12.12.2022 -
ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ ԿՐԹՈՒԹՅԱՆ, ԳԻՏՈՒԹՅԱՆ, ՄՇԱԿՈՒՅԹԻ ԵՎ ՍՊՈՐՏԻ ՆԱԽԱՐԱՐ ՀՐԱՄԱՆ
24 նոյեմբերի 2022 թ. N 46-Ն
ՀԱՆՐԱԿՐԹԱԿԱՆ ՈՒՍՈՒՄՆԱԿԱՆ ՀԱՍՏԱՏՈՒԹՅՈՒՆՆԵՐԻ 2-ՐԴ, 5-ՐԴ, 7-ՐԴ ԵՎ 10-ՐԴ ԴԱՍԱՐԱՆՆԵՐԻ «ԵՐԱԺՇՏՈՒԹՅՈՒՆ» ԱՌԱՐԿԱՅԻ ԾՐԱԳՐԵՐԸ ՀԱՍՏԱՏԵԼՈՒ ՄԱՍԻՆ
i
Ղեկավարվելով «Հանրակրթության մասին» օրենքի 30-րդ հոդվածի 1-ին մասի 1-ին կետով`
Հրամայում եմ
1. Հաստատել` հանրակրթական ուսումնական հաստատություններում 2-րդ, 5-րդ, 7-րդ և 10-րդ դասարանների «Երաժշտություն» առարկայի ծրագրերը` համաձայն հավելվածի:
Վ. Դումանյան Հավելված ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարի 2022 թվականի նոյեմբերի 24-ի N 46-Ն հրամանի
ՀԱՆՐԱԿՐԹԱԿԱՆ ՈՒՍՈՒՄՆԱԿԱՆ ՀԱՍՏԱՏՈՒԹՅՈՒՆՆԵՐՈՒՄ 2-ՐԴ, 5-ՐԴ, 7-ՐԴ ԵՎ 10-ՐԴ ԴԱՍԱՐԱՆՆԵՐԻ «ԵՐԱԺՇՏՈՒԹՅՈՒՆ» ԱՌԱՐԿԱՅԻ ԼՐԱՄՇԱԿՎԱԾ ԾՐԱԳՐԵՐ
Երկրորդ դասարան
Թեմա 1 |
Երաժշտության պարզ ու մատչելի ժանրերը |
Նպատակներ
1. Ձևավորել գիտելիքներ երաժշտության ամենապարզ ժանրերի (տեսակների) մասին:
2. Ձևավորել կարողություններ դրանք ունկնդրելու, ընկալելու, կատարելու և ներկայացնելու համար:
3. Զարգացնել ճիշտ երգեցողության կանոններով երգելու կարողություններ:
4. Ձևավորել և զարգացնել ստեղծագործական կարողություններ: |
Ուղղորդող հարցեր
1. Երաժշտության ի՞նչ տեսակներ գիտես:
2. Ո՞րն է դրանցից քեզ համար ավելի սիրելի: |
Վերջնարդյունքներ
1. Հաղորդակցվի և ինքնարտահայտվի ունկնդրվող նյութի միջոցով:
2. Ճանաչի երաժշտության պարզ ժանրերը (տեսակները):
3. Երգի (մենակ կամ խմբով) հայ ազգային և այլ ազգերի պարզ մանկական երգեր, քայլերգեր ճիշտ կեցվածքով, շնչառությամբ, հստակ առոգանությամբ, արտահայտիչ:
4. Բացատրի ստեղծագործության բովանդակությունը, բնույթը, տեմպը, դինամիկան, իր տպավորություններն ու զգացողությունները ներկայացնի գույներով կամ նկարելով:
5. Ստեղծի երաժշտական նյութին համապատասխան ռիթմական նվագակցություն «բնական» նվագարաններով` ձեռքերով, ոտքերով:
6. Ստեղծի երաժշտական կերպար արտահայտիչ երգեցողության և համապատասխան դիմախաղի միջոցով:
7. Դրսևորի հետաքրքրություն կենդանի կատարումների նկատմամբ, հաճախի համերգասրահներ, թանգարաններ: |
Թեմայի բովանդակությունը |
Առաջարկվող գործունեության ձևեր |
Խաչվող հասկացություններ |
1. Տարբեր բնույթի երգեր, պարեր, քայլերգեր:
2. Դրանց տեսակները: |
1. Սովորել և երգել բազմաբնույթ մանկական երգեր, պարեր, քայլերգեր:
2. Ունկնդրել տարբեր տեսակի երգեր, պարեր, քայլերգեր, բնութագրել և ներկայացնել:
3. Կատարել երաժշտառիթմական կամ պարային շարժումներ:
4. Կատարման ընթացքում ստեղծել երաժշտական կերպար: |
Օրինաչափություն
Երաժշտության պարզ տեսակների միջև կապերի, օրինաչափության դիտարկում: |
Միջառարկայական կապեր
1. Մայրենի - գրական հայերենով, ճիշտ ներկայացնել երաժշտության պարզ տեսակները և համեմատել գրականության հետ:
2. Պար - կատարել պարզ պարային շարժումներ:
3. Ֆիզկուլտուրա - Քայլերգերի ուղեկցությամբ քայլել հավասար և համաչափ քայլքով: |
Կապը Հ ա նրակրթության Պետական Չափորոշչի վերջն արդյունքներ ի հետ
Տ1, Տ10, Տ27, Տ28, Տ30, Տ32 |
Ենթաթեմա 1 |
Ուր են տանում մեզ այդ ժանրերը |
Նպատակներ
1. Ձևավորել երգի, պարի, քայլերգի զարգացման վերաբերյալ պատկերացումներ
2. Ձևավորել օպերայի, բալետի և սիմֆոնիայի մասին պատկերացումներ և գիտելիքներ:
3. Ձևավորել մանկական օպերաներից, բալետներից փոքրիկ հատվածներ ունկնդրելու, ընկալելու և կատարելու հմտություններ:
4. Ձևավորել և զարգացնել օպերայի, բալետի և սիմֆոնիկ երաժշտության մեջ երգային, պարային, քայլերգային երաժշտությունը ճանաչելու կարողություններ և հմտություններ:
5. Ձևավորել օպերայի, բալետի և սիմֆոնիայի նկատմամբ հատուկ վերաբերմունք` հետաքրքրություն: |
Ուղղորդող հարցեր
1. Ի՞նչ գիտես օպերայի, բալետի, սիմֆոնիայի մասին:
2. Երևանում որտե՞ղ է գտնվում օպերայի և բալետի թատրոնի շենքը:
3. Տեղյա՞կ ես, թե ինչ է ներկայացվում այնտեղ: |
Վերջնարդյունքներ
1. Նկարագրի երգի, պարի, քայլերգի զարգացումը, օպերա, բալետ, սիմֆոնիա ժանրերը:
2. Հաղորդակցվի և ինքնարտահայտվի ունկնդրվող նյութի միջոցով, կատարի կերպարին համապատասխան նմանողական շարժումներ:
3. Ճանաչի օպերայի, բալետի և սիմֆոնիկ երաժշտության մեջ երգային, պարային, քայլերգային երաժշտությունը:
4. Ընկալի և ներկայացնի մեղեդու տրամադրությունը, բնույթն արտահայտի հույզերով, երգելով, պարելով, կամ սեփական զգացողություններն արտահայտի գույների միջոցով, նկարելով:
5. Ստեղծի երաժշտական նյութին համապատասխան ռիթմական նվագակցություն «բնական» և ռիթմական նվագարաններով:
6. Հայկական և այլ մանկական օպերաներից հատվածներ կատարելու ընթացքում, արտահայտիչ երգեցողության և համապատասխան դիմախաղի միջոցով ստեղծիերաժշտական կերպարներ:
7. Բացատրի, թե համացանցն ինչպես է օգնում իրեն հաղորդակցվելու մանկական երաժշտական ստեղծագործություններին: |
Թեմայի բովանդակությունը |
Առաջարկվող գործունեության ձևեր |
Խաչվող հասկացություններ |
Հատվածներ մանկական օպերաներից, բալետներից, սիմֆոնիաներից (որտեղ առկա են երգի, պարի, քայլերգի տեսակները): |
1. Ունկնդրել մանկական օպերաներից, բալետներից, սիմֆոնիաներից փոքրիկ հատվածներ և ներկայացնել երգի, պարի և քայլերգի զարգացումը, ձևափոխությունները:
2. Կատարել օպերաներից փոքրիկ հատվածներ:
3. Կատարել մանկական օպերայի հերոսների երգերը դերային խաղերով:
4. Նկարել երաժշտությունից ստացած տպավորությունները: |
Օրինաչափություն
Օպերայի, բալետի, սիմֆոնիայի միջև կապերի օրինաչափության դիտարկում:
Անհատական և մշակութային արժեհամակարգ
Հաղորդակցվելով բարձրարժեք երաժշտական ստեղծագործություններին ձևավորվում է սովորողի երաժշտական ճաշակը, նա դառնում է ստեղծարար և մշակույթն արժևորող անհատ: |
Միջառարկայական կապեր
1. Մայրենի - գրական հայերենով, ճիշտ ներկայացնել սեփական մտքերը ուսումնասիրվող ստեղծագործության վերաբերյալ:
2. Կերպարվեստ - ստեղծել օպերային հերոսների նկարները կամ նկարչական ձևավորում:
3. Տեխնոլոգիա - պատրաստել թեմատիկ հերոսների տիկնիկներ:
4. Թատրոն – դերային խաղերով բեմադրել հատվածներ մանկական օպերաներից: |
Կապը Հ ա նրակրթության Պետական Չափորոշչի վերջն արդյունքներ ի հետ
Տ1, Տ10, Տ16, Տ27, Տ28, Տ30, Տ32 |
Թեմա 2 |
Ինչպես է ստեղծվում երաժշտությունը ( երաժշտական այբուբեն ) |
1. Ձևավորել պատկերացումներ և գիտելիքներ երաժշտական հնչյունների և հնչյունաշարի մասին:
2. Ձևավորել և զարգացնել ձեռքի նշաններով հնչյունաշարի ձայնաստիճանները երգելու կարողություններ:
3. Ձևավորել պատկերացումներ «Մեղեդու»` որպես երաժշտական ստեղծագործության իմաստն արտահայտող հասկացության մասին:
4. Ձևավորել և զարգացնել մեղեդու տրամադրությունը, բնույթը ռիթմական կամ պարային շարժումներով ներկայացնելու կարողություն և հմտություն:
5. Ձևավորել և զարգացնել ստեղծագործական կարողություններ: |
Ուղղորդող հարցեր
1. Ինչպե՞ս է ստեղծվում երաժշտությունը:
2. Ո՞րն է երաժշտության այբուբենը:
3. Ինչպե՞ս են երաժշտական հնչյունները վերածվում երաժշտության:
4. Ի՞նչ է նշանակում մեղեդի:
5. Ո՞րտեղից է այն հայտնվում:
6. Իսկ դու կարո՞ղ ես հորինել մեղեդի: |
Վերջնարդյունքներ
1. Թվարկի երաժշտական հնչյունների անունները, և ձեռքի նշաններով երգի հնչյունաշարի ձայնաստիճանները:
2. Ընկալի մեղեդին և երգի որպես երաժշտական ստեղծագործության իմաստն արտահայտող հասկացություն:
3. Ներկայացնի երաժշտական նյութի բովանդակությունը կարճ համառոտ նախադասություններով,
4. Կատարի համապատասխան ռիթմական նվագակցություն կամ պարային շարժումներ:
5. Տ րված քառատողով հորինի ռիթմական պատկեր և մեղեդի: |
Թեմայի բովանդակությունը |
Առաջարկվող գործունեության ձևեր |
Խաչվող հասկացություններ |
1. Երաժշտական այբուբեն. երաժշտական հնչյուններ, նոտաներ,
2. Երկար և կարճ, բարձր և ցածր, ուժեղ և մեղմ հնչյուններ:
3. Ձեռքի նշաններ:
4. Տարբեր բնույթի և բովանդակության երաժշտական ստեղծագործություններ ունկնդրման և կատարման համար: |
1. Գործնական աշխատանքի միջոցով ներկայացնել երաժշտական հնչյունները, դրանց տևողությունը, բարձրությունը, ուժգնությունը:
2. Ծանոթացնել ձեռքի նշաններին:
3. Ձեռքի նշաններով երգել հնչյունաշարի ձայնաստիճանները:
4. Ունկնդրվող և կատարվող ստեղծագործությունների միջոցով բացատրել մեղեդի և նվագակցություն հասկացությունները, դրանց բնույթը, բովանդակությունը, տեմբրը, ռեգիստրը: |
Համակարգեր և մոդելներ
Երաժշտական հնչյունները, ըստ իրենց բարձրության, միմյանց հետ որոշակի հարաբերակցության մեջ են, այսինքն` միասին վերցրած` կազմում են համակարգ: Երաժշտական համակարգի հնչյունները, ըստ բարձրության հաջորդականորեն դասավորված, կոչվում են հնչյունաշար, որի աստիճանները յոթն են և ունեն անուններ` դո, ռե, մի, ֆա… |
Միջառարկայական կապեր
1. Մայրենի - գրական հայերենով, ճիշտ ներկայացնել հայոց այբուբենի, հնչյունների, տառերի մասին գիտելիքները և համեմատել երաժշտական հնչյունների հետ:
2. Կերպարվեստ - ներկայացնել կերպարվեստի տարրերը` գույնը, գիծը, նյութը և համեմատել նոտաների հետ:
3. Մաթեմատիկա- ներկայացնել թվերի համակարգը և համեմատել նոտաների հետ: |
Կապը Հանրակրթության Պետական Չափորոշչի վերջնարդյունքների հետ
Տ1, Տ10, Տ27, Տ28, Տ30, Տ32 |
Ենթաթեմա 1 |
Երաժշտական արտահայտչամիջոցներ |
Նպատակներ
1. Ձևավորել երաժշտական արտահայտչամիջոցների մասին պատկերացումներ և գիտելիքներ:
2. Ձևավորել դրանք ճանաչելու, տարբերելու և մեկնաբանելու կարողություններ:
3. Ձևավորել և զարգացնել երաժշտական ստեղծագործության մեջ արտահայտչամիջոցները զգալու, ընկալելու և ներկայացնելու հմտություններ:
4. Զարգացնել ստեղծագործական կարողություններ:
5. Արժևորել ստեղծագործության մեջ արտահայտչամիջոցների դերը: |
Հիմնական հարցեր
1. Ինչպե՞ս է կոմպոզիտորը ստեղծում որևէ երաժշտական ստեղծագործություն:
2. Կարո՞ղ ես մի քանի արտահայտչամիջոցներով ստեղծել փոքրիկ երգ կամ մեղեդի: |
Վերջնարդյունքներ
1. Թվարկի, ճանաչի և ներկայացնի երաժշտական արտահայտչամիջոցները:
2. Հաղորդակցվի և ինքնարտահայտվի ունկնդրվող նյութի միջոցով, կատարի համապատասխան նմանողական շարժումներ, ներկայացնի արտահայտչամիջոցները:
3. Ստեղծի փոքրիկ մեղեդի տրված ռիթմով և արտահայտչամիջոցներով:
4. Երգ ի (մենակ կամ խմբով) ճիշտ կեցվածքով, շնչառությամբ, մաքուր ինտոնացիայով, հստակ առոգանությամբ, արտահայտիչ
5. Բնութագրի ստեղծագործության բովանդակությունը կարճ համառոտ նախադասություններով, նշի բնույթը և արտահայտչամիջոցները` տեմպը, դինամիկան, տեմբրը, ռեգիստրը:
6. Համեմատի երաժշտության և գրականության, կերպարվեստի արտահայտչամիջոցները
7. Արժևորի ստեղծագործության մեջ արտահայտչամիջոցների դերը: |
Թեմայի բովանդակություն
Տարբեր բնույթի, տեսակի ստեղծագործություններ և դրանցում կիրառված արտահայտչամիջոցները: |
Առաջարկվող գործունեության ձևեր
1. Ունկնդրել տարբեր բնույթի երաժշտական ստեղծագործություններ և որոշել արտահայտչամիջոցները:
2. Կատարել տարբեր երգեր` գիտակցաբար փոփոխելով արտահայտչամիջոցները:
3. Հուզականորեն արձագանքել երաժշտական ստեղծագործությանը և կատարել ռիթմական կամ պարային շարժումներ:
4. Տրված արտահայտչամիջոցներով ստեղծել փոքրիկ ռիթմական պատկեր և մեղեդի: |
Խաչվող հասկացություններ
Պատճառ և հետևանք
Երաժշտական ստեղծագործությունների բովանդակության և երաժշտական արտահայտչամիջոցների պատճառահետևանքային կապի դիտարկում: |
Միջառարկայական կապեր`
Մայրենի - գրական հայերենով ներկայացնել երաժշտական արտահայտչամիջոցները:
Կերպարվեստ – ներկայացնել կերպարվեստի արտահայտչամիջոցները` գունապնակ, գծի տեսակներ, նյութերի տեսակներ և այլն:
Թատրոն - ներկայացնել թատերական արվեստի արտահայտչամիջոցները` դիմախաղ, մարմնի շարժումներ, ձայնի երանգներ և այլն: |
Կապը Հ ա նրակրթության Պետական Չափորոշչի վերջն արդյունքներ ի հետ
Տ1, Տ10, Տ16, Տ27, Տ28, Տ30, Տ32 |
Հինգերորդ դասարան
Թեմա 1. Երաժշտության և արվեստի մյուս տեսակների փոխ առնչությունները, գեղարվեստական կերպար |
Ենթաթեմա 1. Երաժշտություն և գրականություն,
երաժշտական ժանրեր` խմբերգ , ռոմանս , կանտատ և այլն, երաժշտական և գրական կերպարներ |
Նպատակներ
1. Ձևավորել պատկերացումներ և գիտելիքներ երաժշտության և արվեստի մյուս տեսակների փոխառնչությունների մասին:
2. Ձևավորել պատկերացումներ և գիտելիքներ արվեստի տարբեր տեսակների գեղարվեստական կերպարների մասին:
3. Զարգացնել գեղարվեստական կերպարներին հուզական արձագանք և ապրումակցում դրսևորելու հմտություն:
4. Ձևավորել երաժշտության և գրականության կապից առաջացած ժանրերը կատարելու, ներկայացնելու և վերլուծելու հմտություններ:
5. Արժևորել ազգային և համաշխարհային երաժշտական արվեստի ստեղծագործությունների բարձրարվեստ կատարումները: |
Ուղղորդող հարցեր
1. Ի՞նչ է արվեստը:
2. Արվեստի ո՞ր տեսակներին ես ծանոթ և ո՞րն է քեզ ավելի հետաքրքրում:
3. Ի՞նչ է նշանակում գեղարվեստական կերպար:
4. Ո՞ր առարկայի համատեքստում ես հանդիպել կերպարներին:
5. Հաճախո՞ւմ ես արվեստի որևէ խմբակ:
6. Հաճախե՞լ ես որևէ համերգասրահ: |
Վերջնարդյունքներ 1. Ինքնուրույն կամ խմբով ստեղծի փոքրիկ տեսանյութ արվեստի տարբեր տեսակների և դրանց փոխառնչությունների մասին: 2. Դրսևորի երաժշտական գիտելիքներ և հմտություններ` գեղարվեստական կերպարները զգալու, հասկանալու, ճանաչելու և երաժշտական կերպարների հետ համեմատելու համար: 3. Դրսևորի հուզական արձագանք և ապրումակցում գեղարվեստական կերպարների նկատմամբ:
4. Ուսումնասիրի երաժշտության և գրականության կապից առաջացած տարբեր ժանրերի ստեղծագործություններ և ներկայացնի գրավոր նյութ, օրինակ` էսսե դրանց ունկնդրումից ստացած իր տպավորությունների, հեղինակների, կատարողների մասին: 5. Երգի (մենակ կամ խմբով) երգեր, ռոմանսներ և խմբերգեր մաքուր ինտոնացիայով (նաև երկձայն), հստակ ռիթմով, նրբերանգներով, զարգացնելով մեղեդային գիծը: 6. Վերլուծի երաժշտական նյութը, որոշի, թե որ արտահայտչամիջոցների կիրառման շնորհիվ է հեղինակը ներկայացրել իր մտահղացումը: Գնահատի ըստ նշված չափանիշների: 7. Արժևորի արվեստի կերպարի ներգործության ուժը մարդու զգացմունքների և գիտակցության վրա: 8. Արժևորի ազգային և համաշխարհային հայտնի կատարողների և նվագախմբերի արվեստը: 9. Ազգային երաժշտության իմացությունն օգտագործի իր երկրի պատմությունը, մշակույթը, ազգային արժեքները ներկայացնելու և մեկնաբանելու համար: |
Թեմայի բովանդակություն
1. Արվեստը և նրա տեսակները:
2. Երաժշտության և գրականության կապը:
3. Այդ կապից առաջացած երաժշտական ժանրերը: |
Առաջարկվող գործունեության ձևեր
1. Ուսումնասիրել արվեստի տեսակների փոխառնչությունը:
2. Ունկնդրել և կատարել տարբեր բնույթի և տեսակի երաժշտական ստեղծագործություններ և ներկայացնել երաժշտական կերպարները:
3. Վերլուծել և մեկնաբանել գեղարվեստական կերպարները:
4. Ներկայացնել շրջակա միջավայրում որևէ պատմական հուշարձանին համապատասխան երաժշտական ստեղծագործություն և վերլուծել կերպարը:
5. Ներկայացնել երաժշտության և գրականության կապից առաջացած երաժշտական ժանրերը, վերլուծել բովանդակության ընդհանրությունները և արտահայտչամիջոցների առանձնահատկությունները: |
Խաչվող հասկացություններ Օրինաչափություն
Արվեստի տարբեր տեսակների գեղարվեստական կերպարների օրինաչափության դիտարկում: |
Միջառարկայական կապեր 1. Հայոց լեզու և գրականություն - կառուցի հայերեն գրագետ բանավոր և գրավոր խոսք, համեմատի գրական և երաժշտական կերպարները, ընդգծի առանձնահատկությունները և ընդհանրությունները:
2. Իմ հայրենիք - Ներկայացնի երաժշտության անդրադարձը պատմական հայտնի կերպարներին: 3. Կերպարվեստ - Շրջակա միջավայրում որևէ մշակութային հուշարձանին կամ արձանին համապատասխան երաժշտական ստեղծագործության ներկայացում և կերպարի վերլուծություն: |
Կապը Հանրակրթության պետական չափորոշչի վերջնարդյունքների հետ
Հ2, Հ26 , Հ29, Հ30, Հ31, Հ32, Հ35, Հ42, Հ43, Հ44, Հ45, Հ46 |
Ենթաթեմա 2 |
Երաժշտություն և կերպարվեստ, երաժշտական և կերպարվեստի կերպարներ |
Նպատակներ
1. Ձևավորել պատկերացումներ երաժշտության և կերպարվեստի փոխառնչության մասին («պատկերավոր» երաժշտություն և «հնչող» նկարներ):
2. Ձևավորել երաժշտության և կերպարվեստի փոխառնչությունն ուսումնասիրելու և մեկնաբանելու հմտություններ:
3. Ձևավորել երաժշտության և կերպարվեստի համանուն կամ նույն բնույթի, բովանդակության ստեղծագործությունները և դրանց արտահայտչամիջոցները համեմատելու, ընդհանրությունները և առանձնահատկություններն ընդգծելու հմտություններ:
4. Երաժշտության և կերպարվեստի փոխառնչության արժևորում: |
Ուղղորդող հարցեր
1. Ի՞նչ կապ կարող է լինել երաժշտության և կերպարվեստի միջև:
2. Կարո՞ղ ես համեմատել երաժշտության նրբերանգները կերպարվեստի գույների երանգների հետ: |
Վերջնարդյունքներ
1. Ինքնուրույն կամ խմբով ստեղծի փոքրիկ տեսանյութ երաժշտության և կերպարվեստի փոխառնչության, միևնույն բովանդակության ստեղծագործությունների արտահայտչամիջոցների ընդհանրությունների և առանձնահատկությունների մասին:
2. Դրսևորի երաժշտական գիտելիքներ և հմտություններ` գեղարվեստական կերպարները զգալու, հասկանալու, ճանաչելու և երաժշտական կերպարների հետ համեմատելու համար:
3. Վերլուծի և մեկնաբանի «պատկերավոր» երաժշտություն և «հնչող» նկարներ հասկացությունները, ցուցաբերի հուզական արձագանք, իր տպավորությունները ներկայացնի փոքրիկ էսսեով:
4. Վերլուծի և համեմատի, թե երաժշտության և կերպարվեստի ո՞ր արտահայտչամիջոցների կիրառման շնորհիվ են հեղինակները ներկայացրել իրենց մտահղացումները: Գնահատի ըստ նշված չափանիշների:
5. Մեկնաբանի մարդկության զարգացման փուլերի ազդեցությունը նոր ժանրերի, ոճերի առաջացման վրա:
6. Ազգային երաժշտության և կերպարվեստի իմացությունն օգտագործի իր երկրի պատմությունը, մշակույթը, ազգային արժեքները ներկայացնելու և մեկնաբանելու համար: |
Թեմայի բովանդակությունը
1. Երաժշտություն և կերպարվեստ:
2. Դրանց ընդհանրությունները և առանձնահատկությունները:
3. Դրանցում առկա գեղարվեստական կերպարները և նրանց զարգացումը: |
Առաջարկվող գործունեության ձևեր
1. Համեմատել երաժշտության և կերպար
2. վեստի արտահայտչամիջոցները:
3. Ունկնդրել տարբեր ստեղծագործություններ և դիտել դրանց համապատասխան կերպարվեստի ստեղծագործություններ:
4. Վերլուծել և մեկնաբանել արվեստի այս երկու տեսակների փոխկապվածությունը:
5. Տրված երաժշտական կերպարին համապատասխան ստեղծել նկարչական կերպար:
6. Շրջակա միջավայրում որևէ պատմական հուշարձանին համապատասխան երաժշտական ստեղծագործության ներկայացում և կերպարի վերլուծություն: |
Խաչվող հասկացություններ
Օրինաչափութ յ ուն
Երաժշտության և կերպարվեստի գեղարվեստական կերպարների օրինաչափության դիտարկում:
Կառուցվածք և գործառույթ
Գործառույթը կառուցվածքից բխող գործունեություն է: Փոխվում է կառուցվածքը, փոխվում են նաև դրանից բխող գործառույթները, կառուցվածքով և արտահայտչամիջոցներով են պայմանավորված արվեստի ստեղծագործությունների շատ գործառույթներ: |
Միջառարկայական կապեր
Գրականություն - Ներկայացնել երաժշտության և կերպարվեստի կապը գրագետ կապակցված խոսքով:
Կերպարվեստ - Նկարել երաժշտական ստեղծագործությունից ստացած տպավորությունները և զգացողությունները: |
Կապը Հանրակրթության պետական չափորոշչի վերջնարդյունքների հետ
Հ2, Հ26 , Հ29, Հ30, Հ31, Հ32, Հ35, Հ42, Հ43, Հ44, Հ45, Հ46 |
Ենթաթեմա 3 |
Երաժշտություն և պարարվեստ. ժողովրդական, դասական, ժամանակակից պարեր, երաժշտական և պարային կերպարներ |
Նպատակները
1. Ձևավորել երաժշտության և պարարվեստի փոխառնչության մասին պատկերացումներ:
2. Ձևավորել և զարգացնել երաժշտության և պարարվեստի փոխկապվածությունը ուսումնասիրելու և մեկնաբանելու հմտություններ:
3. Ձևավորել պարային երաժշտություն և տարբեր ժանրերի պարային շարժումներ կատարելու, ներկայացնելու, համեմատելու և դրանց համապատասխանությունը մեկնաբանելու հմտություններ:
4. Արժևորել պարարվեստի ազգային և համաշխարհային հայտնի կատարողների արվեստը: |
Ուղղորդող հարցեր 1. Ի՞նչ տեղ ունի պարը քո կյանքում: 2. Երաժշտություն ունկնդրելիս հաճա՞խ ես պարում: 3. Կարո՞ղ ես պարել առանց երաժշտության: |
Վերջնարդյունքներ 1. Ինքնուրույն կամ խմբով ստեղծի փոքրիկ տեսանյութ կամ սահիկահանդես երաժշտության և պարարվեստի կապի մասին: 2. Դրսևորի երաժշտական գիտելիքներ և հմտություններ` գեղարվեստական կերպարները զգալու, հասկանալու, ճանաչելու և երաժշտական կերպարների հետ համեմատելու համար: 3. Ներկայացնի և հիմնավորի տարբեր ժանրերի պարային և երաժշտական կերպարների առանձնահատկությունները, ցուցաբերի հուզական արձագանք, իր տպավորությունները ներկայացնի փոքրիկ էսսեով: 4. Վերլուծի, թե երաժշտության և պարարվեստի արտահայտչամիջոցներից ո՞րի կիրառման շնորհիվ են հեղինակները ներկայացրել իրենց մտահղացումները, երաժշտության բնույթի և պարային շարժումների համապատասխանությունը: 5. Ազգային երաժշտության և պարարվեստի իմացությունն օգտագործի իր երկրի պատմությունը, մշակույթը, ազգային արժեքները ներկայացնելու և մեկնաբանելու համար: 6. Արժևորի բարձրարվեստ պարային կատարումները: |
Թեմայի բովանդակությունը
1. Երաժշտության և պարարվեստի կապը:
2. Դրանց ընդհանրությունները և առանձնահատկությունները:
3. Ժողովրդական, դասական և ժամանակակից պարեր:
4. Երաժշտական և պարային կերպարներ: |
Առաջարկվող գործունեության ձևեր
1. Ունկնդրել և դիտել պարային երաժշտություն:
2. Կատարել պարային շարժումներ կամ ամբողջական պարեր:
3. Դիտել տեսաերիզներ պարային խմբերի ելույթներից:
4. Վերլուծել և մեկնաբանել երաժշտության և պարարվեստի կապը: |
Խաչվող հասկացություններ
Օրինաչափություններ
Երաժշտության և պարարվեստի գեղարվեստական կերպարների օրինաչափության դիտարկում:
Կառուցվածք և գործառույթ
Գործառույթը կառուցվածքից բխող գործունեություն է: Կառուցվածքով և արտահայտչամիջոցներով են պայմանավորված արվեստի ստեղծագործությունների շատ գործառույթներ: |
Միջառարկայական կապեր
1. Հայոց լեզու և գրականություն - Կազմի գրագետ բանավոր և գրավոր խոսք ներկայացնելու համար պարարվեստի և երաժշտության փոխառնչությունները:
2. Պարարվեստ - Համեմատի ժողովրդական, դասական և ժամանակակից պարային շարժումները և երաժշտությունը: |
Կապը Հանրակրթության պետական չափորոշչի վերջնարդյունքների հետ
Հ2, Հ26 , Հ29, Հ30, Հ31, Հ32, Հ35, Հ42, Հ43, Հ44, Հ45, Հ46 |
Թեմա 2 |
Կինոյի և թատրոնի երաժշտություն , երաժշտությունը լրատվամիջոց նե րում` գովազդ նե րում , հեռուստահա ղոր դում ներում , երաժշտությունը և համակար գի չը |
1. Նպատակներ
2. Ձևավորել և զարգացնել գիտելիքներ թատրոնի և կինոյի երաժշտության մասին:
3. Ձևավորել և զարգացնել գիտելիքներ հեռուստահաղորդումների և գովազդների երաժշտության մասին:
4. Ձևավորել գիտելիքներ դրանց նպատակի, միջոցների, բնույթի, կառուցվածքի մասին:
5. Ձևավորել դրանք կատարելու, վերլուծելու և մեկնաբանելու հմտություններ:
6. Ձևավորել ու զարգացնել քննադատական մտածողություն և գնահատող վերաբերմունք դրանց նկատմամբ:
7. Կարևորել նոր տեխնոլոգիաների դերը երաժշտության կատարման և տարածման գործում:
8. Արժևորել թատրոնի, կինոյի, հեռուստահաղորդումների և գովազդների բարձրորակ երաժշտական ձևավորումները: |
Ուղղորդող հարցեր
1. Ի՞նչ նշանակություն ունի երաժշտությունը թատրոնի, կինոյի, հեռուստահաղորդումների և գովազդների համար:
2. Հրապուրվու՞մ ես հեռուստահաղորդումների և գովազդների երաժշտությամբ:
3. Կա՞ թատրոնի կամ կինոյի երաժշտություն, որը հաճախ կատարվում է համերգասրահներում:
4. Ունե՞ս նախընտրած սաունդթրեքներ: |
Վերջնարդյունքներ
1. Երգի (մենակ կամ խմբով) երգեր և խմբերգեր կինոերաժշտությունից կամ թատրոնի երաժշտությունից մաքուր ինտոնացիայով (նաև երկձայն), հստակ ռիթմով, նրբերանգներով, զարգացնելով մեղեդային գիծը, հետևելով նվագակցությանը և խմբավարի շարժումներին:
2. Վերլուծի թատրոնի և կինոյի երաժշտությունը, որոշի, թե ինչպես է երաժշտությունը նպաստում դրանց հիմնական գաղափարի բացահայտմանը և որ արտահայտչամիջոցների կիրառման շնորհիվ է հեղինակը ներկայացրել իր մտահղացումը:
3. Մեկնաբանի ունկնդրվող ստեղծագործության երաժշտական կերպարը` որպես մարդկային զգացմունքների, մտքերի, երևակայության, բնության երևույթների, իրադարձությունների նկարագրություն:
4. Ներկայացնի նոր տեխնոլոգիաների դերը երաժշտական արվեստի նոր ուղղությունների առաջացման և զարգացման գործընթացում, և արժևորի դրանց միջոցով ստեղծված երաժշտական կերպարի ներգործության ուժը մարդու զգացմունքների և գիտակցության վրա:
5. Մեկնաբանի մարդկության զարգացման փուլերի ազդեցությունը երաժշտական նոր ժանրերի, ոճերի, ուղղությունների առաջացման վրա:
6. Արժևորի երաժշտության դերը կինոյի, թատրոնի, հեռուստահաղորդումների և գովազդների մեջ: |
Թեմայի բովանդակություն
1. Թատրոնի, կինոյի, հեռուստահաղորդումների, գովազդների երաժշտություն:
2. Դրանց տեսաերիզների դիտում:
3. Դրանց համերգային կատարումներ: |
Առաջարկվող գործունեության ձևեր
1. Ունկնդրել կամ դիտել տեսանյութեր թատրոնի, կինոյի, հեռուստահաղորդումների և գովազդների երաժշտություն:
2. Կատարել, վերլուծել և մեկնաբանել դրանք:
3. Կազմակերպել քննարկումներ, ցուցաբերել քննադատական վերաբերմունք:
4. Արժևորել դրանց կարևորությունն արվեստի այդ տեսակների իմաստը, հիմնական գաղափարն ավելի տպավորիչ դարձնելու համար: |
Խաչվող հասկացություններ
Անհատական և մշակութային արժեհամակարգ
Մշակույթի բարձրարժեք ստեղծագործությունների հետ հաղորդակցվելու միջոցով գաղափարների, համոզմունքների, արժեքների զգացողությունների, մշակութային դրսևորումների արժևորում |
7-րդ դասարան
Թեմա 1.
Հանրամատչելի երաժշտություն
Հայ ազգային երգեր և պարեր |
Նպատակներ
1. Ձևավորել հանրամատչելի երաժշտության վերաբերյալ պատկերացումներ
2. Ձևավորել և զարգացնել գիտելիքներ ազգային պարերի և պարերգերի ծագումնաբանության և զարգացման մասին
3. Կարևորել ազգային երգ ու պարի ուսուցման միջոցով սովորողների հայեցի դաստիարակության, ազգային ինքնության գիտակցության, ինքնաճանաչողության և հայ քաղաքացի դաստիարակելու գործում:
4. Ձևավորել թատերականացված գործողություններում ազգային ավանդական մշակույթի տեսակների շաղկապվածությունն ու ներդաշնակությունը հասկանալու հմտություններ:
5. Արժևորել հայ ազգային արվեստի ավանդույթները: |
Ուղղորդող հարցեր
1. Ի՞նչ նշանակություն ունի քեզ համար ազգային երգ ու պարը:
2. Ծանո՞թ ես դրանց ծագումնաբանությանը, զարգացմանը:
3. Ձեր ընտանեկան տոնախմբությունների ժամանակ կատարու՞մ եք ազգային երգ ու պար: |
Վերջնարդյունքներ
1. Մեկնաբանի հանրամատչելի երաժշտության առանձնահատկությունները:
2. Ներկայացնի ազգային երգ ու պարի ծագումնաբանությունը և զարգացումը հետազոտական կամ նախագծային աշխատանքներով:
3. Ընտրի ազգային ռիթմական նվագարաններ և ստեղծի համապատասխան ռիթմական նվագակցություն:
4. Իր անհատական երաժշտական տպավորությունները, հուզական արձագանքըներկայացնի բանավոր ելույթների, էսսեների կամ շնորհանդեսների միջոցով: Ներկայացման ընթացքում օգտագործի արվեստի մյուս ճյուղերի հնարավորությունները:
5. Բացատրի երաժշտական արվեստի դերը գեղարվեստական մշակույթի մեջ և ներկայացնի իր երաժշտական նախասիրությունները:
6. Արժևորի երաժշտությունը` որպես կյանքի և շրջակա միջավայրի գեղարվեստական արտացոլման միջոց, կարևորի ազգային ավանդույթները: |
Վերջնարդյունքներ
1. Մեկնաբանի հանրամատչելի երաժշտության առանձնահատկությունները:
2. Ներկայացնի ազգային երգ ու պարի ծագումնաբանությունը և զարգացումը հետազոտական կամ նախագծային աշխատանքներով:
3. Ընտրի ազգային ռիթմական նվագարաններ և ստեղծի համապատասխան ռիթմական նվագակցություն:
4. Իր անհատական երաժշտական տպավորությունները, հուզական արձագանքը ներկայացնիբանավոր ելույթների, էսսեների կամ շնորհանդեսների միջոցով: Ներկայացման ընթացքում օգտագործի արվեստի մյուս ճյուղերի հնարավորությունները:
5. Բացատրի երաժշտական արվեստի դերը գեղարվեստական մշակույթի մեջ և ներկայացնի իր երաժշտական նախասիրությունները:
6. Արժևորի երաժշտությունը` որպես կյանքի և շրջակա միջավայրի գեղարվեստական արտացոլման միջոց, կարևորի ազգային ավանդույթները: |
Թեմայի բովանդակությունը
1. Դիդակտիկ նյութեր:
2. Պարերի, երգերի, երաժշտության գրառումներ:
3. Տեսահոլովակներ ազգային երգ ու պարի կատարումներով: |
Առաջարկվող գործունեության ձևերը
1. Ուսումնասիրել ազգային երգ ու պարի ծագումնաբանությունը և զարգացումը:
2. Դիտել համապատասխան տեսահոլովակներ:
3. Սովորեցնել ազգային պարային տարրեր, ամբողջական պարեր և պարերգեր:
4. Բեմադրել ժողովրդական ավանդույթներ և ծեսեր: |
Խաչվող հասկացություններ
Անհատներ և հարաբերություններ
Ազգային արժեքների պահպանման գործում արժևորել անհատի գործոնը, անհատը պետք է դառնա դրանց կրողը, պահպանողը և սերունդներին փոխանցողը: |
Միջառարկայական կապեր
1. Հայ գրականություն - Գեղեցիկ և գրագետ հայերենովներկայացնել այն գրական ստեղծագործությունները, որոնցում առկա են ժողովրդական ծեսեր, ազգային ավանդույթներ:
2. Հայոց պատմություն - Մեկնաբանել ժողովրդական ավանդույթները ազգային երգ ու պարի համատեքստում:
3. Պարարվեստ - Ուսումնասիրել ազգային երգերի ու պարերի փոխկապակցվածությունը:
4. Թատրոն - Բեմադրել ազգային ավանդույթներից, ծեսերից հատվածներ, կազմակերպել տվյալ թեմայով դասարանական, դպրոցական կամ համայնքային միջոցառում:
5. Կերպարվեստ - Ներկայացնել ազգային զարդանախշերը:
6. Տեխնոլոգիա - Ներկայացնել տվյալ ժամանակաշրջանի ազգային տարազները, խոհանոցը: |
Կապը Հանրակրթության պետական չափորոշչի վերջնարդյունքների հետ:
Հ2, Հ26 , Հ29, Հ30, Հ31, Հ32, Հ35, Հ42, Հ43, Հ44, Հ45, Հ46 |
Թեմա 2.
Հայ աշուղական արվեստ |
Նպատակներ |
Ուղղորդող հարցեր |
1. Ընդլայնել գիտելիքները հայ ազգային երաժշտության ճյուղերից մեկի` գուսանա-աշուղական երգարվեստի մասին:
2. Խորացնել գիտելիքները միջնադարյան գուսանների և աշուղական արվեստի նշանավոր ներկայացուցիչների մասին:
3. Զարգացնել հմտություններ աշուղական երգերն ունկնդրելու, ճանաչելու, գնահատելու և պատշաճ կատարելու համար:
4. Արժևորել հայ աշուղական արվեստը: |
1. Ի՞նչ է հայ գուսանա-աշուղական երգարվեստը:
2. Սիրո՞ւմ ես այս ժանրը, հաճա՞խ ես ունկնդրում, կամ կատարում:
3. Կա՞ն աշուղներ, որոնց արվեստը սիրում և գնահատում են ձեր ընտանիքում:
4. Աշուղներից ո՞ւմ ես նախընտրում: |
Վերջնարդյունքներ
1. Ունկնդրի և կատարի հայաշուղական արվեստի նմուշները:
2. Ներկայացնի հետազոտական կամ նախագծային աշխատանք «Հայ աշուղական արվեստ» թեմայով:
3. Վերլուծի երաժշտական ստեղծագործությունը, արտահայտի սեփական տեսակետը հեղինակի գաղափարի վերաբերյալ, ակտիվորեն ներգրավվի քննարկումների, բանավեճերի մեջ:
4. Արժևորիհայ աշուղական արվեստը և ցուցաբերի պատշաճ վերաբերմունք` սեր և հետաքրքրություն: |
Թեմայի բովանդակությունը
1. Հայկական գուսանա-աշուղական արվեստ:
2. Հայտնի աշուղների կյանքը և ստեղծագործական գործունեությունը:
3. Աշուղական երգեր: |
Առաջարկվող գործունեության ձևեր
1. Ուսումնասիրել հայկական գուսանա-աշուղական արվեստը:
2. Ունկնդրել, վերլուծել, գնահատել աշուղական արվեստը:
3. Կատարել աշուղական հայտնի երգերը և մեկնաբանել իրենց կատարումները: |
Խաչվող հասկացություններ
Անհատներ և հարաբերություններ
Ազգային արժեքների պահպանման գործում արժևորել անհատի գործոնը, անհատը պետք է դառնա դրանց կրողը, պահպանողը, զարգացնողը և սերունդներին փոխանցողը: |
Միջառարկայական կապեր
1. Հայ ժողովրդի պատմություն – ներկայացնել աշուղական արվեստի ծագումը և զարգացումը հայ միջնադարյան արվեստի պատմության համատեքստում:
2. Գրականություն - Գեղեցիկ բանավոր կամ գրավոր խոսքովներկայացնել Սայաթ-Նովայի գրական ստեղծագործությունները և համեմատել նրա երգերի հետ:
3. Կինո - Դիտել «Սայաթ-Նովա» և «Նռան գույնը» ֆիլմերը, քննարկել և դրսևորել գնահատող վերաբերմունք:
4. Օպերա - Դիտել հատվածներ Ալ. Հարությունյանի «Սայաթ Նովա» օպերայից: |
Կապը Հանրակրթության պետական չափորոշչի վերջնարդյունքների հետ
Հ2, Հ26 , Հ29, Հ30, Հ31, Հ32, Հ35, Հ42, Հ43, Հ44, Հ45, Հ46 |
Թեմա 3.
Ժամանակակից հայ կոմպոզիտորների երգարվեստը |
Նպատակներ
1. Ընդլայնել գիտելիքները հայ ժամանակակից կոմպոզիտորների կյանքի ու ստեղծագործական գործունեության, նրանց երգարվեստի մասին:
2. Զարգացնել կարողություններ և հմտություններ հայ ժամանակակից երգարվեստի նմուշների կատարման և մեկնաբանման համար:
3. Արժևորել հայ ժամանակակից երգարվեստը: |
Ուղղորդող հարցեր
1. Ի՞նչ գիտես հայ ժամանակակից երգարվեստի մասին:
2. Ճանաչո՞ւմ ես ժամանակակից կոմպոզիտորներին:
3. Սիրո՞ւմ ես նրանց երգերը:
4. Ձեր ընտանիքում հաճա՞խ եք ունկնդրում այդ երգերը:
5. Ո՞ւմ երգերն եք նախընտրում: |
Վերջնարդյունքները
1. Կատարի ժամանակակից հայ կոմպոզիտորների ստեղծագործությունները:
2. Մեկնաբանի հանրամատչելի երաժշտության առանձնահատկությունները:
3. Ներկայացնի իր անհատական երաժշտական տպավորությունները, հուզական արձագանքը բանավոր ելույթների, իսկ կոմպոզիտորների ստեղծագործական գործունեությունը` էսսեների կամ շնորհանդեսների միջոցով: Ներկայացման ընթացքում օգտագործի արվեստի մյուս ճյուղերի հնարավորությունները:
4. Վերլուծի և մեկնաբանի ժամանակակից հայ կոմպոզիտորների կողմից որևէ ժողովրդական երգի մշակում:
5. Արժևորի երաժշտությունը` որպես կյանքի և շրջակա միջավայրի գեղարվեստական արտացոլման միջոց, արժևորի ազգային արվեստը: |
Թեմայի բովանդակություն
1. Ժամանակակից հայ կոմպոզիտորների կյանքն ու ստեղծագործական գործունեությունը:
2. Ժամանակակից հայ երգարվեստ: |
Առաջարկվող գործունեության ձևեր
1. Ուսումնասիրել ժամանակակից հայ կոմպոզիտորների կյանքն ու ստեղծագործական գործունեությունը:
2. Ունկնդրել, վերլուծել, մեկնաբանել կոմպոզիտորների երգերը:
3. Կատարել և գնահատել ժամանակակից հայ կոմպոզիտորների երգերը: |
Խաչվող հասկացություններ
Անհատներ և հարաբերություններ
Ազգային արժեքների պահպանման գործում արժևորել անհատի գործոնը, անհատը պետք է դառնա դրանց կրողը, պահպանողը, զարգացնողը և սերունդներին փոխանցողը: |
Միջառարկայական կապեր
1. Գրականություն – Ներկայացնել գեղեցիկ հայերենով ժամանակակից հայ բանաստեղծների (երգերի բառերի հեղինակներին) պոեզիան:
2. Մշակույթ - Ուսումնասիրել հայ ժամանակակից երգարվեստը ժամանակակից ազգային արվեստի համատեքստում:
3. Կերպարվեստ – Ներկայացնել և համեմատելհայ ժամանակակից կերպարվեստի ստեղծագործությունները ժամանակակից երգարվեստի հետ: |
Կապը Հանրակրթության պետական չափորոշչի վերջնարդյունքների հետ
Հ2, Հ26 , Հ29, Հ30, Հ31, Հ32, Հ35, Հ42, Հ43, Հ44, Հ45, Հ46 |
Թեմա 4.
Դասական հանրամատչելի երաժշտություն |
Նպատակներ
1. Ձևավորել դասական հանրամատչելի երաժշտության մասին պատկերացումներ և գիտելիքներ:
2. Ձևավորել և զարգացնել դասական հանրամատչելի ստեղծագործություններն ընկալելու, բնութագրելու, մեկնաբանելու և իր նախասիրությունները ներկայացնելու հմտություններ
3. Ձևավորել գեղագիտական ճաշակ, սեփական կարծիք արտահայտելու հմտություն և այլ կարծիքների վերաբերյալ հարգանքի դրսևորում:
4. Արժևորել դասական հանրամատչելի երաժշտությունը: |
Ուղղորդող հարցեր
1. Քո կարծիքով կարո՞ղ է դասական երաժշտությունը հանրամատչելի լինել:
2. Կա՞ն դասական ստեղծագործություններ, որոնք կարող ես անընդհատ ունկնդրել կամ կատարել:
3. Ի՞նչ նախասիրություններ ունես, հիմնավորի: |
Վերջնարդյունքներ
1. Ներկայացն ի դասական հանրամատչելի երաժշտության առանձնահատկությունները:
2. Ներկայացնի իր անձնական երաժշտական տպավորությունները, հուզական արձագանքը բանավոր ելույթների, էսսեների կամ շնորհանդեսների միջոցով:
3. Վերլուծի երաժշտական ստեղծագործությունը, արտահայտի սեփական տեսակետը հեղինակի գաղափարի վերաբերյալ, ակտիվորեն ներգրավվի քննարկումներում, բանավեճերում, հարգի ուրիշների կարծիքը, հիմնավորի սեփական կարծիքը:
4. Բացատրի երաժշտական արվեստի դերը գեղարվեստական մշակույթի մեջ և ներկայացնի իր երաժշտական նախասիրությունները:
5. Փոքրիկ շնորհանդեսով ներկայացնի տարվա ընթացքում համերգասրահների և թանգարանների այցելություններից ստացած տպավորությունները: |
Թեմայի բովանդակություն
Դասական հանրամատչելի երաժշտություն: |
Առաջարկվող գործունեության ձևեր
1. Ունկնդրել, կատարել, վերլուծել, մեկնաբանել դասական հանրամատչելի երաժշտության նմուշները:
2. Մեկնաբանել սեփական երաժշտական ճաշակը, ներկայացնել նախընտրած ստեղծագործությունների մասին շնորհանդեսներ:
3. Մասնակցել տվյալ թեմայի մասին քննարկումներին, բանավեճերին, հարգել ուրիշների կարծիքը, հիմնավորել սեփական կարծիքը: |
Խաչվող հասկացություններ
Կողմնորոշում ժամանակի և տարածության մեջ
Սովորողները, ծանոթանալով դասական հանրամատչելի երաժշտության նմուշներին, բացահայտում են դրանց ստեղծման ժամանակաշրջանը, արժեքները, մշակույթը, հասկանում են, որ բարձրարժեք ստեղծագործությունները դիմանում են ժամանակի քննությանը և նրանցում արտացոլված գաղափարները արդիական են բոլոր ժամանակներում: |
Միջառարկայական կապեր
1. Մայրենի – Գեղեցիկ և գրագետ հայերենով ներկայացնել դասական հանրամատչելի գրական ստեղծագործությունները և նշել դրանց հիման վրա ստեղծված երաժշտական ստեղծագործությունները:
2. Օտար լեզուներ - Ներկայացնել դասական հանրամատչելի օտարալեզու գրական ստեղծագործությունները, որոնք հետագայում երաժշտական մեծ կտավի ստեղծագործությունների հիմք են դարձել:
3. Մշակույթ – Ներկայացնել դասական հանրամատչելի արվեստի նմուշներ:
4. Կերպարվեստ – Ներկայացնել դասական կերպարվեստի ստեղծագործություններ, որոնք մատչելի և հասկանալի են բոլորի համար: |
Կապը Հանրակրթության պետական չափորոշչի վերջնարդյունքների հետ
Հ2, Հ26 , Հ29, Հ30, Հ31, Հ32, Հ35, Հ42, Հ43, Հ44, Հ45, Հ46 |
Միջնակարգ ծրագիր
10-րդ դասարան
Թեմա 1.
Հայ հոգևոր երաժշտության ծնունդն ու զարգացումը: Շարականներ, տաղեր, գանձեր: |
Նպատակներ
1. Ձևավորել հայ հոգևոր երաժշտության պատմությունը հետազոտելու հմտություններ:
2. Ընդլայնել հոգևոր երաժշտության վերաբերյալ գիտելիքները:
3. Զարգացնել հայ հոգևոր երաժշտության և նրա երախտավորների մասին հետազոտական կամ նախագծային աշխատանքներ ներկայացնելու հմտություններ:
4. Զարգացնել հայ հոգևոր երաժշտությունն ընկալելու, վերլուծելու, կատարելու և մեկնաբանելու հմտություններ:
5. Արժևորել հայ հոգևոր երաժշտությունը: |
Ուղղորդող հարցեր
1. Ի՞նչ ես հասկանում` հոգևոր երաժշտություն ասելով:
2. Ծանո՞թ ես այդ ժանրին:
3. Երբևէ ներկա եղե՞լ ես Պատարագի արարողությանը: |
Վերջնարդյունքներ
1. Ստեղծի (մենակ կամ խմբով) հայ հոգևոր երաժշտությանը նվիրված ուսումնասիրություն կամ հետազոտական աշխատանք:
2. Հաղորդակցվի և ինքնարտահայտվի հայ հոգևոր երաժշտության միջոցով` երգի (մենակ կամ խմբով) հայ հոգևոր երաժշտության նմուշներ, նաև երկձայն, հստակ առոգանությամբ, ներշնչանքով, արտահայտիչ, զարգացնելով մեղեդային գիծը:
3. Ընկալի և մեկնաբանի հոգևոր և աշխարհիկ երաժշտության առանձնահատկությունները, իր տպավորություններն ու զգացողությունները ներկայացնի` օգտագործելով երաժշտական մասնագիտական եզրույթներ:
4. Գիտակցի, որ ուսումնասիրելով հայ ազգային երաժշտությունը` դառնում է նրա կրողը, պահպանողը և սերունդներին փոխանցողը: |
Թեմայի բովանդակությունը
1. Հայ հոգևոր երաժշտության ձևավորումը և զարգացումը
2. Հայ հոգևոր երաժշտություն` շարականներ, տաղեր, գանձեր:
3. Հայ հոգևոր երաժշտությունը մեր օրերում. |
Առաջարկվող գործունեության ձևեր
1. Ուսումնասիրել հայ հոգևոր երաժշտության պատմությունը:
2. Ունկնդրել, կատարել, մեկնաբանել հայ հոգևոր երգարվեստի նմուշները և հատվածներ Սուրբ Պատարագից:
3. Ներկայացնել թեմատիկ զեկույցներ, անհատական կամ խմբային հետազոտություններ, նախագծեր և այլն: |
Խաչվող հասկացություններ
Անհատներ և հարաբերություններ
Ազգային արժեքների պահպանման գործում արժևորել անհատի գործոնը, անհատը պետք է դառնա դրանց կրողը, պահպանողը, զարգացնողը և սերունդներին փոխանցողը: |
Միջառարկայական կապեր
1. Գրականություն – Գեղեցիկ և գրագետ հայերենով մեկնաբանել հայ հոգևոր երգերի գրական հիմքերը և նրանց գաղափարը:
2. Կերպարվեստ -Ուսումնասիրել հայ հոգևոր մանրանկարչությունը, զարդարվեստը, ճարտարապետությունը և համեմատել հայ հոգևոր երգերի հետ:
3. Հայոց պատմություն - Ուսումնասիրել և մեկնաբանել վերոնշյալ ժամանակաշրջանի հայոց պատմության կարևոր իրադարձությունները:
4. Մշակույթ – Ուսումնասիրել հայ միջնադարյան հոգևոր արվեստը: |
Կապը Հանրակրթության պետական չափորոշչի վերջնարդյունքների հետ
Մ1, Մ17, Մ24, Մ25, Մ26, Մ40, Մ41, Մ42: |
Թեմա 2 . XVII-XVIII դ դ. ե վրոպական արվեստը ` բարոկկո |
Նպատակները
1. Ձևավորել պատկերացումներ և գիտելիքներ XVII-XVIII դդ. եվրոպական արվեստի մասին
2. Ձևավորել գիտելիքներ XVII-XVIII դդ. ստեղծագործած հայտնի կոմպոզիտորների և նրանց ստեղծագործությունների մասին:
3. Զարգացնել տվյալ թեմայով հետազոտական կամ նախագծային աշխատանքներ ներկայացնելու հմտություններ:
4. Արժևորել XVII-XVIII դդ. եվրոպական արվեստը: |
Ուղղորդող հարցեր
1. Ի՞նչ է նշանակում «եվրոպական արվեստ»:
2. Ծանո՞թ ես «բարոկկո» ուղղությանը:
3. Ունկնդրե՞լ ես այդ ուղղության որևէ ստեղծագործություն: |
Վերջնարդյունքներ
1. Ստեղծի (մենակ կամ խմբով) տվյալ ժամանակաշրջանի եվրոպական երաժշտությանը նվիրված հետազոտություն կամ նախագիծ:
2. Հաղորդակցվի և ինքնարտահայտվի տարբեր ազգերի բարոկկո ոճի երաժշտության միջոցով` համադրելով երաժշտական կերպարների յուրահատկությունները:
3. Ընկալի և մեկնաբանի հոգևոր և աշխարհիկ երաժշտության առանձնահատկությունները, իր տպավորություններն ու զգացողությունները ներկայացնի` օգտագործելով երաժշտական մասնագիտական եզրույթներ:
4. Հասկանա, ընկալի և գնահատի անցյալի երաժշտական ժառանգությունը և համեմատի ժամանակակից երաժշտական արվեստի հետ:
5. Արժևորի երաժշտության դերն ու նշանակությունն իր կյանքում: |
Թեմայի բովանդակությունը XVII-XVIII դդ. եվրոպական արվեստ և հանրահայտ ստեղծագործություններ: |
Առաջարկվող գործունեության ձևեր 1. Ծանոթանալ XVII-XVIII դդ. եվրոպական արվեստին և հանրահայտ ստեղծագործություններին:
2. Ունկնդրել, քննարկել, վերլուծել դրանք:
3. Կատարել ուսումնասիրություններ տվյալ ժամանակաշրջանի երաժշտական ավանդույթների վերաբերյալ: |
Խաչվող հասկացություններ Կողմնորոշում ժամանակի և տարածության մեջ Սովորողներն ուսումնասիրում են տվյալ ժամանակաշրջանում ստեղծագործած հանրահայտ կոմպոզիտորների կյանքը, նրանց ստեղծագործական գործունեությունը, մարդկության պատմության շրջադարձային փուլերը, հայտնագործությունները, ինչպես նաև անհատների և հասարակության հարաբերությունները: Արժևորում են նրանց ավանդը տվյալ հասարակության զարգացման գործում: |
Միջառարկայական կապեր
1. Կերպարվեստ - Ուսումնասիրել XVII-XVIII դդ. եվրոպական կերպարվեստի բարոկկո ոճի նկարիչների ստեղծագործությունները և համեմատել երաժշտության հետ:
2. Գրականություն – Ուսումնասիրել XVII-XVIII դդ. եվրոպական գրականությունը:
3. Համաշխարհային պատմություն – Մեկնաբանել XVII-XVIII դդ. եվրոպական պատմության կարևոր իրադարձությունները, որոնք ազդեցություն են ունեցել արվեստի զարգացման վրա:
4. Թատրոն - Ուսումնասիրել XVII-XVIII դդ. եվրոպական թատերական արվեստը:
5. Մշակույթ – Ուսումնասիրել XVII-XVIII դդ. բարոկկո ոճի եվրոպական ճարտարապետական հուշարձանները: |
Կապը Հանրակրթության պետական չափորոշչի վերջնարդյունքների հետ Մ1, Մ24, Մ25, Մ26, Մ40, Մ41, Մ42: |
Թեմա 4. Վիեննական դասական դպրոցի ներկայացուցիչներ |
Նպատակներ
1. Խորացնել գիտելիքները վիեննական դասական դպրոցի ներկայացուցիչների, նրանց կյանքի և ստեղծագործական գործունեության մասին:
2. Զարգացնել նրանց հայտնի ստեղծագործությունները ուսումնասիրելու, վերլուծելու, սեփական նախասիրությունները ներկայացնելու հմտություններ:
3. Զարգացնել տվյալ թեմայով նախագծային կամ հետազոտական աշխատանքներ կատարելու հմտություններ:
4. Արժևորել նրանց դերը երաժշտության պատմության զարգացման գործում: |
Ուղղորդող հարցեր
1. Լսե՞լ ես վիեննական դասական դպրոցի մասին: 2. Ինչու՞ էր կոչվում Վիեննական դպրոց:
3. Վիեննական դասական դպրոցի կոմպոզիտորներից որի՞ մասին գիտես:
4. Ու՞մ ստեղծագործությունն ես ավելի շատ սիրում:
5. Ներկա եղե՞լ ես երբևէ նրանց ստեղծագործությունների կատարմանը, եթե այո, ի՞նչ տպավորություն ես ստացել: |
Վերջնարդյունքներ
1. Հաղորդակցվի և ինքնարտահայտվի տարբեր ազգերի դասական երաժշտության միջոցով` մեկնաբանելով երաժշտական կերպարների յուրահատկությունները:
2. Ստեղծի տվյալ թեմայով նախագծային կամ հետազոտական աշխատանք:
3. Վերլուծի և մեկնաբանի տվյալ ժամանակաշրջանի տարբեր ժանրերի ստեղծագործությունները և դրանցում առկա արտահայտչամիջոցների բազմազանությունը:
4. Հասկանա, ընկալի և գնահատի անցյալի երաժշտական ժառանգությունը և համեմատի ժամանակակից երաժշտական արվեստի հետ:
5. Բացատրի, թե ինչ դեր ունի երաժշտությունն իր կյանքում, և արժևորի սեփական միջավայրի մշակութային օջախների գործունեությունը` որպես իր կյանքի անքակտելի մաս:
6. Արժևորի բարձրորակ կենդանի կատարումները և հաճախակի այցելի համերգասրահներ և թատրոններ: |
Թեմայի բովանդակությունը XVIII - XIX դդ. առաջին քառորդի եվրոպական արվեստ: Վիեննական դասական դպրոցի ներկայացուցիչների ստեղծագործական գործունեությունը: |
Առաջարկվող գործունեության ձևեր
1. Կատարել ուսումնասիրություններ, դիտել համերգներից հատվածներ:
2. Այցելել կոմպոզիտորների թանգարանները (առցանց):
3. Ունկնդրել, վերլուծել, մեկնաբանել դասական ստեղծագործությունները: 4. Կազմակերպել քննարկումներ, բանավեճեր, ներկայացնել շնորհանդեսներ, նախագծեր: |
Խաչվող հասկացություններ Կ ողմնորոշում ժամանակի և տարածության մեջ Սովորողները, ուսումնասիրելով Վիեննական դասական դպրոցի ներկայացուցիչների կյանքը և ստեղծագործական գործունեությունը, ծանոթանում են տվյալ ժամանակաշրջանի մարդկանց կենցաղին, նրանց պատմություններին, համերգային շրջագայություններին, մարդկության պատմության շրջադարձային ժամանակահատվածներին, ինչպես նաև անհատների և քաղաքակրթության հարաբերություններին, արժևորում են նրանց արվեստը և ավանդը երաժշտության պատմության զարգացման մեջ: |
Միջառարկայական կապեր
1. Կերպարվեստ - Ուսումնասիրել XVIII - XIX դդ. առաջին կեսի եվրոպական կերպարվեստի նմուշները և համեմատել երաժշտության հետ:
2. Համաշխարհային պատմություն - Ուսումնասիրել XVIII -XIX դդ. առաջին կեսին Եվրոպայում կատարվող պատմական իրադարձությունները, որոնք ազդեցություն են ունեցել երաժշտության զարգացման վրա:
3. Թատրոն - Ուսումնասիրել XVIII - XIX դդ. առաջին կեսի եվրոպական թատերական արվեստը: 4. Մշակույթ - Ուսումնասիրել XVIII -XIX դ. առաջին կեսի եվրոպական ճարտարապետությունը: |
Կապը Հանրակրթության պետական չափորոշչի վերջնարդյունքների հետ Մ1, Մ24, Մ25, Մ26, Մ40, Մ41, Մ42: |
Թեմա 5. XIX դարի եվրոպական երաժշտության հիմնական ուղղությունները. ռոմանտիզմ |
Նպատակները
Ձևավորել գիտելիքներ XIX դարի եվրոպական երաժշտության հիմնական ուղղություններից մեկի` ռոմանտիզմի մասին:
1. Ձևավորել ռոմանտիզմի ներկայացուցիչների կյանքը և ստեղծագործական գործունեությունն ուսումնասիրելու հմտություններ:
2. Զարգացնել տվյալ թեմայով հետազոտական կամ նախագծային աշխատանքներ կատարելու հմտություններ:
3. Արժևորել ռոմանտիկ կոմպոզիտորների ավանդը համաշխարհային երաժշտության պատմության զարգացման գործում: |
Ուղղորդող հարցեր
Ծանո՞թ եք արվեստի հիմնական ուղղություններին:
1. Ի՞նչ գիտեք ռոմանտիզմի մասին:
2. Որևէ տեղեկություն ունե՞ք ռոմանտիկ կոմպոզիտորների մասին:
3. Ներկա գտնվե՞լ եք նրանց ստեղծագործությունների համերգային կատարումներին: |
Վերջնարդյունքներ
1. Ստեղծի (մենակ կամ խմբով) ռոմանտիզմի ժամանակաշրջանի եվրոպացի կոմպոզիտորների ստեղծագործական գործունեությանը նվիրված նախագիծ կամ երաժշտական նյութ դպրոցական միջոցառման համար:
2. Հաղորդակցվի և ինքնարտահայտվի համաշխարհային երաժշտական արվեստի գոհարներով: Երաժշտական անհատական կամ խմբային ստեղծագործական գործունեության ընթացքում կիրառի գիտելիքներ և հմտություններ` օգտագործելով ինքնարտահայտման զանազան երաժշտական միջոցներ և տեղեկատվական տեխնոլոգիաների հնարավորությունները:
3. Նպաստի խմբի ստեղծագործական և հետազոտական առաջադրանքների ընդհանուր արդյունքի ձեռքբերմանը:
4. Նկարագրի ստեղծագործություններից ստացած իր տպավորությունները գրագետ կապակցված խոսքով: Հասկանա երաժշտական տերմինաբանության իմաստը և գործնականում օգտագործի այն:
5. Ընկալի և վերլուծի ստեղծագործությունը, մեկնաբանի իր հույզերն ու ապրումները, հիմնավորի դրանք, ցուցաբերի վերլուծելու, համադրելու և համեմատելու հմտություններ:
6. Ընդլայնի ազգային և եվրոպական մշակութային ժառանգության նվաճումների մասին գիտելիքները նոր տեխնոլոգիաների, մասնավորապես` ուսումնական վիրտուալ այցերի (համերգասրահներ, թատրոններ, թանգարաններ) միջոցով:
7. Դրսևորի հետաքրքրություն կենդանի կատարումների նկատմամբ և հաճախակի այցելի համերգասրահներ: |
Թեմայի բովանդակությունը
1. XIX դարի եվրոպական երաժշտության հիմնական ուղղությունները` ռոմանտիզմ:
2. Ռոմանտիզմի ուղղության հանրահայտ կոմպոզիտորները և նրանց ստեղծագործությունները: |
Առաջարկվող գործունեության ձևեր
1. Կատարել ուսումնասիրություններ, դիտել համերգներից հատվածներ:
2. Ունկնդրել, վերլուծել, մեկնաբանել սիմֆոնիկ և կամերային ստեղծագործությունները:
3. Կազմակերպել քննարկումներ, բանավեճեր, շնորհանդեսներ և այլն: |
Խաչվող հասկացություններ
Կողմնորոշում ժամանակի և տարածության մեջ
Սովորողները, ուսումնասիրելով ռոմանտիզմի ականավոր ներկայացուցիչների կյանքը և ստեղծագործությունը, ծանոթանում են տվյալ ժամանակաշրջանի պատմական իրադարձություններին, մարդկանց կենցաղին, մարդկության պատմության շրջադարձային փուլերին, ինչպես նաև անհատների և քաղաքակրթության հարաբերություններին, արժևորում են նրանց արվեստը և ավանդը երաժշտության զարգացման մեջ: |
Միջառարկայական կապեր 1. Գրականություն - Ուսումնասիրել եվրոպացի ռոմանտիկ գրողների ստեղծագործությունները, որոնք հիմք են դարձել երաժշտական ստեղծագործությունների համար: 2. Կերպարվեստ - Ուսումնասիրել եվրոպացի ռոմանտիկ ուղղության նկարիչների գործերը:
3. Մշակույթ - Ուսումնասիրել եվրոպական ռոմանտիկ արվեստի տարբեր տեսակների նմուշները:: |
Կապը Հանրակրթության պետական չափորոշչի վերջնարդյունքների հետ
Մ1, Մ24, Մ25, Մ26, Մ40, Մ41, Մ42: |
Թեմա 6.
XIX դարի օպերային արվեստ |
Նպատակներ 1. Ձևավորել գիտելիքներ XIX դարի օպերային արվեստի մասին: 2. Ձևավորել XIX դարի կոմպոզիտորների հանրահայտ օպերաներն ուսումնասիրելու, դրանց մասին հետազոտություններ և նախագծեր ստեղծելու հմտություններ: 3. Կազմակերպել այցելություն օպերային թատրոն և նշված օպերաների դիտում: 4. Արժևորել համաշխարհային օպերային արվեստը: |
Ուղղորդող հարցեր
1. Սիրո՞ւմ եք օպերային արվեստը: 2. Հաճախե՞լ եք օպերային թատրոն: 3. Ունե՞ք նախընտրած օպերաներ: 4. Ինչո՞ւ շատերը չեն սիրում օպերային արվեստը: |
Վերջնարդյունքներ 1. Ստեղծի (մենակ կամ խմբով) XIX դարի իր նախընտրած ժամանակաշրջանի կոմպոզիտորների օպերային արվեստին նվիրված նախագիծ կամ երաժշտական նյութ դպրոցական միջոցառման համար: 2. Հաղորդակցվի և ինքնարտահայտվի համաշխարհային երաժշտական արվեստի գոհարներով: Երաժշտական անհատական կամ խմբային ստեղծագործական գործունեության ընթացքում ցուցաբերի երաժշտական գիտելիքներ և հմտություններ:
3. Երգի (մենակ կամ խմբով) օպերաներից հատվածներ` արիաներ, խմբերգեր արտահայտիչ, անսամբլային զգացողությամբ, հետևելով խմբավարի շարժումներին:
4. Իրականացնի ստեղծագործական գաղափարներ անհատապես և խմբով: Մասնակցի դպրոցական երգչախմբի կամ այլ երաժշտական խմբի աշխատանքներին: 5. Ընկալի և բացատրի ստեղծագործության գաղափարը, կառուցվածքը, ձևը` դրսևորելով ստեղծագործական և անկախ մտածողություն: 6. Համեմատի և մեկնաբանի հակադիր կամ նման երաժշտական կերպարները: 7. Զարգացնի երաժշտական ճաշակը, ընդլայնի եվրոպական մշակութային ժառանգության նվաճումների մասին գիտելիքները, նոր տեխնոլոգիաների, մասնավորապես` ուսումնական վիրտուալ այցերի (համերգասրահներ, թատրոններ, թանգարաններ) միջոցով: 8. Դրսևորի հետաքրքրություն կենդանի կատարումների նկատմամբ և հաճախակի այցելի համերգասրահներ: |
Թեմայի բովանդակությունը
1. XIX դարի օպերային արվեստ:
2. Իտալիայի, Գերմանիայի, Ֆրանսիայի, Ռուսաստանի նշանավոր կոմպոզիտորներ` օպերաների հեղինակներ:
3. Հանրահայտ օպերաների հատվածներ և օպերային ներկայացումներ: |
Առաջարկվող գործունեության ձևեր
1. Կատարել ուսումնասիրություններ, դիտել համերգներից հատվածներ:
2. Ունկնդրել, վերլուծել, մեկնաբանել, կատարել օպերաների հատվածներ:
3. Կազմակերպել քննարկումներ, բանավեճեր, շնորհանդեսներ: |
Խաչվող հասկացություններ
Կողմնորոշում ժամանակի և տարածության մեջ
Սովորողները, ուսումնասիրելով XIX դարի օպերային արվեստը, ծանոթանում են տվյալ ժամանակաշրջանի մարդկանց կենցաղին, նրանց պատմություններին, մարդկության պատմության շրջադարձային փուլերին, ինչպես նաև անհատների և քաղաքակրթության հարաբերություններին, արժևորում են հեղինակների արվեստը և ավանդը օպերային երաժշտության զարգացման մեջ: |
Միջառարկայական կապեր 1. Գրականություն - Ուսումնասիրել այն գրական ստեղծագործությունները, որոնք դարձել են օպերային լիբրետտոներ: 2. Կերպարվեստ - Ուսումնասիրել օպերային ներկայացումների բեմական ձևավորումները` դեկորները, հագուստները և դրանց համապատասխանությունը երաժշտությանը: 3. Պատմություն - Ուսումնասիրել այն պատմական կարևոր իրադարձությունները, որոնք հիմք են դարձել պատմական օպերային լիբրետտոների համար: 4. Թատրոն - Ուսումնասիրել և մեկնաբանել օպերային ներկայացումներում երգիչների դերասանական վարպետությունը, որը նպաստում է երաժշտական կերպարի ավելի խոր բացահայտմանը: |
Կապը Հանրակրթության պետական չափորոշչի վերջնարդյունքների հետ
Մ1, Մ24, Մ25, Մ26, Մ40, Մ41, Մ42: |
Պաշտոնական հրապարակման օրը` 2 դեկտեմբերի 2022 թվական:
|