունը պետք է տարանջատել տեղականից` ճանապարհի զույգ կողմերում նախատեսելով ուղեկցող փողոցներ (ճանապարհներ), որոնցից ելքերը դեպի հիմնական ճանապարհ կամ փոխհատումները դրանց հետ կարելի է հասցնել նվազագույնի` 500-2000 մ միջակայքում:

264. Երբ սույն շինարարական նորմերի 263-րդ կետի պահանջները դժվար իրականանալի են կամ անհնարին, ապա պետք է դիմել այլընտրանքային տարբերակների` բնակավայրերով անցնող ճանապարհով կազմակերպել միակողմանի երթևեկություն կամ ճանապարհը դուրս բերել բնակավայրից:

265. Ավտոմոբիլային ճանապարհների կողային տեսանելիության հեռավորությունը պետք է սահմանել ըստ ՀՀ IV-11.05.02 շինարարական նորմերի պահանջների, այն է` ճանապարհի երկայնքով` հաշված երթևեկային մասի եզրից I կարգի ճանապարհների համար պետք է ապահովել 18 մ, II կարգի ճանապարհի համար` 15 մ և III- IV կարգի ճանապարհների համար` 12 մ:

266. Հիմնական մայրուղային ճանապարհների երթևեկային մասից մինչև բնակելի կառուցապատման գոտու եզրը պետք է ընդունել 50 մ-ից ոչ պակաս, ՀՀՇՆ 22-04 շինարարական նորմերի պահանջները բավարարող աղմկապաշտպան միջոցառումների կիրառման դեպքում` 25 մ-ից ոչ պակաս:

267. Փողոցների, տեղական կամ կողային անցուղիների երթևեկային մասի եզրից մինչև կառուցապատման գիծը պետք է ընդունել 25 մ-ից ոչ ավելի: Նշված հեռավորության գերազանցման դեպքում կառուցապատման գծից 5 մ-ից ոչ պակաս հեռավորության վրա պետք է նախատեսել հրշեջ մեքենաների մոտեցումն ապահովելու համար 6 մ լայնությամբ շերտ:

268. Ճանապարհների և փողոցների խաչմերուկներում անհրաժեշտ է նախատեսել տեսանելիության եռանկյունիներ: Հավասարասրուն եռանկյան սրունքների չափերը տեսանելիության «տրանսպորտ-տրանսպորտ» փոխհատման դեպքում շարժման 40, 60 և 80 կմ/ժամ արագությունների դեպքում պետք է ընդունել համապատասխանաբար 25, 40 և 65 մ-ից ոչ պակաս այն գոտու համար, որի ներսում չի թույլատրվում տեղադրել 0,5 մ-ից բարձր անշարժ և շարժական առարկաներ, շենքեր ու շինություններ (կրպակներ, գովազդային վահանակներ, փոքր ճարտարապետական ձևեր և այլն):

269. Տեսանելիության եռանկյան չափերը «հետիոտն-տրանսպորտ» փոխհատման դեպքում պետք է ընդունել 8 և 40 մ` տրանսպորտի 40 կմ/ժամ արագության համար և 10 և 50 մ` 60 կմ/ժամ արագության համար:

270. Գոյություն ունեցող կառուցապատման պայմաններում, երբ հնարավոր չէ ապահովել տեսանելիության եռանկյունը, հետիոտնի և տրանսպորտի անվտանգությունը պետք է ապահովել շարժման կարգավորումով կամ հատուկ տեխնիկական միջոցներով:

271. Անցուղիների և մոտեցումների միացումը փողոցներին թույլատրվում է խաչմերուկներից տեսանելիության հեռավորության վրա: Տեսանելիության հեռավորությունը սահմանվում է ըստ հաշվարկային արագության` համաձայն ՀՀ IV-11.05.02 շինարարական նորմերի պահանջների:

272. Բնակավայրերում` ծերանոցների, հաշմանդամների համար շենքերի և առողջապահական հիմնարկների ու բնակչության զանգվածային այցելության այլ հաստատությունների տեղակայման վայրերում պետք է նախատեսել հետիոտնային ուղիներ, որոնցով հնարավոր է հաշմանդամների թիկնաթոռ սայլակների անցուդարձը: Ընդ որում, այդ ուղիների եզրաքարերի բարձրությունը չպետք է գերազանցի 0,05 մ, իսկ առավելագույն երկայնական թեքությունը` 83%: Երբ ուղու երկայնական թեքությունը գերազանցում է 30%-ից, ապա ամեն 100 մ-ը մեկ նախատեսվում են 5 մ-ից ոչ պակաս երկարությամբ հորիզոնական հատվածներ:

273. Շարժման կարգավորումով մայրուղային ճանապարհներում ու փողոցներում, կառուցապատման տարածքի սահմաններում անհրաժեշտ է նախատեսել միևնույն մակարդակում հետիոտնային անցումներ` 200-300 մետր ընդմիջումներով:

274. Շարժման կարգավորումով մայրուղային փողոցների վրա տարբեր մակարդակներով հետիոտնային անցումներ պետք է նախատեսել այն դեպքում, երբ հետիոտնի առավելագույն անցուդարձը գերազանցում է 1500 մարդը մեկ ժամում:

 

----------------------------------------------------------

ԻՐՏԵԿ - շարունակությունը հաջորդ մասերում

 

 

pin
Քաղաքաշինության կոմիտե /նախկին նախ
14.10.2014
N 263-Ն
Հրաման